View Full Version : Nederlandse spelers in het buitenland
Paul van Heertum
11 maart 2009, 14:14
Volgens mij spelen deze Nederlandse spelers in het buitenland
Hofland - DEG Youngsters
K. Bruijsten - Essen
M. Bruijsten - NAHL
Dalhuisen - NAHL
Oosterwijk - SEJHL
Mason - ????
Brown - QMJHL?
Nagtzaam NAHL
Wie kan dit lijstje aanvullen?
Geert van der Meulen
11 maart 2009, 14:20
Julian van Lijden
Frans Doorakkers
Mitchel Knoop
Willem Bless
Luca Heutmekers
Tony Ras
Joey Verreijen
Allemaal in Duitsland en?
Ro Herregraven
11 maart 2009, 14:35
Er zullen er vast nog een hoop ontbreken op dit lijsteje:
Diego Hofland - DEG Youngsters (DNL)
Julian van Lijden - Berlin Eisbären (DNL)
Wim van den Hout Jr. - EV Ratingen (Ger.)
Kevin Bruijsten - Moskitos Essen (Ger
Mitch Bruijsten - Sioux City Musketeers (USHL)
Mike Dalhuisen - Lincoln Stars (USHL)
Martijn Oosterwijk - Tampa Bay Bolts (MJHL)
Steve Mason - Nanaimo Clippers (BCHL)
Brown - QMJHL ???
Nardo Nagtzaam - Fairbanks Ice Dogs (NAHL)
Joey Verreijen - Krefeld Pinguine
Tony Ras - Krefeld Pinguine
Frans Doorakkers Jr. - DEG
Ramon van Waardenburg - Banik Sokolov (Tsj)
Michael Brandasu - Amar Jets (Den)
Jesse van Rijswijk - EHC Rheinfelden (NLB)
Joep Meijsen
11 maart 2009, 14:55
Er zullen er vast nog een hoop ontbreken op dit lijsteje:
Brown - QMJHL ???
Lester Brown heeft dit jaar in ieder geval voor de Boston Junior Shamrocks gespeeld in de EJHL. Hij werd in de zomer weliswaar als 'free agent' opgepikt door Gatineau uit de QMJHL, maar ondanks het feit dat hij al enkele jaren in Noord-Amerika speelt en ook een Amerikaans paspoort heeft, gold hij volgens de liga als buitenlander. Dat betekent dat hij in de importdraft had moeten worden gekozen.
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:06
Lester Brown heeft dit jaar in ieder geval voor de Boston Junior Shamrocks gespeeld in de EJHL. Hij werd in de zomer weliswaar als 'free agent' opgepikt door Gatineau uit de QMJHL, maar ondanks het feit dat hij al enkele jaren in Noord-Amerika speelt en ook een Amerikaans paspoort heeft, gold hij volgens de liga als buitenlander. Dat betekent dat hij in de importdraft had moeten worden gekozen.
Een Amerikaan is toch ook een buitenlander in Canada?
Hij heeft overigens 15 wedstrijden gespeeld, 1 goal en 3 assist en is geboren in 1991
Volgens Wikipedia is de EJHL Junior A tier III league, NAHL een Junior A tier II league en de SJHL waarin Oosterwijk speelt een junior C league
Wie kan mij ongeveer een omschrijving geven van de sterkte van die leagues of een link waar de hockey piramide in de VS goed wordt uitgelegd?
Joep Meijsen
11 maart 2009, 15:10
Een Amerikaan is toch ook een buitenlander in Canada?
Niet in Major Junior. De QMJHL heeft ook teams in de Verenigde Staten.
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:13
Niet in Major Junior. De QMJHL heeft ook teams in de Verenigde Staten.
Raar dat hij dan als Amerikaan toch als buitenlander telt
Joep Meijsen
11 maart 2009, 15:16
Raar dat hij dan als Amerikaan toch als buitenlander telt
Dat vonden club en familie ook.
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:19
Hoe moet je de league waarin hij speelde ongeveer inschatten in Canada? Junior B?
http://www.bchl.bc.ca/leagues/stats_1team.cfm?leagueID=2393&clientID=1413&teamID=173492&showGameType=2&sel_roster=active
Best redelijke stats voor Steve Mason, lijkt me dat het zijn laatste jaar zal zijn in junior hockey, ben benieuwd wat hij volgend jaar gaat doen
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:22
Hoe is het overigens afgelopen met die Belgische jongen die een paar jaar in Geleen speelde die ook een uitnodiging kreeg om in de QMJHL te gaan spelen?
Ro Herregraven
11 maart 2009, 15:24
Hoe moet je de league waarin hij speelde ongeveer inschatten in Canada? Junior B?
BCHL is (net als bijvoorbeeld de AJHL) Junior B, dit is de league van o.a. de Trail Smoke Eaters.
Dit is het op één na hoogste juniorenniveau in Canada (WHL/OHL/QMJHL is het hoogst).
Kyle Turris (Phoenix Coyotes) kwam uit de BCHL, maar ook Derton, Bartzen en Nichols hebben een BCHL-verleden.
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:26
Dank je voor je informatieve bijdragen Ro
Misschien ga ik later vandaag nog effe wat statistieken opzoeken
Ro Herregraven
11 maart 2009, 15:31
Dank je voor je informatieve bijdragen Ro
Misschien ga ik later vandaag nog effe wat statistieken opzoeken
Leuk. Waarom?
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:32
Kijken hoe die spelers het doen en hoe ze het deden ten opzichte van spelers uit de zelfde leagues die in Nederland spelen of speelden
Ro Herregraven
11 maart 2009, 15:34
Kijken hoe die spelers het doen en hoe ze het deden ten opzichte van spelers uit de zelfde leagues die in Nederland spelen of speelden
Leuk. Met welk doel?
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:43
Kijken ongeveer hoe het niveau van die spelers ongeveer is in Nederland
Ro Herregraven
11 maart 2009, 15:45
Kijken ongeveer hoe het niveau van die spelers ongeveer is in Nederland
Leuk. In vergelijking met?
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:47
De spelers die je opnoemde met een verleden in de BCHL
Kwam er net nog achter dat het broertje van Desmet een van de meest scorende spelers in de BCHL is, hij gaat nu volgend jaar naar de NCAA toe
Patrick van de Wijgert
11 maart 2009, 15:48
BCHL is (net als bijvoorbeeld de AJHL) Junior B, dit is de league van o.a. de Trail Smoke Eaters.
Dit is het op één na hoogste juniorenniveau in Canada (WHL/OHL/QMJHL is het hoogst).
Kyle Turris (Phoenix Coyotes) kwam uit de BCHL, maar ook Derton, Bartzen en Nichols hebben een BCHL-verleden.
Wie hebben er nog hoger gespeelt? Collard denk ik......Theo van Gerwen (OHL)
Nederlandse jongens doel ik op.
Joep Meijsen
11 maart 2009, 15:51
Antoine Geesink heeft voor de Ottawa 67s gespeeld. Zijn bekendste teamgenoot toen was Gary Roberts.
Ro Herregraven
11 maart 2009, 15:53
Collard (OHA), Van Gerwen (WHL) en Nijland (OHL), voor zover ik weet...
Heeft Klaas vd Broek niet ook een jaar overzee gespeeld?
Edit: En 'Tony' Geesink (OHL) dus.
Paul van Heertum
11 maart 2009, 15:56
Wel opvallend, in het 2e jaar van Collard was hij de derde meest scorende speler bij zijn team. De nummer 1 was Thomson en die speelde na de AHL en IHL een paar jaar in Europa, Dino speelde meer dan 1200 wedstrijden in de NHL en Collard ging terug naar Europa
Patrick van de Wijgert
11 maart 2009, 15:56
Antoine Geesink heeft voor de Ottawa 67s gespeeld. Zijn bekendste teamgenoot toen was Gary Roberts.
http://74.125.77.132/search?q=cache:sTk5rvobuAIJ:hfboards.com/showthread.php%3Ft%3D405940+dutch+players+ohl&hl=nl&ct=clnk&cd=7&gl=nl
Met bekende mensen die er posten
Joep Meijsen
11 maart 2009, 16:01
en Collard ging terug naar Europa
De salarisverhoudingen lagen toen nog heel anders dan nu. Hij kreeg van Feenstra Flyers een aanbod 'you cannot refuse' heb ik ooit gelezen in een interview.
Paul van Heertum
11 maart 2009, 16:06
De salarisverhoudingen lagen toen nog heel anders dan nu. Hij kreeg van Feenstra Flyers een aanbod 'you cannot refuse' heb ik ooit gelezen in een interview.
Jammer op zich wel jammer dat hij het toen niet 2 of 3 seizoenen is gebleven, veel van zijn teamgenoten hebben wel de NHL gehaald.
Hij is volgens mij ook de enige Nederlandse speler geweest die echt een belangrijke rol heeft gespeeld in de CHL
P.S. OHA = OHL?
Ro Herregraven
11 maart 2009, 16:11
OHA = OHL?
Wikipedia: Although the Ontario Hockey League (http://en.wikipedia.org/wiki/Ontario_Hockey_League) was once affiliated with the Ontario Hockey Association, the Tier I ("major junior") division separated from the modern OHA in the summer of 1980. Each league currently operates independently of each other with different rules and policies.
Patrick van de Wijgert
11 maart 2009, 16:11
Jammer op zich wel jammer dat hij het toen niet 2 of 3 seizoenen is gebleven, veel van zijn teamgenoten hebben wel de NHL gehaald.
Hij is volgens mij ook de enige Nederlandse speler geweest die echt een belangrijke rol heeft gespeeld in de CHL
P.S. OHA = OHL?
De belgen hebben wel een speler op NHL niveau gehad.....
Paul van Heertum
11 maart 2009, 16:17
De belgen hebben wel een speler op NHL niveau gehad.....
Wie dan?
Nederland ook alleen zijn die niet in Nederland opgeleid
Paul van Heertum
11 maart 2009, 17:09
De statistieken van Mason in de BCHL zijn ongeveer vergelijkbaar met die van Bruinsma, wat minder als die van Bartzen en beter als die van Sidhu.
Hopelijk wordt hij bij Oranje minimaal van het niveau Bruinsma, dan zal hij denk ik nog veel interlands spelen
Paul van Heertum
14 maart 2009, 02:21
Even een klein vraagje, zijn er imports in Nederland die in de AJHL gespeeld hebben?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.