PDA

View Full Version : Positief nieuws vanuit Den Bosch

Patrick van Rijswijk
17 februari 2009, 14:40
Afgelopen weekend heeft het eerste divisie team van de Red Eagles zich geplaatst voor de play-offs, een prima resultaat voor een nieuw team.

Na alle negatieve geluiden van de afgelopen week, leek me dit absoluut het vermelden waard.

Komend weekeinde staat de wedstrijd Dordrecht - Red Eagles op het programma die belangrijk gaat worden voor de uiteindelijke plaatsing.

Geert van der Meulen
17 februari 2009, 14:43
Afgelopen weekend heeft het eerste divisie team van de Red Eagles zich geplaatst voor de play-offs, een prima resultaat voor een nieuw team.

Na alle negatieve geluiden van de afgelopen week, leek me dit absoluut het vermelden waard.

Komend weekeinde staat de wedstrijd Dordrecht - Red Eagles op het programma die belangrijk gaat worden voor de uiteindelijke plaatsing.

Dat is inderdaad een felicitatie waard!

Toch nog een klein vraagje: heeft het team komend weekeinde nog last van de schorsing van spelers die ook voor U17 uitkomen?

Patrick van Rijswijk
17 februari 2009, 15:29
ja, daardoor mist het team 1 goalie, 1 verdediger en 2 aanvallers, dit was afgelopen weekend ook al het geval.

Absoluut een gemis.

Paul van Heertum
17 februari 2009, 16:23
Weet iemand wanneer ongeveer de play-offs beginnen en hoe lang die ongeveer duren?

Geert van der Meulen
17 februari 2009, 16:25
Weet iemand wanneer ongeveer de play-offs beginnen en hoe lang die ongeveer duren?

Lees jij de site van de NIJB wel eens?

Paul van Heertum
17 februari 2009, 16:26
Lees jij de site van de NIJB wel eens?

Nee, daar heb ik jou voor

Geert van der Meulen
17 februari 2009, 16:27

Doe mij een lol en mail Joep even voor een slotje!

Jordy Rutten
17 februari 2009, 16:41
Doe mij een lol en mail Joep even voor een slotje!

Het spijt me toch zeer, Geert.
Ik snap je irritatie helemaal.
Maar als je Paul geen antwoord wilt geven, doe dat dan ook niet.

Als je elkaar niet mag, begrijp ik dat.
Maar het forum overgaan met jullie ruzie lost niks op...

Geert van der Meulen
17 februari 2009, 16:46
Het spijt me toch zeer, Geert.
Ik snap je irritatie helemaal.
Maar als je Paul geen antwoord wilt geven, doe dat dan ook niet.

Als je elkaar niet mag, begrijp ik dat.
Maar het forum overgaan met jullie ruzie lost niks op...

Beste Jordy,

Ik geef Paul geen antwoord, ik vertel hem alleen maar wat te doen, maar ik ben blij dat je mijn irritatie begrijpt.

Patrick van Rijswijk
17 februari 2009, 17:41
Nee, de data van de play offs eerste divisie zijn nog niet bekend, dit komt vooral door het spannende verloop van de competitie.

Den Bosch en Dordrecht zijn al geplaatst, maar de andere 2 ploegen worden pas komend weekeinde bekend.

Ik neem aan dat dat Tilburg en Den Haag gaan worden, Zoetermeer komt waarschijnlijk net een punt te kort.

Jammergenoeg, ik vind persoonlijk dat Zoetermeer de laatste weken goed ijshockey speelt.

Waarschijnlijk starten de play offs direct na de competitie in het weekend van 28 feb/1 mrt.

Paul van Heertum
17 februari 2009, 17:56
Na carnaval dus?

Wordt het best of three of best of five?

Patrick van Rijswijk
17 februari 2009, 18:03
Best of three series tussen 1-4 en 2-3

Aschwin van Loon
17 februari 2009, 22:47

Blond????

Andre Engwegen
20 februari 2009, 08:39
Na carnaval dus?

Wordt het best of three of best of five?
zeker na de carnaval wedstrijd tilburg geleen gaat niet door i.v.m. carnaval.
Tilburg zou nieuwe datum zoeken.

Alex van den Brink
20 februari 2009, 09:02
zeker na de carnaval wedstrijd tilburg geleen gaat niet door i.v.m. carnaval.
Tilburg zou nieuwe datum zoeken.
Hoi Andre,

Er staat niets op de site van de NIJB, is dit officieel?

Abe Brouwer
20 februari 2009, 09:59
Hoi Andre,

Volgens de NIJB-site (zie wijzigingen) is op 6 februari besloten dat die wedstrijd op 22 februari gespeeld wordt. Op het wedstrijd-programma is dat al vetgedrukt.

Alex van den Brink
20 februari 2009, 10:09
Volgens de NIJB-site (zie wijzigingen) is op 6 februari besloten dat die wedstrijd op 22 februari gespeeld wordt. Op het wedstrijd-programma is dat al vetgedrukt.
Bedankt, ik keek bij incidenten.
Maar dit is toch het weekend van carnaval, of is dit ook uitgesteld?

Abe Brouwer
20 februari 2009, 10:30
Bedankt, ik keek bij incidenten.
Maar dit is toch het weekend van carnaval, of is dit ook uitgesteld?

Ik neem aan dat dit de definitieve datum is alhoewel het dit weekend gewoon carnaval is. Uitstellen vanwege carnaval lijkt me een belachelijke reden. Waarschijnlijk stond de wedstrijd oorspronkelijk voor 20 februari maar ging het niet door omdat het 1e team playoffs speelt tegen Eindhoven.

Patrick van Rijswijk
20 februari 2009, 11:02
Het uitstellen van de wedstrijd Tilburg - Geleen, op wiens initiatief is dat?

Zoetermeer was komend weekend zo wie zo aangewezen op een wonder, maar de concurrentie komt nu wel heel makkelijk aan zijn punten.

Oeteldonk speelt morgenavond wel gewoon tegen Dordrecht.

Alex van den Brink
20 februari 2009, 11:54

Zoetermeer was komend weekend zo wie zo aangewezen op een wonder, maar de concurrentie komt nu wel heel makkelijk aan zijn punten.

Oeteldonk speelt morgenavond wel gewoon tegen Dordrecht.
Hier staat voor beide teams ook wat op het spel!

Patrick van Rijswijk
20 februari 2009, 12:06
Daar heb je gelijk in, Alex.

Bij winst van Den Bosch worden de play offs:

Den Bosch - Dordrecht
Tilburg - Den Haag

Bij winst van Dordrecht worden de play offs:

Dordrecht - Den Haag
Tilburg - Den Bosch

En dan gaan we maar even niet uit van een overtime situatie, met andere woorden, de wedstrijd is heel bepalend voor de play offs.

Abe Brouwer
20 februari 2009, 12:27

NIJB. Omdat vrijdag 20 februari vrij gehouden moest worden voor het 1e team van Trappers.

Patrick van Rijswijk
20 februari 2009, 12:38
Volgens mij gaf Andre Engwegen eerder aan dat de wedstrijd komend weekend niet gespeeld wordt, niet op 20 feb en niet op 22 feb in verband met carnaval.

Geert van der Meulen
20 februari 2009, 12:42
Volgens mij gaf Andre Engwegen eerder aan dat de wedstrijd komend weekend niet gespeeld wordt, niet op 20 feb en niet op 22 feb in verband met carnaval.

Waarschijnlijk heeft Andre gehoord dat de wedstrijd is verplaatst. Dat is ook zo: van 20 naar 22 februari.

Het zou trouwens van de zotte zijn een wedstrijd te verplaatsen wegens Carnaval. Het is immers een feest waarvan al ruim vantevoren vaststaat wanneer het plaatsvindt?

Pieter van der Schuit
20 februari 2009, 12:43
Er zijn nog meer wedstrijden die niet doorgaan komend weekend
in de 1e divisie.

Gijs Bears Groningen vs Amstel Tijgers Amsterdam anno 1963 (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=25866)
Amsterdam kan geen team samenstellen . Afgemeld

Hijs Hokij Blackbull's Den Haag vs Heerenveen Flyers (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=25881)
Heerenveen Flyers 1e divisie team a.s. zaterdag 21 februari de wedstrijd in en tegen Den Haag niet kan spelen omdat zij geen keeper hebben. 1 keeper is met vakantie en de 2e keeper heeft zich vanavond ziek gemeld.

Geert van der Meulen
20 februari 2009, 12:46
in de 1e divisie.

Gijs Bears Groningen vs Amstel Tijgers Amsterdam anno 1963 (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=25866)

Hijs Hokij Blackbull's Den Haag vs Heerenveen Flyers (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=25881)
Heerenveen Flyers 1e divisie team a.s. zaterdag 21 februari de wedstrijd in en tegen Den Haag niet kan spelen omdat zij geen keeper hebben. 1 keeper is met vakantie en de 2e keeper heeft zich vanavond ziek gemeld.

Was al gemeld in een andere thread!

Alex van den Brink
20 februari 2009, 12:52
in de 1e divisie.

Dit zijn de twee wedstrijden die niet door gaan de rest wel. Geert meldde dit in de andere posting, maar met alle respect, deze wedstrijden hebben geen invloed op de play-off's. Tenzij Heerenveen zou winnen van Den Haag. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Ik vind het wel jammer voor Zoetermeer, de kans op een wonder wordt nu wel erg klein.

Remco Bambacht
20 februari 2009, 12:55
Ach, had jij Den Haag zien verliezen van Heerenveen? Op zich maakt dat niet zoveel uit. Ik denk dat Zoetermeer beter de kaarsen kan opsteken voor Geleen. Maar die zie ook niet winnen in Tilburg.

Daniël Eimers
20 februari 2009, 13:55
Ach, had jij Den Haag zien verliezen van Heerenveen? Op zich maakt dat niet zoveel uit. Ik denk dat Zoetermeer beter de kaarsen kan opsteken voor Geleen. Maar die zie ook niet winnen in Tilburg.

als geleen net zo goed speelt tegen tilburg als ze vorige week deden tegen den bosch wie weet

Remco Bambacht
20 februari 2009, 13:57
als geleen net zo goed speelt tegen tilburg als ze vorige week deden tegen den bosch wie weet

Klopt. Maar het eerste team van Geleen speelt ook zondag en dus zullen er een aantal spelers op de bank zitten bij het eerste team.

Patrick van de Wijgert
21 februari 2009, 09:22
Klopt. Maar het eerste team van Geleen speelt ook zondag en dus zullen er een aantal spelers op de bank zitten bij het eerste team.

En Geleen uit en thuis is ook een wereld van verschil.
En wedstrijd valt midden in het gehos en polonaise.
Voor een team dat niets te winnen heeft weinig motivatie

Andre Engwegen
21 februari 2009, 09:58
Hoi Andre,

Voor het seizoen begint heeft iedere club de mogelijkheid oom een weekend aan te geven wanneer men vrij wil hebben zins mensenheugenis is dat voor de smoke eaters altijd het carnavals weekend. Dus ook dit jaar.
Wij waren dan ook helemaal uit ons huisje toen ons werd medegedeeld dat de wedsrtijd was verplaats naar carnavalszondag. Voor de duidelijkheid niet op ons verzoek maar op verzoek van tilburg want het eerste moest dan aan de play offs beginnen. Hier hebben wij geen problemen mee want alles voor een goed verloop van de ere divisie.
Men dient fatsoenshalve dan met ons te overleggen voor een nieuwe datum maar niet ons voor het voldongen feit te plaatsen op zondag of anders niet.
Even terzijde 3 punten voor Tilburg betekent ook play off

Andre Engwegen
21 februari 2009, 10:00
Ik neem aan dat dit de definitieve datum is alhoewel het dit weekend gewoon carnaval is. Uitstellen vanwege carnaval lijkt me een belachelijke reden. Waarschijnlijk stond de wedstrijd oorspronkelijk voor 20 februari maar ging het niet door omdat het 1e team playoffs speelt tegen Eindhoven.
Belachelijke reden ???????????????????????????

Andre Engwegen
21 februari 2009, 10:01
Waarschijnlijk heeft Andre gehoord dat de wedstrijd is verplaatst. Dat is ook zo: van 20 naar 22 februari.

Het zou trouwens van de zotte zijn een wedstrijd te verplaatsen wegens Carnaval. Het is immers een feest waarvan al ruim vantevoren vaststaat wanneer het plaatsvindt?
Daarom hebben wij ook dit weekend vrij gehouden voor dat je conclusies
trekt even informeren

Andre Engwegen
21 februari 2009, 10:04
Ga maar eens bij de den bosch informeren 7 seconden voor het einde niet geheel terecht de winst binnen halen.

Andre Engwegen
21 februari 2009, 10:05
wie dat dan