PDA

View Full Version : Welke spelers in eerste divisie inline skater hockey?

Martijn Berben
30 april 2009, 21:03
Welke spelers uit de eredivisie gaan inline hockey spelen deze zomer??

Deze clubs spelen in de eerste divisie inline skaterhockey.

Rotterdam Black Devils
Tilburg Bumpers
Utrecht Disaster
Culemborg Roadrunners
Zoetermeer RVZ
Rotterdam Snails 1
Amsterdam Survivors
Boxtel Thunder
Weert Wildcats
Eindhoven Lichtstad Kronenburg Knights

Deze spelers zijn bekend.

Tilburg Bumpers
Casey van Schagen Tilburg Trappers
Dennis ten Bokkel Tilburg Trappers
Dennis Donders Tilburg Trappers
Ian Meierdres Tilburg Trappers
Jeffrey van Iersel Tilburg Trappers
Mark Donders Tilburg Trappers
Dennis Unk Eindhoven Kemphanen

Eindhoven Knights
Marcel van der Schagt Eindhoven Ijsbrekers
Jan van Rooij Goalie Tilburg Trappers 2
Bob Teunissen Tilburg Trappers
Bjorn Willemse Tilburg Trappers
Peter van Biezen Tilburg Trappers
Johnny van Biezen Eindhoven Ijsbrekers
Robbert Maas Eindhoven Kemphanen
Lars van Lieshout Eindhoven Kemphanen
Max van Lieshout Tilburg Trappers
Onur Mete Tilburg Trappers
Ronald Jolie Tilburg Trappers 2
Ritchie van Hulten Tilburg Trappers
Diederick Hagemeijer Eindhoven Kemphanen

Alex van den Brink
1 mei 2009, 07:21
Welke spelers uit de eredivisie gaan inline hockey spelen deze zomer??

Deze clubs spelen in de eerste divisie inline skaterhockey.

Rotterdam Black Devils
Tilburg Bumpers
Utrecht Disaster
Culemborg Roadrunners
Zoetermeer RVZ
Rotterdam Snails 1
Amsterdam Survivors
Boxtel Thunder
Weert Wildcats
Eindhoven Lichtstad Kronenburg Knights

Deze spelers zijn bekend.

Tilburg Bumpers
Casey van Schagen Tilburg Trappers
Dennis ten Bokkel Tilburg Trappers
Dennis Donders Tilburg Trappers
Ian Meierdres Tilburg Trappers
Jeffrey van Iersel Tilburg Trappers
Mark Donders Tilburg Trappers
Dennis Unk Eindhoven Kemphanen

Eindhoven Knights
Marcel van der Schagt Eindhoven Ijsbrekers
Jan van Rooij Goalie Tilburg Trappers 2
Bob Teunissen Tilburg Trappers
Bjorn Willemse Tilburg Trappers
Peter van Biezen Tilburg Trappers
Johnny van Biezen Eindhoven Ijsbrekers
Robbert Maas Eindhoven Kemphanen
Lars van Lieshout Eindhoven Kemphanen
Max van Lieshout Tilburg Trappers
Onur Mete Tilburg Trappers
Ronald Jolie Tilburg Trappers 2
Ritchie van Hulten Tilburg Trappers
Diederick Hagemeijer Eindhoven Kemphanen
Je mist er nog een paar, maar die spelen dan ook ere-divisie.

Jim Raats, Andri Salomonson, Tony Demelinne, Alan van Bentem, James Easter, Claudia van Leeuwen, John Versteeg en nog vele anderen.

Patrick van de Wijgert
1 mei 2009, 10:18
Je mist er nog een paar, maar die spelen dan ook ere-divisie.

Jim Raats, Andri Salomonson, Tony Demelinne, Alan van Bentem, James Easter, Claudia van Leeuwen, John Versteeg en nog vele anderen.

Eerste divisie sterker als de eredivisie?

Bart van Oosterhout
1 mei 2009, 15:48
ik denk door het team van Gerwin (de kronenburg Knights) inderdaad dat de eerste divisie sterker is dan de ere divisie

Maar je mist er nog enkele:
Jimmy Smit,
Bart van Roosmalen
Kees slagmolen

allen utrecht

Jasper Lesterhuis
1 mei 2009, 20:29

nieuwe teams moeten verplicht eerst een jaar in de 1e divisie spelen, je kan niet rechtstreeks in de eredivisie instromen met inlinehockey in NL.

Vincent Jansen
2 mei 2009, 01:10
ik denk door het team van Gerwin (de kronenburg Knights) inderdaad dat de eerste divisie sterker is dan de ere divisie

Maar je mist er nog enkele:
Jimmy Smit,
Bart van Roosmalen
Kees slagmolen

allen utrecht
Mike Overweg, Thomas Rosendaal en Roy Vermeulen (eredivisie) en Shane Sturkenboom (komt uit voor het 2e/1ste divisie).

Verder ook nog een aantal spelers met een verleden in de eredivisie: Ruud Molenaar (coach) Stefan Collard, Dave Wilkes, Borke Erades (eredivisie) en Roy Verbeek (komt uit voor het 2e/1ste divisie)

Verder nog een hoop spelers met ervaring in de 1ste divisie ijshockey

17 mei is trouwens de bekercompetitie in Utrecht (knock out competitie, wordt op 1 dag volledig afgewerkt).

Bart van Oosterhout
2 mei 2009, 08:07
die was ik inderdaad vergeten

Patrick van de Wijgert
2 mei 2009, 08:47
die was ik inderdaad vergeten

Hopelijk binnen een aantal jaren is lacrosse ook een zomersport.
Das echt vele gaver....

Bart van Oosterhout
2 mei 2009, 12:02
lacrosse heb ik n og nooit gezien

Marco Kronenburg
2 mei 2009, 22:28
?????
grt marco

Ro Herregraven
2 mei 2009, 22:37
Hopelijk binnen een aantal jaren is lacrosse ook een zomersport.
Das echt vele gaver....

Dat is het nu al, o.a. Hub van Grinsven (allebei) spelen Lacrosse.

Bas-Jan van Roekel
3 mei 2009, 09:06
NL Lacrosse Bond (http://www.nllax.nl/)

Alleen de vraag is hoe "professioneel" zal het zijn?

Alex van den Brink
3 mei 2009, 11:08
Nee, eerst zien dan geloven. Er zijn meer teams in de ere divisie die een beter spelletrje spelen.

In-line is ook een ander spelletje dan ijshockey, na de 17 mei weten we wie op dit moment de betere van Nederland is.

Bart van Oosterhout
3 mei 2009, 13:06
en dan zal de finale wel tussen jullie en de knights gaan Alex!

Robert van de Ven
11 mei 2009, 11:11
Ik denk dat aankomende zondag zeer de moeite waard is om te gaan bekijken. Gisteren is de eerste competitie dag afgewerkt in de eredivisie en zoals verwacht hebben utrecht en denhaag de sterkste teams.
Den Haag heeft zoiezo direct zijn visitie kaartje afgegeven door te winnen van utrecht, met 4-3.
Rudy van der Holst stond gisteren, volgens mij, voor het eerst in de goal en ik denk dat vooral daar het positieve verschil in zat in vergelijking met vorig jaar. Utrecht is Shane als goalie kwijt, iets wat bij vlagen merkbaar was.

Ik ben zoiezo benieuwd naar de knights en hoe deze qua sterkste staan tegenover utrecht en den haag.

De competitie is iig niet meer zo eenzijdig als voorheen, al betekent dit wel dat we 2x tegen een tegenstander moeten die iets:Bonk3: beter is. Lol

Robert

Vincent Jansen
11 mei 2009, 14:25
Utrecht is Shane als goalie kwijt, iets wat bij vlagen merkbaar was.

Kleine kans dat je zondag Shane als nog in het net mag bewonderen.. Hij is nu speler in het 2e van Utrecht, maar de 'vaste' keeper zit dan in zijn exames.

Heb me verder laten vertellen dat Den Bosch met 5-2 van de Knights (zonder van Biezen en Theunissen, maar toch) hebben gewonnen. Heb gisteren de eerste periode van Utrecht - Den Bosch gezien en daar werdt Den Bosch weg gespeeld. Het beloofd zondag dus een spannende dag te worden.

Robert van de Ven
11 mei 2009, 14:30
Ja, ik had al het vermoeden dat het aan zijn ijshockeycarriere lag. Ik heb gisteren kort met zijn vader erover gesproken.

Ik denk idd dat het zondag spannend gaat worden, de wedstrijden zijn kort. Dit vergroot de kans voor verassingen al denk ik dat het verschil dusdanig groot is dat het wel mee zal vallen.

Vincent, waar speel jij?

Gr
Robert

Vincent Jansen
11 mei 2009, 14:41
Ik speel in Utrecht 2. (Stond gisteren te kijken bij Utrecht - Mustangs met een biertje en een flamtosti, groen petje, bij de ingang van de tent). 21 mei speel ik wel met het eerste mee voor de europacup (veel afmelding, komen de reservelijstjes naar boven;)). Zal ook wel iets laten horen over hoe het daar ging, aangezien dit mogelijk de laatste europacup is waar een Nederlands team aan zal/kan/mag deelnemen.

In welke hoedanigheid was jij gisteren in Utrecht Robert?

Robert van de Ven
11 mei 2009, 15:07
Ik heb gisteren aan den lijve mogen ondervinden hoe sterk utrecht is. Ik ben de goalie van Boxtel thunder, dus over jouw vlamtosti gesproken, ik ben Tosti. Lol.

Gisteren op zich wel lekker tegen jullie eerste team gespeeld, 2 ongelukkige goals tegen maar ik denk dat dat toch wel gebeurt als je het aantal schoten te verwerken krijgt wat hun op je loslaten...

Je speelt zondat dus ook?

Gr

Robert

Vincent Jansen
11 mei 2009, 15:12
Jazeker: Utrecht 2 wint de beker:P

Utrecht - Boxtel 2-0 begrijp ik? Ken je ook de andere uitslagen van die dag?

Bart van Oosterhout
11 mei 2009, 16:11
He tosti!

Ook de weg naar het ijshockeyforum gevonden!

Martijn Berben
11 mei 2009, 16:51
Jullie kunnen allemaal nog een beetje meepraten maar wij als Wildcats Weert hebben totaal niets in te brengen! Haha maarja we leren er veel van.

Vincent Jansen
11 mei 2009, 16:53
Wat bedoel je daarmee Martijn?

Alex van den Brink
11 mei 2009, 18:18
Ruud staat niet voor het eerst in het goal, hij is één van de eerste Mustangs.

Vincent Jansen
11 mei 2009, 18:22
Ruud staat niet voor het eerst in het goal, hij is één van de eerste Mustangs.
Hij stond goed te keepen, wel 2x mazzel gehad met schoten van Stefan (1x paal, 1x lat). Vond Borke trouwens ook erg sterk keepen. Den Haag verdient gewonnen, waarvoor felicitaties.

Alex van den Brink
11 mei 2009, 18:42
Mustangs vs Den Bosch 12-3

Martijn Berben
11 mei 2009, 23:28
Wat bedoel je daarmee Martijn?

Omdat wij tegen Utrecht, Eindhoven en Tilburg en bijna alle ploegen absoluut geen schijn van kans hebben.

Kijk in de zomer spelen veel ijshockeyers mee in de competitie. Zelfs sterke spelers uit de eredivisie. Dan gaat het niveau super omhoog. En wij als Wildcats Weert spelen het hele jaar door dus ook in de winter en wij zijn ook pure inline hockeyers. Ik persoonlijk dan niet maar bijna de hele ploeg is een bij elkaar geraapt zooitje wat van de straat komt en daar wat recreatief aan het hockeyen was. En een goed jaar geleden zijn we een officiële club geworden. Met totaal geen enkele ijshockey ervaring.

Wij zijn de laatste tijd toch al veel beter geworden maar hebben nog een hele grote stap te zetten om ooit richting eredivisie te gaan of voor de prijzen te gaan in de eerste divisie.

Zie www.wildcatsweert.nl (http://www.wildcatsweert.nl/)

Robert van de Ven
11 mei 2009, 23:43
Nee was het maar bij 2-0 gebleven, uiteindelijk dik met 10-2 verloren. Ging er meer om dat er twee echt knullige goals in zijn gegaan.

Alex,
Dit wist ik niet. Vorig jaar tijdens de beker zag ik Cristo keepen en daarna Claudia. Dit was de eerste x dat ik Rudy zag keepen. Heb hem idd wel eerder bij jullie spelerspassen gezien maar niet daadwerkelijk op het veld.

Bart,
Idd, heb een stukje geschreven voor ijshockey.com vandaar dat ik hier een account kreeg om daar mee te kunnen reageren.

Martijn,
Zondag tegen thunder 2 he, wat denk je ervan?

Gr
Robert

Vincent Jansen
12 mei 2009, 00:08
Omdat wij tegen Utrecht, Eindhoven en Tilburg en bijna alle ploegen absoluut geen schijn van kans hebben.

Kijk in de zomer spelen veel ijshockeyers mee in de competitie. Zelfs sterke spelers uit de eredivisie. Dan gaat het niveau super omhoog. En wij als Wildcats Weert spelen het hele jaar door dus ook in de winter en wij zijn ook pure inline hockeyers. Ik persoonlijk dan niet maar bijna de hele ploeg is een bij elkaar geraapt zooitje wat van de straat komt en daar wat recreatief aan het hockeyen was. En een goed jaar geleden zijn we een officiële club geworden. Met totaal geen enkele ijshockey ervaring.

Wij zijn de laatste tijd toch al veel beter geworden maar hebben nog een hele grote stap te zetten om ooit richting eredivisie te gaan of voor de prijzen te gaan in de eerste divisie.

Zie www.wildcatsweert.nl (http://www.wildcatsweert.nl/)

Niets is onmogelijk.. Wij hebben vorig seizoen ook de bumpers op 4-4 gehouden terwijl we praktisch alleen maar tegen eredivisie spelers (van Iersel, Vanschagen, ten Bokkel, Donders etc.) speelden. Calimero kan een hoop;)

Bart van Oosterhout
12 mei 2009, 06:34
persoonlijk vind ik dat de bond naar 1 competitie moet gaan. Beginnen in januari en stoppen in oktober/november. Jammer voor de ijshockeyers,maar de ploegen die geen ijshockey spelen (Den Bosch, Boxtel, Culemborg, Tilburg) komen in de zomer bijna niet uit de verf tegen de ijshockeyers. Je ziet dit vooral bij de jeugd vind ik.

Alex van den Brink
12 mei 2009, 06:44
Ik zou nog een keer nadenken wat je schrijft.
De sport is al zo klein.

Marco Kronenburg
12 mei 2009, 09:27
Wie moet waarvoor uitkijken? Zou ijshockey.com een kopje inlineskater willen/kunnen faciliteren?

Alex van den Brink
12 mei 2009, 09:36
Wie moet waarvoor uitkijken? Zou ijshockey.com een kopje inlineskater willen/kunnen faciliteren?
Waar heb jij het nou over?

Marco Kronenburg
12 mei 2009, 09:52
"Ik zou nog een keer nadenken wat je schrijft." jou posting #31

En verder vraag ik of ijshockey.com een kopje zou willen openen voor inlineskaterhockey. wat begrijp je niet alex?

grt marco

Remco Bambacht
12 mei 2009, 09:53
En verder vraag ik of ijshockey.com een kopje zou willen openen voor inlineskaterhockey.

Op het forum of op de website zelf?

Marco Kronenburg
12 mei 2009, 10:07
ik ben echt een leek wat sites e.d. dus even een wedervraag. zoieso op de het forum natuurlijk maar wat bedoel je precies met op de site? ik stuur wel een eerste wedstrijd verlagje als je dat bedoelt.;.))))))) Volgens mij is eindhoven met o.a. theunisse en van biezen die heel toepasselijk KRONENBURG KNIGHTS heten de topfavoriet in de eerste divisie dus wellicht kan daar ook iemand wat schrijven.
grt marco

Alex van den Brink
12 mei 2009, 11:35
"Ik zou nog een keer nadenken wat je schrijft." jou posting #31

En verder vraag ik of ijshockey.com een kopje zou willen openen voor inlineskaterhockey. wat begrijp je niet alex?

grt marco
De rede staat er onder: wanneer de ijshockeyers uitgesloten worden van deelname aan de in-line competitie, door het seizoen van januari tot oktober te laten lopen, heb je kans dat, de toch al kleine sport, zijn bestaansrecht verliest.

Ik snap jou reactie van: "waarvoor moet ik uit kijken" niet. het is een reactie op de bovenliggende posting van Bart.

Tim van Heugten
12 mei 2009, 12:11
Als het zo uitgebreid over inline hockey gaat, kan ik niet anders dan ook even inspringen. Ik vind het leuk om te zien dat er steeds meer ijshockeyers inline hockey gaan spelen in de zomer. Deze spelers brengen kennis en techniek over (hopelijk) op de vaak minder ervaren inline hockey spelers.

Ik speel zelf bij de Eindhoven Rhinos, een team dat uitkomt in de BILHL (België). Ik zal proberen uit te leggen waarom en hoe ik vind dat de sport zich zou moeten ontwikkelen in Nederland om ooit serieus genomen te worden. Hopelijk levert dit een interessante discussie op.

In het algemeen
Er zijn drie internationale bonden, wat voorlopig de ontwikkeling sowieso al moeilijk maakt op alle niveaus (wereldwijd, continentaal, landelijk). Nederland heeft de IISHF (bal, contact) gekozen, sommige landen spelen IIHF (puck, offsides en icing, geen contact), anderen weer FIRS (puck, geen icing en offsides).

Een eigen gezicht
Inline hockey is een sport met een eigen draagvlak. Het is een prima zomertraining voor ijshockey spelers, maar het is een aparte discipline. Veel ijshockeyers merken dat hopelijk wanneer ze beginnen met inline hockey. Zowel de techniek (skaten, remmen), de stickhandling maar zeker ook de spelsystemen zijn anders. Ook een goalie speelt een ander spelletje. Laterale bewegingen zijn nagenoeg uitgesloten, wat de 'patience' en positionering des te belangrijker maakt. Inline hockey (met puck, met bal noem ik vanaf nu skaterhockey) wordt gespeeld zonder contact. Saai, denkt de één, maar het tegendeel is waar. Het brengt meer individuele acties en 1-op-1's wat het attractief maakt voor het publiek. Namen als "Itan Chavira" leveren leuke voorbeelden op op internet.

Speellocatie
Voor ons was de hoofdreden om bij ons zuiderburen te gaan spelen de speelaccommodaties. Inline hockey met puck moet gespeeld worden op een gladde vloer in een hal. Je kunt NIET op een natte/besneeuwde baan spelen. Spelen op asfalt (vaak lekker aflopend, scheuren hier en daar) is net zo min een optie. Juist het technische gedeelte van inline hockey maakt deze sport uniek en op een slechte baan kan dat niet gespeeld worden. Maar Tim, in Nederland zijn nauwelijks binnen locaties! Moet dan toch wel buiten? Inmiddels zijn er drie binnen locaties; 2 in Eindhoven en 1 in Utrecht. Waarom worden daar niet alle wedstrijden gespeeld? In Amerika kan het, in Engeland kan het, waarom hier niet? Ik hoor dan wel eens: "Dan missen we de inkomsten van onze kantine." of "Moet we dan helemaal daar naar toerijden, we spelen toch thuis?" Ik hoop dat deze mensen ooit gaan inzien dat wanneer onze sport niet verder groeit en een meer professionele uitstraling krijgt het op den duur gewoon ophoudt en sponsors nooit geinteresseerd raken.

Bal vs Puck
Het spelen met een bal binnen de IISHF regels is waarschijnlijk een direct gevolg van de vele buitenbanen. Ik speel nu bijna 10 jaar inline hockey en ik heb de bond vaak zien wisselen van regelset (met contact, zonder contact, met puck waar mogelijk, alleen bal). De IISHF is een hele kleine bond (6/7 landen?) waarbinnen Duitsland de dienst uitmaakt. Internationaal (wereldwijd) is het de FIRS die het meeste doet voor de sport. De IIHF organiseert ieder jaar een WK en that's it. Zolang deze bonden niet op welke manier dan ook gaan samenwerken gaat de sport nooit verder groeien. Een sport moet universeel zijn, in ieder land dezelfde regels. Dat is de kracht van voetbal of tennis. In Nederland kan ook gewoon met FIRS regels gespeeld worden, waarbij op buitenbanen de puck vervangen wordt door een bal. Maar een baan als in Utrecht of in Eindhoven vraagt gewoon om met een puck bespeeld te worden. Er zijn al genoeg balsporten, hockey speel je met een puck.

Organisatie en Structuur
Om tot een serieuze competitie te komen moet er één seizoen komen, waarbij een uit- en thuisronde gespeeld wordt met 1 wedstrijd op een dag. Er moet gespeeld worden op zowel zaterdag als zondag. "Ja maar het moet wel een leuke hobby blijven." hoor ik. Helaas zijn dit vaak ijshockey spelers. Door één seizoen te spelen kan het seizoen langer. Dit zal helaas de ijshockeycompetitie kruisen. Helaas, maar inline hockey moet een sport worden die op zichzelf staat. In Frankrijk groeit inline hockey het ijshockey voorbij. In vrijwel alle landen loopt de inline hockey competitie van oktober tot en met april. Geen ijshockeyspelers, wel volwaardige inline hockey spelers. De sport in Nederland is daar wellicht nog te klein voor, maar het moet op z'n minst een doel zijn. Een doel waar alle clubs achter staan. Het blijft een niche sport, dus wellicht moet er wel gekeken worden naar samenwerking met Belgische / Duitse teams en/of competities.

Ik heb het gevoel dat ik nog wel meer wil zeggen, maar laat ik het hier even bij houden. Rest bewaar ik voor later. Graag hoor ik van de ijshockeyers hoe zij tegen de sport aankijken. Ik weet dat sommige ijshockeyers wel eens competitiewedstrijden ijshockey hebben laten schieten voor een EK of EC inline-skaterhockey, dus blijkbaar gaat de liefde voor de sport soms vrij ver. Voor de meeste ijshockeyers is vooral het amateurisme afschrikkend, maar juist daarom moet er geprofessionaliseerd worden. Wanneer wij van inline hockey een geschikt alternatief maken voor ijshockey (is een lange weg) komen de spelers vanzelf. Technische ijshockeyers die op het ijs kwaliteiten missen (fysiek, o.a.) kunnen nu eenmaal bij inline-hockey tot de absolute top behoren (ik weet zeker dat er ijshockeyers zijn die bijv. een Mathieu van Hout wel kunnen schieten omdat ze die op het ijs wel de baas waren).

Groet,

Tim

Vincent Jansen
12 mei 2009, 12:33
Ik vind het prima zoals het is! In de winter op het ijs, in de zomer op skates. En juist dat kleinschalige heeft ook zo z'n charmes toch?

Vincent Jansen
12 mei 2009, 12:44
Op het forum of op de website zelf?
Misschien is het leuk om op de website van ijshockey.com een stukje te plaatsen over de sport, de bekende spelers die mee doen en de bekercompetitie die a.s. zondag wordt gehouden?

Alex van den Brink
12 mei 2009, 13:27
Ik vind het prima zoals het is! In de winter op het ijs, in de zomer op skates. En juist dat kleinschalige heeft ook zo z'n charmes toch?
Absoluut, ik heb het gevoel van het ijshockey zoals 30 jaar geleden, dat deel mis ik nog wel eens in het ijshockey.

Robert van de Ven
12 mei 2009, 13:36
Tim heeft hier echt een aantal goede punten. Ergens krijg ik natuurlijk ook het gevoel dat je aan het preken bent voor eigen parochie maar ik denk dat zoiets onvermijdelijk is.
Het is een prachtig streven om de sport naar een hoger plan te tillen. Daarvoor zijn echter wel alle clubs nodig die in Nederland actief zijn. Het is mooi om hier te verkondigen wat er mis is met de huidige bond terwijl je zelf de makkelijke weg kiest om naar het buitenland te "verkassen". Dit is misschien wat respectloos gezegd, maar ik denk dat verandering vanuit de clubs binnen Nederland zelf moet komen, en dit kan dus pas op het moment dat je met zijn allen speelt. Winschoten en Eindhoven horen, vind ik, in de vaderlandse competitie thuis. Vanuit daar kan je dan afspreken of het idd misschien slim is om op een aantal binnen locaties te spelen.

Echter, in de zomer kan er naar mijn mening ook gewoon worden gespeeld op buitenlocaties mits de baan daar voor geschikt is. Den Haag heeft volgens mij een prachtige buitenbaan, hetzelfde geld voor Rotterdam. En vergeet niet, de meeste verenigingen trainen dus op een buitenbaan, wat de clubs die ook al trainen op een binnenbaan toch een voordeel geven op het moment dat er alleen maar binnen wordt gespeeld. Ik vind dit zelf kolder, maar dit soort argumenten ga je dus wel krijgen.

Ik denk nogmaals dat je echt ontzettend veel goede punten hebt. Vooral in je laatste alinea kan ik me goed vinden. Ik denk dat dit soort discussies vaker moeten worden gevoerd binnen de clubs en binnen de bonden.

Prettig om iig te zien dat de sport nog enigzins leeft.

Tosti (de meeste kennen me voornaam niet eens dus tjah)

Vincent Jansen
12 mei 2009, 13:42
Over ontwikkeling van de sport gesproken: Vorige week hebben Stefan Collard en Dave Wilkes samen met Borke Erades en Erik Lancee een meerdaagse inlinehockey cursus gegeven om het niveau van de jeugdspelers in Nederland op te krikken. Niet alleen aandacht voor techniek en tactiek, maar ook voor voeding en teamgeest/discipline. Als ik de verhalen van deelnemers en organisators hoor is dit een groot succes geweest.

Tim van Heugten
12 mei 2009, 16:37
@Tosti

Je kan niet zeggen dat we het niet geprobeerd hebben. De clubs kiezen er echter bewust voor om het zo te houden. Ik ben op meerdere vergaderingen aanwezig geweest en steeds werd er gezegd:

- Alleen op zondag spelen
- Meerdere wedstrijden op 1 dag spelen
- Twee competities spelen

De grote clubs hebben een relatief groot aandeel ijshockeyers, dus de keuze is daarom wellicht logisch te noemen. Veel ijshockeyers betekent een (korte) zomercompetitie en omdat het 'leuk' moet blijven voor hun en het voor 'hun' een hobby dingetje is willen ze alleen op zondag spelen. Dit zorgt er voor dat er meerdere wedstrijden op 1 dag gespeeld moeten worden (icm het gebrek aan referees).

Zolang de clubs niet gezamelijk naar een hoger doel streven en juist het houtje touwtje gevoel zoals hierboven genoemd wordt koesteren zal er nooit enige ontwikkeling optreden. Natuurlijk zal er in het begin buiten gespeeld moeten blijven worden. Echter, ook in de zomer kan het regenen, worden wedstrijden weer uitgesteld en loopt alles in de soep. Daarom moet op z'n minst het doel zijn om altijd binnen te spelen, desnoods op centrale plekken. In de zomer kunnen dit ook ijsbanen zijn (voeg Tilburg dus toe aan Utrecht en Eindhoven). Speel voorlopig meerdere wedstrijden op 1 dag, totdat er meer locaties zijn.

Nogmaals, het begint met intenties en die er in Nederland te weinig. Vrijwel iedereen denkt in eigen belang. Jij hebt het gevoel dat ik dat ook doe, echter zou ik ook veel liever in Nederland spelen. Uitwedstrijden in Charleroi zijn echt geen pretje, maar het is daar wel altijd droog, er is een gladde vloer waar je met een puck kan spelen, er zijn scheidsrechters en iedereen heeft respect voor elkaar.

Tim van Heugten
12 mei 2009, 16:41
@Vincent

Inderdaad een erg mooi initiatief van Stefan en Dave. Wij hebben vanuit Eindhoven 3 jaar lang het nationaal juniorenteam mogen begeleiden en je ziet dat de behoefte van jonge spelers om zich verder te ontwikkelen er zeker is. Ervaren ijshockeyers zoals Stefan en Dave kunnen enorm veel kennis overbrengen op inline hockey spelers. Zeker voor de jeugd is daar momenteel sterk behoefte aan. Pas nu ontstaat er een generatie oud inline hockey spelers met genoeg kennis en ervaring die de jeugd kan opleiden ipv een goedwillende ouder. Hetzelfde geldt voor coaching. In tegenstelling tot het ijshockey wordt een team vaak begeleid door een goedwillende, doch onervaren, vader of moeder van een speler. Juist deze jonge generatie spelers moet goed begeleidt worden willen we uiteindelijk een competitie spelen met goeie spelers die respect hebben voor de sport en voor elkaar.

Willem Rykers
12 mei 2009, 23:16
17 mei is trouwens de bekercompetitie in Utrecht (knock out competitie, wordt op 1 dag volledig afgewerkt).

Waar kan ik meer informatie vinden over de bekercompetitie... lijkt me een leuke dagbesteding voor aanstaande zondag?
::whitedoh::
Wie, wat, waar precies, wat kost het, van hoe laat tot hoe laat, etc. etc.

Willem Rykers
12 mei 2009, 23:20
Rivalen op de ijzers, niet op de wielen

Uit het Eindhovens dagblad van dinsdag 12 mei 2009 (door Frank Vonken)
http://www.ed.nl/multimedia/archive/01124/ED_INLINERS_787878_1124819h.jpg (http://www.ed.nl/multimedia/archive/01124/ED_INLINERS_787878_1124819b.jpg)
Robbert Maas, Onur Mete, Diederick Hagemeijer en Ritchie van Hulten (vlnr) kijken toe vanaf de bank tijdens de oefenwedstrijd van Lichtstad Knights tegen Den Bosch Daredevils. foto Irene Wouters

EINDHOVEN - Een moment uit de oefenwedstrijd tussen inline (skater) hockeyclubs Lichtstad Knights en Den Bosch Daredevils van afgelopen vrijdag: het Eindhovense team is in de aanval, Robbert Maas passt op Onur Mete, die het balletje doorschuift naar Diederick Hagemeijer.

De slimme Hagemeijer legt terug op Ritchie van Hulten en die scoort. Knights verliest de oefenpot uiteindelijk geflatteerd met 2-5 van de eredivisieclub.

Maar wacht even... Maas, Hagemeijer? Van Hulten, Mete? Dat zijn toch ijshockeyers van de eredivisieclubs Eindhoven Kemphanen en Tilburg Trappers? Clubs die met elkaar overhoop liggen vanwege onder meer de omstreden 'Hagemeijer-transfer' van Trappers naar Kemphanen?

"Dat speelt op bestuurlijk niveau", zegt Maas van Kemphanen. "De spelers hebben onderling geen problemen. De meeste jongens van Knights komen dan wel uit Tilburg, maar dat heeft niks te maken met de problemen tussen de clubs."

Bjorn Willemse van Trappers, die samen met ploeggenoot Peter van Biezen het initiatief nam om een nieuw inlinehockeyteam te vormen, beaamt dat. "Maar dat gedoe tussen Trappers en Kemphanen raakt me wel. Het is niet goed voor het ijshockey in het algemeen. Misschien moeten de clubs maar eens met elkaar om de tafel gaan zitten."

Willemse en Van Biezen speelden inlinehockey voor Utrecht Disaster, maar stopten daarmee vanwege de reistijden. Rolhockeyclub De Lichtstad verleende medewerking en bracht Knights onder aan de Trudostraat in Eindhoven. Voormalig coach van Disaster en tevens bondscoach Gerwin Elesen ging mee naar Eindhoven.

"Inlinehockey is een kleine sport in Nederland ", zegt hij. "Als dan een nieuwe club van de grond wil komen, werk ik daaraan met plezier mee."

Knights begint in de eerste divisie. De club verzocht de bond om meteen toegelaten te worden tot de eredivisie, maar die vlieger ging niet op. Vorig jaar startte Den Haag een nieuwe ploeg op met ijshockeyers van huidig landskampioen HYS, maar het moest ook in de eerste divisie beginnen.

Toch heeft Maas bedenkingen bij het besluit van de bond. "Twee weken geleden wonnen we een oefenpot van eredivisieclub TIC uit Tilburg met 20-0", aldus de captain van Knights. "Dat lijkt mij niet echt een stimulans voor de eerste divisieteams om tegen ons te spelen."

De ijshockeyers spelen inline om conditioneel op peil te blijven in de periode dat het ijshockey stil ligt, maar ook omdat ze het leuk vinden. Willemse: "We betalen gewoon zestig euro contributie."

Maar ijshockeyers blijven ijshockeyers; plezier is prima, winnen veel belangrijker. De uitdaging ligt niet zozeer in de 'strijd' om het kampioenschap in de eerste divisie. De echte uitdaging wacht komend weekeinde. Dan strijden eredivisie en eerste divisie in Utrecht om de nationale beker. De winnaar speelt na het seizoen om de Supercup tegen de kampioen van de eredivisie. "En als je de Supercup wint, ga je Europa in ", zegt Willemse. "Spelen om de Europacup voor clubteams, dát is ons doel."

Robert van de Ven
13 mei 2009, 00:09
Tim,

Nogmaals de achterliggende gedachte is perfect. Het idee om de sport binnen NL professioneler te perfect. Daarom had ik jullie dus zo graag binnen onze eigen competitie gezien! Ook ik vind het natuurlijk prettig om bij jullie binnen te spelen, of bij de lichtstad, of in Utrecht! (en Kerkdriel kan volgens mij ook?)

Ik ben het ook helemaal eens dat uiteindelijk de sport zo moet groeien dat je spelers hebt die volwaardig een volledig seizoen (okt-april) aan 1 stuk door kunnen spelen.

Alleen ik denk juist dat jullie juist hadden moeten blijven om hierop door te hameren. En om eventueel een plan of iets dergelijks te maken. Ik ben er dan niet bij tijdens de vergaderingen, maar het moet toch zo zijn dat clubs als denbosch, boxtel, tilburg etc. Clubs met alleen maar pure inliners hier voor zijn?

Het puck verhaal zou evt een discussie punt kunnen zijn, of waar je alles speelt. Maar de algemene gedachte lijkt me toch aanwezig te moeten zijn? Voor de rest is het dan op elkaar afstemmen en compromissen sluiten. Een kwestie van praten dus. Ontmoet elkaar in het midden zou ik zeggen::cartmanconfused::

Willem,

Het schema is te vinden op www.ishn.nl.
Belooft een leuke dag te worden!

Tosti

Vincent Jansen
13 mei 2009, 00:27
Waar kan ik meer informatie vinden over de bekercompetitie... lijkt me een leuke dagbesteding voor aanstaande zondag?
::whitedoh::
Wie, wat, waar precies, wat kost het, van hoe laat tot hoe laat, etc. etc.
De officiele informatie vind je op http://www.ishn.nl/nieuws.asp?newsid=166 met als belangrijkste feit het speelschema.

Locatie: Sportpark JC Verthoren, Oude Vleutenseweg 12, 3541BE Utrecht. Er wordt gespeeld in een grote witte tent. Over het algemeen is het het beste om de borden richting muziekcentrum te volgen. Afslag naar de baan zit aan de zelfde weg. Volg niet de route op de website van Utrecht Disaster, die is gedateerd! Ook de situatie op google maps is niet meer naar de werkelijkheid.

Alle teams die deelnemen aan de senioren competities (eerste en eredivisie) zijn van de partij. Eerder in dit topic zijn de namen van bekende spelers genoemd.

Normaalgesproken is toegang gratis en ik heb ook niets gehoord over kosten voor deze dag. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel!

Vincent Jansen
13 mei 2009, 00:51
Tim, ik begrijp jou verhaal, maar ben het (eerlijk is eerlijk, uit eigenbelang) niet helemaal met je eens.

Voor mij is Inlinehockey iets wat ik graag in de zomer doe, maar in de winter wil ik ijshockey spelen. Daarom komt het voor mij prima uit dat de competitie is opgedeeld in een zomer en winter deel. Zou dit niet het geval zijn, dan zou ik denk ik voor ijshockey gaan en in de zomer buiten competitie verband trainen. Met een beetje pech valt de ISHN dan ook nog eens uit één in twee bonden, 1tje met de zomer ijshockeyers en 1 met de teams die ook in de winter inlinen. Daar wordt denk ik niemand vrolijk van.

De keuze om meerdere wedstrijden op 1 dag te spelen en alleen maar op zondagen, is eentje die ik niet zou maken, alhoewel ook dit weer zijn charme heeft. Om als sport serieus genomen te worden zou het niet moeten kunnen dat een wedstrijd gefloten wordt door een tegenstander van een vorige/volgende wedstrijd.

Mbt het puck verhaal, ik heb met inlinen nooit met een puck gespeeld, maar op een mooie, gladde baan, zoals in utrecht is het met een bal prima spelen. Voor mij hoeft die verandering er niet perse te komen.

Tim van Heugten
13 mei 2009, 10:16
@Robert

Voor ons als club (maar daar gaat de discussie niet over) waren er meer redenen om niet meer deel te nemen (vechtpartijen, stakingen en de daarop volgende schorsingen). Wanneer er bij andere clubs geen draagvlak is, komen we niet verder. Wij hebben wel degelijk deelgenomen aan discussies met andere vertegenwoordigers van clubs. Ook toen wij al niet meer deelnamen. Nog steeds zijn wij altijd bereid om mee te denken. Juist de pure inline teams wilde graag de opdeling tussen winter en zomer houden, om in het korte winterseizoen de ijshockeyers te mijden. Alleen zijn die maanden de banen zeer beperkt bespeelbaar en zal dat dus alleen goed georganiseerd kunnen worden op binnenbanen. Eindhoven en Utrecht nemen echter geen deel aan die wintercompetitie, en hier begint het verhaal opnieuw.

@Vincent

Prima dat jij graag alleen in de zomer inline hockey speelt. Er zat genoeg toernooien in de zomer in heel Europa om dat lekker te kunnen doen en iedere week met een groepje trainen is een prima zomertraining. Echter ben jij dus niet iemand die structureel iets aan de ontwikkeling van de inline hockey sport kan en wil doen. Dat een ijshockeyer niet liever met een puck traint/speelt vind ik al helemaal vreemd, zeker als je inline hockey ziet als een middel om de zomer mee door te komen. Men moet verder kijken dan Duitsland en inzien dat onze sport gespeeld wordt met een puck. Ik nodig iedereen uit om in Juli naar het WK te gaan kijken in Varese (Italie) of de grootte en populariteit van de inline hockey competities in Frankrijk (www.rollerhockeyfrance.com), Italie (www.legahockey.eu), Spanje (www.hockeylinea.com) of de (www.aihlhockey.com, www.thepiha.com, www.narch.com, www.torhs.com). De bal is een alternatief wat gebruikt kan worden op niet egale vloeren.

Patrick van de Wijgert
13 mei 2009, 11:27
@Robert

Voor ons als club (maar daar gaat de discussie niet over) waren er meer redenen om niet meer deel te nemen (vechtpartijen, stakingen en de daarop volgende schorsingen). Wanneer er bij andere clubs geen draagvlak is, komen we niet verder. Wij hebben wel degelijk deelgenomen aan discussies met andere vertegenwoordigers van clubs. Ook toen wij al niet meer deelnamen. Nog steeds zijn wij altijd bereid om mee te denken. Juist de pure inline teams wilde graag de opdeling tussen winter en zomer houden, om in het korte winterseizoen de ijshockeyers te mijden. Alleen zijn die maanden de banen zeer beperkt bespeelbaar en zal dat dus alleen goed georganiseerd kunnen worden op binnenbanen. Eindhoven en Utrecht nemen echter geen deel aan die wintercompetitie, en hier begint het verhaal opnieuw.

@Vincent

Prima dat jij graag alleen in de zomer inline hockey speelt. Er zat genoeg toernooien in de zomer in heel Europa om dat lekker te kunnen doen en iedere week met een groepje trainen is een prima zomertraining. Echter ben jij dus niet iemand die structureel iets aan de ontwikkeling van de inline hockey sport kan en wil doen. Dat een ijshockeyer niet liever met een puck traint/speelt vind ik al helemaal vreemd, zeker als je inline hockey ziet als een middel om de zomer mee door te komen. Men moet verder kijken dan Duitsland en inzien dat onze sport gespeeld wordt met een puck. Ik nodig iedereen uit om in Juli naar het WK te gaan kijken in Varese (Italie) of de grootte en populariteit van de inline hockey competities in Frankrijk (www.rollerhockeyfrance.com (http://www.rollerhockeyfrance.com)), Italie (www.legahockey.eu (http://www.legahockey.eu)), Spanje (www.hockeylinea.com (http://www.hockeylinea.com)) of de (www.aihlhockey.com (http://www.aihlhockey.com), www.thepiha.com (http://www.thepiha.com), www.narch.com (http://www.narch.com), www.torhs.com (http://www.torhs.com)). De bal is een alternatief wat gebruikt kan worden op niet egale vloeren.

Waar zijn de tijden gebleven waar in een finalewedstirjd de vrouwleijke scheidsrechter aan haar haren over de baan werd meegesleept en iedereen erbij stond te kijken !!!
Of dat een speler/coach bewust zowat de kop eraf sloeg van een tegenstander?

Hopelijk zijn die tijden voorbij.

Robert van de Ven
13 mei 2009, 12:09
Tim,

Wil alleen maar zeggen dat hoe we hier aan het praten zijn dat zoiets eigenlijk tussen de verenigingen moet gaan. Ik denk dat je het daar mee eens bent? Dat jullie mee willen blijven denken is daarin alleen maar zeer prettig. Toch had ik graag tegen jullie gespeelt::afro::

Patrick,

Het voorval waar jij over begint is al echt een paar jaar geleden. De speler in kwestie is voor zijn leven geschorst. En als coach voor 20jaar geloof ik. Als je het uiteindelijk vergelijkt met ijshockey denk ik dat het nog wel meevalt.
Je haalt nu de acties van 1 persoon naar voren, deze mogen nooit staan voor een sport op zich.

Patrick van de Wijgert
13 mei 2009, 12:18
Tim,

Wil alleen maar zeggen dat hoe we hier aan het praten zijn dat zoiets eigenlijk tussen de verenigingen moet gaan. Ik denk dat je het daar mee eens bent? Dat jullie mee willen blijven denken is daarin alleen maar zeer prettig. Toch had ik graag tegen jullie gespeelt::afro::

Patrick,

Het voorval waar jij over begint is al echt een paar jaar geleden. De speler in kwestie is voor zijn leven geschorst. En als coach voor 20jaar geloof ik. Als je het uiteindelijk vergelijkt met ijshockey denk ik dat het nog wel meevalt.
Je haalt nu de acties van 1 persoon naar voren, deze mogen nooit staan voor een sport op zich.

Het zijn 2 voorvallen.
Waar het om gaat is dat deze acties ene aantal jaren geleden echt geen op zichzelf staande acties waren.

Ik hoop gewoon dat het allemaal nu goed geregeld is, en dat men het als sport ziet en niet als bijzaak. Dan kan deze sport groeien.

Tim van Heugten
13 mei 2009, 12:55
@Robert

Helemaal met je eens. De bond is alleen zo druk met de organisatie binnen de NRBB, dat we helaas even stilstaan op het vlak van ontwikkeling en planning. Er moet een groep enthousiaste mensen opstaan die dit oppakken, aangezien nu vrijwel alle organisatie ligt bij een te kleine groep mensen. En als Boxtel een keer langs wil komen lijkt me dat geen probleem, zeker in de voor ons rustige zomer.

@Patrick

Helaas zijn dat soort voorbeelden wellicht een oorzaak voor het kleine kader scheidsrechters in Nederland. De laatste tijd zijn dit soort voorvallen gelukkig niet meer voorgekomen

Piet de Kort
13 mei 2009, 13:21
Rivalen op ijs, vrienden op wielen

door Frank Vonken. woensdag 13 mei 2009 | 02:50 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 mei 2009 | 09:24

http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/01125/BD_B_7888385-b18-k_1125980h.jpg (http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/01125/BD_B_7888385-b18-k_1125980b.jpg) Robbert Maas, Onur Mete, Diederick Hagemeijer en Ritchie van Hulten (vlnr) kijken toe vanaf de bank tijdens de oefenwedstrijd van Lichtstad Knights tegen Daredevils Den Bosch. Foto Irene Wouters

EINDHOVEN - Een moment uit de oefenwedstrijd tussen inline (skater) hockeyclubs Lichtstad Knights en Daredevils Den Bosch van afgelopen vrijdag: het Eindhovense team is in de aanval, Robbert Maas passt op Onur Mete, die het balletje doorschuift naar Diederick Hagemeijer.

De slimme Hagemeijer legt terug op Ritchie van Hulten en die scoort. Knights verliest de oefenpot uiteindelijk geflatteerd met 2-5 van de eredivisieclub.

Maar wacht even... Maas, Hagemeijer? Van Hulten, Mete? Dat zijn toch ijshockeyers van de eredivisieclubs Kemphanen Eindhoven en Destil Trappers? Clubs die met elkaar overhoop liggen vanwege onder meer de omstreden transfer van Trappers-speler Hagemeijer naar Kemphanen? "Dat speelt op bestuurlijk niveau", zegt Maas van Kemphanen. "De spelers hebben onderling geen problemen. De meeste jongens van Knights komen dan wel uit Tilburg, maar dat heeft niks te maken met de problemen tussen de clubs."

Björn Willemse van Trappers, die samen met ploeggenoot Peter van Biezen het initiatief nam om een nieuw inlinehockeyteam te vormen, beaamt dat. "Maar dat gedoe tussen Trappers en Kemphanen raakt me wel. Het is niet goed voor het ijshockey in het algemeen. Misschien moeten de clubs maar eens met elkaar om de tafel gaan zitten."

Willemse en Van Biezen speelden inlinehockey voor Utrecht Disaster, maar stopten daarmee vanwege de reistijden. Rolhockeyclub De Lichtstad verleende medewerking en bracht Knights onder aan de Trudostraat in Eindhoven. Voormalig coach van Disaster en tevens bondscoach Gerwin Elesen ging mee naar Eindhoven.

"Inlinehockey is een kleine sport in Nederland", zegt hij. "Als dan een nieuwe club van de grond wil komen, werk ik daaraan met plezier mee."

Knights begint in de eerste divisie. De club verzocht de bond om meteen toegelaten te worden tot de eredivisie, maar die vlieger ging niet op. Vorig jaar startte Den Haag een nieuwe ploeg op met ijshockeyers van huidig landskampioen HYS, maar het moest ook in de eerste divisie beginnen. Toch heeft Maas bedenkingen bij het besluit van de bond. "Twee weken geleden wonnen we een oefenpot van eredivisieclub TIC uit Tilburg met 20-0", aldus de captain van Knights. "Dat lijkt mij niet echt een stimulans voor de eerste divisieteams om tegen ons te spelen."

De ijshockeyers spelen inline om conditioneel op peil te blijven in de periode dat het ijshockey stil ligt, maar ook omdat ze het leuk vinden. Willemse: "We betalen gewoon zestig euro contributie."

Maar ijshockeyers blijven ijshockeyers; plezier is prima, winnen veel belangrijker. De uitdaging ligt niet zozeer in de 'strijd' om het kampioenschap in de eerste divisie. De echte uitdaging wacht komend weekeinde. Dan strijden eredivisie en eerste divisie in Utrecht om de nationale beker. De winnaar speelt na het seizoen om de Supercup tegen de kampioen van de eredivisie. "En als je de Supercup wint, ga je Europa in", zegt Willemse. "Spelen om de Europa Cup voor clubteams, dát is ons doel." brabantsdagblad.nl/trappers (http://www.brabantsdagblad.nl/trappers)

Robert van de Ven
13 mei 2009, 13:26
Tim,

Misschien is het dan eens tijd dat er mensen vanaf buiten een dergelijke commissie op gaan richten. Verschillende soort mensen ook nog is als het kan. Mensen die dus echt iets kunnen betekenen.

Op dit moment wordt alles gedaan door de groep mensen die er zitten. Dit is gewoonweg teveel werk. Bijv. de marketing is echt belabberd. Ik kijk daarnaar op een totaal andere manier als iemand die er niet in werkt. Waarom dan toch de marketing laten doen door iemand die er niet in werkzaam is?

Het antwoord is natuurlijk simpel, niemand wil het doen. Ik persoonlijk sta er zeker voor open om er tijd in te steken. En stiekem hoop en denk ik dat er zo wel meer zijn.

Robert

Ronald Groenheijde
13 mei 2009, 15:02
Goed om te horen Robert, op de eerst volgende algemene ledenvergadering een kandidaatstelling????::redrant::

Robert van de Ven
13 mei 2009, 15:11
Ronald,

Kandidaat voor wat precies?
Ik respecteer echt een ieder die er nu veel tijd in steekt. Laat dat voorop staan. Het is totaal geen aanval op wie dan ook. Alleen ik denk dat om het beter te maken, moeten er meer mensen hun handen uit de mouwen steken. We moeten niet alles door dezelfde willen laten doen. Al ben ik heel blij met de tijd die bijv. Jij en Paul erin steken. Respect.
Ik probeer nu al te helpen, buiten mijn drukke werk om.
Praten kan altijd vind ik, en de tijd die ik heb besteed ik er graag aan. Ik sta er dus idd voor open.

Robert

Bart van Oosterhout
13 mei 2009, 17:13
Goed om te horen Robert, op de eerst volgende algemene ledenvergadering een kandidaatstelling????::redrant::
hoi Ronald!

Ze laten echt voortaan iedereen op dit forum toe.......

Jasper Lesterhuis
13 mei 2009, 18:01
De voorvallen met scheidsrechters die hierboven genoemd worden staan zeker niet op zichzelf. Ik heb een aantal jaar nationaal en internationaal gefloten met bal-hockey, en het was bijna ieder weekend raak met wedstrijden die compleet uit de hand liepen. Bedreiging van scheidsrechters was de normaalste zaak, mijn collega waarmee ik altijd floot hield het dan ook voor gezien. Ben toen zelf een jaar doorgegaan, maar meerdere escalaties meegemaakt en toen zelf ook gestopt met fluiten.

Over het niveau Inlinehockey in Belgie, er zijn inderdaad enkele teams die er bovenuit steken, maar het afgelopen seizoen zijn meerdere teams al veel sterker geworden. Het spelen van een competitie die niet zomers heel groot is, en in de winter onder barre omstandigheden wordt gespeeld met 4 of 5 teams was voor ons als Rhinos inderdaad een reden om in Belgie te gaan spelen. Ook het uitkomen in een champions-cup, waar niet zoals bij de ISHF slechts enkele landen bij zijn aangesloten, is iets wat ik een pre vind ten opzichte van skaterhockey.

Martijn Berben
18 mei 2009, 09:06
En wie heeft de beker gewonnen gister?

Ik weet dat Mustangs, Knights, Utrecht en ? de halve finale speelden.

Alex van den Brink
18 mei 2009, 09:31
En wie heeft de beker gewonnen gister?

Ik weet dat Mustangs, Knights, Utrecht en ? de halve finale speelden.
De Mustangs hebben Utrecht, in de halve finale, met 4-3 verslagen en daarna, in de finale, de Kronenburg Knights met 9-2 oid.

Daardoor zijn de Mustangs op weg naar de dubbel dit jaar!

Robert van de Ven
18 mei 2009, 09:40
Wat trouwens een verassende halve finalist was, tenminste in mijn opinie, is Rotterdam. Speelde erg sterk en verraste bijna de Knights.

De halve finale was echt prachtig om te zien moet ik zeggen. Was pure promotie voor de sport. Op dit moment zijn Den Haag en Utrecht echt DE teams in NL denk ik. Het verschil met de Knights was, tot mijn verassing, toch erg groot. Tot twee x heeft Den Haag nu van Utrecht gewonnen, dit is echt al heel lang niet meer voorgekomen in de competitie dat utrecht 2x achter elkaar verliest.

Het maakt de competitie iig wel leuk.

Dramatische overwinning natuurlijk van jullie he martijn....:Bonk3:

Robert

Martijn Berben
18 mei 2009, 09:55
Wat trouwens een verassende halve finalist was, tenminste in mijn opinie, is Rotterdam. Speelde erg sterk en verraste bijna de Knights.

De halve finale was echt prachtig om te zien moet ik zeggen. Was pure promotie voor de sport. Op dit moment zijn Den Haag en Utrecht echt DE teams in NL denk ik. Het verschil met de Knights was, tot mijn verassing, toch erg groot. Tot twee x heeft Den Haag nu van Utrecht gewonnen, dit is echt al heel lang niet meer voorgekomen in de competitie dat utrecht 2x achter elkaar verliest.

Het maakt de competitie iig wel leuk.

Dramatische overwinning natuurlijk van jullie he martijn....:Bonk3:

Robert

Haha wij hadden er ook helemaal geen rekening mee gehouden dat we zouden winnen. Maar tegen 4 man hebben we het nog niet goed gedaan maarja we hebben gewonnen! Als jullie een paar man erbij zouden hebben dan was het denk ik anders geweest.

En toe mochten we 6 uur wachten om tegen de Knights alle hoeken van de baan te zien.:)

Robert van de Ven
18 mei 2009, 10:03
Martijn,

had graag gezien dat het penalty shots zouden worden....
En als je dan scoort aub schiet hem gewoon in de kruising, was echt zo'n frotgoal via de verdediger. Pfff echt...
lol

R

Vincent Jansen
18 mei 2009, 12:04
Het was inderdaad een mooie dag voor de sport! Ik heb genoten van veel wedstrijden en heb het niveau naarmate de dag vordere zien stijgen. Ik vond de wedstrijd Disaster 1 vs Bumpers trouwens ook wel leuk om te zien.

Het team uit de Lichtstad viel mij enigszins tegen. Individueel zijn het allemaal goede spelers, maar als team komten ze (nog) niet uit de verf.

Voor ons (Utrecht 2) was de dag ook meer dan geslaagd. We hadden ons voorgenomen om minimaal de eerste ronde door te komen en dat is gelukt. Daarna met 2-0 van Den Haag verloren, waarmee we minimaal voldaan hebben aan het voornemen gezichtsverlies te voorkomen!

Den Haag (Alex) gefeliciteerd met de overwinning (opvallende vorm had de beker dit jaar trouwens): http://snackbar.pullevaarder.nl/cms/images/heineken%20krat.gif

Alex van den Brink
18 mei 2009, 12:38
Het was inderdaad een mooie dag voor de sport! Ik heb genoten van veel wedstrijden en heb het niveau naarmate de dag vordere zien stijgen. Ik vond de wedstrijd Disaster 1 vs Bumpers trouwens ook wel leuk om te zien.

Het team uit de Lichtstad viel mij enigszins tegen. Individueel zijn het allemaal goede spelers, maar als team komten ze (nog) niet uit de verf.

Voor ons (Utrecht 2) was de dag ook meer dan geslaagd. We hadden ons voorgenomen om minimaal de eerste ronde door te komen en dat is gelukt. Daarna met 2-0 van Den Haag verloren, waarmee we minimaal voldaan hebben aan het voornemen gezichtsverlies te voorkomen!

Den Haag (Alex) gefeliciteerd met de overwinning (opvallende vorm had de beker dit jaar trouwens): http://snackbar.pullevaarder.nl/cms/images/heineken%20krat.gif
Dank je wel, ik had een andere afspraak deze mooie dag. Maar ben ziek op de bank terecht gekomen...

Robert van de Ven
18 mei 2009, 13:04
Alex,
idd gefeliciteerd, zeer verdient gewonnen.
Waar in den haag spelen jullie eigenlijk? Ik heb een aantal jaren terug, al weer iets van 10 ofzo, een x in den haag ge-inlined op een buitenbaan. Deze buitenbaan was echter wel van beton en mits droog zeer goed bespeelbaar. Is dat nog dezelfde?

Gr
R

Vincent Jansen
18 mei 2009, 13:13
Zouden de mensen die dit forum lezen trouwens even in hun team willen navragen of iemand zondag per ongeluk mijn tas heeft mee genomen? Blauwe CCM zonder zijvakken..

Alex van den Brink
18 mei 2009, 14:43
Alex,
idd gefeliciteerd, zeer verdient gewonnen.
Waar in den haag spelen jullie eigenlijk? Ik heb een aantal jaren terug, al weer iets van 10 ofzo, een x in den haag ge-inlined op een buitenbaan. Deze buitenbaan was echter wel van beton en mits droog zeer goed bespeelbaar. Is dat nog dezelfde?

Gr
R
Bedankt.

Ja het is de Maraton in het Zuiderpark, als het droog is speelt die lekker.
We zijn wel bezig met een overkapping.

Maar die is er nog niet voor de 14e juni.

Piet de Kort
18 mei 2009, 15:37
Zouden de mensen die dit forum lezen trouwens even in hun team willen navragen of iemand zondag per ongeluk mijn tas heeft mee genomen? Blauwe CCM zonder zijvakken..

Tassen verwisseld of bleef er geen staan??? :goodman:

Vincent Jansen
18 mei 2009, 15:41
er is niets blijven staan... ging weer eens als laatste weg, want moest eerst uitgebreid het toernooi analyseren:partyman:.. alle tassen, inclusief eigen waren toen weg

Alex van den Brink
18 mei 2009, 15:42
Je kan het ook even op de verschillende hyves vragen

Vincent Jansen
18 mei 2009, 15:50
Je kan het ook even op de verschillende hyves vragen
bedankt! goede tip!

Bart van Oosterhout
18 mei 2009, 16:46
ik zal het morgen eens in tilburg vragen bij de condors

Robert van de Ven
18 mei 2009, 21:16
Alex,
een overkapping? mooi vooruitzicht!
Ben je het trouwens met me eens dat utrecht eigenlijk de enige bedreiging voor jullie is? (en boxtel thunder natuurlijk.......::afro::)

Ik zal een mail rondsturen onder mijn clubgenoten die er gisteren waren ivm de tassen.

Robert

Vincent Jansen
19 mei 2009, 00:33
De eerste foto's die fotograaf Jan Groen gemaakt heeft, staan inmiddels online! http://www.goedkoopstewebruimte.com/janwgroen//inline%20skater%20hockey/frameset%20inline/inlineframeset3.htm

Marco Kronenburg
19 mei 2009, 09:42
vincent, ik heb je tas en geef hem woensdag mee aan john. zie je marco

Robert van de Ven
19 mei 2009, 14:48
Marco,

Jullie dachten natuurlijk dat daar de beker inzat?:Bonk3:
Wie van de Mustangs zitter er eigenlijk in het NL team?

R

Bart van Oosterhout
19 mei 2009, 16:20
De eerste foto's die fotograaf Jan Groen gemaakt heeft, staan inmiddels online! http://www.goedkoopstewebruimte.com/janwgroen//inline%20skater%20hockey/frameset%20inline/inlineframeset3.htm

ik zie maar 1 foto meer niet

Vincent Jansen
19 mei 2009, 18:11
ik zie maar 1 foto meer niet
even klikken op bekercompetitie. de uitslagen van de eerste 2 wedstrijden zijn links. dat zijn de foto's die er tot nu toe opstaan