View Full Version : Ik vraag me echt een aantal dingen af
Marcel de Groot
9 februari 2009, 22:04
Alle discussie waarin ook maar iets gezegd wordt dat wel eens op pittige kritiek kan lijken worden meteen gesloten. Ik mag me blijkbaar niet afvragen waarom bepaalde zaken op zijn zachts uitgedrukt vreemd zijn gezien de zaken die net zijn uitgesproken.
Er wordt mij gevraagd of ik last heb van bepaalde zaken. Het antwoord is ja, ik heb er last van. Ik begrijp sommige beslissingen gewoon niet. Mag ik me dat aub afvragen???
Als iemand zich bedankt voor dit forum, omdat er langzaam een onhoudbare situatie omtrent de persoon ontstaat, dan vind ik dat een moedige en goede beslissing. Als de persoon vervolgens via een acount die al lange verdwenen had moeten zijn terug komt en toch weer in de openbare fora post, dan begrijp ik dat niet. Dan zou ik daar graag mijn mening over willen geven. Maar dat mag blijkbaar niet.
In het verleden zijn hier mensen beledigd, bedreigd noem het maar op. Heeft allemaal niets met ijshockey te maken. Schijnbaar maakte dat minder indruk dan dat iemand zijn mening geeft zonder ook maar iemand te willen beledigen. En ja, die mening heeft niets met ijshockey te maken. Maar het is wel verdomd belangrijk. Want schijnbaar zijn er ook mensen op dit forum die "voetbalvandalisme" in het ijshockey willen introduceren. Nee, dan geef ik liever mijn mening op een forum, ook al heeft dat dan niet direct met ijshockey te maken.
Er zijn allerlei subfora aangemaakt. Dit om de verscheidenheid in onderwerpen aan te brengen. Er wordt over van alles en nog wat geschreven. Maar het mag niet meer kritisch zijn. Ik mag me niets meer afvragen, want stel je voor er komt een felle discussie uit voort.
Mij lijkt het heel simpel. Discussieer er heftig op los. Schrijf wat je schrijven wilt, over welk onderwerp dan ook. Beledig je, bedreig je of schrijf je op een "voetbalvandalistische" manier dan is het einde acount. Plus een ip ban, zodat je in ieder geval niet meer van thuis uit onder een andere naam terug kan komen. Helaas is de realiteit anders.
Ik vind het jammer voor de vrijwiligers die achter dit forum zitten. Hulde voor de mensen, voor al hun goede werk voor het ijshockey. Ik ben echter bang dat als er niets drastisch verandert in de aanpak van bepaald gedrag, dat dit forum geen lang leven meer beschoren is.
Voor mij heeft het momenteel in ieder geval weinig meerwaarde meer. Want wat is hier nu wel nog echt???
Harry Batist
9 februari 2009, 22:30
Houdt het nou nooit op??
Piet de Kort
9 februari 2009, 23:06
Voor mij heeft het momenteel in ieder geval weinig meerwaarde meer.
Een optie is misschien om je account ook in te leveren, Marcel! Iedereen blij! ::wavetowel::::devildance::::happy::
Roger W. de Groot
9 februari 2009, 23:27
Als iemand zich bedankt voor dit forum, omdat er langzaam een onhoudbare situatie omtrent de persoon ontstaat, dan vind ik dat een moedige en goede beslissing
Die onthoudbare situatie speelde zich alleen af voor enkele personen in jou kringen plus heb je daar ook behoorlijk aan bijgedragen. (je schold mij uit, dus beledigend)
Waar ik reageer, bepaal ik verder helemaal zelf, ook al frustreert het jou.
Vooraf was het niet mijn bedoeling nog te reageren op het openbare forum, alleen op het besloten, echter de posting van Patrick zette mij daartoe aan. Noem het zwak, dat maakt mij niet uit. Maar dan nog bepaal ik dat nog altijd zelf. Hoe die account tot stand komt is bijzaak, maar je kunt overal natuurlijk een probleem van maken.
Voor de rest sluit ik mij aan bij de wijze woorden van Piet!
Dat is echt het laatste wat ik er over kwijt wil en hoop ik dat iedereen zich kan focussen op het discussieren over ijshockey op dit mooie forum.
Rene van Dijk
10 februari 2009, 00:00
Anders houdt iedereen gewoon even op met jammeren en mekkeren, wat een gedoe om niks zeg..als je wil posten doe dat dan en als je dat niet wil prima, tabee..wat een stelletje ouwe wijven hier zeg. Dit zijn iig mijn eerste en laatste woorden die ik er aan vuil maak. Bah
Abe Brouwer
10 februari 2009, 05:27
Ik begrijp dat er mensen met wat frustraties zitten.
Maar is het nou echt nodig om daar steeds weer een topic voor te openen?
De standpunten zijn nu bekend aangezien een ieder zijn zegje heeft gedaan.
Ik zou zeggen: ga lekker weer over ijshockey praten want de playoffs komen eraan.
Joep Meijsen
10 februari 2009, 07:49
Betoog
Ik vraag me ook weleens wat dingen af. Bijvoorbeeld of je zelf wel beseft hoe onvoorstelbaar demotiverend dit soort postings werken? Ben je gewoon bewust bezig dit forum om zeep te helpen door steeds weer oud zeer naar boven te halen? Waarom moet de forumleiding steeds weer publiekelijk worden uitgedaagd en in het defensief worden gedrukt? Besef je niet dat dit soort postings destructiever zijn voor de toekomst van het forum dan wat dan ook?
Ik kan jouw posting wel weer punt voor punt gaan weerleggen, maar ik heb er de energie niet meer voor. Betwijfel ook of het enig effect heeft op jouw vooroordelen en wantrouwen jegens de moderators. Het is wel opvallend dat dit met enorme voorsprong jouw langste posting is sinds september 2007.
Sterker nog, het is jouw eerste posting van meer dan één alinea in de tijd dat ik terug kan kijken. Het feit dat jij wel de energie kunt opbrengen om de forumleiding met een uitgebreide posting aan te vallen, maar er nooit in bent geslaagd om hier met dezelfde motivatie over ijshockey te schrijven is een belangrijke indicator van de redenen waarom dit forum onbestuurbaar is.
Harm Wietze Oldersma
10 februari 2009, 07:56
Wat mij betreft gewoon de 'nek omdraaien' dit topic ::hangman::
Piet de Kort
10 februari 2009, 08:14
Ik vraag me ook weleens wat dingen af. Bijvoorbeeld of je zelf wel beseft hoe onvoorstelbaar demotiverend dit soort postings werken? Ben je gewoon bewust bezig dit forum om zeep te helpen door steeds weer oud zeer naar boven te halen? Waarom moet de forumleiding steeds weer publiekelijk worden uitgedaagd en in het defensief worden gedrukt? Besef je niet dat dit soort postings destructiever zijn voor de toekomst van het forum dan wat dan ook?
Joep, laat je eigen niet uit de tent lokken!!!!!
Het zit Marcel (en misschien nog meerdere supporters) nog steeds iets dwars.
Helaas kunnen wij hun (volgens mij) hierin niet meer helpen. Wij (jij, ik en andere) hebben ons best hierin meer dan voldoende gedaan.
Ik moet wel eerlijk zeggen; ik had dit ook niet meer verwacht. Maar goed, laat gaan! Niet reageren was misschien beter geweest, marja ik word er nu zo langzamerhand ook wel een beetje moe van! :goodman:
Marcel kom op, er zijn veel ergere dingen in de wereld. Laat jouw posting los! Jij weet ook dat het forum jarenlang geweldig leuk geweest is en het nog steeds is/kan zijn!!!
Marcel de Groot
10 februari 2009, 08:48
Ik kan jouw posting wel weer punt voor punt gaan weerleggen, maar ik heb er de energie niet meer voor. Betwijfel ook of het enig effect heeft op jouw vooroordelen en wantrouwen jegens de moderators. Het is wel opvallend dat dit met enorme voorsprong jouw langste posting is sinds september 2007.
Sterker nog, het is jouw eerste posting van meer dan één alinea in de tijd dat ik terug kan kijken. Het feit dat jij wel de energie kunt opbrengen om de forumleiding met een uitgebreide posting aan te vallen, maar er nooit in bent geslaagd om hier met dezelfde motivatie over ijshockey te schrijven is een belangrijke indicator van de redenen waarom dit forum onbestuurbaar is.
Aangezien ik mij inderdaad nog steeds een aantal zaken afvraag op het gebied van hoe hier de boel gehandhaafd blijft (er is een gezegde dat luid hand in eigen boezem steken) zal ik me beperken tot het schrijven op het besloten Eatersforum. Jullie hoeven dus niet meer te kijken hoeveel ik schrijf of wat ik ergens van vind.
Luitzen van der Heide
10 februari 2009, 09:41
Aangezien ik mij inderdaad nog steeds een aantal zaken afvraag op het gebied van hoe hier de boel gehandhaafd blijft (er is een gezegde dat luid hand in eigen boezem steken) zal ik me beperken tot het schrijven op het besloten Eatersforum. Jullie hoeven dus niet meer te kijken hoeveel ik schrijf of wat ik ergens van vind.
Ik heb nog nooit last gehad van het niet kunnen schrijven van een posting waarin ik kritiek uit. En als dan die posting van mij eens weerlegt wordt op basis van argumenten waaruit blijkt dat de door mij geuite kritiek mogelijk te zwaar of niet geheel geaccepteerd kan worden dan zou het ook best eens zo kunnen zijn dat het fundament waarop ik mijn kritiek baseer wellicht te zwaar is aangezet (of althans zo wordt geintrepeteerd).
Er is dan niets mis met enige zelfreflectie. De reden daarvoor is dat ook ik maar een slechts een deel ben van de algemene deler die IJShockey fan is. Mijn gedachten zijn niet alles bepalend en daar ben ik ook zeer blij om.
Met die conclusie dien ik dus tevens ruimte te geven aan de reacties van anderen. En gelet op die visie dien ik dus in de eerste plaat respect op te brengen voor de overige fans alvorens ik op basis van mijn visie mijn regels en mijn stellingen poneer dan wel verdedig.
Dus ik bepaal niet de regels maar dat doen WIJ! Wij is hier iedere IJS-hockeyfan met een mening. En ik geloof werkelijk dat wij met zijn allen over een aantal onderwerpen al voldoende hebben aangegeven dat oude koeien uit de sloot halen geen toegevoegde waarde heeft.
Kun je daarin niet vinden dan is jou oplossing wellicht de beste!!!
Joep Meijsen
10 februari 2009, 10:23
Te laat. Je hebt je destructieve werk al gedaan.
Luitzen van der Heide
10 februari 2009, 10:29
Te laat. Je hebt je destructieve werk al gedaan.
Kun je dat ook nader verklaren Joep? Of heb je daar de puf niet meer voor? Als dat zo is begrijp ik het ook wel maar ik zou het toch op prijs stellen als je ons hierover meer zou kunnen informeren!
Gerard van der Heide
10 februari 2009, 10:38
Kun je dat ook nader verklaren Joep? Of heb je daar de puf niet meer voor? Als dat zo is begrijp ik het ook wel maar ik zou het toch op prijs stellen als je ons hierover meer zou kunnen informeren!
Stop allemaal (diegene die zich aangesproken voelt) nou eens met dit gezeik telkens weer.
De forumleiding kan haar kostbare tijd wel beter gebruiken aan artikelen en andere zaken op ijshockey.com.
De eerste beste posting met een strekking die destructieve gevolgen kan hebben direkt verwijderen.
Stop met dat gezeik .......................
Joep Meijsen
10 februari 2009, 10:48
Het is de vermoeidheid van het feit dat iedere keer dat er enige vorm van moderatie op het forum wordt uitgevoerd dit leidt tot heisa in de vorm van dit soort postings, pb's en nog niet zo lang geleden iemand die het hele forum meende te moeten volspammen.
Het geeft aan dat er in ieder geval bij een deel van de gebruikers geen enkel draagvlak is voor wat wij doen, men ons werk met enorm wantrouwen en minachting bekijkt en men bovendien het recht meent te hebben ons daarover publiekelijk ter verantwoording te roepen. Ik heb altijd geprobeerd daar uitgebreid en genuanceerd antwoord op te geven, maar dat is blijkbaar allemaal niet genoeg. De stroom aan verwijten en wantrouwen blijft maar aan de gang. Iedere keer als een discussie beëindigt lijkt, opent er weer iemand een soortgelijke posting. Het lijkt erop alsof men liever over dat soort dingen discussieert dan over de sport.
Ik las de posting van Marcel de Groot gisteren en heb voor het eerst in tien jaar forum letterlijk naar het beeldscherm zitten schreeuwen. Mijn buren zullen wel wakker geschrokken zijn. Ik heb express toen maar niets gepost en er een nachtje over geslapen. Maar het maakt me compleet moedeloos, futloos, het zuigt de energie die ik dagelijks in het ijshockey stop bij me weg. Dat is wat ik bedoel met destructief effect. Ik betwijfel of het de bedoeling van Marcel de Groot was om dit soort emoties op te roepen, maar het is wel het effect dat zijn posting op mij had. Daarbij de uitdrukking van de druppel en de emmer in aanmerking genomen.
Mike Norman
10 februari 2009, 10:59
Zeg Calimero, het bevalt je hier toch niet? Waarom dan wel op het besloten forum posten?
Val de mods niet langer lastig met jouw aanweizgheid.
Maargoed het kwaad is al geschied bij Joep, vind dat zeer jammer, het is voor hun ook een hobby!
Ro Herregraven
10 februari 2009, 11:18
Het is de vermoeidheid van het feit dat iedere keer dat er enige vorm van moderatie op het forum wordt uitgevoerd dit leidt tot heisa in de vorm van dit soort postings, pb's en nog niet zo lang geleden iemand die het hele forum meende te moeten volspammen.
Het geeft aan dat er in ieder geval bij een deel van de gebruikers geen enkel draagvlak is voor wat wij doen, men ons werk met enorm wantrouwen en minachting bekijkt en men bovendien het recht meent te hebben ons daarover publiekelijk ter verantwoording te roepen. Ik heb altijd geprobeerd daar uitgebreid en genuanceerd antwoord op te geven, maar dat is blijkbaar allemaal niet genoeg. De stroom aan verwijten en wantrouwen blijft maar aan de gang. Iedere keer als een discussie beëindigt lijkt, opent er weer iemand een soortgelijke posting. Het lijkt erop alsof men liever over dat soort dingen discussieert dan over de sport.
De oplossing die ik inmiddels op het besloten Eatersforum hanteer is deze:
Topics die niet ijshockeygerelateerd zijn worden verwijderd.
Postings die afwijken van het originele topic worden verwijderd.
Postings waarin mensen persoonlijk worden (en dus afwijken van het topic) worden verwijderd. Klaar, afgelopen, uit. Als er mensen zijn die dat niet bevalt: de groeten. Er is nog een ander Eatersforum, ga daar je gal maar spuwen.
Er zijn hier bepaalde figuren die denken dat ze het door god gegeven recht hebben om hier alles te posten wat hen lief is. Ze vergeten dat ze hier te gast zijn op het forum van de stichting ijshockey.com.
Daarnaast zijn er figuren die het internet zien als een soort wetteloze vrijplaats, waar je alles tegen iedereen kunt zeggen en er mee weg kunt komen.
Ik denk dat het beter is, Joep, als de moderatoren wat minder genuanceerd en onderbouwd overal reactie op geven. Nuance en onderbouwing is namelijk niet aan iedereen besteed. Druk gewoon eens wat vaker op die delete-knop, zodat het meerendeel van de postings weer over ijshockey gaat, en niet over negatieve randzaken.
Anyway, just my two cents...
Jasper Lesterhuis
10 februari 2009, 11:30
De oplossing die ik inmiddels op het besloten Eatersforum hanteer is deze:
Topics die niet ijshockeygerelateerd zijn worden verwijderd.
Postings die afwijken van het originele topic worden verwijderd.
Postings waarin mensen persoonlijk worden (en dus afwijken van het topic) worden verwijderd. Klaar, afgelopen, uit. Als er mensen zijn die dat niet bevalt: de groeten. Er is nog een ander Eatersforum, ga daar je gal maar spuwen.
Er zijn hier bepaalde figuren die denken dat ze het door god gegeven recht hebben om hier alles te posten wat hen lief is. Ze vergeten dat ze hier te gast zijn op het forum van de stichting ijshockey.com.
Daarnaast zijn er figuren die het internet zien als een soort wetteloze vrijplaats, waar je alles tegen iedereen kunt zeggen en er mee weg kunt komen.
Ik denk dat het beter is, Joep, als de moderatoren wat minder genuanceerd en onderbouwd overal reactie op geven. Nuance en onderbouwing is namelijk niet aan iedereen besteed. Druk gewoon eens wat vaker op die delete-knop, zodat het meerendeel van de postings weer over ijshockey gaat, en niet over negatieve randzaken.
Anyway, just my two cents...
Het verneukeratieve van de zaak is, dat iedere keer wanneer een posting wordt verwijderd er wel 1 of andere klootzak is die daar weer een apart topic over meent te moeten openen..
Thread gesloten? Apart topic hierover openen
Post verwijderd? Apart topic hierover openen
Wat bezielt je, om mensen die hun vrije tijd hierin stoppen zo openlijk aan te vallen.. Iedereen hier lastig te vallen met ho zielig je wel niet bent, hoe zielig je groep mensen die je vertegenwoordigt wel niet is etc etc.
Ik vind het werkelijk belachelijk hoe sommige mensen menen hier eigen rechter te moeten spelen, geen enkele vorm van moderatie accepteren ( want dan openen we toch gewoon een nieuw topic? ) En doordat ze hun eigen emoties niet kunnen beheersen het voor een heel erg grote groep ijshockeyfans verzieken.
Nu al de zoveelste binnen een paar weken die, voordat hij zo nodig zijn account moet verwijderen of alleen nog op het besloten forum gaat posten, even openlijk zijn gal denkt te moeten spugen..
Ik had mezelf zo voorgenomen er niet meer op in te gaan, maar blijkbaar beseffen dit soort klootzakken ( sorry voor de bewoording maar mijn nuance is al geruime tijd op hier ) niet wat ze teweeg brengen door hun kinderachtige calimero onzin.
Verwijder dit soort posts, donder iedereen van het forum af die denkt daar weer over te moeten beginnen. Want zoals gewoonlijk zijn het weer enkele klootzakken die het verneuken voor de grote groep ijshockeyliefhebbers die hier inhoudelijk kunnen en willen discussieren over de sport, en niet meteen op hun pik getrapt zijn als ze eens geen gelijk krijgen.
Ik heb de laatste weken diverse malen pittige discussie gevoerd, volledig on topic. Er werd echter inhoudelijk gediscussieerd, en zodra een van de mensen geen gelijk had werd dat ook ruiterlijk toegegeven.. Zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me?
Fintan Planting
10 februari 2009, 11:41
We hebben de afgelopen tien jaar best een paar heftige periodes meegemaakt op dit forum, maar steeds hebben we - met zijn allen - de neerwaartse spiraal weer kunnen doorbreken. Dit keer had ik het vertrouwen in een goede afloop helaas al lang verloren. De posting van Marcel is weer een typisch voorbeeld wat er momenteel mis is met dit forum.
Ik vind het echt treurig om te zien hoe nu her en der op internet besloten clubfora worden opgericht, waar je ook alleen maar kunt lezen als je supporter en lid bent. Clubsupporters kruipen steeds verder terug in hun eigen schulp, wat mij betreft een bijzonder negatieve ontwikkeling voor de saamhorigheid in onze toch al kleine sport.
Ondertussen komt het einde van dit forum steeds dichterbij. Voor mij was de maat begin december al vol, maar Joep wilde toen persé doorzetten, waarvoor respect. Ik hoop dat iedereen zich dus goed beseft dat Joep de enige is die nu nog tussen overleven en opheffen van dit forum staat. Als ik de bovenstaande posting zo lees, dan zitten we momenteel dichterbij het laatste.
De oplossingen die hier in de regel aangedragen worden komen neer op 'strenger modereren'. Zoals al eerder aangegeven kunnen wij dat niet. Onze stichting heeft niet (meer) voldoende mensen die bereid zijn om dit steeds groter geworden forum adequaat en snel te modereren. En - nog belangrijker - om om te gaan met alle PM's en berichten die elke vorm van moderatie onverbiddelijk oplevert.
Persoonlijk zou ik het liefst zien dat er een kleine groep mensen opstaat die een alternatief, breed forum opricht. Een forum waar vanaf het begin duidelijke, no-nonsens regels zijn en dat beschikt over moderators die zich vol op het forum kunnen richten. Dan is er geen historie meer ("maar toen mocht Jantje dit wel en nu mag ik het zeker niet!!!!!????") en kun je vanaf het begin commentaar op de leiding de kop indrukken.
Maar of er mensen te vinden zijn die zoiets op willen zetten...
Geert van der Meulen
10 februari 2009, 11:45
Persoonlijk zou ik het liefst zien dat er een kleine groep mensen opstaat die een alternatief, breed forum opricht. Een forum waar vanaf het begin duidelijke, no-nonsens regels zijn en dat beschikt over moderators die zich vol op het forum kunnen richten. Dan is er geen historie meer ("maar toen mocht Jantje dit wel en nu mag ik het zeker niet!!!!!????") en kun je vanaf het begin commentaar op de leiding de kop indrukken.
Maar of er mensen te vinden zijn die zoiets op willen zetten...
Nog niet zo lang geleden was ik misschien bereid geweest zoiets (mede) op te zetten. Sterker nog, ik loop nog steeds met plannen rond.
Vorige week na de 'open brief' zijn die plannen ergens naar de achtergrond verdrongen. :(
Joep Meijsen
10 februari 2009, 11:52
Feitelijk is dat een idee dat ik hier ook wilde uitvoeren. Het aanstellen van een aantal anonieme forumreferees, die aan de hand van heldere regels de discussies op dit forum in goede banen gaan leiden. Er hebben zich zelfs al een paar mensen gemeld die eventueel als forumreferee willen gaan functioneren.
Echter ook dat model valt of staat bij het draagvlak bij de gebruikers en anders dan mensen soms wel denken, kun je draagvlak niet afdwingen.
Jasper Lesterhuis
10 februari 2009, 12:07
Feitelijk is dat een idee dat ik hier ook wilde uitvoeren. Het aanstellen van een aantal anonieme forumreferees, die aan de hand van heldere regels de discussies op dit forum in goede banen gaan leiden. Er hebben zich zelfs al een paar mensen gemeld die eventueel als forumreferee willen gaan functioneren.
Echter ook dat model valt of staat bij het draagvlak bij de gebruikers en anders dan mensen soms wel denken, kun je draagvlak niet afdwingen.
Ik ben hier ook een grote voorstander van.. Je bent dan in mijn optiek echter niet afhankelijk van draagvlak aangezien de mensen die het er niet mee eens zijn dan slechts 2 keuzes hebben..
- niet meer posten
- een ban oplopen en niet meer kunnen posten
Zo krijg je wellicht de situatie dat een aantal mensen zich niet meer kan vinden in de gang van zaken op dit forum en vertrekt, en de rest een mooi clean forum heeft met duidelijke regels. Reageren op een verwijderde thread/post is niet mogelijk ( ook niet nodig imho ) en zo hoeven de moderators geen onzinnige mails te beantwoorden en scheelt het bergen frustraties. Ook de forum-leden weten duidelijk waar ze aan toe zijn. On topic discussies, inhoudelijk fel is prima. Geen persoonlijke verwijten, en geen thread vervuilen met off-topic gezwets tenzij het inhoudelijk iets toevoegd aan de discussie.
Denk dat iedereen momenteel gebaat is bij "harde hand moduleren", blijkt wel de afgelopen weken dat er telkens iemand is die zich niet in kan houden, daar ben je dan mooi in 1x vanaf.
Jeroen van de Laarschot
10 februari 2009, 12:34
Ik vraag me nog maar één ding af,
wanneer wordt ook deze topic gesloten :Bonk3:
Jan Hofstede
10 februari 2009, 12:34
Ik vind het echt treurig om te zien hoe nu her en der op internet besloten clubfora worden opgericht, waar je ook alleen maar kunt lezen als je supporter en lid bent. Clubsupporters kruipen steeds verder terug in hun eigen schulp, wat mij betreft een bijzonder negatieve ontwikkeling voor de saamhorigheid in onze toch al kleine sport.
Je mag het begrip clubfora niet vergelijken met een forum als deze van IJshockey.com Fintan..
Neem nu het Eatersforum...
Daar wordt alleen gesproken over het team van Geleen...
Ik heb daar dat forum niet opgericht, om hier de boel te ondermijnen.. Wel om annonieme leden, uitgeleende accounts en raddraaiers te omzeilen.. dat terzijde. Maar ook om meer binding met de club te krijgen..
De opzet van het Eatersforum is vrij simpel...
Als eerste is er het subforum "belangrijk" opgezet...
Een passief forum waarin glashelder de regels zijn vast gelegd.. Wie zich niet houdt aan die regels, wordt verwijdert. ( http://eatersfannl.forum2go.nl/forumregels-t32.html )
Dan het subforum "mededelingen"...
Een actief forum waar alles betreffende forumgebruik wordt besproken..
Subforum "eredivisie"
Een actief forum betreffende de Eaters in de eredivisie
Subforum "1e divisie"
Een actief forum betreffende de Smoke Eaters in de 1e divisie
Subforum "jeugdhonk"
Een actief forum betreffende de jeugd (mini's, welpen. U12. U14, U17) van Geleen, en hun verrichtingen
Subforum "klepshot"
Een actief forum betreffende niet Geleens ijhockey gerelateerde onderwerpen
Subforum "Multimedia"
Een actief forum betreffende krantenartikelen, geinige filmpjes etc..
Subforum "ideeen"
Een actief forum waar de mogelijkheid bestaat, ideeen te projecteren ter verbetering van het forum of sfeer in de ijshal etc.
Subforum "smoelenboek"
Een actief forum waar een van onze fotograven de smoelen van onze forumleden plaatst. (Geloof me, dat werkt..)
Subforum "herinner je je deze nog"
Zeer succesvol subforum, waar oude foto's, intervieuws, krantenartikelen etc. besproken worden betreffende de Smoke Eaters over de laatste 40 jaar..
Daarnaast is er een sub-forum aangemaakt, waar de verrichtingen van onze Youngsters besproken worden tijdens het as. WK U18 in Estland...
Kortom, zoals je wellicht zal opmerken... Geen concurrentie, maar slechts een uitgebreide aanvulling op IJshockeyforum.com
Michael Immerzeel
10 februari 2009, 12:38
ppfff
Patrick van de Wijgert
10 februari 2009, 12:50
Anoniem ontketend een heksenjacht van wie dat dan wel zouden zijn.
Vroeg of laat komt men er achter en breekt de hel weer los.
Gewoon voor mij part uit div. windstreken wat mensen die in overleg (democratisch) een besluit nemen.
Gerard van der Heide
10 februari 2009, 12:56
Sluiten dit geouwehoer.
Iedere nieuwe thread met dezelfde of gelijkwaardige strekking verwijderen incl diegene die de thread plaatst.
Joep, besteed je tijd aub aan het ijshockey.com. Daar ben jij (en de overige .com leden) goed in. Wees maar rigoreus. Jullie bepalen wat wel en niet toelaatbaar is op het forum. Wanneer een posting ontoelaatbaar is direct verwijderen zonder opgaaf van reden.
Wij zijn met z'n allen te gast hier, men dient zich derhalve dan ook als zodanig te gedragen.
Diegene die er een afwijkende gedachte op na houdt moet dan maar zijn heil ergens anders gaan zoeken en niet hier het, over het algemeen meer dan gerespecteerde, forum lopen verkloten.
Luitzen van der Heide
10 februari 2009, 13:00
Ik las de posting van Marcel de Groot gisteren en heb voor het eerst in tien jaar forum letterlijk naar het beeldscherm zitten schreeuwen. Mijn buren zullen wel wakker geschrokken zijn. Ik heb express toen maar niets gepost en er een nachtje over geslapen. Maar het maakt me compleet moedeloos, futloos, het zuigt de energie die ik dagelijks in het ijshockey stop bij me weg. Dat is wat ik bedoel met destructief effect. Ik betwijfel of het de bedoeling van Marcel de Groot was om dit soort emoties op te roepen, maar het is wel het effect dat zijn posting op mij had. Daarbij de uitdrukking van de druppel en de emmer in aanmerking genomen.
Ik wil je toch even persoonlijk bedanken dat je de moeite neemt om op mijn posting te antwoorden. Ik heb niet alleen respect voor je instelling maar ook nog eens diepe bewondering dat je tot aan dit moment elke keer weer de moeite getroost om het forum goed en onderbouwd levendig te houden.
Ongetwijfeld zullen op basis van randveschijnsellen er inderdaad wel eens gedachten hebben waarbij je jezelf afvraagt of er nog enige zinvol bestaanrecht is voor wat betreft het forum. Ook kan ik mij het bloed onder de nagels gevoel voorstellen bij sommige gevallen waarin je wederom een inmiddels al lang en uitvoerig besproken onderdeel opnieuw ziet verschijnen.
Toch lijkt de meerderheid diezelfde gevoelens ook te hebben en het medium forum op zich heeft zeker een grote toegevoegde waarde. Niet alleen voor de mensen die hier posten, maar zelfs voor spelers, scheidsrechters, coaches en ook ongetwijfeld de NIJB.
Via deze weg zou ik je dan ook graag een hart onder de riem willen steken en vertellen dat ondanks het soms moedeloze en gefrustreerde gevoel je werk onmisbaar is voor velen van ons. Dat geldt overigens net zo zeer voor de andere teamleden van IJSHOCKEY.COM als ook voor de weldenkende leden van dit forum.
Marco Spelten
10 februari 2009, 16:31
Ik weet wat het forum voor mij heeft betekend. En wat het voor impact heeft gehad. En dat het mijn hobby van het kijken van ijshockey in Nederland heeft beeindigd.
Ooit was het leuk. Klein groepje in het begin. Alle deelnemers stonden op de foto op de voorpagina afgebeeld.
Daarna werd het minder leuk. Er moest een wachtwoord op. Ik ben vergeleken met nazi's en werd thuis opgebeld door huilende mensen die mij dit kwalijk namen en dit gelijk stelden met het vergassen van familieleden in Auschwitz.
Vervolgens hadden we dan wel de mogelijkheid mensen op hun gedrag aan te vspreken en te schorsen. Dat heeft flinke bedreigingen tot gevolg gehad, zodanig dat ik ronduit niet naar ijshockey in Nederland durf. Nog steeds niet.
Ook het instellen van een forumreferee heeft niet geholpen, want ik werd er nog steeds persoonlijk op aangesproken en bedreigd.
Het forum heeft mij veel tijd en ergernis en slapeloze nachten gekost en vervolgens enorm veel voor mij kapotgemaakt. En zo een hobby die ik geweldig vond beeindigd. Want ooit was ik webmaster van Amsterdam, Utrecht en Den Bosch. En nu? Ik ga niet meer.
Dank je wel, forum.
Als diegene die er ooit mee begon kan ik wel zeggen dat ik niet kan wachten tot het forum, inmiddels 12 jaar oud, verdwijnt.
Patrick van de Wijgert
10 februari 2009, 16:59
Ik weet wat het forum voor mij heeft betekend. En wat het voor impact heeft gehad. En dat het mijn hobby van het kijken van ijshockey in Nederland heeft beeindigd.
Ooit was het leuk. Klein groepje in het begin. Alle deelnemers stonden op de foto op de voorpagina afgebeeld.
Daarna werd het minder leuk. Er moest een wachtwoord op. Ik ben vergeleken met nazi's en werd thuis opgebeld door huilende mensen die mij dit kwalijk namen en dit gelijk stelden met het vergassen van familieleden in Auschwitz.
Vervolgens hadden we dan wel de mogelijkheid mensen op hun gedrag aan te vspreken en te schorsen. Dat heeft flinke bedreigingen tot gevolg gehad, zodanig dat ik ronduit niet naar ijshockey in Nederland durf. Nog steeds niet.
Ook het instellen van een forumreferee heeft niet geholpen, want ik werd er nog steeds persoonlijk op aangesproken en bedreigd.
Het forum heeft mij veel tijd en ergernis en slapeloze nachten gekost en vervolgens enorm veel voor mij kapotgemaakt. En zo een hobby die ik geweldig vond beeindigd. Want ooit was ik webmaster van Amsterdam, Utrecht en Den Bosch. En nu? Ik ga niet meer.
Dank je wel, forum.
Als diegene die er ooit mee begon kan ik wel zeggen dat ik niet kan wachten tot het forum, inmiddels 12 jaar oud, verdwijnt.
Dan moet je het opdoeken.Het zou jammer zijn, maar dan heb je groot gelijk.
Er zijn ook te weinig mensen die als er iemand over de schreef gaat die corrigeren als deze persoon uit dezelfde stad komt of dezelfde club een warm hart toedraagt.
Jammer dat de goeie onder de slechte moeten lijden....Maar tis nu eenmaal zo.
Aan de andere kant is het forum wat lange tijd naast dit forum heeft gelopen lang niet zo erg geweest. Ik weet van Werner dat het daar wel meeviel allemaal en er net zoveel leden waren toendertijd als op dit forum. Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen wat voor inhoud zulke mails hebben. Terecht of onterecht
en anders een ander forum kiezen om te discussieren www.dutchcontent.com:Bonk3: (http://www.dutchcontent.com:Bonk3:)
Patrick van Dongen
10 februari 2009, 17:01
Dank je wel, forum.
Hier spreekt een heleboel frustratie uit Marco. Ik vind het jammer dat je bent vervreemd van deze ooh zo mooie sport.
Inhoudelijk met betrekking tot moderatie ben ik wel van mening dat rucksichtloos verwijderen van forummers die over de scheef gaan volgens mij de enige oplossing is. En of ze daar nu blij of niet blij van worden interesseert mij geen echt helemaal niets.
Tenslotte nodig je dan ook van harte uit om samen met mij een wedstrijd in de Stappegoor Arena te komen kijken. Ik garandeer je dat er helemaal niets gebeurd en dat we een hele mooie pot ijshockey gaan zien!
Joost van Heeswijk
10 februari 2009, 17:29
En blijf daar.
Kom zeker niet meer terug a.u.b
Piet de Kort
10 februari 2009, 17:34
Dank je wel, forum.
Bij mij is het net andersom! Als ik hier op dit forum nooit zou zijn geweest, zou ik niet zoveel leuke ijshockey supporters ontmoet hebben! Ik heb alleen maar goede herrinneringen aan dit forum en nog steeds ontmoet ik via dit forum nieuwe ijshcokey supporters in Nederland!
Ik hoop dan ook dat het NIET zal verdwijnen! DANK JE WEL, FORUM!!! ::thumbsup::
Joost van Heeswijk
10 februari 2009, 18:09
Ik sluit me aan bij Piet.
Ik zou het heel erg als dit forum terzielen gaat.
80% van de mensen die op dit forum zit heefter heel veel plezier aan.
Daarom zal ik nog een keer zeggen: heren Moderators hou a.u.b dit forum open.
Joep Meijsen
10 februari 2009, 18:12
Voor alle duidelijkheid. Dit forum blijft wat mij betreft gegarandeerd open tot het einde van het huidige seizoen. Mocht ons bestuur besluiten dat er dan een einde moet komen aan dit forum, dan zal ik ervoor zorgen dat er ruim tijd is om een alternatief op te zetten. Ik ga me de komende periode inzetten om tot een werkbare methode te komen om dit forum weer net zo leuk te maken als het in het verleden vaak geweest is en zoals het voor veel gebruikers nog steeds is.
Mark Schellekens
10 februari 2009, 19:02
Voor alle duidelijkheid. Dit forum blijft wat mij betreft gegarandeerd open tot het einde van het huidige seizoen. Mocht ons bestuur besluiten dat er dan een einde moet komen aan dit forum, dan zal ik ervoor zorgen dat er ruim tijd is om een alternatief op te zetten. Ik ga me de komende periode inzetten om tot een werkbare methode te komen om dit forum weer net zo leuk te maken als het in het verleden vaak geweest is en zoals het voor veel gebruikers nog steeds is.Het mooiste van dit forum is, dat alle supporters van het ijshockey in Nederland elkaar hier "ontmoeten" en met elkaar kunnen discussieren. Voor mij gaat er geen dag voorbij zonder dat ik het forum heb gelezen dus in dat opzicht zou ik het erg jammer vinden als dit forum ermee ophoud. Ik heb in het verleden ook een Brabantse dame beledigt en een terechte schorsing gekregen. Maar als dit forum leefbaar gehouden moet worden kan je mijns inzien alleen maar strenger modereren door middel van duidelijke regels en meteen een forumban dus geen schorsingen meer. Verder denk ik Joep dat je er goed aan zou doen om geen pb's meer te beantwoorden naar aanleiding van een beslissing van een moderator, dan houd je in ieder geval positieve energie over voor de leuke dingen aan dit forum of ijshockey.com.
Gr Mark.
Jan Hofstede
10 februari 2009, 19:59
Uiteindelijk zal je zien, dat al deze zogenaamde "onzin threads", welke totaal niets met ijshockey van doen hebben, maar wel een hoop irritatie bespreekbaar maakt, er voor zorgen dat gebruikers even pas op de plaats maken en beseffen welke gevolgen een en ander kan hebben. Ook is duidelijk geworden hoe bepaalde zaken achter de schermen plaatsvinden en welke impact dat heeft op beheerder en moderators.
Ik ben van mening dat dit allemaal nodig is geweest om de negatieve spiraal, die de laatste maanden is gaan ontstaan, een positieve wending te geven en ik ben er ook van overtuigd dat dat vanaf nu gaat gebeuren.
Laten we met elkaar afspreken dat we vanaf nu...
Eerst nadenken, voordat we schrijven... en eerst nalezen, voordat we posten...
Ons niet bemoeien met zaken waar we geen weet van hebben...of wat ons niet aangaat...
En niet zo gauw op de tenen getrapt zijn... vaak is de bedoeling achter een posting heel anders als de interpretatie..
Discussieren is geen kwestie van je gelijk halen... het is een kwestie van je standpunt onderbouwen met argumenten....
Patrick van de Wijgert
10 februari 2009, 20:07
"Ons niet bemoeien met zaken waar we geen weet van hebben...of wat ons niet aangaat..."
Waar je niets vanaf weet kun je een mening over hebben, zonder iets of iemand te beschuldigen. Of je vergelijkt het met een ander iets om het te spiegelen aan zo'n geval.
alles op het forum zou ijshockeygerelateerd moeten zijn en dus gaat het elke reageerder/reaguurder iets aan toch?
Corrigeren van elkaar en zeker mensen met hetzelfde clubhart zou beter werken.
Maar bovenal allemaal in je hoofd houden
TIS MAAR EEN SPELLETJE
Theo van der Duin
10 februari 2009, 20:54
Ik hoop dat met deze laatste twee wijze reacties, deze posting afgesloten kan worden en we gewoon weer over IJSHOCKEY kunnen gaan discuseren. Moderators jullie doen goed werk en mogen van mij ook harder optreden. Begin maar met het totaal verwijderen van dit soort postings.
Johan van der Donk
10 februari 2009, 21:13
Ijshockey ?.... ::que::
Oja dat was de reden dat ik elke thuiswedstrijd over een of andere boarding hang en met veel plezier dit forum door spit :)
Karel van der Wal
10 februari 2009, 21:34
:goodman: ha ha dat kan helemaal niet in Geleen, Johan, daar hangen jullie alleen aan de glaswand, behalve afgelopen zaterdag, wat was die tas zwaar met zoveel doelpunten en drie punten
Ludo van Vliet
11 februari 2009, 08:09
Uiteindelijk zal je zien, dat al deze zogenaamde "onzin threads", welke totaal niets met ijshockey van doen hebben, maar wel een hoop irritatie bespreekbaar maakt, er voor zorgen dat gebruikers even pas op de plaats maken en beseffen welke gevolgen een en ander kan hebben. Ook is duidelijk geworden hoe bepaalde zaken achter de schermen plaatsvinden en welke impact dat heeft op beheerder en moderators.
Ik ben van mening dat dit allemaal nodig is geweest om de negatieve spiraal, die de laatste maanden is gaan ontstaan, een positieve wending te geven en ik ben er ook van overtuigd dat dat vanaf nu gaat gebeuren.
Laten we met elkaar afspreken dat we vanaf nu...
Eerst nadenken, voordat we schrijven... en eerst nalezen, voordat we posten...
Ons niet bemoeien met zaken waar we geen weet van hebben...of wat ons niet aangaat...
En niet zo gauw op de tenen getrapt zijn... vaak is de bedoeling achter een posting heel anders als de interpretatie..
Discussieren is geen kwestie van je gelijk halen... het is een kwestie van je standpunt onderbouwen met argumenten....
Je vergeet er een:
Niet posten als je een flink stuk in je kraag hebt. Vele postings direct na een wedstrijd worden gedaan door figuren die menen te moeten posten terwijl ze amper nog hun eigen naam kunnen spellen. Niet doen. ik zeg een alcoholslot op het forum. :-)
En graag een einde aan deze thread!!!!
Emile Joosten
11 februari 2009, 08:20
Dank Uldo
Johan van der Donk
11 februari 2009, 11:37
:goodman: ha ha dat kan helemaal niet in Geleen, Johan, daar hangen jullie alleen aan de glaswand, behalve afgelopen zaterdag, wat was die tas zwaar met zoveel doelpunten en drie punten
Ja dat gesleep met die tassen aan punten is slecht voor het team daarom laten wij ze liggen :)
Perry van Winden
12 februari 2009, 19:48
Bij mij is het net andersom! Als ik hier op dit forum nooit zou zijn geweest, zou ik niet zoveel leuke ijshockey supporters ontmoet hebben! Ik heb alleen maar goede herrinneringen aan dit forum en nog steeds ontmoet ik via dit forum nieuwe ijshcokey supporters in Nederland!
Ik hoop dan ook dat het NIET zal verdwijnen! DANK JE WEL, FORUM!!! ::thumbsup::
Mee eens, en zeker op een open sportieve manier met elkaar over ijshockey zaken kletsen al dan niet met je eigenclubbrilletje op moet kunnen , zolang je wel de regels van fatsoen en respect voor elkaar in de gaten houdt.
Petje af voor de moderators!
Marc van de Wall
12 februari 2009, 21:29
Je vergeet er een:
Niet posten als je een flink stuk in je kraag hebt. Vele postings direct na een wedstrijd worden gedaan door figuren die menen te moeten posten terwijl ze amper nog hun eigen naam kunnen spellen. Niet doen. ik zeg een alcoholslot op het forum. :-)
En graag een einde aan deze thread!!!!
Je hebt hier wel een punt. Heb me er zelf ook al eens op betrapt en had de dag erna zoiets van.......mijn god.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.