PDA

View Full Version : WK 2010 start in voetbalstadion

Pagina's : 1 [2]

Jan van de Rijzen
16 mei 2010, 20:47
Zweden in de 3e periode 3-0 voor tegen Canada.

Abe Brouwer
17 mei 2010, 18:11
Zwitserland is zijn 100% score kwijt. De Zwitsers verloren vandaag met 3-2 tegen Noorwegen.

Eric van der Putten
17 mei 2010, 22:21
Zwitserland is zijn 100% score kwijt. De Zwitsers verloren vandaag met 3-2 tegen Noorwegen.

Abe, in je onderschrift staat Slowakije - Kazachstan 1-5. Ik was er ook bij en volgens mij was het toch echt 5-1 voor Slowakije :-)

Abe Brouwer
18 mei 2010, 05:45
Abe, in je onderschrift staat Slowakije - Kazachstan 1-5. Ik was er ook bij en volgens mij was het toch echt 5-1 voor Slowakije :-)

Heb het al aangepast. Bedankt Eric.

Abe Brouwer
18 mei 2010, 18:41
Duitsland in de kwartfinale na een 2-1 zege op Slowakije. Italie en Kazakstan gedegradeerd. Inderdaad de 2 teams die vorig jaar promoveerden uit divisie 1. Met name de degradatie van Italie was zuur aangezien ze tegen USA voorstonden. Maar het werd 2-2 en uiteindelijk won USA na penaltys met 3-2. Vanavond wordt de tusenronde afgesloten met Rusland-Finland en Zweden-Zwitserland.

Hans Janssen
19 mei 2010, 14:27
Gisteren bij USA-Italië, Slowakije-Duitsland & Rusland-Finland geweest.
Leuke sfeer in rond het stadion met al die Finnen, Russen, Duitsers en Slowaken.

De Russen waren duidelijk een maatje te groot voor de Finnen.

Abe Brouwer
19 mei 2010, 15:05
Donderdag de kwartfinale:
16.15 Finland-Tsjechie in Keulen
16.15 Zweden-Denemarken in Mannheim
20.15 Rusland-Canada in Keulen
20.15 Zwitserland-Duitsland in Mannheim

Paul van Heertum
19 mei 2010, 15:20
Op de normale DSF?

Abe Brouwer
20 mei 2010, 17:56
Tsjechie en Zweden de eerste halvefinalisten. Tsjechie won met 2-1 van Finland na penaltys terwijl Zweden met 4-2 won tegen Denemarken. Vanavond Rusland-Canada en Zwitserland-Duitsland.

Jack Mulders
20 mei 2010, 19:43
Afgelopen Dinsdag zijn we een dagje naar Mannheim gegaan, ongeveer een 330 km van Geleen af.
Stadion ligt geheel afgelegen van de bewoonde wereld,daar zijn dan ook de prijzen naar , liefst 4 euro(zonder pfand heffing) voor een cola zijn voor mij geen normale prijzen. Een frietje met nog geen 25 staafjes voor 4,50 euro ook niet trouwens. Toevallig dat op het Krefeld forum daar ook een posting over aan de gang is.
Het stadion ligt duidelijk aangegeven,de parkeerplaatsen zijn er meer als voldoende te vinden.
Met een bogende brug wordt je naar het stadion toegeleid.
Hier waren strengere controles, je werdt gefoullieerd zowel in de ruimte voor het stadion als bij de ingangen en dat dus bij 3 wedstrijden x2 dus in totaal 6 x die dag. Met een camera kam je niet zomaar binnen ,daar hingen ook erg duidelijk grote posters op,maar toch binnen gekregen met wat hulp van een medeijshockeyfan.
Het stadion is wat compacter als in Koln als in Dusseldorf ,wat mezelf wel erg aansprak ,de ruimtes in het stadion om rond te lopen zagen uit,alsof je in een biosscoop bent beland. Er waren erg weining staanplaatsen(circa 500) aan een kant(volgens mij is dat in de competitie anders).
De omroepinstallatie was niet duidelijk ,kon diverse keren niet precies horen wat er werd omgeroepen,er werd duidelijk minder omgeroepen dan in de Koln arena. Misschien dat dit probleem dan ook daar kenbaar is in Mannheim.
De wedstrijden die we die dag hebben gezien waren Kazachstan - Frankrijk ,waar de fransen hun A poule bestaan voor een jaar langer hebben weten te verlengen. Daarna was het de beurt aan de zeer beladen wedstrijd Canada - Tsjechie, waar het verschil in ervaring zat , De Canadezen waren net als de USA met een jong team afgereisd naar Duitsland, had het gevoel dat dit circa de 3de keus was met het oog op de toekomst. De Tsjechen met Jaromir Jagr lieten zien dat angsthazenhockey nog het meest rendabel is. Veel op de counter loeren en scoren.
De wedstrijd tussen Zweden en Zwitserland was het meest teleurstellend van alle 3 , de Zweden gingen met groot gemak zomaar over de verrassende Zwitsers heen.

Jeroen Pilon
20 mei 2010, 21:22
Niet te geloven, wat een verrassing zeg! Duitsland verslaat Zwitserland met 0-1 en staat voor het eerst sinds een flink aantal decennia in de halve finale!

Hans Janssen
20 mei 2010, 21:36
En na de zoemer ging het er (ook) nog even flink aan toe...

SWE-CZE
RUS-GER

Paul van Heertum
21 mei 2010, 08:41
Komt er op de DSF een herhaling vandaag?

Abe Brouwer
21 mei 2010, 16:45
De Canadese ijshockeybond heeft zich nogal gestoord aan een artikel op iihf.com. In het gewraakte artikel hekelt een zekere Szymon Szemberg de NHL-spelers die afgezegd hebben voor het WK in Duitsland. Szemberg had het met name voorzien op Sidney Crosby. Hockeycanada eiste en kreeg excuses van IIHF-voorzitter Rene Fasel. Ook werd het artikel van de website gehaald.

Abe Brouwer
22 mei 2010, 15:50
Tsjechie de eerste finalist na een 3-2 penalty-zege op Zweden. Karl Rachunek scoorde op 59.52 de 2-2 en Jan Marek scoorde de winnende penalty. Om 18.00 de 2e halve finale tussen Duitsland en Rusland.

Abe Brouwer
22 mei 2010, 17:43
Duitsland leidt met 1-0 tegen Rusland na 1 periode...................

Abe Brouwer
22 mei 2010, 19:20
De Duitse droom is voorbij. Na de 1-0 van Marcel Goc waren het Evgeni Malkin en Pavel Datsyuk die Rusland uiteindelijk een 2-1 zege bezorgde. Morgen om 16.15 speelt Duitsland om het brons tegen Zweden. Om 20.30 spelen Rusland en Tsjechie de finale.

Abe Brouwer
23 mei 2010, 20:06
Tsjechie heeft na 1 periode een 1-0 voorsprong tegen Rusland. Doelpunt werd al na 20 seconden gescoord door Jakub Klepis na een assist van Jaromir Jagr. Eerder op de dag veroverde Zweden brons door Duitsland met 3-1 te verslaan.

Remco Bambacht
23 mei 2010, 20:08
Voor schotelbezitters: wedstrijd is live op ORF

Gerard Eisma
23 mei 2010, 20:25
De wedstrijden Finland - USA (12 mei), Tjechie - Finland en Rusland - Canada bezocht. Vooral de eerste wedstrijd met een geweldige sfeer door het grote aantal Finse supporters. Het verbaasde me dat een week later hiervan nog maar zo'n 10% over was. Hadden ze er niet op gerekend dat hun team de kwartfinale zou bereiken?

Wel heerlijke spannende wedstrijden gezien, met als kraker Rusland - Canada.
groet,
Gerard

Remco Bambacht
23 mei 2010, 20:51
en 2-0 voor Tsjechie. De gouden medaille is Jagr van harte gegund!

Wim Raateland
23 mei 2010, 21:10
en 2-0 voor Tsjechie. De gouden medaille is Jagr van harte gegund!

ik geloof ook niet dat Rusland deze wedstrijd nog gaat winnen

zit trouwens op sopcast te kijken (slechte ontvangst - leer wel een beetje russisch)

Abe Brouwer
23 mei 2010, 21:48
59.24 Pavel Datsyuk scoort 2-1

Gerard Eisma
23 mei 2010, 21:52
Tjechie wint. Eindstand 2 - 1

Wim Raateland
23 mei 2010, 21:56
ik heb het laatste stuk niet meer kunnen volgen
zag nog net dat 2 spelers van Tsjechie naar de strafbank moeten zo'n 2 minuten voor het einde
bij Rusland keeper eraf ook 2 minuten voor het eind

verdiende overwinning voor Tsjechie gezien verloop van de wedstrijd?

Abe Brouwer
23 mei 2010, 22:11
Net op ESPN America waren korte flitsen te zien van de finale.

Abe Brouwer
24 mei 2010, 06:54
Beste goalie: Dennis Endras (Duitsland)
Beste verdediger: Petteri Nummelin (Finland)
Beste aanvaller: Pavel Datsyuk (Rusland)

Het toernooi trok in totaal ruim 545.000 toeschouwers. Dat is 7.000 minder dan het recordaantal dat in 2004 werd behaald toen het toernooi in Tsjechie gehouden werd.

Theo Appelhof
24 mei 2010, 09:56
Beste goalie: Dennis Endras (Duitsland)
Beste verdediger: Petteri Nummelin (Finland)
Beste aanvaller: Pavel Datsyuk (Rusland)

Het toernooi trok in totaal ruim 545.000 toeschouwers. Dat is 7.000 minder dan het recordaantal dat in 2004 werd behaald toen het toernooi in Tsjechie gehouden werd.
En dat natuurlijk dankzij de openings wedstrijd in de Arena.

Want met die ruim 77.000 eraf wordt het totale aantal natuurlijk wel iets minder.

Maar denk dat ze kwa organisatie erg tevreden mogen zijn.

Groetjes Theo.

Wim Raateland
24 mei 2010, 18:56
::thumbsup:: Volgend jaar naar Slowakije
speelplaatsen Bratislava and Košice

van 29 April 29 t/m 15 Mei 2011

wordt dus wel een forum-uitje lijkt me

Kamp Holland kan worden ingericht in Slowakije
ik wil wel een lang weekend (of langer) erheen!

Remco Bambacht
24 mei 2010, 19:16
Kamp Holland is ook welkom in Boedapest volgend jaar om onze jongens aan te moedigen!

Abe Brouwer
24 mei 2010, 19:22
Het A-WK volgend jaar sla ik over. Voor Boedapest overweeg ik de laatste 2 speeldagen.

Hendrik Bakker
25 mei 2010, 12:36

Lijkt me wel wat:):)

Anthony Schoenmakers
25 mei 2010, 13:21

Kamp Holland is ook welkom in Boedapest volgend jaar om onze jongens aan te moedigen!

Komt mooi uit, in Augustus beginnen "onze jongens" met kamp Holland op te ruimen in Afghanistan.
Dan kan het mooi schoon gemaakt naar Slowakije om "onze jongens" aan te moedigen.
Of bedoelde je een ander kamp??

Wim Raateland
25 mei 2010, 23:20

Je hebt gelijk!

Ben in april naar 2 wedstrijden geweest in Tilburg. Nederland speelde tegen Litouwen en Servie. Stand en verwachting was al vrij snel zo dat Nederland hooguit de 4e plaats zou pakken. Was toch een tamme sfeer daar ondanks dat beide partijen werden gewonnen.

Op 12 en 13 mei in Keulen Finland tegen USA en Rusland tegen Wit Rusland zien spelen. Volle bak en niet te vergelijken in de beleving en niveau van de teams.

Dan ligt een reisje naar Slowakije voor mij volgend jaar toch meer voor de hand dan een tripje met de zelfde centen naar Hongarije.

Abe Brouwer
29 mei 2010, 07:29
NHL-commissioner Gary Bettman heeft er op gezinspeeld dat NHL-ers niet meer meedoen aan de A-WK's. Dit n.a.v. het kritische artikel van Szymon Szemberg. Hij maakte duidelijk dat de NHL nog steeds gepikeerd is over het inmiddels verwijderde artikel.

Marco Spelten
29 mei 2010, 12:36

Ze hebben daar vast ook zoiets als Double Coffee.....count me in!

Hans Broeder
29 mei 2010, 22:25
Je hebt gelijk!

Ben in april naar 2 wedstrijden geweest in Tilburg. Nederland speelde tegen Litouwen en Servie. Stand en verwachting was al vrij snel zo dat Nederland hooguit de 4e plaats zou pakken. Was toch een tamme sfeer daar ondanks dat beide partijen werden gewonnen.

Op 12 en 13 mei in Keulen Finland tegen USA en Rusland tegen Wit Rusland zien spelen. Volle bak en niet te vergelijken in de beleving en niveau van de teams.

Dan ligt een reisje naar Slowakije voor mij volgend jaar toch meer voor de hand dan een tripje met de zelfde centen naar Hongarije.

Ben ook bij Finland - Usa geweest en ook bij Denenmarken - Duitsland. Wat was dat geweldig zeg. In het staanvak een meter achter de goal!!!! Die dag was toch wel het mooiste ijshockey moment tot nu toe. Daar kan zelfs het laatste kampioenschap van Nijmegen niet tegen op.

Abe Brouwer
30 mei 2010, 16:12
De NHL heeft een voorstel gedaan waarin NHL-ers alleen maar in de even jaren aan A-WK's meedoen. Ook wil de NHL om de 4 jaar een World Cup Of Hockey houden. Volgens CBC Satellite Hotstove zou het er zo uit zien:

Anthony Schoenmakers
30 mei 2010, 16:13
NHL-commissioner Gary Bettman heeft er op gezinspeeld dat NHL-ers niet meer meedoen aan de A-WK's. Dit n.a.v. het kritische artikel van Szymon Szemberg. Hij maakte duidelijk dat de NHL nog steeds gepikeerd is over het inmiddels verwijderde artikel.
Eigenlijk is dit heel on-Amerikaans!!
Hun vlag is heilig voor ze!! Ik vind het dan vreemd dat ze het niet als absolute trots zien om de kleuren van hun vlag op internationaal niveau te mogen verdedigen!!

Of is die vlag te duur, of mag het niet pijn doen??

Was het niet uitgerekend Sidney Crosby die, in een commercial zei: I'm not playing for the name on my back, but for the logo up front??
Maar je voelt je dus te goed "to play for the colours of your flag"!! :Bonk3:

Abe Brouwer
30 mei 2010, 16:14
De NHL heeft een voorstel gedaan waarin NHL-ers alleen maar in de oneven jaren aan A-WK's meedoen. Ook wil de NHL om de 4 jaar een World Cup Of Hockey houden. Volgens CBC Satellite Hotstove zou het er zo uit zien:

2012 World Cup Of Hockey
2013 A-WK Zweden/Finland
2014 Olympische Spelen Sochi
2015 A-WK Tsjechie
2016 World Cup Of Hockey
enzovoort

Anthony Schoenmakers
30 mei 2010, 16:33
De NHL heeft een voorstel gedaan waarin NHL-ers alleen maar in de oneven jaren aan A-WK's meedoen. Ook wil de NHL om de 4 jaar een World Cup Of Hockey houden. Volgens CBC Satellite Hotstove zou het er zo uit zien:

2012 World Cup Of Hockey
2013 A-WK Zweden/Finland
2014 Olympische Spelen Sochi
2015 A-WK Tsjechie
2016 World Cup Of Hockey
enzovoort

Ik had dit ook gezien.
Opzich vind ik het ook prima om een A-WK ook maar eens in de twee jaar te houden.
Een beetje zoals met het WK/EK voetbal gebeurd.
Dan hou je het ook een beetje exclusief.
Ik vind de houding van de NHL en spelers naar het hele internationale ijshockey erg egoďstisch overkomen. Wat ik toch wel vreemd vind met de, typische voor Amerikanen, nationale trots.

Jack Mulders
30 mei 2010, 17:14
Ik had dit ook gezien.
Opzich vind ik het ook prima om een A-WK ook maar eens in de twee jaar te houden.
Een beetje zoals met het WK/EK voetbal gebeurd.
Dan hou je het ook een beetje exclusief.
Ik vind de houding van de NHL en spelers naar het hele internationale ijshockey erg egoďstisch overkomen. Wat ik toch wel vreemd vind met de, typische voor Amerikanen, nationale trots.

Ik heb me dit ook eens afgevraagd waarom er ieder jaar een Wk gespeeld moet worden.. Is dit alleen een centenkwestie voor de IIHF ???

Gerard Eisma
31 mei 2010, 11:23
Je hebt gelijk!

Ben ook bij Finland - Usa geweest en ook bij Denenmarken - Duitsland. Wat was dat geweldig zeg. In het staanvak een meter achter de goal!!!! Die dag was toch wel het mooiste ijshockey moment tot nu toe. Daar kan zelfs het laatste kampioenschap van Nijmegen niet tegen op.

En ook ik was op 12 mei in Keulen bij Finland - USA (we zaten op de eerste rij, achter de Finse-strafbank). Wat een geweldige sfeer met al die Finnen in het blauw.

Een week later zijn we bij Tjechie - Finland en Canada - Rusland geweest. Bij Tjechie - Finland viel het me op dat de zaal nog maar half gevuld was (een week daarvoor bijna uitverkocht) en dat er veel minder Finse supporters waren. Verklaring????

Canada - Rusland had iets meer toeschouwers, voornamelijk Russen. En met mn Canada-shirt ben ik circa 150 keer met een Rus op de foto gegaan. We waren met zn vieren, 2 man in een Canadees shirt en twee man in een Russisch shirt (thanx Michele). Toen we voor het stadion een biertje stonden te drinken zwermden de TV-camera's en fotografen om ons heen om mooie plaatjes van verbroederende supporters te schieten ;-).

Wel heb ik drie geweldige wedstrijden gezien. De slagroom op het toetje was natuurlijk Canada - Rusland! Helaas zonder de Canadezen van de Olympische spelen, maar wel met Ovechkin en consorten.

Groet,
Gerard