PDA

View Full Version : Muzieksmaak...

Jordy Rutten
31 december 2008, 16:13
Mede ijshockeyliefhebbers,

Wat ik me afvroeg: Hoe zit het met de muzikale smaak, interesse en vaardigheden op het forum?
Speel je zelf een instrument? Wat voor muziek vind je mooi?

Ikzelf speel mondharmonica.
En qua muzieksmaak: Ik kan vrijwel alle muziek wel aanhoren. Ik draai zelf ook vrijwel alles. Van Jethro Tull tot Rowwen H?ze tot Angerfist. Er is bijna geen muziek die ik niet uit kan staan...

Dus:

Spelen jullie zelf een instrument?

En wat voor muziek vinden jullie mooi?
Zet er ook youtubefragmenten bij...

Emile Joosten
31 december 2008, 16:50
Ik speel géén instrument, maar luister op dit moment wel naar de 1300 mooiste platen aller tijden op KinKfm. Geweldige muziek komt voorbij.
Van oudsher ben ik Stonesfan (zag ze voor het eerst in 1969 in Amsterdam!!).
Momenteel komt de beste muziek voor mij van Tool.
En voor heel kort geleden is de laatste CD van de Kings of Leon met hun hit Sex on fire, van voor tot achter geweldig.

Emile Joosten
31 december 2008, 16:54
Sorry, clip vergeten bij te voegen.
Maar hieronder vind je Sex on Fire van de Kings of Leon.

YouTube - Kings Of Leon - Sex On Fire

Emile Joosten
31 december 2008, 16:59
En voor de liefhebbers een mooie clip van Tool. Surrealistische opnames en wacht rustig af; het nummer duurt ruim 10 minuten, maar explodeert pas na ruim 4 minuten. Veel kijk- en luistergenot!

YouTube - Tool - Parabola

Remco Bambacht
31 december 2008, 18:01
Ik moet zeggen: Emile heeft een geweldige muzieksmaak!!
Ik speel geen instrument en mijn muzieksmaak is redelijk gelijk aan die van Emile: Rolling Stones, Tool maar ook Velvet Underground, dEUS, Nine Inch Nails, Pearl Jam, Alice in Chains, The Posies en nog veel meer.

Als clip kies ik voor Suds & Soda van dEUS, een geweldige plaat en vooral bij een concert van dEUS de manier om een zaal te laten springen!

YouTube - dEUS - Suds & Soda (from Worst Case Scenario)

Jos Buter
31 december 2008, 23:39
Hmmm.... mijn muzieksmaak is nogal gevarieerd. Veel klassiek van Sibelius, Beethoven en Wagner. Daarnaast een hoop jaren 80 spul en in de drie jaar dat ik in Engeland heb gewoond is er ook een lading britpop zoals Oasis, The Killers, Franz Ferdinand en de Kaiser Chiefs bijgekomen.

YouTube - Kaiser Chiefs - Oh My God: Album Version

YouTube - Franz Ferdinand - Take me out

groeten,

- Jos

.

Harm Wietze Oldersma
1 januari 2009, 02:30
Ik speel zelf ook geen instrument, ben als enige in de familie ook absoluut niet muzikaal wat dat betreft. Interesse in muziek is er wel en ik was al vroeg in de ban van wat we tegenwoordig 'progrock' noemen maar ook rock in het algemeen. De eerste favorieten waren vooral Pink Floyd en Marillion maar ook Led Zeppelin, Deep Purple en Van Halen. Tegenwoordig bezoeken we regelmatig concerten van o.a. Pendragon, Riverside, Sylvan, RPWL en nog steeds... Marillion.

De onderstaande clip is een stukje van een concert wat Sylvan gaf in Hamburg waarvan in het 1e gedeelte het complete album 'Posthumous Silence' gespeeld werd. Het betrof hier een dvd opname waar ikzelf ook aanwezig was en mezelf ook nog terug zie op de dvd.

YouTube - Sylvan - Posthumous Silence

En uit Polen 'Riverside'. Één van mijn favorieten, een ballad 'conceiving you'

YouTube - Riverside - Conceiving you

Raymond Tellers
1 januari 2009, 11:18
Ik speel ook geen instrument en ben niet voor alle muziek te vinden. Met Rock en Hardrock kom ik het beste weg. En verder luister ik popmuziek. Country, jazz en dat soort muziek is absoluut niet mijn ding.

Veruit de meeste muziek heb ik van Doro/Warlock, een duitse hardrock-zangeres die ooit in de jaren 80) met Warlock 'commercieel' begon. Daarvoor nog wat kleine bands. Met Warlock groot geworden en na een aantal albums alleen verder is gegaan. Ze schreef o.a. een lied voor RheinFire (American Football in Düsseldorf) en Regina Halmich (boxeres). 13 december waren we bij het 25-jarig concert en dat was ongelofelijk gaaf. Vooral het lied van Rheinfire. Hieronder een video daarvan. Helaas niet de versie van 13 december. Die was echt mega cool. De cheerleaders van RheinFire erbij en dan vuurkanonnen die regelmatig vuur uitspuugden. We zaten er 30 meter vanaf en nog voelde de warmte ervanaf komen. Cool.

Uhmmm, ja, klopt, Doro komt uit ... argh ... Düsseldorf *grins*

Doro, RheinFire (live):
YouTube - Doro - Burn It Up (Live)!!!.mpg

Doro, cover van Judas Priest (live):
YouTube - breaking the law Doro Pesch. Judas Priest cover

Warlock:
YouTube - Warlock - Three minutes warning

Emile Joosten
1 januari 2009, 12:09
Kon hier zelfs de warmte van Doro voelen! Ziet er ook zonder geluid heel goed uit!!

Raymond Tellers
1 januari 2009, 13:14
Kon hier zelfs de warmte van Doro voelen! Ziet er ook zonder geluid heel goed uit!!

Voor iemand van 44 ziet ze er goed uit :) En volledig afgetraind. Zoals gezegd, ze had deze maand haar jubileum dat ze 25 jaar in het vak zit. Zou trouwens leuk zijn als ze naast het American Football ook voor het ijshockey eens een lied kan maken. Burn it up pastte natuurlijk goed bij Rheinfire.

Hans Maertzdorff
1 januari 2009, 14:24
Ik speel ook geen instrument en ben niet voor alle muziek te vinden. Met Rock en Hardrock kom ik het beste weg. En verder luister ik popmuziek. Country, jazz en dat soort muziek is absoluut niet mijn ding.

Veruit de meeste muziek heb ik van Doro/Warlock, een duitse hardrock-zangeres die ooit in de jaren 80) met Warlock 'commercieel' begon. Daarvoor nog wat kleine bands. Met Warlock groot geworden en na een aantal albums alleen verder is gegaan. Ze schreef o.a. een lied voor RheinFire (American Football in Düsseldorf) en Regina Halmich (boxeres). 13 december waren we bij het 25-jarig concert en dat was ongelofelijk gaaf. Vooral het lied van Rheinfire. Hieronder een video daarvan. Helaas niet de versie van 13 december. Die was echt mega cool. De cheerleaders van RheinFire erbij en dan vuurkanonnen die regelmatig vuur uitspuugden. We zaten er 30 meter vanaf en nog voelde de warmte ervanaf komen. Cool.

Uhmmm, ja, klopt, Doro komt uit ... argh ... Düsseldorf *grins*

Doro, RheinFire (live):
YouTube - Doro - Burn It Up (Live)!!!.mpg (http://www.youtube.com/watch?v=d1eBiR4-W2k)

Doro, cover van Judas Priest (live):
YouTube - breaking the law Doro Pesch. Judas Priest cover (http://www.youtube.com/watch?v=pt1SfOo1lmU&feature=related)

Warlock:
YouTube - Warlock - Three minutes warning (http://www.youtube.com/watch?v=UwKCFSqvYgc&feature=related)

Dat jij van Doro een liefhebber bent, had ik nu net niet van jou verwacht, ik heb haar vooral in de 80e jaren vaak gezien, heb ook diverse lp's en cd's van haar, trouwens volgens mij ben je dus toch stiekum een Dussie:goodman:

Hans Maertzdorff
1 januari 2009, 14:34
Dat jij van Doro een liefhebber bent, had ik nu net niet van jou verwacht, ik heb haar vooral in de 80e jaren vaak gezien, heb ook diverse lp's en cd's van haar, trouwens volgens mij ben je dus toch stiekum een Dussie:goodman:

Trouwens mijn band is METALLICA, al meer dan 25 jaar

YouTube - Metallica-Fade To Black(live@Pinkpop 2008) HQ (song 3)

Wendy Tellers
1 januari 2009, 14:55
Ik speel ook geen muziekinstrument.

En ik luister eigenlijk wel naar bijna alle muziek. Alleen klassiek absoluut niet.
Popmuziek, (hard)rock, jaren 70+80+90, top 40, beetje metal, nederlandstalig, duitstalig, feestmuziek etc. etc. alles komt hier wel regelmatig voorbij.
Ik moet zeggen dat wij ook vele uren op een dag de muziek hebben aan staan.
Zeker nu tijdens de verbouwing of als ik aan het poetsen ben.

Maar waar ik het liefste naar luister zijn live concerten van U2, Bruce Springsteen, Robbie Williams en Phil Collins.
Zeker bij "In the air tonight" van Phil en dan de live uitvoering krijg ik kippenvel!!!!!

Bart van Oosterhout
1 januari 2009, 17:19
20 jaar geleden begonnen met AC/DC, vervolgens de overstap naar de zwarte kant (mercyful fate) sinds enige jare (oude) metallica, rammstein, en inderdaad ook dorothy pesch

Raymond Tellers
1 januari 2009, 17:45

Echt? Gaaf man! Van Warlock heb ik alle officieel uitgebrachte CD's en van Doro bijna alles. Geloof alleen de laatste twee CD's niet en wellicht ergens een verzamel-cd niet. Van die laatste zijn er nogal wat. De eerste CD was een verzamel-cd van haar eerste (twee?) solo-cd en Warlock. Daarna alles bijgekocht. Daaronder ook nog een LP van Triumpf and Agony about the kaft zo mooi uitziet.

Cool dat je haar vaker gezien heb en ook nog het nodige materiaal van hebt. Verwacht je niet zo zeer in Nederland, maar als je in de rock-scene bent, dan is zijn de Metal Queen.

20 jaar geleden begonnen met AC/DC, vervolgens de overstap naar de zwarte kant (mercyful fate) sinds enige jare (oude) metallica, rammstein, en inderdaar ook de oude warlock (waren leuke clips in het verleden...)

AC/DC is ook super! Ga je naar het concert dit jaar? Lijkt me ook wel gaaf om te zien. Metallica is ook goed, Rammstein heb ik niet zo veel van, maar is wel goed.

Freek Joosten
1 januari 2009, 19:01
Ik volg een beetje het paadje van Emile (hij volgt trouwens mijn pad!) en Remco.

Tool is geniaal zoals gezegd. Verder luister ik erg graag naar Radiohead, Queens of the Stone Age en Eels.

Ook ben ik erg van de indie rock. Daartoe reken ik bands als Elbow, Franz Ferdinand, Editors en een hele hoop minder bekende bands.
Dan is er nog de hiphop, die ik voor 90% links laat liggen, maar daar zit toch ook wel wat geniaals bij (DJ Shadow, sommige Kanye West, Opgezwolle, Beastie Boys en dan ben je er al zo'n beetje), en wat willekeurige andere muziek (Metallica is fantastisch, maar ook Justice is erg goed).

Ik ga graag en vrij regelmatig naar concerten en festivals. De concerten heb ik het liefst in een kleine setting (Melkweg, Paradiso). Ahoy en de Heineken Music Hall zijn zo enorm, niet echt gezellig en ook voor het geluid niet fantastisch.

Overigens, voor elke muziekliefhebber: last.fm (http://last.fm). De meest complete en geniale muziek-site van de wereld.
Als je wilt weten welke artiesten qua muziek op Doro (http://www.last.fm/music/Doro) lijken, de nieuwe video (http://www.last.fm/music/Metallica/+videos/18284297) van Metallica (All Nightmare Long) wilt bekijken, wilt zien waar Angerfist (http://www.last.fm/music/Angerfist/+events) allemaal optreedt of alles van Ro's The Liszt (http://www.last.fm/music/The+Liszt) wilt weten, je kunt het er allemaal vinden.

En het mooie is, met een plugin voor iTunes, Windows Media Player, Winamp of welk programma je je muziek ook mee afspeelt, en gratis registratie kun je bijhouden waar je zelf naar luistert, bloggen en zelfs kijken welke muziek voor jou wellicht interessant is, wie naar dezelfde muziek luisteren en welke concerten er in jouw buurt zijn van artiesten waar je naar luistert.

Ik gebruik het dagelijks, hier (http://www.last.fm/user/wasq) is mijn profiel, met onder meer mijn top 15 (http://www.last.fm/user/wasq/journal/2008/12/15/2c4een_top_15_albums_of_2008) albums van het jaar!

Gerrit Hof
2 januari 2009, 09:42
Anneke Douma, Griet Wiersma, Hepie&Hepie, Rommie(R.I.P) Lucas & Gea e.v.a

Ludo van Vliet
2 januari 2009, 13:09

Wat ik me afvroeg: Hoe zit het met de muzikale smaak, interesse en vaardigheden op het forum?
Speel je zelf een instrument? Wat voor muziek vind je mooi?

Ikzelf speel mondharmonica.
En qua muzieksmaak: Ik kan vrijwel alle muziek wel aanhoren. Ik draai zelf ook vrijwel alles. Van Jethro Tull tot Rowwen H?ze tot Angerfist. Er is bijna geen muziek die ik niet uit kan staan...

Dus:

En wat voor muziek vinden jullie mooi?

vanuit mijn jeugd houdt ik van alles waar vette gitaren in zitten met metallica, AC/DC, Rammstein en dat soort bands voorop. daarnaast alles wat uit de jaren 60, 70 en 80 komt.

Een muziekliefhebber dus!!!

Als oud basgitarist natuurlijk ook fan van mannen als Mark King. Helaas zijn mijn vingers nu te traag om nog fatsoenlijk te kunnen spelen.

Ivo Willems
2 januari 2009, 16:22
Erg leuke topic.

Zelf heb ik ook een vrij uitgebreide muzieksmaak, van jongs af aan eigenlijk al naar diverse soorten muziek geluisterd. Net als Freek maak ik gebruik van last.fm (http://www.last.fm/user/gr33nnet) (klik voor mijn profiel), een erg leuke site om muziek op te ontdekken die aansluit op wat je zelf luisterd. Daarnaast ben ik altijd al een fan geweest van dit soort statistieken.

of Montreal

Dit heeft niets met de Canadiens te maken, maar is een Amerikaanse Indie band. Een heel aparte stijl die per album ook weer varieerd. Een zeer leuke band om naar te luisteren en hoop ze toch nog een keer live te zien (ondanks de outfits van de zanger).

Hieronder de video van 'Suffer for Fashion', een ander geniaal nummer is 'The Past is a Grotesque Animal', een 13 minuten durend nummer. De eerste keer dat ik dat nummer hoorde viel het me vies tegen, maar hoe vaker je er naar luisterd, hoe beter het wordt.

YouTube - of Montreal - "Suffer for Fashion" Polyvinyl Records

Jurassic 5

Weer een geheel andere muziekstroming, namelijk de hip hop. Jurassic 5 is daarin zeker mijn favoriete groep. Lekkere beats, goede teksten en de nummers hebben een positieve uitstraling. Weer eens iets anders dan het 'pimps, bitches, drugs en geld' geheel waar het toch vaak op neer komt in de hiphop scene.

Het nummer hieronder is daarbij toch wel één van mijn favorieten van deze groep. Daarnaast bevat deze groep ook een van mijn favoriete rappers, namelijk Chali 2na, een van de betere stemmen in deze scene.

YouTube - Jurassic 5 - What's Golden: Final Revised Version

INJA

Als laatste een onbekend bandje uit Zweden, zelfs de Zweedse mensen die ik gesproken heb hadden er nog nooit van gehoord.

Het staat op last.fm geclassificeerd als female fronted metal, maar ik vind het niet echt 'metal-ish'. Een heel mooie stem, met daaronder een goed muzikaal geheel. Zeker het luisteren waard. Geen videoclip van dit nummer, maar dit is het enige wat ik op youtube kon vinden. Het nummer duurt rond de 4 minuten, ondanks de 9 minuten die youtube voor het filmpje aangeeft.

Benieuwd wat jullie er van vinden.

YouTube - inja - Erased - Erased

Freek Joosten
2 januari 2009, 17:23
Of Montreal, inderdaad een leuke band. Beetje vreemd op zijn tijd, maar wel gaaf. De 21e spelen ze in Amsterdam en de 23e in Utrecht trouwens, mocht je het nog niet weten.

Ivo Willems
2 januari 2009, 19:40
Dit had ik dus nog niet gezien, thanks hiervoor. Even kijken of ik de 23e kan gaan.

Gerard Eisma
3 januari 2009, 13:24
AC/DC is ook super! Ga je naar het concert dit jaar? Lijkt me ook wel gaaf om te zien. Metallica is ook goed, Rammstein heb ik niet zo veel van, maar is wel goed.

Ik heb tijdens het ijshockey seizoen altijd een zelf gebrand CDtje in de auto liggen (soort van warming up tijdens de heenreis, en cooling down tijdens de terugweg).

Op de CD oa: AC DC, Rammstein, Metalica, Golden Earring, Direct, Rage Against the Machine en Gianna Nannini.

Verder is mijn muzieksmaak vrij breed. Het gaat inderdaad van Nederlandstalig (maar dan geen Frans Bauer en consorten, maar meer bands als De Dijk, Trockener Kecks en The Scene), latin en ska tot redelijk heavy hardrock.

Eigenlijk vind ik muziek het mooist om van te genieten als het live is. Ik heb dan ook vrij veel live-CD's (de emotie komt hier vaak beter tot zn recht). Nederlands beste live bands? ik heb twee grote favorieten: De Dijk en Golden Earring. Omdat ik zelf jaren als slagwerker gespeeld heb bij diverse showbands en drumbands is Cesar Zuiderwijk mijn grote favoriet.

YouTube - Gianna Nannini "Scandalo" live Faenza 01-09-2008

Hierbij een linkje naar een opname van de italiaanse zangeres Gianna Nannini. Zij is in Nederland vrij onbekend, maar in Italie een grote artiest (in Duitsland overigens ook vrij bekend). Haar broer is als voormalig formule 1 en DTM-coureur internationaal ook bekend.

groet,
Gerard

Gerard Eisma
3 januari 2009, 13:27
Anneke Douma, Griet Wiersma, Hepie&Hepie, Rommie(R.I.P) Lucas & Gea e.v.a

Bij die vele andere horen natuurlijk ook: Strawelte en Trije Gurbes (past wat beter bij ijshockey).

Gerard Eisma
3 januari 2009, 13:36

Ik heb in tot ongeveer een jaar geleden zelf als slagwerker bij enkele showbands gespeeld. Ik heb gespeeld op snaredrums (platte trom), tenortrom (een iets groter exemplaar), bassdrum (grotetrom, ook in een bassline gespeeld met meerdere bassdrums die getuned zijn) en de laatste paar jaar heb ik op een quint (vijf trommels) gespeeld. Hierbij een slagwerkstuk waarop ik zelf heb meegespeeld.

http://www.animatonu.nl/downloads/manqueira.mp3

groet,
Gerard

Michel Hulshof
3 januari 2009, 15:52
Geen instrument, maar heb zelf een zeer brede muzieksmaak:

Shinedown, drowning pool, metallica, rammstein, muse, coldplay, the fray, linkin park, creed, alter bridge, "niet lachen" Johnny Cash, u2, p.o.d, Jovanotti, ligabue, luca dirisio, van Halen en dan ben ik er vast nog een heleboel vergeten ;)

Naast liefhebber van van halen ook liefhebber van dit soort werk.
Kortom the best of both worlds captured in on video

YouTube - Dreams

Wendy Tellers
3 januari 2009, 17:16
Eigenlijk vind ik muziek het mooist om van te genieten als het live is. Ik heb dan ook vrij veel live-CD's (de emotie komt hier vaak beter tot zn recht).
Helemaal mee eens Gerard.
Ik luister ook het liefste naar live muziek.
De meeste live dvd's die ik heb zijn van U2, Bruce Springsteen, Phill Collins en Robbie Williams.
Maar ook die van Anastasia en Marco Borsato vind ik erg goed. En die van Amstel live.
Daar ben ik 1 keertje bij geweest. Volgens mij was dat in 2006.
Helemaal vooraan gestaan aan de catwalk.
Het mooiste wat er is als je van Nederlandse muziek houdt.
Verder ben ik meerdere keren bij U2, Bruce Springsteen, Madonna, Annastasia, Bon Jovi, Kane, Guns 'n Roses en een aantal kleinere groepen geweest.
Maar Madonna en Guns 'n Roses waren veruit de slechtste!!!! Zelfs de Toten Hosen (sorry als ik de naam verkeerd schrijf) waren tig keren beter.

Hans Maertzdorff
3 januari 2009, 18:58
Ik luister ook het liefste naar live muziek.
De meeste live dvd's die ik heb zijn van U2, Bruce Springsteen, Phill Collins en Robbie Williams.
Maar ook die van Anastasia en Marco Borsato vind ik erg goed. En die van Amstel live.
Het mooiste wat er is als je van Nederlandse muziek houdt.
Verder ben ik meerdere keren bij U2, Bruce Springsteen, Madonna, Annastasia, Bon Jovi, Kane, Guns 'n Roses en een aantal kleinere groepen geweest.
Maar Madonna en Guns 'n Roses waren veruit de slechtste!!!! Zelfs de Toten Hosen (sorry als ik de naam verkeerd schrijf) waren tig keren beter.

Die Toten Hosen zijn live ook een belevenis, maar begint op te vallen Wendy waar de smaak van Raymond en jij op vallen, zowel Doro als Die Toten Hosen uit Dusseldorf:goodman:

Wendy Tellers
3 januari 2009, 20:46
Die Toten Hosen zijn live ook een belevenis, maar begint op te vallen Wendy waar de smaak van Raymond en jij op vallen, zowel Doro als Die Toten Hosen uit Dusseldorf:goodman:
Grrrrr

Hans Maertzdorff
3 januari 2009, 20:50
Grrrrr

Whaaaaaaaaaaaaaaa, dacht al, wanneer reageerd ze nu eens, maar nog ff en dan ook nog fan van de Dussies, goed zo:goodman:

Gerard Eisma
3 januari 2009, 21:21
En die van Amstel live.

Volgens mij ben ik in 2006 ook bij Amstel Live geweest. Wij hadden zaalkaarten (oftewel staanplaatsen). Ik ben een paar keer bij Amstel Live geweest, en ik vind staanplaatsen (sowieso het leukst bij welk concert dan ook) het leukst. Dan kan ik mijn vriend van Amstel (oftewel die met diet biertank op zn rug af en toe aan zn vlaggetje trekken dat ie bij mij moet zijn). Wij gaan meestal met een groepje van een man of 10-12.

Eind jaren '80 begin jaren '90 ben ik trouwens ook een paar keer naar Pinkpop geweest en daar bewaar ik ook erg goeie herinneringen aan.

Van Die Toten Hosen heb ik ooit wel een cassettebandje gehad, tevens ben ik een CD met allemaal duitse hits (Skandal im Sperbezirk, babababankuberfal, etc) en een CD van Rammstein (Mutter etc) kwijtgeraakt bij een auto-inbraak. Volgens mij collega's heeft de inbreker hier nooit veel lol van gehad.

Binnenkort gaan we naar een concert van (Oma) Tina Turner in het Gelredome. Kijken of deze dame op leeftijd het beter volhoud als haar collega's van The Ramones een jaar of wat geleden. Ik heb twee maal een concert van The Ramones bezocht. Een keer in '85 of '86 in Sneek en een keer circa tien jaar later in Groningen. Tijdens het laatste concert moesten de heren na elke vijf nummers (die per stuk niet langer dan 1 a 2 minuten duren) uitpuffen.

Verder bezoek ik de laatste tijd niet al te veel concerten van de so-called megabands meer. Meestal valt het gebodene tegen en het kost je een godsvermogen (en dan ben ik echt niet armlastig of zo). Bij Nederlandse bands als De Dijk en Golden Earing kosten kaartjes meestal een acceptabele 20 a 25 euries en heb je zeker een leuke avond.

Paar jaar geleden een geweldig concert van De Dijk in Utrecht meegemaakt. De heren hadden die avond er echt zin in, en het publiek ook! Half jaartje later tijdens dezelfde toernee nog maals dezelfde band in Haarlem bezocht, maar dit was toch een stukje minder. Wel een goed concert, daar niet van, maar de beleving was minder volgens mij. Simpel voorbeeldje: in Utrecht kwamen ze na afloop vijf! keer terug op het podium voor een toegift van enkele nummers!

Anyway: Live is altijd leuker! maar er zit wel eens een verschilletje in de inzet van de band (mensen die zelf gespeeld hebben voor publiek herkennen die wellicht, het enthousiasme van het publiek kan het concert ook voor de spelers maken en breken).

Kopieeren we dit naar ijshockey: op TV is het leuk, maar er gaat niks van het bijwonen van een wedstrijd. De inzet van de mannen op het ijs, gaat natuurlijk niet om de show voor het publiek maar om de wedstrijd te winnen. En toch kan ik me voorstellen dat het enthousiame van het publiek op de spelers over slaat (dat de goalie van Frankfurt de supporters van Krefeld tot een wave aanzet, zegt genoeg).

groet,
Gerard

Raymond Tellers
4 januari 2009, 09:31

Uitzonderingen bevestigen de regel *grijns* Doet pijn, maar soms komt er wat goeds uit Düsseldorf :)

Jordy Rutten
4 januari 2009, 11:26
Leuk dat er zoveel reactie's komen. Ook valt het op dat de meeste mensen hier een uitzonderlijk goede muzieksmaak hebben.:)

Zelf luister ik echt van alles. Ik ben groot geworden met Arrow Classic Rock die de hele dag door de kamer heen galmde. Dus vandaar zou waarschijnlijk ook een beetje mijn voorliefde voor dit soort muziek vandaan komen.
Gisteren was er bijvoorbeeld een docu op over Pink Floyd met stukjes, dat was dus genieten.

Maar mijn persoonlijke muzieksmaak gaat veel verder. Een Johnny Cash nummertje op zijn tijd kan ik heel erg waarderen. Maar ook Led Zeppelin, AC/DC, Pink Floyd, Jethro Tull en nog veel meer bands spreken me erg aan.
Het zal sommigen misschien tegenvallen, maar zo kan ik ook Hardcore heel erg waarderen. Heavy Methal en Hard Rock uit Finland is ook altijd wel mooi.

Verder vind ik dialectpop (vooral de Limburgse ghehhe) erg leuk op zijn tijd. Rowwen H?ze en Janse Bagge Band zijn voor mij erg herkenbaar natuurlijk.

Afgelopen zomer was ik bijvoorbeeld in Festyland Volkel met een stel Brabantse vrienden. Die gasten begrepen geen snars van wat Jack Poels (leadzanger Rowwen Heze) nou stond te zingen, terwijl ik het met gemak kon volgen. Misschien scheelt het dat ik in dit dialect groot gebracht ben, maar zo moeilijk is het toch niet?

Wat vinden jullie van dialectpop en hoe goed kunnen jullie het volgen?

Theo Appelhof
4 januari 2009, 12:11
Echt Limburgs versta er niets van het zelfde met een echte fries zelfde verhaal.

Vind het wel mooi om te horen maar ja als twee mensen in dat dialect met mekaar praten is er voor een buitenstaander geen ondertiteling....!!!!

Dus Jordy dat is gewoon een mening van mij.

Had op het werk ook een echte fries als collega en als hij een wat minder humeur had dan was wat er uit zijn mond kwam echt niet te volgen hahahaha......

Groetjes Theo.

Theo Appelhof
4 januari 2009, 12:16
Ja mijn voorkeur ligt toch wel bij het rock gebeuren.

Arrow clasic staat de hele dag aan in de auto van het werk.

Pink Floyd heb ze ooit live gezien op de goffert maar ook Guns&Rozes oude bezetting.

Maar ben ook een liefhebber van Jean Michel Jarre heb daar dus alles van zowel cd als ook video opnames.

Heb ook een concert mee gemaakt in Ahoy gewoon schitterend.

Em voor de rest heb ik wel een ruime muziek smaak.

Heb met oud en nieuw een registratie gezien van AC/DC gewoon lekker vet was in een stadion in Madrid leuk om het nieuwe jaar mee in te luiden.

Groetjes Theo.

Bart van Oosterhout
4 januari 2009, 14:02
=Speciaal voor de doro fans:

een FTD link:
http://www.nzbindex.nl/index.php?go=search&searchitem=Doro+_+fur+immer+_+forever+_+para+siemp re+_+2++X+dvd5&age=120&results=25&sort=age_desc&x=25&y=7

Jasper Maassen
5 januari 2009, 19:34
Kijk, dit is een leuk topic! Hulde ervoor Jordy!

Ik speel zelf geen muziekinstrument, ben absoluut niet muzikaal!

Ik ben van kinds af aan opgevoed met dingen als The Beatles, Simon & Garfunkel en de Stones, wat ik allemaal geweldig vind. Deja vu van Crosby, Stills, Nash & Young is een briljante LP. Ook Boudewijn de Groot gaat er zeer goed in bij mij (vooral zijn oude werk).

Later zelf gaan ontdekken, aan de hand van de tips van mijn broer. Twee grote favorieten: Queen en Rage against the machine, met als beste nummers respectievelijk Hammer to fall (en March of the black queen) en Bulls on parade.
Bands als Muse en The Killers gaan er ook erg goed in en de laatste tijd ben ik wat verder aan het kijken in andere stromingen. Depeche Mode, Beastie Boys, Underworld, Prodigy, heerlijk! Meer in de poprichting denk ik dan aan Manic street preachers en The Postal service.

Het meest recent in mijn ontdekkingen is toch echter klassiek, heerlijk voor bij studeren! Vooral werken van Tsjaikovski, Dvorak's 9e, Beethovens 5e. De meer melodramatische, bombastische dingen...

Laurens de Jager
6 januari 2009, 23:19
Ik heb zelf gedrumt op een blauwe maandag en wil gitaar gaan spelen. (staat gewoon cool zo'n gitaar voor je zak :P) Kwa muziek smaak kan ik veel waarderen rock, r&b, rap, klassiek en soms ook jazz. Maar ik blijf constant maar weer John Mayer opzetten.
Ik weet het daar maak je vrijwel niemand blij mee daarom zal ik ook geen clips posten maar mij doet het heel veel. Vooral de meest recent uitgekomen concert op cd en blu-ray (en dvd) is subliem.

Peter Thijssen
13 januari 2009, 07:31
Voor mijn gaat rock er altijd wel goed in.
Maar eigenlijk vindt ik heel veel goed behalve r&b en hardcore.
Dus dat wordt, metellica, u2, prince enz. maar ook era, enigma, dead can dance enz.
Als het maar lekker uit me hi-end setje komt::worship::

Peter