PDA

View Full Version : [NHL] Playoffs Spoilertopic

Pagina's : [1] 2

Freek Joosten
19 april 2009, 08:16
Kom niet in dit topic als je geen tussenstanden of uitslagen wilt weten. Laat svp de andere topics vrij van uitslagen en tussenstanden, dan weet iedereen waar ze wel en niet kunnen komen!

Ik ben erg verbaasd dat Washington met 2-0 achterstaat in de serie, en vind het jammer dat ook Philly tegen een 0-2 aankijkt.

'Mijn' Detroit doet het uitstekend. 4-1 en 4-0 en de vorm is precies op tijd terug. Mooi!

Stefan van der Spek
19 april 2009, 09:09
Ja idd. dat is wel zo verstandig voor degene die nog wel de wedstrijd "as live" willen kijken op een later tijdstip...!!!

Remco Bambacht
19 april 2009, 09:15
Montreal komt toch een beetje gefrustreerd over. Geweldig om te zien hoe Bergeron die Fransoos tegen het ijs werkt. Verder is Montreal eigenlijk een ploeg met 1 fatsoenlijke speler en dat is Kovalev. Jammer dat Lucic zich laat gaan en een match penalty krijgt.

Stefan van der Spek
19 april 2009, 09:22
Kovalev laat zijn waarde zien in de playoffs...mooi voor hem, maar te weinig voor het team...Koivu heb ik eigenlijk nog weinig van gehoord???!!!

Peet van Raak
19 april 2009, 12:42
YouTube - Boston Bruins | "Date"

Briljant!

Stefan van der Spek
19 april 2009, 13:16
Ja geweldig niet die reclames van de Bruins...er zijn er nog enkele...!!!!

Theo Appelhof
19 april 2009, 17:49
Ach ja wat ik ook een verassing vind is dat de toch wat meer onervaren ploeg van de Blackhawks met 2-0 in wedstrijden voor staan tegen Calgary.

En vanavond voor de mensen die het kunnen zien om 21.00 uur live de Phillies tegen Pitsburg.

Allemaal veel plezier met de voortzetting van de Play-Offs.

Groetjes Theo.

Jordy Rutten
19 april 2009, 18:46
Ach ja wat ik ook een verassing vind is dat de toch wat meer onervaren ploeg van de Blackhawks met 2-0 in wedstrijden voor staan tegen Calgary.

Geweldig h?, Theo?:)

http://www.gr33n.net/upload/smiley_oilers.gif

Michael Schoenmakers
19 april 2009, 19:19
Kom niet in dit topic als je geen tussenstanden of uitslagen wilt weten. Laat svp de andere topics vrij van uitslagen en tussenstanden, dan weet iedereen waar ze wel en niet kunnen komen!

Ik ben erg verbaasd dat Washington met 2-0 achterstaat in de serie, en vind het jammer dat ook Philly tegen een 0-2 aankijkt.

'Mijn' Detroit doet het uitstekend. 4-1 en 4-0 en de vorm is precies op tijd terug. Mooi!

Freek goed bedoeld je eerste posting aar maak dan een tweede posting met de uitslagen !!! maar goed het is nu al ouw nieuws ;)

Abe Brouwer
19 april 2009, 19:53
Straks om 21.00 live op ESPN America Flyers-Pens, alweer de 3e wedstrijd in de serie.

Abe Brouwer
19 april 2009, 20:34
Flyers-Pens is een leuke wedstrijd tot nu toe.::fight::

Stefan van der Spek
19 april 2009, 21:58
Laten die 2 teams elkaar maar lekker afmatten en hopen dat het een 7-series mag worden...!!!

Emile Joosten
19 april 2009, 22:52
De Flyers winnen verdiend in een fysiek hard duel met 6-3; een emptynetter en ook een fraaie shorthanded goal. De Penguins hebben het nog lang niet gewonnen, speelden vanavond toch een ietwat matte partij waarin Malkin met twee treffers toch weer beter uit de verf kwam dan The Kid!

Michael Immerzeel
20 april 2009, 10:40
de sharks zijn ook klaar hopelijk traden ze die thornthon weg in the offseason want dit is gewoon om te schaamen wat sharks laat zien, nou maar hopen dat mijn 2e favo team pittsburgh wel verder komt...

Marco Franken
20 april 2009, 15:40
Mijn favo's zijn in volgorde Anaheim Ducks
Pittsburgh Penguines
San Jose Sharks

Ik vind het dus niet erg dat de Ducks de eerste 2 wedstrijden gewonnen hebben.
Alleen jammer dat ze de 2e wedstrijd niet uitgezonden hebben, maar de 3e begint woensdag om half 5, dus staan we een uurtje eerder op voor de eerste 2 periodes.
Lekker op de bank met met mijn Ducks ( Giggy, ookal speelt hij niet) jersey aan en dan naar het werk met de Ducks jas en pet op.

Stefan Bouma
21 april 2009, 11:58
Eerste team is Penguins
Team dat ik niets vind is Philthadelphia Flyers.

Dus hopen dat ze de series winnen! en dan op naar Lord Stanley!

Jos Buter
21 april 2009, 12:49
Het ziet er naar uit dar voor mij woensdagnacht het ijshockey seizoen voorbij is. Na de 3-0 gisteren zie ik de Canadiens niet terugkomen in de serie zolang Price in het goal blijft staan en niet ingewisseld wordt voor Halak. Daarnaast zijn Savard, Lurch Lucic en Chara drie onoverkomelijkheden gebleken bij de Bruins.

En zo gaat het kaarsje van het "Centennial Season" langzaam uit.....

Op naar de golfbaan. De Make me Laughs kunnen plaats maken.

.

Joep Meijsen
21 april 2009, 13:04
Op naar de golfbaan. De Make me Laughs kunnen plaats maken.

Als je nog een leuke baan weet :-)

Remco Bambacht
21 april 2009, 13:25
En zo gaat het kaarsje van het "Centennial Season" langzaam uit.....
.

Ik vroeg me al af waarom Marco zo stil is de laatste tijd!

Ivo Willems
21 april 2009, 14:44
Had er eerlijk gezegd ook niet op gerekend, heb notabene in mn playoff pool op 4-0 Bruins gegokt.
Stuntje was leuk geweest, maar de Bruins waren dit seizoen een maatje te groot voor Montreal.

Jammer, had het 100 jarige bestaan graag opgefleurd gezien met een cup.

Jos Buter
21 april 2009, 15:21
Ik vroeg me al af waarom Marco zo stil is de laatste tijd!

Omdat Marco het verstandigst is. :-)

Abe Brouwer
21 april 2009, 16:22
De Habs hadden hun 100-jarige jubileum heel anders voorgesteld.

Jos Buter
21 april 2009, 17:05
De Habs hadden hun 100-jarige jubileum heel anders voorgesteld.

Yep. Maar dat begon zich al af te tekenen begin vorig seizoen. Elke keer als de Habs wat te vieren hadden, zoals een retirement-night werd er promt van welke tegenstander dan ook verloren. Ook tegen de Make me Laughs werd er maar 3x gewonnen. De Canadiens werden eerste in de conference door 8x te winnen van de Bruins en verder een even record te hebben tegen 70% van alle tegenstand en wat cruciale verliespartijen van de Caps en Devils.

En voor dit seizoen kwam de ommekeer in negatieve zin al bij de All-Star uitverkiezingen.

Price: Nou nee. Zit nog niet op het gewenste niveau.
Komisarek: Nope.
Markov: Ja.
Kovalev: Te inconsistent.

Toen ging Price op een keer een slump in zo diep als de marianentrog en de defence die al helemaal collectief niet thuis gaf. (Hoewel dat bij Brisebois geen uitzondering op het normale niveau) Komisarek speelde als een ballerina in een tu-tu-tje na de all-star break, Kovalev gaf vooral goede passes aan zichzelf, Plekanec en Andrei Kostitsyn konden het net niet meer vinden, maar wel hun bankrekening. De injuries van Robert Lang en Alex Tanguay (die wel goed speelden en scoorden) konden niet opgevangen worden. Big Georges Laraque moet nog steeds beginnen met het huishouden in de North-East division, heeft nog geen kale kop geraakt, hoewel Lucic en Chara nodig eens een knal op hun kale knar moeten krijgen. Sergei Kostytsin leed aan grootheidswaanzin en overmoed. De coach werd eruit gedonderd omdat hij niet communiceerde. Nu doet de GM een Leo Beenhakker immitatie (Adje Interim) maar ook daar is geen beter record uit voort gekomen.

Montreal kan niet enkel draaien op een derde lijn van Latendresse, Kostopoulos en Lapierre; de enige lijn die deed waarvoor het op het ijs stond: scoren en irriteren. Als er dan verder geen plaats gemaakt wordt voor jongens die het hart wel op de goede plek hebben zitten (Bouillon, Begin, Dandenault), maar met misschien iets minder kwaliteit, ten faveure van aankomende nog net niet NHL rijpe twintigers kom je er niet aan het eind van het seizoen.

Ik zal opgelucht zijn als de Bruins dit team uit zijn lijden verlost. Dan kan ik me alvast verheugen op de draft en free agency periode, zonder me aan het huidige team te ergeren.

.

Laurens de Jager
22 april 2009, 02:52
Red Wings weer een winst op zak, i'm happy

Abe Brouwer
22 april 2009, 05:22
Canucks als eerste door naar de volgende ronde na een 3-2 OT-zege op Blues.

Bart op de Beeck
22 april 2009, 10:39
De pens leiden de serie met 3-1 na een duur bevochten uit overwinning!

MVP Marc Andre Fleury

Eric van der Putten
23 april 2009, 00:51
Pfff, wat een wedstrijd zeg, game 4 tussen de Canadiens en de Bruins.

1 periode, snelle 1-0 voor Montreal, schotverhouding 16-7 in het voordeel van Montreal. Aan het einde van de 1e periode twee geweldige goals van de Bruins, door Ryder en Krejci (assist Ryder).

Hoe krijg je een vol stadion met fans in twee minuten stil! hahaha.

Ik denk dat deze wedstrijd nog wel een keer uit de hand gaat lopen. In de laatste seconde werd Chara gepakt na een, niet bestrafte, cross-check van hem.

Chris van Os
23 april 2009, 02:39
Bruins met een sweep naar 2de ronde playoffs

Abe Brouwer
23 april 2009, 05:38
Flames brengen de serie op 2-2 dankzij 6-4 zege tegen Blackhawks.

Remco Bambacht
23 april 2009, 09:04
Bruins met een sweep naar 2de ronde playoffs

De grote vraag is: was het nou een bedoelde pass van Bergeron op Kessel die de strafbank verliet?

Joep Meijsen
23 april 2009, 09:06
De grote vraag is: was het nou een bedoelde pass van Bergeron op Kessel die de strafbank verliet?

Hoe was het vanmorgen in de tuin van een niet nader te noemen Montreal-supporter?

Jos Buter
23 april 2009, 09:26
Hoe was het vanmorgen in de tuin van een niet nader te noemen Montreal-supporter?

Rustig, aangezien hij al op weg was naar de golfbaan, waar de Leafs al twee weken zijn.

.

Peet van Raak
23 april 2009, 10:19

Dat zal altijd een vraag blijven, vrees ik, Remco. Wat geen vraag zal blijven, is het feit dat Kessel offside reed toen hij de pass ontving. Bij NHL on the fly leverde men vanochtend het bewijs. Niet dat het iets af doet aan de prestatie van de Bruins (ze waren veel en veel beter dan Montreal), maar geeft nog maar eens aan hoe moeilijk arbitrage in ijshockey is.

Joep Meijsen
24 april 2009, 07:27
YouTube - Boston Bruins | "Date" (http://www.youtube.com/watch?v=DDpKx4w_NIc)

Briljant!

Het is een hele serie spotjes. Deze verscheen na de sweep van Montreal op de site van de Bruins.

http://bruins.nhl.tv/team/console.jsp?catid=659&id=40537
(http://bruins.nhl.tv/team/console.jsp?catid=659&id=40537)

Joep Meijsen
24 april 2009, 07:33
Detroit ook door naar de volgende ronde, de Ducks maakten korte metten met San Jose en hebben nog maar één overwinning nodig, maar Philadelphia houdt het spannend tegen de Penguins. Het zijn interessante play-offs tot nu toe.

Stefan van der Spek
24 april 2009, 15:42
Vannacht om 01:00 uur...live op ESPN America Game 5 Rangers @ Caps...!!!!!

Stefan van der Spek
25 april 2009, 12:43
Even als reactie op de "mooie goal" van Ovechkin in de multimedia topic: (wil geen spoiler zijn :))

Denk dat de 1-0 goal van Bradley iets meer waarde had ook met het mooi zijn...Ovechkin gaat hier voor de actie omdat de wedstrijd gespeeld is na de 3-0 die deed de wedstrijd op slot...niet dat ik uberhaupt vertrouwen had in een goede afloop voor de Rangers want die bakten er vanaf minuut 1 al niets van vooral met de penalties vroeg in de wedstrijd...
En aangezien Ovechkin deze moves van linksbuiten naar binnen toe de hele series al probeerde en slechts 1x eerder succesvol was en zeker 2 dozijn x gestopt werd door Girardi of Staal en anders Lundqvist...is het in mijn ogen niet meer dan een meevaller voor hem...!!!
De belangen in deze wedstrijd maakten het moeilijk om vermakelijk ijshockey te kijken, de Rangers hebben het aan zichzelf te danken dat ze de Caps de goals op prestenteer blaadje hebben voorgelegd...1-0 slippertje van Roszival SH, 2-0 Lundqvist met een zeldzame softy, 3-0 Face-off win Betts maar die geeft m pardoes aan Semin en zelfs zoals je in het filmpje ziet gaan de Rangers in de aanval in de fout, wel door goed forechecken van de Caps dan, gaat 1 Ranger onderuit en Ovechkin krijgt de puck met alle ruimte en gaat op avontuur...!!!!

Rangers hebben alles in eigen hand, dit kunnen ze morgen afmaken en ze hebben alle reden anders uit de startblokken te komen dan gisteren...!!! Tortorella heeft duidelijk gemaakt met het inzetten van verschillende lines tijdens PP, alle spelers heeft ie zo'n beetje gebruikt om de beste spelers van de Rangers duidelijk te maken dat het niet normaal is te denken dat het een gewoonte is dat de beste spelers op basis van presteren in het verleden een garantie zijn voor het spelen op de PP en de meeste minuten te maken met 5on5...
Ik denk dat Tortorella ondanks al het verliezen van de wedstrijd dit goed heeft meegegeven aan deze dragende spelers (Gomez, Drury, Naslund, en ook de relatief jonge Zherdev en Antropov) Je ziet ook gelijk dat de jongelingen het zeker zeer goed doen (Dubinsky, Callahan, Korpikoski, Staal, Girardi)
Ook Lundqvist eruit halen is geen verkeerde zaak geweest, de laatste periode hem eruit halen vindt "the King" echt niet leuk en dat zal alleen maar positief bijdragen in een goed herstel, fysiek als ook mentaal voor Game 6...Lundqvist kan als geen ander terugkomen van een mindere wedstrijd en hopenlijk geldt dit ook voor Avery die waarschinlijk wel weer zal spelen morgen...

Als de 1st period goed zit voor de Rangers, dan komt het wel goed, als ze net zo beginnen als gisteren dan heb ik meer dan grote twijfels..de pijnlijke punten zijn gisteren naar voren gekomen, kijken of ze zo snel al een antwoord hierop hebben...

Game 5 eindigde dan toch nog in die zin positief dat de Rangers nog probeerden een goal te forceren tot de allerlaatste seconde...

Abe Brouwer
25 april 2009, 16:46
Rangers-coach John Tortorella kan problemen verwachten aangezien hij tijdens de wedstrijd een flesje water naar een fan gooide.

Stefan van der Spek
25 april 2009, 17:55
Rangers-coach John Tortorella kan problemen verwachten aangezien hij tijdens de wedstrijd een flesje water naar een fan gooide.

Denk niet dat hij problemen hoeft te ondervinden hoor...check filmpje maar effe...dit had ik nl. deels ook wel gezien...hij kreeg een glas bier over zich heen en Tortorella pakte een stik en wilde daar de Caps fan mee te lijf gaan....geen overdreven reactie volgens mij.... hier het filmpje...

YouTube - John Tortorella vs Fan - Rangers Capitals Game 5 - Apr 24 09

t is maar goed dat er glas zat want als de Rangers spelers meer tijd hadden gehad dan had een Orr zeker ingegrepen...Tortorella was er snel bij met de stick...en gelukkig hadden ze het op de bank snel door en was security er snel bij...

Michael Immerzeel
25 april 2009, 23:01
pittsburgh ook door gelukkig...

Stefan van der Spek
26 april 2009, 08:05

Toch wordt Tortorella de wedstrijd van vanavond geschorst...!! na onderzoek zou hij eerst met water hebben gegooid en daarna is pas het bier over hem heen gegaan..!!!
De NHL is terecht streng op fysieke contact met fans en er zal wel een aanleiding zijn geweest dat dit is gebeurd, maar terechte straf gezien de feiten...!!!!

Abe Brouwer
26 april 2009, 19:40
Wat een rauwdauwer is die Donald Brashear. Jerome Betts verlaat geblesseerd het ijs.
Halverwege 1e periode 1-1 tussen Rangers en Capitals.

Abe Brouwer
26 april 2009, 21:13
De 3e periode is begonnen bij Rangers-Capitals. Het is 1-5 en Rangers hebben van goalie gewisseld: Valiquette erin en Lundquist eruit. Net een kans voor Rangers.

Abe Brouwer
26 april 2009, 21:52
Capitals winnen met 5-3 en dwingen 7e wedstrijd af die dinsdag gespeeld wordt.

Emile Joosten
26 april 2009, 21:55
Was 'n leuke wedstrijd en op 'n mooi tijdstip!!

Stefan van der Spek
27 april 2009, 23:12
Glen Sather heeft Bettman een brief gestuurd, daarin staat wel duidelijk aangegeven wat de beweegreden uiteindelijk is geweest van Tortorella om zo te reageren op Caps fans achter de Rangers bench...absoluut begrijpelijk, helaas ook een strafbaar feit volgens NHL regels, maar ook zeker een beschuldigende vinger naar de security van de Caps...

hier het stukje van Rangers.com:

Glen Sather's Letter to Gary Bettman

Apr 26, 2009, 4:54 PM EDT

Below is the letter Rangers President and General Manager Glen Sather sent to NHL commissioner Gary Bettman in response to the one-game suspension of Head Coach John Tortorella:

Dear Gary:

In addition to your suspension of Coach Tortorella for his actions during last night's game, we respectfully request that you consider appropriate discipline in light of Washington's gross negligence in ensuring the safety of the personnel on the Rangers' bench, including Coach Tortorella, in the face of the Rangers' repeated requests for intervention against egregious fan misconduct during Game 5. As importantly, we would like the League's intervention to ensure that there are adequate security measures in place to protect our personnel in the event there is a Game 7 in Washington.

Neither the NHL nor either team has had the opportunity to conduct a full investigation or to interview all witnesses but the television coverage and the statements made by Rangers bench personnel make clear that Washington utterly failed in its security obligations to the Rangers, not to mention its own fans. The tension was evident from before the opening face-off. Throughout the game, several people seated immediately behind the visitors' bench took advantage of the looseness of the glass panels and the unusually wide gaps between the panels to assault the Rangers with some of the most obscene language imaginable.

Because of the way the glass is installed, the patron sitting behind Coach Tortorella (the gray-haired, bearded man in the white T-Shirt) could literally scream into the coach's ear. According to Rangers trainer Jim Ramsay, one patron was screaming at the team, in graphic language, about whether Dan Girardi (http://rangers.nhl.com/team/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8471958) and Marc Staal (http://rangers.nhl.com/team/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8471686) have a sexual relationship. This was within earshot of several children seated nearby. Several other fans also made repeated homophobic remarks. Moreover, Mr. Ramsay reported that he and other bench personnel were spit on by one or more "fans" as they yelled through the gaps in the glass.

Your statement tonight referred to alerting security. In the first period, Mr. Ramsay warned the security guard stationed on the nearest stairwell (a large African-American man) that the situation was unacceptable and was likely to get ugly. No action was taken. The misconduct continued. In the second period, Mr. Ramsay warned a female security supervisor that some fans were out of control and that he was concerned that something unfortunate was going to happen. Although this supervisor was equipped with a radio, she apparently took no action, because the same fans were in their seats when the team returned to the bench for the third period. According to press accounts, no fans were ever ejected or permanently removed from their seats.

Washington's failure to respond to what its personnel knew -- and were specifically warned -- was a potentially dangerous situation contributed significantly to this unfortunate incident. Accordingly, we respectfully request that you consider imposing appropriate discipline on Washington for its knowing failure to protect the Rangers and prevent the situation from deteriorating into an incident that reflects badly on all of us. In addition, we must immediately discuss how Washington is going to handle security for any Game 7. Neither the Rangers nor the well-behaved Capitals fans should be forced to endure the extraordinary level of fan misconduct that Washington failed to prevent in Game 5.

Thank you for your consideration.

Glen

Verder Brashear met een 6 games suspension, waar de Rangers echt niets aan hebben ook al is hij er game 7 niet bij...!!!
Rangers beste PK man en face-off man Blair Betts zal er niet bij zijn in game 7 door de opgelopen blessure...

Anisimov is wel opgeroepen voor game 7, de talentvolle Rus, die een zeer goed seizoen had met de Hartford Wolfpack, maakte zijn debuut in Rangers jersey tijdens Graves Night in januari...
Hopen dat hij voor een verrassing kan zorgen net als in voorgaande jaren Korpikoski dit ook deed met zijn debuut tegen de Pens in game 5 vorig jaar van de playoffs waar hij de gelijkmaker scoorde en eerdere jaren ook Dawes en Callahan dit succesvol deden...

Abe Brouwer
28 april 2009, 05:23
Einde verhaal voor de Flames. Verder lijkt het erop dat ook de Sharks de golfbaan op kunnen.

Emile Joosten
28 april 2009, 06:24
Einde verhaal voor de Flames. Verder lijkt het erop dat ook de Sharks de golfbaan op kunnen.

Inderdaad; Ducks wint met 4-1 en mag in de volgende ronde naar Detroit!!

Stefan van der Spek
29 april 2009, 03:01
Ja hoor...spelen de Rangers een keer weer naar hun kunnen, verliezen ze...!!! outplayed de Caps de 1ste 2 periodes...maar de beslissing bleef uit en het was wachten op 1 moment en die kwam alleen precies nadat Dubinsky zijn schot aan de andere kant net naast zag gaan, met de counterattack is het good old Fedorov die zijn klasse nog maar eens toont...!!!
Voel me nu zwaar klotuhhh...Caps waren favoriet, laatste 2 games lieten ze ook weer zien waarom, maar dat het een GAME 7 werd lag ook vooral aan de tactische wijze van game 1, 2 en 4 van de Rangers, met als afsluiter een geweldige GAME 7 waar de Rangers meer hadden verdiend dan ze uiteindelijk kregen...
Beide goalies waren weer zeer goed, Lundqvist met enkele game savers, maar het mocht niet baten....!!!!

Stefan van der Spek
29 april 2009, 03:07
Devils vs. Hurricanes 3-3....Hurricanes scoren met iets meer dan 1 minuut voor het eind de gelijkmaker...!!!!

Abe Brouwer
29 april 2009, 05:28
De volgende ronde is nu compleet en de speeldata zijn ook bekend:

Boston-Carolina: 1,3,6,8,10,12,14 mei

Washington-Pittsburgh: 2,4,6,8,9,11,13 mei

Detroit-Anaheim: 1,3,5,7,10,12,14 mei

Vancouver-Chicago: 30 april, 2,5,7,9,11,14 mei

Emile Joosten
29 april 2009, 06:29
De volgende ronde is nu compleet en de speeldata zijn ook bekend:

Boston-Carolina: 1,3,6,8,10,12,14 mei

Washington-Pittsburgh: 2,4,6,8,9,11,13 mei

Detroit-Anaheim: 1,3,5,7,10,12,14 mei

Vancouver-Pittsburgh: 30 april, 2,5,7,9,11,14 mei

Pittsburgh gaat het erg druk krijgen.......

Harm Wietze Oldersma
29 april 2009, 07:34
knip met de counterattack is het good old Fedorov die zijn klasse nog maar eens toont...
knip

Dat was inderdaad een schitterend schot! Lundqvist hoorde de puck alleen voorbij komen volgens mij. En zo begon de dag voor mij wel goed...;)

Theo Appelhof
29 april 2009, 10:56
Ja erg knap dat je met een team twee wedstrijden op een dag kan spelen.

Maar het is een Tiepfoutje.

Hier de link naar het goede shedule p[rogramma.

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=420555

Groetjes Theo.

Theo Appelhof
29 april 2009, 11:02
Volgens de info op de site van ESPN America krijg je zowel zaterdag om 21.00 uur en Zondag om 20.00 uur Nederlandse tijd twee wedstrijden live.

Gezien het programma van spelen neem ik aan dat de volgende wedstrijden worden uitgezonden.

Zaterdag Washington Pittsburg of Vancouver Chicago weet niet hoe het zit met de tijds zones verschillen.

En dan Zondag Boston Carolina of Detroit Anaheim.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
29 april 2009, 16:11

Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker. Heb het al aangepast. :Bonk3:

Laurens de Jager
29 april 2009, 17:58
Vrijdag kan Detroit beginnen aan de Duckhunt (nee niet die game op de NES :Bonk3:)Ik heb voor zaterdag vrij gevraagd en als ik het niet krijg dan maar de echte bikkel uithangen en alsnog kijken ::thumbsup::

Ik denk dat Detroit wint met 4-1!

Abe Brouwer
29 april 2009, 18:11
Volgens de info op de site van ESPN America krijg je zowel zaterdag om 21.00 uur en Zondag om 20.00 uur Nederlandse tijd twee wedstrijden live.

Gezien het programma van spelen neem ik aan dat de volgende wedstrijden worden uitgezonden.

Zaterdag Washington Pittsburg of Vancouver Chicago weet niet hoe het zit met de tijds zones verschillen.

En dan Zondag Boston Carolina of Detroit Anaheim.

Groetjes Theo.

Zaterdag Washington-Pittsburgh om 19.00 en zondag Detroit-Anaheim om 20.00.

Emile Joosten
29 april 2009, 19:51
Dat was inderdaad een schitterend schot! Lundqvist hoorde de puck alleen voorbij komen volgens mij. En zo begon de dag voor mij wel goed...;)

Was inderdaad een meer dan fantastisch doelpunt van Sergei Fedorov, terwijl Ovechkin, vrijstaand voor de goal smeekte om een passje!

Harm Wietze Oldersma
29 april 2009, 20:17
Was inderdaad een meer dan fantastisch doelpunt van Sergei Fedorov, terwijl Ovechkin, vrijstaand voor de goal smeekte om een passje!

Maar Ovechkin was er wél heel blij mee :) Hij zat vannacht trouwens niet echt lekker in de wedstrijd vond ik maar gelukkig is het ook wel een handige 'afleider'.

Theo Appelhof
29 april 2009, 21:14
Nou moet zeggen dat de ontknoping van New Jersey tegen Carolina ook wel mooi was.

Groetjes Theo.

Anthony Schoenmakers
29 april 2009, 21:20
Zo wat een drama voor de Devils!!
zo sta je voor, en 1.20 min later sta je achter en kun je naar de golf baan!!
Zouden de Devils al met hun hoofd bezig zijn geweest met een evt overtime ofzo, de Huricanes in ieder geval niet haha!!

Remco Bambacht
29 april 2009, 21:38
Zie het instorten van New Jersey als een soort gerechtigheid voor al dat afbraakijshockey van de laatste tien jaar. Ok, afbraakijshockey is geen echt woord (denk ik) but you get the point. Nu mag Carolina gesweept worden door Boston.

Michael Immerzeel
30 april 2009, 15:35
hopelijk winnen pittsburgh en detroit hun series...

Emile Joosten
2 mei 2009, 08:32
hopelijk winnen pittsburgh en detroit hun series...

Detroit heeft de eerste winst binnen maar Ducks had toch het betere van het spel!

Gerrit Hof
2 mei 2009, 10:26
Zie het instorten van New Jersey als een soort gerechtigheid voor al dat afbraakijshockey van de laatste tien jaar. Ok, afbraakijshockey is geen echt woord (denk ik) but you get the point. Nu mag Carolina gesweept worden door Boston.

al ben ik geen Devils fan,en jij dus al helemáál niet, ik vind deze posting nergens op gebaseerd.
En alleen al het feit dat ene Scott Gomez in de line up heeft gestaan betekend dat je never nooit afbraakijshockey(of wat dat dan ook zijn mag)kunt spelen.

Remco Bambacht
2 mei 2009, 10:47
al ben ik geen Devils fan,en jij dus al helemáál niet, ik vind deze posting nergens op gebaseerd.

Jawel, het is gebaseerd op het verdedigende spel van New Jersey. Boston speelde vorig jaar ook zo'n soort ijshockey onder Claude Julien. Niet om aan te zien.

Xander van Dijk
2 mei 2009, 14:23
Wat een wedstrijd gister! Dat word een vette serie detroit/anaheim! En vanavond 19:00 pens vs. Caps. Genieten dus!

Remco Bambacht
3 mei 2009, 23:13
Wanneer maken die Red Wings het nou eens af? Nog vijftig minuten en dan beginnen de Big Mighty Bruins....vrijmaken die zender!

Lou-Ann Bartels
3 mei 2009, 23:31
Wanneer maken die Red Wings het nou eens af? Nog vijftig minuten en dan beginnen de Big Mighty Bruins....vrijmaken die zender!

Tja, de derde overtime al! Wel spannend hoor!
Ga jij de hele nacht nog ijshockey kijken dan?

Lou-Ann Bartels
3 mei 2009, 23:40
Anaheim wint!!
Die Hiller heeft wel een wereldpartij staan keepen, zeg.

Remco Bambacht
4 mei 2009, 01:22
Tja, de derde overtime al! Wel spannend hoor!
Ga jij de hele nacht nog ijshockey kijken dan?

Ja, ik blijf wakker voor Boston. Na de eerste periode 0-0, zit er nog iemand te kijken haha?

Lou-Ann, die Hiller was inderdaad fenomenaal tegen Detroit. Niemand mist die overschatte Giguere nog.

Willem Kraaijeveld
4 mei 2009, 02:48
Zit op Bonaire via internet (als de wind gunstig blijft ivm wifi) te kijken, Avalanche voor met 2-0, en volgens mij had dat 3-0 moeten zijn maar die werd niet goedgekeurd, na minuten video-overleg met Toronto. Signaal valt alleen steeds vaker weg, k*t!::censor::

Willem Kraaijeveld
4 mei 2009, 03:06
3-0 empty net, afgelopen voor boston, en terecht speelden niet goed en Ward was geweldig in het goal voor Carolina.

Laatste minuten was de verbinding weer OK, ga naar bed morgen weer veel snorkelen en rusten en Amstel Brights of Polars naar binnen werken: leven is goed op Bonaire!!!

Emile Joosten
4 mei 2009, 05:41
Pas in de derde overtime wist Marchant te scoren voor de Ducks en de serie dus gelijk te trekken.
Denk dat we nog vijf close games gaan zien tussen Ducks en Wings.
En Hiller was inderdaad de absolute topper in game #2!!

Rob Verschuuren
4 mei 2009, 07:42
Inderdaad, Hiller was geweldig!

Joep Meijsen
4 mei 2009, 07:53
Ik heb het einde niet gehaald :-(

Na de eerste overtime vond ik het wel goed geweest.

Theo Appelhof
4 mei 2009, 08:52
Mooi dat ze gewonnen hebben en ja ik ben dus na de tweede overtime naar mijn bedje gegeaan.

Was tegen half een vanacht vond het wel jammer dat ik em niet uit heb kunnen kijken.

Groetjes Theo.

Piet de Kort
4 mei 2009, 10:55

Overtimes van 20 minuten (5 tegen 5) is ook wel wat anders dan 5 min. overtime met 4 tegen 4.

Tjesus, dur kwam bijna geen eind aan!!! The Reds waren beter maar dat telt helaas niet. Op naar game 3. :goodman:

Remco Bambacht
4 mei 2009, 11:00

Ik ben in de derde periode van Boston in slaap gevallen. Wellicht had de tussenstand wel invloed daarop..

Ro Herregraven
4 mei 2009, 11:12
Overtimes van 20 minuten (5 tegen 5) is ook wel wat anders dan 5 min. overtime met 4 tegen 4.

Tjesus, dur kwam bijna geen eind aan!!!

En dan te denken dat er in de historie van de NHL maar liefst 42 wedstrijden zijn geweest die NOG langer duurden...

Zie hier: http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=421326&cmpid=rss-News%20in%20English

De langste duurde (inclusief de 60 minuten reguliere speeltijd) 176 minuten en 30 seconden. Da's dus pas in de 6e OT dat er gescoord werd! Da's pas waar voor je geld, (bijna) drie wedstrijden voor de prijs van één!

Lou-Ann Bartels
4 mei 2009, 12:10

Tjesus, dur kwam bijna geen eind aan!!! The Reds waren beter maar dat telt helaas niet. Op naar game 3. :goodman:

Piet, waarom vond je de Red Wings beter? De grote sterren Datsyuk/Zetterberg/Franzen waren niet wat ik van ze gewend ben en hebben niet echt potten kunnen breken. Die jonge goalie van Anaheim deed dat wel. Een 1-1 stand maakt het in ieder geval spannender dan mogelijk weer een clean sweep van Detroit. Is ook wel eens leuk voor de verandering. Let's see what happens next! :)

Theo Appelhof
4 mei 2009, 21:05
Ben nu naar de herhaling van Boston-Carolina aan het kijken vind het een regelrechte aanfluiting dat de derde goal van carolina wordt afgekeurd.

In de herhaling van kan je goed zien dat de puck echt voor 100 % achter de goal line is.

Groetjes Theo.

Anthony Schoenmakers
4 mei 2009, 22:01
Ben nu naar de herhaling van Boston-Carolina aan het kijken vind het een regelrechte aanfluiting dat de derde goal van carolina wordt afgekeurd.

In de herhaling van kan je goed zien dat de puck echt voor 100 % achter de goal line is.

Groetjes Theo.

Die goal was zeker goed idd!!
Je kon het goed zien bij de opnames van boven de goal. Je zag duidelijk wit tussen de puck, en de doellijn.
Als je dan nog ziet dat de camera nog een beetje achter de doellijn hangt, dan MOET dit een geldig doelpunt zijn geweest!!
Maar goed het maakte niet veel uit, Carolina wint het uiteindelijk toch.

Piet de Kort
4 mei 2009, 22:42
Piet, waarom vond je de Red Wings beter? De grote sterren Datsyuk/Zetterberg/Franzen waren niet wat ik van ze gewend ben en hebben niet echt potten kunnen breken. Die jonge goalie van Anaheim deed dat wel. Een 1-1 stand maakt het in ieder geval spannender dan mogelijk weer een clean sweep van Detroit. Is ook wel eens leuk voor de verandering. Let's see what happens next! :)

Uit de statistieken bleek toch ook dat de The Reds veel beter waren. Shots on goal was vele malen hoger, neemt niet weg dat Hiller geweldig stond te keepen. Ik vond The Reds gewoon veel gevaarlijker dan The Ducks.
Maarja de goals tellen, voor de rest niets! :Bonk3:

Wat mij wel opvalt in de NHL play-offs: thuisvoordeel wordt tot nu toe erg slecht benut! :goodman:

Eric van der Putten
4 mei 2009, 23:35
Die goal was zeker goed idd!!
Je kon het goed zien bij de opnames van boven de goal. Je zag duidelijk wit tussen de puck, en de doellijn.
Als je dan nog ziet dat de camera nog een beetje achter de doellijn hangt, dan MOET dit een geldig doelpunt zijn geweest!!
Maar goed het maakte niet veel uit, Carolina wint het uiteindelijk toch.

Dit is het besluit genomen door de Situation Room in Toronto:

Video Review - Carolina at Boston, 19:58 of 2nd period
05.03.2009 / 09:18 PM ET

Hockey Operations reviewed the shot by Carolina's Larose to see if the puck was entirely across the goal line. The referee's call on the ice was no goal - therefore video review needed to determine conclusively that the puck was over the line. Video review determined that it was inconclusive as to whether the puck crossed the goal line in its entirety - no goal.

Het was dus niet geheel duidelijk of de puck in zijn GEHEEL over de doellijn was, dus geen doelpunt.

In dit geval moest men dus nagaan of het wel een doelpunt was, omdat de ref de goal had afgekeurd. Niet te zien dat de puck over de doellijn was, dus geen doelpunt.

In het geval de ref de goal had goedgekeurd, dan had naar alle waarschijnlijkheid nagegaan moeten worden of de puck niet over de doellijn was gegaan en omdat dit dan eveneens niet goed te zien was geweest, zou het doelpunt goedgekeurd zijn geworden.

Michael Schoenmakers
5 mei 2009, 07:21
YouTube - Chad Larose Scores on Thomas - Was This a Goal?

Ivo Willems
5 mei 2009, 10:22
Caps wint met 4-3 van de Pens, zowel Crosby als Ovechkin een hattrick. Echt een battle of the stars die serie :)

Piet de Kort
5 mei 2009, 10:26
Dit is het besluit genomen door de Situation Room in Toronto:

Video Review - Carolina at Boston, 19:58 of 2nd period
05.03.2009 / 09:18 PM ET

Hockey Operations reviewed the shot by Carolina's Larose to see if the puck was entirely across the goal line. The referee's call on the ice was no goal - therefore video review needed to determine conclusively that the puck was over the line. Video review determined that it was inconclusive as to whether the puck crossed the goal line in its entirety - no goal.

Het was dus niet geheel duidelijk of de puck in zijn GEHEEL over de doellijn was, dus geen doelpunt.

In dit geval moest men dus nagaan of het wel een doelpunt was, omdat de ref de goal had afgekeurd. Niet te zien dat de puck over de doellijn was, dus geen doelpunt.

In het geval de ref de goal had goedgekeurd, dan had naar alle waarschijnlijkheid nagegaan moeten worden of de puck niet over de doellijn was gegaan en omdat dit dan eveneens niet goed te zien was geweest, zou het doelpunt goedgekeurd zijn geworden.

Gisteren duidelijk kunnen zien dat de puck de doellijn in zijn GEHEEL was gepasseerd! Ze hebben het duidelijk stil gezet en iedereen (commentatoren) waren het er over eens: DOELPUNT!
1 moment toen de puck recht overeind stond was hij in zijn geheel de doellijn gepasseerd! Deze opnames waren wel van de andere kant genomen als wat nu op het filmpje staat! :goodman:

Anthony Schoenmakers
5 mei 2009, 10:38
Gisteren duidelijk kunnen zien dat de puck de doellijn in zijn GEHEEL was gepasseerd! Ze hebben het duidelijk stil gezet en iedereen (commentatoren) waren het er over eens: DOELPUNT!
1 moment toen de puck recht overeind stond was hij in zijn geheel de doellijn gepasseerd! Deze opnames waren wel van de andere kant genomen als wat nu op het filmpje staat! :goodman:
En zoals ik al eerder zij, kon je dit al zien op debeelden van de camera die iets achter de doellijn hangt. Als de camera recht boven de doellijn had gehangen zou zelfs te zien moeten zijn dat de puck nog veel verder over de lijn was.
Ik blijf erbij: GOAL!!

Theo Appelhof
5 mei 2009, 11:05
Ja zeker maar kijken wij dan zo goed of hebben ze daar in die video ruimte want dat is waar de beelden worden bekeken nou zulke slechte ogen.

Echt snap noch steeds niet dat deze 100 % goal niet goed gekeurd werd.

Nou was het niet beslissend maar aangezien dit net voor de pauze beslist werd, had het ook anders kunnen gaan in de derde periode.

Groetjes Theo.

Laurens de Jager
6 mei 2009, 06:20
Smerige k*t eenden winnen met een goalie interference en een afgekeurde goal van de Wings. Dat ze die highly overrated Niedermayer een keer in 2en checken zeg. Maarja het is playoffs hockey! :Bonk3:

Piet de Kort
6 mei 2009, 06:57
Smerige k*t eenden winnen met een goalie interference en een afgekeurde goal van de Wings. Dat ze die highly overrated Niedermayer een keer in 2en checken zeg. Maarja het is playoffs hockey! :Bonk3:

Was een zuiver doelpunt van Hossa van The Reds. Ref keurde goal af omdat hij de losliggende puck (net voor de doellijn) NIET had zien liggen en floot op het moment van schieten! :Bonk3:::censor:::Bonk3:

http://www.nhl.com/ice/recap.htm?id=2008030233&navid=DL|NHL|Home

Laurens de Jager
6 mei 2009, 07:16
Was een zuiver doelpunt van Hossa van The Reds. Ref keurde goal af omdat hij de losliggende puck (net voor de doellijn) NIET had zien liggen en floot op het moment van schieten! :Bonk3:::censor:::Bonk3:

Yep toch jammer! Na die rumble op het einde en het verlies van de game ben ik benieuwd wat de Wings nog kunnen brengen in game 4.... :S

Jasper Maassen
6 mei 2009, 10:39

Yep toch jammer! Na die rumble op het einde en het verlies van de game ben ik benieuwd wat de Wings nog kunnen brengen in game 4.... :S

Als er een team mentaal sterk is, is het Detroit wel. Ik denk dat ze gewoon hard terugslaan met de winst in game 4!

Laurens de Jager
6 mei 2009, 19:06
Als er een team mentaal sterk is, is het Detroit wel. Ik denk dat ze gewoon hard terugslaan met de winst in game 4!
Ja dat is ook wel weer zo en de playoff wedstrijden zijn toch heel wat anders als het reguliere seizoen. Ik heb er ook weer vertrouwen in dat ze de volgende game hard terug slaan. Playoff ervaring zat in dit team!

Xander van Dijk
6 mei 2009, 23:22
Ik werd ook helemaal gek toen die goal van hossa werd afgekeurd! Helemaal na de goal van niedermayer... Ik denk dat de wings vandaag snoeihard terug slaan. Lets go red wings!!!

Xander van Dijk
7 mei 2009, 23:04
Half 5 einde nachtdienst en dan snel naar huis om de wings zien te winnen en het thuisvoordeel terug te pakken! Lets go red wings!

Eric van der Putten
7 mei 2009, 23:36
Nog even terugkomend op de afgekeurde goal van Carolina tegen Boston.

Ik heb het moment (waarvan iedereen zegt dat men wit ijs ziet aan de linkerkant van de puck), het gewone shot en het ingezoomde shot, voorzien van een rode lijn. Deze rode lijn geeft de achterkant van de doellijn weer. Waar zie jij dat de puck over de lijn is, Piet?

http://members.home.nl/bosschebusje/goalofniet1.jpg

http://members.home.nl/bosschebusje/goalofniet.jpg

Piet de Kort
8 mei 2009, 07:16
Nog even terugkomend op de afgekeurde goal van Carolina tegen Boston.

Ik heb het moment (waarvan iedereen zegt dat men wit ijs ziet aan de linkerkant van de puck), het gewone shot en het ingezoomde shot, voorzien van een rode lijn. Deze rode lijn geeft de achterkant van de doellijn weer. Waar zie jij dat de puck over de lijn is, Piet?

Kijk de bewegende beelden maar na, Eric! Was een zuiver doelpunt! Helaas dus niet toegekend door de ref, dus gewoon verder spelen en niet zeuren! Dat is ook NHL! ::redrant::

Laurens de Jager
8 mei 2009, 08:13
Half 5 einde nachtdienst en dan snel naar huis om de wings zien te winnen en het thuisvoordeel terug te pakken! Lets go red wings!
Haha hey Xander nu blij dan? Tering man wat een westrijd. Nu Babcock de lijnen wat heeft geswitched vlamt de 2e lijn behoorlijk of is dat de eerste lijn? :p

Zondag game #5 om 23:00!

Let's go Red Wings, let's go!

Piet de Kort
8 mei 2009, 10:07
Haha hey Xander nu blij dan? Tering man wat een westrijd. Nu Babcock de lijnen wat heeft geswitched vlamt de 2e lijn behoorlijk of is dat de eerste lijn? :p

De eendjes zullen nu wel janken!!! Niedermayer kan vanaf maandag lekker gaan golfen!! :goodman:

Xander van Dijk
8 mei 2009, 13:25

ik ben idd een behoorlijke blije vandaag ghehe... wat een heerlijke wedstrijd!!

ja beste 2de/1ste lijn die je maar kan bedenken ;) the mule en hossa waren helemaal los...

nu het momentum vasthouden in de joe louis arena en dan door stomen naar de volgende ronde... waar ik op de blackhawks hoop... die gister trouwens ook knap terug kwamen....

let's go red wings!!! let's go!!!!

Michael Immerzeel
8 mei 2009, 18:11
van de 30 teams vind ik de red wings helemaal niks maar laat ze aub die ::censor:: ducks eruit gooien want die haat ik gewoon echt, en dat is niet omdat ze mijn visjes hebben uitgeschakeld...

toen ik op het forumtoernooi de shirts van het forumteam zag dacht ik nog daar wil ik nooit in spelen! sorry pietje!

Piet de Kort
8 mei 2009, 20:41
toen ik op het forumtoernooi de shirts van het forumteam zag dacht ik nog daar wil ik nooit in spelen! sorry pietje!

Daar MAG je ook niet zomaar in spelen, Michael!! Voor het FORUMTEAM MOET je een uitnodiging voor krijgen!!! ::happy::::cheerleader::::wavetowel::

P.s. Wim Viguurs wederom bedankt voor het beschikbaar stellen van de mooie shirts en sokken tijdens het R.G. toernooi!!!::thumbsup::

Alex van den Brink
8 mei 2009, 22:40
Daar MAG je ook niet zomaar in spelen, Michael!! Voor het FORUMTEAM MOET je een uitnodiging voor krijgen!!! ::happy::::cheerleader::::wavetowel::

P.s. Wim Viguurs wederom bedankt voor het beschikbaar stellen van de mooie shirts en sokken tijdens het R.G. toernooi!!!::thumbsup::

Ze waren weer te heet gewassen!

:Frustry:

Piet de Kort
8 mei 2009, 22:55
Ze waren weer te heet gewassen!

:Frustry:

Mijn sokken pasten wel, Alex!!! :goodman:

Abe Brouwer
9 mei 2009, 06:54
In 3 van de 4 series staat het 2-2 na 4 wedstrijden. Bij Boston-Carolina staat het echter 1-3 en zondag kan Carolina de eerste zijn die een conference-finale bereikt.

Piet de Kort
11 mei 2009, 07:08
Nog 1 wedstrijdje voor de EENDJES en ze kunnen lekker gaan zwemmen of golfen!!! ::wavetowel::::cheerleader::::happy::

Xander van Dijk
11 mei 2009, 08:52
Ik ga vandaag lekker een potje duckhunt op de oude nintendo 8bit spelen... Ik denk dat niedercryer dit seizoen nog maar 1 wedstrijdje speelt. Goede pot van de wings gister! Lets go red wings!!!!

Laurens de Jager
11 mei 2009, 10:21
Yes indeed! 2e Periode gaf Detroit een echte hockeyclinic weg met Datsyuk voorop!
Dinsdag goed uitrusten dan volg ik de game toch weer live :D
Vandaag weer een mooie dag ::wavetowel::

Theo Appelhof
11 mei 2009, 10:53
Yes indeed! 2e Periode gaf Detroit een echte hockeyclinic weg met Datsyuk voorop!
Dinsdag goed uitrusten dan volg ik de game toch weer live :D
Vandaag weer een mooie dag ::wavetowel::
Ja Laurens weet niet hoe de wedstrijd is afgelopen heb de eerste twee periodes afgekeken en zal vanavond naar de replay kijken.

Maar over jou posting het volgende wat het ook gaat worden tussen deze teams er zit nog genoeg kwaliteit en klasse in het team van detroit.

Maar wat is er nou mooier dan dit soort wedstrijden en wie er op het einde naar de volgende ronde gaat ja dat is nog even toekomst.

Veel plezier en ja ook ik geniet er van.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
12 mei 2009, 05:28
Chicago als eerste naar de conference-finale. Washington dwingt 7e wedstrijd af.

Jordy Rutten
12 mei 2009, 07:02
Chicago als eerste naar de conference-finale.

Volkomen verdiend. Chicago heeft een aantal mooie stunts laten zien in de Play Offs.

Joep Meijsen
12 mei 2009, 07:48
Weer geen Stanley Cup voor Mats :-(

Lou-Ann Bartels
12 mei 2009, 14:04
Jammer voor Mats, wel heel gaaf dat Chicago weer een ronde verder is! ::wavetowel::

Pittsburgh-Washington was erg spannend. Drie goals vlak achter elkaar, waarvan 1 voor de Pens en 2 voor de Caps, waardoor die op een 4-3 voorsprong kwamen. Vlak voor het einde nog de gelijkmaker, maar in overtime won Washington :(
Gonchar wordt node gemist, maar ik hoop toch dat Pittsburgh het in het hol van de leeuw nog gaat redden.

Abe Brouwer
13 mei 2009, 05:40
Boston en Anaheim dwingen ook een 7e wedstrijd af!

Overigens knokken op het ijs direct na Anahiem-Detroit.

Xander van Dijk
13 mei 2009, 07:50
aaaaaaaaaargh.... ik krijg steeds meer een hekel aan die ducks... dat word nog een hele klus back in the joe...

maar dat zou toch moeten lukken... na de laatste vechtpartij kwamen de wings ook knallend uit de startblokken...

hawks vs. wings zou toch geweldig zijn....

lets go red wings!!!!

Jasper Maassen
13 mei 2009, 09:38
aaaaaaaaaargh.... ik krijg steeds meer een hekel aan die ducks... dat word nog een hele klus back in the joe...

maar dat zou toch moeten lukken... na de laatste vechtpartij kwamen de wings ook knallend uit de startblokken...

hawks vs. wings zou toch geweldig zijn....

lets go red wings!!!!

Ik heb net die vechtpartij op het einde gezien. Zonder enige aanleiding (behalve zijn eigen hooking) begint Getzlaf op Hossa in te slaan. Datsyuk, die Niedermayer vasthoudt zoals dat hoort bij een vechtpartij, krijgt een cheapshot elleboog van cheapshot Scott. Corey "toughguy" Perry wint zijn eerste vechtpartij ooit zo ongeveer tegen Brian Rafalski of all people. Ik hoop dat Ericson in de laatste wedstrijd eens goed orde op zaken stelt. Wat mij betreft stellen ze McCarthy weer eens op!

Go reds Go!

Piet de Kort
13 mei 2009, 11:14
Ik heb net die vechtpartij op het einde gezien. Zonder enige aanleiding (behalve zijn eigen hooking) begint Getzlaf op Hossa in te slaan. Datsyuk, die Niedermayer vasthoudt zoals dat hoort bij een vechtpartij, krijgt een cheapshot elleboog van cheapshot Scott. Corey "toughguy" Perry wint zijn eerste vechtpartij ooit zo ongeveer tegen Brian Rafalski of all people. Ik hoop dat Ericson in de laatste wedstrijd eens goed orde op zaken stelt. Wat mij betreft stellen ze McCarthy weer eens op!

Go reds Go!

Highlights Game 6 met op het eidn de knokpartij! http://www.nhl.tv/team/console.jsp?hlg=20082009,3,236&fr=false

Laurens de Jager
14 mei 2009, 00:12

Go reds Go!
Het zijn een stel cheapshots bij elkaar de F*cks. Pronger is een eerste klas zakkenwasser samen met zn maatje Niedermayer (nog steeds veel te zwaar overrated defence) en ook Getzlaf en zn lijn zijn allemaal geen haar beter.
Perry heeft al een keer klappen gekregen van Ericsson. Babcock wil het niet maar als het moet dan doet Ericsson op een andere manier van zich spreken.
Kijk zelf maar: YouTube - Jonathan Ericsson Tees Off On Rockford Ice Hog
En hij is best lenig: YouTube - Jonathan Ericsson Jumping Over Boards
Ducks gaan er aan in The Joe!

ps. Waar blijven die dodelijk checks van Kronwall?

Abe Brouwer
14 mei 2009, 05:29
Pens winnen met 6-2 bij de Caps en gaan dus door.

Eric van der Putten
14 mei 2009, 08:49
Pens winnen met 6-2 bij de Caps en gaan dus door.

Inderdaad, was wel vreemd om te zien, Alexander the Gr8 was niet thuis deze wedstrijd...

Harm Wietze Oldersma
14 mei 2009, 08:55
Was wel een vermakelijke wedstrijd, de Caps kwamen zowel defensief als offensief duidelijk te kort. Het zal de onervarenheid wel zijn... Vooral de defensieve blunders werden door de Pens direct afgestraft. Jammer maar helaas.

Joep Meijsen
14 mei 2009, 09:03
Was wel een vermakelijke wedstrijd, de Caps kwamen zowel defensief als offensief duidelijk te kort. Het zal de onervarenheid wel zijn... Vooral de defensieve blunders werden door de Pens direct afgestraft. Jammer maar helaas.

Zeker jammer, ik heb heel weinig met die waggelende vogels.

Mike Norman
14 mei 2009, 13:05
Babcock wil het niet maar als het moet dan doet Ericsson op een andere manier van zich spreken.

Er lijkt me wel reden genoeg om je 4e lijn aan te passen nu!

Lou-Ann Bartels
14 mei 2009, 13:09
Wat een ge'jammer' hier. De Caps hebben gewoon een slechte wedstrijd gespeeld op een heel belangrijk moment. 1e periode 3-0, 28 seconden in de 2e periode 4-0 en direct daarna de 5-0. Het stadion was wel erg stil en terecht. Zelfs Ovechkin was onzichtbaar op de eerste paar minuten na.
Pittsburgh is door, net als de Blackhawks. :Crowd: I'm a happy woman!

@ Laurens, maak je niet zo druk om de tegenstander. Is slecht voor je bloeddruk en dus ook voor je hart ;)

Anthony Schoenmakers
14 mei 2009, 18:25
Damn, wat een domper voor de Caps!! Alle wedstrijden in de serie waren zo close, en dan in amper een minuut is het gedaan!! Want, face it, na die twee snellen goals zakte de Caps als een kaartenhuis in. Ze hadden in de derde periode nog even een opleving, maar het was veel te laat. Helaas!!
En voor de Wings: hou je bezig met de puck, en laat je vooral niet bezig houden door het gekwaak van die eendjes!! Anders ga je mee in hun spelletje!!
De Wings gaan door, en worden er dan uitgegooit door de Blackhawks haha!! (tenminste dat hoop ik dan ::tease::).

Laurens de Jager
14 mei 2009, 21:51
Er lijkt me wel reden genoeg om je 4e lijn aan te passen nu!

Yep Mike ik ben benieuwd wat Babcock zal doen om dit te voorkomen of te verhelpen.

@ Lou-Ann: je hebt gelijk ik zal er volgende keer wat beter opletten. Ach je weet hoe het soms kan gaan...

Theo Appelhof
14 mei 2009, 21:55
Yep Mike ik ben benieuwd wat Babcock zal doen om dit te voorkomen of te verhelpen.

@ Lou-Ann: je hebt gelijk ik zal er volgende keer wat beter opletten. Ach je weet hoe het soms kan gaan...
Wat voor een aanpassing er ook gedaan wordt, een ding is zeker het wordt een echte KRAKER.

En wie er door gaat ik weet het niet.

Groetjes Theo.

Xander van Dijk
14 mei 2009, 23:32
Dat word een kort nachtje vannacht. Maar ik wil toch live zien hoe de sucks gesloopt gaan worden! Stelletje laffe herders uit anaheim. Old time hockey at the joe! Let's go Red Wings!!!!

Xander van Dijk
15 mei 2009, 02:42
The duck luck is over! Red wings win!!! Nog 4 uurtjes slapen maar its worth it! Hawks vs. Wings ik kan niet wachten...

Remco Bambacht
15 mei 2009, 04:32
Jezus zeg. Dat uitgerekend die mr. cheapshot Walker de winnende goal scoort voor Carolina in OT. Zo zie je maar dat sport soms niet eerlijk is.

Goh wat een frustrerende wedstrijd.

Abe Brouwer
15 mei 2009, 05:22
De 4 Conference-finalisten zijn bekend:
Detroit-Chicago: zondag wedstrijd #1
Pittsburgh-Carolina: maandag wedstrijd #1

Ik voorspel Detroit-Pittsburgh als finale.

Ivo Willems
15 mei 2009, 07:51
GO CANES \o/

(sorry remco :p )

Hoop nu op een Hurricanes vs Blackhawks finale.

Jasper Maassen
15 mei 2009, 12:57
De 4 Conference-finalisten zijn bekend:
Detroit-Chicago: zondag wedstrijd #1
Pittsburgh-Carolina: maandag wedstrijd #1

Ik voorspel Detroit-Pittsburgh als finale.

Hoe lang is het geleden dat we twee jaar achter elkaar dezelfde finale hadden? (heb nu geen tijd om het zelf uit te zoeken...)

Piet de Kort
15 mei 2009, 13:52
The duck luck is over! Red wings win!!! Nog 4 uurtjes slapen maar its worth it! Hawks vs. Wings ik kan niet wachten...

Om half 3 ben ik naar mijn mandje vertroken bij een 3-1 stand. Het was nog spannend geworden! :Bonk3:

Xander van Dijk
15 mei 2009, 14:09
Om half 3 ben ik naar mijn mandje vertroken bij een 3-1 stand. Het was nog spannend geworden! :Bonk3:

niks gemist hoor piet :Bonk3:

heerlijke wedstrijd!! en die irritante pronger/perry en niedercryer hebben eindelijk gekregen wat ze verdienen... je kan niet altijd geluk hebben... wel diep respect voor die hiller... die hield ze constant in de race....

Harry Pal
15 mei 2009, 19:57

heerlijke wedstrijd!! en die irritante pronger/perry en niedercryer hebben eindelijk gekregen wat ze verdienen... je kan niet altijd geluk hebben... wel diep respect voor die hiller... die hield ze constant in de race....

Wat dacht je dan die irritante Crosby, Malkin en Kunitz wat een etterbakken.

Stefan Bouma
15 mei 2009, 20:15
verklaar je nader, Crosby laat juist zien hoe hij veranderd is. Een ware leider! Voorop in de strijd en points of course ;)

Abe Brouwer
15 mei 2009, 20:53
Wedstrijd #1 van Detroit-Chicago is a.s. zondag live om 21.00 op ESPN America.

Piet de Kort
15 mei 2009, 20:55
Wedstrijd #1 van Detroit-Chicago is a.s. zondag live om 21.00 op ESPN America.

Gelukkig, een keer een normale tijd voor ons Hollanders!!! ::wavetowel::

Michael van Opstal
15 mei 2009, 23:08
Gelukkig, een keer een normale tijd voor ons Hollanders!!! ::wavetowel::

Als je tijd over hebt Piet kun je ook hier komen kijken...
http://lrdjv.com/~yop/caribous/Affiche%20300dpi%20V2.jpg

Je hoort het wel als we de finale in Marseille gaan spelen,regel ik wat kaartjes voor je!:partyman:

Michael Immerzeel
16 mei 2009, 00:30
gellukig washington is klaar en terecht nu hopen op chicago - pittsburgh want dat zijn de twee toekomst teams met jonge sterren die alleen maar beter gaan worden!

Remco Bambacht
16 mei 2009, 06:40
gellukig washington is klaar en terecht

Washington speelt samen met Chicago verreweg het leukste ijshockey. Doodzonde dat ze niet doorgaan.

Laurens de Jager
16 mei 2009, 07:56
Washington speelt samen met Chicago verreweg het leukste ijshockey. Doodzonde dat ze niet doorgaan.

Bedoel je dat over het gehele seizoen genomen of alleen de playoffs?

Anthony Schoenmakers
16 mei 2009, 11:11
Ben ik helemaal met je eens, alleen jammer dat het niet om het leukste, maar om het beste/effectiefste hockey gaat. En dan ga je waarschijnlijk toch bij de Wings uitkomen.
Al hoop ik op Chicago in de Stanley cup finale. Pitsburg of Carolina maakte me niet zoveel uit, vind het allebei wel leuke teams.

Jan de Jong
16 mei 2009, 18:19

veel respect voor de Ducks en allemaal zal je bedoelen.

jammer dat het tegen het rooie vreemdelingen legioen net niet lukte.

nu maar hopen dat de Pens de Stanley pakken.

Michael Immerzeel
16 mei 2009, 22:00

ieder zijn eigen mening ik vind de caps juist afschuwelijk spelen vooral die game 7 pittsburgh terrechte winnaar, pittsburgh heeft vorig seizoen veel geleerd hopelijk kunnen ze het nu doorzetten en wel winnen...

Abe Brouwer
17 mei 2009, 11:30
Vanavond om 21.00 dus Detroit-Chicago live op ESPN America. De 4e wedstrijd in deze serie is trouwens ook op een mooi tijdstip te zien: zondag 24 mei om 21.00!

Abe Brouwer
17 mei 2009, 20:34
Wat zat Osgood te knoeien zeg! Burish scoort 0-1 voor Chicago.

Abe Brouwer
17 mei 2009, 20:37
En Cleary met de gelijkmaker: 1-1

Anthony Schoenmakers
17 mei 2009, 20:40
En Cleary met de gelijkmaker: 1-1
En wat was dat een lekker schot zeg!!!

Abe Brouwer
17 mei 2009, 21:44
Franzen scoort na een solo de 2-1 voor Detroit.

Anthony Schoenmakers
17 mei 2009, 23:00
En Detroit wint uiteindelijk met 5-2. Met op het laatst nog een empty netter van zetterberg.

Xander van Dijk
18 mei 2009, 05:00

uh... nee dat bedoelde ik niet :Puh2: irriteer me dood als ik dat team zie spelen... vooral die pronger ::animgoal:: en niedermayer... maar ja smaken verschillen...:Puh2:

Xander van Dijk
18 mei 2009, 05:01
En Detroit wint uiteindelijk met 5-2. Met op het laatst nog een empty netter van zetterberg.

heerlijke wedstrijd at the joe!!! dat beloofd wat voor de series... lets go red wings!!

Laurens de Jager
18 mei 2009, 08:15

Nogmaals nee. Als je de westrijden een beetje hebt kunnen volgen dan weet je wat Xander bedoelt. Juist Pronger en Neermaajer gingen voorop in het smerige spel van de F*cks. Verdiend verloren zeg ik. Pronger in game 7 twee keer weggekomen met een dikke penalty waarbij de laatste juist andersom had moeten zijn (Hudler Crosschecken in de goal en dan Hudler goalie-interference geven????) om vervolgens nog te scoren ook op die penalty. Ik hoop dat Scott nu echt stopt die haalt nu alleen maar van die vd. Thillart trucjes op het uit om het te kunnen bij benen.

Piet de Kort
18 mei 2009, 09:25
Wat zat Osgood te knoeien zeg! Burish scoort 0-1 voor Chicago.

Ik zag Burish van achter de goal ook niet aankomen, wel in de 3e herhaling overigens! :Bonk3:

5-2 overwinning, was toch niet slecht! :goodman:

Laurens de Jager
19 mei 2009, 23:00
Het is bijna weer zover. Nou heb ik nog mazzel ook dat ik morgen vrij ben dus ik zit vannacht zekers te weten voor de buis. Ik hoop op een zege voor de Wings uiteraard!

Lou-Ann Bartels
19 mei 2009, 23:37
Het is bijna weer zover. Nou heb ik nog mazzel ook dat ik morgen vrij ben dus ik zit vannacht zekers te weten voor de buis. Ik hoop op een zege voor de Wings uiteraard!

Veel plezier en sterkte...:)
Go Blackhawks!!

Bart op de Beeck
20 mei 2009, 11:10
De wings hebben hun zege maar de Blackhawks mogen zich terecht bekocht voelen in de 3de periode! enkele high sticks een tripping en slashing tegen de wings niet gefloten en een fout tegen gekregen die er absoluut geen was!

Piet de Kort
20 mei 2009, 11:24
De wings hebben hun zege maar de Blackhawks mogen zich terecht bekocht voelen in de 3de periode! enkele high sticks een tripping en slashing tegen de wings niet gefloten en een fout tegen gekregen die er absoluut geen was!

De ref was idd. geen thuisfluiter!!! Ach, het is nog niet over! :goodman:

Xander van Dijk
20 mei 2009, 20:05
De ervaring van de wings wint het weer van de hawks! Weer een spannende pot. Kan niet wachten op de volgende! Lets go red wings!!!!

Gijs Pelzer
22 mei 2009, 19:29
geniale 3e goal van Malkin!

Theo Appelhof
22 mei 2009, 21:17
geniale 3e goal van Malkin!
Evgeni the Great andere woorden heb ik er niet voor.

Groetjes Theo.

Xander van Dijk
22 mei 2009, 21:24
Geniale goal idd!!! Zometeen Wings vs. Hawks game 3! Zal het weer genieten worden? Speelt datsyuk mee? We gaan het zien om 2:00uur vannacht. Lets go red wings!!!!

Xander van Dijk
23 mei 2009, 01:40
Bullshit misconduct tegen kronwall!!! 1 vd beste hits van het jaar! Lets go wings! Nu al de 2de 4min penalty tegen.

Xander van Dijk
23 mei 2009, 02:51
Back in bizz! 3-3 met nog 1 periode te gaan. Wat een sterke 10 minuten van de Red Wings! Lets go red wings!

Laurens de Jager
23 mei 2009, 07:56
Jammer maar helaas. Ik hoop zondag een beter Osgood te zien ik vond m deze keer Notgood ;) Wat betreft de hit van Kronwall was een correcte hit maar nog steeds zijn tegenstanders die denken dat het niet zal gebeuren. Always keep your head up.
Kronwall is een klein mannetje maar heeft naar mijn mening de beste timing in de league als het op checks aankomt. Vandaar dat ze meestal in elkaar zakken.
Game 4 weer zo'n check Kronwall!

Abe Brouwer
24 mei 2009, 08:19
Pens winnen met 6-2 bij de Canes en staan met 3-0 voor.

Vanavond om 21.00 Wedstrijd #4 Chicago-Detroit live op ESPN America.

Patrick van de Wijgert
24 mei 2009, 09:25
Pens winnen met 6-2 bij de Canes en staan met 3-0 voor.

Vanavond om 21.00 Wedstrijd #4 Chicago-Detroit live op ESPN America.

6-2 geflatteerde uitslag. zeker na de 3-2 waren de betere kansen voor de Canes.
Maar ja zoals altijd in de sport als je ze zelf niet maakt doet de ander het wel.

Michael Immerzeel
24 mei 2009, 11:11
pittsburgh is gewoon hot op dit moment ik denk dat detroit weer de enige is die hun kan stoppen dit jaar, ik hoop het niet...

Laurens de Jager
24 mei 2009, 11:28
6-2 geflatteerde uitslag. zeker na de 3-2 waren de betere kansen voor de Canes.
Maar ja zoals altijd in de sport als je ze zelf niet maakt doet de ander het wel.
Carolina was verdedigend echt rampzalig vond ik. De Malkins en de Crosby's mochten redelijk vaak flierefluitend erdoor heen.
Ben benieuwd naar game 4 daar...

Jason Winklaar
24 mei 2009, 14:51
Ik denk dat je de Hawks ook nog niet kan/mag afschrijven!
Deze jonge ploeg kan als underdog nog wel eens voor verrassing gaan zorgen in mijn ogen...

Bart op de Beeck
24 mei 2009, 19:01
Ik denk dat je de Hawks ook nog niet kan/mag afschrijven!
Deze jonge ploeg kan als underdog nog wel eens voor verrassing gaan zorgen in mijn ogen...

ik hoop het.
Hawks Pens lijkt mij een leuke finale

Abe Brouwer
24 mei 2009, 21:10
Wings leiden met 2-0 na 1 periode door goals van Hossa en Franzen.

Abe Brouwer
24 mei 2009, 21:31
Na zo'n 4 minuten in 2e periode is het al 1-4 en Chicago heeft een goaliewissel toegepast: Crawford erin en Huet eruit.

Xander van Dijk
24 mei 2009, 22:02
Ik kan het niet zien door mn nachtdienst maar zo te zien doen de wings het prima!

Lou-Ann Bartels
24 mei 2009, 22:57
Ik kan het niet zien door mn nachtdienst maar zo te zien doen de wings het prima!

Het is intussen 1-6 en je mist niks. Het is niet eens dat Detroit zo goed speelt, de Hawks bakken er niks van. Deze wedstrijd kenmerkt zich voornamelijk door vervelende en onnodige overtredingen, gekibbel, goalie wissels en rommelig spel dat vaak wordt afgefloten. Dit is by far de slechtste en saaiste wedstrijd die ik heb gezien. Er is ook door deze stand geen sfeer in het stadion and the game drags on and on. Huet is weer terug in de goal en Osgood is vervangen door Conklin.
Wordt het weer een finale tussen Detroit en Pittsburgh? Het kan bijna niet anders meer.
Eindstand 1-6.

Laurens de Jager
25 mei 2009, 00:19
Het is intussen 1-6 en je mist niks. Het is niet eens dat Detroit zo goed speelt, de Hawks bakken er niks van. Deze wedstrijd kenmerkt zich voornamelijk door vervelende en onnodige overtredingen, gekibbel, goalie wissels en rommelig spel dat vaak wordt afgefloten. Dit is by far de slechtste en saaiste wedstrijd die ik heb gezien. Er is ook door deze stand geen sfeer in het stadion and the game drags on and on. Huet is weer terug in de goal en Osgood is vervangen door Conklin.
Wordt het weer een finale tussen Detroit en Pittsburgh? Het kan bijna niet anders meer.
Eindstand 1-6.
Nou vooral de 3e periode was saai maar ik heb eerlijk gezegd best zitten genieten.
Het was heel erg duidelijk te merken dat de Hawks nog steeds vergelding aan het zoeken waren voor de Kronwall check van vorige game. Dan nog eens het gemis van Lidstrom, Datsyuk en Draper erbij mag je concluderen dat de Wings deze game kalm en bekeken hebben uitgespeeld. Hawks met veel te veel domme acties en overtredingen. En de Wings, tja.......

net Douwe Egberts.

Xander van Dijk
25 mei 2009, 12:51
Ik zit wel nog even te genieten van deze match. Havlat heeft zn hoofd weer naar beneden en boem. En burish is gewoon een neppe gast met zn provoceren! Als je het doet doe het dan goed.

Michael Immerzeel
25 mei 2009, 13:31
ik denk dat die huet niet meer in chicago speelt volgend jaar...

Jack Mulders
25 mei 2009, 19:52
ik denk dat die huet niet meer in chicago speelt volgend jaar...

Ik snap zowieso niet dat deze goalie al seizoenen in de NHL speelt, zelfs in de DEL bij Mannheim vond ik deze goalie zeer slecht.

Paul van Heertum
27 mei 2009, 01:20
Zijn NHL gemiddelde van .917 moet inderdaad minimaal .930 zijn

2-1 voor de Pens na 2 minuten, zou knap zijn als de Canes nog terug komen

Bart op de Beeck
27 mei 2009, 15:38
Zijn NHL gemiddelde van .917 moet inderdaad minimaal .930 zijn

2-1 voor de Pens na 2 minuten, zou knap zijn als de Canes nog terug komen

IJdele hoop de pens plaatsen zich als eerste voor de S.C finale!!

Man van de match marc andre fleury!!!!

Hopelijk slaagt Chicago er straks in om die serie wel nog spannend te houden!

Let's go PENS!!!::coolrockon::

Abe Brouwer
27 mei 2009, 20:10
Met een beetje mazzel kunnen de finales al aanstaande weekend beginnen!

Paul van Heertum
28 mei 2009, 01:10
Hoop pas over een week

Paul van Heertum
28 mei 2009, 01:53
Leuke actie van Brouwer die vol in Osgood rijdt en bovendien een straf mee krijgt

Xander van Dijk
28 mei 2009, 02:34
Kan de match helaas niet zien door de nachtdienst. Maar aan de bril stand te zien is het erg spannend! Lets go wings!!!!

Paul van Heertum
28 mei 2009, 02:43
1-0 nu, spannend is het zeker. Kan me niet voorstellen dat de Hawks nog terugkomen, al hoop ik het wel

Paul van Heertum
28 mei 2009, 03:25
2-1 Wings na OT.

Hopelijk begint de finale pas aan het eind van de volgende week

Xander van Dijk
28 mei 2009, 03:56
Red wings win! Hopelijk begint de finale zaterdag of zo! En hopelijk is de defence van de red wings dan weer compleet... Wat een finale weer! Dat beloofd wat! Lets go red wings!!!!

Abe Brouwer
28 mei 2009, 04:13
Red wings win! Hopelijk begint de finale zaterdag of zo! En hopelijk is de defence van de red wings dan weer compleet... Wat een finale weer! Dat beloofd wat! Lets go red wings!!!!

De finale start inderdaad a.s. zaterdag. Overige data zijn 31 mei, 2,4,6,9 en 12 juni.

Michael Schoenmakers
28 mei 2009, 08:18
Mooi te zien dat de pens van het bijgeloof afstappen en the Prince of Wales Trophy aannamen dit in tegenstelling tot vorig jaar al keken ze niet echt blij maar goed.

YouTube - Sidney Crosby and the Penguins Touch Prince of Wales Trophy

en dit deden ze vorig jaar:

YouTube - CF94- Pittsburgh Penguins Prince Of Wales Trophy Celebration

Bart op de Beeck
28 mei 2009, 11:45
Mooi te zien dat de pens van het bijgeloof afstappen en the Prince of Wales Trophy aannamen dit in tegenstelling tot vorig jaar al keken ze niet echt blij maar goed.

YouTube - Sidney Crosby and the Penguins Touch Prince of Wales Trophy (http://www.youtube.com/watch?v=BGLbPy6nHDo)

en dit deden ze vorig jaar:

YouTube - CF94- Pittsburgh Penguins Prince Of Wales Trophy Celebration (http://www.youtube.com/watch?v=RXDOC_1bIWc&feature=related)

Zetterberg heeft hem ook op het tafeltje laten staan! Hopelijk bewijzen de Pens dat bijgeloof flauwekul is :Bonk3:

Michael Immerzeel
28 mei 2009, 12:10
zeker waarom geen andere aanpak, crosby zegt het goed switch it up...

ik denk (hoop) penguins in 7!

Jasper Maassen
28 mei 2009, 12:15
Zetterberg heeft hem ook op het tafeltje laten staan! Hopelijk bewijzen de Pens dat bijgeloof flauwekul is :Bonk3:

Ze zeggen niet dat het flauwekul is, ze zeggen alleen dat het vorig jaar niet werkte en dat ze het daarom switchen. Als het dit jaar wel werkt zullen ze het in de toekomst zeker weer doen. Overigens hebben ze de trofee wel aangenomen, ze hebben hem niet boven het hoofd gehouden omdat ze dat pas met de Stanley Cup willen doen.

Freek Joosten
28 mei 2009, 12:32
Het bijgeloof in ijshockey is zo verschrikkelijk mooi. De baarden, de conference trophies, de octopussen... Er is zoveel en het is allemaal zo mooi!

Paul van Heertum
28 mei 2009, 12:42
Dale Hunter ging een keer uit zijn dak en zijn team werd toen in de finale afgedroogd door ik dacht de Wings, sindsdien is het volgens mij not done om blij te zijn

Paul van Heertum
28 mei 2009, 12:45
De finale start inderdaad a.s. zaterdag. Overige data zijn 31 mei, 2,4,6,9 en 12 juni.

Ik ben dan met wedstrijd 4,5,6,7 in Canada of de VS, hopelijk wordt het een lange serie dan

Stefan Bouma
28 mei 2009, 12:52
Dit geweldig mooie filmpje van de Penguins wil ik jullie niet onthouden!

YouTube - 2009 Pittsburgh Penguins Playoff Tribute

Piet de Kort
28 mei 2009, 15:09
Dit geweldig mooie filmpje van de Penguins wil ik jullie niet onthouden!

Wen er alvast maar aan, PENS fans! De horn zul je de komende tijd veel horen!!!! The Red Wings zijn er dit jaar wederom klaar voor!!!!

YouTube - Detroit Red Wings Goal Horn

Stefan Bouma
28 mei 2009, 15:53
YouTube - Penguins - Red Wings Preview

Bart op de Beeck
28 mei 2009, 17:42
Wen er alvast maar aan, PENS fans! De horn zul je de komende tijd veel horen!!!! The Red Wings zijn er dit jaar wederom klaar voor!!!!

YouTube - Detroit Red Wings Goal Horn (http://www.youtube.com/watch?v=xm9YlLXCPyg)

Dat ze er klaar voor zijn twijfel ik geen seconde aan!! Maar ondanks dat hossa dit jaar in het andere kamp zit vindt ik de Pens dit jaar sterker en er meer klaar voor dan vorig jaar! Vooral malkin die vorig jaar in de Play offs maar een schim van zichzelf was!!

Hoop dat het een spannende 7games serie wordt!::afro::
Heb in alle geval plaats genoeg gemaakt op de harde schijf van de digicorder en ben er helemaal klaar voor!!:Bonk3::Bonk3:

Abe Brouwer
28 mei 2009, 21:06
Het is trouwens 25 jaar geleden dat 2 teams de finale bereikten die het voorgaande jaar ook in de finale stonden. Zowel in 1983 als in 1984 stonden de New York Islanders en de Edmonton Oilers (met o.a. Wayne Gretzky) in de finale. In 1983 wonnen de Islanders maar in 1984 wonnen de Oilers.

Paul van Heertum
28 mei 2009, 21:15
Gretzky = Crosby?

Laurens de Jager
28 mei 2009, 21:55
Dat ze er klaar voor zijn twijfel ik geen seconde aan!! Maar ondanks dat hossa dit jaar in het andere kamp zit vindt ik de Pens dit jaar sterker en er meer klaar voor dan vorig jaar! Vooral malkin die vorig jaar in de Play offs maar een schim van zichzelf was!!

Klopt dat de Pens sterker zijn maar ik vond Carolina dan ook wel heel erg zwak in de backcheck en de defence was ronduit rampzalig. Maar goed dat hoort er allemaal bij in deze spannende tijd van het seizoen. Wie had immers verwacht dat de Sharks of de Bruins er toch uit geknikkerd zouden worden en dan nota bene door de Ducks en de Canes (met alle respect natuurlijk).
Dat Malkin en naar mijn mening ook Crosby minder aanwezig waren in de finale was oa de verdienste van de Wings met Zetterberg voorop!

Maar goed dit is een nieuwe ronde met nieuwe kansen.
Ben benieuwd wie aan het kortste eind trekt deze finale...

Paul van Heertum
28 mei 2009, 21:58
Hoe vorderen de blessures van de Wings?

Laurens de Jager
28 mei 2009, 22:15
Hoe vorderen de blessures van de Wings?
Babcock verwacht op Draper na dat Datsyuk, Lidstrom en Eriksson allemaal speelklaar zijn bij game 1. Dat is het laatste wat ik gehoord/gelezen heb.
Draper blijft nog steeds eruit maar met iemand als Helm of zelfs Leino word dat best goed opgevangen. Uiteraard na al die filmpjes met een Pens smaakje (op die van Piet na natuulijk, thnx Piet!) nu ook een Red Wings compilatie...
YouTube - Detroit Red WIngs 2008 Stanley Cup Tribute

Laurens de Jager
28 mei 2009, 22:17
Ik ben dan met wedstrijd 4,5,6,7 in Canada of de VS, hopelijk wordt het een lange serie dan
Vette sh*t Paul! Ik weet niet waar je zit en of je in de gelegenheid bent maar als je kans ziet zoek een stadsgids waar sportscafes in staan vermeld, zoek er eentje op en kom er niet meer uit (bij wijze van). Hockey live kijken in HD en op een huge scherm wat wil je nog meer...
Anyways have fun!

Paul van Heertum
28 mei 2009, 22:37
In Canada lijkt het me altijd wel te lukken, in de VS waar ik ben ook wel.

Waarschijnlijk wordt het Ontario, Michigan en upstate NY

Abe Brouwer
30 mei 2009, 08:10
Alle finalewedstrijden beginnen om 20.00 locale tijd, dat is 2.00 Nederlandse tijd.

Bart op de Beeck
30 mei 2009, 08:31
Alle finalewedstrijden beginnen om 20.00 locale tijd, dat is 2.00 Nederlandse tijd.
I Love "digicorder" :Bonk3:

Jasper Maassen
30 mei 2009, 09:08
Gretzky = Crosby?

Die vergelijking wordt nu overal gemaakt, maar hijzelf wijst die wijselijk van de hand. Ik gun het de Pens van harte, hoop echt dat ze winnen, maar, zoals Crosby zelf al zegt: we hebben nog niks gewonnen, dat moeten we eerst eens doen voor die vergelijking gemaakt kan worden.

Paul van Heertum
30 mei 2009, 13:04
Crosby voor zijn 22e verjaardag 290 wedstrijden - 397 punten (4 seizoenen)
Gretzky voor zijn 22e verjaardag 319 wedstrijden - 709 punten (Gretzky werd in jan 1983 22 en speelde toen zijn vierde jaar)

Gretzky scoorde duidelijk meer(al was het gemiddeld aantal goals toen ook wel wat hoger) maar Crosby is een jaar jonger als de Pens de Cup winnen

Gretzky in 1983 196 punten - Oilers 424 goals - Betrokken bij 0,48 van de goals
Crosby in 2009 103 punten - Pens 258 goals - Betrokken bij 0,40 van de goals (Crosby miste nog 5 wedstrijden, als die niet mee geteld worden zal het gemiddelde wel iets omhoog gaan

Theo Appelhof
30 mei 2009, 17:35
Wat denken jullie.

Wie gaat de Stanley Cup winnen.

Detriot of Pitsburg.

Zal de routine en ervaring de doorslag geven...voor detriot

Of is Pitsburg na weer een seizoen ervaring rijker en hopelijk geleerd te hebben van de vorige Finale nu de Winnaar.

Groetjes Theo.

Servi Bruls
30 mei 2009, 18:05
Wat denken jullie.

Wie gaat de Stanley Cup winnen.

Detriot of Pitsburg.

Zal de routine en ervaring de doorslag geven...voor detriot

Of is Pitsburg na weer een seizoen ervaring rijker en hopelijk geleerd te hebben van de vorige Finale nu de Winnaar.

Groetjes Theo.

Ik ga voor de Wings en dus de routine en ervaring :smiley_geleen:.

Michael van Opstal
30 mei 2009, 19:01
Ik vraag het wel aan Joep Meijsen, die heeft normaliter gelijk met uitslagen voorspellen....

Joep zeg het maar en ik sluit me bij je mening aan!

Piet de Kort
30 mei 2009, 21:41
Ik vraag het wel aan Joep Meijsen, die heeft normaliter gelijk met uitslagen voorspellen....

Joep zeg het maar en ik sluit me bij je mening aan!

The Red Wings Detroit!!! ::champ::

Xander van Dijk
30 mei 2009, 21:59
Red wings! De ervaring zal denk ik in 7 wedstrijden de doorslag geven. If there's a way. Babcock will find it. Kan niet wachten tot face off time! Lets go red wings!!!!

Xander van Dijk
31 mei 2009, 03:51
Ozzy ozzy ozzy ozzy! The wizard houd zn ploeg in de race in de moeilijke 2de periode. And the wings made them pay! Lets go red wings!!!!

Emile Joosten
31 mei 2009, 07:23
Of de eerste klap 'n daalder waard is, zal moeten blijken, maar het zal beslist geen eenvoudige sweep worden. Helm speelde een sterke wedstrijd en Datsyuk zullen we in de serie waarschijnlijk niet zien; jammer.

Paul van Heertum
31 mei 2009, 09:23
Hoe laat komt de herhaling?

Freek Joosten
31 mei 2009, 09:26
bookmark this! (http://www.espnamerica.com/content/nasn/portal.nsf/systemcontent/tvschedule?open&region=nl)

Piet de Kort
31 mei 2009, 09:39
Hoe laat komt de herhaling?

Herhaling game 1: 14.00 uur vanmiddag en 22.00 uur vanavond.

Live game 2 vannacht om 02.00 uur! ::thumbsup::

Jason Winklaar
31 mei 2009, 10:57
Ik snap zowieso niet dat deze goalie al seizoenen in de NHL speelt, zelfs in de DEL bij Mannheim vond ik deze goalie zeer slecht.

Ik vond hem in game 5 zeer sterk!

Paul van Heertum
31 mei 2009, 11:03
Is natuurlijk gewoon een NHL keeper maar dat blijkt ook al uit zijn save %, Games won en GAA

Laurens de Jager
31 mei 2009, 13:00
Of de eerste klap 'n daalder waard is, zal moeten blijken, maar het zal beslist geen eenvoudige sweep worden. Helm speelde een sterke wedstrijd en Datsyuk zullen we in de serie waarschijnlijk niet zien; jammer.
Helm speelde weer een solide wedstrijd en ook Hank laat weer zien een van de beste te zijn. Datsyuk is er met game 2 weer bij dus geen zorgen. Die keert er weer een paar binneste buiten. Word op z'n minst heel interresant...

Emile Joosten
31 mei 2009, 14:49
Helm speelde weer een solide wedstrijd en ook Hank laat weer zien een van de beste te zijn. Datsyuk is er met game 2 weer bij dus geen zorgen. Die keert er weer een paar binneste buiten. Word op z'n minst heel interresant...

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar na het lezen van onderstaand bericht ben ik er nog niet zeker van.
Zal vannacht wel weer voor de TV zitten, maar of we Pavel gaan zien....????

Detroit's Datsyuk and Draper to miss Game 1 of Stanley Cup final
Saturday, 05.30.2009 / 12:38 PM / News (http://www.nhl.com/ice/newsindex.htm?location=%2Fnews&view=headline)
Canadian Press
DETROIT - Star forward Pavel Datsyuk (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8467514) and veteran Kris Draper (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8446485) will not be in the lineup Saturday night when the defending-champion Detroit Red Wings (http://redwings.nhl.com/) take on Pittsburgh in Game 1 of the Stanley Cup final.
Coach Mike Babcock confirmed that the two centres would sit out after both skated Saturday morning at Joe Louis Arena.
Datsyuk has a suspected broken foot while Draper has a groin injury.
Babcock said defencemen Nicklas Lidstrom (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8457063) and Jonathan Ericsson (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8470318) would return after missing the last two games of the Western Conference final with health problems. Lidstrom's injury was undisclosed while Ericsson had his appendix removed.
Datsyuk did not look comfortable trying to make turns on his sore foot.
"When he first gets on the ice, his foot is stiff and it takes a while for him to get going," said Babcock. "He's tried a few things and it hasn't responded.
"Our medical people are trying as hard as they can. He'll be back as soon as he can - that's all I can tell you."

Paul van Heertum
31 mei 2009, 18:00
Gebroken voet is voor veel spelers geen reden om de play-offs te missen en het is maar de vraag of ze uberhaubt de werkelijke reden naar buiten brengen

Laurens de Jager
31 mei 2009, 20:15
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar na het lezen van onderstaand bericht ben ik er nog niet zeker van.
Zal vannacht wel weer voor de TV zitten, maar of we Pavel gaan zien....????

No Datsyuk, no Draper for Game 2
Sunday, 05.31.2009 / 12:49 PM / 2009 Stanley Cup Final: Detroit vs. Pittsburgh (http://www.nhl.com/ice/newsindex.htm?location=%2Fportal%2Fseries4-1&view=headline)
By Shawn P. Roarke (http://www.nhl.com/ice/newsindex.htm?author=2336&view=headline) - NHL.com Managing Editor

DETROIT -- With less than 24 hours between Saturday night's Game 1 and Sunday's Game 2, the Detroit Red Wings (http://redwings.nhl.com/) aren't going to make any lineup changes.

Once again, Pavel Datsyuk (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8467514) (foot) and Kris Draper (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8446485) (groin) will not dress for Game 2 (8 p.m. ET, NBC, CBC, RDS, NHL Radio), replaced by Ville Leino (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8474551) and Justin Abdelkader (http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8471716).

Datsyuk was seen noticeably limping out Joe Louis Arena after Detroit's series-opening 3-1 victory Saturday night and there were fears Datsyuk might have regressed in his rehabilitation. When he didn't make an appearance at Sunday's optional skate, those fears intensified.

But Detroit coach Mike Babcock said Sunday Monday there was no need to worry.

"They did a ton of work on him yesterday," Babcock said. "My son said to me after the game, 'Dad, Pav can hardly walk.' I said, 'Yeah, but if you worked out as hard as he does all day long to try to get back, you could hardly walk either.' So, let's not read into that. But there's no chance for him today."

Helaas dus toch geen Datsyuk game #2 ondanks dat ik graag gelijk had willen hebben...

Paul van Heertum
1 juni 2009, 01:28
Let's go Pens !!!!!

Emile Joosten
1 juni 2009, 02:59
2-1 voor de Reds na 2 periodes.
Zal een harde derde gaan worden.
Let's go Reds!!

Paul van Heertum
1 juni 2009, 03:43
Viel mee, wel een mooi toetje van Malkin....

Leek me ook wel een redelijke spear van Talbot

Emile Joosten
1 juni 2009, 03:51
Wederom een 3-1 win voor Detroit en net als gisteren de derde goal gescoord door Justin Abdelkader.
Ozzy speelde een solide game en kreeg 19 seconden voor tijd inderdaad een spear van Talbot, maar what did it matter!
Penguins zal nu haar twee homegames moeten winnen om nog uitzicht op de Cup te blijven houden.
Tuesday we'll meet again!

Xander van Dijk
1 juni 2009, 10:51
heerlijke wedstrijd gister weer... king zetterberg.... pak die laffe herder van een malkin maar aan... nog 2 wedstrijden winnen en de cup is terug... lets go red wings!!!!

Paul van Heertum
1 juni 2009, 12:00
Waarom is Malkin een laffe herder?

Abe Brouwer
1 juni 2009, 12:02
Red Wings wint een van de 2 volgende wedstrijden in Pittsburgh en maakt het dan in wedstrijd #5 af!

Abe Brouwer
1 juni 2009, 12:10
Die Don Cherry.......................

Emile Joosten
1 juni 2009, 13:18
Red Wings wint een van de 2 volgende wedstrijden in Pittsburgh en maakt het dan in wedstrijd #5 af!

Dus we hoeven er ons bed niet meer voor uit Abe?
Bedankt!:goodman:

Abe Brouwer
1 juni 2009, 13:28
Dus we hoeven er ons bed niet meer voor uit Abe?
Bedankt!:goodman:

Als het goed is dan is het inderdaad na 6 juni voorbij!

Abe Brouwer
1 juni 2009, 14:28
Ging er best wel heftig aan toe aan het einde van de wedstrijd! ::fight::

Michael Immerzeel
1 juni 2009, 15:50
de detroit 'dynasty' houd wel weer een keer op zo is de cirkel in de nhl... pittsburgh is nog jong en die komen er wel, bij detroit zullen een paar goede spelers in de komende jaren afvallen en dat soort spelers krijg je niet snel terug en dus is het dan weer de beurt aan een nieuw team dat domineerd...

de red wings hebben ook dark times gehad en zoals zo vaak in america from worst to best. kijk maar naar basketball, detroit domineerde jaren ook daar en vliegt dit jaar eruit met een sweep in de eerste ronde...

Paul van Heertum
1 juni 2009, 16:00
Zoals Yzerman en Federov?

Misschien als Lidstrom stopt maar die kan nog wel een jaar of 4 door

Emile Joosten
1 juni 2009, 16:05
de detroit 'dynasty' houd wel weer een keer op zo is de cirkel in de nhl... pittsburgh is nog jong en die komen er wel, bij detroit zullen een paar goede spelers in de komende jaren afvallen en dat soort spelers krijg je niet snel terug en dus is het dan weer de beurt aan een nieuw team dat domineerd...

de red wings hebben ook dark times gehad en zoals zo vaak in america from worst to best. kijk maar naar basketball, detroit domineerde jaren ook daar en vliegt dit jaar eruit met een sweep in de eerste ronde...

Klopt helemaal en dat geldt in alle takken van sport all over the world en dat is maar goed ook.
Neemt niet weg dat supporters van de winnende teams even een lange neus mogen trekken naar de rest en hun feestje mogen bouwen.
Vandaag jij, morgen wij; dat is het principe!

Paul van Heertum
1 juni 2009, 16:24
Zetterberg 1980
Filluppa 1984
Hudler 1984
Kronwall 1981
Ericsson 1984
Lebda 1982
Helm 1987
Abdelkader 1987
Leino 1983
Kopecky 1982
Meech 1984

Ik zou er maar niet al te veel geld opzetten en dan heb je nog maar alleen over de spelers die in de PO gespeeld hebben en geboren zijn in de jaren 80

Piet de Kort
1 juni 2009, 17:02
Klopt helemaal en dat geldt in alle takken van sport all over the world en dat is maar goed ook.
Neemt niet weg dat supporters van de winnende teams even een lange neus mogen trekken naar de rest en hun feestje mogen bouwen.
Vandaag jij, morgen wij; dat is het principe!

Ik moet zeggen, toen ik om 04.45 uur naar bed ging was het buiten al licht aan het worden. De vogeltjes floten geweldig. Ik was natuurlijk ook blij! Wat geweldig is het toch als die Detroitse scheeps horn loeit!!!!!!!! ::happy:::drinkers:::worship::

Xander van Dijk
1 juni 2009, 17:16
Als malkin zn frustraties wil botvieren kan die op zn minst het opnemen tegen een ericsson. Zetterberg is maar klein van formaat. Maar wat is hij weer effectief! Mijn mvp voor dit jaar! Zo te zien heeft hossa een goede keus gemaakt. De pens zijn goed. Maar ik denk niet dat ze instaat zijn om detroit nog van 2 winstpartijen af te houden. Lets go red wings!!!!

Paul van Heertum
1 juni 2009, 17:18
Zetterberg is voor Malkin dan ook veel irritanter dan Ericsson