View Full Version : Haka on ice
Jasper Maassen
8 april 2009, 12:44
We kennen de Haka natuurlijk van het Nieuw Zeelandse rugby, maar blijkbaar doen ze dit ook bij het ijshockey!
YouTube - Ice Blacks, Haka
Joep Meijsen
8 april 2009, 13:20
Geweldig.
Lou-Ann Bartels
8 april 2009, 14:56
Inderdaad geweldig. Hoe kom je daar nou weer aan?
Jasper Maassen
8 april 2009, 15:30
Inderdaad geweldig. Hoe kom je daar nou weer aan?
Ik had met iemand een discussie over van wie de Haka nou was (van Nieuw Zeeland uiteraard, de dans van de Samoanen en Tonganen heet de Sipi Tau) en toen stond op youtube deze in het rijtje filmpjes die een link hadden met hetgene dat ik aan het kijken was. Zo dus :)
Michael Schoenmakers
8 april 2009, 16:37
Kansloos dit dans groepje staat meteen al 0-1 achter LOL
Mike Norman
8 april 2009, 16:38
Haka wordt door vrijwel elk nationaal team van NZ gedaan. Wat voor niveau spelen ze eigenlijk? Veel ijshockeyers zullen ze niet hebben lijkt me...
Klein detail:
Sipi Tau is van Tonga
Siva Tau is van Samao
Ro Herregraven
8 april 2009, 17:11
Haka wordt door vrijwel elk nationaal team van NZ gedaan. Wat voor niveau spelen ze eigenlijk? Veel ijshockeyers zullen ze niet hebben lijkt me...
Het WK Div. III begint vrijdag en wordt dit jaar in Nieuw Zeeland gehouden
De Ice Blacks zijn DE favoriet om te promoveren naar Div. II, maar zullen eerst moeten afrekenen met Griekenland, Ierland, Luxemburg, Mongolië en Turkije.
Ierland en Nieuw Zeeland degradeerden afgelopen jaar uit Div. II naar Div. III en zijn daarom de logische favorieten voor promotie.
Luxemburg en Turkije worden gezien als outsiders. De Grieken en Mongolen worden als kansloos gezien.
Abe Brouwer
8 april 2009, 17:16
Nieuw Zeeland pendelt zo'n beetje tussen div2 en div3.
Geert van der Meulen
8 april 2009, 17:25
Klein detail:
Sipi Tau is van Tonga
Siva Tau is van Samao
Och, met meer dan 1500 ijshockeyspelers, zes indoor ijshockeybanen en 3 outdoor banen doen ze het nog niet zo slecht.
Jos Buter
8 april 2009, 18:02
De Grieken en Mongolen worden als kansloos gezien.
Mongolie uit. Altijd lastig.
Abe Brouwer
8 april 2009, 19:02
Mongolie uit. Altijd lastig.
Ze dragen buiten de wedstrijden wel van die leuke hoofd-deksels. Heel sympathiek team.
Ludo van Vliet
9 april 2009, 09:58
Het WK Div. III begint vrijdag en wordt dit jaar in Nieuw Zeeland gehouden
De Ice Blacks zijn DE favoriet om te promoveren naar Div. II, maar zullen eerst moeten afrekenen met Griekenland, Ierland, Luxemburg, Mongolië en Turkije.
Ierland en Nieuw Zeeland degradeerden afgelopen jaar uit Div. II naar Div. III en zijn daarom de logische favorieten voor promotie.
Luxemburg en Turkije worden gezien als outsiders. De Grieken en Mongolen worden als kansloos gezien.
Onderschat het luxemburgse ijshockey niet. ik mag elk jaar een paar trainingen meedoen bij de Puckers uit Kockelscheuer, maar dat zijn geen pipo's.
Daar zouden de ietertjes zomaar van kunnen verliezen. Zij spelen tegen duitse en franse teams.
www.puckers.eu (http://www.puckers.eu)
Jasper Maassen
9 april 2009, 12:51
Klein detail:
Sipi Tau is van Tonga
Siva Tau is van Samao
Kijk, dat verschil wist ik niet. Thanks!
Jasper Maassen
9 april 2009, 12:52
Kansloos dit dans groepje staat meteen al 0-1 achter LOL
Heb je enig idee over wat voor traditie je het hier hebt? Toegegeven, bij het ijshockey ziet het er een beetje debiel uit (excusez le mot), maar bij Rugby is dit al een mentale voorsprong hoor.
Michael Schoenmakers
9 april 2009, 13:14
Heb je enig idee over wat voor traditie je het hier hebt? Toegegeven, bij het ijshockey ziet het er een beetje debiel uit (excusez le mot), maar bij Rugby is dit al een mentale voorsprong hoor.
Bij Rugby wel bij ijshockey nee.
Lees eens de reactie op het juichen van ovechkin na zijn 50e doelpunt heel de nhl sprak over schande was dit dan nog meer show???
http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2779
Jasper Maassen
9 april 2009, 13:42
Lees eens de reactie op het juichen van ovechkin na zijn 50e doelpunt heel de nhl sprak over schande was dit dan nog meer show???
Dat van Ovechkin is show, dit is een traditie, een stuk cultureel erfgoed. Die twee dingen kun je niet vergelijken. Of wil je beweren dat alle Russen juichen als Ovechkin bij hun 50e goal van het seizoen?
Mike Norman
9 april 2009, 14:08
Kijk, dat verschil wist ik niet. Thanks!
Om het nog completer te maken. Er is niet zoiets als De Haka, haka is namelijk de verzamel naam. Dit is de Ka Mate, bekend van het rugby. De All Blacks doen soms ook de Kapa O Pango en NZ Maori heeft de mooiste wat mij betreft, de Timatanga:
YouTube - NZ Maori haka v Ireland A
Mike Norman
9 april 2009, 14:11
Dit heeft helemaal niks met show te maken. Als je nou had gezegd: volgens mij spelen er weinig Maori's in dit team, had je een punt gehad.
Gerard van der Heide
9 april 2009, 20:05
Onderschat het luxemburgse ijshockey niet. ik mag elk jaar een paar trainingen meedoen bij de Puckers uit Kockelscheuer, maar dat zijn geen pipo's.
Daar zouden de ietertjes zomaar van kunnen verliezen. Zij spelen tegen duitse en franse teams.
www.puckers.eu (http://www.puckers.eu)
Waaarom mag jij meetrainen Ludo?
Abe Brouwer
9 april 2009, 20:13
Vorig jaar hadden jullie de kans om div3 te zien aangezien het in Luxemburg was.
Gerard van der Heide
9 april 2009, 20:24
Vorig jaar hadden jullie de kans om div3 te zien aangezien het in Luxemburg was.
Wie is "jullie" Abe?
Abe Brouwer
9 april 2009, 20:32
Wie is "jullie" Abe?
Iedereen op dit forum.
Michael Schoenmakers
9 april 2009, 22:52
Dat van Ovechkin is show, dit is een traditie, een stuk cultureel erfgoed. Die twee dingen kun je niet vergelijken. Of wil je beweren dat alle Russen juichen als Ovechkin bij hun 50e goal van het seizoen?
Ja kan ook door slaan met je tradities
En wat Mike zegt is ook waar hoeveel zullen er nu echt iets mee hebben?
Maar goed ieder zijn tradities he dat hebben we in ons eigen kikkerlandje ook al....
Eric van der Putten
10 april 2009, 01:25
Om het nog completer te maken. Er is niet zoiets als De Haka, haka is namelijk de verzamel naam. Dit is de Ka Mate, bekend van het rugby. De All Blacks doen soms ook de Kapa O Pango en NZ Maori heeft de mooiste wat mij betreft, de Timatanga:
YouTube - NZ Maori haka v Ireland A (http://www.youtube.com/watch?v=uHW1K2LeQXE&feature=channel_page)
Weten we meteen wat Matt Korthuis na het seizoen doet.
In het filmpje staat ie rechts in beeld (vanaf 1:46) :-)
Danny Jurgens
10 april 2009, 11:32
Ik ben erzelf al twee keer geweest voor een goalie camp voor de goalie,s van de ice blacks te trainen en ook in Italie als voorbereiding op een wk van de ice Blacks .Het zijn fantastische mensen en de haka voor iedere wedstrijd zeer leuk om te zien . New zealand is echt een jojo land in de zin van promoveren en degraderen maar wel een leuk niveau .Het zijn trouwens allemaal amateurs en vaak moeten ze een eigen bijdrage doen om mee tekunnen naar een Wk in europa . We kennen de Haka natuurlijk van het Nieuw Zeelandse rugby, maar blijkbaar doen ze dit ook bij het ijshockey!
YouTube - Ice Blacks, Haka (http://www.youtube.com/watch?v=SePqdtag2Ss)
Jasper Maassen
14 april 2009, 12:34
Ja kan ook door slaan met je tradities
En wat Mike zegt is ook waar hoeveel zullen er nu echt iets mee hebben?
Maar goed ieder zijn tradities he dat hebben we in ons eigen kikkerlandje ook al....
Ik vind dit nou niet bepaald een voorbeeld van doorgeslagen tradities. En dat er weinig Maori in het team zitten is nog geen reden om het te doen. Zo blijven de oorspronkelijke bewoners tenminste in de aandacht staan. Zouden ze in meer landen mogen doen...
Ro Herregraven
14 april 2009, 12:39
Zo blijven de oorspronkelijke bewoners tenminste in de aandacht staan. Zouden ze in meer landen mogen doen...
Hmm, als de VS na elke gewonnen wedstrijd de tegenstander scalpeert...
Ik weet niet of de ijsmeesters zo blij zullen zijn met al die rommel op het ijs...
Geert van der Meulen
14 april 2009, 13:20
Ik vind dit nou niet bepaald een voorbeeld van doorgeslagen tradities. En dat er weinig Maori in het team zitten is nog geen reden om het te doen. Zo blijven de oorspronkelijke bewoners tenminste in de aandacht staan. Zouden ze in meer landen mogen doen...
Zo spelen we in Fryslân voor elke belangrijke wedstrijd het Fryske Folksliet, Frysk Bloed. Ook een traditie!
Ooit stelde iemand voor dit te combineren met een klompendans op het ijs, je kunt ook te ver gaan!
Jasper Maassen
14 april 2009, 14:17
Hmm, als de VS na elke gewonnen wedstrijd de tegenstander scalpeert...
Ik weet niet of de ijsmeesters zo blij zullen zijn met al die rommel op het ijs...
Gelukkig heb je meer manieren om de native tradities uit te dragen. Brant scalpeerde ook geen mensen na de wedstrijd... :)
Ro Herregraven
14 april 2009, 14:19
Gelukkig heb je meer manieren om de native tradities uit te dragen. Brant scalpeerde ook geen mensen na de wedstrijd... :)
Brant was dan ook geen Amerikaan ;-)
Jasper Maassen
14 april 2009, 17:42
Brant was dan ook geen Amerikaan ;-)
Maar wel een Native ;)
Michael Schoenmakers
14 april 2009, 18:57
Zo spelen we in Fryslân voor elke belangrijke wedstrijd het Fryske Folksliet, Frysk Bloed. Ook een traditie!
Ooit stelde iemand voor dit te combineren met een klompendans op het ijs, je kunt ook te ver gaan!
Toch zou ik dit graag een keer zien ;)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.