PDA

View Full Version : heerenveen laat het afweten..

Marco Kronenburg
21 februari 2009, 13:50
Het eerste divisie team laat de laatste wedstrijd van de competitie niet doorgaan omdat ze geen keeper hebben. Onzin natuurlijk. Dit zal bij zoetermeer niet lekker vallen want het is gewoon competitie vervalsing. Hoorde dat gellen dezelfde reden heeft en eindhoven ook. Volgend jaar dan maar niet starten aan de competitie.

Peter Knops
21 februari 2009, 13:54
Het eerste divisie team laat de laatste wedstrijd van de competitie niet doorgaan omdat ze geen keeper hebben. Onzin natuurlijk. Dit zal bij zoetermeer niet lekker vallen want het is gewoon competitie vervalsing. Hoorde dat gellen dezelfde reden heeft en eindhoven ook. Volgend jaar dan maar niet starten aan de competitie.

eerst iets zeker weten voor je iets schrijft Marco....

Abe Brouwer
21 februari 2009, 14:00
En waarom had Heerenveen geen keeper?

Geert van der Meulen
21 februari 2009, 14:02
En waarom had Heerenveen geen keeper?

Staat op de website van de NIJB.
Een is op vakantie, de voorjaarsvakantie is hier nu al, de ander is ziek geworden.

Marco Kronenburg
21 februari 2009, 14:10
vakantie, ziekte etc. ik denk dat het allemaal wel errug goed uitkomt. Heerenveen niet naar
den haag, adam niet naar groningen door het u17 verhaal en geleen belt af omdat ze een feestje hebben. Ik kan me nog een wedstrijd voor de geest halen in assen die we wonnen met 6 man en een keeper met de panda's was dat volgens mij was de lineup berteling, herkenrath, morrison, tijnagel, kambeitz of obrein, van peet en ik.

Daniël Eimers
21 februari 2009, 14:21
allemaal mooi en aardig maar is het niet gewoon een onmacht ik bedoel ook al heb je alleen 1 zieke keeper, het is moeilijk om dan 1 uit de jeugd te halen die zelf ook nog wedstrijden hebben. Tuurlijk baal ik dat onze laatste pot niet door gaat maar dat komt doordat veel spelers niet mogen spelen en ze van de 7/8 overgebleven, een paar op vakantie zijn dus dan kun je nie met 3 man komen. maar om een pot af te zeggen voor carnaval vind ik een beetje ver gaan het duurt een week en je weet al maanden dat je dit weekend een wedstrijd hebt.....

Alex van den Brink
21 februari 2009, 14:26
Staat op de website van de NIJB.
Een is op vakantie, de voorjaarsvakantie is hier nu al, de ander is ziek geworden.
Op msn en hyves was op dinsdag bekend dat hij donderdag ziek zou worden. Je bent, als 1e divisie team, ook verplicht om met twee keepers aan te treden.

Het is niet geheel zuivere koffie. Amsterdam heeft te weinig spelers door de schorsing. Geleen moet zondag spelen. Dat moet ik nog zien gebeuren.

Voor Zoetermeer geen leuk einde van het seizoen, de kans op het wonder is nu bijna weg.

Bart Kok
21 februari 2009, 14:32
www.nijb.nl (http://www.nijb.nl): De wedstrijd Toekomstteam Tilburg Trappers - Smoke Eaters Geleen van 22 feb 2009 heeft geen doorgang gevonden.

Abe Brouwer
21 februari 2009, 14:47
www.nijb.nl (http://www.nijb.nl): De wedstrijd Toekomstteam Tilburg Trappers - Smoke Eaters Geleen van 22 feb 2009 heeft geen doorgang gevonden.

Het staat onder incidenten. Kunnen ze toch carnaval vieren.
Wat een mooi einde van de reguliere competitie.

Abe Brouwer
21 februari 2009, 15:53
Ik vind het trouwens wel vreemd dat een keeper tijdens het seizoen op vakantie gaat.

Bonne Hoekstra
21 februari 2009, 16:18
Op msn en hyves was op dinsdag bekend dat hij donderdag ziek zou worden. Je bent, als 1e divisie team, ook verplicht om met twee keepers aan te treden.

Het is niet geheel zuivere koffie. Amsterdam heeft te weinig spelers door de schorsing. Geleen moet zondag spelen. Dat moet ik nog zien gebeuren.

Voor Zoetermeer geen leuk einde van het seizoen, de kans op het wonder is nu bijna weg.

Onzin dat je dit denkt Deze week is er nog getraind door de goaly. Helaas is het dit weekend niet mogelijk een beroep op de erdivisie goaly's te doen, deze moeten zelf spelen. Het is de eerste keer dat de Flyers een wedstrijd af moeten zeggen in deze competitie. We zijn elke keer met 2 goaly's verschenen bij wedstrijden dit seizoen. Dat is bij andere teams wel anders. Helaas was het deze keer niet mogelijk om voor ons vervanging te vinden . Je kan niet iedereen zo maar in het doel zetten bij de 1e divisie. Er is ook nog een stukje veiligheid dat om de hoek komt kijken.

Ook wij vinden het jammer dat we niet spelen dit weekend.

Geert van der Meulen
21 februari 2009, 16:57
Ik vind het trouwens wel vreemd dat een keeper tijdens het seizoen op vakantie gaat.

Het zijn dan ook geen betaalde profs hoor Abe, maar over het algemeen ijshockeyers die ook maar contributie moeten betalen.

Andre Engwegen
21 februari 2009, 17:11
jonge jonge wat heel veel onzin geleen wilde spelen echter is eenzijdig zonder maar ook een woordje overleg verplaatst
zo als jullie dienen te weten mag ieder team voor aanvang van de competitie een weekend aangeven waar ze niet spelen sins mensenheugenis is dit het carnavals weekend. cultuurbarbaren weten niet da dit een festiviteit waar ongeveer 500000
mensen aan deel nemen. wij vragen altijd vrij daar de kans dan groot is dat er toch enkelen deel nemen aan deze festiviteit (dit terzijde)
leuk voor tilburg 3 punten en play off

Abe Brouwer
21 februari 2009, 17:18
Het zijn dan ook geen betaalde profs hoor Abe, maar over het algemeen ijshockeyers die ook maar contributie moeten betalen.
Okee, maar toch blijf ik het vreemd vinden. Je speelt toch eerste divisie omdat je hogerop wil? Dan zul je toch wat opzij moeten zetten lijkt me.

Andre Engwegen
21 februari 2009, 17:26
Okee, maar toch blijf ik het vreemd vinden. Je speelt toch eerste divisie omdat je hogerop wil? Dan zul je toch wat opzij moeten zetten lijkt me.
nog niet gesnapt of wil je het niet snappen wij hebben niks opzij gezet is door anderen gedaan en als je 4 maanden van te voren weet dat je niet hoeft te spelen maak je andere afspraken. en bij ons telt afspraak is afspraak.

Abe Brouwer
21 februari 2009, 17:28
nog niet gesnapt of wil je het niet snappen wij hebben niks opzij gezet is door anderen gedaan en als je 4 maanden van te voren weet dat je niet hoeft te spelen maak je andere afspraken. en bij ons telt afspraak is afspraak.

Ik denk dat jij het niet snapt.

Daniël Eimers
21 februari 2009, 17:38
een goed betaalde prof zegt echt niet een wedstrijd om even flink bier te drinken en in een kostuum te lopen... die kan dan meteen zn carriere zo'n beetje vergeten... als je hogerop wil zal je dus prioriteiten moeten stellen....

Gert van Kuyk
21 februari 2009, 17:42
Waar het hier omgaat Abe is dat eigenlijk afgelopen Vrijdag de wedstrijd tussen Tilburg - Geleen gespeeld zou worden.

I.v.m het thuisvoordeel van Destil Trappers in de gewone competitie is besloten deze wedstrijd na zondag te verplaatsen.

En afgelopen vrijdag de eerste play-off wedstrijd te spelen tegen Kemphanen.

Abe Brouwer
21 februari 2009, 17:43
een goed betaalde prof zegt echt niet een wedstrijd om even flink bier te drinken en in een kostuum te lopen... die kan dan meteen zn carriere zo'n beetje vergeten... als je hogerop wil zal je dus prioriteiten moeten stellen....

Ik denk niet dat spelers van het toekomst-team goedbetaalde profs zijn. Als ik het goed begrepen heb worden 1e divisie-spelers niet betaald.Maar wat jij zegt over prioriteiten stellen klopt wel. Maar dat had die keeper van Heerenveen ook moeten doen.

Geert van der Meulen
21 februari 2009, 18:08

Als je hogerop wilt wel. Maar wie zegt dat elke eerstedivisiespeler hogerop wil? Misschien weet een speler dat de eerste divisie het hoogst haalbare is. Voor sommige spelers in de eerste divisie is het misschien ook al een gepasseerd station.

Abe Brouwer
21 februari 2009, 18:25
Als je hogerop wilt wel. Maar wie zegt dat elke eerstedivisiespeler hogerop wil? Misschien weet een speler dat de eerste divisie het hoogst haalbare is. Voor sommige spelers in de eerste divisie is het misschien ook al een gepasseerd station.
Dan is de 1e divisie dus ook een soort recreatie-competitie.

Geert van der Meulen
21 februari 2009, 18:35
Dan is de 1e divisie dus ook een soort recreatie-competitie.

In de eerste divisie spelen:

a. jonge spelers die misschien doorgroeien naar de eredivisie
b. spelers die op het voor hen hoogste niveau spelen
c. spelers die hun studie belangrijker vinden
d. spelers die al in de eredivisie hebben gespeeld en daar gestopt zijn
e. spelers die al in de eredivisie hebben gespeeld en die hun werk belangrijker vinden

Voor de meesten van die spelers geldt dat ze de kosten voor hun sport zelf moeten betalen.
IJshockey in Nederland is nu eenmaal een sport waarin je als Nederlander weinig kans maakt je brood te verdienen. Zeker niet als je ook nog een gezin wilt onderhouden.

Voor sommige van die spelers kan vakantie een prioriteit zijn omdat ze volgende week weer naar school of naar het werk moeten.

Hans Bakker
22 februari 2009, 22:02
eerst iets zeker weten voor je iets schrijft Marco....
Ben het helemaal met Marco eens. Het is van de gekke dat het laatste reguliere competitieweekeinde in divisie 1 wordt ontsierd door het feit dat maar twee van de vijf wedstrijden via normaal gespeelde wedstrijden tot stand komt Naast de regelementaire uitslag zouden de clubs, die om wat voor reden dan ook niet op komen dagen, een fikse boete moeten krijgen om dit soort praktijken te voorkomen. Wedden dat men dan ineens wel komt?

Ro Herregraven
22 februari 2009, 22:05
Ben het helemaal met Marco eens. Het is van de gekke dat het laatste reguliere competitieweekeinde in divisie 1 wordt ontsierd door het feit dat maar twee van de vijf wedstrijden via normaal gespeelde wedstrijden tot stand komt Naast de regelementaire uitslag zouden de clubs, die om wat voor reden dan ook niet op komen dagen, een fikse boete moeten krijgen om dit soort praktijken te voorkomen. Wedden dat men dan ineens wel komt?

Wedden van niet?
Omdat de speler zichzelf belangrijker vindt dan de club?

Geert van der Meulen
22 februari 2009, 22:12

Veel spelers in de eerste divisie hebben andere prioriteiten. Werk, school, noem maar op.
Vorig seizoen miste Heerenveen Flyers in de eerste divisie twee belangrijke spelers in de halve finale tegen Utrecht.
Een co-sponsor van Vadeko Flyers had de spelers meegenomen naar China voor een promotie van hun nieuwe produkt.
Moet je die jongens verbieden die reis niet te maken?

Hans Bakker
23 februari 2009, 00:43
Veel spelers in de eerste divisie hebben andere prioriteiten. Werk, school, noem maar op.
Vorig seizoen miste Heerenveen Flyers in de eerste divisie twee belangrijke spelers in de halve finale tegen Utrecht.
Een co-sponsor van Vadeko Flyers had de spelers meegenomen naar China voor een promotie van hun nieuwe produkt.
Moet je die jongens verbieden die reis niet te maken?

Als je je sport echt serieus neemt moet je inderdaad afzien van dit soort snoepactiviteiten of deelnemen aan één van de recreatiecompetities.

Rob van Aalderen
24 februari 2009, 12:39

Het plan was om Martijn Maghielse, Sander Dijkstra, Hans Kroon, Erik Landman, Jacco Landman en Paul Vincent mee te nemen naar Den Haag, om er een gelijkwaardige wedstrijd van te maken. Het schijnt dat dat allemaal mogelijk is in de eerste divisie maar helaas deze jongens hadden andere verplichtingen in een andere divisie. :Shiny:

Patrick van de Wijgert
24 februari 2009, 12:56
Wat als Geleen en H'veen de play offs hadden kunnen halen?
Dan zal het anders zijn geweest. Ook omdat je hier kunt lezen dat Geleen wel spelers had die gewoon wilde spelen.

Patrick van de Wijgert
24 februari 2009, 12:57
Het plan was om Martijn Maghielse, Sander Dijkstra, Hans Kroon, Erik Landman, Jacco Landman en Paul Vincent mee te nemen naar Den Haag, om er een gelijkwaardige wedstrijd van te maken. Het schijnt dat dat allemaal mogelijk is in de eerste divisie maar helaas deze jongens hadden andere verplichtingen in een andere divisie. :Shiny:

Alleen voor de play offs moet een speler minimaal 5 wedstrijden op de sheet (en dus aanwezig) hebben gestaan

Had voor sommige spelers ook net het breekpunt kunnen zijn. Die laatste wedstrijd de 5e om speelgerechtigd te zijn.
Dan zouden andere teams ook averij op hebben kunnen lopen.

Karel van der Wal
24 februari 2009, 19:11
waarom moet dat voor een eerste divisie ?? wel en voor de eredivisie niet Patrick, dus die twee weken voor einde competitie was wel waar.

Daniël Eimers
25 februari 2009, 00:32
bij teams waar ook een een eredivisie team aanwezig is, bestaat de mogelijk om 5 spelers van de eredivisie ook voor het hele seizoen in te schrijven voor de eerste divisie, dus die mogen naar gelang wat de coach wil voor eredivisie of eerste divisie team spelen.

dit houdt in dat een coach de spelers die bij de eredivisie weinig ijstijd krijgen kan zeggen bij ruime keuze dat sommige van de 5 desbetreffende spelers met het eerste divisie team moeten meedoen. omze zo dus meer ijstijd te geven. dit betreft dus een 5 aantal spelers.