View Full Version : Open brief aan Stichting Ijshockey.com en Dhr. Joosten
Jan Hofstede
4 februari 2009, 18:59
Heren,
Zoals wellicht door jullie is opgemerkt, bestaat er nog al wat irritatie en frustratie bij de supporters uit Geleen met betrekking tot dit forum en haar gebruikers. Gevolg daarvan is dat inmiddels twee Geleen supporters zich vrijwillig hebben laten uitschrijven als gebruiker van jullie forum. Daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven. Meerderen hebben al aangegeven dat zij overwegen diezelfde stap te zetten.
Om de irritatie goed te begrijpen, moeten we terug naar eind november 2008. De wedstrijd Den Haag - Tilburg heeft plaatsgevonden, waarin JJ Natte zwaar geblesseerd het ijs moest verlaten. Aanleiding van die blessure was een check van Lance Monych. Omtrent die situatie ontstond er een verhitte discussie, waarop uit alle delen van het land gereageerd werd. Uiteindelijk werd de thread verwijderd en een aantal deelnemers aan die bewuste discussie, werd bestraft. Het gros van die bestraften bestond uit supporters van Geleen. In diezelfde periode besloot de volledige Tilburg aanhang dit forum te boycotten.
Tijdens die bewuste periode werd er binnen de Tilburgse aanhang veel gemaild, waaronder ook door Dhr. E. Joosten. Diverse mails werden door Dhr. Joosten naar de verkeerde persoon gestuurd, waardoor nogal wat inhoudelijke informatie naar buiten kwam. Het heeft verder geen zin om al die mails hier te bespreken, hoewel we ook met die mails niet blij zijn. In één specifiek geval hadden wij graag enige uitleg van jullie, maar ook van Dhr. Joosten.
Let wel, die bewuste mail werd verstuurd voordat door Dhr. Toemen straffen werden opgelegd en betrof het volgende...
Oorspronkelijk geplaatst door Emile Joosten
Hi,
Nico Toemen is in beweging gekomen en heeft telefonisch contact gehad met Freek.
Zie het besloten forum.
Maar we gaan door tot in het weekend met de forumstilte.
Piet denk aan je jubileumposting; maak er iets aparts van voor alle Tilbo's!
tot morgenavond,
Emile
Wij als Eaters-supporters hebben deze mail als volgt ge?nterpreteerd..
Op het besloten forum van Tilburg heeft een discussie plaatsgevonden omtrent boycot van het forum. Daarnaast is namens de supporters van Tilburg contact geweest met de tuchtcommissie en naar aanleiding van dat gesprek zijn er straffen uitgedeeld. Oftewel, Tilburg-fans hebben zich bemoeid met de strafmaat zoals die is opgelegd.
Graag hadden wij enige uitleg.
Aangezien het niet onze bedoeling is onrust te creëren op dit forum, maar wel waarde hechten aan openheid en duidelijkheid, verzoeken wij eenieder die verder niet betrokken is bij het gehele gebeuren, niet te reageren.
Met vriendelijk groet,
Supporters van Geleen
Patrick van Dongen
4 februari 2009, 19:18
Jan met alle respect.
Ik begrijp werkelijk niet waarom nu de hele discussie weer opnieuw wordt gestart. Voor mijn gevoel was de rust op het forum net een klein beetje aan het wederkeren. J
Je opmerking op het eind is net zoiets als: ik wil geen brand stichten maar hier heb je alvast een aansteker!
Doe mij en vele andere een plezier en lees je posting nog eens goed door en bekijk of je hem wel wilt laten staan. Je zegt dat je graag antwoorden wilt. Is het dan niet handiger om de betrokken door middel van een PB, email of voor mijn part tijdens een wedstrijd in persoon, te vragen om tekst en uitleg.
DIT GAAT WEER TOT OEVERLOZE DISCUSSIES LEIDEN, reken daar maar op!
David Nolf
4 februari 2009, 19:22
Heren,
Zoals wellicht door jullie is opgemerkt, bestaat er nog al wat irritatie en frustratie bij de supporters uit Geleen met betrekking tot dit forum en haar gebruikers. Gevolg daarvan is dat inmiddels twee Geleen supporters zich vrijwillig hebben laten uitschrijven als gebruiker van jullie forum. Daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven. Meerderen hebben al aangegeven dat zij overwegen diezelfde stap te zetten.
Om de irritatie goed te begrijpen, moeten we terug naar eind november 2008. De wedstrijd Den Haag - Tilburg heeft plaatsgevonden, waarin JJ Natte zwaar geblesseerd het ijs moest verlaten. Aanleiding van die blessure was een check van Lance Monych. Omtrent die situatie ontstond er een verhitte discussie, waarop uit alle delen van het land gereageerd werd. Uiteindelijk werd de thread verwijderd en een aantal deelnemers aan die bewuste discussie, werd bestraft. Het gros van die bestraften bestond uit supporters van Geleen. In diezelfde periode besloot de volledige Tilburg aanhang dit forum te boycotten.
Tijdens die bewuste periode werd er binnen de Tilburgse aanhang veel gemaild, waaronder ook door Dhr. E. Joosten. Diverse mails werden door Dhr. Joosten naar de verkeerde persoon gestuurd, waardoor nogal wat inhoudelijke informatie naar buiten kwam. Het heeft verder geen zin om al die mails hier te bespreken, hoewel we ook met die mails niet blij zijn. In één specifiek geval hadden wij graag enige uitleg van jullie, maar ook van Dhr. Joosten.
Let wel, die bewuste mail werd verstuurd voordat door Dhr. Toemen straffen werden opgelegd en betrof het volgende...
Hi,
Nico Toemen is in beweging gekomen en heeft telefonisch contact gehad met Freek.
Zie het besloten forum.
tot morgenavond,
Emile
Op het besloten forum van Tilburg heeft een discussie plaatsgevonden omtrent boycot van het forum. Daarnaast is namens de supporters van Tilburg contact geweest met de tuchtcommissie en naar aanleiding van dat gesprek zijn er straffen uitgedeeld. Oftewel, Tilburg-fans hebben zich bemoeid met de strafmaat zoals die is opgelegd.
Aangezien het niet onze bedoeling is onrust te creëren op dit forum, maar wel waarde hechten aan openheid en duidelijkheid, verzoeken wij eenieder die verder niet betrokken is bij het gehele gebeuren, niet te reageren.
Met vriendelijk groet,
Supporters van Geleen
Ik begrijp dat de heren van ijshockey.com dit geleuter helemaal zat zijn. Ben bang dat het forum binnen voltooid verleden tijd zal zijn. JAMMER!!!
Alex van den Brink
4 februari 2009, 19:22
Jan met alle respect.
Ik begrijp werkelijk niet waarom nu de hele discussie weer opnieuw wordt gestart. Voor mijn gevoel was de rust op het forum net een klein beetje aan het wederkeren. J
Je opmerking op het eind is net zoiets als: ik wil geen brand stichten maar hier heb je alvast een aansteker!
Doe mij en vele andere een plezier en lees je posting nog eens goed door en bekijk of je hem wel wilt laten staan. Je zegt dat je graag antwoorden wilt. Is het dan niet handiger om de betrokken door middel van een PB, email of voor mijn part tijdens een wedstrijd in persoon, te vragen om tekst en uitleg.
DIT GAAT WEER TOT OEVERLOZE DISCUSSIES LEIDEN, reken daar maar op!
Niet als iedereen niet reageert!
Mike Norman
4 februari 2009, 19:25
Na je laatste alinea twijfelde ik even om niet te reageren. Maar ik wil mij graag beroepen op artikel 7 van de grondwet.
Wat een Calimero-gedrag dit.
Ik snap werkelijk niet waar jullie je druk om maken. Wie en wat verwijten jullie nu eigenlijk iets? Misschien heb je een punt als straks Wilders daadwerkelijk wordt vervolgd!
Patrick van de Wijgert
4 februari 2009, 20:15
Heren,
In diezelfde periode besloot de volledige Tilburg aanhang dit forum te boycotten.
Niet allen !!!!!!!!
Omdat ik het een domme actie vond.
Dit geldt ook voor het inleveren van userID's.
En over de mails van Emile.
Kom er gewoon vooruit, domme fout en lomp gedaan. De interpretatie van zijn mail lijkt er sterk op dat Freek de aanstichter is, en daaraan kan niemand zich onttrekken. Of de woorden van die strekking ook zo bedoelt zijn kan maar 1 persoon vertellen.
Wel duidelijk graag voor eenieder dat mensen hun club altijd in bescherming nemen.
De laatste regel of het NIET reageren is natuurlijk tevele van het goede.
De discussie over Monych heeft iedereen zich ook mee bemoeit.
Deze Geleense open brief mag en moet op de site hier blijven.
Emile Joosten
4 februari 2009, 21:44
Heren,
Hi,
Zie het besloten forum.
tot morgenavond,
Emile
Supporters van Geleen
Terwijl ik me had voorgenomen even niet op het openbare forum te komen wil ik, na ruggespraak met Jan Hofstede, hier toch een en ander toelichten.
Ik beperk me daarbij met name tot hetgene ik hierboven heb gequot.
Algemeen bekend is inmiddels dat ik enige tijd (weet niet hoe lang) pb's heb verzonden naar Roger de Groot uit Limburg, terwijl de berichten bestemd waren voor de Tilburgse Roger de Groot. Noem het lomp of dom, maakt niet uit, maar dom is het zeker!
Ik bewaar nimmer berichten en dus weet ik ook niet wat er naar de "verkeerde" Roger werd verzonden. Afgelopen zaterdag werden echter een aantal van deze berichten op het openbare forum geplaatst (en weer snel verwijderd), maar van die berichten werd er niet één door mij geschreven. Ik post mijn pb's altijd met quotes, dus werden er ook teksten aan Roger doorgestuurd die helemaal niet door mij werden geschreven.
Dan naar aanleiding van het telefoontje van Nico Toemen, zoals hierboven wordt gemeld. Zoals jullie weten is mijn zoon Freek moderator van het besloten Tilburgforum.
Ten tijde van de forumboycot is Freek gebeld door Nico Toemen en deze deelde mede dat er straffen (schorsingen uitgedeeld zouden worden. Dat is alles, niet meer, niet minder. Het zou waanzinnig zijn als wij vanuit Tilburg aan de moderatoren (Nico, Remco, Joep) zouden kunnen doorgeven welke straffen wij opgelegd zouden willen zien.
Uiteraard staat het eenieder vrij om moderatoren te informeren op het moment dat er onwelgevallige boodschappen op het forum staan, Het is vervolgens aan de noderatoren om daar wel of niet iets mee te doen. De interpretatie die aan het telefoontje wordt gegeven vanuit Limburg is dus niet correct.
Verder vind ik het erg jammer dat in een reactie de beschuldigende vinger richting Freek wordt gewezen want hij staat hier echt helmaal buiten.
Ik hoop dat mijn verklaring duidelijk is en meer nog hoop ik dat he kan bijdragen aan het weer normaliseren van de betrekkingen. Per slot is er één ding dat ons allen bindt: het mooie ijshockeyspel, laten we dat vooral niet vergeten.
Patrick van de Wijgert
4 februari 2009, 21:47
"De interpretatie van zijn mail lijkt er sterk op dat Freek de aanstichter is, en daaraan kan niemand zich onttrekken. Of de woorden van die strekking ook zo bedoelt zijn kan maar 1 persoon vertellen."
Volgens mij staat er dat uitleg noodzakelijk is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Emile Joosten
4 februari 2009, 21:49
"De interpretatie van zijn mail lijkt er sterk op dat Freek de aanstichter is, en daaraan kan niemand zich onttrekken. Of de woorden van die strekking ook zo bedoelt zijn kan maar 1 persoon vertellen."
Ik hoop dat ik je de uitleg bovenstaand goed heb gegeven.
Huub Penners
4 februari 2009, 22:10
Heren,
Hi,
Zie het besloten forum.
tot morgenavond,
Emile
Met vriendelijk groet,
Supporters van Geleen
ja Jan dit is mij niet ontgaan.
Blijf jij verder op je eigen forum dan hebben we hier een bak minder elende.
Wat zij bepaalde lamzakken het toch weer lekker aan het verneuken hier.
Laurens de Jager
4 februari 2009, 22:22
Dude!! Maak je niet zo drukkkk, alsjeblieft zeg....
Emile heeft het duidelijk uitgelegd en als de Geleen supporters nu opeens allemaal willen gaan is dat niet tof. En het is boven alles zo onnodig. Waarom was die boycot ook al weer? Omdat het te persoonlijk werd. Doordat Monych iets op het ijs heeft gedaan worden een hele boel mensen hier op het forum neergesabeld met woorden. Terwijl de diezelfde mensen totaal geen invloed hebben op de acties van hem. De moderators hebben dit toen opgemerkt en hebben aktie ondernomen. Laat het nou eens afgelopen zijn met dat gezeik en gedram op elkaar. Een meningsverschil kan natuurlijk en hoort bij discussies maar blijven doordraven en overal weer bedankjes willen scoren begint behoorlijk irritant te worden.
Theo van der Duin
4 februari 2009, 22:32
Ik bedank je hier toch even voor. Het is gewoon te kinderachtig voor woorden dat het constant weer fout gaat. Ik heb al eens eerder gepost dat er niet zo veel gezeurd moet worden. Hou je gewoon bij ijshockey. Het is een ijshockey forum. Het is gewoon bezopen dat een groep aanhangers van welke club dan ook maar denkt dat een moderator een andere groep aanhangers voor zou trekken. Als er straffen zijn uitgedeeld hebben die mensen (de moderators) het volgens mij naar eer en geweten gedaan. Ik kan mij niet indenken dat het anders is. Als mensen willen stoppen met schrijven op dit forum is dat hun goed recht en het zij zo. Willen zij het boycotten ook goed. Laat een ieder in zijn waarde.
Roger Thijs
4 februari 2009, 22:35
Heren,
Hi,
Zie het besloten forum.
tot morgenavond,
Emile
Met vriendelijk groet,
Supporters van Geleen
Ik ken de inhoud van de mailtjes van Emile niet. Ook van het contact van Tilburg supporters met de tuchtcommissie is mij niks bekend. Op het besloten forum werd uiteraard wel gesproken over de boycot. Ongeacht van hetgeen er in die mailtjes staat vind ik wel het volgende: als je een een e-mail van iemand krijgt (prive, op je werk of via het forum) die niet voor jou bestemd is, dan laat je dat de verzender weten. Althans, zo ben ik opgevoed. Waarom werd Emile hierop niet geattendeerd? Ik vind dat niet netjes. Ik wil me verder niet mengen in de discussie over de inhoud van de betreffende mailtjes.
Huub Penners
4 februari 2009, 22:40
Sorry Huub, dit is eventjes om iets te verduidelijken,
Het komt niet van Jan, maar van `De geleense fans` dus gelieve in het algemeen mensen te beschuldigen(wat overgins niet terecht zou zijn), dan mensen aanvallen die als contactpersoon fungeren,
ook wij geleen fans willen niks opjutten of ruzie maken, wij willen gewoon alles opgehelderd dat we weer normaal kunnen posten, en normaal naar het ijshockey kunnen gaan kijken
Groetjes,
Jeroen
Jeroen je hoeft mij niets te verduidelijken.
Weet als geen ander om welke groep het gaat.
Maar Jan moet ook de schijnheil niet uithangen.Das toch de gene die een eigen site en forum heeft opgericht.Waar ik als EATERS fan niet eens welkom ben !!!!!
kruikezeikers jut ik graag op en dat kan er maar er 1 weten of niet Joost.(wat waren de tijden van de pelikaanhal toch mooi :goodman:
Jan Hofstede
4 februari 2009, 22:45
Terwijl ik me had voorgenomen even niet op het openbare forum te komen wil ik, na ruggespraak met Jan Hofstede, hier toch een en ander toelichten.
Ik beperk me daarbij met name tot hetgene ik hierboven heb gequot.
Algemeen bekend is inmiddels dat ik enige tijd (weet niet hoe lang) pb's heb verzonden naar Roger de Groot uit Limburg, terwijl de berichten bestemd waren voor de Tilburgse Roger de Groot. Noem het lomp of dom, maakt niet uit, maar dom is het zeker!
Ik bewaar nimmer berichten en dus weet ik ook niet wat er naar de "verkeerde" Roger werd verzonden. Afgelopen zaterdag werden echter een aantal van deze berichten op het openbare forum geplaatst (en weer snel verwijderd), maar van die berichten werd er niet één door mij geschreven. Ik post mijn pb's altijd met quotes, dus werden er ook teksten aan Roger doorgestuurd die helemaal niet door mij werden geschreven.
Dan naar aanleiding van het telefoontje van Nico Toemen, zoals hierboven wordt gemeld. Zoals jullie weten is mijn zoon Freek moderator van het besloten Tilburgforum.
Ten tijde van de forumboycot is Freek gebeld door Nico Toemen en deze deelde mede dat er straffen (schorsingen uitgedeeld zouden worden. Dat is alles, niet meer, niet minder. Het zou waanzinnig zijn als wij vanuit Tilburg aan de moderatoren (Nico, Remco, Joep) zouden kunnen doorgeven welke straffen wij opgelegd zouden willen zien.
Uiteraard staat het eenieder vrij om moderatoren te informeren op het moment dat er onwelgevallige boodschappen op het forum staan, Het is vervolgens aan de noderatoren om daar wel of niet iets mee te doen. De interpretatie die aan het telefoontje wordt gegeven vanuit Limburg is dus niet correct.
Verder vind ik het erg jammer dat in een reactie de beschuldigende vinger richting Freek wordt gewezen want hij staat hier echt helmaal buiten.
Ik hoop dat mijn verklaring duidelijk is en meer nog hoop ik dat he kan bijdragen aan het weer normaliseren van de betrekkingen. Per slot is er één ding dat ons allen bindt: het mooie ijshockeyspel, laten we dat vooral niet vergeten.
Emile,
Dank voor je reactie... Uiteraard zouden wij graag willen zien, dat deze verklaring door Freek Joosten en Nico Toemen bevestigd wordt. Ook zouden wij dan graag willen weten hoe toen de strafmaat bepaald is. De reden hiervoor is, dat er nadien nog al wat correcties hebben plaatsgevonden, en diverse gestrafte personen, na PB-wisseling, van hun straf ontheven zijn.
Wat betreft de mails zoals die vorige week hier op het forum hebben gestaan, komen die vrijwel zeker niet van jou, maar is dit een briefwisseling geweest tussen Roger W de Groot en een voor ons (nog) onbekend persoon. Neemt niet weg, dat er nog voldoende "minder sympathieke" brieven, die wel van jou hand komen, naar buiten zijn gekomen. Excuses zouden dan ook wel zo netjes zijn.
Vr. Groet
Supporters van Geleen
Gerrit Hof
4 februari 2009, 22:45
als je een een e-mail van iemand krijgt (prive, op je werk of via het forum) die niet voor jou bestemd is, dan laat je dat de verzender weten.(Quote van Roger Thijs)
dit stinkt van alle kanten,alleen maar weer verliezers.
Kwestie van tijd volgens mij dat de stekker uit het ijshockey.com forum gaat,bijzonder jammer, maar heel begrijpelijk.
Ik zou dit schijnheilige gedoe i.i.g niet meer willen modereren.
Doet me kwa ijshockey(om de vergelijking eens te maken) denken aan de aktie indertijd van Todd Bertuzzi, laag en misselijkmakend brrrrrrrrrrrr
Was mijn (waarschijnlijk??)laatste posting hier,zoveel kinderachtigheid/onbenulligheid/ schijnheiligheid etc,wil ik niet mee geassocieerd worden, ook al ben ik compleet buitenstaander wat deze kwestie betreft.........
(zelfs als incidenteel poster is dat wel degelijk het geval,het associeren dan wel te verstaan).
Jan van Son
4 februari 2009, 22:46
Nog ff geduld lui straks gaan we misschien allemaal over van het kleuterklasje naar de grote school . Kan ook zo wezen dat door de slechte resultaten het een of ander wordt opgeheven
Emile Joosten
4 februari 2009, 23:00
Emile,
Wat betreft de mails zoals die vorige week hier op het forum hebben gestaan, komen die vrijwel zeker niet van jou, maar is dit een briefwisseling geweest tussen Roger W de Groot en een voor ons (nog) onbekend persoon. Neemt niet weg, dat er nog voldoende "minder sympathieke" brieven, die wel van jou hand komen, naar buiten zijn gekomen. Excuses zouden dan ook wel zo netjes zijn.
Vr. Groet
Supporters van Geleen
Ben altijd bereid tot het maken van excuses, maar alleen dan als ik weet waarvoor ik die moet maken. Ik ben me niet bewust van het opstellen van berichten waarvoor men mij naar het leven moet staan. Je zou me 'n plezier doen als je me die berichten kunt toesturen. Ik maak namelijk ook niet graag pro forma excuses.
Harry Batist
4 februari 2009, 23:01
Wat kan de sport ijshockey toch mooi zijn. Supporters die bij elke wedstrijd goed met elkaar omgaan en recht in de ogen kunnen kijken. Samen naar een leuke pot kijken en na afloop elkaar feliciteren onder het genot van een eventueel biertje en daarna lekker naar huis. Laten we het zo houden en zeker ook op dit forum. Laten we lekker plezier beleven aan dit leuke forum, waarop ik elke dag geniet. Hoop dat men zich aangesproken voelt en vanaf nu weer lekker gezellig blijven.
Eric van der Putten
4 februari 2009, 23:03
De reden hiervoor is, dat er nadien nog al wat correcties hebben plaatsgevonden, en diverse gestrafte personen, na PB-wisseling, van hun straf ontheven zijn.
Beste Jan/Supporters van Geleen,
Het klopt dat ik in eerste instantie ook geschorst was voor één week. Na correspondentie tussen de heer Toemen en mijzelf (hier heeft verder niemand invloed op gehad) is gebleken dat de heer Toemen te snel had geconcludeerd dat ik ook tot de mensen behoorde die "verkeerde uitspraken" heeft gedaan. Nadat de heer Toemen de postings in het betreffende draadje opnieuw heeft doorgenomen, waaruit bleek dat mijn uitspraken niet verkeerd waren, is mijn schorsing opgeheven.
Ik hoop hiermee enigszins duidelijkheid te hebben verschaft omtrent mijn hernieuwde toelating tot het forum.
M.v.g., Eric
Jan Hofstede
4 februari 2009, 23:06
Beste forumleden,
En dan richt ik mij voornamelijk op die personen die nu reageren, zonder direct betrokken te zijn.
Wij als Geleensupporters hebben redenen om pissig te zijn. Maar wij als Geleensupporters hebben ook voldoende inzicht in de problematiek, om te begrijpen dat wanneer deze problemen niet worden opgelost, dit forum nog lang mag nagenieten van een hele hoop ongein waar we met zijn allen niet blij mee zijn. Wij Geleensupporters kiezen nu niet voor een struisvogelpolitiek, maar voor een oplossing van de problemen.
Zie ook hier. Het zijn de personen die niet betrokken zijn, die de sfeer naar beneden halen. Wij staan niet te wachten op allerhande randverschijnselen. Wij willen een volwassen discussie
Wij vragen dan ook aan een ieder, die niet bij dit gebeuren betrokken is, zich te onthouden van de discussie.
Gr.
Supporters van Geleen
Gerrit Hof
4 februari 2009, 23:13
Beste forumleden,
En dan richt ik mij voornamelijk op die personen die nu reageren, zonder direct betrokken te zijn.
Wij als Geleensupporters hebben redenen om pissig te zijn. Maar wij als Geleensupporters hebben ook voldoende inzicht in de problematiek, om te begrijpen dat wanneer deze problemen niet worden opgelost, dit forum nog lang mag nagenieten van een hele hoop ongein waar we met zijn allen niet blij mee zijn. Wij Geleensupporters kiezen nu niet voor een struisvogelpolitiek, maar voor een oplossing van de problemen.
Zie ook hier. Het zijn de personen die niet betrokken zijn, die de sfeer naar beneden halen. Wij staan niet te wachten op allerhande randverschijnselen. Wij willen een volwassen discussie
Wij vragen dan ook aan een ieder, die niet bij dit gebeuren betrokken is, zich te onthouden van de discussie.
Gr.
Supporters van Geleen
Jan,
Nog even en ik ga me als niet-betrokkene nog schuldig voelen ook:rolleyes:,maar besef jezelf niet hoe belachelijk/kinderachtig /zielig en wat al niet meer dit gedoe is?
De meest betrokkenen ken ik van de ijsbaan, maar ik twijfel nu toch wel de juiste presonen voor me te hebben gehad.
Wees gerust Jan, zal me er verder niet meer in mengen, veel succes en plezier met alles ::thumbsup::::fries:::blablabla:
mocht ik de sfeer naar beneden gehaald hebben excuses nog.
Roger Thijs
4 februari 2009, 23:15
Beste forumleden,
Gr.
Supporters van Geleen
Als jullie deze kwestie enkel met de betrokkenen willen uitpraten, doe het dan buiten het forum om en val er niet iedereen mee lastig ::censor:: Ik snap niet wat jullie hiermee willen bereiken. Succes met jullie discussie...
Jan Hofstede
4 februari 2009, 23:16
Beste Jan/Supporters van Geleen,
Het klopt dat ik in eerste instantie ook geschorst was voor één week. Na correspondentie tussen de heer Toemen en mijzelf (hier heeft verder niemand invloed op gehad) is gebleken dat de heer Toemen te snel had geconcludeerd dat ik ook tot de mensen behoorde die "verkeerde uitspraken" heeft gedaan. Nadat de heer Toemen de postings in het betreffende draadje opnieuw heeft doorgenomen, waaruit bleek dat mijn uitspraken niet verkeerd waren, is mijn schorsing opgeheven.
Ik hoop hiermee enigszins duidelijkheid te hebben verschaft omtrent mijn hernieuwde toelating tot het forum.
M.v.g., Eric
Daar sta jij niet alleen in Erik, ook bij Geleensupporters zijn tussentijds een aantal geschorsten ontheven van hun straf....
Jasper Lesterhuis
4 februari 2009, 23:34
of degenen die er niks mee te maken hebben maar even niet willen reageren.. Doe niet zo triest, begin er niet weer over. Blijf weg als het allemaal zo vervelend is, en anders hou op anderen lastig te vallen met jullie frustraties. Genoeg mensen die zonder frustraties gebruik willen maken van dit forum. Bah.
Geert van der Meulen
5 februari 2009, 06:21
Beste forumleden,
Gr.
Supporters van Geleen
Beste supporters van Geleen,
Jullie hebben zelf gekozen om een open brief te schrijven aan de Stichting IJshockey.com en de heer Joosten. Je mag dan verwachten dat mensen er iets over gaan zeggen.
Waarom vallen jullie mij en andere forumbezoekers lastig met de problematiek tussen Tilburg en Geleen? Heb ik daarom gevraagd? Hebben andere forummers laten weten hiervoor belangstelling te hebben?
Stuur dan iedereen die er bij betrokken is een mail, een pb, een telegram of een brief en ga het lekker uitpraten in een etablissement in Tilburg, in de Cross of in een of ander godvergeten oord in het donkere zuiden!
Patrick van de Wijgert
5 februari 2009, 06:56
Stuur dan iedereen die er bij betrokken is een mail, een pb, een telegram of een brief en ga het lekker uitpraten in een etablissement in Tilburg, in de Cross of in een of ander godvergeten oord in het donkere zuiden!
Badda Bing?
Joep Meijsen
5 februari 2009, 07:40
Jan,
Woensdagavond is er voor mij eentje die ik niet thuis doorbreng, vandaar enige vertraging in de reactie. Niet dat ik de illusie heb dat die reactie erg veel nut gaat hebben. Communicatie is mijn beroep en ik herken hier een proces waarbij een klein stukje informatie heeft geleid tot speculaties. Die speculaties werden al snel feiten en die 'feiten' zitten nu vastgebeiteld in de hoofden van degenen die zich met de speculaties hebben beziggehouden.
Het is niet voor niets zo dat de voorlaatste alinea van de open brief feitelijk is neergeschreven, in plaats van als vraag of stelling. Het is bijna onmogelijk om beeldvorming die zich in de loop van een aantal weken heeft ontwikkeld nog te veranderen, dus die illusie koester ik absoluut ook niet. Toch zal ik proberen in te gaan op de ontwikkelingen en aantonen dat de conclusies van de open brief stoelen op speculaties, niet op feiten.
Laat mij daarbij als eerste stellen dat de Tuchtcommissie van dit forum onafhankelijk opereert. Nico Toemen is geen verantwoording schuldig aan mij, aan mijn medebestuursleden of aan de gebruikers van dit forum. Hij is bovendien al jaren niet meer actief betrokken bij het Nederlandse ijshockey, zodat hij op een onafhankelijke manier tot besluiten kan komen. In mijn ogen is dat ook de enige manier waarop een Tuchtcommissie kan functioneren.
Duidelijk moet ook zijn dat er een verschil is tussen de moderatie van het forum (het verplaatsen van threads, het sluiten van threads, het aanmoedigen tot het discussiëren op basis van argumenten of het in de kiem smoren van threads die uit de hand dreigen te lopen) en het werk van de Tuchtcommissie (het opleggen van sancties aan gebruikers die zich op dit forum hebben misdragen).
Dan nu de concrete zaak. De discussie over de zaak Monych is er eentje geweest die behoorlijk uit de hand is gelopen. Dat mogen wij ons als moderators deels aantrekken, hoewel het draagvlak voor moderatie op dit forum dusdanig laag is dat het erg aanlokkelijk is om de zaken maar te laten lopen. Pas de laatste twee maanden grijpen we sneller en directer in, een verandering die weinig gebruikers zal zijn ontgaan.
Tijdens het betreffende weekeinde bevond Nico Toemen zich in het buitenland en de hele ontwikkeling van de discussie en de gevolgen daarvan hadden zich buiten zijn zichtsveld afgespeeld. Om op een goede manier te kunnen oordelen, heeft hij contact gehad met verschillende mensen om zich op de hoogte te stellen van wat er is gebeurd. Dat is zijn goed recht.
Daarbij is onder meer in de richting van de moderator van het Tilburgse besloten forum aangegeven dat men eerder aan de noodbel moet trekken als er discussies op dit forum uit de hand dreigen te lopen. Dat is geen unieke oproep, we doen die ook regelmatig publiekelijk, maar dat is de achtergrond van het in de uitgelekte boodschap beschreven gebeurtenis. Nico heeft overigens in die dagen contact gehad met veel meer mensen, waaronder Fintan Planting en mijzelf. Daarbij zijn geen namen genoemd van concrete deelnemers. De postings in de betreffende discussie spraken wat dat betreft voor zichzelf.
Op dat moment was het proces dat leidde naar de schorsing van enkele mensen naar aanleiding van de thread over het Monych-incident al in volle gang. Mensen zijn niet bestraft op aandringen vanuit Tilburg, maar omdat ze in die thread wangedrag hebben vertoond. Die beslissing is onafhankelijk genomen door de onafhankelijke Tuchtcommissie. Daarmee zijn de 'feiten' uit de Open Brief, weinig meer dan speculaties ingegeven door gebrek aan informatie, die op een bed van wantrouwen tot vergaande conclusies hebben geleid. Ten onrechte.
Het is niet voor het eerst dat ik bovenstaande uitleg geef. De afgelopen periode heb ik een reeks boodschappen van Geleense supporters gehad waarin dezelfde beschuldigingen gevat waren. In geen enkel geval heb ik van iemand inhoudelijk een reactie gehad, wat mijn vermoeden versterkt dat ook de bovenstaande uitleg niet voldoende zal zijn om wat in de Open Brief als feiten staat neergeschreven te ontkrachten.
De bovenstaande Open Brief straalt wat mij betreft wantrouwen uit naar degenen die proberen dit forum levend te houden. Het ontbeert ook de bekende 'hand in eigen boesem', want als de betreffende forumleden zich in de discussie toen wat meer hadden ingehouden, waren er geen maatregelen nodig geweest en was deze brief ook niet nodig geweest. Het was plezierig geweest als de Open Brief in ieder geval ook op de verantwoordelijkheid van de deelnemers uit eigen kring had bevat. Nu is het louter een beschuldiging, waar het bijna onmogelijk tegen verdedigen is. Gezien het aantal bedankjes is het schijnbaar ook een brief die door veel deelnemers wordt ondersteund, waarmee het weer een indicatie is dat dit forum op zijn laatste benen loopt. Zonder het vertrouwen van de deelnemers kunnen moderators namelijk niet functioneren.
Jan van Son
5 februari 2009, 07:41
Kan hier een slotje op?
Mike Norman
5 februari 2009, 08:52
Beste forumleden,
Gr.
Supporters van Geleen
Tipje (klikken voor link) (http://www.ncrv.nl/?nav=duoytCsHtGAubCjcCI)
Piet de Kort
5 februari 2009, 09:03
De bovenstaande Open Brief straalt wat mij betreft wantrouwen uit naar degenen die proberen dit forum levend te houden. Het ontbeert ook de bekende 'hand in eigen boesem', want als de betreffende forumleden zich in de discussie toen wat meer hadden ingehouden, waren er geen maatregelen nodig geweest en was deze brief ook niet nodig geweest. Het was plezierig geweest als de Open Brief in ieder geval ook op de verantwoordelijkheid van de deelnemers uit eigen kring had bevat. Nu is het louter een beschuldiging, waar het bijna onmogelijk tegen verdedigen is. Gezien het aantal bedankjes is het schijnbaar ook een brief die door veel deelnemers wordt ondersteund, waarmee het weer een indicatie is dat dit forum op zijn laatste benen loopt. Zonder het vertrouwen van de deelnemers kunnen moderators namelijk niet functioneren.
Joep, in mijn geval neem jij mijn bedankje aan Jan Hofstede verkeerd op. Ik vind het ontzettend tof dat Jan (en de rest van Geleen) hier publiekelijk op terug komen. Ik mag toch aannenen dat jij precies weet wat er speelt en dat de verhouding tussen de "diverse" supporters van Geleen en Tilburg "mogelijk" op springen stond/staat.
Ik ben dus blij dat hier openlijk over gesproken word zodat enige opheldering de zaak "hopelijk" verduidelijkt. De betrokkende kunnen publiekelijk reageren en mogelijk de diverse onduidelijkheden uit de wereld helpen.
Ik mag de hoop uitspreken dat de gezonde rivaliteit tussen beide supportersgroepen (en natuurlijk tussen alle supportersgroepen) hersteld/hetzij (goed) blijft bestaan.
Ijshockey is en blijft een spelletje waarbij eenieder moet kunnen gaan kijken naar hun team in welke stad dan ook. ::thumbsup::
Mede dankzij dit FORUM (en natuurlijk dankzij de liefde voor het ijshockey) heb ik veel mensen leren kennen en vind het ook plezierig om elkaar enkele malen te spreken, hetzij in Tilburg, hetzij in een andere stad.
Nog belangrijker vind ik dat je na een gewonnen of een verloren wedstrijd je
(evt. onder het genot van een drankje) met elkaar "kunt" blijven praten/feliciteren/complimenteren etc.
Dat was toch ook de insteek van dit nog altijd wonderschone forum! :partyman:
Jan Hofstede
5 februari 2009, 09:27
Joep, in mijn geval neem jij mijn bedankje aan Jan Hofstede verkeerd op. Ik vind het ontzettend tof dat Jan (en de rest van Geleen) hier publiekelijk op terug komen. Ik mag toch aannenen dat jij precies weet wat er speelt en dat de verhouding tussen de "diverse" supporters van Geleen en Tilburg "mogelijk" op springen stond/staat.
Ik ben dus blij dat hier openlijk over gesproken word zodat enige opheldering de zaak "hopelijk" verduidelijkt. De betrokkende kunnen publiekelijk reageren en mogelijk de diverse onduidelijkheden uit de wereld helpen.
Ik mag de hoop uitspreken dat de gezonde rivaliteit tussen beide supportersgroepen (en natuurlijk tussen alle supportersgroepen) hersteld/hetzij (goed) blijft bestaan.
Ijshockey is en blijft een spelletje waarbij eenieder moet kunnen gaan kijken naar hun team in welke stad dan ook. ::thumbsup::
Mede dankzij dit FORUM (en natuurlijk dankzij de liefde voor het ijshockey) heb ik veel mensen leren kennen en vind het ook plezierig om elkaar enkele malen te spreken, hetzij in Tilburg, hetzij in een andere stad.
(evt. onder het genot van een drankje) met elkaar "kunt" blijven praten/feliciteren/complimenteren etc.
Ik ben blij Piet, dat je op deze manier reageert. De opzet van de brief is inderdaad dat zaken uitgesproken worden en dat we niet, steeds weer het risico lopen, dat ergens een draadje escaleert, vanwege oud zeer. Kortom, je praat het uit en je gaat weer verder. Overigens kan ik je vertellen, dat de andere (ook niet-Geleen) bedankers ook met dezelfde intentie als jou de bedank-toets hebben ingedrukt.
Bijzonder jammer blijf ik het wel vinden, dat ook weer in deze thread, mensen een mening menen te moeten hebben, terwijl ze geen idee hebben wat er speelt. Ik ben dan ook bijzonder trots op de groep Geleen-supporters, dat ze de discipline heeft kunnen opbrengen om niet te reageren.
Gr. Jan
Jan Hofstede
5 februari 2009, 09:32
@ Joep.
Joep, dank voor je ruime reactie. Ik zal in de loop van de ochtend met een tegenreactie komen.
Gr. Jan
Fintan Planting
5 februari 2009, 11:10
De hier geschetste situatie is voor mij de reden geweest om in december mijn admin-taken op dit forum neer te leggen. Ondanks het vele plezier dat ik de afgelopen (ruim) tien jaar aan het forum heb beleefd, denk ik dat het einde ervan - in de huidige vorm - nabij is. In de eerstvolgende vergadering van het IJshockey.com-bestuur zal ik in elk geval pleiten voor het sluiten van IJshockeyforum.com.
De afgelopen maanden is dit forum fors gegroeid, in zowel aantal gebruikers als in aantal berichten. De toon is in sommige discussies ook flink verhard. Daarbij ziet 99,9% van de gebruikers hier het rapporteren van ontoelaatbare postings als 'klikken', waardoor de verantwoordelijkheid voor de leefbaarheid op het forum volledig in de schoenen van de moderators wordt geschoven. Als je in die situatie het forum levensvatbaar wilt houden, dan is fulltime moderatie nodig.
Om alles te kunnen lezen én snel in te kunnen grijpen zou je ergens tussen de drie en vijf dedicated moderators moeten hebben. Realiseer je daarbij dat het modereren zich niet beperkt tot het ingrijpen op een posting, maar dat de moderator zich vervolgens ook moet verdedigen tegen de serie PM's en postings die uitleg over die ingreep eisen.
De Beheerstichting IJshockey.com beschikt niet over drie tot vijf mensen die bereid zijn om die taak structureel op zich te nemen. Wat mij betreft is de eerste prioriteit van onze stichting het vullen, onderhouden en continu verbeteren van IJshockey.com. Ik ben persoonlijk van mening dat het forum onze groep vrijwilligers te veel (negatieve) energie kost en dat dit op termijn ten koste zal gaan van IJshockey.com. Misschien is het tijd om te concluderen dat dit forum niet iets is dat we nog 'erbij' kunnen doen.
Piet de Kort
5 februari 2009, 11:47
De hier geschetste situatie is voor mij de reden geweest om in december mijn admin-taken op dit forum neer te leggen. Ondanks het vele plezier dat ik de afgelopen (ruim) tien jaar aan het forum heb beleefd, denk ik dat het einde ervan - in de huidige vorm - nabij is. In de eerstvolgende vergadering van het IJshockey.com-bestuur zal ik in elk geval pleiten voor het sluiten van IJshockeyforum.com.
Fintan, sta ik op jouw negeerlijst of heb je mijn bericht niet helemaal begrepen (of misschien niet gelezen)?
Die geschetste situatie (van Joep) heb ik juist proberen te ontkrachten.
Ik en veel mede supporters hebben nog steeds behoefte aan dit ijshockeyforum!
Waarom zou hier een eind aan moeten komen?
Diegene die er geen behoefte meer aan hebben, moeten maar gewoon wegblijven!
Ik ben er ontzettend blij mee, indien de "mogelijke problemen" op deze manier worden weggepoetst. Zodanig in ieder geval dat alle supporters van de teams weer door 1 deur naar binnen- en buiten kunnen!
Niet alles is negatief van wat hier geschreven word. Hopelijk kunnen wij jou (en de rest van ijshockey.com) op andere gedachte brengen! :goodman:
Mike Norman
5 februari 2009, 12:01
Zo Jan, of moet ik zeggen Geleen supporters, nou je zin?
Patrick van de Wijgert
5 februari 2009, 12:05
Fintan, sta ik op jouw negeerlijst of heb je mijn bericht niet helemaal begrepen (of misschien niet gelezen)?
Ik ben er ontzettend blij mee, indien de "mogelijke problemen" op deze manier worden weggepoetst. Zodanig in ieder geval dat alle supporters van de teams weer door 1 deur naar binnen- en buiten kunnen!
Niet alles is negatief van wat hier geschreven word. Hopelijk kunnen wij jou (en de rest van ijshockey.com) op andere gedachte brengen! :goodman:
Life is easy. Misdragen is houdoe en bedankt. Op z'n geenstijls.
Probleem opgelost voor 90%.
Geen moeite mee.
Ron Lahay
5 februari 2009, 12:12
Zo Jan, of moet ik zeggen Geleen supporters, nou je zin?
Ten eerst mag (MOET) je Jan hier niet op aan spreken maar het overgrote deel van de Geleen-supporters. Het spreekt hopelijk voor zich dat we nog steeds achter de actie staan van de het plaatsen van de brief. Wij, cq ik zou het heel erg jammer vinden als het forum zou worden opgedoekt maar van de andere kant, zoals het de afgelopen tijd was, was het ook niet goed. De sfeer was behoorlijk aan het verharden, sterker nog, viandig aan het worden. Dit is volgens mij niet (alleen) de schuld van de Geleen supportes maar van de supporters van nagenoeg alle ere-divisie-clubs. Als de moderatoren en/of ijshockey.com besluit om te stoppen met dit forum dan zou ik dat jammer vinden maar het is hun beslissing, niet meer en niet minder. Het zou bijzonder jammer zijn maar de wereld zal voorlopig gewoon blijven doordraaien.
Een reacties zoals die van jou zal zeer zeker niet positief bijdragen tot het behoud van dit forum. Als ik jou het spreekwoord: "de pot verwijt de ketel dat hij zwart zien" kun je daar wat mee of heb je meer uitleg nodig?
Mike Norman
5 februari 2009, 12:23
Een reacties zoals die van jou zal zeer zeker niet positief bijdragen tot het behoud van dit forum. Als ik jou het spreekwoord: "de pot verwijt de ketel dat hij zwart zien" kun je daar wat mee of heb je meer uitleg nodig?
Heel goed!! Dat proberen Joep en Fintan en menig andere jullie juist te vertellen....
Huub Penners
5 februari 2009, 12:26
Ten eerst mag (MOET) je Jan hier niet op aan spreken maar het overgrote deel van de Geleen-supporters. Het spreekt hopelijk voor zich dat we nog steeds achter de actie staan van de het plaatsen van de brief. Wij, cq ik zou het heel erg jammer vinden als het forum zou worden opgedoekt maar van de andere kant, zoals het de afgelopen tijd was, was het ook niet goed. De sfeer was behoorlijk aan het verharden, sterker nog, viandig aan het worden. Dit is volgens mij niet (alleen) de schuld van de Geleen supportes maar van de supporters van nagenoeg alle ere-divisie-clubs. Als de moderatoren en/of ijshockey.com besluit om te stoppen met dit forum dan zou ik dat jammer vinden maar het is hun beslissing, niet meer en niet minder. Het zou bijzonder jammer zijn maar de wereld zal voorlopig gewoon blijven doordraaien.
Makkelijk gezegd he Ron,nu jullie een eigen forum hebben.
Doe mij en andere een lol en zeg hier dan niets meer,voor dadelijk het moment komt dat er inderdaad word besloten om het forum op te doeken.
Ron Lahay
5 februari 2009, 12:34
Makkelijk gezegd he Ron,nu jullie een eigen forum hebben.
Doe mij en andere een lol en zeg hier dan niets meer,voor dadelijk het moment komt dat er inderdaad word besloten om het forum op te doeken.
:goodman:
Ron Lahay
5 februari 2009, 12:36
Heel goed!! Dat proberen Joep en Fintan en menig andere jullie juist te vertellen....
Om met een spreekwoord af te sluiten: WIE DE SCHOEN PAST TREKKE HEM AAN!
En ja, ik (wij) snap echt wel wat de gevolgen kunnen zijn, echter het is en blijft een kwestie van actie en reactie.
Jasper Lesterhuis
5 februari 2009, 13:01
Ondanks meerdere oproepen / waarschuwingen van de moderators zijn er steeds weer individuen die voor zichzelf of een "supportersgroep" perse hier op dit forum duidelijk willen maken hoe verschrikkelijk benadeeld ze wel niet worden hier.
Een tijdje geleden heb ik al het calimero-effect er bij gehaald, en dat is steeds weer van toepassing helaas. Al dit soort negatieve postings hebben slechts 1 doel, het schreeuwen "mij is onrecht aangedaan". Daar moet dan vervolgens het hele forum last van hebben.
Enkele weken geleden was het al nagenoeg het einde, heeft o.a. Fintan zijn werkzaamheden al neergelegd. Zo mogelijk nog meer druk op de moderators, maar nog steeds kan met blijkbaar niet de eigen frustraties aan de kant zetten. Alles moet wijken voor de eigen frustraties want "wat zijn we toch tekortgedaan".
Met zulke forumleden heeft dit forum inderdaad geen toekomst, want die mensen zullen zich steeds opnieuw tekort gedaan voelen. Een nieuwe start maken is onmogelijk voor ze, want steeds weer de verwijzingen naar "toen gebeurde dit" en "toen gebeurde dat".
En nu weer zo'n "brief" om aan te geven hoe moeilijk het allemaal is. Blijf dan gewoon weg van dit forum, scheelt je een berg frustraties en biedt de mensen die gewoon met elkaar om kunnen gaan de ruimte om hier over ijshockey te praten.
Calimero, zo ontzettend kinderachtig maar zo ontzettend van toepassing op (te)veel mensen hier.
Karel van der Wal
5 februari 2009, 13:04
begin er eerst eens mee, de locatie onder ieder deelnemer in te laten vullen, zodat men weet uit welke hoek de wind waait.
Fintan Planting
5 februari 2009, 13:05
Heb ik gelezen en ik ben het in grote lijnen ook met je eens. Er is in Nederland absoluut bestaansrecht voor een ijshockeyforum als dit; kijk maar naar de aantallen bezoekers en postings.
Mijn punt betreft echter meer het werk en het (gebrek aan) plezier dat het voor ons met zich meebrengt. De milde vorm van moderatie - waarmee het zo lang goed is gegaan hier - lijkt de laatste maanden niet meer voldoende. De schreeuw om 'zero tolerance'-moderatie wordt steeds luider en de verantwoordelijkheid voor de leefbaarheid op het forum wordt volledig bij de moderators neergelegd. Die moeten maar ingrijpen als iemand zich weer eens niet in kan houden.
Laat ik voorop stellen dat ik hier zuiver op persoonlijke titel spreek, maar ik heb het wel gehad met scheidsrechtertje spelen, claims van 'meten met twee maten' pareren en andere vertrouwensondermijnend beschuldigingen naar mijn hoofd krijgen. Ik heb er niet de tijd voor of zin in om daar heel veel negatieve energie in te steken.
Zoals hierboven beargumenteerd heeft dit forum in de huidige toestand permanent een aantal fulltime moderators nodig om te kunnen blijven draaien. En ik zie niet waar die vandaan zouden moeten komen.
Jasper Lesterhuis
5 februari 2009, 13:07
Het gebrek aan zelf-moderatie is inderdaad schrijnend, ondanks het besef dat ophef van dit forum als een donkere wolk boven ons hoofd hangt. Erg jammer.
Jan Hofstede
5 februari 2009, 13:29
Fintan,
Om te beginnen, en dan denk ik dat ik spreek over het overgrote meerderheid van de forum gebruikers, hebben wij heel veel respect voor de dragende krachten achter ijshockey.com. Laat daar nooit een misverstand over bestaan.
Ook weten we allemaal dat de sfeer op het forum, de laatste weken, niet bepaald goed is. De ene na de andere thread wordt gesloten. Een grote oorzaak is, volgens mij, onopgeloste problemen en irritaties.
Wij hebben als Geleensupporters ingezien, dat die problemen opgelost moeten worden. We hebben daar, binnen een groep supporters van Geleen, over gesproken en waren van mening, dat een open brief de minst kwalijke manier is, om de frustratie te uiten en naar oplossingen te zoeken.
We hebben goed nagedacht over de inhoud, maar ook de eventuele consequenties. Vragen als: Wat als de thread gesloten wordt..??, Wat als de thread verwijderd wordt...??, Wat als men besluit het forum op te doeken...??, Hoe te reageren op negatieve reacties van niet betrokkenen....?? Wanneer zijn we tevreden, en nemen genoegen met de uitleg...??etc. etc.
Op enkele vragen kan iedereen voor zich zelf een antwoord bedenken, over sommige vragen hebben we afspraken gemaakt. Over een vraag waren we het in ieder geval eens. De vraag: Wat als men besluit het forum op te doeken..?? Daar kan maar een antwoord op gegeven worden. Als de problemen niet besproken en opgelost worden, zal dit forum uiteindelijk ook stoppen.
In mijn beleving, en nu spreek ik puur voor mezelf, komen irritaties op je pad, je spreekt ze uit (zo mogelijk), je geeft elkaar een hand of drinkt samen een bier, en je gaat weer verder. Irritaties worden een probleem, en blijven bestaan, als er geen duidelijkheid is... en wederzijdse irritaties niet uitgesproken worden... Ze zullen dan ook steeds weer ergens bovendrijven. En dat is precies wat hier op het forum gebeurt.
Wij hebben gemeend, met de open brief, een opening te creëren en problemen op te lossen. De eerste aanzet was er. Emile Joosten is met zijn reactie gekomen. een reactie waar wij genoegen meenemen, mits deze bevestigd wordt door Freek Joosten en Nico Toemen. Wat wij nog vragen is een reactie van Nico Toemen (aangezien Freek Joosten in Amerika zit) waarin uitgelegd wordt hoe de bewuste straffen zijn opgelegd. Dat een en ander indertijd vreemd is gegaan, kan niemand ontkennen.
Wat betreft de mails welke in Geleen zijn beland, waarin we onder andere worden uitgemaakt voor Racisten en slavendrijvers. Dat probleem heeft zich, voor dit forum, vanzelf opgelost. Een van de grote boosdoeners heeft zich vorige week vrijwillig laten verwijderen van dit forum. Wat betreft de mails welke Emile Joosten naar het verkeerde adres heeft gestuurd, zullen we intern verder afhandelen.
Fintan, het is niet zo negatief als het blijkbaar, op het eerste oog, lijkt..
Laten we nu gewoon verstandig zijn, en de problemen uitspreken. Kunnen we straks allemaal weer door een deur, en proberen een positieve bijdrage te leveren aan dit forum.
Deze reactie komt uit eigen initiatief.
Gr. Jan Hofstede
Patrick van de Wijgert
5 februari 2009, 14:02
Fintan,
Om te beginnen, en dan denk ik dat ik spreek over het overgrote meerderheid van de forum gebruikers, hebben wij heel veel respect voor de dragende krachten achter ijshockey.com. Laat daar nooit een misverstand over bestaan.
Ook weten we allemaal dat de sfeer op het forum, de laatste weken, niet bepaald goed is. De ene na de andere thread wordt gesloten. Een grote oorzaak is, volgens mij, onopgeloste problemen en irritaties.
Wij hebben als Geleensupporters ingezien, dat die problemen opgelost moeten worden. We hebben daar, binnen een groep supporters van Geleen, over gesproken en waren van mening, dat een open brief de minst kwalijke manier is, om de frustratie te uiten en naar oplossingen te zoeken.
We hebben goed nagedacht over de inhoud, maar ook de eventuele consequenties. Vragen als: Wat als de thread gesloten wordt..??, Wat als de thread verwijderd wordt...??, Wat als men besluit het forum op te doeken...??, Hoe te reageren op negatieve reacties van niet betrokkenen....?? Wanneer zijn we tevreden, en nemen genoegen met de uitleg...??etc. etc.
Op enkele vragen kan iedereen voor zich zelf een antwoord bedenken, over sommige vragen hebben we afspraken gemaakt. Over een vraag waren we het in ieder geval eens. De vraag: Wat als men besluit het forum op te doeken..?? Daar kan maar een antwoord op gegeven worden. Als de problemen niet besproken en opgelost worden, zal dit forum uiteindelijk ook stoppen.
In mijn beleving, en nu spreek ik puur voor mezelf, komen irritaties op je pad, je spreekt ze uit (zo mogelijk), je geeft elkaar een hand of drinkt samen een bier, en je gaat weer verder. Irritaties worden een probleem, en blijven bestaan, als er geen duidelijkheid is... en wederzijdse irritaties niet uitgesproken worden... Ze zullen dan ook steeds weer ergens bovendrijven. En dat is precies wat hier op het forum gebeurt.
Wij hebben gemeend, met de open brief, een opening te creëren en problemen op te lossen. De eerste aanzet was er. Emile Joosten is met zijn reactie gekomen. een reactie waar wij genoegen meenemen, mits deze bevestigd wordt door Freek Joosten en Nico Toemen. Wat wij nog vragen is een reactie van Nico Toemen (aangezien Freek Joosten in Amerika zit) waarin uitgelegd wordt hoe de bewuste straffen zijn opgelegd. Dat een en ander indertijd vreemd is gegaan, kan niemand ontkennen.
Wat betreft de mails welke in Geleen zijn beland, waarin we onder andere worden uitgemaakt voor Racisten en slavendrijvers. Dat probleem heeft zich, voor dit forum, vanzelf opgelost. Een van de grote boosdoeners heeft zich vorige week vrijwillig laten verwijderen van dit forum. Wat betreft de mails welke Emile Joosten naar het verkeerde adres heeft gestuurd, zullen we intern verder afhandelen.
Laten we nu gewoon verstandig zijn, en de problemen uitspreken. Kunnen we straks allemaal weer door een deur, en proberen een positieve bijdrage te leveren aan dit forum.
Deze reactie komt uit eigen initiatief.
Gr. Jan Hofstede
Waarom geloof je Joep niet inzake hoe het is gegaan????
Ik kan me in al het andere helemaal vinden Jan, maar dat je de oppermoderator niet gelooft is zeer jammer.
Harm Wietze Oldersma
5 februari 2009, 14:05
Ik kan me in al het andere helemaal vinden Jan, maar dat je de oppermoderator niet gelooft is zeer jammer.
Yep lijkt me duidelijk:
Mensen zijn niet bestraft op aandringen vanuit Tilburg, maar omdat ze in die thread wangedrag hebben vertoond. Die beslissing is onafhankelijk genomen door de onafhankelijke Tuchtcommissie. Daarmee zijn de 'feiten' uit de Open Brief, weinig meer dan speculaties ingegeven door gebrek aan informatie, die op een bed van wantrouwen tot vergaande conclusies hebben geleid. Ten onrechte.
Boek dicht en verder gaan...
Gerard van der Heide
5 februari 2009, 14:16
De overgrote meerderheid van de leden hebben in mijn optiek behoefte aan dit forum, anders wordt je geen lid, dunkt mij.
Opheffen mag dan ook niet aan de orde zijn/komen.
Levi de Beer
5 februari 2009, 14:17
Heren,
Hi,
Zie het besloten forum.
tot morgenavond,
Emile
Met vriendelijk groet,
Supporters van Geleen
Verder geen mening van mij...
Wat opvallend is, is dat heel de situatie is ontstaan door een gebeurtenis op de Uithof in een wedstrijd van Den Haag en Tilburg. Hier was Geleen niet bij betrokken!
Waarom nu dan mensen verzoeken niet te reageren op deze thread, die niets met de hele situatie te maken hebben?
Buiten dat zou het verschrikkelijk jammer zijn als het forum hierdoor de wedstrijd verliest in Overtime...
Jasper Lesterhuis
5 februari 2009, 14:18
Yep lijkt me duidelijk:
Boek dicht en verder gaan...
dat is nou precies wat ze niet kunnen, is ook moeilijk je eigen frustraties aan de kant zetten, beter een heel forum naar de knoppen helpen met zulke threads..
Als er al iemand het boek dicht doet, maakt een ander het wel weer open en gaan ze weer vrolijk verder..
Andy Clifton
5 februari 2009, 14:34
Ik snap als er iets gebeurt dat er soms frustratie achter zit maar dan nog.
Volgens mij is regel 1 binnen alle forums dat je nooit publiekelijk in discussie gaat of vragen stelt aan een moderator.Dit is een not done actie.
Dus heb je vragen of problemen stel ze via een Pb want volgens mij zijn de heren moderators mans genoeg om op serieuse dingen te reageren
Echter Misschien is het een idee om aan het einde van het seizoen onder de forum leden een jaar feest ofzoiets te houden zodat men mekaar in levende lijven kunt zien en er makkelijker uitgelegd kan worden wat iemand bedoeld.Want achter een computer is het zoveel makkelijker om iets te zeggen als in real life.
Bedenk je zelf hoe je graag behandeld zou worden en behandel de ander ook zo...
Fintan Planting
5 februari 2009, 14:53
Mijn postings waren geen directe reactie op jullie open brief, Jan. Ik heb mijn admin/mod-activiteiten op dit forum in december neergelegd (heb toen ook al uitvoerig uitgelegd waarom), dus ik ga me verder niet in deze discussie mengen.
Aangezien er al over de toekomst van dit forum gespeculeerd werd, wilde ik enkel aangeven dat - en waarom - dat onderwerp inderdaad op de agenda van de beheerstichting staat.
Jan Hofstede
5 februari 2009, 14:58
Ik ben Joep dankbaar voor zijn reactie Patrick, Ik ken Joep als een integer man, die de dingen zegt, zoals hij van mening is dat ze zijn. Maar als de groep nog behoefte heeft aan antwoord op een vraag kan ik moeilijk gaan stellen dat we dat niet meer doen.
Maar ook jij maakt nu een een fout...Patrick. Wat ik schrijf, is niet belangrijk.. De open brief komt namens een groep Geleen- supporters. (voor de duidelijkheid NIET ALLE)
De vraag vanuit die groep komt voort uit het volgende...
Er is een brief verstuurd door Emile Joosten naar (dacht hij) Roger W de Groot... de brief komt bij de verkeerde De Groot (inhoud is bekend) ... Vervolgens wordt door Nico Toemen, in verhouding, een groot aantal Geleensupporters geschorst. Een paar dagen later wordt bij enkelen de schorsing opgeheven....
De vraag is eigenlijk heel simpel. en daar kan Joep helaas geen antwoord op geven, maar Nico wel...
Zijn er tijdens dat bewuste telefoongesprek, namen doorgegeven. en zo ja, zijn die namen klakkeloos geaccepteerd om vervolgens te concluderen dat een aantal van de geschorsten helemaal niets fout hebben gdaan.... (lees interpertatie open brief)
of
Heeft Nico Toemen, op het moment van schorsen, zijn werk niet goed gedaan (kan de beste gebeuren) en heeft zijn beslissing daarna moeten terugdraaien...??
Zou de behoefte op een antwoord op bovenstaande vraag niet meer bestaan, dan zal ik dat met alle plezier hier mededelen..
Levi de Beer
5 februari 2009, 15:04
Zijn er tijdens dat bewuste telefoongesprek, namen doorgegeven. en zo ja, zijn die namen klakkeloos geaccepteerd om vervolgens te concluderen dat een aantal van de geschorsten helemaal niets fout hebben gdaan.... (lees interpertatie open brief)
of
Heeft Nico Toemen, op het moment van schorsen, zijn werk niet goed gedaan (kan de beste gebeuren) en heeft zijn beslissing daarna moeten terugdraaien...??
Vraagje: Wat schiet je ermee op als je weet dat er wel of niet gericht namen zijn doorgegeven? Wat is het doel erachter? Of is het slechts bedoeld van de (niet gehele) supportersgroep van Geleen om haar gelijk te halen?
De intentie is me niet geheel duidelijk.
Mike Norman
5 februari 2009, 15:12
Jullie nemen jezelf wel erg serieus he.
Waarom zou Nico uberhaupt antwoord geven. Een portier mag ook weigeren wie hij wil, zo ook ijshockey.com.
En wat als het antwoord je niet bevalt? Dan komen jullie hier niet meer? Vinden jullie het niet een beetje overdreven allemaal?
Pak jullie leventjes weer op in het Zuiden, carnaval staat voor de deur, dan kan je al deze ellende toch niet gebruiken. Ga verder met je leven, met of zonder lidmaatschap bij ijshockey.com.
Ik heb helemaal niks tegen jullie en ik mag me er eigenlijk ook niet mee bemoeien van jullie, maar leg het naast je neer. Er zijn echt ergere dingen op de wereld...
Jan Hofstede
5 februari 2009, 15:29
Vraagje: Wat schiet je ermee op als je weet dat er wel of niet gericht namen zijn doorgegeven? Wat is het doel erachter? Of is het slechts bedoeld van de (niet gehele) supportersgroep van Geleen om haar gelijk te halen?
De intentie is me niet geheel duidelijk.
Daar kan je je toch wel iets bij voorstellen...Levi...??
Komt het van het Tilburgforum af.....of komt het van Nico Toemen zelf af...??
Ik begin het langzaam aan vermoeiend te vinden... Probeer nu eerst eens het probleem te begrijpen... voordat er gereageerd wordt..
De allerlaatste keer..
Er overheerst een gevoel van "genaaid"zijn door Tilburgers...bij een aantal Geleen-supporters. Dat gevoel van "genaaid" zijn, komt voort uit de interpertatie van de mail van Emile...en de beslissingen zoals die door Nico Toemen, direct daarna zijn genomen...
Zolang je dat gevoel niet wegneemt, blijft dat altijd op dit forum ronddwarrelen... Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar...
Het kan ook zo zijn, dat dat gevoel bevestigd wordt.... Op dat moment kan een ieder voor zichzelf de keus maken of hij nog langer gebruiker wil zijn op dit forum...
Dit is overigens het laatste wat ik nog toelicht....
Ik zal de groep vragen of ze genoegen nemen met de antwoorden zoals die door betrokkenen gegeven zijn.... Zogauw daar bekendheid over bestaat, zal ik het hier neerschrijven...
Geert van der Meulen
5 februari 2009, 15:45
Ik begin het langzaam aan vermoeiend te vinden... Probeer nu eerst eens het probleem te begrijpen... voordat er gereageerd wordt..
De allerlaatste keer..
Er overheerst een gevoel van "genaaid"zijn door Tilburgers...bij een aantal Geleen-supporters. Dat gevoel van "genaaid" zijn, komt voort uit de interpertatie van de mail van Emile...en de beslissingen zoals die door Nico Toemen, direct daarna zijn genomen...
Zolang je dat gevoel niet wegneemt, blijft dat altijd op dit forum ronddwarrelen... Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar...
Het kan ook zo zijn, dat dat gevoel bevestigd wordt.... Op dat moment kan een ieder voor zichzelf de keus maken of hij nog langer gebruiker wil zijn op dit forum...
Ik zal de groep vragen of ze genoegen nemen met de antwoorden zoals die door betrokkenen gegeven zijn.... Zogauw daar bekendheid over bestaat, zal ik het hier neerschrijven...
Ik moet zeggen dat ik me geen moeite heb gegeven om weten wat hier nu precies speelt. Ik heb vanmorgen gereageerd omdat ik het overdreven vindt om een heel forum lastig te vallen met iets wat blijkbaar speelt tussen twee supportersgroepen.
Nu lees ik dat het een gevoel betreft?
Een gevoel? Een interpretatie? Geen harde bewijzen?
Lijkt me nu nog beter om elkaar eens in de ogen te kijken. Nodig elkaar eens uit, probeer van de negatieve gevoelens af te komen en stel de toekomst van dit forum niet in de waagschaal.
Ik ben het ook niet met alles eens, maar het is niet in mijn macht om dat te veranderen. Ik maak me er ook maar niet druk meer om.
Paulie Rousseau
5 februari 2009, 15:54
Ik snap als er iets gebeurt dat er soms frustratie achter zit maar dan nog.
Volgens mij is regel 1 binnen alle forums dat je nooit publiekelijk in discussie gaat of vragen stelt aan een moderator.Dit is een not done actie.
Dus heb je vragen of problemen stel ze via een Pb want volgens mij zijn de heren moderators mans genoeg om op serieuse dingen te reageren
Echter Misschien is het een idee om aan het einde van het seizoen onder de forum leden een jaar feest ofzoiets te houden zodat men mekaar in levende lijven kunt zien en er makkelijker uitgelegd kan worden wat iemand bedoeld.Want achter een computer is het zoveel makkelijker om iets te zeggen als in real life.
Bedenk je zelf hoe je graag behandeld zou worden en behandel de ander ook zo...
Een jaarfeest voor alle forumdeelnemers lijkt me een geweldig idee!!!!!!
Harm Wietze Oldersma
5 februari 2009, 15:56
De vraag is eigenlijk heel simpel. en daar kan Joep helaas geen antwoord op geven, maar Nico wel...
Ik dacht dat Joep toch wel duidelijk was in zijn reactie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joep
Mensen zijn niet bestraft op aandringen vanuit Tilburg, maar omdat ze in die thread wangedrag hebben vertoond. Die beslissing is onafhankelijk genomen door de onafhankelijke Tuchtcommissie. Daarmee zijn de 'feiten' uit de Open Brief, weinig meer dan speculaties ingegeven door gebrek aan informatie, die op een bed van wantrouwen tot vergaande conclusies hebben geleid. Ten onrechte.
Jasper Lesterhuis
5 februari 2009, 16:04
Ik ben Joep dankbaar voor zijn reactie Patrick, Ik ken Joep als een integer man, die de dingen zegt, zoals hij van mening is dat ze zijn. Maar als de groep nog behoefte heeft aan antwoord op een vraag kan ik moeilijk gaan stellen dat we dat niet meer doen.
Maar ook jij maakt nu een een fout...Patrick. Wat ik schrijf, is niet belangrijk.. De open brief komt namens een groep Geleen- supporters. (voor de duidelijkheid NIET ALLE)
Er is een brief verstuurd door Emile Joosten naar (dacht hij) Roger W de Groot... de brief komt bij de verkeerde De Groot (inhoud is bekend) ... Vervolgens wordt door Nico Toemen, in verhouding, een groot aantal Geleensupporters geschorst. Een paar dagen later wordt bij enkelen de schorsing opgeheven....
of
Zou de behoefte op een antwoord op bovenstaande vraag niet meer bestaan, dan zal ik dat met alle plezier hier mededelen..
Ik vraag me echt af of je je eigen teksten wel eens terugleest en of je dan niet denkt "waar ben ik mee bezig". Het kwartje wil maar niet vallen bij jullie "groep", want wat zijn jullie tekort gedaan.. Een wellicht onterechte schorsing op het forum, poeh hee, dat kan toch echt niet en moet tot op de bodem worden uitgezocht.. Want stel dat er iemand onterecht is geschorst, sow..!! Nou dat kan dus echt niet.
Grow up, en val de mensen hier op het forum er niet langer mee lastig.
Ludo van Vliet
5 februari 2009, 16:42
quote Jan Hofstede
Emile Joosten is met zijn reactie gekomen. een reactie waar wij genoegen meenemen, mits deze bevestigd wordt door Freek Joosten en Nico Toemen.
unquote Jan Hofstede
Jan,
je neemt ergens genoegen mee, of niet. Maar eerst genoegen nemen met de oprechte verklaring van Emile, en dan gaan mitsen en maren getuigd niet van een positieve insteek van het geheel.
Zoals Joep al zei: er wordt iets gelezen, men denk dat het zo en zo zit, de gedachte wordt een feit en hupsakee dat krijg je er niet meer uit.
ik vraag me dus af of Emile nog met goed fatsoen naar Geleen kan gaan om een wedstrijd te kijken, zonder belaagd te worden door personen die er wel of niet iets vanaf weten of mee te maken hebben. En of dat ook nog kan als ze wat gedronken hebben.
Emile Joosten
5 februari 2009, 17:14
Ik betwijfel of ik op dit moment in de positie ben om iets te vinden, maar doe het toch maar!
Als je veronderstelt dat Nico zich namen zou laten influisteren van personen die naar het inzicht van mij, Freek of wie dan ook, geschorst zouden moeten worden, dan zou Nico geen knip voor zijn neus waard zijn en dient hij per direct uit de abuse-commissie te vertrekken.
Door de veronderstelling die in Limburg heeft post gevat wordt de integriteit en objectiviteit van Nico Toemen ernstig in twijfel getrokken en dat verdient hij niet en zal hij niet in dank afnemen.
Ik hoop dan ook dat de groep, namens welke jij spreekt, genoegen zal nemen met vooral de verklaring die Joep eerder heeft afgegeven.
Verder hoop ik dat daarna de strijbijl begraven kan worden en hoop ik jou (en ook de rest van de groep) volgende week woensdag hier op Stappegoor te treffen om bij een mooie ijshockeywedstrijd gezamenlijk 'n pint te drinken (en het er zonodig nog heel even over te hebben).
Jordy Rutten
5 februari 2009, 17:16
Lijkt mij verder verstandig dat wij ons ook hieraan houden...
Ludo van Vliet
5 februari 2009, 17:19
Lijkt mij verder verstandig dat wij ons ook hieraan houden...
Volgens mij is eenieder die de brief gelezen heeft er nu bij betrokken. Het was toch een OPEN brief??
Jordy Rutten
5 februari 2009, 17:29
Volgens mij is eenieder die de brief gelezen heeft er nu bij betrokken. Het was toch een OPEN brief??
Klopt...
Maar het lijkt mij verstandiger om hier als buitenstaander (ik weet niet of jij hierin ook betrokken bent) volledig buiten te blijven...
Ik heb er verder niks mee te maken, en ik denk dat eenieder die er verder weinig mee van doen heeft (op het lezen van de thread na) er verstandig aan doet zich hierbuiten te houden...
Rudy Bouquet
5 februari 2009, 17:55
Ondanks dat ik in deze ook geen betrokkene ben wil ik toch even aangeven dat ik het geheel met Piet eens ben in bovenstaande posting....
Er is deze keer in Geleen irritatie en onrust ontstaan over hetgeen er op en via het forum en de Pb-lijn van IJshockey.com is gebeurd.
Dan vind ik het heel netjes dat je via datzelfde forum c.q. een open brief duidelijkheid probeert te verkrijgen. Het is open, transparant en voor iedereen zichtbaar.
Het is in die zin ook weer een eigen verantwoordelijkheid van een ieder hoe hij/zij er in zijn reactie mee omgaat......!
Of de open brief nou goed of niet goed is opgesteld maakt naar mijn idee niet zo veel uit. Zowel IJshockey.com als Emile in deze kunnen met een simpel en duidelijk antwoord eerdere irritatie en onrust wegnemen...!
En naar mijn idee is dat in deze thread ook gebeurd.
Levi de Beer
5 februari 2009, 18:01
De allerlaatste keer..
Je beantwoord mijn vraag niet Jan.
Maar om jou vraag dan maar te beantwoorden. Ik kan me er iets bij voorstellen, maar ik wil het van jou/jullie dan horen. Dat is hetzelfde als dat de "groep Geleensupporters" geen genoegen neemt met de reacties van Joep en Emile. Jullie willen het ook graag horen van alle betrokken personen.
Patrick van de Wijgert
5 februari 2009, 18:27
of
Je hebt gelijk Jan....
Op zijn Toon van Rijswijks dan
HERSTEL...Waarom geloven jullie Joep niet?....
Gerard van der Heide
5 februari 2009, 19:27
Een jaarfeest voor alle forumdeelnemers lijkt me een geweldig idee!!!!!!
Volgens mij is daarover enkele jaren geleden ook al eens gesproken. Een feest is er toen nooit van gekomen. Weet niet meer waarom niet..............
Maar ik ben er wel een voorstander van Paulie.......
Piet de Kort
5 februari 2009, 19:31
Volgens mij is daarover enkele jaren geleden ook al eens gesproken. Een feest is er toen nooit van gekomen. Weet niet meer waarom niet..............
Maar ik ben er wel een voorstander van Paulie.......
Jullie zijn welkom tijdens het supporterstoernooi waaraan het FORUMTEAM deelneemt! Support kunnen wij altijd gebruiken! Datum, tijd en locatie zal ik jullie t.z.t. nog wel laten weten! :goodman:
Gerard van der Heide
5 februari 2009, 19:33
Jullie zijn welkom tijdens het supporterstoernooi waaraan het FORUMTEAM deelneemt! Support kunnen wij altijd gebruiken! Datum, tijd en locatie zal ik jullie t.z.t. nog wel laten weten! :goodman:
Waar wordt het dit jaar gehouden Pietje?
Mike van t Veer
5 februari 2009, 21:08
Mag ik dit jaar ook weer meedoen in het forumteam? Waar kan ik me opgeven?
Theo van der Duin
5 februari 2009, 21:16
Begrijp ik nu goed dat door een dicussie tussen twee supportersgroepen de overige ijshockeyliefhebber straks mischien dit mooie forum moeten missen? Dat zou wel erg bizar zijn. Joep heeft volgens mij een duidelijk stuk geschreven. Kunnen jullie nu de strijdbijl begraven en dit afsluiten. Beginnen we weer met een schone lei. Kunnen we ons weer concentreren op het IJSHOCKEY.
Conny Dudok
5 februari 2009, 22:05
Klopt...
Maar het lijkt mij verstandiger om hier als buitenstaander (ik weet niet of jij hierin ook betrokken bent) volledig buiten te blijven...
Ik heb er verder niks mee te maken, en ik denk dat eenieder die er verder weinig mee van doen heeft (op het lezen van de thread na) er verstandig aan doet zich hierbuiten te houden...
Vind ik ook dat je er beter buiten kan blijven als je er niet bij betrokken bent, ze vragen om een reactie van betrokkenen terwijl 1 van de genoemde persoon zich vorige week al heeft uitlaten schrijven van het forum. Waarom dan om uitleg vragen als een van de hoofdbetrokkenen er niet meer is?
Freek Joosten
5 februari 2009, 22:34
Geleen-supporters, forumgebruikers,
Bij deze vanuit Boston (het is hier koud!) even een snelle reactie.
Ik heb destijds met Nico Toemen contact gehad. Hij wilde mij vertellen dat hij in het buitenland zat en niet alles zomaar kon volgen. Hij zei dat hij die avond nog mensen zou schorsen, ik heb geen enkele naam gehoord, en geen enkele naam gezegd. Ik heb overigens het grootste deel van de hele thread waar dit over gaat, gemist.
We hebben het erover gehad dat er eerder aan de rem getrokken moet kunnen worden, en dat dat eventueel via de telefoon zou kunnen. Ik heb (samen met oa Fintan) besloten hier geen gebruik van te maken, omdat er niet alleen vanuit Tilburg een directe lijn met Nico zou moeten zijn in een dergelijk systeem.
Om het nog een keer duidelijk te stellen: ik heb met Nico geen enkele persoon besproken. Zou dat ook nooit gedaan hebben - heb de halve thread gemist. Er is dus enkel gesproken over een manier om Nico te bereiken als hij een keer een tijdje niet op het forum kan komen.
Verder wil ik de Geleen-supporters bedanken voor hun posting. Wij hebben het in Tilburg ook gedaan, zijn met een statement gekomen en ik denk dat we allemaal hetzelfde willen. Gewoon zonder dit gezeur samen op het forum over ijshockey praten. Daarvoor lijkt wel iets te moeten veranderen. Misschien moeten er kristalheldere regels komen, en moet er adequater worden gemodereerd. Misschien ook niet. Hoe het moet, dat lijkt me een nuttigere discussie dan degene die we nu voeren.
Ik hoop dat ik hiermee een duidelijk antwoord heb gegeven. Laten we het samen weer gezellig maken hier!
Remco Bambacht
6 februari 2009, 06:47
Geleen-supporters, forumgebruikers,
Bij deze vanuit Boston (het is hier koud!) even een snelle reactie.
Bedankt voor je reactie Freek. Ga nu maar gauw weer genieten in de mooiste stad van de wereld en vergeet dit forum maar voor de komende dagen ;)
Jan Hofstede
6 februari 2009, 09:32
Ten eerste willen wij iedereen bedanken, voor hun medewerking, om een moeilijk onderwerp, zoals binnen deze thread is besproken, op een volwassen wijze af te handelen, maar ook dat wij de mogelijkheid hebben gekregen onze problemen te uiten.
De groep supporters uit Geleen heeft gisterenavond en vanochtend haar stem kunnen uitbrengen. De vraag was vrij simpel... "Zijn we tevreden met de reacties en antwoorden naar aanleiding van de open brief, zoals we die op IJshockeyforum.com geplaatst hebben?"
De overgrote meerderheid heeft geantwoord met ja... waarbij moet worden aangetekend dat velen al gestemd hadden, voordat de reactie van Freek op het forum werd geplaatst. De reactie van Freek Joosten heeft in ieder geval een extra toegevoegde waarde, omdat daarmee ook vragen, richting direct betrokkenen, beantwoord worden.
Als groep zijn we tevreden en zien het probleem, zoals besproken, dan ook niet meer als een probleem en verwachten dat daarmee de lucht binnen IJshockeyforum.com gezuiverd is. Wij zullen ons in ieder geval voor 100% inzetten, om een positieven bijdrage te leveren aan dit forum.
Wij danken Joep, Freek en Emile voor hun reacties en toelichtingen en mocht het zo zijn dat er nog vragen komen van supporters uit Geleen, die nog niet tevreden zijn, zullen we die verder intern afhandelen.
Als laatste zouden wij de beheerder willen verzoeken deze thread te sluiten.
Dank u
Namens een groep supporters uit Geleen.
Piet de Kort
6 februari 2009, 09:41
Als groep zijn we tevreden en zien het probleem, zoals besproken, dan ook niet meer als een probleem en verwachten dat daarmee de lucht binnen IJshockeyforum.com gezuiverd is. Wij zullen ons in ieder geval voor 100% inzetten, om een positieven bijdrage te leveren aan dit forum.
Wij danken Joep, Freek en Emile voor hun reacties en toelichtingen en mocht het zo zijn dat er nog vragen komen van supporters uit Geleen, die nog niet tevreden zijn, zullen we die verder intern afhandelen.
Als laatste zouden wij de beheerder willen verzoeken deze thread te sluiten.
Dank u
Namens een groep supporters uit Geleen.
Mooi opgelost dan! Bedankt en misschien tot woensdag, Jan en de rest van de supporters uit Gelaen! ::cheerleader::::wavetowel::::devildance::
Joep Meijsen
6 februari 2009, 09:56
Laten we daarmee de discussie maar beëindigen.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.