PDA

View Full Version : Ron Kennedy overleden

Nico Toemen
9 juli 2009, 19:02
Ron Kennedy passes away

Former Austria coach loses battle with cancer

09-07-09

Canadian coach Ron Kennedy passed away on Thursday at age 56. Most recently he was coaching Innsbruck of the Austrian league when a brain tumour forced him to resign in December 2008.

The North Battleford, Saskatchewan, native played minor-league hockey in North America before he had stints as player in Sweden, the Netherlands, Germany and Austria.

He started his coaching career with the Medicine Hat Tigers of the Western Hockey League. In 1992, Villach became his first professional team as a coach where he won the Austrian championship in his first year. After two years in Austria, he became an assistant coach of the New York Islanders before he went to Europe again, where he was coaching EC Hannover, Eisbären Berlin and ERC Ingolstadt in the German DEL. Later he coached Villach again and Innsbruck in Austria, and Bolzano in Italy.

During his time in Berlin and Villach, Kennedy was also head coach of the Austrian national team from 1996 to 2002. He took over after the relegation from the top pool in 1996 and brought the team back to the elite nations one year later. During his era, the Austrian national team stayed in the top pool World Championship for five consecutive years, the most successful streak since the 1930s. He also led the team to the 1998 and 2002 Olympic Games.

Kennedy was also head coach of Canada?s men?s national team in the 2006 Deutschland Cup.

Patrick van de Wijgert
9 juli 2009, 19:36
RIP
Ook weer te vroeg uit het leven gegrepen door die K*Tziekte

Fintan Planting
9 juli 2009, 21:21
Vreselijk verhaal weer... We hebben hem nog een paar keer gezien vlak na zijn operatie in 2006. Je hoopt toch elke keer weer dat mensen er vanaf zijn na een ingreep. En vrijwel elke keer gaat het toch weer mis :(

Rob Verschuuren
9 juli 2009, 22:28
Vreselijk verhaal weer... We hebben hem nog een paar keer gezien vlak na zijn operatie in 2006. Je hoopt toch elke keer weer dat mensen er vanaf zijn na een ingreep. En vrijwel elke keer gaat het toch weer mis :(

inderdaad Fintan, vandaag de uitvaart van Raymond en bij thuiskomst ligt er weer een overlijdensbericht in mijn brievenbus. Nu is een oude vriendin van me overleden aan de gevolgen van............... ja, weer die ziekte.

Ze laat een man en twee zonen achter..... soms is het leven niet eerlijk. Laten we proberen te genieten van de mooie dingen in ons leven.

Waar maken we ons soms zo druk over............

Jan Hofstede
9 juli 2009, 23:55

Ook wij hebben onze schoonzoon verloren (ruim 1 jaar geleden) aan deze sluipmoordenaar. In eerste instantie lijkt alles okee na een ingreep, maar steeds weer komt zo'n gezwel weer om de hoek kijken. Men praat over levensreddende ingrepen maar meestal blijkt het niet meer als een levensrekkende ingreep.

Goddank zijn er ook nog uitzonderingen.

Jorgen Overdijk
10 juli 2009, 08:45
Op de Nijmegen site is een tijd geleden onderstaande flashback geplaatst.

Indrukwekkende man, helaas heb ik de persoon in kwestie nooit zelf mogen aanschouwen, maar als ik mijn vader en oom moet geloven... was dit een geweldenaar.

http://www.nijmegendevils.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=376%3Aflashback-ron-kennedy&Itemid=76

Hoop dat de link werkt.

Kathy van Wissen
10 juli 2009, 09:58
Op de Nijmegen site is een tijd geleden onderstaande flashback geplaatst.

Indrukwekkende man, helaas heb ik de persoon in kwestie nooit zelf mogen aanschouwen, maar als ik mijn vader en oom moet geloven... was dit een geweldenaar.

http://www.nijmegendevils.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=376%3Aflashback-ron-kennedy&Itemid=76

Hoop dat de link werkt.

Geniet echt van het leven allemaal,het glipt als los zand door je vingers....kan het weten,verloor mijn man in 2007 aan die ziekte.

Erwin van den Boom
10 juli 2009, 12:13
[quote=Jorgen Overdijk;139746]Op de Nijmegen site is een tijd geleden onderstaande flashback geplaatst.

Ja, dat was hij zeker.Ik heb zelfs in de jeugd nog training van ron gehad.Wat ik nooit zal vergeten waren die vreselijke harde en zuivere slap shots.

Ron kennedy R.I.P.

Theo Appelhof
10 juli 2009, 19:25
Als ik mij goed herinner was hij in die tijd drie jaar achtereen topscorer van Nijmegen.

Of hij ook topscorer van nederlend is geweest weet ik niet meer.

Zijn laatste seizoen als speler bij Nijmegen heb ik mee gemakt en ja wat ik me nog herinner is dat hij een keer scoorde door de puck achter de paal langs door het net te schieten.

Zulke kanons schoten kon hij produceren.

RIP Ron.

Groetjes Theo.

Jack Mulders
10 juli 2009, 21:27
Pff het slechte nieuws gaat maar door zeg.

Rob Donkers
11 juli 2009, 08:05
ik kan mij Ron nog goed voor de geest halen
een goede ijshockeyer met een machtig schot
de schrik van elke doelman

rust zacht Ron

Rob