PDA

View Full Version : Toch discussie Joep

Gerard van der Heide
17 december 2008, 10:46
We hebben dit forum ruim tien jaar geleden opgezet als een manier voor ijshockeysupporters om informatie uit te wisselen en op een leuke manier met elkaar te communiceren. Te vaak is dit forum echter een plek waar mensen menen hun frustraties te moeten uiten, andere gebruikers te moeten kleineren en er lekker op los te provoceren.

Daarbij laten gebruikers het duidelijk weten feitelijk geen enkele vorm van moderatie te accepteren. Alles moet schijnbaar maar kunnen. Dit leidt ertoe dat wij ons afvragen of er nog een toekomst is voor dit forum, want op deze manier willen wij eigenlijk niet verder.

Nadere mededelingen volgen nog.

Namens het bestuur van de Stichting Beheer IJshockey.com-domein,

Joep Meijsen
Voorzitter

Persoonlijk begrijp ik deze "frustratie" van jullie zijde, maar over het algemeen valt het in mijn optiek best mee. Het zijn vaak dezelfde mensen die zich schuldig maken aan het door jou genoemde. Daarbij steek ik ook hand in eigen boezem.

Maar misschien zijn jullie wel eens wat te soepel. Moderator is moderator, die maakt uit, of men het nu leuk vind of niet............dat is dan jammer.
Soms ontstaat er discussie waarom de 1 wel gebanned wordt en de ander voor een soort gelijk "vergrijp" niet wordt geschorst. Daar moet de moderator dan gewoon strenger in zijn. Geschorst en geen discussie, klaar is kees.

Ik zou het iig erg spijtig vinden om te stoppen met dit forum.

Dick van den Berg
17 december 2008, 11:07
Ik begrijp wel "een beetje" waar deze reactie vandaan komt....

Maak het niet moeilijker dan het is Joep, schors de verantwoordelijke(n) en ga gewoon verder!!

Ik zou het jammer vinden wanneer anderen de dupe worden van mijn uitspraken!!

Jan Hofstede
17 december 2008, 11:10
We hebben dit forum ruim tien jaar geleden opgezet als een manier voor ijshockeysupporters om informatie uit te wisselen en op een leuke manier met elkaar te communiceren. Te vaak is dit forum echter een plek waar mensen menen hun frustraties te moeten uiten, andere gebruikers te moeten kleineren en er lekker op los te provoceren.

Daarbij laten gebruikers het duidelijk weten feitelijk geen enkele vorm van moderatie te accepteren. Alles moet schijnbaar maar kunnen. Dit leidt ertoe dat wij ons afvragen of er nog een toekomst is voor dit forum, want op deze manier willen wij eigenlijk niet verder.

Joep Meijsen
Voorzitter

Persoonlijk begrijp ik deze "frustratie" van jullie zijde, maar over het algemeen valt het in mijn optiek best mee. Het zijn vaak dezelfde mensen die zich schuldig maken aan het door jou genoemde. Daarbij steek ik ook hand in eigen boezem.

Maar misschien zijn jullie wel eens wat te soepel. Moderator is moderator, die maakt uit, of men het nu leuk vind of niet............dat is dan jammer.
Soms ontstaat er discussie waarom de 1 wel gebanned wordt en de ander voor een soort gelijk "vergrijp" niet wordt geschorst. Daar moet de moderator dan gewoon strenger in zijn. Geschorst en geen discussie, klaar is kees.

Eens..
Bijzonder spijtig als dit forum stopt...

Laat ik als eerste zeggen, dat ik zeer veel respect heb voor alle vrijwilligers binnen IJshockey.com...

Dat het niet verder kan, op de manier zoals het forum het laatste jaar gebruikt wordt, mag ook duidelijk zijn..

Ik zou voorstellen, om een besloten forum te openen, voor een periode van 2 weken, waar alleen door de stichting IJshockey.com uitgenodigde leden kunnen discussieren... over hoe verder te gaan... En pas daarna als stichting een besluit nemen... Er zijn nog genoeg lichtpunten aan de horizon..

Gerrit Hof
17 december 2008, 11:14

Joep Meijsen
Voorzitter

het ijshockeyforum is gewoon slachtoffer van zijn eigen succes Gerard,ben bang dat het niet meer in de hand te houden is.
Ik zit ook al zowat van het begin op het forum,en ook toen was het zo nu en dan al van dik hout, maar was alles nog wel te overzien .
Maar omdat er zoveel meer gebruikers zijn lijkt het me ondoenlijk om tegenwoordig alles nog te modereren.
En dat het allemaal nog goed komt..... stel; je eens een voetbalforum voor waar bijv. Ajax en Feyenoord fans openlijk met elkaar een wedstrijd konden na 'forummen', met alle gebeurtenissen van dien.......
Ik hoop dat ijshockey.com het forum in de lucht houdt,maar vrees eerlijk gezegd het ergste.

Jan Hofstede
17 december 2008, 11:17
Ik begrijp wel "een beetje" waar deze reactie vandaan komt....

Maak het niet moeilijker dan het is Joep, schors de verantwoordelijke(n) en ga gewoon verder!!

Ik zou het jammer vinden wanneer anderen de dupe worden van mijn uitspraken!!

Zou wel zo fair zijn dat, voordat men over gaat tot schorsing, ook de kans wordt gegeven om een en ander toe te lichten..

Gerard van der Heide
17 december 2008, 11:24
het ijshockeyforum is gewoon slachtoffer van zijn eigen succes Gerard,ben bang dat het niet meer in de hand te houden is.
Ik zit ook al zowat van het begin op het forum,en ook toen was het zo nu en dan al van dik hout, maar was alles nog wel te overzien .
Maar omdat er zoveel meer gebruikers zijn lijkt het me ondoenlijk om tegenwoordig alles nog te modereren.
En dat het allemaal nog goed komt..... stel; je eens een voetbalforum voor waar bijv. Ajax en Feyenoord fans openlijk met elkaar een wedstrijd konden na 'forummen', met alle gebeurtenissen van dien.......
Ik hoop dat ijshockey.com het forum in de lucht houdt,maar vrees eerlijk gezegd het ergste.

Slachtoffer van eigen succes kan ik een beetje inkomen. Maar niet alle leden van het forum posten, vaak zijn het dezelfde mensen. Wel heb je gelijk dat dit aantal hoger is dan in de beginjaren.

Ik denk dat een vergelijk zoals jij noemt "Ajax-Feyenoord" eerlijk gezegd wat te ver gaat.

Gerrit Hof
17 december 2008, 11:30
Slachtoffer van eigen succes kan ik een beetje inkomen. Maar niet alle leden van het forum posten, vaak zijn het dezelfde mensen. Wel heb je gelijk dat dit aantal hoger is dan in de beginjaren.

Ik denk dat een vergelijk zoals jij noemt "Ajax-Feyenoord" eerlijk gezegd wat te ver gaat.

wat die Ajax-Feyenoord betreft, neem nou de afgelopen Tilb-Nijmegen, een normale comp.westrijd met helaas een redelijk ernstige blessure en het is al één en al infantiel gebral over en weer,wat gaat dit forum nog beleven met een evt.bekerfinale tussen beide teams?
Laat staan de play-offs...............:Bonk3:

Dick van den Berg
17 december 2008, 11:36
Zou wel zo fair zijn dat, voordat men over gaat tot schorsing, ook de kans wordt gegeven om een en ander toe te lichten..

Denk dat dat toch wel duidelijk is Jan.

Levi de Beer
17 december 2008, 11:40
Jaren geleden werden de gastenboeken in de ban gedaan... is nu het forum aan de beurt?

Tip... maak iemand moderator, waarbij zijn naam en afkomst (lees: woonplaats) niet bekend wordt gemaakt. Bij voorkeur iemand die niet in een van de ijshockeysteden woont!

Jan Hofstede
17 december 2008, 11:47
Denk dat dat toch wel duidelijk is Jan.

Ik denk dat 950 leden geen flauw benul hebben over het waarom Geleen supporters zo pissig zijn over de gang van zaken...

Ro Herregraven
17 december 2008, 11:47
Tip... maak iemand moderator, waarbij zijn naam en afkomst (lees: woonplaats) niet bekend wordt gemaakt. Bij voorkeur iemand die niet in een van de ijshockeysteden woont!

The Return Of Virturef!

Wie kent 'm nog?

Patrick van de Wijgert
17 december 2008, 12:09
Jaren geleden werden de gastenboeken in de ban gedaan... is nu het forum aan de beurt?

Nee hoor, zou mij geen ruk uitmaken om het te doen, met naam en toenaam, alleen dan niet posten op een forum.

Wel begrip voor de situatie, je moet tenslotte baas in eigen toko blijven.

Duidelijke regels en er kan geen correspondentie over plaatsvinden. Of je laat alles vrij

Het grootste probleem is de haat tussen bepaalde mensen gebaseerd op eigenlijk niets, en vooral interpretatie van zinnen die hier geschreven worden. En natuurlijk dat nogal eens, of beter gezegd meestal een in een thread 300x of meer dezelfde standpunten worden herhaald.

Respect is ver te zoeken, en mensen kunnen weinig of niets hebben. Dat kun je opvangen door regels, maar geen STASI praktijken er van maken.

Ruimte voor een discussie moet er altijd zijn, daar is het een forum voor.

Er is en blijft 1 regel die velen vergeten.
HET IS MAAR EEN SPELLETJE

Ivo Willems
17 december 2008, 12:11
Zou het erg zonde vinden als het forum opgedoekt zou worden, als er een strenger beleid zou komen, so be it. Kan ik mee leven. Maar er zijn genoeg forumbezoekers die zich keurig gedragen.

Het forum opdoeken zou juist voor deze groep een grotere / onterechte straf zijn. Hoop dat jullie het in ieder geval in overweging nemen.

Marcel de Groot
17 december 2008, 12:12
Ik denk dat 950 leden geen flauw benul hebben over het waarom Geleen supporters zo pissig zijn over de gang van zaken...

Joep weet dat inmiddels ook....... (als hij zijn pb gelezen heeft...)

Patrick van de Wijgert
17 december 2008, 12:16
Joep weet dat inmiddels ook....... (als hij zijn pb gelezen heeft...)
Spreek het dan uit wat er is of zwijg. Toch?
Er zal wel wat aan de hand zijn, terecht of onterecht, ik zou het niet weten, maar laat het dan wel weten.

Marcel de Groot
17 december 2008, 12:18
Spreek het dan uit wat er is of zwijg. Toch?
Er zal wel wat aan de hand zijn, terecht of onterecht, ik zou het niet weten, maar laat het dan wel weten.

Ik weiger om openbaar mensen te schaden. Ook al hebben ze dat aan zichzelf te danken. Daar ga IK niet aan beginnen.

Geert van der Meulen
17 december 2008, 12:19
Waarom zou je stoppen met dit forum. De meeste mensen gedragen zich keurig. Er zijn anderen die zich misschien eens wat laten gaan, maar op zich zijn dat de kwaadsten ook niet.
Stel duidelijke regels op: geen scheldwoorden, geen rascistische uitingen. Verminder het aantal fora en wijs wat meer moderatoren aan. Als je iemand schorst maak dan iedereen duidelijk wat de beweegredenen zijn. Maak ook duidelijk dat de eigenaars van het forum de regels opstellen.

Luitzen van der Heide
17 december 2008, 12:50
Overigens ben ik zelfs van mening dat indien je het forum over het geheel genomen ziet het zeker zo slecht nog niet is.

Uiteraard de uitwassen en scheldkannonades kunnen mij ook gestolen worden. Wat ik nog het meest belangrijk vindt is dat een aantal mensen -daaronder reken ik ook maar mijzelf- ook een aanzienlijk stuk van hun vrijetijd steken in het schrjven van stukjes of het aangeven van informatie.

Niet in de laatste plaats denk ik dat binnen de ijshockeywereld wel een verruwing aan het optreden is. Maar ook hier denk ik dat het een onderdeel van de maatschappelijke problematiek betreft. Als ik soms hoor hoe bijvoorbeeld mijn eigen zoon omgaat met -en dat zijn dan zijn eigen woorden- zijn beste vriend dan denk ik wel eens hoe het kan dat deze knapen nog vrienden van elkaar zijn.
Mogelijk heeft het te maken met de uitbanning van non-verbale technieken. Misschien heeft het zelfs wel te maken met geldingsdrang of overheersingsmentaliteit. Het is mij in ieder geval niet duidelijk.

Wat echter het belangrijkste van alles mag worden genoemd is dat ook hier blijkbaar de meerderheid buitenspel dreigt te worden gezet door de minderheid.

Let wel indien het forum geen onderdeel meer zou zijn van .com wat is dan nog de feitelijke waarde van een site waarop al het Nederlandse IJShockey kan worden gelezen. De nieuwswaarde is immers dan nog slechts gebaseerd op de enkele tijd dat de moderators kunnen wijden aan deze site. Niet dat dit op dit moment onvoldoende zou zijn. Maar juist het forum en de daarin door serieuze posters geplaatste content maakt het voor mij aantrekkelijk om naar de site .com te blijven komen.

Michael Immerzeel
17 december 2008, 13:17
verwijder iemand gewoon die zich steeds weer op een verkeerde manier uitlaat...

Gerard van der Heide
17 december 2008, 13:19
wat die Ajax-Feyenoord betreft, neem nou de afgelopen Tilb-Nijmegen, een normale comp.westrijd met helaas een redelijk ernstige blessure en het is al één en al infantiel gebral over en weer,wat gaat dit forum nog beleven met een evt.bekerfinale tussen beide teams?
Laat staan de play-offs...............:Bonk3:

Daar had men toch als moderator wel wat aan kunnen doen dunkt mij.
Thread stoppen en/of buiten proportionele postings verwijderen en schorsen daar waar nodig. Van mij hoeft er geen uitleg bij waarom iemand geschorst wordt. Men kan er vanuit gaan dat men tegen de huisregels heeft gehandeld.

Plaats eens een reactie op een nieuwsartikel in de telegraaf. Die worden vooraf al gemoderate en wanneer men de huisregels overtreedt komt de reactie niet op het web van de telegraaf. Men krijgt slechts een mail dat de huisregels zijn overtreden, that's it.

Wendy Tellers
17 december 2008, 13:28
Inderdaad slachtoffer van zijn eigen succes.
Moet je eens kijken hoeveel leden er bij zijn gekomen.
Misschien deden ze wel al langer meelezen, maar de actieve leden zijn de laatste tijd enorm gestegen.
Helaas ook met het gevolg dat ik al een hele tijd een aantal serieuze forumleden niet meer hier heb gezien.

Kom op jongens. Wees nou eens normaal, schrijf normaal, reageer normaal.
Zo niet: eraf flikkeren en niet meer toelaten.

Wendy Tellers
17 december 2008, 13:31
verwijder iemand gewoon die zich steeds weer op een verkeerde manier uitlaat...
Precies wat ik bedoel.
Wordt het meteen een stuk leuker en serieuzer hier.

Dick van den Berg
17 december 2008, 13:32
Nee hoor, zou mij geen ruk uitmaken om het te doen, met naam en toenaam, alleen dan niet posten op een forum.

Wel begrip voor de situatie, je moet tenslotte baas in eigen toko blijven.

Duidelijke regels en er kan geen correspondentie over plaatsvinden. Of je laat alles vrij

Het grootste probleem is de haat tussen bepaalde mensen gebaseerd op eigenlijk niets, en vooral interpretatie van zinnen die hier geschreven worden. En natuurlijk dat nogal eens, of beter gezegd meestal een in een thread 300x of meer dezelfde standpunten worden herhaald.

Respect is ver te zoeken, en mensen kunnen weinig of niets hebben. Dat kun je opvangen door regels, maar geen STASI praktijken er van maken.

Ruimte voor een discussie moet er altijd zijn, daar is het een forum voor.

Er is en blijft 1 regel die velen vergeten.
HET IS MAAR EEN SPELLETJE

Je weet wat ze over respect zeggen he?

Dat moet je verdienen....

Geert van der Meulen
17 december 2008, 13:32
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet veel interesse meer had om te posten. Ik baal van de mensen die op dit forum menen de dienst uit te kunnen maken. Van mensen die anderen een schorsing proberen aan te smeren, van mensen die anderen veroordelen zonder ze te kennen. Ik baal er van.
Ik vind wel dat je bij een schorsing duidelijk moet aangeven waarom je dat doet. Het is anders dan reageren op een artikel bij de Telegraaf en of LC. Het gaat hier immers om discussieren? Als daar voor ieder antwoord eerst een moderator tussen moet zitten is het volgens mij geen discussie meer. Bovendien, wordt het modereren dan geen dagtaak? :)

Dick van den Berg
17 december 2008, 13:35
Waarom zou je stoppen met dit forum. De meeste mensen gedragen zich keurig. Er zijn anderen die zich misschien eens wat laten gaan, maar op zich zijn dat de kwaadsten ook niet.
Stel duidelijke regels op: geen scheldwoorden, geen rascistische uitingen. Verminder het aantal fora en wijs wat meer moderatoren aan. Als je iemand schorst maak dan iedereen duidelijk wat de beweegredenen zijn. Maak ook duidelijk dat de eigenaars van het forum de regels opstellen.

Als je iemand schorst maak dan iedereen duidelijk wat de beweegredenen zijn.

Dan zijn we al een heel stuk verder!

Bovendien helpt een lijn trekken ook behoorlijk.

Wim Noortman
17 december 2008, 13:35
Ben nu een paar jaar lid van het forum en heb altijd vol belangstelling (haast) alles gelezen. Was eerst vanuit Belgie lid en nu als lid van een van de Nederlandse clubs. Het niveau van de topics, discussies en het woordgebruik is helaas drastisch omlaag gegaan en veel topics hebben nog maar weinig met ijshockey te maken. Lijkt wel of persoonlijke vetes uitgevochten moeten worden op dit openbare medium en het lijkt er vaak op dat een aantal forum leden aan anderen willen laten zien hoe goed ze wel kunnen schelden, welke rare woorden ze weten en/of hoe intelligent ze wel niet zijn. Houd mijn hart vast als dit ook vaders en moeders zijn; wat moet er toch van onze jeugd worden........Mijn inziens moet het forum niet gesloten worden, waarom de goeden onder kwaden laten lijden. Pak de vervuilers van het forum en de goede reputatie van het ijshockey en de clubs gewoon aan; verbannen van het forum als er gescholden wordt, als er onwelvoegelijke taal wordt gebruikt en als mensen elkaar verbaal naar het leven staan!

Johan van der Donk
17 december 2008, 13:36
De meerderheid van de reacties gaan over het zelfde, namelijk: Duidelijke regels voor iedereen en de zelfde straffen voor de zelfde vergrijpen voor iedereen.
"Gelijke monniken gelijke kappen" dus.

Verder zou het jammer zijn als het forum zou verdwijnen.

Dick van den Berg
17 december 2008, 13:39
Ben nu een paar jaar lid van het forum en heb altijd vol belangstelling (haast) alles gelezen. Was eerst vanuit Belgie lid en nu als lid van een van de Nederlandse clubs. Het niveau van de topics, discussies en het woordgebruik is helaas drastisch omlaag gegaan en veel topics hebben nog maar weinig met ijshockey te maken. Lijkt wel of persoonlijke vetes uitgevochten moeten worden op dit openbare medium en het lijkt er vaak op dat een aantal forum leden aan anderen willen laten zien hoe goed ze wel kunnen schelden, welke rare woorden ze weten en/of hoe intelligent ze wel niet zijn. Houd mijn hart vast als dit ook vaders en moeders zijn; wat moet er toch van onze jeugd worden........Mijn inziens moet het forum niet gesloten worden, waarom de goeden onder kwaden laten lijden. Pak de vervuilers van het forum en de goede reputatie van het ijshockey en de clubs gewoon aan; verbannen van het forum als er gescholden wordt, als er onwelvoegelijke taal wordt gebruikt en als mensen elkaar verbaal naar het leven staan!

Pfff dat was een lange zin...

Natuurlijk is het wel waar wat je schrijft, maar heb je je ook al eens afgevraagd waarom en vooral waar die vetes ontstaan?

Ook ben ik het met je eens dat zgn vervuilers verwijders moeten worden.

Luitzen van der Heide
17 december 2008, 13:48
Pfff dat was een lange zin...

Natuurlijk is het wel waar wat je schrijft, maar heb je je ook al eens afgevraagd waarom en vooral waar die vetes ontstaan?

Ook ben ik het met je eens dat zgn vervuilers verwijders moeten worden.

Dat kan ook vooral te maken hebben met het al maar door blijven gaan en gaan en gaan. Op enig moment moet er toch ook een vorm van realiteit ontstaan waarbij degenene -zeg maar hardliners- die elkaar continu bestoken met niets anders dan een herhaling van zetten het gevoel krijgen dat ze roepen in het luchtledige?

Zo heb ik dat nu bijvoorbeeld bij de laatse postings die jij plaatst Dick. Ik begrijp je argument, zou het zelfs misschien blijven ondersteunen, maar door continu de verhulde of onverhulde verwijzingen neer te zetten begin ik steeds meer een andere mening te krijgen.

Je doet daarmee datgene waarvoor je vecht geen goed. Sterker nog je bereikt vaak het tegenover gestelde van de feitelijk redenen om iets te vinden.

Wim Noortman
17 december 2008, 13:59
Er stonden wel degelijk "puntjes" tussen.........

Wie weet brengt het nieuwe jaar goede voornemens en laat iedereen zijn "dierlijke" en andere "lust" gevoelens achter in 2008 en beginnen we met een schone lei. Wraak en haat zijn slechte raadgevers, ook het pronken met lichaamsdelen en vermeende intellegentie kan nooit leiden tot constructieve dingen, kijk maar om je heen! Sluit de rijen en eruit met de vervuilers!

Johan van der Donk
17 december 2008, 14:01
Er stonden wel degelijk "puntjes" tussen.........

Wie weet brengt het nieuwe jaar goede voornemens en laat iedereen zijn "dierlijke" en andere "lust" gevoelens achter in 2008 en beginnen we met een schone lei. Wraak en haat zijn slechte raadgevers, ook het pronken met lichaamsdelen en vermeende intellegentie kan nooit leiden tot constructieve dingen, kijk maar om je heen! Sluit de rijen en eruit met de vervuilers!

Euh er is één dierlijke lust waar ik niet zo makkelijk afstand van doe Wim :)
Mag ik die dan houden? :goodman:

Theo Appelhof
17 december 2008, 14:03
Kijk onze geliefde sport is een sport met EMOTIE.

Het club belang staat bij een grote groep supporters vooraan.

Dat je in een Emotionele bui wel eens wat post alla dat is re begrijpen.

BV de Kwestie met Rick Wijnen van de devils.

Maar er is dus ook een grens kwa menselijkheid.

En ik vind dus dat die grens bepaald moet worden door de mensen die er voor zorgen dat dit forum draait.

Want ja vind het wel leuk om via deze weg nieuws en dat soort zaken te horen(lezen).

Dus hoop ik dat er het begrip komt van de mensen die er op dit forum zijn.

Groetjes Theo.

Gerard van der Heide
17 december 2008, 14:09
Kijk onze geliefde sport is een sport met EMOTIE.

Het club belang staat bij een grote groep supporters vooraan.

Dat je in een Emotionele bui wel eens wat post alla dat is re begrijpen.

BV de Kwestie met Rick Wijnen van de devils.

Maar er is dus ook een grens kwa menselijkheid.

En ik vind dus dat die grens bepaald moet worden door de mensen die er voor zorgen dat dit forum draait.

Want ja vind het wel leuk om via deze weg nieuws en dat soort zaken te horen(lezen).

Dus hoop ik dat er het begrip komt van de mensen die er op dit forum zijn.

Groetjes Theo.

Iedere liefhebber van wat voor sport dan ook heeft te maken met emotie. En ja, tuurlijk wordt er in een emotionele bui wel eens wat geroepen. Ik denk ook niet dat dit nu het specifieke probleem is.

De kwestie Rick van Wijnen heeft in de postig daarover weinig constructiefs. Het is over en weer voeren van uiteindelijk zinloos gelul.

Ik sluit me derhalve bij Dhr. Noortman aan... sluit de rijen en eruit met de vervuilers.

Wim Noortman
17 december 2008, 14:13
Johan, heb er ook zo een paar maar die houd ik voor me en zijn voor prive gebruik! Je weet wat ik bedoel. Emotie hoort bij sport en we denken of zeggen allemaal wel eens wat, maar het moet wel beschaafd blijven......................(oeps)

Piet de Kort
17 december 2008, 14:13
Iedere liefhebber van wat voor sport dan ook heeft te maken met emotie. En ja, tuurlijk wordt er in een emotionele bui wel eens wat geroepen. Ik denk ook niet dat dit nu het specifieke probleem is.

De kwestie Rick van Wijnen heeft in de postig daarover weinig constructiefs. Het is over en weer voeren van uiteindelijk zinloos gelul.

Ik sluit me derhalve bij Dhr. Noortman aan... sluit de rijen en eruit met de vervuilers.

Gerard, de grote vraag: wanneer ben je een vervuiler????? :goodman:

Dick van den Berg
17 december 2008, 14:16
Dat kan ook vooral te maken hebben met het al maar door blijven gaan en gaan en gaan. Op enig moment moet er toch ook een vorm van realiteit ontstaan waarbij degenene -zeg maar hardliners- die elkaar continu bestoken met niets anders dan een herhaling van zetten het gevoel krijgen dat ze roepen in het luchtledige?

Zo heb ik dat nu bijvoorbeeld bij de laatse postings die jij plaatst Dick. Ik begrijp je argument, zou het zelfs misschien blijven ondersteunen, maar door continu de verhulde of onverhulde verwijzingen neer te zetten begin ik steeds meer een andere mening te krijgen.

Je doet daarmee datgene waarvoor je vecht geen goed. Sterker nog je bereikt vaak het tegenover gestelde van de feitelijk redenen om iets te vinden.

Wanneer we alles blijven doodzwijgen zal er nooit iets veranderen Luitzen.
Natuurlijk weet ik dat mijn posting niet door de beugel kan.

Ik wil wel de hoop uitspreken dat het forum gewoon online blijft...met of zonder mij, dat is niet belangrijk.

Remco Bambacht
17 december 2008, 14:17

Precies! Want in die discussie Rick Wijnen/Don Nichols staat bijna geen zinnige posting? Wat moeten de moderators dan doen? Elke onzinnige posting verwijderen en alle domme gebruikers schorsen? Dan breekt volgens mij helemaal de pleuris los.

Ton de Bruin
17 december 2008, 14:19
Piet,
om te beoordelen of iemand een vervuiler is.

Hoe je allen maar naar statestieken te kijken onder zijn avatar

Heeft bedankt: 29
Is bedankt: 98 (78 posts)

Dan wordt er genoeg duidelijk lijkt mij.

Voor de duidelijk heid (lol)

Roger W. de Groot
17 december 2008, 14:29
Precies! Want in die discussie Rick Wijnen/Don Nichols staat bijna geen zinnige posting? Wat moeten de moderators dan doen? Elke onzinnige posting verwijderen en alle domme gebruikers schorsen? Dan breekt volgens mij helemaal de pleuris los.

Het wordt nog lastiger als 'journalisten' mee gaan doen aan de nzinnigheid.

Johan van der Donk
17 december 2008, 14:30
Johan, heb er ook zo een paar maar die houd ik voor me en zijn voor prive gebruik! Je weet wat ik bedoel. Emotie hoort bij sport en we denken of zeggen allemaal wel eens wat, maar het moet wel beschaafd blijven......................(oeps)

Natuurlijk ben ik beschaafd tijdens zoiets ik zou niet weten waarom dan zou moeten schelden ;)

Maar ik snap wat je bedoelt ::thumbsup::

Luitzen van der Heide
17 december 2008, 14:30

Dat is uiteraard ontzettend moeilijk te beoordelen. Maar een welles nietes spelletje is natuurlijk weinig constructief. Zo ook is het continu herhalen van zetten mijn inziens onredelijk.

Waar het om gaat is mijn inziens de vraag wat ons er toch elke keer weer toe brengt om het laatste woord te willen hebben.

Het laatste woord is namelijk meestal niet de bevestiging van een feit maar enkel datgene waar de meerderheid allang niet meer op wenst te reageren.

Remco Bambacht
17 december 2008, 14:31
Het wordt nog lastiger als 'journalisten' mee gaan doen aan de nzinnigheid.

Wie dan?

Piet de Kort
17 december 2008, 14:32
Piet,
om te beoordelen of iemand een vervuiler is.

Hoe je allen maar naar statestieken te kijken onder zijn avatar

Dan wordt er genoeg duidelijk lijkt mij. Voor de duidelijk heid (lol)

Ik snap je grappigheid! Toch ben ik het niet met je eens, Ton. Niet alle berichten waren voor de lol/fun!

Een discussie op je pc voeren is gewoon moeilijk! Het is altijd een discussie waarbij iedereen zich mee kan bemoeien! Vaak zie je allerlei meningen overal vandaan komen. Het voordeel is wel: wanneer je de desbetreffende schrijver persoonlijk kent! Niet noodzakelijk maar wel makkelijk om iets te begrijpen!
Gelukkig hebben voortaan qoutes, zodat het helemmaal geen zootje word.
Ik ben van mening dat iedereen die het forum leest of erop schrijft NU wel goed doordrongen moet zijn, dat de maat bereikt is!
Ik hoop wel dat het forum niet sluit, ik vind het nog steeds een heel tof medium!

Remco Bambacht
17 december 2008, 14:32
Dat is uiteraard ontzettend moeilijk te beoordelen. Maar een welles nietes spelletje is natuurlijk weinig constructief. Zo ook is het continu herhalen van zetten mijn inziens onredelijk.

Waar het om gaat is mijn inziens de vraag wat ons er toch elke keer weer toe brengt om het laatste woord te willen hebben.

Het laatste woord is namelijk meestal niet de bevestiging van een feit maar enkel datgene waar de meerderheid allang niet meer op wenst te reageren.

Kortom: het kwaliteit van dit forum is voor 100% afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikers.

Gerard van der Heide
17 december 2008, 14:33

Pietje, is dat niet een beetje vragen naar de bekende weg? Iedereen heeft toch ergens wel een gevoel van normen en waarden en fatsoen?

Elk mens draagt de waarden van de samenleving in zich. Het is niet zo dat je de waarden zelf moet bedenken of dat anderen dat voor jou moeten doen. Jij bent de waarden en jij voegt met je leven misschien ook wel waarde aan die waarden toe.

Maar vervolgens zijn wij ook sociale wezens en staan wij voor de uitdaging hoe wij ons met elkaar willen verbinden. Er zijn bepaalde regels, afspraken nodig om het intermenselijk verkeer mogelijk te maken. We zijn niet allemaal lieverdjes en er zijn ook mensen die zich nergens wat van aantrekken.

Integriteit is belangrijker dan dat je je keurig volgens de regels gedraagt. Als er onheuse bejegeningen worden geuit, moet de moderator daar natuurlijk tegen optreden. Maar je ziet - en dat is ook het groeiende probleem - dat postings individualistisch en soms krenkender worden. Iedereen voelt op zijn klompen aan dat er iets niet juist is. Het gaat hier ook om zelfopvoeding en om integriteit.

Gerard van der Heide
17 december 2008, 14:35

Thread sluiten Remco.

Piet de Kort
17 december 2008, 14:37
Iedereen heeft toch ergens wel een gevoel van normen en waarden en fatsoen?

Klopt, doch bij iedereen is dat verschillend, Gerard! De meesten op dit forum hebben wel de zelfde mate van normen, waarden en fatsoen denk ik! Een ander gedeelte heeft een ander maatstaaf hierin. Die zul je moeten kwijt raken!

Luitzen van der Heide
17 december 2008, 14:40
Kortom: het kwaliteit van dit forum is voor 100% afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikers.

Helemaal mee eens Remco. Maar daarmee is het vervolgens bij mij niet zo dat de het percentage van de kwaadwillende posters zou moeten inhouden dat deze groep het niveau van de goedwillende posters naar beneden haalt.

Een scheidslijn is uiteraard moeilijk te maken. Maar is toch denkelijk erg nodig omdat het zelfregulerend karakter van het forum lijkt te zijn afgenomen.

Jan van Son
17 december 2008, 14:50
Zoals de maatschappij verhard gebeurt dit ook op het forum, ieder normaal denkend mens is daar niet blij mee, maar dit forum heeft mij toch meer positiefs op geleverd bv ooit eens iemand voor oetlul uitgemaakt ,waar ik nu bij thuis of uit wedstrijden een lekker pilsje mee drink. Verder door het forum meer en positief contact met de supporters van de tegenstander. En ach als het netjes gebeurd elkaar stangen moet gewoon kunnen en degene die met modder gaan smijten zielig negeren en eventueel uitsluiten Zou het zonde vinden als het forum gaat stoppen.

Roger W. de Groot
17 december 2008, 15:12
Het oordeel van de mod is gewoon wet, simpel. Als je dat niet aanstaat moet je gewoon ophoepelen. Discussies wie wel of geen ban verdient, doe je maar middels pb, maar ga geen mods openbaar afvallen die veel vrije tijd opgeven om ons te laten discussieren over ijshockey. Ik kan me goed voorstellen dat ze het commentaar helemaal beu zijn. Hou jezelf eens een spiegel voor en vraag je af hoe het zover heeft kunnen komen. En zet dan voor de ene keer dat ego van je eens opzij!!
Het aantal actieve forumleden is gestegen en kwantiteit komt de kwaliteit meestal niet ten goede op een forum. Zo kwam ik gister een nieuw forumlid tegen genaamd Joost Geutjes. Zijn eerste posting:

wie ricky ramd, ramd nijmegu
wie nichols steunt moet eerst maar even gaan poepen.
liefst wil ik da jong nie meer in nijmegu zien

Dit is geen uitzondering, zo kunnen we de laatste tijd wel meer van dat soort postings naar boven halen. We zijn het er toch allemaal mee eens dat je zo iemand na zijn 1e posting toch gewoon gelijk kan verwijderen? (ik gebruik het maar als voorbeeld, hou me ten goede) Helaas is een strenge forumpolizei nodig hedendaags...

Jan Hofstede
17 december 2008, 15:17
Het oordeel van de mod is gewoon wet, simpel. Als je dat niet aanstaat moet je gewoon ophoepelen. Discussies wie wel of geen ban verdient, doe je maar middels pb, maar ga geen mods openbaar afvallen die veel vrije tijd opgeven om ons te laten discussieren over ijshockey. Ik kan me goed voorstellen dat ze het commentaar helemaal beu zijn. Hou jezelf eens een spiegel voor en vraag je af hoe het zover heeft kunnen komen. En zet dan voor de ene keer dat ego van je eens opzij!!
Het aantal actieve forumleden is gestegen en kwantiteit komt de kwaliteit meestal niet ten goede op een forum. Zo kwam ik gister een nieuw forumlid tegen genaamd Joost Geutjes. Zijn eerste posting:

Dit is geen uitzondering, zo kunnen we de laatste tijd wel meer van dat soort postings naar boven halen. We zijn het er toch allemaal mee eens dat je zo iemand na zijn 1e posting toch gewoon gelijk kan verwijderen? (ik gebruik het maar als voorbeeld, hou me ten goede) Helaas is een strenge forumpolizei nodig hedendaags...

Roger,

Klein vraagje...

Ben jij van mening dat dat de abusecommissie altijd neutraal moet zijn en comform de regels moet handelen.., en zich nooit mag laten beinvloeden door derden...??

Roger W. de Groot
17 december 2008, 15:24
Roger,

Klein vraagje...

Ben jij van mening dat dat de abusecommissie altijd neutraal moet zijn en comform de regels moet handelen.., en zich nooit mag laten beinvloeden door derden...??

Daar ben ik het volledig mee eens. Maar het wereldje is zo klein dat je aan enige beinvloeding niet ontkomt. Toch vertrouw ik erop dat er naar eer en geweten gehandeld wordt door de abusecommissie en dat zij hun best doen zo neutraal mogelijk te blijven.
Bepaalde zaken die in tekst zijn geschreven kunnen door mensen op verschillende manieren geinterperteerd worden. Hier begint het welles-nietes verhaal. Ik vind de abuse-commissie van dusdanig niveau dat ik denk dat hun beslissingen wel overwogen zijn. Dat ook zij fouten maken, is ze vergeven, het blijft immers mensenwerk.
Maar publiekelijk de mods afbreken, vind ik gewoon not done!

Hans Maertzdorff
17 december 2008, 16:19
Na alles ff doorgespit te hebben, wil ik toch ff reageren.
Het forum moet ten alle tijden blijven, met of zonder mij, ik respecteer zeer het werk wat oa Fintang en Joep hier uitvoeren.
De directe aanleiding voor het hele gebeuren nu ligt ook gedeeltelijk bij mij, maar ook wat er in het verleden gebeurt is met anderen , het is nl al langer aan het broeien hier op het forum.
Na mijn waarschuwing voor v......, kreeg ik gisteren een berisping voor j......, voor mij beiden normale woorden, die ik ook niet als belediging of bedreiging heb willen uiten, dat heb ik ook tegen Fintang via pb verteld, maar hij vond het toch nodig om mij te berispen en dat is zijn geod recht.
Ik blijf erbij dat deze woorden moeten kunnen, maar wie ben ik?
Ik zal in het vervolg 10 keer denken voordat ik ietts typ, maar na een wedstrijd kan ik wel eens in een emotionele bui dingen schrijven die te ver gaan, maar thats me, dat doe ik ook op mijn werk, ik zeg wat ik wil zeggen ten alle tijde en tegen iedereen.

Emile Joosten
17 december 2008, 17:07

Voeg daaraan toe dat er op het forum niet gediscussieerd wordt over opgelegde sancties en sta niet toe dat er door forummers gevraagd wordt om een gele of rode kaart voor een ander (laat dat maar aan de voetballers over). Degene die geschorst worden moeten wel persoonlijk een korte uitleg krijgen waarom zij geschorst zijn.

Michel Hulshof
17 december 2008, 17:09
Wat een ophef allemaal.
Op de fora waar ik kom/kwam is er bij registratie al enigszins bekend wat de "huis"regels zijn door het ontbreken van dit soort regels zijn er altijd mensen zijn die willen kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Ook met regels zul je dit houden, maar is men van te voren gewaarschuwd!
Nog niet zo lang geleden dat ik hier lid was kreeg ik een conflict, waarop ik Fintan mailde voor het opheffen van mijn account.
Immers er moet toch een persoon de wijste zijn.
Nadat ik gevraagd ben om foto's te gaan maken van de Hajé Flyers heb ik mij weer aangemeld dit om enkel vanuit Friesland wat foto's te plaatsen zoals vele andere fotografen hier ook doen.
Verder heb ik mijzelf voorgenomen om zo min mogelijk in discussie te gaan en mij afzijdig te houden van discussies.
Af en toe lees ik wel mee, maar merk dat er uit verschillende kampen met modder gegooit word en zodoende bepaalde mensen al dan niet direct of indirect uit de tent gelokt worden.
Een conversatie op het internet is toch anders dan in het echt en veelal is men in het echt vele malen toleranter ( er zijn uitzonderingen ) in discussies.
De communicatie op het internet gebeurt veelal zonder gezichtsuitdrukkingen en de toon in de discussie word veelal gevormd door hoe je het zelf opvat. Hoe een ander het brengt kan enigszins veranderd worden door de brenger door gebruik van emoticons, echter kan een overmatig gebruik hiervan vaak gezien worden als provocatie en aanstekerij.

Forumregels en een strengere controle op inhoud zou een hoop schelen daar aan vastgekoppeld een kaart systeem voor lichte overtredingen geel, zware overtredingen rood ( flamewars,bedreigen, schelden, slingeren met krachttermen etc,etc ) ( geel kan dienen als een waarschuwing om in te binden en heeft verder weinig consequenties en rood is voor grove overtredingen waarbij een max van een aantal rode kaarten opgesteld word, met tussentijds een ban van een bepaalde periode alvorens er een permanente ban volgt bij het bereiken van de limiet of na beoordeling van een uilating zou een admin of moderator over kunnen gaan tot een vervroegde ban het is overigens maar een idee )
Werkt dit niet dan kan ik mij voorstellen dat de hele boel opgedoekt word, immers iedere keer dat gezeik over je heen krijgen terwijl je met goeie bedoelingen een mogelijkheid bied om online te kunnen discussiëren gaat ook niet werken.

Davy van Est
17 december 2008, 18:30
Het oordeel van de mod is gewoon wet, simpel. Als je dat niet aanstaat moet je gewoon ophoepelen. Discussies wie wel of geen ban verdient, doe je maar middels pb
dat is een doelpunt,geen inkoppertje meer

Rudy Bouquet
17 december 2008, 22:03
Als het ijshockeyforum tien jaar bestaat heb ik er zo’n negen bewust meegemaakt. Het was het seizoen 1999-2000 het eerste jaar Boretti Tijgers. Inmiddels zijn wij negen jaar verder en kan ik zeggen dat er bijna geen dag voorbijgaat dat ik op het forum kijk of er wat op schrijf. In die negen jaar hebben veel forummers een gezicht gekregen en dat maakt het nog leuker om uitwedstrijden te bezoeken. Hier een praatje, daar een biertje, daar een beetje opwinding en daar weer even samen lachen.

Alle forumjaren zonder echte vastgestelde regels waar vrijheid van meningsuiting hoogtij vierde. En vrije meningsuiting is het grootste goed dat wij op een forum moeten bewaren. Maar vrije meningsuiting betekent ook een grotere verantwoordelijkheid om als forummer maar niet alles te schrijven. Vrijheid van meningsuiting vraagt meer discipline dan sommigen lief is. Het betekent ook niet het recht om verbaal de “oorlog” aan te gaan, door te proberen een andere forummer, een moderator, een bestuurslid van een club, een speler, een coach of supporters van een andere club te vernederen of te beledigen. Het staat lijnrecht tegenover het vernederen of beledigen van mensen of groepen op grond van affiniteit met een club of een stad.

Een ijshockeyforum dat al die tijd geen regels heeft gekend anders dan gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan, dat is toch het mooiste wat er is. Dit ijshockeyforum biedt allerlei mogelijkheden om het plezier in de sport op een schriftelijke wijze met elkaar te delen. Zijn we het eens dan hebben we geen discussie maar hebben we het genot van een gezamenlijke visie. Zijn we het niet eens dan hebben we een schriftelijk gesprek op basis van argumenten en een overtuiging.
En natuurlijk hebben we allemaal onze voorkeur en chauvinisme, maar dat mag het respect voor elkaar, voor de andere club en voor de discussie toch niet in de weg staan.
De kracht van een forum zit hem niet in de spelregels, maar in de wijze hoe wij met elkaar omgaan……!

Puk Daniels
17 december 2008, 22:33

Vind ik erg kort door de bocht. In een eerdere posting had je het over onzinnige postings en domme gebruikers, nu over kwaliteit.
Niet iedereen kan postings schrijven die in de ogen van iedereen zinnig zijn, niemand kun je kwalijk nemen dat hij dom is (als hij/zij dat al is) en dus kun je geen enkele gebruiker op basis van kwaliteit wel of niet geschikt achten voor het forum.

Na een paar jaar op het forum ben ik van mening dat het puur en alleen om gedrag gaat wanneer er onheus en kwetsend wordt gepost. Gedrag, soms gestuurd door emoties direct na afloop van een wedstrijd, maar vaker vooral be?nvloed door ellenlang doorgevoerde discussies waarin alles al meerdere malen is geschreven en waardoor bepaalde mensen door grover worden taalgebruik menen hun gelijk te kunnen halen.
Daarbij nog een dosis onbegrip en woorden als "jankerd", die eerst wat plagerig werden gebruikt, maar die door niet-insiders als scheldwoord worden geinterpreteerd en weer een reactie uitlokken.

Dus voor het voortbestaan van het forum:
Of je dom of slim bent, goed of gebrekkig schrijft, dat maakt allemaal niet uit.
Het gaat erom dat je op een respectvolle manier met elkaar kan en wilt discussieren.

Roger W. de Groot
17 december 2008, 22:48
Ik hoef niks meer te verzinnen voor mijn kerst toespraak, ik kan het zo van het forum plukken. Bedankt mannen! :)

Emile Joosten
17 december 2008, 23:24
Jij kunt ook beter plaatjes gaan draaien (thuis dan h?)!!

Roger W. de Groot
17 december 2008, 23:40
Jij kunt ook beter plaatjes gaan draaien (thuis dan h?)!!

Sorry Emile, maar jou muzieksmaak (Gradje Damen, Marianne Weber) past niet bij een ijshockeywedstrijd...

Joep Meijsen
18 december 2008, 08:35
Een aantal van de hier geplaatste reacties geven in ieder geval aan dat de boodschap over aan het komen is. De oproep om regels en striktere moderatie is wel een tikkeltje ironisch, aangezien eerdere pogingen hiertoe over het algemeen zijn gestrand op massaal protest van de forumgebruikers. Ik ben ook benieuwd hoe deze personen hierover denken als ze zelf gemodereerd worden.

Vooralsnog neig ik er wel toe om dit forum nog een laatste kans te geven, al doe ik dat eigenlijk wel met tegenzin. Daarbij zouden dan een aantal heldere gedragsregels moeten worden gesteld, waarna ik een beroep zal moeten doen op de goedwillende forumdeelnemers om te helpen dit forum leefbaar te houden. Ik kom hier later op terug.

Jan Hofstede
18 december 2008, 09:46
Een aantal van de hier geplaatste reacties geven in ieder geval aan dat de boodschap over aan het komen is. De oproep om regels en striktere moderatie is wel een tikkeltje ironisch, aangezien eerdere pogingen hiertoe over het algemeen zijn gestrand op massaal protest van de forumgebruikers. Ik ben ook benieuwd hoe deze personen hierover denken als ze zelf gemodereerd worden.

Vooralsnog neig ik er wel toe om dit forum nog een laatste kans te geven, al doe ik dat eigenlijk wel met tegenzin. Daarbij zouden dan een aantal heldere gedragsregels moeten worden gesteld, waarna ik een beroep zal moeten doen op de goedwillende forumdeelnemers om te helpen dit forum leefbaar te houden. Ik kom hier later op terug.

Joep,

Dit forum is van de Stichting IJshockey.com.... Jullie hebben aan de hand van een doelstelling dit forum gestart... Jullie bepalen dus welke normen en waarden gehanteerd worden... En ja Joep, dat kan alleen via regels.... die jullie bepalen... En jullie bepalen, wie en wat,... en wat wel/niet gewenst is op jullie forum...

Als dit mijn forum zou zijn, Joep... zou ik de volgende acties ondernemen...

A) Eerst voor jezelf duidelijk de regels vastleggen...

B) Dit forum op non-actief stellen...

C) Alle leden/gebruikersgroepen verwijderen...

D) Alle bestaande berichten verwijderen..

E) De forumregels duidelijk zichtbaar in een top-forum publiceren

F) Nieuwe leden niet meer automatisch activeren... Nieuwe leden alleen toelaten na activering door beheerder/moderator... Zo bepaal je zelf wie binnen komt en wie niet..

G) En duidelijk in de regels zetten, dat vloeken, schelden en beledigen..NIET.. gewenst is binnen jullie forum.. en dat direct verwijdering het gevolg zal zijn...

Wellicht best wel wat werk, Joep... maar volgens mij de enige manier om dit forum tot een forum te maken wat voldoet aan jullie doelstelling...
Anders loop je grote kans, dat je over 2 maanden weer met dezelfde frustratie rondloopt...

Wendy Tellers
18 december 2008, 10:21
We kunnen ook gewoon het werk bij ons zelf neerleggen.
En daar hoeven wij in principe niets voor te doen.
A) niet meer posten bij deze topics. Dan verdwijnen ze snel in de massa van de rest van de oude topics
B) ons taalgebruik iets beschaafder maken
C) zorgen dat de discussies niet te persoonlijk worden en zeker beschaafd blijven

Dan kan het forum gewoon verder gaan zoals het nu is.

Als ijshockey.com dan wat regels opstelt en ze hier kenbaar maakt weet iedereen waar ze zich aan moeten houden.
Afwijken van de regels: meteen voor een week schorsen.
Drie keer geschorst: verwijderen en niet meer toelaten.

Jan Hofstede
18 december 2008, 10:56
We kunnen ook gewoon het werk bij ons zelf neerleggen.
En daar hoeven wij in principe niets voor te doen.
A) niet meer posten bij deze topics. Dan verdwijnen ze snel in de massa van de rest van de oude topics
B) ons taalgebruik iets beschaafder maken
C) zorgen dat de discussies niet te persoonlijk worden en zeker beschaafd blijven

Dan kan het forum gewoon verder gaan zoals het nu is.

Als ijshockey.com dan wat regels opstelt en ze hier kenbaar maakt weet iedereen waar ze zich aan moeten houden.
Afwijken van de regels: meteen voor een week schorsen.
Drie keer geschorst: verwijderen en niet meer toelaten.

Helemaal mee eens Wendy... Zo simpel zou het moeten zijn...

Helaas is de waarheid, dat we met volwassen mensen te maken hebben... en de aard van het beestje verander je niet zomaar... Meestal valt men heel gauw terug op oude patronen...

Voor mij is dit forum heel duidelijk...

Ruim 1000 leden waarvan ongeveer 30% actief is... Betekend dus dat 70% passief lid is... of niet wil schrijven, omdat er toch hoogst waarschijnlijk met onzin op gereageerd wordt...
Van de 30% actieve leden, zijn er hooguit een 100 tal leden (als die er al zijn), die ook inhoudelijk op discussies ingaan cq durven in te gaan... met in acht neming van wederzijds respect...
Neem nu maar mijzelf... Voorheen wilde ik nog wel eens een uurtje achter mijn pc gaan zitten, om bijvoorbeeld te beschrijven hoe ik een wedstrijd beleefd had.... of om mijn standpunt ten aanzien van een bepaald onderwerp neer te zetten... Daar begin ik dus beslist niet meer aan... Meestal wordt dat werk verkracht door dooddoeners en/of off-topic onzinreacties... en dat vind ik dus zonde van mijn tijd.. En zo zijn er velen onder ons die het zelfde denken...

De term "negeerlijst" komt me net iets te vaak voor... en de cultuur op dit forum is van een bijzonder laag gehalte...

Ik blijf dus bij mijn standpunt...

Verwijder alles...(leden en berichten) en start opnieuw... Nodig mensen uit waarvan bekend is dat zij inhoudelijk van toegevoegde waarde zijn voor een discussieforum... en creeer een nieuwe cultuur... Lijkt allemaal erg omslachtig...maar geloof me..dat is het niet... Liever nu resolute maatregelen, als straks helemaal niets meer... Want zoals ergens al beschreven staat... Dit forum is echt te belangrijk binnen het Nederlandse ijshockey... Zou zonde zijn als het er straks niet meer is...

Freek Joosten
18 december 2008, 11:05

Inderdaad.

1 - Duidelijke regels. Iedereen weet wat mag en wat niet mag. Regels over beledigingen, maar ook over off-topic gaan en waar welk sub-forum eigenlijk voor bedoeld is.

2 - Duidelijke straffen. Voorstel:
a - off-topic gaan: waarschuwing in de thread (jongens, terug naar het topic), bij herhaald off-topic, topic sluiten.
b - overtreden van regels (uiteraard nog op te stellen): 1e keer 24 uur ban ('waarschuwing'), 2e keer een week, 3e keer een maand en 4e keer definitief.

3 - Moderators, die misschien niet kunnen bannen, maar wel threads kunnen sluiten, verplaatsen, waarschuwingen kunnen plaatsen en eventuele regel-overtredingen kunnen signaleren.

4 - Duidelijke communicatie naar buiten (in de ban-thread) wanneer, waarom en hoe lang een gebruiker geschorst is.

Door dit te doen en er streng op toe te zien, krijg je vanzelf transparantie en veel minder gezeur over de gelijke monniken en kappen.

Het is jammer dat het zo ver moet komen, maar het is helaas niet anders. Wij gaven het met onze boycot al aan, en nu geeft het bestuur het ook aan. Het leuke wordt overschaduwd door het vervelende. En dat is jammer.

Ik hoop dat het niet zo ver komt, dat het forum gaat sluiten. Probeer het met duidelijke regels en strenger toezicht. Als er een waterdicht (voor zo ver mogelijk) systeem is, krijg je vanzelf respect en worden sancties makkelijker geaccepteerd...

Harm Wietze Oldersma
18 december 2008, 11:24
Inderdaad.

1 - Duidelijke regels. Iedereen weet wat mag en wat niet mag. Regels over beledigingen, maar ook over off-topic gaan en waar welk sub-forum eigenlijk voor bedoeld is.

2 - Duidelijke straffen. Voorstel:
a - off-topic gaan: waarschuwing in de thread (jongens, terug naar het topic), bij herhaald off-topic, topic sluiten.
b - overtreden van regels (uiteraard nog op te stellen): 1e keer 24 uur ban ('waarschuwing'), 2e keer een week, 3e keer een maand en 4e keer definitief.

3 - Moderators, die misschien niet kunnen bannen, maar wel threads kunnen sluiten, verplaatsen, waarschuwingen kunnen plaatsen en eventuele regel-overtredingen kunnen signaleren.

4 - Duidelijke communicatie naar buiten (in de ban-thread) wanneer, waarom en hoe lang een gebruiker geschorst is.

Door dit te doen en er streng op toe te zien, krijg je vanzelf transparantie en veel minder gezeur over de gelijke monniken en kappen.

Het is jammer dat het zo ver moet komen, maar het is helaas niet anders. Wij gaven het met onze boycot al aan, en nu geeft het bestuur het ook aan. Het leuke wordt overschaduwd door het vervelende. En dat is jammer.

Ik hoop dat het niet zo ver komt, dat het forum gaat sluiten. Probeer het met duidelijke regels en strenger toezicht. Als er een waterdicht (voor zo ver mogelijk) systeem is, krijg je vanzelf respect en worden sancties makkelijker geaccepteerd...

Goed plan Freek, vooral ook punt 3. Punt 2b vind ik persoonlijk nog te soepel, na 2x een waarschuwing lijkt het mij wel duidelijk.

Fintan Planting
18 december 2008, 11:58
F) Nieuwe leden niet meer automatisch activeren... Nieuwe leden alleen toelaten na activering door beheerder/moderator... Zo bepaal je zelf wie binnen komt en wie niet..
Wil op je punt F nog wel even reageren. Je denkt toch niet serieus dat gebruikers hier automatisch geactiveerd worden? Als één op de vijf aanmeldingen direct voldoet aan de gebruiksvoorwaarden van dit forum dan is het veel. Je moest eens weten hoe vaak aangemelde accounts worden aangepast (geen gebruik van spaties, hoofdletters etc), afgekeurd of nader onderzocht. De stelregel hier is dat iedereen onder zijn eigen naam dient te posten. En juist die stelregel brengt voor de admin een heleboel werk met zich mee.

Stefan Bouma
18 december 2008, 12:02
Clear het hele forum en we beginnen opnieuw!
met duidelijke regels e.d.

Wie moeilijk doet? blokkeren en wegwezen!

Jan Hofstede
18 december 2008, 12:55
Wil op je punt F nog wel even reageren. Je denkt toch niet serieus dat gebruikers hier automatisch geactiveerd worden? Als één op de vijf aanmeldingen direct voldoet aan de gebruiksvoorwaarden van dit forum dan is het veel. Je moest eens weten hoe vaak aangemelde accounts worden aangepast (geen gebruik van spaties, hoofdletters etc), afgekeurd of nader onderzocht. De stelregel hier is dat iedereen onder zijn eigen naam dient te posten. En juist die stelregel brengt voor de admin een heleboel werk met zich mee.

Okee...

Is dan ook gelijk een goede om in de regels te verwerken...

Fintan Planting
18 december 2008, 12:59
Okee...

Is dan ook gelijk een goede om in de regels te verwerken...
Als je oningelogd de voorpagina van het forum bekijkt, dan staat die voorwaarde bovenaan uitdrukkelijk vermeld. Verder moet iedere nieuwe gebruiker uitdrukkelijk accoord gaan met de volgende - weliswaar vrij beknopte - regels:
Forumregels

Iedereen dient onder zijn eigen naam deel te nemen aan dit forum. Alleen aanvragen die bestaan uit de volledige voor- en achternaam - elk beginnend met een hoofdletter - worden in behandeling genomen. Voorbeelden van juiste gebruikersnamen zijn Tom Tomsen en Mark van den Marken.

De registratie voor dit forum is gratis! Wij dringen erop aan dat je je aan de hieronder beschreven regels en richtlijnen houdt. Als je akkoord gaat met de regels, zet dan een vinkje in het vakje 'Akkoord' en klik op de knop 'Registreer'. Als je de registratie wilt annuleren, klik hier om terug te keren naar de forumindex.

Hoewel de beheerders en de moderatoren van het IJshockeyforum.com zullen proberen om alle laakbare berichten uit dit forum te weren, is het voor ons onmogelijk om alle berichten te bekijken. Alle berichten komen voor rekening van de auteurs ervan, en geen van de eigenaren van het IJshockeyforum.com, noch Jelsoft Enterprises Ltd. (ontwikkelaars van vBulletin) kunnen voor de inhoud van berichten verantwoordelijk worden gehouden.

Door met deze regels akkoord te gaan, garandeer je dat je geen berichten zult plaatsen die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend of dreigend zijn, of anderszins in strijd met de wet.

De eigenaren van het IJshockeyforum.com behouden zich het recht voor om welke reden dan ook discussies te verwijderen, te wijzigen, te verplaatsen of te sluiten.

Theo Appelhof
18 december 2008, 13:37
Als je oningelogd de voorpagina van het forum bekijkt, dan staat die voorwaarde bovenaan uitdrukkelijk vermeld. Verder moet iedere nieuwe gebruiker uitdrukkelijk accoord gaan met de volgende - weliswaar vrij beknopte - regels:
Ja Fintan hoeveel mensen lezen dat denk naar jou antwoord toch te weinig.

Maar goed hoop dat het nu met dit Forum de Betere(goede) kant op zal gaan.

En dat iedere Forum(gebruiker) er iets van heeft geleerd.

Groetjes Theo.

Piet van den Hout
18 december 2008, 19:27
Zoals het er nu aan toe gaat op het forum kan het weleens uit de hand lopen op de ijsbanen, doordat men dan elkaar op zoekt tijdens een wedstrijd, en dan kunnen er misschien wel vechtpartijen van komen zoals bij het voetballen, en daar staan wij helemaal niet op te wachten. We hebben het nu nog steeds rustig gehouden op een paar uitzonderingen na , en dat moet wel zo blijven denk ik.

Arno Kuijpers
18 december 2008, 20:26
Zoals het er nu aan toe gaat op het forum kan het weleens uit de hand lopen op de ijsbanen, doordat men dan elkaar op zoekt tijdens een wedstrijd, en dan kunnen er misschien wel vechtpartijen van komen zoals bij het voetballen, en daar staan wij helemaal niet op te wachten. We hebben het nu nog steeds rustig gehouden op een paar uitzonderingen na , en dat moet wel zo blijven denk ik.
Ja hoor,............
Maak het probleem nou niet groter als het is.
Ik wil maar zeggen , iets op een forum schrijven vergt toch minder moed, en is ook eerder (zonder nadenken) gebeurd. Dit wil niet zeggen dat het dan ook meteen vechtersbazen zijn die er maar meteen op los gaan rammen.
Als je de sfeer op de nederlandse ijsbanen bekijkt valt mij op dat we allemaal wel fanatiek zijn als "ons" cluppie op het ijs staat.
En maar kankeren op de scheids en de tegenstander.
Sommige supporters groepen zijn wat fanatieker dan de andere , zie de discussies.
Maar na de wedstrijd staan we toch allemaal samen een pilsje te drinken. zoals het hoort trouwens.
Zie ik bij bijv. ajax -feyenoord nog zo snel niet gebeuren.

Jongens stop gewoon met zeiken en geniet van de mooiste sport en die er bestaat.
En zorg dat de site incl. het forum weer gaat draaien zoals het hoort.
Bedenk hierbij dat zo'n site alleen maar kan bestaan door de inzet van mensen die nog gekker van het "spelletje ijshockey" dan de fanatiekste fans hier op het forum.

Hard roepen en typen kunnen we allemaal maar nadenken is voor sommige wat moeilijker.

Piet van den Hout
18 december 2008, 20:39
Ja hoor,............
Maak het probleem nou niet groter als het is.
Ik wil maar zeggen , iets op een forum schrijven vergt toch minder moed, en is ook eerder (zonder nadenken) gebeurd. Dit wil niet zeggen dat het dan ook meteen vechtersbazen zijn die er maar meteen op los gaan rammen.
Als je de sfeer op de nederlandse ijsbanen bekijkt valt mij op dat we allemaal wel fanatiek zijn als "ons" cluppie op het ijs staat.
En maar kankeren op de scheids en de tegenstander.
Sommige supporters groepen zijn wat fanatieker dan de andere , zie de discussies.
Maar na de wedstrijd staan we toch allemaal samen een pilsje te drinken. zoals het hoort trouwens.
Zie ik bij bijv. ajax -feyenoord nog zo snel niet gebeuren.

Jongens stop gewoon met zeiken en geniet van de mooiste sport en die er bestaat.
En zorg dat de site incl. het forum weer gaat draaien zoals het hoort.
Bedenk hierbij dat zo'n site alleen maar kan bestaan door de inzet van mensen die nog gekker van het "spelletje ijshockey" dan de fanatiekste fans hier op het forum.

Hard roepen en typen kunnen we allemaal maar nadenken is voor sommige wat moeilijker.
Dat bedoel ik ook, dat het bij het ijshockey wel kan en ook moet blijven en het niet moet worden zoals bij het voetbal.

Arno Kuijpers
18 december 2008, 20:45
Ok piet, dan zijn wij het alvast eens hahaha.
Dacht dat je bang was dat forum leden bij de wedstrijden gingen meppen