View Full Version : NHL Premiere 2009
Abe Brouwer
3 januari 2009, 00:15
Volgens de Chicago Tribune zijn Chicago Blackhawks en Florida Panthers benaderd om het seizoen 2009-2010 in Praag te openen.
Jos Buter
3 januari 2009, 13:34
Zou kunnen, maar ik heb ook Berlijn gehoord. De NHL was onder de indruk van de hal en de organisatie aldaar toen Tampa Bay daar een oefenwedstrijd speelde een paar maanden geleden.
We wachten af. Maar waar het ook is.... het is dichtbij genoeg. Ik ga d'r weer heen !
.
Remco Bambacht
3 januari 2009, 13:38
Hmm...Florida. Dat team maakt me nog niet echt laaiend enthousiast. Straks komen er nog meer teams uit steden die niet in de NHL thuishoren :)
Waarom geen Habs - Leafs in Europa?
Mike Norman
3 januari 2009, 13:55
Hmm...Florida. Dat team maakt me nog niet echt laaiend enthousiast. Straks komen er nog meer teams uit steden die niet in de NHL thuishoren :)
Omdat het voor die ploegen totaal niet aantrekkelijk is..
Abe Brouwer
3 januari 2009, 14:14
Ik vind Praag geen beste keuze aangezien je in Tsjechie moet wonen wil je een kans maken op een kaartje. Bij Rangers-Lightning hebben ze er gewoon voor gezorgd dat mensen buiten Tsjechie niet aan kaarten konden komen. Wat ik begerepen heb zullen nog 4 ploegen uitgenodigd worden en zijn ook Londen, Helsinki en Berlijn voorname kandidaatsteden. Een aanvraag uit Parijs schijnt daarentegen kansloos te zijn.
Remco Bambacht
3 januari 2009, 16:11
Omdat het voor die ploegen totaal niet aantrekkelijk is..
Fair enough. Maar sinds wanneer denkt de NHL aan belangen van teams uit Canada :)
Abe Brouwer
3 januari 2009, 17:08
Het is duidelijk dat clubs hun leukste thuiswedstrijden niet willen opofferen aan Europa. Om die reden zijn onderlinge wedstrijden tussen Canadese teams niet mogelijk. Verder mogen clubs weigeren om naar Europa af te reizen. Dus wordt het niet makkelijk om geschikte teams te vinden. Overigens hebben de Calgary Flames al eerder aangeboden om af te reizen voor een Europese premiere. Verder zou Helsinki graag de Canadiens binnen halen vanwege Saku Koivu.
Jordy Rutten
3 januari 2009, 17:33
Omdat we al genoeg slecht ijshockey hebben in Europa.
Ik vind Praag geen beste keuze aangezien je in Tsjechie moet wonen wil je een kans maken op een kaartje. Bij Rangers-Lightning hebben ze er gewoon voor gezorgd dat mensen buiten Tsjechie niet aan kaarten konden komen. Wat ik begerepen heb zullen nog 4 ploegen uitgenodigd worden en zijn ook Londen, Helsinki en Berlijn voorname kandidaatsteden. Een aanvraag uit Parijs schijnt daarentegen kansloos te zijn.
Berlijn lijkt het meest voor de hand te liggen in deze. Berlijn ligt centraal in Europa tussen de 'ijshockeylanden' in. Helsinki ligt overal ver vandaan. En in Londen...het Verenigd Koninkrijk is niet iets waar ik meteen aan denk bij ijshockey...
Verder zou Helsinki graag de Canadiens binnen halen vanwege Saku Koivu.
Lijkt me geen goed idee. Je krijgt wel een vol stadion. Maar bij Finnen ben je zeker niet verzekerd van een uitzinnig, vrolijk en aanmoedigend publiek...
Abe Brouwer
4 januari 2009, 11:28
Omdat we al genoeg slecht ijshockey hebben in Europa.
Berlijn lijkt het meest voor de hand te liggen in deze. Berlijn ligt centraal in Europa tussen de 'ijshockeylanden' in. Helsinki ligt overal ver vandaan. En in Londen...het Verenigd Koninkrijk is niet iets waar ik meteen aan denk bij ijshockey...
Lijkt me geen goed idee. Je krijgt wel een vol stadion. Maar bij Finnen ben je zeker niet verzekerd van een uitzinnig, vrolijk en aanmoedigend publiek...
Helsinki is een prima keus. Europa's meest ijshockeyminded land dat ook nog eens tussen 2 andere grote ijshockeylanden ligt. En reken maar dat de Finnen uit hun bol gaan voor Koivu. Heb ooit eens Finland-Oekraine bezocht in de hartwall arena tijdens het WK 2003 tussen bijna 14.000 uitzinnige Finnen.
Londen is een goede keus vanwege de fantastische vliegverbindingen vanuit N-Amerika en Europa. Bij de Kings-Ducks wedstrijden zaten er gigantisch veel nationaliteiten door elkaar in de hal. En daar is de NHL heel gevoelig voor. De Britse hoofdstad is juist geschikt om publiek uit zoveel mogelijk landen binnen te krijgen. En Londen is uiteraard ook de plek waar de Stanley Cup vandaan komt.
Bovendien, als het goed is dan is Praag niet de enige stad waar een NHL-Premiere gespeeld wordt. Als het goed is dan krijgt elke stad 1 wedstrijd ipv 2. Maar dat is afwachten. Ook moet er nog een stad aangewezem worden voor de Victoria Cup.
Abe Brouwer
18 januari 2009, 08:41
ESPN meldt dat St.Louis en Detroit mogelijk naar Stockholm komen. Andere kandidaatsteden voor de premiere 2009 zijn Berlijn en Helsinki.
Abe Brouwer
27 januari 2009, 20:27
Zurich is kandidaat voor de Victoria Cup 2009 als ZSC morgen de CHL wint.
Abe Brouwer
2 februari 2009, 06:26
Volgens Scott Morrisson van Hockey Night In Canada zouden er 3 steden een NHL-premiere krijgen:
Calgary-San Jose in Helsinki
Detroit-St.Louis in Stockholm
Chicago-Florida in Praag
Vast staan ze nog niet aangezien de onderhandelingen erover nog lopen.
Martin Kinderen
2 februari 2009, 10:43
Volgens Scott Morrisson van Hockey Night In Canada zouden er 3 steden een NHL-premiere krijgen:
Calgary-San Jose in Helsinki
Detroit-St.Louis in Stockholm
Chicago-Florida in Praag
Vast staan ze nog niet aangezien de onderhandelingen erover nog lopen.
Jammer, ik had op Berlijn gehoopt.
Eric van der Putten
2 februari 2009, 13:46
Jammer, ik had op Berlijn gehoopt.
Praag is bij Berlijn om de hoek Martin... en stukken goedkoper ;-)
Abe Brouwer
2 februari 2009, 17:13
Praag is bij Berlijn om de hoek Martin... en stukken goedkoper ;-)
Zie maar hoe je aan kaarten komt in Praag.................:mrgreen:
Jeroen Pilon
2 februari 2009, 18:51
Mogelijk dus de Wings én Sharks in Europa.. voor mij kan het al niet meer stuk. Nu maar hopen dat er aan kaarten te komen valt!
Abe Brouwer
12 februari 2009, 19:42
Harry Harkimo, de eigenaar van de Hartwall Arena in Helsinki, heeft ontkend dat de Flames en de Sharks naar Helsinki komen. Er komen wel 2 teams maar hij weigerde te zeggen welke.
Abe Brouwer
13 februari 2009, 20:09
Harry Harkimo, de eigenaar van de Hartwall Arena in Helsinki, heeft ontkend dat de Flames en de Sharks naar Helsinki komen. Er komen wel 2 teams maar hij weigerde te zeggen welke.
De Blackhawks en de Panthers zouden volgens de krant Miami Herald naar Helsinki komen. Blues-Red Wings blijft in Stockholm terwijl de Sharks en de Flames niet naar Europa komen. Praag zou dus afvallen als speelstad.
Jos Buter
13 februari 2009, 23:55
De Blackhawks en de Panthers zouden volgens de krant Miami Herald naar Helsinki komen.
ESPN bevestigde dit bericht vandaag.
Dat wordt een mooie trip ;-)
.
Abe Brouwer
14 februari 2009, 08:21
De NHL-premiere zal tussen 2 en 4 oktober plaatsvinden. Een van de 4 teams zal ook eind september in Zurich om de Victoria Cup spelen tegen de CHL-winnaar ZSC Lions. Welke van de 4 is nog onbekend.
Abe Brouwer
15 februari 2009, 08:57
Volgens hockeyfans.ch wordt ook gesproken over Flames-Sharks in Berlijn.
Abe Brouwer
17 februari 2009, 06:53
Volgens de Duitse kwaliteitskrant Bild staat Flames-Sharks in Berlijn vast. De wedstrijden worden gespeeld in het eerste weekend van oktober.
Freek Joosten
19 februari 2009, 17:16
Het is zeker!
2 en 3 oktober: Red Wings vs Blues @ Globen Arena (Stockholm)
2 en 3 oktober: Blackhawks vs Panthers @ Hartwall Arena (Helsinki)
Niiiiiiiiiice!
Abe Brouwer
19 februari 2009, 17:40
Voorverkoop voor deze wedstrijd begint woensdag 25 februari om 9.00.
Jeroen Pilon
19 februari 2009, 18:24
Een betere reden om een reisje naar Zweden te maken kan ik me niet voorstellen. Waar kan men deze kaarten eigenlijk kopen Abe?
Abe Brouwer
19 februari 2009, 19:21
Een betere reden om een reisje naar Zweden te maken kan ik me niet voorstellen. Waar kan men deze kaarten eigenlijk kopen Abe?
Op ticnet.se kun je ze kopen. Wat me opvalt is dat de kaarten fors duurder zijn vergeleken met Senators-Penguins vorig jaar. Zo zijn kaarten die vorig jaar 1100 kronen waren nu 1900 kronen. Voor 1 euro heb je ongeveer 10 Zweedse kronen.
Martin Kinderen
19 februari 2009, 19:39
Het is zeker!
2 en 3 oktober: Blackhawks vs Panthers @ Hartwall Arena (Helsinki)
Niiiiiiiiiice!
Is die wedstrijd in Berlijn ook zeker of heb je daar niets over gehoord.
Abe Brouwer
19 februari 2009, 19:58
Is die wedstrijd in Berlijn ook zeker of heb je daar niets over gehoord.
Geen NHL-premiere in Berlijn dit jaar. Alleen Stockholm en Helsinki.
Junior van Wessel
19 februari 2009, 20:19
ik heb me dat is bekeken en ik ga absoluut na de wedstrijd van detroit .
De kaarten komen online beschikbaar op 25 februari . Dus wees er snel bij.
Abe Brouwer
23 februari 2009, 22:20
Kaarten voor de NHL Premiere in Helsinki gaan tussen de 97 en 249 euro kosten.........
Voor de geinteresseerden: voorverkoop vanaf maandag 23 maart om 9.00.
www.jokerit.com/index.php?id=87
Jeroen Pilon
25 februari 2009, 09:09
Stockholm here I come! Gaaf dat de tickets meteen per e-mail worden verzonden, dat zorgt meteen voor tastbaar bewijs dat ik er ook daadwerkelijk bij zal zijn haha.
Abe Brouwer
25 februari 2009, 12:08
Ik krijg de indruk dat de voorverkoop voor Detroit-St Louis niet hard gaat. Er zijn nog steeds kaarten te krijgen. Wat geen wonder is gezien de belachelijk hoge prijzen.
Jeroen Pilon
25 februari 2009, 13:50
Als ik nu voor de gein probeer twee kaarten te kopen voor de bovenste ringen worden er duurdere kaarten aangeboden van rond de 150 euro.
Abe Brouwer
25 februari 2009, 15:25
Als ik nu voor de gein probeer twee kaarten te kopen voor de bovenste ringen worden er duurdere kaarten aangeboden van rond de 150 euro.
Er zijn nu nog alleen kaarten voor 190 euro te krijgen.
Joep Meijsen
26 februari 2009, 01:15
Er zijn nu nog alleen kaarten voor 190 euro te krijgen.
In Detroit zelf hebben ze nu aanbiedingen met twee kaarten, parkeerkosten, twee hotdogs en twee cola's voor een totaalprijs 44 dollar. De Europese omzet zal derhalve wel welkom zijn.
Jeroen Pilon
26 februari 2009, 01:24
Die advertentie kwam ik vanmiddag toevallig tegen op de homepage van 'Hockeytown, USA' haha. Eigenlijk is het triest dat dit soort acties nodig zijn om the Joe vol te krijgen.
Ik ben wel benieuwd hoe het precies zit met de opbrengsten van die Premiere Wedstrijden. Krijgen de in Europa spelende teams een riante vergoeding of wordt er een of ander potje mee gevuld?
Abe Brouwer
26 februari 2009, 07:47
Die advertentie kwam ik vanmiddag toevallig tegen op de homepage van 'Hockeytown, USA' haha. Eigenlijk is het triest dat dit soort acties nodig zijn om the Joe vol te krijgen.
Ik ben wel benieuwd hoe het precies zit met de opbrengsten van die Premiere Wedstrijden. Krijgen de in Europa spelende teams een riante vergoeding of wordt er een of ander potje mee gevuld?
Ik neem aan dat de NHL en de teams afspraken hebben over het aandeel wat men ontvangt. De opbrengsten zullen naar de NHL gaan waarna een deel bij beide teams terecht komt denk ik. De horeca-opbrensten in de arena zullen wel naar de Globen-Arena gaan.
Abe Brouwer
23 maart 2009, 06:27
Voor de liefhebbers: voorverkoop voor Blackhawks-Panthers start vandaag om 9.00 op www.lippu.fi
Paul van Heertum
23 maart 2009, 11:21
Uiteindelijk is het toch wel uitverkocht, dus schijnbaar zijn die prijzen niet te hoog.
Abe Brouwer
30 maart 2009, 18:27
Op 29 september speelt St.Louis Blues een vriendschappelijke wedstrijd tegn HC Linköping. Mogelijk is er ook een wedstrijd Dynamo Riga-Florida Panthers.
Abe Brouwer
30 maart 2009, 23:13
Op 30 september nog 2 vriendschappelijke wedstrijden: Färjestads BK-Detroit Red Wings en Jokerit Helsinki-Florida Panthers.
Ik vermoed dat de Chicago Blackhawks op 28 en 29 september bij de Victoria Cup zullen zijn.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.