PDA

View Full Version : Stevens neemt ontslag bij PSV

Auke de Vries
28 januari 2009, 16:13
Trainer Huub Stevens heeft woensdag bij PSV zijn ontslag ingediend.
De hoofdcoach is van mening dat er geen echte 'click' is tussen hem en de spelersgroep.
De directie betreurt zijn besluit, maar respecteert zijn beslissing.

Bron: http://www.sportwereld.nl/voetbal/clubdossiers/psv/2953566/Stevens_neemt_ontslag_bij_PSV.html

Dit is wel het beste besluit voor allen.
Als PSV-supporter kan ik hiermee prima leven, het heeft vanaf het begin al niet goed geweest tussen de trainer en de spelers.
Nu maar snel Philip Cocu aan het roer van deze mooie Eindhovense club gooien.

Jordy Rutten
28 januari 2009, 16:45
Dit is wel het beste besluit voor allen.
Als PSV-supporter kan ik hiermee prima leven, het heeft vanaf het begin al niet goed geweest tussen de trainer en de spelers.
Nu maar snel Philip Cocu aan het roer van deze mooie Eindhovense club gooien.

En dat is precies waarom ik als PSV-supporter maar in de VUT gegaan ben...

Het ligt niet aan Stevens. Stevens heeft precies hetzelfde probleem als Verbeek.

Namelijk: Een groep luie arrogante galbakken die nog te lam zijn om naar een bal te kijken, laat staan ertegenaan te trappen.

Bij Feyenoord en PSV lopen een stelletje primadonna's op het veld rond. Die vangen flink wat miljoenen van de club, en willen daar het liefst zo min mogelijk voor doen.
Dat soort groepen zijn alles behalve teams. En dat zie je in de resultaten.

En dan krijgen de trainers natuurlijk weer de schuld. Let op: Nu Stevens weg is, verandert er niks.

Men moet in het voetbal eens niet altijd alles op de coach afschuiven...

Het eens zo mooi spelende PSV, het team onder Hiddink. Dat bestond uit voornamelijk Nederlandse spelers. En die paar buitenlanders die er rondliepen hadden een toegevoegde waarde. Dát is het echte PSV.

Hopelijk komt daar ooit nog iets van terug, want dit is in en in triest...

Het stadion van VVV is niet alleen dichterbij, er wordt ook leuker voetbal gespeeld. Zolang PSV door blijft gaan met de huidige mis?re blijven veel fans weg...

Auke de Vries
28 januari 2009, 16:55
En dat is precies waarom ik als PSV-supporter maar in de VUT gegaan ben...

Het ligt niet aan Stevens. Stevens heeft precies hetzelfde probleem als Verbeek.

Namelijk: Een groep luie arrogante galbakken die nog te lam zijn om naar een bal te kijken, laat staan ertegenaan te trappen.

Bij Feyenoord en PSV lopen een stelletje primadonna's op het veld rond. Die vangen flink wat miljoenen van de club, en willen daar het liefst zo min mogelijk voor doen.
Dat soort groepen zijn alles behalve teams. En dat zie je in de resultaten.

En dan krijgen de trainers natuurlijk weer de schuld. Let op: Nu Stevens weg is, verandert er niks.

Men moet in het voetbal eens niet altijd alles op de coach afschuiven...

Het eens zo mooi spelende PSV, het team onder Hiddink. Dat bestond uit voornamelijk Nederlandse spelers. En die paar buitenlanders die er rondliepen hadden een toegevoegde waarde. Dát is het echte PSV.

Hopelijk komt daar ooit nog iets van terug, want dit is in en in triest...

Het stadion van VVV is niet alleen dichterbij, er wordt ook leuker voetbal gespeeld. Zolang PSV door blijft gaan met de huidige mis?re blijven veel fans weg...

Het komt wel weer goed met PSV.
Reker mag wat mij betreft de volgende zijn die gaat vertrekken, de man heeft voor veel onrust gezorgd binnen de club.
Philip Cocu maar snel naar voren schuiven en hetdiploma laten halen en dan is dat de NIEUWE trainer voor de toekomst.

Paul van Heertum
28 januari 2009, 17:03
Trieste dag voor PSV

Michel Kuster
28 januari 2009, 19:08
Het komt wel weer goed met PSV.
Reker mag wat mij betreft de volgende zijn die gaat vertrekken, de man heeft voor veel onrust gezorgd binnen de club.
Philip Cocu maar snel naar voren schuiven en hetdiploma laten halen en dan is dat de NIEUWE trainer voor de toekomst.

Ik zat eigenlijk aan Frank Rijkaard te denken.
Cocu kan dan asst' coach worden.

Michel...

Paul van Heertum
28 januari 2009, 19:10
Ik teken ervoor, voor de rest zijn er nauwelijks mogelijkheden

Jordy Rutten
29 januari 2009, 15:34
Ik zat eigenlijk aan Frank Rijkaard te denken.

Je hebt een voorspellende gave Michel...

Trieste dag voor PSV

Helemaal mee eens...

Philip is een heel erg aardige jongen, en was een goede voetballer. Een echte spelverdeler.

Ik denk dat Foppe de Haan heeft bewezen dat een toptrainer geen topvoetballer geweest hoeft te zijn.
En dat Louis van Gaal toch duidelijk heeft gemaakt dat een toptrainer geen leuke persoonlijkheid hoeft te zijn...

Mij zal het benieuwen...

Paul van Heertum
29 januari 2009, 16:19
Foppe de Haan is in elk geval geen toptrainer. Van Gaal wel en dat was een vrij redelijke voetballer

Gerard van der Heide
29 januari 2009, 19:52
Foppe de Haan is in elk geval geen toptrainer. Van Gaal wel en dat was een vrij redelijke voetballer

Verklaar je eerste zin eens nader van Heertum? Je maakt me wel erg nieuwschierig......

Abe Brouwer
29 januari 2009, 19:58
Foppe is vorig jaar zomer gigantisch door de mand gevallen.

Gerard van der Heide
29 januari 2009, 20:02
Foppe is vorig jaar zomer gigantisch door de mand gevallen.

....... ja dat is absolut waar. Zo zijn er natuurlijk wel meer trainers in het verleden door de mand gevallen, nietwaar?

Abe Brouwer
29 januari 2009, 20:07
....... ja dat is absolut waar. Zo zijn er natuurlijk wel meer trainers in het verleden door de mand gevallen, nietwaar?

Iemand die het falen van zijn team op het olympisch voetbaltoernooi volledig toeschrijft aan zijn spelersgroep en onderwijl zijn straatje schoonveegt. Dan val je voor mij gigantisch door de mand.............

Gerard Mikkers
29 januari 2009, 21:54
Foppe de Haan is wel degelijk een toptrainer. Zeker vergeten dat hij een EK met zijn elftal heeft gewonnen? O nee, het negatieve blijft natuurlijk het beste hangen...

Iemand die het falen van zijn team op het olympisch voetbaltoernooi volledig toeschrijft aan zijn spelersgroep en onderwijl zijn straatje schoonveegt. Dan val je voor mij gigantisch door de mand.............
Dat zijn dezelfde spelers die dit jaar keihard door de mand vallen. Zou Foppe dan toch gelijk hebben. Ik weet wel zeker dat hij dat heeft.

Abe Brouwer
29 januari 2009, 22:10
Dat zijn dezelfde spelers die dit jaar keihard door de mand vallen. Zou Foppe dan toch gelijk hebben. Ik weet wel zeker dat hij dat heeft.

De spelers hebben zeker gefaald. Dat ontken ik ook nergens. Maar ook Foppe was verantwoordelijk. Hij heeft nagelaten om in te grijpen in de groep. En daar was zeker wel aanleiding voor. Als spelers zich ongedisciplineerd gedragen dan moet de trainer ingrijpen.

Paul van Heertum
30 januari 2009, 12:37
Foppe de Haan is wel degelijk een toptrainer. Zeker vergeten dat hij een EK met zijn elftal heeft gewonnen? O nee, het negatieve blijft natuurlijk het beste hangen...

2 keer zelfs maar toch kan hij er niks van, dat bleek weer bij de OS en eerder al bij Heerenveen

Harm Wietze Oldersma
30 januari 2009, 13:35
2 keer zelfs maar toch kan hij er niks van, dat bleek weer bij de OS en eerder al bij Heerenveen

Noem jij onderstaande opsomming maar niks, ik weet zeker dat Foppe meer bereikt (heeft) dan jou...en dan heb ik het alleen maar over zijn tijd bij Heerenveen.

Hij was van 1985 tot 2004in dienst van sc Heerenveen. De Haan was de langst zittende trainer bij dezelfde club in het Nederlandse betaalde voetbal en bereikte in het seizoen 2003-2004 de mijlpaal van 500 competitiewedstrijden als trainer/coach van de Friese club.
Onder De Haan bereikte sc Heerenveen twee keer de bekerfinale, in 1993 en in 1997. In 2000 kwalificeerde Heerenveen zich als de nummer twee van de Eredivisie rechtstreeks voor het hoofdtoernooi van de Champions League.

Paul van Heertum
30 januari 2009, 13:37
2 keer verloren en het lachertje van de CL

Ben er maar trots op

Abe Brouwer
30 januari 2009, 17:08
Foppe deed het absoluut niet verkeerd bij SC Heerenveen en hij won ook nog eens 2 keer de EK. Maar daarna viel hij enorm door de mand op de OS en verder is jong Oranje er niet bij op het volgende EK. Een toptrainer zoals Hiddink, Advocaat of Van Gaal is hij zeer zeker niet.

Paul van Heertum
30 januari 2009, 17:11
Wat was er zo speciaal aan zijn tijd bij Heerenveen?

Abe Brouwer
30 januari 2009, 19:01
Wat was er zo speciaal aan zijn tijd bij Heerenveen?

Dat SC Heerenveen van een onbeduidend eerstedivisie-clubje veranderde in een degelijke eredivisie-subtopper? Al was dat vooral de verdienste van Riemer vd Velde.

Auke de Vries
30 januari 2009, 19:49
Wat was er zo speciaal aan zijn tijd bij Heerenveen?Het speciale was dat hij niet bij Cambuur zat......... ::devildance:: ::devildance:: ::devildance:: ::fries::

Paul van Heertum
30 januari 2009, 20:50
Al was dat vooral de verdienste van Riemer vd Velde.

Ik ben blij dat je het met mijn eens bent

Ik zou overigens eens een keer de prestaties van Verbeek en De Haan naast elkaar leggen, dan weet je meteen waarom De Haan, naast zijn enorme aantal clichés, weinig bijzonders is

Auke de Vries
30 januari 2009, 21:08
Ik zou overigens eens een keer de prestaties van Verbeek en De Haan naast elkaar leggen, dan weet je meteen waarom De Haan, naast zijn enorme aantal clichés, weinig bijzonders is

Foppe de Haan heeft samen met Riemer v/d Velde de SC Heerenveen uit het slop gehaald en opgebouwd en Verbeek heeft mogen profiteren van het bouwwerk van Foppe de Haan en Riemer v/d Velde.
Nu komt het misschien over dan Verbeek niets kan, maar het is gewoon het feit dat HIJ de eerste trainer was na Foppe die aan de slag ging bij SC Heerenveen, het het dus ook zomaar een andere naam kunnen zijn.
Maar om de prestatie's naast elkaar neer te leggen dat gaat te ver en is niet reeël.
Verbeek is een PRIMA trainer, alleen de selectie van Feyenoord is niet in balans en daardoor ziek, de jeugd is prima, maar de oudere garde is in grote lijnen niets, Lucius, Hofland, de Cler, Timmer enz.., maar dit soort figuren kosten wel Verbeek zijn kop bij Feyenoord.......
Maar de komende maanden zal nog vaak terug gedacht worden door bepaalde spelers en dan zeggen ze misschien aan het einde van het seizoen als er niets verbeterd is ''''zo slecht deed Verbeek het nog niet''''.

Paul van Heertum
30 januari 2009, 21:53
De resultaten van Verbeek zowel in financiele als in sportieve zin waren beter dan die van Foppe, daarmee is nog maar eens duidelijk dat de prestaties van Foppe bij Heerenveen echt niet zo bijzonder waren

Geert van der Meulen
30 januari 2009, 21:59
De resultaten van Verbeek zowel in financiele als in sportieve zin waren beter dan die van Foppe, daarmee is nog maar eens duidelijk dat de prestaties van Foppe bij Heerenveen echt niet zo bijzonder waren

Hoe kom je daar nou bij, je weet niet waar je over praat. Foppe de Haan heeft samen met van der Velde Heerenveen opgebouwd. Van een noodlijdende eerste divisieclub waar nauwelijks 2000 man op de tribune zat. Een club die zijn wedstrijden uitstelde als er ijshockey was.
Kijk nou eens naar die mensen in Heerenveen die al jaren bij de club werken en die Foppe de Haan echt kennen!

Joep Meijsen
30 januari 2009, 22:09
Paul gewoon ingaan op het argument van Geert over de enorme groei van Heerenveen, de rest ook gewoon bij de discussie blijven. Anders moet ik hem sluiten.

Geert van der Meulen
30 januari 2009, 22:13
Paul gewoon ingaan op het argument van Geert over de enorme groei van Heerenveen, de rest ook gewoon bij de discussie blijven. Anders moet ik hem sluiten.

Doe geen moeite, ik reageer hier niet meer.
Wat hier vanavond gebeurt, ik heb er geen woorden voor.