View Full Version : kijkcijfers aflevering 6
Leo Oldenburger
23 februari 2009, 09:44
Gisteren hebben 59.000 mensen gekeken naar de ijshockey uitzending op SBS6. In absolute zin een laagte-record. Het marktaandeel was echter gemiddeld; 3.5. We kunnen dus concluderen dat er domweg minder mensen TV hebben gekeken dan bijvoorbeeld 3 weken terug. Tóen keken er 80.000 mensen en hadden we een marktaandeel van 3.4.
Jasper Lesterhuis
23 februari 2009, 09:57
Gisteren hebben 59.000 mensen gekeken naar de ijshockey uitzending op SBS6. In absolute zin een laagte-record. Het marktaandeel was echter gemiddeld; 3.5. We kunnen dus concluderen dat er domweg minder mensen TV hebben gekeken dan bijvoorbeeld 3 weken terug. Tóen keken er 80.000 mensen en hadden we een marktaandeel van 3.4.
Kan je zorgen dat de aflevering van gisteren ook online wordt gezet? ::happycheer::
Leo Oldenburger
23 februari 2009, 10:05
Ben er mee bezig. As we speak!
Chéval van den Bos
23 februari 2009, 10:17
Dat is toch jammer!! Ik had echter verwacht dat er meer mensen hadden gekeken, zeker als je je vasthoud aan het feit dat je steeds op moet boksen tegen Ned 1 met het schaatsen etc. Dit was er nu niet op......
Hoe wordt het binnen de omroep beoordeeld? Is men positief of negatief over de uitzendingen en kijkcijfers? Ik vind het (zoals ik gister al zei) een erg goed programma, het plezier van het maken straalt er vanaf in mijn beleving?!
Rudy Bouquet
23 februari 2009, 10:25
Leo, mogelijke oorzaak Krokusvakantie en Carnaval.......
Mijnsinziens houdt het programma de aandacht vast en daardoor geloof ik niet in afnemende belangstelling....
Jordy Rutten
23 februari 2009, 10:27
Bij jullie is de vakantie toch al voorbij?
Leo, mogelijke oorzaak Krokusvakantie en Carnaval.....
Inderdaad mogelijk.
4 eredivisieclubs spelen in het 'carnavalsgebied'.
Ik kon het zelf ook maar net redden om te kijken...
Leo Oldenburger
23 februari 2009, 10:36
Vakantie en carnaval hebben idd invloed op de cijfers. Daarom heb ik ook het marktaandeel in mijn openingsbericht opgenomen. Er kijken de laatste dagen sowieso minder mensen TV en dus is het niet raar dat er ook minder mensen naar ijshockey hebben gekeken.
Kijk, ijshockey is in Nederland een kleine sport. Als ik vandaag het AD bekijk, dan zie ik behalve veel voetbal, schaatsen en wielrennen, ook aandacht voor atletiek, waterpolo, tennis, badminton, judo, handbal en korfbal. Ik lees geen letter over de ijshockey play-offs. Om ijshockey populairder te maken is gemeenschappelijke inzet noodzakelijk en moet je er voor zorgen dat het er op TV goed uit ziet. Dus, gooi open die kleedkamers en hou met het verdelen van de zitplaatsen rekening met de camera's.
Rudy Bouquet
23 februari 2009, 10:47
Vakantie en carnaval hebben idd invloed op de cijfers. Daarom heb ik ook het marktaandeel in mijn openingsbericht opgenomen. Er kijken de laatste dagen sowieso minder mensen TV en dus is het niet raar dat er ook minder mensen naar ijshockey hebben gekeken.
Kijk, ijshockey is in Nederland een kleine sport. Als ik vandaag het AD bekijk, dan zie ik behalve veel voetbal, schaatsen en wielrennen, ook aandacht voor atletiek, waterpolo, tennis, badminton, judo, handbal en korfbal. Ik lees geen letter over de ijshockey play-offs. Om ijshockey populairder te maken is gemeenschappelijke inzet noodzakelijk en moet je er voor zorgen dat het er op TV goed uit ziet. Dus, gooi open die kleedkamers en hou met het verdelen van de zitplaatsen rekening met de camera's.
Merken jullie nog beperking dan bij de kleedkamers?
We zien toch heel wat kleedmakerbeelden voorbij komen.....
Leo Oldenburger
23 februari 2009, 10:58
Merken jullie nog beperking dan bij de kleedkamers?
We zien toch heel wat kleedmakerbeelden voorbij komen.....
Het is meer een algemene opmerking.
Ro Herregraven
23 februari 2009, 11:03
Om ijshockey populairder te maken is gemeenschappelijke inzet noodzakelijk en moet je er voor zorgen dat het er op TV goed uit ziet. Dus, gooi open die kleedkamers en hou met het verdelen van de zitplaatsen rekening met de camera's.
Ik vond dat kookstukje vorige week en de 'SBS-cribs' van deze week hier ook aan bijdragen. Op deze manier krijgen de spelers op het ijs een gezicht, een persoonlijkheid, voor de supporters. Erg positief!
En voor wat betreft de zitplaatsen: erg goed hoe Amsterdam dit deed, en erg jammer dat dit in Eindhoven neit werd opgepikt. Ik hoop dat we in Den Haag allemaal in het zicht van de cameras komen te zitten :-)
Rudy Bouquet
23 februari 2009, 11:36
Ik vond dat kookstukje vorige week en de 'SBS-cribs' van deze week hier ook aan bijdragen. Op deze manier krijgen de spelers op het ijs een gezicht, een persoonlijkheid, voor de supporters. Erg positief!
En voor wat betreft de zitplaatsen: erg goed hoe Amsterdam dit deed, en erg jammer dat dit in Eindhoven neit werd opgepikt. Ik hoop dat we in Den Haag allemaal in het zicht van de cameras komen te zitten :-)
Het aardige is dat aan de supporters van de Amstel Tijgers, zowel via site als Nieuwsbrief, was gevraagd om aan één kant tegenover de camera's te gaan zitten.
Maar kort voor de wedstrijd van zaterdag is dit weer losgelaten toen bleek dat de opkomst van publiek zo groot was dat men weer aan beide kanten kon plaatsnemen. Dit is mede de verdienste van de TV-uitzendingen bij SBSSport....
Wij zien steeds meer nieuwe gezichten van mensen die de sport (weer) ontdekt hebben....
Joost van Heeswijk
23 februari 2009, 11:39
Gelukkig hebben wij in Tilburg niet zoveel problemen met het verdelen van de supporters.
Tijdens de play offs wordt het alleen maar drukker.
En de kant waar de camera is opgericht is normaal al redelijk bezet.
Dus in tilburg geen probleem met veel lege stoelen.
Ferry van Maanen
23 februari 2009, 13:20
Ik heb de live-stream van A'dam tegen Den Haag gevolgd en merkte dat ik de puck soms even kwijt was .
Kan aan mijn ogen liggen , maar m.i. is ook de geringe hoogte in de Jaap Eden hal er debet aan dat het "totaalshot" niet uit de verf komt.
Live in het stadion is het al moeilijk laat staan op TV.
Desalnietemin toch mijn waardering voor SBS 6 en de technici , want ondanks de beperkingen waar ze mee te maken hebben is de registratie in zijn totaliteit subliem .
Ga zo door ... moet er toch niet aan denken dat we het zouden moeten doen met Korfbal of waterpolo op zondag morgen ...
Bartele de Boer
23 februari 2009, 16:58
Gelukkig hebben wij in Tilburg niet zoveel problemen met het verdelen van de supporters.
Tijdens de play offs wordt het alleen maar drukker.
En de kant waar de camera is opgericht is normaal al redelijk bezet.
Dus in tilburg geen probleem met veel lege stoelen.
Alleen jammer :Bonk3:dat je de bezoekende supporters in dat kl::censor::hoekje drukt ::redrant::waardoor ze geen feeling met de wedstrijd krijgen.
Mark Schellekens
23 februari 2009, 17:34
Alleen jammer :Bonk3:dat je de bezoekende supporters in dat kl::censor::hoekje drukt ::redrant::waardoor ze geen feeling met de wedstrijd krijgen.Het belangrijkste is dat de eigen supporters een goede plek hebben! Voor mij persoonlijk is de plek die ik in een bezoekend stadion krijg niet het belangrijkste. Als je als supporters bij elkaar zit maak je het met zijn alle wel gezellig en heb je toch de wedstrijd live gezien. Ik vind persoonlijk de door jullie alle genoemde vissenkom, voldoende zicht op de ijsvloer bied.
Patrick van Dongen
23 februari 2009, 23:30
Alleen jammer :Bonk3:dat je de bezoekende supporters in dat kl::censor::hoekje drukt ::redrant::waardoor ze geen feeling met de wedstrijd krijgen.
Allemaal gezeur Bartele! Je kunt in Tilburg normaal gesproken kiezen waar je gaat zitten. Jij kiest er zelf voor om in "de vissenkom" te gaan zitten, dus dan moet je niet zeuren. Daar komt nog eens bovenop dat ik zelf ongeveer 3 meter aan de andere kant van het glas van de vissenkom zit en ik kan de wedstrijd doorgaans prima volgen.
Karel van der Wal
24 februari 2009, 00:38
o. sinds wanneer is dit los gelaten, je mag immers niet eens staan in de vissenkom. Je MOET plaats nemen achter de hekken.
Jurgen van der Laak
24 februari 2009, 12:45
Beste Leo,zou het geen idee zijn om weer eens te beginnen met de korte aankondigingen,zoals vlak voor de eerste uitzendingen.Mijns inziens zou dit een positieve uitwerking moeten hebben op tv kijkend Nederland.Zeker nu de play-offs zijn begonnen.Ook misschien korte terugblikken op de eerder gespeelde wedstrijden in de series,om de mensen even te updaten.
Jasper Lesterhuis
24 februari 2009, 13:08
@ Leo,
op de website van sbs6 staat bij de uitzending van 22-02 een voetbal screenshot ipv ijshockey..
Leo Oldenburger
24 februari 2009, 14:02
@ Leo,
op de website van sbs6 staat bij de uitzending van 22-02 een voetbal screenshot ipv ijshockey..
klopt! ik denk dat onze internet-afdeling, met pijn en moeite, aan het bijkomen is van carnaval. anders kan ik het ook niet verklaren. maar de uitzending staat tenminste online.
Gerard van der Heide
24 februari 2009, 14:37
Allemaal gezeur Bartele! Je kunt in Tilburg normaal gesproken kiezen waar je gaat zitten. Jij kiest er zelf voor om in "de vissenkom" te gaan zitten, dus dan moet je niet zeuren. Daar komt nog eens bovenop dat ik zelf ongeveer 3 meter aan de andere kant van het glas van de vissenkom zit en ik kan de wedstrijd doorgaans prima volgen.
Het komt allemaal omdat Pietje er aan de bar staat en zijn Friezeveense vrienden naar het aquarium lokt .................. ::tease::::tease::
Joost van Heeswijk
24 februari 2009, 17:55
o. sinds wanneer is dit los gelaten, je mag immers niet eens staan in de vissenkom. Je MOET plaats nemen achter de hekken.
Die is alleen voor jou Karel die regel.:goodman:
Wendy Tellers
25 februari 2009, 00:24
Ik vind het fantastisch dat er door SBS6 de laatste tijd veel aandacht wordt besteed aan het ijshockey.
Voor onze sport is dit natuurlijk goed. Aantrekkelijker voor sponsoren en misschien trekt dit wel meer fans naar de ijshal zelf.
Ook leuk als je ergens bent en je kan met mensen eens over ijshockey praten.
Waar wij wonen is de sport dus echt totaal niet bekend. Dus zo vaak kan je niet met anderen over deze sport kletsen.
Maar om heel eerlijk te zijn heb ik zelf pas 1 keer naar een uitzending gekeken.
Edwin Grouwstra
25 februari 2009, 06:37
....en de wereld draait door gehaald deze week !!
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media_tv.php?id=668&autostart=true
gr.
Karel van der Wal
25 februari 2009, 08:06
is er vanavond live internet vanuit Nijmegen ??
Leo Oldenburger
25 februari 2009, 09:12
Ik vind het fantastisch dat er door SBS6 de laatste tijd veel aandacht wordt besteed aan het ijshockey.
Voor onze sport is dit natuurlijk goed. Aantrekkelijker voor sponsoren en misschien trekt dit wel meer fans naar de ijshal zelf.
Ook leuk als je ergens bent en je kan met mensen eens over ijshockey praten.
Waar wij wonen is de sport dus echt totaal niet bekend. Dus zo vaak kan je niet met anderen over deze sport kletsen.
Maar om heel eerlijk te zijn heb ik zelf pas 1 keer naar een uitzending gekeken.
Beste Wendy, op onze site, www.sbssport.nl (http://www.sbssport.nl), kun je alle uitzendingen terug kijken. Veel kijkplezier!
Leo Oldenburger
25 februari 2009, 09:14
is er vanavond live internet vanuit Nijmegen ??
Nee, we registreren de wedstrijd wel en zenden zondag de samenvatting uit, maar onze wedstrijd van de week (en dus live op de site) is, vrijdag, Den Haag - Geleen.
Harry Batist
25 februari 2009, 10:46
Nee, we registreren de wedstrijd wel en zenden zondag de samenvatting uit, maar onze wedstrijd van de week (en dus live op de site) is, vrijdag, Den Haag - Geleen. Goede keuze wederom Leo, welkom in de Uithof.
Stefan Bouma
25 februari 2009, 11:09
Als Den Haag supporter lijkt het me mooier om Devils-Flyers live te zien, omdat je dan waarschijnlijk vrijdag toch al in de uithof zit!
Hoop dat ik Vrijdag HYS-Eaters niet live kan volgen omdat we dan hopelijk de vissenkom te Stappegoor bevolken!
GR ::redrant::
Karel van der Wal
25 februari 2009, 13:48
ok dan zal ik dus toch weer voor de thuisblijvers proberen een live verslag te maken, wel door een roze bril Wendy, dus echt niet als neutrale live verslaggever. Nogmaals ons verslag staat op onze website en is dus in eerste instantie voor onze supporters, de jongens die op ijshockey.com schrijven zijn neutraal (behalve remco natuurlijk - die is voor #19 en cs)
Maar je zult wel meelezen neem ik aan. Tot vanavond - oant joun
Michael Schoenmakers
25 februari 2009, 15:52
Nee, we registreren de wedstrijd wel en zenden zondag de samenvatting uit, maar onze wedstrijd van de week (en dus live op de site) is, vrijdag, Den Haag - Geleen.
Ik had ook liever de wedstrijd van vanavond gezien.
Denk dat je dan ook meer kijkers had getrokken naar je site!
Ro Herregraven
25 februari 2009, 15:54
Ik had ook liever de wedstrijd van vanavond gezien.
Denk dat je dan ook meer kijkers had getrokken naar je site!
Tja Michael, wie betaalt bepaalt!
Joep Meijsen
25 februari 2009, 15:56
Tja Michael, wie betaalt bepaalt!
Maar het is ook leuker om op zondagochtend een actuele wedstrijd van het weekeinde te zien met de vele camera's. Vooral omdat we dan al middenin de halve finales van de play-offs zitten. Dus het is hoe dan ook een begrijpelijke keuze.
Abe Brouwer
25 februari 2009, 16:29
Meest recente wedstrijden moeten altijd de voorkeur krijgen.
Leo Oldenburger
25 februari 2009, 16:36
Meest recente wedstrijden moeten altijd de voorkeur krijgen.
Dat is ook de bepalende afweging geweest.
Gerwin van Boxtel
27 februari 2009, 10:31
alweer den haag live het is altijd het zelfde den haag en amsterdam valt wel op leo
Leo Oldenburger
27 februari 2009, 10:41
alweer den haag live het is altijd het zelfde den haag en amsterdam valt wel op leo
Het is de 2e keer dat we in Den Haag zijn en vorige week was de 2e keer dat we in Amsterdam waren. Verder zijn we, tot nu toe, ook live bij de bekerfinale geweest en 1 keer bij Eindhoven en 1 keer in Tilburg. Dus altijd hetzelfde, vind ik wel meevallen. Volgende week is een wedstrijd uit de Tilburg-Nijmegen serie de 'wedstrijd van de week'. Dat wordt wedstrijd 3 als de seriestand 2-0 is of wedstrijd 4 als de seriestand, na 2 wedstrijden, 1-1 is. Dus zijn we óf in Tilburg (woensdag) óf in Nijmegen (vrijdag).
Gerard van der Heide
27 februari 2009, 10:46
Ik vind het totaal (nog) niet belangrijk welke teams worden uitgezonden. Er is Nederlands ijshockey op tv en dat is al een flinke stap voorwaarts dunkt mij.
Belangrijker vind ik of sbs6 volgend seizoen doorgaat met het uitzenden van Nederlands ijshockey........................ Leo???
Ro Herregraven
27 februari 2009, 10:49
Ik vind het totaal (nog) niet belangrijk welke teams worden uitgezonden. Er is Nederlands ijshockey op tv en dat is al een flinke stap voorwaarts dunkt mij.
Precies. Nie zeure nie!
Na jarenlange 'droogte' krijgt het kasplantje dat Nederlands IJshockey heet eindelijk weer liefde en aandacht van de Nederlandse TV. Daar moeten we blij mee zijn, en dat moeten we koesteren! Al was Geleen nog in geen enkele uitzending aan bod gekomen, DAN NOG had ik 'Dit Is IJshockey' een fantastisch programma gevonden.
Leo Oldenburger
27 februari 2009, 10:56
Belangrijker vind ik of sbs6 volgend seizoen doorgaat met het uitzenden van Nederlands ijshockey........................ Leo???
Die intentie is er wel. En laten we hopen dat er komend seizoen meer teams meedoen aan dit gezamenlijke project. Hoe meer participerende clubs, hoe meer uitzendingen.
Ro Herregraven
27 februari 2009, 10:57
Die intentie is er wel. En laten we hopen dat er komend seizoen meer teams meedoen aan dit gezamenlijke project. Hoe meer participerende clubs, hoe meer uitzendingen.
In dat geval lijkt het me belangrijk dat alle clubs snel te weten komen welk bedrag ermee gemoeid is, zodat dit als één van de eerste zaken in de begroting voor 2009-2010 opgenomen kan worden.
Michael Schoenmakers
27 februari 2009, 11:49
Laten we eerst hopen dat alle clubs weer terug zullen keren op het hoogste niveau.
Dit seizoen zijn er wat teams geweest helaas met een valse start lees sponsor problemen.
Laten we hopen dat juist door SBS6 dit makkelijker te verwezenlijke is.
Als Sponsor wil je natuurlijk gezien worden en als je dan ook nog landelijke aandacht daar voor krijgt kan dit het extra zetje zijn dat clubs nodig hebben.
En wie weet kan SBS6 daardoor weer een paar extra clubs vinden die mee gaan doen.
Maar vooral de eerste regel vind ik belangrijk.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.