PDA

View Full Version : Fortuna Sittard geen licentie betaald voetbal

Piet de Kort
19 mei 2009, 14:05
De KNVB heeft geen licentie afgegeven aan Foruna Sittard om volgend jaar deel te nemen aan betaald voetbal!
Zonde van zo'n mooie club! :goodman:

Jordy Rutten
19 mei 2009, 17:54
Zonder het mooie Fortuna blijft er weinig leuk betaald voetbal over in Zuid Limburg.

Je hebt natuurlijk nog het zielloze Roda en de blaaskaken van MVV, maar een echte Fortunees zal nooit een van deze twee clubs aanmoedigen.

Ik heb Fortuna altijd wel gemogen, VVV en Fortuna Sittard hadden altijd een goede band met elkaar...

Erg jammer.:(

Jordy Rutten
19 mei 2009, 18:02
Overigens een bekend forumlid nu ook in de media:

http://voetbal.nos.nl/video/bekijk/ID/tcm:5-518978/reactie-paul-rousseau-op-verliezen-licentie

Piet de Kort
19 mei 2009, 18:29
Overigens een bekend forumlid nu ook in de media:

http://voetbal.nos.nl/video/bekijk/ID/tcm:5-518978/reactie-paul-rousseau-op-verliezen-licentie

Op basis van 20 februari 2009 heeft de Licentie commissie besloten om Fortuna geen licentie te geven!!! Hoezo krom!!! :Bonk3::Bonk3::Bonk3:

Geen fusie met RODA JC en nu ook geen licentie!!! Opzet????

Jack Mulders
19 mei 2009, 21:22
De KNVB heeft geen licentie afgegeven aan Foruna Sittard om volgend jaar deel te nemen aan betaald voetbal!
Zonde van zo'n mooie club! :goodman:

Pff kom net terug van mijn koopavond hoor ik dit op de radio.
Dit is klote zeg, doet me best pijn!!!

Verdorie zeg!!!

Jammer dat men juist op dit moment de stekker eruit trek, juist nu nadat er zoveel eenheid in deze Limburgse stad heerst en met zijn allen ervoor ging.

Jammer ook van de vele valse beloftes die de gemeente in 2000 deed,bijna 10 jaar later is het stadiongebied nog steeds leeg staat.

Patrick van de Wijgert
20 mei 2009, 11:39
Pff kom net terug van mijn koopavond hoor ik dit op de radio.
Dit is klote zeg, doet me best pijn!!!

Verdorie zeg!!!

Jammer dat men juist op dit moment de stekker eruit trek, juist nu nadat er zoveel eenheid in deze Limburgse stad heerst en met zijn allen ervoor ging.

Jammer ook van de vele valse beloftes die de gemeente in 2000 deed,bijna 10 jaar later is het stadiongebied nog steeds leeg staat.

Jammer dat dit het einde is van een club met een historie.
Europa veroveren met o.a. Arthur Hoyer, die nu friet bakt in Den Bosch.
En uitgeschakeld worden tegen de latere winnaar Everton.

En dan toch de namen die 10 jaar geleden in de basis stonden.

Roger W. de Groot
21 mei 2009, 02:01
Klassejustitie? Feyenoord met 20 miljoen schuld? What about Vittesse? Einhoven, Telstar, Veendam zullen wel volgen vroeg of laat...

Remco Bambacht
21 mei 2009, 05:38
Tsja je kunt er als gemeente ook niet geld in blijven stoppen. Er komt ook geen hond kijken daar dus bestaansrecht is ook zeer twijfelachtig.

Wel stuk historie kwijt...Fortuna uit was mijn eerste uitwedstrijd ;)

Jack Mulders
21 mei 2009, 14:29
Tsja je kunt er als gemeente ook niet geld in blijven stoppen. Er komt ook geen hond kijken daar dus bestaansrecht is ook zeer twijfelachtig.

Wel stuk historie kwijt...Fortuna uit was mijn eerste uitwedstrijd ;)

De Gemeente hoeft er geen geld erin te steken Remco, alleen het afmaken van het gebied rondom het Fortunastadion wordt al jarenlang vertraagd,door diezelfde gemeente.
Mijn werkgever AH wil daar de grootste AH XL neerzetten van Nederland, dit zou al in 2003 geopend moeten worden. Daarnaast nog vele andere grote bedrijven , dit zou de naam Sportzone of Cittaplaza gaan dragen. Om maar een voorbeeld te geven , Laco de ijshal in Geleen krijgt jaarlijks circa 8 ton op de rekening bijgeschreven door de gemeente.Terwijl dit een prive bedrijf is.

Eindelijk heeft Fortuna de financieen na een jarenlange strijd in orde, van de bijna 6 Miljoen staat nog een schuld open van 40.000 euro, dit is in ongeveer 4 a 5 weken klaargekregen door gewone mensen zoals jouw en mij. Er is zelfs een begroting van 3 jaar neergelegd(2,3Miljoen) die op 80.000 euro na nog niet gedekt was. Alles is in een stroomversnelling geraakt en nu men eindelijk het af wil maken wordt men geroyeerd.

En dat Fortuna weining toeschouwers trekt , vind je het gek na zoveel jaren leed om onderaan te voetballen, 2 weken terug was er een limburgse derbij tegen MVV waar voor Fortuna niets meer op het spel stond ,waren er ruim 7000 toeschouwers in Sittard welteverstaan.
Er zijn voldoende clubs die veel minder bestaansrecht hebben als je het op de aantallen toeschouwers aan laat komen.

Dus volgens jouw heeft Amsterdam in het ijshockey geen bestaansrecht in de eredivisie omdat er circa 300 toeschouwers wedstrijden bezoeken, ik meen toch dat die club zelfs enkele jaren heel goed ijshockey heeft laten zien met enkele kampioenschappen op rij!!!

Jack Mulders
21 mei 2009, 14:35
Jammer dat dit het einde is van een club met een historie.
Europa veroveren met o.a. Arthur Hoyer, die nu friet bakt in Den Bosch.
En uitgeschakeld worden tegen de latere winnaar Everton.

En dan toch de namen die 10 jaar geleden in de basis stonden.

Patrick, ik heb hele mooie tijden beleefd in de Sittardse Baandert, kan zo een hele rits namen opnoemen die Fortuna op de kaart heeft gebracht in die tijd.
Helaas kunnen we niet in het verleden blijven kijken,maar als je ziet hoe de stad hier nu leeft sinds TOF de leiding heeft overgenomen en men de gewone supporter aan het werk heeft gezet,veel beter dan alle duur betaalde directeuren die Fortuna in een miljoenschuld heeft gebracht. Daarom heb ik zoveel respect voor de gewone burger.
Als je ziet hoeveel men op touw heeft gezet om van vele kleine bedragen , een groot bedrag bijmekaar te krijgen echt zonde dat juist die mensen het niet mag af gaan maken. Om een beetje inzicht te krijgen wat er nu speel bezoek deze site eens www.fortunahome.com (http://www.fortunahome.com) die een duidelijk en realitisch beeld geeft wat er in de club Fortuna speelt.

Patrick van de Wijgert
21 mei 2009, 19:54
Patrick, ik heb hele mooie tijden beleefd in de Sittardse Baandert, kan zo een hele rits namen opnoemen die Fortuna op de kaart heeft gebracht in die tijd.
Helaas kunnen we niet in het verleden blijven kijken,maar als je ziet hoe de stad hier nu leeft sinds TOF de leiding heeft overgenomen en men de gewone supporter aan het werk heeft gezet,veel beter dan alle duur betaalde directeuren die Fortuna in een miljoenschuld heeft gebracht. Daarom heb ik zoveel respect voor de gewone burger.
Als je ziet hoeveel men op touw heeft gezet om van vele kleine bedragen , een groot bedrag bijmekaar te krijgen echt zonde dat juist die mensen het niet mag af gaan maken. Om een beetje inzicht te krijgen wat er nu speel bezoek deze site eens www.fortunahome.com (http://www.fortunahome.com) die een duidelijk en realitisch beeld geeft wat er in de club Fortuna speelt.

Volgens mij werd Fortuna een aantal jaren geleden nog geroemd om zijn structuur van begin jaren 90. Dit omdat men heel veel kleine sponsors had en dus niet afhankelijk van 1 grote was. En dat het gevolg van zeer slechte bestuurders dat deze neit emer serieus werden genomen omdat er 2 of 3 grote sponsors opstonden en alles in handen namen. En net als in het ijshockey na een paar jaar het leuke er niet meer van in zagen en ermee kapte.

Het leuke van Sittard, de stad met de "flodder"wijk.

Jordy Rutten
25 mei 2009, 22:13
Toch zal ik met mijn pa naar de benefietwedstrijd tegen Bayern München gaan.
Kan ik daar meer forummers tegen komen?

Jack Mulders
25 mei 2009, 22:34
Toch zal ik met mijn pa naar de benefietwedstrijd tegen Bayern München gaan.
Kan ik daar meer forummers tegen komen?

Jep, in vak C ben ik te vinden, laten we hopen dat er minimaal 10.000 mensen komen.

Fortuna heeft trouwens 4 advocaten ingeschakeld om naar de burgerrechter te stappen ,volgens een van die heeft Fortuna meer als 50 % op nietigverklaring, blijkbaar heeft de KNVB enkele foutjes gemaakt.

Paulie Rousseau
26 mei 2009, 09:25
We hebben keihard gewerkt om de licentie te krijgen en fortuna staat er echt goed voor straks. De stadionhuur is verminderd met 2 ton, de personeelskosten met 1 ton. Aan de inkomstenkant TOF 2 ton en talentontwikkelingsbijdrage van de gemeente 1 ton.
Vrijwel alle crediteuren zijn akkoord met betaling van 15% van hun vordering en de belastingdienst wil op basis van beleid regelen tegen 30%. Het uit te betalen bedrag ad 411.000,-- is gegarandeerd door een grote investeerder.
Kortom niets staat een gezonde doorstart in de weg. Toch kijkt de KNVB naar het moment waarop de licentiecommissie de licentie introk.
Dat is teleurstellend voor mij en iedereen die mee heeft gewerkt.

Jack Mulders
26 mei 2009, 22:10
We hebben keihard gewerkt om de licentie te krijgen en fortuna staat er echt goed voor straks. De stadionhuur is verminderd met 2 ton, de personeelskosten met 1 ton. Aan de inkomstenkant TOF 2 ton en talentontwikkelingsbijdrage van de gemeente 1 ton.
Vrijwel alle crediteuren zijn akkoord met betaling van 15% van hun vordering en de belastingdienst wil op basis van beleid regelen tegen 30%. Het uit te betalen bedrag ad 411.000,-- is gegarandeerd door een grote investeerder.
Kortom niets staat een gezonde doorstart in de weg. Toch kijkt de KNVB naar het moment waarop de licentiecommissie de licentie introk.
Dat is teleurstellend voor mij en iedereen die mee heeft gewerkt.

Nou Paulie , ik heb een meer als groot respect hoe jullie met dit probleem omgaan.
De stad Sittard leeft weer helemaal op omdat jullie zoveel positiviteit naar buiten hebben

gebracht met veel nodige en leuke acties.

Bedankt voor jullie tomeloze inzet in het Fortuna gebeuren!!

Hoop echt dat we het gaan redden!!!!

Michiel van Ginneken
3 juni 2009, 13:22
En de soap gaat verder...

Fortuna dreigt KNVB met juridisch spektakel

Fortuna Sittard verwijt de voetbalbond partijdigheid in het besluit om de licentie van Fortuna in te trekken. Dat heeft Fortuna de KNVB per brief laten weten. De KNVB zou de club hebben aangespoord om in te stemmen met de fusie met Roda JC. Daarmee zou de KNVB niet onpartijdig zijn in het traject waarin de licentie van Fortuna werd ingetrokken.

Fortuna hoopt dat de voetbalbond een juridisch conflict voor de burgerrechter wil vermijden. Een rechtszaak zou de kansen op het WK in 2018 kunnen aantasten, omdat de FIFA een grote afkeer heeft van juridische conflicten. Volgens Wil Meijers beraadt de KNVB zich op dit moment intern op de brief van Fortuna. De Sittardse club wil wachten met het kort geding totdat de voetbalbond heeft geantwoord op het schrijven.

Binnen de Sittardse club bestaat frustratie over het verwijt van de licentiecommissie dat Fortuna geen scenario voorbereidde voor een zelfstandig voortbestaan. KNVB-directeur Henk Kesler moedigde Fortuna persoonlijk aan te kiezen voor de fusie. Daarmee zou de voetbalbond zelf de stand-alone versie hebben ondermijnd.

Daarnaast wordt gewezen op de dubbelrol van Peter Vogelzang. Op persoonlijke titel was hij lid van de Stuurgroep Topvoetbal Zuid-Limburg, die de fusie tussen Roda en Fortuna moest voorbereiden. Vogelzang is ook lid van de Raad van Toezicht van de KNVB. Hoewel Vogelzang formeel geen invloed uitoefende, zou zijn dubbelrol wel de onpartijdigheid van de KNVB in twijfel trekken.

Bron:http://www.l1.nl/l1sprt/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_3819898/_rp_links4_hasclickpage/1_1023

Sorry hoor, maar dit vind ik wel erg triest. Gaan dreigen met rechtszaken, zodat de KNVB wel inbindt, omdat ze anders minder kans op het WK hebben. Omdat Fortuna jarenlang d'r zaakjes niet op orde had, moet de rest van de Nederlandse voetbalsupporters dat nu maar gaan voelen.

Jack Mulders
3 juni 2009, 13:34
Michiel, als een Henk Kessler zelf heeft gedreigd als jullie geen fusie aangaan met Roda dan verdwijnt jullie licentie, ik vind de verslaggeving in deze erg slecht, het WK 2018 staat niet op het spel maar de indien men wel de rechtzaak doorzet, heeft Nederland een grote kans dat men gestraft wordt door de Fifa, indirect worden dan de clubs die Europees spelen gestraft.
Dit zal Fortuna niet geliefd maken,men hoopt dus ook dat men enkel hoeft te dreigen met een rechtzaak. Hierin is trouwens de Advocaat gehoord die enkele jaren het Bosmanarrest heeft gewonnen van de Fifa. Als hij er niets in zag, had men dit niet georganiseerd.
De KNVB wil het hard spelen, nu doet Fortuna eindelijk eens iets terug tegen de KNVB en gelijk hebben ze. In diverse landen waaronder ook Nederland zijn er veel clubs met financiele problemen die vele en echt vele malen groter zijn dan bij Fortuna.

Michiel van Ginneken
3 juni 2009, 13:52
Volgens mij wil de KNVB het niet per se hard spelen, maar gewoon het voetbal in Nederland zo gezond mogelijk houden. Er is al jarenlang sprake van financiële problemen bij Fortuna. Niet houden aan het plan van aanpak van de KNVB, puntenaftrek, geen sluitende begrotingen, (belasting)schulden, meerdere keren ingedeeld in categorie 1. Ergens moet de KNVB een streep trekken. Fortuna en alleen Fortuna heeft dit zichzelf aangedaan. Ik snap dan ook niet dat er nu met burgerrechtszaken moet worden gedreigd om de KNVB te 'chanteren'. Zoals je zelf al zegt, andere clubs (en supporters) in Nederland worden hier de dupe van. Ik vind het nogal arrogant om na jaren van wanbeleid nu je gelijk proberen te halen, terwijl je weet dat je hier de rest van het Nederlandse voetbal mee schaadt. Fortuna heeft de problemen aan zichzelf te danken, dus ze moeten het ook maar zelf oplossen. Zo zie ik het.

Het argument dat andere clubs er ook slecht voor staan, staat hier natuurlijk buiten. De KNVB heeft deze regels juist in het leven geroepen om niet dezelfde kant op te gaan als sommige buitenlandse clubs. En andere clubs in Nederland zullen op termijn hetzelfde meemaken, als ze hun beleid niet veranderen. Volgens mij had FC Eindhoven ook nog maar tot 31 mei om een sluitende begroting in te leveren, anders zal ook daar de proflicentie worden ingenomen.

Jack Mulders
3 juni 2009, 14:08
Men heeft regels gemaakt die men zelf hierin niet naleeft, dit heeft Fortuna en de juristen dan ook nagelopen.
Die regels zijn niet helemaal gevolgd,zelfs anders gerangschikt en diverse maatregelen niet uitgevoerd. Je verplicht dat de clubs dit moeten volgen,maar als KNVB zelf doe je dit dus niet???
Dat je Fortuna de schuld geeft van de financiele problemen zegt dat je niet genoeg van de in en outs weet, er gaat een hele geschiedenis vooraf waardoor men in de problemen is gekomen.
Zie de gemeente en het afbouwen van het stadion in 2003, was dat in dat jaar gebeurt,was er ook niets aan de hand geweest. Zelfs nu is raad de plannen nog aan het vertragen aan dit bestemmingsplan. Ik weet zeker als men dit geweten had,was men nooit naar een andere plaats in Sittard verhuist. Dat je dan aangeeft dat Fortuna de Problemen aan zich zelf te danken heeft en je zegt dat ze het dan ook zelf moeten oplossen, zegt nog meer dat je erin niet in verdiept hebt.
Waarom??? De nieuwe groep mensen heeft dit nagenoeg opgelost in 6 weken tijd is men van een schuld van 6 miljoen euro naar 30000 euro. Dit hebben ze dus in feite gedaan. Nu dit dus grotendeels is afgelost, wordt men gestraft door de licentie in te trekken.
Je geeft aan dat mijn argument van de andere clubs slecht is , maar je gebruikt het vervolgens zelf!! Waarom bestaan dan nog clubs als Vitesse etc die vele miljoenen meer schuld hebben gehad, we weten allemaal dat er minimaal 15 clubs in de ere en eerste divisie schulden hebben, al jaren lang. Wat ik daarmee wil zeggen dat je niet moet meten met verschillende maten!!
Kessler roept al jaren dat er clubs teveel zijn in Limburg, maar over Noord Holland, Brabant etc hoor je niets.

Michiel van Ginneken
3 juni 2009, 14:30
Je hebt gelijk, ik ken de precieze ins en outs niet. Ik weet dat er problemen zijn met projectontwikkelaars rondom de bouw van het stadion. Ik probeer alleen maar te zeggen dat de KNVB daar niks mee van doen had. Dat zijn (helaas) problemen van Fortuna, waar de KNVB niets mee te maken heeft. De KNVB kijkt naar begrotingen en schulden en die kloppen al jarenlang niet in Sittard. Dan houdt het op een gegeven moment op.

Verder hoor ik overal dat Trots op Fortuna roept dat ze de schuld bijna weggesaneerd hebben, maar volgens mij blijkt uit net zoveel bronnen dat dat grotendeels stoere praat is. Zover ik heb begrepen heeft TOF de schuldeisers afgekocht met een erg laag percentage met daarbij het dreigement dat ze helemaal geen geld krijgen als er geen proflicentie komt. Die schuldeisers zijn hiermee akkoord gegaan, indien Fortuna de proflicentie terugkrijgt. Dit is uiteraard een basis van los zand een hier kan de KNVB dan natuurlijk helemaal niets mee. Zie o.a. hier: http://www.limburger.nl/article/20090402/SPORT01/950896579/1045#

Ik weet de precieze situatie niet bij andere clubs, maar volgens mij staan er genoeg onder curatele en hebben genoeg andere clubs ook al waarschuwingen gehad. Dit is natuurlijk ook wel een beetje een kinderachtig non-argument van Fortuna, "Ja, maar zij...." Nee, Fortuna moet naar zichzelf kijken. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Het maakt me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit waardoor de problemen daar zijn gekomen en wie daar allemaal schuldig aan zijn. Ik vind het gewoon ronduit arrogant dat een club die de laatste jaren voetballend eigenlijk niks meer voorstelt en al was gedegradeerd als het degradatie/promotieplan van de Jupiler League en de amateurklasse was doorgegaan, nu het topvoetbal in Nederland (WK, CL, EL) op het spel zet omdat ze zelf al jaren een wanbeleid voeren

Paul van Heertum
3 juni 2009, 14:33
In 10 jaar tijd 11% minder basisschool leerlingen in Limburg, het is toch maar een kwestie van tijd voordat al de Limburgse ploegen niet meer bestaan

Jack Mulders
3 juni 2009, 14:58
http://www.limburger.nl/article/20090402/SPORT01/950896579/1045#[/URL]

Dus jouw bronnen zijn de krant ???
TOF heeft juist de situatie uitgelegd,als men niet meer bestaat krijgt men 0%, als men een doorstart kan maken krijgt men 15% , is niet veel maar beter als helemaal niets, de belasting daarintegen krijgt 30 %.
Die laatste heeft alleen te kennen gegeven dat men moet bewijzen dat men met de andere schuldeisers een schikking heeft getroffen ,anders zou men hier niet in meegaan,toch is men door de bewijzen die TOF heeft geleverd akkoord gegaan, dat zie je dus niet terug in de krant!!! Daarnaast krijgen diverse schuldeisers hier wel aandelen en reclame voor een x aantal seizoenen voor terug. In mijn eerste posting tussen ons gaf ik al aan dat L1 een rare berichtgeving gaf over het WK 2018. Om dus nog een voorbeeld te geven van de lokale pers die Fortuna over het algemeen afbrandt en alleen bij negativiteit de krant haalt..

Ik weet de precieze situatie niet bij andere clubs, maar volgens mij staan er genoeg onder curatele en hebben genoeg andere clubs ook al waarschuwingen gehad. Dit is natuurlijk ook wel een beetje een kinderachtig non-argument van Fortuna, "Ja, maar zij...." Nee, Fortuna moet naar zichzelf kijken. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Nog steeds denk ik dat jij het niet snapt, TOF WAS SLECHTS 6 WEKEN BEZIG EN MEN HEEFT DE SCHULD TERUGGEBRACHT VAN 6 MILJOEN NAAR 30000 EURO, DAN IS MEN TOCH BEZIG!!! EN KIJKT MEN DUIDELIJK NAAR ZICHZELF.

Het maakt me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel uit waardoor de problemen daar zijn gekomen en wie daar allemaal schuldig aan zijn. Ik vind het gewoon ronduit arrogant dat een club die de laatste jaren voetballend eigenlijk niks meer voorstelt en al was gedegradeerd als het degradatie/promotieplan van de Jupiler League en de amateurklasse was doorgegaan, nu het topvoetbal in Nederland (WK, CL, EL) op het spel zet omdat ze zelf al jaren een wanbeleid voeren

In deze moet ik je wel gelijk gaan geven , het is niet netjes om via andere clubs te gaan spelen denk dat ze daarmee ook veel goodwil gaan verspelen die men juist de laatste tijd weer heeft gewonnen, toch is het misschien de enigste kans waar men toe kan gaan(ik meen uit de stukken,die ik gelezen heb nog 2 kansen zijn, de burgerrechter en het CAS(het hoogste gerechthof in de sport te Laussane,ZWL) Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Het gaat niet alleen om de voetbalclub Fortuna maar ook aan de mensen die er werken en dus hun baan verliezen, (bij de Orbis mag men demonstrateren , Fortuna moet zich dan zomaar gewonnen gaan geven??)

Ook ik hoop niet dat het zover gaat komen als voetballiefhebber uit Nederland,maar ik begrijp de stap van TOF en Fortuna hierin wel.
Wat ik nog aan wil geven , je geeft hiermee zelf de schuld aan de KNVB, waarom je gebruikt de term ALS men was gedregradeerd , de KNVB maakt die regels en duft het al jaren niet aan om deze regel door te krijgen(al zit die regel er eindelijk aan te komen binnen enkele seizoenen)

Daarnaast wil ik aangeven dat ik blij ben dat deze gezonde discussie gevoerd wordt,daar kunnen we wat mee.

Michiel van Ginneken
3 juni 2009, 15:20
Dus jouw bronnen zijn de krant ???

Ik heb meerdere bronnen dan de krant, maar deze kon ik zo overleggen, vandaar.

TOF heeft juist de situatie uitgelegd,als men niet meer bestaat krijgt men 0%, als men een doorstart kan maken krijgt men 15% , is niet veel maar beter als helemaal niets, de belasting daarintegen krijgt 30 %.

Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Als de proflicentie er komt, dan komt het geld er uiteindelijk ook. Ik kan me goed voorstellen dat de KNVB daar niet mee akkoord gaat. Die kijken hoe het nu met de club gaat en willen nu een solide financiële basis zien. Dit is geen basis om op te bouwen. Dat is wéér vooruitschuiven en beloftes doen. Daar is het nu wat te laat voor.

Nog steeds denk ik dat jij het niet snapt, TOF WAS SLECHTS 6 WEKEN BEZIG EN MEN HEEFT DE SCHULD TERUGGEBRACHT VAN 6 MILJOEN NAAR 30000 EURO, DAN IS MEN TOCH BEZIG!!! EN KIJKT MEN DUIDELIJK NAAR ZICHZELF.

Die schuld is dus nog niet teruggebracht, er is een akkoord voor als de proflicentie terug wordt gegeven. (Bevestig je hierboven zelf). En mijn punt was in deze, dat er dan geen andere partijen bijgehaald moesten worden, die komen vanzelf aan de beurt.

In deze moet ik je wel gelijk gaan geven , het is niet netjes om via andere clubs te gaan spelen denk dat ze daarmee ook veel goodwil gaan verspelen die men juist de laatste tijd weer heeft gewonnen, toch is het misschien de enigste kans waar men toe kan gaan(ik meen uit de stukken,die ik gelezen heb nog 2 kansen zijn, de burgerrechter en het CAS(het hoogste gerechthof in de sport te Laussane,ZWL) Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Precies, Fortuna kan altijd nog naar het CAS stappen. Waarom dan dreigen met de burgerrechter, terwijl ze weten wat voor consequenties daar aan vastzitten? Dat riekt naar chantage.

Het gaat niet alleen om de voetbalclub Fortuna maar ook aan de mensen die er werken en dus hun baan verliezen, (bij de Orbis mag men demonstrateren , Fortuna moet zich dan zomaar gewonnen gaan geven??)

Dan kunnen we het ook omdraaien. Hoeveel miljoenen euros/banen zet Fortuna op het spel door naar de burgerrechter te gaan? Het geld en aantal banen dat Nederland misloopt als het WK hierdoor niet door zou gaan, of nationale teams en clubs geen internationale wedstrijden meer mogen spelen? Daarbij vergeleken staat het aantal banen bij Fortuna natuurlijk in schril contrast.

Wat ik nog aan wil geven , je geeft hiermee zelf de schuld aan de KNVB, waarom je gebruikt de term ALS men was gedregradeerd , de KNVB maakt die regels en duft het al jaren niet aan om deze regel door te krijgen(al zit die regel er eindelijk aan te komen binnen enkele seizoenen)

De reden waarom dit nog niet is doorgevoerd, is niet omdat de KNVB het niet aandurft, maar omdat de Hoofdklasse-clubs het niet zien zitten om betaald voetbal-clubs te worden. Dat brengt veel te veel nieuwe regels met zich mee, waar deze clubs geen zin in hebben.

Daarnaast wil ik aangeven dat ik blij ben dat deze gezonde discussie gevoerd wordt,daar kunnen we wat mee.
Ik ook, blij dat het ook normaal kan.

Jack Mulders
3 juni 2009, 16:43
Ik heb meerdere bronnen dan de krant, maar deze kon ik zo overleggen, vandaar. Oke ,maar jammer dat je juist deze niet deware situatie naar voren brengt. Zo breng je juist onjuiste info naar buiten, breng dan liever iets naar voren wat wel waar is.

Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Als de proflicentie er komt, dan komt het geld er uiteindelijk ook. Ik kan me goed voorstellen dat de KNVB daar niet mee akkoord gaat. Die kijken hoe het nu met de club gaat en willen nu een solide financiële basis zien. Dit is geen basis om op te bouwen. Dat is wéér vooruitschuiven en beloftes doen. Daar is het nu wat te laat voor.<
Ze zijn juist eerlijk naar die schuldeisers toe, een enkele zoals Fitland heeft aangegeven liever iets terug te zien dat helemaal niets. Dat ze men er enkel voorwaarden inzet vind ik niet meer als logisch.
De KNVB heeft juist niet gekeken naar de huidige situatie, dat is juist het vreemdste, men gaat uit van de situatie van September 2008 tot Februari 2009. En toen zat men juist in de Fusie plannen van Erkens, de Provincie Limburg en last but not least Henk Kessler.
Het vooruitschuiven zie ik hier niet in,omdat als de situatie is dat de licentie terugkomt,men nog maar die 30.000 euro als schuld heeft.
Ik weet zeker als men die tijd die men nu in rechtzaak geduwt had,dat men die schuld van 30000 euro ook weggewerkt.
Daarnaast heeft de TOF juist maanden een begroting van 2.2 Miljoen de aankomende 3 seizoenen klaarliggen.

Die schuld is dus nog niet teruggebracht, er is een akkoord voor als de proflicentie terug wordt gegeven. (Bevestig je hierboven zelf). En mijn punt was in deze, dat er dan geen andere partijen bijgehaald moesten worden, die komen vanzelf aan de beurt.
Er is zelfs iemand gevonden die de schuldeisers afbetaalt, te weten 411.000 euro, wat er is overgebleven van die in totaal 6 Miljoen. Dat kan ook pas doorgaan als de licentie er is, alles staat op papier omdat betalingen naar de club toe en uit de club er op dit moment niet kunnen zijn omdat er dus geen licentie is , daar vechten ze juist voor om die terug te krijgen.

Precies, Fortuna kan altijd nog naar het CAS stappen. Waarom dan dreigen met de burgerrechter, terwijl ze weten wat voor consequenties daar aan vastzitten? Dat riekt naar chantage.

Zelf gaf je straks aan dat de KNVB regels heeft die men moet volgen, Fortuna volgt in feite juist de weg die het toelaat, weet zelf eerlijk gezegd niet of men eerst naar de Burgerrechter moet en vervolgens naar de CAS, ik weet hier niet de of dit de exacte volgorde is, daar kan misschien Paul Roussea meer over vertellen.

Dan kunnen we het ook omdraaien. Hoeveel miljoenen euros/banen zet Fortuna op het spel door naar de burgerrechter te gaan? Het geld en aantal banen dat Nederland misloopt als het WK hierdoor niet door zou gaan, of nationale teams en clubs geen internationale wedstrijden meer mogen spelen? Daarbij vergeleken staat het aantal banen bij Fortuna natuurlijk in schril contrast.
Daar heb je volkomen gelijk in ,maar ik geef hun gelijk om door te gaan, veel andere wegen als die 2 zijn er voor Fortuna absoluut niet meer.

De reden waarom dit nog niet is doorgevoerd, is niet omdat de KNVB het niet aandurft, maar omdat de Hoofdklasse-clubs het niet zien zitten om betaald voetbal-clubs te worden. Dat brengt veel te veel nieuwe regels met zich mee, waar deze clubs geen zin in hebben.

Jep , ken de situatie hierin, maar de KNVB heeft die ingewikkelde regels toch ook verzonnen om de licentie te behouden, waarom niet in deze situatie??? De KNVB is blijkbaar diegene die beslist en juist omdat het ze nu iets te moeilijk is, beslissen de clubs dit???
Dan heb je voor mij absoluut geen ruggegraat als bond zijnde.

Wat ik erg persoonlijk aan wil toevoegen is dat men bij Fortuna erg positief is terwijl men juist in een situatie zit dat men maar een enkele % kans maakt op dat de KNVB de beslissing intrekt.Ene kant te begrijpen als je zoveel hebt bereikt in die paar weken, maar ben ook erg bang dat de klap grandioos zal zijn voor die `vechters`als men het niet niet zal halen.

Daarnaast heb ik begrepen dat men weer met de KNVB om tafel zit.

Paul van Heertum
3 juni 2009, 17:02
Net alsof Nederland ooit het WK kan organiseren