PDA

View Full Version : Laatste weekeinde eerste divisie turbulent

Geert van der Meulen
22 februari 2009, 22:35
Het laatste speelweekeinde van de eerste divisie eindigde turbulent. Of juist niet?
Drie van de vijf wedstrijden gingen niet door. Amsterdam reisde niet naar Groningen. De hoofdstedelingen konden geen team op het ijs brengen. Het kwakkelde al een paar weken bij de Mokumers. Het hele team van Cool Mokum uit de tweede divisie werd al eens ingezet. Vorige week maakte Ron Berteling zijn comeback op het een na hoogste niveau.
Dit weekeinde bleken de mogelijkheden uitgeput.
Heerenveen reisde niet af naar Den Haag. Doelvrouw Nadia Zijlstra was met vakantie, Jan Kruit meldde zich donderdagavond ziek af. Voor Den Haag vervelend en voor Heerenveen vervelend. Zoetermeer was het kind van de rekening. Bij winst van de Friezen in de hofstad konden zij zich nog plaatsen voor de play-offs.
De wedstrijd Tilburg tegen Geleen was begin februari al verplaatst naar zondagavond 22 februari, de start van Carnaval. De Geleeners bleken daar de meeste moeite mee te hebben. Zij verkozen het Carnaval boven het ijshockey en bleven thuis.
Zoetermeer speelde tegen Eindhoven. De spelers uit Lampegat kwamen met negen spelers en één goalie naar de Silverdome. Ze hadden geen kans, al na twee periodes was het 11-0. Vroeg in de derde periode werd de wedstrijd gestaakt. Vonden die van Eindhoven het welletjes en wilden ze ook Carnaval gaan vieren? Was de enige goalie het spuugzat? Ik weet het niet, feit is dat ook deze wedstrijd niet tot een normaal einde werd gebracht.
De belangrijke wedstrijd van het weekeinde werd wel gespeeld. Dordrecht won thuis met 4-0 van koploper Oeteldonk en eindigt nu op de eerste plaats in de eindrangschikking en heeft nu het voordeel in de play-offs.

Abe Brouwer
22 februari 2009, 22:44
Wat een anti-reclame voor de sport. Gelukkig was dat niet op SBS6 te zien. Alhoewel, van al die gebeurtenissen kun je een mooie soap-serie samenstellen.

Joep Meijsen
22 februari 2009, 23:02
Het is zo een nauwelijks serieus te nemen liga en een indicatie dat er nog veel werk aan de winkel is voor het Nederlandse ijshockey.

Abe Brouwer
22 februari 2009, 23:06
Als ik nou naar de stand kijk dan zie ik dat Tilburg 5e staat maar de playoffs kan halen als het van Geleen wint. Dus Tilburg-Geleen zal toch gespeeld moeten worden neem ik aan?

Geert van der Meulen
22 februari 2009, 23:08
Als ik nou naar de stand kijk dan zie ik dat Tilburg 5e staat maar de playoffs kan halen als het van Geleen wint. Dus Tilburg-Geleen zal toch gespeeld moeten worden neem ik aan?

De vraag is dan: wanneer? Is er ijs? Moet het doordeweeks? Kunnen al die spelers doordeweeks? Of moeten ze werken, studeren?

Abe Brouwer
22 februari 2009, 23:10
Ik neem aan dat die playoffs a.s. weekend moeten beginnen?

Geert van der Meulen
22 februari 2009, 23:12
Ik neem aan dat die playoffs a.s. weekend moeten beginnen?

De competitie is gepland te eindigen op 22 februari (vandaag), dus ja, volgende week beginnen de play-offs.

Geert van der Meulen
23 februari 2009, 07:27

Van de NIJB site:

Toekomstteam Tilburg Trappers vs Smoke Eaters Geleen (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=27551)
Smoke Eaters Geleen kan geen team samenstellen . Geleen heeft afgemeld Op basis van het sportreglement is de eindstand van de wedstrijd Toekomstteam Tilburg Trappers tegen Smoke eaters Geleen vastgesteld op 5 - 0 (beslissing d.d. 22 feb 2009).

Daarmee is Tilburg tweede geworden en Den Haag vierde.

Dordrecht speelt de halve finale (best of two) tegen Den Haag.
Tilburg speelt de halve finale (best of two) tegen Den Bosch.

Geert van der Meulen
23 februari 2009, 07:29
Gijs Bears Groningen vs Amstel Tijgers Amsterdam anno 1963 (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=25866)
Amsterdam kan geen team samenstellen . Afgemeld Op basis van het sportreglement is de eindstand van de wedstrijd Gijs Bears Groningen tegen Amstel Tijgers Amsterdam Anno 1963 vastgesteld op 5 - 0 (beslissing d.d. 21 feb 2009).

Hijs Hokij Blackbull's Den Haag vs Heerenveen Flyers (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=25881)
Heerenveen Flyers 1e divisie team a.s. zaterdag 21 februari de wedstrijd in en tegen Den Haag niet kan spelen omdat zij geen keeper hebben. 1 keeper is met vakantie en de 2e keeper heeft zich vanavond ziek gemeld. Op basis van het sportreglement is de eindstand van de wedstrijd Hijs Hokij Blackbull`s Den Haag Heerenveen Flyers vastgesteld op 5 - 0 (beslissing d.d. 21 feb 2009).

Zoetermeer Panters vs Eindhoven IJsbrekers (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=25905)
De wedstrijd Zoetermeer Panters - Eindhoven IJsbrekers van 21 feb 2009 is gestaakt op 42:39 NR 32 (GK S.Mollen) Eindhoven IJsbrekers is geblesseerd geraakt. Eindhoven IJsbrekers is niet in staat een speler als goalie te kleden. Door de scheidsrechter besloten de wedstrijd niet verder te spelen. De tussenstand op het moment van staken was 11 - 0. Op basis van het sportreglement is deze uitslag als eindstand vastgesteld (beslissing d.d. 22 feb 2009).

Joep Meijsen
23 februari 2009, 09:31
Dit is hoe Zoetermeer denkt over alles. Ook nog leuk nieuws over de toekomst trouwens.

Zoetermeer Panters voelt zich bestolen

Dat de Zoetermeer Panters zich niet voor de play-offs voor het kampioenschap in de eerste divisie zou plaatsen, was nog wel te accepteren voor de ijshockeyers. De formatie van Ad Tuyt was in de laatste reguliere speelronde immers van de concurrenten Den Haag en Tilburg Trappers afhankelijk, om nog vierde te worden.

De manier waarop de Zoetermeerders het toetje misliepen vond interim-voorzitter Martin van Leeuwen onverteerbaar. Onze concurrenten kwalificeerden zich zonder te spelen. Hun directe tegenstanders Heerenveen Flyers en Smoke Eaters Geleen hadden vooraf al aangekondigd dat ze niet zouden komen opdagen. Heerenveen had geen fitte keepers tegen Den Haag beschikbaar.

En Geleen wilde mogelijk vanwege carnaval niet naar Tilburg afreizen, zei de interim-voorzitter voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen Eindhoven IJsbrekers (11-0 zege). De reglementen van de ijshockeybond schrijven in zo'n situatie een 5-0 overwinning voor de tegenstander voor. Wij worden daardoor gedupeerd: weg play-offs.

De Zoetermeer Panters moest zelf de Eindhovenaren kloppen en hopen op een misstap van Den Haag of Tilburg Trappers. Van Leeuwen had geen goed woord over voor de handelswijze van de Friezen en de Limburgers. Had Heerenveen Flyers echt niet een keeper uit een jeugdteam kunnen halen? Daarnaast uitte Van Leeuwen felle kritiek op de ijshockeybond. Een eerste divisieteam krijgt maar vijftig euro boete, terwijl een eredivisieclub bij het niet komen opdagen zwaar wordt gestraft.

De Zoetermeer Panters, dat beroep aantekent bij de bond, heeft niet overwogen de wedstrijd tegen Eindhoven IJsbrekers niet te laten spelen. Van Leeuwen: Dat konden we niet tegenover onze supporters, vrijwilligers en tegenstander maken. Overigens gaat De Zoetermeer Panters onderzoeken of de hoofdmacht in het seizoen 2010-2011 in de eredivisie kan uitkomen. Het bestuur laat een student van de Johan Cruyff Sport Academy onder begeleiding van één van de sponsoren een businessplan opstellen.

Andre Engwegen
23 februari 2009, 10:44
wij wilen spelen hebben woensdag en zaterdag en zondag ijs maar niemand neemt de moeite om met ons te overleggen. er zijn ruim voldoende spelers.
dit is het laaste wat ik er over zeg

Rob van Aalderen
23 februari 2009, 13:03
Van Leeuwen had geen goed woord over voor de handelswijze van de Friezen en de Limburgers. Had Heerenveen Flyers echt niet een keeper uit een jeugdteam kunnen halen?

Volgens mij staat dit gelijk aan regelmentairverliezen met 5-0. Waarschijnlijk was de uitslag alleen iets hoger geworden. De Flyers misten twee goalies dus moesten ze dan ook twee jeugdgoalies meenemen. U-17 en U-14? Wat schiet je daar mee op, alleen dat de jongens in het doel een rot avond hadden. En ook dan was Den Haag boven Zoetermeer geeindigd. Je moet wel reeel blijven denken.

Alex van den Brink
23 februari 2009, 14:05
Van Leeuwen had geen goed woord over voor de handelswijze van de Friezen en de Limburgers. Had Heerenveen Flyers echt niet een keeper uit een jeugdteam kunnen halen?

Volgens mij staat dit gelijk aan regelmentairverliezen met 5-0. Waarschijnlijk was de uitslag alleen iets hoger geworden. De Flyers misten twee goalies dus moesten ze dan ook twee jeugdgoalies meenemen. U-17 en U-14? Wat schiet je daar mee op, alleen dat de jongens in het doel een rot avond hadden. En ook dan was Den Haag boven Zoetermeer geeindigd. Je moet wel reeel blijven denken.
De voorstellen die van Leeuwen aanhaalt, zijn in het verleden door de NIJB geopperd.

De onderste teams hebben het eind van de competitie niet serieus genomen. Er is geen enkele reden om niet te spelen. Carnaval, vakantie, ziekte alles is een excuus geweest om niet te spelen.

Jammer maar helaas. Ik hoop/verwacht dat de NIJB doelmatige acties neemt. Volgend seizoen met minder punten starten of zo.

Pieter van der Schuit
23 februari 2009, 14:33
Uiteraard is het sportief gezien geen reden om de competitie niet af te maken.

Ik had het wel eens willen zien als deze teams om een play-off plaats hadden moeten strijden.
waarschijnlijk hadden die teams dan wel hemel en aarde bewogen om te komen spelen.

Buiten het feit dat men een boete krijgt van de NIJB, ben ik ook van mening dat de rekening van ijshuur ook eens verhaald gaat worden bij de teams die wegblijven.

Daniël Eimers
23 februari 2009, 23:56
Uiteraard is het sportief gezien geen reden om de competitie niet af te maken.

Ik had het wel eens willen zien als deze teams om een play-off plaats hadden moeten strijden.
waarschijnlijk hadden die teams dan wel hemel en aarde bewogen om te komen spelen.

Buiten het feit dat men een boete krijgt van de NIJB, ben ik ook van mening dat de rekening van ijshuur ook eens verhaald gaat worden bij de teams die wegblijven.

nu weet ik zelf uit ervaring, omdat wij een paar week geleden ook zelf met een goalie probleem zaten, want Tom Korte was gestopt bij de eredivisie waardoor onze eerste goalie is doorgeschoven naar het eredivisie team. dit gebeurde allemaal vlak voor onze wedstrijd uit in den bosch, onze oplossing was een keeper meenemen die net over is gekomen uit de u17 en dus direct een niveau heeft overgeslagen (mijn mening is dat er een groot verschil is tussen u20 competitie en eerste divisie) en een 15 jarige keeper uit de u17 mee te nemen. Uiteindelijk is dit een een nogal dramatische avond geweest, beide goalies hebben gespeeld en is het 17-1 geworden.

Dit hebben wij moeten doen omdat Den Bosch had gedreigd met een boete voor de ijshuur, winst op de kaartverkoop omdat elke wedstrijd goed bezocht zou zijn ( ik geloof dat er zo'n 100 man zaten, dit is wat wij ook elke wedstrijd op de trbune hadden zitten en ons is verteld dat het aantal wel tussen de 200-300 zat) en het feit dat sponsors geen bekendheid zouden krijgen. de hoogte van deze boete zou zo'n 2000 euro zijn geweest....

wij zijn dus wel heen gegaan maar nu schetst het tot mijn verbasing dat ik in bericht 10 dus lees dat heerenveen maar een boete heeft gehad van 50 euro? is dit een typfout en moet dat 500 zijn wat ergens wel een normaal bedrag zou zijn voor de ijshuur.....

Alex van den Brink
24 februari 2009, 07:30
nu weet ik zelf uit ervaring, omdat wij een paar week geleden ook zelf met een goalie probleem zaten, want Tom Korte was gestopt bij de eredivisie waardoor onze eerste goalie is doorgeschoven naar het eredivisie team. dit gebeurde allemaal vlak voor onze wedstrijd uit in den bosch, onze oplossing was een keeper meenemen die net over is gekomen uit de u17 en dus direct een niveau heeft overgeslagen (mijn mening is dat er een groot verschil is tussen u20 competitie en eerste divisie) en een 15 jarige keeper uit de u17 mee te nemen. Uiteindelijk is dit een een nogal dramatische avond geweest, beide goalies hebben gespeeld en is het 17-1 geworden.

Dit hebben wij moeten doen omdat Den Bosch had gedreigd met een boete voor de ijshuur, winst op de kaartverkoop omdat elke wedstrijd goed bezocht zou zijn ( ik geloof dat er zo'n 100 man zaten, dit is wat wij ook elke wedstrijd op de trbune hadden zitten en ons is verteld dat het aantal wel tussen de 200-300 zat) en het feit dat sponsors geen bekendheid zouden krijgen. de hoogte van deze boete zou zo'n 2000 euro zijn geweest....

wij zijn dus wel heen gegaan maar nu schetst het tot mijn verbasing dat ik in bericht 10 dus lees dat heerenveen maar een boete heeft gehad van 50 euro? is dit een typfout en moet dat 500 zijn wat ergens wel een normaal bedrag zou zijn voor de ijshuur.....
De ijshuur wordt niet meegenomen in de boete. De ijshuur en derving van andere kosten moeten door de clubs zelf geregeld worden.

Geert van der Meulen
24 februari 2009, 07:34

Het is 17-1 geworden? Wat moet dat toch voor de Bossche ijshockeyliefhebber en sponsoren een geweldige avond zijn geweest!
Ik lees op de site van Zoetermeer dat Panters een geweldige wedstrijd heeft gespeeld tegen Eindhoven. Eén goalie en negen veldspelers namen de Lampegatters mee. De goalie raakte geblesseerd in het begin van de derde periode (lichamelijk of geestelijk?) en de wedstrijd werd gestaakt omdat de Eindhovenaren geen reservegoalie hadden (iets wat volgens het sportreglement wel moet) en geen van de spelers de plaats van de goalie kon overnemen. Ja, het ijshockeypubliek in Zoetermeer en de sponsoren hebben een geweldige avond gehad! Moet Eindhoven eigenlijk geen boete hebben omdat ze maar met één goalie aantraden?
Wie houdt nu wie voor de gek?

Joep Meijsen
24 februari 2009, 08:38
Wie houdt nu wie voor de gek?

Het lijkt me dat clubs of een betere commitment van de spelers moeten eisen of zich niet meer moeten inschrijven voor de Eerste Divisie. Het is geen recreatie.

Geert van der Meulen
24 februari 2009, 08:44
Het lijkt me dat clubs of een betere commitment van de spelers moeten eisen of zich niet meer moeten inschrijven voor de Eerste Divisie. Het is geen recreatie.

Da's helemaal waar! Maar zo eenvoudig ligt dat nou ook weer niet.

Daniël Eimers
24 februari 2009, 08:47
Toch is het zo dat groningen een boete met de hoogte van het eerder genoemde bedrag zou krijgen als we niet waren op komen dagen. Dit nadat wij netjes met den bosch contact hadden opgenomen. En wat betreft een mooie wedstrijd, dat was het echt niet ' denk dat ze liever een wedstrijd hadden gezien zoals die in groningen was, die was wel spannend en mooi. Ik vind dus niet zoals het geval bij heerenveen 2 jeugdkeepers kan meenemen , het niveau is een groot verschil en zal wss niet leuk zijn voor die jongens .

Joep Meijsen
24 februari 2009, 08:52
Da's helemaal waar! Maar zo eenvoudig ligt dat nou ook weer niet.

Ben je het met me eens dat spelers die terwijl er wedstrijden op het programma staan op vakantie gaan, geen plek verdienen in een competitieve liga als de Eerste Divisie? Ik heb enkele jaren op redelijk niveau amateursport bedreven en haalde het niet in mijn hoofd om op vakantie te gaan tijdens het seizoen.

Geert van der Meulen
24 februari 2009, 22:08
Ben je het met me eens dat spelers die terwijl er wedstrijden op het programma staan op vakantie gaan, geen plek verdienen in een competitieve liga als de Eerste Divisie? Ik heb enkele jaren op redelijk niveau amateursport bedreven en haalde het niet in mijn hoofd om op vakantie te gaan tijdens het seizoen.

Ik ben het wel met je eens dat een speler in de eerste divisie geen vakantie zou moeten nemen als er nog wedstrijden op het programma staan. Ik vind ook dat Carnaval geen reden moet zijn om wedstrijden te verplaatsen en/of uit te stellen en ik vind ook dat een club goed moet nadenken voor ze een team in de eerste divisie inschrijft.
Als we met dat laatste beginnen: Amsterdam heeft dit seizoen twee wedstrijden niet gespeeld omdat men geen team op het ijs kon brengen. Het had er ongetwijfeld mee te maken dat spelers in dat team ook meespeelden in U17. Je kunt nu eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk spelen! En we weten dat in de laatste weken de U17 spelers helemaal niet mochten spelen, niet in hun eigen team en niet in het eerstedivisieteam.
Ook het tweededivisieteam van Amsterdam is al eens ingezet, terwijl ook Ron Berteling zelf enkele weken terug nog zijn debuut maakte.
Ook Geleen heeft zich dit seizoen twee maal afgemeld omdat ze geen team op het ijs konden brengen. De laatste keer hield dat verband met Carnaval, maar was het ook te wijten aan het feit dat de wedstrijd eerst op vrijdag was vastgesteld, maar later werd verplaatst naar zondag, het begin van Carnaval.
Heerenveen heeft zich afgelopen week afgemeld, zoals bekend omdat een goalie op vakantie was en de andere donderdagavond ziek werd.
Al deze gevallen zijn de schuld van clubs en spelers. Dat is waar, daar is geen speld tussen te krijgen. En toch kun je ze dat niet kwalijk nemen, hoe vervelend dat ook is voor alle betrokken partijen.
De eerste divisie mag dan wel het op één na hoogste niveau van Nederland zijn, dat betekent nog niet dat men hier eisen aan mag stellen die men bijvoorbeeld wel aan spelers van de eredivisie mag stellen. Ik heb het al eens ergens anders neergezet: de spelers in de eerste divisie zijn nogal divers.
Zo zijn er nog jonge talentvolle spelers die nog zicht hebben op een plaats in de eredivisie, talenten die op de bank zitten in een eredivisie team en regelmatig meedoen in het eerste divisie team, spelers voor wie de eerste divisie het eindstation is, spelers die andere belangen hebben: studie of werk, spelers die het leuk vinden om na een carri?re op het hoogste niveau nog even door te gaan in de eerste divisie etc.
Ook de deelnemende clubs in de eerste divisie hebben niet allemaal hetzelfde belang. Zo zijn er clubs als Dordrecht, Zoetermeer en Den Bosch voor wie het eerste divisie team het topteam is, terwijl voor de andere teams geldt dat in hun stadion ook nog een eredivisie team speelt. Vaak worden die teams dan ook 'tweede' teams genoemd, een benaming die niet helemaal terecht is. Vaak is zo'n team gewoon het 'eerste' team van de vereniging of stichting die dat team heeft ingeschreven, maar altijd bestaat er een samenwerkingsverband waardoor spelers mogen switchen. Dat kan van eerste naar ere en omgekeerd.
Zonder dat ik weet hoe het nu bij alle clubs is geregeld, feit is dat veel spelers gewoon contributie betalen en dat is niet weinig. Ook voor hun materiaal en reiskosten draaien de meeste spelers zelf op. Je kunt er daarom rustig van uitgaan dat de meeste spelers ook graag willen dat hun wedstrijden doorgaan. Je moet echter ook rekening houden met het feit dat voor sommige spelers ijshockey niet het allerbelangrijkste in hun leven is. Sommige spelers moeten werken (zo heeft Heerenveen een speler die op zaterdag niet inzetbaar is voor uitwedstrijden), je hebt ook spelers die nog studeren en soms hun tijd nodig hebben om zich voor te bereiden op tentamens. Ijshockey is nu eenmaal niet een sport in Nederland waar voor veel mensen veel te verdienen is. Werk en studie hebben daarom voorrang.
En voor veel spelers heeft tussen dat werk, studie en wat ze nog meer voor belangrijke zaken in hun leven hebben ook zaken als vakantie en Carnaval voorrang.
De spelers van Geleen gaven vorige week aan dat zij dachten dat alles goed geregeld was. Hun wedstrijd in Tilburg zou op vrijdagavond zijn. Opeens werden zij, buiten hun schuld, geconfronteerd met een wedstrijd op zondag. Voor veel van hen bleek Carnaval belangrijker te zijn. Daar kun je over twisten, feit is dat zij dachten alles goed geregeld te hebben.
De goalie van Heerenveen ging met vakantie. Ongetwijfeld zou een jeugdgoalie een prima keus zijn geweest als backup op de bank. Door de ziekte van de andere goalie moest men opeens twee jeugdgoalies nemen. Omdat Heerenveen geen U20 team heeft vind ik het niet reëel om twee jeugdgoalies uit U17 of U14 mee te nemen. Ook Daniel Eimers geeft dat aan.
Amsterdam heeft alles er aan gedaan zoveel mogelijk spelers te laten spelen. Men zal goed hebben nagedacht en ongetwijfeld hebben gedacht dat het mogelijk zou zijn om met tweede divisie spelers, U17 spelers en eredivisiespelers het gat op te vullen.
Ik begrijp niet dat een Den Bosch blij is als Groningen met twee jeugdgoalies komt, waardoor hun team met 17-1 kan winnen terwijl twee Groningse jeugdgoalies een rotavond hebben.
Ik begrijp niet dat je na twee periodes met 11-0 voorstaat tegen een team dat met negen spelers en een goalie komt en dan blij kunt zijn met het resultaat. Ook nog nadat de wedstrijd in het begin van de derde periode wordt gestaakt omdat de goalie het opgeeft door een blessure zoals zaterdagavond in Zoetermeer gebeurde. Ik begrijp niet waarom we reglementair geregeld hebben dat een ere- of eerste divisie team twee goalies moet hebben en daar blijkbaar in de eerste divisie weer gemakkelijk overheen stappen.
Het is waar: de situatie is niet optimaal. Toch denk ik dat bij alle clubs die een eerste divisie team hebben ingeschreven maar één belang voorop stond. Zo veel mogelijk spelers op een zo hoog mogelijk niveau laten spelen. In Amsterdam, Geleen en Heerenveen had men misschien ook kunnen kiezen voor een U20 team. Dat had ongetwijfeld betekent dat sommige spelers over hadden moeten stappen naar recreatie hockey, terwijl ze daar te goed voor zijn. Het leidt in de eerste divisie tot minder wedstrijden waardoor de talenten van de 'grote' clubs weer minder speeltijd krijgen. Het is echter net als in een team. De 'toppers' hebben de middelmaat en de minderen nodig om beter te worden. Het is niet anders!
Graag had ik ook een eerste divisie waarin elke wedstrijd doorging, waarin wedstrijden werden beëindigd na 60 minuten, maar er is nog veel werk te doen voordat dat zo ver is.
Laten we proberen dat samen te doen en niet altijd snel met een oordeel (veroordeling) klaar te staan.

Marlies van Rooijen
25 februari 2009, 09:10
Van mij de laatste reactie uit Geleen!
Men is er hier van uit gegaan de laatste competitiewedstrijd op vrijdag te spelen. Echter is er van hogerhand besloten deze wedstrijd te verplaatsen ten behoeve van de PO eredivisie!! Dit betekende dat er spelers op vakantie waren, de competitie zou nl. afgelopen zijn! Het team is er tot het bericht op de NIJB ( verlies 5-0 ) stond van uit gegaan dat de wedstrijd verplaatst zou worden, dat was het laatste bericht naar de spelersgroep Er is naar diverse oplossingen gezocht. Er is zelfs aangeboden de wedstrijd in Geleen te spelen!! Tot ieders verbazing in Geleen moest schijnbaar de wedstrijd zondag gespeeld worden, alleen dit bleek achteraf en heeft men de wedstrijd verloren. Geloof mij nu maar dat de spelers die niet op vakantie waren de wedstrijd graag gespeeld hadden ondanks de carnaval. Jammer dat de Geleense jongens worden afgeschilderd als spelers die liever carnaval vieren dan ijshockeyen. Je kunt je afvragen of het een en ander niet beter gecommuniceerd had kunnen worden van vele kanten (NIJB-VJB-Tilburg), met andere woorden het is beschamend dat er niet meer moeite is gedaan om deze wedstrijd te laten plaatsvinden. Met diverse geplaatste opmerkingen doet men zoals Geert zegt vele spelers te kort. Rest my case

Alex van den Brink
25 februari 2009, 09:20
Geloof mij nu maar dat de spelers die niet op vakantie waren de wedstrijd graag gespeeld hadden ondanks de carnaval. Jammer dat de Geleense jongens worden afgeschilderd als spelers die liever carnaval vieren dan ijshockeyen.

Deze reacties zijn gekomen doordat Andre Engwegen geschreven heeft dat Geleen niet tijdens carnaval wil spelen.

Geert van der Meulen
25 februari 2009, 09:23
Deze reacties zijn gekomen doordat Andre Engwegen geschreven heeft dat Geleen niet tijdens carnaval wil spelen.

Volgens mij heeft Andre dat helemaal niet geschreven.

Alex van den Brink
25 februari 2009, 09:29
Volgens mij heeft Andre dat helemaal niet geschreven.
In de postings over positief nieuws uit Den Bosch, staat het volgende geschreven door Andre:

Voor het seizoen begint heeft iedere club de mogelijkheid oom een weekend aan te geven wanneer men vrij wil hebben zins mensenheugenis is dat voor de smoke eaters altijd het carnavals weekend. Dus ook dit jaar.

Het is een opmerking en geen aanval.

Luitzen van der Heide
25 februari 2009, 10:41
In de postings over positief nieuws uit Den Bosch, staat het volgende geschreven door Andre:

Voor het seizoen begint heeft iedere club de mogelijkheid oom een weekend aan te geven wanneer men vrij wil hebben zins mensenheugenis is dat voor de smoke eaters altijd het carnavals weekend. Dus ook dit jaar.

Het is een opmerking en geen aanval.

Daarmee zegt hij dus niet zoals Geert ook al stelde dat Geleen niet wilde spelen tijdens het Carnaval maar dat Geleen slechts op basis van het aan te geven weekend vrij altijd voor het weekend kiest waarin het carnaval valt.

Als er dus opties zijn om een weekend niet te spelen, en vooral belangrijk de NIJB geeft deze mogelijkheid, dan ligt de schuld vooral en voornamelijk bij deze organisatie en niet bij de Club(s).

Abe Brouwer
25 februari 2009, 10:48
Is dat vrije weekend een recht of een gunst?

Alex van den Brink
25 februari 2009, 11:10
Daarmee zegt hij dus niet zoals Geert ook al stelde dat Geleen niet wilde spelen tijdens het Carnaval maar dat Geleen slechts op basis van het aan te geven weekend vrij altijd voor het weekend kiest waarin het carnaval valt.

Als er dus opties zijn om een weekend niet te spelen, en vooral belangrijk de NIJB geeft deze mogelijkheid, dan ligt de schuld vooral en voornamelijk bij deze organisatie en niet bij de Club(s).
Dat zeg ik ook niet, ik probeer alleen weer te gegeven waar het vandaan komt dat Geleen niet wil spelen tijdens carnaval.