View Full Version : Statement
Freek Joosten
4 december 2008, 17:26
Het zal de regelmatige bezoeker van dit forum niet zijn ontgaan dat de (bijna alle) forummers van Tilburg en omgeving enkele dagen niet op het forum hebben gepost. Directe aanleiding daartoe waren de recente aantijgingen richting Tilburg na de wedstrijden tegen Geleen en Den Haag. Hierin vonden wij exemplarische voorbeelden van beledigingen, kwetsende en intimiderende opmerkingen richting Tilburg.
We zien al langer en in breder verband, dus niet alleen louter richting Tilburg, vervelende teksten en aantijgingen onder supporters onderling. Omdat het in de voorbije week ongekend onvriendelijk werd, besloten wij gezamenlijk voor enkele dagen een forumstilte in acht te nemen.
We zijn allemaal liefhebber van de mooiste sport ter wereld en van één van de kleinste sporten in Nederland. We begrijpen dat de blik speciaal op Tilburg wordt gericht nadat twee jaren achtereen de prijzen in die richting gingen. Eerder zagen we hetzelfde gebeuren richting Amsterdam en Nijmegen.
En dat het merendeel van de scheidsrechters uit Tilburg komt, zouden wij ook graag anders gezien hebben. Over de aanwijzing van de scheidsrechters bij bepaalde wedstrijden is de afgelopen periode in voldoende mate kritisch gepost en het is aan de NIJB om daar naar te kijken.
Nadrukkelijk willen wij ons niet opstellen als het braafste jongentje van de klas, want ook vanuit Tilburg werden niet te accepteren postings verzonden. Met dit statement en onze actie willen wij echter duidelijk maken dat wij als Tilburgers graag willen werken aan het gezelliger maken van het forum, en wij hopen op de steun van alle forumgebruikers.
We delen dezelfde passie, vormen een relatief kleine groep in Nederland, maar blijken toch in staat elkaar te beledigen en te intimideren.
Laten we samen proberen om de toon en de sfeer op dit forum wat vriendelijker te maken, waarbij de komische noot, die het forum levendig houdt, zeker niet mag verdwijnen.
Dit statement werd door de leden van het Tilburgforum in goed overleg opgesteld. Alle bedankers van deze posting zijn forumgebruikers (uit het hele land) die het eens zijn met dit statement en graag willen meewerken om het forum vriendelijker en gezelliger te maken.
Jordy Rutten
4 december 2008, 17:29
Dit statement werd door de leden van het Tilburgforum in goed overleg opgesteld. Alle bedankers van deze posting zijn forumgebruikers (uit het hele land) die het eens zijn met dit statement en graag willen meewerken om het forum vriendelijker en gezelliger te maken.
Dat is lekker makkelijk...
Ik geloof niet dat dit statement ook maar iets heeft bijgedragen aan een betere sfeer op het forum...
Alle bedankers van deze post vinden ze actie nergens op slaan...
Ook goed?
Jeroen Willems
4 december 2008, 17:33
Wat een onzin..
Joep Meijsen
4 december 2008, 17:37
Ik ben het met een deel van deze verklaring eens. Niemand zou liever een forum zien waar op een goede en gezellige en wellicht af en toe ook intelligente manier over de sport wordt gediscussieerd als ik. Dat is de reden waarom we als IJshockey.com dit forum overeind houden.
Het zou al helpen als mensen openingsposts met inhoud zouden plaatsen. Niet alleen maar een kreet of een link, maar eentje die daadwerkelijk aanzet tot reageren en inhoudelijke discussie. En als mensen reageren zouden ze af en toe even tot tien moeten tellen voordat ze het doen en altijd respect voor de sport en voor medesupporters hoog in het vaandel houden. Dat zou het hier al aanzienlijk leefbaarder houden.
Ik ben blij dat bovenstaande verklaring ook voor een deel een hand in eigen boesem is. Want ook onder de deelnemers aan de boycot zitten mensen erg handig zijn in het bloed onder de nagels vandaan halen van supporters van andere clubs.
Ik schrijf het wel vaker hier: een forum is zo sterk als zijn deelnemers.
Michel Ruipers
4 december 2008, 17:46
Jankers
Rob Boumans
4 december 2008, 18:01
Jankers
Nog iemand in het bijzonder?
Valt uit je onderbouwing niet zo goed op te maken...
mvg Rob
Ro Herregraven
4 december 2008, 18:05
Jankers
mvg Rob
Heb jij dat ook, Rob? ik had er ook al moeite mee. Heb nog tussen de regels door proberen te lezen, maar ik kon de diepere betekenis, en de relevantie met het topic ook niet ontdekken.
Joep Versteden
4 december 2008, 18:10
Ik geloof niet dat dit statement ook maar iets heeft bijgedragen aan een betere sfeer op het forum...
Ook goed?
Vaak vind ik jouw postings inhoudelijk sterk Jordy, maar zodra Tilburg ter sprake komt lijk je de door ons aangevoerde argumenten niet te begrijpen, of beter gezegd, niet te willen begijpen. Jij had het eerder deze week over discussies uit de weg gaan. Ons gaat het er niet om de discussie uit de weg gaan, maar elke discussie lijkt de laatste tijd uit te monden in een stom welles nietes spelletje, waarbij geen van beide partijen (ook wij niet, ik steek de hand in eigen boezem) ook maar een centimeter wil toegeven.
Geloof mij dat wij ook liever niet willen dat een wedstrijd door 4 Tilburgse refs geleid wordt, dat voorkomt een hoop misverstanden. Hulp van de refs heeft Tilburg niet nodig met spelers als Taggart, Lance, Matt, Daryl en Donnie in de gelederen. Maar om ons als supporters daar keer op keer mee te confronteren is niet redelijk, omdat wij ook die refs niet aanwijzen. Ga klagen bij de bond en val ons niet aan.
Geval Monych: heel Den Haag roept: opzet, schorsen. Tilburg roept: fair check, niks aan de hand. De énige die kan vertellen of het opzet was is Lance zelf en die zegt (logisch natuurlijk) dat er geen opzet in het spel was. De welles nietes discussie die daarop volgt is vervolgens zo ontzettend kinderachtig dat ie de moeite van het lezen niet eens waard is.
Het forum was vorig jaar een plek waar ik met veel plezier kwam, beetje stangen maar allemaal met respect voor de supporters van de tegenpartij. En dat gevoel lijkt nu verdwenen. En dat vind ik heel jammer.
Joep Versteden
4 december 2008, 18:16
Jankers
Sterke posting...
Dick van den Berg
4 december 2008, 18:25
mvg Rob
Wanneer hij nu de posting van Emile gequote had was een verdere onderbouwing niet nodig geweest.
Nu is het wel erg onduidelijk..
Emile Joosten
4 december 2008, 18:27
Wanneer hij nu de posting van Emile gequote had was een verdere onderbouwing niet nodig geweest.
Nu is het wel erg onduidelijk..
Welke posting bedoel je Dick?
Je bent wel erg onduidelijk!:goodman:
Mike van Megen
4 december 2008, 18:29
Vaak vind ik jouw postings inhoudelijk sterk Jordy, maar zodra Tilburg ter sprake komt lijk je de door ons aangevoerde argumenten niet te begrijpen, of beter gezegd, niet te willen begijpen. Jij had het eerder deze week over discussies uit de weg gaan. Ons gaat het er niet om de discussie uit de weg gaan, maar elke discussie lijkt de laatste tijd uit te monden in een stom welles nietes spelletje, waarbij geen van beide partijen (ook wij niet, ik steek de hand in eigen boezem) ook maar een centimeter wil toegeven.
Geloof mij dat wij ook liever niet willen dat een wedstrijd door 4 Tilburgse refs geleid wordt, dat voorkomt een hoop misverstanden. Hulp van de refs heeft Tilburg niet nodig met spelers als Taggart, Lance, Matt, Daryl en Donnie in de gelederen. Maar om ons als supporters daar keer op keer mee te confronteren is niet redelijk, omdat wij ook die refs niet aanwijzen. Ga klagen bij de bond en val ons niet aan.
Geval Monych: heel Den Haag roept: opzet, schorsen. Tilburg roept: fair check, niks aan de hand. De énige die kan vertellen of het opzet was is Lance zelf en die zegt (logisch natuurlijk) dat er geen opzet in het spel was. De welles nietes discussie die daarop volgt is vervolgens zo ontzettend kinderachtig dat ie de moeite van het lezen niet eens waard is.
Het forum was vorig jaar een plek waar ik met veel plezier kwam, beetje stangen maar allemaal met respect voor de supporters van de tegenpartij. En dat gevoel lijkt nu verdwenen. En dat vind ik heel jammer.
Joep, je hebt opzich wel een punt, maar ik denk dat het ook een kwestie is van de houding van somige tilburgers.
voorbeeld, geleen-tilburg, door omstandigheden kon ik niet naar de wedstrijd, zoals altijd volg ik hem via het forum.
veel tilburgers natuurlijk op het forum, en de hele wedstrijd is het best leuk, tot dat duidelijk werd dat tilburg de overwinning pakt, nou arogant is nog soft uitgedrukt!
en dan kun je dat wel verwachten dat supporters van andere teams zich zo opstellen.
Dick van den Berg
4 december 2008, 18:33
Welke posting bedoel je Dick?
Je bent wel erg onduidelijk!:goodman:
Op zich heb je deze keer wel gelijk, het ging om een posting van je naamgenoot.
Dick van den Berg
4 december 2008, 18:51
Sinds wanneer mag je een janker geen janker meer noemen?
Michel heeft juist een waarschuwing gekregen i.v.m. het gebruik van het woord "janker"
Het moet toch niet gekker worden...
http://www.duitslandweb.nl/binaries/Informatie/geschiedenis/1945-1949/DDR-Flagge.gif
Ferdinand van Berlo
4 december 2008, 18:52
Op zich heb je deze keer wel gelijk, het ging om een posting van je naamgenoot.
wie heet er hier nog meer emile dan??? :Bonk3::goodman:
Hans Maertzdorff
4 december 2008, 18:52
Sinds wanneer mag je een janker geen janker meer noemen?
Michel heeft juist een waarschuwing gekregen i.v.m. het gebruik van het woord "janker"
Het moet toch niet gekker worden...
http://www.duitslandweb.nl/binaries/Informatie/geschiedenis/1945-1949/DDR-Flagge.gif
Dat vind ik dus ook te ver gaan, is toch de waarheid:Bonk3:
Patrick van de Wijgert
4 december 2008, 19:12
Ook goed?
Welke actie? de statement of het wegblijven?
Wendy Tellers
4 december 2008, 20:06
Bedoel je bedenkers of bedankers????
Als je bedankers bedoelt dan wil ik er ff een opmerking over maken.
Ik ga niet bedanken voor deze posting/statement.
Omdat ik het nut niet van jullie "staking" in zie.
Ben het er wel mee eens dat het hier af en toe erg ver gaat en werk ook mee om het hier vriendelijk te houden.
Of ik het ook gezelliger maak is aan jullie zelf de keuze.
In ieder geval zorg ik er vaak genoeg via sms-jes voor dat de thuisblijvers wat meer informatie krijgen hier op het forum.
Zeker met de wedstrijden tussen Geleen en Tilburg.
Freek Joosten
4 december 2008, 20:12
Ik snap dat het in het Limburgs misschien ongeveer hetzelfde klinkt (niet lullig bedoeld trouwens), maar er wordt echt bedankers bedoeld.
En het statement bedanken heeft niets te maken met het accepteren/begrijpen/steunen van de boycot. Wij willen onze boycot niet verbinden aan dit statement.
We willen juist en alleen bewerkstelligen dat het hier wat prettiger wordt. Niet alleen voor/als Tilburgers, maar voor iedereen hier. En volgens mij ben jij het dan wel met het statement eens, en zou je het wat mij betreft gewoon kunnen bedanken. Maar dat is natuurlijk aan jou.
Bedoel je bedenkers of bedankers????
Als je bedankers bedoelt dan wil ik er ff een opmerking over maken.
Ik ga niet bedanken voor deze posting/statement.
Omdat ik het nut niet van jullie "staking" in zie.
Ben het er wel mee eens dat het hier af en toe erg ver gaat en werk ook mee om het hier vriendelijk te houden.
Of ik het ook gezelliger maak is aan jullie zelf de keuze.
In ieder geval zorg ik er vaak genoeg via sms-jes voor dat de thuisblijvers wat meer informatie krijgen hier op het forum.
Zeker met de wedstrijden tussen Geleen en Tilburg.
Bart van Oosterhout
4 december 2008, 21:48
persoonlijk vindt ik het zowiezo als erg dat het op dit soort onzin moet uitdraaien. Het nut van dit soort fora lijkt mij het uitwisselen van informatie mbt de Nederlandse competitie, dus niet het elkaar liggen afzeiken en dat soort ongein!
Wat is de volgende stap?
elkaar SMS'en voor een afspraak en dan met pijpen op elkaar inhakken.......
Jammer maar helaas dat is enige jaren in beverwijk al ooit geprobeert......................
Auke de Vries
4 december 2008, 21:54
De enige bedankers zijn de Tilburgers zelf........., opvallend en een teken dat de REST VAN NEDERLAND niet achter de Tilburgse actie staat of stond.
Ook opvallend is dat het na enkele dagen van relatieve rust, de TOON alweer door enkele personen hier op het OPENBARE forum word gezet door een aanvallende manier van communiceren.
Wat voor een nut heeft deze Tilburgse actie dan gehad, geen tijd tot of voor bezinning bij enkelen.
Auke de Vries
4 december 2008, 21:55
Wat is de volgende stap?
elkaar SMS'en voor een afspraak en dan met pijpen op elkaar inhakken.......
Jammer maar helaas dat is enige jaren in beverwijk al ooit geprobeert......................
Weer zo'n onnozig gedeelte van een posting :Bonk3:
Bart van Oosterhout
4 december 2008, 22:13
wie de schoen past, trekke hem aan..
Bartele de Boer
4 december 2008, 22:21
wie de schoen past, trekke hem aan..
Helaas Bart, dit gaat niet. Hij staat bij de schoorsteen!:goodman:
Freek Joosten
4 december 2008, 22:47
De enige bedankers zijn de Tilburgers zelf........., opvallend en een teken dat de REST VAN NEDERLAND niet achter de Tilburgse actie staat of stond.
Ook opvallend is dat het na enkele dagen van relatieve rust, de TOON alweer door enkele personen hier op het OPENBARE forum word gezet door een aanvallende manier van communiceren.
Wat voor een nut heeft deze Tilburgse actie dan gehad, geen tijd tot of voor bezinning bij enkelen.
Ik moet zeggen dat ik dat jammer vind, maar ik denk dat Joep en de bedankers van Joep's posting hetzelfde bedoelen als wij. Naar mijn mening hebben we het over precies hetzelfde.
Dick van den Berg
4 december 2008, 23:28
Een ding is zeker Auke.......de aktie was te kort.
Wendy Tellers
4 december 2008, 23:34
Ik moet zeggen dat ik dat jammer vind, maar ik denk dat Joep en de bedankers van Joep's posting hetzelfde bedoelen als wij. Naar mijn mening hebben we het over precies hetzelfde.
Dat zou best kunnen Freek.
Na het antwoord dat je gaf op mijn vraag werd het pas duidelijk dat het bedanken puur om dat laatste in jullie statement gaat.
De rest gaat grotendeels over de uitleg van jullie actie en daar staan de meeste niet achter.
Maar het lijkt in de eerste posting net alsof je "bedankt" voor het hele statement.
Auke de Vries
4 december 2008, 23:37
Een ding is zeker Auke.......de aktie was te kort.
Ze konden het niet meer aanzien dat het verdomd gezellig was op het OPENBARE FORUM en wilden zich er weer graag tussen mengen.
Maar voorwat de actie betreft......, zouden de supporters uit de rest van Nederland nu anders tegen ze aankijken, positief te verstaan dan......., denk het............(niet).
Hans Maertzdorff
4 december 2008, 23:45
Ze konden het niet meer aanzien dat het verdomd gezellig was op het OPENBARE FORUM en wilden zich er weer graag tussen mengen.
Maar voorwat de actie betreft......, zouden de supporters uit de rest van Nederland nu anders tegen ze aankijken, positief te verstaan dan......., denk het............(niet).
Ik kijk inderdaad anders tegen ze aan, vind dat ze zich op en top belachelijk gemaakt hebben met hun boycot:Bonk3:
Roger W. de Groot
5 december 2008, 01:57
Denk jullie dat wij plezier in die boycot hadden? Het plezier van enkele forumleden was gewoon tot nul gereduceerd , omdat er dingen waren gezegd waar we ons niet tegen konden verdedigen. Niemand kan ontkennen dat er een hetze bezig was tegen Tilburg. De grens van het toelaatbare werd opgezocht. Van enig relativeringsniveau was helemaal geen sprake meer.
Wat er met JJ gebeurde, werd door iedere Tilburger betreurd. JJ is namelijk geliefd in Tilburg, ook bij de spelers. Een gerespecteerde forwarder, één van de beste zo niet beste die we hier hebben rondschaatsen. Ik weet zeker dat JJ het voorval zelf wel weet te relativeren. Wanneer het geen faire check was, mag Lance voor mij ook een paar weken brommen, dat Lance JJ's kaakbreuk betreurt durf ik vergif op in te nemen. Ik sprak hem zondag na de match tegen Amsterdam. Naast het feit dat hij er van overtuigd was geen overtreding te hebben begaan, was hij bekommerd om JJ's blessure. Zijn woorden: "I hope he gets better soon, he's a great player..."
De aanstelling van de refs zal een probleem blijven zolang 80% van de refs uit Tilburg komt. Navraag leerde dat de NIJB zeer afhankelijk is van de tijd die de refs hebben naast hen fulltime job en dat het voor de refs ook maar een hobby is. Depuyt geeft elke dinsdag les bij de NIJB en andere refs waren die avond in Geleen niet beschikbaar. Het blijkt voor de NIJB een hels karwei de refs aan te stellen voor wedstrijden, nu het programma zo vol is met zoveel teams. Er ligt wel een taak voor de NIJB om wat transparanter te worden richting fans, zodat zij wellicht enig begrip kunnen opbrengen. Nu blinken zij enkel uit in zwijgen, wat alleen maar vragen en onrust oplevert.
Als ik voor de Tilburgers hier mag spreken, kan ik je zeggen dat wij ook niet blij zijn dat er zoveel Tilburgse refs zijn. Hierdoor hebben we altijd de twijfel tegen wanneer een scheids een dubieuze wedstrijd fluit. Wanneer de ref nadelig fluit voor Tilburg, valt het niemand op en hoor je niemand. Selectief geheugen....
Tilburg is de enige stad waar ze actief bezig zijn geweest met het opleiden van refs. Ipv dat we daar blij mee moeten zijn, reageert iedereen vol afschuw, terwijl andere steden het af laten weten wat betreft opleiden van refs. De NIJB is nu in het land refs aan het werven, ik hoop van harte dat dat zijn vruchten af gaat werpen.
Rest mij te zeggen dat ijshockey Nederland een kleine wereld is, waar we elkaar hard nodig hebben. Laten we in godsnaam wat meer begrip en vooral respet voor elkaar hebben ipv elkaar verbaal in de haren vliegen. Hier is niemand mee gebaat. Zoek naar oplossingen ipv vingertje wijzen, dan bereiken we er misschien ooit nog wat mee.
Rudy Bouquet
5 december 2008, 07:36
De grens van het toelaatbare werd opgezocht. Van enig relativeringsniveau was helemaal geen sprake meer.
.
Roger, ik ben niet iemand die graag lang bij het verleden stil wil blijven staan, je moet ook eens vergeten.
Maar nu je je persoonlijk nog eens hard maakt voor het statement en het nogmaals uit wil leggen, wil ik toch nog wel even 1x iets kwijt:
""Heb je zelf niet ruim een jaar terug een fikse bijdrage geleverd, door "mens en club" zwart te maken c.q. te willen beschadigen, waardoor je zelf een aardige aanzet hebt geleverd aan de normverlaging op dit forum!"
Hiermee wil ik dit punt definitief afsluiten en vind ik het goed om te zien dat je afsluit met:
"Rest mij te zeggen dat ijshockey Nederland een kleine wereld is, waar we elkaar hard nodig hebben. Laten we in godsnaam wat meer begrip en vooral respet voor elkaar hebben ipv elkaar verbaal in de haren vliegen. Hier is niemand mee gebaat. Zoek naar oplossingen ipv vingertje wijzen, dan bereiken we er misschien ooit nog wat mee."
Want zo denk ik.... en velen met mij er al sinds het begin van het bestaan van het forum over!
Diana de Kok
5 december 2008, 08:07
Ik heb er een nachtje over geslapen.
Ik blijf de aktie belachelijk vinden.
Weglopen voor een discussie is niets voor mij.
Wat denken jullie hiermee bereikt te hebben? Niets, Nada....
Emile Joosten
5 december 2008, 08:32
Het gaat absoluut niet om het weglopen voor de discussie.
Voor ons Tilburgers is het een forumstilte geweest om onzelf te bezinnen op de verhoudingen onderling.
Het niveau en de inhoud van discussies was met name de voorbije week vaak bedenkelijk.
Met het statement , waarbij we de hand ook in eigen boezem steken, willen we bepleiten dat er op een meer respectvolle wijze met elkaar wordt omgegaan.
Niet meer, niet minder.
Hoop dat het hiermee wat duidelijker word.
Jan van Son
5 december 2008, 08:37
Zolang we allemaal geen groenteboer zijn zal zo'n aktie nooit slagen.
Want de groenteboeren in Tilburg en de rest van Nederland verwijderen hun rotte appels.
En ik weet niet wat Nico is maar zeker geen groenteboer
Poging dus niet en nooit niet geslaagd Verbeter de wereld en in dit geval zeker beginnen in Tilburg.
Rudy Bouquet
5 december 2008, 09:10
Want de groenteboeren in Tilburg en de rest van Nederland verwijderen hun rotte appels.
Poging dus niet en nooit niet geslaagd Verbeter de wereld en in dit geval zeker beginnen in Tilburg.
Ik vind dat je iedere goede bedoeling het voordeel van de twijfel moet geven.
Door dit hele "stomme gedoe" vinden de Tilburgers de schijnwerper op zich, maar ik zie regelmatig postings ook uit andere hoek waarbij ik denk, het is toch wel makkelijk dat er een toetsenbord bestaat.
Verder vermaak ik mij altijd goed bij mijn bezoekjes in Tilburg met de meeste supporters daar, dus zo onaardig zijn ze allemaal niet!
Laten we met z'n allen maar denken iedereen maakt wel eens een fout, niets menselijks is ons vreemd. Maar het is pas erg als deze fout onrespectvol, grensverlagend wordt uitgemeten door een ander....!
Diana de Kok
5 december 2008, 09:10
Het gaat absoluut niet om het weglopen voor de discussie.
Voor ons Tilburgers is het een forumstilte geweest om onzelf te bezinnen op de verhoudingen onderling.
Het niveau en de inhoud van discussies was met name de voorbije week vaak bedenkelijk.
Met het statement , waarbij we de hand ook in eigen boezem steken, willen we bepleiten dat er op een meer respectvolle wijze met elkaar wordt omgegaan.
Niet meer, niet minder.
Hoop dat het hiermee wat duidelijker word.
Jullie kunnen uitleggen wat je wilt. Ik blijf het jammer vinden, dat jullie denken door een forumstilte iets maar dan ook iets te bereiken.
De meeste forumbezoekers vonden jullie aktie een lachertje.
Iedereen een fijne dag met of zonder akties.
Jan van Son
5 december 2008, 09:21
Verder vermaak ik mij altijd goed bij mijn bezoekjes in Tilburg met de meeste supporters daar, dus zo onaardig zijn ze allemaal niet!
Bovenstaande zal toch wel voor elke rechtgeaarde supporter gelden.
En deze zitten elkaar respectvol te stangen op dit forum waar ik van geniet en lekker aan meedoe,vervolgens bij de wedstrijden een pils meedrink Bij de wedstrijden vind ik de supporters onderling toch een hecht volkje in dit land van de zeikerts
Patrick van Dongen
5 december 2008, 10:06
"Nooit niet" is een dubbele ontkenning 2 x min = plus, dus WEL geslaagd! Bedankt Jan!
Jan van Son
5 december 2008, 10:16
"nooit niet" is een dubbele ontkenning 2 x min = plus, dus wel geslaagd! Bedankt jan!
oeps!
Patrick van de Wijgert
5 december 2008, 10:26
de groenteboer uit Tilburg?
http://www.cubra.nl/sjep/middenstandspoezie/pietgroot063.jpg
Michael Schoenmakers
5 december 2008, 10:39
de groenteboer uit Tilburg?
sommige mensen willen niet op linken klikken :goodman:
Ro Herregraven
5 december 2008, 11:03
Allereerst wil ik stellen dat ik het met het statement voor een deel eens ben. Die boycot was volkomen zinloos, maar dat je een punt wil maken tegen de normverlaging op dit forum kan ik wel waarderen.
Het probleem waar, volgens mij, veel supporters van andere ploegen zich aan storen is de mate van arrogantie die hier soms ten toon wordt gespreid door sommige Tilburg-supporters.
Tuurlijk, Tilburg heeft de zaken goed voor elkaar, wint vaak, heeft een prima jeugdopleiding, een sterke selectie en daardoor de laatste paar jaar ook weer een goedgevulde prijzenkast. Dat je daar als Tilburgsupporter trots op bent kan ik me goed voorstellen (ik zou willen dat ik dat in Geleen ook eens kon meemaken). Daarom is er voor supporters van andere teams ook geen groter plezier dan een overwinning op Tilburg. Winnen van andere teams is leuk, maar winnen van Tilburg (of nog beter: IN Tilburg) is hoe dan ook leuker.
Echter, wat velen, en mij ook, tegen de borst stuit, zijn snerende opmerkingen als, bijvoorbeeld:
Hulp van de refs heeft Tilburg niet nodig met spelers als Taggart, Lance, Matt, Daryl en Donnie in de gelederen.
Ik denk dat Joep het niet eens zo bedoeld heeft, maar veel andere supporters, waaronder ik, vinden zo'n zin "zum kotzen". Die voortdurende borstklopperij, hoe terecht ook, gaat op den duur flink vervelen, en dan krijg je een situatie zoals we de afgelopen tijd hebben gezien waarin supporters van andere teams elke, maar dan ook elke mogelijkheid aangrijpen om terug te kunnen slaan.
Mijn advies aan de Tilburg supporters is dan ook: dat je trots bent op je club kan ik me voorstellen, en het is ook terecht. Maar we hoeven niet in elke thread te lezen hoe goed jullie Tilburg vinden, dat zien we zo ook wel. En bedenk dat zonder Amsterdam, Den Haag, Nijmegen, Geleen en Heerenveen de wedstrijden in Stappegoor een stuk minder leuk zullen zijn.
Mijn advies aan de overige supporters is: de competitie wordt een stuk minder leuk als Tilburg er niet meer zou zijn. Want wat is er leuker dan winnen van Tilburg, het team dat het het beste voor elkaar heeft?
Piet de Kort
5 december 2008, 11:12
Mijn advies aan de overige supporters is: de competitie wordt een stuk minder leuk als Tilburg er niet meer zou zijn. Want wat is er leuker dan winnen van Tilburg, het team dat het het beste voor elkaar heeft?
Nu kom je met je laatste opmerking! Dat is nu juist mijn probleem hiero, Ro! Het MOET niet uitmaken van wie je wint als je maar wint!!
En sterker, velen hebben liever een leuke goede wedstrijd gezien dan een saaie winstpartij! :goodman:
Jan van Son
5 december 2008, 11:24
Het MOET niet uitmaken van wie je wint als je maar wint!!
En sterker, velen hebben liever een leuke goede wedstrijd gezien dan een saaie winstpartij! :goodman:
Klopt wel maar je moet toch toegeven dat winnen van de bovenste een dubbel feest is. En dat de andere clubs zien he ze zijn te pakken,en daar ook plezier aan beleven.
Ro Herregraven
5 december 2008, 11:26
Nu kom je met je laatste opmerking! Dat is nu juist mijn probleem hiero, Ro! Het MOET niet uitmaken van wie je wint als je maar wint!!
Nee Piet, het ZOU niet moeten uitmaken van wie je wint als je maar wint.
Maar jij, als Ajax fan, hebt meer plezier van een winstpartij van Ajax op Feyenoord of PSV dan eenzelfde winstpartij op Heracles of De Graafschaap. Eens of niet eens?
En nee Piet, velen hier hebben liever een saaie winstpartij dan een leuke, goede maar nipt verloren wedstrijd. Want niet iedereen is in de eerste plaats ijshockeyliefhebber en pas daarna clubliefhebber, zoals jij en ik. Er zijn er veel die die bril met clubkleuren nooit kunnen of willen afzetten, en daar moet je je niet in vergissen, en dat moet je ook niet onderschatten.
Gerard van der Heide
5 december 2008, 11:33
Klopt wel maar je moet toch toegeven dat winnen van de bovenste een dubbel feest is. En dat de andere clubs zien he ze zijn te pakken,en daar ook plezier aan beleven.
In iedere sport is het volgens mij zo dat winnen van de koploper een extra dimensie geeft. TT is de laatste jaren gewoon de beste gebleken en dat maakt de euforie om van hen te winnen alleen maar groter.
Het is gewoon een feit dat TT het gewoon goed voormekaar hebben en ieder jaar een goede selectie hebben waar niet zomaar van wordt gewonnen. Zo simpel is het in mijn optiek.
Toch komen de overige teams steeds dichterbij en wordt het voor TT ook niet vanzelfsprekend om als eerste te eindigen. Heerenveen is de afgelopen jaren iedere keer erg dichtbij geweest maar moet nu helaas een stapje terug doen. Wel zien we mn Nijmegen goede zaken doen.
Ik ben ervan overtuigd dat H'veen volgend seizoen iig weer mee gaat doen voor de prijzen. Hopende dat de andere teams ook een goede progressie kunnen maken met daaruitvolgend ijshockeyseizoenen waar iedere wedstrijd een topper is.
Sven van de Wall
5 december 2008, 11:35
Allereerst wil ik stellen dat ik het met het statement voor een deel eens ben. Die boycot was volkomen zinloos, maar dat je een punt wil maken tegen de normverlaging op dit forum kan ik wel waarderen.
Het probleem waar, volgens mij, veel supporters van andere ploegen zich aan storen is de mate van arrogantie die hier soms ten toon wordt gespreid door sommige Tilburg-supporters.
Tuurlijk, Tilburg heeft de zaken goed voor elkaar, wint vaak, heeft een prima jeugdopleiding, een sterke selectie en daardoor de laatste paar jaar ook weer een goedgevulde prijzenkast. Dat je daar als Tilburgsupporter trots op bent kan ik me goed voorstellen (ik zou willen dat ik dat in Geleen ook eens kon meemaken). Daarom is er voor supporters van andere teams ook geen groter plezier dan een overwinning op Tilburg. Winnen van andere teams is leuk, maar winnen van Tilburg (of nog beter: IN Tilburg) is hoe dan ook leuker.
Echter, wat velen, en mij ook, tegen de borst stuit, zijn snerende opmerkingen als, bijvoorbeeld:
Ik denk dat Joep het niet eens zo bedoeld heeft, maar veel andere supporters, waaronder ik, vinden zo'n zin "zum kotzen". Die voortdurende borstklopperij, hoe terecht ook, gaat op den duur flink vervelen, en dan krijg je een situatie zoals we de afgelopen tijd hebben gezien waarin supporters van andere teams elke, maar dan ook elke mogelijkheid aangrijpen om terug te kunnen slaan.
Mijn advies aan de Tilburg supporters is dan ook: dat je trots bent op je club kan ik me voorstellen, en het is ook terecht. Maar we hoeven niet in elke thread te lezen hoe goed jullie Tilburg vinden, dat zien we zo ook wel. En bedenk dat zonder Amsterdam, Den Haag, Nijmegen, Geleen en Heerenveen de wedstrijden in Stappegoor een stuk minder leuk zullen zijn.
Ro, dit ben ik niet met je eens, ik denk dat de meeste supporters van elke andere club zo zouden reageren als hun cluppie in die positie van Tilburg zat
volgens mij is het pure jaloezie richting Tilburg,en dat vind ik echt kinderachtig
we mogen blij zijn dat er ijshockey in nederland is, tegenstanders heb je nou eenmaal nodig en er kan er maar eentje winnen
Jan van Son
5 december 2008, 11:56
Ro, dit ben ik niet met je eens, ik denk dat de meeste supporters van elke andere club zo zouden reageren als hun cluppie in die positie van Tilburg zat
volgens mij is het pure jaloezie richting Tilburg,en dat vind ik echt kinderachtig
we mogen blij zijn dat er ijshockey in nederland is, tegenstanders heb je nou eenmaal nodig en er kan er maar eentje winnen
Kon in het stukje van Ro geen jaloezie ontdekken zelfs een wens om het zelf eens mee te maken ben het dus helemaal met hem eens, jaloezie maar ook arogantie is gewoon dom ,maar van de meeste postings neem ik het in ieder geval met een GROTE korrel zout.
Sven van de Wall
5 december 2008, 12:06
Kon in het stukje van Ro geen jaloezie ontdekken zelfs een wens om het zelf eens mee te maken ben het dus helemaal met hem eens, jaloezie maar ook arogantie is gewoon dom ,maar van de meeste postings neem ik het in ieder geval met een GROTE korrel zout.
we moeten gewoon meer relativeren,van een gewonnen of verloren wedstrijd gaat de wereld er echt niet anders uitzien!!!!!!
van meer respect en verdraagzaamheid na elkaar toe WEL!!!!!!
Laurie Ioannidis
5 december 2008, 12:10
Ook ik ben het helemaal met Ro, en hier ook met Jan eens. Het grote knelpunt is waarschijnlijk wederzijds onbegrip. Ben ervan overtuigd dat de meeste Tilburgers er geen idee van hebben hoe hun, in onze ogen arrogante, opmerkingen op de meeste andere supporters over komen. Hoe het voelt om al die jaren uitgelachen en uitgezeken te worden om je middelmatige clubje en middelmatige prestaties. Anderzijds begrijpen wij niet altijd hoe het is om als Tilburger steeds maar door iedereen aangevallen te worden omdat je team nu eenmaal beter is dan de rest. Gewoon een beetje meer begrip dus voor elkaar en iedereen in zijn waarde laten. En verder moet het maar eens afgelopen zijn met dat softe gedoe hier ;). Gewoon weer lekker discussieren en af en toe wat plagen zoals het altijd was.
Rob Verschuuren
5 december 2008, 12:11
Nu is het Tilburg, in een ver verleden heb ik 7 jaar naar Heerenveen gevloekt; weer geen kampioen. Daarna Groningen, Nijmegen, Gunco Panda's en Utrecht. En daarna, na vele jaren was er eindelijk een kampioenschap voor Tilburg.
Dat 1e kampioenschap was voor mij de mooiste, zeker de ontlading! Ik gun iedere fan, dat ze (hij/zij) dit mee mogen maken.
De teller staat weer op 0, laat de competitie maar beginnen!
Jan van Son
5 december 2008, 12:39
Nu is het Tilburg, in een ver verleden heb ik 7 jaar naar Heerenveen gevloekt; weer geen kampioen. Daarna Groningen, Nijmegen, Gunco Panda's en Utrecht. En daarna, na vele jaren was er eindelijk een kampioenschap voor Tilburg.
Dat 1e kampioenschap was voor mij de mooiste, zeker de ontlading! Ik gun iedere fan, dat ze (hij/zij) dit mee mogen maken.
De teller staat weer op 0, laat de competitie maar beginnen!
Rob jongen word tijd dat je eens op Den Haag gaat vloeken.
Rob Verschuuren
5 december 2008, 12:42
Den Haag en/of weer Nijmegen Jan. Ik denk, zonder de andere teams tekort te doen, dat het tussen deze drie teams gaat.
De verschillen zullen niet groot zijn. Als ze er 100% voor gaan en niet halen, dan is dat jammer, niet meer en niet minder.
Paulie Rousseau
5 december 2008, 13:07
Zeker maakt het uit tegen wie je wint. Elke nederlandse eredivisieclub heeft veel meer plezier wanneer ze tegen Ajax winnen dan tegen Vitesse..... Ach sommige dingen zijn zelfs na de uitgebreide uitleg van Ro kennelijk moeilijk onder de pet te krijgen:Bonk3:
Piet de Kort
5 december 2008, 13:10
Zeker maakt het uit tegen wie je wint. Elke nederlandse eredivisieclub heeft veel meer plezier wanneer ze tegen Ajax winnen dan tegen Vitesse.....
Je slaat de plank volledig mis, Paulie! Moet je eens vragen aan JP Broeren van Nimwege! Die heeft opzekers een andere mening! :goodman:
Jordy Rutten
5 december 2008, 13:38
Ik vind het goed dat veel Tilburgers de hand in eigen boezem steken. Maar wat ik vooral afvraag is: Waarom deze boycot?
Helemaal mee eens. Supporters zijn hier nauwelijks verantwoordelijk voor.
En dat is inderdaad redelijk kinderachtig. Maar is dit niet veel vaker voorgekomen? Ik kan me nog discussies zat herinneren over de (toenmalige) Nijmegen speler Wesley Hendriks. Waarbij Nijmegenaren geen kwaad zagen en de tegenstanders geen goed woord over hadden voor zijn acties. Dat gebeurt ook bij Lambert Keulen in Geleen, en bij jullie Casey...
Wat is er anders aan dit verhaal dan aan al die andere? Vaak is het zo dat je in die discussie kan zeggen: 'Luister jongens, dit wordt een kinderachtig ge-welles-nietes, ik kap met deze onzin en post niet meer in deze thread.'
Dan meng je je niet meer in de vastgelopen discussie en ga je verder.
Klopt. Maar ik denk niet dat jullie actie er iets aan veranderd heeft. Sterker nog: het werkt zo averechts als de pest.
Als Tilburgers met zijn allen een ludieke actie willen beginnen om iets aan te geven kan dat altijd.
Welliswaar overdreven, maar vergelijkbaar:
Als jij voor wereldvrede je huis paars wilt verven, vind ik dat heel erg nobel van je, niks mis mee. Het heeft geen zak te maken met je doel, maar als jij aan iedereen vertelt om wat voor rede jij je huis geverfd hebt, heb je meteen aandacht voor jouw doel. En dan pakt het goed uit. Zo blijft er iets positiefs en grappigs hangen...
Als jij voor de wereldvrede het gemeentehuis van Tilburg bezet, vraag je evengoed aandacht voor de wereldvrede, maar er blijft er een heel erg negatief gevoel achter bij de mensen. Dan kan je doel nog zo goed zijn, de uitwerking is averechts. Je krijgt alleen maar meer frustratie.
Vaak vind ik jouw postings inhoudelijk sterk Jordy, maar zodra Tilburg ter sprake komt lijk je de door ons aangevoerde argumenten niet te begrijpen, of beter gezegd, niet te willen begijpen.
Ik heb nou al een topic geopend, en heel wat postings gewijd aan deze hele actie. Ik denk dat dat toch wel duidelijk maak hoe ik over Tilburg en Tilburgers denk. Ik zou dit ook bij iedere andere supportersgroep gedaan hebben.
Als het mij geen flikker kon schelen dat jullie wegbleven, had ik er nooit zoveel postings aan gewijd. Dus het maakt mij zeer zeker uit...
Het doel van jullie actie is goed. Maar de uitvoering van de actie werkt alleen maar averechts...
Als jullie dat eeuwige geleuter over 'welles-nietes' zat zijn, begrijp ik dat volkomen. Als jullie de sfeer hier willen verbeteren vind ik dat prima, ik zal ieder initiatief steunen. Maar op deze manier (boycot) wordt de goede sfeer alleen maar verder om zeep geholpen en kweek je alleen maar onbegrip...
Had dit niet anders gekund?
Paulie Rousseau
5 december 2008, 14:20
Je slaat de plank volledig mis, Paulie! Moet je eens vragen aan JP Broeren van Nimwege! Die heeft opzekers een andere mening! :goodman:
Oeps....NEC was ik vergeten...en dat terwijl ik 6 jaar in Nijmegen heb gewoond......
Edwin van Os
5 december 2008, 14:47
Ik kan veel zeggen maar dat doe ik bewust niet. Er is altijd een regel in de wereld en dat is respect houden.
Heb respect voor Tilburg. Let gewoon een beetje op jullie uitdrukkingen en zorg ervoor dat het topic bij het topic blijft en niet weer opeens over Tilburg en het komt wel goed.
Want dat irriteert me wel dat er een topic komt over bijvoorbeeld Utrecht en uiteindelijk gaat het weer over Tilburg.
Geen goede actie trouwens. Discussie is de oplossing en niet stilte. Les een van conflictbeheersing
Marc van de Wall
5 december 2008, 15:32
we moeten gewoon meer relativeren,van een gewonnen of verloren wedstrijd gaat de wereld er echt niet anders uitzien!!!!!!
van meer respect en verdraagzaamheid na elkaar toe WEL!!!!!!
Heb jij "het licht" gezien ofzo?
Sven van de Wall
5 december 2008, 15:59
Heb jij "het licht" gezien ofzo?
ja....... en dan denk ik aan brabant want daar brand nog licht!!!!
Anthony Schoenmakers
5 december 2008, 16:00
Geen goede actie trouwens. Discussie is de oplossing en niet stilte. Les een van conflictbeheersing
Dan moet er wel iets zijn om over te discussieëren.
Als je een mening gaf over een wedstrijd, en het beviel sommige niet, dan kreeg je als reactie: kots!! of braak!!
Hier valt niet over te discussiëren omdat er totaal geen inhoud of onderbouwing in zit!
Bij sommige andere posts ging het erop een gegeven moment niet meer om wat je zij, maar was het zaak om een actie nog harder proberen te veroordelen als dat de vorige poster al had gedaan. Op zo'n moment valt er echt niet meer te discusiëren.
Soms is het goed de dingen even te laten voor wat ze zijn, even stoom afblazen, om daarna fris weer verder te gaan.
Patrick van Dongen
5 december 2008, 16:15
KNIP
Ook een les in conflictbeheersing is dat je niet moet gaan discuseren als de gemoederen te hoog zijn opgelopen. Een afkoelingsperiode is dan verstandig. DUS? misschien toch niet helemaal zinloos een paar dagen van bezinning. Die Tilburgers over het algemeen gebruikt hebben om ook eens critisch naar hun eigen postings te kijken (tijd genoeg om te lezen als je zelf niet post). Hadden meerdere dit maar gedaan in plaats van maar bezig te blijven over het wel of geen goede actie vinden van de Tilburgers.
Edwin van Os
5 december 2008, 16:21
zie dat je ook de cursus hebt gehad ;-)
Arno Kuijpers
5 december 2008, 16:52
En bedenk dat zonder Amsterdam, Den Haag, Nijmegen, Geleen en Heerenveen de wedstrijden in Stappegoor een stuk minder leuk zullen zijn.
Vergeet je niet een stuk of drie teams ,Ro.
Of tellen die niet mee , zijn alleen de bovenste 6 goed genoeg om zich op de borst te kloppen.
Hoe zat dat ook alweer "de pot verwijt de............."
Grapje Ro.
Jan Hofstede
5 december 2008, 16:58
Voor mij mogen de moderators deze topic sluiten....
Hopelijk hebben we er allemaal wat van geleerd....
Freek Joosten
5 december 2008, 17:04
Het is grappig om te lezen dat de meeste tegenstanders van de boycot het hebben over het ontwijken van de discussie.
Ons doel is nooit geweest om een fatsoenlijke discussie uit de weg te gaan. Dat was nu even noodzaak, omdat we weggingen om duidelijk dat:
We het zat zijn om telkens maar op de scheidsrechters aangesproken te worden (geen discussie mogelijk met de meesten die daar telkens over beginnen) en het zeer vervelend vonden dat er een hetze richting Tilburg ontstaan was (waarover moet je discussieren met iemand die bij hoog en laag beweert dat Monych een aanslag pleegde, zonder dat hij er zelf bij was?).
We hebben dit soort discussies al tijden lang proberen te voeren, maar bij sommige mensen is gewoon geen discussie mogelijk.
Dat we ook normale discussies uit de weg zijn gegaan door deze boycot betreur ik, maar begrijp alsjeblieft dat dat niet ons doel was.
Ludo van Vliet
5 december 2008, 17:12
Joep, je hebt opzich wel een punt, maar ik denk dat het ook een kwestie is van de houding van somige tilburgers.
voorbeeld, geleen-tilburg, door omstandigheden kon ik niet naar de wedstrijd, zoals altijd volg ik hem via het forum.
veel tilburgers natuurlijk op het forum, en de hele wedstrijd is het best leuk, tot dat duidelijk werd dat tilburg de overwinning pakt, nou arogant is nog soft uitgedrukt!
en dan kun je dat wel verwachten dat supporters van andere teams zich zo opstellen.
Maar dan moet je ook niet gaan klagen als je 'm net zo hard weer terug krijgt, maar dat incasseringsvermogen hebben maar weinigen hier. En vanaf wanneer is euforie over een overwinning veranderd in arrogantie??
Ludo van Vliet
5 december 2008, 17:15
Ik kijk inderdaad anders tegen ze aan, vind dat ze zich op en top belachelijk gemaakt hebben met hun boycot:Bonk3:
Gelukkig heeft jouw mening niet zo heel veel belang Hanssie:grin::grin:
Patrick van de Wijgert
5 december 2008, 17:15
Voor mij mogen de moderators deze topic sluiten....
Hopelijk hebben we er allemaal wat van geleerd....
Mee eens, Ieder individu heeft zijn standpunt kenbaar gemaakt en anders blijf je in herhaling vallen
Ludo van Vliet
5 december 2008, 17:18
Waarom in Tilburg beginnen?? Omdat er in de rest van NL alleen maar koorknaapjes wonen?? Kom op zeg!!
Ruud Uijens
5 december 2008, 17:54
Goh, laat heel dit verhaal nu net de reden zijn dat ik nooit een posting plaats... Lees het forum meerdere malen per week, maar posten heb ik tot op heden nog niet veel gedaan.
Woonde ik maar in Heerenveen, dan hoefde ik geen Tilburg supporter te zijn :):) ;)
Ro Herregraven
5 december 2008, 17:59
Woonde ik maar in Heerenveen, dan hoefde ik geen Tilburg supporter te zijn :):) ;)
Woonde ik maar in Tilburg, dan hoefde ik... Ow...
KUT!!!
Ruud Uijens
5 december 2008, 18:01
KUT!!!
.......niet zo ver te rijden naar de optredens van je band?? :)
Ro Herregraven
5 december 2008, 18:03
.......niet zo ver te rijden naar de optredens van je band?? :)
Deze was voor insiders bedoeld, Ruud...
Ludo van Vliet
5 december 2008, 18:30
KUT!!!
www.nouwensverhuizingen.nl (http://www.nouwensverhuizingen.nl)
Ben je zo van dat probleem af!!
Voor de rest, vele supporters zijn vaak niet in de stad geboren of woonachtig van de club waar ze fan van zijn.
Kijk maar naar Ajax en Feijenoord. De harde kern komt voor 50% uit Amsterdam/Rotterdam, de rest uit de provincie.
Jan van Son
5 december 2008, 18:57
Waarom in Tilburg beginnen?? Omdat er in de rest van NL alleen maar koorknaapjes wonen?? Kom op zeg!!
Grootste supporters scharen En vooral niet vergeten een goedkope groentenboer.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.