View Full Version : Centraal Topic: WK Jong oranje u20
Robert R van Oort
30 december 2008, 09:06
Ik zie net dat vanaf 10 januari dit wk gehouden wordt. Er is echter nog geen selectie bekend maar voor een aantal teams betekend dit dat er een groot aantal spelers weg zijn voor ongeveer 1 1/2 week. Ik weet dat er in het voetbal wat regels voor zijn dat dan wedstrijden worden uitgesteld. Is dat bij het ijshockey ook? Sommige teams met een smalle selectie worden zo toch nog meer benadeeld... Neem bijvoorbeeld geleen en eindhoven. En er worden in deze periode toch aardig wat wedstrijden gespeeld. Ik vind dit een vorm van competitie vervalsing.
Ik zat nog even op de iihf site te kijken en daar staat wel een (voorlopige) lijst:
http://stats.iihf.com/Hydra/198/IHM1980NED_32E_1_0.pdf
Hans Maertzdorff
30 december 2008, 09:58
Ik zie net dat vanaf 10 januari dit wk gehouden wordt. Er is echter nog geen selectie bekend maar voor een aantal teams betekend dit dat er een groot aantal spelers weg zijn voor ongeveer 1 1/2 week. Ik weet dat er in het voetbal wat regels voor zijn dat dan wedstrijden worden uitgesteld. Is dat bij het ijshockey ook? Sommige teams met een smalle selectie worden zo toch nog meer benadeeld... Neem bijvoorbeeld geleen en eindhoven. En er worden in deze periode toch aardig wat wedstrijden gespeeld. Ik vind dit een vorm van competitie vervalsing.
Ik zat nog even op de iihf site te kijken en daar staat wel een (voorlopige) lijst:
De Eaters missen er 4, kan er nog wel bij, hebben we niets meer over , maar ik gun het de jongens van harte.
Robert R van Oort
30 december 2008, 10:12
De Eaters missen er 4, kan er nog wel bij, hebben we niets meer over , maar ik gun het de jongens van harte.
Dat bedoel ik... Het is dat er nu acht teams naar de PO's mogen maar stel er waren er 4 geweest dan zou het kunnen betekennen dat je door zo'n toernooi de PO's mist... Kan me voorstellen dat een club daar niet blij mee is, ook al gunnen ze de jongens van harte een toernooi als het WK. Ik vind dat de NIJB daar rekening mee moet houden en niet ook nog eens doordeweekse wedstrijden moet plannen.
Barry Hay
30 december 2008, 10:37
Hoe weet jij dat jullie 4 jongens gaan missen , zie nog nergens het team dat naar de wk gaat mischien mis je er 2 of geen.Ik vind het raar dat je nog nergens kan lezen wie er mee gaan naar de wk .Alleen op de side van de iihf lees je een verlopig team dat bestaat uit 24 namen dus iets te veel om mee te nemen naar het wk .Je mag er 20 meenemen .Zie ook dat R Serviss weer mee gaat ,dacht dat hij gestopt was.Het moet wel GOUD worden dit jaar denk ik . Ze hebben 3 Kapteins op het schip . Als dat maar goed gaat !!!!!!! .De Eaters missen er 4, kan er nog wel bij, hebben we niets meer over , maar ik gun het de jongens van harte.
Jason Winklaar
30 december 2008, 10:44
Welke 3 kapiteins dan?
Barry Hay
30 december 2008, 10:50
Hartogs , Serviss en Zwarthoed.De Eaters missen er 4, kan er nog wel bij, hebben we niets meer over , maar ik gun het de jongens van harte.
Welke 3 kapiteins dan?
Patrick van de Wijgert
30 december 2008, 18:23
Volgens mij is de selectie wel bekend. Er zijn jongens die weten dat ze als 1e of 2e worden geselecteerd als er een speler door blessures afvalt, of door andere omstandigheden niet deel kunnen nemen.
En competitievervalsing? ja.
Nu er zoveel jonge jongens op het hoogste platform spelen had men de competitie stil moeten leggen.
Geert van der Meulen
30 december 2008, 18:57
Dat bedoel ik... Het is dat er nu acht teams naar de PO's mogen maar stel er waren er 4 geweest dan zou het kunnen betekennen dat je door zo'n toernooi de PO's mist... Kan me voorstellen dat een club daar niet blij mee is, ook al gunnen ze de jongens van harte een toernooi als het WK. Ik vind dat de NIJB daar rekening mee moet houden en niet ook nog eens doordeweekse wedstrijden moet plannen.
Daar zijn de clubs toch zelf bijgeweest? Dit stond op 13 november te lezen op de site van de NIJB:
In de allereerste versie van de competitieopzet om het kampioenschap van Nederland in de Eredivisie - gepresenteerd in het eredivisieoverleg van september - was een playoffsronde ingepland met de nummers 1 t/m 8. Op aanvraag van de clubs is de competitieopzet echter gewijzigd naar een 1,5 competitie. Deze opzet (inclusief de bekercompetitie) stond garant voor minimaal 20 thuiswedstrijden per club. Vervolgens is hard gewerkt om de 1,5 competitieronde in de wedstrijdkalender van het seizoen 2008-2009 te krijgen. In deze kalender stond een competitievrijweekend voor een eventuele volgende ronde in het Olympisch Kwalificatietoernooi of deelname aan de Euro Ice Hockey Challenge. Doordat Nederland kwalificatie in Estland niet heeft weten af te dwingen en de NIJB de voorkeur uitspreekt voor de nationale competitie in plaats van deelname aan de Euro Ice Hockey Challenge, heeft de competitiecommissie besloten de international break alsnog te gaan gebruiken voor de nationale competitie teneinde een playoffsronde in te kunnen plannen. Een en ander geeft een aantal wijzigingen in het wedstrijdschema voorafgaand aan de playoffsronde.
Jan Nagtzaam
9 januari 2009, 17:42
Daar zijn de clubs toch zelf bijgeweest? Dit stond op 13 november te lezen op de site van de NIJB:
In de allereerste versie van de competitieopzet om het kampioenschap van Nederland in de Eredivisie - gepresenteerd in het eredivisieoverleg van september - was een playoffsronde ingepland met de nummers 1 t/m 8. Op aanvraag van de clubs is de competitieopzet echter gewijzigd naar een 1,5 competitie. Deze opzet (inclusief de bekercompetitie) stond garant voor minimaal 20 thuiswedstrijden per club. Vervolgens is hard gewerkt om de 1,5 competitieronde in de wedstrijdkalender van het seizoen 2008-2009 te krijgen. In deze kalender stond een competitievrijweekend voor een eventuele volgende ronde in het Olympisch Kwalificatietoernooi of deelname aan de Euro Ice Hockey Challenge. Doordat Nederland kwalificatie in Estland niet heeft weten af te dwingen en de NIJB de voorkeur uitspreekt voor de nationale competitie in plaats van deelname aan de Euro Ice Hockey Challenge, heeft de competitiecommissie besloten de international break alsnog te gaan gebruiken voor de nationale competitie teneinde een playoffsronde in te kunnen plannen. Een en ander geeft een aantal wijzigingen in het wedstrijdschema voorafgaand aan de playoffsronde.
Normaal wordt dit toernooi in december gespeeld, dan heeft nagenoeg niemand er last van.
Omdat niemand zich kandidaat wilde stellen in eerste instantie, heeft Spanje het uiteindelijk wel willen doen, maar dan op de data van januari, vandaar.
Dit heeft niemand kunnen voorzien.
Robbert Tummers
9 januari 2009, 19:16
Hoe weet jij dat jullie 4 jongens gaan missen , zie nog nergens het team dat naar de wk gaat mischien mis je er 2 of geen.Ik vind het raar dat je nog nergens kan lezen wie er mee gaan naar de wk .Alleen op de side van de iihf lees je een verlopig team dat bestaat uit 24 namen dus iets te veel om mee te nemen naar het wk .Je mag er 20 meenemen .Zie ook dat R Serviss weer mee gaat ,dacht dat hij gestopt was.Het moet wel GOUD worden dit jaar denk ik . Ze hebben 3 Kapteins op het schip . Als dat maar goed gaat !!!!!!! .
Als je de http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameID=26170&ShowGameSheet=1sheet bekijkt van Gisteren kun je dus al zien dat er bij Geleen dus 4 jongens naar het WK zijn....
Geert van der Meulen
9 januari 2009, 19:29
Normaal wordt dit toernooi in december gespeeld, dan heeft nagenoeg niemand er last van.
Omdat niemand zich kandidaat wilde stellen in eerste instantie, heeft Spanje het uiteindelijk wel willen doen, maar dan op de data van januari, vandaar.
Dit heeft niemand kunnen voorzien.
Dat had toch niks uitgemaakt? De andere toernooien zijn gespeeld van 14/15 tot 20/21 december. In die periode werd in Nederland toch ook een volledig competitieprogramma gespeeld?
Alex van den Brink
10 januari 2009, 10:48
Hartogs , Serviss en Zwarthoed.
Hoi "Barry",
Voor iemand die zo op het eerste gezicht niets met ijshockey te maken heeft, heb je een uitgesproken mening. Heb je veel informatie over de U20 en weet je ook dat drie kapiteins op een schip niet goed werkt in dat team.
Ook schrijf je met een bepaalde sarcasme en rancune, het lijkt wel dat je niet zegt wie je werkelijk bent.
Hoe kom je zo betrokken bij het U20 ijshockey en niet bij de ere-divisie, U16 of iets dergelijks?
Jean-Paul Broeren
10 januari 2009, 10:52
is t niet beter om de 2 wedstrijden van aankomende week tegen elkaar uit te stellen?
Gijs Pelzer
10 januari 2009, 11:19
ik dacht dat Mike Dalhuisen niet mee deed? Ik zie hem namelijk wel op de entry list staan.
Abe Brouwer
10 januari 2009, 11:31
Hoe liggen de kansen van Oranje? Zijn ze favoriet voor promotie?
Hans Maertzdorff
10 januari 2009, 11:43
Hoe liggen de kansen van Oranje? Zijn ze favoriet voor promotie?
Mij lijkt het dat de kans heel groot is dat ze kampioen worden in de Divisie II, groep B , met alle respect, maar ik denk dat ze weinig of geen moete zullen hebben de andere teams, maar we zullen het zien.
Jan Nagtzaam
10 januari 2009, 14:06
Mij lijkt het dat de kans heel groot is dat ze kampioen worden in de Divisie II, groep B , met alle respect, maar ik denk dat ze weinig of geen moete zullen hebben de andere teams, maar we zullen het zien.
Voorlopig is tot nu toe de eerste verrasing een feit, aan het begin van de 2e periode leidt Croatie met 2-0 tegen degradant(uit divI) Engeland
.
Gijs Pelzer
10 januari 2009, 16:46
hoppa!
6.581 - 0 EQNetherlands10. BRUIJSTEN, Mitch(15. OOSTERVELD, Joey)
Gijs Pelzer
10 januari 2009, 16:58
loopt lekker:
14.402 - 0 EQNetherlands22. HOUKES, Levi(10. BRUIJSTEN, Mitch)
Gijs Pelzer
10 januari 2009, 17:05
19.35 4 - 1 EQNetherlands17. WINTERS, Diego(4. STAATS, Reinier)
17.44 3 - 1 PP1 Mexico24. CARRERO, Hector(19. EHLERS, Pablo) (13. SMITHERS, Alan)
17.30 3 - 0 SH1 Netherlands16. van UDEN, Bram(12. van LIJDEN, Julian)
Abe Brouwer
10 januari 2009, 17:37
Voorlopig is tot nu toe de eerste verrasing een feit, aan het begin van de 2e periode leidt Croatie met 2-0 tegen degradant(uit divI) Engeland
.
En Kroatie wint ook verrassend van de Britten met 3-2. Dat is gunstig voor Oranje. Als ze promoveren naar div 1 dan komen ze mogelijk met Duitsland in een groep.
Gijs Pelzer
10 januari 2009, 17:38
inmiddels 5-1 10. BRUIJSTEN, Mitch
Etienne Henrichs
10 januari 2009, 17:51
2 SH goals :P
Etienne Henrichs
10 januari 2009, 17:55
wat is clipping?
Jan Nagtzaam
10 januari 2009, 17:56
En Kroatie wint ook verrassend van de Britten met 3-2. Dat is gunstig voor Oranje. Als ze promoveren naar div 1 dan komen ze mogelijk met Duitsland in een groep.
Klopt, maar nu wordt de tweede wedstrijd tegen Croatie belangrijk, volgens mij mag Jeffrey Mens niet mee doen en Nardo is er ook niet.
Gijs Pelzer
10 januari 2009, 17:58
Klopt, maar nu wordt de tweede wedstrijd tegen Croatie belangrijk, volgens mij mag Jeffrey Mens niet mee doen en Nardo is er ook niet.
waarom mag Jeffrey niet meedoen? vanwege zijn misconduct?
Jan Nagtzaam
10 januari 2009, 18:03
waarom mag Jeffrey niet meedoen? vanwege zijn misconduct?
Ja, dacht ik, of moet het een andere straf wezen?
Oh sorry, ik dach t dat hij een game had
Joep Meijsen
10 januari 2009, 18:13
wat is clipping?
Een hit op de knie op lager.
Keedy Boonstra
10 januari 2009, 18:36
inmiddels:
43.407 - 1 EQNetherlands7. HANSEN, Evander(8. BAKX, Glenn) (18. MENS, Jeffrey)
Luitzen van der Heide
10 januari 2009, 19:26
De einstand is dus 7-1 geworden en daarmee is de eerste overwinning binnen. Maar goed dit was Mexico waarbij de Mexicanen maar twee volwaardige lijnen op het ijs hebben.
Dat brengt mij tvens bij de volgende vraag. Waarom zijn er geen vier complete lijnen bij het Nederlandse team? Is hier sprake van een trent of zijn er andere redenen waarom het Nederlandse team maar die lijnen heeft?
Of is er soms een regel dat er maar drie lijnen mogen worden opgesteld?
Redactie IJshockey.com
10 januari 2009, 21:10
Het Nederlands team onder 20 jaar is het wereldkampioenschap in Spanje begonnen met een eenvoudige overwinning op Mexico. Nederland jaagt in Logrones op promotie naar het tweede niveau in de wereld. Bondscoach Tommie Hartogs heeft er vertrouwen in dat Nederland een goede kans maakt.
> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2664)
Gijs Pelzer
10 januari 2009, 22:45
Goede overwinning, brengt veel zelfvertrouwen lijkt me.
Ben benieuwd morgen om 13.00uur
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 12:33
Goede overwinning, brengt veel zelfvertrouwen lijkt me.
Ben benieuwd morgen om 13.00uur
Ja, klopt vandaag Croatie en de Laatste tegen Engeland zijn de belangrijkste.
0.570 - 1 EQCroatia10. KANAET, Dominik
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 13:15
Ja, klopt vandaag Croatie en de Laatste tegen Engeland zijn de belangrijkste.
0.570 - 1 EQCroatia10. KANAET, Dominik
te veel straffen
0 - 2 EQCroatia6. BLAGUS, Mislav
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 13:29
1 - 2 EQNetherlands10. BRUIJSTEN, Mitch(22. HOUKES, Levi)
gelukkig
Etienne Henrichs
11 januari 2009, 13:35
en te weinig schoten...
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 13:44
en te weinig schoten...
ja, 3 schoten?????
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 13:55
- 2 PP1Netherlands10. BRUIJSTEN, Mitch(4. STAATS, Reinier)
mooi, nu erover
Levi Houkes
11 januari 2009, 13:58
je bent fanatiek jan
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 14:02
je bent fanatiek jan
ja charles, ik heb Nardo op msn er ook bij en die schreeuwd het bijna uit, die vertrekt over een uur
Levi Houkes
11 januari 2009, 14:03
en nu 3-2 nl van sloun \
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 14:06
en nu 3-2 nl van sloun \
mooi en nu het lifst de 4-2 dat geeft wat meer rust.
Moet je Nardo horen, hahahaha!
Levi Houkes
11 januari 2009, 14:08
nardo goeie reis jongen hoop dat ze de came winnen anders kom je voor jl
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 14:10
3-3 nee, he
Levi Houkes
11 januari 2009, 14:18
3-3 pff f
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 14:23
en nu 3-2 nl van sloun \
nardo goeie reis jongen hoop dat ze de came winnen anders kom je voor jl
Nardo zegt bedankt
Zvonko Gibbels
11 januari 2009, 14:27
enne heren een onder onsje ?
charles moet jij niet naar geleen. zie ik je straks?
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 14:30
Heyy Zvonko, nee eigenlijk een triootje
Zvonko Gibbels
11 januari 2009, 14:37
Heyy Zvonko, nee eigenlijk een triootje
oh ja nardo deed ook mee.
nardo goede reis en laat zien dat je niet overbodig bent.
Abe Brouwer
11 januari 2009, 14:44
3-4 ::censor::
Levi Houkes
11 januari 2009, 14:58
half 6 pas zvok
Levi Houkes
11 januari 2009, 15:03
afgelopen verloren ook toernooi voorbij
Etienne Henrichs
11 januari 2009, 15:03
verloren
Abe Brouwer
11 januari 2009, 15:08
afgelopen verloren ook toernooi voorbij
Klopt. Kroatie geeft dit niet meer uit handen. Zeker niet met de 3 zwakste tegenstanders in hun laatste 3 wedstrijden. Jammer, weer geeft Oranje het uit handen.
Jan Nagtzaam
11 januari 2009, 15:10
het wonder van Logono? hopelijk
Abe Brouwer
11 januari 2009, 15:45
het wonder van Logono? hopelijk
Hopelijk wel, maar dan zal Kroatie toch minstens 4 punten moeten verspelen in de laatste 3 wedstrijden. Maar de realiteit is dat Kroatie veruit het makkelijkste restprogramma heeft. We blijven hopen maar Oranje heeft het vandaag gewoon uit handen gegeven. Ze hebben het in ieder geval niet meer in de hand.
Abe Brouwer
11 januari 2009, 22:35
Mexico-China 4-2 en Spanje-Groot Brittannie 0-6. Ziet er naar uit dat Oranje en de Britten gaan uitmaken wie zilver krijgt en wie brons. Tenzij de Kroaten zich laten verrassen.
Redactie IJshockey.com
12 januari 2009, 10:30
Jong Oranje kan promotie naar Division I eigenlijk al bijna vergeten. De U20 van Nederland verloor zondagmiddag onverwachts van de leeftijdsgenoten uit Kroatië, waardoor de ploeg van Tommie Hartogs de promotiekansen niet meer in eigen hand heeft.
> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2668)
Wendy Tellers
12 januari 2009, 11:16
Helaas. Ik verwacht niet dat de Kroaten een steekje laten vallen.
Jammer voor Nardo dat hij nu voor niets zo'n zwaar programma met wedstrijden en reizen heeft.
Maar in ieder geval zal het ook voor hem een ervaring erbij zijn.
Gijs Pelzer
12 januari 2009, 13:27
Inmiddels 3-0 voor Nederland, doelpunten van Staats, Bruijsten en van Hulten.
Gijs Pelzer
12 januari 2009, 13:35
Het gaat ineens hard
4-0 Bakx
5-0 Bruijsten
6-0 Mens
Fintan Planting
12 januari 2009, 13:43
Het gaat ineens hard
4-0 Bakx
5-0 Bruijsten
6-0 Mens
Alweer twee goals voor Bruijsten. Gaat lekker bij hem...
Gijs Pelzer
12 januari 2009, 13:56
7-0 Van Sloun
Etienne Henrichs
12 januari 2009, 14:28
2e periode afgelopen..
8-0
wij 39 schoten op doel hun maar 7
Gijs Pelzer
12 januari 2009, 14:40
hattrick Buijsten: 9-0
Etienne Henrichs
12 januari 2009, 15:11
10-0 Van Lijden
Etienne Henrichs
12 januari 2009, 15:21
afgelopen
10-0 is de uitslag
Abe Brouwer
12 januari 2009, 22:10
Kroatie wint moeizaam met 5-4 van Spanje, daarvoor had Groot Brittannie al met 7-1 gewonnen van Mexico. Kroatie leidt met 9 punten terwijl Oranje en de Britten beide 6 punten hebben. Kroatie heeft nog 3 punten nodig voor promotie. Morgen is trouwens een rustdag.
Jan Nagtzaam
12 januari 2009, 23:38
Helaas. Ik verwacht niet dat de Kroaten een steekje laten vallen.
Jammer voor Nardo dat hij nu voor niets zo'n zwaar programma met wedstrijden en reizen heeft.
Maar in ieder geval zal het ook voor hem een ervaring erbij zijn.
Wat denk je.................zijn de tassen niet aangekomen.
Abe Brouwer
14 januari 2009, 20:05
Kroarie is door een 10-2 zege op Mexico niet meer te achterhalen en promoveert naar divisie 1.
Keedy Boonstra
15 januari 2009, 18:27
Laatste wedstrijd.. Nog 10 minuten te spelen... 4-3 voor engeland.
spannend dus!!
Keedy Boonstra
15 januari 2009, 18:29
53 minuut..5-3...
Abe Brouwer
15 januari 2009, 19:11
Oranje verliest met 5-4 van de Britten en moet henoegen genoegen met brons.
Dit lijkt me best wel een tegenvaller.
Redactie IJshockey.com
17 januari 2009, 12:10
Het Nederlands team onder 20 jaar heeft het WK in Logrono in Spanje afgesloten met een 5-4 nederlaag tegen de Britse leeftijdsgenoten. Eerder in de week was wel gewonnen van Spanje, waardoor Nederland met brons naar huis gaat.
> Lees het volledige artikel op IJshockey.com... (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2681)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.