View Full Version : IJshockey.com: Off Season Round-up deel 4
Redactie IJshockey.com
10 juni 2009, 13:10
Tijd voor de volgende Off Season Round-up. In deze aflevering aandacht voor het CTO in Eindhoven, nieuwe clubs voor Billy Thompson (http://www.ijshockeyforum.com/n/player.asp?ID=206) en John Hecimovic (http://www.ijshockeyforum.com/n/player.asp?ID=112), een bijzondere supportersavond, het einde van de ijshockeyloopbaan van Froukje de Both en nog veel meer.
> Lees hele artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2870)
Wim Noortman
10 juni 2009, 16:14
Goed artikel in het Eindhovens Dagblad.
Jammer dat Alex zegt dat het geen concurrentie is voor de topsport klas van Tilburg; volgens mij is dat nooit de bedoeling of het uitgangspunt geweest! Onze zoon heeft een goed jaar achter de rug met de topsport klas van Tilburg. De zorgen van Rody en Alex waren goed; de organisatie prima en het op gezette tijden kunnen trainen met spelers van het eerste team is natuurlijk uitstekend. Onze zoon heeft bewust voor het CTO gekozen ivm de combinatie sport en school en Eindhoven en niet om te concurreren met Tilburg. Jammer dat het allemaal zo gepolariseerd wordt en dat we wederom niet aan het zelfde zeel trekken.
Paul van Heertum
10 juni 2009, 16:20
Hoe vaak trainde je zoon?
Moet je zoon daarom ook in Eindhoven gaan spelen?
Ik denk dat het in principe samen kan. De grootste talenten uit de onder 17 en onder 21 bij elkaar op het ijs in Eindhoven en 2-3 keer in de week samen trainen en spelen met je team in Tilburg. Zo kom je aan flink wat ijstijd, zeker als je zo nu en dan ook nog met Oranje traint
Wim Noortman
10 juni 2009, 22:44
Hij trainde twee keer in de week 's avonds met het Toekomst team en drie keer per week overdag van 12 tot 13 met de topsportklas. Toen hij begin mei op de ledenvergadering van Tilburg hoorde dat je als voor het CTO zou kiezen je niet meer welkom zou zijn bij Tilburg heeft hij de volgende dag na de CTO training meteen een gesprek gehad met Eindhoven om daar te komen spelen zodat hij met een gerust hart voor het CTO kon kiezen. De topsportklas was top, het jaar bij Tilburg een sof dus eigenlijk niets verloren. Volgens ons moet zoiets met een beetje goede wil makkelijk samen kunnen gaan, maar als de lengte van .... een rol gaat spelen en er gekeken gaat worden wie de langste heeft, kan je het wel vergeten. Bij de CTO trainingen zie je ouders die uren en uren in de auto zitten om hun kinderen te laten trainen; dat geeft moed. Laten de anderen maar moeilijk doen over concurrentie en elkaar vliegen afvangen, dit gaat om de toekomst en niet om het verleden. 16 uur ijstijd bij het CTO, trainingen bij je eigen team, je wedstrijden en trainingen en wedstrijden bij Oranje en dat moet je laten vallen omdat het concurrentie is?
Paul van Heertum
10 juni 2009, 22:55
Dank je voor je antwoord.
Wat ik zo hoor als een buitenstaander van het CTO ziet er goed uit. Lijkt me voor Nederlandse begrijppen een unieke kans.
Is er al wat meer bekend over wie er aan mee gaan doen? Wie van Tilburg?
Denk dat deelnemen aan de topsportklasse moelijk zou zijn omdat je immers niet op 2 plaatsen tegelijketijd kan zijn maar trainen met het TT team moet zeker kunnen, zeker voor mensen die in Tilburg of dichtbij Tilburg wonen
Wim Noortman
11 juni 2009, 05:38
Is idd een unieke mogelijkheid; Spanje heeft zoiets al eerder gedaan en kijk eens hoe de Spanjaarden in heel veel sporten excelleren. Zoiets gaat niet vanzelf en kost geld en inspanning; met een "not invented here"syndroom los je natuurlijk nooit iets op. Denk dat het bij Tilburg niet alleen gaat om de logistiek van waar trainen en met wie en hoeveel, maar ook om een gekwetst gevoel. De groep jongens voor het CTO is inmiddels wel bekend, volgende week donderdag is de laatste training en dan zal eea wel bekend gemaakt worden. We zitten in de "laatste rechte lijn" Of er uiteindelijk jongens van Tilburg bij zullen zijn betwijfel ik; denk dat de druk van Tilburg voor een aantal jongens te hoog zal zijn om vol te houden.
Paul van Heertum
11 juni 2009, 06:03
Zou jammer zijn.
Ik hoop dat er bij de groep van begin 20'ers bij Oranje die nu in Nederland en de VS spelen er over 2,3 jaar een stuk of 5,6 spelers van het CTO bijkomen, dan kan er wel eens wat meer inzitten dan een gevecht tegen de DivII
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.