PDA

View Full Version : Ten 2e male degradatie kandidaat

Gerard van der Heide
16 april 2009, 19:49
Want zo is het natuurlijk dan weer wel. Voor t 2e opeenvolgende jaar wordt er gestreden om behoud in de huidige divisie.

Zou het anders zijn gegaan wanneer alle potentiele NL-spelers beschikbaar zouden zijn geweest?

Of ligt het mogelijk aan de coach? Is hij wel de juiste man op de juiste plaats?
Twee keer meedraaien om divisie behoud geeft mij in ieder geval te denken.

En nu mijn persoonlijke indruk: Wat een gerommel met de lijnen. Iedere wedstrijd weer. Hoe kun je nou een solide team bouwen als niet eens de spelers weten in welke lijn ze eigenlijk spelen. Er zijn gewoon geen lijnen. Dergelijke tactiek heeft nog nooit gewerkt en nu dus ook niet. How the fuck raken de spelers aan elkaar gewend op deze manier?

Wederom heb ik de namen van Kars, Euvermans en nu ook Postma weinig gehoord (gelezen).

Abe Brouwer
16 april 2009, 20:02
Voor de 3e keer, Gerard. In China moest Oranje zich ook op de laatste speeldag veilig spelen. Ervoor in Tallinn eindigde Oranje ook 5e maar was het nooit in degradatiegevaar.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 20:04
Voor de 3e keer, Gerard. In China moest Oranje zich ook op de laatste speeldag veilig spelen. Ervoor in Tallinn eindigde Oranje ook 5e maar was het nooit in degradatiegevaar.

Dat geeft dan helemaal te denken. In ieder geval bij mij. In andere sporten was de verantwoordelijke man allang de laan uitgestuurd. Waarom in het NL-ijshockey niet?

Edwin Grouwstra
16 april 2009, 20:28
De spelers van Polen, Oekraine, Italie en GB spelen
allemaal in een relatief sterkere competitie dan de
nederlandse jongens. Ze spelen dus het hele jaar door
op een hoger nivo dan onze jongens, conclusie:
De spelers van de andere teams hebben dus in principe
iets meer "skills" in hun bagage en dat is te zien aan de
uitslagen. Van de roemenen mag verwacht worden dat die
onder de duim gehouden worden.

gr.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 20:34

gr.

Verklaar je nader Edwin.......
"Wij" doen gewoon (weer) niet mee................. we winnen mogelijk van de Roemenen omdat in dat land eea aan de hand was/is. Lees posting van Ro ergens anders hier.

Abe Brouwer
16 april 2009, 20:45
Maar wat verwachten we dan van Oranje? In mijn ogen is de 4e plek het hoogst haalbare.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 20:50
Maar wat verwachten we dan van Oranje? In mijn ogen is de 4e plek het hoogst haalbare.

In de huidige situatie (3 jaar minimaal oud) ..............??????????
Meedoen om in de huidige divisie te blijven kan toch nooit een stimulans zijn?

Abe Brouwer
16 april 2009, 20:54
In de huidige situatie (3 jaar minimaal oud) ..............??????????
Wat is het alternatief dan?

Edwin Grouwstra
16 april 2009, 20:56

Hartogs heeft aangegeven dat met dit piepjonge team het ontlopen
van degradatie een reeel doel is. Als dit team (in grote lijnen)nog
een aantal jaren bij elkaar kan blijven kan er best een goed team
ontstaan waardoor er volgend of over een paar jaar wel meegestreden
kan worden om de bovenste plaatsen.

Ro Herregraven
16 april 2009, 20:59
Wat een flauwe, van elke realiteitszin gespeende thread. Inderdaad, Nederland wordt nu al voor het derde jaar op rij vijfde. Als je vantevoren verwacht om eremetaal mee te doen, is dat inderdaad teleurstellend, maar een dergelijke verwachting is simpelweg niet realistisch. Op dit moment schaatst het beste wat we te bieden hebben in Torun rond. Simple as that. Andere spelers die normaliter op basis van hun kwaliteiten ook in aanmerking zouden komen voor Oranje zijn OF geblesseerd OF hebben zich niet beschikbaar gesteld. Tom Hartogs was wat dat betreft helder genoeg in zijn voorbeschouwing: het doel is niet degraderen. Tot nu toe liggen we nog op koers.

Dat winst op Roemenië in de lijn der verwachtingen ligt: dat zou het ook zijn als dat team w?l compleet zou zijn. Roemenië is, net als Croatië en Zuid Korea, al jarenlang heen en weer aan het dobberen tussen Div. I en II, en volgend jaar zijn ze voor mij weer DE favoriet voor promotie naar Div. I.

En Postma staat na 4 wedstrijden op minus 5. Lijkt mij dat hij dus genoeg ijstijd krijgt.

Abe Brouwer
We hebben gewoon een behoorlijke achterstand op landen die wel meedoen om promotie.

Dyon Knoop
Hmm niet geheel ontopic maar toch, kan iemand mij vertellen waar het mis gegaan is tussen Jamie Visser en Tommie Hartogs? Ook Jamie zou zeer zeker niet mistaan hebben in deze ploeg

Ro Herregraven
16 april 2009, 21:02
't Is trouwens voor de vierde keer.
In 2006 in Tallinn werden we met Doug Mason in de bank ook vijfde.

Hartogs is in elk geval consistent ;-)

Ro Herregraven
16 april 2009, 21:03
Hmm niet geheel ontopic maar toch, kan iemand mij vertellen waar het mis gegaan is tussen Jamie Visser en Tommie Hartogs? Ook Jamie zou zeer zeker niet mistaan hebben in deze ploeg

In Tallinn, 2006. En niet alleen bij Hartogs.

Abe Brouwer
16 april 2009, 21:03

Iets met een grote gele M.

Dyon Knoop
16 april 2009, 21:04
In Tallinn, 2006. En niet alleen bij Hartogs.
Hmm ook bereid tot meer uitleg? eventueel in PM als de geschiktheid van een dergelijk openbaar medium als een forum niet erg handig is ?

Ro Herregraven
16 april 2009, 21:04
Iets met een grote gele M.

Ja, en na middernacht, toch? De experts zitten in Torun :-)

Gerard van der Heide
16 april 2009, 21:06
Wat is het alternatief dan?

Misschien is die er wel niet Abe, maar zo kan het ook niet.
In mijn optiek ligt hier een taak bij de bond om te zorgen voor een omgeving waar er geen discussie meer kan zal zijn of spelers al dan niet beschikbaar kunnen/willen zijn.

Ook vind ik dat T.H de teugels uit handen moet geven. Het is hem gewoon niet gelukt om ook maar enige indruk op dergelijke toernooien te kunnen maken. Daar zal hij zijn redenen voor hebben, maar feit ligt er wel.

Er zijn een aantal spelers als jojo gebruikt. Dan weer wel geselecteerd en dan weer niet. Daar hebben die mannen geen zin in. Er zijn voldoende spelers (met meer ervaring) die nu al dan niet zogenaamd beschikbaar zijn. Je kunt zelf wel bedenken welke spelers dat zijn. Zij die nu wel in de competitie spelen, maar geen interesse hebben in het NL-team, terwijl ze dit eerder wel hadden. Rara hoe kan die interesse verdwenen zijn.......

Ro Herregraven
16 april 2009, 21:06
Hmm ook bereid tot meer uitleg? eventueel in PM als de geschiktheid van een dergelijk openbaar medium als een forum niet erg handig is ?

Ach, 't is destijds uitvoerig besproken, dus 'openbaarheid' is niet direct een issue. Laten we het er maar op houden dat de heer Visser zich niet direct hield aan gemaakte afspraken v.w.b. professionaliteit.

Edwin Grouwstra
16 april 2009, 21:09
5e worden in deze poule is helemaal geen schande,
degraderen wel als je het mij vraagt. Er is gewoon
een achterstand op teams met spelers die uitkomen
op een hoger nivo in de landen waar ze spelen.
5e in de eindranking is een realistische weergave van
de werkelijkheid.Afgaand op de verslagen is Oranje niet
in staat om 60 minuten geconcentreert te spelen en op
dit nivo worden zulke foutjes genadeloos afgestraft.
Met dit jonge team is er iig genoeg potentie om ook
de komende jaren in deze divisie te blijven en mee te
doen om een hoger eindrangschikking de komende jaren !!

Gerard van der Heide
16 april 2009, 21:12
Hartogs heeft aangegeven dat met dit piepjonge team het ontlopen
van degradatie een reeel doel is. Als dit team (in grote lijnen)nog
een aantal jaren bij elkaar kan blijven kan er best een goed team
ontstaan waardoor er volgend of over een paar jaar wel meegestreden
kan worden om de bovenste plaatsen.

Ja Edwin, als de koe schijt valt er wat. Als jij je pet er onder houd heb je wat. Sorry hoor, maar dit vind ik onzin. Als als als heb je op dit nivo helemaal niks aan. Misschien ben je wel 3x gedegradeerd en kost het je nog eens 3 jaar om terug te komen. En dan zijn de spelers weer te oud...........

Er is voldoende kwaliteit om met de eerste 3 in deze divisie mee te doen. Maar dan moet je wel het juiste klimaat kweken.......teneinde de juiste mannen op het toernooi te krijgen.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 21:29

.......en met al die andere spelers die ineens niet meer beschikbaar zijn.

Ro Herregraven
16 april 2009, 21:33
Misschien is die er wel niet Abe, maar zo kan het ook niet.
In mijn optiek ligt hier een taak bij de bond om te zorgen voor een omgeving waar er geen discussie meer kan zal zijn of spelers al dan niet beschikbaar kunnen/willen zijn.

Hahaha, hoe zou je dat dan voor elkaar willen krijgen? De werkgevers van die jongens dwingen ze vrijaf te geven? Niet echt realistisch, Gerard...

Ook vind ik dat T.H de teugels uit handen moet geven. Het is hem gewoon niet gelukt om ook maar enige indruk op dergelijke toernooien te kunnen maken. Daar zal hij zijn redenen voor hebben, maar feit ligt er wel.

Ben jij dan van mening dat TH de afgelopen drie jaar het spelersmateriaal ter beschikking had waarmee die indruk wel gemaakt kon worden? Los van de coach: had er met de selecties die aan die drie toernooien hebben meegedaan meer ingezeten met een andere coach? Let wel: Doug Mason werd in 2006 ook vijfde! En die begint nu aan z'n derde DEL-club!

Er zijn een aantal spelers als jojo gebruikt. Dan weer wel geselecteerd en dan weer niet. Daar hebben die mannen geen zin in. Er zijn voldoende spelers (met meer ervaring) die nu al dan niet zogenaamd beschikbaar zijn. Je kunt zelf wel bedenken welke spelers dat zijn. Zij die nu wel in de competitie spelen, maar geen interesse hebben in het NL-team, terwijl ze dit eerder wel hadden. Rara hoe kan die interesse verdwenen zijn.......

Met alle respect, maar een WK-selectie heeft ook te maken met je prestaties in het voorbije seizoen! Als je in jaar X geselecteerd bent, wil dit niet automatisch zeggen dat je in jaar Y, Z, en de daaropvolgende jaren automatisch zeker bent van selectie! Dat zou mooi zijn, zeg... Dan komt er nooit doorstroming van talent...

Als DAT een reden is voor het zichzelf niet meer beschikbaar stellen... Tja, dan moet je afvragen of je zo'n speler uberhaupt wel in je team wil. Graag of niet...

Ro Herregraven
16 april 2009, 21:34
Er is voldoende kwaliteit om met de eerste 3 in deze divisie mee te doen. Maar dan moet je wel het juiste klimaat kweken.......teneinde de juiste mannen op het toernooi te krijgen.

Sorry Gerard, maar wie dan in godsnaam?

Gerard van der Heide
16 april 2009, 21:49
Hahaha, hoe zou je dat dan voor elkaar willen krijgen? De werkgevers van die jongens dwingen ze vrijaf te geven? Niet echt realistisch, Gerard...

Ben jij dan van mening dat TH de afgelopen drie jaar het spelersmateriaal ter beschikking had waarmee die indruk wel gemaakt kon worden? Los van de coach: had er met de selecties die aan die drie toernooien hebben meegedaan meer ingezeten met een andere coach? Let wel: Doug Mason werd in 2006 ook vijfde! En die begint nu aan z'n derde DEL-club!

Met alle respect, maar een WK-selectie heeft ook te maken met je prestaties in het voorbije seizoen! Als je in jaar X geselecteerd bent, wil dit niet automatisch zeggen dat je in jaar Y, Z, en de daaropvolgende jaren automatisch zeker bent van selectie! Dat zou mooi zijn, zeg... Dan komt er nooit doorstroming van talent...

Als DAT een reden is voor het zichzelf niet meer beschikbaar stellen... Tja, dan moet je afvragen of je zo'n speler uberhaupt wel in je team wil. Graag of niet...

Ik weet niet wat voor werkgever jij hebt Ro, maar als een werknemer zich geselecteerd weet voor EEN nederlands team dan heeft een werkgever daar best begrip voor en zal diegene waarschijnlijk geen strobreed in de weg leggen........ Er valt heus wel wat te regelen, normaal gesproken dan.........
Het realistische is dus in mijn optiek niet zoals als jij deze doet voorkomen in je eerste repliek. Ik hoop niet dat alle werkgevers zo zijn zoals jij nu doet voor komen. (Weet wel zeker dat dit niet zo is overigens)

Ja, ik denk wel dat hij indruk had kunnen maken wanneer hij wat minder wispelturig zou zijn geweest in het selecteren van spelers. Het vergelijk Mason-Hartogs is in mijn optiek niet relavant.

Noem jij eens 15 speelgerechtigde spelers die de afgelopen 3 seizoenen(of meer) op t hoogste NL nivo gespeeld hebben(en nog steeds spelen) maar NIET geselecteerd zijn.

Abe Brouwer
16 april 2009, 22:00
Vrij vragen zal niet het grootste probleem zijn, wel het feit dat je snipperdagen kwijt bent.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 22:01
Sorry Gerard, maar wie dan in godsnaam?

Ik zal je een klein (fries) voorzetje geven..... Hans Kroon, Erik Landman. Wil je nog 10 horen? Heb ik voor je hoor...........

Gerard van der Heide
16 april 2009, 22:03
Vrij vragen zal niet het grootste probleem zijn, wel het feit dat je snipperdagen kwijt bent.

Ja, denk je Abe? Zou er dan niets te regelen zijn bv 50-50?Zeker weten van wel......

Abe Brouwer
16 april 2009, 22:05
Ja, denk je Abe? Zou er dan niets te regelen zijn bv 50-50?Zeker weten van wel......

Ik weet het niet, Gerard. Mijn werkgever is niet zo flexibel.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 22:10
Ik weet het niet, Gerard. Mijn werkgever is niet zo flexibel.

Maar jij bent ook niet geselecteerd voor het NL-team Abe..........

Abe Brouwer
16 april 2009, 22:15
Maar jij bent ook niet geselecteerd voor het NL-team Abe..........

En dan nog is hij niet verplicht om snipperdagen te schenken voor als je geselecteerd bent voor wat voor nationaal team dan ook. Natuurlijk kan je vragen om 50-50 maar als de werkgever nee zegt dan houdt het op. Maar ik weet niet hoe flexibel de werkgevers van onze nationale spelers zijn.

Ro Herregraven
16 april 2009, 22:25
Ik weet niet wat voor werkgever jij hebt Ro, maar als een werknemer zich geselecteerd weet voor EEN nederlands team dan heeft een werkgever daar best begrip voor en zal diegene waarschijnlijk geen strobreed in de weg leggen........ Er valt heus wel wat te regelen, normaal gesproken dan.........
Het realistische is dus in mijn optiek niet zoals als jij deze doet voorkomen in je eerste repliek. Ik hoop niet dat alle werkgevers zo zijn zoals jij nu doet voor komen. (Weet wel zeker dat dit niet zo is overigens)

Zo 'normaal' is dat niet hoor! Na mijn 4 weekjes Canada in Januari ben ik wel klaar voor de rest van 't jaar. En onbetaald verlof bestaat bij ons bedrijf niet. Ik moet 't doen met 5 dagen tot december 2009.
En dan heb ik nog niet eens kinderen.
Probeer jij het thuis maar eens uit te leggen dat we dit jaar wéér niet op vakantie kunnen gaan omdat pappa al z'n vakantiedagen aan het ijshockey opmaakt en zo nodig weer met Oranje op stap moet.
Daarnaast zijn er ook een aantal ijshockeyers die zelfstandig ondernemer zijn. Als zij twee weken met Oranje op pad gaan betekent dat twee weken geen inkomsten. Ook lastig uit te leggen, thuis. De vergoeding die Oranje betaalt is leuk, maar niet veel meer dan zakgeld.

Ja, ik denk wel dat hij indruk had kunnen maken wanneer hij wat minder wispelturig zou zijn geweest in het selecteren van spelers. Het vergelijk Mason-Hartogs is in mijn optiek niet relavant.

Hoezo wispelturig? Kun je dat onderbouwen?

Noem jij eens 15 speelgerechtigde spelers die de afgelopen 3 seizoenen(of meer) op t hoogste NL nivo gespeeld hebben(en nog steeds spelen) maar NIET geselecteerd zijn.

Ik kan je de spelers geven die vanaf 2000 tot heden voor Oranje zijn uitgekomen op IIHF-toernooien, die nu NIET in Torun zijn en WEL nog actief zijn op relevant niveau (Justin Bekkering en Robert van Laarhoven vallen dus bij deze af):

Glenn Bakx (laatste D-afvaller)
Kevin Bruijsten (afgeloipen seizoen op te laag niveau gespeeld)
Mike Dalhuisen (Playoffs)
James Easter
Rody Jacobs (heeft er dit seizoen de brui aan gegeven v.w.b. het NT)
Hans Kroon
Erik Landman
Jacco Landman (heeft zelf vaak genoeg aangegeven het NT niet erbij te kunnen doen)
Robbert Maas (jong en onervaren)
Stevie Mason (jong en onervaren)
Ian Meierdres (afgevallen ten faveure van Swart & Maghielse)
Jan Jaap Natte (herstellend van kaakfractuur)
Andri Salomonson
Alex Schaafsma (werk)
Brad Smulders
Doug Stienstra (mag niet van de baas/vrouw)
Dennis ten Bokkel (groot deel van seizoen gemist wegens blessure)
Joy Turpijn (jong en onervaren)
Alan van Bentem (jong en onervaren)
Bert van den Braak
Jeffrey van Iersel (amper speeltijd gehad, dit jaar)
John Versteeg (laatste WK al in 2001)
Rick Wijnen (jong en onervaren)

Denk je werkelijk dat het niveau van Oranje substantieel verhoogd was als enkele huidige spelers vervangen waren door mensen uit bovenstaand lijstje? Ik denk dat het weinig tot geen verschil had gemaakt.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 22:26
Met alle respect, maar een WK-selectie heeft ook te maken met je prestaties in het voorbije seizoen!

Heb even wat weggehaald, en ik denk hiermee niet jou relaas uit verband te hebben getrokken.

Er zijn nu vele jonge spelers geselecteerd en aanwezig in Polen. Met alle respect voor deze mannen hoor, maar er zijn voldoende "oudere" spelers die een goed seizoen gedraaid hebben en vele malen meer (internationale) ervaring hebben.

En dat terwijl er bij de jonkies spelers zijn die ondermaats gepresteerd hebben gedurende de competitie om in aanmerking te komen voor een nivo die als NL-team gehaald kan worden voor een kampioenschap als dit.

T.H heeft in mijn optiek voor een verkeerde strategie gekozen, of misschien in zijn optiek wel heeft moeten kiezen omdat er zgn spelers niet beschikbaar waren.
Verklaar eens waarom Kars, Euvermans en gvd Postma de laatste match zo weinig ijstijd krijgen......................

Ro Herregraven
16 april 2009, 22:27
Ik zal je een klein (fries) voorzetje geven..... Hans Kroon, Erik Landman. Wil je nog 10 horen? Heb ik voor je hoor...........

Graag, doe maar.
Ter informatie voor jou: Hans Kroon en Erik Landman, toppers in de Eredivisie (ik ben de eerste om dat toe te geven!), zijn sinds 2000 goed voor 50 interlands (27H, 23E), waarin ze gezamenlijk tot 1 goal (Hans) en 2 assists (Erik) kwamen. Ik zeg het nogmaals: Eredivisie is iets anders dan Div. I

Nou die andere tien nog...

Ro Herregraven
16 april 2009, 22:30
T.H heeft in mijn optiek voor een verkeerde strategie gekozen, of misschien in zijn optiek wel heeft moeten kiezen omdat er zgn spelers niet beschikbaar waren.
Verklaar eens waarom Kars, Euvermans en gvd Postma de laatste match zo weinig ijstijd krijgen......................

Hoezo? Ik weet dat je Postma-fan bent, maar hij stond bij 2 van de 3 tegengoals op het ijs. Dan kun je niet zeggen dat je te weinig ijstijd krijgt.

We zijn er allebei niet bij, en kunnen dus geen oordeel vormen, maar ik heb begrepen dat vooral Kars, Korthuis en Postma momenteel zwaar tegenvallen. Misschien heeft Marco een zó zwaar seizoen moeten draaien in Nijmegen, dat nu de batterij leeg is? Da's pure speculatie mijnderzijds hoor, en ik wil graag m'n woorden intrekken als 't niet waar blijkt te zijn.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 22:41
Zo 'normaal' is dat niet hoor! Na mijn 4 weekjes Canada in Januari ben ik wel klaar voor de rest van 't jaar. En onbetaald verlof bestaat bij ons bedrijf niet. Ik moet 't doen met 5 dagen tot december 2009.
Probeer jij het thuis maar eens uit te leggen dat we dit jaar wéér niet op vakantie kunnen gaan omdat pappa al z'n vakantiedagen aan het ijshockey opmaakt en zo nodig weer met Oranje op stap moet.
Daarnaast zijn er ook een aantal ijshockeyers die zelfstandig ondernemer zijn. Als zij twee weken met Oranje op pad gaan betekent dat twee weken geen inkomsten. Ook lastig uit te leggen, thuis. De vergoeding die Oranje betaalt is leuk, maar niet veel meer dan zakgeld.

Hoezo wispelturig? Kun je dat onderbouwen?

Ik kan je de spelers geven die vanaf 2000 tot heden voor Oranje zijn uitgekomen op IIHF-toernooien, die nu NIET in Torun zijn en WEL nog actief zijn op relevant niveau (Justin Bekkering en Robert van Laarhoven vallen dus bij deze af):

Glenn Bakx (laatste D-afvaller)
Kevin Bruijsten (afgeloipen seizoen op te laag niveau gespeeld)
Mike Dalhuisen (Playoffs)
James Easter
Rody Jacobs (heeft er dit seizoen de brui aan gegeven v.w.b. het NT)
Hans Kroon
Erik Landman
Jacco Landman (heeft zelf vaak genoeg aangegeven het NT niet erbij te kunnen doen)
Robbert Maas
Stevie Mason (BCHL)
Ian Meierdres (afgevallen ten faveure van Swart & Maghielse)
Jan Jaap Natte (herstellend van kaakfractuur)
Andri Salomonson
Alex Schaafsma (werk)
Brad Smulders
Doug Stienstra (mag niet van de baas/vrouw)
Dennis ten Bokkel (groot deel van seizoen gemist wegens blessure)
Joy Turpijn (jong en onervaren)
Alan van Bentem (jong en onervaren)
Bert van den Braak
Jeffrey van Iersel (amper speeltijd gehad, dit jaar)
John Versteeg (laatste WK al in 2001)
Rick Wijnen (jong en onervaren)

Denk je werkelijk dat het niveau van Oranje substantieel verhoogd was als enkele huidige spelers vervangen waren door mensen uit bovenstaand lijstje? Ik denk dat het weinig tot geen verschil had gemaakt.

Phil Groeneveld (G, Allege, Italië)
Martijn Maghielse (G, Hajé Flyers Heerenveen),
Casper Swart (G, Hijs Den Haag),
Chad Euverman, (D, Chamonix, Frankrijk)
Nick de Jong (D, Hajé Flyers Heerenveen),
Jordy van Oorschot (D, Amstel Tijgers Amsterdam)
Reinier Staats (D, Kemphanen Eindhoven), --------James Easter
Erik Tummers (D, Ruijters Eaters Geleen),
Nick Verbruggen (D, Eindhoven Kemphanen), -----Jacco Landman
Bjorn Willemse (D, Destil Trappers Tilburg),
Peter van Biezen (F, Destil Trappers Tilburg),
Mitch Bruijsten (F, Sioux City Musketeers, Canada)-------Erik Landman
Tony Demelinne (F, Hijs Den Haag), ------------------------Brad Smulders
Diederick Hagemeijer (F, Eindhoven Kemphanen), --------Doug Stienstra
Ivy van den Heuvel (F, Amstel Tijgers Amsterdam),-------Bert van der Braak
Levi Houkes (F, Nijmegen Dar Devils), ---------------------John Versteeg
Marcel Kars (F, Amstel Tijgers Amsterdam),
Matt Korthuis (F, Hijs Den Haag),
Marco Postma (F, Nijmegen Dar Devils),
Akim Ramoul (F, Nijmegen Dar Devils)--------------/ Hans Kroon
Jamie Schaafsma (F, Fassa, Italië),
Casey van Schagen (F, Destil Trappers Tilburg)
Bob Teunissen (F, Destil Trappers Tilburg).

Denk je nog steeds dat deze vervanging geen verschil zou hebben gemaakt?

Gerard van der Heide
16 april 2009, 22:49

Toegegeven, ik werk in een ietwat andere branche als jij waarschijnlijk. Maar geselecteerd zijn voor t NL-team als werknemer van een bedrijf zal ongetwijfeld de werkgever stimuleren om zijn fiat te geven (geen punto).
Ook jij bent net als Abe niet geselecteerd voor het NL-ijshockeyteam, dus dat ligt ff wat anders.

Abe Brouwer
16 april 2009, 22:53
Aan die snipperdagen ligt het dus niet dat spelers afzeggen. Waaraan dan wel?

Ro Herregraven
16 april 2009, 22:54
Phil Groeneveld (G, Allege, Italië)
Martijn Maghielse (G, Hajé Flyers Heerenveen),
Casper Swart (G, Hijs Den Haag),
Chad Euverman, (D, Chamonix, Frankrijk)
Nick de Jong (D, Hajé Flyers Heerenveen),
Jordy van Oorschot (D, Amstel Tijgers Amsterdam)
Reinier Staats (D, Kemphanen Eindhoven), --------James Easter
Erik Tummers (D, Ruijters Eaters Geleen),
Nick Verbruggen (D, Eindhoven Kemphanen), -----Jacco Landman
Bjorn Willemse (D, Destil Trappers Tilburg),
Peter van Biezen (F, Destil Trappers Tilburg),
Mitch Bruijsten (F, Sioux City Musketeers, Canada)-------Erik Landman
Tony Demelinne (F, Hijs Den Haag), ------------------------Brad Smulders
Diederick Hagemeijer (F, Eindhoven Kemphanen), --------Doug Stienstra
Ivy van den Heuvel (F, Amstel Tijgers Amsterdam),-------Bert van der Braak
Levi Houkes (F, Nijmegen Dar Devils), ---------------------John Versteeg
Marcel Kars (F, Amstel Tijgers Amsterdam),
Matt Korthuis (F, Hijs Den Haag),
Marco Postma (F, Nijmegen Dar Devils),
Akim Ramoul (F, Nijmegen Dar Devils)--------------/ Hans Kroon
Jamie Schaafsma (F, Fassa, Italië),
Casey van Schagen (F, Destil Trappers Tilburg)
Bob Teunissen (F, Destil Trappers Tilburg).

Denk je nog steeds dat deze vervanging geen verschil zou hebben gemaakt?
Eerlijk gezegd wel, ja. Wellicht dat we GB ermee hadden kunnen verslaan, maar meer verschil zal 't niet gemaakt hebben. En daarnaast: je ziet toch zelf hopelijk wel hoe onrealistisch de namen zijn die je noemt?

Om te beginnen is Easter geen D, dus geen goeie vervanging van Staats.

Jacco Landman heeft al enkele malen afscheid genomen van ijshockey op het hoogste niveau. toegegeven, hij is telkens teruggekomen, maar spelen voor Heerenveen is iets anders als Div. I waar je het op moet nemen tegen fullprofs, wat Jacco al jaren niet meer is.

Erik Landman heeft me tijdens zijn seizoen in Geleen al verteld dat hij niet meer de motivatie en inzet kan opbrengen voor het Nationale team. Toen was Hartogs niet eens coach.
Smulders is geblesseerd, Stienstra kan niet, van den braak, heeft die niet een eigen zaak? En John Versteeg speelt al zeven jaar geen WK's meer.

Blijft Hans Kroon over, en die heeft alleen in 2000 een goaltje kunnen meepikken. In 2001, 2002, 2003 en 2008 bleef hij in 20 wedstrijden puntloos met een +/- van -14.
Da's ook niet direct om over naar huis te schrijven.

Het lijkt alsof ik in deze discussie onze Nederlandse spelers de grond in wil schrijven, wat absoluut niet zo is. Maar ik mis gewoon een gezonde dosis realisme bij een aantal mensen, die niet kunnen of willen inzien dat een Nederlandse eerste- of tweede lijnsspeler bij een middenmoter in de Eredivisie niet goed genoeg is om op Div. I niveau een positief verschil te kunnen maken. Die spelers hebben we momenteel gewoon niet.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 23:00
Hoezo? Ik weet dat je Postma-fan bent, maar hij stond bij 2 van de 3 tegengoals op het ijs. Dan kun je niet zeggen dat je te weinig ijstijd krijgt.

We zijn er allebei niet bij, en kunnen dus geen oordeel vormen, maar ik heb begrepen dat vooral Kars, Korthuis en Postma momenteel zwaar tegenvallen. Misschien heeft Marco een zó zwaar seizoen moeten draaien in Nijmegen, dat nu de batterij leeg is? Da's pure speculatie mijnderzijds hoor, en ik wil graag m'n woorden intrekken als 't niet waar blijkt te zijn.

Postma zat (gvd) de gehele 3e periode tegen GB op de bank............... terwijl hij (volgens wel ingelichte kringen) een goed toernooi speelt.

De batterij is bij Marco niet leeg, dat weet ik opzekers. Deze man leeft naar dergelijke toernooien toe en geeft altijd alles wat ie heeft. Alles of de gladiolen. Wanneer Marco zich niet goed genoeg voelt dan laat hij een dergelijk toernooi schieten ter faveure van spelers die op dat moment wel in topvorm zijn. En ga er maar vanuit dat hij sportman/professional genoeg is om enkele weken van te voren al aan te kunnen geven of hij er klaar voor is of niet.

Remco Bambacht
16 april 2009, 23:09
Dat geeft dan helemaal te denken. In ieder geval bij mij. In andere sporten was de verantwoordelijke man allang de laan uitgestuurd. Waarom in het NL-ijshockey niet?

Dit gaat nergens over Gerard. Tommie Hartogs is in Nederland the best man for this job. Welke coach zou met dit materiaal nou meedoen om de medailles? Polen, Oekraine en Italie zijn gewoon sterker dan Nederland. Punt uit. ]

Vandaag tegen de Britten had er wat ingezeten, maar is het net niet gelukt.

Remco Bambacht
16 april 2009, 23:11

Met alle respect; deze twee voegen niets toe aan dit team. Ik neem liever dan een Bruijsten en Houkes mee want die hebben de leeftijd om nog te groeien. Zowel Kroon als Landman zullen in hun verdere carriere geen grote sprong omhoog meer maken.

Trouwens Doug Mason zag het al niet zitten in Erik Landman, dus dat kun je de huidige bondscoach niet verwijten.

Mike Norman
16 april 2009, 23:12

Graag...
Ik moet zeggen dat ik het aardig eens ben met de selectie die er nu staat.
Je kan mannen niet verplichten als ze geen zin hebben / andere verplichtingen. En laten we eerlijk zijn, wie missen we nou echt? Smulders, Stienstra en misschien nog 1 of 2. Met Landman en Kroon hadden we geen wedstrijd meer gewonnen.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 23:13
Eerlijk gezegd wel, ja. Wellicht dat we GB ermee hadden kunnen verslaan, maar meer verschil zal 't niet gemaakt hebben. En daarnaast: je ziet toch zelf hopelijk wel hoe onrealistisch de namen zijn die je noemt?

Om te beginnen is Easter geen D, dus geen goeie vervanging van Staats.

Jacco Landman heeft al enkele malen afscheid genomen van ijshockey op het hoogste niveau. toegegeven, hij is telkens teruggekomen, maar spelen voor Heerenveen is iets anders als Div. I waar je het op moet nemen tegen fullprofs, wat Jacco al jaren niet meer is.

Erik Landman heeft me tijdens zijn seizoen in Geleen al verteld dat hij niet meer de motivatie en inzet kan opbrengen voor het Nationale team. Toen was Hartogs niet eens coach.
Smulders is geblesseerd, Stienstra kan niet, van den braak, heeft die niet een eigen zaak? En John Versteeg speelt al zeven jaar geen WK's meer.

Blijft Hans Kroon over, en die heeft alleen in 2000 een goaltje kunnen meepikken. In 2001, 2002, 2003 en 2008 bleef hij in 20 wedstrijden puntloos met een +/- van -14.
Da's ook niet direct om over naar huis te schrijven.

Het lijkt alsof ik in deze discussie onze Nederlandse spelers de grond in wil schrijven, wat absoluut niet zo is. Maar ik mis gewoon een gezonde dosis realisme bij een aantal mensen, die niet kunnen of willen inzien dat een Nederlandse eerste- of tweede lijnsspeler bij een middenmoter in de Eredivisie niet goed genoeg is om op Div. I niveau een positief verschil te kunnen maken. Die spelers hebben we momenteel gewoon niet.

Laat maar Ro. Je vraagt mij om namen van jou lijstje te vervangen met de lijst van spelers die nu in Polen zijn. Dat heb ik gedaan. Dat je vervolgens komt met het onrealistisch zijn is dan weer flauw, want daar gaat nu juist de discussie over.

Spelen voor div I zal ongetwijfeld anders zijn dan spelen voor Heerenveen, maar zo ken ik er nog wel een paar Ro. Dhr J. Landman heeft toch wel een poepie meer ervaring dan menig ander speler nu aanwezig in Polen.
Er zijn spelers in dit NL-team die helemaal of zeer weinig ervaringen hebben op het hoogste NL-nivo, dus wie is er nu onrealistisch? Er zitten 2e lijn spelers bij van clubs die net zijn toegetreden tot het hoogste nivo. Waar heb je het over???....???? Er zijn WEL spelers die het nivo aankunnen. Nogmaals wie is er onrealistisch?

Ik waarschijnlijlk. Het is niet zo dat jij bepaalt wat realistisch is en wat niet. Jou gedachtengang en statistische benaderingen zeggen weinig over een speler. Zeker tijdens een toernooi of play-offs. Die games zijn nm anders.
Het gaat er bij mij om dat er voldoende spelers met ervaring rondlopen/schaatsen in NL die in Polen hadden moeten zijn, maar om wat voor reden dan ook niet beschikbaar zijn.

Mike Norman
16 april 2009, 23:23
Volgens mij overschat je Landman iets.
En Postma krijgt met zn min 5 terecht minder ijstijd lijkt me.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 23:24
Dit gaat nergens over Gerard. Tommie Hartogs is in Nederland the best man for this job. Welke coach zou met dit materiaal nou meedoen om de medailles? Polen, Oekraine en Italie zijn gewoon sterker dan Nederland. Punt uit. ]

Vandaag tegen de Britten had er wat ingezeten, maar is het net niet gelukt.

Dat T.H de best man for the job is, is geheel jou mening/opvatting Remco. Ik deel die mening/opvatting in zijn geheel niet met jou. Sterker nog, ik vind dat die man zo snel mogelijk vervangen moet worden.

En nu wil je natuurlijk weten door wie. Mijn antwoord daarop zou zijn Frank Gentges.

(Ik maak me geloof ik niet echt populair(in hoeverre ik dat al was) in deze discussie)

Gerard van der Heide
16 april 2009, 23:26

.......20 minuten? Een hele periode? Hou nou toch op zeg

Gerard van der Heide
16 april 2009, 23:30
Met alle respect; deze twee voegen niets toe aan dit team. Ik neem liever dan een Bruijsten en Houkes mee want die hebben de leeftijd om nog te groeien. Zowel Kroon als Landman zullen in hun verdere carriere geen grote sprong omhoog meer maken.

Trouwens Doug Mason zag het al niet zitten in Erik Landman, dus dat kun je de huidige bondscoach niet verwijten.

Beweer je nu dat het duo E.Landman-H.Kroon geen stabielere basis zou zijn dan (met alle respect) Bruijsten-Houkes.??

Mike Norman
16 april 2009, 23:33
.......20 minuten? Een hele periode? Hou nou toch op zeg

Kan je nagaan dat t allemaal nog niet zo slecht is als de door jou verhevende een periode op de bank mag plaatsnemen...

Gerard van der Heide
16 april 2009, 23:44
Kan je nagaan dat t allemaal nog niet zo slecht is als de door jou verhevende een periode op de bank mag plaatsnemen...

Ik verheven helemaal niemand Mike. Kijk es.....

1.Taggart DESMETDESTIL Trappers Tilburg
2.Lance MONYCHDESTIL Trappers Tilburg
3Matt SMITHDESTIL Trappers Tilburg
4Tj SAKALUKRomijnders Dar Devils Nijmegen
5Kevin GALERNOEindhoven Kemphanen
6Marco POSTMARomijnders Dar Devils Nijmegen

Heeft ie allemaal zelf gedaan............................

Mike Norman
16 april 2009, 23:46
Heeft ie allemaal zelf gedaan............................

Die min 5 ook.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 23:57
Die min 5 ook.

Ja klopt, maar er staan er nog 4 op t ijs Mike. Beetje flauw.........
Er is er maar 1 met +1 Mike. Nm Marcel Kars. Verder zijn er nog 4 met -5.
Flauwe opmerking weer. Die andere 4 zaten toch ook niet een hele periode op de bank?

Gelul in de ruimte dus weer ...................bah

Gerard van der Heide
17 april 2009, 00:10

Welke? E of L?

Remco Bambacht
17 april 2009, 00:10
Beweer je nu dat het duo E.Landman-H.Kroon geen stabielere basis zou zijn dan (met alle respect) Bruijsten-Houkes.??

Stabieler misschien wel. Erik Landman en Hans Kroon zitten echter aan het EINDE van hun carriere. Bruijsten en Houkes staan aan het BEGIN van hun carriere.

Hartogs is dus duidelijk bezig om een team voor de komende jaren aan het bouwen. Ik twijfel trouwens of Bruijsten heel ver van het niveau van Landman en Kroon zit. Deze jongen is namelijk echt super talentvol, samen met Dalhuisen de meest talentvolle Nederlandse ijshockeyer.

Stel je was met Landman en Kroon vierde geworden ipv vijfde ( is niet zo, maar stel dat). Wat koop je daarvoor? Helemaal niks. Nu laat je Bruijsten en Houkes ongelooflijk veel nuttige ervaring opdoen waardoor hun ontwikkeling nog sneller gaat.

Gerard van der Heide
17 april 2009, 00:24
Stabieler misschien wel. Erik Landman en Hans Kroon zitten echter aan het EINDE van hun carriere. Bruijsten en Houkes staan aan het BEGIN van hun carriere.

Hartogs is dus duidelijk bezig om een team voor de komende jaren aan het bouwen. Ik twijfel trouwens of Bruijsten heel ver van het niveau van Landman en Kroon zit. Deze jongen is namelijk echt super talentvol, samen met Dalhuisen de meest talentvolle Nederlandse ijshockeyer.

Stel je was met Landman en Kroon vierde geworden ipv vijfde ( is niet zo, maar stel dat). Wat koop je daarvoor? Helemaal niks. Nu laat je Bruijsten en Houkes ongelooflijk veel nuttige ervaring opdoen waardoor hun ontwikkeling nog sneller gaat.

Stel dat je morgen degradeert door juist het missen van ervaren spelers?
Stel dat dit volgend jaar in het slechtste geval weer gebeurt. Dan loop min 2 jaar achter de feiten aan.

Laten we t anders stellen. Wat nu als we meer ervaren jongens hadden meegenomen die degradatie hoe dan ook hadden kunnen vermijden (gebaseerd op ervaring, dus minimaal 4e plek). Intussen stoom je de jongere toppers klaar voor over 2-3 jaar, met deelname in div 1. Dan kun je nog jaren genieten en hopen dat je ooit de hoogste div mag bereiken.

Tis niet zo dat ik geen vertrouwen in de huidige spelers heb, maar ik vind gewoon dat er velen te vroeg komen en dat veel ervaring niet wordt gebruikt. Dat maakt in mijn ogen dit team instabiel.

Dyon Knoop
17 april 2009, 07:22
Je hebt wel een punt, je kunt echter ook een andere visie hanteren..... Dit is de ploeg waar je mee verder moet.... als deze ploeg zich handhaaft doen ze wat er van hen verwacht wordt.... degraderen ze, zijn ze nog een beetje te licht bevonden voor dit niveau en is het aan deze zelfde ploeg om te groeien en naar een hoger niveau te stijgen om zo terug te keren en te bekijken waar het eindigt... je kweekt bij deze spelers nu al internationale ervaring en kan deze ploeg lang bij elkaar houden en zal dan vanzelf gewoontes creeëren

Rudy Bouquet
17 april 2009, 08:06
Want zo is het natuurlijk dan weer wel. Voor t 2e opeenvolgende jaar wordt er gestreden om behoud in de huidige divisie.

Zou het anders zijn gegaan wanneer alle potentiele NL-spelers beschikbaar zouden zijn geweest?

Of ligt het mogelijk aan de coach? Is hij wel de juiste man op de juiste plaats?
Twee keer meedraaien om divisie behoud geeft mij in ieder geval te denken.

En nu mijn persoonlijke indruk: Wat een gerommel met de lijnen. Iedere wedstrijd weer. Hoe kun je nou een solide team bouwen als niet eens de spelers weten in welke lijn ze eigenlijk spelen. Er zijn gewoon geen lijnen. Dergelijke tactiek heeft nog nooit gewerkt en nu dus ook niet. How the fuck raken de spelers aan elkaar gewend op deze manier?

Wederom heb ik de namen van Kars, Euvermans en nu ook Postma weinig gehoord (gelezen).

Als enigszins onderkent hoe de krachtsverhoudingen liggen dan zou je mogelijk kunnen concluderen dat het behaalde resultaat tot nog toe niet eens tegenvalt.
Bij het voetbal wint Cyprus ook niet van Nederland....!

Euverman stond tegen Italië 3x op het ijs bij een tegengoal. Als je het ongenuanceerd zou willen stellen kun je zelfs zeggen: "Euverman kreeg iets teveel ijstijd....."

Je kunt toch het verslag van Joep en aan het noemen van namen toch niet afleiden wie er wel en wie er niet veel ijstijd kregen.

Hartogs heeft van te voren heel duidelijk gemaakt waar de doelen liggen en wat het nut van dit WK moet zijn. Hij zit met een jonge ploeg die snakt naar ervaring en waar je met enkele jaren de vruchten kan plukken.

Als laatste: "Enkele jaren terug toen Nederland sinds 20 jaar zijn beste selectie had werd er nog weleens met hele grote cijfers verloren. In dat perspectief hebben de huidige mannen het prima gedaan. En ja, vandaag wordt er gewonnen van Roemenië!

Wij moeten wel "onze" plaats kennen...!

Wendy Tellers
17 april 2009, 08:25

gr.
Klinkt misschien erg negatief van mij maar als ik dit zo lees heeft Nederland dus eigenlijk niets te zoeken tussen deze landen?
Maar ik heb vorig seizoen het WK van een divisie lager gezien.
Daar horen ze zeker niet bij, want dat was helemaal niets!!!!!

Rudy Bouquet
17 april 2009, 08:32
Gerard, met mijn vorige reactie had ik nog niet de gehele thread gelezen, nu wel.

Is jouw mening over Hartogs nu puur ontstaan op basis van het thuis laten van oudere spelers van Heerenveen en het mogelijk even aan de kant houden van Postma?

Ik begrijp dat je een lijntje hebt naar Polen, maar kijk uit voor de doorgegeven optische waarneming van een supporter. Deze is veelal anders dan de waarneming van de coach die handelt naar wat hij ziet of in het belang van de deze of de volgende wedstrijd.

Wendy Tellers
17 april 2009, 08:34
Zo zou ik ook denken als ik baas was.
Meedoen aan topsport moet een baas stimuleren.
Maar van de andere kant kun je het ook anders bekijken.
Hoeveel zijn de jongens al afwezig door wedstrijden, blessures etc.
En zeker afwezigheid door blessures zal een grote struikelblok zijn op het werk.
Zolang alles goed gaat zal een baas het alleen maar stimuleren en je betaald vrij af geven voor een wedstrijd of wk.
Maar zodra de blessures beginnen op te treden beginnen ze anders te denken ..........

Luitzen van der Heide
17 april 2009, 08:39

Ongetwijfeld zit daar zeker een kern van waarheid in maar dat zou dan ook moeten inhouden dat de lijn -het laten meedoen van talentvolle en of zelfs wat minder talentvolle spelers- ook op club niveau zou moeten worden doorgetrokken. Immers eigenlijk zeg je dat ervaring opdoen en het spelen tegn een hoogwaardige tegenstander helpt bij de ontwikkeling. Helaas is dat nu op het hoogste niveau zeker nog niet het geval.....

En als dan dat je visie zou zijn -nogmaals die visie kan ik zeer goed volgen- dan is het op zijn minst ook zo dat je daar bijvoorbeeld binnen je team geen enkel uitzondering op moet maken. Helaas is het dan weer wel zo dat ik onze bondscoach zie kiezen voor Groeneveld als Goalie....... Uiteraard terecht maar in de stelling waar het gaat om het opdoen van ervaring en de ontwikkeling past die strategie dan weer niet.

Gerard van der Heide
17 april 2009, 08:40
Gerard, met mijn vorige reactie had ik nog niet de gehele thread gelezen, nu wel.

Is jouw mening over Hartogs nu puur ontstaan op basis van het thuis laten van oudere spelers van Heerenveen en het mogelijk even aan de kant houden van Postma?

Ik begrijp dat je een lijntje hebt naar Polen, maar kijk uit voor de doorgegeven optische waarneming van een supporter. Deze is veelal anders dan de waarneming van de coach die handelt naar wat hij ziet of in het belang van de deze of de volgende wedstrijd.

Nee, mijn mening is niet gebaseerd op t thuis laten van oudere spelers van Heerenveen, en ook niet om het mogelijk even aan de kant houden van Postma.

Maar ik begeef me hier op erg glad ijs heb ik de indruk en zal daarom mijn mening maar niet verder ventileren.
Blijkbaar heb ik een totaal afwijkende mening ten opzichte van de meeste andere replyers van deze thread.

Verklaar dit, verklaar dat, onrealistisch, etc etc. Heb ik geen zin meer in.

Levi Houkes
17 april 2009, 08:43
polen zeer lastig maken in de 1ste wedtrijd is naar mijn mening niet slecht 3000 gekke en fanatieke supporters en er zat meer in dan een verdienstlijke 3-1 ukraine en Italie zijn nu nog een maat te groot maar er progessie in om 1/2 jaar duidelijk beter resultaten tegen dit soort landen te halen , deze wedtrijden ben ik aanwezig geweest gister heb ik het live verslag van Joep mogen aanhoren en het deed mij denken aan de goeie tijd van F Hendriks top Joep en van de jonkies spelen bruisten en hagemeier bij de 1ste 2 lijnen en ik geef aan dat er in nederlend geen een oudere spelers deze jongens kan over treffen met alle ervaring die ze ook mee brengen Tommy heeft goed gekeken wat wij in de toekomst nodig hebben en geloof mij dat nederland groeit binnen nu 2/3 jaar staat er een geweldig team , als er nu nog 2 sterke en snelle Def zich toevoegen en er zijn nog 3-4 forwards die aankomende jaren zich toe voegen aan deze selectie
dan heb ik goeie hoop voor de toekomst gr ch

Wendy Tellers
17 april 2009, 08:46
Wat is de gemiddelde leeftijd van dit team?
En waar ligt de spreiding tussen?
Ik bedoel dus de leeftijd van de jongste en oudste speler?

Ferdinand van Berlo
17 april 2009, 09:12
Dat T.H de best man for the job is, is geheel jou mening/opvatting Remco. Ik deel die mening/opvatting in zijn geheel niet met jou. Sterker nog, ik vind dat die man zo snel mogelijk vervangen moet worden.

En nu wil je natuurlijk weten door wie. Mijn antwoord daarop zou zijn Frank Gentges.

(Ik maak me geloof ik niet echt populair(in hoeverre ik dat al was) in deze discussie)

hoezo jezelf niet populair maken? je mag toch een andere mening hebben als een ander. daarom is het een discussieforum.

ik ben het ook niet echt met je eens. de oplossingen die je aandraagt zouden ook niet de mijne zijn. maar zolang je met enig fatsoen instaat voor je eigen mening is er niks mis mee lijkt me.

Ferdinand van Berlo
17 april 2009, 09:15
Wat is de gemiddelde leeftijd van dit team?
En waar ligt de spreiding tussen?
Ik bedoel dus de leeftijd van de jongste en oudste speler?

ik denk dat levi houkes de jongste is met 17 jaar? en volgens mij is groeneveld met afstand de oudste met 36?

Joep Meijsen
17 april 2009, 10:52
ik denk dat levi houkes de jongste is met 17 jaar? en volgens mij is groeneveld met afstand de oudste met 36?

Joeri Loonen had van de week berekend dat de gemiddelde leeftijd van de Nederlandse selectie 24,6 is. Waarbij de Nederlandse-Canadezen het gemiddelde behoorlijk optrekken.

Ik lees in dit topic veel kritiek op de bondscoach, maar ik denk dat hij met een goede visie in de richting van de toekomst werkt, waarbij hij probeert ieder toernooi enkele jonge spelers de kans te geven te wennen aan het niveau van Division I-ijshockey. Over Mitch Bruijsten durf ik rustig te zeggen dat deze nu al bij de beste spelers in de selectie hoort en moeiteloos zou kunnen meedraaien in de eredivisie. Hij heeft echt indruk op mij gemaakt bij dit toernooi.

Nederland speelde tegen Polen een prima wedstrijd, waarin het dubbeltje met wat geluk ook de andere kant op had kunnen vallen. Tegen Groot-Brittannië was het van hetzelfde laken een pak. Als de kans vlak voor tijd raak is, speel je overtime. Nederland kan met deze twee landen gewoon heel behoorlijk meespelen. Anders is het voor Oekra?ne en Italië. Die eerste ploeg heeft een trits profs die voor miljoenenclubs in Rusland spelen. Het is genieten om die mannen in actie te zien. Ter vergelijking: zij zijn beter dan de beste imports in de Nederlandse competitie. Italië is net gedegradeerd en beschikt over een zeer ervaren ploeg met veelal Noord-Amerikaanse profs van bovengemiddelde kwaliteit. Nederland heeft daar twee periodes heel verdienstelijk tegen gespeeld en meer mag je ook nog niet verwachten.

Teruggrijpen naar allerhande spelers die in het verleden al hebben laten zien de overstap naar het snellere Division I-ijshockey niet aan te kunnen, lijkt me een minder goede tactiek dan jonge jongens selecteren die wel de potentie hebben in de toekomst het verschil te kunnen maken. Of dat er ook uit gaat komen is natuurlijk altijd afwachten. Persoonlijk vind ik Hagemeijer, Bruijsten, Houkes en de andere jonge spelers in de selectie niet tegenvallen. Vergeet niet dat een team met wel Kroon, Stienstra en Smulders (om maar drie namen te gebruiken die in dit topic genoemd zijn) vorig jaar werden afgeslacht door de Britten. Op de persconferentie meldde de Britse bondscoach Thompson dat hij vond dat Nederland dit jaar duidelijk aan snelheid en kwaliteit had gewonnen en dat hij vond dat zijn ploeg aan het eind van de wedstrijd goed was weggekomen.

Waar het Nederland aan ontbreekt is een echte doelpuntenmaker van het niveau Livingston en een ervaren spelmakende verdediger van het niveau Hartogs. Deze twee heren staan echter nu in de bank in plaats van op het ijs. Spelers van dit kaliber zijn op dit moment in de Nederlandse competitie niet voorhanden, maar ik zie voldoende potentie voor groei in de komende jaren. Er komt echt een heel behoorlijke jonge generatie aan, die eventueel aangevuld met enkele Nederlandse-Canadezen goed mee kan gaan spelen in Division I. We moeten ons echter wel de beperkingen van het Nederlandse ijshockey realiseren, die op dit moment verdere groei in de weg staan. Daarvoor moet heel veel gebeuren aan de basis en ook daar wordt in Nederland aan gewerkt.

Ferdinand van Berlo
17 april 2009, 11:00
Joeri Loonen had van de week berekend dat de gemiddelde leeftijd van de Nederlandse selectie 24,6 is. Waarbij de Nederlandse-Canadezen het gemiddelde behoorlijk optrekken.

Ik lees in dit topic veel kritiek op de bondscoach, maar ik denk dat hij met een goede visie in de richting van de toekomst werkt, waarbij hij probeert ieder toernooi enkele jonge spelers de kans te geven te wennen aan het niveau van Division I-ijshockey. Over Mitch Bruijsten durf ik rustig te zeggen dat deze nu al bij de beste spelers in de selectie hoort en moeiteloos zou kunnen meedraaien in de eredivisie. Hij heeft echt indruk op mij gemaakt bij dit toernooi.

Nederland speelde tegen Polen een prima wedstrijd, waarin het dubbeltje met wat geluk ook de andere kant op had kunnen vallen. Tegen Groot-Brittannië was het van hetzelfde laken een pak. Als de kans vlak voor tijd raak is, speel je overtime. Nederland kan met deze twee landen gewoon heel behoorlijk meespelen. Anders is het voor Oekra?ne en Italië. Die eerste ploeg heeft een trits profs die voor miljoenenclubs in Rusland spelen. Het is genieten om die mannen in actie te zien. Ter vergelijking: zij zijn beter dan de beste imports in de Nederlandse competitie. Italië is net gedegradeerd en beschikt over een zeer ervaren ploeg met veelal Noord-Amerikaanse profs van bovengemiddelde kwaliteit. Nederland heeft daar twee periodes heel verdienstelijk tegen gespeeld en meer mag je ook nog niet verwachten.

Teruggrijpen naar allerhande spelers die in het verleden al hebben laten zien de overstap naar het snellere Division I-ijshockey niet aan te kunnen, lijkt me een minder goede tactiek dan jonge jongens selecteren die wel de potentie hebben in de toekomst het verschil te kunnen maken. Of dat er ook uit gaat komen is natuurlijk altijd afwachten. Persoonlijk vind ik Hagemeijer, Bruijsten, Houkes en de andere jonge spelers in de selectie niet tegenvallen. Vergeet niet dat een team met wel Kroon, Stienstra en Smulders (om maar drie namen te gebruiken die in dit topic genoemd zijn) vorig jaar werden afgeslacht door de Britten. Op de persconferentie meldde de Britse bondscoach Thompson dat hij vond dat Nederland dit jaar duidelijk aan snelheid en kwaliteit had gewonnen en dat hij vond dat zijn ploeg aan het eind van de wedstrijd goed was weggekomen.

Waar het Nederland aan ontbreekt is een echte doelpuntenmaker van het niveau Livingston en een ervaren spelmakende verdediger van het niveau Hartogs. Deze twee heren staan echter nu in de bank in plaats van op het ijs. Spelers van dit kaliber zijn op dit moment in de Nederlandse competitie niet voorhanden, maar ik zie voldoende potentie voor groei in de komende jaren. Er komt echt een heel behoorlijke jonge generatie aan, die eventueel aangevuld met enkele Nederlandse-Canadezen goed mee kan gaan spelen in Division I. We moeten ons echter wel de beperkingen van het Nederlandse ijshockey realiseren, die op dit moment verdere groei in de weg staan. Daarvoor moet heel veel gebeuren aan de basis en ook daar wordt in Nederland aan gewerkt.

wat mij tot nu toe vooral opvalt is dat de ne-ca's op jamie schaafsma na niet veel voorkomen in het creeren van kansen. ik kan er niet echt goed over oordelen omdat ik er zelf niet bij ben natuurlijk. het is in mijn ogen vooral de nederlandse jonge garde die voor gevaar zorgt bij het vijandelijke doel.

klopt het wat mij opvalt of zie ik het verkeerd. als ik het goed zie, zou je dus eigenlijk van een aantal ne-ca's afscheid moeten nemen. wel laat je dan een hoop ervaring schieten waaraan de jonge garde zich aan op kan trekken.

correct me if i'm wrong

Joep Meijsen
17 april 2009, 11:09
wat mij tot nu toe vooral opvalt is dat de ne-ca's op jamie schaafsma na niet veel voorkomen in het creeren van kansen. ik kan er niet echt goed over oordelen omdat ik er zelf niet bij ben natuurlijk. het is in mijn ogen vooral de nederlandse jonge garde die voor gevaar zorgt bij het vijandelijke doel.

klopt het wat mij opvalt of zie ik het verkeerd. als ik het goed zie, zou je dus eigenlijk van een aantal ne-ca's afscheid moeten nemen. wel laat je dan een hoop ervaring schieten waaraan de jonge garde zich aan op kan trekken.

correct me if i'm wrong

Onder de spelers die mij tegenvallen bij dit toernooi zitten inderdaad enkele Nederlandse-Canadezen. Jamie Schaafsma is van de buitencategorie voor deze nationale ploeg. Een speler met spelintelligentie, oog voor het net en een prima wedstrijdmentaliteit voor Oranje. Phil Groeneveld is van zulk belang dat ik bijna het Nationale Fonds Standbeeld Phil Groeneveld (NFSPG) zou gaan oprichten. Hij verricht echt subliem werk tijdens dit kampioenschap.

Sommige andere jongens spelen echter zeker niet hun sterkste toernooi in het Oranje-shirt of vormen niet de meerwaarde die ze vanwege hun ervaring in Oranje en verschillende competities zouden moeten zijn.

Joep Meijsen
17 april 2009, 11:17
Klinkt misschien erg negatief van mij maar als ik dit zo lees heeft Nederland dus eigenlijk niets te zoeken tussen deze landen?

Nederland is ongeveer middenmoot Division I, soms aan de bovenkant (Noorwegen, Eindhoven) en soms aan de onderkant. Oranje speelt intussen al weer heel lang stabiel op dit niveau. Na het afscheid van een goede generatie spelers, zit er nu vooral in de routine een behoorlijke lacune. Zowel in de defensie als bij de forwards. Ik hoop persoonlijk dat meer jonge, Nederlandse spelers zich een plek zullen proberen te bevechten in sterkere buitenlandse competities, zoals de generatie Hartogs, Van den Thillart, Eimers dat heeft gedaan. Dat zou het Nederlandse ijshockey een stuk verder helpen.

Er is een getalenteerde groep spelers tussen de 17 en 21. Als die zich weet te ontwikkelen en er komt nog wat versterking van buiten bij, dan kan Nederland wellicht weer meedoen om de medailles zoals enkele jaren geleden het geval was. Ik denk dat ambities richting Olympische Spelen en dergelijke niet realistisch zijn, tenzij er aan de basis in Nederland heel veel gaat veranderen. Meer ijsbanen, meer jeugdspelers, betere jeugdcoaches, etc. Op een aantal vlakken wordt hier wel aan gewerkt, bij het ontbijt hadden we het net toevallig nog over het nieuwe Centrum voor Topsport Ontwikkeling in Eindhoven, maar de effecten daarvan zien we pas later.

Joeri Loonen
17 april 2009, 11:42
Postma zat (gvd) de gehele 3e periode tegen GB op de bank............... terwijl hij (volgens wel ingelichte kringen) een goed toernooi speelt.

Gerard,

Het is dat Remco wederom heeft nagelaten de time-on-ice te meten, maar misschien moet je je welingelichte bronnen toch nog even goed natrekken. Postma heeft in de derde periode wel degelijk op het ijs gestaan. Hij heeft nota bene nog een holding penalty opgelopen. Dus wat jou verteld is feitelijk onjuist en lijkt me bekeken door een nogal gekleurde bril.

Naar mijn mening krijgt hij redelijk veel ijstijd dit toernooi. Is hij fysiek wel aanwezig maar komt hij aanvallend tekort in de wedstrijden tot nu toe. Vooral qua dreiging richting de goal, maar dit geldt voor meerdere spelers in het toernooi. Wel heeft hij al verschillende malen kennis mogen maken met de penalty box attendant.

_j-

Martijn Berben
17 april 2009, 12:11
Hoe het nu gaat met het Nederlands team zo gaat het al jaren. We ontwijken net de degradatie. En ik hoop dat we dat vanmiddag ook weer doen.

Mensen moeten niets anders verwachten. Dat we nu weer om degradatie spelen is normaal en dat heeft niets te maken met een paar spelers die er niet bij zijn. De verschillen zijn maar enorm klein tussen de NL spelers.

Dit heeft ook helemaal niks met coachen te maken.

Er is gewoon een groot kwaliteits verschil en dat is nu zo en over 10 jaar is dat niet veel anders.

We moeten gewoon knokken om aansluiting te houden bij Italië, Ukraine, Polen, Slovenië, Kazakstan, Japan en Groot-Brittannië en we moeten zorgen dat we beter blijven dan Roemenie, Kroatië, Zuid Korea, Servië en België. Dan blijven we in deze klasse en dat ik ook waar Nederland thuis hoort.

Rudy Bouquet
17 april 2009, 13:28
Nee, mijn mening is niet gebaseerd op t thuis laten van oudere spelers van Heerenveen, en ook niet om het mogelijk even aan de kant houden van Postma.

Maar ik begeef me hier op erg glad ijs heb ik de indruk en zal daarom mijn mening maar niet verder ventileren.
Blijkbaar heb ik een totaal afwijkende mening ten opzichte van de meeste andere replyers van deze thread.

Verklaar dit, verklaar dat, onrealistisch, etc etc. Heb ik geen zin meer in.

Gerard, je moet juist wel je mening bliven geven ook als hij afwijkend is..
Afwijkenden meningen is juist de basis van een discussie, dus begrijp mij niet verkeerd.

Maar Gerard ik zag in jouw mening verbazing dat Nederland verliest van landen als Italy, Oekraine, Polen en GBR....
En daarbij leg je voor mij onterecht de schuld bij Hartogs.

Nou en dan denk ik even hoelang loop je mee in het ijshockeywereldje en ken je dan de Internationale verhoudingen niet.

Maar Gerard sorry als ik je de overtuiging heb gebracht om niet meer in discussie te gaan dat was niet mijn bedoeling.

Gerard van der Heide
17 april 2009, 16:45
Gerard, je moet juist wel je mening bliven geven ook als hij afwijkend is..
Afwijkenden meningen is juist de basis van een discussie, dus begrijp mij niet verkeerd.

Maar Gerard ik zag in jouw mening verbazing dat Nederland verliest van landen als Italy, Oekraine, Polen en GBR....
En daarbij leg je voor mij onterecht de schuld bij Hartogs.

Nou en dan denk ik even hoelang loop je mee in het ijshockeywereldje en ken je dan de Internationale verhoudingen niet.

Maar Gerard sorry als ik je de overtuiging heb gebracht om niet meer in discussie te gaan dat was niet mijn bedoeling.

Jij bent niet de aanleiding hoor Rudy. Het algehele sfeertje wat er gekweekt dreigde te worden beviel/bevalt me niet.
Over de verhoudingen denk ik dat NL tegen GB en Polen er meer uit hadden kunnen slepen. Waarom? Dat heb ik in de eerdere postings al proberen uit te leggen. De Oekrainers en Italianen zijn te hoog gegrepen.

Maar goed, degradatie is voor komen door de winst op de Roemenen. Gelukkig zou ik dan maar willen zeggen.

Geert van der Meulen
17 april 2009, 16:53
Ik zou alleen maar willen zeggen: laat Hartogs nog rustig een paar jaar bondscoach blijven. Laat hem talentvolle spelers zo jong en zo snel mogelijk naar het Nederlands team halen.
Kweek bij de clubs bewustwording om die jonge talentvolle spelers ook de kans te geven en ze niet dwingen om om te kijken naar andere kansen in Nederland (zijn die er dan?) of nog erger ...