View Full Version : Selectie
Paul van Heertum
12 maart 2009, 19:11
Welke spelers zou je selecteren?
Abe Brouwer
12 maart 2009, 19:51
Voor wat?
Rene Kropholler
12 maart 2009, 19:55
David Bergman (Kinheim), Kenny Berkenbosch (Amsterdam), Mike Bolsenbroek (Philadelphia Phillies, Rookie League), Leon Boyd (Neptunus), Rob Cordemans (Sparta/Feyenoord), Jos de Jong (Amsterdam), Dave Draijer (RCH), Jair Jurrjens (Atlanta Braves, Major League), Diegomar Markwell (Neptunus), Shairon Martis (Washington Nationals, Triple A), Dennis Neuman (Boston Red Sox, Single A), Sidney Ponson (New York Yankees, Major League), Alexander Smit (Cincinatti Reds, Single A), Nick Stuifbergen (Amsterdam), Tom Stuifbergen (Minnesota Twins, Rookie League), Juan Carlos Sulbaran (Cincinnati Reds, Rookie League), Rick van den Hurk (Florida Marlins, Triple A), Berry van Driel (Neptunus), Michiel van Kampen (Kinheim) en Pim Walsma (Amsterdam).
Catchers (5):
Sidney de Jong (Amsterdam), Kenley Jansen (Los Angeles Dodgers, Single A), Martijn Meeuwis (Neptunus), Dashenko Ricardo (Baltimore Orioles, Rookie League) en Tjerk Smeets (Amsterdam).
Binnenvelders (12):
Sharnol Adriana (Rojos del Aguila de Veracruz, Triple A), Yurendell de Caster (Washinton Nationals, Triple A), Michael Duursma (Pioniers), Percy Isenia (Sparta/Feyenoord), Dwayne Kemp (Chicago Cubs, Single A), Raily Legito (Neptunus), Vince Rooi (Amsterdam), Sharlon Schoop (San Francisco Giants, Single A), Randall Simon (Newark Bears), Jeroen Sluijter (Neptunus), Curth Smith (St. Louis Cardinals, Single A) en Hainley Statia (Los Angeles Angels, Double A). Buitenvelders (8):
Rogearvin Bernadina (Washington Nationals, Major League), Raynard Doran, Bryan Engelhardt (Kinheim), Gregory Halman (Seattle Mariners, Triple A), Eugene Kingsale (Neptunus), Danny Rombley (Kinheim), Kalian Sams (Seattle Mariners, Rookie League) en Dirk van 't Klooster (Kinheim).
Eric van der Putten
12 maart 2009, 19:55
Voor wat?
Voor het forum-team denk ik :-)
Paul van Heertum
12 maart 2009, 20:00
Voor wat?
Hoe heet dit forum?
Abe Brouwer
12 maart 2009, 20:08
Hoe heet dit forum?
Het ijshockeyforum. Dit onderdeel gaat over nationale teams. Dus je bedoelt een nationaal team. Vraag is dan welk nationaal team. Canada misschien?
Paul van Heertum
12 maart 2009, 20:09
Nee, dat van Nederland voor volgende maand
Joeri Loonen
12 maart 2009, 21:05
Mannen of vrouwen WK?
_j-
Paul van Heertum
12 maart 2009, 21:08
Mannen Wk, maar als je wil mag je best jou selectie geven voor het Vrouwen WK
Remco Bambacht
12 maart 2009, 22:05
Goalies:
Philou!
Ian Meierdres
Casper Swart
Defence:
Mike Dalhuisen
Jordy van Oorschot
Chad Euverman
Bjorn Willemse
Reinier Staats
Rody Jacobs
Erik Tummers
Forwards:
Marco Postma
Matt Korthuis
Brad Smulders
Jamie Schaafsma
Bob Teunissen
Marcel Kars
Casey Van Schagen
Diederick Hagemeijer
Ivy van den Heuvel
Steve Mason
Doug Stienstra
Bert van den Braak
Paul van Heertum
12 maart 2009, 22:15
kan Euverman spelen?
Volgens Hans niet in elk geval
Jan Hofstede
12 maart 2009, 22:55
kan Euverman spelen?
Volgens Hans niet in elk geval
Heeft al weer gespeeld... en komt volgende week naar Nederland.
Jan Hofstede
12 maart 2009, 22:57
Glenn Bakx zit overigens ook in de voorselectie... Zal de strijd moeten aangaan met Staats en v. Oorschot...
Paul van Heertum
12 maart 2009, 23:12
Heeft al weer gespeeld... en komt volgende week naar Nederland.
Mooi zo, zo dik zitten we niet in de verdedigers
Danny Jurgens
13 maart 2009, 09:19
Ik mis hier de gebr Bruijsten en JJ Natte A Salomonson ??Goalies:
Philou!
Ian Meierdres
Casper Swart
Defence:
Mike Dalhuisen
Jordy van Oorschot
Chad Euverman
Bjorn Willemse
Reinier Staats
Rody Jacobs
Erik Tummers
Forwards:
Marco Postma
Matt Korthuis
Brad Smulders
Jamie Schaafsma
Bob Teunissen
Marcel Kars
Casey Van Schagen
Diederick Hagemeijer
Ivy van den Heuvel
Steve Mason
Doug Stienstra
Bert van den Braak
Dyon Knoop
13 maart 2009, 10:43
Maghielse zit ook in de voorselectie :D
Hmm Jamie visser geen goede toevoeging voor het Nederlands team ?
Paul van Heertum
13 maart 2009, 10:50
Ik denk van wel, maar hij schijnt zich een aantal keren te hebben misdragen
Remco Bambacht
13 maart 2009, 11:04
Ik mis hier de gebr Bruijsten en JJ Natte A Salomonson ??
Tsja, ik heb keuzes moeten maken :)
Mitch Bruijsten heb ik niet zien spelen dit jaar dus daar kan ik niet over oordelen.
Kevin Bruijsten zit in een vage Duitse competitie dus valt voor mij af.
Salomonson vind ik niet beter dan de andere die ik gekozen heb.
Ik heb gekozen voor Postma ipv Natte, MP heeft namelijk een geweldig seizoen gedraaid.
Dit zijn wel persoonlijke keuzes natuurlijk...
Paul van Heertum
13 maart 2009, 11:06
Heb je Dalhuisen en Mason wel zien spelen?
Remco Bambacht
13 maart 2009, 11:10
Heb je Dalhuisen en Mason wel zien spelen?
Nee, maar die heb ik in het verleden al voor Oranje zien spelen en dat beviel me erg goed! Ik hoop natuurlijk dat Mitch zich goed heeft ontwikkeld en dat hij al klaar is voor Oranje.
Paul van Heertum
13 maart 2009, 11:18
M. Bruijsten 96 - 25 - 36 - 61 1989
Hagemeijer 76 - 3 - 11 14 1988
Hagemeijer is natuurlijk 7 maanden ouder en heeft er al anderhalf seizoen opzitten in de eredivisie maar aan de statistieken is dat niet te zien
Volgens mij speelt Bruijsten ook op een hoger niveau dan Mason
Remco Bambacht
13 maart 2009, 11:34
M. Bruijsten 96 - 25 - 36 - 61 1989
Hagemeijer 76 - 3 - 11 14 1988
Hagemeijer is natuurlijk 7 maanden ouder en heeft er al anderhalf seizoen opzitten in de eredivisie maar aan de statistieken is dat niet te zien
Volgens mij speelt Bruijsten ook op een hoger niveau dan Mason
Hmm, voor wie zou jij Bruijsten dan wisselen? Voor Mason? Ik hoop namelijk op een selectie met veel jonge gasten aangevuld met de toppers zoals Dougie, Korthuis, Smulders en Schaafsma
Paul van Heertum
13 maart 2009, 11:39
Hmm, voor wie zou jij Bruijsten dan wisselen? Voor Mason? Ik hoop namelijk op een selectie met veel jonge gasten aangevuld met de toppers zoals Dougie, Korthuis, Smulders en Schaafsma
Ik kan het niet helemaal beoordelen omdat ik niet iedere speler regelmatig zie spelen maar ik denk dat ik Natte en Visser wel zou selecteren. De jonge jongens krijgen nog wel kansen
Van Biezen zou ik ook wel graag zien
Paul van Heertum
13 maart 2009, 11:47
Zoiets
Schaafsma - Stienstra - Postma
Smulders - Korthuis - Natte
Visser - Kars - Vd Heuvel
Van Schagen - Teunissen - Hagemeijer
Extra Van Biezen, Bruijsten, Van de Braak, Mason, Ramoul, Houkes, Nagtzaam
Willemse - Jacobs
Dalhuisen - Tummers
Van Oorschot - Euverman
Extra Bakx, Staats, De Jong, Verbruggen
Groeneveld
Meierdres
Idzenga
Remco Bambacht
13 maart 2009, 11:56
Ik kan het niet helemaal beoordelen omdat ik niet iedere speler regelmatig zie spelen maar ik denk dat ik Natte en Visser wel zou selecteren. De jonge jongens krijgen nog wel kansen
Van Biezen zou ik ook wel graag zien
Tsja, ik vind van Biezen normaal gesproken wel een vaste kracht maar zijn laatste seizoenshelft was niet best. Van den Braak daarentegen speelde zijn beste seizoen in jaren..
Paul van Heertum
13 maart 2009, 12:02
Tsja, ik vind van Biezen normaal gesproken wel een vaste kracht maar zijn laatste seizoenshelft was niet best. Van den Braak daarentegen speelde zijn beste seizoen in jaren..
Ik kan het de spirit van Van Biezen normaal gesproken erg waarderen, ik zou hem graag met Van Schagen en bijvoorbeeld Teunissen zien als energy line
Remco Bambacht
13 maart 2009, 12:43
Ik kan het de spirit van Van Biezen normaal gesproken erg waarderen, ik zou hem graag met Van Schagen en bijvoorbeeld Teunissen zien als energy line
Klopt, een paar jaar terug in Estland had van Biezen ook een matig seizoen gedraaid en speelde in Estland een prima WK. De combi Teunissen-Casey-van Biezen is vaker succesvol geweest bij Oranje.
Ro Herregraven
13 maart 2009, 12:47
Klopt, een paar jaar terug in Estland had van Biezen ook een matig seizoen gedraaid en speelde in Estland een prima WK. De combi Teunissen-Casey-van Biezen is vaker succesvol geweest bij Oranje.
Op het laatste WK in eindhoven vond ik de lijn Van Biezen-Euverman-Vd Braak juist erg leuk om naar te kijken!
Maar Euverman zal nu wel als D gebruikt worden...
Remco Bambacht
13 maart 2009, 13:16
Maar Euverman zal nu wel als D gebruikt worden...
Dat lijkt me ook. We hebben een vreselijk tekort aan verdedigers.
Zeker als Mike Dalhuisen niet meegaat. We gaan Simon de Wit natuurlijk ook missen.
Paul van Heertum
13 maart 2009, 13:37
lijkt me een prima derde of 4e lijn met spelers die bovendien ook nog regelmatig samenspelen
Remco Bambacht
13 maart 2009, 13:39
Je merkt wel dat de bondscoach tegenwoordig keuzes moet maken. Dat is een groot voordeel. Een paar jaar geleden stond de selectie redelijk vast, nu moeten er goede spelers ook afvallen..
Paul van Heertum
13 maart 2009, 13:57
Behalve dan in de verdeding en eigenlijk ook in de goal
Ro Herregraven
13 maart 2009, 14:05
Zeker als Mike Dalhuisen niet meegaat.
Daar zat ik net al aan te denken... Het regulier seizoen van de USHL loopt tot 4 april. En Lincoln is als de #1 van de Western Conference al zeker van de Play-offs. Mike is qua punten de #2 defenceman van de Stars.
Als Lincoln ver gaat in de PO's, zal hij waarschijnlijk niet naar Polen gaan, denk ik.
Wat Mitch Bruijsten betreft: zijn team staat 5e (van de 6) in diezelfde Western Conference, en is afhankelijk van de resultaten van de hoger geplaatste teams om in aanmerking te komen voor de play-offs (alleen de eerste vier teams in elke conference plaatsen zich voor de play-offs).
Goede kans dus dat Mitch Bruijsten beschikbaar komt.
Remco Bambacht
13 maart 2009, 14:07
Behalve dan in de verdeding en eigenlijk ook in de goal
Dat is de volgende stap :p
Paul van Heertum
13 maart 2009, 14:12
Stel dat Mason, Bruijsten, Dalhuisen, Brown of Oosterwijk terecht kunnen volgend jaar bij een college, zijn ze dan niet beschikbaar voor het WK?
Ro Herregraven
13 maart 2009, 14:16
Stel dat Mason, Bruijsten, Dalhuisen, Brown of Oosterwijk terecht kunnen volgend jaar bij een college, zijn ze dan niet beschikbaar voor het WK?
Dat ligt er aan tot hoelang hun seizoen duurt, natuurlijk (en waar ze voorrang aan willen geven).
Bij de USHL zitten elke wedstrijd NHL scouts op de tribune (bron: Future Greats and Heartbreaks - Gare Joyce), dus ik snap het meteen dat Dalhuisen en Bruijsten de USHL belangrijker vinden dan een Div. I WK.
Hetzelfde zal gelden voor Mason in de BCHL.
Paul van Heertum
13 maart 2009, 14:19
Ik denk dat de clubs ze gewoon niet afstaan, het is helaas niet zo dat de IIHF de zelfde macht heeft als de FIFA
Op het WK wordt overigens ook gescout
Ro Herregraven
13 maart 2009, 14:31
Ik denk dat de clubs ze gewoon niet afstaan, het is helaas niet zo dat de IIHF de zelfde macht heeft als de FIFA
Op het WK wordt overigens ook gescout
'niet afstaan' is overdreven. Als Mike naar Polen wil, gaat hij naar Polen. Het zal zijn carriere in Noord-Amerika echter geen goed doen als hij op daarvoor de Stars in de steek laat, nota bene tijdens de belangrijkste periode van het seizoen.
Hij zal dus zelf ook wel voor de Stars kiezen, in zo'n geval.
Paul van Heertum
13 maart 2009, 14:46
Als voetballer wordt je geschost als je niet voor je nationaal team wil uitkomen, die macht heeft de IIHF niet
Arnold Soolsma
13 maart 2009, 14:54
vorig jaar viel Marco Postma af door een blessure kan ik me herinneren en zou die dan nu voor het eerst officieel mee mogen doen op een WK?
jaren werd die telkens door omstreden redenen buiten de selectie gelaten maar nu gaat het toch echt gebeuren
verder denk ik de gebruikelijk namen in de selectie en een portie Eindhovenaren cq Amsterdammers en bedankt
Ro Herregraven
13 maart 2009, 15:03
vorig jaar viel Marco Postma af door een blessure kan ik me herinneren en zou die dan nu voor het eerst officieel mee mogen doen op een WK?
jaren werd die telkens door omstreden redenen buiten de selectie gelaten maar nu gaat het toch echt gebeuren
Kwats.
Marco Postma heeft er al een WK (Qiqihar 2007, 5 wedstrijden, nul punten) en een Olympisch Kwalificatietoernooi (Narva 2008, 3 wedstrijden 2 goals, 1 assist) op zitten.
Get your facts straight!
En bedankt.
Arnold Soolsma
13 maart 2009, 15:07
dat kan zijn maar was meer voor het zitvlees in 2007 (zie het aantal punten)
en bedankt papegaai
ps en ik bedoel wk´s en geen kwalificatie toernooien opa willem
Ro Herregraven
13 maart 2009, 15:35
en bedankt papegaai
vijf wedstrijden
nul punten
twee strafminuten
een plus-minus van -1
4 schoten op doel
Hoeveelheid zitvlees kan ik niet terugvinden op iihf.com
Dat jij een Olympisch kwalificatietoernooi minder belangrijk vindt dan een WK zegt meer over jou dan over Postma.
Luitzen van der Heide
13 maart 2009, 15:54
en bedankt papegaai
Prima dat je die andere posting hebt verwijderd Arnold......
En even voor de goede orde. Marco viel niet af vanwege een blesure, maar heeft zelf te kennen gegeven dat hij niet kon spelen doordat een blesure hem parten bleef spelen. Het is weliswaar maar een klein verschil maar toch alleszeggend.
Hij had dus wel degelijk van de partij kunnen zijn.
Arnold Soolsma
13 maart 2009, 15:56
wel uitdelen bij IJshockeypub Klepshot (http://www.ijshockeyforum.com/n/forumdisplay.php?f=26) en niks kunnen incaseren en bedankt
ja een WK is belangrijker natuurlijk aangezien Nederland nooit een Olympisch toernooi zal halen
porrá
Arnold Soolsma
13 maart 2009, 16:29
kijk daar gaat het dus om
je snapt het niet, maar maakt niet uit joh
en over de selectie was ik begonnen, Postma gaat het maken in Polen en bedankt
Luitzen van der Heide
13 maart 2009, 16:41
kijk daar gaat het dus om
je snapt het niet, maar maakt niet uit joh
en over de selectie was ik begonnen, Postma gaat het maken in Polen en bedankt
Dat komt omdat ik een beetje dom en kalend blond ben :goodman:
Abe Brouwer
13 maart 2009, 17:31
Als voetballer wordt je geschost als je niet voor je nationaal team wil uitkomen, die macht heeft de IIHF niet
De Noord-Amerikaanse bonden zijn niet aangesloten bij de IIHF. Dus hebben ze niks met de regels van de IIHF te maken.
Paul van Heertum
13 maart 2009, 23:53
Dat zei ik al
Paul van Heertum
14 maart 2009, 11:47
Ik zou denk ik voor deze selectie gaan
Schaafsma - Stienstra - Postma
korthuis - Kars - Natte
Visser - Smulders - Vd Braak
Teunissen - Van Schagen - Van Biezen
Extra Hagemeijer, Mason, M. Bruijsten, VD Heuvel, Ramoul
Jacobs - Willemse
Euverman - De Jong
Dalhuisen - Tummers
Extra Van Oorschot, Bakx, Staats
Groeneveld
Meierdres
Idzenga
Extra Swart, Machielse
Luitzen van der Heide
16 maart 2009, 10:28
Paul, ik heb even je posting overgenomen en hem hier geplaatst. De reden hiervoor is dat ik op zich graag inhoudelijk hierop reageer maar dat niet in de toic waarin hij geplaatst was wilde doen.
Voor Oranje spelen kost je 2 weken en wat avonden en dat kan alleen eventueel een probleem zijn voor iemand met een vaste baan, maar met wat wil is dat te regelen
Daarvoor kan je op een hoog niveau je ontwikkelen, tegen goede tegenstanders spelen, reizen, met een team 2 weken optrekken en je kansen vergroten op een conctract voor het volgend seizoen
Ik zou zeggen onkostenvergoeding en iedereen die meer wil mag wat mij betreft de hik krijgen
Hopelijk denkt de NIJB er ook zo over
Op zich ben ik het voor een groot gedeelte met de posting eens.
1) Het moet een eer zijn om voor het Nederlandse team te spelen.
2) Het heeft toegevoegde waarde -of zou dat moeten hebben- inzake de ontwikkeling van de speler
3) Wordt de speler beter dan zou de speler mogelijk meer horen te verdienen bij een club
4) Een vergoeding zou dan voldoende kunnen zijn.
1) Ik denk eerlijk gezegd dat er geen speler is die het niet een eer zou vinden om te spelen voor het Nederlandse team. Echter de randvoorwaarden moeten dan uiteraard wel goed zijn. Randvoorwaarden als regelingen naar werk en prive bijvoorbeeld zouden niet als last door een speler moeten worden gedragen maar vanuit een prfesionele organisatie geregeld.
2) Ontwikkeling, en het beter worden van een speler zou uiteraard in een zeer profesionele organisatie moeten lijden tot meer inkomsten. Maar de vraag is of er in het SEMI-profesionele IJShockey voldoende ruimte is om dit te stimuleren. Op zich is je standpunt uiteraard juist maar ik zie een speler helaas nog niet meer verdienen doordat hij is of wordt uitgenodigd voor het Nederlandse team.
3) Is het wel zo dat er een toegevoegde waarde zit in het Nederlandse team? Als je bijvoorbeeld kijkt naar jou line-up in posting 50. Zou dit team dan automatisch kampioen van Nederland worden? Als die vraag bevestigend wordt beantwoord dan zou je gelijk kunnen hebben. Immers pas dan zou je kunnen stellen dat trainingsarbeid bij het Nederlandse team meerwaarde heeft ten opzichtte van trainen bij een club.
4) Ik vind ook zeker niet dat een speler van het Nederlandse team iets moet verdienen..... het kan achterhaald zijn of ouderwets maar spelen voor je Land is inderdaad een eer. Geen must. Iemand die dat niet wil moet lekker bij zijn eigen cluppie blijven en heeft in het Nederlandse team ook niets te zoeken. Wel denk ik dat een vergoeding zou moeten inhouden dat er minimaal sprake is van een kostendekkende situatie, waarbij werkende spelers de verloren arbeidstijd inclusief overige emolumenten vergoed moeten krijgen. De niet -of op dat moment niet- werkende speler zou in ieder geval een aan het sociaalverzekeringstelsel gerelateerde vergoeding moeten krijgen, en daarnaast zoude er uiteraard gebruikelijke vergoedingen moeten zijn. Zo is dan in ieder geval de afdekking van het mogelijke verlies aan inkomen gegarandeert en zal de speler niet anders dan tijd behoeven te investeren.
Paul van Heertum
16 maart 2009, 10:52
Ik denk eerlijk gezegd dat er geen speler is die het niet een eer zou vinden om te spelen voor het Nederlandse team. Echter de randvoorwaarden moeten dan uiteraard wel goed zijn. Randvoorwaarden als regelingen naar werk en prive bijvoorbeeld zouden niet als last door een speler moeten worden gedragen maar vanuit een prfesionele organisatie geregeld.
Het gaat om 4 vakantiedagen, die bovendien in het paasweekend vallen. Als dat niet kan, moet je afvragen of je uberhaubt wel voor die werkgever wil werken
2) Ontwikkeling, en het beter worden van een speler zou uiteraard in een zeer profesionele organisatie moeten lijden tot meer inkomsten. Maar de vraag is of er in het SEMI-profesionele IJShockey voldoende ruimte is om dit te stimuleren. Op zich is je standpunt uiteraard juist maar ik zie een speler helaas nog niet meer verdienen doordat hij is of wordt uitgenodigd voor het Nederlandse team.
Dit is dus duidelijk wel het geval en het opent deuren omdat het een etalage is
3) Is het wel zo dat er een toegevoegde waarde zit in het Nederlandse team? Als je bijvoorbeeld kijkt naar jou line-up in posting 50. Zou dit team dan automatisch kampioen van Nederland worden? Als die vraag bevestigend wordt beantwoord dan zou je gelijk kunnen hebben. Immers pas dan zou je kunnen stellen dat trainingsarbeid bij het Nederlandse team meerwaarde heeft ten opzichtte van trainen bij een club.
Ja dat team zou kampioen worden, er trainen geen mindere spelers mee en je speelt tegen de beste spelers van subtop landen
4) Ik vind ook zeker niet dat een speler van het Nederlandse team iets moet verdienen..... het kan achterhaald zijn of ouderwets maar spelen voor je Land is inderdaad een eer. Geen must. Iemand die dat niet wil moet lekker bij zijn eigen cluppie blijven en heeft in het Nederlandse team ook niets te zoeken. Wel denk ik dat een vergoeding zou moeten inhouden dat er minimaal sprake is van een kostendekkende situatie, waarbij werkende spelers de verloren arbeidstijd inclusief overige emolumenten vergoed moeten krijgen. De niet -of op dat moment niet- werkende speler zou in ieder geval een aan het sociaalverzekeringstelsel gerelateerde vergoeding moeten krijgen, en daarnaast zoude er uiteraard gebruikelijke vergoedingen moeten zijn. Zo is dan in ieder geval de afdekking van het mogelijke verlies aan inkomen gegarandeert en zal de speler niet anders dan tijd behoeven te investeren.
Kostenvergoeding en een goede verzekering wel, de rest niet
Patrick van de Wijgert
16 maart 2009, 13:48
Postma heeft een deuk opgelopen in zijn ego afgelopen zaterdag in Leeuwarden.
Die werd gedolt op een m2 door een 40 plusser....uit Tilburg.:goodman:
Piet de Kort
16 maart 2009, 14:40
Postma heeft een deuk opgelopen in zijn ego afgelopen zaterdag in Leeuwarden.
Die werd gedolt op een m2 door een 40 plusser....uit Tilburg.:goodman:
Is Mareno van Mierlo al 40 jaar! Wist ik niet! Dat Marco Postma tot 2x gedolt is, heb ik ook vernomen! :goodman:
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.