View Full Version : Discussie gesloten
Wendy Tellers
29 januari 2009, 15:07
De discussie die begon over een verwijderde topic is gesloten.
Met de mededeling dat wij het vast niet erg vinden dat hij gesloten zou worden.
Geen vraag, nee een mededeling want ik lees geen leestekens in de vorm van een vraagteken.
Maar toch wil ik reageren en open dus een nieuwe discussie.
Twee mensen, forumleden die veel langer meedraaien in het ijshockeywereldje dan dat de meeste hier oud zijn hebben zich vrijwillig van het forum laten halen.
Dit vind ik diep en diep triest.
Zo ver is het dus gekomen met het ge-etter.
Vorige seizoenen waren er ook veel onzin postings, maar ook discussies op niveau die ijshockey gerelateerd waren. Die mis ik nu. Al maanden.
Mensen smijten alleen nog maar met vuil naar elkaar.
Of er wordt wat gezellig gebabbeld zonder verdere inhoud.
Forumleden ontvangen pb's met dreigingen of opmerkingen die niet gepast zijn.
En ga zo nog maar verder.
Waar gaan we naar toe??????
In ieder geval ben ik dit seizoen een heel stuk minder hier terug te vinden dan de afgelopen seizoenen.
En met mij zijn dit nog vele forumleden die al jaren hier dagelijks kwamen.
En ik vrees dat dat ook steeds meer gaat worden!
Geert van der Meulen
29 januari 2009, 15:12
De discussie die begon over een verwijderde topic is gesloten.
Met de mededeling dat wij het vast niet erg vinden dat hij gesloten zou worden.
Geen vraag, nee een mededeling want ik lees geen leestekens in de vorm van een vraagteken.
Maar toch wil ik reageren en open dus een nieuwe discussie.
Twee mensen, forumleden die veel langer meedraaien in het ijshockeywereldje dan dat de meeste hier oud zijn hebben zich vrijwillig van het forum laten halen.
Dit vind ik diep en diep triest.
Zo ver is het dus gekomen met het ge-etter.
Vorige seizoenen waren er ook veel onzin postings, maar ook discussies op niveau die ijshockey gerelateerd waren. Die mis ik nu. Al maanden.
Mensen smijten alleen nog maar met vuil naar elkaar.
Een of andere ........ bedankt zo nu en dan voor alle postings.
En ga zo nog maar verder.
Waar gaan we naar toe??????
In ieder geval ben ik dit seizoen een heel stuk minder hier terug te vinden dan de afgelopen seizoenen.
Persoonlijk mis ik de sfeer van het eerste 'oude' forum. De postings daar gingen over ijshockey, soms een beetje ruim uitgelegd! Er was plaats voor serieuze postings, voor minder serieuze postings en voor flauwekul verhalen die dan door sommigen wel werden gewaardeerd, door anderen weer niet.
Toch werd op dat forum door de deelnemers er voor gewaakt dat sommigen te ver gingen. Er was meer 'sociale' controle zal ik maar zeggen.
Dat mis ik hier. Ik post in het besloten Heerenveen Flyers forum nog persartikelen die ik over de Flyers vind, ik schrijf nog regelmatig een artikeltje en een poll over de volgende Flyers wedstrijd, maar na wat er nu allemaal weer gebeurt zal het daar wel bij blijven denk ik.
Remco Bambacht
29 januari 2009, 15:31
Toch werd op dat forum door de deelnemers er voor gewaakt dat sommigen te ver gingen. Er was meer 'sociale' controle zal ik maar zeggen.
Die sociale controle kun je uitvoeren door de kwalijke berichten te melden aan de tuchtcommissie. Ik zie al die meldingen voorbij komen en ik kan je mededelen dat er de afgelopen weken bijna niks is binnengekomen. Hoe moeten wij dan gaan ingrijpen als niemand iets meldt?
Patrick van de Wijgert
29 januari 2009, 16:02
Persoonlijk mis ik de sfeer van het eerste 'oude' forum. De postings daar gingen over ijshockey, soms een beetje ruim uitgelegd! Er was plaats voor serieuze postings, voor minder serieuze postings en voor flauwekul verhalen die dan door sommigen wel werden gewaardeerd, door anderen weer niet.
Dat mis ik hier. Ik post in het besloten Heerenveen Flyers forum nog persartikelen die ik over de Flyers vind, ik schrijf nog regelmatig een artikeltje en een poll over de volgende Flyers wedstrijd, maar na wat er nu allemaal weer gebeurt zal het daar wel bij blijven denk ik.
De tijd van de verhaaltjes van Geert met mensen en ijshockey erin verweven...
Good ol'times...
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 16:08
Ik als newby hier op dit forum vind dat er zo ontzettend veel terug wordt gevallen op "vroeger". Gaat een discussie verkeerd, komt het door "oud zeer". Vroeger was het forum gezellig, vroeger was het beter blaat blaat. Ik zie onderhand meer posts over de sfeer hier op het forum dan inhoudelijk over ijshockey. En de inhoudelijke ( leuke! ) discussies worden verstoord door domme off-topic comments.
Het is iedere week weer wachten wie er nu weer zo'n klaag-thread opent.
Hou toch op met dat gezeik over van alles en nog wat, en heb het over ijshockey. Het lijkt hier soms meer een sociale instelling dan een ijshockeyforum.
Geert van der Meulen
29 januari 2009, 16:11
Ik als newby hier op dit forum vind dat er zo ontzettend veel terug wordt gevallen op "vroeger". Gaat een discussie verkeerd, komt het door "oud zeer". Vroeger was het forum gezellig, vroeger was het beter blaat blaat. Ik zie onderhand meer posts over de sfeer hier op het forum dan inhoudelijk over ijshockey. En de inhoudelijke ( leuke! ) discussies worden verstoord door domme off-topic comments.
Hou toch op met dat gezeik over van alles en nog wat, en heb het over ijshockey. Het lijkt hier soms meer een sociale instelling dan een ijshockeyforum.
'Vroeger' was er dan ook maar een (1) forum.
Nu heb je overal een forum voor, die moeten we toch zeker ook vullen!
Robbert Tummers
29 januari 2009, 16:11
Die sociale controle kun je uitvoeren door de kwalijke berichten te melden aan de tuchtcommissie. Ik zie al die meldingen voorbij komen en ik kan je mededelen dat er de afgelopen weken bijna niks is binnengekomen. Hoe moeten wij dan gaan ingrijpen als niemand iets meldt?
Je weet toch ook hoe het met kinderen op school gaat als er (stom voorbeeld misschien) kinderen gepest worden. Melden deze zich ook dan?
De enige manier om het hier leuk en gezellig te houd is in mijn ogen alleen mogelijk om hier als scheidsrechter tussen te staan en strenge regels te hanteren en dan ook zonder enige gezeur maatregels te treffen.
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 16:20
Je weet toch ook hoe het met kinderen op school gaat als er (stom voorbeeld misschien) kinderen gepest worden. Melden deze zich ook dan?
De enige manier om het hier leuk en gezellig te houd is in mijn ogen alleen mogelijk om hier als scheidsrechter tussen te staan en strenge regels te hanteren en dan ook zonder enige gezeur maatregels te treffen.
denk dat je hier wel een goed voorbeeld hebt met die kinderen.. Hoe snel mensen op de kast gejaagd zijn ( op een forum nota bene ) is ook echt kinderachtig. Je hebt fans van verschillende teams, dus een beetje felheid en spot zul je altijd houden. Tot tien tellen, en sarcasme kunnen inzien blijkt ook moeilijk. Men hoeft niet alles meteen op zichzelf te reflecteren toch? Die paar keer dat iemand een inhoudelijke discussie heeft onderbroken met nutteloze comments heb ik diegene er openlijk op "aangesproken" in die thread. Niks klagen of moeilijk doen. Gun die moderators ook een beetje rust, en moderate allereerst jezelf.. Als je geirriteerd bent post dan een kwartier later ofzo.
En nu gaat het alweer NIET over ijshockey.. ::censor::
p.s. deze post is natuurlijk algemeen en niet @Robbert.
Joep Meijsen
29 januari 2009, 16:21
De mythe dat het vroeger beter was, is er eentje die ik niet gauw zal ondersteunen. Ik kan moeiteloos een tophonderd samenstellen van incidenten uit het verleden.
Wendy Tellers
29 januari 2009, 16:24
Met die laatste zin ben ik het volledig met je eens.
En verder kan ik je wel vertellen dat dit soort threads als ik nu geopend heb vroeger dan ook niet nodig waren, want toen ging het voornamelijk alleen over ijshockey!
Geert van der Meulen
29 januari 2009, 16:26
En verder kan ik je wel vertellen dat dit soort threads als ik nu geopend heb vroeger dan ook niet nodig waren, want toen ging het voornamelijk alleen over ijshockey!
En dat vind ik een mooie afsluiting!
Patrick van de Wijgert
29 januari 2009, 16:29
De mythe dat het vroeger beter was, is er eentje die ik niet gauw zal ondersteunen. Ik kan moeiteloos een tophonderd samenstellen van incidenten uit het verleden.
Misschien is een top 10 wel leuk
Ferry de Kok - Marco Spelten een topnotering.
Piet Plantinga (alias Piet plantenbak)
Joep Meijsen - Ad Kreemers
Ik denk dat 1 persoon op dit forum toch een soort van lijm was tussen de verschillende teamsupporters.
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 16:30
Dat vind ik ook een mooie afsluiting, maar er is wel weer zo'n thread geopend.. Daarmee wil ik zeggen, als iedereen nou even bij zichzelf nadenkt of dit soort threads echt nodig zijn..
( nee dus, nog offense @ Wendy ) Dan komen deze threads er ook niet, en gaat het nu ook gewoon weer alleen over ijshockey. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn?
Iedereen ophouden met ouwe koeien uit de sloot halen en threads openen over het wel en wee van dit forum dan gaat het vanzelf weer alleen over ijshockey.. :)
Joep Meijsen
29 januari 2009, 16:32
Dit vind ik diep en diep triest. Zo ver is het dus gekomen met het ge-etter.
Het zijn wel twee mensen die zelf één of meer schorsingen achter de rug hebben. Dick van den Berg heeft recentelijk nog het hele forum volgespamd met een posting omdat hij geen enkele vorm van moderatie toestaat, waarmee hij ervoor gezorgd heeft dat de administrator van dit forum het bijltje erbij neer heeft gegooid. Het waren lang niet altijd mensen die bijdroegen aan de goede sfeer op dit forum.
Start er een paar. Ik zeg het wel vaker en ik blijf het herhalen....het forum is zo sterk als zijn gebruikers. Ik ben het overigens niet met je eens hoor, het grootste deel van de discussies hier verloopt heel redelijk. De punten waarop het misgaat, zijn ook glashelder. Maar zijn ook dezelfde als twee, vijf en tien jaar geleden.
Dat is altijd je eigen keuze natuurlijk, zoals het de keuze van die twee heren is om zich uit te laten schrijven. Is verder overigens ook helemaal niets nieuws, dit forum heeft de afgelopen jaren heel veel 'ik kom hier nooit meer'-postings gehad. Volgens mij echter is in jouw geval de hele interesse in het Nederlandse ijshockey de afgelopen jaren minder geworden en draagt dat ook bij aan de bovenstaande ontwikkeling.
Misschien komt er straks helemaal niemand meer op dit forum, ik bespeur binnen mijn eigen club amper meer draagvlak om hiermee door te gaan.
Joep Meijsen
29 januari 2009, 16:37
Ik denk dat 1 persoon op dit forum toch een soort van lijm was tussen de verschillende teamsupporters.
Zijn ontwapenende ironie mis ik hier nog dagelijks, maar ook toen liep het vaak genoeg uit de hand hoor.
Yvonne Been-Dekker
29 januari 2009, 16:38
[quote=Joep Meijsen;107809]Het zijn wel twee mensen die zelf één of meer schorsingen achter de rug hebben. Dick van den Berg heeft recentelijk nog het hele forum volgespamd met een posting omdat hij geen enkele vorm van moderatie toestaat, waarmee hij ervoor gezorgd heeft dat de administrator van dit forum het bijltje erbij neer heeft gegooid. Het waren lang niet altijd mensen die bijdroegen aan de goede sfeer op dit forum.
Volgens mij heeft Dick daar toch geen schorsing voor gekregen?????
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 16:39
Misschien komt er straks helemaal niemand meer op dit forum, ik bespeur binnen mijn eigen club amper meer draagvlak om hiermee door te gaan.
Ik denk dat jullie ( moderators ) standpunt inmiddels wel duidelijk is. Een ieder die niet bijdraagt aan de goede sfeer op dit forum weet dus waar hij / zij mee bezig is en wat de risico's zijn.
Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als het forum dicht gaat, en ik denk velen met mij. De mensen die er niks om geven, post dan gewoon niks meer.. Verziek je het ook niet voor de rest.
En ik moet zeggen dat ik sinds ik hier actief ben volop ( bijna dagelijks ) inhoudelijke discussies voer, en volop over ijshockey post & reacties krijg. Dus ik zie werkelijk geen probleem als iedereen "gewoon" zichzelf modereert..!! Verbeter het forum begin bij jezelf, zoiets?
Joep Meijsen
29 januari 2009, 16:40
Een inperking van zijn mogelijkheden, hij had geen pb's meer en kon geen nieuwe threads openen bijvoorbeeld, maar hij is in het verleden wel geschorst geweest.
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 16:41
Kunnen we nu stoppen met deze discussie? aangezien iedereen klaagt dat het teveel over randzaken gaat ivm ijshockey?
Geert van der Meulen
29 januari 2009, 16:43
Kunnen we nu stoppen met deze discussie? aangezien iedereen klaagt dat het teveel over randzaken gaat ivm ijshockey?
Op zich ben ik het wel met je eens, maar dit is toch het forum 'Algemeen'?
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 16:54
Op zich ben ik het wel met je eens, maar dit is toch het forum 'Algemeen'?
Zullen we er dan het forum algemeen, POSITIEF van maken.. :NoSmile: Je begrijpt toch wel wat ik bedoel lijkt me? De negativiteit overheerst in deze threads en het leidt nergens toe.
Sierk Janssen
29 januari 2009, 17:03
[quote=Joep Meijsen;107809]Het zijn wel twee mensen die zelf één of meer schorsingen achter de rug hebben. Dick van den Berg heeft recentelijk nog het hele forum volgespamd met een posting omdat hij geen enkele vorm van moderatie toestaat, waarmee hij ervoor gezorgd heeft dat de administrator van dit forum het bijltje erbij neer heeft gegooid. Het waren lang niet altijd mensen die bijdroegen aan de goede sfeer op dit forum.
Nee, Dick heeft zich bedankt en gevraagd z'n gebruikersnaam en wachtwoord te deleten...
Harm Wietze Oldersma
29 januari 2009, 17:23
[quote=Yvonne Been-Dekker;107811]
Nee, Dick heeft zich bedankt en gevraagd z'n gebruikersnaam en wachtwoord te deleten...
Dat heeft Dick pas gisteravond gedaan Sierk en niet n.a.v. de postings waarover Joep het heeft, maar dit terzijde.
@Jasper: dit is in het gedeelte 'algemeen' en die is juist voor 'niet ijshockey gerelateerde' onderwerpen.
Ik denk dat je gerust kunt modereren, zelfs moet, maar de moeilijkheid zit hem in de vraag tot hoever laat je het komen. Schelden en persoonlijke aanvallen is een vorm van non-communicatie en heeft duidelijk niets met discussie voeren te maken. De oplossing is dus zoals Remco zegt, melden. Vervolgens kan de moderator de betreffende posting verwijderen en de betreffende persoon 1x waarschuwen. Bij herhaling de toegang tot posten ontzeggen. Oftewel stikken of slikken...
Wendy Tellers
29 januari 2009, 17:36
Volgens mij echter is in jouw geval de hele interesse in het Nederlandse ijshockey de afgelopen jaren minder geworden en draagt dat ook bij aan de bovenstaande ontwikkeling.
Sorry Joep, maar deze opmerking maakt mij pissig.
Blijkbaar ken je mij niet goed. Of beter gezegd totaal niet.
Ik ga pas sinds een paar jaar zo veel naar het Nederlandse ijshockey kijken zoals nu.
Wat zal het zijn .... een seizoen of vijf / zes.
Waarvan ik een aantal jaren heb meegewerkt aan de website.
En je weet zelf hoeveel tijd er in gaat zitten om een fatsoenlijk verslag te schrijven, informatie over spelers op te zoeken etc.
Vorig seizoen besteedde ik zelfs de vrijdagochtend erin om een redelijke voorbeschouwing te kunnen schrijven.
Als ik thuis was probeerde ik (ook dit seizoen) contact te hebben met toeschouwers die in de hal waren om zo de andere thuisblijvers op de hoogte te houden.
Of ik stond in de ijshal te sms-en om info door te geven.
En dan durf jij te zeggen dat mijn interesse in het Nederlandse ijshockey is afgenomen??????
Heb ik je dit seizoen al eens gesproken tijdens een wedstrijd? Volgens mij niet.
Dus je baseert je opmerking waarschijnlijk op hetgeen ik hier schrijf en hoeveel ik nog post.
Dom dom dom van je.
Geert van der Meulen
29 januari 2009, 17:38
Ik ga pas sinds een paar jaar zo veel naar het Nederlandse ijshockey kijken zoals nu.
En je weet zelf hoeveel tijd er in gaat zitten om een fatsoenlijk verslag te schrijven, informatie over spelers op te zoeken etc.
Vorig seizoen besteedde ik zelfs de vrijdagochtend erin om een redelijke voorbeschouwing te kunnen schrijven.
Als ik thuis was probeerde ik (ook dit seizoen) contact te hebben met toeschouwers die in de hal waren om zo de andere thuisblijvers op de hoogte te houden.
En dan durf jij te zeggen dat mijn interesse in het Nederlandse ijshockey is afgenomen??????
Trek het je niet aan Wendy.
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 17:42
Slotje, iemand? Discussie gesloten klinkt best goed in dit geval..
Joep Meijsen
29 januari 2009, 17:53
Heb ik je dit seizoen al eens gesproken tijdens een wedstrijd? Volgens mij niet.
Dus je baseert je opmerking waarschijnlijk op hetgeen ik hier schrijf en hoeveel ik nog post.
Dom dom dom van je.
Het is mijn indruk inderdaad op basis van de postings die je geplaatst hebt. De paar keer dit seizoen dat ik in Geleen ben geweest, ben ik je ook niet tegengekomen. Als ik me vergis en je hiermee onrecht aandoe, dan spijt me dat. Het was niet mijn bedoeling je op de een of andere manier te kwetsen.
Jan Hofstede
29 januari 2009, 18:13
Slotje, iemand? Discussie gesloten klinkt best goed in dit geval..
Met dergelijke opmerkingen mag je wat mij betreft best stoppen, Jasper... Niets mis met dit soort threads.... Zijn eigenlijk zeer belangrijk... dus mooi open laten...
Als elke discussie zo verloopt als deze discussie...(waar je nu leest) waren er simpelweg geen problemen...
Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 18:36
Met dergelijke opmerkingen mag je wat mij betreft best stoppen, Jasper... Niets mis met dit soort threads.... Zijn eigenlijk zeer belangrijk... dus mooi open laten...
Als elke discussie zo verloopt als deze discussie...(waar je nu leest) waren er simpelweg geen problemen...
tsja, daar moet ik je inderdaad gelijk in geven Jan.. Excuser moi.
Patrick van de Wijgert
29 januari 2009, 19:06
Zijn ontwapenende ironie mis ik hier nog dagelijks, maar ook toen liep het vaak genoeg uit de hand hoor.
Klopt, maar het was wel een soort van lijm, messcherp, ontwapenend gevuld met ironie , soms kant noch wal rakend maar vooral een criticaster met zelfreflectie
Luitzen van der Heide
29 januari 2009, 21:10
Wat ben ik toch blij dat ik gisteren en vandaag door een griepje geveld ben en daardoor eigenlijk niets heb meegekregen van wat er nu allemaal weer speelt. Eigenlijk ben ik ook wel een beetje bedroefd tegelijkertijd.
Ik vind dat wij nog steeds met zijn allen een verantwoordelijkheid jegens elkaar hebben om hier op het forum te posten. Belangriijk vind ik in ieder geval dat de meerwaarde van dit forum moet zitten in het hebben van respect voor alle facetten van het ijshockey en de mensen die daar liefhebber van zijn.
Het is helaas wel zo dat ik denk dat de persoonlijke tolerantiegrenzen op dit forum vaak bepalend zijn voor het uiteindelijke verloop van discussies..........
Rudy Bouquet
29 januari 2009, 21:25
Wietze, ik ben het bijna helemaal met je eens. Maar modereren is het moeilijkste op een forum dat er is. Wij hebben allemaal een verschillende moraal van wat goed is en wat niet. Van wat kan en wat niet kan.
Waar moet je als moderator de streep trekken......
Als je tien man/vrouw vraagt om dat te bepalen zie je dat je geen rechte lijn kunt trekken.. Bij iedere ingreep van een moderator heb je voor en tegenstanders, Hoelang houd je dat als moderator vol in een discussie die gerelateerd is aan sport dat bol staat van Spanning, Sensatie, Spektakel, Stoer en Snelheid, om EMOTIE maar niet te vergeten……
En emotie daar gaat het hier vaak om, als het misgaat. Emotie is vaak de drijfveer waarop discussies worden gevoerd en uit de hand dreigen te lopen. Waar grijp je in en waar niet. Waar grijp je in als moderator maar ook als mede forumlid. Gelukkig ben ik geen moderator maar gelukkig ben ik wel een forum lid. Nou waar grijp ik in. Ik zal het zeggen bijna overal waar ik een stuk onrecht zie die ik door andere niet of te weinig gecorrigeerd zie.
Ik probeer dat te doen op basis van argumenten want ik ga niet melden. Bij melden heb ik een slecht gevoel wat is associeer met klikken en verraad. Zeg mij maar niet dat het niet zo is, want het is wel mijn beleving.
Laten we wel zijn `een moderator is niet verantwoordelijk voor wat er wel of niet op dit forum geplaatst wordt, dat zijn wij allemaal stuk voor stuk zelf Een moderator is wel verantwoordelijk voor wat er weggehaald wordt en dat maakt het lastig. Dit doet hij of zij eigenlijk met ons commitment en vanuit de door ons gewenste orde. Want wij willen zelf graag deel uitmaken van het forum en wij maken het forum…
Vrije meningsuiting betekent nog steeds niet dat je alles moet schrijven wat er in je opkomt…….!
Dan nog even een paar statements:
? Ook ik mis Herman nog dagelijks op dit forum
? Deze thread is best wel weer eens goed voor een stukje bezinning.
? Het is toch onbegrijpelijk dat wij met zo’n mooie sport niet in staat zijn een mooi forum te houden.
? Respect voor je zelf begint bij respect voor een ander.
? Uitdelen betekent ook incasseren
? “ Het zal toch niet zo zijn dat doordat ik hier wat schrijf ik straks lig te rollebollen op een of andere parkeerplaats bij een ijshal. Het moet niet gekker worden”
? “Maatstaven leiden niet altijd tot rechtvaardigheid maar rechtvaardigheid is wel de maatstaf”
? Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is. Het is niet altijd makkelijk maar probeer voor een reactie te nuanceren.
? En nog een veel lastigere: “Zie kritiek als een gratis advies”
En als laatste: "Een eigenwijs verslag is wat anders dan een verslag op eigen wijze"! Voor alle pseudoverslaggevers......!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.