View Full Version : Een nieuw forum
Fintan Planting
20 december 2007, 20:16
Beste forumleden en lezers...
In verband met de hack van ons oude board hebben we in de afgelopen twee weken druk gewerkt aan het opzetten van een beter beveiligde omgeving. De keuze is daarbij gevallen op een vBulletin-board, waar we redelijk soepel de oude database in hebben kunnen laten overlopen.
Er zullen ongetwijfeld nog kleine zaken zijn die aangepast moeten worden. Misschien zijn er ook vragen over de werking van dit uitgebreidere forum. Die vragen kunnen in dit tijdelijke forum worden geplaatst. Ik zal proberen alles zo snel mogelijk te beantwoorden en/of op te lossen.
Geert van der Meulen
20 december 2007, 20:44
Fintan,
Ziet er goed uit.
Ook de mogelijkheid een posting een waardering te geven is leuk.
Moet natuurlijk nog blijken of en hoe er gebruik van wordt gemaakt.
Succes met het nieuwe forum!
Fintan Planting
20 december 2007, 20:49
Fintan,
Ziet er goed uit.
Ook de mogelijkheid een posting een waardering te geven is leuk.
Moet natuurlijk nog blijken of en hoe er gebruik van wordt gemaakt.
Succes met het nieuwe forum!
Dank je, Geert.
Je kunt ook gebruikers een waardering geven, maar die optie heb ik nog maar even uitgelaten.
:mrgreen:
Geert van der Meulen
20 december 2007, 20:55
Haha ...
trouwens de optie om je te verstoppen op het forum had je om mij ook wel uit mogen zetten. Als je niet wilt dat men ziet dat je bent aangelogd kun je toch ook gewoon het forum lezen zonder aan te loggen?
Fintan Planting
20 december 2007, 20:58
Haha ...
trouwens de optie om je te verstoppen op het forum had je om mij ook wel uit mogen zetten. Als je niet wilt dat men ziet dat je bent aangelogd kun je toch ook gewoon het forum lezen zonder aan te loggen?
Nou, nee. Want dan kun je de besloten forums weer niet lezen.
We hadden op het phpBB-forum ook al de mogelijkheid om je te verstoppen, dus het leek me niet meer dan redelijk om die hier ook te bieden. Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen liever niet in de 'who's online' staan.
Geert van der Meulen
20 december 2007, 21:02
Nou, nee. Want dan kun je de besloten forums weer niet lezen.
We hadden op het phpBB-forum ook al de mogelijkheid om je te verstoppen, dus het leek me niet meer dan redelijk om die hier ook te bieden. Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen liever niet in de 'who's online' staan.
Is ook weer zo. Ik begrijp alleen niet waarom mensen zich willen verstoppen als ze aan een discussie willen deelnemen, maar goed, dat moet iedereen zelf maar weten.
Fintan Planting
20 december 2007, 21:07
Is ook weer zo. Ik begrijp alleen niet waarom mensen zich willen verstoppen als ze aan een discussie willen deelnemen, maar goed, dat moet iedereen zelf maar weten.
Wat ik ook positief aan dit forum vindt is dat er altijd maar van één persoon een quote meegaat als je antwoordt. Dus als wij vijf keer achter elkaar quoten zie je standaard alleen de laatste quote. Scheelt een hoop ruimte...
Geert van der Meulen
20 december 2007, 21:10
Wat ik ook positief aan dit forum vindt is dat er altijd maar van één persoon een quote meegaat als je antwoordt. Dus als wij vijf keer achter elkaar quoten zie je standaard alleen de laatste quote. Scheelt een hoop ruimte...
Inderdaad een hele leuke optie. Scheelt ook een hele hoop weghaalwerk. ::hyper::
Joep Meijsen
20 december 2007, 21:13
Een erg leuke optie is volgens mij voor veel users de zogenoemde 'negeerlijst'. Als er users zijn waar je je voortdurend aan ergert, kun je op hun publieke profiel kijken en ze met één muisknop toevoegen aan je negeerlijst, waardoor hun postings niet meer getoond worden. Geldt natuurlijk alleen voor ingelogde gebruikers.
Geert van der Meulen
20 december 2007, 21:14
Een erg leuke optie is volgens mij voor veel users de zogenoemde 'negeerlijst'. Als er users zijn waar je je voortdurend aan ergert, kun je op hun publieke profiel kijken en ze met één muisknop toevoegen aan je negeerlijst, waardoor hun postings niet meer getoond worden. Geldt natuurlijk alleen voor ingelogde gebruikers.
Zal voor veel gebruikers een uitkomst zijn!
Joep Meijsen
20 december 2007, 21:16
Dit antwoord zie ik dan bijvoorbeeld niet. :Hypocrite:
Jan Hofstede
20 december 2007, 21:19
Geert.., waar zit jouw publieke profiel ..??? Geintje...
Geert van der Meulen
20 december 2007, 21:23
Geert.., waar zit jouw publieke profiel ..??? Geintje...
Waarom zou je dat willen weten?::hypocriet::
Ik kan trouwens wel zien dat Joep iets gezegd heeft, maar wat? :wink:
Geert van der Meulen
20 december 2007, 21:31
Fintan,
Is het de bedoeling dat je je eigen postings van een waardering kunt voorzien?
Dat kan nl. wel, kijk maar in het forum Overig Nederlands IJshockey
Auke de Vries
20 december 2007, 21:31
::hyper:: Ziet er goed, meer mogelijkheden, komende dagen maar alles eens gaan ontdekken ::hyper::
Martijn Claessen
20 december 2007, 21:32
Wel jammer dat t zo smal is, ik zie t liever schermbreed...
Bartele de Boer
20 december 2007, 21:37
Ziet er leuk uit, nog wel even wennen.
::thumbsup::
Fintan Planting
20 december 2007, 21:43
Wel jammer dat t zo smal is, ik zie t liever schermbreed...
Ik sluit niet uit dat ik ergens in de komende weken nog een alternatieve, bredere versie zal maken. Het maken van skins is bij vBulletin weer anders - en lijkt voorlopig ingewikkelder - dan bij phpBB, dus daar moet ik op een rustiger moment nog eens naar kijken. Dat het er nu niet is betekent in elk geval niet dat het er niet komt ::shiny::
Marcel de Groot
20 december 2007, 21:44
Beste forumleden en lezers...
In verband met de hack van ons oude board hebben we in de afgelopen twee weken druk gewerkt aan het opzetten van een beter beveiligde omgeving. De keuze is daarbij gevallen op een vBulletin-board, waar we redelijk soepel de oude database in hebben kunnen laten overlopen.
Er zullen ongetwijfeld nog kleine zaken zijn die aangepast moeten worden. Misschien zijn er ook vragen over de werking van dit uitgebreidere forum. Die vragen kunnen in dit tijdelijke forum worden geplaatst. Ik zal proberen alles zo snel mogelijk te beantwoorden en/of op te lossen.
Ziet er goed uit! Wel eventjes wennen, maar dat komt wel goed! Heb wel mijn instellingen naar vertakt gezet.....
Fintan Planting
20 december 2007, 21:45
Fintan,
Is het de bedoeling dat je je eigen postings van een waardering kunt voorzien?
Dat kan nl. wel, kijk maar in het forum Overig Nederlands IJshockey
Je kunt echt ontzettend veel dingen instellen, maar ik kan voor het waarderen van threads maar één optie vinden. En daarmee zet je de mogelijkheid 'aan' of 'uit'. Het is inderdaad vreemd dat je je eigen bijdrages kunt beoordelen...
Rene Kropholler
20 december 2007, 21:46
Wat breder zou inderdaad fijn zijn. Denk dat meeste mensen toch minimaal een 17 inch monitor hebben tegenwoordig
Fintan Planting
20 december 2007, 21:47
Ziet er goed uit! Wel eventjes wennen, maar dat komt wel goed! Heb wel mijn instellingen naar vertakt gezet.....
De threaded view was natuurlijk een absolute voorwaarde voor dit nieuwe forum :mrgreen:
Marcel de Groot
20 december 2007, 21:47
Hoe zie ik nu welke posting nieuw zijn?
Fintan Planting
20 december 2007, 21:50
Hoe zie ik nu welke posting nieuw zijn?
In de oranje balk direct onder de headlines staat de optie 'nieuwe postings'. Daarmee zie je de meest recente postings. Dit is de directe URL:
http://www.ijshockeyforum.com/n/search.php?do=getnew
Diana de Kok
20 december 2007, 21:51
Het eerste wat ik dacht:
Wat is dit nou weer? Maar moet eerlijkheidshalve zeggen. Dit forum is nog leuk ook!!
Goed gedaan!!
Herman Herregraven
20 december 2007, 21:51
Zeker weten...
Eindelijk van GVDM verlost...!!!
Paulie Rousseau
20 december 2007, 21:53
Hier wreekt zich mijn leeftijd, alweer 46 ;-(, ......Dat wordt studeren op forum-opties op eerste en tweede kerstdag ;-)
Geert van der Meulen
20 december 2007, 21:57
Fintan,
Dat negeren van gebruikers lijkt te werken, tenminste ik zie wel dat ze geblokkeerd zijn, maar als iemand anders ze quote zie ik de berichten nog steeds. Of ligt dat er aan dat er oude berichten geimporteerd zijn?
Fintan Planting
20 december 2007, 22:02
Fintan,
Dat negeren van gebruikers lijkt te werken, tenminste ik zie wel dat ze geblokkeerd zijn, maar als iemand anders ze quote zie ik de berichten nog steeds. Of ligt dat er aan dat er oude berichten geimporteerd zijn?
Programma-technisch lijkt het me wel logisch dat het zo werkt, want anders wordt het filteren wel heel ingewikkeld. Ik heb ook op dat vlak geen andere instellingsmogelijkheden gezien.
Jan Hofstede
20 december 2007, 22:44
Hier wreekt zich mijn leeftijd, alweer 46 ;-(, ......
Pas 46 Paulie...?? ::hyper::
Fintan Planting
20 december 2007, 22:52
In de oranje balk direct onder de headlines staat de optie 'nieuwe postings'. Daarmee zie je de meest recente postings. Dit is de directe URL:
http://www.ijshockeyforum.com/n/search.php?do=getnew
De volgorde waarin berichten daar worden weergegeven lijkt wat arbitrair trouwens. Ik zal eens kijken of dat chronologisch kan.
Paulie Rousseau
20 december 2007, 23:37
Pas 46 Paulie...?? ::hyper::
thanks Jan (met zulke forum-vrienden heb je geen vijanden nodig...of hoe zeggen ze dat...)
Rob Boumans
21 december 2007, 00:40
Hallo Fintan,ik ben waarschijnlijk een van de weinigen maar ik vind deze nieuwe vorm een stuk onoverzichtelijker dan de vorige.Wat ik gelijk al mis is het duidelijke overzicht van berichten sinds laatste bezoek.De functie hier van nieuwe postings is niet erg overzichtelijk.Wat ik persoonlijk ook niet prettig vind is dat je zonder een posting van een persoon aan te klikken alle volledige postings van iedereen door moet worstelen.
Komt dat nog terug in een later stadium of kan ik dat op de 1 of andere manier veranderen in lay-out?
mvg Rob
Herman Herregraven
21 december 2007, 00:47
thanks Jan (met zulke forum-vrienden heb je geen vijanden nodig...of hoe zeggen ze dat...)
Stelletje ouwe knoteraars...
Deze topic is uitsluitend en alleen maar bedoeld,
om vragen te stellen betreffende het nieuwe forum...
Rudy Bouquet
21 december 2007, 08:49
Het is wel effe wennen...........
Maar wel veel mogelijkheden!
Knap werk Fintan!
Fintan Planting
21 december 2007, 08:50
Wat ik gelijk al mis is het duidelijke overzicht van berichten sinds laatste bezoek.De functie hier van nieuwe postings is niet erg overzichtelijk.
Ik hoop dat het in grote lijnen een kwestie van wennen zal zijn, Rob. De overzichtspagina van nieuwe berichten wijkt volgens mij niet zo gek veel af van de oude opzet, alhoewel ik dus dat chronologische aspect nog even moet zien te tackelen.
Wat ik persoonlijk ook niet prettig vind is dat je zonder een posting van een persoon aan te klikken alle volledige postings van iedereen door moet worstelen.
Bedoel je dat je altijd een thread van voren af aan moet doorspitten als er een nieuwe posting is geplaatst? Dat hoeft in deze nieuwe opzet ook niet. Als je in een overzicht staat, dan staat er naast de naam van de laatste poster altijd een grijs pijltje. Als je daarop klikt ga je direct naar de laatste posting in die thread.
Fintan Planting
21 december 2007, 09:34
De volgorde waarin berichten daar worden weergegeven lijkt wat arbitrair trouwens. Ik zal eens kijken of dat chronologisch kan.
Hmmm, de oorzaak van dat probleem heb ik inmiddels achterhaald. Om jullie het technische verhaal te besparen: het zit hem in de cookies. Als je de pagina met nieuwe postings via F5 of 'refresh' vernieuwt, dan past hij de volgorde van de postings niet aan de nieuwe situatie aan. Dit doet het systeem wel als je ververst via de knop 'nieuwe postings'.
Excutive summary: Als je het overzicht met nieuwe postings wilt vernieuwen: altijd via de knop 'nieuwe postings' doen.
Fintan Planting
21 december 2007, 10:08
Ik hoop dat het in grote lijnen een kwestie van wennen zal zijn, Rob. De overzichtspagina van nieuwe berichten wijkt volgens mij niet zo gek veel af van de oude opzet, alhoewel ik dus dat chronologische aspect nog even moet zien te tackelen.
Ik heb nu op de 'nieuwe postings'-pagina een plaatje toegevoegd, waarmee je ook vanaf de topic-titel direct naar de eerste nieuwe posting kunt. Met een vinkje - in een blauw vak - aan de rechterkant van diezelfde kolom kun je zien in welke threads je zelf al een keer gepost hebt. Hopelijk is het zo nog iets overzichtelijker :)
Rob Boumans
21 december 2007, 10:17
Bedankt voor je antwoord Fintan.Nog 1 vraagje:voor het inloggen moet ik nu elke keer gebr naam en ww invoeren,ondanks dat ik "mij onthouden" heb aangevinkt.
Ligt dat aan mijn computerinstellingen of werkt dat gedeelte nog niet?
mvg Rob
Jan Hofstede
21 december 2007, 10:33
Maak niet uit Paulie... Graag gedaan..::whistle::
Jan Hofstede
21 december 2007, 10:33
Bedankt voor je antwoord Fintan.Nog 1 vraagje:voor het inloggen moet ik nu elke keer gebr naam en ww invoeren,ondanks dat ik "mij onthouden" heb aangevinkt.
mvg Rob
Dat probleem heb ik ook nog..Rob...
Fintan Planting
21 december 2007, 10:54
mvg Rob
Dat deel heb ik ook nog niet helemaal onder controle. Als je het 'mij onthouden' vakje aanvinkt zou het in elk geval moeten voorkomen dat je tijdens een bezoek uitlogt door inactiviteit. Maar ik heb niet de indruk dat het forum zelf je naam kan onthouden als je uitlogt en je browser afsluit. Daarvoor ben je denk ik aangewezen op het wachtwoordbeheer van je browser. De meest recente versies van Firefox en Internet Explorer ondersteunen dat in elk geval.
Ik heb net de broncode wel zo aangepast dat dat 'mij onthouden' vakje nu standaard aan staat. Dat lijkt me toch wel nuttig voor de meeste bezoekers.
Herman Herregraven
21 december 2007, 11:52
Ik heb nog een vraagje voor Fintan.
Bij mij staan er voor diverse gelezen en ongelezen postings een vierkant blokje met een rood kruisje...
In neem aan dat daar wat anders hoort te staan en mijn beveiliging dat niet toelaat...
Echter indien ik McAfee tijdelijk uitschakel, krijg ik toch alleen maar dat rode kruisje te zien...
Fintan Planting
21 december 2007, 12:01
Ik heb nog een vraagje voor Fintan.
Bij mij staan er voor diverse gelezen en ongelezen postings een vierkant blokje met een rood kruisje...
In neem aan dat daar wat anders hoort te staan en mijn beveiliging dat niet toelaat...
Echter indien ik McAfee tijdelijk uitschakel, krijg ik toch alleen maar dat rode kruisje te zien...
Ik vermoed dat dat image-bestanden zijn die je browser niet kon vinden, of niet goed heeft ingelezen. Ik zie op dit moment nergens ontbrekende bestanden, maar wellicht kijk ik ergens overheen. Je kunt als eerste eens een harde refresh proberen door CTRL+F5 in te drukken.
Staan ze er dan nog? Stuur me dan svp even een screendump, zodat ik iets beter weet waar ik het moet zoeken.
Herman Herregraven
21 december 2007, 12:28
Ik vermoed dat dat image-bestanden zijn die je browser niet kon vinden, of niet goed heeft ingelezen. Ik zie op dit moment nergens ontbrekende bestanden, maar wellicht kijk ik ergens overheen. Je kunt als eerste eens een harde refresh proberen door CTRL+F5 in te drukken.
Staan ze er dan nog? Stuur me dan svp even een screendump, zodat ik iets beter weet waar ik het moet zoeken.
Geen enkel idee wat een screendump is Fintan,
om maar te zwijgen hoe te maken...
Maar ik kijk wel tegen de rode kruisjes aan...
Zal toch wel niet zo belangrijk wat daar had moeten staan...
Fintan Planting
21 december 2007, 12:35
Geen enkel idee wat een screendump is Fintan,
om maar te zwijgen hoe te maken...
Maar ik kijk wel tegen de rode kruisjes aan...
Zal toch wel niet zo belangrijk wat daar had moeten staan...
Dan doen we het andersom. Hieronder screendumps van hoe ik de voorpagina en de pagina 'nieuwe postings' - maar dan een beetje verkleind - zie. Krijg jij in jouw versies rode kruisjes ergens?
Voorpagina:
http://www.ijshockeyforum.com/screendump_nieuweforum2.png
Nieuwe postings:
http://www.ijshockeyforum.com/screendump_nieuweforum.png
Herman Herregraven
21 december 2007, 12:46
Deze rode kruisjes Fintan...
http://www.ijshockeyforum.com/n/styles/alienblue/misc/tree_ltr.gifhttp://www.ijshockeyforum.com/n/styles/alienblue/statusicon/post_old.gif Fintan Planting
Fintan Planting
21 december 2007, 12:51
Deze rode kruisjes Fintan...
http://www.ijshockeyforum.com/n/styles/alienblue/misc/tree_ltr.gifhttp://www.ijshockeyforum.com/n/styles/alienblue/statusicon/post_old.gif Fintan Planting
Ah, jij hebt een probleem in de threaded view. Dat verklaart inderdaad waarom ik het niet zag. Ik heb dat specifieke bestand nu aangepast en heb ook nog een tweede ontbrekend bestand toegevoegd. Werkt het nu wel naar behoren?
Herman Herregraven
21 december 2007, 12:53
Ah, jij hebt een probleem in de threaded view. Dat verklaart inderdaad waarom ik het niet zag. Ik heb dat specifieke bestand nu aangepast en heb ook nog een tweede ontbrekend bestand toegevoegd. Werkt het nu wel naar behoren?
Yep, rode kruisjes verschwunden...
Fintan Planting
21 december 2007, 13:01
Yep, rode kruisjes verschwunden...
Da's fijn. ::party::
Herman Herregraven
21 december 2007, 13:05
Da's fijn. ::party::
Héél fijn ja...
Had de hele tijd het gevoel dat ik iets miste...
Je wordt na verloop van tijd toch nieuwsgierig wat er achter dat rode kruisje staat...
Helemaal niets dus...
Da's dan wel weer een lichte teleurstelling...
Fintan Planting
21 december 2007, 13:17
Héél fijn ja...
Had de hele tijd het gevoel dat ik iets miste...
Je wordt na verloop van tijd toch nieuwsgierig wat er achter dat rode kruisje staat...
Helemaal niets dus...
Da's dan wel weer een lichte teleurstelling...
Het is inderdaad weinig spannend, helaas...
Herman Herregraven
21 december 2007, 13:31
Het is inderdaad weinig spannend, helaas...
Achteraf gezien misschien wel een overbodige vraag geweest van mijn kant
en moeite van jou kant...
Heb namelijk op mijn speurtocht naar de diverse mogelijkheden gemerkt,
dat je in flatview nu ook de laatse reacties als eerste kunt lezen...
Waarschijnlijk wel zo handig t.o.v. threaded view...
Fintan Planting
21 december 2007, 13:33
Achteraf gezien misschien wel een overbodige vraag geweest van mijn kant
en moeite van jou kant...
Heb namelijk op mijn speurtocht naar de diverse mogelijkheden gemerkt,
dat je in flatview nu ook de laatse reacties als eerste kunt lezen...
Waarschijnlijk wel zo handig t.o.v. threaded view...
Een historisch moment! Maar ik ben toch wel blij dat we het op hebben kunnen lossen, want er zijn vast nog wel wat mensen die threaded view gebruiken.
Theo Haan
21 december 2007, 14:51
In de eerste plaats: Goed bezig!
In de tweede plaats: Wat wil het zeggen als ik "geabonneerd" ben op een discussie?
In de derde plaats: Als er zoveel in te stellen is, is er dan misschien een optie om in de sectie "nieuwe postings" en elders eventueel ook een soort rechtermuisknopactie als "save as read" in te passen, overzicht-technisch gesproken.
In de vierde plaats:
Wat breder zou inderdaad fijn zijn. Denk dat meeste mensen toch minimaal een 17 inch monitor hebben tegenwoordig
Is zoiets niet procentueel in te stellen? bijv 85% van de browser breedte?
Fintan Planting
21 december 2007, 15:01
Goed bezig!
Dank je :)
Wat wil het zeggen als ik "geabonneerd" ben op een discussie?
Als je geabonneerd bent op een discussie verschijnt deze thread op je overzichtspagina met abonnementen (http://www.ijshockeyforum.com/n/subscription.php?do=viewsubscription). Zo kun je eenvoudig bijvoorbeeld een shortlist maken van threads die je in de gaten wilt houden. Je kunt er ook voor kiezen om een mailtje te krijgen als er gepost wordt in een thread waarop je geabonneerd bent. Dan hoef je niet elke vijf minuten te kijken of er nog iets is gebeurd.
Als er zoveel in te stellen is, is er dan misschien een optie om in de sectie "nieuwe postings" en elders eventueel ook een soort rechtermuisknopactie als "save as read" in te passen, overzicht-technisch gesproken.
Rechtermuisknop: nee. Maar op de voorpagina staat ergens onderaan de tekst 'Markeer forums als gelezen' (onderin de tabel 'stand van zaken'). Als je daarop klikt worden alle huidige postings als gelezen gemarkeerd.
Is zoiets (breedte) niet procentueel in te stellen? bijv 85% van de browser breedte?
Ja, breedte kun je procentueel of absoluut instellen. Maar de skin zit dusdanig gecompliceerd in elkaar dat ik dat niet op één plek even aan kan passen zonder alles uit zijn verband te trekken. Daar moet ik dus echt een keer rustig voor gaan zitten, maar dat wordt in het nieuwe jaar :mrgreen:
Theo Haan
21 december 2007, 15:05
quick reaction!
thx a bunch!
Fintan Planting
21 december 2007, 15:08
quick reaction!
thx a bunch!
Graag gedaan...
Fintan Planting
21 december 2007, 16:29
Bedoel je dat je altijd een thread van voren af aan moet doorspitten als er een nieuwe posting is geplaatst? Dat hoeft in deze nieuwe opzet ook niet. Als je in een overzicht staat, dan staat er naast de naam van de laatste poster altijd een grijs pijltje. Als je daarop klikt ga je direct naar de laatste posting in die thread.
Er is trouwens, schiet me nu te binnen, nog een optie om dat aan te passen. Zoals Herman hierboven al aangeeft kun je het in je profiel ook aangeven als je threads liever van nieuw naar oud sorteert.
Raymond Tellers
21 december 2007, 16:30
Gaaf man, je kunt mensen in een negeerlijst plaatsen. Piet staat er alvast in **grijns**. Als testje :Wave: Alleen jammer dat je het bericht wel ziet, maar de inhoud niet. Eigenlijk zou gewoon de hele posting weg moeten zijn. Effe kijken wie nog meer in het lijstje hoort
::redrant::
Jan Hofstede
21 december 2007, 16:37
Dat deel heb ik ook nog niet helemaal onder controle. Als je het 'mij onthouden' vakje aanvinkt zou het in elk geval moeten voorkomen dat je tijdens een bezoek uitlogt door inactiviteit. Maar ik heb niet de indruk dat het forum zelf je naam kan onthouden als je uitlogt en je browser afsluit. Daarvoor ben je denk ik aangewezen op het wachtwoordbeheer van je browser. De meest recente versies van Firefox en Internet Explorer ondersteunen dat in elk geval.
Ik heb net de broncode wel zo aangepast dat dat 'mij onthouden' vakje nu standaard aan staat. Dat lijkt me toch wel nuttig voor de meeste bezoekers.
Het probleem van opnieuw moeten inloggen is inmiddels, bij mij, verholpen... Ik log nu automatisch in...
Geert van der Meulen
21 december 2007, 16:39
Gaaf man, je kunt mensen in een negeerlijst plaatsen. Piet staat er alvast in **grijns**. Als testje :Wave: Alleen jammer dat je het bericht wel ziet, maar de inhoud niet. Eigenlijk zou gewoon de hele posting weg moeten zijn. Effe kijken wie nog meer in het lijstje hoort
::redrant::
Snel, voordat ik in het lijstje kom!
Als de door jou genegeerde persoon wordt gequote in een volgende posting zie je het verhaal nog steeds.
Pffff... ik hoop dat ik nog op tijd ben!
Edwin Grouwstra
21 december 2007, 16:50
Het ziet er allemaal wel erg mooi uit,
toegegeven ik dacht bij de eerste aanblik wel
even "huh, was dit nou??" Maar na een paar
uurtjes ben ik wel enthousiast.
Is er ook een optie dat wanneer er 5 a 6 topics
over hetzelfde onderwerp gaan, deze automatisch
overgaan in 1 ??:wink:
Zou het forum wel mooi schoon houden!
gr.
Raymond Tellers
21 december 2007, 16:52
Snel, voordat ik in het lijstje kom!
Als de door jou genegeerde persoon wordt gequote in een volgende posting zie je het verhaal nog steeds.
Pffff... ik hoop dat ik nog op tijd ben!
Boah! Echt waar. Dat is balen. Maar wel logisch als je iets van database afweet. Maar geen technisch geblahblah hier. Maak je geen zorgen ... niemand staat in mijn negeerlijstje. Alleen Piet ::hyper::
Piet de Kort
21 december 2007, 18:39
Maakt mij niet uit, Raymond! Ik blijf gewoon jouw foto's bekijken!::party::
Piet de Kort
21 december 2007, 18:49
Stel dat iemand mij op het negeerlijstje heeft staan en ik post! Hierop komt een vervolgbericht van iemand anders! Dan ziet diegene alleen het laatste bericht! Zal wel een rare discussie worden of niet!
Ik denk dat er maar weinigen zijn die mensen geblockt hebben! Zoja, blijf dan weg van dit forum! Het is en blijft een forum dat voor iedereen toegankelijk moet blijven!
P.s. Bestaat er ook een mogelijkheid om te zien wie wie geblockt heeft?
Herman Herregraven
21 december 2007, 19:09
Stel dat iemand mij op het negeerlijstje heeft staan en ik post! Hierop komt een vervolgbericht van iemand anders! Dan ziet diegene alleen het laatste bericht! Zal wel een rare discussie worden of niet!
Ik denk dat er maar weinigen zijn die mensen geblockt hebben! Zoja, blijf dan weg van dit forum! Het is en blijft een forum dat voor iedereen toegankelijk moet blijven!
P.s. Bestaat er ook een mogelijkheid om te zien wie wie geblockt heeft?
Lijkt me niet zo moeilijk Piet...
Denk dat vrijwel iedereen jou geblockt heeft...
P.s.
Kan je antwoord nu natuurlijk ook niet meer lezen...
Indien je eventueel iets zinnigs te vertellen hebt,
kun je me altijd mailen...
Raymond Tellers
21 december 2007, 19:34
Dat klopt ... het moet zeker voor iedereen toegankelijk blijven. Maar dit is wel een verdomd makkelijk manier om iemand zijn berichten voor jezelf onzichtbaar te maken. Maar zoals je ziet heb ik je weer uit het lijstje gehaald. Moest gewoon effe iemand ergeren ::hyper::
Herman Herregraven
21 december 2007, 19:37
Dat klopt ... het moet zeker voor iedereen toegankelijk blijven. Maar dit is wel een verdomd makkelijk manier om iemand zijn berichten voor jezelf onzichtbaar te maken. Maar zoals je ziet heb ik je weer uit het lijstje gehaald. Moest gewoon effe iemand ergeren ::hyper::
Stijn de Jong lijkt me ook wel een goeie om te blockeren...
Hans Maertzdorff
21 december 2007, 19:51
Al met al ziet er het goed uit, wel ff wennen, maar dat komt goed.
Alleen op mijn pda is het vrij onoverzichtelijk, zal daar de instellngen waarschijnlijk nog moeten aanpassen.
Herman Herregraven
21 december 2007, 21:00
Lijkt me niet zo moeilijk Piet...
Denk dat vrijwel iedereen jou geblockt heeft...
P.s.
Kan je antwoord nu natuurlijk ook niet meer lezen...
Indien je eventueel iets zinnigs te vertellen hebt,
kun je me altijd mailen...
Het werkt dus...
Tot nu toe geen enkele posting van Piet meer gezien...
Sven van de Wall
1 april 2008, 00:26
En vandaag zei je nog dat Jan de allereerste op je negeerlijst is hier klopt iets niet
Herman Herregraven
1 april 2008, 12:24
En vandaag zei je nog dat Jan de allereerste op je negeerlijst is hier klopt iets niet
Piet heeft tenminste nog wat humor in zijn postings...
Dat heeft Jan dus absoluut niet...
Jan schrijft tijdens de play-offs eerst 188 postings,
om agressief tegen alles wat T-burgs is tekeer te gaan...
En na hun kampioenschap 150 postings om met hun te slijmen...
Sven van de Wall
1 april 2008, 16:25
Piet heeft tenminste nog wat humor in zijn postings...
Dat heeft Jan dus absoluut niet...
Jan schrijft tijdens de play-offs eerst 188 postings,
om agressief tegen alles wat T-burgs is tekeer te gaan...
En na hun kampioenschap 150 postings om met hun te slijmen...
jij leest ook echt alles he?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.