PDA

View Full Version : Bekertoernooi Duitsland

Wendy Tellers
28 augustus 2007, 18:41
Ik heb er maar even een nieuwe topic van gemaakt.
Hoort eigenlijk niet thuis bij de DEL.

Vandaag worden negen wedstrijden gespeeld voor de beker.
Enkele DEL teams maken zich zorgen door de vele blessures en afwezigheid van een aantal nationaal spelers die woensdag en donderdag in Tsjechië aan het werk gaan.

Koln mist de aanvallers Marcel Müller en Philip Gogulla evenals verdediger Andreas Renz omdat zij met het nationaal team mee zijn. Daarbij missen zij ook de geblesseerde Mirko Lüdemann. Het is ook nog niet zeker of Mats Trygg mee kan doen. De verdediger liep in het toernooi in Zweden een blessure aan de schouder op. De ploeg van Doug Mason zal het vanavond niet makkelijk krijgen in Bremerhaven.

Bij Krefeld is het nog niet zeker wie ze allemaal van de geblesseerde spelers vanavond kunnen inzetten. Er zijn maar liefst vijf spelers geblesseerd. Lynn Loyns, Jan Alinc, Boris Blank, Richard Pavlikovsky en Brian Maloney. Verwey gaat ook met het nationaal team mee. Hiermee missen ze een aantal belangrijke en ervaren spelers! Maar co-trainer Reemt Pyka heeft er toch alle vertrouwen in. Maakt niet uit hoe breed de selectie is, ze zijn vanmorgen naar Riessersee afgereisd met het doel daar te winnen aldus de co-trainer.

Berlijn mist zeven spelers! Naast de nationaalspelers Tobias Draxinger en Sven Felski missen ze Frank Hördler en Christoph Gawlik. Deze laatste twee hebben de griep. Mark Beaufait, Denis Pederson en Florian Busch kunnen niet meespelen. Florian (ook een nationaalspeler heeft een knie-blessure).

Voor Duisburg ziet het beter uit. Hun team is compleet. Ook Igor Alexandrov kan weer meespelen.

Bij Straubing is de licentie van Billy Trew nog niet rond. Andreas Moborg, Calvin Elfring en Thomas Wilhelm zullen zeker niet meedoen. Van Trevor Gallant, Toni Bader en Eric Meloche is de inzet nog niet zeker.

Hamburg moet het zonder teamcaptin Alexander Barta en John Tripp doen. Zij gaan ook met het nationaal team naar Tsjechië. Verder hebben ze bij de Freezers geen blessures dus de rest van het team staat ter beschikking voor Bill Stewart. Als versterking gaan er twee "Förderlizenzspieler" mee naar Rosenheim, Andreas Driendl en Max Schmidle.

Frankfurt mist in Crimmitschau alleen aanvaller Derek Hahn, die vrijdag tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Augsburg zijn hand heeft gebroken.

Augsburg zal in Kaufbeuren compleet zijn.

Hannover mist Dany Pyka en Sascha Goc. Pyka is geblesseerd en Goc speelt komende dagen in het nationaal trikot.

Ik ben eens benieuwd hoeveel DEL teams het vanavond gaan redden!!!

Fintan Planting
28 augustus 2007, 19:41
Het is bijzonder frustrerend voor de coaches (én teams én fans) dat er tijdens zo'n bekerduel allerlei spelers zijn opgeroepen voor het nationale team. Een beetje vreemd is het allemaal wel, alhoewel het de kansen op een bekerstunt van een tweede Bundesliga team wel vergroot :)

PS: Ik heb een sticky van je posting gemaakt en de titel wat algemener gezet. Dan kunnen we hier inderdaad alles over de bekercompetitie kwijt.

Wendy Tellers
28 augustus 2007, 20:43
PS: Ik heb een sticky van je posting gemaakt en de titel wat algemener gezet. Dan kunnen we hier inderdaad alles over de bekercompetitie kwijt.
Hé, hartstikke gaaf. Thanks.
Zo blijft alles staan en dan kan er ook over de volgende rondes om de beker hier gepost worden.

Wendy Tellers
28 augustus 2007, 20:49
Voor diegene die de bekerwedstrijd tussen Riessersee en Krefeld via de radio willen volgen:

http://213.200.64.229/freestream/downloa...r/frameset.html

Na de eerste periode staat het nog 0-0.
Maloney, Loyns en Alinc zijn er weer bij.
Blank is er niet bij. Na de check van afgelopen zondag had hij last van hoofdpijn. Het zou nu weer beter gaan, maar ze wilde geen risico's nemen.
Maloney heeft in de 13de minuut een penalty gemist.

Koln staat met 2-0 achter in Bremerhaven.

Wendy Tellers
28 augustus 2007, 22:26
Uitslagen:
Wedstrijden dinsdag 28 augustus gespeeld:
Riessersee ? Krefeld 1-4 (0-0 ; 1-1 ; 0-3)
Landsberg ? Berlin 2-3 (1-2 ; 0-1 ; 1-0)
Ravensburg ? Hannover 2-7 (2-3 ; 0-3 ; 0-1)
Bremerhaven ? Koln 4-3 NP (2-0 ; 1-1 ; 0-2)
Crimmitschau ? Frankfurt 2-3 NP (0-1 ; 1-0 ; 1-1)
Landshut ? Duisburg 2-3 (2-1 ; 0-1 ; 0-1)
Lausitz ? Straubing 5-6 (0-2 ; 2-1 ; 3-3)
Rosenheim ? Hamburg 0-6 (0-0 ; 0-3 ; 0-3)
Kaufbeuren ? Augsburg 1-5 (0-1 ; 0-0 ; 1-4)

Wedstrijden zondag 26 augustus gespeeld:
Schwenningen ? Iserlohn 2-5 (1-2 ; 1-0 ; 0-3)
Heilbron ? Dusseldorf 1-7 (0-4 ; 1-1 ; 0-2)
Regensburg ? Ingolstadt 1-4 (0-3 ; 0-0 ; 1-1)
Dresden ? Wolfsburg 1-4 (1-0 ; 0-2 ; 0-2)

Zondag 2 september: Munchen ? Nurnberg
Dinsdag 4 september: Essen ? Kassel
Woensdag 5 september: Bietigheim ? Mannheim

Wendy Tellers
28 augustus 2007, 22:49
Tot nu toe hebben alle DEL teams gedaan wat van hen verwacht werd, behalve ......... de Kölner Haie! Bremerhaven was na penalty schieten toch te sterk voor de ploeg van Doug Mason.

Frankfurt kwam ook even in de problemen en konden het niet afmaken tijdens de reguliere speeltijd en de verlenging. Zij wonnen pas van Crimmitschau (de ploeg waar Bonk speelt) na penalties.

Krefeld had het in de eerste twee periodes ook niet makkelijk. Na twee periodes stond het nog 1-1, maar in de laatste periode wisten ze nog drie maal te scoren.
Alinc heeft één periode meegespeeld. Daarna is hij niet meer op het ijs geweest.
Loyns kreeg in de tweede periode 2x 10 minuten en mocht het ijs verlaten.
Maloney kreeg in diezelfde periode 2+2+2 minuten!
Danny Albrecht (förderllizenz-speler in Essen) kwam in de plaats van Loyns in de lijn met Ramsay en Maloney. Hij scoorde in de derde periode het winnende doelpunt!
0-1 Vasiljevs (pp2)
1-1 Bigam
1-2 Albrecht
1-3 Martinovic
1-4 Ramsay (volgens mij een empty netter)
Er zouden 1800 tot 2000 toeschouwers aanwezig. Volgens de commentator kwam dat o.a. door het slechte weer in Riessersee.

Fintan Planting
29 augustus 2007, 08:14
De boxscores van de bekerwedstrijden op 28 augustus:

ESV Kaufbeuren - Augsburger Panther 1:5 (0:1, 0:0, 1:4)
0:1 Brigley (11:33)
1:1 Webb (48:27)
1:2 Joseph (53:28)
1:3 Mayr (53:58)
1:4 Murphy (55:17)
1:5 Bordon (55:51)

EV Landsberg - Eisbären Berlin 2:3 (1:2, 0:1, 1:0)
0:1 Weiß (4:22)
1:1 Mullock (10:27)
1:2 Mitchell (18:10)
1:3 Ustorf (25:40)
2:3 Mitchell (45:19)

Landshut Cannibals - Füchse Duisburg 2:3 (2:1, 0:1, 0:1)
0:1 Cox (0:43)
1:1 Kartoska (9:04)
2:1 Dietrich (13:36)
2:2 DiLauro (23:32)
2:3 Alexandrow (43:11)

Lausitzer Füchse - Straubing Tigers 5:6 (0:2, 2:1, 3:3)
0:1 Meloche (5:18)
0:2 Gallant (18:11)
1:2 Bresinger (21:21)
2:2 Straube (29:16)
2:3 Abstreiter (38:02)
2:4 Severson (47:38)
3:4 Drgon (49:06)
3:5 Dunham (51:53)
4:5 Vogl (51:53)
4:6 Abstreiter (58:23)
5:6 Szabo (59:12)

Crimmitschau - Frankfurt Lions 2:3 (0:1, 0:0, 2:1, 0:1) nP
0:1 Wörle (10:37)
1:1 Grosch (42:40)
1:2 Young (49:45)
2:2 Marten (54:48)
2:3 Young (Penalty)

Tower St Ravensburg - Hannover Scorpions 2:7 (2:3, 0:3, 0:1)
1:0 Kaufmann (5:48)
1:1 Nickolas (10:42)
2:1 Kaufmann (14:49)
2:2 Green (17:39)
2:3 Rödge (18:06)
2:4 Hersperger (23:52)
2:5 Reiss (34:53)
2:6 Lambert (38:45)
2:7 Robitaille (54:37)

SC Riessersee - Krefeld Pinguine 1:4 (0:0, 1:1, 0:3)
0:1 Wasiliews (30:32)
1:1 Bigam (33:37)
1:2 Albrecht (42:34)
1:3 Martinovic (47:24)
1:4 Maloney (59:03)

Star Bulls Rosenheim - Hamburg Freezers 0:6 (0:0, 0:3, 0:3)
0:1 Smyth (22:35)
0:2 Delmore (35:17)
0:3 Brandner (36:28)
0:4 Brandner (46:10)
0:5 Sevo (48:26)
0:6 Gratton (51:53)

REV Bremerhaven - Kölner Haie 4:3 (2:0, 1:1, 0:2, 1:0) n.P.
1:0 Reid (14.)
2:0 Clair (20.)
2:1 Müller (25.)
3:1 Holzmann (27.)
3:2 Tallaire (53.)
3:3 Furchner (54.)
4:3 Claire (Penalty)

Joep Meijsen
29 augustus 2007, 08:21
Knappe prestatie van Bremerhaven. Ook verschillende andere teams uit de lagere liga's zeker niet vernederd. Twee nederlagen met één goal en eentje pas na penaltyshots. Da's toch wat anders dan onze Challenge Cup.

Wendy Tellers
29 augustus 2007, 10:02
Zeker mooie prestaties van de lagere teams, maar er moet dan ook wel bij vermeld worden dat vele DEL teams niet compleet waren wegens blessures.
Daarbij misten meerderen teams hun beste Duitse spelers omdat die naar Tsjechië zijn.

Maar ik meen mij te herinneren dat het vorig seizoen ongeveer de helft DEL teams en de helft 2e liga teams door waren naar de tweede ronde.
Dus wat dat betreft hebben de lagere teams toch mindere prestaties neergezet.
Tot nu toe is pas alleen Bremerhaven door naar de volgende ronde.
Er zal zeker nog een tweede volgen. Kassel of Essen. :)
Jammer dat deze wedstrijd niet in het weekend gespeeld wordt. Anders had het nog wel eens een druk bezochte wedstrijd kunnen zijn.
Essen en Kassel liggen niet zo heel erg ver uit elkaar. 2 of 3 uurtjes???

Wendy Tellers
30 augustus 2007, 15:32
0:1 Wasiliews (30:32)
:x :x :x
De "speler van het jaar 06/07" heet VASILJEVS !!!!

Fintan Planting
30 augustus 2007, 15:38
De "speler van het jaar 06/07" heet VASILJEVS !!!!
Don't shoot the messenger; ik heb de boxscores ook maar uit verschillende bronnen verzameld ::surrender::

Maar het is inderdaad wel gek gespeld zo.

Joep Meijsen
30 augustus 2007, 16:06
Maar het is inderdaad wel gek gespeld zo.

Hangt een beetje af van de vertaling van de letters uit het Russische schrift denk ik. Zo wordt de Russische grootmeester schaken in het Duits ook als Karpow geschreven. Ik heb het ook als Charpov en Charpow gezien. Verschillende letters zijn op verschillende manieren weer te geven in ons schrift.

http://de.wikipedia.org/wiki/Anatoli_Jewgenjewitsch_Karpow

Soms geeft de speler zelf aan hoe hij zijn naam geschreven wil hebben, terwijl tegenwoordig door de dominantie van de anglosaxische media de Amerikaans/Britse schrijfwijze wereldwijd wordt overgenomen.

Volgens mij kan Ro hier meer over vertellen.

Fintan Planting
30 augustus 2007, 16:15
Hangt een beetje af van de vertaling van de letters uit het Russische schrift denk ik.
Ja, dat denk ik ook. Zo circuleren er van de namen van vrijwel alle Oostblok-spelers wel variërende spellingen (een complete nachtmerrie voor iedereen die wel eens een spelersdatabase heeft proberen op te stellen).

Maar ik bedoelde meer dat Vasiljevs een wel héél erg ingeburgerde manier is om de naam van deze Let te schrijven. Het verbaast me dus dat er nu opeens over 'Walisiews' wordt gesproken door een Duits medium.

Joep Meijsen
30 augustus 2007, 16:27
Er blijken toch een paar Duitse kranten en tijdschriften te zijn die de spelling gebruiken. Het was mij ook nog nooit eerder opgevallen en het is een duidelijke minderheid

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=Herbert+Wasiljews&word2=Herbert+Vasiljevs

Fintan Planting
30 augustus 2007, 16:31
Maar met Wasiliews (zoals hierboven) weer niet. Gek...

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=herberts+wasiliews

Wendy Tellers
30 augustus 2007, 16:35
Maar met Wasiliews (zoals hierboven) weer niet. Gek...
Die "i" ipv de "j" vond ik juist ook het vreemde aan de spelling.
Het is mij overigens ook nog nooit eerder opgevallen dat ze "Vasiljevs" met een "w" schrijven!!!!
Maar zoals Joep aantoonde komt het wel vaker voor!
En ik kan mij hierbij nog wel iets voorstellen als het vanuit het Lets komt.
Maar Herberts is al vanaf zijn 14de weg uit Letland. Dus ik hou het gewoon op Vasiljevs. :wink:

Weet toevallig iemand hoe de naam dan op zijn Lets nationaal shirt staat???

Fintan Planting
30 augustus 2007, 16:42
Nee, maar ik zie het bij de Letse sites wel steeds als Vasiljevs staan. Bijvoorbeeld op http://www.lhf.lv/public/?id=34&ln=lv&std_id=215.

Ro Herregraven
30 augustus 2007, 16:50
Van Wikipedia gepikt (heb alleen het belangrijkste gekopieerd, de rest staat hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch . Hier staat ook een schema voor het "vertalen" (of translitereren) van de Russische tekens naar de onze):

Cyrillisch alfabet

Het cyrillische alfabet (kirillitsa - кириллица) is het alfabet dat wordt gebruikt om zes Slavische talen te schrijven: Russisch, Oekra?ens, Wit-Russisch, Servisch, Macedonisch en Bulgaars.

Het omzetten van cyrillische tekst naar de voor ons gebruikelijke Latijnse letters is een vorm van transliteratie. Voor transliteratie van cyrillische letters bestaan echter verschillende systemen. Dit heeft als gevolg dat men bijvoorbeeld van Russische namen verschillende schrijfwijzen tegen komt.

Zo kan men de naam Горбачёв tegen komen als Gorbačev, Gorbachev, Gorbachov, Gorbachow, Gorbacxevo, Gorbatjov, Gorbatschow, Gorbatsjev, Gorbatsjew, Gorbatsjov, Gorbatsjow, enzovoort.

Bij nationale trabnsliteratiesystemen gaat men uit van de uitspraak van de taal van de context waarin de getranslitereerde woorden of namen worden gebruikt. Als men Joeri op zijn Nederlands uitspreekt, Yuri op zijn Engels, en Youri op zijn Frans, dan komt dat redelijk overeen met de Russische uitspraak van de naam Юрий.

Een complicerende factor is dat een aantal klanken die de cyrillische letters weergeven niet altijd goed overeenkomen met de klanken van de taal van de lezer, of er zelfs niet in voorkomen. De uitspraak van bijvoorbeeld de cyrillische letter В (Waar Vasiljevs mee begint) zit tussen de Nederlandse V en W, maar komt met geen van beiden precies overeen. Tegenwoordig is v de meest gebruikelijke transliteratie, vroeger werd vooral w gebruikt. Voor zeer bekende woorden wordt de 'w' gehandhaafd. Voorbeelden zijn wodka en Wolga

Remco Bambacht
30 augustus 2007, 18:44
Nee, maar ik zie het bij de Letse sites wel steeds als Vasiljevs staan. Bijvoorbeeld op http://www.lhf.lv/public/?id=34&ln=lv&std_id=215.

Zover ik weet gebruikt Letland geen Cyrillische letters.

Maar weet bijna zeker dat Russen het schrijven als ВАСИЛЬЕВ

Ro Herregraven
30 augustus 2007, 21:11
Zover ik weet gebruikt Letland geen Cyrillische letters.

Maar weet bijna zeker dat Russen het schrijven als ВАСИЛЬЕВ

Klopt, en die laten ook die typisch Letse -s weg. Kan me nog herinneren dat bij een of ander toernooi Davids Hoogsteens voor Nederland scoorde tegen Letland.

Wendy Tellers
31 augustus 2007, 21:13
Ik weet nu het antwoord: zie de banner onder mijn postings!!! :P :P :P

Roland Kiontke
3 september 2007, 08:25
Nürnberg Ice Tigers zijn uitgeschakeld uit het bekertoernooi .
Met 5-3 verloren ze bij bundesligist EHC München .

Fintan Planting
3 september 2007, 09:57
Nürnberg Ice Tigers zijn uitgeschakeld uit het bekertoernooi .
Met 5-3 verloren ze bij bundesligist EHC München .
Erg knap resultaat van München natuurlijk. En dan hoefde Nürnberg het niet eens te doen zonder internationals, zoals een aantal andere teams afgelopen week...

Fintan Planting
3 september 2007, 10:05
De boxscore van bovengenoemd bekerduel:

EHC München ? Sinupret Ice Tigers 5:3 (1:1,2:2,2:0)
1:0 (03:33) Mike Kompon, (Florian Kettemer, Brent Robinson, 4-4)
1:1 (19:39) Ahren Spylo (Björn Barta, Sean Brown,5-4)
1:2 (26:00) Ahren Spylo (Greg Leeb, Scott King, 5-5 )
2:2 (29:45) Neville Rautert (5-3)
3:2 (33:26) Gordon Borberg (Brent Robinson, André Reiß, 5-4)
3:3 (40.) LaFlamme (5-4)
4:3 (50:46) Jason Deitsch (Benjamin Barz, Erich Goldmann, 5-4)
5:3 (58:47) Felix Schneider (ENG)

Wendy Tellers
3 september 2007, 10:05
Pffff, dat is een tegenvaller voor de vice Meister!

Wendy Tellers
4 september 2007, 22:40
Kassel wint vanavond in Essen met 1-0.
Kassel is dus ook door.
De beslissende goal werd gemaakt in de 56ste minuut door Boisvert.

Fintan Planting
5 september 2007, 10:14
Kassel wint vanavond in Essen met 1-0.
Kassel is dus ook door.
De beslissende goal werd gemaakt in de 56ste minuut door Boisvert.
Voor de volledigheid nog even de boxscore:

Essen Moskitos - Kassel Huskies (0:0, 0:0, 0:1)
0:1 (55:42) Boisvert (DelMonte/5-4)

Penalties: Essen 10 + 5 + Spieldauer (Valenti), Kassel 16

Wendy Tellers
5 september 2007, 22:54
En de laatste die door is naar de tweede ronde dat is Mannheim. De Deutsche Meister had verlenging nodig om de 2e liga club Bietigheim uit te schakelen.
Ik ben eens benieuwd wie zowel bij Adler als bij de Steelers op doel heeft gestaan!!!!
Misschien wel twee oude bekende van elkaar!!!!

Wendy Tellers
5 september 2007, 22:57
Zie net dat bij Mannheim Hauser heeft gekeept en bij Bietigheim Suvelo.
Ik dacht misschien Müller en Koslow. Beide ex-Krefelder.
Alhoewel ..... Koslow is nog steeds in dienst van Krefeld.

Fintan Planting
6 september 2007, 09:32
Hier de boxscore van de wedstrijd van Bietigheim en Mannheim:

Bietigheim Steelers - Adler Mannheim 2-3ot
0 : 1 Bouchard (Ancicka, Hackert / PP2) 19:14
1 : 1 Florian Jung (Rene Schoofs, Max Seyller) 21:25
1 : 2 Hackert (unassisted) 36:44
2 : 2 Jaakko Hagelberg (unassisted / PP1) 45:40
2 : 3 Bouchard (unassisted) 62:53

Wendy Tellers
6 september 2007, 20:06
Kijk: in Duitsland maken ze er meteen werk van!!!
Gisteren is de laatste wedstrijd in de eerste ronde gespeeld en vandaag is al het programma van de tweede ronde (8ste finale) geloot!

De tweede ronde wordt gespeeld op dinsdag 18 september. Zo heel erg lang hadden ze dus ook niet kunnen wachten want het is al over anderhalve week!!!

Adler Mannheim - Hannover Scorpions
Kassel Huskies ? Eisbären Berlin
EHC München ? Augsburger Panther
Iserlohn Roosters ? Krefeld Pinguine
Hamburg Freezers ? Grizzly Adams Wolfsburg
Frankfurt Lions ? Straubing Tigers
Fishtown Pinguins Bremerhaven ? ERC Ingolstadt
DEG Metro Stars ? Füchse Duisburg

Wendy Tellers
6 september 2007, 20:11
Jammer dat Krefeld niet thuis hoeft te spelen ...... :x

Maar Iserlohn is ook maar twee uurtjes rijden!!! :P :P :P
Nee, da's maar een geintje.
De wedstrijd vindt helaas op een dinsdag plaats.
Dan moet je al 's middags vrij nemen en op woensdag zal je ook niet zo heel erg fit zijn als je pas om een uur of 1 's nachts thuiskomt!
Dat is wel al heel erg vroeg in het seizoen om al "rare" acties te ondernemen!

Jack Mulders
6 september 2007, 21:45
Jammer dat Krefeld niet thuis hoeft te spelen ...... :x

Maar Iserlohn is ook maar twee uurtjes rijden!!! :P :P :P
Nee, da's maar een geintje.
De wedstrijd vindt helaas op een dinsdag plaats.
Dan moet je al 's middags vrij nemen en op woensdag zal je ook niet zo heel erg fit zijn als je pas om een uur of 1 's nachts thuiskomt!
Dat is wel al heel erg vroeg in het seizoen om al "rare" acties te ondernemen!

Bewaar die vrije dagen maar voor 4 Januari(als het doorgaat tenminste) :P :P :P

Wendy Tellers
6 september 2007, 21:57
Bewaar die vrije dagen maar voor 4 Januari(als het doorgaat tenminste) :P :P :P
4 januari heb ik sowieso vrij Jack!!!
Dan heb ik twee weken vakantie!!! Daarbij is het een vrijdag en dan werk ik toch maar af en toe.
Ik hoop echt dat dan de Samba fahrt (of hoe ze het precies noemen) doorgaat!!! :P :P :P

Roland Kiontke
11 september 2007, 17:58
De wedstrijd Tussen de DEG en die Fuchse Duisburg is verlegt van de 18de naar de 25ste september( dinsdag ).
Dit omdat dezelfde partij in de DEL ook al gespeeld wordt , maar dan 2 dagen eerder .
Om het voor toeschouwers interessanter te maken hebben ze dit samen besloten .

Fintan Planting
11 september 2007, 20:19
Hamburg en Duisburg hebben hun wedstrijd ook verplaatst. Zij spelen de wedstrijd nu op 26 september om 19:30.

Wendy Tellers
11 september 2007, 20:48
Yep. Dat zou een dubbele derby-ontmoeting zijn binnen 50 uur!!!
Zondag is Duisburg ook al te gast in Dusseldorf voor de 4de speeldag in de competitie!

Wendy Tellers
11 september 2007, 20:49
Hamburg en Duisburg hebben hun wedstrijd ook verplaatst. Zij spelen de wedstrijd nu op 26 september om 19:30.
Je bedoelt Hamburg en Wolfsburg .... :wink:

Fintan Planting
12 september 2007, 08:34
Je bedoelt Hamburg en Wolfsburg .... :wink:
Al die Burgen ook... Dat bedoelde ik inderdaad.

Wendy Tellers
12 september 2007, 22:23
Al die Burgen ook... Dat bedoelde ik inderdaad.
Maakt niets uit Fintan! Het zijn beide teams die ik wel graag zie in Krefeld of Duisburg ......

Wendy Tellers
12 september 2007, 22:24
Bremerhaven - Ingostadt is verplaatst naar 16 oktober.

Hierbij het complete overzicht nog een keer:
Dienstag, 18. September:
19.30 Frankfurt Lions ? Straubing Tigers
19.30 Kassel Huskies ? Eisbären Berlin
19.30 Adler Mannheim ? Hannover Scorpions
19.30 Iserlohn Roosters *? Krefeld Pinguine
20.00 EHC München ? Augsburger Panther

Dienstag, 25. September:
19.30 DEG Metro Stars ? Füchse Duisburg

Mittwoch, 26. September:
19.30 Hamburg Freezers ? Grizzly Adams Wolfsburg

Dienstag, 16. Oktober:
20.00 Fishtown Pinguins Bremerhaven ? ERC Ingolstadt

Wendy Tellers
13 september 2007, 22:40
Lynn Loyns zal a.s. dinsdag tijdens de bekerwedstrijd in Iserlohn niet erbij zijn. Dit doordat hij in Riessersee een game heeft gekregen.

Overigens is het voor Krefeld - Iserlohn ook een dubbele ontmoeting.
Vrijdag komt Iserlohn in Krefeld op bezoek voor de derde competitiewedstrijd. Zondag heeft Krefeld geen wedstrijd op het programma staan. Dinsdag zal Krefeld naar Iserlohn afreizen voor de bekerwedstrijd.

Wendy Tellers
18 september 2007, 20:55
Ook tijdens de bekerwedstrijd lijkt het erop dat Mannheim geen succes heeft.
Na twee periodes staan ze achter met 3-0. In Mannheim, tegen Hannover.

Iserlohn tegen Krefeld staat na twee periodes nog 0-0.
Selivanov heeft in de eerste periode 5 + sd gekregen. Hij zal dus de volgende bekerwedstrijd (mits ze doorkomen) er niet bij zijn.
Overigens is Loyns er nu niet bij omdat hij tegen Riessersee in de eerste ronde een wedstrijd kreeg. Dat is wel een gemis. Tegen Iserlohn afgelopen vrijdag vond ik hem één van de sterkste spelers.
Maloney heeft in de tweede periode een penalty gemist.
Kovacic staat op doel bij Krefeld.

Fintan Planting
18 september 2007, 21:08
Mannheim heeft inmiddels 1-3 gescoord. Misschien nog wel interessanter: Kassel staat met 3-2 voor tegen Berlijn na twee periodes...

Fintan Planting
18 september 2007, 21:20
Berlijn heeft in de derde periode 3-3 gemaakt. Als ik die liveticker goed lees gaan ze nu naar overtime in Kassel. Toch knap van de Huskies...

Fintan Planting
18 september 2007, 21:26
Iserlohn en Krefeld nog steeds 0-0 na drie periodes. Dat is nog eens wat anders voor die fans dan 9-10 :)

Frankfurt wint met 5-1 van Straubing en Hannover wint met 1-3 in Mannheim. Augsburg staat momenteel met 0-3 voor tegen München, maar heeft nog een periode te gaan.

Wendy Tellers
18 september 2007, 21:27
Als ik die liveticker goed lees gaan ze nu naar overtime in Kassel.
Dan is het een snelle wedstrijd! Ze zijn om half 8 begonnen. Je kan rekenen op 30 tot 35 minuten per periode en twee maal 18 minuten pauze.

Wendy Tellers
18 september 2007, 21:33
In Iserlohn zit net de derde periode erop.
Zij beginnen aan de verlenging.
Blijkbaar krijgen de jongere Pinguine veel ijstijd.

Hier een link naar een leuke liveticker van Krefeld.
Iedere paar seconden wordt er iets over de wedstrijd vermeld:
http://ticker.kev.de/testticker/testcube_flash.htm

Wendy Tellers
18 september 2007, 21:38
Iserlohn wint met 1-0 in de verlenging. Volgens mij is er meteen in de eerste minuut gescoord door de Roosters. Schade! :cry:

Fintan Planting
18 september 2007, 21:54
In Iserlohn zit net de derde periode erop.
Zij beginnen aan de verlenging.
Blijkbaar krijgen de jongere Pinguine veel ijstijd.

Hier een link naar een leuke liveticker van Krefeld.
Iedere paar seconden wordt er iets over de wedstrijd vermeld:
http://ticker.kev.de/testticker/testcube_flash.htm
Inderdaad een leuke ticker.

Jammer voor de Pingu?ne :(

Fintan Planting
18 september 2007, 21:58
Iserlohn en Krefeld nog steeds 0-0 na drie periodes. Dat is nog eens wat anders voor die fans dan 9-10 :)

Frankfurt wint met 5-1 van Straubing en Hannover wint met 1-3 in Mannheim. Augsburg staat momenteel met 0-3 voor tegen München, maar heeft nog een periode te gaan.
Hmmm, het was in Mannheim schijnbaar toch nog niet afgelopen (onduidelijke live ticker :)). Het is er nog 2-3 geworden, maar toen was het toch echt einde verhaal...

Berlijn is er in de derde period nog overheen gegaan in Kassel. Eindstand daar is 3-5. München en Augsburg zijn nog bezig; tussenstand 1-3.

Ger Tellers
18 september 2007, 22:04
Jonge jonge waar zijn ze in Mannheim mee bezig,daar zal snel iets moeten veranderen,anders is de SAP arena niet meer helemaal gevuld.

Roland Kiontke
19 september 2007, 18:33
Jonge jonge waar zijn ze in Mannheim mee bezig,daar zal snel iets moeten veranderen,anders is de SAP arena niet meer helemaal gevuld.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat de spelers een andere trainer willen :idea:

Wendy Tellers
25 september 2007, 21:32
De wedstrijd Tussen de DEG en die Fuchse Duisburg is verlegt van de 18de naar de 25ste september( dinsdag ).
Dit omdat dezelfde partij in de DEL ook al gespeeld wordt , maar dan 2 dagen eerder .
Om het voor toeschouwers interessanter te maken hebben ze dit samen besloten .
Hadden ze voor de toeschouwers niet hoeven te doen! Net iets meer dan 2200 toeschouwers aanwezig in de ISS Dome vanavond. Belachelijk laag, helaas. En dat voor een derby! Geeft meteen weer aan dat de beker niet echt telt in Duitsland!

Wendy Tellers
25 september 2007, 21:35
Met nog een paar minuten te spelen staat het 4-3 voor Dusseldorf.
Reimer staat bij Dusseldorf op doel en Lang bij Duisburg.
Volgens mij heeft de DEG ook weer een sh doelpunt!

Wendy Tellers
25 september 2007, 21:40
Dusseldorf is door naar de volgende ronde. In de 60ste minuut scoorde Jamie Wright een empty netter. Eindstand 5-3!

Hoorde jij bij de 2200 toeschouwers Roland?

Jeroen Pilon
25 september 2007, 21:59
Dat is wel een erg triest aantal inderdaad :roll:

Wendy Tellers
25 september 2007, 22:34
Dat is wel een erg triest aantal inderdaad :roll:
Net zoals de 1300 toeschouwers zondag in Duisburg! Het voordeel in Duisburg dat is dat het nog niet eens zo heel erg opvalt of er nu 1500 of 2500 toeschouwers zijn. De hal is veel kleiner met maar weinig zitplaatsen. En de sfeer moet je in Duisburg toch hebben van de vaste fangroep die aan de lange zijde staan waar ik ook altijd sta.
Als in de grotere hallen de zitplaatsen leegblijven zoals in Krefeld en Dusseldorf het geval is valt dat meteen heel erg op.

Jeroen Pilon
25 september 2007, 23:26
Bij Duisburg lig ik er om eerlijk te zijn niet van wakker dat er af en toe zo weinig mensen komen opdagen, relatief gezien valt dit wel mee namelijk. Voor een Traditionsverein als de DEG vind ik het echter schandalig. Ze hebben een hypermoderne 'dome' met 13400 plaatsen en een erg degelijk team. Het lijkt mij een feest om van zo'n club iedere wedstrijd te kunnen bezoeken. Dus ook een bekerduel tegen de Füchse.

Van fans die relatief gezien erg ver van Düsseldorf af wonen en dus lang moeten rijden kan ik begrijpen dat ze deze wedstrijd links laten liggen, bovendien is het vandaag dinsdag... maar in en om de stad zelf zullen toch wel genoeg supporters wonen? :?

Wat ook wel interessant is om te vermelden is dat Eichin van de Haie plijt voor een nieuwe en kleinere opzet van de DEL, zonder (kleinere) teams als Augsburg en Duisburg. Een seizoen met minder teams en dus minder wedstrijden trekt gemiddeld gezien meer toeschouwers. Voor Eichin is een dergelijke redenatie wel logisch... maar ik zou het niet eerlijk vinden.

Roland Kiontke
26 september 2007, 00:16
Ja ik hoorde bij de 2200 toeschouwers .
Maar wat een erbarmelijke wedstrijd , soms was het gewoon comedy cappers
Zoals al geschreven stonden Reimer en Lang op doel , maar goed vond ik ze niet .
Was trouwens ook niet moeilijk , want niemand was goed .
Het was een wedstrijd tussen "we willen wel maar het lukt maar niet "en een" hobby manschaft" .
De hoeveelheid een fouten en missers was niet normaal meer , beide ploegen hadden geen DEL niveau .
Had Düsseldorf vandaag een andere tegenstander gehad , hadden ze zeker verloren .
Had Duisburg vandaag een andere tegenstander gehad waren ze met 10-1 naar huis gestuurd .
Het feit dat een totaal ongevaarlijk Duisburg 3 goals maakt , maakt het desto triester .
Düsseldorf ging 3a4 x alleen op de keeper af , en ze kregen het elke keer voor mekaar om zonder tegenspeler de puck te verliezen of te laten liggen omdat ze het te mooi of te moeilijk wilden doen of omdat ze het simpelweg niet kunnen ( nog ) :?:
Zelfs als de keeper al op de grond lag , schoten ze langs, erover en als het kon ook nog eronderdoor , maar niet IN het doel .
Zo bleef Duisburg in het spoor van Düsseldorf die het aan zich zelf te danken had dat ze niet al met 5-0 voorstonden .
Curiues was de goal na de 2-0 , Düsseldorf speelt de puck langs de boarding naar het verdedigingsvak van Duisburg , er is niemand die mee schaatst .
Lang ziet dit en wil de puck onderscheppen door zijn goal te verlaten en richting puck te gaan waar die eigenlijk zou moeten aankomen .
Maar de scheidsrechter staat ook nog tegen de boarding , en de puck raakt de scheids tegen zijn been of onderlichaam ?? en gaat vanaf de scheids meteen in het doel omdat dat leeg was .
Iedereen juicht , maar tot onsteltenis van het Ddorf publiek geeft de scheids het doel niet ?
Als reden gaf de scheids zichzelf aan , omdat hij de puck beroerd had ?
Ik dacht toch altijd dat een scheids niet meedoet aan een wedstrijd en daardoor meer of minder onzichtbaar is , en als je hem dan raakt het spel gewoon doorgaat .
Mijn mening is dan ook dat die scheids dit doelpunt nooit had mogen afkeuren ( correct me if i'm wrong ) .
En bij 3 - 0 was het mischien nog wat geworden , want nu was het werkelijk scheisshockey .
:evil: :evil:

:twisted: maar ik was er wel :wink:

Wendy Tellers
26 september 2007, 08:53
Leuk verslag. Bedankt.
Duisburg was zondag ook al veel aan het blunderen. Met name de ervaren Kienass. Hij schoot op doel. Pelletier gaf een rebound weg. De puck kwam terug bij Kienass, maar hij draait zich om en schaatst weg ipv dat hij nog een keer op doel schiet!!! Een ander voorbeeld was toen bij sh situatie Duisburg in de aanval was! Kienass staat bij de blauwe lijn en kon de puck binnen het aanvalsvak houden, maar hij schaatste terug richting hun verdedigingsvak omdat ze met een man minder waren! En zo kan ik nog een aantal voorbeelden van zondag opnoemen.
Overigens speelde Hamburg ook niet sterk. Zij maakte ook de ene na de andere blunder met name in de eerste periode.

Roland Kiontke
26 september 2007, 20:25
Curiues was de goal na de 2-0 , Düsseldorf speelt de puck langs de boarding naar het verdedigingsvak van Duisburg , er is niemand die mee schaatst .
Lang ziet dit en wil de puck onderscheppen door zijn goal te verlaten en richting puck te gaan waar die eigenlijk zou moeten aankomen .
Maar de scheidsrechter staat ook nog tegen de boarding , en de puck raakt de scheids tegen zijn been of onderlichaam ?? en gaat vanaf de scheids meteen in het doel omdat dat leeg was .
Iedereen juicht , maar tot onsteltenis van het Ddorf publiek geeft de scheids het doel niet ?
Als reden gaf de scheids zichzelf aan , omdat hij de puck beroerd had ?
Ik dacht toch altijd dat een scheids niet meedoet aan een wedstrijd en daardoor meer of minder onzichtbaar is , en als je hem dan raakt het spel gewoon doorgaat .
Mijn mening is dan ook dat die scheids dit doelpunt nooit had mogen afkeuren ( correct me if i'm wrong ) .

Ik verbeter me maar zelf in dit , volgens het regelboek van de DEL moet de scheids deze treffer afkeuren ? wenn der Puck durch einen Spiel-Offiziellen ins Tor abgelenkt wurde ? Tor ungültig .
Dus komplimenten aan de scheids bij deze .

Fintan Planting
26 september 2007, 21:05
Ik verbeter me maar zelf in dit , volgens het regelboek van de DEL moet de scheids deze treffer afkeuren ? wenn der Puck durch einen Spiel-Offiziellen ins Tor abgelenkt wurde ? Tor ungültig .
Dus komplimenten aan de scheids bij deze .
Dat verbaast me ook wel een beetje. Ging ook altijd uit van de voetbalregel dat de scheids feitelijk een 'dood object' is (niet l.ullig bedoeld) en een afgeketste bal gewoon tot een doelpunt kan leiden. Interessant...

Wendy Tellers
26 september 2007, 22:36
Mij verbaast het eigenlijk niet. Vind het wel een beetje logisch, want de scheids is toch een beweeglijk object. (Wat een aanduiding voor een persoon!) En aangezien hij beweeglijk is kan hij dus ook invloed uitoefenen. Bewust of onbewust.
Ik was niet op de hoogte van deze regel, maar toch vind ik het niet vreemd dat deze bestaat.

Wendy Tellers
26 september 2007, 23:02
Hamburg heeft zich als zevende team geplaatst voor de kwartfinales. Ze wonnen vanavond met 5-3 van Wolfsburg. Hier waren net geen 2400 toeschouwers aanwezig.

Wendy Tellers
16 oktober 2007, 22:31
Hannover is door naar de halve finale. In de verlenging wonnen ze met 4-3 van en in Hamburg.

Wendy Tellers
16 oktober 2007, 22:35
In Bremerhaven beginnen ze ook aan de verlenging.
Daar staat het 2-2 tegen Ingolstad. Wel verrassend voor een 2e liga club!

René Fortuin
16 oktober 2007, 23:23
In Bremerhaven beginnen ze ook aan de verlenging.
Daar staat het 2-2 tegen Ingolstad. Wel verrassend voor een 2e liga club!helaas, na penaltyshots ligt Bremerhaven eruit.

Abe Brouwer
17 oktober 2007, 06:57
Net op het ochtendnieuws van ARD/ZDF een reportage rond de wedstrijd Hamburg-Hannover die niet in de Color Line Arena gespeeld werd. De wedstrijd werd in de kleine Farmsen-halle gespeeld.

Roland Kiontke
6 november 2007, 23:43
Mijn DEG verliest thuis tegen Augsburg met 1-2 .
Hahahahaha en ik idioot was er weer eens .
Over het niveau van Ddorf schrijf ik niets meer hier .
Verdient verloren .............. :x
Ooit was ijshockey een spannende sport , maar helaas niet meer in Ddorf.

Wendy Tellers
14 november 2007, 16:29
Frankfurt en Berlijn zijn door naar de halve finale.
Frankfurt won van Ingolstadt met 6:3.
Berlijn won na verlenging van Iserlohn. Berlijn miste een aantal nationaalspelers.

Augsburg en Hannover plaatste zich al eerder voor de halve finale.

Wendy Tellers
20 november 2007, 08:42
Gisteren heeft de loting plaatsgevonden voor de halve finale.
Hannover moet het opnemen tegen Frankfurt en Augsburg tegen Berlijn.

Wendy Tellers
12 december 2007, 12:54
Berlijn heeft zich als eerste geplaatst voor de bekerfinale op 5 februari.
Ze wonnen met 10-4 (!!!!) van Augsburg in de halve finale.

Abe Brouwer
19 december 2007, 08:29
En Frankfurt Lions plaatst zich ook voor de bekerfinale: 4-3 winst bij de Hannover Scorpions. De bekerfinale is dinsdag 5 februari. Op 26 december zal geloot worden wie de finale thuis mag spelen.

Abe Brouwer
21 februari 2008, 20:09
Eisbären Berlin heeft de Duitse beker gewonnen. In Berlijn werd Frankfurt Lions met 3-2 verslagen.

Fintan Planting
21 februari 2008, 20:17
Eisbären Berlin heeft de Duitse beker gewonnen. In Berlijn werd Frankfurt Lions met 3-2 verslagen.
Met een smerige overtreding van Florian Busch op Jason Marshall van Frankfurt. De Canadese liep verwondingen in zijn gezicht op en een zware hersenschudding. Zijn seizoen is waarschijnlijk ten einde.

Abe Brouwer
2 april 2008, 20:53
Het bekertoernooi in Duitsland krijgt een andere opzet vanaf volgend seizoen: de 32 teams zullen eerst in 8 poules van 4 spelen waarvan de groepswinnaars doorgaan naar de kwartfinale. Die 8 poules zullen gespeeld worden in hallen van clubs die in de 2e bundesliga/oberliga spelen. Die poules zullen voor het begin van het seizoen gespeeld worden.

Wendy Tellers
3 april 2008, 10:30
Die poules zullen voor het begin van het seizoen gespeeld worden.
Da's mooi!
Begin september begint normaal de competitie.
En in augustus de oefenwedstrijden.
Dus dan vangen ze waarschijnlijk vroeg aan dit seizoen!!!!!!

Jordy Rutten
4 april 2008, 14:55
Beste mensen...goed nieuws::shinycool::

WDR zendt 's avonds de samenvattingen van de Play Offs uit. Het programma heet 'Eishockey im Westen'. Ik weet niet of men in het westen van het land deze zender ook kan ontvangen.

del.org (http://www.del.org/index.php?id=181&tx_ttnews%5Btt_news%5D=1157&cHash=10048b63e2) en wdr.de (http://www.wdr.de/tv/sport_live/) hebben er beiden al over bericht.

Groeten,::limburg::

Jordy

Edwin Grouwstra
4 april 2008, 15:34
Het bekertoernooi in Duitsland krijgt een andere opzet vanaf volgend seizoen: de 32 teams zullen eerst in 8 poules van 4 spelen waarvan de groepswinnaars doorgaan naar de kwartfinale. Die 8 poules zullen gespeeld worden in hallen van clubs die in de 2e bundesliga/oberliga spelen. Die poules zullen voor het begin van het seizoen gespeeld worden.

Hoe moet ik dit zien?
Spelen 4 clubs in bv. in 1 weekend tegen
elkaar in 1 hal/speelstad, zoals de Continental Cup ?

gr.

Herman Herregraven
4 april 2008, 17:47
Beste mensen...goed nieuws::shinycool::

WDR zendt 's avonds de samenvattingen van de Play Offs uit. Het programma heet 'Eishockey im Westen'. Ik weet niet of men in het westen van het land deze zender ook kan ontvangen.

del.org (http://www.del.org/index.php?id=181&tx_ttnews%5Btt_news%5D=1157&cHash=10048b63e2) en wdr.de (http://www.wdr.de/tv/sport_live/) hebben er beiden al over bericht.

Groeten,::limburg::

Jordy
De westerlingen en zelfs de hoempakruiken verstaan sowieso geen Deutsch Jordy...
Indien je ergens uitzendtijden tegenkomt houd ik me aanbevolen...

Jordy Rutten
4 april 2008, 19:05
De westerlingen en zelfs de hoempakruiken verstaan sowieso geen Deutsch Jordy...
Indien je ergens uitzendtijden tegenkomt houd ik me aanbevolen...

Inderdaad, valt erg op hoe slecht veel Hollanders in Duits zijn.
Zal wel komen doordat veel brabo's en hollanders nog met de 'ik wil mijn fiets terug' gedachten leven.
En dan durven ze nog te zeggen dat wij achterlopen...

Op de links in mijn bericht stonden de uitzendtijden. Hier staat het ook op:

Zender: http://static.tvgids.nl/gfx/zenders/wdr.gif (http://www.tvgids.nl/alleprogrammas/?zenderID=12) Datum en tijdstip: 4 april 2008, 23:15-23:30 uur Genre: Sport
Bijzonderheden: Stereo geluid, Breedbeelduitzendin

Abe Brouwer
24 april 2008, 21:04
Hoe moet ik dit zien?
Spelen 4 clubs in bv. in 1 weekend tegen
elkaar in 1 hal/speelstad, zoals de Continental Cup ?

gr.
Inderdaad, en dat alles in het weekend van 29-31 augustus.

Abe Brouwer
30 april 2008, 20:13
Inderdaad, en dat alles in het weekend van 29-31 augustus.
Niet dus. In de nieuwste Eishockey News staat de exacte opzet:
-8 groepen van 4, elke groep 2 teams uit de DEL en 2 teams uit de ESBG
-in elke groep 4 groepswedstrijden op 30 en 31 augustus, elk team dus 2 wedstrijden
-elke dag 2 wedstrijden tussen een DEL- en een ESBG-team waarbij ESBG-team thuis speelt
-om reizen tot een minium te beperken worden ESBG-teams regionaal ingedeeld

Voorbeeld: een groep met Landshut, München, Krefeld en Hannover. Op zaterdag Landshut-Krefeld/München-Hannover en op zondag Landshut-Hannover/München-Krefeld.