PDA

View Full Version : Vliegtuigongeluk Air France

Paul van Heertum
1 juni 2009, 23:29
Wat ik me afvraag is waarom er geen SOS signaal is afgeven wat seperaat werkt van het electrische circuit.

Ik ben geen technicus maar het lijkt me dat je met een soort van sensor en een sateliet in principe altijd de vlucht moet kunnen volgen. Bijvoorbeeld het signaal per 10 minuten.

Dan heb je over het algemeen je mogelijke crashsite verkleint tot enkele tientallen kilometers en met overal op de wereld een legerbasis zou ik zeggen dat je op iedere plek in de wereld in staat moet zijn om binnen een aantal uur het wrak op te sporen.

Annet Boers
2 juni 2009, 10:14
Wat ik me afvraag is waarom er geen SOS signaal is afgeven wat seperaat werkt van het electrische circuit.

Ik ben geen technicus maar het lijkt me dat je met een soort van sensor en een sateliet in principe altijd de vlucht moet kunnen volgen. Bijvoorbeeld het signaal per 10 minuten.

Dan heb je over het algemeen je mogelijke crashsite verkleint tot enkele tientallen kilometers en met overal op de wereld een legerbasis zou ik zeggen dat je op iedere plek in de wereld in staat moet zijn om binnen een aantal uur het wrak op te sporen.

De zoektocht naar het toestel, een Airbus A330-200 uit 2005, wordt bemoeilijkt door onduidelijkheid over de rampplek. Het vliegtuig vloog ten tijde van de crash boven een gedeelte van de oceaan waar radarsystemen geen bereik hebben.
Onderzoekers kunnen de radargegevens dan ook niet gebruiken om de locatie van het ongeluk uit te rekenen.

Paul van Heertum
2 juni 2009, 10:44
Zo is de situatie nu ja, maar ik als technische leek lijkt me dat je met een soort van censor die onafhankelijk werkt van het vliegtuig die signalen uitzend naar een sataliet

Dan kan je in elk geval de crash plek nauwkeuriger bepalen en dat is makkelijk voor een fact finding mission of een reddingsactie

Voorlopig is het vliegtuig ongeveer 30 uur weg en is het nog steeds niet gevonden

Geert van der Meulen