PDA

View Full Version : Ook Sloveens kampioenschap gaat over de grens

Ro Herregraven
21 juli 2009, 22:00
Het Sloveens kampioenschap heeft vorig jaar succesvol geexperimenteerd met buitenlands toevoeging. Dat krijgt het komend seizoen een uitgebreider vervolg, met deelname van teams uit Kroatië, Oostenrijk en Servië:

http://www.internationalhockey.net/hockey_around_the_world/eastern_europe/3115-slovenian_championship_announced.html

De totale deelnemerslijst:

Stavbar Maribor (SLO)
Triglav Kranj (SLO)
Acroni Jesenice (SLO) *
Olimpija Ljubljana (SLO) *
MK Bled (SLO)
Slavija Ljubljana (SLO)
Graz 99ers (AUT) *
Partizan Belgrade (SRB)
Medve¹čak Zagreb (CRO) *
Mladost Zagreb (CRO)

* tweede teams. Eerste team speelt in EBEL, de hoogste Oostenrijkse divisie.

Paul van Heertum
22 juli 2009, 02:58
Zijn er voldoende goede spelers in Slovenie om zoveel teams te hebben?

Jasper Maassen
23 juli 2009, 16:21
Zijn er voldoende goede spelers in Slovenie om zoveel teams te hebben?

Hadden ze, als ze niet voldoende spelers zouden hebben, zoveel teams gehad dan? Er zijn zoveel teams als dat er aanbod aan spelers is natuurlijk.

Paul van Heertum
23 juli 2009, 17:52
Hadden ze, als ze niet voldoende spelers zouden hebben, zoveel teams gehad dan? Er zijn zoveel teams als dat er aanbod aan spelers is natuurlijk.

Ik vroeg niet naar het aantal spelers maar naar het aantal goede spelers.

Ik weet het niet maar volgens mij heeft Slovenie niet veel meer spelers dan Nederland en een competitie 2e teams, een paar slechte eredivisieploegen en wat Belgische ploegen zou in elk geval nauwelijks interessant zijn.

Kan me bijna niet voorstellen dat het in Slovenie veel anders is

Abe Brouwer
23 juli 2009, 20:06
Het zal niet veel soeps zijn aangezien de beste Sloveense teams in de Oostenrijkse competitie spelen.

Ro Herregraven
23 juli 2009, 22:35
Het zal niet veel soeps zijn aangezien de beste Sloveense teams in de Oostenrijkse competitie spelen.

Aangezien Slovenie internationaal gezien met gemak de vloer aanveegt met Oranje, zal dat ook wel weer meevallen.

Hans Eeuwes
26 juli 2009, 22:40
De positie van ijshockey op de nationale sportladder is in Slovenie veel hoger dan in NL.
Het Sloveense ijshockey heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Niet voor niets zijn er Slovenen importspelers in Frankrijk, Zweden en natuurlijk de NHL, met het fenomeen Anže Kopitar.

Abe Brouwer
26 juli 2009, 22:44
Maar hoe zal het niveau in de huidige Sloveense competitie dan zijn als we weten dat de internationals in de Oostenrijkse competitie spelen? Vergeleken met de eredivisie? Zou dat nog steeds veel hoger zijn?