PDA

View Full Version : NHL Draft Lottery 14 mei New York

Martijn Berben
14 april 2009, 12:39
Wie gaan deze spelers krijgen?

John Tavares of Victor Hedman nummer 1?

Hieronder te zien wie hoeveel kans heeft.

NY Islanders 25.0%
Tampa Bay 18.8%
Colorado 14.2%
Atlanta 10.7%
Los Angeles 8.1%
Phoenix 6.2%
Toronto 4.7%
Dallas 3.6%
Ottawa 2.7%
Edmonton 2.1%
Nashville 1.5%
Minnesota 1.1%
Buffalo 0.8%
Florida 0.5%

Kazs Krikke
15 april 2009, 10:28
Wie gaan deze spelers krijgen?

John Tavares of Victor Hedman nummer 1?

Hieronder te zien wie hoeveel kans heeft.

NY Islanders 25.0%
Tampa Bay 18.8%
Colorado 14.2%
Atlanta 10.7%
Los Angeles 8.1%
Phoenix 6.2%
Toronto 4.7%
Dallas 3.6%
Ottawa 2.7%
Edmonton 2.1%
Nashville 1.5%
Minnesota 1.1%
Buffalo 0.8%
Florida 0.5%

Islanders hebben de eerste keus, Tampa (No. 2), Colorado (No. 3), Atlanta (No. 4) en Los Angeles (No. 5) volgen, geen veranderingen dus op de eerste 5 plekken.

Joris Braam
15 april 2009, 13:06
Leuk scouting rapport van John Tavares. Met een knap doelpunt in het filmpje.

http://www.mynhldraft.com/2009/NHL-Draft-Profiles/John-Tavares

en van Viktor Hedman natuurlijk ook.

http://www.mynhldraft.com/2009/NHL-Draft-Profiles/Victor-Hedman

en de definietve draft.

http://www.mynhldraft.com/2009-NHL-Mock-Draft/

Freek Joosten
15 april 2009, 15:07
Tavares, weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Denk dat Hedman een betere carriere gaat krijgen.
Het is sowieso een sterke draft dit seizoen, ook laat in de eerste ronde zullen er nog wat toptalenten over zijn.

We zullen wel zien hoe het gaat lopen. Ik neem aan dat de Islanders voor Tavares zullen gaan en Tampa Bay Hedman pickt. Verder is er niets zeker.

Overigens gaan er geruchten dat de Leafs heel graag de number 1 pick willen, dus wellicht volgt er nog een spectaculaire trade!

Levi Houkes
15 april 2009, 19:29
duchene matt lett daar maar op die heb ik de laaste jaren zien spelen ook tavares maar matt die komt er wel

gr charles

Bas-Jan van Roekel
15 april 2009, 22:26
Islanders geven hun nummer 1 niet op. En Toronto heeft niet echt een speler waar je je nummer 1 trade voor gaat weg geven. Ja Kaberle of Schenn maar die doen ze niet weg voor Tavares dan is hun defence helemaal niets meer waard.

Islanders zullen denk ik kiezen voor Tavares, samen op een lijn met Okposo zal dat mooi hockey kunnen opleveren. Alleen welke ervaring zet je daarbij? Dus miss. een trade door de Islanders voor meer ervaring op links te krijgen zie ik wel gebeuren..

Peet van Raak
14 juni 2009, 14:00
Nu de Pens de Cup hebben gewonnen, wordt het tijd om deze topic een duw te geven.

Definitieve volgorde voor first round:
1. NY Islanders
2. Tampa Bay Lightning
3. Colorado Avalanche
4. Atlanta Trashers
5. LA Kings
6. Phoenix Coyotes
7. Toronto Maple Leafs
8. Dallas Stars
9. Ottawa Senators
10. Edmonton Oilers
11. Nashville Predators
12. Minnesota Wild
13. Buffalo Sabres
14. Florida Panthers
15. Anaheim Ducks
16. Columbus Blue Jackets
17. St. Louis Blues
18. Montreal Canadiens
19. NY Rangers
20. Calgary Flames
21. Philadelphia Flyers
22. Vancouver Canucks
23. New Jersey Devils
24. Washington Capitals
25. Boston Bruins
26. NY Islanders (from San Jose)
27. Carolina Hurricanes
28. Chicago Blackhawks
29. Detroit Red Wings
30. Pittsburgh Penguins

Jason Winklaar
14 juni 2009, 14:45
Wanneer is de draft?

Peet van Raak
14 juni 2009, 15:04
Wanneer is de draft?

De eerste ronde is vrijdag 26 juni en de volgende dag is er tijd voor ronde twee tot en met zeven.

Jan Nagtzaam
16 juni 2009, 00:24
duchene matt lett daar maar op die heb ik de laaste jaren zien spelen ook tavares maar matt die komt er wel

gr charles

En Matthias Tendenby (SWE), die heb ik zien spelen, die komt er ook.

gr. Jan

Paul van Heertum
16 juni 2009, 01:18
1 st round Draft picks van de Kings sinds 2000

20: Frolov
18: Karlsson
30: Steckel
18: Grebeshkov
13: Brown
26: Boyle
27: Tambelini
11: Tukkonen
11: Kopitar
11: Bernier
17: Lewis
4: Hickey
2: Doughty
13: Teubert

Jammer dat de Kings het niet zo goed gedaan hebben de laatste jaren in de eerste ronde. Hopelijk kiezen ze nu een keer een franshise player of ruilen ze de nummer 4 tegen bijvoorbeeld Vince of Pronger

Bas-Jan van Roekel
17 juni 2009, 08:58
Let op Heatley..

Heatley wil weg in Ottawa en ze hebben al aangegeven dat ze er een 1st round draftpick in willen betrekken.

Aangezien Heatley denk ik niet voor NY Islanders wil spelen zie ik hem wel richting LA of Colorado gaan.
Ik gok op LA. :D

Jos Buter
17 juni 2009, 09:34
Overigens gaan er geruchten dat de Leafs heel graag de number 1 pick willen, dus wellicht volgt er nog een spectaculaire trade!

De Leafs hebben niets wat de Islanders willen. Ook niet in een package. Die trade gaat er dus niet komen.

Martijn Berben
17 juni 2009, 10:08
Let op Heatley..

Heatley wil weg in Ottawa en ze hebben al aangegeven dat ze er een 1st round draftpick in willen betrekken.

Aangezien Heatley denk ik niet voor NY Islanders wil spelen zie ik hem wel richting LA of Colorado gaan.

Hey Bas Jan,

Ik gok en ik hoop dat Heatley naar Edmonton gaat. Ze zullen heel veel voor hem over hebben. Ottawa moet een aanvallende verdediger hebben! Oilers laat een van deze 3 gaan, Lubomir Visnovsky (http://www.tsn.ca/nhl/teams/players/?name=lubomir+visnovsky) of Tom Gilbert (http://www.tsn.ca/nhl/teams/players/?name=tom+gilbert) of Sheldon Souray (http://www.tsn.ca/nhl/teams/players/?name=sheldon+souray) samen met een of twee aanvallers! Niet tijdens de draft maar daarna. Edmonton gaat ook voor de 1ste keus van NYI maar dat gaat erg moeilijk worden. Geen idee hoe ze dat willen doen.

Patrick van de Wijgert
17 juni 2009, 10:46
De Leafs hebben niets wat de Islanders willen. Ook niet in een package. Die trade gaat er dus niet komen.

Leafs moeten nu eens gaan bouwen, afgelopen seizoen was weer een weggegooid jaar.
Spelers als Crosby,Malkin en Fleury zijn er niet, dus niet te veel op de trades gokken.
Gewoon een goed meerjarenplan uitvoeren en niet meteen in de stress schieten en domme aankopen doen.
1 geluk hebben ze, het zit toch altijd vol.

Bas-Jan van Roekel
17 juni 2009, 12:30
Leafs moeten nu eens gaan bouwen, afgelopen seizoen was weer een weggegooid jaar.
Spelers als Crosby,Malkin en Fleury zijn er niet, dus niet te veel op de trades gokken.
Gewoon een goed meerjarenplan uitvoeren en niet meteen in de stress schieten en domme aankopen doen.

Daar zijn ze nu toch ook mee bezig?
- Grabovsky
- Oreskovic
- Schenn
Zijn spelers welke ze voor lange tijd aan de club willen vastleggen, of al hebben gedaan.
Elk team wil ieder jaar een top 10 draftpick hebben. En Toronto kan er heel goed 1 gebruiken. Plus er zal veel ruimte zijn in Toronto na het verlaten van Sundin als ze nu Kaberle en Gerber nog wegdoen hebben ze helemaal veel ruimte. en kunnen ze gaan bouwen.
Jammer dat Kaberle weg gaat, maar er schaatst genoeg rond dat ook kan verdedigen en dat voor minder dan de helft van zijn salaris wil doen.

Hey Bas Jan,

Ik gok en ik hoop dat Heatley naar Edmonton gaat. Ze zullen heel veel voor hem over hebben. Ottawa moet een aanvallende verdediger hebben! Oilers laat een van deze 3 gaan, Lubomir Visnovsky (http://www.tsn.ca/nhl/teams/players/?name=lubomir+visnovsky) of Tom Gilbert (http://www.tsn.ca/nhl/teams/players/?name=tom+gilbert) of Sheldon Souray (http://www.tsn.ca/nhl/teams/players/?name=sheldon+souray) samen met een of twee aanvallers! Niet tijdens de draft maar daarna. Edmonton gaat ook voor de 1ste keus van NYI maar dat gaat erg moeilijk worden. Geen idee hoe ze dat willen doen.

He Martijn,

Ottawa kan heel goed spelers als Souray gebruiken maar ik ben bang dat ze willen jagen op Tavares en een deal zoeken richting: defence Streit en dan beide 1ste rondes willen wisselen van de clubs. Maar ik denk dat A; de Islanders dat niet zien zitten en B, Heatley zelf dit ook niet graag ziet gebeuren.

De Islanders geven denk ik voor geen geld hun eerste trade op.
Ze verkopen op dit moment zoveel seizoenskaarten!!

Laurens de Jager
17 juni 2009, 13:47
Let op Heatley..

Ik zou eerder denken dat ie naar Colorado gaat maar dat is het leuke van deze tijd,
gokken wie waar naar toe gaat en wat voor teams het komend seizoen worden.
Als hij naar Colorado gaat verwacht ik ze wel weer terug in playoffs komend seizoen.
Heatley naar de Caps samen met Hossa?:Bonk3:

Paul van Heertum
17 juni 2009, 14:52

Kings probeert dat al een jaar of 5 en zit ook altijd (bijna) vol

Ik heb liever Vince dan Heatley maar de Kings hebben wel een grote naam nodig

Bas-Jan van Roekel
17 juni 2009, 15:06
Ik zou niet zo goed weten wat de CAPS Ottawa te bieden heeft?
Verder hebben ze nummer 8, 52, 91 en daar komt ook nog een goalie bij met dikke vette contracten dus ik denk niet dat de 5 of 6? miljoen van Heatley daar nog bij gaat passen.

En waarom ik op LA gok?
Colorado heeft Sakic en Smith welke niet lang meer mee gaan, dus dan zal het wel afnemen met de kwaliteit daar. in LA zit genoeg kwaliteit.
Plus het blijft LA mooi weer en veel Glitter and Glamour. Daar past Heatley wel bij.

Bas-Jan van Roekel
25 juni 2009, 13:41
Gaat het Toronto lukken om de andere Schenn broer binnen te vissen uit de draft?
Ze hebben nummer 7 en Schenn is nummer 4 van de lijst.

Of gaat het toch gebeuren?
Een leuke trade met Tampa Bay?

Tampa zal Hedman nemen denk ik, maar zullen ook denken om een ervaren solide defence van Toronto over te nemen.

Aan de andere kant, LA Kings willen Hedman ook heel graag hebben omdat Hedman heeft aangegeven dat hij al als kind fan was van LA. En LA heeft een paar jonge verdedigers waar ze mee kunnen traden. Johnson, Doughty, Greene en Quincey.

Bas-Jan van Roekel
26 juni 2009, 16:19
Kessel van Boston naar Toronto voor Kaberle and the 7th pick?

Linkje (http://tsn.ca/nhl/story/?id=282921)

Jan van de Rijzen
26 juni 2009, 21:48
Hey Bas Jan,

Ik gok ook op Edmonton. Bovendien zitten de Oilers ook achter Bouwmeester aan. Montreal schijnt belangstelling te hebben voor Horcoff en z'n belachelijke contract. Go Oilers!

Peet van Raak
26 juni 2009, 22:23
Kessel van Boston naar Toronto voor Kaberle and the 7th pick?

Linkje (http://tsn.ca/nhl/story/?id=282921)

No way, Burke heeft hogere doelen...."The Toronto Mapleleafs select John Tavares as number 1 pick in the 2009/2010 draft..."

If the price is right, Tampa Bay will deal its No. 2 pick in Friday's NHL Entry Draft. Lightning GM Brian Lawton said Friday that he is willing to make the deal, but he won't unless he gets something good in return.

London Knights centre John Tavares and Swedish defenceman Victor Hedman are thought to be the top two picks in this year's draft, which begins at 7 p.m. in Montreal's Bell Centre.

Etienne Henrichs
26 juni 2009, 22:29
Ik zou niet zo goed weten wat de CAPS Ottawa te bieden heeft?
Verder hebben ze nummer 8, 52, 91 en daar komt ook nog een goalie bij met dikke vette contracten dus ik denk niet dat de 5 of 6? miljoen van Heatley daar nog bij gaat passen.

En waarom ik op LA gok?
Colorado heeft Sakic en Smith welke niet lang meer mee gaan, dus dan zal het wel afnemen met de kwaliteit daar. in LA zit genoeg kwaliteit.
Plus het blijft LA mooi weer en veel Glitter and Glamour. Daar past Heatley wel bij.
Ik ben het in alle opzichten niet met je eens ivm Colorado.
Sakic die gaat al een tijdje niet mee, hij is daarvoor veel ste blessure gevoelig, Smyth daarentegen zullen we nog wel een paar jaar zien.
Daarnaast hebben we ook nog PS koning Wojtek Wolski, die volgend seizoen nog meer zal groeien, Marek Svatos een supersnelle Slowaak en vergeet Paul Stastny niet die eigenlijk al de playmaker van Colorado is samen met Milan Hejduk.

Oftewel er zit genoeg kwaliteit in Colorado ;) enigste waar ik me zorgen om maak zijn de goalie's na Patrick Roy zijn er eigenlijk geen 1 keeper geweest die echt een hoge save percentage had.

Als Sakic weggaat hoop ik dat Dany Heatley erbij komt :D

Bas-Jan van Roekel
27 juni 2009, 00:27
Ik ben het in alle opzichten niet met je eens ivm Colorado.
Sakic die gaat al een tijdje niet mee, hij is daarvoor veel ste blessure gevoelig, Smyth daarentegen zullen we nog wel een paar jaar zien.
Daarnaast hebben we ook nog PS koning Wojtek Wolski, die volgend seizoen nog meer zal groeien, Marek Svatos een supersnelle Slowaak en vergeet Paul Stastny niet die eigenlijk al de playmaker van Colorado is samen met Milan Hejduk.

Oftewel er zit genoeg kwaliteit in Colorado ;) enigste waar ik me zorgen om maak zijn de goalie's na Patrick Roy zijn er eigenlijk geen 1 keeper geweest die echt een hoge save percentage had.

Als Sakic weggaat hoop ik dat Dany Heatley erbij komt :D

Goalies is een drama na ROY.. klopt.

En met Stastny heb je gelijk die heeft veel kwaliteit en speelt altijd wel goed. pikt altijd wel een puntje mee als Sakic een punt heeft. Maar hij heeft ook bewezen heel goed te kunnen spelen als vervanger van Sakic. En hij kan zijn vorm altijd goed vasthouden.

Milan Hejduk is ook 32? en volgens mij volgende week/maand transfer vrij? (niet zeker)

Wolski, Ik weet niet wat ik er van moet denken.. Het lijkt erop alsof hij niet verder komt.
Miss heeft hij wel het talent maar zit hij bij de verkeerde club.

Svatos, daar is eigenlijk naar mijn mening altijd al vanaf het begin te hoog op in gezet.
Hij speelt soms leuke wedstrijden of een leuke periode van een paar weken maar die vorm kan hij nooit vasthouden. Een mooie copy van Svatos is Radim Vrbata?
Daar werd ook eerst door Colorado zo hoog op ingezet en nu 3 of 4 jaar later heeft hij al 4 of 5 verschillende clubs gehad en nergens houden ze hem vast.
Ik zie dit soort spelers binnen een paar jaar de overstap maken naar de KHL. (zoals Rudalov van NSH)

Smyth is altijd een goede speler geweest, deed altijd het vuile werk voor het team. Ging de hoeken in en voor de goal is hij altijd ijzersterk. Maar hij is ook rond de 32? en zal er niet beter op worden met de jaren.

Vrbata 7de ronde pick#212 in 1999.
Svatos 7de ronde pick#227 in 2001.
Wolski 1ste ronde pick#21 in 2004.
Stastny 2de ronde pick#44 in 2005.

Stastny pakt wel 70+ als er een goed team staat. zonder twijfel.
Woslki wil ik het wel zien doen, maar hij blijft zo rond de 50 hangen elk jaar. Ik hoop dat volgend seizoen beter gaat en dat je gelijk hebt.