PDA

View Full Version : Onderzoek naar de goalies in het IJshockey

Twan Akkers
11 december 2008, 09:59
Hallo,

Ik doe samen met een klasgenoot ons profielwerstuk (pws) over de ijshockeykeepers.
In opdracht van de stichting Dutch Top Goalies, onderzoeken wij hoe het gesteld is met de Nederlandse goalies. Het grootste gevaar is dat de imports de positie van Nederlandse goalies in gevaar brengen. Door deze buitenlandse keepers komen de Nederlandse goalies op de bank en krijgen jonge Nederlandse talenten geen kans.

Wij zouden graag willen weten hoe jullie hierover denken en wat jullie vinden dat er gedaan moet worden.

Met vriendelijke groeten,

Twan Akkers

::redrant::

Ludo van Vliet
11 december 2008, 10:19
Hallo,

Ik doe samen met een klasgenoot ons profielwerstuk (pws) over de ijshockeykeepers.
In opdracht van de stichting Dutch Top Goalies, onderzoeken wij hoe het gesteld is met de Nederlandse goalies. Het grootste gevaar is dat de imports de positie van Nederlandse goalies in gevaar brengen. Door deze buitenlandse keepers komen de Nederlandse goalies op de bank en krijgen jonge Nederlandse talenten geen kans.

Wij zouden graag willen weten hoe jullie hierover denken en wat jullie vinden dat er gedaan moet worden.

Met vriendelijke groeten,

Twan Akkers

::redrant::

Mijn positie wordt door geen enkele buitenlander in gevaar gebracht, ofschoon deze buitenlanders wel mijn lichaam in gevaar brengen met hun achterlijke schoten.

Geen problemen hier dus. Dit geldt overigens ook voor de twee andere goalies bij ons.

Ludo van Vliet
11 december 2008, 10:20
Mijn positie wordt door geen enkele buitenlander in gevaar gebracht, ofschoon deze buitenlanders wel mijn lichaam in gevaar brengen met hun achterlijke schoten.

Geen problemen hier dus. Dit geldt overigens ook voor de twee andere goalies bij ons.

O shit, ik zie nu pas dat het gaat op TOP goalies.............

Patrick van de Wijgert
11 december 2008, 10:22
O shit, ik zie nu pas dat het gaat op TOP goalies.............

TOB goalie klopt toch?

Duitsers,Italianen schieten toch regelmatig op je...

Twan Akkers
11 december 2008, 10:38
Ja, het gaat vooral om clubs op het hoogste niveau. Je ziet dat steeds meer Nederlanders op de bank terechtkomen doordat imports eerste keus zijn. Zo is er voor de Nederlandse talenten ook geen toekomstperspectief meer om door te stromen naar het eerste elftal.

Wendy Tellers
11 december 2008, 11:14
Ik ben van mening dat er ook onder de goalies in Nederland talent zit.
Alleen krijgen ze vaak niet de kans om zich te ontwikkelen en te bewijzen omdat ze als tweede goalie aangewezen worden.
Een enkeling heeft het geluk dat hij bij blessures zich kan bewijzen.
Maar uiteindelijk komt de "import" goalie toch weer op de eerste plaats te staan als hij terugkeert in de selectie.

Geert van der Meulen
11 december 2008, 11:30
Ik ben van mening dat er ook onder de goalies in Nederland talent zit.
Alleen krijgen ze vaak niet de kans om zich te ontwikkelen en te bewijzen omdat ze als tweede goalie aangewezen worden.
Een enkeling heeft het geluk dat hij bij blessures zich kan bewijzen.
Maar uiteindelijk komt de "import" goalie toch weer op de eerste plaats te staan als hij terugkeert in de selectie.

Klopt helemaal!
Je ziet het bijvoorbeeld aan Sjoerd Idzenga van Heerenveen. Deze talentvolle goalie kreeg vorig seizoen geen enkele kans. Zelfs in wedstrijden tegen Groningen (vorig jaar toch niet een tegenstander waar Heerenveen wakker van lag) kreeg hij geen kans. Hij werd aan de kant gehouden omdat men toch de punten wilde veilig stellen. Dat was het enige waar de toenmalige technische staf aan dacht.
Dit seizoen heeft hij zijn kans gekregen en heeft hij zich bewezen. Het zelfde geldt voor de tweede goalie van Heerenveen (Martijn Maghielse) die zich door de blessure van Idzenga weer mocht en kon bewijzen. Ook Zonneveld van Amsterdam bewijst zich dit seizoen.

Ludo van Vliet
11 december 2008, 12:56
Klopt helemaal!
Je ziet het bijvoorbeeld aan Sjoerd Idzenga van Heerenveen. Deze talentvolle goalie kreeg vorig seizoen geen enkele kans. Zelfs in wedstrijden tegen Groningen (vorig jaar toch niet een tegenstander waar Heerenveen wakker van lag) kreeg hij geen kans. Hij werd aan de kant gehouden omdat men toch de punten wilde veilig stellen. Dat was het enige waar de toenmalige technische staf aan dacht.
Dit seizoen heeft hij zijn kans gekregen en heeft hij zich bewezen. Het zelfde geldt voor de tweede goalie van Heerenveen (Martijn Maghielse) die zich door de blessure van Idzenga weer mocht en kon bewijzen. Ook Zonneveld van Amsterdam bewijst zich dit seizoen.

Kijk het is natuurlijk dezelfde discussie als met buitenlandse spelers. Aan de ene kant leert een NL (jeugd) speler een hele hoop van zo'n buitenlander. Maar als hij vervolgens het geleerde niet in de praktijk kan/mag brengen omdat hij op de bank zit, is het effect natuurlijk 0,0

Als je kijkt naar zo'n topper als Paulo Colaiacovo, daar kon Meiedres natuurlijk een hoop van leren. maar dan moet ie wel onder de lat!!!!

Misschien moeten we terug naar de regel: geen buitenlandse goalies??

Gregory Zuidvliet
11 december 2008, 13:17
Misschien moeten we terug naar de regel: geen buitenlandse goalies??

Dit kan een oplossing zijn. Je moet je echter wel bedenken dat niet elke club goede Nederlandse goalies in huis heeft, omdat ze dan continu weggekocht worden als deze regel ingevoerd word. Een beter alternatief is in mijn ogen om een regel in te stellen waarin vaststaat dat elke Nederlandse club zowiezo 1 Nederlandse goalie in huis heeft, en dat deze bijvoorbeeld minimaal 40% van de wedstrijd moet keepen.

Twan Akkers
11 december 2008, 14:52
Dit kan een oplossing zijn. Je moet je echter wel bedenken dat niet elke club goede Nederlandse goalies in huis heeft, omdat ze dan continu weggekocht worden als deze regel ingevoerd word. Een beter alternatief is in mijn ogen om een regel in te stellen waarin vaststaat dat elke Nederlandse club zowiezo 1 Nederlandse goalie in huis heeft, en dat deze bijvoorbeeld minimaal 40% van de wedstrijd moet keepen.

Ja, dit proberen we ook te onderzoeken. Of we een regel kunnen verzinnen die dit mogelijk maakt. Helaas is dat bij het voetbal ook geprobeerd (6+5 regel) maar dit kan niet worden toegepast omdat het in strijd is met de regels en wetten van de EU.
Je kunt het denk ik nooit echt verbieden, maar je moet gewoon zorgen dat het niet uit de hand loopt. De voorbeelden die jullie noemen kloppen helemaal. Dit is het grote probleem. Wij moeten onderzoeken wat er gebeurd als het zo doorgaat.

Pieter van der Schuit
11 december 2008, 14:52
Aanvulling voor jullie onderzoek.

woensdag 10 december 2008
Talent zoekt ijstijd

Door ERIK VAN LEEUWEN

ZOETERMEER - De Nederlandse goalie in de eredivisie lijdt zwaar onder de aanwezigheid van buitenlandse keepers in de competitie. Bij acht clubs neemt een ?importdoelman? de plaats onder de lat in.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00187/zonneveld_ijshockey_187318h.jpg (javascript:launchPopup('http://www.sportwereld.nl/algemeen/2839121/Talent_zoekt_ijstijd.html?service=fotoPopup','foto Popup',505,380,'yes','no','no','no');)Kisito Zonneveld, eerste keeper in Amsterdam nu eerste keus Jan Münster geblesseerd is, aan het werk tegen Tilburg. FOTO UNITED PHOTOS/TOUSSAINT KLUITERS

De Nederlandse ijshockeybond (NIJB) luidt de noodklok. ,,Het is tijd voor actie,?? zegt bondsvoorzitter Joop Vullers.

De NIJB heeft grootse plannen voor de toekomst. Over ruim negen jaar moet Oranje erbij zijn als de Olympische Spelen worden gehouden. In 2012 moet Nederland drie plaatsen zijn gestegen op de wereldranglijst. ,,Zonder goede doelman wordt dat een probleem,?? weet Vullers.

Bondscoach Tommie Hartogs erkent dat. ,,We hebben nu nog in Phil Groeneveld een absolute topkeeper, maar hij heeft niet het eeuwige leven. Hij is al 34, over 2 ? 3 jaar is het over.?? Vullers: ,,Zelf wil Phil nog wel zes jaar door, maar je moet realistisch zijn. Eens gaat hij stoppen, dan moet er een goede opvolger klaar staan. Nu hebben we een ongezonde situatie.??

De eredivisie groeide dit seizoen van zeven naar negen clubs, maar dat betekende niet dat het aantal Nederlandse goalies met een basisplaats op het hoogste niveau toenam. De nieuwkomers Utrecht en Eindhoven kozen beide voor een buitenlandse goalie. Op Heerenveen Flyers na, waar Sjoerd Idzenga nummer één is, geven alle clubs de voorkeur aan een importdoelman tussen de palen.

Volgens René van der Kooij, manager van het Haagse HYS dat in de Noor Tim Knudsen zijn sluitpost heeft, is daar een goede verklaring voor: ,,Een keeper in het ijshockey bepaalt voor zestig procent het resultaat. Het is een cruciale positie, meer dan in welke sport ook. Omdat de belangen groot zijn, kiezen de clubs voor een ervaren buitenlandse goalie. Dat Heerenveen het wel met een Nederlander doet, heeft te maken met de huidige financiële situatie van de club. Neem maar van mij aan dat zij ook een buitenlandse goalie hadden gehad als ze beter in de slappe was hadden gezeten.??

Volgens Tommie Hartogs is er in Nederland keeperstalent zat. ,,Bij Heerenveen hebben ze naast Sjoerd Idzenga Martijn Maghielse en bij Amsterdam is Kisito Zonneveld nu tijdelijk eerste keeper, omdat eerste keus Jan Münster geblesseerd is. Tilburg heeft Ian Meierdress, Nijmegen William de Ridder en Martijn Oosterwijk speelt in Amerika, in Tampa. Stuk voor stuk talenten. Maar het is een feit dat ze wel ijstijd moeten krijgen. Voor een ijshockeykeeper zijn ervaring en ritme belangrijk. Op de bank leren ze niet.??

De clubs zijn zich daar van bewust, zegt Van der Kooij. ,,Als ik moet kiezen tussen een Nederlandse en buitenlandse goalie en ze zijn even goed, dan weet ik het wel. Dan zal ik altijd kiezen voor de Nederlander. Maar het probleem is dat het niveauverschil tussen de jeugdcompetitie en de eredivisie te groot is. En als Nederlandse goalies goed genoeg zijn, moet je altijd maar afwachten of ze er echt voor willen gaan. Wij dachten in Rudi van der Holst de keeper voor de komende jaren te hebben, maar hij koos voor een maatschappelijke carri?re.??

De NIJB wenst zich niet neer te leggen bij de huidige situatie. Voorzitter Joop Vullers wil op korte termijn een speciaal ?goalieplan? presenteren. ,,Phil Groeneveld speelt daar een belangrijke rol in,?? onthult hij. ,,Het is de bedoeling dat hij als een coach gaat optreden voor de jonge goalies. Probleem is dat hij in Italië speelt, maar daar is een mouw aan te passen. We gaan wedstrijden opnemen en dat materiaal sturen we op. Daarnaast gaat hij regelmatig trainingen in Nederland verzorgen.??

Een goede zaak, vindt Van der Kooij. ,,Bij HYS zijn we er ook serieus mee bezig. Tim Knudsen en tweede keeper Casper Swart geven training aan de keepers van de jeugd. In de bekerwedstrijd tegen Groningen hebben we, toen de stand het toeliet, een 14-jarige goalie even aan het grote werk laten ruiken.??

Twan Akkers
11 december 2008, 15:09
Echt super bedankt!

Arno Kuijpers
11 december 2008, 19:37
Als er niks aan de regels veranderd zullen er altijd "betere" imports blijven komen ,goalies en spelers.
De belangen ( stand in competitie ) van de clubs gaan bij ieder bestuur voor "vaderlandsliefde".
Hoe jammer ook , en wat Dhr Vullers ook bedenkt of droomt.

PS Hoe leer je keepen van een videoband ??????

Twan Akkers
11 december 2008, 22:22
Als er niks aan de regels veranderd zullen er altijd "betere" imports blijven komen ,goalies en spelers.

Je bedoelt met 'betere' dat de coaches denken dat ze beter zijn ofniet?

Arno Kuijpers
11 december 2008, 23:02
Tja dat bedoel ik ,en zolang ze de eigen jongens niet laten spelen of minder laten spelen kunnen ze hun niveau ook niet zo makkelijk omhoog brengen.
Ze denken dan ook zelf dat ze minder zijn , wat niet perce zo is.

Joep Meijsen
11 december 2008, 23:33
Laat mij dan maar voor advocaat van de duivel spelen.

Doelman is volgens veel experts de belangrijkste positie in een ijshockeyteam. Frans Henrichs (ijshockeycommentator) had het zelfs over vijftig procent of meer, maar dat was zelf een oud-doelman. Dat betekent dat coaches op die positie zo min mogelijk risico nemen en vaak voor de veiligste oplossing kiezen. Hun contract hangt immers af van een zo goed mogelijk sportief resultaat.

Een paar observaties die daarbij horen:

1. Goalies hebben langer nodig om zich te ontwikkelen.
Dat zie je tot het hoogste niveau aan toe. lechts bij uitzondering maakt daar een doelman direct de sprong van junior naar de NHL, terwijl dit bij de grote talenten onder de aanvallers en verdedigers de normaalste zaak van de wereld is. In Nederland is geen competitie waar jonge goalies onder de juiste druk kunnen groeien. Het niveauverschil tussen de Eredivisie en Eerste Divisie is daarvoor veel te groot. Op de bank van de eredivisie worden ze ook niet beter, waardoor ze tussen het wal en het schip vallen.

2. Er is maar weinig ruimte voor goalies aan de top
Waar een team vaak beschikt over negen tot twaalf aanvallers en zes tot acht verdedigers, is er maar ruimte voor twee goalies in een team. Daarvan komt er bovendien eentje amper aan spelen toe, want de nummer één speelt meestal de meeste wedstrijden. Dit betekent dat het voor een goalie moeilijker is om een contract te krijgen bij een topclub dan een andere ijshockeyer. Dit zorgt ervoor dat er een enorm reservoir aan buitenlandse topgoalies beschikbaar is. Bij een Canadese talentenjacht voor ijshockeyers kwam men ook tot de conclusie dat voor geen enkele positie zoveel goede kandidaten waren dan voor die van goalies. 'Canada is full of goalies who could have made the NHL'.

3. Importgoalies zijn geen Nederlands probleem
Het is geen toeval dat er in Nederland ineens een handvol Duitse goalies actief zijn. Ook in Duitsland kiezen veel clubs voor een buitenlandse doelman omdat de eigen kweek simpelweg niet hetzelfde niveau heeft als jongens die gehard zijn in het Noord-Amerikaanse profijshockey. De jongens die hebben mogen proeven aan het hoogste niveau in Duitsland en uit de betere Duitse jeugdopleidingen komen zijn hier weer veel beter dan de eigen kweek. Wat mensen ook vertellen, we hebben geen enkele in Nederland geboren doelman van het niveau Jan Munster, Boris Ackers. Zoals ze in Duitsland geen goalies hebben van het niveau Fred Brathwaite, Jamie Storr of Norm Maracle (al is de situatie daar iets beter dan bij ons, zie punt vier)

4. De Nederlandse opleiding is niet goed genoeg
Nederland heeft überhaupt maar weinig ijshockeyjeugd en derhalve natuurlijk nog veel minder ijshockeygoalies. Nederland heeft maar weinig goed opgeleide, deskundige ijshockeycoaches en nog veel minder goede goaliecoaches. Dat zorgt ervoor dat spelers die het seniorenniveau bereiken vaak nog ernstige technische tekortkomingen hebben. De spoeling is derhalve erg dun en we hebben in het verleden gezien dat jonge goalies die voor de leeuwen worden gegooid en aan puin worden geschoten daar niet beter van werden.

Joep Meijsen
11 december 2008, 23:41
Door deze buitenlandse keepers komen de Nederlandse goalies op de bank en krijgen jonge Nederlandse talenten geen kans.

Ik moet overigens zeggen dat jullie probleemstelling feitelijk weinig ruimte laat voor een open zoektocht naar conclusies. Feitelijk is de probleemstelling al de conclusie van het onderzoek. Als Nederlandse goalies maar massaal worden opgesteld verdwijnen de problemen als sneeuw voor de zon. Gezien de opdrachtgever, Nederlandse goalies en hun fanclub, geen onlogisch standpunt, maar wel bevooroordeeld.

Als ijshockeyliefhebber heb ik de afgelopen jaren genoten van een aantal van de prima importgoalies die we in de Nederlandse competitie gehad hebben. Dat is de andere kant van de medaille.

Erwin van den Boom
12 december 2008, 09:59
Twan Akkers mischien verre familie van onze Boris Akkers?::animgoal::

Gerard Eisma
12 december 2008, 19:54

Wat je ook probeert, het moet gedragen worden door de clubs. En het verleden heeft doen blijken, dat hier de schoen wringt. Er is altijd wel weer een club die onder het dreigement "anders geen representatief team op het ijs te kunnen zetten en zich dan genoodzaakt te voelen terug te trekken" toestemming krijgt om van de regeling af te wijken. Of dat nu het aantal buitenlanders of de speeltijd voor Nederlandse goalies is.

Scenario 1

Een competitie met meer dan de huidige negen teams (op zich al een enorme verbetering ten opzichte van enkele jaren geleden) biedt volgens mij meer mogelijkheden. Bij de uitbreiding van het aantal teams zullen er voornamelijk teams bij komen "aan de onderkant". Deze teams zullen niet snel kampioen worden (maar onmogelijk is het niet getuige het laatste kampioenschap van Nijmegen) maar ze kunnen fungeren als kweekvijver voor de betere teams. Goalies en andere spelers van de topteams kunnen hier rijpen.

Scenario 2

Maar misschien moeten de huidige coaches ook eens in de spiegel kijken. Als er niet al te veel meer op het spel staat mogen ze best eens vaker er voor kiezen hun eerste lijn wat meer rust te gunnen en de vierde lijn het ijs op te sturen. Ook de back-up goalie kan meer vlieguren maken. Vorig jaar vlak voor de play-offs een wedstrijd gezien tussen Amsterdam en Den Haag, waarbij voor Den Haag niks meer op het spel stond. Men stond derde en kon niet meer zakken of stijgen. Voor Amsterdam was er nog een minimale kans op play-offs. Ron Berteling stelde Kisito Zonneveld op (volgens mij was Knudsen toen net weg) en verder gaf hij alle spelers die hij op de bank had zitten ijstijd. Zijn collegacoach stelde zijn eerste goalie op en gaf maar twee lijnen (met op JJ Natte na, alleen maar imports) ijstijd. Het kortzichtige kortetermijn belang won kennelijk. Berteling is een van de weinige coaches (en ik verwacht op dit punt ook wel het een en ander van Leo van de Thillart en Chris Eimers) die met het oog op de toekomst ook jonge Nederlandse spelers ijstijd gunnen. Soms zal dit een kwestie van geld zijn (het al niet budget hebben voor nog meer imports) soms zal het een kwestie zijn van beleid.

Als coaches zich niet alleen laten leiden door het korte termijn gewin, en wellicht ook vanuit het bestuur opdracht krijgen te gaan bouwen, en dus bij een enorme voorsprong of achterstand, of bij wedstrijden voor des keizers baard simpelweg jonge Nederlandse jongens inpassen. Bij een flinke voorsprong kan je je center uit de eerste lijn best wel een shift rust gunnen om eens een getalenteerde jongeling ijstijd te geven. Hier leert hij het meest van! en na een paar jaar en ettelijke shifts heb je er wellicht een volwaardige eredivisie speler bij. Voor goalies geldt hetzelfde. Geef deze eens de start in wedstrijden tegen een veel mindere tegenstander of als de wedstrijd er in het geheel niet meer toe doet.

Ik denk dat dit uit de kring van de coaches moet komen (stukje zelfdicipline'. Uit het voorzittersoverleg is nog nooit veel goeds gekomen.

Scenario 3

We trekken zoveel mogelijk imports aan om het kampioenschap binnen te halen. Dit is uiteraard alleen weggelegd voor de meest kapitaalkrachtige clubs of voor het meest oportunistische bestuur. In de laatste variant bestaat het gevaar dat de club het eind van het seizoen niet haalt). De imports voor wie soms grof geld is neergelegd zullen en moeten het grootste deel van de tijd op het ijs staan. Het publiek en het bestuur eist prestaties. Er wordt geen risico genomen (hoe klein dan ook). In feite is dit de huidige situatie. We accepteren met zn allen dat de club met het grootste budget aan het eind van het seizoen met de schaal in handen staat. We zullen zien dat het aantal nieuwe talenten dat doorbreekt steeds minder wordt. De talenten van de so-called top teams zullen de voorkeur geven aan wat mindere teams omdat ze daar hopen meer ijstijd te krijgen (en de kans om wel door te breken en een vaste waarde voor derde, tweede of op termijn eerste lijn te worden). Die talenten zijn eigenlijk al bezig met scenario 1 in beperkte mate. De vijver van talenten zal echter op drogen en als het qua financien eens een paar jaar wat minder blijkt te zijn, is de vijver wellicht al drooggevallen.

De tijd om het tij te keren is volgens mij nu. We hebben op dit moment al meer teams dan in het verleden. Laat talenten ervaring opdoen bij Utrecht, Groningen en Eindhoven. De andere coaches van de andere teams moeten bij zichzelf goed te rade gaan en waar mogelijk talenten meer ijstijd geven. Een schone taak is voor hen weggelegd. Er zijn coaches waarin ik vertrouwen heb niet alleen aan de korte termijn te denken (niet toevallig de Nederlandse coaches). De anderen zijn zelf ook import, die zul je met een goed verhaal moeten zien te overtuigen. Dat dit lange termijn belang ook een belang van hen kan zijn. De besturen van de clubs zouden dit in hun besprekingen met (toekomstige) coaches best mogen meenemen.

groet,
Gerard

Gerard Eisma
12 december 2008, 20:03
Als ijshockeyliefhebber heb ik de afgelopen jaren genoten van een aantal van de prima importgoalies die we in de Nederlandse competitie gehad hebben. Dat is de andere kant van de medaille.

En dat ben ik volledig met je eens. Maar als we deze top-goalies (want naar Nederlandse maatstaven zijn ze dat) eens een wedstrijd rust gunnen, en dat mogen best de wedstrijden tegen de wat mindere tegenstanders zijn, kan de back-up goalie het een en ander van de eerste goalie leren, vlieguren opdoen en de eerste goalie is fris en scherp beschikbaar voor de eerst volgende topwedstrijd.

groet,
Gerard

Jasper Maassen
13 december 2008, 09:41
Ik moet overigens zeggen dat jullie probleemstelling feitelijk weinig ruimte laat voor een open zoektocht naar conclusies. Feitelijk is de probleemstelling al de conclusie van het onderzoek. Als Nederlandse goalies maar massaal worden opgesteld verdwijnen de problemen als sneeuw voor de zon. Gezien de opdrachtgever, Nederlandse goalies en hun fanclub, geen onlogisch standpunt, maar wel bevooroordeeld.

Daar ben ik het mee eens. Je moet in je onderzoek ruimte laten voor alle mogelijke conclusies en ik vind het dan ook een gekke vraagstelling voor een pws. Daarnaast zou ik, als ik jullie was, proberen Nederlandse keepers te benaderen in plaats van forumsupporters te vragen. De keepers kunnen uit eigen ervaring antwoorden wat ze er van vinden en ook de mening van een coach kan hierin belangrijk zijn. Ook is het het proberen waard om oud-keepers te benaderen. Denk aan Trommelen, Nijland, Loos, Schenkhuizen, Van der Holst etc...

Twan Akkers
13 december 2008, 12:13
Aan de vraagstelling kunnen wij ook niks doen. We hebben de opdracht gekregen en wij gaan nu precies uitzoeken hoe het zit. We doen dit ook echt niet aan de hand van een forum, we zijn druk bezig met allerlei mensen te benaderen enzovoorts. Dit was alleen een middel om te kijken hoe jullie er over dachten. Verder niks.

Jasper Maassen
13 december 2008, 12:33
Aan de vraagstelling kunnen wij ook niks doen. We hebben de opdracht gekregen en wij gaan nu precies uitzoeken hoe het zit. We doen dit ook echt niet aan de hand van een forum, we zijn druk bezig met allerlei mensen te benaderen enzovoorts. Dit was alleen een middel om te kijken hoe jullie er over dachten. Verder niks.

Prima dat je het forum even checkt. Ik wist echter niet beter dan dat het je enige middel is :)

En dan de vraagstelling; als die daadwerkelijk is opgesteld door Dutch Top Goalies, dan zijn ze niet goed bezig. Een onderzoek zou moeten uitwijzen of ze daadwerkelijk last ervan hebben, niet moeten bestaan uit dingen die per se in hun straatje passen. Dat is nooit goed, want zo kom je nooit ergens. Let wel, ik zeg niet dat dit hun doelstelling is, ik zeg alleen dat ik de vraag anders gesteld zou hebben.

Wat je natuurlijk zou kunnen doen, is het onderzoek uitbreiden en dit er een onderdeel van maken. Laat me hoe dan ook even het resultaat weten, ben ik als goalie zijnde erg in geinteresseerd!

Twan Akkers
13 december 2008, 16:31
Ja, wij hebben de opdracht alleen uitgekozen. Vonden het wel interessant.
Maar de Dutch Top Goalies bestaat uit aantal ijshockeykeepers en oud-ijshockeykeeper. Zij vinden dat jonge Nederlandse goalies te weinig kansen krijgen en dat er teveel imports zijn. We zijn nu druk bezig, o.a. met de sportcoordinator van de NIJB en de keeperstrainer van het Nederlands Elftal. Verder moeten we nog even kijken hoe we het het beste kunnen aanpakken.

http://www.dutchtopgoalies.nl/

Jasper Maassen
14 december 2008, 22:05
Ja, wij hebben de opdracht alleen uitgekozen. Vonden het wel interessant.
Maar de Dutch Top Goalies bestaat uit aantal ijshockeykeepers en oud-ijshockeykeeper. Zij vinden dat jonge Nederlandse goalies te weinig kansen krijgen en dat er teveel imports zijn. We zijn nu druk bezig, o.a. met de sportcoordinator van de NIJB en de keeperstrainer van het Nederlands Elftal. Verder moeten we nog even kijken hoe we het het beste kunnen aanpakken.

Kijk, sowieso is het geen elftal :).

En ik snap heel goed dat zij vinden dat Nederlandse goalies te weinig kansen krijgen, maar dat betekent nog niet dat de vraagstelling die zij hebben opgesteld goed is. Het is het probleem dat er is wanneer de opdrachtgever baat heeft bij een bepaalde uitslag. Vandaar mijn advies om de vraagstelling wat ruimer te nemen en de oorspronkelijke vraagstelling onderdeel te laten uitmaken van een groter onderzoek. Op deze manier krijg je een heel goed onderzoek, dat zich richt op meer dan een van de partijen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel baat gehad van importgoalies, ik heb er veel van geleerd. (Niet dat ik ooit problemen gehad heb omtrent speeltijd, aangezien ik slechts meetrainende jeugdgoalie was)...

Twan Akkers
15 december 2008, 16:50
Kijk, sowieso is het geen elftal :).

Je snapt wat ik bedoel toch

Jasper Maassen
17 december 2008, 16:39
Je snapt wat ik bedoel toch

Ja, daarom zet ik er ook een smiley achter. Jammer dat je niet op de rest van het stuk reageert...

Twan Akkers
20 december 2008, 17:56
Ja, we hebben nog niet met de opdrachtgevers gesproken de laatste tijd.
Zal het je laten weten als we wat meer weten ;)

Jasper Lesterhuis
24 december 2008, 08:35
Ja, wij hebben de opdracht alleen uitgekozen. Vonden het

Laat meteen even Geschiedenig veranderen in Geschiedenis..

Twan Akkers
28 december 2008, 12:46
Nog meer commentaar ofwat?
Kan ik toch niks aan doen.