View Full Version : What to do in Detroit???
Laurens de Jager
10 december 2008, 15:19
Komende vrijdag is het zover dan ga ik met vrienden richting Detroit!
Ben er nog nooit geweest maar ik weet wel dat ik het om de stad zelf niet hoef te doen. Daarom gaan we dan ook een 3 tal wedstrijden kijken. Namelijk tegen Los Angeles, Colorado en tegen San Jose. Waarom ik dit post is omdat ik me afvraag of iemand er al eerder is geweest en nog tips heeft. Bezienswaardigheden anyone?
Peace
Paul van Heertum
10 december 2008, 15:31
Een auto huren en naar Grand Rapids gaan
Paul van Heertum
10 december 2008, 15:48
Stappen moet je doen ten zuiden van de 8 mile
Ik zou je een beetje inlezen want naast the Joe is er echt niks de moeite waard in Detroit
Ro Herregraven
10 december 2008, 15:58
Als groot fan van de Redwings moet ik Paul helaas gelijk geven. Detroit is niet de tofste stad. Normaal zeg ik altijd 'vermijd de achterbuurten" maar dat gaat moeilijk in Detroit aangezien dat 1 grote achterbuurt is.
Wat, naast The Joe, de moeite waard is, is het Hockeytown Cafe wat tegenover Comerica Park ligt (het nieuwe stadion van de Detroit Tigers).
Voor de rest: East Lansing is een universiteitsstad, daar is genoeg te doen!
En Chicago is wel een pest-eind rijden, maar dat is een geweldige stad!
Abe Brouwer
10 december 2008, 16:13
De internationale rivier oversteken naar Windsor in Canada. Daar speelt een OHL-team.
Paul van Heertum
10 december 2008, 16:15
Ik vond Chicago op het noorden en de kust na ook maar een kilo.... stad
Detroit met de huidige staat van de big 3 lijkt me nog minder leuk dan pak hem beet een jaar geleden
Paul van Heertum
10 december 2008, 16:16
Grand Rapids is in elk geval een leuke stad en het is voor Michigan een welvarende stad en er is ook een AHL team :) Bovendien is het dicht bij Holland en daar is het leuk om doorheen te rijden als Nederlander
Ro Herregraven
10 december 2008, 16:20
Grand Rapids is in elk geval een leuke stad en het is voor Michigan een welvarende stad en er is ook een AHL team :) Bovendien is het dicht bij Holland en daar is het leuk om doorheen te rijden als Nederlander
In Holland zit ook een Econo Lodge waarin wij overnacht hebben.
Voor diegenen die een Road Trip in gedachten hebben en niet teveel aan overnachtingen willen uitgeven: het barst van de motels tussen Chi en Det, en Econo Lodge is de goedkoopste betrouwbare motelketen. Prima kamers voor weinâg.
Het Regal Motel op Mannheim Road in Chicago is daarentegen weer af te raden, om veel te veel redenen...
Paul van Heertum
10 december 2008, 16:24
Ik denk dat de motels over het algemeen supergoedkoop zijn als je het in veel andere landen gaat vergelijken
Ik vond alleen een behoorlijk aantal motels er niet echt fris uitzien, maar dat kan ook een verkeerd voorgevoel zijn
Ro Herregraven
10 december 2008, 16:26
Ik denk dat de motels over het algemeen supergoedkoop zijn als je het in veel andere landen gaat vergelijken
Ik vond alleen een behoorlijk aantal motels er niet echt fris uitzien, maar dat kan ook een verkeerd voorgevoel zijn
Niks voorgevoel, die zijn ook niet fris. Trust me, I've been there...
Er zijn een aantal ketens die over het algemeen wel OK zijn. Econo Lodge is er daar 1 van, en dat bleek de goedkoopste te zijn. We hebben op meerdere plaatsen in Econo Lodges overnacht, en geen enkele kamer voldeed niet aan onze verwachtingen. Het Regal Motel daarentegen...
Laurens de Jager
10 december 2008, 21:13
Bedankt voor de tips heren! Ik heb het genoteerd en een auto hebben we al gereserveerd om te huren tegen die tijd. Grand Rapids gaan we denk ik toch wel bezoeken aangezien we Darren Helm willen zien spelen :)
Verder gaan we zeker op zoek naar een fatsoenlijke sports shop om een x aantal hockey spullen en aanverwante artikelen in te slaan. Is er een stadje of shopping mall in de buurt waar je nog leuk kunt shoppen?
grtz Laurens
Freek Joosten
10 december 2008, 21:54
Cheli's Chili bar (http://www.chelischilibar.com/detroit/home.html)
Kun je natuurlijk niet missen! Verder schijn Detroit echt de meest verschrikkelijke stad ter wereld te zijn zo'n beetje. Windsor is dus misschien een idee. In Detroit is volgens mij echt weinig te doen. Je kunt voor een dollar of tien een straatje kopen ofzo. Er staan daar gewoon huizen te koop voor 1 dollar... Bizar.
Bezoek inderdaad de Griffins. Dat is wel de moeite lijkt me!
Detroit - San Jose is wel een prachtige wedstrijd trouwens. Veel plezier alvast!
Laurens de Jager
10 december 2008, 23:26
Thnx Freek ik zal eens kijken waar we allemaal terecht komen.
Mocht het de moeite waard zijn dan zal ik wel een soort van verslag schrijven met de nodige feauteau's. Hier of op m'n hyves. Iedereen bedankt voor de tips!
Paul van Heertum
11 december 2008, 03:12
Veel plezier en pin je niet te veel vast op op Detroit, er zijn veel leuke plaatsen buiten Detroit
Mike Norman
11 december 2008, 08:57
In Ann Arbor is de University of Michigan. Een van de betere ijshockey en footbal scholen.. Misschien zijn er nog wel kaartjes en de sfeer is altijd fantastisch, vooral bij het football (of basketball).
Freek Joosten
11 december 2008, 17:47
Ik geloof trouwens dat de andere grote sporten in Detroit het ook goed doen de laatste tijd. Geen idee waar die spelen en of die spelen in december, maar het is wellicht de moeite!
Ben al benieuwd naar de foto's!
Abe Brouwer
11 december 2008, 18:07
In december kun je ook naar de Detroit Lions (NFL) en Detroit Pistons (NBA).
Mike Norman
11 december 2008, 18:50
Ik geloof trouwens dat de andere grote sporten in Detroit het ook goed doen de laatste tijd.
Uhm, nee. De Lions hebben nog geen wedstrijd gewonnen en de bij de Pistons maakt Iverson zn reputatie als problem child weer waar.
Joep Meijsen
11 december 2008, 20:37
Mocht je inderdaad richting Windsor willen rijden, doe dan zoals de Canadezen. Ramen dicht, deuren op slot en niet stoppen voor eventuele rode lichten tot je bij de Canadese grens bent. Dat was in ieder geval de tip die mijn kennissen gaven toen ik een routeschema liet zien voor een mogelijke reis die kant op.
Detroit - San Jose klinkt als een geweldige wedstrijd. Ben best een beetje jaloers :-)
Ro Herregraven
11 december 2008, 20:58
Mocht je inderdaad richting Windsor willen rijden, doe dan zoals de Canadezen. Ramen dicht, deuren op slot en niet stoppen voor eventuele rode lichten tot je bij de Canadese grens bent. Dat was in ieder geval de tip die mijn kennissen gaven toen ik een routeschema liet zien voor een mogelijke reis die kant op.
Toen we in Detroit stonden wilden we eigenlijk ook wel even naar Windsor. Probleem was echter dat de tunnel dicht was voor roadworks en de brug stond compleet vol met trucks die de grens over wilden. Omdat we geen uren voor die brug wilden staan zijn we maar omgedraaid...
Ro Herregraven
11 december 2008, 21:14
Mooiste voorbeeld van hoe troosteloos Detroit is, is eigenlijk wel het Michigan Central Depot. 18 verdiepingen ruine...
http://www.metropolismag.com/images/images_0502/pol/pol_b_t.jpg
http://detroit.about.com/b/2008/04/02/detroits-abandoned-and-vacant-buildings.htm
Maar er is nog veel meer, zie www.forgottendetroit.com (http://www.forgottendetroit.com)
Paul van Heertum
12 december 2008, 17:10
Geen bailout voor the big 3, wordt er niet leuker op zo lijkt me
Freek Joosten
19 december 2008, 05:27
Yikes! Ik geloof dat iemand de avond van zijn leven heeft gehad vannacht! Wow....
Michael Immerzeel
19 december 2008, 19:29
nou ik niet !!!
Laurens de Jager
22 december 2008, 17:24
Ben vandaag weer terug gekomen en mag best trots zijn op het feit dat ik Henrik Zetterberg heb mogen ontmoeten. Speciale meet and greet waar we ongeveer een goed kwartier met m hebben kunnen praten en wat foto's hebben kunnen nemen en ook handtekeningen kregen. Een zeer geslaagde hockey trip vond ik zelf.
Als je op hyves zit check de foto dan ff op mijn site:
http://lauert81.hyves.nl/
Ik heb ook nog een trainings puck van Jiri Hudler gekregen en mijn pas getrouwde maat (waar dit in eerste instantie voor geregeld was) heeft de puck gekregen waarmee Marian Hossa heeft gescoord tegen de Sharks.
Er zijn nog meer pics genomen maar daar moet ik op wachten aangezien dat met een ander toestel was.
Joep Meijsen
22 december 2008, 17:57
Dat klinkt inderdaad als een prachtige ervaring. Hoe had je dat allemaal geregeld?
Laurens de Jager
22 december 2008, 18:35
Dat klinkt inderdaad als een prachtige ervaring. Hoe had je dat allemaal geregeld?
Ikzelf heb vrij weinig geregeld. Het was namelijk zo dat ik samen met een vriend van me naar Detroit wou puur om de Wings te zien spelen. Hij is een aantal maanden daarvoor getrouwd en uiteraard is zn vrouw ook meegegaan. Wat ze heeft geprobeerd was een verassing regelen in de zin van een Zetterberg meet and greet. Dus zij heeft al een aantal maanden van tevoren gebeld naar Joe Louis Arena om dit te regelen met de smoes dat het hun honeymoon was. Eerste wedstrijd is er niks van gekomen, de 2e game tegen Sharks hebben we de contact persoon wel gesproken maar t ging niet meer lukken dus adviseerde ze ons om de laatste game dat we er waren (afg. zaterdag tegen de Kings) om gelijk naar beneden te komen. Hebben we gedaan en daar kregen we te horen dat alleen man en vrouw mochten. Kortom ik en de 2 andere die mee waren moesten wachten tot ze terug waren. Tot grote opluchting van ons 3en kwam er een lief vrouwtje ons toch halen en kwamen we onderweg ook nog Datsyuk tegen (zagen m bijna niet staan zo onopvallend..) en mochetn we dus alsnog Zetterberg ontmoeten. Nicklas Kronnwal kwam ook nog even voorbij wandelen en zei ook vriendelijk halo tegen iedereen. Dus ik heb dikke mazzel gehad maar ben er meer dan blij mee!
Joep Meijsen
22 december 2008, 19:00
Dus ik heb dikke mazzel gehad maar ben er meer dan blij mee!
Absoluut, klinkt als de ijshockeyreis 'of a lifetime'....
Abe Brouwer
29 december 2008, 14:38
Detroit Lions eindigen op 0-16. Niet om vrolijk van te worden in Detroit.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.