PDA

View Full Version : Het grote WK in Torun topic!

Abe Brouwer
29 maart 2009, 09:54
Van zaterdag 11 april tot en met vrijdag 17 april is het weer zover: dan moet Oranje aan de bak voor het div1 WK. Het gaat om groep B dat in het Poolse Torun gehouden wordt. Deelnemers zijn Polen, Oekraine, Italie, Groot Brittannie, Nederland en Roemenie. Favorieten voor promotie zijn vooral Oekraine en Italie, alhoewel gastland Polen een outsider kan zijn. Voor degradatie lijken vooral Nederland en Roemenie in aanmerking te komen. Voor de Britten lijkt het erop dat ze tekort komen voor promotie maar te goed voor degradatie, al weet je maar nooit.

Hier is de officiele website van het toernooi: www.mistrzostwaswiata.torun.pl/eng/

Even de 6 deelnemende landen op een rijtje:

GROOT BRITTANNIE
-Vorig jaar op div1 WK groep A in Innsbruck 4e geworden: 5-7 (19-17)
-Laatste WK-wedstrijd Nederland-Groot Brittanie 1-8 op div1 groep A in Innsbruck 2008
-Laatste jaar in A-groep: 1994
-Positie IIHF ranking: 29

ITALIE
-Vorig jaar op A-WK in Canada 16e geworden: 5-0 (11-29)
-Verloor degradatie-playoff tegen Frankrijk vorig jaar
-Laatste WK-wedstrijd Italie-Nederland 1-1 op div1 groep B in Eindhoven 2005
-Laatste jaar in A-groep: 2008
-Positie IIHF ranking: 14

NEDERLAND
-Vorig jaar op div1 WK groep A in Innsbruck 5e geworden: 5-2 (15-30)
-Al 3 jaar steeds 5e geeindigd in groep
-Laatste jaar in A-groep: 1981
-Positie IIHF ranking: 24

OEKRAINE
-Vorig jaar op div1 WK groep B in Vilnius 2e geworden: 5-11 (18-8)
-Laatste WK wedstrijd Nederland-Oekraine 1-10 in B-groep in Ljubljana 1998
-Laatste jaar in A-groep: 2007
-Positie IIHF ranking: 17

POLEN
-Vorig jaar op div1 WK groep A in Innsbruck 3e geworden: 5-9 (18-17)
-Laatste WK-wedstrijd Nederland-Polen 4-6 op div1 groep A in Innsbruck 2008
-Laatste jaar in A-groep: 2002
-Positie IIHF ranking: 21

ROEMENIE
-Vorig jaar op div2 WK groep A in Miercurea Ciuc 1e geworden: 5-15 (65-2)
-Laatste WK wedstrijd Nederland-Roemenie 6-3 op div1 groep B in Eindhoven 2005
-Laatste jaar in A-groep: 1977
-Positie IIHF ranking: 27

Cornelis de Heij
29 maart 2009, 10:22
Nederland zal wel weer als 5e eindigen,maar als Hartogs verstandig is om van de kampioens ploeg
van Bethem,Easter,Swart,Salomonson,Demmelinne,Natte en Korthuis mee te nemen,kan Nederland op een 2e plaats eindige.

gr nelis supporter van de Kampioen HIJS DEN HAAG.

Edwin Grouwstra
29 maart 2009, 11:50
Nederland zal wel weer als 5e eindigen,maar als Hartogs verstandig is om van de kampioens ploeg
van Bethem,Easter,Swart,Salomonson,Demmelinne,Natte en Korthuis mee te nemen,kan Nederland op een 2e plaats eindige.

Hahaha, ik snap dat je nog lichtelijk in een roes verkeert
na het kampioenschap maar nu overschat je de inbreng
van de haagse jongens toch wel schromelijk.Denk niet dat
het al dan niet aanwezig zijn van deze jongens veel invloed
zal hebben op de eindklassering van het Nederlands team
op het komend WK.

Italie, Oekraine en Polen zijn de afgelopen jaren telkens
te sterk gebleken, GB is te doen al zijn ze daar tegen vorig
jaar wel ongenadig hard op hun bek gegaan.Tegen de Roemenen
moet gewoon gewonnen worden !!

Ik hoop dat Hartogs, Stienstra ("De Redder Van De Natie")weet
over te halen z'n schaatsen voor het WK in Polen nog 1 keer te slijpen.
Dat is wel een speler die het verschil in de eindklassering
kan maken.

In Doug We Trust !!:Worshippy:

gr.

Abe Brouwer
29 maart 2009, 12:58
Lijkt me duidelijk dat Italie en Oekraine bij de bovenste 2 eindigen. Daar komt Oranje niet tussen. Van Polen winnen is ook heel moeilijk maar niet onmogelijk en tegen de Britten hebben we iets recht te zetten. Tegen Roemenie moet gewoon gewonnen worden al vraag ik me af of hun niveau gestegen is de laatste jaren.

Andy Clifton
1 april 2009, 10:19
Ik hoorde zojuist dat Doug Stienstra vandaag arriveert om met het nederlands team mee te gaan doen.
Wellicht slim van Tilburg om hem eerst nog effe een gesprekje met de Techinsch Directeur te hebben voor volgend jaar.

Geert van der Meulen
1 april 2009, 10:23
Vandaag? Ook toevallig!

Andy Clifton
1 april 2009, 10:23
;):D:D

Ro Herregraven
1 april 2009, 14:04
De voorzitter van HC Czikszereda heeft een boycot uitgesptroken over deelname van zzijn spelers aan het Nationale team, en dus het WK.

Het Roemeense team mist nu 11 van haar beste spelers (Róbert Fülöp, István Nagy, József Adorján, Attila Góga, Botond Flinta, Ede Mihály, Tivadar Petres, Árpád Mihály, Zsombor Antal, Zsolt Molnár, Csanád Virág en Levente Lőrincz).

http://www.rohockey.ro/RO/News/COMUNICAT.aspx (http://www.rohockey.ro/RO/News/COMUNICAT.aspx)

en als je dat met translate.google.com vertaalt krijg je zoiets:

Conducerea Roemeense IJshockey Federatie on Ice bekend dat 12 spelers van het team HC Csikszereda werden gepresenteerd op woensdag bijeengeroepen senior nationale partij deel te nemen in het WK Divisie I Groep B in Torun, Polen. Met slechts tien dagen voor de belangrijkste wedstrijden, de technische staf van het nationale team geconfronteerd met een boycot in de ware zin van het woord uit de HC Csikszereda. Het is betreurenswaardig dat in de oorlog die de aanleiding tegen de Roemeense Ice Hockey Federation on Ice, Mr Janos Kurko - HC Csikszereda werkgever - met spelers die ze gooien de indiening. Helaas, de persoonlijke ambities van een man zal lijden, zodat de nationale ploeg en de spelers. De 12 spelers zijn: Robert Fülöp, NAGY István ADORJAN Attila József Goga, petike Flint, Mihály Ede, PETRES Tivadar, Arpad Mihaly , Antal Zsombor, MOLNAR Zsolt, VIRÁG CSANAD, Lorincz Levente.

Voorzitter van de Roemeense Ice Hockey Federation on Ice, Barna Tanczos "gebaar van de HC Csikzereda wordt onbeschrijfelijk. Als er twee of drie spelers was hoe ze was, maar in deze omstandigheden is het duidelijk dat we te maken hebben met een gecoördineerde actie, een boycot. Ze hebben niet iets gezegd en had gehandeld in de laatste minuut, met behulp van vuile chantage als wapen in de "onderhandelingen". Leiderschap Roemeense Ice Hockey Federation on Ice zal ook nooit accepteren de manier te bespreken, ongeacht de gevolgen. We kunnen praten verdwijnen, maar we kunnen niet accepteren dat de voorwaarden voor afwijkende verzoekt de heer Kurko: einde verzekering type NHL, de marktwaarde van de spelers - die hij stelt, voor de periode waarin de spelers zijn nationale salarissen te worden gedragen door het Gemenebest. En er is een probleem: de marktwaarde van de speler die bepaalt? Anyway, ik stel voor de drastische Disciplinaire schorsing voor spelers, maar ook tegen de club. Ik sprak met zowel de heer Kurko alsmede spelers. de helft van hen zou komen, maar onder dreiging van een contract met de club. "

Leiderschap Roemeense Ice Hockey Federation on Ice zullen meer details in de pers conferentie wordt georganiseerd op donderdag om 12.30 uur in het hoofdkantoor van de ijsbaan "Michael Flamaropol.

De strekking is wel enigszins duidelijk, lijkt me.
Degradatie is voor Nederland ineens een stuk verder weg...

Joep Meijsen
1 april 2009, 14:22
In het Roemeense ijshockey is het non-stop oorlog tussen de bond in Boekarest en de club van de Hongaarse minderheid in Roemenië. Wellicht heeft het daarmee te maken.

Het goede nieuws: Een recall voor Mihai Stoiculescu lijkt nu bijna onvermijdelijk.

Jos Buter
1 april 2009, 14:56
Het goede nieuws: Een recall voor Mihai Stoiculescu lijkt nu bijna onvermijdelijk.

Ja !!!!!!!!!!!!!!!!! Daar is hij weer: Mihai Stoiculescu.

Enkel om die ontzettende held van de Karpaten te kunnen zien vliegen op het ijs, zou je bijna alleen al de auto pakken en naar Torun rijden.

Eens kijken wie er dan dit jaar met de door supporters felbegeerde hoofdprijs (Mihai´s gameworn -druipend van het zweet- shirt) er vandoor gaat. Dat wordt matten met handtasjes daar in Torun tussen Joep en Remco.

.

Ro Herregraven
1 april 2009, 15:04
Ja !!!!!!!!!!!!!!!!! Daar is hij weer: Mihai Stoiculescu.

Enkel om die ontzettende held van de Karpaten te kunnen zien vliegen op het ijs, zou je bijna alleen al de auto pakken en naar Torun rijden.

Hahaha, "De Neus" was wel een van de smaakmakers van het WK in Eindhoven, ja. Maar ik zie meer bekende namen staan bij de geboycotten, dus impact zal het zeker hebben....

Remco Bambacht
1 april 2009, 15:06
Eens kijken wie er dan dit jaar met de door supporters felbegeerde hoofdprijs (Mihai´s gameworn -druipend van het zweet- shirt) er vandoor gaat. Dat wordt matten met handtasjes daar in Torun tussen Joep en Remco.
.

Neem de vrouw en kinderen mee Jos! Vanuit Dusseldorf is het nog maar een klein stukkie rijden..

Luitzen van der Heide
4 april 2009, 16:11
Een fragment uit de oude doos en misschien niet helemaal relevant. Maar toch wel zo intresant dat er ook in de tegenwoordige tijd nog overeenkomsten zijn te vinden.

YouTube - Interview Frans Henrichs Ron Berteling

Gerard van der Heide
4 april 2009, 18:30

Hoezo, gekleurde bril??

Abe Brouwer
5 april 2009, 10:16
Ook Italie en Polen speelden beiden een oefenwedstrijd gisteren:
Italie-Slovenie 5-4
Wit Rusland-Polen 9-1

Abe Brouwer
6 april 2009, 05:26
Ook Italie en Polen speelden beiden een oefenwedstrijd gisteren:
Italie-Slovenie 5-4
Wit Rusland-Polen 9-1

Beide wedstrijden zijn gisteren wederom gespeeld:
Italie-Slovenie 2-4
Wit Rusland-Polen 3-2

Remco Bambacht
6 april 2009, 11:49
Het weer in Torun:

http://weerbericht.mobi/PL-weer-0036/de-weersverwachting-lange-termijn-Torun-Polen.html

Remco Bambacht
6 april 2009, 11:50
Zijn er nog forumleden die meegaan naar Torun?

Piet de Kort
6 april 2009, 12:08

Is dit een uitnodiging op basis all-inclusive, Remco? :goodman:

Jos Buter
6 april 2009, 12:23
Neem de vrouw en kinderen mee Jos! Vanuit Dusseldorf is het nog maar een klein stukkie rijden..

Tuuuuuurlijk. Lijkt me een strak plan !!!

Abe Brouwer
6 april 2009, 16:19

Jullie zullen het dit keer zonder mij moeten doen.

Joeri Loonen
6 april 2009, 19:30

Ik verwacht er wel te zijn al zal ik waarschijnlijk niet het gehele toernooi kunnen bijwonen ivm andere verplichtingen.

_j-

Ro Herregraven
7 april 2009, 18:35
Oleg Timchenko maakt deel uit van de Oekraiense voorselectie...

Wout van der Hoef
7 april 2009, 22:09
Via deze link kun je in een fraaie 360 graden presentatie het stadion bekijken waar het Nederlands team in april op het WK zal aantreden:

http://www.mistrzostwaswiata.torun.pl/eng/arena/ (http://www.mistrzostwaswiata.torun.pl/eng/arena/)

Abe Brouwer
8 april 2009, 05:28
Zou studio sport nog korte samenvattingen tonen van de wedstrijden van Oranje?

Martijn Berben
8 april 2009, 10:13
Nederland zal 5de worden. Roemenie zal 6de worden. Maar het gaat heel lastig worden maar ik hoop dat ze in deze poule blijven.

Remco Bambacht
8 april 2009, 10:25
Via deze link kun je in een fraaie 360 graden presentatie het stadion bekijken waar het Nederlands team in april op het WK zal aantreden:

http://www.mistrzostwaswiata.torun.pl/eng/arena/ (http://www.mistrzostwaswiata.torun.pl/eng/arena/)

Ik kan net niet zien of er internet aanwezig is op de perstribune ;)

Joeri Loonen
10 april 2009, 15:33
Internet werkt in de hal, dus dat is weer een zorg minder.

_j-

Ro Herregraven
10 april 2009, 17:27
De Roemeense selectie heeft de helft van de beloofde bonus al in de tas. Door de boycot van het WK door de spelers van HC Czikszereda heeft de Roemeense bond besloten de spelers die WEL naar het WK gaan alvast de helft van de bonus te geven. De andere helft wordt uitgekeerd als het doel, vermijden van degradatie, gehaald wordt.

Abe Brouwer
10 april 2009, 18:22
Wel vreemd dat het toernooi na 1 speeldag al een rustdag heeft.

Fintan Planting
10 april 2009, 19:15
Wel vreemd dat het toernooi na 1 speeldag al een rustdag heeft.
Dat krijg je als Pasen midden in het toernooi valt. Normaal zou het toernooi gewoon op zondag zijn begonnen, neem ik aan.

Abe Brouwer
10 april 2009, 19:21
Dat krijg je als Pasen midden in het toernooi valt. Normaal zou het toernooi gewoon op zondag zijn begonnen, neem ik aan.

Ik begrijp het. Zijn jullie al in Torun aangekomen?

Fintan Planting
10 april 2009, 19:26
Ik begrijp het. Zijn jullie al in Torun aangekomen?
Joep, Remco en Ronald D. wel. Ik vlieg zelf pas maandagmorgen die kant op. Wat dat betreft wel gunstig dat er zondag meteen een rustdag is, want zo mis ik maar één wedstrijd.

Remco Bambacht
10 april 2009, 19:48
Het hotel is in ieder geval erg fijn, Ronald en ik zitten op de verdieping samen met Oekraine en Joep zit gezellig bij de pokerende Italianen.

Net terug van de training van Oranje, het ziet er goed uit allemaal!

Redactie IJshockey.com
10 april 2009, 21:00
Het Nederlands team opent het wereldkampioenschap in Polen op Paaszaterdag tegen het gastland. IJshockey.com ging kijken bij de eerste training van Oranje en blikt vooruit naar de openingswedstrijd van een belangrijk toernooi voor het Nederlandse ijshockey.

> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2801)

Edwin Grouwstra
11 april 2009, 08:38
Het hotel is in ieder geval erg fijn, Ronald en ik zitten op de verdieping samen met Oekraine

Mocht je de komende week even een momentje over hebben,
zou je "zomaar even" een "X-File" met Oleg Timchenko kunnen doen.
Zomaar even tipje mijnerzijds :wink:
Het zou uit heerenveense hoek enorm gewaardeerd worden, denk ik !!
Fijne dagen !!!!

gr.

Abe Brouwer
13 april 2009, 09:20
Vanmiddag om 16.30 speelt Oranje tegen Oekraine dat eergisteren met 4-2 van de Britten won. Daarna volgt morgenmiddag om 13.00 de wedstrijd tegen Italie. Oranje krijgt dus meteen in korte tijd 2 zware tegenstanders voor zijn kiezen.

Remco Bambacht
13 april 2009, 11:52
Mocht je de komende week even een momentje over hebben,
zou je "zomaar even" een "X-File" met Oleg Timchenko kunnen doen.
Zomaar even tipje mijnerzijds :wink:
Het zou uit heerenveense hoek enorm gewaardeerd worden, denk ik !!
Fijne dagen !!!!

gr.

Als hij een beetje fatsoenlijk Engels spreekt :)

Abe Brouwer
13 april 2009, 21:37
Het toernooi begint nu al voorspelbaar te worden. Het verschil tussen de bovenste 3 en de onderste 3 is na 2 wedstrijden al 6 punten. Geen verrassende uitslagen in ieder geval.

Abe Brouwer
14 april 2009, 18:22
Groot Brittannie-Roemenie 8-0

Dyon Knoop
14 april 2009, 19:29
Die roemenen moeten we toch kunnen pakken mag ik hopen ..... die schaatsen rond als aangeschoten wild ....

Edwin Grouwstra
14 april 2009, 19:30
Als hij een beetje fatsoenlijk Engels spreekt :)

5 Jaar in Amerika gespeeld, geen punt !!
Succes :wink:

gr.

Abe Brouwer
14 april 2009, 21:34
Polen-Oekraine 1-1 na 3 periodes, overtime nu bezig.

Abe Brouwer
14 april 2009, 21:49
Ook na 65 minuten nog steeds 1-1 bij Polen-Oekraine.

Abe Brouwer
14 april 2009, 21:55
Sergi Varlamov scoort de beslissende penalty voor Oekraine. Polen-Oekraine 1-2 na penalty's.

Italie leidt na 3 wedstrijden met 9 punten, Oekraine heeft 8 punten, Polen 7 punten, Groot Brittannie 3 punten, Nederland en Roemenie hebben beiden 0 punten.

Morgen een rustdag en daarna begint het echt voor Oranje.

Gerard van der Heide
14 april 2009, 22:31
Sergi Varlamov scoort de beslissende penalty voor Oekraine. Polen-Oekraine 1-2 na penalty's.

Italie leidt na 3 wedstrijden met 9 punten, Oekraine heeft 8 punten, Polen 7 punten, Groot Brittannie 3 punten, Nederland en Roemenie hebben beiden 0 punten.

Morgen een rustdag en daarna begint het echt voor Oranje.

Vrijdag dan maar iig winnen. Anders zit iedereen zo chagrijnig in de bus terug....

Remco Bambacht
14 april 2009, 22:49
Mijn god, wat een prachtige wedstrijd tussen Polen en Oekraine. Deze match had alles wat een ijshockeywedstrijd nodig heeft. Inclusief trouwens de slechtste referee die ik ooit gezien heb. Joep zal wellicht nog wel wat pennen hierover.

Remco Bambacht
14 april 2009, 22:54
5 Jaar in Amerika gespeeld, geen punt !!
Succes :wink:

gr.

Edwin, ik heb Oleg vanavond na de wedstrijd even gesproken. Hij spreekt inderdaad perfect Engels en morgen mogen we langskomen voor een interview. Hele aardige gozer! Hij speelde trouwens ook erg goed en kreeg bergen met ijstijd.

Joeri Loonen
16 april 2009, 10:38
Hier een korte samenvatting van Polen-Oekraine inclusief de "discutabele" goal waardoor heel Polen nu het gevoel heeft dat de IIHF tegen hen is.

http://www.new-most.info/video/12800.htm

Oordeel zelf over de 1-1.

_j-

Ro Herregraven
16 april 2009, 11:07
Hier een korte samenvatting van Polen-Oekraine inclusief de "discutabele" goal waardoor heel Polen nu het gevoel heeft dat de IIHF tegen hen is.

http://www.new-most.info/video/12800.htm

Oordeel zelf over de 1-1.

_j-

Tsja, ik vind het moeilijk te beoordelen vanuit de geboden camerastandpunten. Ik had graag de beelden van recht boven de goal gezien (zoals bij de shoot-out).

Piet de Kort
16 april 2009, 12:08
Tsja, ik vind het moeilijk te beoordelen vanuit de geboden camerastandpunten. Ik had graag de beelden van recht boven de goal gezien (zoals bij de shoot-out).

In 1e instantie zie je de puck gewoon langs gaan! Hoe vaker je de beelden bekijkt, hoe moeilijker het wordt om een oordeel te vellen.
Zou er dan toch een gat in het net zitten? :goodman:

Joeri Loonen
16 april 2009, 16:03
*Gaap* wat een slaapverwekkende pot tussen Oekraine en Roemenie die ook wel schriftelijk afgedaan had kunnen worden. Het is dat de "thuisploeg" meer bezig is met figuurschaatsen en combinatiespel in de offensive zone maar als ze ook maar even willen wordt het hier 20-0.

_j-

Joep Meijsen
16 april 2009, 16:38
Maar goed dat wij even de stad in zijn....

Abe Brouwer
16 april 2009, 16:42
*Gaap* wat een slaapverwekkende pot tussen Oekraine en Roemenie die ook wel schriftelijk afgedaan had kunnen worden. Het is dat de "thuisploeg" meer bezig is met figuurschaatsen en combinatiespel in de offensive zone maar als ze ook maar even willen wordt het hier 20-0.

_j-

Oekraine spaart zich voor de wedstrijd tegen Italie en Roemenie doet hetzelfde voor de wedstrijd tegen Nederland.

Joeri Loonen
16 april 2009, 16:57
Oekraine spaart zich voor de wedstrijd tegen Italie en Roemenie doet hetzelfde voor de wedstrijd tegen Nederland.

Het zal allemaal wel. Feit blijft dat het slaapverwekkend is. De sfeer in de hal, of beter gezegd het gebrek er aan, helpt ook al niet echt.

Abe Brouwer
16 april 2009, 17:26
Het zal allemaal wel. Feit blijft dat het slaapverwekkend is. De sfeer in de hal, of beter gezegd het gebrek er aan, helpt ook al niet echt.

De sfeer in de hal is nooit goed bij dat soort toernooien zodra het thuisteam niet speelt. Wat natuurlijk ook meespeelt is dat de buitenlandse teams amper fans meenemen, de Britten uitgezonderd.

Abe Brouwer
16 april 2009, 18:18
Overigens is Oekraine-Roemenie 7-0 geworden. Vanavond Polen-Italie.

Gerard van der Heide
16 april 2009, 18:59
Overigens is Oekraine-Roemenie 7-0 geworden. Vanavond Polen-Italie.

Dat zou wel een leuke pot kunnen worden. Ik verwacht een Italiaanse overwinning

Abe Brouwer
16 april 2009, 20:42
Polen-Italie 1-2 na 2 periodes

Abe Brouwer
16 april 2009, 21:25
Polen-Italie 2-4 eindstand. Morgen strijden Italie (12 punten) en Oekraine (11 punten) om promotie, Polen (7 punten) en Groot Brittannie (6 punten) om brons terwijl Nederland en Roemenie beiden puntloos zijn en gaan uitmaken wie degradeert.

Abe Brouwer
17 april 2009, 17:01
Italie-Oekraine 1-0 na 2 periodes

Ro Herregraven
17 april 2009, 17:05
Italie-Oekraine 1-0 na 2 periodes

Discutabele goal. Volgens mij was de stick net niet boven de lat, en is het doelpunt geldig. Wat vindt de rest ervan?

Ro Herregraven
17 april 2009, 17:40
Fontanive scoort de empty-netter. De Italianen lijken zeker van promotie. Oekraine loopt weer promotie mis, net als vorig jaar tegen de Hongaren.

Joeri Loonen
17 april 2009, 19:36
Ik weet niet of er mensen zitten te kijken maar die Poolse back-up Zborowski die op doel staat, is momenteel fenomenaal aan het keepen tegen GB.

Die ratelt alles zijn doel uit wat de Britten tijdens ettelijke power plays op hem afvuren vanuit allerlei hoeken.

0-0 na 20 minuten. In andere groep leidt Japan 4-1 na 40 minuten tegen Litouwen.

Abe Brouwer
17 april 2009, 22:01
De Britten pakken brons na een 2-1 overtime zege op Polen.

Remco Bambacht
17 april 2009, 22:49
De Britten pakken brons na een 2-1 overtime zege op Polen.

En terecht. Hopen dat die Zweedse coach van Polen morgen nog bij het ontbijt zit. Begin de dag met een lach :)

Remco Bambacht
17 april 2009, 22:49
Ik weet niet of er mensen zitten te kijken maar die Poolse back-up Zborowski die op doel staat, is momenteel fenomenaal aan het keepen tegen GB.

Was het gezellig zonder ons?

Abe Brouwer
18 april 2009, 07:38
De heren van ijshockey.com zijn nu zeker onderweg naar huis? Nogmaals bedankt voor jullie berichtgeving! Tot volgend jaar in Tilburg?

Joeri Loonen
18 april 2009, 17:32
Was het gezellig zonder ons?

bwa jawel hoor. Links achter mij zat mijn Poolse vriend met zn shirt aan. Dit keer was hij voornamelijk aan het schelden op zijn eigen spelers. Rechts van mij de altijd symapthieke BBC-verslaggevers.

Verder was het toch wel een vrij vermakelijke wedstrijd met twee luidruchtige fangroepen. De GBSC had na afloop buiten de hal ook nog een mooi samenzijn met de selectie waarbij de beste speler, grootste talent etc. werd verkozen. Elk onder groot gejuich en veel bier. Indrukwekkend staaltje van beide kanten waarbij ieder een dankwoordje tot elkaar richtte. Daar kunnen we in NL een voorbeeld aan nemen.

_j-

Remco Bambacht
18 april 2009, 19:44
De heren van ijshockey.com zijn nu zeker onderweg naar huis? Nogmaals bedankt voor jullie berichtgeving! Tot volgend jaar in Tilburg?

Wie weet! We zijn vanochtend vroeg om 7 uur vertrokken samen met de politie. De Poolse spelers hadden een iets te wild feestje in ons hotel :)

Remco Bambacht
18 april 2009, 19:44

Wie weet! We zijn vanochtend vroeg om 7 uur vertrokken samen met de politie. De Poolse spelers hadden een iets te wild feestje in ons hotel :)

Joeri Loonen
19 april 2009, 10:27
Beste spelers gekozen door de de landen zelf

GK: T.Tragust - ITA
D: T.Johnson - ITA
F: A.Mikhnov - UKR

All-Star team gekozen door de media

GK: T.Tragust - ITA
D: A.Borzecki - POL
D: T.Johnson - ITA
F: M.Lopuski - POL
F: R.Ramoser - ITA
F: O.Shafarenko - UKR

Dyon Knoop
20 april 2009, 19:47
Phil had best een plek verdiend !! al zal dat wel iet wat chauvinistisch zijn.....

Joep Meijsen
20 april 2009, 19:53
Phil had best een plek verdiend !! al zal dat wel iet wat chauvinistisch zijn.....

Hij heeft minimaal een paar stemmen gehad :-)

Maar Groeneveld heeft inderdaad een meer dan uitstekend toernooi gekeept. Tragust had in de beslissende wedstrijd tegen Oekra?ne een geweldige dag en sleepte zijn team door een reeks penaltykills heen. Ik denk dat dat de doorslag heeft gegeven.

Jamie Schaafsma was trouwens met vijf goals en twee assists de nummer drie op de topscorerslijst, ook geen slechte prestatie natuurlijk.