PDA

View Full Version : DEL Playoffs 2009

Pagina's : [1] 2

Abe Brouwer
11 maart 2009, 21:18
Eisbären Berlin-Hamburg Freezers
Hannover Scorpions-Grizzly Adams Wolfsburg
DEG Düsseldorf-Krefeld Penguine
Adler Mannheim-Nürnberg Ice Tigers

Best-of-7, speeldata 13,15,17,20,22,24 en 26 maart.

Wendy Tellers
12 maart 2009, 11:54
Eisbären Berlin-Hamburg Freezers
Hannover Scorpions-Grizzly Adams Wolfsburg
Adler Mannheim-Nürnberg Ice Tigers

En wie denk je dat de volgende ronde halen?
Ik denk Berlijn - Hannover - Krefeld - Mannheim

Wendy Tellers
12 maart 2009, 11:55
Nog een nachtje slapen en het gaat beginnen!!!!!! :)
Ik verheug me al op de eerste wedstrijd in Dusseldorf morgen.
Ben blij dat we voor alle vier de wedstrijden kaartjes hebben!!!!

Jordy Rutten
12 maart 2009, 12:18

Hmmm. Zijn er nog genoeg kaarten voor een van de wedstrijden?
Maakt niet uit of het uit of thuis is. Is voor mij sowieso een roteind.

Lijkt me wel leuk om een keer te kijken daar...

Ger Tellers
12 maart 2009, 12:27

Jordy ,voor krefeld is het te laat,alle kaarten zijn weg.

Jeroen Pilon
12 maart 2009, 12:29
Mijn totale voorspelling, leuk voor over een paar weken. Ik gung het Wolfsburg en Krefeld het meeste maar zie ze niet ver komen. Nürnberg wordt dé verassing maar zal tegen Berlijn geen kans hebben. Jammer haha.

Berlin - Hamburg 4-2
Hannover - Wolfsburg 4-2
Düsseldorf - Krefeld 3-4
Mannheim - Nürnberg 2-4

Berlin - Krefeld 3-1
Hannover - Nürnberg 2-3

Berlin - Nürnberg 3-1

Jeroen Pilon
12 maart 2009, 12:31

ISS-Dome wedstrijd 1: 73% verkocht
ISS-Dome wedstrijd 3: 63% verkocht

Krefeld hoeft maar één wedstrijd te winnen om een 5e wedstrijd af te dwingen. Deze zal dan op zondag de 22e in Düsseldorf worden gespeeld (volle bak!!).

Jordy Rutten
12 maart 2009, 12:47
Jordy ,voor krefeld is het te laat,alle kaarten zijn weg.

Shit...

ISS-Dome wedstrijd 1: 73% verkocht
ISS-Dome wedstrijd 3: 63% verkocht

Krefeld hoeft maar één wedstrijd te winnen om een 5e wedstrijd af te dwingen. Deze zal dan op zondag de 22e in Düsseldorf worden gespeeld (volle bak!!).

Ik zal eens kijken of ik dan kan.

Laatst wilde ik trouwens nog naar St. Pauli - Hansa Rostock (voetbal). Toen had ik ook een wedstrijd van Hamburg meteen mee kunnen pakken.
Jammer dat de hele zooi niet doorging...

Jeroen Pilon
12 maart 2009, 16:35
Op de homepage van de DEG valt te lezen dat de stadionspeakers van Düsseldorf en Krefeld een weddenschap zijn aangegaan. De verliezende stadionspeaker gaat, samen met wat fans, bij de eerste halve finale van het winnende team geld inzamelen voor de jeugdopleiding van de winnaar. Gezonde rivaliteit! ::thumbsup::

Jack Mulders
12 maart 2009, 18:57
Op de homepage van de DEG valt te lezen dat de stadionspeakers van Düsseldorf en Krefeld een weddenschap zijn aangegaan. De verliezende stadionspeaker gaat, samen met wat fans, bij de eerste halve finale van het winnende team geld inzamelen voor de jeugdopleiding van de winnaar. Gezonde rivaliteit! ::thumbsup::

Las het ook net, zo hoort men ook met mekaar om te gaan !!!

Paul van Heertum
12 maart 2009, 19:08

Een roteind vanaf Noord Limburg?

Jeroen Pilon
13 maart 2009, 01:26
Een roteind vanaf Noord Limburg?
Wat is de overtreffende trap van een roteind? ;-)

Wendy Tellers
13 maart 2009, 08:10
Erg sportief.
Vasiljevs zal wel mee doen als Dusseldorf een ronde verder komt, want 1 keer raden waar zijn kinderen de jeugdopleiding volgen????? Grrrrrr ............

Wendy Tellers
13 maart 2009, 22:15
Auswarts siegen ist schon! :)
En dat klonk mooi in de ISS Dome vanavond toen honderden en honderden KEV fans de ijshal verlieten. :)

Wendy Tellers
13 maart 2009, 22:20
De uitslagen van de eerste wedstrijd:
Berlijn - Hamburg 5-3
Hannover - Wolfsburg 2-1
Mannheim - Nurnberg 5-0
Dusseldorf - Krefeld 2-3

Jack Mulders
13 maart 2009, 23:03
Auswarts siegen ist schon! :)
En dat klonk mooi in de ISS Dome vanavond toen honderden en honderden KEV fans de ijshal verlieten. :)

Scotty Langkow!!! Scotty Langkow!!

Zeer spannende avond, denk dat dit minimaal 6 a 7 wedstrijden gaan worden in deze serie. Teams zijn zo aan mekaar gewaagd, had ik trouwens Scotty Langkow al geroepen:grin::grin: Man zaten enkele puike saves tussen...

Wendy Tellers
13 maart 2009, 23:09
Scotty Langkow!!! Scotty Langkow!!

Zeer spannende avond, denk dat dit minimaal 6 a 7 wedstrijden gaan worden in deze serie. Teams zijn zo aan mekaar gewaagd, had ik trouwens Scotty Langkow al geroepen:grin::grin: Man zaten enkele puike saves tussen...
Als je dat maar weet!! Scottie stond er vanavond.
En zoals ik onderweg naar huis al zei: die Schopper had ook een paar mooie reddingen. En hij werkte ook nog eens een paar rebounds van Scottie mooi weg.

Teams zijn inderdaad gewaagd aan elkaar.

Roland Kiontke
13 maart 2009, 23:38
Gefeliciteerd aan Krefeld en aan de Krefeld fans hier .
KEV heeft de wedstrijd vandaag voor 100% verdiend gewonnen .
Krefeld speelde eerlijk eenvoudig ijshockey met de nodige hardheid en een hele goede fore-checking .
DEG heeft geen moment aanstalten gemaakt om deze wedstrijd te kunnen winnen, daarvoor waren ze vandaag niet goed genoeg .
Spannend vond ik het dan ook niet echt , als Düsseldorf eens een keer een sterkere fase had , dan had ik ook het gevoel dat Krefeld daar makkelijk een schepje op kon doen .

Rest mij alleen nog dit om te zeggen "nur noch vier " ::gowild::

Toedels........................

Ger Tellers
14 maart 2009, 07:53
Spannend vond ik het wel ,vooral na de 3-2.
DEG had net zoveel kansen als Krefeld ,maar Langkow was de grote struikelblok.
Had niet direct verwacht dat de jonkies zo goed meedraaiden bij Krefeld in de play offs.Schopper maakte ook een gedegen indruk(zonder overtredingen).
Vond de aanmoedegingen van de DEG weer beneden peil,Krefelder fans zongen dan ook:schön wieder keine stimmung DEG.
Opvallend was wel dat Stohr zijn rituelen achterwege lied met de drinkfles(na de achterstand hoefde hij schijnbaar geen aandacht).
Zondag misschien een heel andere wedstrijd,maar we zullen het zien.

Wendy Tellers
14 maart 2009, 09:20
Captin Vasiljevs scoort game winner!!!

Gisteravond was dus de eerste play off wedstrijd in de halve finale.
De ISS Dome was bij lange na niet uitverkocht. Ruim 9300 ijshockeyfans bezochten de wedstrijd waarvan een paar duizend Krefeld fans waren.

Wederom had Pavlov Stephens uit de eerste lijn gelaten en hem in de tweede lijn gezet. Zo creeer je toch een paar lijnen die op hetzelfde niveau liggen.
1e lijn: Vasiljevs, Blank en Loyns
2e lijn: Stephens, Stephenson en Hager
3e lijn: Payer, Verwey en Pietta
4e lijn: Driendl, Endrass en Huebscher
Persoonlijk vond ik de derde lijn het minst goed, maar ondanks dat streden ze ook net zo hard als de rest. Ik had het idee dat Pietta wat meer op de verdediging geconcentreerd was en dat deed hij goed.
De jonge vierde lijn draaiden in de eerste twee periodes regelmatig mee en het was te zien dat zij zich wilden bewijzen. Ze speelden super en kregen meerdere kansen.
In de verdediging kreeg Milo veel ijstijd. Hij speelde met Pavlikovsky samen en zo nu en dan ook met Heid. Die normaal gesproken niet veel ijstijd krijgt.

De wedstrijd begon snel heen en weer, maar beide teams kwamen in de eerste paar minuten niet echt dicht bij het doel van hun tegenstander.
Pas in de vierde minuut kwamen de eerste twee echte goede schoten op doel en die waren voor Krefeld. Waaronder eentje van Endrass was.
In de achtste minuut kreeg Dusseldorf de beste kans tot dan toe. Het was Joseph die met een hard schot vanaf de linker zijde Scottie probeerde te passeren maar de Krefeldse goalie had een super redding.
In de twaalfde minuut viel dan toch eindelijk de openingstreffer en die werd door de jongste lijn van Krefeld gescoord. Eerst ging verdediger Heid op Jamie af en op de rebound scoorde Endrass.
Binnen een minuut leek het erop dat de DEG de gelijkmaker scoorde nadat een Dusseldorfer Schopper op een schitterende wijze passeerde. Maar Scottie stond een goede wedstrijd te keepen.
Enkele seconden later viel de eerste straf en had Dusseldorf het voordeel van een man meer op het ijs. Stephens wist al vrij snel sh uit te breken, maar het harde afstandschot vanaf de blauwe lijn ging niet het net in.
Dusseldorf had daarna een paar goede kansen op de gelijkmaker, maar waar Schopper eerder te kort kwam had hij nu een paar goede acties. Een aantal rebounds van Scottie speelde hij het vak uit.
Als Krefeld net weer compleet was volgde er weer een straf voor Payer waar ik zo mijn twijfels bij had.
Courchaine van de DEG had de beste kansen tijdens deze bijna vier aan een gesloten minuten powerplay, maar toch kwamen ze niet op gelijke hoogte.
Naarmate de wedstrijd vooruit ging merkte je ook dat de irritatie wat begon te stijgen. Kreutzer was al eerder vrij regelmatig geirriteerd, maar in de 18e minuut was ex-Krefelder Ramsay ook behoorlijk gefrustreerd. Eerst al in zijn aanvalsvak toen zijn actie vernietigd werd door Fortin en enkele seconden later nam hij dan ook revanche.
Uiteindelijk leidde dat in 2+2 minuten voor Ramsay en 2 minuten voor Fortin.
Dit was de eerste powerplay voor Krefeld, maar ook zij wisten geen gebruik te maken van een speler meer op het ijs.

Tot dan toe was het een leuke wedstrijd. Een behoorlijk tempo, Krefeld had iets de overhand en het spel was ook wat fysieker waar ik ook op gehoopt had.
De scheidsrechters voelden de wedstrijd vrij goed aan. Zo nu en dan lieten ze iets door de vingers gaan, floten een twijfelachtige straf of floten voor een offside waar ik twijfels bij had. Maar al met al floten ze goed en nog belangrijker dat ze gewoon lieten spelen.

Vroeg in de tweede periode raakte Pavlikovsky de zijkant van het doel en kon zo de voorsprong niet verder uitbreiden.
Buiten deze kans kende Krefeld een slechte start in de tweede periode. Veel foute passes en het leek erop dat ze het ritme kwijt waren.
In de 22ste minuut zette ex-Krefelder Hedlund de score weer gelijk. Een paar snelle passes zorgde ervoor dat Kreutzer de puck in een rechte lijn vanaf de linkerzijde naar Hedlund kon spelen en die liet Scottie kansloos.
Na de gelijkmaker hervatte Krefeld zich en het was Pietta die in de 24ste minuut de Pinguine weer op voorsprong zette.
Terwijl we nog aan het juichen waren om dit doelpunt en ik weer naar voren keek begon het publiek weer harder te juichen. En jawel hoor, de puck lag 20 seconden na de 1-2 weer voorbij Jamie. Het was captin Vasiljevs die tijdens een uitgestelde straf de 1-3 op het scorebord zette. Achteraf bleek dit ook de game winner te zijn.
In de tweede helft van de tweede periode maakten de scheidsrechters een aantal dwalingen, maar waren niet echt storend en hadden ook geen gevolgen voor het scoreverloop.
Alhoewel ik de laatste anderhalve minuut voor de pauze wel mijn duimen bij elkaar had gedrukt. Dusseldorf was snel en toen op dat moment een vier-tegen-vier situatie was kwam die snelheid goed tot uiting.

De wedstrijd vergde veel energie voor de spelers en dat was dan ook te merken in de derde periode. Beide teams kregen wat minder kansen.
Echter Dusseldorf wat meer dan Krefeld, maar dat kan ook omdat zij zich meer moesten concentreren op de verdediging om de voorsprong te behouden.
De kansen die Dusseldorf had waren echt gevaarlijk. Maar zowel de verdediging als Scottie stonden sterk. Vooral Scottie weerhield de DEG tot scoren.
Toch lukte het Collins om in de 52ste minuut de aansluittreffer te scoren. In een powerplaysituatie liet Scottie 1 zijde van het doel vrij en daar kon Collins de puck mooi het net in schieten.
De laatste minuten waren spannend voor ons. De tijd leek niet te verstrijken.
Zeker toen Jamie de laatste minuut plaats maakte voor een zesde speler.
Toch wisten de Pinguine goed stand te houden, bleven vrij rustig en haalden terecht de eerste play off zege.

Het verlaten van de ijshal was super. Vele Krefeld lieden werden gezongen in de hal.
En met een goed gevoel gingen we dan weer terug naar Nederland.
Maar we weten maar al te goed dat de teams aan elkaar gewaagd zijn en zondag zal dan ook weer een ware strijd worden.

Jack Mulders
14 maart 2009, 09:40
Perfect !!! Niets op aan te merken!!

Jeroen Pilon
14 maart 2009, 09:44
Ik snap al waarom die kaartverkoop zo'n hoog percentage aangeeft; een aantal vakken gaat niet in de verkoop en die vallen buiten de berekening.

Abe Brouwer
14 maart 2009, 09:47
Ik snap al waarom die kaartverkoop zo'n hoog percentage aangeeft; een aantal vakken gaat niet in de verkoop en die vallen buiten de berekening.

Klopt, niet de hele stadioncapaciteit gaat in de internet-verkoop.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 08:30
De eerste play off wedstrijden hebben meer dan 40.000 toeschouwers bezocht!!!!

Berlijn - Hamburg 14.200
Hannover - Wolfsburg 5.070
Mannheim - Nurnberg 11.698
Dusseldorf - Krefeld 9.320

Wendy Tellers
15 maart 2009, 08:37
Nog vijf uurtjes en dan begint de tweede wedstrijd voor Krefeld.
De spanning in huize Tellers in Posterholt begint al behoorlijk te stijgen.
Vrijdag viel dat wel mee.
Ik had er eigenlijk wel een goed gevoel bij voordat we hier vertrokken.
Maar toch bleef de laatste nederlaag in Dusseldorf in mijn achterhoofd sluimeren.
Echter ondanks dat was mijn gevoel positief.

Maar vandaag ..... de zenuwen lopen op.
Het is vandaag een belangrijke wedstrijd voor de Pinguine.
Als ze wederom weten te winnen lijkt het mij dat ze een goede zet hebben gezet richting de halve finale.
Echter moeten we niet vergeten dat het een best off 7 is en ook een 0-2 voorsprong nog snel kan wenden.

Coach Igor Pavlov was zeer tevreden over de wedstrijd vrijdag. Het team speelde snel, hard en geconcentreerd. Een echte play off wedstrijd dus.
Ook geeft hij aan dat de goalie een verschil maakte en hen in de race hield.
Tevens haalt hij ook nog de jonge lijn aan die gewoon in het spel mee kon doen en druk kon leggen bij de DEG.

Patrick van de Wijgert
15 maart 2009, 09:09
Nog vijf uurtjes en dan begint de tweede wedstrijd voor Krefeld.
De spanning in huize Tellers in Posterholt begint al behoorlijk te stijgen.
Vrijdag viel dat wel mee.
Ik had er eigenlijk wel een goed gevoel bij voordat we hier vertrokken.
Maar toch bleef de laatste nederlaag in Dusseldorf in mijn achterhoofd sluimeren.
Echter ondanks dat was mijn gevoel positief.

Maar vandaag ..... de zenuwen lopen op.
Het is vandaag een belangrijke wedstrijd voor de Pinguine.
Als ze wederom weten te winnen lijkt het mij dat ze een goede zet hebben gezet richting de halve finale.
Echter moeten we niet vergeten dat het een best off 7 is en ook een 0-2 voorsprong nog snel kan wenden.

Coach Igor Pavlov was zeer tevreden over de wedstrijd vrijdag. Het team speelde snel, hard en geconcentreerd. Een echte play off wedstrijd dus.
Ook geeft hij aan dat de goalie een verschil maakte en hen in de race hield.
Tevens haalt hij ook nog de jonge lijn aan die gewoon in het spel mee kon doen en druk kon leggen bij de DEG.

Pavlov? Waar heb ik die naam meer gehoord? Kwijlende spelers als ze een belletje horen? ;-)

Abe Brouwer
15 maart 2009, 17:59
Wedstrijd #2:
Hamburg-Berlin 2-3 OT (stand 0-2)
Wolfsburg-Hannover 3-2 OT (stand 1-1)
Krefeld-Düsseldorf 3-4 OT (stand 1-1)

Nürnberg-Mannheim is om 18.30 begonnen

Wendy Tellers
15 maart 2009, 18:21
Vandaag was het een gestolen overwinning van de DEG.
Meer kan ik er niet van maken, helaas.
35 minuten lang was Krefeld gewoon de betere partij.
En toen hadden ze meteen met 4-0 moeten voorstaan.
Maar het lukte hen niet om de vele kansen om te zetten in doelpunten.
Ook de leiding zat hen niet echt mee.

Het aantal schoten op doel volgens de statistieken in de eerste twee periodes waren er 24 voor Krefeld en slechts 11 voor Dusseldorf.
Dat zegt al genoeg.

Tijdens de opwarming ging het al meteen goed bij de Dussies.
Eerst schoten ze het glas kapot en vervolgens bleven ze gewoon doorschieten op de plaats waar de medewerkers van Krefeld het glas aan het vervangen waren.
Lekker a-sociaal.

De wedstrijd ging vooraf met een vuurwerkshow als extraatje, wat spectaculair uitzag, en de huldiging van Vasiljevs als beste aanvaller in de DEL van het seizoen 2008/2009.

In de eerste periode werd er door beide teams niet gescoord. Maar wel flink gestreden.
Tijdens de eerste tien speelminuten had Krefeld twee maal het voordeel van een speler meer. Eerst door een overtreding van Hedlund op Loyns en daarna was het Collins die Huebscher bij de spelersbank te grazen nam. En ondanks dat de Pinguine veel in het aanvalsvak waren was het moeilijk om door de verdediging van Dusseldorf heen te komen.
Daarna had Dusseldorf twee maal het voordeel van een speler meer. Echter zagen de powerplays van Dusseldorf er belabberder uit dan die van Krefeld en kregen dus weinig echte schoten op het doel met een speler meer. Daarbij waren de penalty killings van Krefeld ook goed.
Het was een harde eerste periode. De scheidsrechters deelden naar verhouding niet al te veel straffen uit. En zeker Bazany van Dusseldorf had wat mij betreft wel wat vaker op de strafbank mogen zitten. Wat een irritant ventje.

Het begin van de tweede periode was Krefeld wederom de sterkere partij, maar helaas kregen ze in de 24ste en 26ste minuut weer een straf tegen. Gelukkig lieten ze zich hierdoor niet uit het veld slaan. Toen ze eindelijk zelf weer eens in de 29ste minuut het voordeel van een speler meer kregen viel de openingstreffer.
Verdediger Fahey wist zonder assist de puck voorbij Storr te schieten. Meteen daarna kregen ze de kans om de score verder uit te breiden, maar daar moesten we nog ander halve minuut op wachten.
In de 30ste minuut scoorde Pietta de 2-0.
Vanaf de 35ste minuut kreeg de wedstrijd een wending. Dusseldorf kreeg meer kansen en ook wat de scheidsrechters betreft veranderde het wedstrijdbeeld.
Met 37:06 op het scorebord scoorde Reimer de aansluittreffer. Een mooi doelpunt. Een hard afstandschot dat over de vanghand van Scottie ging en de Krefeldse doelman was kansloos.
30 seconden later moest Fahey voor een twijfelachtige straf op de strafbank plaatsnemen en hieruit wist Joseph de stand weer gelijk te trekken.

In de derde periode werd de wedstrijd nog fysieker en harder. De nodige opstootjes ontstonden en smerige tikjes werden uitgedeeld. Maar helaas kwam Dusseldorf er vele malen goed vanaf. Drie keren werden er gelijktijdig straffen uitgedeeld waarbij ik me nu nog steeds afvraag waarom zowel Stephens als Pietta ook straf kregen. Maarja, zoals ik al schreef kreeg Dusseldorf vele malen geen eens straf.
In de 50ste minuut werd er een smerige overtreding op Vasiljevs gemaakt. Als je zo'n high stick nog niet ziet dan weet ik het ook niet meer. En dat met twee scheidsrechters op het ijs! Vasiljevs schaatste geblesseerd naar de spelersbank vanuit het aanvalsvak. Ondertussen zette Dusseldorf de aanval op en op het moment dat een speler van Krefeld het ijs op mocht om de geblesseerde Vasiljevs te vervangen werd de 2-3 gescoord door Kaufmann.
Maar Krefeld gaf zich nog lang niet verloren. Ze streden verder.
En dan 31 seconden voor tijd scoorde Stephens de gelijkmaker in een powerplaysituatie en Scottie had het ijs verlaten voor een zesde speler.
Hiermee dwongen de Pinguine een verlenging af.

Ook de verelenging startte Krefeld meteen met in de aanval te gaan. Echter met 1:36 minuut in de OT gespeeld te hebben kon Kreutzer alleen op Scottie afgaan en scoorde de game winner.

Helaas dat deze wedstrijd een vieze bijsmaak voor de Krefeld fans heeft door het slechte fluiten van notabene twee scheidsrechters die het enkele malen niet met elkaar eens waren!!!!

Dinsdag op naar Dusseldorf en hopelijk kunnen we dan weer de stand in ons voordeel zetten!!!

Wendy Tellers
15 maart 2009, 18:30
O ja, nog vergeten. Hartogs en vd Thillart waren in Krefeld aanwezig.
Leuk dat daar voor de wedstrijd nog ff door de stadionspreker aandacht aan werd besteed door hun te verwelkomen in de ijshal. :)
Dus mijn oranje Krefeld vlag met nummer 23 erop had vandaag een dubbele betekenis.
Niet alleen voor Vasiljevs maar ook voor Tommie werd die de lucht ingeheven. :)

Patrick van de Wijgert
15 maart 2009, 18:31
Leuk dat daar voor de wedstrijd nog ff door de stadionspreker aandacht aan werd besteed door hun te verwelkomen in de ijshal. :)
Dus mijn oranje Krefeld vlag met nummer 23 erop had vandaag een dubbele betekenis.

Wie heeft er gewonnen? ::afro::

Bis dinsdag

Wendy Tellers
15 maart 2009, 18:43
Wie heeft er gewonnen? ::afro::

Bis dinsdag
Ben je er dinsdag ook Patrick???

Jack Mulders
15 maart 2009, 19:05

Waar slaap je vanavond in , Wendy:mrgreen:??

En zeg nou niet in mijn bed....:sleepey::sleepey:

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:07
Waar slaap je vanavond in , Wendy:mrgreen:??

En zeg nou niet in mijn bed....:sleepey::sleepey:
Hahaha, in ieder geval niet met nummer 23 op mijn rug. :)
Ik denk niet dat Raoul dat waardeert.
Daarbij zijn mijn tricots mij te dierbaar om erin te slapen.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:11
Wauw, Nurnberg slaat flink terug.
Na een verlies van 5-0 afgelopen vrijdag staan ze nu na twee periodes met 5-2 voor tegen Mannheim!!!!!!!!!
En dat terwijl Mannheim na de eerste periode nog met 0-2 voorstond.

Jack Mulders
15 maart 2009, 19:12
Nog 2 kleine bijzonderheidjes, de presentatice van Premiere wilde net voordat de warmingup begon ,een shotje voor de staantribune houden, helaas voor haar werd er steeds luider de ploegen aangemoedigd(door het lawaai kon zij niet haar werk doen, haha) ,na zo´n 10 minuten en diverse pogingen kwamen de spelers het ijs op voor de warmingup, zij schrok daar zo van dat ze het ijs afvluchte in een rotvaart, haha, terwijl de spelers van de DEG bijna over de meterslange kabel die over het ijs lag doorheen schaatste.

Daarnaast was het vandaag AC/DC dag in Krefeld, diverse artikelen zoals bij het nieuwe album waren voor een gunstige prijs te halen, en er was een wedstrijd aan gebonden zowel tussen de periodes (wie het beste luchtgitaar kon spelen op een nummer van AC/DC) Daarnaast was er een prijsvraag ofzo iets , een andere Nederlander kan daar meer over vertellen....

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:13
Wedstrijd #2:
Hamburg-Berlin 2-3 OT (stand 0-2)
Wolfsburg-Hannover 3-2 OT (stand 1-1)
Krefeld-Düsseldorf 3-4 OT (stand 1-1)

Nürnberg-Mannheim is om 18.30 begonnen
Zo zie je dus dat alle teams aan elkaar gewaagd zijn. Drie wedstrijden beslist in overtime.
Alleen Mannheim leek na vrijdag te sterk voor Nurnberg, maar dat blijkt nu ook anders te zijn.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:16
Nog 2 kleine bijzonderheidjes, de presentatice van Premiere wilde net voordat de warmingup begon ,een shotje voor de staantribune houden, helaas voor haar werd er steeds luider de ploegen aangemoedigd(door het lawaai kon zij niet haar werk doen, haha) ,na zo´n 10 minuten en diverse pogingen kwamen de spelers het ijs op voor de warmingup, zij schrok daar zo van dat ze het ijs afvluchte in een rotvaart, haha, terwijl de spelers van de DEG bijna over de meterslange kabel die over het ijs lag doorheen schaatste.

Daarnaast was het vandaag AC/DC dag in Krefeld, diverse artikelen zoals bij het nieuwe album waren voor een gunstige prijs te halen, en er was een wedstrijd aan gebonden zowel tussen de periodes (wie het beste luchtgitaar kon spelen op een nummer van AC/DC) Daarnaast was er een prijsvraag ofzo iets , een andere Nederlander kan daar meer over vertellen....
En nog een klein puntje:
Dusseldorf had niet het fatsoen om te wachten met het ijs opkomen tijdens de presentatie van de Pinguine.
Heb ik tot nu toe nog nooit gezien in Krefeld dat de spelers van tegenpartij het ijs opkwamen terwijl het thuisspelende team nog niet eens op het ijs is.
Nog meer a-sociaal gedrag van de Dussies.

Ger Tellers
15 maart 2009, 19:26
Zo zie je dus dat alle teams aan elkaar gewaagd zijn. Drie wedstrijden beslist in overtime.
Alleen Mannheim leek na vrijdag te sterk voor Nurnberg, maar dat blijkt nu ook anders te zijn.
Play offs is toch wel anders als de gewone wedstrijden.
Het was weer akelig spannend vandaag met een gelukkige winnaar.
Iedere wedstrijd is weer anders het kan nog lang duren eer de halve finale bekend is.
Waren Hartogs en Leo aan het scouten van spelers voor Eindhoven volgend jaar?

Paul van Heertum
15 maart 2009, 19:30
En nog een klein puntje:
Dusseldorf had niet het fatsoen om te wachten met het ijs opkomen tijdens de presentatie van de Pinguine.
Heb ik tot nu toe nog nooit gezien in Krefeld dat de spelers van tegenpartij het ijs opkwamen terwijl het thuisspelende team nog niet eens op het ijs is.
Nog meer a-sociaal gedrag van de Dussies.

Wat nog meer?

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:36
Wat is er op 38:24 in Nurnberg gebeurd?
40 strafminuten uitgedeeld!!!!
15x 2 minuten en 1x 10 minuten.

Nurnberg:
Jarret 2+2 minuten Unnotige Harte
Nasreddine 2+2 minuten Unnotige Harte
Leeb 2+2+2+2 minuten Unnotige Harte

Mannheim:
Corbet 2 minuten Stock Check en 2+2 minuten Unnotige Harte
Ryan 2+2 minuten Unnotige Harte
Butenschon 2+2+10 minuten Unnotige Harte

Jack Mulders
15 maart 2009, 19:37
Wat nog meer?

Ze zagen uit als Galatasaray:Bonk3:

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:44
ze zagen uit als galatasaray:bonk3:
:) :) :) :) :)

Jeroen Pilon
15 maart 2009, 19:45

Cole Jarrett zieht René Corbet eine rein. Prestin Ryan und Brad Leeb prügeln sich hinter dem Tor. Greg Leeb mischt sich ein

Forbes sucht auch einen, dem er eine reinziehen kann. Gar nicht mehr so einfach in dem Getümmel

Hei, das wird ordentlich Strafen geben. Auf jeden Fall ein neuer Rekord für diese Playoffs
And the winners are: Corbet (2+2), Ryan (2+2), Butenschön 2+2+10, Methot 2, Brad Leeb 2+2, Jarrett 2+2, Nasreddine 2+2 übertriebener Härte, Greg Leeb 2. Methot kriegt den Zweier wohl, weil er Greg Leeb festhielt, damit der nicht auf Prestin Ryan losging. Also offiziell wegen unnötiger Härte, aber das war schon ganz klar Halten

Eine Viertelstunde hats gedauert, bis diese Strafen ausgebrütet waren. Respekt

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:56
En in de derde periode blijven de straffen ook maar vallen.
Volgens mij nog geen hele minuut achter elkaar 5 tegen 5 gespeeld in de derde periode.

Patrick van de Wijgert
15 maart 2009, 20:20
Ben je er dinsdag ook Patrick???

Yep.....Moet ik eerst thuis nog ruzie maken zodat ze me liever ziet gaan als komen ;-)

Wendy Tellers
15 maart 2009, 20:44
Yep.....Moet ik eerst thuis nog ruzie maken zodat ze me liever ziet gaan als komen ;-)
Hahahaha, gelukkig heb ik dat probleem niet.
Mijn nieuwe vriend is zelf helemaal verkocht aan het ijshockey sinds wij bij elkaar zijn.
En gaat dus wekelijks mee naar Krefeld en Geleen.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 20:45
Nurnberg - Mannheim 5-3 (1-1 in de serie)

Jeroen Pilon
15 maart 2009, 22:18
De DEG overwinning van vanmiddag heeft er in ieder geval voor gezorgd dat er een Game 5 zal komen op een (gunstige) zondagmiddag. Te mooi om te laten lopen en dus wederom van de partij!

Paul van Heertum
15 maart 2009, 23:37
40 strafminuten uitgedeeld!!!!
15x 2 minuten en 1x 10 minuten.

Nurnberg:
Jarret 2+2 minuten Unnotige Harte
Nasreddine 2+2 minuten Unnotige Harte
Leeb 2+2+2+2 minuten Unnotige Harte

Mannheim:
Corbet 2 minuten Stock Check en 2+2 minuten Unnotige Harte
Ryan 2+2 minuten Unnotige Harte
Butenschon 2+2+10 minuten Unnotige Harte

Een voorbeeld van waarom de instigator moet worden afgeschaft

Jack Mulders
16 maart 2009, 19:38
De DEG overwinning van vanmiddag heeft er in ieder geval voor gezorgd dat er een Game 5 zal komen op een (gunstige) zondagmiddag. Te mooi om te laten lopen en dus wederom van de partij!

Leuk om te lezen en goed om te zien dat meer dan alleen de Haie je intereseren!

Respect!!

Paul van Heertum
16 maart 2009, 19:54
Wat is eigenlijk het beste, makkelijkste?

De auto bij de ISS dome zetten en daarna de stad in gaan met het openbaar vervoer of de stad inrijden, je auto parkeren voor een uur of 2,3 en dan naar de ISS dome rijden?

Jeroen Pilon
16 maart 2009, 20:29
Leuk om te lezen en goed om te zien dat meer dan alleen de Haie je intereseren!

Respect!!
Toen duidelijk werd dat Keulen de play-offs ging missen was ik meteen al van plan om wat wedstrijden van de andere clubs uit NRW te gaan bezoeken. Jammergenoeg waren de wedstrijden in Krefeld vrij snel uitverkocht!

Ik ken gelukkig een aantal Haiefans met dezelfde positieve instelling maar de meerderheid vindt het een principekwestie. Bij een van de laatste wedstrijden in Keulen waren er bijvoorbeeld een aantal DEG fans tussen de fanatieke supporters te gast om de Haie toch maar even te steunen. Er werd zelfs een heuse aankondiging gedaan op het forum. Zo zie ik het ook, de rivaliteit is toch niet meer wat het ooit geweest is (ondanks dat ik dat nooit bewust heb mee mogen maken). Alleen in onderlinge play-off duels lijkt het nog ergens op. Bij Krefeld-Düsseldorf ligt dat iets anders en daarom vind ik het leuk om nog wat (play-off) derbys mee te pakken!

(Als Hassgegner prefereer ik overigens Adler Mannheim :mrgreen: )

Jack Mulders
16 maart 2009, 21:09
[quote=Paul van Heertum;124951]Wat is eigenlijk het beste, makkelijkste?

De auto bij de ISS dome zetten en daarna de stad in gaan met het openbaar vervoer of de stad inrijden, je auto parkeren voor een uur of 2,3 en dan naar de ISS dome rijden?[/quote

Zou hem zelf bij het ISS dome neerzetten, maar kom echt op tijd.

Wij waren ongeveer een uur vantevoren daar ,maar je staat ook minimaal een dik half uur in de rij om binnen te komen, iedere bezoeker wordt gefoulieert.

Jack Mulders
16 maart 2009, 21:12
Toen duidelijk werd dat Keulen de play-offs ging missen was ik meteen al van plan om wat wedstrijden van de andere clubs uit NRW te gaan bezoeken. Jammergenoeg waren de wedstrijden in Krefeld vrij snel uitverkocht!

Ik ken gelukkig een aantal Haiefans met dezelfde positieve instelling maar de meerderheid vindt het een principekwestie. Bij een van de laatste wedstrijden in Keulen waren er bijvoorbeeld een aantal DEG fans tussen de fanatieke supporters te gast om de Haie toch maar even te steunen. Er werd zelfs een heuse aankondiging gedaan op het forum. Zo zie ik het ook, de rivaliteit is toch niet meer wat het ooit geweest is (ondanks dat ik dat nooit bewust heb mee mogen maken). Alleen in onderlinge play-off duels lijkt het nog ergens op. Bij Krefeld-Düsseldorf ligt dat iets anders en daarom vind ik het leuk om nog wat (play-off) derbys mee te pakken!

(Als Hassgegner prefereer ik overigens Adler Mannheim :mrgreen: )

Toevallig dat je over de rivaliteit begint, in een van de derby´s sprak Daniel Kreutzer dat de Derby,s tussen de DEG en de KEV dat die meer leefde dan tussen KEC en DEG.
Ik had zelf altijd gedacht omdat de wedstrijden tussen KEC en DEG stijf uitverkocht waren dat het juist andersom was.

Patrick van de Wijgert
16 maart 2009, 21:52
Hahahaha, gelukkig heb ik dat probleem niet.
Mijn nieuwe vriend is zelf helemaal verkocht aan het ijshockey sinds wij bij elkaar zijn.
En gaat dus wekelijks mee naar Krefeld en Geleen.

Ik moet opboksen tegen 3 vrouwen.
Jij tegen je nieuwe liefde die NU nog alles voor je doet...:goodman:

Wendy Tellers
17 maart 2009, 12:36
Nog een paar uurtjes en dan mogen we weer afreizen naar Dusseldorf.
Wat zal de wedstrijd vanavond ons brengen?
In ieder geval heb ik respect voor Pavlov die ook in de play offs de vierde lijn (de jonkies) gewoon laat meedraaien.
Endrass en Driendl staan continu in die lijn. Huebscher en Riefers wisselen zich af.
Ook de zevende verdediger (Heid) krijgt zijn ijstijd in de play offs.
Heel slim. Zo doen ze ervaring op en tevens plegen ze geen roofbouw op de ervaren spelers.

Wendy Tellers
17 maart 2009, 15:42
Ik hoop overigens niet dat we op zo'n doordeweekse dag zo'n wedstrijd als Koln het vorig seizoen krijgen!!!
168 minuten officiele speeltijd met telkens een kwartier pauze tussendoor!!!!
Dan wordt het ver na tweeen voordat we thuis zijn. :)

Abe Brouwer
17 maart 2009, 21:27
Berlin-Hamburg 7-2 (stand 3-0)
Hannover-Wolfsburg 2-3 (stand 1-2)
Düsseldorf-Krefeld 1-2 (stand 1-2)
Mannheim-Nürnberg 3-2 (stand 2-1)

Jack Mulders
17 maart 2009, 22:53
In Dusseldorf een slechte play off wedstrijd mogen zien, vind zelf dat Krefeld de overwinning niet verdiende, wat een chaos ijshockey van beide ploegen zeg, zelfs de spanning vergoede bij mij niet veel. Maar ook slechte wedstrijden dienen gewonnen te worden zegt men wel eens. We hebben in het slechtste geval nu in ieder geval nog 2 thuiswedstrijden....

Wendy Tellers
17 maart 2009, 22:54
Net terug van Dusseldorf waar we de slechtste play off wedstrijd van deze serie hebben gezien.
Niet dat het zo dramatisch was maar het was minder dan de andere twee wedstrijden.
De spanning zat er wel in. En ze streden ook. Alleen was Krefeld fysiek nergens.

Pavlov had voor een andere starting six gekozen. Stephens, Stephenson en Hager begonnen als startende aanvalslijn. En Fahey en Fortin in de verdediging.
De eerste paar minuten was Krefeld nergens. Dusseldorf ging gemakkelijk over hen heen. Totdat Schopper na een overtreding op Ramsay op de strafbank mocht plaatsnemen.
Toen begonnen de Pinguine pas met spelen.
Enkele minuten later mocht Courchaine op de strafbank plaatsnemen. Echter leek het erop dat de DEG een spelletje met Krefeld speelde zo slecht was de powerplay van de Pinguine.
In de tiende minuut was een mooie actie van Pietta. Ramsay passeerde in het aanvalsvak van de DEG een Krefeld speler en dan komt Pietta voor hem langs, neemt de puck mee en Ramsay kon niets anders dan hem verbaasd nakijken.
Even later kreeg Krefeld binnen een minuut twee straffen, maar ook bij Dusseldorf zat totaal geen power tijdens het man meer spel. Milo en Stephens creerden zelfs SH een mooie situatie om te scoren.
Pas in de laatste minuut van de eerste periode viel de openingstreffer. En wel voor Krefeld. Het doelpunt werd door nationaal speler Roland Verwey gemaakt dmv een hard afstandsschot.

Binnen anderhalve minuut in de tweede periode breidde Pavlikovsky de score verder uit voor de Pinguine naar 0-2.
Ruim 10 minuten lang wist Krefeld deze voorsprong te behouden. Echter in de 31ste minuut kreeg Akdag een wazige straf toegedeeld. Een check gegen die Bande terwijl ze toch twee meter van de boarding afwaren toen Tutscheck een duwtje van Akdag kreeg. Het zag er gevaarlijker uit dan het was omdat de Dusseldorfse center met zijn hoofd naar beneden schaatste. Het leek een goede penalty killing van Krefeld te zijn, maar met nog een goede 10 seconden powerplay scoorde Caldwell de aansluittreffer.
Tot de 33ste minuut was Krefeld de sterkere partij in de tweede periode. Zij waren het meeste in de aanval en Dusseldorf had alleen een paar mooie en snelle aanvallen die tot niets leidde.
Daarna kreeg Krefeld 4,5 minuut lang het voordeel van een of twee spelers meer op het ijs en deze powerplay was wel de meest belabberde die ik sinds tijden heb gezien. Slechte passes, de puck niet binnen het aanvalsvak kunnen houden, zelfs vallen terwijl er geen tegenstander in de buurt was kwam er aan te pas. Deze man meer situatie kostte Krefeld meer energie dan de penalty killing voor de Dusseldorfers. De Pinguine waren de weg kwijt.
Overigens moesten ze het ook nog enkele minuten zonder Pavlikovsky doen. Hij verloor zijn helm en Jamie duwde de helm het doel in. Zo kon niemand de helm aan de Krefeldse verdediger teruggeven en moest rustig afwachten tot iemand hem weer uit de goal haalde. Nou ja, eigenlijk ging hij op een moment dat de wedstrijd stil lag zelf richting het doel.

Vroeg in de derde periode kreeg Dusseldorf weer het voordeel van een speler meer en hadden enkele kansen op de gelijkmaker. Maar die bleef uit.
De straf van Ratchuck in de 46ste minuut voor Behinderung vond ik ook een beetje vaag. Hager schaatste het aanvalsvak in en daar stond inderdaad Ratchuck. Maar het was toch echt wel Hager zelf die doorschaatste. Nou ja, zo hebben beide partijen hun voor- en nadeel van de scheidsrechters gehad.
Krefeld leek wat meer op de verdediging te spelen in de derde periode en zeker Milo en Pavlikovsky leverden goed werk hierbij op.
Echter had ik het idee dat Dusseldorf in de derde periode totaal niet samenwerkten. Buiten een groot aantal harde afstandsschoten op het doel kwamen ze niet. En deze kon Scottie met weinig moeite stoppen of ze gingen ver over of langs het doel heen.
In de 52ste minuut raakte Kreutzer Verwey in het gezicht, waarna Verwey op het ijs bleef liggen. Maar na verzorging kon hij weer gewoon verder spelen en Kreutzer kreeg geen straf.
Beide teams kregen in de laatste zeven minuten nog eens het voordeel van een speler meer op het ijs, maar beide wisten niet meer te scoren.
Dusseldorf nam nog een time out en de laatste anderhalve minuut werd Jamie van het ijs gehaald voor een zesde speler. Echter waren de Dusseldorfers niet in staat om een overtime af te dwingen.

En zo staat de stand nu 1-2 in het voordeel van Krefeld.
Vrijdag spelen zij weer thuis.
Na de wedstrijd startte de verkoop van de kaarten voor de vijfde wedstrijd a.s. zondag in Dusseldorf.
Daar hebben we dan ook maar meteen kaartjes voor gekocht. :)

Wendy Tellers
17 maart 2009, 23:05
In Dusseldorf een slechte play off wedstrijd mogen zien, vind zelf dat Krefeld de overwinning niet verdiende, wat een chaos ijshockey van beide ploegen zeg, zelfs de spanning vergoede bij mij niet veel. Maar ook slechte wedstrijden dienen gewonnen te worden zegt men wel eens. We hebben in het slechtste geval nu in ieder geval nog 2 thuiswedstrijden....
In vergelijking met de afgelopen wedstrijden was het inderdaad slecht. Of ja, slechter.
Sowieso het fysieke miste ik in het spel van Krefeld.
Maar onverdiend gewonnen??? Nee, want Dusseldorf verdiende het ook niet.
Zeker niet na hetgeen ze in de derde periode lieten zien. Totaal geen samenspel. Alleen wat in het niets op het doel schieten.

Een aantal spelers van Krefeld vond ik echt slecht. Zeker een Stephens viel me tegen t.o.v. zijn prestaties van de afgelopen maanden.
Langkow, Vasiljevs, Pavlikovsky en Milo moesten echt het spel maken en ervoor zorgen dat ze de strijd aan konden.

Wendy Tellers
17 maart 2009, 23:10
We hebben in het slechtste geval nu in ieder geval nog 2 thuiswedstrijden....
Nog twee thuiswedstrijden voor de Pinguine heb ik geen moeite mee.
Maar met nog twee wedstrijden in Dusseldorf? ....... pffff .......... is de show voor de wedstrijd toch langweilig!!!!
Ze moeten echt een stukje er tussen uit halen. Het stuk dat voor het echte knallende gedeelte komt als de spelers op het ijs komen is echt saai aan het worden.

Roland Kiontke
17 maart 2009, 23:11
Ook nu weer de felicitaties naar Krefeld toe .
Wat de Scheidsrechter vandaag heeft gefloten mogen ze me wel eens uitleggen , en inderdaad aan beide zijden .
Het was een play-off wedstrijd onwaardig vandaag , niet echt dwingend hockey van Düsseldorf en powerplays die toch zeer belangrijk zijn in deze situatie , zeer slecht ook weer van beide .
Daarbij had de DEG 4 a 5 break-aways , en als je daar al niets mee doet maak je het niet echt makkelijker .
1 goal maken in je eigen thuiswedstrijd is gewoon veels te weinig .

Rest mij wederom dit "nur noch drei ".

Toedels..................

Wendy Tellers
17 maart 2009, 23:18
Wat de Scheidsrechter vandaag heeft gefloten mogen ze me wel eens uitleggen , en inderdaad aan beide zijden .
Er waren inderdaad weer wazige beslissingen. Gelukkig dan nu wel naar beide partijen toe. Dat was zondag in Krefeld helaas anders.

Een Ramsay die zich liet vallen waarvoor een speler van Krefeld moest gaan zitten, een check gegen die Bande waar de boarding nog ver van af was, een overduidelijke too many men van Krefeld die niet gezien werd, de overtreding van Kreutzer op Verwey, een Hager die zich zelf tegen een Dusseldorfer opschaatste en zo kan je nog wel ff doorgaan.
Niet alleen het niveau van de wedstrijd was gedaald, maar ook het niveau van de scheidsrechters.

Jeroen Pilon
18 maart 2009, 01:18
Ik ben ook net terug en alles wat er over te zeggen valt is al uitvoerig beschreven. De wedstrijd was niet zo heel spectaculair maar had wel een aardige amusementswaarde. Ik weet vanzelfsprekend niet hoe de sfeer van Düsseldorfse zijde was ten opzichte van de andere onderlinge duels maar ik heb het tegen de KEC in ieder geval een stuk sfeerlozer meegemaakt! Chapeau.

Overigens ben ik sinds vandaag in het bezit van een echte DEG Playoff sjaal! Ik weet niet waarom maar ik vind hem wel in m'n bescheiden collectie passen. Zondag zal het vrolijk gekleurde stukje stof overigens thuis blijven en gaat er een zwart Trikot mét pinguin mee.

Wendy Tellers
18 maart 2009, 08:54
Verder waren div.DEG fans om ons heen zich gruwelijk aan het ergeren op
de Krefeld aanhang met hun gezang van:DEG hoere söhnen en scheisse DEG,
zelfs een pummel van 14jaar naast me zong vrolijk mee en toen een DEG fan er
iets van zij wist hij niks te zeggen,Krefeld moet zo,n songs achterwege laten.
Helemaal niet. Die gasten hebben daar niets te zoeken.
Ook al is het wekelijks hun vaste plek.
Tijdens de play offs hebben ze met een lint het uitvak afgezet en daar behoren geen DEG fans tussen te staan.
Doen ze dat wel moeten ze het gezang en feestvieren van de Krefeld fans maar voor genoegen nemen.

Patrick van de Wijgert
18 maart 2009, 09:38
Overigens ben ik sinds vandaag in het bezit van een echte DEG Playoff sjaal! Ik weet niet waarom maar ik vind hem wel in m'n bescheiden collectie passen. .

Goed bezig:prayer:

Als DEG zo speelt verdienen ze het niet. Vooral in een thuiswedstrijd

Wendy Tellers
18 maart 2009, 09:52
Als DEG zo speelt verdienen ze het niet. Vooral in een thuiswedstrijd
Was het je gisteren gelukt om bij de drie dames weg te komen Patrick?

Wendy Tellers
18 maart 2009, 10:02
Overigens wat erg opvallend was dat er geen rijen stonden bij de kassa's gisteravond.
Toen in Krefeld de voorverkoop van de vierde wedstrijd (tweede wedstrijd in Krefeld dus) begon hebben we 2,5 uur in de rij moeten staan.
Gisteravond begon na de wedstrijd de voorverkoop van de vijfde wedstrijd (de derde in Dusseldorf) en we waren meteen aan de beurt.

Patrick van de Wijgert
18 maart 2009, 10:03
Was het je gisteren gelukt om bij de drie dames weg te komen Patrick?

Uiteraard ;-)
Zal er nog wel voor moeten boeten maar het was het waard....

Nu daar in Krefeld de overwinning meenemen en keihard terugslaan in de komende thuiswedstrijd.

Jeroen Pilon
18 maart 2009, 10:31
Begon deze gisteravond pas? Ik heb mijn kaartjes zondagavond al via internet besteld en er waren online ook al kaarten voor het uitvak te bestellen.

Wendy Tellers
18 maart 2009, 14:45
Uiteraard ;-)
Zal er nog wel voor moeten boeten maar het was het waard....

Pfff ... hebben jullie het toch moeilijk als mannen. En dat terwijl de vrouwtjes gewoon doen waar ze zelf zin in hebben.
Tenminste ik kan me niet herrinneren dat ik ooit aan mijn ex vriend toestemming heb gevraagd om naar het ijshockey te gaan.
Maakt een vrouw het zich gewoon gemakkelijker dan een man??? :)
Of ben ik een makkelijke vrouw?
Of zal dat de rede zijn dat het nu mijn ex-vriend is??????

Nou ja, we gaan nu te ver off topic. :)

Patrick van de Wijgert
18 maart 2009, 16:31
Pfff ... hebben jullie het toch moeilijk als mannen. En dat terwijl de vrouwtjes gewoon doen waar ze zelf zin in hebben.
Tenminste ik kan me niet herrinneren dat ik ooit aan mijn ex vriend toestemming heb gevraagd om naar het ijshockey te gaan.
Maakt een vrouw het zich gewoon gemakkelijker dan een man??? :)
Of ben ik een makkelijke vrouw?
Of zal dat de rede zijn dat het nu mijn ex-vriend is??????

Nou ja, we gaan nu te ver off topic. :)

Dan weet je dat mannen het gewoon zwaar hebben.
Dus een beetje respect voor de mannen die moeten werken door weer en wind en thuis afgestraft worden door de vrouwen zou wel op zijn plaats zijn...::gowild::

Wendy Tellers
20 maart 2009, 07:48
Tis alweer vrijdag en dus hockeytime.
Ik durf totaal geen voorspelling te doen wat de vierde wedstrijd tussen Dusseldorf en Krefeld ons gaat brengen. De teams liggen erf dicht bij elkaar.
Twee nipte overwinningen van Krefeld en een verlies na verlenging.
Ik hoop in ieder geval dat beide teams zich weer herpakt hebben na de wedstrijd dinsdag en dat we een betere wedstrijd te zien krijgen.
Vanavond een verslag van de vierde game in deze serie ........

Jeroen Pilon
20 maart 2009, 09:20
Ik wens iedereen een goede wedstrijd en vooral veel plezier toe. Als Krefeld wint dan wordt het zondag de dood of de gladiolen voor de DEG. :goodman:

Paul van Heertum
20 maart 2009, 10:28
Wat ligt het stadion van Dusseldorf toch op een enorme zuigplek, in de play-offs is het wat beter maar in die hal hangt echt geen sfeer

Wendy Tellers
20 maart 2009, 10:42
[quote=Paul van Heertum;125713 In de play-offs is het wat beter maar in die hal hangt echt geen sfeer[/quote]
Nee, helaas niet.
En eigenlijk vind ik het best wel een mooie hal. Van de buiten kant, de trappenhal/gangen en ook van binnen. Zeker doordat er aan drie zijdes staantribune is. In het geheel is het best een indrukwekkende hal. Meer dan die van Krefeld.

Maar helaas komt de sfeer in Dusseldorf er daar niet uit. Ze zingen maar twee liedjes en moedigen weinig aan.
Althans dat vind ik. Misschien krijgen wij maar een klein gedeelte ervan mee in het uitvak.

Daarbij staan de dames te dansen als de wedstrijd stil ligt en dan zonder muziek!!! Kan dat niet anders? Ook zou het voor de fans leuker zijn als er muziek gespeeld werd.

En over de show vooraf heb ik al eerder iets geschreven.
Het laatste stuk is echt super spectaculair. Krijg ik zelfs rillingen van.
Maar daarvoor dat hele stuk is echt langweilig.

Wendy Tellers
20 maart 2009, 10:44
Wat ligt het stadion van Dusseldorf toch op een enorme zuigplek
Overigens ligt de hal voor ons op een goede plek.
Meteen naast de autoweg. Voldoende parkeergelegenheid, ook al is het een paar minuten lopen.
Tja, en verders ..... we gaan daarna toch niet meer de stad of het cafe in.

Ger Tellers
20 maart 2009, 10:44
Eerst maar eens afwachten wat we vanavond te zien krijgen,het kan alle kanten op.
Verwacht weer een dolle stemming in de Königarena,en hoop dat de wedstrijd beter is als verleden Dinsdag.

Patrick van de Wijgert
20 maart 2009, 11:35
Wat ligt het stadion van Dusseldorf toch op een enorme zuigplek, in de play-offs is het wat beter maar in die hal hangt echt geen sfeer

Het is niet de Brehmstrasse waar iedere staanplaats 1 stoeptegel was.
Nieuw is niet altijd gezelliger. Zitplaatsen zijn wel sneeuwvrij

Abe Brouwer
20 maart 2009, 22:34
Wedstrijd #4
Hamburg-Berlin 1-4 Berlin wint serie met 4-0
Wolfsburg-Hannover 3-4 OT serie is 2-2
Krefeld-Düsseldorf 4-5 OT serie is 2-2
Nürnberg-Mannheim 1-2 Mannheim leidt serie met 3-1

Paul van Heertum
20 maart 2009, 22:42
Nee, helaas niet.
En eigenlijk vind ik het best wel een mooie hal. Van de buiten kant, de trappenhal/gangen en ook van binnen. Zeker doordat er aan drie zijdes staantribune is. In het geheel is het best een indrukwekkende hal. Meer dan die van Krefeld.

Maar helaas komt de sfeer in Dusseldorf er daar niet uit. Ze zingen maar twee liedjes en moedigen weinig aan.
Althans dat vind ik. Misschien krijgen wij maar een klein gedeelte ervan mee in het uitvak.

Daarbij staan de dames te dansen als de wedstrijd stil ligt en dan zonder muziek!!! Kan dat niet anders? Ook zou het voor de fans leuker zijn als er muziek gespeeld werd.

En over de show vooraf heb ik al eerder iets geschreven.
Het laatste stuk is echt super spectaculair. Krijg ik zelfs rillingen van.
Maar daarvoor dat hele stuk is echt langweilig.

Stadion is best mooi, het is ruim opgezet en het zicht lijkt me overal best goed, al kon ik in vak 115 een gedeelte van het ijs niet zien

Het probleem met de locatie is dat niemand daar voor zijn lol naartoe gaat. In Krefeld kan je meteen vanuit de kroeg het stadion in en kan de halve stad naar het stadion lopen. Dat zorgt automatisch al voor meer sfeer. Als het stadion gewoon in de buurt van de Brehmstrasse had gestaan of eventueel aan de rand van de stad zou het beter zijn.

Die projectie op het ijs vond ik overigens wel cool

Wendy Tellers
20 maart 2009, 23:55
Die projectie op het ijs vond ik overigens wel cool
Ik heb het 1 keer van boven af gezien en dan is het inderdaad mooi.
Maar waar wij nu de laatste tijd staan (meteen achter het doel) zie je er niets van.
Je moet er echt bovenop kijken.

Wendy Tellers
20 maart 2009, 23:59
We zijn net pas terug uit Krefeld.
Het was een betere wedstrijd dan afgelopen dinsdag.
Vier keer kwam Krefeld op voorsprong en vier keer kwam Dusseldorf terug op gelijke hoogte.
Precies 83 minuten hadden de Dusseldorfers nodig om de eerste keer in de wedstrijd op voorsprong te komen en dus ook meteen om het winnende doelpunt te schieten.

Het verslag moet helaas tot morgen wachten. Ik ben bekaf door alle spanning en drukte.

Paul van Heertum
21 maart 2009, 00:25
Schema is zondag - Dinsdag - vrijdag?

Wendy Tellers
21 maart 2009, 08:14
Schema is zondag - Dinsdag - vrijdag?
Voor Krefeld zondag - dinsdag - donderdag.

Wendy Tellers
21 maart 2009, 08:18
Overigens spelen de andere teams ook op donderdag lees ik net.

Paul van Heertum
21 maart 2009, 09:50
Voor Krefeld zondag - dinsdag - donderdag.

Misschien donderdag dan naar Dusseldorf denk ik

Raymond Tellers
21 maart 2009, 11:24
Staankaarten voor dinsdag zijn in elk geval uitverkocht. Enige vrije staanplaatsen zijn seizoenskaarthouders die hun kaart nog niet gekocht hebben, maar dat zullen er weinig zijn. Mochten seizoenskaarthouders hun kaart niet afhalen, dan gaan die morgen middernacht in de vrije verkoop.

Paul van Heertum
21 maart 2009, 11:25
In game 3 was er in elk geval ruimte plek. Kan me niet voorstellen dat game 7 uitverkocht raakt

Raymond Tellers
21 maart 2009, 11:31
In game 3 was er in elk geval ruimte plek. Kan me niet voorstellen dat game 7 uitverkocht raakt

Game 3 was in Düsseldorf, dinsdag (game 6) is in Krefeld. Wedstrijden 2 en 4 (Krefeld) waren beide met 8029 toeschouwers uitverkocht en het gaat hard weer die kant op. Iedere 10 Minuten die je nu online kijkt, gaat er 30 kaarten de deur uit (er zijn nog drie tribunes in de verkoop).

Paul van Heertum
21 maart 2009, 11:32
Ja, ik weet al dat het voor de wedstrijden in Krefeld niet mee gaat vallen om aan kaartjes te komen

Dus als ik ga wordt het sws Dusseldorf

Raymond Tellers
21 maart 2009, 11:33
Iemand toevallig die miep op het ijs gezien? Zelfs haar eigen song playbacken ging haar slecht af *grijns grijns* Uhmmm, kwam uit Köln, maar had zich voor deze wedstrijd in Krefeldshirt gekleed, want ze droeg Krefeld een warm hart toe. Blah blah, weet niet eens wat ijshockey is.

Raymond Tellers
21 maart 2009, 11:39
Grappig ... nu zijn er ineens weer 47 staanplaatsen vrij???? Probleempje bij Eventim???

Raymond Tellers
21 maart 2009, 11:58
Ja, ik weet al dat het voor de wedstrijden in Krefeld niet mee gaat vallen om aan kaartjes te komen

Dus als ik ga wordt het sws Dusseldorf

Zitplaatsen zijn er nog. 25 Euro de goedkoopste. Verder zijn er nog staanplaatsen in het uitvak. Zijn ook geel, maar het verkeerde *grijns*

Jack Mulders
21 maart 2009, 13:27
Staankaarten voor dinsdag zijn in elk geval uitverkocht. Enige vrije staanplaatsen zijn seizoenskaarthouders die hun kaart nog niet gekocht hebben, maar dat zullen er weinig zijn. Mochten seizoenskaarthouders hun kaart niet afhalen, dan gaan die morgen middernacht in de vrije verkoop.

Shit zeg... Dan is het wel heel erg snel gegaan op 2,5 uur.

Balen!!!

Jack Mulders
21 maart 2009, 13:30
Iemand toevallig die miep op het ijs gezien? Zelfs haar eigen song playbacken ging haar slecht af *grijns grijns* Uhmmm, kwam uit Köln, maar had zich voor deze wedstrijd in Krefeldshirt gekleed, want ze droeg Krefeld een warm hart toe. Blah blah, weet niet eens wat ijshockey is.

Eerst zong ze daarna schreeuwde ze de fans toe, toen hoorde ik pas hoe afgrijselijk haar stem was, ze maakte me wakker in mijn klein pauze slaapje..

Raymond Tellers
21 maart 2009, 15:46
Shit zeg... Dan is het wel heel erg snel gegaan op 2,5 uur.

Balen!!!

Hoezo balen?

Jack Mulders
21 maart 2009, 16:14
Hoezo balen?

Wendy en ik dachten gisterenavond dat je met de seizoenskaart maar een of twee kaartjes konden krijgen, had een vermoeden dat het inderdaad ook zo was na aanleiding van je posting.

Maar kan mijn mening gaan bijstellen neem ik na deze posting aan???

Zoja HEEL ERG BEDANKT!!!

Raymond Tellers
21 maart 2009, 16:35
Wendy en ik dachten gisterenavond dat je met de seizoenskaart maar een of twee kaartjes konden krijgen, had een vermoeden dat het inderdaad ook zo was na aanleiding van je posting.

Maar kan mijn mening gaan bijstellen neem ik na deze posting aan???

Zoja HEEL ERG BEDANKT!!!

Wat denk je nou zelf. Ondanks dat ik zelf mijn kaartjes sowieso kon krijgen (tot morgennacht gereserveerd), stonden Annalena en ik om half tien vanmorgen in de rij voor de KöPa. Rita zat thuis als backup om via Internet te bestellen als dat niet te duur was. Iedereen kon vier kaarten krijgen ... dus 2x4 = 8 kaarten en wij hadden er 8 nodig. Alles weer geregeld dus.

Jack Mulders
21 maart 2009, 16:41
Je hebt niets aan het toeval over gelaten in ieder geval....
Ikzelf meende ook dat je 4 kaarten kon krijgen maar inderdaad alleen aan de kassa.

Toppie!! Weer een topavond, ook mogen we verliezen , gisteren hebben met 8000 man ervan mogen genieten...

Ook dank aan je wederhelft en aan Annalena!!

Wendy Tellers
21 maart 2009, 20:16
Ikzelf meende ook dat je 4 kaarten kon krijgen maar inderdaad alleen aan de kassa.
Zoals ik gisteren al zei kan iedereen gewoon 4 kaarten kopen.
Alleen voor de seizoenskaarthouders wordt 1 kaartje tijdelijk gereserveerd.

Wendy Tellers
21 maart 2009, 20:17
Raymond, Rita en Annalena: hartelijk bedankt voor wederom de goede zorgen.
Jullie zijn fantastisch!!!! :)

Gerard Eisma
21 maart 2009, 22:13
Is voor mij sowieso een roteind.

dat is relatief...

Jeroen Pilon
22 maart 2009, 08:06
Dat is zelfs zeer relatief, hier vertrekken we zometeen zelfs al haha. Ook vandaag wens ik iedereen een leuke wedstrijd toe! Het belooft in ieder geval uiterst spannend te worden, de winnaar van vanmiddag staat met één been in de halve finale!

Wendy Tellers
22 maart 2009, 08:52
Dat is zelfs zeer relatief, hier vertrekken we zometeen zelfs al haha. Ook vandaag wens ik iedereen een leuke wedstrijd toe! Het belooft in ieder geval uiterst spannend te worden, de winnaar van vanmiddag staat met één been in de halve finale!
De winnaar van vandaag gaat door naar de halve finale. Let maar op.
En om eerlijk te zijn heb ik er niet zo'n goed gevoel bij voor Krefeld.
Ze spelen te aanvallend, kost te veel kracht en een derde maal op rij in de ISS Dome winnen zie ik nog niet gebeuren.
Maar toch ga ik weer vol spanning en zin naar Dusseldorf.

Ik vind overigens dat Krefeld zich tot nu toe goed weet stand te houden in de halve finale. Dusseldorf zag ik als een tegenstander waar Krefeld niet veel kans tegen had.
Maar ze hebben er nu toch al minimaal 6 wedstrijden weten uit te halen.
En het is nog niet afgelopen. :)

Wendy Tellers
22 maart 2009, 09:57
Dan nog maar ff een kort verslagje van de wedstrijd tussen Krefeld en Dusseldorf afgelopen vrijdag.

De drie voorgaande wedstrijden was het verschil van beide teams in hun spelwijze te merken, maar afgelopen vrijdag was het overduidelijk.
Krefeld kiest continu voor de aanval, terwijl de DEG meer in de verdediging blijft en hoopt met een paar goede en snelle uitbraken te kunnen scoren.
Dusseldorf heeft meer een afwachtende houding en laat Krefeld het spel maken.
Misschien wel slim. In ieder geval tot nu toe in deze serie al twee maal effectief geweest.
En hoe zal het nu de laatste twee of drie wedstrijden gaan uitzien, want Krefeld verliest veel kracht met deze speelwijze.

Vrijdag hebben we mogen genieten van 83 minuten lang goed en spannend ijshockey.
In de reguliere speeltijd kwam Krefeld vier maal op voorsprong en vier maal wist de DEG terug te komen op gelijke hoogte.
Het eerste doelpunt viel in de zevende minuut en dat was een Torwartfehler. Fortin schoot hard vanaf de blauwe lijn door het midden en de puck lag zo half naast/achter Jamie los. Stephens kon hem nog net aantikken en de 1-0 stond op het scorebord.
De penalty killings van Krefeld zagen er behoorlijk goed uit. Stephens wist zelfs enkele malen tijdens deze wedstrijd sh uit te breken.
Maar toch scoorde Hedlund in de elfde minuut in een powerplaysituatie de gelijkmaker.
Binnen vier minuten zette Hager de Pinguine weer op voorsprong tijdens een powerplaysituatie. Terwijl hij op het doel afging schoot hij de puck onder het schaatsen voorbij Jamie.
In de 18de minuut kreeg Dusseldorf een penalty toegewezen. Kreutzer mocht hem nemen maar Scottie stopte het schot.
De laatste minuut van de eerste periode zette Dusseldorf veel druk, maar de gelijkmaker bleef nog even uit.

De tweede periode begon niet zo goed voor Krefeld. In de 23ste en in de 26ste minuut kregen zowel Driendl als Hager beide 10 minuten straf. Die van Driendl was wel enigzins terecht, maar die van Hager was wel erg flauw.
Het begon toen Ramsay de stick vol in het gezicht van Scottie duwde en hiervoor werd niet gefloten. Krefeld ging weer de aanval in en Hager schaatste te hard door op de scheidsrechter en kwam wat dicht bij hem in de buurt. Alsof hij niet zelf aan de kant kon gaan!!!!
Niet veel later scoorde Hedlund zijn tweede treffer van de avond.
Bijna tien minuten lang moesten we wachten op het volgende doelpunt. Door een mooie combinatie tussen Stephens en Vasiljevs kwam Krefeld voor de derde maal op voorsprong.
In de 38ste minuut kon Stephens sh uitbreken en ging alleen op het doel van Jamie af. De meeste dachten dat de 4-2 was gevallen en hijzelf had dat vermoeden ook.
Maar helaas was dat niet zo. Hij kreeg wel een penalty shot. Niet erg slim van Pavlov om die door Stephens zelf te laten nemen, want Jamie en Stephens kennen elkaar door en door. Helaas kwam hier ook niet de 4-2 uit voort.
Echter 20 seconden later tijdens die zelfde powerplay scoorde Reid.
En wederom gingen de teams op gelijke hoogte de pauze in.

De derde periode was hard. Beide teams hadden veel kansen, maar ook beide doelmannen stonden goed te keepen.
Helaas kenden de scheidsrechters in deze periode ook de nodige dwalingen.
Een aantal malen eerder in deze wedstrijd en zeker in de derde periode werd er een paar keren een stick van een Dusseldorf in het gezicht van een Krefelder geduwd.
In de 48ste minuut werd er tot twee maal toe flink op Scottie doorgereden, maar al dit onsportieve gedrag van Dusseldorf werd niet bestraft.
Ondanks dat dit een harde periode was werd er maar 1 straf uitgedeeld en dat was omdat Krefeld een zo overduidelijke too many men had. Ze stonden nog net niet met zes man in het aanvalsvak!!!
In de 54ste minuut zette Loyns de Pinguine weer op voorsprong.
Binnen een minuut had de wedstrijd eigenlijk beslist moeten zijn. Een combinatie tussen Verwey en Pietta was gewoon de absolute kans om de wedstrijd op slot te zetten. Maar dat lukte niet.
Daarna nam Krefeld de time out en we hadden allemaal gehoopt dat ze de wedstrijd verdedigend zouden uit spelen en zo op een comfortabele 1-3 voorsprong konden komen in deze serie.
Echter lukte het Dusseldorf ruim een minuut later om wederom op gelijke hoogte te komen dmv een doelpunt van Joseph.

De eerste verlenging van 20 minuten ging met een tussenstand van 4-4 in en bleef doelpuntloos.
Krefeld was continu in de aanval en alleen door een paar domme blunders van de Pinguine konden de Dusseldorfers een paar keren in het aanvalsvak komen.
De DEG kreeg slechts 1 echte kans om de wedstrijd te beslissen en dat was een schot van Tutscheck in een 4 tegen 4 situatie. Maar die werd gestopt door een mooie save van Scottie.
Vijf seconden voor het verstrijken van de eerste verlenging maakte Scottie bijna een grandioze fout door de puck zelf het doel in te duwen.

In de tweede verlenging viel het beslissende doelpunt. Na 36 seconden moest Milo op de strafbank plaatsnemen. Deze penalty killing kwamen de Pinguine goed door.
Maar het was duidelijk dat het gelukkigste team zou gaan winnen. Beide zaten er flink doorheen.
Echter was dat geluk aan de zijde van Dusseldorf want op exact 83 minuten scoorde Courchaine het winnende doelpunt.

En nu met een tussenstand van 2-2 in de serie mogen we vanmiddag weer naar Dusseldorf afreizen.
Op naar de volgende spannende wedstrijd.
Wat zijn deze teams toch gewaagd aan elkaar.
Twee maal een nipte overwinning en twee maal een verlies in OT voor de Pinguine.
Tis een zware strijd.

Abe Brouwer
22 maart 2009, 16:17
Resultaten wedstrijd 5:
Hannover-Wolfsburg 4-3 Hannover leidt met 3-2
Düsseldorf-Krefeld 2-1 Düsseldorf leidt met 3-2
Mannheim-Nürnberg 5-2 Mannheim wint serie met 4-1

Jack Mulders
22 maart 2009, 19:24
Pff ,vandaag een terechte nederlaag in mijn ogen, vooral de dragende spelers Milo, Stephens en Blank vielen vandaag erg tegen. Net of de pijp leeg is bij de meeste spelers.
Kon eindelijk vrede hebben met een nederlaag, nu hadden we eens niet de overhand, nu was de scheids niet eens zo slecht(die trouwens scoorde!!),maar lag het aan de ons zelf. Weinig heroveringen van de uitspelende ploeg mogen zien.
Dinsdag gaat het verder en dan is het alles of niets voor de geel/zwarte.

Paul van Heertum
22 maart 2009, 19:31
Zat het stadion voller dan bij de 1e en 2e wedstrijd?

Wendy Tellers
22 maart 2009, 19:48
Zoals ik al vermoedde zou het moeilijk worden om de derde keer op rij in de ISS Dome te winnen. En dat lukte Krefeld dan ook niet.
Pavlov had de lijnen gewijzigd. De startende aanvalslijn was nu weer de oude lijn met Vasiljevs, Blank en Stephens.
Stephens speelde tijdens de play offs in de tweede lijn. En de laatste twee wedstrijden was die tweede lijn juist de startende lijn.
Waarom Pavlov zijn tactiek heeft gewijzigd begrijp ik niet, maar het heeft hen geen goed gedaan.
Daarbij was Dusseldorf nu eens voor de eerste keer in deze serie de aanvallende partij. Blijkbaar had Krefeld daar ook moeite mee.

In de eerste periode werd er maar 1 keer gescoord en wel in de laatste minuut.
Het doelpunt werd afgekeurd na het bekijken van de videobeelden. Leek me niet echt nodig, want van waaruit wij stonden was duidelijk te zien wat er gebeurde en ik neem aan dat de scheidsrechter het zelf ook wel wist. Via hem ging namelijk de puck het doel in. Het had een doelpunt voor Dusseldorf moeten zijn, maar gelukkig handelden de scheidsrechters correct.

In de tweede en derde periode liet de coach van Krefeld Stephenson op de bank zitten. Ik vermoed dat dit vanwege zijn slechte prestaties was. Hierdoor hoefden Riefers en Huebscher niet te wisselen in hun lijn, maar namen ze beide een vaste plaats in.
In de beginfase van de tweede periode had Krefeld vier minuten lang het voordeel van een speler meer op het ijs, maar konden niet scoren.
Toen Dusseldorf nog geen halve minuut compleet was opende Courchaine de score. Overigens was dit de eerste keer in deze vijf wedstrijden dat Dusseldorf de openingstreffer op zijn naam zette.
Ruim 10 minuten later breidde de DEG de score verder uit naar 2-0. In een powerplaysituatie lukte het Reid om Scottie te passeren.
Op dat moment zat Huebscher op de strafbank waardoor de DEG het voordeel van een speler meer had. Jammer dat Huebscher wel bestraft werd voor Beinstellen terwijl de Dusseldorfer die enkele seconden ervoor een overtreding beging geen straf kreeg.
Maarja, zo werden er van beide kanten overtredingen door de vingers gezien.
Tevens zaten op dat moment ook Reimer en Fahey op de strafbank want die hadden enkele seconden voordat het doelpunt viel een opstootje gehad voor het doel van Krefeld.

In de tweede minuut van de derde periode werd er ook nog een doelpunt van Krefeld afgekeurd omdat er iemand in de crease zou hebben gestaan. Erg twijfelachtig. Sowieso omdat je normaal gesproken zoiets snel op de videobeelden kan zien, maar nu duurde het een hele tijd voordat er een beslissing genomen werd.
In de 52ste minuut beging Caldwell een smerige overtreding op Pietta, die een tijdje geblesseerd op het ijs bleef liggen. Caldwell kreeg 5 minuten en tevens moest hij ook meteen het ijs verlaten om zich vroegtijdig te gaan douchen.
Pietta hebben we enkele minuten niet op het ijs terug gezien en Pavlov moest wederom in de lijnen schuiven.
Binnen twee minuten met een speler meer op het ijs wist Vasiljevs de aansluittreffer te scoren.
De Pinguine bleven tot het einde strijden en hadden in deze periode ook veel meer schoten op doel dan Dusseldorf.
Met nog 54 seconden op de klok nam Krefeld de time out. Helaas kon Scottie daarna niet het ijs verlaten omdat zijn medespelers niet in puckbezit konden blijven.
Pas de laatste 33 seconden kon hij plaats maken voor een zesde speler.
Echter bracht dat niet de gelijkmaker waarop honderden meegereisde Krefeld fans stonden te wachten.
Gelukkig lukte het Dusseldorf ook niet om nog een empty netter te scoren, want die uitslag zou een vertekend beeld van de wedstrijd hebben gegeven.
Overigens had Keutzer hem toch wel moeten maken toen hij zo dicht bij het doel stond.

Tja, het zat de Pinguine vandaag niet echt mee. Op een aantal punten hadden ze veel pech.
Hopelijk kunnen ze dinsdag nog iets terug doen.

Wendy Tellers
22 maart 2009, 19:55
Pff ,vandaag een terechte nederlaag in mijn ogen, vooral de dragende spelers Milo, Stephens en Blank vielen vandaag erg tegen. Net of de pijp leeg is bij de meeste spelers.
Kon eindelijk vrede hebben met een nederlaag, nu hadden we eens niet de overhand, nu was de scheids niet eens zo slecht(die trouwens scoorde!!),maar lag het aan de ons zelf. Weinig heroveringen van de uitspelende ploeg mogen zien.
Dinsdag gaat het verder en dan is het alles of niets voor de geel/zwarte.
Ben ik niet met je eens, maar dat hebben we al uitvoerig tijdens de terugreis besproken.
Krefeld had gewoon op een paar dingen niet het geluk mee.
Een afgekeurd doelpunt waarbij de scheidsrechters lange tijd nodig hadden om een beslissing te nemen, het gedwongen wisselen in de lijnen tijdens de powerplay omdat Pietta verzorgd moest worden etc.
Nee, ik kan niet zeggen dat Krefeld zo slecht speelde.
Niet zo goed als de eerdere wedstrijden, maar het was nou ook weer niet zo slecht.
Ze moesten gewoon strijden tegen een ander Dusseldorf dan de afgelopen vier wedstrijden. Een Dusseldorf dat wel de aanval inging en hierdoor moest Krefeld zich meer bezig houden met de verdediging.
En we weten allemaal dat ze niet de sterkste verdedigers hebben. Helaas.
Tevens pakte de tactiek van Pavlov om in de lijnen te wisselen en om met een andere lijn te starten ook niet goed uit.

De scheidsrechters ..... tja, ze waren niet partijdig in ieder geval.
Ze zagen van beide teams het een en ander door de vingers en door de twee opstootjes in de tweede periode meteen te bestraffen hielden ze de wedstrijd ook in de hand.
Maar toch begrijp ik het niet waarom ze met twee scheidsrechters fluiten. Ze laten net zoveel overtredingen onbestraft als 1 scheidsrechter.
Voor mij hoeft dat vier man systeem niet.

Wendy Tellers
22 maart 2009, 20:02
Zat het stadion voller dan bij de 1e en 2e wedstrijd?
Game 1 9300 toeschouwers
Game 2 8800 toeschouwers
Game 3 9500 toeschouwers

Kortom: de zondagmiddag wedstrijd trok niet zo heel erg veel meer toeschouwers dan de vrijdagavond wedstrijd.

Overigens was de sfeer ook weer ......
De eerste vijf minuten hebben ze hun team aangemoedigd.
Daarna lange tijd niets meer totdat Dusseldorf op 2-0 voorsprong was gekomen.
Toen zongen ze weer een tijdje lang.
Ik heb me mateloos geergerd aan het publiek op de lange zijde.
Wat staan daar irritante mensen tussen.
Ipv hun team aanmoedigen stonden ze beledigende leuzen naar het Krefeld publiek te zingen. Die moeten niets meer over de Krefelders zeggen die Scheiss DEG zingen.
En notabene bij de twee doelpunten van hun eigen team juichten ze niet, maar staken ze middelvinger naar ons vak op en hielden zich meer met onze reactie bezig dan met feestvieren!
Ik ben blij als de serie is afgelopen want het wordt echt langweilig met die Dussies.
Maarja, helaas moeten we donderdag nog een keertje naar Dusseldorf als we een ronde verder willen komen.
Maar dat heb ik er wel voor over. :)

Wendy Tellers
22 maart 2009, 20:03
Roland en andere DEG fans hier op het forum: gefeliciteerd.

Jack Mulders
22 maart 2009, 20:17
Game 1 9300 toeschouwers
Game 2 8800 toeschouwers
Game 3 9500 toeschouwers

Kortom: de zondagmiddag wedstrijd trok niet zo heel erg veel meer toeschouwers dan de vrijdagavond wedstrijd.

Overigens was de sfeer ook weer ......
De eerste vijf minuten hebben ze hun team aangemoedigd.
Daarna lange tijd niets meer totdat Dusseldorf op 2-0 voorsprong was gekomen.
Toen zongen ze weer een tijdje lang.
Ik heb me mateloos geergerd aan het publiek op de lange zijde.
Wat staan daar irritante mensen tussen.
Ipv hun team aanmoedigen stonden ze beledigende leuzen naar het Krefeld publiek te zingen. Die moeten niets meer over de Krefelders zeggen die Scheiss DEG zingen.
En notabene bij de twee doelpunten van hun eigen team juichten ze niet, maar staken ze middelvinger naar ons vak op en hielden zich meer met onze reactie bezig dan met feestvieren!
Ik ben blij als de serie is afgelopen want het wordt echt langweilig met die Dussies.
Maarja, helaas moeten we donderdag nog een keertje naar Dusseldorf als we een ronde verder willen komen.
Maar dat heb ik er wel voor over. :)

Dat we van mening verschillen wisten we al maar pech vind ik meer 3 keer tegen een paal of lat schieten wat ons in een eerdere wedstrijd tegen DEG in de play offs al lukte en verloor.
Op het krefeldforum krijgen enkele oudere spelers waaronder dus die Milo en Blank er flink van tussen .

En het publiek is inderdaad irritant maar weet zeker dat er bij ons ook wat rotte appels tussen staan die niet zo geliefd zijn.

Deze opsommingen zijn gewoon irritaties na 5 duels tegen dezelfde ploeg in 9 dagen wat ook nog aartsrivalen zijn.

Roland Kiontke
23 maart 2009, 18:06
Deze best of seven is nog in geen enkele wijze beslist .
Tot nu toe steeds één goal verschil tussen winst of verlies .
Eens kijken voor wie de druk morgen groter is , voor Krefeld omdat ze er uit kunnen vliegen , of voor Düsseldorf omdat ze perse morgen willen winnen .
En dan hebben we misschien de Donderdag nog waar beide ploegen onder grote druk zullen staan ..................en niet te vergeten ons fans .

één ding nog , checks zoals Kreutzer tegen Verwey in de derde wedstrijd en Caldwell tegen pietta in wedstrijd vijf wil ik veel vaker zien , maar onze pussyliga zal het hier wel niet mee eens zijn .
Geweldig die open ice hits daar kom je voor naar het stadion , dat is hockey::check::
En niet alleen omdat mijn DEG de checkende partij was , de tegenstander mag dit ook .
Let's get ready too rumbleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

"Nur noch einen"

Toedels.............

Roland Kiontke
23 maart 2009, 18:10
En het publiek is inderdaad irritant maar weet zeker dat er bij ons ook wat rotte appels tussen staan die niet zo geliefd zijn.

Deze opsommingen zijn gewoon irritaties na 5 duels tegen dezelfde ploeg in 9 dagen wat ook nog aartsrivalen zijn.

Helemaal niets aan toe te voegen Jack ......::thumbsup::

Ik voel me dan ook niet aangesproken als Irritant , ik ben nog van de oude stempel ijshockey fans ........................
Men kan altijd met elkaar praten ..............eishockey fans sind faire fans ::proost::
Helaas niet iedereen ...............

Toedels.................

Jeroen Pilon
23 maart 2009, 18:38
IJshockeyfans zijn zeker fair. Daarom vond ik het machtsvertoon van de lokale politie afgelopen zondag een beetje overdreven.

Er zaten overigens enkele verdwaalde gasten in Haieshirts tussen de Krefeldfans en volgens mij hadden ze de dag van hun leven, veel aanspraak van zowel DEG-als KEV fans en op het oog erg leuke gesprekken.

Raymond Tellers
23 maart 2009, 21:25
Behalve dat we voor de twee keer een lading bier over ons heen kregen ... vind dat niet bijzonder fair te noemen :( Jammer dat je niet ziet van wie het af komt :(

Paul van Heertum
23 maart 2009, 21:36
En wat wil je dan doen als je het wel weet?

Wendy Tellers
23 maart 2009, 22:42
En wat wil je dan doen als je het wel weet?
Ff 1 van hun ordners erop wijze dat die gasten telkens met bier gooien.
Zoals ik al eerder eens schreef is dat vak voor de Krefeld fans. Dus ze horen er niet te staan.
Fijn om zeike nat van het bier naar buiten te moeten, waar het maar een paar graden was.

Maarja, mezelf kennende zou ik niet naar de ordners gaan maar er op een fatsoenlijke manier zelf eerst iets van zeggen.
Tis een ijshal en geen tent waar Rowen Heze optreedt!!! :)

Wendy Tellers
24 maart 2009, 12:58
Vanavond wordt de zesde wedstrijd in de kwart finale gespeeld.
Berlijn en Mannheim zijn zonder veel moeite doorgekomen.
Berlijn in vier wedstrijden en Mannheim in vijf.
De stand in de andere twee series:
Hannover-Wolfsburg 3-2
Düsseldorf-Krefeld 3-2

Het kan zo maar zijn dat het seizoen na vanavond voor ons voorbij is.
Ik hoop van niet.
Mocht het wel zo zijn dan weet ik zeker dat er een traantje zal vloeien en daar zie ik nu al tegen op.
Tot nu toe heb ik een super seizoen in Krefeld mogen meemaken.
Ik vind het echt fantastisch wat het team heeft laten zien.
Voor het seizoen gaven de ervaren mensen uit de ijshockeywereld hen nog geen kans voor een pre play off plaats!
En kijk eens: ze hebben lange tijd op de eerste plaats gestaan en uiteindelijk zich direct geplaatst voor de play offs.
Tot nu toe hebben ze zich in de play offs goed weten te verweren tegen de DEG.
En laten we hopen dat het nog niet afgelopen is!!!!!

Paul van Heertum
24 maart 2009, 13:06
Tegen wie moet de winnaar van de serie?

Marco Kronenburg
24 maart 2009, 13:18
hoi wendy,
als krefeld wint vanavond is het dan mogelijk ommkaarten te krijgen voor game 5 of hoef je dat niet te proberen

Paul van Heertum
24 maart 2009, 13:22
Game 7 en volgens mij lukt dat gewoon. De ISS Arena zat maar voor 70% vol ongeveer in de eerste 3 wedstrijden

Remco Bambacht
24 maart 2009, 13:35
Mocht er een game 7 komen, wanneer is deze dan??

Denk trouwens niet dat er een game 7 komt want Jamie is niet te kloppen:

http://static.rp-online.de/layout/showbilder/39104-storr.jpg
http://farm1.static.flickr.com/181/419974734_4d71840393_o.jpg

Paul van Heertum
24 maart 2009, 13:42
Jamie is een sjoelbak...

Donderdag

Patrick van de Wijgert
24 maart 2009, 14:51
Jamie is een sjoelbak...

Donderdag

Vandaar dat Krefeld achterstaat in de series

Wanneer wordt jij zijn butler? Mag je de fles met veel respect op de goal leggen

Jeroen Pilon
24 maart 2009, 16:10
Storr is voor mij echt een etterbak maar ik kan me voorstellen dat het voor de DEG fans leuk is om zo'n figuur in het team te zien.

Wendy Tellers
24 maart 2009, 16:11
hoi wendy,
als krefeld wint vanavond is het dan mogelijk ommkaarten te krijgen voor game 5 of hoef je dat niet te proberen
Het wordt dan inderdaad game 7. En die wordt donderdag in Dusseldorf gespeeld.
De andere drie wedstrijden in Dusseldorf waren bij lange na niet uitverkocht.
Dus kaarten krijgen moet geen probleem zijn.
Meteen nadat vanavond bekend is of er nog een zevende wedstrijd volgt via internet kaartjes bestellen. Moet lukken. :)

En voor diegene die denken dat Jamie niet te kloppen is: dat is dus wel.
Hij heeft in deze serie toch al de nodige tegendoelpunten om de oren gehad.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Krefeld alles gaat geven.
En dat het dit maal geen nipte overwinning wordt, maar een overduidelijke en wel te verstaan voor de KEV!!!
Maarja, dat is een gevoel en ik ben niet iemand die van te voren al grootmoedig gaat spreken.
We zullen moeten afwachten.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik op ben van de zenuwen.

Ger Tellers
24 maart 2009, 19:49
Jammer dat ik er niet bij ben vanavond ,wegens griep dat me geveld heeft.
Maar krijg geregeld een sms van Wendy en ze schrijft dat het een geweldige wedstrijd is van Krefeld kant en de DEG speeld gefrusteerd,zeer goede stemming in Krefeld.
Pietta goed op dreef met 2goals en 1 ass. stand na 35 min 3-0.

Ger Tellers
24 maart 2009, 20:39
Na weer een spannende wedstrijd wint Krefeld met 4-3 en Donderdag is de7 de en beslissende wedstrijd.

Remco Bambacht
24 maart 2009, 20:52
Jammer dat ik er niet bij ben vanavond ,wegens griep dat me geveld heeft.
Maar krijg geregeld een sms van Wendy en ze schrijft dat het een geweldige wedstrijd is van Krefeld kant en de DEG speeld gefrusteerd,zeer goede stemming in Krefeld.
Pietta goed op dreef met 2goals en 1 ass. stand na 35 min 3-0.

Beterschap Ger! En gefeliciteerd met de zege!

Roland Kiontke
24 maart 2009, 21:45
"Nur noch einen " hahahahahahahaha maar voor wie ???
Geweldig dit ijshockey .
3-3 in stand , wie houdt stand ??
Donderdag gieren bij iedereen de zenuwen door de keel ...........waarom doen we ons dit aan denk ik soms bij mezelf .
Support niets en je hoeft niet te lijden , helaas is het bij ons fans anders .
Donderdag dus , the thriller from Manilla , do or die , dood of de gladiolen , hop oder top,
Hinein ins glück oder verderben , qui vadis DEG/KEV ?

Rest mij dit "felicitaties aan de KEV en aanhangers" , jullie hebben werkelijk tot nu toe geweldig gestreden in deze serie en elke wedstrijd met 100% inzet gespeeld , en zo hoort het ook .::thumbsup::.
Dus tot donderdag en dan wordt het huilen of juichen .

"bring it on "

Toedels ..........................

Abe Brouwer
24 maart 2009, 21:51
Hannover won met 0-2 bij Wolfsburg en gaat met 4-2 door naar de halve finale.

Wendy Tellers
24 maart 2009, 22:12
"Nur noch einen " hahahahahahahaha maar voor wie ???
Geweldig dit ijshockey .
3-3 in stand , wie houdt stand ??
Donderdag gieren bij iedereen de zenuwen door de keel ...........waarom doen we ons dit aan denk ik soms bij mezelf .
Support niets en je hoeft niet te lijden , helaas is het bij ons fans anders .
Donderdag dus , the thriller from Manilla , do or die , dood of de gladiolen , hop oder top,
Hinein ins glück oder verderben , qui vadis DEG/KEV ?

Rest mij dit "felicitaties aan de KEV en aanhangers" , jullie hebben werkelijk tot nu toe geweldig gestreden in deze serie en elke wedstrijd met 100% inzet gespeeld , en zo hoort het ook .::thumbsup::.
Dus tot donderdag en dan wordt het huilen of juichen .

"bring it on "

Toedels ..........................
Mooi geschreven Roland!!!
Als we er donderdag uitvliegen kan ik er vrede mee hebben.
Erg zal ik het vinden, maar ze hebben zeer zeker gestreden.
Geweldig.
Maar het zal moeilijk worden donderdag.
Een team (DEG) dat het spel laat maken door de tegenstander, defensief speelt, maar snelle aanvallen heeft en beheerst speelt tegen een team (KEV) dat gedwongen wordt om de aanval in te gaan, puur met wilskracht en strijd speelt.
Kan wederom een leuke pot ijshockey worden.
Maar nogmaals: de afgelopen zes wedstrijden hebben de Pinguine veel energie gekost.

Wendy Tellers
24 maart 2009, 22:14
Hannover won met 0-2 bij Wolfsburg en gaat met 4-2 door naar de halve finale.
Dus als Krefeld doorkomt spelen wij tegen Berlijn.
En Hannover tegen Mannheim.
Komt Dusseldorf door dan is het Mannheim tegen Berlijn en Hannover tegen Dusseldorf.
In ieder geval hebben Hannover en Berlijn het thuisvoordeel.

Jack Mulders
24 maart 2009, 22:43
Leuke reacties hier allemaal , deze serie heeft eigenlijk alles wat ijshockey te bieden heeft.
van 3- 0 naar 3 - 3 dat moet een geweldige boots geven voor de DEG, spelers zoals Collins en vooral Brandon Reid zijn supergevaarlijk,zeer koelbloedig met scoren .
Van Krefeld vandaag mogen genieten ,zeer opvallend de 3de en 4de lijn die de beslissingen voor de goal maakte, zoals Ger altijd zegt als de eerste lijn niet loopt .........
Dan hebben we nog nog altijd onze gewone en jonge spelers....

Ik ben trots en zal na donderdag nog trotser zijn op deze spelers. Ongeacht het resultaat.

Men heeft allebei 50 % kans om verder te komen....

Zou een serie tegen Berlijn nog mooier zijn als tegen DEG??? Kan ik me niet echt voorstellen.

Niet de DEG of de KEV zijn de grootste winnaars, maar de pure liefhebber die dit hebben mogen meemaken.

Raymond Tellers
24 maart 2009, 23:02
Kaarten voor donderdag zijn al gedrukt en alles! We zijn dus klaar voor de laatste inspanning tegen Düsseldorf.

Wendy Tellers
Even snel een kort verslag van de wedstrijd. Ik wil een beetje op tijd naar bed want met al dit ijshockey kom ik toch al wat slaap te kort. :)

Allereerst wederom de mededeling dat de Dusseldorfers nog steeds geen respect kunnen opbrengen voor de tegenstander. Wederom stonden ze als eerste op het ijs.
Nog voordat de stadionspreker aan de teampresentatie van de Pinguine kon beginnen.
Echt respectloos zoiets.

Krefeld had een geweldige eerste periode.
Het beste ijshockey wat ik in deze kwart finale serie heb gezien. Weinig fouten, flink druk leggen op Jamie en Dusseldorf amper de kans geven om in hun aanvalsvak te komen.
Pavlov had weer gekozen voor de opstelling zoals ze ook in de eerste vier wedstrijden gespeeld hebben. Loyns weer terug in de eerste lijn en Stephens naar de tweede lijn. De lijn met Loyns, Vasiljevs en Blank was ook weer de startende aanvalslijn.
Maar het was de derde lijn die de druk zo hoog op Jamie zette. Pietta(2e minuut), Verwey (zesde minuut) en Payer (18de minuut) hadden alle drie 1 doelpunt en 2 assisten in de eerste periode.
In de tiende speelminuut met een tussenstand van 2-0 nam Dusseldorf al de time out.
Overigens kwam het derde doelpunt van Payer eerst op naam van Pietta te staan, maar dat is achteraf gewijzigd.
In een powerplay situatie stond Payer bij de rechter doelpaal en probeerde een aantal keren tegen de puck te schieten, waar twee Dusseldorfers bij hem stonden.
Pietta kwam aanschaatsen, maar blijkbaar had Payer de puck toch al over de lijn getikt.

Met een 3-0 voorsprong ging Krefeld de tweede periode in. Je zou zeggen dat dit een comfortabele voorsprong was, maar ik had er nog geen goed gevoel bij.
Dusseldorf kwam in de tweede periode meer in de aanval dan in de eerste. Desondanks had Krefeld nog altijd de beste kansen, maar wel minder dan de DEG.
Ook Scottie maakte vanavond het verschil tussen beide teams. Tot aan het einde van de tweede periode had hij vele goede reddingen.
Echter met nog 50 seconden in deze periode te spelen en in een powerplaysituatie voor Dusseldorf ging de puck over de lijn van het Krefeldse doel. Hoe de scheidsrechters dit doelpunt heeft kunnen goedkeuren begrijp ik nog steeds niet. Scottie lag op de grond en werd verhinderd om op te staan. Maarja, ze hebben de videobeelden bekeken dus we mogen er van uit gaan dat ze goed geoordeeld hebben.
Overigens hadden de scheidsrechters ook weer eens een betere dag. Ze lieten het spel vaak gewoon lopen en voor beide partijen werden er lichte overtredingen door de vingers gezien. Daardoor kon ook de hardheid en de snelheid in het spel blijven.
Buiten dit twijfelachtige doelpunt kan ik weinig kritiek geven op de leiding.
Het doelpunt kwam overigens op naam van Reid te staan.

De derde periode had Dusseldorf een snelle treffer. Na de face off ging Loyns op het doel af, maar schoot mis terwijl hij eigenlijk had moeten overspelen. Dusseldorf kon meteen de aanval ingaan en met 27 seconden in de derde periode gespeeld te hebben maakte Reimer de 3-2.
Krefeld was enkele minuten lang een beetje de weg kwijt. Een aantal foute passes zorgden ervoor dat Dusseldorf veel druk op Scottie kon zetten.
In de 45ste minuut scoorde Courchaine in een powerplaysituatie de gelijkmaker.
Maar Krefeld speelde puur op wilskracht verder en kwamen weer de aanval in. Binnen twee minuten na de gelijkmaker zette verdediger Heid op aangeven van Driendl de Pinguine weer op voorsprong. Hij wist met een hard afstandshot de puck tussen de paal en Jamie heen te schieten. Een zeer geringe opening was er maar.
In de 52ste minuut kreeg Pietta nog een straf tegen, maar Krefeld kwam de penalty killing goed door.
De laatste minuten van de wedstrijd speelden ze het spelletje slim door het rustig aan te doen. Zoveel mogelijk in puckbezit te blijven door rond te spelen en zo wisten ze hun voorsprong te behouden.
Jamie verliet nog de laatste halve speelminuut het doel, maar dat mocht de Dusseldorfers niet baten. Ze kwamen niet eens meer in de aanval.

Drie doelpunten werden gemaakt door de derde lijn en het vierde door de zevende verdediger op assist van een aanvaller uit de vierde lijn!
Het lijkt erop dat deze lijnen steeds meer in de play offs beginnen te groeien.
Geweldig.

Het stadion was niet uitverkocht met net geen 7.400 toeschouwers. Ook hier heb ik een beetje mijn twijfels bij. Er waren wel hier en daar een paar plaatsen leeg, maar ruim 600 ..... ????
Na de wedstrijd bleven duizenden Krefeld fans op hun plaats om met zijn allen het Fliegerlied te zingen.
En het team kwam ook nog ff kort terug op het ijs om de fans te bedanken.
Ze deden geen ereronde.

Met de 4-3 overwinning volgt er donderdag een zevende en alles beslissende wedstrijd in deze kwart finale.

Perry van Winden
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:hlvEneDfFVK2SM:http://www.1asport.de/sport-bilder/192779_123480.jpg (http://www.1asport.de/sport-bilder/192779_123480.jpg)Viel Gluck und Spass
Schwarz und Gelb,
wir stehen auf eurer Seite,
und wir holen den Sieg mit euch,
und wir holen den Sieg mit euch.
Donnnerstag gehts los!

hopenlijk gaan de Pinguine door mooi te combineren met een minitrip Berlijn ;)

Wendy Tellers
24 maart 2009, 23:03
Kaarten voor donderdag zijn al gedrukt en alles! We zijn dus klaar voor de laatste inspanning tegen Düsseldorf.
Wederom heel erg bedankt Raymond!
Je bent super.

Heb je overigens al een pilsje genomen? :)

Perry van Winden
24 maart 2009, 23:04
Wendy bedankt voor je mooie verslag !

Wendy Tellers
24 maart 2009, 23:07
Zou een serie tegen Berlijn nog mooier zijn als tegen DEG??? Kan ik me niet echt voorstellen.

Niet de DEG of de KEV zijn de grootste winnaars, maar de pure liefhebber die dit hebben mogen meemaken.
Mooie laatste zin Jack!
Maar je hebt wel gelijk.
Als je als ijshockeyliefhebber de hele serie hebt gezien heb je volop kunnen genieten.(maakt niet uit of je KEV fan, DEG fan of ijshockeyfan in het algemeen bent)

Een serie tegen Berlijn .....
Hebben we dat zes jaar geleden niet ook gehad? Dusseldorf - Berlijn - Koln?????
Maar laten we rustig blijven.
Donderdag moet er nog gespeeld worden en het balletje (uh puck) kan beide kanten opgaan.

Stefan van der Spek
25 maart 2009, 07:49
Heb sinds gisteren mijn pc weer op orde en kan nu eindelijk weer normaal internet volgen...
Hannover Scorpions moeizaam naar de halve finales, maar ze staan er wel gelukkig...!!!!

Remco Bambacht
25 maart 2009, 08:44
Ik heb ook maar besloten om naar de zevende wedstrijd te gaan. Lijkt me wel een spannend potje :)

Wendy Tellers
25 maart 2009, 11:12
Ik heb ook maar besloten om naar de zevende wedstrijd te gaan. Lijkt me wel een spannend potje :)
Wordt dit je eerste DEL bezoek van dit seizoen Remco?

Jack Mulders
25 maart 2009, 19:13

Hoe kom je erbij dat het spannend is Remco????

Is al lang uitgemaakt wie door gaat, wordt alleen morgenavond pas bekend gemaakt...

Remco Bambacht
25 maart 2009, 19:29
Wordt dit je eerste DEL bezoek van dit seizoen Remco?

Volgens mij de tweede. Als het ik goed herinner ben ik ook naar de opening geweest in Dusseldorf tegen Mannheim.

Dennis Albers
25 maart 2009, 20:06
Volgens mij de tweede. Als het ik goed herinner ben ik ook naar de opening geweest in Dusseldorf tegen Mannheim.

Dat klopt :-)

Dusseldorf met die walgelijke helmen.

Wendy Tellers
25 maart 2009, 21:44
Uit mijn blote hoofd geteld zal het voor mij de 38ste wedstrijd dit seizoen in de DEL worden en hopelijk niet de laatste van het seizoen. :)
Heb ik ff niet de oefenwedstrijden en bekerwedstrijden meegeteld.

Wendy Tellers
25 maart 2009, 21:48
Wat nog niet vermeld is over de wedstrijd gisteravond in het KoPa:
In de tweede pauze doen ze altijd "puck schieten".
Vier mensen worden dan uit het publiek gehaald en moeten elk vanuit een hoek proberen om zo dicht mogelijk in de middencirkel te schieten.
Daar staat een vatje bier.
Diegene die er het dichtste bij in de buurt komt wint het bier.
Gisteravond waren Raymond en Raoul twee van de vier gelukkigen die het ijs op mochten gaan.
Raymond was de winnaar en daarna kwam Raoul.

Potverdikke, hij gaat het eerste seizoen mee naar het ijshockey en mag meteen tijdens een play off wedstrijd het ijs betreden. :)

Andy Clifton
25 maart 2009, 22:35
Ook wij gaan morgen maar eens kijken in het ISS DOME.Ik wens jullie morgen heel veel succes en hoop dat het seizoen nog even mag duren.Wellicht kunnen we mekaar morgen tijdens de pauzes eens ontmoeten.

Jack Mulders
25 maart 2009, 22:49
Ook wij gaan morgen maar eens kijken in het ISS DOME.Ik wens jullie morgen heel veel succes en hoop dat het seizoen nog even mag duren.Wellicht kunnen we mekaar morgen tijdens de pauzes eens ontmoeten.

Hallo Andy,

Wijzelf staan in het vak bij de Krefeldfans achter de goal bijna onderin.
Je begrijpt dat als we van onze plaats gaan onze plaats wordt ingepikt...

Veel plezier morgen kerel, dat het daverende pot ijshockey mag worden.

Paulie Rousseau
26 maart 2009, 12:04
Alle Krefeld-fans (en Kiontke) veel plezier vanavond.....en Wendy ...dank voor alle verslagen so far...good luck to U all

Wendy Tellers
26 maart 2009, 12:32
Lijkt mij leuk.
Ik ga altijd in de eerste pauze roken.
Als je de trappen afgaat ga ik altijd bij de meest linkse deur naar buiten.
Spreek me maar aan als je denkt mij te herkennen. :)
Ik heb een zwart Vasiljevs shirt aan. Ben klein en heb kort haar. :)

Remco Bambacht
26 maart 2009, 12:37
Joep en ik zitten in vak 114....ben benieuwd!

Andy Clifton
26 maart 2009, 12:48
Wij zitten in vak 217 dus ik zal wat snoep naar beneden gooien. Wendy ik zal probeer. Je te herkennen anders roep naar me als je mij herkent

Jack Mulders
26 maart 2009, 14:38
Wordt tijd dat het gaat beginnen , ben nog nerveuser dan toen ik 3 weken geleden een date had......

Piet de Kort
26 maart 2009, 14:40
Wordt tijd dat het gaat beginnen , ben nog nerveuser dan toen ik 3 weken geleden een date had......

Is SBS6 ook aanwezig???? :goodman:

Jeroen Pilon
26 maart 2009, 15:04
Ik heb tijdens deze serie twee hele spannende partijen in Düsseldorf gezien met voor beide teams een zege. Vanavond is het pas écht alles of niets. Veel plezier iedereen!

Wendy Tellers
26 maart 2009, 15:29
Daar heb ik ook al de hele dag last van!!! En inmiddels hoofdpijn om te barsten.
Maarja. Ik ga nu vertrekken op het werk en dan zien we ons zo meteen bij de grens!

Jeroen Pilon
26 maart 2009, 20:40
Ik zie zojuist op Premiere de DEG met 5-0 winnen van de Krefeld Pinguine. Een terechte overwinning met veel powerplaygoals van Düsseldorfse kant en een onwijs sterke Rob Collins. Hans Zach, vanavond te gast in de studio, weet nu wat hem te wachten staat: een serie tussen zijn Scorpions en de DEG. De andere halve finale zal tussen Berlijn en Mannheim gaan.

Abe Brouwer
26 maart 2009, 20:58
Halve finales: (speeldata 29 maart, 31 maart, 2/3 april, 5 april en 7 april)

Eisbären Berlin-Adler Mannheim
Hannover Scorpions-DEG Metrostars

Roland Kiontke
26 maart 2009, 22:39
Een wedstrijd analyse laat ik aan anderen over ................
Ik wil alleen Krefeld nog een opkikker meegeven , ze hebben een verdomd jonge ploeg die nog potentie heeft om beter te worden ,houd men de ploeg zo'n beetje bij elkaar dan kan er wel wat ontstaan .

Ook nog heel veel beterschap voor de speler van Krefeld die de puck vol in zijn gezicht kreeg , zag er niet al te best uit .

En als laatste dit "wir sind alle eishockeyfans ".

That's it ..........

Toedels........................

Jack Mulders
26 maart 2009, 22:50
Ik zie zojuist op Premiere de DEG met 5-0 winnen van de Krefeld Pinguine. Een terechte overwinning met veel powerplaygoals van Düsseldorfse kant en een onwijs sterke Rob Collins.

Inderdaad een terechte overwinning van Dusseldorf!!!
Na de 2 - 0 (wat ik trouwens 2 toevaltreffers vond) was Krefeld compleet van de kaart en was het alleen nog maar chaos van KEV zijde. Inderdaad Collins was goed maar ook Brandon Reid die me de hele serie beviel ,mag genoemd worden als opvallende speler.Daarnaast liep Krefeld zo´n stomme straffen op dat het het wel fout moest gaan.

En we hebben eindelijk eens een play off stemming meegemaak in de ISS Dome en dat beviel me wel. Jammer dat er voor de neutrale fans weining te genieten viel.

Zonde, dat Krefeld na zo´n knappe eerste 6 wedstrijden , zo het seizoen mag eindigen. Toch heerst er in mijn koppie tevredenheid en een trots gevoel!!
Ben zeer tevreden over dit seizoen, met een beetje sleutelwerk aan de selectie (circa 4 a 5 spelers die nog met de onderhandelingen bezig zijn, maar laat Stephenson aub vertrekken ,wat een eentonige speler,had me meer van hem voorgesteld )

Spelers,fans, technische staf en iedereen die Krefeld op een of andere manier steunt, BEDANKT VOOR DEZE HAPPENING!!

Hierbij wil ik alle DEG fans van harte felicteren met de behaalde halve finale, maak er samen met de andere 3 clubs en fans een leuke strijd van.

Maak vooral reclame voor het ijshockey in het algemeen.

Zo kan me strijdbijl nu gaan begraven::surrender::

Jack Mulders
26 maart 2009, 23:17
Even ter aanvulling, Heid en Stephenson hebben te horen gekregen dat ze mogen vertrekken in Krefeld,: Krefeld zou de 2 laatste buitenlandse plaatsen aan 2 verdedigers willen besteden.
Zou ik niet echt slim vinden ,zou minimaal 1 plaats vergeven aan een buitenlander in de aanval.

Schopper,Driendl en Fortin(deze heeft aangegeven dat ie voor een werkcarriere zou kiezen) zijn de andere twijfelgevallen de rest ligt voor het komend seizoen vast.

Driendl mag van mij wel blijven, Schopper wordt iv gebracht met Amerika, maar vond hem na zijn blessure niet zijn oude nivo halen.

Remco Bambacht
26 maart 2009, 23:41
Krefeld had in de eerste periode een duidelijke overwicht. De eerste en tweede treffer van DEG kwam echt uit de lucht vallen en waren beide lucky goals. Na de tweede treffer was het echter over en uit met Krefeld.

Endrass viel mij bijzonder positief op bij Krefeld, helaas viel hij uit na het harde schot van zijn ploeggenoot dat recht op zijn gezicht kwam.

Die goalie van Krefeld had trouwens niet zijn avond...

Remco Bambacht
26 maart 2009, 23:43
http://static.rp-online.de/layout/showbilder/39104-storr.jpg
http://farm1.static.flickr.com/181/419974734_4d71840393_o.jpg

Oh ja...wat een keepertje he die Storr...

Wendy Tellers
26 maart 2009, 23:46
Een zeer terechte overwinning van Dusseldorf. Meer kan ik er ook niet van maken.
De eerste zes minuten had Krefeld de overhand, maar daarna kwam Dusseldorf ook in de wedstrijd.
In de eerste periode kon het nog alle kanten opgaan. Het was snel heen en weer ijshockey.
Maar inderdaad na de 2-0 was Krefeld nergens meer. Ze hadden nog wel de nodige aanvallen, maar daar kwam weinig uit.
In de laatste periode werd het team enorm ondersteunt door de fans die al lang wisten dat dit het einde van het seizoen was.
Jammer dat het met zo'n nederlaag afgesloten moet worden.

De stemming in Dusseldorf zat er goed in.
En ik ben zelfs zo sportief geweest om bij de ereronde van de Dusseldorfers te klappen.
Ook zij hebben dat verdiend. Zij hebben er mede voor gezorgd dat we zo'n leuke en spannende kwart finale hebben gehad.
Zelfs voor Jamie Storr heb ik geklapt!!! :)
Alleen jammer dat Ramsay erg negatieve en provicerende gebaren maakte tegen de Krefeld fans. Dat verpestte weer een beetje van mijn sympathie die ik afgelopen wedstrijden voor Dusseldorf heb gekregen.

DEG fans hier op het forum, en in het bijzonder Roland die toch al jarenlang iedere wedstrijd gaat, van harte gefeliciteerd. En veel plezier in de halve finale.
Maak er een mooie halve finale van.
En een tip: kom uit die verdediging!!!! Hannover is ook zo'n defensieve ploeg en jullie hebben bewezen dat jullie het beter doen als jullie zelf het spel maken.

Einde ijshockeyseizoen voor ons, maar ik zal het wel via internet blijven volgen.

Wendy Tellers
26 maart 2009, 23:49
Oh ja...wat een keepertje he die Storr...
Sorry Remco, maar als je de hele serie had gezien dan was Scottie beter dan Jamie.
Helaas was hij vandaag niet in topvorm, maar stond er ook vaak alleen voor doordat de verdediging hem in de steek liet.
Zeker op Pavlikovsky heb ik mij in de derde periode gestoord toen hij telkens in de aanval was.
Powerplay, penalty killing, 5-tegen-5 situaties maakte allemaal niets uit. Hij stond vaak voor het doel. En helaas is hij niet meer de snelste en moesten anderen vaak schaatsen om een tegendoelpunt te proberen voorkomen.

Remco Bambacht
26 maart 2009, 23:49
Dat ISS-dome is trouwens een verschrikkelijk slecht ijshockeystadion. Vanaf onze plekken (mittelrang a 43,20 euro) kon je alle actie bij de boarding niet zien. Lang leven KolnArena en dat ding van Krefeld.

Wendy Tellers
26 maart 2009, 23:54
dat ding van Krefeld.
Nou nou nou Remco! Een beetje meer respect voor het KoningPalast.
Dadelijk moeten we jou ook nog laten schorsen voor proviceren! :) :) :)

Wendy Tellers
26 maart 2009, 23:56
Ik ben eens benieuwd wat Endrass heeft. Ik hoop dat het allemaal goed met hem afloopt. Hij bloedde behoorlijk.

Remco Bambacht
26 maart 2009, 23:58
Sorry: Konigspalast?

Wendy Tellers
26 maart 2009, 23:59
Even off topic nu het seizoen er voor ons opzit:
Ik wil iedereen bedanken met wie we hier weer leuke discussies hebben kunnen voeren, de Nederlandse ijshockeyfans die ik dit seizoen heb leren kennen in Krefeld en in het bijzonder ons vast groepje waar we alle wedstrijden mee hebben bezocht. (Raymond, pap, Raoul, Rita, Jackie, Heidi, Annalena, Silvia en Ralf dus)

Wendy Tellers
27 maart 2009, 00:01
Sorry: Konigspalast?
Zeg maar gewoon KoPa, want ik zie net dat ik zelf ook de hele naam verkeerd geschreven heb. :Bonk3:

Remco Bambacht
27 maart 2009, 00:03
Parkeren was trouwens ook weer een uitdaging vanavond. Ongelooflijk overal om dat ISS-dome staan of lege grote parkeerplaatsen waar je niet op mag of braak liggend terrein dat uitstekend dienst kan doen als parkeerplaats....

Frans Doorakkers
27 maart 2009, 05:00
Dank perfektem Powerplay ins Halbfinale

Es ist geschafft! Die DEG METRO STARS haben vor 10.750 Zuschauern im ISS DOME mit einem 5:0-Sieg (1:0, 2:0, 2:0) über die Krefeld Pinguine die Viertelfinal-Serie im siebten Aufeinandertreffen gewonnen. Damit stehen die Rot-Gelben nun im Halbfinale der Playoffs um die Deutsche Meisterschaft und treffen dort im ersten Spiel am Sonntag auf die Hannover Scorpions. Den Grundstein zum Sieg über die Krefelder legte die Mannschaft um Kapitän Daniel Kreutzer mit einem fast makellosen Überzahlspiel, vier der fünf Treffer wurden in numerischer Überlegenheit erzielt. Gleich zweimal durfte sich dabei Mittelstürmer Rob Collins in die Torschützenliste eintragen, besonders sein erster Treffer zum 2:0 war ein kurioses Glanzstück, denn hinter der Torlinie schoss er Gäste-Keeper Scott Langkow an und nutze ihn als Bande, der Puck trudelte dabei tatsächlich ins Tor.

http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014047/0809_po_kev_h4_1.jpg
Scott Langkow am Boden. Der Goalie der Pinguine kassierte fünf Treffer.
Alle Bilder: Peter Koch / American-Sports.Info (http://www.american-sports.info/)

Zuvor hatte Ryan Caldwell in der 17. Minute das erlösende 1:0 erzielt, was seiner Mannschaft endlich ein wenig Sicherheit gab. Denn im ersten Drittel kamen zunächst die Gäste aus der Seidenstadt etwas besser ins Spiel und hatten die gefährlicheren Torszenen. Es dauerte gut sieben Minuten, bis die DEG ihrerseits Druck aufbauen konnte, das aber dann auch gewaltig. Zweimal hatte Peter Ratchuk die Chance, die Führung zu erzielen, kurz darauf scheiterte Shane Joseph aussichtsreich links vorm Gehäuse und auch Patrick Reimer traf nur die Fanghand von Langkow. Der KEV legte aber wiederum einen Zahn zu und so musste der heute glänzend aufgelegte Jamie Storr mehrere Male in höchster Not das 0:0 retten. In der 16. Minute wanderte dann Charlie Stephens für die Gäste auf die Strafbank und die folgende Überzahl konnte dann Caldwell mit seinem umjubelten Führungstreffer nutzen. Auf der Gegenseite konnten die Krefelder ihre Überzahl, als kurze Zeit später Korbinian Holzer auf der Sünderbank schmorte, nicht verwerten. Sekunden vor Schluss des ersten Drittels hatten dann Boris Blank und Chris Harrington Glück: Blank, weil die Schiedsrichter ihm für seinen Bandencheck nur zwei Strafminuten aufbrummten, Harrington, weil der Check ihn entgegen erster Befürchtungen nicht verletzt hatte.

http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014048/0809_po_kev_h4_2.jpg
Die Düsseldorfer waren den Pinguinen immer einen Schritt voraus.

Das resultierende Powerplay verlief im Sande, aber nur wenig später kassierte Dusan Milo die nächste Strafe der Gäste. Nach elf Sekunden folgte das bereits erwähnte Kabinettstückchen von Collins (23.). Und wenn es einmal läuft, dann läuft es: nächste Überzahl, nächster Treffer. Diesmal war es Joseph, der von Caldwell aus dem Slot mustergültig bedient wurde und nur noch einzulupfen brauchte. 3:0 nach der Hälfte des Spiels, das roch nach Vorentscheidung ? zumal die Pinguine kein probates Mittel fanden, um den Anschluss zu halten, weder in Überzahl, noch bei fünf gegen fünf.

http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014049/0809_po_kev_h4_3.jpg
An Jamie Storr gab es heute kein Vorbeikommen.

Im letzten Drittel gaben die Gäste dann verständlicherweise nochmal richtig Gas ? und fingen sich prompt einen Konter ein. Der schnelle Brandon Reid erlief den Puck und passte genau auf den mitgekommenen Adam Courchaine, der mühelos zum 4:0 einschieben konnte (44.). Drei Minuten später vergab Reimer im Alleingang einen neuerlichen Konter. Der Wille der Pinguine schien nun gebrochen. Die Düsseldorfer sicherten die Führung ab und erspielten sich ihrerseits immer noch Möglichkeiten, während die Krefelder ratlos wirkten. Das 5:0 fiel dann erneut im Powerplay, Collins fälschte Ratchuks Schuss unhaltbar ab (51.). Eine Schrecksekunde gab es dann noch, als der Krefelder Michael Endraß von einem abgefälschten Puck hart im Gesicht getroffen wurde und schwer blutend vom Eis geführt werden musste. An dieser Stelle gute Besserung nach Krefeld. Seine Mannschaft kämpfte dann noch darum, wenigstens noch den Ehrentreffer zu erzielen, doch selbst dies blieb ihnen an diesem Abend versagt. So durfte Storr zuguterletzt nicht nur den Einzug ins Halbfinale feiern, sondern auch noch einen Shutout.

http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014050/0809_po_kev_h4_4.jpg
Ein Bild mit Symbolcharakter: Pinguin allein auf weiter Flur.

Nach dem Spiel sprach DEG-Trainer Harold Kreis dem Krefelder Trainer Igor Pavlov und seiner Mannschaft seinen Respekt aus. Das Spiel sei enger gewesen, als es das Ergebnis aussagte. Kreis lobte das effiziente Überzahlspiel, dass seine Spieler in jeder Hinsicht gekämpft hätten und freute sich über die Partie: ?Da wir heute das einzige Spiel hatten, waren wir sozusagen das Zentrum des deutschen Eishockey und jeder, der dieses Spiel gesehen hat, wurde bestens unterhalten?. Doch nicht nur dieses Spiel war sehenswert, die ganze Serie bot allen Zuschauern tolles Eishockey ? da waren sich beide Trainer einig. Damit geht es kommenden Dienstag hoffentlich weiter, wenn die DEG METRO STARS im zweiten Halbfinalspiel auf die Hannover Scorpions treffen (19.30 Uhr, ISS DOME). Sichern Sie sich jetzt Ihre Tickets mit dem bequemen Print@Home-Verfahren im DEG-Onlineshop (http://www.degtickets.de/) oder an allen bekannten Vorverkaufsstellen.

http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/show/1014046/0809_kev_po_h4_4.jpg
Nach dem Erreichen des Halbfinals feiern Fans, Mannschaft und Cheerleader ausgelassen

(ASZ)

Piet de Kort
27 maart 2009, 08:08
Wil jij bovenstaand stuk even vertalen, Frans? Bedankt.

Frans Doorakkers
27 maart 2009, 08:21
ertel ik je zondag wel even Piet

Groetjes Frans

Jeroen Pilon
27 maart 2009, 08:29
Dat ISS-dome is trouwens een verschrikkelijk slecht ijshockeystadion. Vanaf onze plekken (mittelrang a 43,20 euro) kon je alle actie bij de boarding niet zien. Lang leven KolnArena en dat ding van Krefeld.

Irritant is dat he! Midden op de middelste ring zitten is niet bepaald goedkoop en het zicht is daar echt waardeloos. Tijdens game 5 zijn we maar achter de goal en tussen de Krefeld fans gaan zitten, 10 keer beter! :)

Xander van Dijk
27 maart 2009, 08:32
Wir trinken ein alt bier! Let's go metrostars... Zo vet die ISS Dome!

Ludo van Vliet
27 maart 2009, 08:43
Wir trinken ein alt bier! Let's go metrostars... Zo vet die ISS Dome!

Die laatste foto zegt alles over de manier waarop die spelers hun supporters waarderen.

Xander van Dijk
27 maart 2009, 08:44
Ben dr ook wel geweest maar vind de iss dome geweldig! Parkeren in de stad en met taxi of metro naar t stadion. En idd achter de goal zit je prima. Vind dat sfeervak zo vet. Lekker pilsje bestellen op de tribune. Geweldig!

Frans Doorakkers
27 maart 2009, 08:54
Die laatste foto zegt alles over de manier waarop die spelers hun supporters waarderen.
Ludo

Zondag mag jij je supporters wat laten zien en of hoe je ze bedankt. LOL

Groetjes Frans ::champ::

Jack Mulders
27 maart 2009, 09:02
Ik ben eens benieuwd wat Endrass heeft. Ik hoop dat het allemaal goed met hem afloopt. Hij bloedde behoorlijk.

Mickey heeft zijn neus gebroken...

Gelukkig niet in zijn ogen geraakt maar hij kreeg de puck echt vol in zijn gezicht.

Joep Meijsen
27 maart 2009, 09:09

Gelukkig niet in zijn ogen geraakt maar hij kreeg de puck echt vol in zijn gezicht.

Ik kon vanuit mijn stoel de puck erg goed volgen en het gezicht leek echt even in te deuken. Zag er erg eng uit.

Patrick van de Wijgert
27 maart 2009, 09:10

Waar is de andere avater Jack? ;-)

Andy Clifton
27 maart 2009, 09:11
Een zeer terechte overwinning van Dusseldorf. Meer kan ik er ook niet van maken.
De eerste zes minuten had Krefeld de overhand, maar daarna kwam Dusseldorf ook in de wedstrijd.
In de eerste periode kon het nog alle kanten opgaan. Het was snel heen en weer ijshockey.
Maar inderdaad na de 2-0 was Krefeld nergens meer. Ze hadden nog wel de nodige aanvallen, maar daar kwam weinig uit.
In de laatste periode werd het team enorm ondersteunt door de fans die al lang wisten dat dit het einde van het seizoen was.
Jammer dat het met zo'n nederlaag afgesloten moet worden.

De stemming in Dusseldorf zat er goed in.
En ik ben zelfs zo sportief geweest om bij de ereronde van de Dusseldorfers te klappen.
Ook zij hebben dat verdiend. Zij hebben er mede voor gezorgd dat we zo'n leuke en spannende kwart finale hebben gehad.
Zelfs voor Jamie Storr heb ik geklapt!!! :)
Alleen jammer dat Ramsay erg negatieve en provicerende gebaren maakte tegen de Krefeld fans. Dat verpestte weer een beetje van mijn sympathie die ik afgelopen wedstrijden voor Dusseldorf heb gekregen.

DEG fans hier op het forum, en in het bijzonder Roland die toch al jarenlang iedere wedstrijd gaat, van harte gefeliciteerd. En veel plezier in de halve finale.
Maak er een mooie halve finale van.
En een tip: kom uit die verdediging!!!! Hannover is ook zo'n defensieve ploeg en jullie hebben bewezen dat jullie het beter doen als jullie zelf het spel maken.

Einde ijshockeyseizoen voor ons, maar ik zal het wel via internet blijven volgen.

Ondanks dat we de eerste 10 min gemist hebben door drukte op de weg en dat de garage naast het stadion vol was hebben we zitten kijken naar een wedstrijd die toch wel een redelijke tijd spannend bleef.In de eerste periode vond ik het overwicht toch wel voor Krefeld echter echte schoten op het goal van Jamie Storr bleven achterwegen.Het bleven voornamelijk wat inschiet schoten en daar werd deze keeper niet echt warm van.Ik kan er niks aan doen maar ik vind het geen super goalie.Hij oogt wat traag met bewegen en hij is gister eigenlijk niet echt getest.
In de 2de Periode ging het eigenlijk pas echt fout voor Krefeld.Waar verdedigers fout op fout stapelde en er nauwelijks passes behoorlijk aankwamen.Stephenson vond ik een beetje een einzelganger.geen oog voor teamgenoten en maar blijven schaatsen met de puck.Een goalie die in de 2de periode erg ongelukkig was met een 2de goal van Dusseldorf die er nooit in mag vanuit die hoek.Op dat moment slaan irritaties bi Krefeld wel een beetje toe en zie je dat ze toch iets harder gaan spelen(wat de wedstrijd zeker ten goede kwam). Door een paar goed uitgespeelde powerplays stond het met de 2de pauze 3-0 voor Dusseldorf.Ondanks de 3 -0 en de goede eerste periode ingedachte had ik toch nog zo iets van nou wellicht kan Krefeld er nog een wedstrijd van maken.Dit bleek uiteindelijk ijdele hoop en Dusseldorf won deze wedstrijd redelijk eenvoudig waarbij ik moet zeggen dat de 4-0 van Courchaine wel heel mooi uitgespeeld was.
Helaas voor Wendy,Raymond en Jack was hiermee het seizoen voorbij en mogen ze denk ik wel met opgeheven hoofd kijken naar hoe de jonkies in hun team zich ontwikkeld hebben.
Sorry dat ik in de eerste periode er niet was.Ik was onderweg maar op dat moment kwam ik net Larry Suarez tegen.Nou daarna zat de pauze er al weer op.
Verder vond ik een opvallend iets dat Lance Nethery wel heel erg lang(zo'n 2 periodes) met Doug Mason heeft staan praten.Doug de nieuwe coach van DEG??

Jack Mulders
27 maart 2009, 09:12
Even off topic nu het seizoen er voor ons opzit:
Ik wil iedereen bedanken met wie we hier weer leuke discussies hebben kunnen voeren, de Nederlandse ijshockeyfans die ik dit seizoen heb leren kennen in Krefeld en in het bijzonder ons vast groepje waar we alle wedstrijden mee hebben bezocht. (Raymond, pap, Raoul, Rita, Jackie, Heidi, Annalena, Silvia en Ralf dus)

Dit is wederzijds natuurlijk, maar volgend seizoen zul je me nog vaker zien, wendy aangezien ik geen trip naar Canada heb gepland en het zeker is dat ik ook voor eens seizoenskaart ga, dat hebben die jongens en de club wel verdient vind ik.
Ook ik ging iedere week met veel plezier met jullie mee!!

BEDANKT!!!

Jack Mulders
27 maart 2009, 09:14
Waar is de andere avater Jack? ;-)

Zie een van mijn vorige postings , heb de strijdbijl begraven!!!

Wendy Tellers
27 maart 2009, 09:41
Ondanks dat we de eerste 10 min gemist hebben door drukte op de weg en dat de garage naast het stadion vol was hebben we zitten kijken naar een wedstrijd die toch wel een redelijke tijd spannend bleef.In de eerste periode vond ik het overwicht toch wel voor Krefeld echter echte schoten op het goal van Jamie Storr bleven achterwegen.Het bleven voornamelijk wat inschiet schoten en daar werd deze keeper niet echt warm van.Ik kan er niks aan doen maar ik vind het geen super goalie.Hij oogt wat traag met bewegen en hij is gister eigenlijk niet echt getest.
In de 2de Periode ging het eigenlijk pas echt fout voor Krefeld.Waar verdedigers fout op fout stapelde en er nauwelijks passes behoorlijk aankwamen.Stephenson vond ik een beetje een einzelganger.geen oog voor teamgenoten en maar blijven schaatsen met de puck.Een goalie die in de 2de periode erg ongelukkig was met een 2de goal van Dusseldorf die er nooit in mag vanuit die hoek.Op dat moment slaan irritaties bi Krefeld wel een beetje toe en zie je dat ze toch iets harder gaan spelen(wat de wedstrijd zeker ten goede kwam). Door een paar goed uitgespeelde powerplays stond het met de 2de pauze 3-0 voor Dusseldorf.Ondanks de 3 -0 en de goede eerste periode ingedachte had ik toch nog zo iets van nou wellicht kan Krefeld er nog een wedstrijd van maken.Dit bleek uiteindelijk ijdele hoop en Dusseldorf won deze wedstrijd redelijk eenvoudig waarbij ik moet zeggen dat de 4-0 van Courchaine wel heel mooi uitgespeeld was.
Helaas voor Wendy,Raymond en Jack was hiermee het seizoen voorbij en mogen ze denk ik wel met opgeheven hoofd kijken naar hoe de jonkies in hun team zich ontwikkeld hebben.
Sorry dat ik in de eerste periode er niet was.Ik was onderweg maar op dat moment kwam ik net Larry Suarez tegen.Nou daarna zat de pauze er al weer op.
Verder vond ik een opvallend iets dat Lance Nethery wel heel erg lang(zo'n 2 periodes) met Doug Mason heeft staan praten.Doug de nieuwe coach van DEG??
Ik kan wel zeggen dat ik zo'n beetje met ieder woord wat je hier schrijft het eens ben.
Jamie oogt bij mij ook niet als 1 van de beste goalies in de DEL.
Zijn eerste seizoen hier stak hij echt met kop en schouders er boven uit.
Maar tijdens de play offs maakte hij telkens dezelfde fouten.

En om eerlijk te zijn had ik ook nog een beetje hoop na de 3-0.
Zeker gezien de eerste periode waarin Krefeld sterker was en de twee gelukstreffers van de DEG.
Maarja, dat was ijdele hoop.

Ik ben zeker trots op ons team. Het team blijft grotendeels bij elkaar het volgend seizoen. Dus ik zie het helemaal zitten.

Wendy Tellers
27 maart 2009, 09:46
Ondanks dat we de eerste 10 min gemist hebben door drukte op de weg en dat de garage naast het stadion vol was
De Dome was gisteren niet al te goed te bereiken.
Wij hebben ook twee keren in de file gestaan. En door de zenuwen ook nog verkeerd gereden waardoor we op de luchthaven terecht kwamen. Dom dom dom dom.
Maar aangezien we al om half 5 vertrokken waren, waren we toch al om half 7 voor de ijshal.
Ik ben blij dat we de auto meteen tegenover het stadion geparkeerd hadden.
Kost dan wel 5 euro, maar ik had niet door die regen willen lopen na de wedstrijd.
Toen ik vanmorgen opstond had ik toch al zwaar de griep met keelontsteking en alles erbij.
Ik had niet willen weten hoe ik me nu voelde als we ook nog eens zeike nat waren geworden.

Ik stond fijn op de eerste rij achter het doel. Prima zicht en kon alles goed volgen.
Vandaar uit zie je toch echt wel veel meer. Ook gezichtsuitdrukkingen, hoe de spelers schreeuwen etc. Geweldig.

Wendy Tellers
27 maart 2009, 09:50
Verklaar je nader Ludo ......

Jack Mulders
27 maart 2009, 10:14
Wendy, slecht nieuws, in de RP van vandaag staat dat trainer Igor Pavlov morgen naar Rusland vertrekt om daar een contract in de KHL te gaan tekenen.
Pavlov zou daar 4 keer het salaris gaan verdienen ,wat ie in Krefeld verdient.
Er zijn al zelfs kandidaten voor zijn opvolging volgens die krant Doug Mason, Greg Thompson en Greg Poss, Thompson zou de beste papieren hebben.

Hoop dat dit niet waar is dat onze coach ons nu al gaat verlaten.

Patrick van de Wijgert
27 maart 2009, 10:30
Zie een van mijn vorige postings , heb de strijdbijl begraven!!!

Beter ene derby als kwatfinale als 1 of andere tegenstander waar je geen gevoelens voor hebt...

Jeroen Pilon
27 maart 2009, 13:07
Wendy, slecht nieuws, in de RP van vandaag staat dat trainer Igor Pavlov morgen naar Rusland vertrekt om daar een contract in de KHL te gaan tekenen.
Pavlov zou daar 4 keer het salaris gaan verdienen ,wat ie in Krefeld verdient.
Er zijn al zelfs kandidaten voor zijn opvolging volgens die krant Doug Mason, Greg Thompson en Greg Poss, Thompson zou de beste papieren hebben.

Hoop dat dit niet waar is dat onze coach ons nu al gaat verlaten.

Met Mason weet je wat je in huis haalt: een onwijs sympathieke trainer die houdt van tactisch, offensief en aantrekkelijk spel. Poss vind ik minder bij Krefeld passen en zal zelf een spelersgroep willen samenstellen.

Jeroen Pilon
27 maart 2009, 13:11
Beter ene derby als kwatfinale als 1 of andere tegenstander waar je geen gevoelens voor hebt...

Beter een kwarfinale dan helemaal geen play-offs!! :wink:

Jack Mulders
27 maart 2009, 19:21
Met Mason weet je wat je in huis haalt: een onwijs sympathieke trainer die houdt van tactisch, offensief en aantrekkelijk spel. Poss vind ik minder bij Krefeld passen en zal zelf een spelersgroep willen samenstellen.

Ik weet het niet Jeroen.
In Krefeld hebben we mooi ijshockey gezien onder zijn hoede.
Maar toch heb ik ernstige twijfels of hij met de aanwezige jeugd kan omgaan.
Denk daarnaast dat ie te duur zou zijn. Van Poss begrijp ik niet ,dat men hem nog een goede trainer vind.

Heb zelf een voorkeur van Brockmann die van Landshut naar Nurnberg is gegaan ,deze zou wel beter met jongere spelers om moeten gaan en vooral hun de kansen geven om veel te spelen.

Ben me een beetje aan het ergeren, begin nu steeds meer vragen te krijgen over gisteren.Die wedstrijd paste in het geheel totaal niet in de serie, de Krant weet het nu ,dan wisten ze het gisteren dus ook al. Gisteren was een vreemd iets,van Lynn Loyns op het moment dat Endrass van het ijs werd gehaald, de supporters riepen een moment later op Pavlov om hem echt aan te moedigen, Loyns kreeg dat mee en maakt een wegwerpgebaar en smeet kwaad zijn handdoek weg. Was dit frustratie of was dit nieuws al voor de wedstrijd bekend??? Loyns is een harde werker en zou niet zomaar deze aktie uitvoeren.Heb dit gisterenavond nog met Wendy besproken.

Begin nu toch een nare smaak aan de nederlaag te krijgen. Misschien sla ik wel de plank mis, misschien ook niet.

Deze slag doet me op dit moment zeer veel pijn. Van de ene kant te begrijpen maar hij heeft toch niet voor niets pas zijn contract verlengd. Nu laten ze hem zonder slag en stoot vertrekken, een afkoopsom zou ik op zijn minst verwachten en niet een makkelijke vrijgave . Een trainer blijft in slechte tijden en nu blijkt ook in goede tijden niet meer als een passant.

Jack Mulders
27 maart 2009, 19:24

Dat is waar, ik zou me bij Hannover al helemaal kapot moeten ergeren over de speelwijze. Stel je voor dat men tegen hen 7 wedstrijden had moeten spelen.Betonijshockey van de hoogste klasse. Niet om aan te zien.

Jack Mulders
27 maart 2009, 19:25
Beter een kwarfinale dan helemaal geen play-offs!! :wink:

Nieuwe ronde ,nieuwe kansen Jeroen.

Wendy Tellers
27 maart 2009, 20:25
Nee, Jack, we hebben ons gisteren niet vergist.
Ik had het er tijdens de wedstrijd ook al met Heidi over.
Endrass werd geblesseerd het ijs afgevoerd en het publiek was even later "Igor Pavlov" ist der beste man aan het zingen.
Toen maakte Loyns dat wegwerpgebaar naar het publiek en smeet een handdoek weg.
Zowel met jou als met Heidi heb ik het erover gehad dat dat nooit voor het publiek bedoeld kon zijn. Daarvoor is hij te symphatiek. En na de wedstrijd kwam hij de fans gewoon bedanken.
Dus toen was er niets aan de hand.
Eerst dacht ik nog dat hij het voorval met Endrass niet goed gezien had en kwaad was omdat de tegenpartij geen straf kreeg. Maar met dat voorval had Dusseldorf niets te doen en als het wel al zo was zou ik niet begrepen hebben waarom Loyns dan zo tegen het publiek deed.
Nu vallen de puzzelstukjes in elkaar.
Gezien de reactie van onze nummer 27 is het duidelijk dat de spelers het gisteren al wisten.
En nu begrijp ik ook waarom de wedstrijd van gisteren totaal niet in het beeld van de rest van de serie thuishoorde. Niet dat de spelers geen strijdlust toonden, maar ik kan me wel indenken dat dit een knak heeft opgeleverd voor sommigen.

Moet je eens kijken: alle fans hebben deze man in harten gesloten. En logisch. Hij heeft geweldige prestaties geleverd met het team.
En dan dit, met zo'n slechte timing!

Wendy Tellers
27 maart 2009, 20:27
Mason ben ik ook niet zo kapot van.
Zal wel een goede coach zijn en heeft al eens bij Krefeld getraind, maar ik vrees dan voor de jeugd.

Raymond Tellers
27 maart 2009, 22:41
Ik weet het niet Jeroen.
Ben me een beetje aan het ergeren, begin nu steeds meer vragen te krijgen over gisteren.Die wedstrijd paste in het geheel totaal niet in de serie, de Krant weet het nu ,dan wisten ze het gisteren dus ook al. Gisteren was een vreemd iets,van Lynn Loyns op het moment dat Endrass van het ijs werd gehaald, de supporters riepen een moment later op Pavlov om hem echt aan te moedigen, Loyns kreeg dat mee en maakt een wegwerpgebaar en smeet kwaad zijn handdoek weg. Was dit frustratie of was dit nieuws al voor de wedstrijd bekend??? Loyns is een harde werker en zou niet zomaar deze aktie uitvoeren.Heb dit gisterenavond nog met Wendy besproken.

Zouden de spelers zoveel frustraties van zo'n bericht hebben? Zou kunnen, ik weet het niet, maar in elk geval leek het spel gisteren nergens naar. Inzet vond ik ondermaats en ook de straffen waren weer dom. Goed, Stephenson is gewoon dom. Maar het zou met elkaar te maken kunnen hebben. Ben niet gecharmeerd van zo'n acties van spelers of coaches die onder hun contract uit proberen te komen en dat tijdens het seizoen.

Ger Tellers
28 maart 2009, 10:24
Wat een waardeloos figuur die trainer,heb in begin van het siezoen al geschreven
dat hij bij bepaalde dingen niet ingreep.
Deze man was in de play offs met zich zelf bezig en niet met de club,wie gaat over een contract bij een andere club onderhandelen als men nog volop in de play offs zit?
Blij dat ze bij een club zijn en zeggen dat ze het naar hun zin hebben en als er een komt met meer geld interesseert de club niet meer en dan zeggen hij heeft hart voor de club,die daar intrapt is er nu achter gekomen hoe trainers zijn.
En dat de fans ook nog zingen Du bist der beste, hadden beter kunnen zingen als altijd Du bist scheisse wie die DEG.

Abe Brouwer
29 maart 2009, 20:20
Vandaag werd wedstrijd 1 gespeeld in de halve finale:
Eisbären Berlin-Adler Mannheim 4-0
Hannover Scorpions-DEG Metrostars 5-2

Ger Tellers
29 maart 2009, 20:31
De favoriten beginnen met duidelijke zeges.
Met 5 goals denk ik dat Hannover eens niet zo defensief gespeeld heeft.
Toch een zware nederlaag voor Manheim vind ik.

Jeroen Pilon
29 maart 2009, 20:34
Wat was Düsseldorf zwak zeg! Misschien zijn de accu's een beetje leeg geraakt na de spannende en lange serie tegen Krefeld. Alleen al in de eerste periode was de kansenverhouding 22-7. Met zoveel domme straffen en weinig discipline zie ik ze niet snel van Hannover winnen.

Stefan van der Spek
29 maart 2009, 20:46
Lekker begin van Hannover tegen DEG...!!!

Wendy Tellers
29 maart 2009, 21:36
Zoals ik heb begrepen is het nog niet eens zeker of Pavlov vertrekt!
Wel dat hij een aanbieding heeft gekregen.

Wendy Tellers
29 maart 2009, 21:50

Begin komende week zal Endrass geopereerd worden.

Wendy Tellers
29 maart 2009, 21:55
Lekker begin van Hannover tegen DEG...!!!
En Dusseldorf had ook nog de scheidsrechter mee: Looker. :)

Wendy Tellers
29 maart 2009, 21:58
Wat was Düsseldorf zwak zeg! Misschien zijn de accu's een beetje leeg geraakt na de spannende en lange serie tegen Krefeld. Alleen al in de eerste periode was de kansenverhouding 22-7. Met zoveel domme straffen en weinig discipline zie ik ze niet snel van Hannover winnen.
Over de hele wedstrijd heeft Hannover 42 schoten op doel gehad en Dusseldorf 24.
Had ik niet verwacht van Hannover die juist het meest defensieve ijshockey in de DEL spelen.
Gezien de serie die we net achter de rug hebben zal Dusseldorf ook wel weer op de verdediging hebben gespeeld.
Ik begrijp dat niet.
Twee van de zeven wedstrijden hebben ze zelf grotendeels het spel gemaakt en dat leverden hen toch twee belangrijke zeges op.

Stefan van der Spek
31 maart 2009, 20:15
Hannover op dit moment net op een 3-2 achterstand gezet in Düsseldorf

Stefan van der Spek
31 maart 2009, 20:35
Gatver vlak voor tijd 4-2 empty net voor DEG...!!! afgelopen 1-1 series...

Ger Tellers
31 maart 2009, 20:59
Wat een zware nederlaag voor de Eisbaren 6-1,die hebben het er mooi bij laten liggen.
DEG hersteld zich en wint van Hannover met 4-2.
Tussenstand nu 1-1,vermoed dat het over 5wedstrijden gaat.

Wendy Tellers
1 april 2009, 08:40
Wat een zware nederlaag voor de Eisbaren 6-1,die hebben het er mooi bij laten liggen.
DEG hersteld zich en wint van Hannover met 4-2.
Tussenstand nu 1-1,vermoed dat het over 5wedstrijden gaat.
Met een finale Berlijn - Dusseldorf????
Nee, ik weet het niet.
Je ziet maar weer dat je niets kan voorspellen.
Eerst duidelijke overwinningen voor Berlijn en Hannover en nu voor Mannheim en Dusseldorf.

Stefan van der Spek
1 april 2009, 19:01
Met een finale Berlijn - Dusseldorf????
Nee, ik weet het niet.
Je ziet maar weer dat je niets kan voorspellen.
Eerst duidelijke overwinningen voor Berlijn en Hannover en nu voor Mannheim en Dusseldorf.

Heb de wedstrijd gezien (live stream) en het was een gelijkopgaande wedstrijd in Düsseldorf..de gene die een fout zou maken zou de wedstrijd kunnen verliezen zo werd al gezegd in de 3de en dat gebeurde...Hannover in de aanval maar deze wordt niet goed uitgevoerd, een counteraanval zorgde voor de 3-2 en daarna moest Hannover en probeerde het ook maar kon DEG hierop inspelen en uiteindelijk nog de empty net goal voor de 4-2...!!!!
Maar goed zo won Hannover de 1ste wedstrijd ook door erg scherp te beginnen en vervolgens toch nog momentum mee te geven aan DEG...dan is 5-2 een mooie uitslag maar zegt het niets over het verloop van de wedstrijd...DEG heeft in Hannover maar weinig laten zien, maar die 2 goals hadden er bijna weer een wedstrijd van gemaakt in Hannover....
Het zal denk ik ook een zeer close series worden helemaal tot het eind...ik als Hannover fan mag hopen dat het thuisvoordeel voor de Scorpiosn blijft dan komt het wel goed :)

Stefan van der Spek
2 april 2009, 19:17
DEG @ Hannover 2-2 nu na 1ste periode, in game 3 met een 1-1 stand in de series....behoorlijk gelijkopgaand nog altijd :) Mooier kan haast niet voor playoffs wedstrijden...!!!

Stefan van der Spek
2 april 2009, 19:21
Geweldig...de kracht van Hannover...DEG vol in de aanval weten de puck meer dan 30 seconden aanvallend in Hannover vak te houden met enkele goede aanvallen, Hannover blijft overeind en op het moment dat de line van DEG vermoeit raakt..slaat Hannover toe...Herpeger met een knappe solo actie...3-2 Hannover kort na het begin in de 2de dus....

Stefan van der Spek
2 april 2009, 19:25
4-2 Vikingstad :) 5 minuten in de 2de periode voor Hannover...

Stefan van der Spek
2 april 2009, 20:08
5-2 Hannover in de 3de periode goal van Sacha Goc...:)

Stefan van der Spek
2 april 2009, 20:18
en 6-2 Hannover nu een goal van Mitchell...!!!! helemaal verdiend...

Stefan van der Spek
2 april 2009, 20:21
9 minuten voor het eind van de 3de periode de 3-6 goal voor DEG van Boon

Stefan van der Spek
2 april 2009, 20:35
Eindstand 6-3 winst Hannover tegen DEG

Wendy Tellers
3 april 2009, 07:56
4-2 Vikingstad :) 5 minuten in de 2de periode voor Hannover...
Zeer pijnlijk!!!! Ex-Dusseldorfer (maar liefst 7 seizoenen op rij heeft hij voor de DEG gespeeld) scoort de winnende goal en zet Hannover op voorsprong in deze reeks!

Wendy Tellers
3 april 2009, 07:58
DEG @ Hannover 2-2 nu na 1ste periode, in game 3 met een 1-1 stand in de series....behoorlijk gelijkopgaand nog altijd :) Mooier kan haast niet voor playoffs wedstrijden...!!!
Zo hebben wij zes wedstrijden in de kwart finale gezien. Pas in de laatste wedstrijd was er een duidelijk verschil.
Zoals ik al halverwege het seizoen schreef waren de teams zeer aan elkaar gewaagd in de top 10.

Stefan van der Spek
3 april 2009, 14:57
Zo hebben wij zes wedstrijden in de kwart finale gezien. Pas in de laatste wedstrijd was er een duidelijk verschil.
Zoals ik al halverwege het seizoen schreef waren de teams zeer aan elkaar gewaagd in de top 10.

Inderdaad zijn de teams erg aan elkaar gewaagd geweest dit jaar en ook in de playoffs...tjsa...als het om de series gaat dan kan je niets mooiers wensen dan zulke close matches...maar goed als fan een specifieke team...kan hoe sneller hoe beter...natuurlijk niet anders...!!!!
Maar hoe dan ook zeggen grote uitslagen niet altijd iets over de wedstrijd...alleen gisteravond was Hannover duidelijk heer en meester...DEG leek erg vermoeid, en eigenlijk de hele 2de en 3de periode futloos en onopvallend...
Benieuwd of ze de energie kunnen opbrengen om thuis er een wedstrijd van te maken...ze zullen wel moeten, zo niet dan zit Hannover in de finale en dan is het seizoen al geslaagd met een finale plek in de beker, de 2de plek in de competitie en dan hopelijk voor Scorpions fans nog een finaleplek in de playoffs...

Ger Tellers
3 april 2009, 21:10
Wat een rare halve finale tussen Eisbaren en Manheim,is er zoveel verschil in de Playoffs tussen hun in uit en thuis?
Nu wint Eisbaren met 4-0,\manheim heeft in 2uitwedstrijden nog niet gescoord.

Abe Brouwer
5 april 2009, 10:10
Valt vandaag de beslissing wie de DEL-finale gaan spelen? Zowel Eisbären Berlin als Hannover Scorpions leiden beide met 2-1 en vandaag is de 4e wedstrijd in beide series. Of kunnen Adler Mannheim en DEG Metrostars nog een 5e wedstrijd afdwingen?

14.30 Adler Mannheim-Eisbären Berlin
18.30 DEG Metrostars-Hannover Scorpions

Stefan van der Spek
5 april 2009, 13:03
Heb er zin in...vanavond 18:30 uur ga ik er weer voor zitten...doet DEG zijn thuisplicht dan wordt het weer verkassen naar Hannover of kan Hannover het z'n kansen benutten in Düsseldorf om een finale plek te halen.....!!!!!

Xander van Dijk
5 april 2009, 13:45
Is het toevallig ook ergens te volgen op de duitse tv?

Stefan van der Spek
5 april 2009, 15:47
Is het toevallig ook ergens te volgen op de duitse tv?

Voor zover ik weet niet...!!! je kan het volgen via een betaalzender...ben effe de naam kwijt van de zender...!!!

Ger Tellers
5 april 2009, 15:55
Eerste finalist bekend ,Eisbären wint in Manheim met 4-6,na met 4-2 achter gestaan te hebben.

Stefan van der Spek
5 april 2009, 17:57
DEG begon sterk en kwam snel op 1-0, maar Hannover kwam terug 1-1 en in hele korte tijd 2 goals van DEG 3-1 voorsprong met een zeer open wedstrijd...waar Hannover probeert te controleren maar waar DEG erg effectief is..

Stefan van der Spek
5 april 2009, 18:00
alhoewel de laatste minuten DEG nu duidelijk dicteert...vooral ook door de PP...

Stefan van der Spek
5 april 2009, 18:06
3-1 voor DEG einde 1ste periode...goede uitgangspositie maar het kan zo kantelen...Hannover had nog vlak voor het einde van de periode 2 grote kansen op de aansluitingstreffer en er zit ook eindelijk een beetje pit in de wedstrijd, kleine opstootjes etc....mooi voor de series, mooi voor de playoffs...Hannover moet uit de penalty box blijven willen ze kans maken...

Stefan van der Spek
5 april 2009, 18:25
Mooie aansluitingstreffer van Hannover 2-3 nu en verdiende goal...!!! kijken of ze hiermee DEG weer onder druk kunnen zetten..

Stefan van der Spek
5 april 2009, 18:29
WHOEEHHHHHH 3-3 goal Hannover....!!!!!

Stefan van der Spek
5 april 2009, 18:40
whooooww...zo mooi spel van Hannover...het publiek in Dusseldof wordt helemaal gek...lijkt wel powerplay en Hannover speelt maar rond, tikt geweldig DEG weg en kan tussen de aanvallen door gewoon meerdere malen van lines wisselen...en ze blijven in het aanvalsvak...

Stefan van der Spek
5 april 2009, 18:47
3-3 einde 2de periode, wedstrijd helemaal open, maar Hannover is op dit moment heer en meester op het ijs...!!!

Stefan van der Spek
5 april 2009, 19:30
laatste 2 minuten...DEG had de kans om een voorsprong te forceren met een PP, maar niet gelukt...!!!

Stefan van der Spek
5 april 2009, 19:32
Einde 3de periode 3-3 nog steeds...een alles bepalende goal gaat dus bepalen wat er verder gaat gebeuren deze series....

Stefan van der Spek
5 april 2009, 19:55
pfff wat een schijtgoal...4-3...maar hij telt...!!! en het wordt een 5de game in Hannover...

Stefan van der Spek
5 april 2009, 19:56
DEG verdiende het op basis van t 2de deel van de 3de periode en in OT wel...maar de angst om te verliezen zat er goed in 1 goal voor Hannover was genoeg voor de finale..!!! Nu maar hopen dat Hannover thuis geen steken laat vallen...!!!

Joep Meijsen
5 april 2009, 19:57
Joep Meijsen neuriet iets over altbier.

Remco Bambacht
5 april 2009, 20:32
Joep Meijsen neuriet iets over altbier.

Wir haben in Dusseldorf die langste Theke der Welt lalalalalala!

Jeroen Pilon
5 april 2009, 21:28
Ohne Düssel wärt Ihr nur ein Dorf

Spannende wedstrijd. Wie weet krijgen de Scorpions het stadion nu eindelijk weer eens vol haha.

Jack Mulders
5 april 2009, 21:33
wir haben in dusseldorf die langste theke der welt lalalalalala!

kaputt gemacht!!!