View Full Version : DEL Playoffs 2009
Wendy Tellers
6 april 2009, 07:31
Wir haben in Dusseldorf die langste Theke der Welt lalalalalala!
Kaputt gemacht!!!!! :)
Wendy Tellers
7 april 2009, 20:42
Na 44 minuten gespeeld te hebben in de vijfde wedstrijd staat het 1-1 in Hannover.
Wendy Tellers
7 april 2009, 20:48
Overigens wel leuk:
Duisburg haalde in 2006/2007 Matt Dzieduszycki naar Duitsland en het jaar erna Adam Courchaine.
Matt speelt nu zijn tweede seizoen bij Hannover en Adam zijn eerste bij Dusseldorf.
En deze heren hebben nu ook de doelpunten gemaakt!!
Jammer dat de teams met meer geld telkens de goede spelers in Duisburg weg haalden.
Wendy Tellers
7 april 2009, 20:51
En inmiddels 1-2 voor Dusseldorf met nog 10 minuten te spelen!
Joep Meijsen
7 april 2009, 20:54
Spannend. Heb de Sopcast-stream erbij aangezet :-)
Wendy Tellers
7 april 2009, 20:54
Voor zover ik weet niet...!!! je kan het volgen via een betaalzender...ben effe de naam kwijt van de zender...!!!
Ik denk dat je Premiere bedoelt.
Een zender waar de fans in de hal niet blij mee zijn ........
Waarschijnlijk is daarom ook de derde wedstrijd tussen Hannover en Dusseldorf op donderdag gespeeld.
Dan kan Premiere beide wedstrijden uitzenden.
Andy Clifton
7 april 2009, 20:55
Waarbij het een erg spannende partij is. Die in de 1ste periode voor hannover was en einde 2de periode volledig kantelde en nu is dusseldorf veel beter is wachten. Op de 1-3
Wendy Tellers
7 april 2009, 20:55
Kan je ergens beelden volgen Joep?
Joep Meijsen
7 april 2009, 20:56
Via het programma Sopcast
sop://broker.sopcast.com:3912/36451
Wendy Tellers
7 april 2009, 20:57
Nog vier minuten. Komop Scorpions!!!!
Joep Meijsen
7 april 2009, 21:00
Straf tegen Hannover drie minuten voor tijd...ging wellicht wel een halve hooking aan vooraf. Goc mag gaan zitten.
Andy Clifton
7 april 2009, 21:00
Hannover vind ik er niet echt meer voor vechten terwijl het er nog wel in zit. Vervelende en domme straf van N.Goc
Wendy Tellers
7 april 2009, 21:03
Waarom halen ze Dimitri niet van het ijs?
Andy Clifton
Laatste minuut
Joep Meijsen
Hannover vind ik er niet echt meer voor vechten terwijl het er nog wel in zit. Vervelende en domme straf van N.Goc
Eens. Maar dat was toch een heel grote kans...
Andy Clifton
7 april 2009, 21:04
Zal nu wel gebeuren hadden net een man minder en 5-5 met keeper eraf verlies je altijd
Wendy Tellers
7 april 2009, 21:04
Ik kan helaas de beelden niet zien.
Andy Clifton
7 april 2009, 21:05
1-3 met nog 7 sec te gaan
Joep Meijsen
Da Sind Wir im Wald hier....Brandon Reid!
Wendy Tellers
Over en uit voor Hannover.
Reid scoort de 1-3.
Joep Meijsen
7 april 2009, 21:06
Ik kan helaas de beelden niet zien.
Als je Sopcast open hebt staan, moet je even kiezen voor het afspelen in een andere media player. Bij voorkeur VLC Media Player.
Wendy Tellers
7 april 2009, 21:07
Da Sind Wir im Wald hier....Brandon Reid!
Ik heb toch liever een vers pilsje. :)
Wendy Tellers
7 april 2009, 21:07
Als je Sopcast open hebt staan, moet je even kiezen voor het afspelen in een andere media player. Bij voorkeur VLC Media Player.
Eens kijken of het tijdens de finale wedstrijden lukt.
Wendy Tellers
7 april 2009, 21:09
Roland, gefeliciteerd met je cluppie!
Ze staan toch maar weer mooi in de finale.
Veel succes en plezier gewenst komende wedstrijden.
Joep Meijsen
7 april 2009, 21:09
Ik heb toch liever een vers pilsje. :)
Mijn maag staat op dit moment helemaal geen bierconsumptie toe. ::madd::
Maar leuk om nog het einde van de wedstrijd mee te pikken. Ik heb niet echt een favoriet in Duitsland, maar wel een zwakke plek voor de Düssies.
Wendy Tellers
7 april 2009, 21:10
Mijn maag staat op dit moment helemaal geen bierconsumptie toe. ::madd::
Ben je ziek Joep?
Joep Meijsen
7 april 2009, 21:12
Ben je ziek Joep?
Beetje. Maar niks wat me uit Polen gaat houden, hoop ik.
Wendy Tellers
7 april 2009, 21:14
Beetje. Maar niks wat me uit Polen gaat houden, hoop ik.
Beterschap Joep. Hopelijk ben je snel beter en veel plezier in Polen!
Abe Brouwer
7 april 2009, 21:45
Het speelschema voor de DEL-finale:
Donderdag 9 april: 19.30 Eisbären Berlin-DEG Metrostars
Zaterdag 11 april: 17.30 DEG Metrostars-Eisbären Berlin
Maandag 13 april: 14.30 Eisbären Berlin-DEG Metrostars
Woensdag 15 april: 19.30 DEG Metrostars-Eisbären Berlin (indien nodig)
Vrijdag 17 april: 19.30 Eisbären Berlin-DEG Metrostars (indien nodig)
Jeroen Pilon
7 april 2009, 21:57
Hmn jammer dit, had eigenlijk alweer een leuk reisje naar Hannover in gedachten. Ik wens de DEG fans een leuke finaleserie!
Ger Tellers
7 april 2009, 22:43
Lets go Eisbären laat zien dat jullie de beste zijn en verdiend meister werden.:bear::bear:::happy::
Stefan van der Spek
7 april 2009, 23:34
Damnn jammer maar helaas...Een mooi seizoen voor Hannover gaat toch voorbij, maar het was een mooi jaar...in januari dacht ik nog dat het team het nog erg moeilijk zou krijgen, maar telkens konden ze mindere momenten met hele goede afwisselen...en juist in de playoffs leek het er weer in te zitten...hadden ze het willen beslissen dan had het in de 2 uitwedstrijden moeten gebeuren tegen DEG, maar dat gebeurde helaas niet...!!!
Ik heb de wedstrijd niet gezien vanavond, moest werken, wel de tussenstand in de gaten gehouden, weet dus niet hoe het allemaal eraan toe ging...maar hoe dan ook DEG succes in de finale...ben bang dat Reid niet kan gaan voorkomen dat Berlin de finale gaat pakken....
Xander van Dijk
8 april 2009, 06:10
Wir trinken ein alt bier! Go metrostars... Ik zal sopcast ook maar even instaleren...
Remco Bambacht
8 april 2009, 09:38
Alle Dussies gefeliciteerd, jammer dat we in Polen zitten anders konden we nog een finalewedstrijd meepikken. Hoewel Torun <> Berlijn......dat is te doen!
Wendy Tellers
8 april 2009, 12:24
Kaputt gemacht!!!!!! :)
Mijn voorkeur gaat toch naar Berlijn toe.
Na Krefeld en Duisburg komen bij mij Hamburg en Berlijn.
Dat is al jaren en jaren zo.
Vandaar mijn voorkeur.
En niet eens meer wegens mijn anti-Dussie gedrag. Want dat begint toch wel wat af te nemen hoor. :)
Wendy Tellers
8 april 2009, 12:27
Alle Dussies gefeliciteerd, jammer dat we in Polen zitten anders konden we nog een finalewedstrijd meepikken. Hoewel Torun <> Berlijn......dat is te doen!
Weet je hoe we deze fans in Krefeld noemen????
Gelegenheidssupporters of successupporters!!! :) :)
Maarja, in Dusseldorf maakt het niets uit. De hal is toch niet uitverkocht en hebben de vaste fans er geen nadeel bij. :) :)
Ook jou veel plezier in Polen gewenst Remco!
Hopenlijk krijgen we mooie verslagen te lezen.
Joep Meijsen
8 april 2009, 12:52
Ik noem het liever ijshockeyliefhebber, maar als het beestje maar een naam heeft :grin:
Ger Tellers
8 april 2009, 13:29
Maarja, in Dusseldorf maakt het niets uit. De hal is toch niet uitverkocht en hebben de vaste fans er geen nadeel bij. :) :)
Na de Haie het vorig jaar krijgen nu de Dussies ineens Nederlandse fans .
Die Eisbären machen die langste täke der welt kaput.
Patrick van de Wijgert
8 april 2009, 15:32
Jaloers?
Nur ein wort: FINALE !!!!
as zaterdag EHV Munchen-Towerstars Ravensburg
Remco Bambacht
8 april 2009, 15:37
Immer wieder, immer wieder, immer wieder Dusseldorf!
Maar even serieus..ik ben geen fan van Dusseldorf, ik heb geen voorkeur in Duitsland omdat ik er verder geen binding mee heb. Ik ga in de DEL kijken omdat ik graag ijshockey kijk en omdat het seizoen in Nederland afgelopen is.
Stefan van der Spek
8 april 2009, 16:29
Mij kan het echt geen biet schelen wie de finale nu wint hehe...!!! maar hoop voor fans van 1 van de teams dat het een mooie series wordt ...en dat is dan ook weer mooi voor fans van ijshockey algemeen...!!!!
Roland Kiontke
8 april 2009, 19:01
Het mag duidelijk zijn dat Bärlin de favoriet is op de titel , ik zou zelf zeggen dat de kansen 70% voor de Eisbären en 30% voor de DEG zijn.
Berlijn is een ontzettend goede ploeg die ook terecht de DEL ranglijst aanvoeren .
Het leuke van deze finale reeks zijn de commentaren uit de forums van Krefeld en Die Haie .
Voor Krefeld is absoluut Berlijn de lieveling , bij die Haie is het pest of cholera :vom: .
Hahahaha ze kunnen niet kiezen want beide zijn niet bepaald geliefd , ik had hetzelfde in 2003 :mrgreen:.
Ze vinden zelfs dat het desastreus seizoen voor hun nog niet is afgelopen en dat dit de kroon is . :smiley_kec:
Maar alles blijft wel op een normale gezonde rivaliteit ::thumbsup::.
Zo nu moet mijn DEG de kans die ze niet hebben benutten en winnen tegen Goliath.
En anders blijft altijd nog het in Duitsland populaire woord .....................................
Vice meister vice meister olé olé.............
Toedels...............
Wendy Tellers
8 april 2009, 21:30
Jaloers?
Nur ein wort: FINALE !!!!
as zaterdag EHV Munchen-Towerstars Ravensburg
Waar moet ik jaloers op zijn Patrick?
Volgens mij is er op dit moment maar eentje waar ik op dit forum jaloers op kan zijn en dat is Roland.
Zijn favoriete team waar hij wekelijks naar gaat kijken zit in de finale.
Maar dat gun ik Roland van harte.
Dit is geen jaloersheid dus. Ik zou ook wel willen dat wij dat hadden gehaald.
Maar het had niet zo mogen zijn.
Maar verders zijn er maar weinig mensen hier waar ik jaloers op kan zijn.
Jeroen Pilon
8 april 2009, 21:31
Ik vind de haat tegen Berlijn die onder de Keulse fans wel wat overdreven en overschat. Men moet niet vergeten dat er ooit zelfs een 'Fanfreundschaft' tussen beide supportersgroepen is geweest. Sinds Berlijn weer bovenin meedraait is dat alleen verleden tijd. Dit neemt niet weg dat er ook een groep is die van die vriendschap nooit wat heeft moeten weten... volgens sommigen is er nog altijd niet één Duitsland.
Het was overigens erger geweest als de finale Düsseldorf-Mannheim was geweest. Wedstrijden tegen Mannheim hebben tegenwoordig meer lading dan de Rheinische Derby's tegen de DEG, laat staan de wedstrijden tegen de Eisbären.
Wendy Tellers
8 april 2009, 21:35
Immer wieder, immer wieder, immer wieder Dusseldorf!
Maar even serieus..ik ben geen fan van Dusseldorf, ik heb geen voorkeur in Duitsland omdat ik er verder geen binding mee heb. Ik ga in de DEL kijken omdat ik graag ijshockey kijk en omdat het seizoen in Nederland afgelopen is.
Juist, deze reactie is zeer begrijpelijk.
Redelijk dicht bij huis leuk ijshockey kunnen zien.
En het seizoen hier is toch al afgelopen.
Wat wil je dan nog meer?????
Wendy Tellers
8 april 2009, 21:41
Voor Krefeld is absoluut Berlijn de lieveling
Dat komt ook omdat de fans van Krefeld en Berlijn zich goed verstaan.
Een fangroep uit Berlijn heeft Krefeld in 2003 ondersteund en dat heeft een binding met zich meegebracht.
Ger Tellers
9 april 2009, 12:14
De eerste keer dat ik de Eisbären zag was 18jaar geleden en wel in Dusseldorf aan de Brehmstrasse,ik had een beetje medelijden met de Eisbären wand ze klungelden altijd
onderaan en heb sindsdien altijd een beetje met hun meegeleefd.
Als de DEG Meister word en het is verdiend heb ik er best vrede mee.
Ger Tellers
9 april 2009, 21:39
Eissbären wint nipt de eerste wedstrijd met 3-2
Michel Ruipers
10 april 2009, 13:37
Eissbären wint nipt de eerste wedstrijd met 3-2
http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/eishockey/2009/04/09/del-playoff-finale/eisbaeren-berlin-duesseldorfer-deg.html
Voor de samenvatting
Ger Tellers
10 april 2009, 13:48
Thanks Michel::limburg::
Ger Tellers
11 april 2009, 19:49
DEG wint de 2de wedstrijd met 3-1 en de stand nu 1-1
De langste teke der welt is toch niet zo eenvoudig kapot te maken,is zeker hard hout.
Wendy Tellers
12 april 2009, 09:55
DEG wint de 2de wedstrijd met 3-1 en de stand nu 1-1
De langste teke der welt is toch niet zo eenvoudig kapot te maken,is zeker hard hout.
Hahaha. Ja, dat zal wel.
Worden de Dusseldorfers dan eindelijk weer eens kampioen?
Ze hebben dan wel een zware strijd moeten leveren in de play offs.
Maar wel een terechte beloning.
In ieder geval volgen er nog minimaal 2 wedstrijden.
Michel Ruipers
12 april 2009, 11:24
en weer de samenvatting!!!
Wat een sfeer he!!!!
http://www.bild.de/BILD/video/clip/no-pre-roll/2009/04/12/video-del-finale-2,templateId=renderBuehne.html
Ger Tellers
13 april 2009, 16:55
Eisbären winnen 3de wedstrijd duidelijk met 5-1,stand nu 2-1.
Woensdag misschien de laatste wedstrijd want de teke begint in mekaar te storten.
Peter van Roovert
14 april 2009, 13:48
wie gaat er morgen naar dusseldorf ?
Wendy Tellers
14 april 2009, 16:53
Dat zal toch wel uitverkocht zijn????
Wendy Tellers
14 april 2009, 16:54
Woensdag misschien de laatste wedstrijd want de teke begint in mekaar te storten.
De fans van Berlijn zijn er al zeker van dat ze het morgen gaan afmaken.
Gisteren zongen ze halverwege de derde periode: 70 Minuten, ihr habt noch 70 Minuten.
Maarja, dat zelfde geldt dan ook voor de Eisbaren. :)
Peter van Roovert
14 april 2009, 21:21
Dat zal toch wel uitverkocht zijn????
had zaterdag na de wedstijd meteen 2 tickets besteld dus ik ben erbij was alleen benieuwd wie er nog meer gaan vanuit nederland
vind het alleen stom dat zon sterke competitie als del een best of 5 halve en finale spelen
Roland Kiontke
14 april 2009, 21:24
Ik :smiley_deg:.
Het wordt morgen lood en lood zwaar voor mijn DEG , dat moge duidelijk zijn .
Voor mij wordt het of morgen scheren of vrijdag , ik hoop natuurlijk op vrijdag .
Let op , ik heb me een week voor de play-offs begonnen voor het laatst geschoren !!!
Grizzly Adams anyone .
En dit is de kaarten situatie :
Kontingent der DEG METRO STARS ausverkauft!
Das Kontingent der DEG METRO STARS (12.400) für das morgige vierte Finalspiel gegen die Eisbären Berlin (19.30 Uhr) ist ausverkauft. ISS DOME-Betreiber DüsseldortfCongress bietet aber noch Tickets in zwei unterschiedlichen Kategorien an:
- "Normale" Sitzplätze ohne Catering und VIP-Zugang unter 0211 / 775057
- Business-Seats im Mittelrang der Haupttribüne unter 0211 / 15981268.
Ik verwacht eigenlijk ook een nederlaag maar zoals onze buren zeggen "die hoffnung stirbt zuletzt ".
Toedels .................
Wendy Tellers
15 april 2009, 10:23
Voor mij wordt het of morgen scheren of vrijdag , ik hoop natuurlijk op vrijdag .
Let op , ik heb me een week voor de play-offs begonnen voor het laatst geschoren !!!
Grizzly Adams anyone .
Kijk ...... daarom herkende ik je niet tijdens de kwartfinale!!!!!
Succes en veel plezier vanavond Roland.
Wendy Tellers
15 april 2009, 10:24
had zaterdag na de wedstijd meteen 2 tickets besteld dus ik ben erbij was alleen benieuwd wie er nog meer gaan vanuit nederland
vind het alleen stom dat zon sterke competitie als del een best of 5 halve en finale spelen
Aan jou ook veel plezier gewenst Peter.
Voor wie ben je? Of gewoon neutraal toeschouwer?
Abe Brouwer
15 april 2009, 20:47
DEG leidt na 14 minuten in de 2e periode met 2-1
Abe Brouwer
15 april 2009, 21:18
Na bijna 4 minuten in de 3e periode is het 2-2
Abe Brouwer
15 april 2009, 21:37
Ziet er naar uit dat Eisbären kampioen wordt: 2-4 een paar minuten voor tijd.
Abe Brouwer
15 april 2009, 21:52
DEG Metrosters-Eisbären Berlin 2-4, hiermee wint Eisbären Berlin de serie met 3-1 en is dus DEL-kampioen.
Ger Tellers
15 april 2009, 21:52
Eisbaren Deutsche meister.:)
Der Berliner beer hat die lengste teke kaput gemacht:Bonk3:
Na een 2-0 achterstand werd het nog 2-4.
Over het hele seizoen gepakt dubbel verdiend,een terechte meister
Jack Mulders
15 april 2009, 23:40
Berlijn ,Proficiat, het is de meest constante ploeg van de laatste seizoenen in Duitsland.
Roland, ook voor jullie ploeg de complimenten en tot over een paar maanden waar we hopen revanche op jullie te kunnen nemen.
Jeroen Pilon
15 april 2009, 23:51
Felicitaties aan de Eisbären en iedereen die zich met die club verbonden voelt. Berlijn heeft wederom een erg goed seizoen achter de rug en heeft een team met veel jonge spelers dat de landstitel meer dan waard is. Bij deze ook mijn felicitaties aan de DEG en de bijbehorende supporters, de Metro Stars hebben veel sterke play-off wedstrijden gespeeld.
Hopelijk kan de DEG volgend seizoen wél laten zien waarom ze vice-Meister geworden zijn ;-)
Peter van Roovert
16 april 2009, 18:17
Aan jou ook veel plezier gewenst Peter.
Voor wie ben je? Of gewoon neutraal toeschouwer?
Ben op zich neutraal
maar ik hoopte dat gisteren deg won
maar heb toch een mooie pot gezien
deg veel te veel kansen nodig hadden de 1e periode al met 3-0 voor moeten staan
breekpunt in de wedstrijd was toch die 2 minuten straf 1 seconde voor het einde van de 2e periode denk ik
waaruit berlijn meteen in de 3e periode op 2-2 kwam
maar heb me zeker vermaakt
Roland Kiontke
16 april 2009, 18:34
Een wedstrijd met kansen voor mijn DEG waar je twee wedstrijden mee wint .
Maar ik kan nu clichés gaan opnoemen maar laat dit achterwege omdat de eindstand toch bekend is .:Bonk3:
En toch de felicitaties naar Berlin met het kampioenschap die ze over het hele seizoen gezien ook verdiend hebben ::champ::.
En ik wens allen hier een fijne zomer toe met een niet te grote honger naar ijshockey , want dat duurt nog een maand of vijf .
Doe rustig aan allen en over een paar maanden begint alles weer bij nul ................alleen komt dan de vize-meister bij jullie op bezoek ::tease::.
The game is over , long live the game .............
Toedels....................
Wendy Tellers
16 april 2009, 18:43
Berlin, Berlin, wir ...... auf Berlin! :)
O nee, dat is hier niet echt van toepassing.
Daarbij is en blijft Berlijn 1 van mijn favoriete teams na Krefeld en "Duisburg" . (Tussen " gezet omdat ze komend seizoen geen DEL meer spelen).
Berlijn gefeliciteerd. Een terechte kampioen gezien de prestaties over het hele seizoen en eigenlijk ook wel de afgelopen 5 jaren.
En Roland: je mag trots zijn dat jullie vice Meister zijn.
Dat kan maar 1 team zeggen!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.