PDA

View Full Version : Voor de toekomstige reiziger naar de VS

Abe Brouwer
11 januari 2009, 16:40
Vanaf morgen dienen reizigers naar de Verenigde Staten zich verplicht online aan te melden minstens 72 uur voor aankomst. Dit komt in de plaats van het albekende groene I-94 formulier.

Gerrit Hof
11 januari 2009, 16:52
Vanaf morgen dienen reizigers naar de Verenigde Staten zich verplicht online aan te melden minstens 72 uur voor aankomst. Dit komt in de plaats van het albekende groene I-94 formulier.

Ik heb nog een snelheidsovertreding open staan, kan ik die op deze manier omzeilen indien nodig?::logic::::logic::

Abe Brouwer
11 januari 2009, 16:56
Ik heb nog een snelheidsovertreding open staan, kan ik die op deze manier omzeilen indien nodig?::logic::::logic::

Waar heb je deze overtreding begaan? Nederland of VS?

Gerrit Hof
11 januari 2009, 16:58
Nederland, en hij moet nog 'geschikt'worden.

Abe Brouwer
11 januari 2009, 17:02
Nederland, en hij moet nog 'geschikt'worden.

Dan neem ik aan dat je dat met de marechaussee op Schiphol moet regelen. Die zullen dat zien zodra je je pas aan hun toont voordat je richting vliegtuig gaat.

Gerrit Hof
11 januari 2009, 17:05
Dan neem ik aan dat je dat met de marechaussee op Schiphol moet regelen. Die zullen dat zien zodra je je pas aan hun toont voordat je richting vliegtuig gaat.

okay, maar een reis naar de VS is niet aan de orde, en die schikking komt er wel Abe.:goodman:

Theo Appelhof
11 januari 2009, 18:46
Hoy Abe even een vraag hierover.

Als alles door gaat dan ga ik in april mei een dag of tien naar Florida.

Die online aanmelding loopt dat via het reisbureau of moet dat vanaf de thuis pc gebeuren.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
11 januari 2009, 18:55

Die online aanmelding loopt dat via het reisbureau of moet dat vanaf de thuis pc gebeuren.

Groetjes Theo.

Moet je zelf doen, Theo. Als het goed is dan heeft het reisburo ja daarover geinformeerd.

Jordy Rutten
11 januari 2009, 18:59

Groetjes Theo.

Voor al uw vragen:

http://amsterdam.usconsulate.gov/esta_html.html (http://amsterdam.usconsulate.gov/esta_html.html)

Theo Appelhof
11 januari 2009, 20:45
Voor al uw vragen:

http://amsterdam.usconsulate.gov/esta_html.html (http://amsterdam.usconsulate.gov/esta_html.html)
Lekker zo een pagina met merendeels engelse tekst.

En er staat dus ook dat het nog niet in het nederlands te downloaden is.

Mooi shit en als je dat dus niet doet dan kom je amerika niet binnen.

Of kan het dan nog op de oude mannier.

Want ja niet iedere amerika ganger heeft internet dus hoe los je het dan op.....???

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
11 januari 2009, 21:08
Op de oude manier (het groene I-94 formulier onderweg in vliegtuig invullen) kan niet meer. Je moet het online doen en de Amerikaanse autoriteiten zijn onverbiddelijk: wie het niet doet komt de VS niet in.

Remco Bambacht
11 januari 2009, 21:15
Wat is het toch jammer dat Boston in de VS ligt....moet ik meedoen aan die onzin.

Abe Brouwer
11 januari 2009, 21:22
Wat is het toch jammer dat Boston in de VS ligt....moet ik meedoen aan die onzin.

Ga je eindelijk een keer naar de Bruins? Of de Red Sox?

Remco Bambacht
11 januari 2009, 21:24
Ga je eindelijk een keer naar de Bruins? Of de Red Sox?

Dit keer wordt het een honkbalreisje..dus Red Sox :)

Abe Brouwer
11 januari 2009, 21:34
Ik overweeg in september te gaan zodat ik zowel MLB als NHL-oefenwedstrijden kan zien.
En dat aanmelden? Tja, dat is een alternatief voor dat groene formulier. Dus veel verandert er niet. Je moet het voortaan online doen.

Remco Bambacht
11 januari 2009, 21:35
Ik overweeg in september te gaan

Naar Boston?

Abe Brouwer
11 januari 2009, 21:40
Naar Boston?

San Francisico is de eerste keus.

Remco Bambacht
11 januari 2009, 22:17
San Francisico is de eerste keus.

Lijkt me een uitstekende keus!!!

Freek Joosten
11 januari 2009, 22:33
Ik vertrek eind deze maand voor 2,5 week naar Washington, Boston en New York. Heb het formulier reeds ingevuld. Is gewoon een online versie van het bekende groene formulier. Fantastische vragen. Of je spion bent, of je van plan bent aan criminele activiteiten deel te nemen en of je drugsverslaafd bent. Ben benieuwd wat een spion in zou vullen ;)

De Nederlandse versie is er trouwens wel, alhoewel je eerst even door een Engelstalige site moet klikken...

Paul van Heertum
12 januari 2009, 02:15
Geldt dat ook voor mensen die legaal in de VS kunnen verblijven en dus niet als toerist komen?

Ivo Willems
12 januari 2009, 14:24
Geldt dat ook voor mensen die legaal in de VS kunnen verblijven en dus niet als toerist komen?

Hoorde vanochtend op het journaal dat dit puur voor de reizigers geldt, mensen met een bestaand visum hoeven dit dus niet in te vullen.

Jasper Maassen
12 januari 2009, 16:49
Ik vertrek eind deze maand voor 2,5 week naar Washington, Boston en New York. Heb het formulier reeds ingevuld. Is gewoon een online versie van het bekende groene formulier. Fantastische vragen. Of je spion bent, of je van plan bent aan criminele activiteiten deel te nemen en of je drugsverslaafd bent. Ben benieuwd wat een spion in zou vullen ;)

De Nederlandse versie is er trouwens wel, alhoewel je eerst even door een Engelstalige site moet klikken...

Ja, en ook de vraag of je genocide hebt gepleegd vond ik erg hilarisch... :Bonk3:

Theo Appelhof
12 januari 2009, 18:30
Moet je zelf doen, Theo. Als het goed is dan heeft het reisburo ja daarover geinformeerd.
Nou Abe de reis moet nog geregeld worden maar dat is dus geen probleem.

Even naar het reisbureau en de reis is oke.

Maar over dat online formulier als je dat nu doet is het dan een bepaalde tijd geldig of hoe zit dat.

En kan (kun) je dat doen zonder bv de gegevens van het hotel en wanneer en hoe lang dat je daar verblijft.

Want dan kan ik het dus gewoon nu online invullen.

Binnenkort ga ik samen met mijn reis genoot naar het reisburreau om alles te regelen.

Hoop dat je er een duidelijk antwoord op kan geven.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
12 januari 2009, 20:15
Theo je zult echt een verblijfs-adres moeten opgeven. Dus je kan het formulier pas invullen als je zeker weet waar je verblijft.

Theo Appelhof
12 januari 2009, 23:05
Theo je zult echt een verblijfs-adres moeten opgeven. Dus je kan het formulier pas invullen als je zeker weet waar je verblijft.
Oke bedankt Abe weet nu genoeg.

Florida here i come...

Groetjes Theo.

Paul van Heertum
28 mei 2009, 16:15
Weet iemand per wanneer je online moet registreren?

Geldt dit ook voor als je via de grond naar de VS reist?

Theo Appelhof
28 mei 2009, 18:52

Maximaal drie dagen voor je America binnen gaat hoe dan ook.

En wat bedoel je met via de grond naar de VS ga je via canada..??

Dan nog zal je over de grens moeten en denk dat je zonder vooraf te laten weten dat je komt er gewoon niet in komt.

Maar de beste tip die ik kan geven is vraag dat even na op een reisbureau.

Die weten wel wat je moet doen.

Veel succes ermee.

Groetjes Theo.

Remco Bambacht
28 mei 2009, 19:08

Volgens mij wel. In het vliegtuig moest ik namelijk ook nog die groene kaart invullen (naast de internetpagina) en daar stond op dat het visa-waiver programma ook voor reizigers geldt die per zee of per land de VS binnenkomen. Ik zou het dus gewoon invullen om zeker te zijn!

Paul van Heertum
28 mei 2009, 19:22
Gaat me vooral om die 72 uur, want dat ga ik in elk geval niet doen. Een aantal mensen die ik ken zijn net terug van de VS en hebben in elk geval zich niet op internet aangemeld.

Weet iemand waar de officiele info staat?

Remco Bambacht
28 mei 2009, 22:10
Gaat me vooral om die 72 uur, want dat ga ik in elk geval niet doen. Een aantal mensen die ik ken zijn net terug van de VS en hebben in elk geval zich niet op internet aangemeld.

Weet iemand waar de officiele info staat?

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/ESTA_Screen-Level_Online_Help_1.htm

Paul van Heertum
28 mei 2009, 22:17
Dat wordt dus naar Toronto vliegen

Paul van Heertum
31 mei 2009, 01:44
Weet iemand of je een internationaal rijbewijs nodig hebt? Ik heb al redelijk vaak een auto gehuurd in zowel in Europa als in de VS en het is me echt nog nooit gevraagd. Ik zat te kijken naar een Fly-Drive van BBI travel en daar staat dat AVIS het wel eist

Heeft iemand ervaring met BBI?

Bas-Jan van Roekel
31 mei 2009, 02:39
Wij hebben in Canada een Camper gehuurd en toen moesten we het ook laten zien.
Deze is overigens alleen geldig in combinatie met je NL rijbewijs. Dus ik zou voor de zekerheid gewoon altijd standaard zo'n ding halen. Voor 10,- kun je geen problemen maken denk ik.

Paul van Heertum
31 mei 2009, 02:41
Moet je toch halen bij ANWB kantoren toch?

Bas-Jan van Roekel
31 mei 2009, 02:45
jip, pasfoto en 10,- en dan ben je weer klaar..

Paul van Heertum
3 juni 2009, 15:06
Geboekt voor morgen naar Toronto, 360 euro :)

Is hier iemand ooit in Sault Saint Marie geweest?

Zou het leuk zijn om de zaterdag naar de Joe Louis te gaan en daar buiten de wedstrijd te volgen?

Verder nog tips voo de omgeving Toronto, Michigan en upstate NY?

Jack Mulders
3 juni 2009, 15:07
Geboekt voor morgen naar Toronto, 360 euro :)

Is hier iemand ooit in Sault Saint Marie geweest?

Zou het leuk zijn om de zaterdag naar de Joe Louis te gaan en daar buiten de wedstrijd te volgen?

Is dit een retour naar Toronto,Paul ?? Of alleen voor een heenvlucht??

Veel plezier daar!!

Geert van der Meulen
3 juni 2009, 15:10
Is dit een retour naar Toronto,Paul ?? Of alleen voor een heenvlucht??

Jack toch! Wil je echt dat Paul niet meer terugkomt? ;)

Piet de Kort
3 juni 2009, 15:19

Niagara Waterfalls!!!! Wel ver overboord gaan hangen zonder vast te houden! ::happy::

Paul van Heertum
3 juni 2009, 15:31
Niagara Waterfalls!!!! Wel ver overboord gaan hangen zonder vast te houden! ::happy::

Helaas ben ik ook bij Igazu geweest en dan is Niagara falls maar een stroompje en ik ga er dus niet nog een keer naartoe.

Volgens mij is het wel de enige weg om in NY te komen, dus misschien moet ik er alsnog langs

Jack Mulders
3 juni 2009, 16:45
Jack toch! Wil je echt dat Paul niet meer terugkomt? ;)

Haha Geert ,zo had ik het nog niet bekeken maar nu krijg ik geen antwoord op mijn vraag van Paul!!!

Geert van der Meulen
3 juni 2009, 16:48
Haha Geert ,zo had ik het nog niet bekeken maar nu krijg ik geen antwoord op mijn vraag van Paul!!!

Dat zou merkwaardig zijn! Of hoopgevend?

Paul van Heertum
3 juni 2009, 17:00
Iemand die ooit in Sudbury of SS marie is geweest?

Abe Brouwer
3 juni 2009, 17:24
Iemand die ooit in Sudbury of SS marie is geweest?

Ik ben in 1991 in Sudbury geweest maar ik vond het een saai ingeslapen provinciestadje. Er was wel een heel groot technisch museum aan de rand van de stad.

In Toronto kun je misschien eens naar de Blue Jays of Toronto FC.

Paul van Heertum
3 juni 2009, 17:52
Ik wil eigenlijk met de auto naar Sudbury gaan en daar overnachten en in een kroeg game 4 kijken, maar dat lukt overal denk ik wel. Dan via SS Marie in de richting van Detroit voor game 5.

Zo zijn de plannen nu alvast maar die staan niet vast.

Misschien als volgende week zondag de BJ's of TFC thuis spelen ik die probeer mee te pakken. Vlucht gaat pas om 23.00h

Rene Kropholler
3 juni 2009, 18:45
Dat zou merkwaardig zijn! Of hoopgevend?

Zoals ik al eerder schreef op dit forum. Het waren 3 geweldige maanden

Bas-Jan van Roekel
4 juni 2009, 01:35
Paul, waar heb je geboekt als ik vragen mag? En met welke maatschappij?
Das echt goedkoop.. komt het door de vlieg-tax welke er per 1 jun. niet meer op zit?

Paul van Heertum
4 juni 2009, 02:56
Air Transat, het is iets van 60 euro voor de tickets, 45 euro voor de Bos belasting, iets van 150 euro brandstof toeslag en de rest belasting

BBI travel heeft ook fly-drives voor een paar steden en die kost iets van 700 euro voor 10 dagen

Bas-Jan van Roekel
4 juni 2009, 03:07
Air Transat, het is iets van 60 euro voor de tickets, 45 euro voor de Bos belasting, iets van 150 euro brandstof toeslag en de rest belasting

BBI travel heeft ook fly-drives voor een paar steden en die kost iets van 700 euro voor 10 dagen

mmm ik heb in september / oktober 889,- moeten betalen bij dezelfde maatschappij.
Alleen niet bij BBI travel maar gewoon via de bekende "cheaptickets / vliegtickets.nl" manier..
Jammer geld is dat weer..

Paul van Heertum
4 juni 2009, 04:13
Denk dat je toen nog net voor de crisis zat en dat toen de prijzen en de markt op hun toppunt waren. Wat dit betreft is het goed dat er recessie is, alles is stukken goedkoper, mits je geld hebt om uit te geven.

De Dollar en CAD koers is ook erg laag, dat werkt ook wel mee :)

Abe Brouwer
15 november 2009, 06:05
Mijn reis naar Newark op vrijdag 13 november verliep probleemloos. Via ESTA had ik al toestemming gekregen om af te reizen. Gelukkig verliep de controle op de luchthaven goed, geen uitgebreide ondervraging en ook geen uitgebreide bagage-controle. Een uur na aankomst was ik al voorbij de paspoortcontrole en doaune.

Paul van Heertum
15 november 2009, 10:27
Via Canada reizen is makkelijker

Paul van Heertum
15 november 2009, 10:29

Gewoon Hilton of Sheraton invullen

Joeke-Melle de Vries
15 november 2009, 11:43
Heeft er misschien ook nog iemand een leuke site met bepaalde tour vluchten?

Remco Bambacht
15 november 2009, 12:34
Heeft er misschien ook nog iemand een leuke site met bepaalde tour vluchten?

Wat bedoel je met tour vluchten?

Joeke-Melle de Vries
15 november 2009, 13:19
Wat bedoel je met tour vluchten?
ja dat het groten deels al voor je is ingepland met wedstrijden en hotels erbij

Remco Bambacht
15 november 2009, 13:28

Hmm, die heb ik nooit gezien en als die er al zijn, dan zijn ze waarschijnlijk erg duur!

Het is juist leuk om zelf een schema te maken. Je kiest een gebied waar je heen gaat, kijkt welke profliga's er zijn en aan de hand van de schema's van de competities kun je een leuke rondreis maken. In Canada kun je dan bijna elke dag wel een wedstrijd zien.

Theo Appelhof
15 november 2009, 13:56
Gewoon Hilton of Sheraton invullen
Bedankt voor de hint maar zodra ik wwist welk hotel we hadden was het peace of cake zoals we wel een zeggen.

Maar wat ik nog even kwijt wil over dat Esta Formulier we kwamen dus bij de controle en haalde alle papieren tevoorschijn dus ook dat Esta Formulier overhandig al die dingen aan een beampte en ja hoor wat zegt hij dat Esta Formulier heb ik niet nodig.

Alleen die wayver was voldoende.

Heb dit later nog nagevraagd op het reisbureau en kreeg toen te horen dat dit gewoon vanaf nu dus een verplicht iets is.

Groetjes Theo.

Abe Brouwer
15 november 2009, 14:48

Er zijn in Duitsland en Engeland reisburo's die zoiets doen maar die zijn onofficieel en heel duur. Zoals Remco zegt: gewoon zelf alles regelen. Is goedkoper en leuker. En kaarten zijn makkelijker te krijgen dan je denkt.

Paul van Heertum
15 november 2009, 16:47
Motel's zijn ook niet erg duur en vaak goed

Theo Appelhof
16 november 2009, 22:33
Dus als ik het goed begrijp wil jij ook live NHL wedstrijden mee gaan maken.

Simpel gezegd weet wat je aan geld hebt, voor een trip van 10 a 15 dagen 2000 a 2500 euro.

Dan ga je kijken welke teams wil ik zien met die gegevens ga je naar een Reisbureau en ga je de reis samen stellen.

Dit is zo in het kort wat je kunt doen.

Groetjes Theo.

Remco Bambacht
17 november 2009, 10:44
En als je geld wil besparen en toch leuk ijshockey wil zien...ga dan fijn naar de Canadese jeugdliga's OHL, WHL of QMJHL.

Die zijn een stuk goedkoper qua kaartjes en het ijshockey is fantastisch om te zien. Daar vliegen de spelers 60 minuten lang over het ijs. Eigenlijk toch veel leuker dan de NHL!

Ro Herregraven
17 november 2009, 11:07
Qua motels kan ik de Econo-lodge keten absoluut aanraden!

Abe Brouwer
26 december 2009, 12:31
Ik ben benieuwd wat voor nieuwe veiligheids-procedures we gaan krijgen n.a.v. het voorval in een NWA-vliegtuig van Amsterdam naar Detroit.

Laurens de Jager
26 december 2009, 13:16
Echt niet te geloven dit :(
Ik hoop in april niet de lucht in te vliegen als we net juist geland zijn...
Ovi en Crosby wil ik nog wel zien spelen dan

Abe Brouwer
5 september 2010, 00:01
Een nieuwe ESTA aanvragen kost voortaan $14.....................

Paul van Heertum
5 september 2010, 00:06
En als je over land komt?

Joeke-Melle de Vries
8 september 2010, 17:14
Het is dan nog geen VS maar al een leuk reisje gepland naar Stockholm 8en 9 oktber de oppenings wedstrijd van de NHL krijg er steeds meer zin aan