View Full Version : WK 2010 start in voetbalstadion
Abe Brouwer
4 december 2008, 19:23
Het ijshockey WK van 2010 dat in Duitsland gehouden wordt krijgt een spectaculaire opening. De openingswedstrijd op 7 mei 2010 zal in de Veltins Arena te Gelsenkirchen gespeeld worden. Het voetbalstadion van Schalke 04 zal dan een capaciteit van ongeveer 78.000 hebben. Op 15 december zal meer bekend worden op een persconferentie. De overige wedstrijden zullen in de Kölnarena (Keulen) en SAP-arena (Mannheim) gespeeld worden.
Wendy Tellers
4 december 2008, 20:35
Was al een paar weken geleden vermeld.
Volgens mij onder "buitenland" .
Maar wel een spectaculaire actie!!!
Abe Brouwer
4 december 2008, 21:13
Was al een paar weken geleden vermeld.
Volgens mij onder "buitenland" .
Maar wel een spectaculaire actie!!!
Klopt, maar ik kan het bericht niet meer terug vinden, ook niet met de zoekfunctie.
En toen was het nog niet definitief. Nu is het wel zeker.
Jack Mulders
4 december 2008, 22:40
Het ijshockey WK van 2010 dat in Duitsland gehouden wordt krijgt een spectaculaire opening. De openingswedstrijd op 7 mei 2010 zal in de Veltins Arena te Gelsenkirchen gespeeld worden. Het voetbalstadion van Schalke 04 zal dan een capaciteit van ongeveer 78.000 hebben. Op 15 december zal meer bekend worden op een persconferentie. De overige wedstrijden zullen in de Kölnarena (Keulen) en SAP-arena (Mannheim) gespeeld worden.
Super dat dit doorgaat zeg!!!
Volgende week, Wendy maar eens liefkozend aan kijken...::devilsmilie::
Jeroen Pilon
5 december 2008, 15:21
Op diezelfde persconferentie zal ongetwijfeld iets over de kaartverkoop worden bekendgemaakt. Ik ben de bron even kwijt maar ik heb ergens gelezen dat het niet lang meer duurt voordat de kaartverkoop begint! Voor dat wedstrijdje 'auf Schalke' moet kaarten regelen geen probleem zijn haha!
Jos Buter
5 december 2008, 15:29
Daar ben ik dan ook wel weer bij. Is maar even om de hoek hier vanuit Düsseldorf. Mag geen probleem zijn.... nu alleen nog een aantrekkelijk pot zoals CAN - RUS en het kan niet op.
.
Jeroen Pilon
5 december 2008, 15:31
Ik heb een linkje gevonden naar een persbericht: http://www.sat1.de/sport/eishockey/mehr/news/2008/11/09/sid_212883/
De goedkoopste kaarten kosten 9 euro, de duurste finalekaarten 164 eurotjes.
Abe Brouwer
5 december 2008, 16:38
Volgens mij start de voorverkoop al volgende maand.
Ik denk overigens dat die wedstrijd in Gelsenkirchen de openingswedstrijd is van Duitsland.
Jos Buter
6 december 2008, 00:56
Ik denk overigens dat die wedstrijd in Gelsenkirchen de openingswedstrijd is van Duitsland.
Dat zit er dik in, anders krijgen ze die bak niet vol.
Wendy Tellers
7 december 2008, 00:14
Super dat dit doorgaat zeg!!!
Volgende week, Wendy maar eens liefkozend aan kijken...::devilsmilie::
Waarom mij liefkozend aan kijken??? :)
Wendy Tellers
7 december 2008, 00:16
Zoals ik begrepen heb begint de voorverkoop inderdaad al in januari 2009.
Wel erg vroeg of ligt dat aan mij?
Wendy Tellers
7 december 2008, 00:26
Klopt, maar ik kan het bericht niet meer terug vinden, ook niet met de zoekfunctie.
En toen was het nog niet definitief. Nu is het wel zeker.
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=4309
Hier stond die posting.
Maar maakt verders ook niet uit hoor!
Hier onder "nationale teams" staat hij beter.
Uiteindelijk gaat hij over een WK. :)
Wat wel nog even noemenswaardig is (zoals Jack al in zijn posting van een paar weken geleden aangaf) gaat het niet alleen om een spectaculaire opening, maar ook om een poging om het wereldrecord te verbreken.
Abe Brouwer
15 december 2008, 19:10
Het zal een wedstrijd van Duitsland worden met als tegenstander een van deze landen: Canada, Finland, Rusland, Tsjechie of Zweden. Voorverkoop start 30 januari om 9 uur s'morgens.
Harm Wietze Oldersma
16 december 2008, 09:14
Het bericht staat nu ook op Telesport: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/2803036/__Arena_Schalke_04_wordt_ijshockeyhal__.html?p=5,2
Ro Herregraven
30 januari 2009, 11:51
Het zal een wedstrijd van Duitsland worden met als tegenstander een van deze landen: Canada, Finland, Rusland, Tsjechie of Zweden. Voorverkoop start 30 januari om 9 uur s'morgens.
Het loopt storm, zo te zien...
Ticketing
Herzlich willkommen
Um eine höhere Performance und Benutzerfreundlichkeit zu erzielen wurde die Anzahl der gleichzeitigen Benutzer begrenzt.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
David Nolf
30 januari 2009, 11:56
Het loopt storm, zo te zien...
Ticketing
Herzlich willkommen
Um eine höhere Performance und Benutzerfreundlichkeit zu erzielen wurde die Anzahl der gleichzeitigen Benutzer begrenzt.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal
Ik probeer het al vanaf 09.00 uur, maar het wil nog niet lukken.
Jeroen Pilon
30 januari 2009, 12:21
Misschien zo maar eens bellen... dit is echt irritant!
David Nolf
30 januari 2009, 13:05
Misschien zo maar eens bellen... dit is echt irritant!
Inderdaad irritant! Ben benieuwd of er telefonisch wel door te komen is.
Fintan Planting
30 januari 2009, 13:33
Inderdaad irritant! Ben benieuwd of er telefonisch wel door te komen is.
Nee...
Fintan Planting
30 januari 2009, 13:47
Nee...
Uiteindelijk telefonisch toch gelukt. De aanhouder wint... :grin:
David Nolf
30 januari 2009, 13:48
Uiteindelijk telefonisch toch gelukt. De aanhouder wint... :grin:
En? Kaartjes worden opgestuurd?
Fintan Planting
30 januari 2009, 14:18
En? Kaartjes worden opgestuurd?
Yep. We hebben best leuke plekken kunnen krijgen: vak C2, wat redelijk centerice is. Zie pagina 6 van deze PDF:
http://www.iihf.com/fileadmin/user_upload/channels/WC10/Images/Dokumente/2010_IIHF_WM_Ticketinfo_eng.pdf
Is het anderen al geluk om kaarten te bemachtigen?
David Nolf
30 januari 2009, 14:34
Yep. We hebben best leuke plekken kunnen krijgen: vak C2, wat redelijk centerice is. Zie pagina 6 van deze PDF:
http://www.iihf.com/fileadmin/user_upload/channels/WC10/Images/Dokumente/2010_IIHF_WM_Ticketinfo_eng.pdf
Helaas. Ik probeer het continu, maar ik kom er niet doorheen op internet, en dat telefoonnummer van de ticketservice is ook nog geen succes. ::censor::
Typisch gevalletje "nie belle nie & nie internette nie".
Maar we blijven het proberen.
Ro Herregraven
30 januari 2009, 14:34
Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Fintan Planting
30 januari 2009, 14:37
Helaas. Ik probeer het continu, maar ik kom er niet doorheen op internet, en dat telefoonnummer van de ticketservice is ook nog geen succes. ::censor::
Typisch gevalletje "nie belle nie & nie internette nie".
Maar we blijven het proberen.
Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Ik heb het telefoonnummer een half uur continu via de redialknop geprobeerd. Na 168 onsuccesvolle pogingen kwam ik opeens in een menu van de SAP-Arena, waarna ik via 0 in een wachtrij voor tickets kwam. Duurde een minuutje of tien, maar toen kon een aardige meneer uit Mannheim me moeiteloos helpen.
Volhouden dus!
Jeroen Pilon
30 januari 2009, 14:53
Yeaah het is gelukt via de website! Vanuit NL overigens alleen te betalen via creditcard.
Voor zover ik kon zien zijn er nog genoeg kaarten beschikbaar.
Fintan Planting
30 januari 2009, 14:55
Yeaah het is gelukt via de website! Vanuit NL overigens alleen te betalen via creditcard.
Voor zover ik kon zien zijn er nog genoeg kaarten beschikbaar.
Mastercard of Visa is inderdaad een must. En het is handig je vooraf even te oriënteren op de plek die je wilt, middels bovenvermelde PDF.
Waar zit jij ergens, Jeroen?
Jeroen Pilon
30 januari 2009, 15:02
Ik heb een aantal staanplaatskaarten besteld, dat staat garant voor veel sfeer en als je optijd bent prima plaatsen! Ze zijn voor vak N4 maar volgens mij mag je ook de andere vakken betreden.
David Nolf
30 januari 2009, 16:08
Ik ben er ook eindelijk tussen gekomen. Gekozen voor Block IN, rij 2. Dus bijna op het ijs.
Fintan Planting
30 januari 2009, 16:30
Ik heb een aantal staanplaatskaarten besteld, dat staat garant voor veel sfeer en als je optijd bent prima plaatsen! Ze zijn voor vak N4 maar volgens mij mag je ook de andere vakken betreden.
Inderdaad ook leuk!
Ik ben er ook eindelijk tussen gekomen. Gekozen voor Block IN, rij 2. Dus bijna op het ijs.
Mooi plekken... Weet je zeker dat het nummeren vanaf het ijs naar boven gebeurt? Ik kon dat nergens bevestigd vinden. Lijkt me op zich wel logisch...
Abe Brouwer
30 januari 2009, 19:35
Ik kan me niet online registreren, wat wel verplicht is om kaarten te kopen. Wat ik ook doe, elke keer geeft het systeem aan dat ik mijn gegevens nogmaals moet controleren.
Jeroen Pilon
30 januari 2009, 19:40
Dat heb ik ook gehad Abe. Ik heb vervolgens een _ uit mijn gebruikersnaam gehaald en toen werkte het!
Abe Brouwer
30 januari 2009, 22:35
Bitte uberprüfen sie ihre eingaben. Deze boodschap krijg ik steeds als ik probeer te registreren. Ben de hele avond al bezig maar nog steeds geen username en paswoord.:Bonk3:
Jeroen Pilon
30 januari 2009, 22:58
Ineens schiet me te binnen dat ik ook de + voor mijn telefoonnummer weg heb gehaald! Het staat als voorbeeld bij het formulier vermeld maar wellicht is het een foutje.
Abe Brouwer
30 januari 2009, 23:39
Ineens schiet me te binnen dat ik ook de + voor mijn telefoonnummer weg heb gehaald! Het staat als voorbeeld bij het formulier vermeld maar wellicht is het een foutje.
Heb ik ook geprobeerd. Nummer zonder toegangscode, met toegangscode, spaties ertussen, werkelijk alle varianten heb ik geprobeerd.
Abe Brouwer
31 januari 2009, 09:42
Heb ik ook geprobeerd. Nummer zonder toegangscode, met toegangscode, spaties ertussen, werkelijk alle varianten heb ik geprobeerd.
Probleem blijft terugkeren. Heb inmiddels een mail gestuurd.
Blijkbaar doe ik iets verkeerd, maar wat? ::censor::
Fintan Planting
31 januari 2009, 15:28
Probleem blijft terugkeren. Heb inmiddels een mail gestuurd.
Blijkbaar doe ik iets verkeerd, maar wat? ::censor::
Kun je niet gewoon bellen, Abe? Dan weet je zeker dat je sneller geholpen wordt.
David Nolf
2 februari 2009, 07:51
Inderdaad ook leuk!
Mooi plekken... Weet je zeker dat het nummeren vanaf het ijs naar boven gebeurt? Ik kon dat nergens bevestigd vinden. Lijkt me op zich wel logisch...
Nummeren loopt volgens mij echt vanaf het ijs naar boven. Er staat namelijk onder rij 1 "An dieser Seite befindet sich die Eisfläche".
Rick Kanselaar
2 februari 2009, 19:24
Dezelfde problemen ondervonden als jou Abe, maar na paar keer proberen pakte het systeem toch mijn aanmelding. Kon daarna redelijk makkelijk 6 kaarten bestellen achter de goal op rij 7. En het klopt vwb de nummering, laagste getal is het dichtst bij het ijs. Ben toch wel benieuwd naar een game waar zoveel mensen zullen komen kijken hoe de sfeer dan is.
Abe Brouwer
2 februari 2009, 19:38
Dezelfde problemen ondervonden als jou Abe, maar na paar keer proberen pakte het systeem toch mijn aanmelding. Kon daarna redelijk makkelijk 6 kaarten bestellen achter de goal op rij 7. En het klopt vwb de nummering, laagste getal is het dichtst bij het ijs. Ben toch wel benieuwd naar een game waar zoveel mensen zullen komen kijken hoe de sfeer dan is.
Ik kan me nog steeds niet registreren. Steeds weer dezelfde probleem.
Jacqueline Stolze
2 februari 2009, 20:10
Thuis en op kantoor dezelfde problemen gehad. Uiteindelijk bij zwager op de computer geen enkel probleem gehad en op eigen naam en op naam van partner kunnen registreren.
Abe, misschien een andere pc proberen bij familie of vrienden.
Abe Brouwer
2 februari 2009, 21:01
Hehe eindelijk gelukt. Ik bleek nog een oude account te hebben n.a.v. een bezoek aan Adler Mannheim. Al was het achterhalen van het paswoord nog heel moeilijk. Maar goed, ik heb een zitplaats op Y in Gelsenkirchen!
Rick Kanselaar
3 februari 2009, 12:41
In het eerste weekend van de verkoop zijn er al 35.000 kaarten voor de openingsgame verkocht. Dit levert meteen al een record aantal toeschouwers op ooit bij een WK wedstrijd. Voor de rest van het toernooi zijn er ook al 5000 kaarten verkocht.
Ro Herregraven
3 februari 2009, 12:44
Het WK 2010 Div. I in Tilburg kan ook beginnen in een voetbalstadion.
Tegen die tijd staat er in Sittard eentje leeg...
Sven van de Wall
3 februari 2009, 12:59
Het WK 2010 Div. I in Tilburg kan ook beginnen in een voetbalstadion.
Tegen die tijd staat er in Sittard eentje leeg...
dak erop,ijsvloer erin,en pendelbussen vanaf de cross
Theo Appelhof
7 februari 2009, 11:35
Sinds gisteren hebben we de kaarten ook binnen.
Wij gaan met vier personen.
Ben hel benieuwd wat het wordt heb gehoord dat er gisteren al ruim 55.000 kaarten verkocht waren.
Dus ja loopt aardig vol zo.
Groetjes Theo.
Jeroen Pilon
10 februari 2009, 11:04
Vandaag zijn onze kaarten bezorgd! Ik hoop dat ik ze over een maand of 15 nog kan vinden :Clown:
Abe Brouwer
10 februari 2009, 17:52
Ik moet mijn kaartje morgen ophalen bij een postagentschap in mijn wijk. De postbode trof me vandaag niet thuis aan.
Inmiddels staat de teller op ruim 60.000. Bij 66.000 zal de voorverkoop stoppen aangezien er 10.000 kaarten opzij gehouden worden voor de tegenstander.
Jeroen Pilon
10 februari 2009, 20:47
Ik ben benieuwd wie die tegenstander uiteindelijk zal zijn. In een PDF file op de IIHF website valt te lezen dat Canada, Rusland, Zweden, Finland en Tsjechië mogelijke tegenstaders zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar Zweden of Canada.
Abe Brouwer
10 februari 2009, 20:53
Ik ben benieuwd wie die tegenstander uiteindelijk zal zijn. In een PDF file op de IIHF website valt te lezen dat Canada, Rusland, Zweden, Finland en Tsjechië mogelijke tegenstaders zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar Zweden of Canada.
Het wordt een van de 5 landen in ieder geval. Zou mooi zijn als het een tegenstander is die veel fans meeneemt.
Dennis Albers
10 februari 2009, 21:30
Het wordt een van de 5 landen in ieder geval. Zou mooi zijn als het een tegenstander is die veel fans meeneemt.
Wij hebben ook kaarten voor de openingswedstrijd. Ik hoop persoonlijk op Canada.
Jeroen Pilon
10 februari 2009, 23:39
Het aantal uitsupporters is een goed punt, daar heb ik niet over nagedacht. Als het om veel (en dan het liefste vrouwelijke) fans van de tegenstander gaat, eis ik Zweden als tegenstander haha.
Jan Hofstede
11 februari 2009, 01:26
Het aantal uitsupporters is een goed punt, daar heb ik niet over nagedacht. Als het om veel (en dan het liefste vrouwelijke) fans van de tegenstander gaat, eis ik Zweden als tegenstander haha.
Blond en mollig..??
Theo Appelhof
11 februari 2009, 09:34
Ja het is natuurlijk maar de vraag brengt die tegenstander in deze wedstrijd 10.000 supporters mee.
Want het is wel het streven om dat stadion VOL te krijgen,om dat record te kunnen breken.
Groetjes Theo.
Abe Brouwer
11 februari 2009, 17:26
Ja het is natuurlijk maar de vraag brengt die tegenstander in deze wedstrijd 10.000 supporters mee.
Want het is wel het streven om dat stadion VOL te krijgen,om dat record te kunnen breken.
Groetjes Theo.
Geeneen tegenstander brengt zoveel fans mee. Maar resterende kaarten zullen weer in de openbare verkoop komen.
Fintan Planting
11 februari 2009, 17:42
Wij hebben ook kaarten voor de openingswedstrijd.
En die kaarten zijn vandaag binnengekomen ::party::
Dennis Albers
11 februari 2009, 19:46
Nu nog Canada als tegenstander :-)
Remco Bambacht
11 februari 2009, 20:32
Nu nog Canada als tegenstander :-)
Of Rusland! Zolang het maar geen Finland wordt anders heb ik veel geld betaald om twee uur te slapen :)
Ivo Willems
12 februari 2009, 11:20
Jammer dat je Niëmela niet op het ijs hebt dan Remco, paar uitglijers hier en daar en je hebt een leuke voorstelling ;)
Abe Brouwer
14 februari 2009, 08:30
Ook ik heb mijn kaartje.
Wendy Tellers
19 februari 2009, 00:09
Ik hoop op Letland als tegenstander. :)
Abe Brouwer
19 februari 2009, 06:22
Ik hoop op Letland als tegenstander. :)
Helaas Wendy, Het is Canada, Finland, Rusland, Tsjechie of Zweden. Een van die vijf......
Alhoewel Letland best wel veel fans meeneemt.
Theo Appelhof
19 februari 2009, 19:17
Weet jij of de kaarten tot nu toe op pappier uitverkocht zijn.
Behoudens die 10.000 die er gereserveerd zijn voor de (tegenstander).
Niet dat ik nog kaarten nodig heb.
Groetjes Theo.
Jeroen Pilon
19 februari 2009, 22:03
Volgens de online verkoopsite is het stadion momenteel 'ausgebucht'!
https://tickets.iihfworlds2010.saparena.de/InternetVerkauf/IF03.aspx
Theo Appelhof
20 februari 2009, 17:59
Volgens de online verkoopsite is het stadion momenteel 'ausgebucht'!
https://tickets.iihfworlds2010.saparena.de/InternetVerkauf/IF03.aspx
Dank je Jeroen.
Mooi dan zit het al aardig vol.
Groetjes Theo.
Abe Brouwer
8 mei 2009, 16:09
Het wordt waarschijnlijk Duitsland-Finland of Duitsland-USA. Duitsland zou in een groep met beide landen plus Denemarken komen, al is dat nog niet officieel.
Ferry van Maanen
8 mei 2009, 21:29
Was Duitsland niet gedegradeerd ?
Abe Brouwer
8 mei 2009, 21:39
Was Duitsland niet gedegradeerd ?
Nee hoor.
Martin Kinderen
11 mei 2009, 10:17
Het wordt waarschijnlijk Duitsland-Finland of Duitsland-USA. Duitsland zou in een groep met beide landen plus Denemarken komen, al is dat nog niet officieel.
Het zou een top 5 land zijn toch? Dan zal het volgens mij wel Finland worden. (de USA staat niet in de top 5 volgens mij.)
Persoonlijk mag het van mij wel USA worden, spreekt me meer aan dan Finland.
Abe Brouwer
11 mei 2009, 15:59
Voor de duidelijkheid de groepen van het WK 2010 in Duitsland:
GROEP A: (Keulen)
Rusland
Wit Rusland
Slowakije
Kazakstan
GROEP B: (Mannheim)
Canada
Zwitserland
Letland
Italie
GROEP C: (Mannheim)
Zweden
Tsjechie
Noorwegen
Frankrijk
GROEP D: (Keulen, Gelsenkirchen)
Finland
USA
Duitsland
Denemarken
De wedstrijd in Gelsenkirchen zal wel Duitsland-Finland worden. ook al omdat de #1 altijd tegen de #3 speelt in de eerste groepswedstrijden. Verder zal Finland veel fans meenemen wat commercieel niet slecht uitkomt.
Abe Brouwer
14 mei 2009, 17:39
Het zou een top 5 land zijn toch? Dan zal het volgens mij wel Finland worden. (de USA staat niet in de top 5 volgens mij.)
Persoonlijk mag het van mij wel USA worden, spreekt me meer aan dan Finland.
Vandaag heeft de IIHF bekend gemaakt dat de openingswedstrijd Duitsland-USA wordt.
Abe Brouwer
21 juli 2009, 16:21
Op de IIHF-website staat nu het speelschema voor het A-WK in Duitsland volgend jaar.
Voor de wedstrijd in Gelsenkirchen is echter nog geen aanvangstijd bekend.
Martijn Berben
21 juli 2009, 16:44
Nu nog wachte dat je online de kaarten kunt kopen. Dat lukt nog niet.
Theo Appelhof
21 juli 2009, 17:58
Nu nog wachte dat je online de kaarten kunt kopen. Dat lukt nog niet.
De openings wedstrijd Duitsland-USA is al uitverkocht dus daar hoef je geen moeite meer voor te doen.
En wanneer de voorverkoop voor de andere wedstrijden begint weet ik niet.
Groetjes Theo.
Abe Brouwer
21 juli 2009, 19:58
Er zijn volgens mij momenteel alleen kaartenpaketten te krijgen voor meerdere wedstrijden over meerdere dagen. Als het goed is gaan dagkaarten vanaf september in de verkoop en losse kaarten gaan dan vanaf februari in de verkoop. Verder zullen vanaf september mogelijk weer kaarten verkrijgbaar zijn voor USA-Duitsland.
Abe Brouwer
21 september 2009, 16:36
Morgen gaan de dagkaarten in de voorverkoop.
Hans Eeuwes
22 september 2009, 20:36
Ja, sinds vanmorgen 9 uur. Dacht, zal even kijken voor de finale, maar pfoei dat is een dure aangelegenheid. Heb maar gekozen voor een dagkaart in Keulen, staanplaats. Is te betalen en dicht op het ijs. Hoop ik althans. Boeken verliep gladjes.
Abe Brouwer
18 januari 2010, 19:06
Gisteren bij Schalke 04-FC Nürnberg was achter een van de doelen een reclamebord te zien die verwees naar de openingswedstrijd van het WK.
Abe Brouwer
4 maart 2010, 19:35
Het programma rond de openings-wedstrijd in Gelsenkirchen is bekend:
14.00: groot feest voor het stadion
17.15: deuren stadion gaan open
17.45: grote WK-openingshow
20.15: begin openingswedstrijd Duitsland-USA
Er zijn sinds vandaag 1500 extra kaarten in de verkoop gegaan.
Wim Raateland
4 maart 2010, 21:48
::luisterjongen:: op dit moment nog zo'n 200 kaarten beschikbaar op de "2e rij" voor 85 euro per stuk
Abe Brouwer
26 maart 2010, 16:15
Ex Edmonton Oilers trainer Craig MacTavish zal tijdens het WK hoofdtrainer van Canada zijn.
Abe Brouwer
28 maart 2010, 22:34
In dit hele interessante artikel wordt beschreven hoe Team Canada eruit kan zien in Duitsland:
www.tsn.ca/nhl/story/?id=315697
Abe Brouwer
10 april 2010, 12:44
Eishockey News zal een WK-special uitbrengen die vanaf 16 april verkrijgbaar is.
Abe Brouwer
13 april 2010, 16:43
De beide trainers voor de openingswedstrijd in Gelsenkirchen zijn nu bekend. Uwe Krupp was al een tijd trainer van het Duits team en vandaag is Scott Gordon benoemd tot trainer van het Amerikaans team. Scott Gordon is ook de trainer van New York Islanders.
Abe Brouwer
30 april 2010, 23:18
De USA-selectie is bekend gemaakt. Slechts 1 speler die er in Vancouver bij was zal er ook in Duitsland zijn: Jack Johnson van de Los Angeles Kings. Verder spelen 2 van de 3 goalies niet in de NHL. En de enige NHL-goalie is een backup bij zijn club: Scott Clemmensen van Florida Panthers.
Wim Raateland
1 mei 2010, 11:28
Ben benieuwd of Ovechkin nu ook naar Duitsland komt om deel te nemen?
Abe Brouwer
1 mei 2010, 17:36
Ben benieuwd of Ovechkin nu ook naar Duitsland komt om deel te nemen?
Volgens mij hebben Ovechkin, Semin en Kovalchuk toegezegd te komen.
Jan van de Rijzen
2 mei 2010, 00:03
Voor wat het waard is:
Ovechkin, Semin and Varlamov will join team Russia in Germany
The head coach of team Russia Vyacheslav Bykov speaks to Sport-Express after the first game of Swedish games tournament in Helsinki, Finland...
Have you already talked with Semin and Ovechkin?
''Yes, I have already been in contact with them. I can say that the guys want to join us for the World Cup. But it is very hard for them now. I can tell it by the voice that they are very sad.''
http://alexovetjkin.blogspot.com/2010/04/ovechkin-semin-and-varlamov-will-join.html
Abe Brouwer
2 mei 2010, 10:17
Canada heeft o.a. Steve Stamkos(Lightning), John Tavares(Islanders), Marc Staal(Rangers), Ryan Smyth(Kings), Brooks Laich(Capitals) en Corey Perry(Ducks) in de selectie. Tot nu toe zijn er 2 goalies: Chris Mason(Blues) en Chad Johnson(Rangers), de 3e goalie wordt waarschijnlijk iemand die voor een Europese club speelt.
Marco Spelten
2 mei 2010, 10:49
Daar komt op zeer korte termijn Sidney Crosby nog bij.....
Abe Brouwer
2 mei 2010, 17:45
Bij Zweden regent het afzeggingen uit de NHL. O.a. Alfredsson, Backström en Öhlund hebben afgezegd.
Joep Meijsen
2 mei 2010, 18:25
Ik heb vanmiddag een stuk zitten kijken van Zweden tegen Finland bij de LG Games in de Globe Arena. Zweden heeft een jonge, maar erg leuke ploeg. Dat land heeft op dit moment zo veel talent.
Abe Brouwer
2 mei 2010, 22:35
Via de website www.veltins-arena.de/foto_webcam.htm is de ijsbereiding van het speelveld te zien.
Paul van Heertum
3 mei 2010, 13:09
Misschien wil ik zondag naar Slowakije - Rusland gaan en misschien ook wel naar de eerste wedstrijd. Zijn er nog kaartjes voor die wedstrijd van 19 of 29 euro?
Andy Clifton
3 mei 2010, 13:35
Misschien wil ik zondag naar Slowakije - Rusland gaan en misschien ook wel naar de eerste wedstrijd. Zijn er nog kaartjes voor die wedstrijd van 19 of 29 euro?
Die 1ste wedstrijd is stijf uitverkocht volgens mij maar dat is ook logisch.Zovaak speelt men niet in een groot voetbalstadion.
En de goedkope kaartjes zijn altijd het eerste uitverkocht.
Dus word niet voor een duppie op de eerste rij zitten voor je...
Tim Janssen
3 mei 2010, 19:35
Ga ook een lang dagje naar Keulen.
Heb een dagkaart voor 18 mei:
12:15 4D tegen 4B
16:15 2A tegen 2D
20:15 1A tegen 1D
Abe Brouwer
3 mei 2010, 19:59
De openingswedstrijd is uitverkocht. Al bestaat de kans om je ter plaatse aan te melden voor stand by kaarten. Voor Slowakije-Rusland zijn volgens koelnticket.de alleen nog kaarten van 31 en 41 euro te krijgen. Ik denk dat de wedstrijden van Rusland snel gaan nu Ovechkin en Kovalchuk meedoen.
Paul van Heertum
3 mei 2010, 21:10
Ga ook een lang dagje naar Keulen.
Heb een dagkaart voor 18 mei:
12:15 4D tegen 4B
16:15 2A tegen 2D
20:15 1A tegen 1D
Wat betaal je?
Ik ga met een vriend en die kan alleen in het weekend, maar zelf zou ik wel graag naar 3 wedstrijden gaan
Paul van Heertum
3 mei 2010, 21:10
Bedoelde overigens de eerste wedstrijd van de zondag
Hans Eeuwes
3 mei 2010, 21:49
Op de site van de koelnarena staat geen (goede) informatie over parkeren. Heeft iemand nog een goede tip hoe een en ander daar werkt?
Paul van Heertum
3 mei 2010, 21:59
Het is al effe geleden dat ik er was maar er zijn parkeergarages bij de Arena maar je kan ook in de stad parkeren en dan naar de Arena lopen over de brug
Abe Brouwer
3 mei 2010, 22:04
Op de site van de koelnarena staat geen (goede) informatie over parkeren. Heeft iemand nog een goede tip hoe een en ander daar werkt?
Op de arenawebsite naar Services gaan, daarna Anfahrt. Onderaan vind je dan parkeerinfo.
Jack Mulders
3 mei 2010, 22:08
Wat betaal je?
Ik ga met een vriend en die kan alleen in het weekend, maar zelf zou ik wel graag naar 3 wedstrijden gaan
Valt mee Paul begint vanaf 49 euro voor een staanplaats,daarna betaal je 74 euro maar dan zit je helemaal bovenin. Dat zijn de goedkoopste optie´s.
Ben zelf minimaal 6 dagen aanwezig wellicht meer dagen.
Abe Brouwer
3 mei 2010, 22:11
Het is al effe geleden dat ik er was maar er zijn parkeergarages bij de Arena maar je kan ook in de stad parkeren en dan naar de Arena lopen over de brug
Of de trein vanuit Hauptbahnhof naar Deutz nemen. Met een toegangskaartje is het gebruik van OV in en om Keulen gratis.
Theo Appelhof
3 mei 2010, 22:35
Het is al even geleden dat wij daar geweest zijn.
Maar als je richting de Arena rijdt, rij je praktisch een parkeer garage binnen.
En daar is voldoende ruimte om te parkeren.
Maar zoals je leest zijn er voldoende mogelijkheden om je Auto te parkeren.
Veel succes, en plezier.
Groetjes Theo.
Jack Mulders
3 mei 2010, 22:51
Het is al even geleden dat wij daar geweest zijn.
Maar als je richting de Arena rijdt, rij je praktisch een parkeer garage binnen.
De eerste parkeergarage is voor sponsoren en vips. De 2de kun je zo inrijden.
Let wel op dat er veel parkeerplaatsen voor vrouwen zijn gereserveerd.
Je kunt ook een kaartje voor de garage direct afrekenen tegen een speciaal arena tarief, dit moet je eerst op de automaat aangeven,weet alleen niet of dit nu 4,50 euro was. Kan ook zijn dat ze aparte tarieven voor het WK vragen.
Parkeren bij de trainingshal is trouwens ook mogelijk.
Aan de parkeergarage ligt ook een grote cafe/eetrestaurant het Henkelmanchen is ook wel aan te raden als men nog steeds zo´n redelijke prijzen voor het eten telt als tijdens het seizoen hoef je niet ver te gaan voor iets te eten. (deze laatste tip is vooral voor Marco,Fintan,Remco en mijn grote vriend Joep bedoeld:grin::grin:)
Tim Janssen
3 mei 2010, 22:56
Wat betaal je?
Kaarten waren van 49 voor staanplaatsen tot 139 voor eerste rangkaarten voor de 3 wedstrijden. Geloof dat wij goedkoopste zitplaatsen hebben, 74 euro.
En met een beetje geluk is de afsluiter van de dag Rusland-USA.
ps zondag 16-5 is trouwens ook een 3 wedstrijdendag in Köln.
Jan van de Rijzen
4 mei 2010, 08:33
Ik ga Ovechkin in levende lijve zien!
http://www.thehockeynews.com/articles/33388-Report-Ovechkin-Semin-Varlamov-will-play-for-Russia-at-World-Championship.html
Hans Eeuwes
4 mei 2010, 11:24
heren,
Allen dank voor de nuttige parkeertips!
En volgens mij zie ik de 15e mei in Keulen Ovechkin ook. En hopelijk de Finnen.
Robin Verschuren
4 mei 2010, 11:56
Ik probeer me eigen te registreren via de iihf site om kaarten te bestellen, als ik alle velden heb ingevuld en op registreren klik komt er boven in het scherm, ''A failure is occurred during your registration'' zonder verdere uitleg te staan. Is er iemand die hier ook problemen mee heeft gehad, of weet op welke manier je nog meer online kaarten kunt bestellen?
Abe Brouwer
4 mei 2010, 15:50
Ik probeer me eigen te registreren via de iihf site om kaarten te bestellen, als ik alle velden heb ingevuld en op registreren klik komt er boven in het scherm, ''A failure is occurred during your registration'' zonder verdere uitleg te staan. Is er iemand die hier ook problemen mee heeft gehad, of weet op welke manier je nog meer online kaarten kunt bestellen?
www.koelnticket.de
Abe Brouwer
5 mei 2010, 20:01
Tsjechie komt met 4 NHL-ers: Tomas Vokoun (Panthers), Ondrej Pavelec (Trashers), Michal Roszival (Rangers) en Jakub Voracek (Bluejackets). Voor de rest bestaat de selectie vooral uit spelers van de eigen competitie en KHL, waaronder Jaromir Jagr.
Paul van Heertum
6 mei 2010, 01:11
Jammer dat de selecties nog niet op de website staan
Eric van der Putten
6 mei 2010, 01:58
Weet niet waar jullie het vandaan halen, maar als ik het schema van de WK bekijk, zie ik nergens dagen waarop 3 wedstrijden gespeeld worden in Keulen...
Sorry, heb het inmiddels gevonden.
Jack Mulders
6 mei 2010, 14:46
Had eigenlijk een entreekaart voor bovenin in de openingwedstrijd vanmorgen, vandaag kwamen nog kaartjes op de markt voor slechts 19 euro voor de openingswedstrijd waar je helemaal voor aan staat ...
Dus wie nog wil gaan er waren een kwartier geleden nog zo´n 70 kaartjes voor deze tribune beschikbaar. Via www.iihfworlds2010.com (http://www.iihfworlds2010.com)
Robin Verschuren
6 mei 2010, 15:05
www.koelnticket.de (http://www.koelnticket.de)
Bedankt, is inmiddels via deze weg gelukt om te bestellen.
Dennis Verhoof
6 mei 2010, 16:47
Bedankt, is inmiddels via deze weg gelukt om te bestellen.
Yeah robin!! ;)
we gaan lekker naar Rusland - Wit Rusland!!! go ovie!!!
Joeri Loonen
6 mei 2010, 19:18
Jammer dat de selecties nog niet op de website staan
Ook jammer dat je niet wil reageren als je in fatsoenlijk Nederlands iets gevraagd wordt.
Paul van Heertum
6 mei 2010, 19:47
Ook jammer dat je niet wil reageren als je in fatsoenlijk Nederlands iets gevraagd wordt.
Zoals waar?
Abe Brouwer
7 mei 2010, 08:12
Na ruim 15 maanden kan mijn toegangskaartje uit de la! De starting goalies zijn trouwens bekend: Dennis Endrass (Augsburg) voor Duitsland en Scott Clemmensen (Florida) voor USA.
Niels Jansen
7 mei 2010, 09:02
Canada’s 23-man roster
Goalkeepers: Chad Johnson (New York Rangers), Chris Mason (St. Louis Blues).
Defencemen: François Beauchemin (Toronto Maple Leafs), Brent Burns (Minnesota Wild), Kyle Cumiskey (Colorado Avalanche), Michael Del Zotto (New York Rangers), Mark Giordano (Calgary Flames), Tyler Myers (Buffalo Sabres), Kris Russell (Columbus Blue Jackets), Marc Staal (New York Rangers).
Forwards: Rene Bourque (Calgary Flames), Steve Downie (Tampa Bay Lightning), Matthew Duchene (Colorado Avalanche), Evander Kane (Atlanta Thrashers), Brooks Laich (Washington Capitals), Steve Ott (Dallas Stars), Corey Perry (Anaheim Ducks), Rich Peverley (Atlanta Thrashers), Ryan Smyth (Los Angeles Kings), Steven Stamkos (Tampa Bay Lightning), John Tavares (New York Islanders ), Ray Whitney (Carolina Hurricanes). Alternate: Jordan Eberle (Regina Pats, WHL).
Abe Brouwer
7 mei 2010, 09:28
Overigens schijnt het ijs in Arena auf Schalke nog niet van goede kwaliteit te zijn.
Gregory Zuidvliet
7 mei 2010, 17:11
Het zal vast al eerder gevraagd zijn, maar is deze wedstrijd te bekijken met UPC, zo ja, welke zender?
Abe Brouwer
7 mei 2010, 17:31
Het zal vast al eerder gevraagd zijn, maar is deze wedstrijd te bekijken met UPC, zo ja, welke zender?
Is live op de Duitse zender Sport1, het voormalige DSF. Op andere zenders niks.
Abe Brouwer
7 mei 2010, 23:58
Net terug uit Gelsenkirchen. Wat een belevenis. Arena auf Schalke zat echt stampvol, volgens iihf.com bijna 78.000 toeschouwers. Die toeschouwers kwamen van heel Duitsland maar er waren ook fans aanwezig van andere deelnemende landen. En wat een resultaat. Duitsland haalt in de verlenging een zeer verrassende maar ook belangrijke zege. Florian Schutz scoorde 21 seconden na begin overtime de 2-1 al was videobewijs nodig om het doelpunt goed te keuren. Toch 2 heel belangrijke punten voor de Duitsers in de strijd tegen degradatie.
Joep Meijsen
8 mei 2010, 00:12
Ja, het was wel de moeite waard. De wedstrijd overigens slechts zeer matig kunnen zien. Het hoogteverschil tussen het ijs en de eerste vijftig rijen stoelen was erg gering, zodat een deel van het ijs sowieso niet zichtbaar was. Omdat veel mensen op hun stoelen gingen staan, was het zicht in feite nog slechter. Gelukkig was er het grote scherm.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 00:27
Ik had vanuit het hoekvak Y best een goed zicht op het ijs. Wat me reuze meeviel. Enige minpunt was de manier van catering. Drank en eten werden apart verkocht. Moest je eerst in een lange rij aansluiten voor eten waarna je mocht aansluiten aan een nog langere rij voor drinken..............
Joep Meijsen
8 mei 2010, 00:38
Ik had vanuit het hoekvak Y best een goed zicht op het ijs. Wat me reuze meeviel. Enige minpunt was de manier van catering. Drank en eten werden apart verkocht. Moest je eerst in een lange rij aansluiten voor eten waarna je mocht aansluiten aan een nog langere rij voor drinken..............
Dat was inderdaad wel een raar systeem. Erg snel gingen die rijen ook niet trouwens.
Hoogtepunt was toch wel het striemende fluitconcert voor Scooter, al was zijn entree bovenop een Zamboni wel grappig verzonnen.
Ro Herregraven
8 mei 2010, 01:23
Morgen wordt het dubbele aantal toeschouwers verwacht bij het SCTT Richard Gerritse Toernooi...
Jorre van de Ven
8 mei 2010, 01:30
haha :P bijna..
Paul van Heertum
8 mei 2010, 01:59
Ik keek op de koelnticket site en daar stond dat er geen kaartjes meer zijn voor de wedstrijd Slowakije - Rusland.
Klopt dat?
Ferdinand van Berlo
8 mei 2010, 02:07
wat staat er?????
Paul van Heertum
8 mei 2010, 02:12
Nicht verfugbar bij 5 categorien
Ferdinand van Berlo
8 mei 2010, 02:33
Nicht verfugbar bij 5 categorien
en wat betekend dat dan????
Ro Herregraven
8 mei 2010, 02:37
http://translate.google.com , Ferdinand.
Paul van Heertum
8 mei 2010, 03:29
en wat betekend dat dan????
Ik had het al vertaald in de vraag
Levi Houkes
8 mei 2010, 07:49
knap van duitsland 2-1 overtime
Abe Brouwer
8 mei 2010, 09:20
Ik keek op de koelnticket site en daar stond dat er geen kaartjes meer zijn voor de wedstrijd Slowakije - Rusland.
Klopt dat?
Of het is uitverkocht of er zijn geen online kaartjes meer te koop. In dat geval kun je het beste de Lanxess Arena even bellen of mailen om te kijken of er aan de kassa kaartjes te krijgen zijn. Het zou me overigens niet verbazen als het uitverkocht is.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 09:23
knap van duitsland 2-1 overtime
Verdiende zege dacht ik zo. Duitsland was in de eerste 2 periodes toch wel de betere ploeg waarna de USA in de 3e periode de betere ploeg was. Met name in het begin van de 3e periode zette USA flink druk op de ketel. Ook de massale steun van het thuispubliek heeft uiteraard meegespeeld. En natuurlijk goalie Dennis Endrass.
Theo Appelhof
8 mei 2010, 13:16
Verdiende zege dacht ik zo. Duitsland was in de eerste 2 periodes toch wel de betere ploeg waarna de USA in de 3e periode de betere ploeg was. Met name in het begin van de 3e periode zette USA flink druk op de ketel. Ook de massale steun van het thuispubliek heeft uiteraard meegespeeld. En natuurlijk goalie Dennis Endrass.
En natuurlijk de massale steun van 77.870 toeschouwers.
Is trouwens een officieel erkend record.
Werd na de tweede periode bekend gemaakt.
Wat een mooi iets om dit mee te maken.
Want ja wij waren erbij.
Groetjes Theo.
Jeroen Pilon
8 mei 2010, 15:02
Wat een wedstrijd zeg! Ik hoopte van te voren nog zo dat Duitsland op z'n minst een goal zou maken vanwege de sfeer. De mooie en verdiende zege maakte de avond helemaal compleet.
Wij stonden op de enorme statribune achter de goal en wat een drukte was het daar! Er viel overigens precies te zien wie van de mensen er ijshockeyfans waren en wie niet, enorm jammer dat er zoveel duwend en domme vragen stellend voetbalvolk tussen de fanatieke fans aanwezig was.
Paul van Heertum
8 mei 2010, 15:06
Mensen die zichzelf zien als echte ijshockey fans :D
Piet Jansen
8 mei 2010, 16:52
Klopt dat?
Probeer eens met een ander ip adres helpt misschien :)
Abe Brouwer
8 mei 2010, 20:14
Ik ga nu Finland-Denemarken kijken op tv. Bij Finland Pekka Rinne in doel en bij Denemarken Frederik Andersen.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 20:18
1-0 voor Denamarken! Frans Nielsen kon zomaar schieten op doel.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 20:24
Niet normaal zeg, 2-0 voor Denemarken! Peter Regin slalomt door de Finse defensie en passeert eenvoudig Pekka Rinne. Is hier een nieuwe verrassing in de maak?
Abe Brouwer
8 mei 2010, 20:28
Dankzij een frommelgoal van Petri Kontiola doet Finland wat terug, 2-1 voor de Denen nu.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 20:37
Ik heb het idee dat de 2-2 eraan zit te komen. Andersen moest al een goede redding doen na een inzet van Jokinen.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 20:45
Bijna 3-1 voor de Denen na een breakaway van Frans Nielsen maar hij vond Pekka Rinne op zijn weg.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 20:51
Einde 1e periode. Denemarken leidt met 2-1. Benieuwd wat Finland daar tegenover stelt.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:05
Spelers en scheidsrechters komen het ijs op voor de 2e periode. We beginnen nu.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:08
Het Deense sprookje gaat door: Julian Jakobsen scoort 3-1. De Deense fans in de Lanxess Arena gaan uit hun bol.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:16
En weer een mooie save van Frederik Andersen. Kan Denemarken de stunt voltooien?
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:23
We zijn nu halverwege de wedstrijd. Net weer een save van Frederik Andersen.
Paul van Heertum
8 mei 2010, 21:27
Denemarken is toch al bijna niveau Finland?
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:32
Denemarken is toch al bijna niveau Finland?
Ik sla Finland toch wat hoger aan dan Denemarken. Een team dat altijd ver komt op het WK en een team dat rond tussenronde en degradatiegroep hangt.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:38
Met een scrimmage voor Deense doel sluiten we de 2e periode af. Denemarken leidt nog steeds tegen Finland en wel met 3-1.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:47
We krijgen een korte samenvatting van Canada-Italie te zien. Canada won met 5-1 door o.a. een goal van Stamkos.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 21:53
De 3e periode begint.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 22:07
Met nog 9 minuten te gaan is de schotenverhouding 31-13 voor de Finnen.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 22:17
Finland blijft druk zetten maar de Deense verdediging geeft geen krimp. Nog 3 minuten.
Randy Hoekstra
8 mei 2010, 22:19
Waar volg je dit Abe?
Ga zelf Woensdag en Donderdag naar Keulen en vroeg me af of het ergens live te zien is? Op internet of TV??
Abe Brouwer
8 mei 2010, 22:20
Nog 1 minuut. Finse doel is leeg. Hachelijke momenten voor het Deense doel.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 22:21
Frans Nielsen met de emptynetter: 4-1 voor Denemarken!
Abe Brouwer
8 mei 2010, 22:23
Wedstrijd afgelopen. Denemarken wint zeer verrassend met 4-1 van Finland. De 2e sensatie van het toernooi en allebei in groep D. Deze groep kon wel eens zeer onvoorspelbaar worden.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 22:26
De man of the match awards: Juhamatti Aaltonen bij Finland en Frans Nielsen bij Denemarken.
Abe Brouwer
8 mei 2010, 22:34
Waar volg je dit Abe?
Op Sport1/DSF in mijn hotelkamer in Duitsland.
Paul van Heertum
8 mei 2010, 23:16
Ik sla Finland toch wat hoger aan dan Denemarken. Een team dat altijd ver komt op het WK en een team dat rond tussenronde en degradatiegroep hangt.
Maar Denemarken wordt gewoon steeds beter, bijna heel het team speelt in Zweden, DEL of NHL. Dat team gaat de komende jaren gewoon vaker de laatste 8 halen denk ik
Niels Jansen
10 mei 2010, 18:45
Denemarken verslaat de USA in overtime! weer een verrassing van de Denen!
Abe Brouwer
10 mei 2010, 18:50
Denemarken verslaat de USA in overtime! weer een verrassing van de Denen!
Denemarken heeft zich hiermee al geplaatst voor de tussenronde. Benieuwd wie nu 4e wordt en naar de degradatiegroep moet.
Jeroen Pilon
10 mei 2010, 18:56
Jammer voor Duitsland dat Denemarken het zo goed doet. Voorafgaande aan het toernooi was alle hoop op de onderlinge wedstrijd tegen Denemarken gevestigd maar nu zullen ze hoogstwaarschijnlijk vol aan de bak moeten tegen Finland en/of Denemarken.
Het zou toch wat wezen zeg... team USA in de degradatiegroep.
Eric van der Putten
10 mei 2010, 23:56
En dan volgend jaar Nederland tegen USA op het WK :-)
Heb gisteren nog kaartjes gekocht voor de twee wedstrijden in Keulen komende donderdag. Rusland - Wit-Rusland en Kazachstan - Slowakije.
Ben benieuwd wat het gaat worden. O.a. Ovechkin in levende lijve!
Paul van Heertum
11 mei 2010, 14:02
Helaas vandaag te slecht weer om naar Keulen te gaan, hopelijk is het donderdag beter. Wil minimaal een keer gaan en misschien 2 keer
Perry van Boxtel
11 mei 2010, 14:18
Ben Gisteren in Koln geweest en heb me prima vermaakt. Wat een stadion zeg die Lanxess Arena! Bovendien een verrassend sterk Denemarken gezien dat Team USA goed partij bood. Het is duidelijk dat USA dit toernooi niet echt serieus neemt gezien het spelersmateriaal.
Duitsland-finland was meer spannend dan goed en ik vrees voor Duitsland dat ze de volgende ronde niet gaan halen
Paul van Heertum
11 mei 2010, 14:34
Ik denk dat de VS vooral het probleem heeft dat de ervaren NHL'ers geen interesse hebben en dat ze de jonge talenten een kans willen geven. Dat gaat al jarenlang zo.
Waar parkeerde je de auto? Hoe vol zat het stadion ongeveer? Welke plek had je?
De Arena is inderdaad world class
Perry van Boxtel
11 mei 2010, 16:30
Ik denk dat de VS vooral het probleem heeft dat de ervaren NHL'ers geen interesse hebben en dat ze de jonge talenten een kans willen geven. Dat gaat al jarenlang zo.
Waar parkeerde je de auto? Hoe vol zat het stadion ongeveer? Welke plek had je?
De Arena is inderdaad world class
We hebben de auto geparkeerd in lanxess parkeergarage naast het stadion onder de grond. Als je bij terugkomst op de knop Arena-tariff drukt kost je dat 4,50 euro . Wij waren er om 14.00 uur en zijn om 23.00 uur vertrokken.
Bij de eerste wedstrijd zaten er 8.500 man en s 'avonds 18.000 man.
Wij zaten in vak 620 sud-west vrij hoog maar hadden goed zicht op de ijsvloer.
Abe Brouwer
11 mei 2010, 16:30
Bij Rusland komt Pavel Datsyuk (Red Wings) ook naar het WK, evemals zijn ploeggenoot Jonathan Ericsson die voor Zweden speelt. Zweden houdt verder Michael Nylander achter de hand.
Paul van Heertum
11 mei 2010, 16:40
We hebben de auto geparkeerd in lanxess parkeergarage naast het stadion onder de grond. Als je bij terugkomst op de knop Arena-tariff drukt kost je dat 4,50 euro . Wij waren er om 14.00 uur en zijn om 23.00 uur vertrokken.
Merci, denk dat ik hem dan ook daar ga parkeren, je bent toch zo in de stad :)
Teams mogen toch pas spelers wisselen tijdens de tussenronde?
Paul van Heertum
11 mei 2010, 16:43
Kan iemand die op zaterdag, zondag of vandaag is geweest hoeveel man er ongeveer zat.
Helaas is dat op de website niet te zien
Abe Brouwer
11 mei 2010, 16:50
Teams mogen toch pas spelers wisselen tijdens de tussenronde?
Volgens mij gaat het om opvullen van open plekken.
Piet Jansen
11 mei 2010, 18:06
Helaas vandaag te slecht weer om naar Keulen te gaan, hopelijk is het donderdag beter. Wil minimaal een keer gaan en misschien 2 keer
Hier in Duitsland geen sneeuw of ijzel alleen een beetje regen .
Paul van Heertum
11 mei 2010, 18:13
Hier in Duitsland geen sneeuw of ijzel alleen een beetje regen .
Ik heb geen zin om 4 uur te rijden in de regen of de stad in te gaan met regen
Jack Mulders
11 mei 2010, 19:12
Ben Gisteren in Koln geweest en heb me prima vermaakt. Wat een stadion zeg die Lanxess Arena! Bovendien een verrassend sterk Denemarken gezien dat Team USA goed partij bood. Het is duidelijk dat USA dit toernooi niet echt serieus neemt gezien het spelersmateriaal.
Duitsland-finland was meer spannend dan goed en ik vrees voor Duitsland dat ze de volgende ronde niet gaan halen
De spelers van Denemarken zijn schaatstechnisch en speltechnisch geweldig om eerlijk te zijn,had alleen eerst mijn twijfels over het fysiek zijn. USA valt mij ook het meeste tegen om eerlijk te zijn.
Finland was gisterenavond langdurig de bovenliggende partij tegen Duitsland,vond Duitsland alleen de eerste 10 minuten van de derde periode goed spelen.Ook viel me op dat de wedstrijd erg fysiek was ondanks dat men op een WK speelde onder de vlag van de IIHF, de scheids liet behoorlijk veel door gaan.(niet dat ik het erg vond trouwens)
Duitsland heeft zich voor het toernooi helemaal gespitst op Denemarken om niet te degraderen ,ik denk dat ze zich nog wel eens achter de oren zullen krabben met deze gedachte.
Jack Mulders
11 mei 2010, 19:16
Je kunt het Arenatarief ook al voor de wedstrijd instellen dan hoef je daarna niet meer in de rij te staan.
Na de wedstrijd was het trouwens niet nodig om de hefboom te gebruiken met het kaartje deze is opengehouden om het zo snel mogelijk leeg te krijgen.
Rond 14.00 uur stond er ook een (on)officieel standje met ijshockeyspullen onderaan de weg waar het DEL kantoor gevestigd is. Deze was na circa een uur al weg...
Is het enigste wat ik miste , er waren alleen erg dure officiele merchandising te koop.
Erwin van den Boom
11 mei 2010, 20:01
Ik weet niet of deze link al gepost is,maar er staat een hoop nieuws op
over het wk in Duitsland.
http://tv.sport1.de/homepage/index.php
Abe Brouwer
11 mei 2010, 20:05
Weer een leuke uitslag: Tsjechie-Noorwegen 2-3
Jack Mulders
11 mei 2010, 21:03
Wat aanvulling nog, de snuisterijen wat uitgegeven worden door onder meer Skoda zijn dik in orde, naast de auto´s kartonnen helmpjes zijn er nu ook autovlaggetjes met de mascotte van het toernooi erop. Ook de kleine handprogrammaatjes zijn voor mij handig. Het fandorp zelf valt me enigzins wat tegen.
Marcel de Groot
11 mei 2010, 21:05
Wellicht een domme vraag.... Ik ga morgen naar Keulen, naar Finland-USA. Je mag toch wel een (spiegelreflex)fotocamera mee naar binnen nemen? Of is alles zo beveiligd dat je die niet mee naar binnen mag nemen?
Jack Mulders
11 mei 2010, 21:16
Wellicht een domme vraag.... Ik ga morgen naar Keulen, naar Finland-USA. Je mag toch wel een (spiegelreflex)fotocamera mee naar binnen nemen? Of is alles zo beveiligd dat je die niet mee naar binnen mag nemen?
Marcel.
Je zult versteld staan, je werd binnen gelaten met camera en ja je mocht foto´s maken,dit in tegenstelling tot 2001 waar een hele strenge controle was.
Ik had al rekening gehouden ermee dat het niet mocht en daardoor mijn kleine eenvoudige camera meegenomen. Dus deze week gaat de iets betere mee...
Veel plezier morgen.
Eric van der Putten
11 mei 2010, 22:41
Marcel.
Je zult versteld staan, je werd binnen gelaten met camera en ja je mocht foto´s maken,dit in tegenstelling tot 2001 waar een hele strenge controle was.
Ik had al rekening gehouden ermee dat het niet mocht en daardoor mijn kleine eenvoudige camera meegenomen. Dus deze week gaat de iets betere mee...
Veel plezier morgen.
Dus je mag een spiegelreflex mee naar binnen nemen? Ik had de organisatie gisteren gemaild, maar heb nog geen antwoord gehad...
Jan van de Rijzen
11 mei 2010, 22:54
De spelers van Denemarken zijn schaatstechnisch en speltechnisch geweldig om eerlijk te zijn,had alleen eerst mijn twijfels over het fysiek zijn. USA valt mij ook het meeste tegen om eerlijk te zijn.
Finland was gisterenavond langdurig de bovenliggende partij tegen Duitsland,vond Duitsland alleen de eerste 10 minuten van de derde periode goed spelen.Ook viel me op dat de wedstrijd erg fysiek was ondanks dat men op een WK speelde onder de vlag van de IIHF, de scheids liet behoorlijk veel door gaan.(niet dat ik het erg vond trouwens)
Duitsland heeft zich voor het toernooi helemaal gespitst op Denemarken om niet te degraderen ,ik denk dat ze zich nog wel eens achter de oren zullen krabben met deze gedachte.
Jammer dat ik je donderdag misloop Jack. Onze volgende ontmoeting zal in Krefeld zijn.
Theo Appelhof
11 mei 2010, 23:34
Neem aan dat dat geen probleem is.
Heb zelf bij de openings wedstrijd gefilmd.
En daar ben ik niet op aangesproken.
Groetjes Theo.
Marcel de Groot
12 mei 2010, 10:16
Dus je mag een spiegelreflex mee naar binnen nemen? Ik had de organisatie gisteren gemaild, maar heb nog geen antwoord gehad...
Vanavond zullen we het weten......... (ben benieuwd...)
Eric van der Putten
12 mei 2010, 14:10
Anders ik wel. Heb geen zin om mijn camera in de auto te laten liggen...
Overigens nog geen antwoord op mijn mail gehad.
Peter Hendriks
12 mei 2010, 14:51
Ik weet niet of deze link al gepost is,maar er staat een hoop nieuws op
over het wk in Duitsland.
http://tv.sport1.de/homepage/index.php
Bedankt Boom.
Patrick Bom
12 mei 2010, 16:17
wij zijn 8 mei naar denemarken - finland geweest...
Met hotelovernachting.. Die lanxess arena is echt huge.... zeker vergeleken met wat wij gewend zijn. wij hadden plekken eerste ring midden... perfecte plaatsen... ik ben in de intermissie eens helemaal naar boven gegaan... jammer dat daar een railing met tussenstangen staat... Koop dus in de lanxess arena niet de goedkoopste plaatsen!
Dan het niveau. Finland vond ik goed positie spelen maar ze mistten het afmaken. Dit kwam omdat vanaf minuut 6 het achterin potdicht zat bij de Denen. Ik heb genoten van #93 Regin... Die man maakte een doelpunt om van te smullen... En de Denen dus erg compact en erg snel in de uitval...
Ik ga zeker weten nog een potje kijken in de tussenronde als er nog goede kaarten te verkrijgen zijn!!!!
Patrick Bom
12 mei 2010, 16:26
Kan iemand die op zaterdag, zondag of vandaag is geweest hoeveel man er ongeveer zat.
Helaas is dat op de website niet te zien
Bij denmarken - finland waren er 11000
Patrick Bom
12 mei 2010, 16:30
www.rojadirecta.com (http://www.rojadirecta.com)
en dan moet je wel sopcast hebben...
kun je denemarken duitsland kijken
Patrick Bom
12 mei 2010, 16:32
1-0 denemarken op dit moment
Patrick Bom
12 mei 2010, 16:33
1-1 duitsland # 52 vanaf de blauwe lijn
Abe Brouwer
12 mei 2010, 17:49
Duitsland leidt met 3-1 tegen Denemarken na 2 periodes. Ziet er naar uit dat USA of Finland in de degradatie moet! Verder kunnen wel eens de bovenste 3 teams met 5 punten eindigen.
Abe Brouwer
12 mei 2010, 18:36
Duitsland wint met 3-1 van Denemarken en plaatst zich voor de tussenronde. Italie is de eerste die definitief in de degradatiegroep moet na een 5-2 nederlaag tegen Letland.
Theo Appelhof
12 mei 2010, 22:19
Duitsland wint met 3-1 van Denemarken en plaatst zich voor de tussenronde. Italie is de eerste die definitief in de degradatiegroep moet na een 5-2 nederlaag tegen Letland.
Knappe prestatie van de Duitsers.
Had dit niet verwacht, maar wel mooi dat ze dit doen voor eigen publiek.
Groetjes Theo.
Ro Herregraven
12 mei 2010, 22:20
Het blijft het WK van de verrassingen: Canada-Zwitserland 1-4!
Abe Brouwer
12 mei 2010, 22:32
En de Amerikanen gaan naar de degradatiegroep na een 3-2 nederlaag tegen Finlland. Finland is hiermee alsnog groepswinnaar, maar wel met een negatief doelsaldo.
Eric van der Putten
12 mei 2010, 22:59
Hoop dat het antwoord niet lang op zich laat wachten :-)
Marcel de Groot
13 mei 2010, 13:47
Hoop dat het antwoord niet lang op zich laat wachten :-)
Ik kwam gewoon binnen met mijn spiegelreflex. De tas werd weliswaar gecontroleerd, maar verder geen enkel probleem!!
Was overigens een fantastische wedstrijd, waarin USA zwaar tegenviel en Finland zwaar meeviel of opviel. Fantastisch team waarvan ik hoop dat ze nog heel ver gaan komen!!
Abe Brouwer
13 mei 2010, 14:35
Net ingecheckt in mijn hotel die op ongeveer 15 tram-minuten van de Lanxess Arena ligt. Straks ga ik naar Rusland-Wit Rusland en Slowakije-Kazakstan. De situatie in groep A is dat Rusland en Wit Rusland zeker zijn van tussenronde terwijl het voor Slowakije ook niet meer mag misgaan. Kazakstan moet hopen dat Wit Rusland minstens 1 punt pakt tegen Rusland. Zo niet dan zullen ze met 3 doelpunten verschil van Slowakije moeten winnen volgens mij. Na vanavond zal ook duidelijk worden welke wedstrijden ik morgen en overmorgen bezoek.
Jos Buter
13 mei 2010, 22:25
Vandaag naar RUS - BLR geweest. Wat hebben de Russen toch lekkere lijnen met Ovechkin, Semin, Kovalchuk, Fedorov, Frolov. Om te smullen.
Zaterdag Rusland - Duitsland en dan Zondag Rusland - Denemarken en Slovakia - Duitsland. Soms is het helemaal niet vervelend om bij Dusseldorf te wonen. :-)
Wim van Beijsterveldt
13 mei 2010, 22:43
Vandaag naar RUS - BLR geweest. Wat hebben de Russen toch lekkere lijnen met Ovechkin, Semin, Kovalchuk, Fedorov, Frolov. Om te smullen.
Zaterdag Rusland - Duitsland en dan Zondag Rusland - Denemarken en Slovakia - Duitsland. Soms is het helemaal niet vervelend om bij Dusseldorf te wonen. :-)
Putmans ;-) was er ook!!
http://www.iihf.com/channels10/iihf-world-championship-wc10/pictures/page/0/game/RUS%20-%20BLR.html
Foto 2!!
Abe Brouwer
14 mei 2010, 00:21
De 2 wedstrijden van donderdag 13 mei hadden duidelijk last van het kwaliteitsverschil tussen beide teams. Rusland is gewoon te sterk voor Wit Rusland en Kazakstan is een maatje te klein voor Slowakije. Bij Rusland weer een doelpunt van Ovechkin. Bij Slowakije het penaltyshot van de 19-jarige Tomas Tatar en de 2 doelpunten van Ivan Ciernik waarmee hij man of the match aan Slowaakse zijde werd. Leuk ook omdat hij voor de Haie in Keulen aktief is. De groepsfase is voorbij, vanaf morgen de tussenronde en degradatiegroep. Ik weet nu ook welke wedstrijden ik de komende 2 dagen bezoek. Vooral Rusland-Duitsland op zaterdag lijkt me wel leuk.
Paul van Heertum
14 mei 2010, 02:02
Het leek net of ik naar the Harlem Globetrotters zat te kijken. Ik weet niet of er bij alle wedstrijden op het WK zo gespeeld wordt maar als dat zo is, is het zo afgelopen met het WK
Moest ook een minuut of 40 in de rij staan voor een kaartje en dat slaat natuurlijk nergens op
Eric van der Putten
14 mei 2010, 02:02
Putmans ;-) was er ook!!
http://www.iihf.com/channels10/iihf-world-championship-wc10/pictures/page/0/game/RUS%20-%20BLR.html
Foto 2!!
Er staat toch echt van der Putten achter op mijn shirt hoor hahaha.
Inderdaad, en de kleine van der Putten, tevens materiaalman van het forumteam, staat naast me.
Fantastisch moment voor hem trouwens, hij is maar al te trots op de 'boks' die hij van Alexander The Great heeft gehad. Helaas niet op de gevoelige plaat kunnen vastleggen, omdat er een of ander figuur zo bij de hand was om tussen ons in te duiken...
Tevens was het geen enkel probleem om met mijn camera binnen te komen in de Lanxess Arena. Met die 70-200 lens erop, ziet het er toch niet echt amateuristisch uit, maar geen enkel probleem ondervonden bij binnenkomst.
Eric van der Putten
14 mei 2010, 02:08
Het leek net of ik naar the Harlem Globetrotters zat te kijken. Ik weet niet of er bij alle wedstrijden op het WK zo gespeeld wordt maar als dat zo is, is het zo afgelopen met het WK
Moest ook een minuut of 40 in de rij staan voor een kaartje en dat slaat natuurlijk nergens op
Wat bedoel je daarmee, Paul? Harlem Globetrotters? Kwaliteitsverschil?
Paul van Heertum
14 mei 2010, 02:12
Wat bedoel je daarmee, Paul? Harlem Globetrotters? Kwaliteitsverschil?
Nee, dat beide teams(of 4 eigenlijk) gewoon een beetje rondschaatsen, afentoe een trucje deden en toch niet gecheckt werden
Het leek echt op de Harlem globetrotters
Eric van der Putten
14 mei 2010, 02:24
Toch teruggevonden op mijn geheugenkaartje!
http://members.home.nl/bosschebusje/ovechkindennis1.JPG
Alexander Ovechkin ziet de uitgestoken hand van Dennis...
http://members.home.nl/bosschebusje/ovechkindennis2.JPG
En daar is de 'boks'. Dennis te herkennen aan de mouw van het shirt van het forumteam. Kijk Dennis glunderen!
http://members.home.nl/bosschebusje/ovechkin3.JPG
Ik had persoonlijk niet verwacht dat we zo dichtbij de spelers konden komen.
Marcel de Groot
14 mei 2010, 10:15
Zelfs volwassen mannen worden kinderen in zo'n geval toch.....
Gave foto's en fantastisch moment natuurlijk!
Gerrit Hof
14 mei 2010, 11:03
Écht supergaaf Eric!
Las trouwens net dat Crosby niet naar Duitsland afreist voor de rest van het WK.
Piet de Kort
14 mei 2010, 11:39
Alexander Ovechkin ziet de uitgestoken hand van Dennis...
En daar is de 'boks'. Dennis te herkennen aan de mouw van het shirt van het forumteam. Kijk Dennis glunderen!
Het klinkt misschien vreemd maar ijshockey-spelers zijn ook mensen, Eric! Ook sterren van het ijs vinden dit geweldig!
De eerst volgende keer kan hij van mij ook een boks hebben en een handtekening ook! :goodman:
Roger Thijs
14 mei 2010, 11:39
mooi moment Eric!
Roger Thijs
14 mei 2010, 11:40
Écht supergaaf Eric!
Las trouwens net dat Crosby niet naar Duitsland afreist voor de rest van het WK.
zijn er nog spelers bekend gemaakt die nu alsnog afreizen naar Duitsland?
Jeroen Pilon
14 mei 2010, 12:20
zijn er nog spelers bekend gemaakt die nu alsnog afreizen naar Duitsland?
Christian Ehrhoff (Vancouver) zal zich aansluiten bij het Duitse team.
Ro Herregraven
14 mei 2010, 17:40
WTF?! Slowakije - Denemarken na 1 periode 0-6 ??!!
Jasper Maassen
14 mei 2010, 17:56
Sterker nog, na 13.42 al... Budaj al gewisseld na 4.40. Gaat hard daar! Complete verrassing!
Gerard van der Heide
14 mei 2010, 19:21
Verassende ontwikkelingen dit WK nietwaar? VS een grote blamage als je t mij vraagt. NHL is belangrijker natuurlijk, maar dan nog. Denen verrassen mij op zeker.
Jan van de Rijzen
14 mei 2010, 19:54
Mooi debuut voor de pas 19-jarige Jordan Eberle tegen Noorwegen: 3 assist en 1 goal.
http://www.iihf.com/de/channels10/iihf-world-championship-wc10/news/news/article/eberle-steals-the-show.html?tx_ttnews[backPid]=4064&cHash=5876e70761 (http://www.iihf.com/de/channels10/iihf-world-championship-wc10/news/news/article/eberle-steals-the-show.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=4064&cHash=5876e70761)
Paul van Heertum
14 mei 2010, 21:03
Sterker nog, na 13.42 al... Budaj al gewisseld na 4.40. Gaat hard daar! Complete verrassing!
Moet Slowakije nu binnen 17 uur weer een wedstrijd spelen?
Jack Mulders
14 mei 2010, 23:03
Moet Slowakije nu binnen 17 uur weer een wedstrijd spelen?
Hoe kom je daarbij Paul??
Gehele schema staat op de site van de wereldkampioenschappen.
Paul van Heertum
14 mei 2010, 23:14
Hoe kom je daarbij Paul??
Gehele schema staat op de site van de wereldkampioenschappen.
Is het nu wel of niet zo?
Jan van de Rijzen
14 mei 2010, 23:40
Is het nu wel of niet zo?
Misschien kun je zelf eens iets opzoeken Paul.
Abe Brouwer
14 mei 2010, 23:41
Ongelooflijk die Denen in de 1e periode tegen Denemarken! Mijn Slowaakse buurman op de tribune keek er vol ongeloof naar. Ik ook wel om eerlijk te zijn. Echt alles lukte voor de Denen in het eerste kwartier. Na 3 goals de timeout en goaliewissel bij Slowakije waarna er nog eens 3 goals volgden in korte tijd. Slowakije herstelde zich wel in de laatste 2 periodes maar de Denen gaven niks weg. Denemarken kan zo langzamerhand aan de kwartfinale denken. In de 2e wedstrijd won Finland heel plichtmatig met 2-0 van Wit Rusland. Geen grootse wedstrijd om te zien en waar Finland zich alleen maar bekommerde om de 3 punten. Vervelend voor Wit Rusland was dat Kotovets na een check van Osala per brancard van het ijs moest. De Fin Osala werd niet bestraft. Opvallend de aanzienlijk lagere toeschouwersaantallen: 4500 bij de 1e wedstrijd en 5500 bij de 2e wedstrijd. Tot slot nog het bericht dat Malkin en Gonchar de Russen komen versterken. Daarentegen heeft Crosby een uitnodiging van Canada afgeslagen.
Paul van Heertum
15 mei 2010, 00:03
Ongelooflijk die Denen in de 1e periode tegen Denemarken! Mijn Slowaakse buurman op de tribune keek er vol ongeloof naar. Ik ook wel om eerlijk te zijn. Echt alles lukte voor de Denen in het eerste kwartier. Na 3 goals de timeout en goaliewissel bij Slowakije waarna er nog eens 3 goals volgden in korte tijd. Slowakije herstelde zich wel in de laatste 2 periodes maar de Denen gaven niks weg. Denemarken kan zo langzamerhand aan de kwartfinale denken. In de 2e wedstrijd won Finland heel plichtmatig met 2-0 van Wit Rusland. Geen grootse wedstrijd om te zien en waar Finland zich alleen maar bekommerde om de 3 punten. Vervelend voor Wit Rusland was dat Kotovets na een check van Osala per brancard van het ijs moest. De Fin Osala werd niet bestraft. Opvallend de aanzienlijk lagere toeschouwersaantallen: 4500 bij de 1e wedstrijd en 5500 bij de 2e wedstrijd. Tot slot nog het bericht dat Malkin en Gonchar de Russen komen versterken. Daarentegen heeft Crosby een uitnodiging van Canada afgeslagen.
Gister zeiden ze dat er 14.000 man of zo was bij Slowakije, de helft was bezopen en kwam niet opdagen dan
Paul van Heertum
15 mei 2010, 00:04
Misschien kun je zelf eens iets opzoeken Paul.
Dat kan ja, net als dat ik het hier kan vragen als ik het niet boeiend genoeg vindt om op te zoeken
Ro Herregraven
15 mei 2010, 00:28
Als je het zelf al niet boeiend genoeg vindt gaat echt niemand 't voor je opzoeken. Hoop ik.
Paul van Heertum
15 mei 2010, 01:03
Als je het zelf al niet boeiend genoeg vindt gaat echt niemand 't voor je opzoeken. Hoop ik.
Jammer, wat dan weet je meteen een van de belangrijkste redenen
Wim Raateland
15 mei 2010, 11:46
2 wedstrijden geweest afgelopen woensdag en donderdag in Keulen.
Finland kwam bij USA langszij na de voorsprong van Amerika
veel support voor het finse team
2e wedstrijd vond ik wel een spektakel Rusland - Wit Rusland'
erg goed hoe snel die combinaties worden gemaakt
support van Russische team was ook in omvang erg groot
voor mij en het groepje een eerste ervaring met zo'n WK
heel misschien dat we nog een wedstrijd in Keulen gaan bezoeken
Kazs Krikke
15 mei 2010, 20:26
Jammer, wat dan weet je meteen een van de belangrijkste redenen
De belangrijkste reden dat Slowakije verliest van Denemarken?
Dat is dat de Denen meer gescoord hebben dan de Slowaken.
Paul van Heertum
15 mei 2010, 20:39
De belangrijkste reden dat Slowakije verliest van Denemarken?
Dat is dat de Denen meer gescoord hebben dan de Slowaken.
Een van de belangrijkste redenen, lezen is schijnbaar vrij moeilijk
Ro Herregraven
15 mei 2010, 22:25
Zwitserland gaat gewoon verder alsof het de normaalste zaak van de wereld is: 3-2 winst op Tsjechië!
Abe Brouwer
15 mei 2010, 23:48
De eerste wedstrijd tussen USA en Kazakstan was een echte degradatiewedstrijd in de zin dat er weinig publiek en dus ook sfeer was. Al binnen een minuut scoorde TJ Oshie de 1-0 voor USA en korte tijd later volgde weer een doelpunt. Na 1 periode 4-0 voor USA en aan begin van 2e periode goaliewissel bij Kazakstan: Zhitkov voor Kutznetzov. Die deed het niet beter want na 2 periodes was het al 9-0. Daarna in begin 3e periode ook goaliewissel bij USA: Scott Clemmensen eruit en Ben Bishop erin. De 10e goal voor USA viel vlak voor tijd. Matt Gilroy werd dankzij zijn 3 goals man of the match.
De tweede wedstrijd bracht meer sfeer op de tribunes. Ruim 18.000 toeschouwers schreeuwden hun team naar voren. Het Deutschland Deutschland en Rossia Rossia klonk steeds weer van de tribunes. Beide teams hadden een speler die net ingevlogen was: Christian Ehrhoff bij Duitsland en Pavel Datsyuk bij Rusland. Het thuisteam gaf goed partij aan de sterren van Rusland. Kovalchuk opende de score en toen het ook nog eens 2-0 werd leek het erop dat Rusland makkelijk zou winnen. Mis, Duitsland bleef gaan en werd in de laatste seconde van 2e periode beloond met de anschlusstreffer. Waar wel eerst videobewijs kwam aangezien er een scrimmage op 20.00 aan te pas kwam. Ovechkin scoorde een mooie 3e treffer in de 3e periode en na de 2e Duitse treffer kreeg Rusland het nog moeilijk. Maar Rusland zou met 3-2 winnen.
Jack Mulders
16 mei 2010, 00:50
De eerste wedstrijd tussen USA en Kazakstan was een echte degradatiewedstrijd in de zin dat er weinig publiek en dus ook sfeer was. Al binnen een minuut scoorde TJ Oshie de 1-0 voor USA en korte tijd later volgde weer een doelpunt. Na 1 periode 4-0 voor USA en aan begin van 2e periode goaliewissel bij Kazakstan: Zhitkov voor Kutznetzov. Die deed het niet beter want na 2 periodes was het al 9-0. Daarna in begin 3e periode ook goaliewissel bij USA: Scott Clemmensen eruit en Ben Bishop erin. De 10e goal voor USA viel vlak voor tijd. Matt Gilroy werd dankzij zijn 3 goals man of the match.
De tweede wedstrijd bracht meer sfeer op de tribunes. Ruim 18.000 toeschouwers schreeuwden hun team naar voren. Het Deutschland Deutschland en Rossia Rossia klonk steeds weer van de tribunes. Beide teams hadden een speler die net ingevlogen was: Christian Ehrhoff bij Duitsland en Pavel Datsyuk bij Rusland. Het thuisteam gaf goed partij aan de sterren van Rusland. Kovalchuk opende de score en toen het ook nog eens 2-0 werd leek het erop dat Rusland makkelijk zou winnen. Mis, Duitsland bleef gaan en werd in de laatste seconde van 2e periode beloond met de anschlusstreffer. Waar wel eerst videobewijs kwam aangezien er een scrimmage op 20.00 aan te pas kwam. Ovechkin scoorde een mooie 3e treffer in de 3e periode en na de 2e Duitse treffer kreeg Rusland het nog moeilijk. Maar Rusland zou met 3-2 winnen.
Weining op toe te voegen Abe, al vond ik Duitsland niet minder dan de russen met zovele sterren op het ijs. Vond een punt minimaal verdiend voor de Duitsers.
En ik was het zelfs eens met de beide man of the match die uitgeroepen werden.
Heb na vanavond wel niet zo´n hoge hoed op van de Russische bevolkingsgroep.
Paul van Heertum
16 mei 2010, 01:56
Was het makkelijk om kaartjes te kijgen voor de Duitsland wedstrijd?
Abe Brouwer
16 mei 2010, 08:33
Was het makkelijk om kaartjes te kijgen voor de Duitsland wedstrijd?
Het was niet helemaal uitverkocht en de kassa's waren open voor de wedstrijd. Wel waren er lange rijen en kon je niet voor alle prijsklassen een kaartje krijgen. Voor de overige Duitsland wedstrijden zijn ook nog kaarten te krijgen.
Paul van Heertum
16 mei 2010, 08:53
Het was niet helemaal uitverkocht en de kassa's waren open voor de wedstrijd. Wel waren er lange rijen en kon je niet voor alle prijsklassen een kaartje krijgen. Voor de overige Duitsland wedstrijden zijn ook nog kaarten te krijgen.
Echt belachelijk hoe lang je moet wachten. Ik heb voor de Rusland wedstrijd gewoon 45 minuten of zo in de rij gestaan en zaten ze er met 2 man en moesten ze ieder kaartje uitprinten
Geen Deutsche Grundligheit hier
Piet Jansen
16 mei 2010, 12:23
Maar dat heb je in Nederland met de Turkse en Marokaanse bevolkingsgroep. Is overal waar er teveel buitenlanders in een ander land wonen, En in Duitsland zijn dat nou eenmaal de Russen. Maar schitterende en toch nog spannende wedstrijd gezien wat ik van tevoren niet had verwacht.
Eric van der Putten
16 mei 2010, 12:41
Ik vermoed dat ze afgelopen donderdag voor zeker 95% van de alcoholomzet hebben gezorgd...
Hans Eeuwes
16 mei 2010, 12:49
Weining op toe te voegen Abe, al vond ik Duitsland niet minder dan de russen met zovele sterren op het ijs. Vond een punt minimaal verdiend voor de Duitsers.
En ik was het zelfs eens met de beide man of the match die uitgeroepen werden.
Ik stond in hetzelfde vak, maar heb geen last van Russen gehad. Gedroegen zich in mijn buurt keurig. Overigens vond ik Duitsland, dat erg goed speelde overigens, wel minder dan de Russen. Als de Sbornaja echt gas gaf (niet zo vaak overigens) was het powerplay bij 5 tegen 5. Ehrhoff motm = duidelijk. Aan de zijde van de Russen had het wat mij betreft ook Pavel Datsyuk kunnen zijn. Doelman Varlamov vond ik niet zo sterk keepen (rebounds). Overigens was ik wel een beetje verrast door het grote aantal Russen op de tribune. Maar dat zal wel iets van de laatste jaren zijn.
En dan de zege van USA op Kazachstan. USA eigenlijk te goed voor de degradatieronde. Maar ja, het bijeenplukken van een aantal NHL-spelers is geen garantie voor succes meer tegenwoordig. De Duitsers en Denen hebben bewezen geen eendagsvliegen te zijn.
De openbare training van de Finnen, die ik graag ook nog even live aan het werk had willen zien, stelde niet veel voor helaas. Alleen twee (reserve (?)) spelers en een (reserve (?)) doelman, die op het ijs kwamen. En voor de rest materiaalmannen etc.
Paul van Heertum
16 mei 2010, 13:20
Maar dat heb je in Nederland met de Turkse en Marokaanse bevolkingsgroep. Is overal waar er teveel buitenlanders in een ander land wonen, En in Duitsland zijn dat nou eenmaal de Russen. Maar schitterende en toch nog spannende wedstrijd gezien wat ik van tevoren niet had verwacht.
Zijn waarschijnlijk vrijwel allemaal Duitsers
Piet Jansen
16 mei 2010, 15:08
Zijn waarschijnlijk vrijwel allemaal Duitsers
Klopt waarvan hun voorouders Russen waren en terug gingen cq moesten in 40 /45 en weer terug naar Duitsland moesten een jaar of 12 geleden
Abe Brouwer
16 mei 2010, 15:35
USA-Frankrijk 4-0 en Italie-Kazakstan 2-1. Stand na 2 speeldagen in de degradatiegroep:
USA 6, Frankrijk 3, Italie 3 en Kazakstan 0
Dinsdag USA-Italie en Frankrijk-Kazakstan, kan nog alle kanten op.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.