PDA

View Full Version : Aan een ieder op dit forum.

Marcel de Groot
29 januari 2009, 07:48
Ik hou er niet van om via pb-tjes aangevallen te worden op hetgeen ik in het openbaar schrijf. Als iemand me iets te zeggen heeft dan kan dat in het openbare gedeelte en niet schijnheilig via pb. Al is dat wel typisch voor betreffende persoon. Ik zal hier geen klacht over indienen. De volgende keer gebeurt dat wel.

Met vriendelijke groet,
Marcel de Groot

Levi de Beer
29 januari 2009, 07:50
Ik hou er niet van om via pb-tjes aangevallen te worden op hetgeen ik in het openbaar schrijf. Als iemand me iets te zeggen heeft dan kan dat in het openbare gedeelte en niet schijnheilig via pb. Al is dat wel typisch voor betreffende persoon. Ik zal hier geen klacht over indienen. De volgende keer gebeurt dat wel.

Met vriendelijke groet,
Marcel de Groot

Je kunt het ook gewoon afwerken via PB. Nu staat er weer een posting op, zonder inhoud tot discussie. Je kunt het PB ook gewoon verwijderen. Ben je ook klaar.

Piet de Kort
29 januari 2009, 08:56

Met vriendelijke groet,
Marcel de Groot

Misschien is dit wel een belangrijk issue m.b.t. het gedrag op het forum. Ik heb daar in het verleden ook wel eens last van gehad. Eerst je op het openbare forum verrot schelden en dan via een pb melden dat het meer is om de boel op te naaien en je het niet moet zien als een persoonlijke aanval!!!! :goodman:
Weg die pb-box en weg die negeerlijst!

Indien je wilt reageren op iemand, doe het dan op het openbare forum! Als je iets niet wilt lezen, sla je het maar gewoon over!
En als laatste klachten indienen, NEEN daar doe ik niet aan mee! ::cheerleader::

Roger W. de Groot
29 januari 2009, 08:57
Wanneer het persoonlijk wordt dan is daar volgens mij de PB voor uitgevonden! Jij doet schelden in het openbaar, zodat Joep topics moet gaan sluiten! Zal ik daar dan ook een klacht over indienen?

Geert van der Meulen
29 januari 2009, 09:12
Wanneer het persoonlijk wordt dan is daar volgens mij de PB voor uitgevonden! Jij doet schelden in het openbaar, zodat Joep topics moet gaan sluiten! Zal ik daar dan ook een klacht over indienen?

Weg met de besloten fora, weg met klepshot, weg met negeerlijsten.
Back to the basics!
En geen geouwehoer!

Emile Joosten
29 januari 2009, 09:23
Zo werd ik vandaag via een pb beticht van jennerij via een pb.
Ik zou die pb graag hier afgedrukt willen zien.
In dat opzicht kan ik je helemaal volgenGeert; alleen nog een openbaar forum en verder geen ge-oh!

Harry Batist
29 januari 2009, 10:10
gewoon de pb doorsturen naar ijshockey.com Emile, enige manier.

Geert van der Meulen
29 januari 2009, 10:30

Zullen ze blij mee zijn, kan me voorstellen dat de laatste dagen van dit forum dan geteld zijn!

Marcel de Groot
29 januari 2009, 10:31

Als je goed hebt gelezen dan weet je dat IK GEEN klacht heb ingediend. Als ik pb-tjes lees die anderen krijgen dan zou ik dat wel doen. IK laat me in ieder geval NIET bedreigen. Door niemand.

Gerard van der Heide
29 januari 2009, 10:37
Zullen ze blij mee zijn, kan me voorstellen dat de laatste dagen van dit forum dan geteld zijn!

Zo ondertussen mag toch wel bekend zijn wie diegene zijn die immer en altijd voor onrust zorgen hier op het forum.
Het kan niet zo zijn dat het forum zou verdwijnen door enkele van deze figuren.

Door de stijging van het aantal leden op het forum is het aantal egotrippers bijna verdubbeld............. bah

Geert van der Meulen
29 januari 2009, 10:38
Ik denk dat er als we het forum willen behouden keihard moet worden opgetreden. Personen die steeds maar weer proberen te provoceren of te kwetsen, personen die zich door tekst en beeld rascistisch uiten, etc. uitsluiten van het forum en niet meer terug.

Gerard van der Heide
29 januari 2009, 10:40

Als het al persoonlijk gaat worden Roger dan loopt de discussie al mis.

Emile Joosten
29 januari 2009, 10:57

Nee Harry, zo erg is het ook weer niet en ik denk dat ik er samen met de verzender van de pb wel uit kan komen. Vooralsnog dus zonder tussenkomst van een moderator!!

Sierk Janssen
29 januari 2009, 11:15

Beste Roger,

Ik heb begrepen dat jij via PB een persoon van Geleen hebt 'verteld' om beter niet naar Tilburg te komen 'omdat er op jullie parkeerplaats rare dingen gebeuren'?

Ik ga geen discussie met je aan, ik wil niets of niemand opnaaien, maar vind dit best ver gaan....

Waarom is dit nodig?

Als ik tegen iemand uit Tilburg (met een vette knipoog) post, dat 'ie een maond lang nie kan belle nie' word ik 3 weken geschorst door Toemen...

Jammer maar hier wordt echt met 2 maten gemeten.

Mvg,
Sierk.

Piet de Kort
29 januari 2009, 11:24
Beste Roger,

Ik heb begrepen dat jij via PB een persoon van Geleen hebt 'verteld' om beter niet naar Tilburg te komen 'omdat er op jullie parkeerplaats rare dingen gebeuren'?

Ik ga geen discussie met je aan, ik wil niets of niemand opnaaien, maar vind dit best ver gaan....

Waarom is dit nodig?

Als ik tegen iemand uit Tilburg (met een vette knipoog) post, dat 'ie een maond lang nie kan belle nie' word ik 3 weken geschorst door Toemen...

Mvg,
Sierk.

Sierk, pb's worden volgens mij niet gecontroleerd! Wat er geschreven wordt op het forum wel!
Maar inderdaad, zulk soort taalgebruik vind ik veel te ver gaan! Een geintje oke, maar dit soort uitlatingen beschouw ik niet als een geintje!
Misschien word ik te oud hiervoor!

Emile Joosten
29 januari 2009, 11:24
Als dit gebeurd is Sierk (en ik heb geen reden om aan je verhaal te twijfelen), dan vind ik dat de ontvanger van de pb deze moet doorzenden naar een moderator. Moderators kunnen namelijk de pb's zelf niet lezen (dacht ik).
Vervolgens moet de moderator dan oordelen of er sprake moet zijn van een schorsing.

Sierk Janssen
29 januari 2009, 11:30
Als dit gebeurd is Sierk (en ik heb geen reden om aan je verhaal te twijfelen), dan vind ik dat de ontvanger van de pb deze moet doorzenden naar een moderator. Moderators kunnen namelijk de pb's zelf niet lezen (dacht ik).
Vervolgens moet de moderator dan oordelen of er sprake moet zijn van een schorsing.

@ Piet/ Emile,

Nogmaals ik wil NIEMAND een schorsing aansmeren (niet de aard van het beestje) en er zal zeker van beide kanten dingen gezegd zijn.

Ik zal de betreffende persoon erop attenderen dat hij de PB's doorstuurd naar de moderator, dan zal hij erover beslissen.

Wees gegroet,
Sierk.

Joep Meijsen
29 januari 2009, 11:41

Ik vind dit altijd van die vervelende opmerkingen. In dit geval praten we over een opmerking op het openbare forum (wat wij kunnen zien) contra iets wat via PB gebeurt (waar wij geen enkel zicht op hebben). We kunnen geen schorsingen uitdelen voor dingen die we niet kunnen zien.

Joep Meijsen
29 januari 2009, 11:44
Als je goed hebt gelezen dan weet je dat IK GEEN klacht heb ingediend. Als ik pb-tjes lees die anderen krijgen dan zou ik dat wel doen. IK laat me in ieder geval NIET bedreigen. Door niemand.

Dit is precies de reden waarom wij overwegen maar helemaal met dit forum te stoppen. Het is bedoeld om fans dichter bij elkaar te brengen en een platform te bieden om over een gezamenlijke liefhebberij te kunnen kletsen. In werkelijkheid leidt het allemaal eerder tot het tegenovergestelde.

Joep Meijsen
29 januari 2009, 11:47
Als het al persoonlijk gaat worden Roger dan loopt de discussie al mis.

Dat is de spijker op de kop.

Joep Meijsen
29 januari 2009, 11:49
Weg met de besloten fora, weg met klepshot, weg met negeerlijsten.
Back to the basics!
En geen geouwehoer!

Op de verschillende besloten fora is eigenlijk nooit wat aan de hand. Het komt maar hoogst, hoogst zelden voor dat daar hoeft te worden ingegrepen. Klepshot is een forum waar allerhande leuke discussies lopen die nooit uit de hand lopen. Ik zie weinig basis voor jouw argumenten. De problemen zitten in bijna 100 procent van de gevallen in Eredivisie.

Patrick van de Wijgert
29 januari 2009, 11:51
Dat is de spijker op de kop.

Rephrase..Als men al denkt dat het persoonlijk gaat worden.

We zijn met zijn allen ( uitzonderingen daargelaten) toch ene stel klein k*tjong op een basisschool.
Het vingertje wijzen, "ja maar hij dan"
Steek je hand in eigen boezem en niet altijd "de andere"
Lees een posting 2 keer en zie er soms de humor van in, waarmee die geschreven is, en wanneer......

Uitdelen en incasseren

Geert van der Meulen
29 januari 2009, 11:54
Op de verschillende besloten fora is eigenlijk nooit wat aan de hand. Het komt maar hoogst, hoogst zelden voor dat daar hoeft te worden ingegrepen. Klepshot is een forum waar allerhande leuke discussies lopen die nooit uit de hand lopen. Ik zie weinig basis voor jouw argumenten. De problemen zitten in bijna 100 procent van de gevallen in Eredivisie.

Zal wel niet, maar de laatste tijd toch dingen gezien of gehoord waarbij personen op besloten fora waar ze zelf niet konden lezen werden 'besproken' of waarbij men dacht dat ze daar werden 'besproken'.
En dat leidt weer tot hardere discussies op de openbare fora of tot ongewenst pb verkeer.
Bovendien vragen al die fora nog al wat van de moderatoren.

Piet de Kort
29 januari 2009, 11:59

Joep, waar een opvallende snelheidscontrole staat, rijd ook (bijna) niemand te hard!

Misschien wat meer van elkaar kunnen nemen en niet overal dwars op in gaan. Je kunt overal en tegen iedereen wel aanschoppen of discussies uitlokken.

Als er niet meer gepost wordt, komt er ook geen gezeik! Het blijft natuurlijk wel een forum.

Joep Meijsen
29 januari 2009, 12:00
Zal wel niet, maar de laatste tijd toch dingen gezien of gehoord waarbij personen op besloten fora waar ze zelf niet konden lezen werden 'besproken' of waarbij men dacht dat ze daar werden 'besproken'.
En dat leidt weer tot hardere discussies op de openbare fora of tot ongewenst pb verkeer.
Bovendien vragen al die fora nog al wat van de moderatoren.

De besloten clubfora worden prima gemodereerd door Freek, Dennis, Ronald en de anderen. Daar hebben wij eigenlijk geen omkijken naar. De zaak waar jij aan refereert is zonder meer een uitzondering. Netjes is anders, maar het is niet verboden. Er zal langs de ijsbanen ook wel over forumleden worden geroddeld zonder dat ze daarbij kunnen meeluisteren of anders gebeurt het wel via PB of via besloten fora elders op het web. De behoefte van fans om onderling te discussiėren zonder dat allerlei buitenstaanders zich ermee bemoeien, is er een die zal blijven bestaan. Is het niet binnen dit forum, dan is het daarbuiten.

Jan Hofstede
29 januari 2009, 12:06

Nee Joep, de problemen zitten niet in Eredivisie... De problemen zitten in het misbruik van dit forum door bepaalde gebruikers... en dan vooral gericht tegen gebruikers van de tegenpartijen.... Jullie taak is, misbruikers te verwijderen.. Waarschuwingen zijn volgens mij niet meer nodig.... de boodschap is al vaak genoeg kenbaar gemaakt..

Het is geen toeval, Joep.. dat discussies steeds weer bij de zelfde personen spaak lopen...Zolang daar niets aan gebeurd, zal steeds weer de zelfde onzin naar bovenkomen...

Joep Meijsen
29 januari 2009, 12:32
Het is geen toeval, Joep.. dat discussies steeds weer bij de zelfde personen spaak lopen...Zolang daar niets aan gebeurd, zal steeds weer de zelfde onzin naar bovenkomen...

Ach, we hebben gisteren weer kunnen zien hoe mensen op dit forum reageren op zelfs maar een beetje moderatie, als het hun eigen postings betreft. De discussies van afgelopen zondag rond De Wilde ben ik ook nog niet vergeten.

In een keer twintig of dertig (of hoe groot dat lijstje van jou ook moge zijn) gebruikers van het forum gooien? Dan breekt helemaal de hel los. Ik ben er ook vrij zeker dat jouw lijstje en dat van sommige anderen ook weer een compleet andere samenstelling heeft. Zo zwart/wit is het bij veel mensen allemaal niet.

Geert van der Meulen
29 januari 2009, 12:37
Ach, we hebben gisteren weer kunnen zien hoe mensen op dit forum reageren op zelfs maar een beetje moderatie, als het hun eigen postings betreft. De discussies van afgelopen zondag rond De Wilde ben ik ook nog niet vergeten.

In een keer twintig of dertig (of hoe groot dat lijstje van jou ook moge zijn) gebruikers van het forum gooien? Dan breekt helemaal de hel los. Ik ben er ook vrij zeker dat jouw lijstje en dat van sommige anderen ook weer een compleet andere samenstelling heeft. Zo zwart/wit is het bij veel mensen allemaal niet.

Het gaat ook niet om lijstjes!
Anyway, succes er mee!

Joep Meijsen
29 januari 2009, 12:44
Het gaat ook niet om lijstjes!

Ik weet het, maar zo komt de suggestie van Jan wel een beetje over. Alsof er een soort onzichtbaar onderscheid is tussen 'goede gebruikers' en 'kwaadwillende gebruikers'. In de praktijk is er vooral heel veel grijs en zijn er ook nog veel mensen die niet snappen wat de impact is van wat ze schrijven.

Jan Hofstede
29 januari 2009, 13:21

Nee Joep... het gaat niet om lijstjes.... Het gaat ook niet om zwart/wit kijken... Het gaat mij erom dat dit forum ook voor de toekomst behouden blijft... En als dat betekend dat er (mis)bruikers/verziekers verwijdert moeten worden... Het zij zo..

Joep Versteden
29 januari 2009, 13:28
Nee Joep... het gaat niet om lijstjes.... Het gaat ook niet om zwart/wit kijken... Het gaat mij erom dat dit forum ook voor de toekomst behouden blijft... En als dat betekend dat er (mis)bruikers/verziekers verwijdert moeten worden... Het zij zo..

Misbruikers cq verziekers, wie bepaalt wie dat zijn? Ik weet zeker dat jij een aantal andere mensen zal aanwijzen dan ik. Ik zou niet graag moderator willen zijn, want je doet het namelijk nooit goed. Feit is wel dat het forum aanzienlijk minder vriendschappelijk is dan in het verleden, wie of wat daar debet aan is zal me worst wezen. Ik hoop dat het weer eens zal worden zoals het was, een plek waar ijshockeyliefhebbers met elkaar discussieerden, hun eigen ploegje loofden, de tegenstander complimenteerden met hun spel en elkaar op een leuke manier zaten te stangen.

Jan Hofstede
29 januari 2009, 13:29
Ik weet het, maar zo komt de suggestie van Jan wel een beetje over. Alsof er een soort onzichtbaar onderscheid is tussen 'goede gebruikers' en 'kwaadwillende gebruikers'. In de praktijk is er vooral heel veel grijs en zijn er ook nog veel mensen die niet snappen wat de impact is van wat ze schrijven.

Ik denk dat dat je het dan niet helemaal goed begrepen hebt, Joep...

Je hebt nu al diverse malen aangegeven dat de motivatie, om dit forum nog lang een bestaansrecht te geven, ver te zoeken is... In mijn beleving kan je 2 dingen doen... Of laten het lopen zo als het is, met als gevolg dat er straks geen forum meer is... Of je spreekt met elkaar af, dat vanaf nu, iedere misbruiker direct verwijdert wordt... Iedereen weet hoe laat het is... De meesten gedragen zich fatsoenlijk... enkele verzieken het.... Ik ga geen namen noemen, maar ik stel voor dat de verziekers bij de eerst beste keer dat ze weer de fout in gaan, verwijdert worden...

Jan Hofstede
29 januari 2009, 13:36
Misbruikers cq verziekers, wie bepaalt wie dat zijn? Ik weet zeker dat jij een aantal andere mensen zal aanwijzen dan ik. Ik zou niet graag moderator willen zijn, want je doet het namelijk nooit goed. Feit is wel dat het forum aanzienlijk minder vriendschappelijk is dan in het verleden, wie of wat daar debet aan is zal me worst wezen. Ik hoop dat het weer eens zal worden zoals het was, een plek waar ijshockeyliefhebbers met elkaar discussieerden, hun eigen ploegje loofden, de tegenstander complimenteerden met hun spel en elkaar op een leuke manier zaten te stangen.

Ik wijs helemaal niemand aan, Joep... nergens voor nodig... Ze komen vanzelf te voorschijn... En op dat moment moet je gewoon concequent zijn.... want daar draait het wel om.... Zal je zien dat het waarschijnlijk minder problemen zal opleveren als wat verwacht wordt....

Joep Versteden
29 januari 2009, 13:38
Ik wijs helemaal niemand aan, Joep... nergens voor nodig... Ze komen vanzelf te voorschijn... En op dat moment moet je gewoon concequent zijn.... want daar draait het wel om.... Zal je zien dat het waarschijnlijk minder problemen zal opleveren als wat verwacht wordt....

Ach Jan, ik ben het wel met je eens. Voor mij is de lol er al een tijdje geleden afgegaan eerlijk gezegd. 't Is ff afkicken, maar ook zonder ijshockey en forum kan het leven best leuk zijn...

Wendy Tellers
29 januari 2009, 13:53
Schelden is helemaal niet nodig.
Zowel niet op het forum als via pb-tjes.

Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 15:27
Ik pleit voor "onzichtbare" moderators. Dat werkt op andere fora ook prima.

Gewoon vermelden: Posting verwijderd wegens opruiend gedrag.

Gaat diegene nog door, schorsing.

Helaas blijkt uit de praktijk dat dit nodig is, want nu worden steeds de moderators hoofdelijk aangesproken. Partijdigheid etc etc. Wat mij betreft allemaal onzin, gewoon moderators zonder naam invoeren die GEHEEL WILLEKEURIG EN NAAR EIGEN WAARNEMING posts aanpassen / verwijderen en waarschuwingen uitdelen.

Niemand aansprakelijk, de rust terug op het forum, niet weeeeeeeer een discussie over dit onderwerp ( zucht ) en iedereen die het dus niet over ijshockey wil hebben is dan zo weg van dit forum.

Roger W. de Groot
29 januari 2009, 15:40
Nou wordt ie mooi zeg. Wat een klets, gelukkig heb ik de postings bewaard. Weet je misschien waar meneer mee begon, voordat ik dat zei (overigens met een dikke knipoog erachter). Dat heeft ie er zeker niet bijverteld, maar nu een beetje slachtoffer lopen spelen. Donder snel een eind op!!

Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 15:47
Nou wordt ie mooi zeg. Wat een klets, gelukkig heb ik de postings bewaard. Weet je misschien waar meneer mee begon, voordat ik dat zei (overigens met een dikke knipoog erachter). Dat heeft ie er zeker niet bijverteld, maar nu een beetje slachtoffer lopen spelen. Donder snel een eind op!!

Weledele meneer de Groot.. Mag ik vragen of u denkt dat deze post op welke manier dan ook bijdraagt aan de positieve sfeer? Of uberhaupt enig nut heeft behalve het beschermen van / afreageren van uw eigen emoties?

Ik zou u dan ook vriendelijk willen verzoeken om dit soort posts achterwege te laten, aangezien wij allen ons best willen doen om dit forum in leve te houden.

Ouwe koeien genoeg uit de sloot gehaald, hou de eer aan jezelf, laat je niet kennen als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent. Iedereen heeft baat bij een goede sfeer op dit forum, en daar moeten we allemaal voor zorgen.

"weet je wel wat hij heeft gezegd" enz enz enz. Dat soort opmerkingen hebben bij mij sinds de basisschool al nergens meer toe geleid behalve nog meer zinloze discussie..

Bij voorbaat dank.

( en bij voorbaat excuser voor de cynische ondertoon, maar ik wordt zo moe van al die discussies om niks.. hebben we het er over dat het beter moet, begint er weer een opnieuw.. zucht.. )

Davy van Est
29 januari 2009, 15:51

word jij niet moe van jezelf jankerd

Jasper Lesterhuis
29 januari 2009, 15:52
word jij niet moe van jezelf jankerd

Voor jou geld de post hierboven ook. Ook jij verpest nu de sfeer, bedankt.

Sierk Janssen
29 januari 2009, 15:52

Bedankt voor deze nuttige bijdrage......

Joep Meijsen
29 januari 2009, 15:53
Dit topic is nu dicht.