View Full Version : De eerste SBS-uitzending. De reacties
Joep Meijsen
18 januari 2009, 11:11
Tijd: 11.35 uur
Zender: SBS6
Zodadelijk de eerste ijshockey-uitzending op SBS. De eerste keer dat er aandacht is voor ijshockey uit de reguliere competitie in heel wat jaren. Bovendien is het een wekelijks terugkerend spektakel tot het einde van het seizoen. Dit topic is bedoeld om de eerste uitzending te bespreken.
Er komen zodadelijk drie wedstrijden aan de orde, Den Haag - Heerenveen, Heerenveen - Tilburg en Amsterdam - Geleen. Daarnaast zijn er korte spelersprofielen te zien, een reportage en een overzicht van de uitslagen en de stand. De pilotuitzending van enkele weken geleden zag er bijzonder vakkundig uit. Het meeste commentaar wordt verzocht door Leo Oldenburger, die in het verleden onder meer voor Eurosport en Sport1 al ijshockeywedstrijden versloeg.
Als het goed is kan de uitzending later worden teruggekeken via de website van SBS (http://www.sbs6.nl/sport.html)
Abe Brouwer
18 januari 2009, 11:15
Jammer dat het samenvalt met Hockey Night In Canada. Maar we kunnen niet alles hebben. Ik ben razend benieuwd!
Gerrit Hof
18 januari 2009, 11:17
Vond de livestream vanuit den Haag i.i.g al veelbelovend
Abe Brouwer
18 januari 2009, 11:31
Het gaat nu beginnen!
Abe Brouwer
18 januari 2009, 11:49
Prachtig, mijn complimenten!
Ivo Willems
18 januari 2009, 11:49
Tot nu toe een zeer geslaagd programma
Etienne Henrichs
18 januari 2009, 11:50
Heerlijk mooi om te zien. Mooi gedaan.
Dat met die 2e goal van Thomassian was ook wel grappig dat onderonsje, daar kijk je het ook voor :D
Mark Schellekens
18 januari 2009, 11:53
Zeer goed beeldmateriaal. Leuk is ook de kleedkamer bezoeken en het belangrijkste, de uitleg van de spelregels. Dan snapt de kijker die [nog] geen binding met het ijshockey heeft er misschien iets meer van. Hulde aan sbs6.
Michael Schoenmakers
18 januari 2009, 11:56
Ik heb toch nog even een Tip.
Geef ook de assists weer. dit moet volgens mij geen probleem zijn gezien er een nijb sheet is.
verder erg mooie beelden en vooral het verhaal van jj.
Ralph Heijnen
18 januari 2009, 12:00
ik heb genoten van de eerste uitzending
Hans Maertzdorff
18 januari 2009, 12:00
Ziet er zeer goed uit, chapeau!!!
Etienne Henrichs
18 januari 2009, 12:01
Ik heb ook genoten dat met JJ dat verwachtte je totaal niet tenzij je het weet natuurlijk ;)
Johan Kleisterlee
18 januari 2009, 12:02
Zag er goed uit. Ik denk dat er voor de toekomst veel winst te behalen is voor de ijshockey in het algemeen. Sponsoren komen nu ook landelijk in beeld. Wie weet wat dit gaat betekenen. Meer sponsorgeld is gelijk aan betere spelers enz. enz. SBS ga zo door!!
Joep Meijsen
18 januari 2009, 12:03
Ik moet zeggen...het vliegt wel voorbij zo'n uitzending. Vooral de laatste twee samenvattingen bestaan vooral uit de doelpunten. Vond het wel bijzonder vakkundig gemaakt en vooral de wedstrijd tussen Heerenveen en Den Haag was echt prima in beeld gebracht. Zoals Alex van den Brink elders al opmerkt, moet er nog wel wat aan de uitspraken van de namen van de spelers gedaa worden. Of ik heb het zelf natuurlijk altijd verkeerd gedaan, dat kan ook.
Maar een dikke voldoende voor de eerste uitzending. Ben benieuwd naar de kijkcijfers morgenochtend. Jammer dat er niet een klein knokpartijtje in de uitzending zat.
Sipke Aukema
18 januari 2009, 12:03
Daar waar mijn correspondentie met de NOS in de tijd dat er nog kijk- en luistergeld bestond altijd uitliep op onzinnige antwoorden dat het zo moeilijk in beeld te brengen zou zijn en er geen belangstelling was, mag die organisatie zich diep gaan schamen. Hulde voor SBS6
Met deze beelden kan het alleen maar zo zijn dat er meer publiek naar de stadions komen en er meer bedrijven intresse hebben om te sponsoren.
Michael Immerzeel
18 januari 2009, 12:05
inderdaad leuke uitzending, wat een goals van nason op het einde en ik geloof de derde van amsterdam ook super goal was... de camera in den haag was het beste ook achter de goal!
we hebben nu kunnen zien dat geleen als een zoutzak speelde... en ik zag dat bakx niet de eerste geleense goal maakte...dit is nou het voordeel als je wedstrijden in samenvatting terug kan zien, sbs ga zo hopelijk nog lang door!!!
Marcel de Groot
18 januari 2009, 12:05
Zag er heel goed uit!! De camera's boven de goals zijn echt super!!!!! Wellicht dat de camera's aan de zijkanten iets dichterbij kunnen. Verder vind ik het gaaf dat bijvoorbeeld een Berteling met een microfoontje rondloopt. Dan kun je ook eens horen wat er in de bank gezegd wordt.
Nu nog in de toekomst presenteren vanuit een studio en wat mij betreft een top programma!!!
Overigens ook nog de complimenten aan Leo Oldenburger. Je merkt dat hij de sport leuk vind, dat straalt hij uit in zijn commentaar.
Ik ben erg blij met de eerste uitzending!!
Luitzen van der Heide
18 januari 2009, 12:06
Ik moet zeggen...het vliegt wel voorbij zo'n uitzending. Vooral de laatste twee samenvattingen bestaan vooral uit de doelpunten. Vond het wel bijzonder vakkundig gemaakt en vooral de wedstrijd tussen Heerenveen en Den Haag was echt prima in beeld gebracht. Zoals Alex van den Brink elders al opmerkt, moet er nog wel wat aan de uitspraken van de namen van de spelers gedaa worden. Of ik heb het zelf natuurlijk altijd verkeerd gedaan, dat kan ook.
Maar een dikke voldoende voor de eerste uitzending.
Al met al ben ik zeer tevreden. Belangrijk vind ik zeker ook de sfeerimpressie in de kleedkamer en de speluitleg.
Met name voor de niet ware IJS-hockey fanaten zit daar denk ik ook juist een stukje meerwaarde in.
Dus inderdaad Joep, Zeker een dikke voldoende.
Daniël Eimers
18 januari 2009, 12:07
ik vond het leuk en verzorgd eruit zien! :D
het is nu gewoon een kwestie van tijd dat er meer mensen gaan kijken, waardoor ze ook langer gaan uitzenden.
sbs ga zo door
Rudy Bouquet
18 januari 2009, 12:07
Mijn complimenten aan SBS en Eyeworks. Een uitstekend initiatief van de Nederlandse ijshockey clubs en bond. Dit kan de gemiddelde kijker enthousiast maken. Lekker met tempo gebracht, dat hoort ook bij de sport. Goed ook dat ze de aspirant kijker even meenemen door de regels en de straffen. Ook Leo verdient de complimenten voor zijn deskundige commentaar en zijn enthousiaste wijze van presenteren..
Ton de Bruin
18 januari 2009, 12:09
Heel leuk om het zo eens terug te zien ,ook de beelden vanuit kleedkamers en dergelijke geeft ook indrukken waarvan wij normaal verstoken blijven.
Maar de wedstrijden live bezoeken geeft mijn voorkeur en alle lof voor de organisatie en uitvoering van dit progamma
Michael Immerzeel
18 januari 2009, 12:10
alleen weer jammer dat de jong even iets over de scheids moest zeggen, laten we daar niet mee beginnen want als nieuwe fans daar geen hoogte van krijgen blijven ze ook niet weg...
Joep Meijsen
18 januari 2009, 12:11
Het was overigens maar goed dat ik live voor de televisie zat, want de UPC-guide gaf 11.35 als starttijd voor de uitzending. Als ik het had opgenomen, had ik dus de eerste vier minuten gemist. En dat zijn heel wat doelpunten...
Stefan van der Spek
18 januari 2009, 12:11
Geweldig om deze uitzending op tv te mogen zien, hulde voor SBS en allen die het mogelijk maken...hopen dat de niet ijshockeyfan ook heeft gekeken, ons hoeven ze niet over te halen, voor ons is het meerwaarde, maar de sport verdient het om meer de aandacht te krijgen en dit is meer dan een mooi begin...
Gerrit Hof
18 januari 2009, 12:12
Mijn complimenten aan SBS en Eyeworks. Een uitstekend initiatief van de Nederlandse ijshockey clubs en bond. Dit kan de gemiddelde kijker enthousiast maken. Lekker met tempo gebracht, dat hoort ook bij de sport. Goed ook dat ze de aspirant kijker even meenemen door de regels en de straffen. Ook Leo verdient de complimenten voor zijn deskundige commentaar en zijn enthousiaste wijze van presenteren..
helemaal mee eens, super.
aanbeveling: herhalingen van mooie spectaculaire goalie saves en individuele spelers akties/goals
nu ben ik morgen wel benieuwd naar de kijkcijfers t.o.v programma ervoor en erna(marathonschaatsen).
Alex van den Brink
18 januari 2009, 12:12
Maar een dikke voldoende voor de eerste uitzending. Ben benieuwd naar de kijkcijfers morgenochtend. Jammer dat er niet een klein knokpartijtje in de uitzending zat.
Ik vind de beelden nog al statisch en mis close-ups van het spel.
Het commentaar is vol passie en de uitspraken van wat namen kunnen wat beter.
De uitleg tussendoor vind ik goed en niet kinderachtig, wel zou ik elke week een andere coach nemen voor het uitleggen van een spelregel.
Leo Oldenburger
18 januari 2009, 12:13
Ik baal als een stekker. Hoe het komt, weet ik (nog) niet, maar bij de wedstrijd van de week liep mijn commentaar zeker 4 seconden achter op het beeld. Puck lag al lang in het doel en ik beschrijf nog hoe de pass wordt gegeven. Baal daar stevig van! Maar goed. Ben erg blij met jullie reacties en tips.
Marco van Pelt
super...eindelijk weer ijshockey op tv... ik vondt het zeker niet tegenvallen
Freek Joosten
Geniaal! Ik heb nu al meer teams op TV gezien dan het gehele vorige seizoen bij elkaar (zo'n beetje). De wedstrijd van de week was goed in beeld gebracht, de extra informatie was mooi en de off-ice items maakten het helemaal af. Interviews en de beelden in de kleedkamer, erg mooi.
Assists toevoegen is een must, die zijn bij ijshockey net zo belangrijk als de goals. Verder zou ik Heesiemovietsj en Neesun zeggen ipv Heekiemovietsj en Nazôn. Maar wie weet doe ik het dan wel fout ;)
Conclusie: veel beter dan verwacht, ga zo door!
Frits de Lange
18 januari 2009, 12:15
Het was super om te zien.SBS ga zo door.
Marcel de Groot
18 januari 2009, 12:15
Ik baal als een stekker. Hoe het komt, weet ik (nog) niet, maar bij de wedstrijd van de week liep mijn commentaar zeker 4 seconden achter op het beeld. Puck lag al lang in het doel en ik beschrijf nog hoe de pass wordt gegeven. Baal daar stevig van! Maar goed. Ben erg blij met jullie reacties en tips.
Om eerlijk te zijn heb ik daar niets van gemerkt!
Edwin Grouwstra
18 januari 2009, 12:16
Schitterend half uur, dat voorbij is voor je goed en wel zit te kijken.
Mooi in beeld gebracht en alles in behoorlijk rap tempo.
De startende "line-up" met foto van de spelers en het in
beeld brengen van de naam van de goal-scorer inc. foto
en club-logo is mooi gedaan.Er is duidelijk met zorg en
enthousiasme aan het programma gewerkt. En een commentator
die duidelijk een fan van het spelletje is !!!
Good effort SBS !!!!!
gr.
Joep Meijsen
18 januari 2009, 12:17
Assists toevoegen is een must, die zijn bij ijshockey net zo belangrijk als de goals. Verder zou ik Heesiemovietsj en Neesun zeggen ipv Heekiemovietsj en Nazôn. Maar wie weet doe ik het dan wel fout ;)
Ik heb altijd gedacht dat het Heeciemoovik was...het is een Canadees geen Tsjech. ::yummie::
Eric Booij
18 januari 2009, 12:18
Nice, zou niet zeggen dat het een eerste uitzending was :) Overal goed over nagedacht!
Mochten de makers meelezen dan bij deze misschien een paar tips voor toekomstige uitzendingen:
- Er wordt in de bovenhoek alleen melding gemaakt van de score en van de periode. Misschien is het handig om net als bij voetbalsamenvattingen ook een klokje neer te zetten zodat we ook weten op welk tijdstip binnen de wedstrijd de beelden zijn gefilmd.
- Op zich kan het wel duidelijker worden aangegeven wanneer de volgende periode 'begint'. Nu zitten er random stukjes video tussen van bijvoorbeeld uit de kleedkamer (ook vet om te zien!), maar een bumpertje van een paar seconden tussen elke periode met daarop de periode vermeld en eventueel een tussenstand zou het wat professioneler laten aanvoelen denk ik.
~25 minuten is voor m'n gevoel wel een beetje kort, ik denk dat een uitzending van 40 a 45 minuten nóg beter kan zijn. :D Dan heb je wat tijd om bijvoorbeeld de start en het einde van iedere wedstrijd erbij te voegen waardoor de samenvatting een netter geheel is, en je kan meer aandacht besteden aan dingetjes voor de echte liefhebbers (statistiekjes, man of the match, etc.). Er wordt in ijshockey natuurlijk veel gescoord, dus misschien is het ook leuk om net als op NASN lijstjes te maken van bepaalde momenten (opvallende overtredingen, mooiste goals, mooiste reddingen, slechtste acties, etc - en dan bijvoorbeeld iedere week weer een ander lijstje). Trouwens ook wel interessant als je het in deze lengte zou kunnen proppen, maar ik kreeg het gevoel dat het nu al erg krap was.
Marcel Mars
18 januari 2009, 12:18
Echt top om het IJshockey zo op tv te zien. Nu ben ik alleen nog nieuwschierig naar de kijkcijfers.
Leo Oldenburg, je commentaar was top!
Daniël Eimers
18 januari 2009, 12:21
maar zenden ze woensdag de bekerfinale uit? of is dat volgende week wedstrijd van de week??
begreep ik even niet...
Leo Oldenburger
18 januari 2009, 12:22
maar zenden ze woensdag de bekerfinale uit? of is dat volgende week wedstrijd van de week??
begreep ik even niet...
We zenden de bekerfinale LIVE uit op onze site, www.sbssport.nl (http://www.sbssport.nl) en in samenvatting volgende week zondag.
Michael Schoenmakers
18 januari 2009, 12:22
Leo je bent tot nu toe de enige die het is opgemerkt het bewijst wel dat jullie bij SBS en Eyeworks perfectionisten zijn en dat straalt er ook vanaf. Ga zo door.
Edwin Grouwstra
18 januari 2009, 12:25
Ik heb altijd gedacht dat het Heeciemoovik was...het is een Canadees geen Tsjech. ::yummie::
En Nason is geen fransman ... !!
Maar goed er moet volgens oud hollands gebruik iets te zeuren
overblijven:wink: Voor wie het gemist heeft, aan het eind van
de uitzending word vermeld dat de beker-finale LIVE op
de SBS site is te zien as. woensdag. Geweldig initiatief
van de programma makers !!!!
gr.
Rene Kropholler
18 januari 2009, 12:26
Leo even een vraag, Heb jij een mail adres van SBS zodat we met ze alle een mail kunnen sturen naar SBS om te zegen dat we het geweldig vinden dat er eindelijk ijshockey op tv is.
Neem aan dat je baas het forum niet leest
Eric Booij
18 januari 2009, 12:27
Gaaf dat de bekerfinale live op de site te zien zal zijn! Gaat daar ook commentaar bij zitten?
Leo Oldenburger
18 januari 2009, 12:29
Gaaf dat de bekerfinale live op de site te zien zal zijn! Gaat daar ook commentaar bij zitten?
Jazeker.
Dennis Albers
18 januari 2009, 12:39
Maar een dikke voldoende voor de eerste uitzending. Ben benieuwd naar de kijkcijfers
morgenochtend. Jammer dat er niet een klein knokpartijtje in de uitzending zat.
Ik vond het erg verstandig dat er ook wat aandacht was voor het uitleggen van straffen e.d. Voor het grote publiek wel leuk om meer van de sport te snappen zodat ze bergijpen dat er veel - maar niet alles - mag in ijshockey. Kleedkamer opnames doen het altijd goed en het opname werk in het stadion - met name het geluid - deed voorkomen alsof er toch nog wel behoorlijk wat publiek overal was. M.a.w ik ben zeer content met de 1e aflevering.
Gerrit Hof
18 januari 2009, 12:39
Complimenten Leo, je sprak alleen wat namen van spelers verkeerd uit, maar so what.
hele mooie uitzending, lekker tempo.
Keep up the good work!!
Robbert Tummers
18 januari 2009, 12:43
Eerste opzet is denk ik zeer geslaagd... zijn zeker nog paar puntjes voor verbetering maar die komen gaande weg wel goed. Zo kun je ook wel zien dat de camera mensen de sport nog niet goed kennen en door hebben, dit komt ook pas als ze dit zaker kunnen doen dus laat ze lekker oefenen.
Verder misschien handig (weet niet of het mogelijk is ivm de tijd) om als overgang kleine intro's te plaatsen zodat alles ook duidelijk blijft voor de ijshockey "leken". Nu denk ik dat het voor sommige mensen erg snel gaat en het is al zo'n snelle sport :)
Verder ga zo door en de rest komt hopelijk vanzelf... ::thumbsup::
Etienne Henrichs
18 januari 2009, 12:48
Prachtig, Ik heb wel gemerkt van die 4 seconden, ik dacht toen een paar keer een splitseconden kon hij dat niet eerder zeggen maar voor de rest prachtig ga zo door.
Ik kan niet wachten tot volgende week.
Betekent het dan met die samenvatting van die bekerfinale dat er 4 samenvattingen zijn? of zijn het er 3?
En natuurlijk de vraag:
Weten jullie al welke wedstrijden voor volgende week worden gefilmd?
Leo Oldenburger
18 januari 2009, 12:49
Complimenten Leo, je sprak alleen wat namen van spelers verkeerd uit, maar so what.
hele mooie uitzending, lekker tempo.
Keep up the good work!!
Omdat ik nooit te oud ben om te leren; welke namen?
Etienne Henrichs
18 januari 2009, 12:51
Nason.
Je sprak het uit als naazon.
Terwijl hij amerikaans is dus: neesen
Er waren er nog een paar maar die weet ik niet meer. Maar die van Nason die is me bij gebleven.
Luitzen van der Heide
18 januari 2009, 12:52
Nason bijvoorbeeld.... De uitspraak is in het Engels en niet in het Nederlands.
Maar goed dit zijn voor mij geen storende fouten hoor. Ik wil je graag complimenteren met de uitzending want het ziet er goed -nee beter geweldig- uit.
Danny den Boer
18 januari 2009, 12:53
Geweldig gedaan! Ik heb er van genoten! Ik heb er NASN voor de verandering maar even voor opzij geschoven! Ik hoop dat deze aandacht, de sport in Nederland een grote zet voorwaards gaat geven.
Frank Mares
18 januari 2009, 12:55
Super deze uitzending op tv.
Misschien een tip om op de site van sbs ook aan te geven welke wedstrijden live uitgezonden gaan worden op internet.
Alex van den Brink
18 januari 2009, 13:08
Bij Tony Demelinne wordt de laatste e uitgesproken (demelinnu beetje haags)
Wij zulen alle kritisch blijven kijken en je van info blijven voeden.
Top dat je de informatie wilt hebben.
Ga je zelf ook live naar wedstrijden?
Leo Oldenburger
18 januari 2009, 13:14
Ga je zelf ook live naar wedstrijden?
Ja. Ik kom regelmatig bij Utrecht. Zag gisteravond Amsterdam-Geleen en ben aanstaande woensdag in Eindhoven.
Henny Huveneers
18 januari 2009, 13:18
Complimenten aan SBS6 netjes verzorgd.Aan kinderziektes kun je nog werken aldoende leert men.nogmaals complimenten.
Patrick van Dongen
18 januari 2009, 13:24
Helaas de uitzending niet gezien, wacht met smart op de online versie! Maar SBS en Leo, als ik zo de opmerkingen lees van het doorgaans zeer kritische forumpubliek dan moet de uitzending geweldig zijn geweest!
Ga zo door en als nu ook de kijkcijfers een beetje mee willen vallen dan kunnen wat mij betreft de kurken van de flessen! NIJB & SBS alvast gefeliciteerd met de nu al geslaagde samenwerking.
Xander van Dijk
18 januari 2009, 13:27
ik heb ook ontzettend genoten ik kreeg het kippenvel van gisteravond even helemaal terug tijdens de goals van flyers tegen trappers... ga zo door!!!!! en hopelijk kunnen we het in de toekomst uitbreiden naar een uur met alle wedstrijden in samenvatting... ik hoop echt zo dat dit een succes wordt... en dat de stadions weer vol zullen stromen en deze sport zn respect verdiend zodat niemand er meer om heen kan... en de jeugdteams weer vol lopen omdat de kids het op tv zien... misschien is de check van de week een idee?? ik heb dr gister wel weer een paar gezien... het is spectaculair en het ademt ijshockey...
Etienne Henrichs
18 januari 2009, 13:27
Wanneer zal de uitzending op internet verschijnen?
Emile Joosten
18 januari 2009, 13:31
Complimenten SBS-6, Leo Oldenburger en Eyeworks.
Jullie hebben mijn hooggespannen verwachtingen waar gemaakt.
Echt kicken om de Nederlandse competitie op TV te zien (Al had ik de gisterenavond bijgewoonde wedstrijd in Thialf, liever niet nog 'n keer voorbij zien komen!).
Leuk ook de spelregeluitleg van Mr Ijshockey Ron Berteling en de beelden meteen daaraan gekoppeld.
Kleedkamer inkijk was ook grappig en andere off-ice elementen maken het voor de leek wel makkelijker te volgen.
Geweldige promotie voor het ijshockey en ik ben benieuwd hoeveel mensen, die nooit naar het ijshockey gaan, mij er de komende week over zullen aanspreken.
Xander van Dijk
18 januari 2009, 13:37
Echt kicken om de Nederlandse competitie op TV te zien (Al had ik de gisterenavond bijgewoonde wedstrijd in Thialf, liever niet nog 'n keer voorbij zien komen!).
Leuk ook de spelregeluitleg van Mr Ijshockey Ron Berteling en de beelden meteen daaraan gekoppeld.
Kleedkamer inkijk was ook grappig en andere off-ice elementen maken het voor de leek wel makkelijker te volgen.
Geweldige promotie voor het ijshockey en ik ben benieuwd hoeveel mensen, die nooit naar het ijshockey gaan, mij er de komende week over zullen aanspreken.
dat had ik ook al op mn werk idd... mensen die de reclames gezien hadden... sommige mensen gister ook van in het stadion gezien voor het eerst... wat mij betreft een dikke bonus voor het ijshockey.... het is ook een interesant seizoen om te volgen want er zijn uitslagen die men niet of nauwelijks kan voorspellen... iedereen kan van elkaar winnen en verliezen en de playoffs zullen een lust voor het oog worden dit jaar en dat is wel is anders geweest... en dat is voor de nieuwe kijker natuurlijk erg leuk... ook leuk voor de spelers is dat ze meer aandacht en bekendheid gaan krijgen... en dat zal het blijven spelen alleen maar aantrekkelijker maken...
Sipke Aukema
18 januari 2009, 13:43
Het was overigens maar goed dat ik live voor de televisie zat, want de UPC-guide gaf 11.35 als starttijd voor de uitzending. Als ik het had opgenomen, had ik dus de eerste vier minuten gemist. En dat zijn heel wat doelpunten...
Dan was de upc verkeerd.
Leroy van der Hout
18 januari 2009, 13:45
Ook mijn complimenten voor de uitzending, helemaal top! Vond trouwens dat de andere twee wedstrijden niet onderdeden voor de hoofdwedstrijd (afgezien van de extra camera's). Daardoor blijft het een mooi overzicht, geweldig!!
Zoals wat meer mensen hiervoor al aangaven hoop ik een volgende keer wat meer te zien dan de goals. Denk aan saves, hits (misschien fights?). Maarja, hoe kan het ook anders als je in ongeveer 25 minuten al 28 goals moet stoppen?!
Sipke Aukema
18 januari 2009, 13:48
[quote=Xander van Dijk;102407]ik heb ook ontzettend genoten ik kreeg het kippenvel van gisteravond even helemaal terug tijdens de goals van flyers tegen trappers... quote]
De Trappers kregen er ook kippevel van.
http://www.ijshockeyforum.com/n/images/icons/icon7.gifhttp://www.ijshockeyforum.com/n/images/icons/icon10.gif
Abe Brouwer
18 januari 2009, 13:53
Laten we vooral hopen dat er veel mensen hebben gekeken die normaal nooit ijshockey volgen.
Eric Meijer
18 januari 2009, 13:53
Leuke uitzending, complimenten aan sbs6 en alle andere betrokkenen.
Miste alleen een vechtpartij, of een check van de week zou ook wel leuk zijn om in de uitzending op te nemen.
Xander van Dijk
18 januari 2009, 13:58
ik zit nu weer even de wedstrijd van vrijdag te bekijken... blijft de wedstrijd vd week ook zichtbaar tot de volgende live wedstrijd?? als je hem dan een keer mist kan je hem alsnog zien...
Hans Eeuwes
18 januari 2009, 15:48
Mooie broadcast. Ook vergeleken met beeldmateriaal uit traditionele ijshockeylanden zoals Finland en Rusland.
Suggestie:
1) Save van de week
2) Goal van de week
3) En om meer interactie met kijkers te krijgen: Laat de kijkers het bepalen.
4) Leuke quiz (kort item is zo af en toe ook interessant), met of zonder interactie met kijkers.
Pluim voor SBS6
Stefan Bouma
18 januari 2009, 15:59
Heb je idd gelijk in!
Quiz is ook erg leuk, win bijv. gesigneerd shirt of stick oid van je favoriete eredivisie speler
dus bijv. een Nijmegen fan kan er een krijgen van speler naar keuze, en als je voor Flyers bent krijg je daar één van. Gewoon via sms inzenden. (als er genoeg kijker voor zouden zijn).
Maar ik vond verder de uitzending geweldig! Dat er bijv. geen herhalingen zijn is logisch, dan krijg je per wedstrijd bijv. 18 doelpunten! haha!
Abe Brouwer
18 januari 2009, 16:10
4) Leuke quiz (kort item is zo af en toe ook interessant), met of zonder interactie met kijkers.
Een of andere muts die opeens op het scherm verschijnt:
"Wie is de trainer van HIJS? SMS het antwoord naar ............. en win een gesigneerd shirt!"
Alsjeblieft niet zeg.....................dat doen ze maar bij het NL voetbalteam!
Stefan Bouma
18 januari 2009, 16:13
wel een mooie manier om een gesigneerd GAME WORN shirt te krijgen..van je held!
als jij niet smst.. ik weer grotere kans hha
Anthony Schoenmakers
18 januari 2009, 16:53
"Wie is de trainer van HIJS? SMS het antwoord naar ............. en win een gesigneerd shirt!"
Alsjeblieft niet zeg.....................dat doen ze maar bij het NL voetbalteam!
Idd alsjeblief geen sms spelletjes ofzo!!!!
Dan degradeer je het programma, en dat verdiend het absoluut niet.
Maar idd korte clip van de plays of the week zijn wel een leuke afsluiter (net zoals ze bij NHL on the fly doen).
Sipke Aukema
18 januari 2009, 17:06
Leuke uitzending, complimenten aan sbs6 en alle andere betrokkenen.
Miste alleen een vechtpartij, of een check van de week zou ook wel leuk zijn om in de uitzending op te nemen.
Vechtpartij?????????????????????????? juist niet, dan ktijg je meteen weer dat de NOS snel ook die vechtpartij even uit gaat zenden om te laten zien hoe slecht ijshockey is.
Hebben we al genoeg ellende mee gehad.
Hans Eeuwes
18 januari 2009, 17:12
SMS is natuurlijk wel van deze tijd, maar daar zit altijd een geld uit de zakken kloppen fenomeen achter. Dat bedoel ik niet met interactie.
Beter een formulier op de SBS site (zodat je toch nog de reclame van de sponsoren voor je kiezen krijgt). Of gewoon per e-mail en voor de oudere ijshockeyfans: briefkaart.
Paul van Heertum
18 januari 2009, 17:18
Komt de uitzending ook op internet te staan?
Abe Brouwer
18 januari 2009, 17:19
Vechtpartij?????????????????????????? juist niet, dan ktijg je meteen weer dat de NOS snel ook die vechtpartij even uit gaat zenden om te laten zien hoe slecht ijshockey is.
Wat een onzin. De NOS heeft de rechten niet meer dus die zenden niks meer uit. Met het laten zien van een vechtpartij is niks mis.
Cyril de Boer
18 januari 2009, 17:38
Prachtig dat er eindelijk weer eens Nederlands ijshockey op tv is. SBS6 en alle andere betrokkennen: Heel veel succes!
? Vertel verder ajb... Twee dingen die verkopen in de huidige maatschappij: Sex en geweld! Eén van de mooie aspecten van ijshockey vind ik nou de legitieme opstootjes en knokpartijtjes. Dit kun je zien als een ontlading van de rivaliteit of als spanningverwekkend in een match en hoort m.i. bij ijshockey. Juist de sportiviteit in de vorm van het zonder commentaar op de strafbank uitzitten zie ik als een pracht van de sport. En na afloop handen tikken, óók met degene waar je mee hebt gevochten is niet alleen een pracht van de sport, maar tegelijkertijd een voorbeeld voor vele sporten.
Geweld in ijshockey in een notendop: voordien rivaliteit en fanatisme, nadien verantwoordelijkheidsgevoel en respect. Schitterend!
Paul van Heertum
18 januari 2009, 17:38
Genoeg hockeyfights die ze wel uit kunnen zenden, maar het slaat natuurlijk nergens op. Vechten hoort bij de sport
Etienne Henrichs
18 januari 2009, 17:44
Komt de uitzending ook op internet te staan?
Had ik de 1ste keer toen Leo op dit forum kwam al gevraagd.
Het antwoord daarop was: ja ;)
Gerrit Wolthuis
18 januari 2009, 17:56
Het was very nice!!! Ik heb genoten!! Mijn complimenten voor dit mooie programma ;)
Keep up the good work!!!
Greetzzzz
Rene van Dijk
18 januari 2009, 18:23
Zag er goed uit, echt genoten! Viel me wel op dat door de hoge uitslagen er eigenlijk alleen goals in de samenvatting zaten, weinig tijd en ruimte over voor kansen, checks, saves etc..Succes met het live verslag woensdag en graag tot volgende keer
Levi de Beer
18 januari 2009, 20:59
Jammer dat er niet een klein knokpartijtje in de uitzending zat.
Gelukkig maar... in een eerste uitzending moet geen knokpartijtje zitten. Dan krijgen de mensen gelijk bevestiging van hun vooroordeel bij ijshockey!
Straks een keer per ongeluk tussendoor uitzenden. Dan wordt het langzaamaan geaccepteerd.
Jan van de Rijzen
19 januari 2009, 00:16
Uit het AD van vandaag (19/1):
taartincident ; TV-debuut HYS met INITIATIEF Club hoopt met zendtijd bij SBS6 meer sponsors en publiek te trekken
Door ERIK VAN LEEUWEN
DEN HAAG - Kom ik een keer met mijn kop op nationale televisie, overkomt me dit.
Zoiets moet Jan Jaap Natte gedacht hebben toen een ploeggenoot tijdens een interview voor televisiezender SBS6 een taart in het gezicht van de HYS-aanvaller duwde.
Het 'taartincident' in De Uithof was typerend voor de uitgelaten stemming die vrijdag bij de Haagse ijshockeyclub heerste. Winst op Heerenveen Flyers (7-4), bijna 1800 mensen op de tribunes en ruim tien minuten in beeld bij het nieuwe programma over de ijshockey-eredivisie bij SBS6: HYS heeft slechtere dagen meegemaakt. "Dit was pure reclame voor de club,'' bevestigde HYS-manager René van der Kooij. "De volgende keer moeten we alleen zorgen dat er meer publiek achter de doelen zit. Nu leek het alsof het stil was in De Uithof. Dat was het niet met bijna tweeduizend man, maar die indruk wekte dat wel.''
HYS had als koploper van de eredivisie gistermorgen - de uitzending bij SBS6 is wekelijks om 11.25 uur - de primeur. De Haagse club is één van de initiatiefnemers van het televisieplan om het ijshockey uit de anonimiteit te halen. Tot begin jaren negentig was er vanuit Hilversum nog regelmatig aandacht voor de Nederlandse ijshockeycompetitie, maar de laatste vijftien jaar liet Studio Sport de eredivisie vooral links liggen. "We moesten het doen met een flits van de bekerfinale en een fladder van de play-offs om het landskampioenschap,'' zegt Van der Kooij. "Wij vinden dat vreemd. De ijshockeybond mag dan niet zo groot zijn, ijshockey is wel de beste bezochte zaalsport in Nederland. Een club als Tilburg trekt steevast tweeduizend toeschouwers. Als wij op een normale vrijdag thuis spelen, zitten er minimaal 750 man.''
Volgens Van der Kooij heeft het ijshockey in Nederland zendtijd nodig. In de eredivisie spelen full- en semi-profs. Om de salarissen van die spelers te betalen zijn sponsors nodig. "Het is heel makkelijk om te zeggen van: we hebben het als HYS nu voor elkaar en zien wel waar we in de toekomst uitkomen. Maar wij willen de komende tien jaar topijshockey blijven spelen en dat lukt alleen als je verder kijkt dan één, twee jaar. Het televisieplan is een belangrijke stap.''
De solidariteit in de eredivisie was altijd ver te zoeken, maar de laatste jaren zijn de clubs gaan beseffen dat zij elkaar nodig hebben. Door schade en schande (failissementen, zwakke competitie en groot niveauverschil) zijn de clubs wijs geworden. Opvallend is dat de tien uitzendingen bij SBS6 dit seizoen worden betaald door slechts vier van de negen clubs. Van der Kooij: "Oorspronkelijk was het idee dat de clubs het benodigde bedrag samen zouden ophoesten. Vijf hebben aangegeven dat zij nog geen geld hebben. Die profiteren echter wel mee. Als HYS vinden wij dat geen probleem. Dankzij steun van NOC*NSF, de ijshockeybond en SBS6 hebben we het benodigde geld voor de uitzendingen bijeen weten te brengen.''
HYS betaalt dit seizoen vijftienduizend euro. Elke uitzending op zondag kost de club dus vijftienhonderd euro. "De kosten gaan in dit geval voor de baten,'' weet Van der Kooij. "Die vijftienduizend euro halen we er zeker uit. Hoe langer we in de play-offs meedoen hoe beter dat uiteraard is. Potentiële sponsors zijn veel gevoeliger voor televisie. Dat heb ik vrijdag wel ondervonden. Veel publiek, leuke wedstrijd en vijf televisiecamera's langs het ijs doen wonderen.'' Van der Kooij verwijst naar Eindhoven Kemphanen. Die club besloot bewust mee te doen aan het televisieplan. "In Eindhoven koos men ervoor om niet vijftienduizend euro neer te tellen voor een nieuwe speler, maar het televisieplan te benutten om een commercieel plan te maken. Ik heb begrepen dat ze al voor ruim vijftigduizend euro aan nieuwe sponsors hebben binnengehaald. Kijk, dan ben je goed bezig.''
Het gaat de clubs niet alleen om meer geld, verduidelijkt Van der Kooij: "Uiteindelijk is ons doel om ijshockey bij een breed publiek te promoten. Wij als ijshockeyliefhebbers, speler, fan of bestuurslid, hebben gemeen dat we ijshockey een fantastische sport vinden. Wij willen meer mensen naar de wedstrijden lokken. Wij zijn ervan overtuigd dat als iemand één keer een ijshockeywedstrijd heeft gezien hij meteen verkocht is. En hoe meer publiek hoe beter dat is voor de clubkas. Want het is een heel verschil of er nu vijfhonderd of vijftienhonderd man in de hal zitten.''
Jasper Lesterhuis
19 januari 2009, 06:48
Leuk stuk, en geeft ook maar weer eens aan dat ze in Eindhoven goed bezig zijn!!
Michael Schoenmakers
19 januari 2009, 08:20
de kijk cijfers staan op:
http://www.kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/pub/dp-63-21127-0.html
http://i533.photobucket.com/albums/ee337/playersnation/kijkcijfers18-1-1.jpg
Ludo van Vliet
19 januari 2009, 08:29
Uit het AD van vandaag (19/1):
taartincident ; TV-debuut HYS met INITIATIEF Club hoopt met zendtijd bij SBS6 meer sponsors en publiek te trekken
Door ERIK VAN LEEUWEN
DEN HAAG - Kom ik een keer met mijn kop op nationale televisie, overkomt me dit.
Zoiets moet Jan Jaap Natte gedacht hebben toen een ploeggenoot tijdens een interview voor televisiezender SBS6 een taart in het gezicht van de HYS-aanvaller duwde.
Het 'taartincident' in De Uithof was typerend voor de uitgelaten stemming die vrijdag bij de Haagse ijshockeyclub heerste. Winst op Heerenveen Flyers (7-4), bijna 1800 mensen op de tribunes en ruim tien minuten in beeld bij het nieuwe programma over de ijshockey-eredivisie bij SBS6: HYS heeft slechtere dagen meegemaakt. "Dit was pure reclame voor de club,'' bevestigde HYS-manager René van der Kooij. "De volgende keer moeten we alleen zorgen dat er meer publiek achter de doelen zit. Nu leek het alsof het stil was in De Uithof. Dat was het niet met bijna tweeduizend man, maar die indruk wekte dat wel.''
HYS had als koploper van de eredivisie gistermorgen - de uitzending bij SBS6 is wekelijks om 11.25 uur - de primeur. De Haagse club is één van de initiatiefnemers van het televisieplan om het ijshockey uit de anonimiteit te halen. Tot begin jaren negentig was er vanuit Hilversum nog regelmatig aandacht voor de Nederlandse ijshockeycompetitie, maar de laatste vijftien jaar liet Studio Sport de eredivisie vooral links liggen. "We moesten het doen met een flits van de bekerfinale en een fladder van de play-offs om het landskampioenschap,'' zegt Van der Kooij. "Wij vinden dat vreemd. De ijshockeybond mag dan niet zo groot zijn, ijshockey is wel de beste bezochte zaalsport in Nederland. Een club als Tilburg trekt steevast tweeduizend toeschouwers. Als wij op een normale vrijdag thuis spelen, zitten er minimaal 750 man.''
Volgens Van der Kooij heeft het ijshockey in Nederland zendtijd nodig. In de eredivisie spelen full- en semi-profs. Om de salarissen van die spelers te betalen zijn sponsors nodig. "Het is heel makkelijk om te zeggen van: we hebben het als HYS nu voor elkaar en zien wel waar we in de toekomst uitkomen. Maar wij willen de komende tien jaar topijshockey blijven spelen en dat lukt alleen als je verder kijkt dan één, twee jaar. Het televisieplan is een belangrijke stap.''
De solidariteit in de eredivisie was altijd ver te zoeken, maar de laatste jaren zijn de clubs gaan beseffen dat zij elkaar nodig hebben. Door schade en schande (failissementen, zwakke competitie en groot niveauverschil) zijn de clubs wijs geworden. Opvallend is dat de tien uitzendingen bij SBS6 dit seizoen worden betaald door slechts vier van de negen clubs. Van der Kooij: "Oorspronkelijk was het idee dat de clubs het benodigde bedrag samen zouden ophoesten. Vijf hebben aangegeven dat zij nog geen geld hebben. Die profiteren echter wel mee. Als HYS vinden wij dat geen probleem. Dankzij steun van NOC*NSF, de ijshockeybond en SBS6 hebben we het benodigde geld voor de uitzendingen bijeen weten te brengen.''
HYS betaalt dit seizoen vijftienduizend euro. Elke uitzending op zondag kost de club dus vijftienhonderd euro. "De kosten gaan in dit geval voor de baten,'' weet Van der Kooij. "Die vijftienduizend euro halen we er zeker uit. Hoe langer we in de play-offs meedoen hoe beter dat uiteraard is. Potentiële sponsors zijn veel gevoeliger voor televisie. Dat heb ik vrijdag wel ondervonden. Veel publiek, leuke wedstrijd en vijf televisiecamera's langs het ijs doen wonderen.'' Van der Kooij verwijst naar Eindhoven Kemphanen. Die club besloot bewust mee te doen aan het televisieplan. "In Eindhoven koos men ervoor om niet vijftienduizend euro neer te tellen voor een nieuwe speler, maar het televisieplan te benutten om een commercieel plan te maken. Ik heb begrepen dat ze al voor ruim vijftigduizend euro aan nieuwe sponsors hebben binnengehaald. Kijk, dan ben je goed bezig.''
Het gaat de clubs niet alleen om meer geld, verduidelijkt Van der Kooij: "Uiteindelijk is ons doel om ijshockey bij een breed publiek te promoten. Wij als ijshockeyliefhebbers, speler, fan of bestuurslid, hebben gemeen dat we ijshockey een fantastische sport vinden. Wij willen meer mensen naar de wedstrijden lokken. Wij zijn ervan overtuigd dat als iemand één keer een ijshockeywedstrijd heeft gezien hij meteen verkocht is. En hoe meer publiek hoe beter dat is voor de clubkas. Want het is een heel verschil of er nu vijfhonderd of vijftienhonderd man in de hal zitten.''
Kan dat wel met een gebroken kaak, een taart in iemands gezicht duwen????
Michael Schoenmakers
19 januari 2009, 08:29
uitleg afkortingen
http://i533.photobucket.com/albums/ee337/playersnation/KDH.jpg
http://i533.photobucket.com/albums/ee337/playersnation/MADL.jpg
http://i533.photobucket.com/albums/ee337/playersnation/ABS.jpg
Jasper Lesterhuis
19 januari 2009, 08:36
Interessante cijfers! En de beelden van het Marathonschaatsen hebben we dus al in de pocket na slechts 1 uitzending.. :D Voor de rest heb ik geen flauw idee of deze cijfers goed zijn, dat zullen we denk ik toch even aan ene L. Oldenburger moeten vragen, wellicht kan die er meer over zeggen. Zal namelijk ook voor een groot gedeelte afhangen van de targets waar sbs op heeft ingezet..?
Michael Schoenmakers
19 januari 2009, 08:42
Interessante cijfers! En de beelden van het Marathonschaatsen hebben we dus al in de pocket na slechts 1 uitzending.. :D Voor de rest heb ik geen flauw idee of deze cijfers goed zijn, dat zullen we denk ik toch even aan ene L. Oldenburger moeten vragen, wellicht kan die er meer over zeggen. Zal namelijk ook voor een groot gedeelte afhangen van de targets waar sbs op heeft ingezet..?
Ik denk dat het niet verkeerd is gezien het tijdstip en voor velde de onbekendheid met de sport.
Michel Vranken
19 januari 2009, 08:49
uitzending is inmiddels terug te vinden op de webside van sbs 6, als je gaat naar uitzending gemist scrol je naar onder naar de rubriek sport en onder die rubriek staat de uitzending
Leo Oldenburger
19 januari 2009, 08:52
De kijkcijfers van het hele sportblok van SBS (ijshockey, marathonschaatsen en barca tv) vallen wat tegen. In vergelijking met vorige week, hebben er zo'n 80.000 mensen minder gekeken. De reden is makkelijk te verklaren; normaal begint Studio Sport om 13.00 uur en gisteren begon het WK schaatsen (sprint) al voor 12.00 uur. We weten uit ervaring dat als er schaatsen op TV is, wíj dan redelijk kansloos zijn. Ik denk dat de echte ijshockey-liefhebbers de uitzending wel gezien hebben, maar dat de sport-liefhebbers (en die groep is groter en heel interessant) naar het schaatsen hebben gekeken. En een deel(tje) van die groep kijkt normaal op zondag wél naar SBS. Als we die kijkers volgende week weer terug hebben, dan ontstaat er een normaler beeld.
Arjan Kieboom
19 januari 2009, 08:58
Ik had op iets eer kijkers gehoopt. Waarschijnlijk toch wat last gehad van het WK sprint dat om 11.50 uur begon. Volgende week moet het de 100.000 haalbaar zijn. Zeker als de uitzendingen wat meer aandacht krijgen in de media (zoals vandaag in het AD). Ook de club zouden voor wat meer promotie moeten zorgen. Bij Den Haag hebben ze dat in ieder geval goed begrepen. Op de site van Trappers mis ik bijvoorbeeld nog een aankondiging van de uitzendingen.
Michael Schoenmakers
19 januari 2009, 09:14
Ik had op iets eer kijkers gehoopt. Waarschijnlijk toch wat last gehad van het WK sprint dat om 11.50 uur begon. Volgende week moet het de 100.000 haalbaar zijn. Zeker als de uitzendingen wat meer aandacht krijgen in de media (zoals vandaag in het AD). Ook de club zouden voor wat meer promotie moeten zorgen. Bij Den Haag hebben ze dat in ieder geval goed begrepen. Op de site van Trappers mis ik bijvoorbeeld nog een aankondiging van de uitzendingen.
Ik zou zeggen neem even contact met ze op?
en maak een algemende banner voor op alle sites zodat het een punt van herkenning is op alle sites. En vergeet ijshocky.com niet.
Fintan Planting
19 januari 2009, 09:30
Ik zou zeggen neem even contact met ze op?
en maak een algemende banner voor op alle sites zodat het een punt van herkenning is op alle sites. En vergeet ijshocky.com niet.
Wij hadden op IJshockey.com de hele week al een prominente vermelding bovenaan de website staan. Die heb ik er gisteravond weer afgehaald, omdat die specifiek sloeg op de eerste uitzending van 18 januari. Er komt zeker ergens een permanente link naar de tv-uitzendingen binnen IJshockey.com.
Michael Schoenmakers
19 januari 2009, 09:33
Wij hadden op IJshockey.com de hele week al een prominente vermelding bovenaan de website staan. Die heb ik er gisteravond weer afgehaald, omdat die specifiek sloeg op de eerste uitzending van 18 januari. Er komt zeker ergens een permanente link naar de tv-uitzendingen binnen IJshockey.com.
Ok ik zat namelijk net al te kijken en zag geen link vandaar dat ik het er bij had gezet.
Jeroen Spelling
19 januari 2009, 10:15
Wie weet de kijkcijfers ??
Joep Meijsen
19 januari 2009, 10:20
Wie weet de kijkcijfers ??
Staan enkele postings voor de jouwe in een plaatje gepost door Michael Schoemakers.
Piet de Kort
19 januari 2009, 10:21
Inderdaad allemaal waar, Emile! Alleen wel jammer dat de scoringskans van Taggert (#73) niet in beeld is gebracht, of is dat bewust gedaan omdat hij hoog overschoot voor het doel! :goodman:
Verders ook toch leuke samenvattingen gezien waarbij minder camera's bij waren! Is er al bekend van hoeveel mensen het bekeken hebben?
O, dat stond al in een andere thread! http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?p=103072#post103072
Gerard van der Heide
19 januari 2009, 11:30
wie weet de kijkcijfers ??
78000
Xander van Dijk
19 januari 2009, 13:53
78000
je zou er maar is een kwart van naar de stadions trekken volgend weekend :Bonk3:komen we ruimte tekort... blijven dromen he :grin:
Roy van Ling
19 januari 2009, 14:06
je zou er maar is een kwart van naar de stadions trekken volgend weekend :Bonk3:komen we ruimte tekort... blijven dromen he :grin:
En dan nog wel wetend dat dit pas de eerste uitzending was, it keeps going on, hopefully!
:goodman:
Remco Bambacht
19 januari 2009, 14:09
En dan nog wel wetend dat dit pas de eerste uitzending was, it keeps going on, hopefully!
Nog een klein vechtpartijtje per wedstrijd en we zitten zo aan de 100.000!
Misschien moeten we GeenStijl introduceren in de ijshockeywereld :)
Roy van Ling
19 januari 2009, 14:13
Nog een klein vechtpartijtje per wedstrijd en we zitten zo aan de 100.000!
Misschien moeten we GeenStijl introduceren in de ijshockeywereld :)
Is een optie inderdaad, ha ha.. Maar je weet wel dat GS ook een verkeerde kant heeft, zogenoemd het 'afkraken'.. :Bonk3:
Paulie Rousseau
19 januari 2009, 14:42
Gisteravond bij Geleen/Den Haag ondanks griep-epidemie ruim 1.000 toeschouwers!!! De erste effecten???:goodman:
Xander van Dijk
19 januari 2009, 15:31
Gisteravond bij Geleen/Den Haag ondanks griep-epidemie ruim 1.000 toeschouwers!!! De erste effecten???:goodman:
flyers trappers leek ook net een playoff wedstrijd en dat was na een week reclame op sbs... ik zeg niet dat het daar aan gelegen heeft, maar het is wel toevallig dat ondanks de slechte resultaten het ineens wel vollers was... sc heerenveen hoefde ook niet te spelen... maar had niet verwacht dat het zo druk zou wezen... op de doordeweekse wedstrijd was het ook drukker dan normaal... zou het kunnen dat het nu al effect heeft?? al zou je 10 procent van de kijkers van de uitzending mogen verdelen over de stadions dan heb je toch al aardig wat hogere bezoekers aantallen...
misschien is er wel een formule te verzinnen om het effect van de uitzendingen op de toeschouwers aantallen te berekenen.... ( ik ben niet zo slim helaas ) kijkende naar het gemiddelde aantal bezoekers voor de uitzendingen en na de uitzendingen bij de verschillende clubs... en ik denk dat je met de juiste marketing mix in dit land met een grote sportcultuur zeker een hoop mensen naar het stadion kan lokken... vooral de kijkers van het progamma uiteraard... als dit progamma landelijk wat meer gaat opvallen in de reclames en tv gidsen ( wordt veel gelezen op de wc ) dan zie ik de stadions wel vol stromen... en als dan de mond op mond reclame in werking gezet word krijg je alweer meer introducee's... mensen die wij mee genomen hebben naar het stadion komen ook regelmatig weer even mee en volgen het toch altijd... omdat het gewoon vaak van begin tot eind boeiend is... en laat dit jaar nu is een van de spannendste en leukste competities van de laatste jaren zijn met 9 teams... dus dat is alleen maar een extra bonus...
anyway ik ben echt laaiend enthousiast over de mogelijkheden die ontstaan en heb nog nooit zo vaak het forum bekeken en gevolgd door de recente ontwikkelingen... keep up the good work!!
Michael Schoenmakers
19 januari 2009, 16:16
kijk eens hoeveel mensen er aan wezig waren bij eindhoven groningen volgens de verslagen meer dan 1000 man. Zou het griep virus een leuk bij effect hebben en het ijshockeyvirus ook meteen verspreiden?
Xander van Dijk
19 januari 2009, 16:17
wat ook wel mee zal helpen is dat we net een periode schaatsplezier achter de rug hebben... dan komen veel mensen toch op vijvertjes ook in aanraking met de sport...
Edwin Grouwstra
19 januari 2009, 17:52
Voor een eerste uitzending van een relatief onbekende sport
vind ik 78.000 kijkers schandalig veel, hoeveel mensen zitten
er per weekend bij clubs op de tribune..?? Dat zullen er waarschijnlijk
geen 8000 zijn. Dat betekent dat er zo'n 70.000 mensen hebben
zitten kijken die mogelijk zelden of nooit een ijshockey wedstrijd
hebben bezocht, dit zijn allemaal potentiele supporters.
Het aantal heeft iig mijn verwachting overtroffen !!
gr.
Alex van den Brink
19 januari 2009, 18:25
Daar hoef je geen gebroken kaak voor te hebben!
Harry Batist
19 januari 2009, 21:09
Kan dat wel met een gebroken kaak, een taart in iemands gezicht duwen???? mag ook verwijderd worden::afro::
Piet de Kort
19 januari 2009, 21:27
mag ook verwijderd worden::afro::
Het is en blijft wel gevaarlijk zo'n dolletje/geintje, Harry! Afgelopen zaterdag brak (of zwaar gekneusd) waarschijnlijk Jeroen vd Broek wederom zijn sleutelbeen in een stoei-/voetbalpartijtje bij warming up in Friezeveen!
Dus ik bedoel maar ........ :goodman:
Theo Appelhof
19 januari 2009, 21:48
Het is en blijft wel gevaarlijk zo'n dolletje/geintje, Harry! Afgelopen zaterdag brak (of zwaar gekneusd) waarschijnlijk Jeroen vd Broek wederom zijn sleutelbeen in een stoei-/voetbalpartijtje bij warming up in Friezeveen!
Dus ik bedoel maar ........ :goodman:
En betekende dat dat hij niet kon spelen...
Of viel de schade nogal mee..???
Maar dat van die taart vond ik wel grappig en of dat kwaad kon denk het niet...
Hij heeft toch ook al gespeeld,dus dat valt dan best wel mee.
Groetjes Theo.
Eric Booij
19 januari 2009, 22:27
Was de link naar de online versie al geplaatst? Die staat namelijk onder Programma gemist op sbssport.nl
Dus bij deze: http://www.sbs6.nl/web/show/id=137298/langid=43/media=48754/page=1
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.