View Full Version : kijkcijfers aflevering 5
Leo Oldenburger
16 februari 2009, 09:16
Er hebben gisteren 74.000 mensen (marktaandeel 4.1) naar het ijshockey gekeken. Dat is een gemiddeld aantal. Als je de cijfers van de eerste 5 uitzendingen op een rij zet, zie je dat we een vaste groep kijkers hebben;
aflevering 1; 78.000
aflevering 2; 64.000
aflevering 3; 80.000
aflevering 4; 70.000
aflevering 5; 74.000
Jasper Lesterhuis
16 februari 2009, 09:51
Is dit ook waar sbs op had ingezet? Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd of het voldoet aan de verwachtingen die vooraf zijn opgesteld.
Gerard van der Heide
16 februari 2009, 09:51
Er hebben gisteren 74.000 mensen (marktaandeel 4.1) naar het ijshockey gekeken. Dat is een gemiddeld aantal. Als je de cijfers van de eerste 5 uitzendingen op een rij zet, zie je dat we een vaste groep kijkers hebben;
aflevering 1; 78.000
aflevering 2; 64.000
aflevering 3; 80.000
aflevering 4; 70.000
aflevering 5; 74.000
Dat is op zich toch al goed nieuws Leo, nietwaar?
Is er een minimum aantal wat je aan kijkers moet hebben om het programma op de buis te houden?
Patrick van de Wijgert
16 februari 2009, 10:26
Dat is op zich toch al goed nieuws Leo, nietwaar?
Is er een minimum aantal wat je aan kijkers moet hebben om het programma op de buis te houden?
Een volle kuip in R'dam met de komende ijshockeybekerfinale? Genoeg kijkers ;-)
Ludo van Vliet
16 februari 2009, 16:29
aflevering 1; 78.000
aflevering 2; 64.000
aflevering 3; 80.000
aflevering 4; 70.000
aflevering 5; 74.000
Leo, was ik degene die het precies afrondde op 74000? dan ontvang ik het verassingspakket van SBS6 met alle plezier binnenkort.
Harry Batist
16 februari 2009, 16:36
wedstrijd vd week wordt zaterdag Eindhoven - Tilburg. live op de sbs6 site.
Jasper Lesterhuis
16 februari 2009, 17:24
En het zal wel goed druk worden in Eindhoven aangezien alle Tilburgers denken dat ze in 2 wedstrijden over Eindhoven heen zullen walsen.. ;)
Patrick van Dongen
16 februari 2009, 18:34
aflevering 1; 78.000
aflevering 2; 64.000
aflevering 3; 80.000
aflevering 4; 70.000
aflevering 5; 74.000
Misschien dat een beetje reclame maken, net zoals met de promofilmpjes aan het begin, de kijkcijfers nog wat op kunnen krikken, maar dan is het wel van belang wanneer de filmpjes worden uitgezonden. Nieuwe promo met een paar harde checks en een paar tikken zo links en rechts doet volgens mij wonderen voor de kijkcijfers ;)
Jasper Lesterhuis
16 februari 2009, 20:30
Misschien dat een beetje reclame maken, net zoals met de promofilmpjes aan het begin, de kijkcijfers nog wat op kunnen krikken, maar dan is het wel van belang wanneer de filmpjes worden uitgezonden. Nieuwe promo met een paar harde checks en een paar tikken zo links en rechts doet volgens mij wonderen voor de kijkcijfers ;)
Dat denk ik inderdaad ook ja.. De vechtfilmpjes op youtube worden ook behoorlijk goed bekeken.. Blijft een feit dat sex en geweld "goed verkopen"..
Leo Oldenburger
17 februari 2009, 13:08
Herstel; wedstrijd van de week is zaterdag Amsterdam - Den Haag.
Etienne Henrichs
17 februari 2009, 13:10
Vraagje
Worden nu alle wedstrijden van de play offs uitgezonden of blijft het bij hetzelfde? 1 van de week en 2 wedstrijden met 1 camera?
Leo Oldenburger
17 februari 2009, 13:13
De opzet blijft, vooralsnog, dezelfde. 1 wedstrijd van de week en 2 1-camera-wedstrijden; in dit geval Tilburg-Eindhoven en Eindhoven-Tilburg.
Jasper Lesterhuis
17 februari 2009, 14:03
De opzet blijft, vooralsnog, dezelfde. 1 wedstrijd van de week en 2 1-camera-wedstrijden; in dit geval Tilburg-Eindhoven en Eindhoven-Tilburg.
Zijn de 2 wedstrijden van Eindhoven de 1 camera wedstrijden, dacht dat Eindhoven - Tilburg de wedstrijd van de week zou worden..?
[edit] lees nu pas je bericht op de vorige pagina. Balen! ( voor mij dan )
Joep Meijsen
17 februari 2009, 14:08
Nu we eenmaal gewend zijn aan ijshockey op televisie, kunnen we langzaam wat kritischer worden. Vind de keuze om twee wedstrijden uit dezelfde serie te filmen weinig inspirerend. Begrijpelijk gezien de meebetalende clubs, maar niet goed voor de variatie in het programma.
Jasper Lesterhuis
17 februari 2009, 14:16
Nu we eenmaal gewend zijn aan ijshockey op televisie, kunnen we langzaam wat kritischer worden. Vind de keuze om twee wedstrijden uit dezelfde serie te filmen weinig inspirerend. Begrijpelijk gezien de meebetalende clubs, maar niet goed voor de variatie in het programma.
en op deze manier komt het play-offs principe wel goed over natuurlijk..
Mike Norman
17 februari 2009, 14:27
Hadden de andere clubs ook maar moeten betalen, ik kan er niet wakker van liggen.
No pay, no cure!
Joep Meijsen
17 februari 2009, 14:30
Hadden de andere clubs ook maar moeten betalen, ik kan er niet wakker van liggen.
No pay, no cure!
Ik noem het vanuit dat standpunt ook begrijpelijk. Maar daar heb ik als kijker en ijshockeyliefhebber natuurlijk verder geen boodschap aan.
Mike Norman
17 februari 2009, 14:32
Ik had opzich ook wel beelden van Nijmegen - Heereveen willen zien. Maar in deze series is keuze makkelijk en een logische, je hebt tenslotte ook maar een half uur.
Leo Oldenburger
17 februari 2009, 14:33
Joep, je geeft zelf al aan waarom we hier toe hebben besloten. Dit is de laatste keer dat 2 van de 4 meebetalende clubs in beeld kunnen komen. Dan móet je dat ook niet nalaten. Het is dus aan de andere clubs om volgend seizoen het kiezen van de wedstrijden nog moeilijker te maken. "Als je begrijpt wat ik bedoel."
Geert van der Meulen
17 februari 2009, 14:37
Joep, je geeft zelf al aan waarom we hier toe hebben besloten. Dit is de laatste keer dat 2 van de 4 meebetalende clubs in beeld kunnen komen. Dan móet je dat ook niet nalaten. Het is dus aan de andere clubs om volgend seizoen het kiezen van de wedstrijden nog moeilijker te maken. "Als je begrijpt wat ik bedoel."
Is daar al zicht op? Hebben de andere clubs (en ook de clubs die nu meebetalen) al beslist of ze volgend seizoen willen betalen?
Leo Oldenburger
17 februari 2009, 14:43
Is daar al zicht op? Hebben de andere clubs (en ook de clubs die nu meebetalen) al beslist of ze volgend seizoen willen betalen?
Niet dat ik weet.
Remco Bambacht
17 februari 2009, 14:46
Nog een vraagje voor Leo:
Is er iets te melden over de verkoop van reclames rondom het wekelijkse programma?
Ik zie volgens mij alleen maar 'echte' reclames en geen ringtonereclames en andere onzin.
Dat leek me een goed teken omdat ik ooit opgevangen heb dat veel ringtonereclames een teken zijn dat niemand anders de zendtijd wou kopen :)
Leo Oldenburger
17 februari 2009, 14:51
Nog een vraagje voor Leo:
Is er iets te melden over de verkoop van reclames rondom het wekelijkse programma?
Ik zie volgens mij alleen maar 'echte' reclames en geen ringtonereclames en andere onzin.
Dat leek me een goed teken omdat ik ooit opgevangen heb dat veel ringtonereclames een teken zijn dat niemand anders de zendtijd wou kopen :)
Ik lijk wel blond (voor dat al mijn haar uitviel, wás ik dat ook), maar ook dat weet ik niet. We zitten midden in onze uitzend-cyclus en ook midden in het proces het programma steeds maar weer te verbeteren. Dit soort dingen is nog niet geëvalueerd, naar mijn weten.
Joep Meijsen
17 februari 2009, 14:58
Niet dat ik weet.
Ik heb opgevangen dat minimaal drie clubs hier serieus over nadenken. Het eerste jaar is altijd een sprong in het diepe en de waarde van de coverage is nu wat inzichtelijker. Bovendien is het makkelijker te begroten bij het begin van het seizoen.
Leo Oldenburger
17 februari 2009, 15:00
Ik heb opgevangen dat minimaal drie clubs hier serieus over nadenken. Het eerste jaar is altijd een sprong in het diepe en de waarde van de coverage is nu wat inzichtelijker. Bovendien is het makkelijker te begroten bij het begin van het seizoen.
Zijn dat 3 nieuwe clubs, of zaten ze dit seizoen al bij 'The Original 4'?
Joep Meijsen
17 februari 2009, 15:04
Zijn dat 3 nieuwe clubs, of zaten ze dit seizoen al bij 'The Original 4'?
Ik heb rondgevraagd bij de clubs die nog niet meedoen, nog niet bij de huidige deelnemers.
Jordy Rutten
17 februari 2009, 15:45
Lijkt me vrij onmogelijk om hier iets met zekerheid over te zeggen.
Vorig seizoen kon Nijmegen met een nieuwe organisatie net weer mee doen.
Dit seizoen kon Heerenveen halsoverkop nog meespelen.
We zullen zien volgend seizoen. Mocht alles onder normale omstandigheden verlopen, denk ik dat Nijmegen en Heerenveen in ieder geval mee zullen doen.
Het zou trouwens wel jammer zijn als dit onderscheid gehandhaafd blijft als er 2 teams niet meebetalen.
Geert van der Meulen
17 februari 2009, 16:05
Lijkt me vrij onmogelijk om hier iets met zekerheid over te zeggen.
Vorig seizoen kon Nijmegen met een nieuwe organisatie net weer mee doen.
Dit seizoen kon Heerenveen halsoverkop nog meespelen.
We zullen zien volgend seizoen. Mocht alles onder normale omstandigheden verlopen, denk ik dat Nijmegen en Heerenveen in ieder geval mee zullen doen.
Het zou trouwens wel jammer zijn als dit onderscheid gehandhaafd blijft als er 2 teams niet meebetalen.
Voor Heerenveen zou het misschien ook interessant zendtijd op te kopen bij Omrop Fryslan. Die omroep trekt met haar uitzending elke avond 200.000 kijkers in het verzorgingsgebied van de Flyers.
Harry Batist
17 februari 2009, 16:51
No pay, no cure! Mike, er zijn er meer dan 2 clubs die betaald hebben. Hoe bedoel je dan no pay, no cure?
Ferdinand van Berlo
17 februari 2009, 17:17
Mike, er zijn er meer dan 2 clubs die betaald hebben. Hoe bedoel je dan no pay, no cure?
die andere 2 spelen volgens mij de wedstrijd van de week. dus alle 4 betalende club's komen aan bod. volgende week zullen er dan volgens mij nog maar 2 betalende club's over zijn, waardoor de rest automatisch ook meer aandacht krijgen, waar ze in principe niet voor betaald hebben, maar dat terzijde.
voor die andere 4 inderdaad no pay no cure.
René van Eldik
17 februari 2009, 20:56
Herstel; wedstrijd van de week is zaterdag Amsterdam - Den Haag.
Wanner mogen we SBS6 in nijmegen welkom heten???
Ferdinand van Berlo
17 februari 2009, 21:08
Wanner mogen we SBS6 in nijmegen welkom heten???
zal waarschijnlijk volgend seizoen worden. na dit weekend geen ere-divisie ijshockey meer in de keizerstad! :goodman:
Rene Kropholler
17 februari 2009, 21:12
En enige idee wat het zou kosten als je aflevering wordt aangekondigd met; DIT PROGAMMA WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR IJSHOCKEY.COM.
Geen idee wat het kost maar als alle liefhebbers van ijshockey.com wat storten als dank voor de vele jaren plezier van hun site,s moeten we toch ver kunnen komen.
Ferdinand van Berlo
17 februari 2009, 21:15
Raar, als jullie A,dam-Den Haag er bij hadden genomen dan had je gelijk de 4 clubs gehad die betaald hebben.
En enige idee wat het zou kosten als je aflevering wordt aangekondigd met; DIT PROGAMMA WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR IJSHOCKEY.COM.
Geen idee wat het kost maar als alle liefhebbers van ijshockey.com wat storten als dank voor de vele jaren plezier van hun site,s moeten we toch ver kunnen komen.
even iets verder lezen rene, dan gaat er een werled voor je open!:Bonk3:
verder wel een goed idee van je, maar of het betaalbaar is????
Rene Kropholler
17 februari 2009, 21:19
even iets verder lezen rene, dan gaat er een werled voor je open!:Bonk3:
verder wel een goed idee van je, maar of het betaalbaar is????
Is veranderd ::redrant::
Rudy Bouquet
18 februari 2009, 00:19
Ik ben het geheel met je eens Joep....!
Juist de verschillende wedstrijden en de diverse kleedkamers laten het Nederlandse ijshockey in de volle breedte zien.
Het kiezen van twee keer dezelfde confrontatie's geeft een enorm risico in de belangstelling die je wilt wekken bij de latente geinteresseerde.
Twee keer dezelfde wedstrijd staat voor kleinschaligheid.
Nu wij juist eindelijk weer negen teams hebben is dit het aspect (kleinschaligheid) waar wij juist van af willen.
Jammer Leo en SBS...!
Jasper Lesterhuis
18 februari 2009, 01:10
Ik ben het geheel met je eens Joep....!
Juist de verschillende wedstrijden en de diverse kleedkamers laten het Nederlandse ijshockey in de volle breedte zien.
Het kiezen van twee keer dezelfde confrontatie's geeft een enorm risico in de belangstelling die je wilt wekken bij de latente geinteresseerde.
Twee keer dezelfde wedstrijd staat voor kleinschaligheid.
Nu wij juist eindelijk weer negen teams hebben is dit het aspect (kleinschaligheid) waar wij juist van af willen.
Jammer Leo en SBS...!
Dan hadden alle teams mee moeten betalen, was deze discussie niet nodig geweest.
Rudy Bouquet
18 februari 2009, 07:35
Dan hadden alle teams mee moeten betalen, was deze discussie niet nodig geweest.
Snap je het wel Jasper, ......dat hebben Den Haag en Amsterdam ook....!
Jasper Lesterhuis
18 februari 2009, 08:25
Die hebben nog het meeste kans om door te gaan in de play-offs.. Eindhoven heeft maar 1x een wedstrijd gehad met meerdere camera's, dus daarom zullen ze nu wel hebben gekozen om beide wedstrijden uit te zenden. Vind het, los van het feit dat het Eindhoven - Tilburg is, ook helemaal niet zo slecht om 2 wedstrijden van een serie uit te zenden, zo kan je goed de gebeurtenissen uit game 1 betrekken bij het commentaar voor game 2. Lijkt me voor de kijker die geen fan is van een bepaald team helemaal niet verkeerd.
Leo Oldenburger
18 februari 2009, 14:44
In bericht #10 van dit topic heb ik al gezegd dat de wedstrijd van de week Amsterdam - Den Haag is. Hoe sommigen er bij komen dat we dus alleen maar wedstrijden uit de Tilburg-Eindhoven serie laten zien, is mij een raadsel.
Verder hebben we vandaag besloten om niet vrijdag Tilburg-Eindhoven te gaan doen, maar in plaats daarvan zaterdag Heerenveen-Nijmegen in beeld te brengen. Zaterdag blijft Eindhoven-Tilburg wél staan. M.a.w. we laten van alle 3 de series die zaterdag hun 2e (en mogelijk beslissende) wedstrijd spelen, zien. Ook proberen we de goals van Geleen-Groningen van zaterdag nog in de uitzending te krijgen. Completer kunnen we niet zijn.
Joep Meijsen
18 februari 2009, 14:46
Completer kunnen we niet zijn.
Hartstikke goed :-)
Mike Norman
18 februari 2009, 15:44
In bericht #10 van dit topic heb ik al gezegd dat de wedstrijd van de week Amsterdam - Den Haag is. Hoe sommigen er bij komen dat we dus alleen maar wedstrijden uit de Tilburg-Eindhoven serie laten zien, is mij een raadsel.
Verder hebben we vandaag besloten om niet vrijdag Tilburg-Eindhoven te gaan doen, maar in plaats daarvan zaterdag Heerenveen-Nijmegen in beeld te brengen. Zaterdag blijft Eindhoven-Tilburg wél staan. M.a.w. we laten van alle 3 de series die zaterdag hun 2e (en mogelijk beslissende) wedstrijd spelen, zien. Ook proberen we de goals van Geleen-Groningen van zaterdag nog in de uitzending te krijgen. Completer kunnen we niet zijn.
Props!!
Rudy Bouquet
18 februari 2009, 16:44
Hoi Leo,
Door een afwezigheid van ruim een week heb ik jouw posting (nr 10) niet gelezen en heb ik dit onderwerp van beneden naar boven beperkt doorgebladerd. Hier werd ik op het verkeerde spoor gezet met de aanname dat er 2 wedstrijden van Tilburg tegen Eindhoven werden uitgezonden.
Sorry, voor mijn onterecht kritische noot! Ik had mij beter moeten informeren gezien de uitstekende ervaringen met jullie programma....!
Ro Herregraven
18 februari 2009, 17:28
Kijk, dit is nou verstandig: http://www.amsteltijgerspro.nl/cms/index.php?nav=bekijk_nieuws&id=685
Dat moeten ze in Den Haag, Eindhoven, Heerenveen en Nijmegen ook doen!
Harry Batist
18 februari 2009, 17:58
Kijk, dit is nou verstandig: http://www.amsteltijgerspro.nl/cms/index.php?nav=bekijk_nieuws&id=685
Dat moeten ze in Den Haag, Eindhoven, Heerenveen en Nijmegen ook doen! Zitten ze bij ons al aan beide kanten.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.