PDA

View Full Version : Het enige officiele DEL-topic 2009-2010

Pagina's : [1] 2

Abe Brouwer
10 juni 2009, 17:26
Frankfurt Lions heeft een nieuwe sportdirecteur aangetrokken: niemand anders dan Duitsland's ijshockeylegende Erich Kühnhackl zal deze functie gaan vervullen.

Jack Mulders
10 juni 2009, 21:54
In de buurt van Hamilton is oud Krefeld Goalie Nathan Masters om het leven gekomen.
Dit gebeurde door een auto ongeluk, in het jaar 2000 werd ie nog gepickt in de 5de ronde in de NHL,door de Los Angeles Kings.

Nathan werd slecht 29 jaar en laat een vrouw achter.

Raymond Tellers
10 juni 2009, 22:30
Shit ... even het stukje over hem gelezen. Geraakt door een hert dat al door iemand anders was aangereden.

Masters viel op door zijn gedrag met het water dat hij tijdens de wedstrijd toe zich nam. Was een lange goalie toch?

Zwaar :(

Paul van Heertum
10 juni 2009, 22:43
Wat voor auto reed hij tijdens het ongeluk?

Raymond Tellers
11 juni 2009, 01:10
Volgens het artikel reed hij in een pickup truck. Staat verder niets bij.

Wendy Tellers
11 juni 2009, 10:33
In de buurt van Hamilton is oud Krefeld Goalie Nathan Masters om het leven gekomen.
Dit gebeurde door een auto ongeluk, in het jaar 2000 werd ie nog gepickt in de 5de ronde in de NHL,door de Los Angeles Kings.

Nathan werd slecht 29 jaar en laat een vrouw achter.
Weer een naar bericht van een ex-Krefeld goalie.
Triest. Heel triest.

Raymond Tellers
18 juni 2009, 16:18
Onofficieel testschema Krefeld. Staat op het forum van Krefeld ...

6. bis 12.08.: Trainingslager in Füssen

09.08. - 17:30 Uhr: Testspiel gegen Frankfurt (in Füssen)
11.08. - 19:30 Uhr: Testspiel gegen Augsburg (in Füssen)

12.08. - 18 Uhr oder 20 Uhr: Testspiel in Schwenningen

16.08. - 18 Uhr: Testspiel zu Hause gegen Düsseldorf

19.08. - 17 Uhr: Testspiel gegen MSHK Zilina/Slowakei (in Sosnowiec/Polen)
20.08. - 17 Uhr: Testspiel gegen Metalurgs Liepaja/Lettland (in Sosnowiec/Polen)
21.08. - 17 Uhr: Testspiel gegen Troja Ljungby/Schweden (in Sosnowiec/Polen)
22.08.: Platzierungsspiel (in Sosnowiec/Polen)

28.08. - 16 Uhr: Testspiel gegen Trinec/CZE (in Landshut)
29.08. - 16 Uhr oder 19:30 Uhr: Testspiel in Landshut

30.08. - 18 Uhr: Testspiel in Straubing

Jeroen Pilon
18 juni 2009, 17:07
Een oefenwedstrijd in Schwenningen.. dat vinden jullie vast erg leuk ;-)

Abe Brouwer
20 juni 2009, 18:57
Duisburg dat zich terugtrok uit de DEL zal komend seizoen in de regionalliga spelen op het 4e niveau. Er was eerder sprake van dat ze op het 5e niveau moesten spelen in de verbandsliga. De club start de competitie op 2 oktober met een uitwedstrijd tegen Young Lions Frankfurt. De eerste oefenwedstrijd is al op 30 juli tegen Kölner Haie.

Jack Mulders
20 juni 2009, 22:48
Duisburg dat zich terugtrok uit de DEL zal komend seizoen in de regionalliga spelen op het 4e niveau. Er was eerder sprake van dat ze op het 5e niveau moesten spelen in de verbandsliga. De club start de competitie op 2 oktober met een uitwedstrijd tegen Young Lions Frankfurt. De eerste oefenwedstrijd is al op 30 juli tegen Kölner Haie.

Tja ,een roemloos bestaan dreigt er voor de Fuchse op dat nivo, ik meen zelfs dat men diverse spelers voor de 2de liga had gecontracteerd.

Abe ,weet jij trouwens wanneer het speelschema van de DEL uitkomt???

Abe Brouwer
20 juni 2009, 23:40

Normaal gesproken tussen het eerste en tweede weekend van juli.

Jack Mulders
20 juni 2009, 23:50
Thanks Abe,dan kunnen we vanaf dan weer wat gaan plannen.

Jeroen Pilon
21 juni 2009, 00:02
Vorig jaar stuurde de DEL het persbericht met het schema op maandag 7 juli rond. Nog even geduld inderdaad!

Jeroen Pilon
23 juni 2009, 10:47
De Express meldt vandaag dat Düsseldorf de Slowaak Jan Lasak op het oog heeft als nieuwe goalie. De 30-jarige Lasak werd in 2002 wereldkampioen en derde in 2003. Hij werd in 1999 door Nashville als 65e (overall) in de entrydraft gekozen. Lasak speelt nu voor Pardubice in Tsjechië.

Als Lasak komt dan heeft Düsseldorf een meer dan waardige opvolger voor Storr!

Wendy Tellers
23 juni 2009, 12:29
De Express meldt vandaag dat Düsseldorf de Slowaak Jan Lasak op het oog heeft als nieuwe goalie. De 30-jarige Lasak werd in 2002 wereldkampioen en derde in 2003. Hij werd in 1999 door Nashville als 65e (overall) in de entrydraft gekozen. Lasak speelt nu voor Pardubice in Tsjechië.

Als Lasak komt dan heeft Düsseldorf een meer dan waardige opvolger voor Storr!
Lijkt me wel ja.

Wendy Tellers
23 juni 2009, 12:30
Thanks Abe,dan kunnen we vanaf dan weer wat gaan plannen.
Gewoon alle vrijdagen en zondagen vrij houden.
Zodra het schema bekend is pas andere dingen gaan inplannen!!! :)

Raymond Tellers
23 juni 2009, 13:09
Tja ,een roemloos bestaan dreigt er voor de Fuchse op dat nivo, ik meen zelfs dat men diverse spelers voor de 2de liga had gecontracteerd.

Het hele team stond al voor de 2e liga!

Raymond Tellers
23 juni 2009, 13:09
Een oefenwedstrijd in Schwenningen.. dat vinden jullie vast erg leuk ;-)

Is midden in de week, maar ik denk dat ik toch maar vrij ga nemen en naar Schwenningen rij. Grijns.

Paul van Heertum
23 juni 2009, 13:12
Lasak is toch die keeper die er altijd zelf voor zorgde dat Slowakije ondanks een geweldig team nooit wat won?

Jack Mulders
23 juni 2009, 20:48
Gewoon alle vrijdagen en zondagen vrij houden.
Zodra het schema bekend is pas andere dingen gaan inplannen!!! :)

Het vrij houden is geen probleem, AH is mijn probleem af en toe te vaak:grin:

Jack Mulders
23 juni 2009, 20:49
Het hele team stond al voor de 2e liga!

Pff wat een aderlating,neem aan dat die spelers nu vrij zijn gegeven.

Jack Mulders
23 juni 2009, 20:50
In Berlijn is het dopingschandaal met Florian Busch die in Duitse nationale team speelt voor 2 jaar geschorst.

Jack Mulders
23 juni 2009, 20:51
Een leuk gerucht voor Raymond, Alexander Duck wordt in verband verbracht met een terugkomst bij de Krefelder Pinguine. Duck heeft momenteel geen club meer.

Abe Brouwer
23 juni 2009, 21:40
Pff wat een aderlating,neem aan dat die spelers nu vrij zijn gegeven.

Ik heb begrepen dat de meeste spelers naar Herne gaan.

Paul van Heertum
23 juni 2009, 22:09
In Berlijn is het dopingschandaal met Florian Busch die in Duitse nationale team speelt voor 2 jaar geschorst.

Die gaat dus naar de ECHL

Wendy Tellers
24 juni 2009, 10:31
Een leuk gerucht voor Raymond, Alexander Duck wordt in verband verbracht met een terugkomst bij de Krefelder Pinguine. Duck heeft momenteel geen club meer.
Laat dat gerucht maar waar zijn.
Kunnen we weer beide oranje Krefeld vlaggen gebruiken. :)

Raymond Tellers
24 juni 2009, 10:47

Het zou leuk zijn als het meer dan een gerucht is! Kan mijn Dück-vlag weer uit de kast!!! Die hadden we trouwens mee naar die Skaterhockey-wedstrijd. Anyway, zou leuk zijn als hij het geelzwart weer gaat verdedigen.

Wendy Tellers
28 juni 2009, 21:55
Vandaag de spelersbus van Krefeld in Maastricht gezien.
Wat die daar deed weet ik niet en weet ik niet of het de spelers waren die erin zaten.
Helaas niet te zien.
Maar in ieder geval ging mijn hartje meteen sneller kloppen toen we er bij de stoplichten naast stonden en de drang dat het nieuwe seizoen begint is er weer.
Het laatste half uur rijden hebben we dan ook maar meteen weer wat liedjes geoefend!!!! :)

Abe Brouwer
28 juni 2009, 22:56
Wat die daar deed weet ik niet en weet ik niet of het de spelers waren die erin zaten.
Helaas niet te zien.
Maar in ieder geval ging mijn hartje meteen sneller kloppen toen we er bij de stoplichten naast stonden en de drang dat het nieuwe seizoen begint is er weer.
Het laatste half uur rijden hebben we dan ook maar meteen weer wat liedjes geoefend!!!! :)

Ik heb bij de königspalast wel eens de spelersbus van de voetbalclub Greuther Fürth gezien. Bleek dat die bus door de Nürnberg Ice Tigers gebruikt werd voor de uitwedstrijd in Krefeld. Blijkbaar kan je die bussen huren als de club ze niet nodig heeft.

Raymond Tellers
28 juni 2009, 23:16
De bus van Krefeld is gewoon een touringcarbus die door de pinguine ingehuurd wordt. Wordt dus ook zo gebruikt.

Jack Mulders
28 juni 2009, 23:35
Helaas niet te zien.

Leuk toeval zeg, je hebt toch niet Scheisse ... Geoefend he?? Dat liedje kennen we al weer een tijdje he:mrgreen:

Nog zo´n andere maand en dan is er de eerste thuiswedstrijd in de Rheinlandhalle.

3 x raden wie de tegenstander is.....

Wendy Tellers
29 juni 2009, 09:26
De bus van Krefeld is gewoon een touringcarbus die door de pinguine ingehuurd wordt. Wordt dus ook zo gebruikt.
Yep. Dus waarschijnlijk gewoon voor een tripje op de weg.
Maar mij viel het op toen we aan kwamen rijden dat achterop zo'n grote sticker van Krefeld zat.
En toen we er langs reden zag ik dat paardje met vleugels en sterretjes aan de zijkant. Of wat het dan ook precies is.
Ik hoop dat als ze ooit zelf een bus krijgen dat het iets strijdlustigers is. :)

Wendy Tellers
29 juni 2009, 14:40
De 31-jarige Brad Tapper beëindigd zijn ijshockeycarriere wegens gezondheidsklachten.
Voorheen speelde Tapper o.a. in de AHL en NHL. De afgelopen twee seizoenen kwam hij in de DEL uit voor Iserlohn.
Bij mij staat hij echter nog steeds bekend als de strafkoning bij Hannover. Ik meen dat dat in 2005/2006 was. Sowieso een seizoen dat Hannover veel en veel straffen op liep met hun defensieve ijshockey.
Was dat toen een irritant ventje.
Maar toch gun je niemand dat hij wegens gezondheidsredenen of lichamelijke klachten zijn carriere moet be?indigen.

Abe Brouwer
2 juli 2009, 20:22
Alle 15 clubs hebben een licentie gekregen. Verder is besloten dat de 1e playoff-ronde best of 3 wordt terwijl de overige playoff-rondes best of five worden. A.s. dinsdag zal de DEL het speelplan uitgeven.

Jack Mulders
2 juli 2009, 21:40
Verder is besloten dat de 1e playoff-ronde best of 3 wordt terwijl de overige playoff-rondes best of five worden. A.s. dinsdag zal de DEL het speelplan uitgeven.

Pff ,wat zonde van een best of seven naar een best of three!!!

Abe Brouwer
23 juli 2009, 16:52
De ervaren NHL-goalie Jean Sebastian Aubin heeft getekend voor DEG Metrostars.

Abe Brouwer
29 juli 2009, 09:23
Morgenavond om 19.30 in Duisburg de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen: Herne tegen Kolner Haie.

Joep Meijsen
3 augustus 2009, 14:27
De Haie hebben redelijk makkelijk van Herne gewonnen (7-0), maar gingen gisteren met 6-1 onderuit tegen Avangard Omsk. Flaake had de enige goal voor Keulen, Klepiš, Nikitin, Vlasenkov (2), Pervushin en Kukkonen voor het team van Jagr.

Tweeduizend toeschouwers in Füssen.

Miel Veugelers
10 augustus 2009, 17:42
Ik heb een vraag voor de DEL kenners hier.
Als ik met een groep naar een DEL wedstrijd wil gaan, welke van de volgende 3 thuisteams raden jullie me dan aan?
Iserlohn Roosters (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92241&seasonid=4140)
Kölner Haie (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92231&seasonid=4140)
DEG Metro Stars (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92234&seasonid=4140)
Dan bedoel ik voornamelijk qua sfeer en ijshockey.

Jack Mulders
10 augustus 2009, 18:08
Ik heb een vraag voor de DEL kenners hier.
Als ik met een groep naar een DEL wedstrijd wil gaan, welke van de volgende 3 thuisteams raden jullie me dan aan?
Iserlohn Roosters (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92241&seasonid=4140)
Kölner Haie (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92231&seasonid=4140)
DEG Metro Stars (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92234&seasonid=4140)
Dan bedoel ik voornamelijk qua sfeer en ijshockey.

De gezelligste club staat er niet bij!!!
En ligt in dezelfde regio, namelijk de Krefeld Pinguine...
Een echte arbeidersclub.

Als je een groot stadion wilt zou ik voor Koln kiezen, al kom ik liever in Dusseldorf aangezien je er net als in Krefeld kort op het ijs zit of staat.
Kun je in Koln ook maar dan betaal wat meer.

Roland Kiontke
12 augustus 2009, 12:30
Natuurlijk Düsseldorf , het stadion ligt aan de snelweg en natuurlijk is Düsseldorf één van de bekendste en oudste club uit Duitsland .
Vorig seizoen de finale gespeeld dus zal het er qua toeschouwers en sfeer wel ( hopelijk ) op vooruit zijn gegaan ..........

Now its up to you

Toedels....................

Paul van Heertum
12 augustus 2009, 15:21
Lekker gezellig op het industrieterrein inderdaad

Abe Brouwer
12 augustus 2009, 16:26
Deze week verschijnen de seizoengidsen 2009-2010 voor de DEL. Morgen zal de seizoengids van Eishockey News uitkomen terwijl overmorgen de uitgave van Kicker uitkomt. In de Kicker-sonderheft zit uiteraard ook een insteek-ranglijst.

Jack Mulders
12 augustus 2009, 21:51
Altijd iets om op te verheugen de seizoensgidsen ,krijg je een beetje voorpret van!!

Jack Mulders
12 augustus 2009, 21:54
Vanavond is er een oefenwedstrijd tussen de Schwenningen Wild Wings en de Krefeld Pinguine )tussenstand 5 -0!!!!),voorafgaand de wedstrijd is er een minuut stilte gehouden voor Robert Muller en Raymond Tellers.

Respect voor deze aktie!!!

Miel Veugelers
13 augustus 2009, 12:13
Heren,

Bedankt voor de reacties.

Deze warne uiteraard totaal niet gekleurd ;)..

Roland Kiontke
13 augustus 2009, 12:44
Vanavond is er een oefenwedstrijd tussen de Schwenningen Wild Wings en de Krefeld Pinguine )tussenstand 5 -0!!!!),voorafgaand de wedstrijd is er een minuut stilte gehouden voor Robert Muller en Raymond Tellers.

Respect voor deze aktie!!!

Sluit ik me bij aan .
Respect voor deze aktie dus ........prima zaak ..........

Toedels..............

Joep Meijsen
14 augustus 2009, 13:41
Deze week verschijnen de seizoengidsen 2009-2010 voor de DEL. Morgen zal de seizoengids van Eishockey News uitkomen terwijl overmorgen de uitgave van Kicker uitkomt. In de Kicker-sonderheft zit uiteraard ook een insteek-ranglijst.

Ik heb de Eishockey News-gids gisteren bij het tankstation meegenomen. Ziet er ruwweg hetzelfde uit als vorig jaar. Interessant is dat vrijwel alle budgetten in de DEL naar beneden zijn bijgesteld. Premiere gaat voortaan als Sky door het leven en filmt wedstrijden voortaan met veertien in plaats van tien camera's. Het Mannheim van Doug Mason is de favoriet voor de titel.

Zal als ik tijd heb later wat meer schrijven.

Jeroen Pilon
14 augustus 2009, 18:52
Ik heb gisteren in München de Kicker-gids gehaald. Qua opbouw vrijwel identiek als die van vorig jaar. Naast veel statistieken dus ook wat aandacht voor de nieuwe sterren en een beknopte prognose met Berlijn, Mannheim en Düsseldorf als favorieten. Ook leuk is het interview met de drie ijshokeyende gebroeders Goc.

Jack Mulders
16 augustus 2009, 23:05
Vandaag zijn we in Krefeld bij de seizoensopening van Krefeld geweest, de opzet hiervan is vrij simpel, zet een aantal eet en drink gelegenheden ,een grote oplegger van een truck ,wat kraampjes met fanartikelen neer samen met het goede weer en je hebt al een geslaagde dag.
De spelers van Krefeld werden achterop een motor door een motorclub naar de truck gereden ,behalve Patrick Hager die kwam al zittend op een stuur van een fiets naar voren.
Daarna was er weer eens tijd om bij de kletsen met mensen die je een ruime 4 maanden geleden voor het laatst gezien hebt. Ook de spelers mengden zich tussen het publiek.

Om 18.00 Uur was dan een oefenwedstrijd tussen 2 ploegen waarmee Krefeld het eind van het vorige seizoen mee is beeindigd namelijk de DEG Metro Stars.
Het goede weer wat we hadden zou niet echt uitnodigen om naar het ijshockey ,toch het tegendeel was waar de , de oude maar sfeervolle Rheinlandhalle ,was behoorlijk gevuld met eeen ruime 4000 fans,het voelde direct aan of we met de play off serie van vorig jaar verder gingen.
Een ongelooflijke goede sfeer voltrok zich deze vooravond. Een ruime 1,5 uur voor de aanvang van de wedstrijd was men al in de hal bezig met liederen tegen mekaar.

De wedstrijd zelf begon ongelooflijk hard aan beide kanten, na 6 minuten sloeg de vlam al in de pan , op 3 plaatsen werd er gevochten op hetzelfde moment, toch zou de wedstrijd niet ontaarden.
Opvallend was wel het verloop van de wedstrijd, Krefeld overliep op DEG op verschillende manieren. Dusseldorf mocht blij zijn dat men de rust in ging met een 2 - 0 achterstand na goals van Vasiljevs en Loyns.
De 2 periode bleef Krefeld doorzetten alhoewel ik vond dat er minder vol op de aanval werd gespeeld als het vorige seizoen, de coach wil dat de spelers meer meedenken over het compleet maken van de speelwijze en dat lukte vandaag vrij aardig.
In de 2 de periode was het debacle van Dusseldorf compleet, Goals van Blank, Hager en nogmaals de captain Vasiljevs bracht de stand naar 5 - 0 ,waarna Reimer de eer redde van DEG.
In de laatste periode mocht Huebscher de eindstand naar 6 - 1 brengen. Deg speelde eigenlijk zoals ik ze nog nooit heb zien spelen, heb begrepen dat er 4 spelers niet bij waren maar dan mag men niet met deze instelling in deze atmossfeer de wedstrijd ingaan. Dubbele cijfers waren mogelijk geweest,aangezien Krefeld ook nog 2 x de paal en 1 x de lat raakte.
Opvallende nieuwste speler was nr 33 Rourke die sterk aan de puck is , een fantastische lengte heeft voor een center. De powerplay van krefeld vond ik helaas weer zwak,met dezelde spelers als vorig seizoen.

Al met al een leuke dag gehad maar ook een aantal moeilijke momenten gehad(de meeste forumleden weten wel waardoor)Zeker bij een bepaald lied voor de wedstrijd werd het me iets teveel.

Jeroen Pilon
17 augustus 2009, 00:05
Bedankt voor het verslag! Respectabele uitslag om, voor eigen publiek, het seizoen mee te openen. Wat voor indruk heb je gekregen van Aubin? Of stond hij niet in de goal vandaag?

De Haie hebben overigens vanavond de Dolomiten Cup gewonnen na een spannende finale tegen EV Zug (5-4). Vooral voor goalie Lars Weibel moet dit vreemd zijn geweest, tot voor kort speelde hij nog voor de Zwitserse club.

Jack Mulders
17 augustus 2009, 20:10
Hallo Jeroen , ik vond de goalie Aubin erg tegenvallen, Dusseldorf heeft eigenlijk de naam dat men goede goalies haalt maar mij overtuigde die absoluut niet, veel rebounds naar het midden toe weggewerkt en daardoor onstond eigenlijk ook de 2de Krefeldse goal. Maar wat is het waard op dit tijdstip van de voorbereiding???
Ook de 2de goalie Lange vond ik echt een stuk minder dan reservegoalie van vorig seizoen. Binnen een minuut dat ie op het ijs stond kon ie al 2 keren vissen.
Maar een goalie moet groeien binnen een team ,zeker voor Aubin is dit een ander soort ijshockey dan wat ie gewend is. Het echte oordeel zullen we dus maar eens vellen nadat we hem een aantallen keren hebben mogen zien keepen.

Koln heeft tenminste een wedstrijd gehad waar men wat tegenstand had , dat was gisteren absoluut niet het geval.Je zag wel bij Krefeld dat men weining spelers is kwijtgeraakt en men dus elkander makkelijk vond,daarintegen vond ik ook dat de oudere verdedigers de fouten maken aan de blauwe lijn die men al seizoenen lang maakt. Heb trouwens begrepen dat Ryan Ramsay problemen heeft in Dusseldorf en daar steeds moet gaan plaatsnemen op de tribune, of dit waar is heb ik nog niet bevestigd gekregen.

De shirts van Krefeld waren trouwens best te pruimen!!!

Bedankt voor het verslag! Respectabele uitslag om, voor eigen publiek, het seizoen mee te openen. Wat voor indruk heb je gekregen van Aubin? Of stond hij niet in de goal vandaag?

De Haie hebben overigens vanavond de Dolomiten Cup gewonnen na een spannende finale tegen EV Zug (5-4). Vooral voor goalie Lars Weibel moet dit vreemd zijn geweest, tot voor kort speelde hij nog voor de Zwitserse club.

Jeroen Pilon
22 augustus 2009, 00:57
De invloed van Pape wordt bij Keulen nu wel heel erg duidelijk: de Haie verplaatsen zich sinds kort zelfs in de spelersbus van Duisburg, duidelijk herkenbaar aan de oude logo's die nog in de stoelen geborduurd zitten. De reden: de bus van Duisburg is een stuk luxer! :Bonk3:

Abe Brouwer
23 augustus 2009, 21:35
Een aantal spelers van Eisbären Berlin werden gisternacht in Bern mishandeld door een groepje mannen. Alexander Weiss moest daarbij opgenomen worden in het ziekenhuis. De spelers hadden daarvoor met Eisbären Berlin een vriendschappelijke wedstrijd tegen SC Bern met 4-2 gewonnen.

Joep Meijsen
26 augustus 2009, 11:11
Doug Mason heeft Colin Forbes benoemd tot captain van de Adler.

Patrick van de Wijgert
26 augustus 2009, 17:15
Hallo Jeroen , ik vond de goalie Aubin erg tegenvallen, Dusseldorf heeft eigenlijk de naam dat men goede goalies haalt maar mij overtuigde die absoluut niet, veel rebounds naar het midden toe weggewerkt en daardoor onstond eigenlijk ook de 2de Krefeldse goal. Maar wat is het waard op dit tijdstip van de voorbereiding???
Ook de 2de goalie Lange vond ik echt een stuk minder dan reservegoalie van vorig seizoen. Binnen een minuut dat ie op het ijs stond kon ie al 2 keren vissen.
Maar een goalie moet groeien binnen een team ,zeker voor Aubin is dit een ander soort ijshockey dan wat ie gewend is. Het echte oordeel zullen we dus maar eens vellen nadat we hem een aantallen keren hebben mogen zien keepen.

Koln heeft tenminste een wedstrijd gehad waar men wat tegenstand had , dat was gisteren absoluut niet het geval.Je zag wel bij Krefeld dat men weining spelers is kwijtgeraakt en men dus elkander makkelijk vond,daarintegen vond ik ook dat de oudere verdedigers de fouten maken aan de blauwe lijn die men al seizoenen lang maakt. Heb trouwens begrepen dat Ryan Ramsay problemen heeft in Dusseldorf en daar steeds moet gaan plaatsnemen op de tribune, of dit waar is heb ik nog niet bevestigd gekregen.

De shirts van Krefeld waren trouwens best te pruimen!!!

Aubin is een goeie goalie....Geen showgeval zoals Storr maar degelijk, goalie die punten gaat pakken.

Abe Brouwer
30 augustus 2009, 10:38
Leuk aanbod bij de Kölner Haie: Wie een kaartje koopt in de 2 duurste prijsklassen (34 en 40 euro) krijgt er gratis 2 dranken bij.

Jack Mulders
30 augustus 2009, 18:26
Leuk aanbod bij de Kölner Haie: Wie een kaartje koopt in de 2 duurste prijsklassen (34 en 40 euro) krijgt er gratis 2 dranken bij.

Inderdaad een leuke aktie, hoop dat er zo nog vele mogen volgen bij diverse DEL clubs.

Jack Mulders
30 augustus 2009, 18:27
Kampioen Berlijn heeft Jeff Friezen binnengehaald, deze speler heeft bijna 1000 NHL wedstrijden achter zijn naam staan. Volgens mij heeft ie zelfs de Stanley Cup gewonnen.

Gregory Zuidvliet
30 augustus 2009, 20:05
Kampioen Berlijn heeft Jeff Friezen binnengehaald, deze speler heeft bijna 1000 NHL wedstrijden achter zijn naam staan. Volgens mij heeft ie zelfs de Stanley Cup gewonnen.

Klopt, in 2003 won hij de Stanley Cup met de NJ Devils. In Berlijn zijn ze erg verheugd met deze speler, al moet wel gezegd worden dat hij in de afgelopen 2 seizoenen slechts 5 wedstrijden gespeeld heeft.

Jack Mulders
30 augustus 2009, 21:32
Klopt, in 2003 won hij de Stanley Cup met de NJ Devils. In Berlijn zijn ze erg verheugd met deze speler, al moet wel gezegd worden dat hij in de afgelopen 2 seizoenen slechts 5 wedstrijden gespeeld heeft.

Zal wel met een zware blessure te maken gehad te hebben,niettemin een aanwinst waar je U tegen zegt.

Jack Mulders
30 augustus 2009, 21:40
Zo vanavond flink aan de slag geweest om mijn DEL team te maken voor het jaarlijkse spel van Eishockeynews.

Hier komen ze waar ik hoop dat ze veel punten voor me gaan scoren.
Goalies

Scott Langkow Krefeld
Fred Brathwaite Mannheim

Verdedigers

Andy Roach Berlijn
Richie Regher Berlijn
Richard Pavlikovsky Krefeld
Jan Axel Alavaare Wolfsburg

Aanvallers

Brandon Reid Dusseldorf
Bob Wren Ingolstadt
Robert Hock Iserlohn
Herberts Vasiljevs Krefeld
Nathan Robinson Mannheim
Jason Ulmer Wolfsburg

Had hier ook nog Ciernik van Koln, Pederson van Berlijn, Stephens van Krefeld en Methot van Mannheim geselecteerd , helaas mogen er niet meer spelers dan dit kader aangeeft.
Heb voor een aantal verrassingen gezorgt door 2 spelers van Wolfsburg in dit kader neer te zetten ipv de geroutineerde ander spelers.

Men mag 2 keren wisselen dit seizoen dus misschien komen die andere spelers toch nog in aktie.

Jack Mulders
30 augustus 2009, 21:45
De jaarlijkse sambafahrt van de Krefeld Pinguine is dit seizoen trouwens naar Wolfsburg in Januari.
Hier wordt speciaal voor de fans van Krefeld een oude trein ingehuurd waar men met een grote groep van circa 500 fans naar Wolfsburg heen gaat. De spelers gaan meestal op de terugreis dan mee om een goed contact te hebben met de fans.
Wolfsburg ligt op circa 350 km van Krefeld ,dus dat is nog een redelijk aantal kms.
Eenmaal mee mogen maken (Berlijn 2 seizoenen terug)en dat smaakte absoluut naar meer!!

Abe Brouwer
1 september 2009, 19:33
In het komende DEL-seizoen heeft 62% van alle spelers een Duits paspoort. Vorig jaar was dat percentage 59%. In 1997, het eerste seizoen na het Bosman-oordeel, was het percentage 32%. De meeste imports komen uit Canada: momenteel 89 spelers. De USA is met 28 spelers een goede tweede. In de DEL mogen clubs dit seizoen 10 imports inzetten.

Paul van Heertum
2 september 2009, 16:09
En hoeveel van die 62% zijn er niet opgeleidt in Duitsland?

Vorig jaar kon je er makkelijk een team van maken

Jack Mulders
2 september 2009, 19:15
Morgen begint in Duitsland het seizoen weer met de wedstrijd tussen de Adler in Mannheim en Nurnberg.

Iedere club mag dit weekend, vrijwillig een minuut stilte houden voor de in deze zomer overleden goalie Robert Muller. Ook heeft de DEL gevraagd aan de clubs om het nr 80 ,zijn wedstrijdnummer niet meer te gebruiken. De enige speler die 80 draagt is speler Alexander Paloczek van de Frankfurt lions, deze gaf hier direct gehoor aan en draagt nu nr 15.

Ook heeft de DEL ,Robert zijn naam aan de fair play cup toegevoegd, diegene met de minste strafminuten ontvang vanaf dit seizoen de `Robert Muller Fair Play Trophy ´

Zeer strakke aktie van de burocraten in Duitsland!!!

Abe Brouwer
3 september 2009, 20:49
De DEL heeft zijn website vernieuwd: www.del.org

Gregory Zuidvliet
3 september 2009, 21:32
Na de 2e periode staat het 2-1 voor de Adler Mannheim tegen de Ice Tigers uit Nürnberg. Geen idee wie er heeft gescoord, de live-ticker werkt helaas niet:P

Jack Mulders
3 september 2009, 21:45
De DEL heeft zijn website vernieuwd: www.del.org (http://www.del.org)

Ziet er trouwens goed uit,is mijn mening dan...

Jack Mulders
3 september 2009, 22:01
Voor Krefeld begint morgen dan het seizoen met een uitwedstrijd tegen Wolfsburg.
Ook dit seizoen heeft Krefeld de jongste selectie van de DEL!!
Er zijn weinig spelers weggegaan in het team van de Pinguine, dus zijn er ook weinig nieuwelingen op het ijs te bewonderen, Krefeld vervolgt zijn weg door een aantal ervaren spelers met de jeugd te mengen. Van Rob Globke verwacht ik eigenlijk wel veel, is me goed bevallen in de voorbereiding. Waar ik de meeste twijfels over heb is de man langs de spelersbank, slechts 1 jaar als assistent bij Nurnberg was voor Krefeld al aanleiding om Jiranek de contracteren. Wel heeft ie veel ervaring als speler in de DEL.
Krefeld heeft in de laatste 4 seizoenen , 4 beginnende coaches gehad die in de DEL debuteren.
Niet goed voor de stabiliteit in de club.
Topscoorder Stephens zal het eerste weekend missen door een blessure en in de eerste lijn vervangen worden door Hager.

Ik zal proberen om iedere wedstijd die ik bezoek een beknopt verslag te schrijven voor de overige mensen die de Krefeld Pinguine liefhebben,zo krijgen ze toch nog een beetje ervan mee!!

Zondag zal er iets georganiseerd worden voor de mensen die ons in deze zomer heen zijn gegaan.
Voor de thuiswedstrijd zullen hele moeilijke herrinneringen naar boven komen.

Heb gemengde gevoelens , van de ene kant zin om de Pinguine weer te zien,aan de andere kant zullen we juist moeite hebben om ons daarop te concentreren,wegens het het overlijden van de grootste ijshockeyfanaat die ik ooit heb mogen leren kennen. Het zal totaal anders zijn.....

Roland Kiontke
3 september 2009, 22:59
Mannheim wint de eerste wedstrijd tegen Nurnberg met 4-1.
Morgen speelt mijn DEG tegen Ingolstadt.
Let's rock&roll.

Toedels............

Jeroen Pilon
4 september 2009, 01:25
Bij deze wil ik alle forummers die de DEL of een club uit de DEL een warm hart toedragen een topseizoen toewensen, ongeacht of het nou om Düsseldorf, Hannover, Mannheim, Krefeld of welke andere club dan ook gaat. Over een aantal maanden zullen we zien welke teams hun doelstellingen hebben gehaald en welke niet. Zelf hoop ik dat Keulen het de rest in ieder geval weer wat lastiger kan gaan maken... de play-offs moeten op papier wel bereikt kunnen worden en vanaf dan starten we weer op 0!

En voor alle bekenden en familieleden van Raymond die dit seizoen thuiswedstrijden van Krefeld zullen bezoeken: onwijs veel sterkte allemaal! De wedstrijden van jullie KEV zullen vanaf heden beslist anders zijn maar ik weet zeker dat er een heel speciaal iemand is die met jullie zal meekijken.

Roland Kiontke
4 september 2009, 15:08
Ik sluit me naadloos bij Jeroen aan ........behalve dat verhaal over Köln dan .

( grapje Jeroen :goodman: ) is beter voor iedereen en zeker de derbys dat Die Haie de tanden laten zien , moeten natuurlijk ook de Düsseldorfer leeuw de klauwen laten zien anders hebben we nog niets.

Ook de Krefeld gangers , toi toi toi met alles wat er op jullie afkomt .

Let the games begin.

Toedels.......................................

Abe Brouwer
5 september 2009, 08:28
De grootste verrassing was toch wel de 8-3 nederlaag van kampioen Eisbären in Kassel.

Gregory Zuidvliet
5 september 2009, 11:42
De grootste verrassing was toch wel de 8-3 nederlaag van kampioen Eisbären in Kassel.

Klopt, dat had ik dus totaal niet verwacht. Het valt mij ook op dat Hamburg Freezers met 6-0 wint van Straubing

Jack Mulders
7 september 2009, 00:31
Zo we zijn terug van de seizoensopening in Krefeld.
Vantevoren met lood in de schoen gegaan ,achteraf erg blij dat ik het heb mogen meemaken!!
Voor de wedstrijd was het al gezellig druk omdat er een SWK familiedag was vanaf 12.00 uur waren er diverse activiteiten in en rondom het stadion.
Voor het begin van de wedstrijd was er een zwijg minuut zoals het moet zijn!!!
Daarna begonnen de teams van Krefeld en de Adler uit Mannheim aan de 2de wedstrijd van het seizoen(Krefeld verloor de eerste wedstrijd in Wolfburg en de Adler behaalden de eerste 3 punten thuis tegen Nurnberg). een voortvarend begin van Krefeld zorgde ervoor dat na zo´n 100 seconden het eerste doelpunt gescoord werd door Daniel Pietta die het goaltje vond nadat ie naast de zijkant van de goal zo kon binnen schieten. Krefeld bleef gas geven en warempel anderhalve minuut na de eerste goal viel de 2de goal achter goalie Brathwaite die een ongelukkige eerste periode keepte.
Na een hard schot werd ie nu in de andere kant verslagen door Charlie Stephens ,die eigenlijk nog rust zou krijgen(captain Herberts Vasiljevs was geschorst na een game misconduct afgelopen vrijdag). Doug Mason greep direct in en nam een time out om zijn team weer in het gareel te krijgen. Slechts 28 seconden na die ingreep scoorde Mannheim al de anschlusstreffer via Verdediger Jame Pollock die direct een schot loste na een gewonnen face off , zeer geplaatst en hard en laag ingeschoten liet ie goalie Langkow kansloos. Slechts 3.40 minuut gespeeld en al 3 doelpunten. De eerste periode bleven beide teams kans op kans krijgen, ook op technisch gebied lieten beide teams zich zien. Toch kwam de derde goal van Krefeld uit de lucht vallen achter de goal speelde Patrick Hager de puck voorwaarts tegen de legguards van Brathwaite aan glipte de puck in het doel, Scheidrechter Piecharczeck had hier trouwens een videobewijs voor nodig.
De 2de periode kwam Mannheim sterker uit de cabine en nam een minuut of 5 a 6 het voortouw en kreeg kans op kans, goalie Langkow liet zien dat ie niet voor niets een contract verlenging hd gekregen bij Krefeld,daarna werd het enerverende spel van beide teams wat rommeliger en werd de vechtlust de belangrijkste factor vooral bij de thuisclub, ondanks genoeg kansen voor beide teams werd deze periode niet gescoord.
De derde periode nam Mannheim steeds meer het initatief, doch verstopte de thuisclub zich niet,verdedigend stond Krefeld er best goed voor deze avond. Grootste verschil met vorig seizoen was meer de vechtlust voor iedere centimeter werd volop gestreden. Mannheim raakte nog de paal na een geplaatst schot van Scott King. Mannheim drukte door en scoorde de 3 - 2 via alweer Jame Pollock(die een grandioze wedstrijd speelde) die nu een geplaatst hoog schot voorbij de Krefeldse goalie schoot,Langkow kon in feite dat schot niet zien zoveel spelers stonden er voor zijn neus.Krefeld bleef strijden en op de counter spelen bij een Uitval ,werd na een grandioze pass van Endrass , Daniel Pietta bereikt die voor de goal alleen door een overtreding kon werden gestopt. Een penalty shot, hiermee kon Krefeld de wedstrijd beslissen. Helaas werd ie bij zijn eerste poging op het laatst irritant tegengehouden door de ref die zag dat er nog stiekum een deurtje bij Mannheim open ging ,volgens mij raakte Daniel hierdoor een beetje afgeleid. Alleen voor goalie Brathwaite hield ie het hoofd niet koel en miste de penalty. Met nog zo´n 1.40 minuut te spelen, werd de goalie ingewisseld voor een 6de veldspeler en kwamen er nog enkele hachlijke momenten in de crease voor goalie Langkow. Men wilde zograag dat men met 3 spelers van Mannheim in de vijandelijke crease lagen. Met veel pijn en moeite won Krefeld en de toeschouwers (zo´n 4800) vierden met de spelers hun eerste 3 punten van het seizoen. En dat ook nog tegen Mannheim,wat toch als een van de favorieten teams wordt gezien.Ietwat gelukkig werd er gewonnen maar door hun inzet zeker niet onverdiend.

Paul van Heertum
7 september 2009, 03:34
Ik zat effe te kijken naar het team van KEV maar wat me opviel dat bijna imports al best lang in Krefeld zitten. Volgens mij zijn er maar 2 nieuwe imports, das zelfs voor DEL begrippen niet al teveel

Peet van Raak
7 september 2009, 07:29
Doug Mason zal nog wel eens met afgrijzen terug denken aan de openingsfase van de wedstrijd tegen Krefeld van zijn team. Daar lieten die Adler zich het kaas van het brood eten en verloren ze het duel. Later was de ontmoeting meer in evenwicht met de betere kansen voor de gasten uit Mannheim. Goalie van Penguine hield met nodige kunst- en vliegwerk, veel steun van zijn defense en de beste vriend van de goalie (het aluminium) zijn doel buiten twee genadeloze schoten van afstand van Pollock schoon.

Wat me verder opviel was het uiterst geringe aantal straffen dat uitgedeeld werd. Laat je de 2+10-minutenstraf aan het einde van de wedstrijd van Robinson buiten beschouwing dan werden er slecht 5 penalties uitgedeeld. Dit kwam het kijkspel en tempo in de wedstrijd zeker ten goede.

Wendy Tellers
7 september 2009, 10:07
Bij deze wil ik alle forummers die de DEL of een club uit de DEL een warm hart toedragen een topseizoen toewensen, ongeacht of het nou om Düsseldorf, Hannover, Mannheim, Krefeld of welke andere club dan ook gaat. Over een aantal maanden zullen we zien welke teams hun doelstellingen hebben gehaald en welke niet. Zelf hoop ik dat Keulen het de rest in ieder geval weer wat lastiger kan gaan maken... de play-offs moeten op papier wel bereikt kunnen worden en vanaf dan starten we weer op 0!

En voor alle bekenden en familieleden van Raymond die dit seizoen thuiswedstrijden van Krefeld zullen bezoeken: onwijs veel sterkte allemaal! De wedstrijden van jullie KEV zullen vanaf heden beslist anders zijn maar ik weet zeker dat er een heel speciaal iemand is die met jullie zal meekijken.
Ik wil bij deze ook iedereen een fijn seizoen toewensen.

Natuurlijk hoop ik dat Krefeld er een mooi seizoen van gaat maken, maar ik zal er niet bij zijn.

Jack Mulders
10 september 2009, 13:54
Zo vanavond staat in het nog jonge seizoen de eerste 'Rhein Derby' op het programma, namelijk Krefeld tegen Koln, deze wedstrijd is vooruitgepland ivm een live reportage van Sky(vroeger Premiere). We zullen laat in het stadion aankomen, hopelijk is er nog een plaatsje vrij op de staantribune. Krefeld verwacht vanavond zo´n 5000 toeschouwers.
Benieuwd hoe men reageert op ex coach igor Pavlov die niet geruisloos de Pinguine heeft moeten verlaten nadat ie eerst naar Rusland zou verhuizen, toen dat niet door ging wilde Krefeld hem niet meer behouden. De aflossing van zijn contract heeft Krefeld zelfs 130.000 euro gekost.
Terwijl ie zelf wegwilde??? Heb nog een beetje de vieze nasmaak van de Play offs waar een incident in de beslissende 7de wedstrijd Krefeld naar mijn mening de play offs heeft gekost.
Een ding is zeker , 2 teams zullen tot op het bot gemotiveerd zijn om de 3 punten de pakken.

Jack Mulders
10 september 2009, 23:25
Zo net terug van Krefeld en een overheerlijke goede pot mogen aanschouwen , ik zal morgen even een klein verslag je schrijven. Vond het jammer dat de tijd vandaag zo snel ging, van mij hadden ze de hele nacht nog door mogen ijshockeyen!!

Jack Mulders
12 september 2009, 21:33
Zo met enige vertraging het verslagje.

De eerste derby in het Rheingebied is een feit, ivm een live verslag op Sky werd deze wedstrijd op een donderdagavond gespeeld, gelukkig komt Krefeld niet al te vaak op deze zender.
Slechts 4000 toeschouwers die door die liveuitzending ,of door de doordeweekse donderdag,of doordat het nog vroeg in het seizoen is, bezochten deze derby. Wat natuurlijk erg beschamend is, in Krefeld had men minimaal 5000 toeschouwers verwacht.
Koln was vorig jaar 4 maal de onderliggende ploeg tegen Krefeld,nu begon Koln erg sterk de wedstrijd en de eerste de beste aanval zorgde meteen al voor een treffer, terugkomer Ciernik kreeg de puck in het aanvalgebied schuin tegen over het doel ,schoot hij de treffer hoog langs de vanghand van goalie Langkow, mooie treffer trouwens. Koln bleef veel feller en in de persoonlijke duels hadden de Haie duidelijk de overhand en zochten veelvuldig de aanval. Vele kansen van o.a. Bartek(speelde een grandioze partij) en Flaake. Het duurde zo´n 9 minuten totdat Krefeld voor het eerst een schot op doel kon lossen. Bij Krefeld gaven diverse spelers niet thuis ,alleen aan goalie Langkow was het te danken dat het bij een doelpunt bleef. Van de circa 15 schoten in deze periode stopte deze er 14. Toch kwam Krefeld nog langszij in deze periode, geheel onverwachts kwam de treffer gelukkig tot stand , goalie Weibel moest een rebound weggeven na een schot ,waarna Patrick Hager de puck recht op zijn knie kreeg ,schlemielig ging de puck over de doellijn heen.

De 2de periode begon Krefeld iets beter maar gaandeweg had Koln toch weer een minuut of 3 het overwicht en kreeg vollop kansen op de 1 - 2. Toch was het Krefeld dat de voorsprong kon nemen, Boris Blank ontfutstelde de puck aan de boarding in het neutrale vak , deze paste de puck op captain Vasiljevs deze schaatste de blauwe lijn over en gaf een hoge voorzet (zo´n 50 cm boven het ijs) Charlie Stephens kwam met een tegenstander aangeschaatst en deze `volleyde` de puck langs de Zwitserse goalie Wiebel, een geweldige goal om te zien , deze zie je niet vaak in het hedendaagse ijshockey. Koln raakte eindelijk een beetje in paniek, helaas was het dit maar van korte duur . Krefeld kreeg daarna nog een grote kans om op de 3 - 1 , dit was eigenlijk teveel van het goede. Koln hervatte weer zijn aanvaldrift , door een duidelijke verdedingsfout kon Bartek in de 2de rebound binnen tikken. Hier bleef het bij in deze periode.
De derde periode was duidelijk voor de goalies om zich te onderscheiden, Weibel en Langkow zijn goalies die de DEL op dat gebied beter maken, beide een rustige speelstijl met weining rebounds.

De verlenging begon voortvarend voor Krefeld , nieuwkomer Rob Globke had na 18 seconden de 2 punten in Krefeld kunnen houden, daarna was het Koln wat kans op kans kreeg , totdat in de laatste minuut Krefeld weer enkele scrimmages veroorzaakte voor het goaltje van Weibel.
Dat er nog geen winnaar was onbegrijpelijk.

De penaltys geven de Krefeldse toeschouwer altijd weinig hoop ,al seizoenen lang is dit met de powerplay het zwakste punt van het team. Koln won dit vrijgemakkelijk door goals van Ciernik en Ullman. Van Koln heb ik kunnen genieten deze avond ,van Krefeld alleen bepaalde momenten.
Overwinning was dik verdiend voor de Haie. Dit Haie team is niet te vergelijken met het vorige seizoen ,daar is een dikke streep doorgezet. De spelers waren sneller,fysieker en wilden duidelijke meer dan de tegenstander.

Maak me alleen een beetje zorgen over de instelling van Krefeld, coach Jiranek die het jongste team coacht, als jongste coach , had hier liever een iets ervaren persoon gezien,maar het seizoen is nog lang, heel lang!!

Jack Mulders
15 september 2009, 13:38
De 0 - 3 Overwinning van Krefeld jongstleden zondag in Hamburg heeft Krefeld duur moeten bekopen, 4 spelers die geblesseerd zijn geraakt die wedstrijd ,namelijk de verdedigersMilo,Schopper en de aanvallers Pietta en Hager ,die laatste 2 konden na enkele hechtingen wel weer verder spelen.
Van Milo en Schopper verwacht men dat ze lang uitgeschakeld zullen zijn,bij Milo is er een MRI scan van zijn knie gemaakt en verwacht men vandaag de uitslag van zijn blessure.

Jeroen Pilon
15 september 2009, 17:29
Pff dat zijn niet de minste zeg! Gelukkig is Krefeld vrijdag speelvrij en valt het de komende twee weken wel wat mee qua tegenstanders. Nürnberg thuis, Iserlohn uit, Kassel thuis en op 2 oktober Köln uit.
::redrant::

Jack Mulders
15 september 2009, 18:10
Even een verbetering , Pietta moet vervangen worden door Fahey, die trouwens een van de absolute uitblinker is met Patrick Hager en goalie Langkow. Hager heeft in iedere wedstrijd gecoord trouwens voor zo´n jonge speler is dat best een pluim waard vind ik.

Jack Mulders
15 september 2009, 18:13
Pff dat zijn niet de minste zeg! Gelukkig is Krefeld vrijdag speelvrij en valt het de komende twee weken wel wat mee qua tegenstanders. Nürnberg thuis, Iserlohn uit, Kassel thuis en op 2 oktober Köln uit.
::redrant::

Inderdaad met Koln, Mannheim en Hamburg bij de eerst 4 wedstijden mag je best van een zware start rekenen. Maar Nurnberg en ook Iserlohn zijn tegenstanders die je niet mag onderschatten en Kassel ,tja vraag dat maar eens aan de Eisbaren...

Jack Mulders
16 september 2009, 18:50
Waar men in Krefeld al bang voor was is uitgekomen, Dusan Milo is geopereerd aan zijn meniscus en kruisbanden. Milo valt minimaal 5 maanden uit en men denkt zelf dat het einde van zijn carriere zal zijn aangezien deze speler 36 jaar is. Sebastian Schwarz die een contract heeft tot eind Oktober zal waarschijnlijk een vaste verbinding krijgen, daarnaast moet er de eerste 3 tot 4 weken ook zonder de andere verdediger Schopper aangetreden moeten worden, die een knieblessure heeft. De andere 2 jeugdspelers Pietsch en Keussen zullen voorlopig afwisselend deze plaats overnemen. Lukt het niet met deze 2 dat ze het nivo niet aan kunnen,zal een aanvaller voorlopig als verdediger gaan spelen

Jan van de Rijzen
6 oktober 2009, 14:57
Afgelopen zondag heb ik met enkele Haagse kompanen mijn eerste DEL-wedstrijd bezocht: Krefeld vs.Frankfurt. En ik moet zeggen, het was een fantastische ervaring. Het is dat het voor ons Hagenaars zo'n eind weg is, anders zou ik ieder week in het KönigPALAST zitten. Nu weet ik ook wel dat één wedstrijd geen betrouwbare steekproef is, maar ik ben er bijna zeker van dat het bijwonen van iedere willekeurige wedstrijd in de DEL een feest voor de Hollandse ijshockeyliefhebber is. We stonden achter de goal op de Coca-Cola tribune en het was één orgie van geluid en (positief) fanatisme. Wat een fantastische supporters. En ik dacht dat ik met de Haagse balle-balle-tjiek clan wel het een-en-ander gewend was...... Het spelniveau viel mij niet echt mee. Beide verdedigingen bleven met veel kunst-en-vliegwerk overeind en ik heb bijna geen fatsoenlijk slap-shot vanaf de blauwe lijn gezien. Wel weer positief is het gebrek aan geniepige kleine overtredingen die het spel nodeloos ophouden. Er zit een heerlijke flow in het spel. Ik ben trouwens heel benieuwd hoe 'mijn' HYS het zou doen tegen een tegenstander als Krefeld. Een nederlaag zit er natuurlijk dik in maar ik denk toch ook dat we geen slecht figuur zouden slaan. Het was trouwens bijzonder leuk om te zien dat er nog steeds supporters van Krefeld trots met een jersey van onze Haagse topper Selivanov rondlopen. Jack, nogmaals bedankt voor de gastvrije ontvangst en tot spoedig ziens in Krefeld.

Jack Mulders
7 oktober 2009, 22:24
Zo weer een tijdje terug dat ik iets van me heb laten horen, helaas ontbrak het me aan veel tijd om hier iets te plaatsen. Nu kan ik even terugblikken op het seizoen wat heel teleustellend is voor Krefeld en zijn fans. Het team is geen schim meer van het vorige seizoen, ik wijt dat absoluut aan de coach en Jiri Ehrenberger ,het verschil van de conditie is een heel duidelijk signaal, vorig seizoen was er een coach die een fitte selectie wilde hebben, nu is de situatie in deze heel negatief, compleet kapot zijn diverse spelers aan het eind van de wedstrijd. Ook de inzet van de spelers wordt niet gewaardeerd door de fans. Veel wedstrijden meent Krefeld te kunnen winnen door 1 periode goed te spelen. Ik zie helaas ook totaal geen spelsysteem in het team van de Pinguine.
De nieuwe imports spelen een onopvallende rol en absoluut geen dragende ,wat ik eigenlijk wel had verwacht van Globke en Rourke(die tierend langzaam is). Ook wordt er naar mijn inzien de jeugdlijn te weining op het ijs gebracht , vorig seizoen toen het goed ging draaide ze bijna de hele wedstrijd mee , nu merk je zodra ze achter komen dat ze direct opzij worden geschoven.
De publieke belangstelling in Krefeld is dramatisch, de verspeelde goodwill van vorig seizoen is helemaal verdwenen, door deze prestaties. Men ligt circa 1200 fans achter op het schema per wedstrijd. Van de spelers zijn eigenlijk alleen goalie Langkow en Verdediger Jim Fahey die dit seizoen de leidersrol van de geblesseerde Dusan Milo overneemt,uiterst constant, net daaronder komen Patrick Hager en Sinan Akdag die naar tevredenheid spelen maar het merendeel van de selectie is op dit moment echt onder zijn kunnen aan het spelen. Manager Jiri Ehrenberger ontsloeg vorige week 2 team artsen ,waarvan 1 er al 18 jaar actief is bij de Duitse ijshockeyvereniging, een actie die veel rumoer op de tribunes opeiste , Ehrenberger werd voor de wedstrijd dan ook met een fluitconcert begroet. De verdediging van de Pinguine is een totale chaos moet ik zeggen.Een nieuwe verdediger is wel aangekomen ,van Nurnberg kwam de 22jarige Cespiva die daar als 7de verdediger fungeerde. Een vreemde transfer omdat deze absoluut niet het nivo van een Milo kan benaderen, Krefeld heeft met Schwarz,Pietsch en nu Cespiva, 3 spelers die het nivo van de DeL niet aan kunnen. Waarom niet een goede speler gehaald en 1 talent daarachter???? ipv 3 spelers die het nog niet aan kunnen maar wel moeten fungeren omdat men anders maar 4 fitte verdedigers op het ijs heeft staan. Naast Milo is dan ook Schopper geblesseerd ,die begint wel eind van de week waarschijnlijk weer aan zijn eerste ijstrainingen. Over een week of 2 wordt ie weer wedstrijdfit geacht als ie geen terugslag krijgt. Ook is er een Canadese verdediger op try out die uit Denemarken komt.
Ehrenberger heeft al aangeven dat ie niet meer als 100.000 euro nettto voor de nieuwe speler uit wil geven,daarom zijn er diverse ervaren spelers afgehaakt in het Krefeldse.

Jack Mulders
7 oktober 2009, 22:32
Afgelopen zondag heb ik met enkele Haagse kompanen mijn eerste DEL-wedstrijd bezocht: Krefeld vs.Frankfurt. En ik moet zeggen, het was een fantastische ervaring. Het is dat het voor ons Hagenaars zo'n eind weg is, anders zou ik ieder week in het KönigPALAST zitten. Nu weet ik ook wel dat één wedstrijd geen betrouwbare steekproef is, maar ik ben er bijna zeker van dat het bijwonen van iedere willekeurige wedstrijd in de DEL een feest voor de Hollandse ijshockeyliefhebber is. We stonden achter de goal op de Coca-Cola tribune en het was één orgie van geluid en (positief) fanatisme. Wat een fantastische supporters. En ik dacht dat ik met de Haagse balle-balle-tjiek clan wel het een-en-ander gewend was...... Het spelniveau viel mij niet echt mee. Beide verdedigingen bleven met veel kunst-en-vliegwerk overeind en ik heb bijna geen fatsoenlijk slap-shot vanaf de blauwe lijn gezien. Wel weer positief is het gebrek aan geniepige kleine overtredingen die het spel nodeloos ophouden. Er zit een heerlijke flow in het spel. Ik ben trouwens heel benieuwd hoe 'mijn' HYS het zou doen tegen een tegenstander als Krefeld. Een nederlaag zit er natuurlijk dik in maar ik denk toch ook dat we geen slecht figuur zouden slaan. Het was trouwens bijzonder leuk om te zien dat er nog steeds supporters van Krefeld trots met een jersey van onze Haagse topper Selivanov rondlopen. Jack, nogmaals bedankt voor de gastvrije ontvangst en tot spoedig ziens in Krefeld.

Hallo Jan,

Goed om te lezen dat jullie je goed geamuseerd hebben in het Krefeldse, ik ben blij dat je me benaderd hebt om met jullie af te spreken, Jullie waren een aangenaam gezelschap moet ik zeggen, Het is leuk dat we zo als ijshockeyfans met mekaar kunnen omgaan en zo hoort het ook!!
Ik verheug me op jullie volgende komst,als het die wedstrijd wordt wat in de planning staat heb je een kei van een team uitgezocht die dag. Tot binnenkort!!!

Jack.

Jack Mulders
7 oktober 2009, 22:44
Even ter aanvulling op mijn eerste bericht van vanavond.

Zijn maar kleine dingen maar voor de ijshockeykenner wat leuke dingetjes .

Op weg naar de wedstrijd van Krefeld tegen Nurnberg kwamen we op de autosnelweg een auto tegen die pech had ,om die wagen stonden 2 personen die een Dusseldorf ijshockeyshirt aan hadden, een maat en ik hebben dus in deuk gelegen, omdat het juist 2 personen van de grote rivaal van Krefeld was. We hebben tuurlijk wel even gezwaaid naar ze!! Een beetje gemeen die reactie van ons maar we genoten er stiekum van, op de tribunes in Krefeld hebben we dit natuurlijk medegedeelt aan enkele Duitse Krefeld fans die ervan genoten dat wij zo reageerden....

Op het moment dat we met onze Haagse vrienden hadden afgesproken voor de kassa, klopte een vrouw me op de schouder en vroeg of ze met me op de foto mocht, ik natuurlijk een beetje verbaasd omdat er zoveel mensen met een ijshockeyshirt van Krefeld rondliepen en mij er juist uitpikte, toen ik de vrouw en de man wat beter bekeek zag ik een beetje Kroatisch uiterlijk,waarna mij het kwartje viel , ik had een game worn tricot aan van de reserve goalie Daniel Kovacic, je raad het al, dat waren de ouders van die jongen ,wat ze me dan ook bevestigde. Ze waren naar Duitsland gereisd om hun zoon te zien spelen, helaas voor hun speelde eerste goalie Langkow die wedstrijd. Daniel Kovacic heeft trouwens een dubbel nationaliteit , de Kroatische en de Duitse.

Jack Mulders
17 oktober 2009, 22:18
Zo gisteren was de eerste ''strassenbahn-derby'' tussen de Krefelder Pinguine en de DEG Metrostars in het redelijk gevulde Konigpalast met 6780 toeschouwers.De thuishaven van Krefeld werd eindelijk weer eens rijkelijk gevuld, de staantribune was natuurlijk straal uitverkocht. Eveneens aan de overzijde waren er zat DEG fans op af gekomen.
Vorig jaar waren de beide ''Rhein-rivalen'' aan mekaar gewaagd. De fans van de thuisclub hadden na een 5-1 thuisoverwinning op de Hannover Scorpions een beetje meer hoop op het team van coach Martin Jiranek. Een dag voor de wedstrijd werd eindelijk(veel te laat naar mijn mening) de vervanger van Dusan Milo voorgesteld,namelijk de 36jarige fin Janne Gronvall,die vanuit Tappara Tampere werd gehaald. Iemand waar de coach blijkbaar veel vertrouwen in heeft aangezien deze in de starting six oftwel de eerste lijn mocht beginnen. De wedstrijd begon leuk,beide teams verscholen zich absoluut niet, bij Dusseldorf vond men elkaar wat makkelijker, speeltechnisch dan.
Bij de eerste PP kreeg verdediger Allan Rourke de eerste grootste kans van de wedstrijd. Direct erna kreeg de rivaal een overtalsituatie, die nam men met 2 handen aan, een bijna perfecte PP werd er uit gevoerd, Mark Murphy loste een hoog schot en Graig MacDonald raakte deze aan waardoor goalie Langkow niet langer het PP overwicht van DEG kon doorstaan,0-1 na zo´n 10 minuten spelen. Deze goal gaf Dusseldorf vleugels voor een aantal minuten.Krefeld zelf kon alleen maar tegen houden. Krefeld kwam er maar met moeite uit ,toch kreeg verdediger Pavlikovsky in het neutraal gebied de puck aangespeeld, waar iedereen dacht dat deze de puck zou dumpen om de wissel van zijn medespelers te laten geschieden, had Richard wat anders in zijn gedachten, hij loste een schot af wat als een laserstraal vloog ,in de bovenhoek geschoten werd, Goalie Aubin stond slechts ,ahum 4 a 5 meter voor zijn goaltje!!! 1-1 en nu kregen de Pinguine op zijn heupen voor de rest van de periode. Al met al begon de wedstrijd redelijk, totdat de 2de periode ons voorgeschoteld werd.... De inzet van de Pinguine verdween steeds meer als sneeuw voor de zon en dat in een derby tegen Dusseldorf ,dat zelf ook niet echt meer kon uitblinken op een enkele speler na (Reid en Macdonald). Speler Globke wilde iets met de puck doen ,op de middellijn en vergat dat hij de laatste speler was van Krefeld , Ried onfutselde hem de puck en kon alleen op goalie Langkow afgaan ,Brandon Reid maakt hierbij een aantal schitterende bewegingen en liep in feite hiermee de puck in de goal(een absolute hoogtepunt van de avond die goal en dat voor de Krefelde aanhang).
Krefeld zakte steeds meer weg , weining inzet,nauwelijks een fatsoenlijk aanval over een aantal schijven heen, de jeugdlijn krijgt steeds minder ijstijd en dat is te zien dat die lijn dus ook niet in het spel kan komen, systemen zijn er nauwelijks te ontdekken. Toch was er hoop voor de fans van de thuisclub,1.57 lang kon Krefeld een 5-3 situatie op het ijs uitbuiten om de gelijkmaker te pakken te krijgen. Tot heel veel schoten kwam Krefeld niet verder dan een aantal voeten van de tegenstander ,pucks die meters naast gingen en de vele ''rechtdoor Rebounds van Aubin'' konden niet in het goaltje geprikt worden. Met de 1-2 achterstand ging men uiteindelijk de kleedlokalen in.
De derde periode zou Krefeld dan het verschil moeten maken maar de vele halve kansen die vooral Charlie Stephens kreeg (7 stuks in 2 periodes ) waren niet besteed aan de topscoorder van vorig seizoen die hopeloos uit vorm is. Eindelijk vloeg de vlam weer eens in de pan voor de staantribune, iedere veldspeler die op het ijs stond op dat moment was wel een robbertje aan het vechten, scheidsrechter Looker gaf uiteindelijk maar 3 spelers een straf. Krefeld probeerde het wel maar steeds meer moeite doen om een aanval op te kunnen zetten.Daniel Pietta was een minuut of 6 kort dichtbij de gelijkmaker maar helaas raakte deze de paal. Daarna was het over en kon Dusseldorf makkelijk de wedstrijd uitspelen. Een nederlaag is te accepteren maar de fans kregen al de 4de thuisnederlaag van de 7 te slikken ,een aantal fans riep al om Igor Pavlov.
Alle goodwil die Krefeld vorig seizoen in Duitsland opbouwde met verfrissend en aanvallend ijshockey is verdwenen ,zelfs de eigen fans laten Krefeld op dit moment links liggen.
Helemaal ongelijk kan ik ze niet geven het is bar en boos wat we op dit moment te zien krijgen in het Krefeldse, terwijl dit nagenoeg hetzelfde team is al vorig seizoen. Enigste uitschieter deze wedstrijd was goal Langkow,Pavlikovsky en de finse nieuweling Gronvall.

Aan alle DEG fans hierbij de felicitaties maar het was weer Nott gegen Ellend!!

Jack Mulders
18 oktober 2009, 00:00
En nog wederom een kleine aanvulling, Hannover Scorpions die vorige week in Krefeld te gast waren droegen shirts van het merk Jako, dit is al het 2de team die in Krefeld was die dat merk heeft, ik meen toch niet echt dat dit een ijshockeymerk is.

Gisteren zijn we voor het eerst het centrum van Krefeld gaan bezoeken in de middag , was best de moeite waard om daar eens heen te gaan ,wel ongelooflijke veel eten te koop,maar daar heb ik nog nooit moeite mee gehad :-) Ook zijn we in de sportzaak Canpro geweest die er al vele jaren ligt , erg veel ijshockeymateriaal ,helaas voor de fans iets minder, toen we binnen kwamen viel me als eerste een shirt van Dusseldorf op wat in de rekken hing ,een echte klassier aangezien Epson nog sponsor was en waar de clubkleuren nog (smurfen)blauw en wit was, welke speler het was heb ik niet kunnen zien, wilde het shirt niet aanraken aangezien ik een beetje allergisch ben voor dat spul :-) Met de eigenaar hebben we nog over Tommy Hartogs en Leo van de Thillart gepraat.
Nog een opvallend iets , die ijshockeyzaak in Krefeld met een shirt van Dusseldorf in het assortiment lag op de Kolnerstrasse........

Roland Kiontke
18 oktober 2009, 11:30

Jack ik heb meerdere berichten gelezen over de wedstrijd en de conclusie is dat dit inderdaad "nott gegen ellend "was .
En als ik de toeschouwers aantallen zie die naar de wedstrijd zijn gekomen kan ik alleen maar zeggen dat het Duitse ijshockey op sterven na dood is .
Niet alleen in Krefeld of Düsseldorf zijn de toeschouwers aantallen slecht maar onze andere Rheinische rivaal heeft ook dit probleem en zo kan ik nog wel een aantal clubs opnoemen .
Neem daarbij dat door het pussyhockey wat er al een aantal jaren in Duitsland gespeelt wordt en de instelling van sommige spelers gedurende het voorseizoen niet om aan te zien is .
Ja so spielt man die halle leer .
Ik zelf klaag al een aantal jaren over het niveau van de DEL en het wordt steeds meer duidelijk dat de mensen dit product niet meer aannemen.
Er gaan nog een aantal clubs behoorlijk problemen krijgen dit en/of volgend seizoen , waaronder mijn club die nu al een minus hebben van zo'n 70,000 ? .
Maar ik kan meerdere gebruikers hier de hand schudden want hun club gaat het echt niet beter .
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat ik blij ben om in Krefeld te winnen maar het product ijshockey en de fans zijn met zulk een wedstrijd toch weer de verliezer.

Er moet bloed op het ijs om de mensen weer in de stadions te lokken en weer echte sfeer en emotie op de tribunes te krijgen .

Toedels........................

Jeroen Pilon
18 oktober 2009, 11:50
Het probleem van de teruglopende toeschouwersaantallen speelt (buiten Berlijn om) al een tijdje. Een klein jaar geleden sprak Haie-Geschäftsführer Eichin in diverse media over dit probleem en hij kwam met de volgende oplossing: een volledig open competitie met slechts 12 teams.

Het reduceren van het aantal reguliere competitiewedstrijden zal er meteen voor zorgen dat een simpele competitiewedstrijd meer betekenis krijgt. Vooral in de periode september-november is het momenteel een drama... de komende tijd speelt Keulen zelfs enige wedstrijden voor een gesloten 2e ring en ondanks werd het absolute minusrekord behaalt met een kleine zesduizend toeschouwers. Ondenkbaar als men naar de gemiddelde aantallen van de laatste 10 jaren kijkt.

Paul van Heertum
18 oktober 2009, 11:59
Ligt het niet gewoon aan een slechtere economie?

Roland Kiontke
18 oktober 2009, 15:49

Dat is natuurlijk nog een extra punt , maar waar koning voetbal elk jaar weer nieuwe record toeschouwersaantalen breekt en waar handbal ook steeds populairder wordt kan ik niet echt zeggen dat de economie de boosdoener is .
Er zijn meerdere problemen met het ijshockey : de eigenlijk onbeduidende voorronde die te lang is , de slaapverwekkende wedstrijden , natuurlijk ook in enkele gevallen de entreeprijsen , de 0 toleranz regel die geen emoties op het ijs toe laat , en het zeer belangrijke publieke tv uitstraling die er dus niet meer is .
Zo zijn er nog wel een aantal zaken op te noemen maar de belangrijkste vind ik dat er op het ijs weer harder gespeeld moet mogen worden , en dat de publieke TV weer veel meer aandacht gaat geven aan deze sport .
Als het zo door gaat dan hebben we over een jaar of twee door de financiële vooruitzichten automatisch nog maar 12 teams op het hoogste niveau of zelfs minder .

Toedels........................................... .............

Jack Mulders
18 oktober 2009, 21:56

Jack ik heb meerdere berichten gelezen over de wedstrijd en de conclusie is dat dit inderdaad "nott gegen ellend "was .
En als ik de toeschouwers aantallen zie die naar de wedstrijd zijn gekomen kan ik alleen maar zeggen dat het Duitse ijshockey op sterven na dood is .
Niet alleen in Krefeld of Düsseldorf zijn de toeschouwers aantallen slecht maar onze andere Rheinische rivaal heeft ook dit probleem en zo kan ik nog wel een aantal clubs opnoemen .
Neem daarbij dat door het pussyhockey wat er al een aantal jaren in Duitsland gespeelt wordt en de instelling van sommige spelers gedurende het voorseizoen niet om aan te zien is .
Ja so spielt man die halle leer .
Ik zelf klaag al een aantal jaren over het niveau van de DEL en het wordt steeds meer duidelijk dat de mensen dit product niet meer aannemen.
Er gaan nog een aantal clubs behoorlijk problemen krijgen dit en/of volgend seizoen , waaronder mijn club die nu al een minus hebben van zo'n 70,000 ? .
Maar ik kan meerdere gebruikers hier de hand schudden want hun club gaat het echt niet beter .
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat ik blij ben om in Krefeld te winnen maar het product ijshockey en de fans zijn met zulk een wedstrijd toch weer de verliezer.

Er moet bloed op het ijs om de mensen weer in de stadions te lokken en weer echte sfeer en emotie op de tribunes te krijgen .

Toedels........................

Inderdaad heeft het gros van de clubs in het Duitse ijshockey grote zorgen betreft de toeschouwers.
Dat jij aangeeft dat het een veel te lieve competitie is geworden kan ik alleen beamen, dat er in de derby tussen de ons geliefde teams, slecht 22 strafminuten oplevert,zegt genoeg. maar ook het nivo zelf daalt helaas. Daarnaast vind ik de kwaliteit van de imports ook vele malen minder dan enige jaren terug.
In Krefeld is men al vele seizoenen aan het zeuren dat het te duur is(zowel het kaartje,het eten en drinken etc), veel mensen die jaren geleden kwamen ,die zijn hierdoor afgehaakt en zie je amper tot nooit meer. In Krefeld is het publiek zowieso erg kritisch en dat mag naar mijn aanzien ook zeker.

Leuk deze discussie!!

Jack Mulders
18 oktober 2009, 21:59
Het probleem van de teruglopende toeschouwersaantallen speelt (buiten Berlijn om) al een tijdje. Een klein jaar geleden sprak Haie-Geschäftsführer Eichin in diverse media over dit probleem en hij kwam met de volgende oplossing: een volledig open competitie met slechts 12 teams.

Het reduceren van het aantal reguliere competitiewedstrijden zal er meteen voor zorgen dat een simpele competitiewedstrijd meer betekenis krijgt. Vooral in de periode september-november is het momenteel een drama... de komende tijd speelt Keulen zelfs enige wedstrijden voor een gesloten 2e ring en ondanks werd het absolute minusrekord behaalt met een kleine zesduizend toeschouwers. Ondenkbaar als men naar de gemiddelde aantallen van de laatste 10 jaren kijkt.

Jeroen is het waar dat de Haie 10.000 toeschouwers per wedstrijd nodig hebben om quite te spelen??? In Krefeld lag men ook al 1000 toeschouwers per wedstrijd achter, de wedstrijd tegen DEG niet meegeteld, maar ook hier was het ondenkbaar dat men geen vol huis had voor eerst sinds jaren tegen de DEG.

Jack Mulders
18 oktober 2009, 22:03

Ik denk het wel ,maar Duitsland is wel een erg groot sportland , de mensen zien een wedstrijd echt als een avond uit vol met drank en eten. Als ik zie dat er voor iedere wedstrijd altijd mensen lopen om de lege flessen drank op te halen om een beetje extra geld bij te krijgen ,dan denk ik dat we het zo slecht nog niet hebben. Dat er andere sporten wel een kick naar boven heeft gekregen ,mag de DEL zich zelf aan trekken. Hopelijk dat het A wk Duitsland een flinke boost naar boven mag geven betreft het ijshockey.

Abe Brouwer
18 oktober 2009, 22:42
Berlijn en Mannheim draaien goed wat betreft toeschouwersaantallen maar voor de rest is het doffe ellende in de DEL. IJshockey is de laatste jaren gewoon minder populair geworden in Duitsland. Ook het slechte presteren van het nationaal team speelt mee.

Jeroen Pilon
18 oktober 2009, 22:59
Jeroen is het waar dat de Haie 10.000 toeschouwers per wedstrijd nodig hebben om quite te spelen??? In Krefeld lag men ook al 1000 toeschouwers per wedstrijd achter, de wedstrijd tegen DEG niet meegeteld, maar ook hier was het ondenkbaar dat men geen vol huis had voor eerst sinds jaren tegen de DEG.
Dat werd vorig jaar wel geroepen inderdaad. Dit seizoen gaat dat wel lukken maar als de negatieve tendens zich de komende seizoenen doorzet wordt het lastig.

Jack Mulders
29 oktober 2009, 20:10
In Krefeld is er een grote opstand, Sponsors dreigen met weglopen, manager Jiri Ehrehberger die tot 2 keer in de fout is gegaan bij het teamartsen schandaal, een directie die zonderd at de coach Martin Jiranek het weet een veranderde systeem wil doorvoeren. Zelfs bij een persconferentie liep Ehrenberger rood aan omdat men dit aan Jiranek vroeg en hij dus er niets vanaf wist. De coach zelf riep dat de selectie harder aangepakt zou werden en daarna de 3 dagen erop vrijaf gaf!!!
De directeur Fabel gaf aan dat door de negativiteit rondom de Pinguine wilde diverse sponsers voor volgend jaar willen opzeggen.
Ook krijgt Jiranek en Ehrenberger tot 31 December de kans om zich te herstellen.
De fanclubs in Krefeld zijn vandaag ter aller nood ,bijelkaar gekomen om morgen met aktie´s in het stadion te komen. Zei zijn het niet eens met de aktie´s die door de directie zijn ondernomen. Vooral Jiri ehrenberger wordt als de zwarte piet gezien in het Krefeldse publiek.Wordt vervolgd..

Jack Mulders
30 oktober 2009, 13:26
Toeval of niet de Homepage van de Pinguine is al de gehele dag buiten gebruik.
Akties worden vanavond aangekondigd voor de ingang van het stadion.

De site is inmiddels na zo´n 6 uur buiten gebruik ,weer in de lucht.

Jack Mulders
1 november 2009, 21:31
In Krefeld blijft het donderen, nadat vrijdag de nummer laatst ,de Hamburg Freezers met veel pijn en moeite verslagen werd met penaltyshots ,was er vandaag een nederlaag in Straubing ,die qua puntental gelijk stond met Krefeld. Op 24 Oktober hadden de beleidsbepalers geeist dat men in de wedstrijden tegen Nurnberg,Hamburg en Straubing minimaal 7 punten behaald moesten worden, dit is dus niet gelukt, er werden slechts 5 behaald. Als men woord bij woord houden zal Coach Jiranek en manager Ehrenberger worden ontslagen.Op donderdag kwamen in allerlij alle fanprojeckten samen om iets te bekokstoven , puur tegen het beleid en niet tegen de spelers. Vrijdag was er zowieso een redelijke grote opstand in Krefeld ,nadat de spelers werden voorgesteld liep een grote groep fans van Krefeld op het staanvak het stadion uit, het bovenvak was nagenoeg leeg ,daarop werden 2 grote spandoeken onthuld dat zijn plaats maakten voor nieuwe structuur in Krefeld. En dat het 5 voor 12 was. Dat er iets moet gebeuren in Krefeld. Na de eerste periode kwamen de fans trouwens weer terug. En vooral Manager Ehrenberger werd om de 5 minuten toegezongen dat ie maar moest oprotten!!
Het iniatiefloze ijshockey van de pinguineis is op het moment is geen schim meer van vorig seizoen, ook het artsenprobleem is nog niet opgelost ,nadat de 2 teamdokters ontslagen werden , is keer op keer een probleem met de wedstrijden van de Pinguine. In de DEL ben je verplicht om een aantal artsen daar te hebben in de thuiswedstrijden. Deze kwamen pas net voor de wedstrijd opdagen, wat ook opvallend is, in deze dat de Iserlohn Roosters , Krefeld een aantal malen een arts heeft uitgeleend. Vandaag in de uitwedstrijd tegen Straubing was er niemand van Krefeldse kant aanwezig.
Amateuristisch ten top!!!
Daarna waren diverse fans behoorlijk kwaad dat er nog steeds geen shirt van Robert Muller hing aan het bovenzijde van de ijsstadion, wat deed men??? Terwijl de wedstrijd bezig was in de derde periode werd er ineens zonder vooraankondiging het shirt daar neergehangen. Toen minuten later de stadiospeaker daarvan hoorde ,wilde hij dit (blijkt achteraf ) dit nog een beetje redden, tussen 2 faceoffs door riep hij dan tenslotte om dat het shirt daar opgehangen werd.
Het publiek is woedend via het forum worden leuzen als onmenselijk en geen respect voor de goalie die zich jarenlang voor het Duitse ijshockey heeft ingezet. Hierdoor werden de fans dus nog kwader!! Krefeld heeft het weekend vrij en dat is hard nodig.

Abe Brouwer
5 november 2009, 16:18
Komend weekend ligt de DEL stil voor de Deutschland Cup. Aan dit 4-landentoernooi doen Duitsland, Zwitserland, Slowakije en USA mee. Het toernooi wordt in München gehouden.

Theo Appelhof
5 november 2009, 19:45
Komend seizoen ligt de DEL stil voor de Deutschland Cup. Aan dit 4-landentoernooi doen Duitsland, Zwitserland, Slowakije en USA mee. Het toernooi wordt in München gehouden.
Tiep foutje Abe.

Neem aan dat je bedoeld Komend weekend ligt de DEL stil.....

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
5 november 2009, 20:16
Tiep foutje Abe.

Neem aan dat je bedoeld Komend weekend ligt de DEL stil.....

Groetjes Theo.

Goed dat je mij erop wijst, Theo. Ik heb het al gecorrigeerd.

Theo Appelhof
5 november 2009, 20:52
Goed dat je mij erop wijst, Theo. Ik heb het al gecorrigeerd.
Oke graag gedaan.

Groetjes Theo.

Jack Mulders
9 november 2009, 21:12
Begin December komt er een DVD uit, over het levensverhaal van Robert Muller.
Niet alleen zijn sportieve loopbaan komt aan bod maar ook zijn prive, diverse mensen zoals vrienden,zijn schoolleraar ,zijn gezinnetje etc komen aan bod. Zijn gevecht tegen Kanker zal zeker als een rode draad door de film heen lopen.
Nagenoeg bij iedere DEL vereniging komt deze DVD in de verkoop,voor de zeer schappelijke prijs van 10 euro. De opbrengsten gaan naar de vrouw en de 2 kinderen die Robert achter liet.
De produktiekosten zijn door diverse sponsoren betaald.

Mooi Kerstkado om te geven en te krijgen.

Zo sta je weer met beide benen op de grond denk ik als je die gezien

Jack Mulders
9 november 2009, 21:16
Vorige week zijn er weer diverse fanprojecten samen gekomen in Krefeld, met heeft een open brief met een aantal vragen opgesteld. Diverse kranten hebben hier aandacht aan geschonken.
Ook gaat men verder met protest akties, vrijdag zal men een handtekeningen aktie houden tegen het beleid van de club. De club houd zich erg stil , waar men al verwacht had dat er iets zou gebeuren. Ook is er nog steeds niet gereageert op de open brief, met in totaal 9 punten.
Toevalligerwijs is er vanavond ook een bijeenkomst door en voor de fans, die bang zijn dat er volgend jaar geen ijshockey op het hoogste nivo zal zijn ,door teruglopende sponsers,toeschouwers etc.

Daarnaast heeft de spelersgroep ook weer minpunten gescoord,afgelopen zaterdag was er van 14.00 uur tot 15.00 een handtekeningensessie bij een van de sponsors. Rond 14.15 liepen de spelers al weg omdat er zogezegd geen spelerskaarten meer voorradig waren !!!
Menige fan was hierin teleurgesteld en zo blijft de negativiteit de hoofdrol dragen in Krefeld.

Jeroen Pilon
10 november 2009, 00:00
Ik vind het jammer om zoveel vervelende berichten uit Krefeld te moeten lezen.. zeker na zo'n seizoen als het vorige. Hopelijk komt er snel een einde aan deze ellende en kunnen club en supporters gezamenlijk proberen het beste uit dit seizoen te halen.

Jack Mulders
10 november 2009, 09:14
Ik vind het jammer om zoveel vervelende berichten uit Krefeld te moeten lezen.. zeker na zo'n seizoen als het vorige. Hopelijk komt er snel een einde aan deze ellende en kunnen club en supporters gezamenlijk proberen het beste uit dit seizoen te halen.

Tja ikzelf vind het ook zeer vervelend,vorig seizoen is er zoveel goodwil opgebouwd ,nu nagenoeg met de zelfde selectie is er niets meer te zien van de speelstijl en tactiek van vorig jaar, er zijn 3 lichtpuntjes, goalie Langkow ,Richard Pavlikosky en Patrick Hager.
Moet zeggen het publiek heeft zich nog niet tegen de spelers gekeerd ,puur tegen het beleid.

Jack Mulders
24 november 2009, 16:01
Krefeld heeft sinds vorige week de laatste plaats in handen!!!
Wel is er eindelijk beweging gekomen binnen de club, Manager Jiri Ehrenberger is na het thuisverlies van 2 - 4 tegen Iserlohn eindelijk op straat gezet. Deze was zo kwaad dat ie zelf slaande ruzie kreeg met een journalist. Krefeld miste overigens 6 geblesseerde spelers tegen de Rosters. De sfeer was overigens best goed op de tribunes ondanks de net 3100 aanwezigen. Afgelopen zondag wist men dan uiteindelijk toch nog te winnen van en in Hamburg in de verlenging. Daarnaast was er nog meer goed nieuws de Teamartsen die enkele weken tegen de zin van de spelers en fans ontslagen werden, werd een regeling mee getroffen en onmiddelijk weer aan het werk gezet bij de Pinguine..... Eindelijk stond er iemand op in het management van de Pinguine en zorgt voor overzicht en duidelijkheid. Daarnaast werd er ook een contractverlenging van Daniel Pietta naar buiten gebracht, Daniel verlengde met 2 seizoenen.Coach Martin Jiranek heeft tot kerst de tijd om de pinguine weer aan het winnen te krijgen anders mag deze ook een andere baan gaan zoeken. De druk ligt dus nu bij de spelers en de coaches. Vooralsnog bleven de spelers buiten de kritiek van de fans ondanks de vele onnodige nederlagen. Krefeld wil nu weer aansluiting gaan vinden bij de middenmoot,door een serie neer te zetten van een aantal overwinningen, juist deze week komt er op het ijs stevig tegenstand, vandaag Komt Nurnberg op bezoek,vrijdag gaat men naar Dusseldorf en Zondagmiddag komt Berlijn op bezoek om 14.30 uur.

Jan van de Rijzen
24 november 2009, 19:40
Krefeld heeft sinds vorige week de laatste plaats in handen!!!....... Krefeld wil nu weer aansluiting gaan vinden bij de middenmoot,door een serie neer te zetten van een aantal overwinningen, juist deze week komt er op het ijs stevig tegenstand, vandaag Komt Nurnberg op bezoek,vrijdag gaat men naar Dusseldorf en Zondagmiddag komt Berlijn op bezoek om 14.30 uur.

De broodjes zijn al bijna gesmeerd Jack. Tot zondag.

Jack Mulders
25 november 2009, 14:09
De broodjes zijn al bijna gesmeerd Jack. Tot zondag.

Tot zondag, Jan....Leuk je jullie weer eens te mogen zien!!
Jullie weten waar we staan, maar ja tegenwoordig zijn er zo weinig fans dat we bijna iedereen bij de voornaam kennen....:Bonk3:

Jack Mulders
25 november 2009, 14:35
Gisteren was er weer een diepterecord in het Krefeldse ijsstadion,slechts 2000 toeschouwers die de moeite namen om een kaartje aan te schaffen voor de wedstrijd tegen Nurnberg. Dit is het absolute diepterecord sinds de opening van het ijsstadion in Krefeld.
Voor de wedstrijd was er toepasselijk een fan die een Rode Lantaarn bij zich had en deze liet branden.... Omdat we dus laatste staan.
Dan de wedstrijd zelf,na zo´n 37 seconden viel er de eerste straf voor Krefeld(een van de zeer weinige straffen trouwens) Nurnberg haalde direct de trekker over en maakte de eerste treffer via Brad Leeb, die al eerder tegen de Pinguine in deze seizoen scoorde. Krefeld ging hopeloos op zoek naar de gelijkmaker door diverse kansen om zeep te helpen. Patrick Hager kreeg op het einde van de 2de periode een straf van de scheidsrechter die zich moeiteloos aan het slechte nivo aanpaste. Hager schaatste geirriteerd naar de strafbank en sloeg de deur hard dicht,helaas brak hij daardoor 2 plexiglazen en konden de beide teams al een vervroegde pauze tegenmoet gaan.In de 2de periode gaf Richard Pavlikovsky de voorzet op Boris Blank die eindelijk weer eens scoorde en de 1 - 1 op het scorebord neer kon zetten. Wat beide teams toen lieten zien was totaal niet meer om aan te zien. Als dit toch ijshockey op het hoogste nivo is in Duitsland zal ook dat land zich een dezer jaren gaan kwalificeren voor een rondje in de B - poule.
Was er dan helemaal niets te genieten??? Jawel, mijn mede reisgenoot werd uitverkoren voor het wekelijkse `vaatje bier` spel op het ijs, tegen 2 Nurnberger fans en een Krefelder fan was deze in staat om de puck het kortst bij het vaatje bier te plaatsen. De man in het Oranje team shirt ,met de naam van vd Thillart erop ,kon dus het vaatje hoog houden....
Dan de 3de periode beide teams kwakkelden verder alleen de jonge garde probeerde het diverse malen maar vechtlust met weinig vertrouwen is geen al te beste combinatie. Vooral de oudere spelers zoals Vasiljevs , Stephens,Blank, Fahey, Rourke zijn nog geen 20 % van wat ze normaal zijn,waar dit aan ligt??? Toch aan de trainer die iedere week een andere opstelling heeft en diverse spelers beloftes doet en niet nakomt?? Dat op dit moment de 17 jarige jeugdspeler Marcel Noebels de opvallendste man is ,zegt genoeg. Geen systeem,geen zelfvertrouwen,weinig goals die gemaakt worden in de wedstrijden etc. Ik snak echt naar betere tijden.
Dat de winnende treffer voor Nurnberg door een fout op de blauwe lijn tussen Vasiljevs en Fahey (Dusseldorf heeft in intresse in deze speler) 5 minuten voor tijd gemaakt werd in een ondertalsituatie voor Nurnberg door Morten Ask verbaasde niemand. Het enigste op dat moment wat de Krefelder ploeg kon helpen was een algemene stroomstoring in het ijsstadion.....
Al was er wel nog een schot op de paal van Marcel Noebels...
Wie kan dit team nog helpen??? Op de eerste plaats een fatsoenlijke coach die wel lef heeft(Jiranek durde zelfs 2 minuten voor tijd met een man meer niet de goalie eraf te nemen voor nog een extra veldspeler te creeren dus 6 tegen 4 ipv 5 tegen 4.
Vrijdag naar Dusseldorf voor dit team maar heb er een hard hoofd in en dat ook nog met een wedstrijd op zondag tegen de kampioen Berlijn...

Paul van Heertum
2 december 2009, 18:15
Welke Duitse Canadezen zijn vanaf dit seizoen speelgerechtigd voor Duitsland?

Jeroen Pilon
2 december 2009, 19:35
Igor Pavlov en Rupert Meister zijn zojuist ontslagen.

Ik ben erg teleurgesteld dat de nieuwe trainer van de Kölner Haie Bill Stewart heet. Hij zal gerust kwaliteiten hebben maar de man is ook regelrechte racist, hij smokkelde spelers de States binnen en heeft een aantal seizoenen geleden zelfs een soort van hartaanval nagespeeld tijdens een beslissende wedstrijd.

BAH

Abe Brouwer
2 december 2009, 19:53
Wat een afgang dat je Bill Stewart als trainer aanstelt. Die man spoort helemaal niet!

Jeroen Pilon
3 december 2009, 15:08
Ik moest het even laten bezinken maar het heeft toch wel een voordeel... Als ik de verhalen op het Adler Mannheim forum lees dan valt er nog een hoop te lachen! Zo zou hij bijvoorbeeld ooit eens met een witte 'We surrender' vlag naar de scheidsrechter hebben staan zwaaien vanaf de bank.

::bonk::

Jan van de Rijzen
3 december 2009, 17:31
Ik moest het even laten bezinken maar het heeft toch wel een voordeel... Als ik de verhalen op het Adler Mannheim forum lees dan valt er nog een hoop te lachen! Zo zou hij bijvoorbeeld ooit eens met een witte 'We surrender' vlag naar de scheidsrechter hebben staan zwaaien vanaf de bank.

YouTube- Roger Neilson waves the white flag

Die kennen we natuurlijk nog van Roger Neilson.

Abe Brouwer
3 december 2009, 18:06
Bill Stewart liet ook eens een wedstrijd stilleggen door net te doen of hij een hartaanval kreeg.

In een hotel in Düsseldorf waar Adler Mannheim zich voorbereidde op een wedstrijd schold hij het hele personeel uit omdat het restaurant in de namiddag gesloten was.

Na afloop van een verloren playoff-wedstrijd in Neurenberg smeet hij uit woede een bierfles door een ruit van de bus.

In zijn eerste seizoen raakte hij bij een playoff-wedstrijd tegen Berlin Capitals slaags met de trainer van de tegenpartij waarbij rake klappen vielen.

In ieder geval altijd leven in de brouwerij met Bill!

Gerard Eisma
5 december 2009, 19:39
Ik vond dat Krefeld vorige week de Eisbaren goed partij kon gaf. Al leek het er af en toe wel op dat Berlijn op de handrem speelde, en na de 1 - 1 van Krefeld ff snel orde op zaken ging stellen. Het was opvallend dat inderdaad bij het voorstellen van de spelers er gejuicht werd, en bij het voorstellen van de technische staf gefloten.

Anyway: enkele overeenkomsten tussen mijn twee favoriete teams
V/D Thillaart heeft er gespeeld
Hartogs heeft er gespeeld
2003 kampioen
2009 onderaan
..............................

(enige verschil, Krefeld zie ik wel hoger komen)

groet,
Gerard

Jack Mulders
5 december 2009, 19:50
Eindelijk is coach Jiranek ontslagen bij de Krefeld Pinguine. Hij was echt niet de juiste man op de juiste plaats voor de Krefeldse spelers. Na de weer overbodige nederlaag tegen de Haie , kreeg Jiranek 20 minuten na afloop het slechte nieuws te horen, naar mijn aanzien komt dit zeker al een maand te laat. Krefeld is op dit moment een team zonder concept op het ijs, bijna alle imports en ervaren spelers hebben Jiranek grandioos laten vallen, de jeugd kan men echt niets verwijten in deze , die hebben tenminste nog vechtlust en inzet. Ik heb een vermoeden dat vooral de oudere spelers het bederven . Vorig seizoen was er een coach die de harde aanpak had niet goed genoeg , nu hebben ze een eerlijke en zachtere coach gehad qua aanpak en nog is het niet goed.

Een heleboel namen doen nu de ronde in Krefeld maar aangezien er een afkoopsom aan Igor Pavlov , Jiri Ehrenberger en Martin Jiranek betaald moet worden zal het geen grote coach gaan worden.

De namen die gevallen zijn Igor Pavlov(aub niet, heb een vieze nasmaak aan deze overgehouden),Peter Innacak (die de spelers door en door kent),Rico Rossi(o.a. bij Heillbron geweest),Greg Poss, Lubomir Pokovic en als laatste maar erg verrassend Tommy Hartogs....

Dan moet ik zeggen dat de fans voor de eerste keer het wangenoegen aan de spelers heeft laten horen vooral spelers zoals Fahey en Vasiljevs worden op dit moment uitgekotst terwijl ik toch vind dat ie meer krediet heeft verdient(Vasiljevs). Spelers zoals Globke,Gronvall,Fahey en vele andere gearriveerde spelers kosten op dit moment meer, dan ze opbrengen op het ijs.

Jack Mulders
5 december 2009, 20:06

Het is in ieder geval iemand die voor spektakel zorgt langs de boarding zowel positief als negatief....

Jack Mulders
5 december 2009, 20:09
Ik vond dat Krefeld vorige week de Eisbaren goed partij kon gaf. Al leek het er af en toe wel op dat Berlijn op de handrem speelde, en na de 1 - 1 van Krefeld ff snel orde op zaken ging stellen. Het was opvallend dat inderdaad bij het voorstellen van de spelers er gejuicht werd, en bij het voorstellen van de technische staf gefloten.

Anyway: enkele overeenkomsten tussen mijn twee favoriete teams
V/D Thillaart heeft er gespeeld
Hartogs heeft er gespeeld
2003 kampioen
2009 onderaan
..............................

(enige verschil, Krefeld zie ik wel hoger komen)

groet,
Gerard

Berlijn speelde echt van zo dit klusje klaren we wel even , heb Berlijn door de jaren 10tallen keren mogen zien spelen maar het was de gezapigste partij ooit van hun tegen Krefeld wat puur door de vechtlust een puntje kon pakken. Had eindelijk weer eens een beetje goede hoop op de voortzetting van de Pinguine hierdoor.

Wel toevallig dat er naast jouw nog enkele nederlandse forumleden waren....

Ga zo door, jullie zijn alijd welkom..

Gerard Eisma
5 december 2009, 21:14
Berlijn speelde echt van zo dit klusje klaren we wel even , heb Berlijn door de jaren 10tallen keren mogen zien spelen maar het was de gezapigste partij ooit van hun tegen Krefeld wat puur door de vechtlust een puntje kon pakken. Had eindelijk weer eens een beetje goede hoop op de voortzetting van de Pinguine hierdoor.

Wel toevallig dat er naast jouw nog enkele nederlandse forumleden waren....

Ga zo door, jullie zijn alijd welkom..

Ik volg het Duitse ijshockey veelal via internet, en een paar keer per jaar bezoek ik daar een wedstrijd. Ik ben al een aantal maken in Krefeld geweest en kwam een paar jaar geleden ook wel regelmatig in Koln. Sfeer in Krefeld bevalt me beter. Dit was een tip van enkele jongens die ik op de tribune in Heerenveen heb leren kennen (Arjen en zn broer). Ik probeer meestal kaartjes voor vak 201 te krijgen, maar heb ook wel eens in 210 gezeten (vergisinkje).

Vorige week nieuwe vriendin kennis laten maken met Duits ijshockey. Nederlands ijshockey ook al laten proeven in Amsterdam en Tilburg (uitwedstrijd AmstelTijgers).
Als alle vaste ijshockey supporters dat nu ook doen, verdubbelt het publiek (kleine tip).

Anyway, er zullen dit jaar toch wel weer een aantal tripjes naar Duitsland aankomen. Krefeld, wellicht Koln en Dusseldorf (mn vaste ijshockeymaat wil hier graag naartoe).

groet,
Gerard

Jack Mulders
9 december 2009, 19:14
Zo een verrassende naam die in Krefeld opduikt oud Iserlohn trainer Rick Adduono, de Canadees is 54 jaar en de voornaamste kandidaat voor de trainersfunctie voor de rest van het seizoen.
Zeker verrassend aangezien het management had ingezet op Igor Pavlov.
Krefeld verloor gisteren met 3-2 in Mannheim ,eindelijk werd de reservegoalie van Krefeld, Daniel Kovacic een start gegund. Daarmee getuigd ass coach Remt Pyka van meer lef dan zijn voorganger Martin Jiranek.

Jan van de Rijzen
13 december 2009, 22:14
Jack, wat is er aan de hand in Krefeld? Twee overwinningen dit weekend. Afstand genomen van de onderste plaats. Is het lek boven?

Jack Mulders
13 december 2009, 22:52
Jack, wat is er aan de hand in Krefeld? Twee overwinningen dit weekend. Afstand genomen van de onderste plaats. Is het lek boven?

Ja eindelijk het eerste 6punten weekeinde van Krefeld en hoe??
Het ging vanavond zelfs buiten verwachting goed moest ik zeggen.
Krefeld begon als een brandweer die uitrukte naar een brand ,zo snel en gericht.
Binnen 5 minuten had het al 4 a 5 - 0 kunnen staan in het voordeel van ons, goalie Endrass , van Augsburg,was zo ontzettend goed op dreef , ongelooflijk wat die de eerste minuten eruit ranselde en niets met geluk maar met lenigheid en durf. Ipv van de eerste goal voor de Pinguine viel die pardoes bij de eerste de beste kans voor Augsburg. Maar je zag direct dat de Pinguine anders in de wedstrijd zaten dan voorheen het seizoen verliep.Daniel Pietta die nu in de eerste lijn speelt maakte gelijk en Boris Blank zorgde zelfs nog voor de 2 - 1 voorsprong voor dat de ploegen aan de hete thee in de pauze konden beginnen. Zelfs Herberts Vasiljevs knokte en zwoegde als nooit tevoren. Vandaag waren er weinig zwakke schakels, eindelijk weer de hoofdjes recht omhoog ipv naar beneden. De 2de periode was dan ook de bevrijding van Vasiljevs na 13 wedstrijden niet gescoordt te hebben zorgde hij ervoor dat men uitliep naar 3-1 en vervolgens 4 - 1. Hiermee is hij trouwens de speler die het meest gescoordt heeft in de geschiedenis van Krefeld , hij passeerde hiermee Kovalev die tot 113 doelpunten kwam en Vasiljevs eentje meer. Aan de manier van juichen van Herberts kon je zien hoe groot de ontlading was... Het publiek juichte zelfs van Endlich wieder Eishockey en O wass ist es scheun.... Na de tegentreffer van Augsburg en de laatste goal van Hammer Pavlikovsky was de wedstrijd gespeeld. Nog iets bijzonders vanavond ?? Ja de man die de openingsgoal van de Pinguine scoorde had vandaag 5 punten en dat is voor een Duitse 23 jarige speler toch dik in orde.
Afgelopen vrijdag scoorden alleen de Duitse spelers en vanavond dan eindelijk weer onze ervaren imports. De assistent coach Pyka werd trouwens na zijn eerste thuiswedstrijd als vervangend hoofd coach behoorlijk toegezongen, je zag dat ie er van genoot, een bescheiden man die Pyka.
De nieuwe coach was net voor het weekeinde gecontracteerd , maar die was er nog niet bij omdat het enigste vliegticket vanuit Toronto 4000 euro zou kosten, het managment had besloten dat dit te duur was aangezien dit door een prive sponsor betaald zou worden. Of men een goede keus heeft gedaan om deze binnen te halen??? Ik had het Pyka liever gegund om het seizoen af te maken.
Eindelijk weer eens genieten van Krefeld , de laatste plaats is weliswaar op doelsaldo verlaten ,daar moet ik wel bij zeggen dat Krefeld 2 wedstrijden meer heeft gespeeld.
Maar we gaan meer punten pakken als ze zo blijven spelen!!

Theo Appelhof
14 december 2009, 10:08
Als alles door gaat dan komen we Zondag Krefeld-Dortmund zien.

Ben benieuwd of ze nu over het dode punt zijn.

Maar goed om dit te lezen en dat ze vanaf nu weer op de weg terug zijn.

Groetjes Theo.

Erwin van den Boom
14 december 2009, 10:24
Gisteren een wedstrijd gekeken in de del.

Dusseldorf-Kassel wat een een stadion zeg ,echt geweldig.
Jammer dat het maar voor de helft gevuld was,maar wel een goede pot.
http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014944/0910_kas_h2_5.jpg
En Diego Hofland maakte zijn eerste shift in de del.
...und hinterher auf seiner ganz persönlichen Ehrenrunde.nhttp://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014945/0910_kas_h2_6.jpg

Theo Appelhof
14 december 2009, 10:32
Gisteren een wedstrijd gekeken in de del.

Dusseldorf-Kassel wat een een stadion zeg ,echt geweldig.
Jammer dat het maar voor de helft gevuld was,maar wel een goede pot.
http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014944/0910_kas_h2_5.jpg
En Diego Hofland maakte zijn eerste shift in de del.
...und hinterher auf seiner ganz persönlichen Ehrenrunde.nhttp://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014945/0910_kas_h2_6.jpg
Ja heel wat anders dan het Triavium.

We zijn nu twee keer in het ISS Dome geweest.

Lekker stadion sfeervol en warm hehehe.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
14 december 2009, 16:00

Dortmund?

Jack Mulders
14 december 2009, 16:47

Ben benieuwd of ze nu over het dode punt zijn.

Maar goed om dit te lezen en dat ze vanaf nu weer op de weg terug zijn.

Groetjes Theo.

Neem aan dat je tegen Straubing bedoeld...

Heb begrepen dat ook de supportersvereniging van Tilburg een poging wil gaan wagen om te komen... (Pietje misschien???)

Jack Mulders
14 december 2009, 16:49
Ja eindelijk het eerste 6punten weekeinde van Krefeld en hoe??
Het ging vanavond zelfs buiten verwachting goed moest ik zeggen.
Krefeld begon als een brandweer die uitrukte naar een brand ,zo snel en gericht.
Binnen 5 minuten had het al 4 a 5 - 0 kunnen staan in het voordeel van ons, goalie Endrass , van Augsburg,was zo ontzettend goed op dreef , ongelooflijk wat die de eerste minuten eruit ranselde en niets met geluk maar met lenigheid en durf. Ipv van de eerste goal voor de Pinguine viel die pardoes bij de eerste de beste kans voor Augsburg. Maar je zag direct dat de Pinguine anders in de wedstrijd zaten dan voorheen het seizoen verliep.Daniel Pietta die nu in de eerste lijn speelt maakte gelijk en Boris Blank zorgde zelfs nog voor de 2 - 1 voorsprong voor dat de ploegen aan de hete thee in de pauze konden beginnen. Zelfs Herberts Vasiljevs knokte en zwoegde als nooit tevoren. Vandaag waren er weinig zwakke schakels, eindelijk weer de hoofdjes recht omhoog ipv naar beneden. De 2de periode was dan ook de bevrijding van Vasiljevs na 13 wedstrijden niet gescoordt te hebben zorgde hij ervoor dat men uitliep naar 3-1 en vervolgens 4 - 1. Hiermee is hij trouwens de speler die het meest gescoordt heeft in de geschiedenis van Krefeld , hij passeerde hiermee Kovalev die tot 113 doelpunten kwam en Vasiljevs eentje meer. Aan de manier van juichen van Herberts kon je zien hoe groot de ontlading was... Het publiek juichte zelfs van Endlich wieder Eishockey en O wass ist es scheun.... Na de tegentreffer van Augsburg en de laatste goal van Hammer Pavlikovsky was de wedstrijd gespeeld. Nog iets bijzonders vanavond ?? Ja de man die de openingsgoal van de Pinguine scoorde had vandaag 5 punten en dat is voor een Duitse 23 jarige speler toch dik in orde.
Afgelopen vrijdag scoorden alleen de Duitse spelers en vanavond dan eindelijk weer onze ervaren imports. De assistent coach Pyka werd trouwens na zijn eerste thuiswedstrijd als vervangend hoofd coach behoorlijk toegezongen, je zag dat ie er van genoot, een bescheiden man die Pyka.
De nieuwe coach was net voor het weekeinde gecontracteerd , maar die was er nog niet bij omdat het enigste vliegticket vanuit Toronto 4000 euro zou kosten, het managment had besloten dat dit te duur was aangezien dit door een prive sponsor betaald zou worden. Of men een goede keus heeft gedaan om deze binnen te halen??? Ik had het Pyka liever gegund om het seizoen af te maken.
Eindelijk weer eens genieten van Krefeld , de laatste plaats is weliswaar op doelsaldo verlaten ,daar moet ik wel bij zeggen dat Krefeld 2 wedstrijden meer heeft gespeeld.
Maar we gaan meer punten pakken als ze zo blijven spelen!!

Even ter aanvulling
Doordat in Straubing gisteren de wedstrijd is onderbroken staat Krefeld zowieso niet meer laatste(eindelijk)

Paul van Heertum
14 december 2009, 16:50
Heeft Hofland overigens al zijn debuut gemaakt?

Abe Brouwer
14 december 2009, 17:15
Eishockey News: "Der junge Diego Hofland kann seinen weg in der DEL machen"

Jeroen Pilon
14 december 2009, 19:09
Goed om te zien dat Krefeld de weg omhoog ook weer heeft gevonden. Het zou leuk zijn om de Pinguine (op z'n minst) in de pre-playoffs te zullen zien!

Theo Appelhof
14 december 2009, 21:32
Neem aan dat je tegen Straubing bedoeld...

Heb begrepen dat ook de supportersvereniging van Tilburg een poging wil gaan wagen om te komen... (Pietje misschien???)
Ja sorry maar was aan het chatten met mijn yshockey maat over welke wedstrijden we gaan zien in de traditionele kerst periode.

Heb toen waarschijnlijk twee wedstrijden door elkaar gehaald.

Groetjes Theo.

Theo Appelhof
14 december 2009, 21:34
Heeft Hofland overigens al zijn debuut gemaakt?
Paul zie posting nr 133 of heb je een probleem met kijken of had je de bril niet op hahahahahaha.

Groetjes Theo.

Jack Mulders
14 december 2009, 23:51
Ja sorry maar was aan het chatten met mijn yshockey maat over welke wedstrijden we gaan zien in de traditionele kerst periode.

Heb toen waarschijnlijk twee wedstrijden door elkaar gehaald.

Groetjes Theo.

Maakt toch niets uit .

Maak zelf zovaak hier een fout.

Paul van Heertum
15 december 2009, 16:07
Heeft Hofland ook nog een beetje ijstijd?

Naar mijn mening kan de ISS dome bij lange na niet tippen aan het stadion van Krefeld en dan met name door de ligging

Erwin van den Boom
15 december 2009, 22:09
Heeft Hofland ook nog een beetje ijstijd?

Naar mijn mening kan de ISS dome bij lange na niet tippen aan het stadion van Krefeld en dan met name door de ligging

Ik moet zeggen dat de service wel top was in de iss dome,ze kwamen zelf de drank bestelling opnemen en brengen, en dat tijdens de wedstrijd.

De grote van het stadion maakte natuurlijk ook wel indruk.
Het was wel jammer dat er nog geen 5.000 supporters zaten.

Zie posting 133 paul,ik heb er 2 foto's bij gezet,hij heeft een paar shift's mee gedraaid.
Na afloop een eigen ere ronde gereden,die zeker in de smaak viel van veel dusseldorfer fans.

Jan Nagtzaam
17 december 2009, 23:51
Eindelijk is coach Jiranek ontslagen bij de Krefeld Pinguine. Hij was echt niet de juiste man op de juiste plaats voor de Krefeldse spelers. Na de weer overbodige nederlaag tegen de Haie , kreeg Jiranek 20 minuten na afloop het slechte nieuws te horen, naar mijn aanzien komt dit zeker al een maand te laat. Krefeld is op dit moment een team zonder concept op het ijs, bijna alle imports en ervaren spelers hebben Jiranek grandioos laten vallen, de jeugd kan men echt niets verwijten in deze , die hebben tenminste nog vechtlust en inzet. Ik heb een vermoeden dat vooral de oudere spelers het bederven . Vorig seizoen was er een coach die de harde aanpak had niet goed genoeg , nu hebben ze een eerlijke en zachtere coach gehad qua aanpak en nog is het niet goed.

Een heleboel namen doen nu de ronde in Krefeld maar aangezien er een afkoopsom aan Igor Pavlov , Jiri Ehrenberger en Martin Jiranek betaald moet worden zal het geen grote coach gaan worden.

De namen die gevallen zijn Igor Pavlov(aub niet, heb een vieze nasmaak aan deze overgehouden),Peter Innacak (die de spelers door en door kent),Rico Rossi(o.a. bij Heillbron geweest),Greg Poss, Lubomir Pokovic en als laatste maar erg verrassend Tommy Hartogs....

Dan moet ik zeggen dat de fans voor de eerste keer het wangenoegen aan de spelers heeft laten horen vooral spelers zoals Fahey en Vasiljevs worden op dit moment uitgekotst terwijl ik toch vind dat ie meer krediet heeft verdient(Vasiljevs). Spelers zoals Globke,Gronvall,Fahey en vele andere gearriveerde spelers kosten op dit moment meer, dan ze opbrengen op het ijs.

Waarom geen Gentges

Jan Nagtzaam
17 december 2009, 23:57
Waarom geen Gentges

Destijds zelf een gesprek met Pyka gehad over Nardo, men wilde toen van alles met Nardo, maar toen het puntje bij paaltje kwam waren er alleen uitvluchten dus uiteindelijk nks.
Ben blij dat ik dat juist had ingeschat.
Allemaal bla bla verhalen heeft die man.

Chris van Lijden
18 december 2009, 11:08
Goed om te weten Jan, daarvoor bedankt. Dat bevestigd alleen maar. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Bertie van Lijden.

Jack Mulders
23 december 2009, 21:57
Waarom geen Gentges

Om Gentgens wordt nog steeds een beetje lachwekkend gedaan in Krefeld , ik denk dat zijn imago zijn eigen schuld is ,Jan.

Jack Mulders
23 december 2009, 22:02
Destijds zelf een gesprek met Pyka gehad over Nardo, men wilde toen van alles met Nardo, maar toen het puntje bij paaltje kwam waren er alleen uitvluchten dus uiteindelijk nks.
Ben blij dat ik dat juist had ingeschat.
Allemaal bla bla verhalen heeft die man.¨

Tja Jan, dat zijn zaken die ons niet bereiken. Wat ik weet ligt ie goed bij de spelersgroep en intern over verschillende zaken weet ik er (gelukkig) niet genoeg van. Ieder verhaal heeft 2 kanten en een verhaal wat bestaat uit enkele zinnen kan ik geen eerlijk oordeel over geven, al had ik Nardo ook graag in het eerste team van Krefeld willen zien als ie daarvoor de capaciteiten voor heeft. In Krefeld speelt ongeveer 50% uit diverse jeugdteams uit geheel Duitsland. Dus nu om te zeggen dat er geen jeugd de kans krijgt.....

Jack Mulders
23 december 2009, 22:08
Zo het eerste Kerstkado is me vandaag via de radio uitgereikt, Krefeld wint bij de nr 2 van de ranglijst (Frankfurt) met 2 - 4 dankzij goals van Cespiva, Vasiljevs 2 x en Schopper. Leuk voor Vasiljevs dat ie weer zijn vorm terug krijgt. Coach Addouno heeft in 2 wedstrijden de volle buit binnen gehaald. Helaas hebben we afgelopen zondag de thuisoverwinning tegen Straubing niet kunnen zien, wegens het slechte weer hebben we de rit naar Krefeld niet kunnen maken.
Wil Krefeld op de ranglijst gaan stijgen moet er echt een serie neergezet worden,aangezien voor de wedstrijd vanavond een gat van 10 punten was , voor een pre play off plek.

Jan van de Rijzen
23 december 2009, 22:31
Gefeliciteerd met de verrassende overwinning in Frankfurt Jack. Ik hoop (en verwacht) dat je met je Pinguine het dieptepunt gepasseerd bent. Prettige kerstdagen toegewenst vanuit Den Haag!

Abe Brouwer
23 december 2009, 22:35
Grote problemen daarentegen voor Doug Mason: alweer de 5e nederlaag op rij voor Adler Mannheim: 1-4 tegen Wolfsburg.

Jack Mulders
23 december 2009, 23:01
Gefeliciteerd met de verrassende overwinning in Frankfurt Jack. Ik hoop (en verwacht) dat je met je Pinguine het dieptepunt gepasseerd bent. Prettige kerstdagen toegewenst vanuit Den Haag!

Dankjewel Jan, Ik ga er vanuit dat het we af en toe weer mogen juichen na een overwinning. Ook voor jouw en je familie fijne kerstdagen gewenst.

Paul van Heertum
24 december 2009, 00:55
Hoe doet Diego het? Speelt ie nog in de DEL?

Roland Kiontke
24 december 2009, 12:19
Hoe doet Diego het? Speelt ie nog in de DEL?

Diego zit wel bij het DEG team maar komt tot nu toe zeer weinig tot niet aan spelen toe omdat de trainer de 4de rij zelden laat spelen .
Maar hij is er wel al een paar wedstrijden bij nu , gisteren de wedstrijd Nurnberg-DEG gekeken op SKY en daar was van te voren een interview met Diego , en je zou niet eens zeggen dat die een Nederlander was , want hij sprak echt perfect Duits.

In Dusseldorf heb ik hem al mogen aanschouwen , wat wel weer leuk om te zien is ( voor hem niet dan ) is dat zo'n jonge er heel erg verloren bijstaat met het opwarmen .
Alle ervaren spelers doen hun ding en Diego weet nog niet goed wat te doen , ook omdat juist deze ervaren spelers zich niet bekommeren om deze jonge speler en hun eigen ding doen .
Leuk is het voor hem niet lijkt me , maar laten we het op een leerproces houden .

Maar om je vraag te beantwoorden , Ja hij speelt DEL ..................sort of .

Toedels.............................

Eric van der Putten
24 december 2009, 23:04
Komende zondag gaan wij (Ut Bossche Busje) met 6 man naar Keulen om de wedstrijd Keulen tegen Frankfurt te zien.

Gaan er nog meer forumleden toevallig?

Jeroen Pilon
25 december 2009, 12:20
Dat zou best eens een goede en vooral spannende pot kunnen worden. Ik zou in eerste instantie ook gaan maar heb uiteindelijk gekozen voor de uitwedstrijd van woensdag in Berlijn. Veel plezier!

Jack Mulders
25 december 2009, 12:24
Komende zondag gaan wij (Ut Bossche Busje) met 6 man naar Keulen om de wedstrijd Keulen tegen Frankfurt te zien.

Gaan er nog meer forumleden toevallig?

Mijn maat en ik gaan ook, dit omdat we in Krefeld geen wedstrijd hebben en ons stierlijk vervelen...:mrgreen:

Jack Mulders
25 december 2009, 12:24
Dat zou best eens een goede en vooral spannende pot kunnen worden. Ik zou in eerste instantie ook gaan maar heb uiteindelijk gekozen voor de uitwedstrijd van woensdag in Berlijn. Veel plezier!

Berlijn is altijd supergaaf Jeroen, dus goede keuze...

Eric van der Putten
25 december 2009, 23:12
Mijn maat en ik gaan ook, dit omdat we in Krefeld geen wedstrijd hebben en ons stierlijk vervelen...:mrgreen:

Geen idee in welk vak we zitten, dat heeft Lennox geregeld. Wat ik wel weet is dat we in de onderste ring zitten en niet achter het net.

Wie weet er of er in de shops in de Kölnarena ook NHL-artikelen verkocht worden?

Abe Brouwer
25 december 2009, 23:43
Naar mijn weten is er een kleine NHL-winkel in de Köln Arena.

Eric van der Putten
26 december 2009, 00:35
Naar mijn weten is er een kleine NHL-winkel in de Köln Arena.

Mij staat ook zoiets bij van de allereerste keer dat ik daar was bij de wedstrijd Keulen - Berlijn.

De tweede keer dat ik er was, bij de oefenwedstrijd tussen Duitsland en Rusland voor de World Cup of Hockey, heb ik die niet kunnen vinden...

Jeroen Pilon
26 december 2009, 12:10
Er is in ieder geval een winkeltje met NHL artikelen maar deze is lang niet altijd geopend. Meestal staat er ook ergens een soort van marktkraampje met o.a. NHL caps en en een beperkt aantal jerseys.

Eric van der Putten
26 december 2009, 22:51
Bedankt voor de info. We gaan morgen maar eens op zoek.

Jeroen Pilon
30 december 2009, 23:01
Vanavond heb ik eindelijk de O2-world bezichtigd. Berlijn mag blij zijn met dit onwijs mooie stadion. Rondom een wedstrijd krijgt men in het moderne en toeschouwervriendelijke stadion veel leuke show-elementen en vooral onwijs goed ijshockey te zien... Keulen had vanavond niet veel in te brengen en in de derde periode liep Berlijn vrij makkelijk uit naar een terechte 5-2 zege.

We zijn tot de conclusie gekomen dat Berlijn eigenlijk alleen maar van zichzelf kan verliezen, als ze geconcentreerd spelen kunnen ze met speels gemak alle DEL tegenstanders wel hebben.

Jack Mulders
31 december 2009, 17:04
Vanavond heb ik eindelijk de O2-world bezichtigd. Berlijn mag blij zijn met dit onwijs mooie stadion. Rondom een wedstrijd krijgt men in het moderne en toeschouwervriendelijke stadion veel leuke show-elementen en vooral onwijs goed ijshockey te zien... Keulen had vanavond niet veel in te brengen en in de derde periode liep Berlijn vrij makkelijk uit naar een terechte 5-2 zege.

We zijn tot de conclusie gekomen dat Berlijn eigenlijk alleen maar van zichzelf kan verliezen, als ze geconcentreerd spelen kunnen ze met speels gemak alle DEL tegenstanders wel hebben.

Leuk om te lezen dat je zeer goed geamuseerd hebt in Berlijn. Kan ik me best iets bij voorstellen. Heb de oude hal meegemaakt dus volgend seizoen wordt het tijd dat ik die hal ook eens kan bezoeken.

Dit jaar staat de wedstrijd van Wolsburg tegen Krefeld op het programma...

Abe Brouwer
1 januari 2010, 09:57
Wolfsburg-trainer Anton Krinner zal de club aan het eind van het seizoen verlaten. Met ingang van het nieuwe seizoen zal hij trainer worden bij streekrivaal Hannover Scorpions. Hij zal Hans Zach opvolgen die naar eigen zeggen met pensioen gaat.

Jack Mulders
1 januari 2010, 14:51
Zo afgelopen woensdag was er in Krefeld nog de wedstrijd tegen de Hannover Scorpions, de nr 2 van de ranglijst. Om het verhaal direct duidelijk te maken '' The Boys Are Back In Town''
Krefeld en de nieuwe coach Auduono zetten de zegereeks door en hoe......
Eindelijk staat er weer een team op het ijs met een missie en met tactiek die speltechnisch te herkennen is. Geen doelloos ijshockey meer zonder zelfvertouwen maar met een coach die zeer veel met spelers praat na een shift en de goede dingen herkent. Wat een verschil met Jiranek die meende door aanwezig te zijn in het ijshockeystadion het wel ging lopen, nee het werd hem even voorgedaan wat coachen is.
Krefeld had woensdag al genoeg aan een periode ijshockey ''men denderde als een brood die door de broodsnijmachine heen ging om gesneden te worden'' door de verdediging heen van de normaal zo verdedigende spelende Scorpions. Binnen 5 minuten was de wedstrijd al beslist ,toen stond de tussenstand van 3 - 0 al op het scorebord door 2 keer Boris Blank en Charlie Stephens. De fans wisten niet wat hem overkwam, waar Krefeld al het hele seizoen moeite had om een kans over te zetten in goal ,werd nu de ene naar de andere mooie uitgespeelde goal gemaakt.
En eindelijk de gearriveerde spelers die nu tot scoren kwamen , Vasiljevs die weer helemaal terug is, Stephens die weer ontwaakt is, Lyn Loyns die nu in de 4de lijn speelt tussen 2 jeugdige aanvallers als Ass Captain. En nog was de koek niet op in deze periode, of het nu powerplay goalen waren of in ondertalsituatie's , of met 5 - 5 , iedere van die situatie leverde wel een goal op voor Krefeld , door goals van Vasiljevs(alleen op de goalie af), Loyns en wederom Stephens maakte het feest in Krefeld compleet. Eindelijk weer reclame in het ijshockeystadion, laat net nu daar een 4500 toeschouwers aanwezig zijn, zeker te weten dat deze eens terug komen. Tenslotte deed Hannover deze periode iets terug via Kruger. Vorige week een overwinning in Frankfurt , nu bezig met een wedstrijd die niet meer kapot kon gaan. De 2de periode wilde Hannover wel iets terugdoen maar ze waren machteloos, de derde periode had net zo goed schriftelijk afgedaan kunnen worden omdat beide team het wel goed vonden. De fans van Hannover hebben toch echt wel het respect van de avond verdient zo´n circa 300 fans die continue bleven zingen ,zelfs na de grote achterstand waren hun met leuke liederen te horen.
De aanwezige Tilburgfans die ook op de staantribune stonden hebben zich volgens mij wel erg goed vermaakt.......

En zoals de fans van Krefeld zongen '' Und Der KEV Ist Wieder Da'' Und Der KEV Ist Wieder Da''

Jeroen Pilon
5 januari 2010, 01:19
Bill Stewart heeft goalie Norm Maracle naar de Kölner Haie gehaald. Maracle speelde dit seizoen voor Ljubljana in de Oostenrijkse EBEL. Het aantrekken van een ervaren back-up was blijkbaar een absolute must voor de nieuwe trainer en technisch directeur.

Persoonlijk vind ik dit een beetje lullig voor de jonge en getalenteerde Vajs. Hij zal noodgedwongen naar farmteam Herner E.V. moeten verhuizen terwijl zijn plek wordt ingenomen door iemand die zijn sport niet altijd even serieus heeft genomen; Iserlohn heeft hem niet voor niets ontslagen afgelopen seizoen.

Paul van Heertum
5 januari 2010, 07:39
Lijkt me vooral jammer om daar een import aan op te offeren

Paul van Heertum
5 januari 2010, 18:23
P
Player
DOB
Club
G
Dennis Endras
14.07.1985
Augsburger Panther
G
Thomas Greiss
29.01.1986
San Jose Sharks, NHL
G
Dimitri Pätzold
03.02.1983
ERC Ingolstadt
D
Michael Bakos
02.03.1979
ERC Ingolstdt
D
Christian Ehrhoff
06.07.1982
Vancouver Canucks, NHL
D
Jakub Ficenec
11.02.1977
ERC Ingolstadt
D
Jason Holland
30.04.1976
DEG Metro Stars Düsseldorf
D
Korbinian Holzer
16.02.1988
DEG Metro Stars Düsseldorf
D
Chris Schmidt
01.03.1976
Adler Mannheim
D
Dennis Seidenberg
18.07.1981
Florida Panthers, NHL
D
Alexander Sulzer
30.05.1984
Nashville Predators, NHL
F
Alexander Barta
02.02.1983
Hamburg Freezers
F
Sven Felski
18.11.1974
Eisbären Berlin
F
Marcel Goc
24.08.1983
Nashville Predators, NHL
F
Philip Gogulla
31.07.1987
Portland Pirates, AHL
F
Thomas Greilinger
06.08.1981
ERC Ingolstadt
F
Manuel Klinge
05.09.1984
Kassel Huskies
F
Marcel Müller
10.07.1988
Kölner Haie
F
Travis James Mulock
25.06.1985
Eisbären Berlin
F
André Rankel
27.08.1985
Eisbären Berlin
F
Marco Sturm
08.09.1978
Boston Bruins, NHL
F
John Tripp
04.05.1977
Hamburg Freezers
F
Michael Wolf
24.01.1981
Iserlohn Roosters

Waarom is Hecht niet geselecteerd?

Opvallend dat Holland nu in een keer wel mee kan doen, is de 4 jaar regel er niet meer?

Hoort Zepp er eigenlijk ook niet bij?

Speler die dikgedrukt zijn volgens mij in het buitenland geboren

Jan van de Rijzen
6 januari 2010, 00:35
Gefeliciteerd Jack.... weer gewonnen! Op naar de top!

Jeroen Pilon
6 januari 2010, 11:44
Daar sluit ik me graag bij aan!

Bovendien staan de Haie nu vlak achter Wolfsburg ;-)

Jack Mulders
6 januari 2010, 22:12
Gefeliciteerd Jack.... weer gewonnen! Op naar de top!

Thanks Jan, probeer morgen na het werk nog een klein verslagje te plaatsen want er was genoeg over na te praten. Wat ik wel kwijt wil is dat de overwinning gestolen was.....(ofwel niet verdient)

Joris Braam
7 januari 2010, 15:21
De aanwezige Tilburgfans die ook op de staantribune stonden hebben zich volgens mij wel erg goed vermaakt.......

En zoals de fans van Krefeld zongen '' Und Der KEV Ist Wieder Da'' Und Der KEV Ist Wieder Da''

Ik heb me eigen kostelijk vermaakt, beter als de wedstrijd daarvoor in Köln. In feb nogmaals op herhaling.

Jack Mulders
7 januari 2010, 21:54
Zo daar zijn we dan eindelijk met een klein wedstrijdverslag van afgelopen dinsdagavond van Krefeld tegen Wolfsburg.
Wolfsburg is eigenlijk het verrassingsteam van de DEL op het moment, de Grizzly´s zijn eigenlijk nog niet zo lang aanwezig in de de DEL. Krefeld verloor zondagmiddag van Berlijn(dat daarmee 10 wedstrijden op rij won), de terugreis was trouwens een crime voor de spelers van de Pinguine, normalerwijs doet men zo´n 8 uur over de reis, door sneeuw en de file´s deed Krefeld er niet minder dan 20 uur over om terug te komen in de Seidenstadt.
Dit en de algemene conditie van de spelers ,deed coach Auddonno een aparte tacktiek aan te zetten in de wedstrijd tegen Wolfsburg, namelijk verdedigen, verdedigen en nog eens verdedigen.... Het publiek was erg verbaasd, in de circa15 seizoenen dat ik Krefeld heb zien spelen heeft die ploeg nimmer zo gespeeld. Wolfsburg nam van het begin het initatief om de wedstrijd snel te beslissen, met man en macht werd de ene naar de aanval opgezet. Krefeld stond er bij en keek erna, goalie Langkow was niet van plan om zich direct over te geven. De ene na de andere save haalde ie uit zijn kunnen. Na zo´n 5 minuten moesten de Pinguine al aan de noodrem trekken, straf voor de geel/zwarten. Goalie langkow veroverde puck ,speelde direct door naar Akdag die een counterpass gaf aan Boris Blank, net voor 2 verdedigers van Wolfsburg schaatste ie voor de goal en gaf een hard schot recht door de leguards van ex DEG goalie Riemer en zonder ook maar de puck aangeraakt te hebben in deze wedstrijd kon ie al gaan vissen. Het spelbeeld veranderde niet en Wolfsburg bleef aandringen en eigenlijk had men minimaal al 3 a 4 goals kunnen en moeten maken. Toch viel de gelijkmaker net voor het einde van de periode , Hohenleitner was de gelukkige. In de 2de periode was het alweer Krefeld wat plotsklaps de voorsprong nam, alweer Boris Blank die vorige week ook al 2 keer scoorde tegen Hannover.
Daarna was er een situatie dat Wolfburg een in 1 aanval 3 keer op doel schoot, nadat de Krefeldse spelers rijp waren voor een wissel kwamen deze hun eigen vak niet meer uit,vooral Rourke stond erbij en bleef maar hopen op de zoveelste misser van de aanvallers van Wolfsburg, Ex Krefelder Martinovic kon de zoveelste rebound inschieten. De pucks vlogen naast,in de handschoen en op de lequards etc maar de Krefeldse goalie bleef heer en meester in de meeste situaties. Dat Krefeld alweer onverwacht de voorsprong nam gaf steeds meer ongeloof op de tribunes , 3 - 2 via Ronald Verwey. Tijd voor de pauze, op de tribunes werd er druk overleg gepleegd over het spelbeeld maar ook zeker over de tactiek van de coach. Kijken of Krefeld nu wel de zeer onverdiende voorsprong kon vasthouden , helaas direct uit de cabines maakte Kai Hospelt de meer als verdiende 3 - 3. Toch gebeurde er plotsklap iets wat de wedstrijd helemaal op zijn kop zetten.
Ineens begon Krefeld wel te spelen en liet zich nu ook gelden op het aanvallende front. Captain Vasiljevs maakte een doortikaanval over vele schijven af en Krefeld stond alweer voor. De goals wat deze avond gescoord werden waren zeer mooie en de goalie van Wolfsburg kon eigelijk in de meeste gevallen alleen maar toekijken. In de eerste twee periodes nog geen 10 schoten tegenkrijgen en dan al 4 achter zijn kiezen, een vreemde avond voor Goalie Reimer. Nog was de koek niet op aan Krefeldse zijde, Michael Endrass voor mij de beste jongeling van Krefeld dit seizoen mocht de 5 - 3 binnen scoren. En effe daarna was er Charlie Stephens die grandioos hard en zuiver de driehoek raakte 6- 3. De wedstrijd was binnen dacht men in Krefeld, toch sloeg de vermoeidheid toe en Krefeld verloor de concentratie. 1,5 minuut voor het einde scoorde Mike Green(de absolute uitblinker aan Wolfsburgzijde) de 6- 4 maar niet alleen dat binnen de minuut scoorde Ken Magowen de 6- 5 en was het paniek aan Krefeldzijde. Gelukkig waren er nog maar 20 seconden te spelen, maar het spelbeeld stond al 59 minuten op zijn kop, dus onmogelijk zou het niet zijn. Gelukkig doorstond Krefeld dit en ging als winnaar van het ijs af. Goalie Langkow was razend en sloeg direct na het einde zijn stick kapot, hij wilde geen complimentjes van de eigen spelers ,gaf de spelers uit de autostad gauw een handje en verdween onmiddelijk naar de kleedkamer. Hij kwam later ook niet meer terug , hij maakt even duidelijk zo dat ie dit niet pikte en gelijk had ie. Zelden zal een goalie 5 goals hebben moeten geincasseerd maar toch de absolute held van de wedstrijd te zijn. Goalie Reimer verbleek in vergelijking met de prestatie van Langkow.
Blij dat we 3 punten hebben gewonnen, de 12 punten achterstand zijn teruggezet naar 5 punten voor een pre play off plek. Vrijdag gaat het wederom verder dan komen de Frankfurt Lions op bezoek. Hopelijk blijft het sneeuwvrij ,dan maken we weer de reis naar Krefeld.
Wolfsburg was trouwens het beste wat ik dit seizoen op het Krefeldse ijs heb zien spelen, echte complimenten voor de ploeg en hoe men presteert, ik heb van ze genoten om eerlijk te zijn.

Vreemd was de avond , heel vreemd.... Nog nooit zo onverdiend gewonnen!!!!

Jack Mulders
7 januari 2010, 21:59
Ik heb me eigen kostelijk vermaakt, beter als de wedstrijd daarvoor in Köln. In feb nogmaals op herhaling.

Joris en anderen zijn natuurlijk altijd van harte welkom bij de club van het werkvolk...

Ferdinand van Berlo
7 januari 2010, 22:27
Joris en anderen zijn natuurlijk altijd van harte welkom bij de club van het werkvolk...

pfffff, ik wilde vaker komen. maar dat werkvolk is niks voor mij! lol

Jeroen Pilon
18 januari 2010, 18:59
Een blik op de ranglijst leert mij dat Krefeld, met nog een wedstrijd tegoed t.o.v. Augsburg, alweer een pre-playoff plaats voor het grijpen heeft. Goede zaak!!

Jack Mulders
18 januari 2010, 20:21
Een blik op de ranglijst leert mij dat Krefeld, met nog een wedstrijd tegoed t.o.v. Augsburg, alweer een pre-playoff plaats voor het grijpen heeft. Goede zaak!!

Inderdaad maar het gaat moeizaam , niet door het spel maar door de blessure golf van de laatste weken , Hannover moest Krefeld het zonder 7 spelers doen en dan nog winnen. heb begrepen dat zelfs Vasiljevs dadelijk een aantal wedstrijden zal missen omdat ie voor Letland moet uitkomen. De coach houdt het eenvoudig , het is geen mooi ijshockey, maar oerdegelijk. Hopelijk kunnen we dat morgen doorzetten en zaterdag in Dusseldorf... Daar zullen we dan ook heen gaan....

Jack Mulders
23 januari 2010, 11:08
Voor diegene die nog geen plannen hebben,vanavond wordt in Dusseldorf de derby DEG tegen Krefeld gespeeld om 19.30 uur. Beetje vreemd om op zaterdagavond ijshockey te zien in Duitsland maar het komt wel goed uit voor ons.

Abe Brouwer
23 januari 2010, 11:55
Beetje vreemd om op zaterdagavond ijshockey te zien in Duitsland maar het komt wel goed uit voor ons.

Met dank aan Fortuna Düsseldorf.

Patrick van de Wijgert
24 januari 2010, 14:26
Voor diegene die nog geen plannen hebben,vanavond wordt in Dusseldorf de derby DEG tegen Krefeld gespeeld om 19.30 uur. Beetje vreemd om op zaterdagavond ijshockey te zien in Duitsland maar het komt wel goed uit voor ons.

Kwam zeker goed uit...........DEG der nr 1 am Rhein !!!!!

Jack Mulders
25 januari 2010, 22:38
Kwam zeker goed uit...........DEG der nr 1 am Rhein !!!!!

Tja na een zeer vlot begin van Dusseldorf vond ik ze niet echt beter spelen,maar ja met veel kansen onbenut voor de Pinguine kan ik niet zeggen dat ze slecht gespeeld hebben maar de nr 1 an Rhein is de Deg overduidelijk op de ranglijst. Maar niet te zien aan het spelbeeld.

Patrick van de Wijgert
26 januari 2010, 12:55
Tja na een zeer vlot begin van Dusseldorf vond ik ze niet echt beter spelen,maar ja met veel kansen onbenut voor de Pinguine kan ik niet zeggen dat ze slecht gespeeld hebben maar de nr 1 an Rhein is de Deg overduidelijk op de ranglijst. Maar niet te zien aan het spelbeeld.

Mee eens, leek een walk over te worden voor DEG. En ze zakte in als een plumpudding. Zijn ze ook niet te boven gekomen.

Krefeld kan niet domineren, kunnen allen op de counter loeren. Niet gewend van dit team dat toch wat dominanter kan spelen. Een team die wat meer vooruit kan spelen had DEG niet laten winnen. De 3-3 zat er eerder aan te komen als de 4-2 tot die laatste straf viel.

Jeroen Pilon
27 januari 2010, 13:09
Vrijdag komt er in Düsseldorf een aanvallend team op bezoek, helaas wel met eentje met een verdediging die zo lek is als een mandje.

Hopelijk wordt het toch spannend en komt die tent een keertje vol! :yawinkle:

Jack Mulders
27 januari 2010, 17:57
Mee eens, leek een walk over te worden voor DEG. En ze zakte in als een plumpudding. Zijn ze ook niet te boven gekomen.

Krefeld kan niet domineren, kunnen allen op de counter loeren. Niet gewend van dit team dat toch wat dominanter kan spelen. Een team die wat meer vooruit kan spelen had DEG niet laten winnen. De 3-3 zat er eerder aan te komen als de 4-2 tot die laatste straf viel.

Patrick op dit moment is het moeilijk om met zoveel geblesseerden dominant te spelen. Een club als Krefeld kan 6 a 7 n dragende spelers gewoonweg niet opvangen.
Daarnaast is de kwaliteit van de buitenlandse spelers zoals een Rob Globke en Janne Gronvall ver onder de maat ,vind ze zelfs niet DEL waardig. Onder deze coach is het hockey zowieso niet oogstrelend en dat neem ik hem echt niet kwalijk. Hoop trouwens dat deze wel zijn contract kan verlengen.
Het maximaal haalbare voor Krefeld op dit moment is een 9de of een 10de plaats ,meer niet echt niet ben blij dat van vele buitenlandse spelers het contract afloopt en niet verlengd gaat worden. Hoop dat ze alleen Vasiljevs en Pavlikovsky een contractverlenging geven, dat met Pavlikovsky zou al in November getekend zijn maar helaas nog geen officieel bevestiging gehad.

Jack Mulders
27 januari 2010, 18:03
Zondag aanstaande gaan we trouwens met de jaarlijkse sambafahrt mee , een treinstel is afgehuurd door de Krefeld fans en we vertrekken om 05.00 uur smorgens richting Krefeld en van daar uit naar Wolfsburg , de club die net Mike Pellegrims heeft aangesteld.
Wordt zowieso een leuke week morgen thuis tegen Iserlohn,zondag dan naar Wolfsburg,dinsdag thuis tegen Berlijn en vrijdag erop komen de Dussi´s richting Krefeld.

Abe Brouwer
30 januari 2010, 09:22
Gisteren is op 72 jarige leeftijd Bernd Schäfer III overleden. Hij gold als de stichter van de DEL. Hij was ook voorzitter van de DEL tijdens de vette maar ook onrustige jaren van de DEL. Bernd Schäfer III droeg daar zelf ook aan toe met zijn confronterende manier van handelen, zo zat hij nooit verlegen om stevige uitspraken.

Patrick van de Wijgert
30 januari 2010, 11:01
Bill Stewart heeft goalie Norm Maracle naar de Kölner Haie gehaald. Maracle speelde dit seizoen voor Ljubljana in de Oostenrijkse EBEL. Het aantrekken van een ervaren back-up was blijkbaar een absolute must voor de nieuwe trainer en technisch directeur.

Persoonlijk vind ik dit een beetje lullig voor de jonge en getalenteerde Vajs. Hij zal noodgedwongen naar farmteam Herner E.V. moeten verhuizen terwijl zijn plek wordt ingenomen door iemand die zijn sport niet altijd even serieus heeft genomen; Iserlohn heeft hem niet voor niets ontslagen afgelopen seizoen.

Koln heeft gisteren 2 sjoelbakken in de goal gehad tegen de Metro Stars.
In een nagenoeg uitverkocht ISS dome kwam Koln er niet aan te pas. pas 30 seconde voor tijd werd de eer gered. Eindstand 6-1.
6 goals 5 fouten.
Alle ingredienten zaten erin. snel spel, hard, beetje boksen, maar vooral oogstrelende aanvallen. Ze;fs een ( gemist) penaltyshot.

Diego Hofland kreeg in de 3e periode ook regelmatig zijn shifts.
Hopelijk zien we die de eerste 15 jaar niet in NL, en gaat hij het maken in Duitsland....

DER # 1 AM RHEIN SIND WIR

Jeroen Pilon
1 februari 2010, 14:54
Weibel had klaarblijkelijk zijn dag niet. Hauser, Scott en Doyle waren lang zo sterk niet. Zonder 'Lassie' hadden de Haie een stuk lager gestaan.

Ik zag trouwens dat de DEG een licentie heeft gekregen voor Storr. Mocht Aubin geblesseerd raken dan wordt Storr overgevlogen vanuit LA, waar hij zich fit houdt. Goed bezig in D'dorf! Nu de hal nog vullen haha

Patrick van de Wijgert
2 februari 2010, 12:11
Weibel had klaarblijkelijk zijn dag niet. Hauser, Scott en Doyle waren lang zo sterk niet. Zonder 'Lassie' hadden de Haie een stuk lager gestaan.

Ik zag trouwens dat de DEG een licentie heeft gekregen voor Storr. Mocht Aubin geblesseerd raken dan wordt Storr overgevlogen vanuit LA, waar hij zich fit houdt. Goed bezig in D'dorf! Nu de hal nog vullen haha

Tis in ieder geval geen bioscooppubliek zoals in Cologne ;-)
Hal vullen blijft moeilijk als je ineens van de Brehmstrasse naar ISS dome gata met dubbel aantal plaatsen.
Zaterdag was de hal ook ausverkauft ( voor Andre Rieu) ;-)

Aubin doet het na ene slecht begin goed, geholpen door zijn verdediging dat wel. Geeft wel ontzettend veel rebounds weg voor zijn goal.

Abe Brouwer
4 februari 2010, 06:48
Keert de DEL terug naar München? EHC München is koploper in de 2e bundesliga en schijnt al nagevraagd te hebben bij de DEL over de eisen tot toetreding. Eerdere pogingen tot structureel DEL-ijshockey in Duitsland"s 3e stad mislukten steeds.

Jack Mulders
5 februari 2010, 16:32
Keert de DEL terug naar München? EHC München is koploper in de 2e bundesliga en schijnt al nagevraagd te hebben bij de DEL over de eisen tot toetreding. Eerdere pogingen tot structureel DEL-ijshockey in Duitsland"s 3e stad mislukten steeds.

In Krefeld was vorige week een intervieuw met iemand van de DEL en deze kondigde aan dat er volgend jaar 30 thuiswedstrijden zijn voor iedere ploeg ,dus de kampioen mag zich klaarmaken als men dit wilt tenminste, volgend seizoen zou de play off wedstrijden ook alleen een best of seven zijn exclusief de play off voorronde.

Jack Mulders
5 februari 2010, 23:23
Zo zeg met erg veel basisspelers tegen Berlijn(nr 1 van de ranglijst) en de nr 2 Dusseldorf(DERBYSIEG!!) kunnen winnen tegen Berlijn waren er 8 spelers niet bij en nu tegen Dusseldorf 7 stuks er niet bij en dan toch winnen!!! Karakter heeft de spelersgroep in ieder geval!!!
Eindelijk weer eens druk in de KOPA,ruime 7200 waren aanwezig....
Op naar de Pre play off plek hoop ik!!!

Theo Appelhof
6 februari 2010, 00:05
Zo zeg met erg veel basisspelers tegen Berlijn(nr 1 van de ranglijst) en de nr 2 Dusseldorf(DERBYSIEG!!) kunnen winnen tegen Berlijn waren er 8 spelers niet bij en nu tegen Dusseldorf 7 stuks er niet bij en dan toch winnen!!! Karakter heeft de spelersgroep in ieder geval!!!
Eindelijk weer eens druk in de KOPA,ruime 7200 waren aanwezig....
Op naar de Pre play off plek hoop ik!!!
Leuk dat ze de weg omhoog ingeslagen zijn.

Goed om dit te lezen.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
5 maart 2010, 22:59
Met nog 7 wedstrijden te gaan is Eisbären Berlin nu al regulier kampioen van de DEL.

Jack Mulders
7 maart 2010, 23:53
Zo Krefeld heeft een hectische week met 3 wedstrijden afgesloten met een 100 % score, van Straubing werd afgelopen dinsdag makkelijk gewonnen met 4 -1. Wat een heerlijk gevoel was dat eindelijk de bank van Krefeld goed gevuld was,nadat Krefeld het weken moest doen met 7 a 8 basisspelers minder zijn er nu 4 spelers teruggekeerd voor de laatste loodjes in de DEL. Afgelopen vrijdag verbaasde de ploeg door met 2 - 7 van de nr zes,Ingolstadt te winnen, de terugreis liep allesbehalve soepel voor de spelers ,normaal rijd men zo´n 6 a 7 uurtjes,nu door de sneeuwval duurde deze trip het dubbele ,namelijk14 uur. Vanavond won men zeer verdiend met 6 - 4 tegen directe concurrent Augsburg. Dit was vooral een heerlijke spannende wedstrijd met dank aan een scheidsrechter die de ene naar de andere fout maakte. wat een lamlendige wedstrijd werd door hem gefloten ,hij maakte zich echt belachelijk,dit in tegenstelling tot zijn collega op dinsdag die een prima wedstrijd floot. Krefeld stond trouwens vanavond met 1 - 3 achter en buigde deze achterstand in dezelfde periode nog om naar een score die veel hoger kon uitvallen ,paal,lat, en een reguliere treffer die genannuleerd werd etc. Het is spannen om de plaatsen om de pre play off plekken, 4 teams hebben nog voor 2 plekken kans, te weten, Augsburg, Koln en Krefeld die alledrie 69 punten hebben en gevolgd door Iserlohn met 67 punten, met nog 6 wedstrijden te gaan.
Krefeld moet er minimaal nog 4 winnen en speelt ook nog komende vrijdag in en tegen Koln.
Dat Het Krefeldse publiek zich nog steeds niet wilt associeren met Koln ,bleek vandaag wel,in een stamkroeg van Krefeld ,hangen en liggen ongeveer een 120 sjaal van diverse vereningen in Duitsland maar ook van Europese clubs. een groep Krefeldfans kwam binnen en wilde aan een tafel gaan zitten ,toevallig lag er een sjaal van de Haie op de tafel ,het eerste wat een fan deed ,hij pakte deze op en ruilde die om voor een andere sjaal die op een andere tafel lag, daarna zei ie dat graag smakelijk wilde eten en dat met die Sjaal niet zou lukken. Galgenhumor dus.. Bij onze tafel lag eentje van Augsburg trouwens, we hebben de eigenaar een Nederlands sjaaltje beloofd!!!
Vandaag trouwens nog een game worn shirt van Tommy Hartogs kunnen kopen. Zijn we voor de wedstrijd nog ergens gaan ophalen in Kamp Lintfort wat trouwens een heel mooi wandelgebied is.

Jack Mulders
8 maart 2010, 22:23
Ter aanvulling Rob Globke,Richard Pavlikovsky die volgens mij zelfs nog niet op 60% van zijn kunnen speelde en Roland Verwey vielen uit of deden niet mee ivm met blessures. De andere 2 lang geblesseerde spelers en Dusan Milo en Lyn Loyns deden vanzelfsprekend nog niet mee. En ook is intussen Michael Endrass ook ziek geworden.
De verwachting is dat Loyns de club zal verlaten aangezien Krefeld gaat bezuinigen en zijn contract afloopt.

Paul van Heertum
8 maart 2010, 22:31
Er zijn toch voldoende AHL'ers of 2. Bundesliga imports te vinden die het voor de helft van het geld doen en even goed zijn?

Jack Mulders
8 maart 2010, 23:05
Er zijn toch voldoende AHL'ers of 2. Bundesliga imports te vinden die het voor de helft van het geld doen en even goed zijn?

Ik weet het niet Paul, ik heb geen idee wat zijn salaris is,daarintegen zijn de statisstieken niet werkelijk goed maar Loyns is echt iemand die hard werkt voor zijn geld. Dit in tegenstelling tot vele imports die ik gezien heb.

Gerard Eisma
14 maart 2010, 22:53
Vanmiddag een spannende wedstrijd gezien in Krefeld. De Pinguine die het zonder Vasiljevs moesten doen (maag darm klachten) en met Kovacic in het kooitje (Langkow kreeg rust?). Eerste periode wat tam, maar daarna vol op vuur. Ik vond de referee wel wat partijdig voor Wolfsburg. Diverse overtredingen van Krefeld werden bestraft terwijl hij aan de andere kant liet doorspelen. Bovendien een 5 minutenstraf op een cruciale fase in de wedstrijd (begin 3e periode). Wel tof dat bij de goal van Stephens, waarbij de goal verschoof, even de videobeelden werden gecheckd. In Nederland wordt de goal dan doodleuk afgekeurd.

Helaas speelde Krefeld de laatste minuten vooral tegen zichzelf. Opvallend dat de goalie pas op het laatste moment van het ijs werd gehaald. Ik denk dat het over is voor Krefeld dit seizoen. De achterstand op Koln wordt te groot om nog play off´s te halen.

groet,
Gerard

Jeroen Pilon
14 maart 2010, 23:15
Zuur voor Krefeld, er had absoluut meer in gezeten. Wel mooi dat Sinan Akdag eindelijk weer een goaltje meepakt!

@Jack: Stond je direct na de tweede periode toevallig met je mobieltje in je handen? Zo ja dan is de kans groot dat je vol in beeld was op Sky haha!

Jack Mulders
15 maart 2010, 10:06
Afgelopen vrijdag in Koln, gingen de Haie als verdiende overwinnaar van het ijs, Krefeld kon geen potten breken.Moet zeggen het was zelfs gezellig in de Lanexx Arena,die gevuld was met 12.000 mensen. De sfeer zat er bij beide groepen goed in. De problemen bij Krefels stapelden zich dit seizoen op organisitorisch gebied,het te laat ontslaan van Jiranek, de imports die nauwelijks in de statistieken voor kwamen zoals Globke,Payer,Fahey,Gronnval en Loyns en de de blessure golf die het gehele seizoen heersde in dit seizoen.

Jack Mulders
15 maart 2010, 10:14
Vanmiddag een spannende wedstrijd gezien in Krefeld. De Pinguine die het zonder Vasiljevs moesten doen (maag darm klachten) en met Kovacic in het kooitje (Langkow kreeg rust?). Eerste periode wat tam, maar daarna vol op vuur. Ik vond de referee wel wat partijdig voor Wolfsburg. Diverse overtredingen van Krefeld werden bestraft terwijl hij aan de andere kant liet doorspelen. Bovendien een 5 minutenstraf op een cruciale fase in de wedstrijd (begin 3e periode). Wel tof dat bij de goal van Stephens, waarbij de goal verschoof, even de videobeelden werden gecheckd. In Nederland wordt de goal dan doodleuk afgekeurd.

Helaas speelde Krefeld de laatste minuten vooral tegen zichzelf. Opvallend dat de goalie pas op het laatste moment van het ijs werd gehaald. Ik denk dat het over is voor Krefeld dit seizoen. De achterstand op Koln wordt te groot om nog play off´s te halen.

groet,
Gerard

Even ter aanvulling, Krefeld speelde zonder de 1ste goalie omdat deze zich blesseerde in Koln. Daar kwam dan ook direct het nadeel dat je het seizoen op 1 goalie richt, de 2de goalie Kovacic heeft amper 3 duels gespeeld dit seizoen en dan kan men niet verwachten dat ie er direct staat. Dat was gisteren een heel groot gemis, maar toegegeven ook aan de andere kant stond er geen overheersende goalie in het doel.
Krefeld miste trouwens niet alleen Vasiljevs en Langkow, ook Loyns ,Globke,Milo en Pavlikovsky waren er niet bij en dat daar Akdag ook nog bij kwam met een matchpenatly(die ik uitgelokt vond trouwens en de straf niet bij datgene paste wat er gebeurde).
De selectie van Krefeld heeft het hele seizoen op haar tenen gespeeld met zoveel blessures. In de statistieken is Krefeld het enigste team wat in ruim 50 wedstrijden nog niet een keer met een volledige selectie heeft kunnen beginnen aan de wedstrijden. Uithuilen en opnieuw beginnen, ik hoop dat er gewoonweg meer jonge Duitsers worden aangetrokken ipv Imports die geen meerwaarde hebben,daar zat het volgende probleem dus bij Krefeld, duu betaalde spelers maar goals of statistieken ho maar.

Jack Mulders
15 maart 2010, 10:17
Zuur voor Krefeld, er had absoluut meer in gezeten. Wel mooi dat Sinan Akdag eindelijk weer een goaltje meepakt!

@Jack: Stond je direct na de tweede periode toevallig met je mobieltje in je handen? Zo ja dan is de kans groot dat je vol in beeld was op Sky haha!

Ik was inderdaad aan het smsen naar een andere Nederlandse fan, die dit seizoen al 3 malen flink wat kilometers hebben gemaakt om het Pinguine gevoel mee te maken,waarvoor respect!!!
Had trouwens een oranje sjaal om die men speciaal voor de Nederlandse fans heeft gemaakt,dus ik hoop dat je niet bent geschrokken toen je mij in beeld zag, Jeroen :-)
Heb trouwens besloten dat ik volgend seizoen weer een seizoenskaart ga afnemen in het Krefeldse.

Jan van de Rijzen
15 maart 2010, 10:52
Ik was inderdaad aan het smsen naar een andere Nederlandse fan, die dit seizoen al 3 malen flink wat kilometers hebben gemaakt om het Pinguine gevoel mee te maken,waarvoor respect!!!
Had trouwens een oranje sjaal om die men speciaal voor de Nederlandse fans heeft gemaakt,dus ik hoop dat je niet bent geschrokken toen je mij in beeld zag, Jeroen :-)
Heb trouwens besloten dat ik volgend seizoen weer een seizoenskaart ga afnemen in het Krefeldse.

Die sjaal moeten wij volgend seizoen ook maar aanschaffen Jack. Ook voor ons in Den Haag is het uithuilen en opnieuw beginnen. Onbegrijpelijk allemaal, maar misschien maakt dat sport ook wel zo leuk. We zien elkaar na de zomer weer Jack. Auf Wiedersehen!

Gerard Eisma
15 maart 2010, 12:51

Ik ben welliswaar niet de Nederlandse fan met wie jij SMS-te, maar ook ik heb dit jaar al drie keer die dikke 350 kilometer (heen en terug) er graag voor over gehad om in Krefeld te kijken. Wellicht dat we in de play-off's nog eens in Dusseldorf of Koln gaan kijken (hoewel ik eigenlijk altijd wel een favoriet team moet hebben, dan is het kijken een stuk leuker).

Ik kan het iedere Nederlandse ijshockey-fan aanraden om eens een wedstrijdje in Duitsland mee te pikken.

groet,
Gerard

Jeroen Pilon
16 maart 2010, 12:02

Schrikken? Natuurlijk niet ;-) Krefeld zal overigens wel de enige Duitse club zijn waar een oranje sjaal redelijk verkocht kan worden. (Wolfsburg telt niet haha)

Wat een ontknoping belooft dit trouwens te worden zeg. Keulen staat momenteel enigszins los van Krefeld en Iserlohn maar we hebben wel een wedstrijd meer gespeeld. Vanavond in en tegen hassgegner Mannheim kunnen er hele belangrijke punten worden gehaald.

Zondag zal waarschijnlijk pas de ontknoping vallen en voor de Haie(fans) gebeurt dit helaas voor de radio.

Haie (Plaats 10, 74 P): Mannheim (Uit), Iserlohn (Thuis).
Krefeld (Plaats 11, 69 P): Straubing (Uit), Berlin (Uit), Kassel (Thuis).
Iserlohn (Plaats 12, 68 P): Wolfsburg (Uit), Köln (Uit), Mannheim (Thuis).

Abe Brouwer
17 maart 2010, 06:58
Spannend de reguliere competitoe. Met nog 2 speeldagen zijn slechts 2 ploegen tot nu toe zeker van de playoffs. Na Berlijn is ook Wolfsburg zeker van de playoffs.

Jeroen Pilon
17 maart 2010, 10:38
Gisteren een leuke wedstrijd gezien tussen Mannheim en Köln. Keulen was naar Mannheim gekomen zonder Rudslätt terwijl de thuisclub Petermann, Pollock en Martinec moest missen. Voorafgaande aan de wedstrijd lieten de Adlerfans nog maar even weten waar DEL tegenwoordig voor schijnt te staan: Deutsches Eishockey Langweilt.

Keulen begon bijzonder sterk en binnen een minuut moest Brathwaite al twee keer ingrijpen. Mannheim is een van de slechtst presterende teams in de eerste vijf minuten en dat was te zien ook. Na een minuut of tien kantelde de verhouding een beetje maar tot een goal kwam het niet. De grootste kans van de periode was wel voor Mannheim, Weibel stond ver uit zijn goal maar de puck belandde zonder al te veel snelheid tegen de paal waarna een schot uit de rebound voorlangs ging.

In de tweede periode kwamen de agressief spelende Adler op een 1-0 voorsprong, dankzij Forbes wist Mannheim optimaal van de powerplay te profiteren. Verder gebeurde er niet bijzonder veel. Keulen had aardige kansen maar telkens was Fred Brathwaite het eindpunt.

De laatste periode betekende alles of niets voor de Haie maar opnieuw kwam de ploeg niet tot scoren. Defensief speelde Keulen erg sterk waardoor de kansenverhouding in de derde periode tot 6-12 in het voordeel van de gasten kwam. Absolute man of the match was de goalie van Mannheim. Zonder zijn kwaliteiten waren er meer doelpunten gevallen.

Nu wordt het vrijdag bibberen als de Haie het opnemen tegen Iserlohn. Indien er geen drie punten worden gepakt kan het seizoen een erg bitter einde krijgen. Gelukkig lijken de verdedigende zwakte, de beroerde uit-prestaties én de financiële problemen (op korte termijn) verholpen en kunnen we weer wat optimistischer worden.

Roland Kiontke
18 maart 2010, 17:36
Düsseldorf heeft trainer Harold Kreiss twee speeldagen voor de playoffs ontslagen .
Ook Co trainer Mike Schmidt komt op eigen wens niet meer als Co terug .
Manager Lance Nethery neemt de taken voor de rest van dit seizoen over .
De reden van het ontslag is dat van de laatste 11 wedstrijden er maar 3 werden gewonnen en dat Kreis al had aangegeven om na dit seizoen naar Mannheim te verkassen .

Of dit wat brengt weet ik niet , maar hoop het wel want ook gisteren tegen tamme Hannoveraner was het niet om aan te zien .
Ook de scheidsrechters gisteren hadden geen idee wat ze aan het doen waren ,zij waren net zo slecht als de wedstrijd .
Van mij mag de DEL opgedoekt worden .
Pussyliga olé olé .
Duits ijshockey ist tod .

Toedels .................................................. .....

Patrick van de Wijgert
18 maart 2010, 19:36
Düsseldorf heeft trainer Harold Kreiss twee speeldagen voor de playoffs ontslagen .
Ook Co trainer Mike Schmidt komt op eigen wens niet meer als Co terug .
Manager Lance Nethery neemt de taken voor de rest van dit seizoen over .
De reden van het ontslag is dat van de laatste 11 wedstrijden er maar 3 werden gewonnen en dat Kreis al had aangegeven om na dit seizoen naar Mannheim te verkassen .

Of dit wat brengt weet ik niet , maar hoop het wel want ook gisteren tegen tamme Hannoveraner was het niet om aan te zien .
Ook de scheidsrechters gisteren hadden geen idee wat ze aan het doen waren ,zij waren net zo slecht als de wedstrijd .
Van mij mag de DEL opgedoekt worden .
Pussyliga olé olé .
Duits ijshockey ist tod .

Toedels .................................................. .....

En toch blijft de 6-1 tegen Koln een hele lekkere.....

Roland Kiontke
18 maart 2010, 20:04
En toch blijft de 6-1 tegen Koln een hele lekkere.....

Ohne gegner macht es keinen spass ::devilsmilie::

Maar inderdaad die nemen we nog mee in de boeken .

Morgen weer een thuiswedstrijd tegen Straubing en ik ben benieuwd hoe het dan gaat .

Jack Mulders
18 maart 2010, 20:50
Krefeld heeft dit moment hetzelfde probleem als in Koln.
Men moet voor 30 April, 500.000 euro zien binnen te halen,anders loopt de licentie van deze club gevaar.

Rob Donkers
19 maart 2010, 08:21
Krefeld heeft dit moment hetzelfde probleem als in Koln.
Men moet voor 30 April, 500.000 euro zien binnen te halen,anders loopt de licentie van deze club gevaar.
het is wel raak in duitsland
toch niet de kleinste clubs

Paul van Heertum
19 maart 2010, 18:23
Te veel toeschouwers begroot en/of terugtrekkende sponsors?

Abe Brouwer
19 maart 2010, 18:54

Vooral het eerste.

Paul van Heertum
19 maart 2010, 19:10
Das dom dan want het was afgelopen zomer best te voorspellen dat er een terugloop zou zijn

Abe Brouwer
19 maart 2010, 19:28
Das dom dan want het was afgelopen zomer best te voorspellen dat er een terugloop zou zijn

Inderdaad. M.u.v. Mannheim en Berlijn dalen de toeschouwers-aantallen flink. Die nieuwe grote hallen trekken de eerste jaren veel volk wat normaal nooit naar ijshockey gaat. Zodra de nieuwigheid eraf is dan blijven die zgn. ijshockey-toeristen weg en op het laatst komen alleen nog maar ijshockeyfans.

Paul van Heertum
19 maart 2010, 19:41
Ik denk vooral de economische crisis, maar het was best te verwachten dat de toeschouwersaantallen wat zouden dalen

Abe Brouwer
19 maart 2010, 22:23
Met nog 1 speeldag te gaan zijn er 3 teams zeker van playoffs: Berlijn, Wolfsburg en Frankfurt. Deze 3 teams zijn ook zeker van thuisvoordeel.

Hannover, Düsseldorf, Ingolstadt en Neurenberg strijden om de 3 andere playoff-plekken en 1 preplayoff-plek. Augsburg en Mannheim zijn zeker van preplayoffs. De laatste preplayoff-plek gaat naar Keulen of Iserlohn.

Krefeld, Straubing, Hamburg en Kassel zijn klaar na zondagmiddag, waarbij Kassel zeker is van de laatste plaats.

Jack Mulders
19 maart 2010, 23:10

Inderdaad teveel begroot,maar ook tussentijds spelers aantrekken een stuk of 3,teveel sores in het management,wat sponsors zeker niet aan zal trekken.Soms is het daar een poppenkast. Normaal gesproken is een Duitse club al bezig met nieuwe seizoenskaarten te verkopen,nu is er helemaal niets in Krefeld aan te gang,deze heren zijn alleen maar bezig om met een machtstrijd onderling. Terwijl de club juist nu ze nodig heeft...

Jack Mulders
19 maart 2010, 23:21
Met nog 1 speeldag te gaan zijn er 3 teams zeker van playoffs: Berlijn, Wolfsburg en Frankfurt.
Krefeld, Straubing, Hamburg en Kassel zijn klaar na zondagmiddag, waarbij Kassel zeker is van de laatste plaats.

Heel knap van Wolfsburg trouwens,met zo´n kleine begroting dit kunststukje presteren.

Inderdaad nemen we zondag bij de laatste wedstrijd afscheid van dit seizoen van de Pinguine,hopelijk mogen we volgend seizoen weer meedoen.... Zou een crime voor me zijn als dit mijn eerste en laatste seizoenskaart van Krefeld was.

Abe Brouwer
20 maart 2010, 14:39
Het blad Eishockey News heeft Thomas Greilinger van Ingolstadt gekozen tot speler van het jaar in de DEL.

Jack Mulders
20 maart 2010, 16:05
Het blad Eishockey News heeft Thomas Greilinger van Ingolstadt gekozen tot speler van het jaar in de DEL.

En Richard Pavlikovsky tot verdediger van het jaar terwijl deze zeker in 25% van de wedstrijden door blessures niet heeft mee kunnen doen en dat in een matig presterent team van de Pinguine.

Ben benieuwd of de Abbonees ook de WM special krijgen in April...

Jeroen Pilon
21 maart 2010, 00:33
http://www.youtube.com/watch?v=i5atta_Gf-Y&feature=player_embedded#

Ik vond dit filmpje over de ondergang van de DEL en de actie van de Mannheimer fans van afgelopen week. Gelukkig zijn er een aantal mensen die de ernst van de zaak inzien. Respect!

Paul van Heertum
21 maart 2010, 02:28
Ik snap het probleem niet, gewoon zorgen voor betere licentievoorwaarden, in de bundesliga(voetbal) kan het wel

Jeroen Pilon
21 maart 2010, 11:38
Een club als Schalke heeft 136 miljoen euro schuld maar kan wel gewoon de rekeningen betalen.. dat laatste maakt het verschil.

De fans zoeken het achter hele andere problemen. Het zero tolerance beleid van de refs met bijbehorend verlies aan passie bij spelers, straftijden voor bijna iedere harde check (ook als ze fair zijn), ontbrekende degradatie, regelmatig wisselende play-off structuur en ga zo maar door.

Er staan gigantisch moderne ijshallen met veel hypermoderne snufjes en voorzieningen. In Berlijn lijkt het alsof je je volledig in de NHL waant. Maar met betrekking tot datgene waar het daadwerkelijk om gaat, het ijshockey, slaat de liga de plank volledig mis. Mensen willen een mooie, snelle en harde sport zien, precies wat er de laatste jaren verloren is gegaan.

Gerard Eisma
21 maart 2010, 21:48
Een club als Schalke heeft 136 miljoen euro schuld maar kan wel gewoon de rekeningen betalen.. dat laatste maakt het verschil.

De fans zoeken het achter hele andere problemen. Het zero tolerance beleid van de refs met bijbehorend verlies aan passie bij spelers, straftijden voor bijna iedere harde check (ook als ze fair zijn), ontbrekende degradatie, regelmatig wisselende play-off structuur en ga zo maar door.

Er staan gigantisch moderne ijshallen met veel hypermoderne snufjes en voorzieningen. In Berlijn lijkt het alsof je je volledig in de NHL waant. Maar met betrekking tot datgene waar het daadwerkelijk om gaat, het ijshockey, slaat de liga de plank volledig mis. Mensen willen een mooie, snelle en harde sport zien, precies wat er de laatste jaren verloren is gegaan.

Het probleem met voetbal is (dat het net als klapschaatsen in Nederland wordt) gezien als een publiekssport. Met andere woorden: het "grote publiek" staat er achter en dan mag het dat er miljoenen aan overheidssteun in word gepompt. "Het grote publiek" heeft echter amper kans kennis te nemen van andere sporten omdat de "grote sportzenders op TV" bijna niks anders uitzenden dan voetbal en klapschaatsen (gisteravond bij toeval op Eurosport gezien dat USA Olympisch kampioen sledgehockey werd).

Duitsland was in mijn optiek in Europa het enige land dat hierin positief opviel. Duitse sportprogramma's zenden regelmatig ijshockey uit. De tribunes zitten (zeker in vergelijking met Nederland) behoorlijk vol. Wellicht heeft Abe gelijk, dat het de eerste jaren in een nieuw stadion vooral ook ijshockey-toeristen zijn die een keer komen kijken, maar die ijshockey toeristen moet je tocht ook zodanig kunnen boeien dat ze terug komen. Het niveau is/was heel behoorlijk. En als je dan geen ref's hebt die de boel doodfluiten, is er zeker een toekomst.

Ik vind de signalen in Mannheim een teken aan de wand (ook in Krefeld en Koln, de twee teams die ik in Duitsland regelmatig bezoek, lopen de bezoekersaantallen behoorlijk terug). Ik wijt het aan een aantal factoren. Ook in Duitsland is ijshockey (club-ijshockey in DEL) niet meer op de publieke TV. De strengere regels halen een stuk spektakel weg. Steptakel (hoeft niet per se een een fight te zijn) trek nu eenmaal bezoekers. Het gros van de bezoekers van ijshockey wedstrijden is nu eenmaal geen fan van curling, bowling of jeu de boules.

groet,
Gerard

Jeroen Pilon
21 maart 2010, 22:31
Trainer en technisch directeur Bill Stewart heeft Martin Bartek kort voor de pre-play-offs tegen ERC Ingolstadt uit het team van de Haie verbannen. Qua prestaties nou niet bepaald de minste speler dit seizoen. De Slowaak was goed voor 46 punten (21G, 25A) in 54 wedstrijden maar schijnt intern niet zo goed te liggen.

Drastische maatregel van Stewart. Bovendien ligt het rendement van Dusan Frosch zonder Bartek ook een stuk lager.

Jack Mulders
21 maart 2010, 22:54
Ondanks dat ik een hekel heb aan wedstrijden waar het nergens meer om draait ,heb ik me zeer goed vermaakt vanmiddag bij de wedstrijd van de Pinguine tegen de nr laatst de Huskies uit Kassel. De wedstrijd was zeer snel beslist in het voordeel van de Pinguine,wat er vooral naast het ijs plaatsvond was benoemenswaardig.De fans uit Kassel waren met een ruime 200 mensen aanwezig,ondanks dat Kassel slechts 4 uur rijden van Krefeld vandaan ligt ,vond ik dit een zeer ruim aantal. Met vele songs waren beide supportersgroepen afscheid af aan het nemen van de ploegen op het ijs. Toen men in Krefeld het nummer '' You Never Walk Alone '' aanzette deden de fans van de Huskies vocaal mee, toen er een vechtpartij uitbrak en er sinds lange tijd weer eens een massale vechtpartij te zien was ,zongen beide supportergroepen '' Endlich Wieder Eishockey''
De laatste 5 minuten zette enkele Huskies fans een polonaise aan die door het gehele stadion werd gelopen.,steeds meer fans liepen mee van beide groepen. Dat werd minuten lang begeleid met gezang van de tribunes '' Kassel und der KEV'' Toen de wedstrijd was afgelopen(7-1 winst voor de thuisploeg) bleven nagenoeg alle circa 3000 fans op de tribunes staan om de spelersgroep toe te zingen van Krefeld,nog was het niet gedaan met de pret,beide fangroeperingen riepen dat men de Huskies ook nog wilde zien,deze kwamen na de wedstrijd dus ook terug en gingen gezamelijk ,net als de Krefeld spelersgroep op het ijs zitten en lieten zich door de supporters vocaal begeleiden. Zo sportief en respectvol kan er ook met elkaar om worden gegaan. Het stadion stond bij zo niets zeggende wedstrijd volkomen op zijn kop. Gelukkig zag de speaker dit ook en bedankte beide groeperingen diverse maken en riep terecht, hopend dat iemand van de DEL op de tribune zat.
Hopend dat in Krefeld(en in andere DEL steden) volgend jaar weer ijshockey op het hoogste nivo gespeeld mag worden.
Voor Krefeld zal volgend seizoen weer meer op de jeugd ingezet worden,pikant detail Igor Pavlov wordt als de nieuwe coach genoemd..... (toevallig dat ik hem in de wedstrijd van Krefeld in Koln afgelopen week tegen het lijf ben gelopen en vanavond was ie ook aanwezig in de skybox van de bestuurders)Van huidig trainer Rick Adduono liep afgelopen week zijn optie af en deze heeft niets gehoord van de mannen in het pak. Ook is Steffen Ziesche in gesprek om algemeen directeur te worden.

Jack Mulders
21 maart 2010, 22:57

Daar kan ik helemaal iets bij voorstellen, wat ik begrepen heb komen de clubs volgende week bijelkaar om de crisis een halt te kunnen toebrengen. Er is meer als paniek in de DEL.

Je moet je voorstellen dat Berlijn in de oude hal zo´n 6000 fans hadden ,nu met de nieuwe arena hebben ze gemiddeld 1400 toeschouwers gemiddeld ,dit is een stijging van zo´n 120%.

Jeroen Pilon
21 maart 2010, 23:00
Mooi verhaal Jack! Interessant dat Pavlov weer genoemd wordt. Kan hij inmiddels alweer op wat krediet van de fans rekenen? Zijn vertrek verliep niet geheel zonder problemen en ook de aankondiging ervan kwam destijds op het slechtst denkbare moment.

Jack Mulders
21 maart 2010, 23:09
Pff , ik vind het gewaagd om hem terug te halen, ik ben zowieso geen voorstanders ervan om trainers terug te halen. De meningen op het forum van Krefeld zijn verdeeld,had ook geen andere reacties verwacht om eerlijk te zijn. Ben allang blij dat er weer over zo´n zaken kan worden gepraat ipv over de financiele sores. Diverse spandoeken gaven aan vanavond dat de heren bestuurders niets onderling moesten uitvechten maar er samen ervoor moeten gaan om de club weer op de rails te krijgen,niet de machtstrijden zijn het belangrijkste maar de vereniging Krefeld.
Daarnaast waren ook reacties te horen dat er wel geld beschikbaar is maar niet steeds dezelfde mensen moeten bijspringen.

Paul van Heertum
21 maart 2010, 23:24
Ik zou sws geen DT halen, das niet verantwoord voor een ploeg met een budget van pak hem beet 4-5 miljoen euro. Geef dan gewoon de coach een dubbelrol

Jeroen Pilon
7 april 2010, 19:00
De almachtige trainer/manager (en mafkees) Bill Stewart heeft vandaag bepaald dat de onderstaande spelers bij de Kölner Haie kunnen wieberen:

Weibel, Maracle, Vajs (G)
Landry, Julien, Trygg, Sturm, Renz, Engelbrecht, Schumacher, Ziolkowski (D)
Rudslätt, Frosch, Adams, Melischko, Chouinard, Hecquefeuille, Flaake (O)

Ik ben absoluut voorstander van het verjongen van de spelersgroep maar om nou bijna het hele team maar meteen te dumpen? Veel van deze namen zijn aanwinsten zijn voor de andere DEL clubs.. ik gun het ze van harte dat ze daar tot hun recht komen.

:|

Paul van Heertum
7 april 2010, 19:02
Is Sturm broertje van?

Jeroen Pilon
8 april 2010, 00:31
Is Sturm broertje van?

Ze schijnen geen familie van elkaar te zijn. Wel een mooie achternaam om als jonge Duitse speler mee voor de dag te komen natuurlijk. Yannic Seidenberg die wél 'het broertje van' is heeft zijn overzeese avontuurtje bij de Medicine Hat Tigers met alle waarschijnlijkheid aan zijn broer Dennis te danken gehad. Het hebben van een directe familieband zal ongetwijfeld een beetje meespelen bij het zoeken van talenten.

Roland Kiontke
14 april 2010, 21:12
Afgelopen week op de Duitse tv( ARD-ZDF Morgenmagazin ) aandacht voor de DEL en al zijn problemen .
Men had het over de lange on-attractieve voorronde waarbij er een hoop profs waren die er vaak geen zin in hadden , men had het over een harde sport die steeds minder mocht en daardoor ook niet meer hard genoeg was voor de fans en men liet de beelden zien van de fans die met plakkaten en vlaggen tegen de DEL demonstreren ook had men het over de terug vallende toeschouwers aantallen die met 7% gezakt waren tegenover afgelopen seizoen .
Men had het over dreigende faillissementen van minstens 3 clubs .
Eindelijk laat de tv iets goeds zien over de ellendige staat van het Duitse ijshockey dacht ik nog bij mezelf , Maar !!!!!!!!!!!!! toen kwam de DEL baas Gernot Tripke aan het woord en die beste man zij dit "De DEL heeft geen enkel probleem , als er al problemen zijn dan ligt dit aan de clubs zelf en deze clubs moeten deze problemen dan ook maar zelf oplossen " :Bonk3:.
Ik dacht echt dat ik gek werd .
Ziet er dus naar uit dat we als fan verder moeten roeien met één pedel , maar hoe lang dit nog goed gaat ????
Ik hoop echt dat het mis gaat en er ook echt een aantal clubs de DEL verlaten , ik zeg er dan ook bij een AANTAL want één club is niet genoeg om de ogen van sommige mensen te openen .
En ja daar mag ook mijn DEG bij zitten .

Make it rough .........................

Toedels ...................

Jeroen Pilon
16 april 2010, 22:18
Op de site van het Duitse Bild valt te lezen dat de Krefeld Pinguine volgend seizoen definitief in de DEL zullen spelen. Het tekort van €400.000 is weggewerkt maar de begroting zal wel zakken van 4.2 naar 3.8 miljoen.

Verder heeft trainer Adduono heeft een nieuwe aanbieding van de club gekregen en beslist captain Vasiljevs na het WK over zijn toekomst, voor hem ligt alvast een driejarig contract klaar.

Jack Mulders
18 april 2010, 22:00
Op de site van het Duitse Bild valt te lezen dat de Krefeld Pinguine volgend seizoen definitief in de DEL zullen spelen. Het tekort van €400.000 is weggewerkt maar de begroting zal wel zakken van 4.2 naar 3.8 miljoen.

Verder heeft trainer Adduono heeft een nieuwe aanbieding van de club gekregen en beslist captain Vasiljevs na het WK over zijn toekomst, voor hem ligt alvast een driejarig contract klaar.

Er gaan een stuk of 9 spelers weg en er zullen er waarschijnlijk maar een stuk of 4 van vervangen worden, ik meen dat 6 imports hun biezen mogen pakken.
De vervanger waar het minst van verwacht werd ,Micheal Kozhevnikov zou als enigste een contractverlenging gekregen hebben. Krefeld gaat nog meer jeugd inplannen, ik meen dat 4 DNL spelers waaronder de 17jarige Marcel Noebels een contract heeft mogen ondertekenen.

Chris van Lijden
19 april 2010, 13:30
Marcel Noebels heeft vorig jaar al een contract mogen ondertekenen en is al een seizoen bij. De andere drie zijn de eerste lijn van de DNL.

Groetjes,

Bertie

Chris van Lijden
21 april 2010, 20:11
Hier het officiële bericht over de nieuwe team-samenstelling van de Krefeld Pinguine.

Sechs neue Verträge unter Dach und Fach http://krefeld-pinguine.de/_cms/images/M_images/pdf_button.png (javascript:void%20window.open('http://krefeld-pinguine.de/_cms/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=1271',%20'win2',%20'status=no,toolbar=no,scroll bars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,widt h=640,height=480,directories=no,location=no');) http://krefeld-pinguine.de/_cms/images/M_images/printButton.png (javascript:void%20window.open('http://krefeld-pinguine.de/_cms/index2.php?option=com_content&task=view&id=1271&Itemid=43&pop=1&page=0',%20'win2',%20'status=no,toolbar=no,scrollb ars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,width =640,height=480,directories=no,location=no');) http://krefeld-pinguine.de/_cms/images/M_images/emailButton.png (javascript:void%20window.open('http://krefeld-pinguine.de/_cms/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=1271',%20'win2',%20'status=no,toolbar=no,scroll bars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,widt h=400,height=250,directories=no,location=no');) Mittwoch, 21.04.2010 In den letzten Tagen wurde hart am Kader für die kommende Saison gearbeitet und so freuen sich die Krefeld Pinguine gleich sechs Verpflichtungen für die anstehende Saison 2010/2011 bekannt zu geben.
http://krefeld-pinguine.de/_cms/images/stories/pinguine-klein.gifJustin Kelly - Der 29-Jährige Topscorer der 2. Bundesliga wechselt von den Bietigheim Steelers zu den Krefeld Pinguinen. Mit 72 Punkten (24 Tore und 48 Assists) war Justin Kelly der punktbeste Scorer der 2. Bundesliga und wurde vom Fachblatt "Eishockey-News" zum besten Spieler der Liga gewählt. Kelly wechselte im Jahre 2006 nach Europa und spielte zunächst in der Schweizer Nationalliga B. Von da aus ging die Reise für Justin Kelly weiter nach Österreich zum EHC Linz und nach Italien zum SG Brunico. 2007 zeichnete Kelly einen Vertrag bei den Bietigheim Steelers, wo er dann zum Publikumsliebling, nicht zuletzt wegen seiner zahlreichen Treffer, wurde. Justin Kelly erhält einen Vertrag bei den Krefeld Pinguinen für ein Jahr.
Michail Kozhevnikov – Der Verteidiger Michail Kozhevnikov hinterliess in der abgelaufenen Saison 2009/2010 einen soliden Eindruck bei seinen 15 Einsätzen für die Krefeld Pinguine. Kozhevnikov kam von den Fishtown Pinguins nach Krefeld und wird auch in der kommenden Spielzeit für die Krefeld Pinguine im Einsatz sein. Der 28-jährige erhält einen Vertrag für ein Jahr plus klubseitiger Option für eine weitere Saison.

Marvin Tepper - Die Krefeld Pinguine sichern sich für die kommende Saison die Dienste des 23-jährigen linken Aussenstürmers Marvin Tepper. Er kommt von den Lausitzer Füchsen, bei denen er in den vergangenen zwei Jahren in der 2. Bundesliga mehrfach sein Talent unter Beweis stellen konnte. Mit 51 Spielen und 64 Scorerpunkten (15 Tore und 49 Assists) gehörte Tepper mit zu den Topscorern der 2. Bundesliga in der abgelaufenen Saison. Bereits in der Saison 2004/2005 schnupperte Marvin Tepper DEL-Luft bei einem Einsatz bei den Berliner Eisbären. Danach ging die Reise weiter nach Bremerhaven in die 2. Liga, wo er 2 Jahre aktiv war. Über Ravensburg zurück nach Bremerhaven und dann zu den Lausitzer Füchsen waren die weiteren Stationen des deutschen Nachwuchsspielers. Der 178 cm grosse und 80 kg schwere Marvin Tepper wurde am 22.08.1986 in Berlin geboren. Marvin Tepper hat einen Vertrag für ein Jahr unterzeichnet und freut sich nach Krefeld wechseln zu dürfen um den Sprung in die höchste deutsche Spielklasse zu schaffen.
Pascal Zerressen – Der am 22.11.1992 in Tönisvorst geborene Pascal Zeressen erhält einen Vertrag bei den Krefeld Pinguinen. Aus der Nachwuchsmannschaft des Krefelder EV 81 zeichnete der gelernte Verteidiger einen Vertrag für 3 Jahre plus einer klubseitigen Option für weitere 2 Jahre. In der abgelaufenen Saison in der höchsten deutschen Nachwuchsliga DNL kam Pascal Zerressen auf 33 Punkte (7 Tore und 25 Assists). Noch In der vergangenen Woche spielte Pascal Zerressen zusammen mit Marcel Noebels im Trikot der deutschen U-18 Nationalmannschaft bei der B-Weltmeisterschaft in Polen und schaffte den Aufstieg in die A-Gruppe.
Julian van Lijden – Der 17-jährige in Bogota/Kolumbien geborene Center zeichnete sich in der abgelaufenen Saison in der Nachwuchsliga DNL beim KEV81 als Punktbester Spieler seiner Mannschaft aus und kam auf 63 Punkte (25 Tore und 38 Assists). Der am 18.10.1992 geborene van Lijden wechselte in der Vorsaison von den Eisbären Juniors Berlin zum KEV 81 und empfahl sich durch seine konstante Leistung in der abgelaufenen Saison für einen Vertrag bei den Krefeld Pinguinen. Julian van Lijden erhält einen Kontrakt für 3 Jahre plus klubseitiger Option für 2 weitere Jahre.
Marc Schaub – Der gebürtige Krefelder und gelernte Rechtsaussen unterschrieb auch einen Vertrag bei den Krefeld Pinguinen. Der 18-jährige Marc Schaub gehörte ebenfalls in der letzten Saison sowie in den Jahren zuvor der Nachwuchsabteilung des KEV81 an und brachte es in der abgelaufenen DNL Saison auf 61 Punkte (32 Tore und 29 Assists). Der Name Schaub dürfte den meisten Eishockeyfans noch ein Begriff sein, denn Marc Schaub ist der Sohn vom ehemaligen Verteidiger Uwe Schaub, der bis 1990 noch im Kader des Krefelder EV 81 spielte. Marc Schaub erhält einen 3-Jahres Vertrag bei den Krefeld Pinguinen.
http://krefeld-pinguine.de/_cms/images/stories/pykaaaaa.jpgReemt Pyka zu den Verpflichtungen:“ Wir sind froh, dass wir mit Justin Kelly und Marvin Tepper gleich 2 Topspieler aus der 2. Bundesliga verpflichten konnten. Mit den 3 DNL Nachwuchsspielern möchten wir dokumentieren, dass wir weiter auf deutsche junge Talente setzen wollen. Bei Michail Kozhevnikov war es einfach, er hatte uns in der Kürze der Zeit überzeugt und hat sich menschlich sowie sportlich gut in die Mannschaft eingefügt und so für einen Vertrag für die kommende Saison empfohlen.“

Bertie van Lijden

Joep Meijsen
21 april 2010, 20:29
Julian van Lijden – Der 17-jährige in Bogota/Kolumbien geborene Center zeichnete sich in der abgelaufenen Saison in der Nachwuchsliga DNL beim KEV81 als Punktbester Spieler seiner Mannschaft aus und kam auf 63 Punkte (25 Tore und 38 Assists). Der am 18.10.1992 geborene van Lijden wechselte in der Vorsaison von den Eisbären Juniors Berlin zum KEV 81 und empfahl sich durch seine konstante Leistung in der abgelaufenen Saison für einen Vertrag bei den Krefeld Pinguinen. Julian van Lijden erhält einen Kontrakt für 3 Jahre plus klubseitiger Option für 2 weitere Jahre.

Dat is mooi nieuws. Is hij ijshockeyduitser of geldt hij als import?

Chris van Lijden
21 april 2010, 20:34
Hij gaat Duitser worden, zijn aanvraag is onderweg. Hij gaat dus hetzelfde trajekt als Diego. Maar op dit moment geldt hij dus als import.

Groetjes

Bertie

Joep Meijsen
21 april 2010, 20:56
Dan nog steeds gefeliciteerd, maar een stuk minder interessant. Wel interessant dat importlimieten ook in het nadeel van nederland kan werken.

Jack Mulders
21 april 2010, 22:08
Marcel Noebels heeft vorig jaar al een contract mogen ondertekenen en is al een seizoen bij. De andere drie zijn de eerste lijn van de DNL.

Groetjes,

Bertie

Ik wist dat Marcel er al bij zat ,opmerkelijk voor een 17 jarige,vind zelfs dat ie boven verwachting gepresteerd heeft. Dat ie al een contract voor het eerste had ,wist ik dus niet. Thanks voor de info, Bertie.

Abe Brouwer
28 april 2010, 21:05
Een terugkeer van de DEL in München is weer een stapje dichterbij gekomen. Gisteren werd EHC München kampioen van de 2e bundesliga door de best-of-5 finale in 3 wedstrijden te winnen van Schwenningen Wild Wings. EHC München kan nu een licentie aanvragen voor de DEL.