View Full Version : NHL free agents, trades 2009-2010
Abe Brouwer
1 juli 2009, 21:17
Het is druk op de markt:
Mike Knuble (Flyers) voor 2 jaar naar de Capitals
Colton Orr (Rangers) voor 4 jaar naar de Maple Leafs
Craig Anderson (Panthers) voor 2 jaar naar de Avalanche
Donald Brashear (Capitals) voor 2 jaar naar de Rangers
Marian Hossa (Red Wings) voor 12(!) jaar naar de Blackhawks
Tomas Kopecky (Red Wings) voor 2 jaar naar de Blackhawks
Mattias Ohlund (Canucks) voor 7 jaar naar de Lightning
Dwayne Roloson (Oilers) voor 2 jaar naar de Islanders
Verder nog een uitgebreide trade:
Canadiens krijgen van de Rangers: Scott Gomez, Tom Pyatt en Mike Busto. Rangers krijgen in ruil Chris Higgins, Doug Janik, Ryan mcDonagh en Pavel Valentenko.
Meer transacties zullen ongetwijfeld volgen!
Paul van Heertum
1 juli 2009, 21:30
Over 12 jaar is ie 42 :')
Lijkt me dat er wel een soort van clausule zit in dat contract
Roy Derkse
1 juli 2009, 21:50
Mike knuble naar washington. niet te filmen! echt jammer dat hij niet bij philly blijft.
Bas-Jan van Roekel
1 juli 2009, 22:38
Over 12 jaar is ie 42 :')
Lijkt me dat er wel een soort van clausule zit in dat contract
Je bent niet verplicht je contract uit te dienen..
Als jij als professioneel ijshockeyer aangeeft dat je het met 35 niet meer kan bijbenen omdat je lichaam dat niet meer toelaat, dan zullen de teams je rustig laten gaan zolang je nergens anders gaat ijshockeyen op professioneel niveau. Stel je voor heb je een speler als Chelios in je team met een contract van 5milj. per jaar en nog een looptijd van 4 jaar. Lekker.
Met die 12 jaar blijft Hossa lekker veel geld waard. Als hij volgend jaar een minder seizoen draait kunnen ze hem voor veel wegdoen omdat hij dan nog 11 jaar heeft staan.
Pronger was ook bijna niets meer waard omdat hij nog maar 1 jaar contract achter zijn naam had staan.
Bas-Jan van Roekel
1 juli 2009, 22:42
Mike knuble naar washington. niet te filmen! echt jammer dat hij niet bij philly blijft.
Was wel te verwachten.. gewoon geen plaats meer bij de flyers.
Ik wil wel heel graag zien wie 2de goalie gaat worden daarzo.
Biron zou naar EDM gaan.
*** Er N. Khabibulin gaat dat worden..(EDM) net naar buiten gekomen. ***
Bas-Jan van Roekel
1 juli 2009, 22:43
Het is druk op de markt:
Donald Brashear (Flyers) voor 2 jaar naar de Rangers
Volgens mij was Donald Brashear al een jaar speler van de Washington Capitals.
Jan van de Rijzen
1 juli 2009, 22:49
Nikolai Khabibulin voor 4 jaar naar de Edmonton Oilers.
Bas-Jan van Roekel
1 juli 2009, 22:59
Over contracten bij de Flyers gesproken:
Mark Rathje heeft een 3.5 miljoen contract voor komend seizoen en hij speelt gewoon AHL.
Dacht ik dat Danny Driere erg was met zijn 6,5 miljoen.
Ian Laperriere heeft net voor de Flyers gekozen. (3 jaar 1,160.000)
Brian Boucher heeft gisteren al bij de Flyers getekend (2 jaar 925.000)
En ze hebben nu nog 1.8 miljoen over om wat mee te doen. :S
Gijs Pelzer
1 juli 2009, 23:09
Hall Gill naar Montreal
Rupp naar Pittsburgh
Bas-Jan van Roekel
1 juli 2009, 23:22
Mike Knuble (Flyers) voor 2 jaar naar de Capitals
Colton Orr (Rangers) voor 4 jaar naar de Maple Leafs
Craig Anderson (Panthers) voor 2 jaar naar de Avalanche
Donald Brashear (Flyers) voor 2 jaar naar de Rangers
Marian Hossa (Red Wings) voor 12(!) jaar naar de Blackhawks
Tomas Kopecky (Red Wings) voor 2 jaar naar de Blackhawks
Mattias Ohlund (Canucks) voor 7 jaar naar de Lightning
Dwayne Roloson (Oilers) voor 2 jaar naar de Islanders
Update van het lijstje:
Scott Niedermayer blijft bij de Ducks voor nog 1 jaar.
Steve Montador gaat naar Buffalo voor 2 jaar.
David Booth blijft voor 6 jaar bij Florida.
Radek Dvorak 2 jaar bij Florida (geen idee waar hij vandaan komt)
Scott Clemmensen gaat naar Florida voor 3 jaar.
Jaroslav Spacek gaat voor 3 jaar naar Montreal.
Hal Gill gaat voor 2 jaar naar Montreal.
Joel Ward 2 jaar bij Nashville.
Johnny Oduya blijft 3 jaar bij New Jersey.
Mike Rupp gaat voor 2 jaar naar Pittsburgh.
Ty Conklin gaat voor 2 jaar naar St. Louis.
D. + H. Sedin blijven voor 5 jaar bij Vancouver.
Verder nog een uitgebreide trade:
Canadiens krijgen van de Rangers: Scott Gomez, Tom Pyatt en Mike Busto. Rangers krijgen in ruil Chris Higgins, Doug Janik, Ryan mcDonagh en Pavel Valentenko.
Extra:
Dallas mag nog 3 jaar 2 miljoen per jaar aan Sean Avery betalen.
New York Islanders betalen nog ongeveer 15 miljoen over 6 jaar aan A. Yashin.
Roy Derkse
1 juli 2009, 23:30
Denk dat er bij de flyers nog wel iets gaat gebeuren, misschien nog 1 center erbij! en eventueel briere weg :P (wishfull thinkinh)
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 00:56
Eric Cole blijft 2 jaar in Carolina.
M. Cammalleri voor 5 jaar naar Montreal.
Mike Komisarek voor 5 jaar naar Toronto.
Trades:
Pavel Kubina, Tim Stapleton naar Atlanta.
Colin Stuart, Garnet Exelby naar Toronto. ( nu heeft Toronto iets meer dan 10 miljoen CAP vrijheid)
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 01:23
Denk dat er bij de flyers nog wel iets gaat gebeuren, misschien nog 1 center erbij! en eventueel briere weg :P (wishfull thinkinh)
Laten we hopen dat Briere weg gaat voor een aantal spelers: C, RW en D.
Aan de rechterkant is het niet geweldig na het verlaten van Mike Knuble.
Samuelsson, Mikael (RW) Zou een mooie vervanger zijn voor Knuble.
Abe Brouwer
2 juli 2009, 05:04
Volgens mij was Donald Brashear al een jaar speler van de Washington Capitals.
Klopt, ik heb het al verbeterd.
Martijn Berben
2 juli 2009, 10:59
Nikolai Khabibulin voor 4 jaar naar de Edmonton Oilers.
Zeer zeer mooie deal waar ik heel blij mee ben!
Jan van de Rijzen
2 juli 2009, 12:15
Anders ik wel! En Heatley is een weggooier!
Etienne Henrichs
2 juli 2009, 13:10
Martin Havlat (F) Chicago Blackhawks Minnesota Wild
07/02/2009 | Source | Source2 (6 years)
John Madden (F) New Jersey Devils Chicago Blackhawks
07/02/2009 | Source | Source2 (1 year)
Fredrik Sjöström (F) NY Rangers Calgary Flames
07/02/2009 | Source | Source2 (2 years)
Jason LaBarbera (G) Vancouver Canucks Phoenix Coyotes
07/02/2009 | Source (2 years)
Brian Gionta (F) New Jersey Devils Montreal Canadiens
07/02/2009 | Source | Source2 (5 years)
Marian Gaborik (F) Minnesota Wild NY Rangers
07/02/2009 | Source | Source2 (5 years)
Mathieu Garon (G) Pittsburgh Penguins Columbus Blue Jackets
Mathieu Darche (F) Buffalo Sabres Montreal Canadiens
07/02/2009 | Source
Samuel P?hlsson (F) Chicago Blackhawks Columbus Blue Jackets
07/02/2009 | Source | Source2 (3 years)
Steve Begin (F) Dallas Stars Boston Bruins
Mike Komisarek (D) Montreal Canadiens Toronto Maple Leafs
07/01/2009 | Source (5 years)
Vernon Fiddler (F) Nashville Predators Phoenix Coyotes
07/01/2009 | Source (2 years)
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 13:22
En als ik me niet vergis krijgen jullie Heatley nog vandaag.
Etienne Henrichs
2 juli 2009, 13:25
Er gaat ook een gerucht dat hij naar NYR zal gaan, dus vandaag zullen we waarschijnlijk zien welke van die 2.
Dat wordt mede mogelijk gemaakt doordat Gomez naar Montreal gaat, dus dan past heatley onder de salary cap.
Joep Meijsen
2 juli 2009, 13:33
Er gaat ook een gerucht dat hij naar NYR zal gaan, dus vandaag zullen we waarschijnlijk zien welke van die 2.
Dat wordt mede mogelijk gemaakt doordat Gomez naar Montreal gaat, dus dan past heatley onder de salary cap.
New York is met Gaborik al voorzien denk ik. Heatley kan een overgang naar de Rangers wel vergeten.
Etienne Henrichs
2 juli 2009, 13:41
New York is met Gaborik al voorzien denk ik. Heatley kan een overgang naar de Rangers wel vergeten.
O ja natuurlijk...Niet zo heel erg attent was ik daar.
Gaborik gaat 7,5miljoen dollar per jaar verdienen, dus Heatley zal inderdaad niet doorgaan.
Ik vind dat ze die salary cap ook in Europa moeten doen met voetbal!! zal dan veel eerlijker worden, als je dan bijvoorbeeld kijk naar R.Madrid.
Terug naar Gaborik, ik snap eerlijk gezegd niet wat mensen in hem zien, maar dat zal wel aan mij liggen.
Mike Norman
2 juli 2009, 13:58
Gaborik, fantastische speler! Jammer dat hij naar de Rangers gaat...
Montreal is goed bezig!
Kazs Krikke
2 juli 2009, 14:06
Denk dat Heatley voorlopig nergens heen gaat, Ottawa heeft de eerste 4 miljoen salaris net moeten betalen en die gaan ze terug willen zien in de deal
Joep Meijsen
2 juli 2009, 14:23
Heatley is intussen in Ottawa nog minder populair dan Alexei Yashin ooit was. En dat zegt wat.
Heatley tekende vorige zomer een zesjarig contract. Ottawa heeft daarna een vreselijk seizoen achter de rug. Pas na de aanstelling van een nieuwe coach ging het iets beter. Deze benadrukt onder meer de defensieve verplichtingen van de aanvallers. Reden voor Heatley om een trade request in te dienen. Als er dan vervolgens een nieuwe club voor hem is gevonden benut hij zijn 'no trade clause'.
Dit betekent in de praktijk dat de teams waar Heatley wel wil spelen slechts een schijntje hoeven te bieden aan Ottawa. De GM kan dan kiezen uit twee kwaden. Of een ongemotiveerde speler of een weinig gebalanceerde trade.
Ottawa maakt het zich overigens ook niet makkelijk door een beperkte speler als Chris Neil een flink contract te geven.
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 14:42
Heel eerlijk ik vind Heatley gewoon een vuile rotzak..
Eerst gaat hij of zijn agent bij de pers huilen voor een transfer, hierdoor krijgt Ottawa gewoon al een stuk minder voor de speler omdat elke club nu al weet dat hij weg wil. Aan de andere kant, hij heeft een MEGA contract getekend met een NO-TRADE clausule dus Ottawa ging ervan uit dat hij altijd daar zou blijven (vandaar ook het mega contract) Nu weet dus iedereen dat hij bijna nergens naar toe kan en je er ook bijna niets voor terug krijgt. 7,5 miljoen dit jaar en 10 miljoen volgend jaar(als ik het goed heb) welke club heeft zulke plaatsen vrij?
Dan komt er een club in de Oilers en dan gaat hij zijn poot stijf houden en zorgen dat Ottawa nog eens de 4 miljoen bonus mag betalen. Hierdoor red hij zijn gezicht een beetje bij zijn nieuwe fans. De fans van de Oilers zouden het niet geweldig vinden als de club een speler binnen haalt met een 7,5 miljoen contract + nog eens 4 miljoen direct krijgt zonder een wedstrijd te spelen.
Nu komt hij weer met een lijstje van clubs waar hij naar toe wil gaan. alleen Rangers had interesse in de speler van het lijstje. Nu deze al voorzien zijn is het dus over voor Heatley en nu hij het geld van de bonus binnen heeft zal de speler naar alle waarschijnlijkheid vandaag of morgen toch JA zeggen tegen de transfer naar de Oilers.
Als hij een beetje respect voor Ottawa had gehad dan had hij of zijn agent het hele verhaal buiten de pers gehouden. En dan had Heatley nu bij Toronto of de Rangers gespeeld.
* TO Kazs; Die 4 miljoen is een bonus naast zijn salaris.. Ik weet niet als dat in de huidige CAP nog mag.
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 14:55
Gaborik, fantastische speler! Jammer dat hij naar de Rangers gaat...
Montreal is goed bezig!
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen Gaborik zo hoog hebben zitten.
Hij is een begaafde speler welke makkelijk punten maakt ALS hij blessure vrij blijft.
7,5 miljoen voor een speler met een gemiddelde van 62 wedstrijden in een seizoen (over 7 seizoenen) vind ik aardig veel geld.
Hij heeft nog nooit 50 goals of 50 assists gehaald in een seizoen en nog nooit boven de 83 punten uitgekomen.
Lekker verdienen als speler.
Paul van Heertum
2 juli 2009, 15:12
O ja natuurlijk...Niet zo heel erg attent was ik daar.
Gaborik gaat 7,5miljoen dollar per jaar verdienen, dus Heatley zal inderdaad niet doorgaan.
Ik vind dat ze die salary cap ook in Europa moeten doen met voetbal!! zal dan veel eerlijker worden, als je dan bijvoorbeeld kijk naar R.Madrid.
Terug naar Gaborik, ik snap eerlijk gezegd niet wat mensen in hem zien, maar dat zal wel aan mij liggen.
Je kan Real geen salary-cap opleggen die gelijk is aan pak hem beet die van Gent. Enige wat eventueel zou kunnen dat je de salarycap relateert aan de inkomsten van een club. Bijvoorbeeld 60% van de omzet mag uitgeven worden aan salaris maar daarmee sluit je contracten buiten de club om(imagecontracten) nog niet uit
Beter is als je regels opstelt dat iedere club maximaal 25 spelers mag registreren en dat daarvan 8 spelers uit de eigen jeugd moeten komen. Daarna moet je ook het aantal jeugdspelers beperken dat je mag registreren als eigen jeugd
Dat werkt beter dan welke cap dan ook en is ook te handhaven
Martijn Berben
2 juli 2009, 15:39
Heel eerlijk ik vind Heatley gewoon een vuile rotzak..
Eerst gaat hij of zijn agent bij de pers huilen voor een transfer, hierdoor krijgt Ottawa gewoon al een stuk minder voor de speler omdat elke club nu al weet dat hij weg wil. Aan de andere kant, hij heeft een MEGA contract getekend met een NO-TRADE clausule dus Ottawa ging ervan uit dat hij altijd daar zou blijven (vandaar ook het mega contract) Nu weet dus iedereen dat hij bijna nergens naar toe kan en je er ook bijna niets voor terug krijgt. 7,5 miljoen dit jaar en 10 miljoen volgend jaar(als ik het goed heb) welke club heeft zulke plaatsen vrij?
Dan komt er een club in de Oilers en dan gaat hij zijn poot stijf houden en zorgen dat Ottawa nog eens de 4 miljoen bonus mag betalen. Hierdoor red hij zijn gezicht een beetje bij zijn nieuwe fans. De fans van de Oilers zouden het niet geweldig vinden als de club een speler binnen haalt met een 7,5 miljoen contract + nog eens 4 miljoen direct krijgt zonder een wedstrijd te spelen.
Nu komt hij weer met een lijstje van clubs waar hij naar toe wil gaan. alleen Rangers had interesse in de speler van het lijstje. Nu deze al voorzien zijn is het dus over voor Heatley en nu hij het geld van de bonus binnen heeft zal de speler naar alle waarschijnlijkheid vandaag of morgen toch JA zeggen tegen de transfer naar de Oilers.
Als hij een beetje respect voor Ottawa had gehad dan had hij of zijn agent het hele verhaal buiten de pers gehouden. En dan had Heatley nu bij Toronto of de Rangers gespeeld.
* TO Kazs; Die 4 miljoen is een bonus naast zijn salaris.. Ik weet niet als dat in de huidige CAP nog mag.
Helemaal mee eens Bas Jan,
Ik als grote Oiler fan zag hem natuurlijk graag komen. Oilers hebben ook echt zo iemand nodig als hem. Maar hoe hij met alles om gaat is natuurlijk enorm slecht. Ottawa fans zijn echt kwaad net als de Oilers fans. Maar in heel Canada is hij op dit moment niet populair. Zelf Calgary fans vinden dit niet kunnen en die gunnen normaal de Oilers niet veel.
Hij tekent met volle verstand een contract van 6 jaar, na 1 jaar wil hij al weg, Ottawa kan met niemand een deal maken alleen met Edmonton die hem van dag 1 heeeeel graag hebben, Oilers staan niet op zijn lijstje en dus hij houd zich aan zijn no trade clausule.
Kijk hij wil weg dan moet hij ook een beetje tolerant naar zijn club en de fans zijn. Het is nu alleen maar Heatley, Heatley en nog eens Heatley.
Mogelijkheden die we nu hebben.
1 Hij gaat terug naar Ottawa dit zal wel moeilijk zijn omdat iedereen hem uitkotst!
2 hij gaat toch naar Edmonton, iedereen zal hier een raar gevoel mee hebben in het begin maar uiteindelijk zal dat redelijk goedkomen denk ik.
3 Ottawa geeft hem toch zijn zin en trade hem voor veel minder dan de Oilers deal. Maar ook dit zal moeilijk zijn omdat er niet veel clubs 7,5 mil vrij hebben voor hem.
Ik heb geen idee wat hij nu gaat doen.
Wat ook wel triest is, is dat zijn moeder in de Ottawa Citizen hem verdedigde en aan het vertellen is dat hij nu heel zielig is. Ongelofelijk! Geef dan zelf commentaar aan de media en vertel gewoon zelf wat het probleem is!
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 15:58
Helemaal mee eens Bas Jan,
Ik als grote Oiler fan zag hem natuurlijk graag komen. Oilers hebben ook echt zo iemand nodig als hem. Maar hoe hij met alles om gaat is natuurlijk enorm slecht. Ottawa fans zijn echt kwaad net als de Oilers fans. Maar in heel Canada is hij op dit moment niet populair. Zelf Calgary fans vinden dit niet kunnen en die gunnen normaal de Oilers niet veel.
Hij tekent met volle verstand een contract van 6 jaar, na 1 jaar wil hij al weg, Ottawa kan met niemand een deal maken alleen met Edmonton die hem van dag 1 heeeeel graag hebben, Oilers staan niet op zijn lijstje en dus hij houd zich aan zijn no trade clausule.
Kijk hij wil weg dan moet hij ook een beetje tolerant naar zijn club en de fans zijn. Het is nu alleen maar Heatley, Heatley en nog eens Heatley.
Mogelijkheden die we nu hebben.
1 Hij gaat terug naar Ottawa dit zal wel moeilijk zijn omdat iedereen hem uitkotst!
2 hij gaat toch naar Edmonton, iedereen zal hier een raar gevoel mee hebben in het begin maar uiteindelijk zal dat redelijk goedkomen denk ik.
3 Ottawa geeft hem toch zijn zin en trade hem voor veel minder dan de Oilers deal. Maar ook dit zal moeilijk zijn omdat er niet veel clubs 7,5 mil vrij hebben voor hem.
Ik heb geen idee wat hij nu gaat doen.
Wat ook wel triest is, is dat zijn moeder in de Ottawa Citizen hem verdedigde en aan het vertellen is dat hij nu heel zielig is. Ongelofelijk! Geef dan zelf commentaar aan de media en vertel gewoon zelf wat het probleem is!
Ik denk dat hij nu wel heeft ingezien dat niemand hem meer kan hebben met een 7,5 miljoen contract. Had hij een 4 ot 5 miljoen gehad dan waren er veel meer teams geweest. Dus hij zal nu wel inzien dat hij better naar Edmonton kan vertrekken.
Bronnen vertellen nu dat hij nu WEL ineens naar Edmonton wil gaan ALLEEN wil hij wel dat Ottawa niet de 4 miljoen gaat claimen bij Edmonton.
Hij is dus gewoon zijn gezicht aan het redden voor de fans in Edmonton..
Als ze slim zijn in Edmonton bieden ze u minder.. krijgen doen ze hem toch.
Blijven in Ottawa zie ik niet gebeuren..
Kazs Krikke
2 juli 2009, 16:08
Ik begreep op Silversevensens dat het een voorschot op zijn salaris is:
You see, as it turns out, the July 1st bonus does not have to be paid until 11:59pm on July 1. This means that the Sens have all day tomorrow to find Dany Heatley a home so that they are not stuck with paying the $4M advance on his $8M salary for the 2009-2010 season.
maar deze meneer pakt dit seizoen dus $12.000.000 :Bonk3:
Paul van Heertum
2 juli 2009, 16:31
Ze kunnen ook zijn contract uitkopen en dan telt dat voor 1 of 2 jaar mee op de cap.
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 18:18
Ze kunnen ook zijn contract uitkopen en dan telt dat voor 1 of 2 jaar mee op de cap.
Ze kunnen dan zelf aangeven hoelang dat op de CAP zal rusten. (niet langer dan het huidige contract van de speler)
Ligt een beetje aan hoeveel plaats ze hebben en wat de speler nog tegoed heeft.
Kijk naar New York Islanders, Hoelang speelt A. Yashin daar al niet meer?
de Buyout van Yashin (Islanders)
3,235,067 - 09/10 (dit komende seizoen)
4,755,067 - 10/11
2,204,000 - 11/12
2,204,000 - 12/13
2,204,000 - 13/14
2,204,000 - 14/15
Aangezien Heatley nog 37,5 miljoen te goed heeft van Ottawa zal dat lastig worden.(zonder dat we weten of er nog ergens leuke bonussen tussen staan)
Wel kunnen ze met een team een mooie deal maken over een buyout en een transfer.
Zoals dat bij Sean Avery gebeurde. (50:50)
Sean Avery beurde 3.875.00 p/jaar bij Dallas 4 jaar lang.
Nu met de transfer naar de Rangers moeten de Rangers 1.937.500 p/jaar betalen en Dallas heeft dezelfde hit 3 jaar lang op hun CAP.
Bij de Rangers lachen ze zich een bult een spelers als Avery voor nog geen 2 miljoen p/jaar
---
Nik Antropov gaat voor 4 jaar naar Atlanta. hij gaat ongeveer 4 miljoen p/jaar verdienen.
Wat naar mijn mening erg veel is, Als je kijkt dat Ilya Kovalchuk 6,4 miljoen heeft bij Atlanta.
Atlanta is 1 van de clubs met de meeste plek op de CAP nu nog ongeveer 20 miljoen vrij zonder ( Colby Armstrong, Jim Slater, Chris Thorburn, Boris Valabik, Kari Lehtonen) meegerekend.
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 18:47
Mark Recchi gaat gewoon een jaartje door in Boston.. (1jaar - 1 miljoen)
Ondertussen al drie keer opa geworden maar hij plakt er gewoon een jaartje aan.
Paul van Heertum
2 juli 2009, 18:50
3 keer opa op zijn 41e. Die was er vlug bij
Michael Immerzeel
2 juli 2009, 19:40
in san jose blijft het rustig ze zouden toch niet op heatly uit zijn he, dat zou telleurstellend zijn...
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 21:02
A. Kovalev van Montreal naar Washington.
Goede keuze van Washington.. Een speler op leeftijd maar hij kan zo belangrijk zijn voor een team.
---
San Jose is ook bezig met een 2de goalie.
Jonas Gustavsson (G) de Zweedse goalie welke in Zweden wordt gezien als de nieuwe Hendrik Lundqvist (niet alleen vanwege de vrouwen) zal vandaag of morgen vertellen waar hij naar toe gaat. San Jose, Dallas en Toronto zijn de 3 teams welke de meeste kans maken.
Patrick van de Wijgert
2 juli 2009, 21:42
Het zijn toch ook een stel pisvlekken.
Heatly heeft al genoeg, op ene bepaald punt moet je gaan voor spelvreugde en ene Stanleycup contender uitzoeken.
Snap echt wel dat je voor de big bucks gaat. Maar als je er al genoeg hebt ga je voor het hoogst haalbare, De STANLEY CUP, en zal geld ook plaats moeten maken voor eer.
Bas-Jan van Roekel
2 juli 2009, 22:09
Grabovski blijft voor 3 jaar bij Toronto 2.9 miljoen p/jaar
Joep Meijsen
2 juli 2009, 23:43
Grabovski blijft voor 3 jaar bij Toronto 2.9 miljoen p/jaar
We beLEAF in The Burke.
De sportsradio in Toronto had het de hele dag over het feit dat Orr bij Toronto had getekend. :goodman:
Met Carlton Orr en Mike Komisarek is niet bepaald ge?nvesteerd in doelpunten. Verder Pavel Kubina naar Atlanta gestuurd voor Garnet Exelby en Colin Stuart, ook al twee spelers die het vooral van hun fysiek moeten hebben. De grote oogst moet morgen komen als Jonas Gustavsson wordt vastgelegd. Burke is daarvoor zelf in Zweden.
Paul van Heertum
3 juli 2009, 00:06
Wel tough to play against
Bas-Jan van Roekel
3 juli 2009, 03:22
We beLEAF in The Burke.
De sportsradio in Toronto had het de hele dag over het feit dat Orr bij Toronto had getekend. :goodman:
Met Carlton Orr en Mike Komisarek is niet bepaald ge?nvesteerd in doelpunten. Verder Pavel Kubina naar Atlanta gestuurd voor Garnet Exelby en Colin Stuart, ook al twee spelers die het vooral van hun fysiek moeten hebben. De grote oogst moet morgen komen als Jonas Gustavsson wordt vastgelegd. Burke is daarvoor zelf in Zweden.
Ik ben er wel happy mee..
Eindelijk krijgen we weer eens wat actie daar!
Met Orr hebben ze 100% kracht binnen gehaald. Ik verheug me erop om hem bezig te zien.
Altijd een beetje uit het zicht gevallen deze speler maar heeft veel in huis om een wedstrijd fysiek even een draai te geven.
Gustavsson zou mooi zijn, een aantal teams willen hem hebben.
Komisarek ben ik niet zo fan van..
Als ik me niet vergis is hun eerste ronde pick ook een Fysieke speler! :D
Roy Derkse
3 juli 2009, 18:56
Ik ben er wel happy mee..
Eindelijk krijgen we weer eens wat actie daar!
Met Orr hebben ze 100% kracht binnen gehaald. Ik verheug me erop om hem bezig te zien.
Altijd een beetje uit het zicht gevallen deze speler maar heeft veel in huis om een wedstrijd fysiek even een draai te geven.
Gustavsson zou mooi zijn, een aantal teams willen hem hebben.
Komisarek ben ik niet zo fan van..
Als ik me niet vergis is hun eerste ronde pick ook een Fysieke speler! :D
En toch pikte orr zijn goaltjes mee
Beau van Engelen
3 juli 2009, 22:43
Lijstje van NHL.com:
Free agent signings, since June 29
ALSO SEE: AVAILABLE FREE AGENTS
DATE PLAYER/S 2009-10 TEAM 2008-09 TEAM
July 3 Ruslan Fedotenko Pittsburgh Pittsburgh
July 3 Shane Hnidy Minnesota Boston
Jluy 3 Ryane Clowe San Jose San Jose
July 3 Mikael Samuelsson Vancouver Detroit
July 3 Pierre Parenteau NY Rangers NY Rangers
July 3 Corey Locke NY Rangers Minnesota
July 3 Tyler Arnason NY Rangers Colorado
July 3 Nate Guenin Pittsburgh Philadelphia
July 2 Kevin Westgarth Los Angeles Los Angeles
July 2 Stefan Meyer Phoenix Phoenix
July 2 Chad LaRose Carolina Carolina
July 2 Jordan Leopold Florida Calgary
July 2 Rob Scuderi Los Angeles Pittsburgh
July 2 Mikhail Grabovski Toronto Toronto
July 2 Jeremy Reich NY Islanders Boston
July 2 Brett Westgarth NY Islanders San Jose
July 2 Scott Munroe NY Islanders Philadelphia
July 2 Riley Armstrong Calgary San Jose
July 2 Garth Murray Calgary Phoenix
July 2 Karlis Skrastins Dallas Florida
July 2 Adrian Aucoin Phoenix Calgary
July 2 Nik Antropov Atlanta NY Rangers
July 2 Mark Recchi
Boston Boston
July 2 Chris Thorburn Atlanta Atlanta
Jluy 2 Lawrence Nycholat Vancouver Colorado
July 2 Nolan Baumgartner Vancouver Vancouver
July 2 Mathieu Darche Montreal Buffalo
July 2 Mike Glumac Montreal Montreal
July 2 Clay Wilson Florida Atlanta
July 1 Johnny Boychuk Boston Boston
July 1 Martin Havlat Minnesota Chicago
July 1 Brian Gionta Montreal New Jersey
July 1 John Madden Chicago New Jersey
July 1 Chris Neil Ottawa Ottawa
July 1 Fredrik Sjostrom Calgary NY Rangers
July 1 Jason Labarbera Phoenix Vancouver
July 1 Marian Gaborik NY Rangers Minnesota
July 1 Mathieu Garon Columbus Pittsburgh
July 1 Jason Strudwick
Edmonton Edmonton
July 1 Sammy Pahlsson Columbus Chicago
July 1 Steve Sullivan Nashville Nashville
July 1 Steve Begin Boston Dallas
July 1 Vernon Fiddler
Phoenix Nashville
July 1 Greg Zanon Minnesota Nashville
July 1 Byron Bitz Boston Boston
July 1 Mike Komisarek Toronto Montreal
July 1 Mike Cammalleri Montreal Calgary
July 1 David Koci Colorado Tampa Bay
July 1 Kent Huskins * TSN report San Jose San Jose
July 1 Adam Pardy Calgary Calgary
July 1 Hal Gill Montreal Pittsburgh
July 1 Mike Rupp Pittsburgh New Jersey
July 1 Ian Laperriere Philadelphia Colorado
July 1 Scott Clemmensen Florida New Jersey
July 1 Nikolai Khabibulin Edmonton Chicago
July 1 Erik Cole Carolina Carolina
July 1 Brian Boucher Philadelphia San Jose
July 1 Jaroslav Spacek Montreal Buffalo
July 1 Aaron Rome * TSN report Vancouver Columbus
July 1 Tomas Kopecky Chicago Detroit
July 1 Matt Walker Tampa Bay Chicago
July 1 Donald Brashear NY Rangers Washington
July 1 Scott Niedermayer Anaheim Anaheim
July 1 Joel Ward Nashville Nashville
July 1 Steve Montador Buffalo Boston
July 1 Mike Knuble Washington Philadelphia
July 1 Andy Greene New Jersey New Jersey
July 1 Dwayne Roloson NY Islanders Edmonton
July 1 Ty Conklin St. Louis Detroit
July 1 Craig Anderson Colorado Florida
July 1 David Booth Florida Florida
July 1 Marian Hossa Chicago Detroit
July 1 Colton Orr Toronto NY Rangers
July 1 Radek Dvorak Florida Florida
July 1 Mattias Ohlund Tampa Bay Vancouver
July 1 Henrik Sedin, Daniel Sedin Vancouver Vancouver
July 1 Erik Christensen Anaheim Anaheim
June 30 Jay Bouwmeester Calgary Florida
June 30 Jere Lehtinen Dallas Dallas
June 30 Johnny Oduya New Jersey New Jersey
June 30 Rob Blake * TSN report San Jose San Jose
June 29 Bill Guerin Pittsburgh Pittsburgh
June 29 Mike Weaver, Brad Winchester St. Louis St. Louis
June 29 Peter Budaj Colorado Colorado
June 29 David Bolland Chicago Chicago
June 29 Jussi Jokinen Carolina Carolina
June 29 Craig Adams Pittsburgh Pittsburgh
(http://www.nhl.com/ice/page.htm?id=34751&navid=DL|NHL|Home leest wat makkelijker)
Etienne Henrichs
4 juli 2009, 00:42
Heeft Colorado nu wel een goeie keeper met Craig Anderson van Florida? In plaats van al die vorige goalies.. Zijn statistieken van vorig seizoen waren niet slecht maar hij heeft er maar 31 gekeept.
''Anderson, 28, finished third among NHL goaltenders last season with a .924 save percentage in 31 appearances with the Florida Panthers''
Beter dan de vorige?
Abe Brouwer
4 juli 2009, 07:14
Heeft Colorado nu wel een goeie keeper met Craig Anderson van Florida? In plaats van al die vorige goalies.. Zijn statistieken van vorig seizoen waren niet slecht maar hij heeft er maar 31 gekeept.
''Anderson, 28, finished third among NHL goaltenders last season with a .924 save percentage in 31 appearances with the Florida Panthers''
Beter dan de vorige?
Eind vorig jaar heb ik dus 4 wedstrijden van de Panthers gezien waarbij Vokoun bij 3 ervan de starting goalie was. Bij de 4e wedstrijd tegen Canadiens was Anderson de starter maar hij deed het niet best en werd voortijdig gewisseld.
Overigens hebben de Avalanche Ryan Smyth naar de Kings getraded. In ruil krijgen de Avalanche Kyle Quincey, Tom Preissing en een 5th round pick.
Abe Brouwer
12 juli 2009, 15:47
Nick Boynton (Panthers) naar Anaheim, 1 jaar
Ales Kotalik (Oilers) naar Rangers, 3 jaar
Antero Niittymaki (Flyers) naar Lightning, 1 jaar
Yann Danis (Islanders) naar Devils, ? jaar
Paul Mara (Rangers) naar Canadiens, 1 jaar
Jay McKee (Blues) naar Penguins, 1 jaar
Brendan Morrison (Stars) naar Capitals, 1 jaar
Travis Moen (Sharks) naar Canadiens, 3 jaar
Brian McGrattan (Coyotes) naar Flames, ? jaar
Bas-Jan van Roekel
12 juli 2009, 17:39
Volgens geruchten gaat het een mooie komende week worden waar veel leuke spelers zouden gaan verhuizen.
Cheechoo zou van San Jose naar de Islanders verhuizen maar voor wie of wat daar is nog geen bericht over gedaan. Zolang Okposo niet in de trade wordt betrokken kan het alleen maar gunstig zijn voor de Islanders.
Cheechoo zou moeten verhuizen om Heatley's contract te kunnen inpassen in het team. Zonde want inruil voor Heatley geven ze Patrick Marleau weg aan de Sens. Verliezen ze 2 betere spelers voor Heatley terug te krijgen?
Als dit alles waar zou zijn..
Zit Edmonton nog altijd zonder Heatley en een "ster" speler..
Nu wordt in de media al Carter en Richards genoemd van de Flyers welke op het lijstje zouden staan bij Edmonton. haha leuk en grappig maar ik denk dat Edmonton heel wat Olie uit de grond mag gaan trekken voordat de Flyers deze spelers laten gaan. Dus kom je al snel uit bij Briere richting Edmonton!
Als Flyer-fan zie ik daar wel een leuke trade in omdat Briere 3 mil. p/jaar te veel opstrijkt.
Maar wat krijgt de Flyers nog voor Briere? Dustin Penner na zijn drama seizoen? De defence Smid? Ethan Moreau zou heel mooi zijn maar helaas is dat een beetje teveel van het goede.
In Montreal gaan geruchten dat ze een grote trade gaan maken met Chicago. 2 forwards van Montreal richting Chicago in ruil voor een forward en defence van Chicago. maar wie o wie zouden dat zijn?
Ook gaan er geruchten dat Phill Kessel naar Vancouver zou vertrekken.
Michael Immerzeel
12 juli 2009, 21:49
Volgens geruchten gaat het een mooie komende week worden waar veel leuke spelers zouden gaan verhuizen.
Cheechoo zou van San Jose naar de Islanders verhuizen maar voor wie of wat daar is nog geen bericht over gedaan. Zolang Okposo niet in de trade wordt betrokken kan het alleen maar gunstig zijn voor de Islanders.
Cheechoo zou moeten verhuizen om Heatley's contract te kunnen inpassen in het team. Zonde want inruil voor Heatley geven ze Patrick Marleau weg aan de Sens. Verliezen ze 2 betere spelers voor Heatley terug te krijgen?
Nu wordt in de media al Carter en Richards genoemd van de Flyers welke op het lijstje zouden staan bij Edmonton. haha leuk en grappig maar ik denk dat Edmonton heel wat Olie uit de grond mag gaan trekken voordat de Flyers deze spelers laten gaan. Dus kom je al snel uit bij Briere richting Edmonton!
Als Flyer-fan zie ik daar wel een leuke trade in omdat Briere 3 mil. p/jaar te veel opstrijkt.
Maar wat krijgt de Flyers nog voor Briere? Dustin Penner na zijn drama seizoen? De defence Smid? Ethan Moreau zou heel mooi zijn maar helaas is dat een beetje teveel van het goede.
In Montreal gaan geruchten dat ze een grote trade gaan maken met Chicago. 2 forwards van Montreal richting Chicago in ruil voor een forward en defence van Chicago. maar wie o wie zouden dat zijn?
ik zou het niet erg vinden als cheechoo wordt weggedaan voor bijvoorbeeld okposo, hij is en zal nooit meer de oude worden na het blessure leed. zijn toppunt was het seizoen waar hij 56 goals maakte...
marlaeu zouden ze van mij weg mogen doen maar niet voor heatley, marlaeu is gewoon te soft. gelukkig zit er nog genoeg in de toekomst van de gedrafte spelers.
ik was zelf liever voor een andere keeper gegaan...
Bas-Jan van Roekel
12 juli 2009, 22:27
ik zou het niet erg vinden als cheechoo wordt weggedaan voor bijvoorbeeld okposo, hij is en zal nooit meer de oude worden na het blessure leed. zijn toppunt was het seizoen waar hij 56 goals maakte...
marlaeu zouden ze van mij weg mogen doen maar niet voor heatley, marlaeu is gewoon te soft. gelukkig zit er nog genoeg in de toekomst van de gedrafte spelers.
ik was zelf liever voor een andere keeper gegaan...
Er zijn denk ik 2 spelers welke de Islanders voor geen geld weg doen en das Tavares & Okposo..
Okposo is een held.. en heeft een geweldige kwaliteit en toekomst voor zich liggen denk niet dat ze die weg gaan doen voor een bejaarde Cheechoo..
Ik denk meer aan meerdere spelers in de vorm van: Trent Hunter, Josh Bailey, Richard Park en Tim Jackman. San Jose kan ook geen geweldig spelers terug vragen voor Cheechoo want alles wat goed is bij de Islanders heeft ook grote/hoge contracten. En ze moeten juist plaats maken voor Heatley.
Wordt nog lastig daar..
Michael Immerzeel
12 juli 2009, 22:58
maar aangezien de meeste fans in san jose (incl mij) vinden dat het groot deel van de spelers 'zonder hart' speelde afgelopen play-offs, zit ik niet echt te wachten op heatley... cheechoo verdiend ook weer meer dan 3e of 4e lijn spelen, bij islanders zou hij zeker in 1e of 2e lijn spelen...
het wordt zeker lastig want het geloof als fan is natuurlijk laag geworden de afgelopen 5 jaar, vooral met zo'n team zou er meer uit moeten komen maar helaas. van mij 2e favo team is het afgelopen jaar eerder gebeurd dan ik zelf dacht!
Martijn Berben
13 juli 2009, 11:44
Heatley is nog altijd welkom omdat het gewoon de speler is die de Oilers echt nodig hebben.
Maar ik geloof gewoon niet dat hij nog gaat komen. Als hij graag een Oiler zou willen zijn dan was hij er al lang geweest. De kranten in Edmonton zeggen dag hij nog geen ?nee? heeft gezegd. Maar gewoon nog geen keuze heeft gemaakt. Dus de kans dan hij naar de Oilers gaat is nog aanwezig maar ik geloof dat niet meer.
Carter naar de Oilers geloof ik niet! Na zo een seizoen laten ze die niet gaan. Kan geen reden bedenken. Zou wel mooi zijn.
Briere dat zou wel geloofwaardig zijn maar daar ben ik niet blij mee. Veel te duur! Geen lichaam, blessure gevoelig en is ook niet de speler die ze zoeken. Ze moeten een echt veel scorende winger hebben! En nog iemand met gewicht en hardheid! Voor de rest is de ploeg wel ok.
Er gaan ook geruchten dat Joe Thornton weg gaat in San Jose. Hij zou ook in de Edmonton, Ottawa, San Jose deal moeten zitten? Maar dit zijn alleen maar boulevard berichten.
Een ding is zeker. Heatley gaat niet naar LA Kings! Hextall de GM heeft hard uitgehaald naar Heatley! Het zou maar een probleemkind zijn wat met iedere coach ruzie heeft!
We wachten rustig af maar dit kan nog lang duren!
Michael Immerzeel
13 juli 2009, 20:43
thornthon gaat echt niet weg want GM Doug Wilson wil juist een team om hem heen bouwen, in het begin dachten ze het magische duo gevonden te hebben met hem en cheechoo in hun prijzen winnend seizoen. helaas was dat maar voor een jaar.
ik denk dat hij een winger voor joe is aan het zoeken...
Abe Brouwer
23 juli 2009, 16:51
Martin Biron (Flyers) voor 1 jaar naar Islanders.
Abe Brouwer
28 augustus 2009, 22:38
Christian Ehrhoff en Brad Lukowich van San Jose Sharks naar Vancouver Canucks, daarvoor in ruil David Rahimi en Patrick White van Vancouver Canucks naar San Jose Sharks.
Verder heeft Vancouver Canucks Mathieu Schneider gecontracteerd van Montreal Canadiens.
Jack Mulders
28 augustus 2009, 23:24
Christian Ehrhoff en Brad Lukowich van San Jose Sharks naar Vancouver Canucks, daarvoor in ruil David Rahimi en Patrick White van Vancouver Canucks naar San Jose Sharks.
Verder heeft Vancouver Canucks Mathieu Schneider gecontracteerd van Montreal Canadiens.
Er waren inderdaad al langer geruchten dat Ehrhoff weg zou gaan bij de Sharks, niettemin weer een aardige club voor die jongen die vanuit de Krefeldse jeugd komt, in 2003 werd ie nog kampioen met de Pinguine in de DEL.
Michael Immerzeel
29 augustus 2009, 23:52
Er waren inderdaad al langer geruchten dat Ehrhoff weg zou gaan bij de Sharks, niettemin weer een aardige club voor die jongen die vanuit de Krefeldse jeugd komt, in 2003 werd ie nog kampioen met de Pinguine in de DEL.
hij speelde slecht de afgelopen twee jaar, vooral afgelopen seizoen. maakte veel fouten en was volgens de fans (inclusief mij) niet de speler geworden dat gedacht werd...
minst favoriet onder de fans, wat best wel jammer is hij had zeker veel potentie...
Theo Appelhof
2 september 2009, 20:57
Luongo sluit contract met Canucks voor een periode van 12 Jaar.
http://sports.yahoo.com/nhl/news;_ylt=At2p.0dtlaDZXAcz0HKWfQ17vLYF?slug=ap-luongo-contract&prov=ap&type=lgns
En voor een leuk salaris.
Groetjes Theo.
Anthony Schoenmakers
11 september 2009, 13:26
According to a report by ESPN's John Buccigross, disgruntled forward Dany Heatley (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8468482) will be traded to the San Jose Sharks (http://sharks.nhl.com/) in a deal that will send Patrick Marleau (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8466139) to the Los Angeles Kings (http://kings.nhl.com/) and Alexander Frolov (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8468500) and Jarret Stoll (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8468526) to the Senators.
Both Sharks GM Doug Wilson and Senators GM Bryan Murray denied the three-way trade when reached by ESPN.com.
Heatley has wanted out of Ottawa since the 2008-09 season ended. He invoked his no-trade clause to block a move to Edmonton earlier in the summer.
The Senators open training camp Saturday and Heatley said he would report if a trade is not made by then. Heatley scored 39 goals and 33 assists in 82 games last season and had signed a $45 million, six-year contract extension less than two years ago.
The Associated Press contributed to this report.
Bron: NHL.com
Jeroen Pilon
11 september 2009, 14:03
Vreemde move... ben benieuwd in hoeverre het klopt.
Anthony Schoenmakers
11 september 2009, 14:17
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Heatley wou weg bij de Sens, en dat er bij de Sharks wat moest gebeuren na de dramatisch verlopen play off's leek me ook wel duidelijk. Maar dat het Marleau werdt, had eerder iets verwacht met Thorton, of Cheechoo die nou niet echt een superseizoen had.
Maargoed kijken hoe het afloopt.
Ivo Willems
11 september 2009, 14:33
Volgens TSN is er nog niets rond:
http://tsn.ca/nhl/story/?id=290650
Kazs Krikke
11 september 2009, 14:34
Iedereen ontkent, dus zullen de laatste plooien nog wel gladgestreken moeten worden voordat het naar buiten mag
Paul van Heertum
11 september 2009, 15:21
Of het is gewoon niet waar
Anthony Schoenmakers
13 september 2009, 01:57
Waar rook is, is vuur!!
Heatley is een Shark!! Alleen blijven de Kings en Marleau buiten beeld. Cheechoo, Michalek en een second round pick in de entry draft in 2010 worden ge-traded voor Heatley en een fifth round pick in de entry draft!!
Heatley finally got his wish Saturday when the Ottawa Senators (http://senators.nhl.com/) ended months of speculation and controversy by granting his trade request, sending him and a fifth-round pick in the 2010 Entry Draft to the San Jose Sharks (http://sharks.nhl.com/) in a blockbuster deal that netted Milan Michalek (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8470599), Jonathan Cheechoo (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8467357) and a second-round 2010 pick
Paul van Heertum
13 september 2009, 02:46
Highway robbery by the Sens
Joep Meijsen
13 september 2009, 09:53
Interessante move. Het is even afwachten of Cheechoo terug kan komen in de vorm van een paar jaar geleden. Sinds die dubbele hernia-operatie lijkt het toch niet helemaal dezelfde speler en het was al nooit een van de snelsten. Michalek is een interessante. Verdient iets te veel geld voor zijn cijfers, maar lijkt met 24 nog altijd voldoende potentie te hebben om te groeien. Grote jongen, die verdedigend zijn werk doet.
Paul van Heertum
13 september 2009, 11:44
Verder ook nog een 2e ronde geruild voor een 5e ronder, das ook niet onbelangrijk
Michael Immerzeel
13 september 2009, 12:30
nou ik ben redelijk blij met wat er is getrade alleen een beetje jammer voor michalek, hij is geen constante speler maar wel goed. cheechoo was te verwachten door al de blessures een een seizoen wonder.
san jose leverd echt niet super veel in op ijshockey kwaliteit maar misschien was phil kessel een betere optie geweest en had ik liever gezien...
Bas-Jan van Roekel
13 september 2009, 13:23
Was er echt niets beters te halen voor de Sens?
Frolov?
Dubinsky?
In San Jose lachen ze zich een bult. Heatley rost er in de 3de versnelling makkelijk 35 stuks in.
Michael Schoenmakers
13 september 2009, 13:31
nou ik ben redelijk blij met wat er is getrade alleen een beetje jammer voor michalek, hij is geen constante speler maar wel goed. cheechoo was te verwachten door al de blessures een een seizoen wonder.
san jose leverd echt niet super veel in op ijshockey kwaliteit maar misschien was phil kessel een betere optie geweest en had ik liever gezien...
Ik hoop gewoon dat ze eens beter gaan presteren in de playoffs.
Het reguliere seizoen was Top maar de playoffs was nix erg jammer.
Ik kijk altijd graag naar het spel van de Sharks.
Dus hopelijk brengen de nieuwe spelers wel de playoff ervaring mee die ze bij de sharks kunne gebruiken.
Michael Immerzeel
13 september 2009, 22:42
Ik hoop gewoon dat ze eens beter gaan presteren in de playoffs.
Het reguliere seizoen was Top maar de playoffs was nix erg jammer.
Ik kijk altijd graag naar het spel van de Sharks.
Dus hopelijk brengen de nieuwe spelers wel de playoff ervaring mee die ze bij de sharks kunne gebruiken.
ik ben ook benieuwd. 3 oktober eerste wedstrijd op espn america...
Roy Derkse
19 september 2009, 14:37
Bruins trade Kessel to Leafs for draft picks
Joep Meijsen
19 september 2009, 14:46
Bruins trade Kessel to Leafs for draft picks
De Leafs maken dezelfde fout als altijd. De toekomst verkopen voor een kleine verbetering nu. Twee eerste ronde draft picks en een twee ronde pick voor een speler met een twijfelachtige wedstrijdmentaliteit.
Zonde. Had op beter gehoopt met Burke.
Roy Derkse
19 september 2009, 16:17
aan de andere kant snap ik Boston niet.
Kessel heeft toch veel laten zien afgelopen seizoenen, en om die weg te doen voor een paar picks??
Ivo Willems
19 september 2009, 17:08
Onderhandelingen liepen niet zo soepel tussen Kessel en Boston, hij had zelf al aangegeven niet meer te willen onderhandelen. Boston heeft zo het maximale eruit gehaald uit voor een speler die toch niet wou blijven.
Maple Laughs strike again.
Dennis Albers
19 september 2009, 19:21
aan de andere kant snap ik Boston niet.
Kessel heeft toch veel laten zien afgelopen seizoenen, en om die weg te doen voor een paar picks??
Ik ben er in ieder geval niet zo blij mee.
Remco Bambacht
19 september 2009, 22:18
Ik ben er in ieder geval niet zo blij mee.
Opgeruimd staat netjes. Ongelooflijk zo'n snotaap die pas twee jaar speelt en dan meteen het maximum aan salaris wil halen.
Patrick van de Wijgert
19 september 2009, 22:56
De Leafs maken dezelfde fout als altijd. De toekomst verkopen voor een kleine verbetering nu. Twee eerste ronde draft picks en een twee ronde pick voor een speler met een twijfelachtige wedstrijdmentaliteit.
Zonde. Had op beter gehoopt met Burke.
Leafs hebben balans nodig in het team. En het woord bouwen is niet Torontiaans.
Leafs hebben dit jaar meer dan normaal een play-off ticket hopen.Ondanks jou realistische insteek moet er iets gedaan worden op korte termijn, en dit is 1 van de trades.
Toch heeft men vorig jaar denk ik een solide basis neergezet om ene aantal jaren mee vooruit te kunnen en dit is jaar nummer 1 van een nieuw Leafs team dat wat moet kunnen.
Het is geen over the top speler , zoals die laatste 10 jaar alleen maar aangetrokken werden. Tussen heel die zooi is alleen Gary roberts een goeie gebleken.
Anthony Schoenmakers
26 september 2009, 23:41
Rob Niedermayer gaat naar het voormalig team van zijn broer Scott.
Nu de broers niet meer bij elkaar in hetzelfde team spelen, zou Scott dat zijn schaatsen aan de wilgen hangen??
Friday, 09.25.2009 / 2:03 PM / 2009 NHL Offseason News (http://www.nhl.com/ice/newsindex.htm?location=%2Foffseason%2F2009&view=headline)
The Devils have signed free agent center Rob Niedermayer (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8459427). The announcement was made by Devils' President/CEO/GM Lou Lamoriello on Friday.
"I felt that we needed a little size and strength down the middle," Lamoriello said. "Now with Travis (Zajac) and Zubie (Dainius Zubrus (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8464977)) and Robbie, I think we have three pretty good size, strength center ice men. We know Robbie well, of course. We've played against him enough in the Stanley Cup (Finals). He's had tremendous Stanley Cup experience and can be used in different roles."
Niedermayer, who turns 35 in December, scored 14 goals and seven assists with Anaheim in 2008-09. The younger brother of former Devils defenseman Scott, Niedermayer lost to the Devils in the 2003 Stanley Cup Finals before capturing the trophy with the Ducks in 2007.
Niedermayer, currently in Kamloops, B.C., is expected to join the team by Monday.
Bas-Jan van Roekel
27 september 2009, 15:05
Philadelphia Flyers zetten Randy Jones op de Waivers lijst.
Hele goede zet.
Roy Derkse
27 september 2009, 22:53
Waar iedereen op zat te wachten is nu eindelijk gebeurd. nu hopen dat ie eraf wordt geplukt, morgen zullen we het horen/lezen...
Lees net trouwens dat Foppa (p.forsberg) op stoom is in sweden. en wie weet maakt hij nog een laatste comeback in de NHL
As some of you might know Peter Forsberg is trying one moore time to make a comeback to the NHL. Many of you think that he is a oldtimer that has past his prime. But l can tell you that having seen his first 2 games in the swedish eliteleague so far that is not true. He has been training with his hometown club MoDo for almost 2 months now and he loks good, and l mean GOOD. 2 games 2 goals and one assist, keep in mind that this is the fisrt 2 games he has played for 18 months... In the game today he showed everybody that thought he was finished that they were wrong. MoDo won the game 2-1 Forsberg being the man behind both. He scored the OTwinner on a rebound and the set up for the 1-1 goal was nothing short of pure magic. There is only 2 players ever that could have seen that pass, Peter and Mr Wayne Gretzky.
Game one: YouTube - Modo-Frölunda 2-4 (2009-09-24)
Game two: YouTube - Djurg?rden-Modo 1-2 (2009-09-26)
Paul van Heertum
28 september 2009, 03:24
Elite is natuurlijk geen NHL, daar zit echt nog wel een behoorlijk niveau verschil in
Michael Immerzeel
28 september 2009, 09:58
ik denk dat forsberg nu goed zit daar ster in nhl zal hij nooit meer worden tegenover daar wel...
Mike Norman
28 september 2009, 11:44
Twee eerste ronde draft picks en een twee ronde pick voor een speler met een twijfelachtige wedstrijdmentaliteit.
Dat is wel heel veel... Goeie deal Bruins..
Remco Bambacht
28 september 2009, 11:53
Philadelphia Flyers zetten Randy Jones op de Waivers lijst.
Hele goede zet.
Ah, de slager van Philadelphia...stuur die maar naar een of andere houthakkercompetitie. Met de vriendelijke groeten van alle fans van Bergeron!
Mike Norman
28 september 2009, 12:00
Als Jones ergens op zn plek is, is het in Phillie wel!
Bas-Jan van Roekel
28 september 2009, 16:26
Het maakt niet uit als Jones nu weg gepulkt wordt of niet..
Als hij Waivers passeert mogen de Flyers hem naar de AHL sturen en zal die 2.5 Miljoen per jaar (dacht ik) niet tegen de NHL Cap aandrukken.
Ik zou Forsberg ook niet graag terug zien in de NHL. Het is veel beter voor de Zweedse competitie dat hij daar zit. Laten we Forsberg maar gewoon herinneren als een geweldige NHL speler ipv dat hij nog 2 jaar in de NHL op een half niveau gaat rond rijden.
Al die comebacks ik ben er geen voorstander van..
Er gingen ook al geruchten dat de Capitals hem graag wilden hebben.
Roy Derkse
28 september 2009, 16:35
Ah, de slager van Philadelphia...stuur die maar naar een of andere houthakkercompetitie. Met de vriendelijke groeten van alle fans van Bergeron!
Iedereen heeft gezien dat die HIT niet intentional was.!
Bas-Jan van Roekel
28 september 2009, 16:45
Dat is wel heel veel... Goeie deal Bruins..
Dat valt wel mee dacht ik..
De eerste rondes van Toronto WAREN veel waard maar dat zullen ze na dit jaar niet meer zijn.
Top 5 picks in de NHL draft hebben meestal kans om direct in de NHL in te stromen, maar vaker zijn er maar 2 of 3 spelers welke het echt halen om direct het jaar na de draft in de NHL te spelen.
Aangezien de versterkingen bij Toronto erg goed zijn denk ik dat ze makkelijk de playoffs halen en dus zullen de picks van Boston welke ze ontvangen hebben ergens rond de plaats 15 t/m 25 liggen.
Remco Bambacht
28 september 2009, 17:58
Iedereen heeft gezien dat die HIT niet intentional was.!
Klopt, hij ramde hem per ongeluk van achter.
Mike Norman
28 september 2009, 18:46
Dat valt wel mee dacht ik..
De eerste rondes van Toronto WAREN veel waard maar dat zullen ze na dit jaar niet meer zijn.
Top 5 picks in de NHL draft hebben meestal kans om direct in de NHL in te stromen, maar vaker zijn er maar 2 of 3 spelers welke het echt halen om direct het jaar na de draft in de NHL te spelen.
Aangezien de versterkingen bij Toronto erg goed zijn denk ik dat ze makkelijk de playoffs halen en dus zullen de picks van Boston welke ze ontvangen hebben ergens rond de plaats 15 t/m 25 liggen.
Ik denk dat ijshockey het hoogst scoort met picks die wel het hoogste niveau halen...
Kessel had nog maar een jaar (toch), dus ja, best veel vind ik. Toronto zit nou niet echt in een positie als buyers, zou ze veel eerder zien als sellers.
Michael Immerzeel
28 september 2009, 19:49
toronto moest toch wat anders hebben ze helemaal geen aanval...
Mike Norman
28 september 2009, 20:50
toronto moest toch wat anders hebben ze helemaal geen aanval...
Paar jaar geduld hebben had in deze geen kwaad gekund..
Roy Derkse
29 september 2009, 19:38
Klopt, hij ramde hem per ongeluk van achter.
Jij snapt het.
Paul van Heertum
29 september 2009, 19:43
Zijn er nog goede spelers zonder contract?
Bas-Jan van Roekel
30 september 2009, 02:30
Zijn er nog goede spelers zonder contract?
Maxim Afinogenov heeft vandaag een contract getekend bij Atlanta.
Martin Skoula bij Pittsburgh.
Nog vrij en niet de slechtste spelers:
- Kyle Calder
- Robert Lang (retired ?)
- Nikolai Zherdev (heeft volgens mij nog nergens een contract)
- Blair Betts
- Miroslav Satan
- Martin Gerber
- Mats Sundin
Abe Brouwer
30 september 2009, 05:06
Gerber en Zherdev spelen nu bij Mytischi Atlant in de KHL.
Ivo Willems
30 september 2009, 10:54
Robert Lang gaat voor 1 jaar naar Phoenix
Roy Derkse
30 september 2009, 15:18
Maxim Afinogenov heeft vandaag een contract getekend bij Atlanta.
Martin Skoula bij Pittsburgh.
Nog vrij en niet de slechtste spelers:
- Kyle Calder
- Nikolai Zherdev (heeft volgens mij nog nergens een contract)
- Blair Betts
- Miroslav Satan
- Martin Gerber
- Mats Sundin
Mats sundin Retires
Bart op de Beeck
1 oktober 2009, 10:46
toch raar dat een speler als satan, die vorig seizoen met momente nog in de 1ste line bij Crosby stond, geen contract heeft???
Roy Derkse
1 oktober 2009, 17:36
toch raar dat een speler als satan, die vorig seizoen met momente nog in de 1ste line bij Crosby stond, geen contract heeft???
Misschien heeft hij Idiote eisen waaraan niemand wilt voldoen? geen idee
Paul van Heertum
1 oktober 2009, 17:46
Ik vind Satan behoorlijk over the hill
Roy Derkse
1 oktober 2009, 22:02
Shanahan, Devils part ways
"I have decided not to continue with the New Jersey Devils (http://devils.nhl.com/) for my 22nd NHL season. When I signed this past summer, Lou Lamoriello, Jacques Lemaire (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8448756), and I agreed that if we were unable to find a suitable fit in which I would be able to compete and contribute at the level I expect from myself, then I would simply step aside." - Brendan Shanahan (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8451302)
Dus een veteraan wellicht vrij om op te pikken voor andere teams!
Of hangt hij ze aan de wilgen!?
Abe Brouwer
31 januari 2010, 19:22
Phaneuf, Aulie, Sjostrom van Calgary naar Toronto
Mayers, Hagman, White, Stajan van Toronto naar Calgary
Remco Bambacht
31 januari 2010, 19:27
The Maple Leafs also traded goalie Vesa Toskala and Jason Blake to Anaheim for Giguere.
Abe Brouwer
31 januari 2010, 19:27
Toskala, Blake van Toronto naar Anaheim
Giguere van Anaheim naar Toronto
Michael Immerzeel
31 januari 2010, 19:48
op de lange termijn misschien wel goed voor de leafs. kadri zal een solide forward worden, nog een paar goede forwards toevoegen en misschien komen ze bij de onderste drie weg in de standings...
Abe Brouwer
31 januari 2010, 20:31
Krajicek van Tampa Bay naar Philadelphia
Mike Norman
31 januari 2010, 22:06
Beetje lood om oud ijzer deal van de Leafs.
Ze kunnen beter salary dumpen en voor de nr 1 draft pick gaan!
Anthony Schoenmakers
31 januari 2010, 23:16
Beetje lood om oud ijzer deal van de Leafs. en ze
Ze kunnen beter salary dumpen en voor de nr 1 draft pick gaan!
Hebben ze die niet naar Boston gedaan in de "Kessel trade"??
Bas-Jan van Roekel
1 februari 2010, 01:51
Waarom zouden ze salary dumpen, wat winnen ze daar mee?
Welke speler kunnen ze halen als ze 10miljoen salary-ruimte hebben?
Bij de draft van dit jaar zit echt geen Crosby speler.
Ik denk dat ze hier veel beter van worden..
Paul van Heertum
1 februari 2010, 03:09
UFA´s
Bas-Jan van Roekel
1 februari 2010, 04:06
Die kunnen ze sowieso al nemen want zoals elk team hebben ze een x-aantal spelers met aflopende contracten.
En welke geweldige STER speler wilt bij Toronto tekenen als ze 5 jaar achter elkaar laatste zijn geworden.
Kovalchuk is volgens mij een ster speler met een aflopend contract dit jaar. Maar deze zal vast wel bijtekenen in Atlanta.
Abe Brouwer
1 februari 2010, 05:08
Jokinen en Prost van Calgary naar NY Rangers
Kotalik en Higgins van NY Rangers naar Calgary
Bas-Jan van Roekel
1 februari 2010, 05:20
das een mooie trade voor beide teams..
Paul van Heertum
1 februari 2010, 18:58
Is Jokinen eigenlijk ooit een 3rd overall waard geworden?
Ik vind van wel :)
Abe Brouwer
1 februari 2010, 19:02
TSN meldt dat de trade nu op "hold" gezet is. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Michael Immerzeel
1 februari 2010, 19:31
Is Jokinen eigenlijk ooit een 3rd overall waard geworden?
Ik vind van wel :)
hij valt best tegen bij calgary bij florida was hij volgens fans beter...
Eric van der Putten
2 februari 2010, 02:38
Calgary: Dion Phaneuf, Fredrik Sjostrom en Keith Aulie naar Toronto
Toronto: Niklas Hagman, Matt Stajan, Jamal Mayers en Ian White naar Calgary
Paul van Heertum
2 februari 2010, 20:48
hij valt best tegen bij calgary bij florida was hij volgens fans beter...
Best een aardige draft en met nummer 4 zouden de Kings het een stuk beter gedaan hebben
Bas-Jan van Roekel
3 februari 2010, 23:25
Ik ben erg nieuwsgierig welke club Kovalchuk gaat binnen halen..
Ik hoop dat de Flyers hem traden voor Briere + Hartnell.
Dat zou ook direct wat ruimte geven voor een contract verlening voor Kovalchuk.
Maar ik ben bang dat andere clubs Atlanta meer te bieden hebben.
+ ze zien Kovalchuk natuurlijk liever naar een Western con. team verhuizen. Dus maakt Chicago en LA wel veel kans denk ik.
Roderick Lagendijk
5 februari 2010, 04:23
Kovalchuk is een Devil!!
Goed om die speler erbij te hebben...Maar ik vraag me af of hij de trade allemaal waard is...
The Atlanta Thrashers (http://thrashers.nhl.com/) confirmed Thursday that they have dealt their captain, an impending free agent, to the New Jersey Devils (http://devils.nhl.com/). The Thrashers reportedly will receive defenseman Johnny Oduya (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8469665), rookie forward Niclas Bergfors (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8471697), junior prospect Patrice Cormier (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8474616) and New Jersey's first-round pick in the 2010 NHL Entry Draft.
Defenseman Anssi Salmela (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8474557), traded by the Devils to the Thrashers last March for Niclas Havelid (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8467956), will return to New Jersey as part of the deal. The teams will also flip second-round picks.
Bron: nhl.com
Bijzonder dat Salmela weer terug komt bij de Devils terwijl hij eerder naar de Trashers werd getrade!
Morgen en zaterdag maar eens kijken of hij kan brengen wat er van hem verwacht wordt...
Bas-Jan van Roekel
5 februari 2010, 04:30
Roderick was eerder..
Devils worden nu wel heel erg gevaarlijk.
En ik vraag me af hoe het kan dat ze bij Atlanta het voor elkaar krijgen om altijd zo slecht te traden.
Veel spelers welke van Atlanta komen worden/zijn goede spelers georden en ze krijgen er steeds heel erg weinig voor terug.
Heatley, Hossa, Kovalchuk, Coburn.
Jammer had hem graag bij de Flyers gezien, maar schijnbaar was Jeff Carter meer waard voor de Flyers. Nu mogen ze tegen hem spelen :S
Bas-Jan van Roekel
5 februari 2010, 06:21
Kovalchuk wilde meer dan 12 miljoen p/jaar gaan verdienen bij Atlanta.
Das meer dan Ovechkin met 11.2 miljoen.
Ben erg nieuwsgierig wat de contract verlenging in New Jersey teweeg gaat brengen zoveel ruimte hebben ze toch ook niet meer in New Jersey? and iemand binnen halen die 2 keer zoveel als club-icon Brodeur gaat verdienen dat kan toch ook niet?
Dus de kans is groot als hij het goed doet in de Playoffs (MVP) + Stanley Cup dat ze hem helemaal niet kunnen houden in New Jersey.
Mike Norman
5 februari 2010, 08:48
Misschien wilde ze wel van Cormier af?
Maar gaan ze nu de gevaarlijke lijn Parise - Langerbrunner - Zajac opbreken?
Het is natuurlijk wel een goeie deal als je Kovalchuck kan krijgen in een jaar waarin alles richting de cup lijkt te gaan.
Roderick Lagendijk
6 februari 2010, 04:38
Misschien wilde ze wel van Cormier af?
Maar gaan ze nu de gevaarlijke lijn Parise - Langerbrunner - Zajac opbreken?
Het is natuurlijk wel een goeie deal als je Kovalchuck kan krijgen in een jaar waarin alles richting de cup lijkt te gaan.
De afgelopen week spelen ze al niet met deze lijn!
Constant wordt in de derde periode de lijn weer door elkaar gehaald! Snap het niet echt waarom!
Parise - Zajac en Zubrus is de lijn van de laatste wedstrijden, maar ook Zharkov speelde in deze lijn in de derde periode! Erg vreemd dus.
Kovalchuk had vandaag wel veel ijstijd tegen Toronto! Vond zijn inzet niet echt om over naar huis te schrijven! Wel had hij zijn eerste punten voor de Devils! 2 assists!
Morgen de topper Rangers - Devils en dan naar home!
Abe Brouwer
4 maart 2010, 18:28
Geen spectaculaire trades dit keer. O.a. Ryan Whitney en een 6e ronde draftpick van Anaheim naar Edmonton in ruil voor Lubomir Visnovsky.
Etienne Henrichs
5 maart 2010, 09:17
Niet?? Volgens mij heeft Colorado toch licht geblunderd door Wojtek Wolski te veruilen voor Peter Mueller en Kevin Porter.
Eerste wedstrijd tussen Phoenix en Colorado sinds die trade, heeft Wojtek zijn oude team de das omgedaan.
Daarnaast heeft Colorado weer goed gedaan door Stephane Yelle terug te halen.
http://cdn.nhl.com/avalanche/images/logos/medium.pngf Stephane yelle
f harrison reed
details › (http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=519970)
f Cedric Lalonde-McNicoll
2010 6th round pick
MARCH 3, 2010
http://cdn.nhl.com/coyotes/images/logos/medium.pngf Wojtek Wolski
details › (http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=519850)
f Peter mueller
f kevin porter
http://cdn.nhl.com/avalanche/images/logos/medium.png
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.