View Full Version : Stel.....
Paul van Heertum
3 november 2008, 23:56
......Dat je met dit team kan spelen
Groeneveld
Idzenga
Swart
Van Hoof
Willemse
Van Ooorschot
Jacobs
De Jong
VanBallegooie
Dalhuisen
Elfring
Heerema
Kars
J.Schaafsma
Korthuis
Smulders
Natte
Postma
Van Schagen
Stienstra
Van de Braak
Vd Heuvel
Harrison
Zou je dan de A poule halen en/of de OS halen?
Abe Brouwer
4 november 2008, 06:22
Ook deze selectie zie ik zowel de A-groep als de OS niet halen. In div1 zou brons een mogelijkheid kunnen zijn. In de OKT kan met een beetje mazzel heel misschien de 2e voorronde gehaald worden maar de OS halen zit er absoluut niet in.
Remco Bambacht
4 november 2008, 08:36
Nou met Houkes en Mitch Bruijsten ook nog eens erbij....
Joep Meijsen
4 november 2008, 08:51
Ook deze selectie zie ik zowel de A-groep als de OS niet halen. In div1 zou brons een mogelijkheid kunnen zijn. In de OKT kan met een beetje mazzel heel misschien de 2e voorronde gehaald worden maar de OS halen zit er absoluut niet in.
Als het al mogelijk zou zijn voor een land als Nederland om die Olympische Spelen te halen, heb je een ander kaliber Ned-Cans nodig. Jongens van DEL-niveau of hoger.
Jan Hofstede
4 november 2008, 09:06
Als het al mogelijk zou zijn voor een land als Nederland om die Olympische Spelen te halen, heb je een ander kaliber Ned-Cans nodig. Jongens van DEL-niveau of hoger.
In ieder geval DEL-niveau...
Remco Bambacht
4 november 2008, 09:29
Toch waren we een paar jaar terug in Eindhoven helemaal niet ver verwijderd van promotie. Mede dankzij die onterechte goal van Frankrijk werden we toen derde dacht ik.
Je moet gewoon wat geluk hebben met de indeling van Division I.
Olympische Spelen lijkt me inderdaad wat hoog gegrepen...
Mike Norman
4 november 2008, 10:23
Dat zou mij ook benieuwen... Is er wel is geprobeerd om Van Ballengooie bij het Ned team te halen?
En er schaatsen toch nog wel meer potentiele Nederlanders van dat niveau rond?
Paul van Heertum
4 november 2008, 10:38
Dan moet ie eerst 2 jaar in Nederland gespeeld hebben. Als ie goed kon voetballen kon hij gewoon voor Nederland uitkomen
Ik ben uitgegaan van de mogelijke NC´s die in Europa speelt, in principe zou je ook de spelers kunnen halen die in de AHL, ECHL, CHL en NCAA spelen alleen worden die misschien niet vrijgegeven en is het te duur om ze te verzekeren
De spelers die in Europa spelen zullen denk ik wel interesse hebben en zijn goedkoper, vandaar dat lijstje
Mike Norman
4 november 2008, 11:39
Dan moet ie eerst 2 jaar in Nederland gespeeld hebben.
Zo kom je nooit aan spelers van toegevoegde waarde..
Paul van Heertum
4 november 2008, 11:41
Zat NC´s die voor Nederland gespeeld hebben met toegevoegde waarde
Joep Meijsen
4 november 2008, 11:43
Het is een kwestie van geld denk ik.
De IIHF heeft die regel specifiek ingesteld naar aanleiding van Nederland en Italië die hun nationale teams versterkten met legionairs. Officieel om landen te stimuleren zelf te investeren in hun jeugdopleidingen. Officieus waarschijnlijk ook een beetje om de traditionele ijshockeylanden te beschermen.
Paul van Heertum
4 november 2008, 11:51
Dat laatste lijkt me onzin, Canada heeft zoveel spelers dat ze die paar spelers die voor Duitsland, Italie, GB of Nederland gaan spelen niet missen. Er is bovendien geen speler die niet voor Canada kiest
Joep Meijsen
4 november 2008, 11:56
Dat laatste lijkt me onzin, Canada heeft zoveel spelers dat ze die paar spelers die voor Duitsland, Italie, GB of Nederland gaan spelen niet missen. Er is bovendien geen speler die niet voor Canada kiest
Het gaat natuurlijk niet om de spelers die Canada moet missen. De opmars van land A gaat altijd ten koste van een ander land. De deelname aan de OS en WK's is gelimiteerd.
Paul van Heertum
4 november 2008, 11:57
Wat zijn volgens jou de traditionele ijshockeylanden en hoe groot is de kans dat die degraderen?
Ro Herregraven
4 november 2008, 12:32
Wat zijn volgens jou de traditionele ijshockeylanden en hoe groot is de kans dat die degraderen?
Je moet die regelgeving wel in historisch perspectief zien:
In de tijd dat de IIHF die 2-jaren regel instelde bestond de traditionele ijshockeytop uit 6 landen: USSR, Canada, Zweden, Finland, Tsjechoslowakije en USA. Het WK bestond toen nog uit 8 landen (waarvan Nederland in '80 en '81 met een leger Ned-Can's deel uitmaakte) en dus was de kans op degradatie heel reëel (vergeet bijvoorbeeld niet dat Nederland toen in de degradatiegroep de USA tot een minuut voor tijd op 6-6 hield en slechts door een discutabel penaltyshot met 7-6 verloor).
Vandaar dus de 2-jarenregel die door de IIHF werd ingesteld.
Paul van Heertum
4 november 2008, 12:47
Dus nu kan hij er weer af?
Ik heb effe zitten kijken maar de Italianen en Duitsers zijn structureel spelers aan het zoeken voor hun competitie(en daarmee hun nationale team)
Nederland doet het niet, maar heeft ook een kleinere pool om uit te kiezen. GB doet het volgens mij ook niet meer
De enige 2 landen die er echt van zouden profiteren zijn dus Nederland en GB
Paul van Heertum
4 november 2008, 12:55
John de Bruyn (G), Ted Lenssen (G), Rick van Gog (D), Henk Hille (D), Patrick Kolijn (D), George Peternousek (D), Al Pluymers (D), Frank van Soldt (D), Ron Berteling (F), Klaas van den Broek (F), Brian de Bruyn (F), Dick de Cloe (F), Corky de Graauw (F), Jack de Heer (F), Harry van Heumen (F), Chuck Huizinga (F), Jan Janssen (F), William Klooster (F), Leo Koopmans (F), Larry van Wieren (F).
Volgens zouden ze met de 2 jaar regel ook voor Nederland uit mogen komen
Ro Herregraven
4 november 2008, 13:00
De enige 2 landen die er echt van zouden profiteren zijn dus Nederland en GB
En het is volgens mij de Engelse en Italiaanse deelname aan de Olympische Spelen van 1992 die uiteindelijk zorgde voor de 2-jaren regel, maar ik kan me vergissen hierin.
De kans dat die regel weer gescharpt wordt lijkt me nagenoeg nul, want daar zouden de oost-europese landen die nu goed scoren weer onder lijden.
Paul van Heertum
4 november 2008, 13:33
Ik begrijp niet hoe ze er onder leiden. Nederland en GB spelen al jarenlang geen belangrijke rol in de div1, Italie kan de div1 ook niet vasthouden en de Fransen hebben volgens mij nauwelijks Canadezen in hun team
Ro Herregraven
4 november 2008, 13:46
Ik begrijp niet hoe ze er onder leiden. Nederland en GB spelen al jarenlang geen belangrijke rol in de div1, Italie kan de div1 ook niet vasthouden en de Fransen hebben volgens mij nauwelijks Canadezen in hun team ...dus zodra de GB en NL juist WEL al die NC's kunnen toevoegen, vanaf dat moment gaan de topteams in Div I eronder lijden. En dat willen ze niet. Dus blijft die regel in stand.
Paul van Heertum
4 november 2008, 13:49
Waarom lijdt je eronder als je concurrentie sterker wordt?
Ro Herregraven
4 november 2008, 13:56
Waarom lijdt je eronder als je concurrentie sterker wordt?
Promotie naar het "grote" WK is erg lucratief.
Oostenrijk, Italie, Kazachstan, Frankrijk etc. willen die centjes graag meepikken.
En een Nederlands (of Brits) team dat zijn line-up ineens versterkt met AHL-ers met een Nederlands paspoort is een serieuze bedreiging voor al die Zwitserse Francs.
Paul van Heertum
4 november 2008, 13:58
Je kan het ook zien als een mogelijkheid om beter te worden
Ro Herregraven
4 november 2008, 14:02
Je kan het ook zien als een mogelijkheid om beter te worden
De IIHF zou heel graag zien dat landen als Nederland en Groot-Brittannië aansluiting vinden bij de top van Div. I, maar dan wel met in eigen land opgeleide spelers (En daar schort het momenteel zowel kwalitatief als kwantitatief aan).
"imports" zoals bijvoorbeeld Doug Stienstra, Sebastien Bordeleau en Omar Ennaffati zijn de IIHF al jaren een doorn in het oog.
Paul van Heertum
4 november 2008, 14:06
Bordeleau heeft een gedeelte van zijn jeugd in Frankrijk gespeeld, Stienstra is van geboorte Nederlander, van Ennaffiati kan je het nog voorstellen
Ik snap niet wat het probleem is dat spelers die van geboorte de nationaliteit hebben van dat land niet voor dat land mogen uitkomen
Joep Meijsen
4 november 2008, 14:10
Ik snap niet wat het probleem is dat spelers die van geboorte de nationaliteit hebben van dat land niet voor dat land mogen uitkomen
Het is geen voorwaarde in de reglementen van de IIHF dat Paul van Heertum het moet snappen voordat regelgeving geldig is. De regel van de twee jaar is er en gaat voorlopig niet van tafel, hoe onlogisch en in tegenspraak met andere sporten deze ook is.
Tegen mensen van de IIHF praten over dit onderwerp staat ongeveer gelijk aan praten tegen een muur. En geen bond die het in zijn hoofd haalt dit juridisch aan te vechten.
Paul van Heertum
4 november 2008, 14:13
Een speler kan het toch gewoon aanvechten?
Ro Herregraven
4 november 2008, 14:19
Een speler kan het toch gewoon aanvechten?
Denk jij dat een Canadees, die van Opa's kant een Nederlands paspoort heeft en in de NHL/AHL/ECHL speelt, zich daar druk om maakt? Tuurlijk niet, die verdient gewoon z'n geld met ijshockeyen, en krijgt zowiezo geen vrijstelling van zijn club om met Nederland aan een WK op Div. I niveau mee te doen.
Als Wayne Gretzky al geen vrijstelling kreeg van Edmonton om voor Canada te spelen, dan krijgt Kris Versteeg het zeker niet van Chicago. En ik denk niet dat de Kris Versteegen van Noord-Amerika een rechtszaak gaan beginnen tegen de IIHF om voor Nederland uit te mogen komen. Daar worden die spelers namelijk NIET beter van (om nog te zwijgen over hun marktwaarde)
Paul van Heertum
4 november 2008, 14:24
Ik zou het wel doen als ik met Italie aan de OS in Vancouver mee kan doen en ik mijn geld verdien in bijvoorbeeld de DEL.
De NHL wordt overigens stilgelegd voor de OS
Jan Nagtzaam
4 november 2008, 15:02
Ik zou het wel doen als ik met Italie aan de OS in Vancouver mee kan doen en ik mijn geld verdien in bijvoorbeeld de DEL.
De NHL wordt overigens stilgelegd voor de OS
Tsja.... als.
Maar helaas voor jou, als bestaat niet.
Als hadden hebben was dan...................!
Waar gaat dit eigenlijk over? Als................en stel............?
Paul van Heertum
4 november 2008, 15:06
Je kan ook gewoon de topic niet lezen
Houdoe
Ro Herregraven
4 november 2008, 15:45
Maar als je je geld niet verdient in de DEL, maar wel in de AHL, of CHL, of ECHL? Wat dan? Je krijgt heus geen vrij van je club.
De NHL wordt overigens stilgelegd voor de OS...maar niet voor de kwalificatietoernooien waar Nederland eerst doorheen zal moeten.
Paul van Heertum
4 november 2008, 15:55
Maar als je je geld niet verdient in de DEL, maar wel in de AHL, of CHL, of ECHL? Wat dan? Je krijgt heus geen vrij van je club.
...maar niet voor de kwalificatietoernooien waar Nederland eerst doorheen zal moeten.
Volgens mij waren er op de OS verschillende spelers die daar hun geld verdienden
Ik had het overigens niet over spelers die hun geld verdienen in NA, beetje nutteloos omdat er dan bij te trekken
Paul van Heertum
4 november 2008, 16:02
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=41477
Ik weet niet of hij ooit voor de VS gespeeld heeft maar stel dat Italie de OS haalt en hij goed genoeg is voor het Italiaanse team, dan zou hij zo een plaats kunnen afdwingen lijkt me
Ro Herregraven
4 november 2008, 16:13
Volgens mij waren er op de OS verschillende spelers die daar hun geld verdienden
Ik had het overigens niet over spelers die hun geld verdienen in NA, beetje nutteloos omdat er dan bij te trekken
Maar als je je beperkt tot Noord-Amerikanen die in Europa spelen krijg je nooit een kwalitatief en kwantitatief sterke selectie bij elkaar. Maar daar waren we na 2 postings in dit topic al achter :-)
Paul van Heertum
4 november 2008, 16:18
In elk geval een stuk beter dan het team nu, het team van Italie en waarschijnlijk ook Frankrijk en GB zou natuurlijk wezenlijk sterker worden
Je kan volgens dat zelfde principe ook NHL spelers halen, al zullen die vaak nog hopen op Canada of de VS of hebben daar al voor gespeeld
Paul van Heertum
4 november 2008, 16:25
Volgens mij kom je toch met dit team toch wel een eind:
Groeneveld
Van Hoof - Van Ooschot
Willemse - Jacobs
De Jong - Van Ballegooie
Elfring - Heerema - Harrison
Kars - J.Schaafsma -Korthuis
Smulders - Stienstra - Van Schagen
Natte - Postma - Vd Braak
Joep Meijsen
4 november 2008, 16:29
Elfring - Heerema - Harrison
Calvin Elfring speelt al zijn hele leven in de defensie.
Mike Norman
4 november 2008, 16:43
Ik mis Dean Beuker. Miss wel de beste Ned Can..
Paul van Heertum
4 november 2008, 16:45
Die zou het team ook wel halen als ik zo zijn stats zie
Mike Norman
4 november 2008, 16:52
Waarom niet?
Ik ben er van overtuigd dat spelers daar best voor te porren zijn.
Kijk naar het honkbal. Adriana komt al jaren terug vanuit Mexico (waar hij echt goed geld verdient) om mee te doen aan EK, WK en kwalificatietoernooi.
Hetzelfde geldt voor jongens die in de minor league spelen..
Edit: zal er gelijk even aan toevoegen dat zij natuurlijk wel de OS halen, maar toch.. Je moet ergens beginnen en het proberen...
Paul van Heertum
4 november 2008, 17:07
Succes trekt ook succes aan.
Stel dat je in 2010 goed presteert en in 2011 bijvoorbeeld promoveert, dan melden de spelers zich zelf aan als ze een Nederlands paspoort hebben. Het WK valt pas laat en dan kunnen de meeste spelers in NA mee doen.
Ik denk ook dat er spelers zijn die bijvoorbeeld in 2013-2014 in Europa gaan spelen om dan proberen de OS te halen of om in je contract een clausule te laten opnemen dat je een week verlof krijgt om mee te doen aan de kwalifcatie
Paul van Heertum
4 november 2008, 17:13
Michael Schutte zou het team ook wel maken
Paul van Heertum
4 november 2008, 17:32
Spelers met het aantal wedstrijden ervaring
Schutte 191 AHL, 67 ECHL, 82 2. Bundesliga
Beuker 105 2. Bundesliga
Heerema: 32 NHL, 397 AHL, 73 IHL, 65 DEL
Van Ballegooie 126 ECHL, 11 AHL, 49 DEL
Elfring 183 ECHL, 15 AHL, 3 IHL, 115 DEL
Harrison 123 ECHL, 9 AHL, 9 FNL, 31 Serie A
Van Hoof: 340 ECHL, 9 AHL, 33 Serie A
Dan heb je alvast 8 spelers die meekunnen op div1 niveau
Abe Brouwer
4 november 2008, 17:51
De 2-jaars regel en de financieen zijn de struikelblokken. Want de echte toppers gaan dus niet voor een appel en ei 2 jaar van hun loopbaan vergooien.
Mike Norman
4 november 2008, 17:59
De 2-jaars regel en de financieen zijn de struikelblokken. Want de echte toppers gaan dus niet voor een appel en ei 2 jaar van hun loopbaan vergooien.
Als je een Nederlands paspoort hebt kan je voor Nederland uitkomen.
Dat kan een IIHF echt niet tegenhouden.
Paul van Heertum
4 november 2008, 18:01
Het is zelfs in strijd met artikel 1 van de Nederlandse grondwet
Maar de IIHF kan het dus wel, totdat iemand naar de rechter stapt. CAS lijkt me de eerste stap en daarna Luxemburg
Paul van Heertum
4 november 2008, 18:03
Deze topic gaat over de situatie als er de 2 jaars regel niet zou zijn
Ik denk dat de spelers graag voor Nederland uit zouden komen, het is leuk, je wordt er een betere speler van en je hebt kans om een nieuw contract te verdienen
Abe Brouwer
4 november 2008, 18:07
Het is zelfs in strijd met artikel 1 van de Nederlandse grondwet
Maar de IIHF kan het dus wel, totdat iemand naar de rechter stapt. CAS lijkt me de eerste stap en daarna Luxemburg
En wie wordt de eerste die dat gaat doen?
Paul van Heertum
4 november 2008, 18:09
Ray Di Lauro of Rico Fata als Italie Vancouver haalt?
Ik zou het wel doen voor de OS of het WK, voor het Div1 misschien niet al is het wel goed voor je carriere
Joeri Loonen
4 november 2008, 19:54
Ten eerste heeft Fata reeds Canada gespeeld tijdens het WK junioren in 1999, dus hij kan die rechtzaak aangaan maar ik geef hem op basis daarvan alleen al weinig kans.
Ten tweede is het volgens mij zo dat als Nederland zich kandidaat stelt om mee te spelen in de IIHF qualifications competities ze ervoor kiezen te voldoen aan de daaraan gestelde eisen. De NIJB is ten slotte niet verplicht een team op het ijs te brengen. Bij deelname accepteer je dus de reglementen van de uitvoerende instantie en dan heb je je daaraan dus te committeren.
Ten slotte zal het de IIHF niet gaan om die ene Stienstra of die ene DiLauro maar om het grotere plaatje. Een DiPietro wordt bijvoorbeeld ook geaccepteerd voor Zwitserland. Het zal er meer omgaan dat een land niet middels een zak geld paspoorten regelt om zodoende een "niet-"nationaal team op de been te brengen. Daarnaast is het inderdaad ter bescherming van de sport in het eigen land zelf. In de gevallen van een import bij de meeste 'top'-landen betreft het hier een speler die inmiddels al een groot aantal jaren in het land woonachtig is en er naar alle waarschijnlijk ook nog wel even blijft. Met andere woorden de incidentele gelukszoekers worden buiten gehouden.
Of een dergelijk beleid van de IIHF gewenst is, daar valt over te twisten. Er zijn voors en tegens. Feit is dat er een 'probleem' was en dat nu grotendeels buiten de deur is gehouden. Het risico bestond dat er, bij wijze van, een team uit Qatar mee ging doen met de Olympische Spelen omdat een of andere rijke sheik het als een leuk speeltje zag en een trits buitenlanders laat naturaliseren.
_j-
Paul van Heertum
4 november 2008, 19:59
Ten eerste heeft Fata reeds Canada gespeeld tijdens het WK junioren in 1999, dus hij kan die rechtzaak aangaan maar ik geef hem op basis daarvan alleen al weinig kans.
Ten tweede is het volgens mij zo dat als Nederland zich kandidaat stelt om mee te spelen in de IIHF qualifications competities ze ervoor kiezen te voldoen aan de daaraan gestelde eisen. De NIJB is ten slotte niet verplicht een team op het ijs te brengen. Bij deelname accepteer je dus de reglementen van de uitvoerende instantie en dan heb je je daaraan dus te committeren.
Ten slotte zal het de IIHF niet gaan om die ene Stienstra of die ene DiLauro maar om het grotere plaatje. Een DiPietro wordt bijvoorbeeld ook geaccepteerd voor Zwitserland. Het zal er meer omgaan dat een land niet middels een zak geld paspoorten regelt om zodoende een "niet-"nationaal team op de been te brengen. Daarnaast is het inderdaad ter bescherming van de sport in het eigen land zelf. In de gevallen van een import bij de meeste 'top'-landen betreft het hier een speler die inmiddels al een groot aantal jaren in het land woonachtig is en er naar alle waarschijnlijk ook nog wel even blijft. Met andere woorden de incidentele gelukszoekers worden buiten gehouden.
Of een dergelijk beleid van de IIHF gewenst is, daar valt over te twisten. Er zijn voors en tegens. Feit is dat er een 'probleem' was en dat nu grotendeels buiten de deur is gehouden. Het risico bestond dat er, bij wijze van, een team uit Qatar mee ging doen met de Olympische Spelen omdat een of andere rijke sheik het als een leuk speeltje zag en een trits buitenlanders laat naturaliseren.
_j-
Punt 1: Het gaat om spelers die burgers zijn van een land. Een Nederlander mag ten allen tijde naar Nederland toe en dus ook Nederland vertegenwoordigen(plus nog heel wat meer rechten meer) artikel 1 van de grondwet is er vrij duidelijk over
Punt2: De wetgeving van de IIHF staat niet boven de wet.
Punt 3: Door de Quatar optie te voorkomen kan je de volgende FIFA regel in te voeren.
Een speler moet 2 jaar in het desbetreffende land wonen als er geen sprake is van een bloedband.
Abe Brouwer
4 november 2008, 20:09
Punt 1: Het gaat om spelers die burgers zijn van een land. Een Nederlander mag ten allen tijde naar Nederland toe en dus ook Nederland vertegenwoordigen(plus nog heel wat meer rechten meer) artikel 1 van de grondwet is er vrij duidelijk over
Punt 3: Door de Quatar optie te voorkomen kan je de volgende FIFA regel in te voeren.
Een speler moet 2 jaar in het desbetreffende land wonen als er geen sprake is van een bloedband.
Mee eens. Maar zodra niemand er tegenin gaat dan gebeurt er ook niks.
Paul van Heertum
4 november 2008, 20:12
Dat zeiden ze voor 1995 in het voetbal ook
Mijn edit werkte niet maar ik wilde dit nog effe zeggen
Punt 4: Ik heb me niet verdiept in de case Fata maar ik kan me prima voorstellen dat een Italiaanse Canadees of Amerikaan een ticket via de rechter afdwingt voor Vancouver 2010
Je kan er lang of kort over lullen maar door deze regel creeer je tweederangs burgers, dat lijkt me in de EU niet te kunnen en de IIHF heeft zich te houden wat de EU voorschrijft
Joeri Loonen
4 november 2008, 21:11
Als je me de keuze geeft: ik ga er lang over lullen. Niet omdat ik je mening niet respecteer maar omdat ik denk dat een aantal feiten niet bekend/duidelijk zijn.
Je gaat nog wel steeds voorbij aan het feit dat de NIJB gekozen zich aan te sluiten bij de IIHF en hiermee dus aangeeft aan hun reglementen gehoor te geven.
Tevens is de vraag wat er verstaan wordt onder '2 jaar in een land woonachtig zijn'. Is dat een woonadres hebben? Dat lijkt me nogal 'fraude gevoelig'.
Of de IIHF zich aan de EU wetgeving te houden heeft weet ik niet. Waarom de EU wetgeving en niet de Noord-Amerikaanse of de Russische of de Aziatische? Het is toch de wereld ijshockey bond en niet de Europese? Of is deze EU wetgeving verheven boven alle andere?
Daarnaast denk ik dat je je nogal vergist in de waarde van de IIHF reglementen t.o.v. de nationale/internationale regelgeving. Zie hiervoor de talrijke rechtzaken die in het verleden tevergeefs gevoerd zijn zoals bijv. die van Nabokov (al lag daar de zaak nog iets anders dan in dit topic het geval is): http://jurisprudence.tas-cas.org/sites/CaseLaw/Shared%20Documents/357.pdf (schenk vooral aandacht aan pagina 5 t/m 8
Niet in elk land is het mogelijk om over twee paspoorten te beschikken. Hiermee creëer je dus een ongelijk speelveld wat niet wenselijk is. Daarom zal er een duidelijke lijn moeten worden getrokken, lees eenduidige regelgeving. In gevallen zoals die van Fata heeft het CAS zelfs de IIHF gelijk gegeven met betrekking tot het uitkomen voor een ander land. De IIHF geeft trouwens wel die mogelijkheid (ik meen als aan een periode van vijf jaar is voldaan).
Ten slotte moet men sportrecht niet verwarren met regulier arbeidsrecht al zit men zeker soms in elkaars vaarwater. Een paar simpele voorbeelden: Als er een vechtpartij is bij het ijshockey zal men daarvoor niet de gevangenis in moeten. In het dagelijkse leven kan het uitdelen van een klap hier wel toe leiden. Ook is het in sport gebruikelijk spelers/coaches boetes te geven of salaris in te houden wanneer zich een incident heeft voorgedaan. Dit is in het bedrijfsleven ook niet toegestaan. Over het nut van contracten in de sport in vergelijking met het dagelijkse leven maar niet gesproken. Imports worden in Nederland geregeld zomaar op het vliegtuig gezet, al dan niet met een contract voor een jaar.
_j-
Paul van Heertum
4 november 2008, 23:08
Je gaat nog wel steeds voorbij aan het feit dat de NIJB gekozen zich aan te sluiten bij de IIHF en hiermee dus aangeeft aan hun reglementen gehoor te geven.
De regels van de IIHF staan niet boven die van Nederland/EU
Tevens is de vraag wat er verstaan wordt onder '2 jaar in een land woonachtig zijn'. Is dat een woonadres hebben? Dat lijkt me nogal 'fraude gevoelig'.
2 jaar in Nederland gespeeld, wat op het zelfde neerkomt
Of de IIHF zich aan de EU wetgeving te houden heeft weet ik niet. Waarom de EU wetgeving en niet de Noord-Amerikaanse of de Russische of de Aziatische? Het is toch de wereld ijshockey bond en niet de Europese? Of is deze EU wetgeving verheven boven alle andere?
Omdat de wedstrijden op Europees grondgebied worden gespeeld
Niet in elk land is het mogelijk om over twee paspoorten te beschikken. Hiermee creëer je dus een ongelijk speelveld wat niet wenselijk is. Daarom zal er een duidelijke lijn moeten worden getrokken, lees eenduidige regelgeving.
Er is geen ongelijk speelveld, je hebt of wel een paspoort of je hebt er geen. Voor Nederland is het niet boeiend of Casey van Schagen een Turks, Oezbeeks of Chinees paspoort heeft, zolang hij maar een Nederlandse heeft
De enige rechtsongelijkheid is dat ik wel voor Nederland kan uitkomen en Michael Schutte niet terwijl we beide Nederlander zijn
In gevallen zoals die van Fata heeft het CAS zelfs de IIHF gelijk gegeven met betrekking tot het uitkomen voor een ander land. De IIHF geeft trouwens wel die mogelijkheid (ik meen als aan een periode van vijf jaar is voldaan).
4 jaar, zie Jason Holland
Ten slotte moet men sportrecht niet verwarren met regulier arbeidsrecht al zit men zeker soms in elkaars vaarwater. Een paar simpele voorbeelden: Als er een vechtpartij is bij het ijshockey zal men daarvoor niet de gevangenis in moeten. In het dagelijkse leven kan het uitdelen van een klap hier wel toe leiden. Ook is het in sport gebruikelijk spelers/coaches boetes te geven of salaris in te houden wanneer zich een incident heeft voorgedaan. Dit is in het bedrijfsleven ook niet toegestaan. Over het nut van contracten in de sport in vergelijking met het dagelijkse leven maar niet gesproken. Imports worden in Nederland geregeld zomaar op het vliegtuig gezet, al dan niet met een contract voor een jaar.
Punt 1: Niemand houdt je tegen om naar de rechter te gaan als je een niet rechtsgeldig contract volgens de Nederlandse wet hebt getekend.
Punt 2: Als ik tegen jou ijshockey, ik sla je tanden uit je mond en jij doet aangifte dan moet ik waarschijnlijk voor de rechter verschijnen
Paul van Heertum
10 november 2008, 19:29
Te sterke argumenten?
Stel dat de FIFA ook de regels zou invoeren dan zou Nederland de volgende voetballers kunnen selecteren
Bouhkari
El - Ahmadi
El - Hamadoui
El - Akchaoui
Smolarek
Bousouffa
Yildirim
Quincy
Fellinga
Sonkaya
En nog een stel Antilianen die nu voor de Antillen spelen
Ro Herregraven
11 november 2008, 11:24
Te sterke argumenten?
Nee, gewoon te lui om te reageren. En de relevantie van Antilliaanse voetballers in deze discussie ontgaat me volledig.
De regels van de IIHF staan niet boven die van Nederland/EU
Maar aangezien de NIJB de vrijwillige keuze heeft gemaakt zich aan te sluiten bij de IIHF heeft zij ervoor gekozen de regels van de IIHF te respecteren. Met als direct gevolg dat binnen onze sport de regels van de IIHF gelden, en niet die van de EU.
Als, zoals jij beweert, de regels van de EU ten allen tijde gelden, dan verliest elke tuchtcommissie en sporttribunaal zijn relevantie, omdat dan alles via EU-recht beslist dient te worden. Bijvoorbeeld, de tuchtregeling gestandaardiseerde afdoening van de NIJB is dan ook niet meer geldig, want niet binnen EU-recht.
Ik zie Casey van Schagen al naar de kantonrechter gaan voor een Match Penalty...
Paul van Heertum
11 november 2008, 11:42
Je zou bijvoorbeeld naar het Webster en Bosman arrest kunnen kijken, dan weet je meteen dat de EU het voor het zeggen heeft en niet het IIHF
Ro Herregraven
11 november 2008, 11:45
Je zou bijvoorbeeld naar het Webster en Bosman arrest kunnen kijken, dan weet je meteen dat de EU het voor het zeggen heeft en niet het IIHF
Als dat zo is, waarom heeft de KNVB dan een eigen 'Openbaar Aanklager'?
En waarom is er dan een CAS in Lausanne? Die beide instanties zouden toch nutteloos zijn als de EU het in de sport voor 100% voor het zeggen heeft?
Paul van Heertum
11 november 2008, 12:19
Waarom is er een kantonrechter als er ook een hoge raad is?
Jasper Maassen
11 november 2008, 13:22
Te sterke argumenten?
Stel dat de FIFA ook de regels zou invoeren dan zou Nederland de volgende voetballers kunnen selecteren
Bouhkari
El - Ahmadi
El - Hamadoui
El - Akchaoui
Smolarek
Bousouffa
Yildirim
Quincy
Fellinga
Sonkaya
En nog een stel Antilianen die nu voor de Antillen spelen
Yildirim is speelgerechtigd voor Nederland, hij heeft die keuze gemaakt. Bousouffa heeft de keuze gemaakt om voor Marokko uit te komen, zoals ook Boukhari als ik me niet vergis. Quincy heeft in de jeugd ook voor Nederland gespeeld (wk onder 20 in 2005) en is later niet meer opgeroepen omdat hij het niveau niet heeft volgens de bondscoaches.
Antilliaanse spelers staan hier volledig buiten, omdat dat Nederlanders zijn, feitelijk. Daarnaast is geen enkele Antilliaan van het Nationale team een toegevoegde waarde voor het Nederlands team. Maar goed, dat is een persoonlijke mening
Paul van Heertum
11 november 2008, 14:38
Sorry, Yildirim kan inderdaad alleen voor Nederland uitkomen
El - Ahmadi en El - Hamadoui en dan zeker die laatste zijn een versterking voor Nederland
Ro Herregraven
11 november 2008, 14:38
El - Ahmadi en El - Hamadoui en dan zeker die laatste zijn een versterking voor Nederland
Aan welke sport doen die, dan?
Paul van Heertum
11 november 2008, 14:41
Aan welke sport doen die, dan?
Voetjebal
Ro Herregraven
11 november 2008, 14:54
Voetjebal
Ah.
Saai.
Paul van Heertum
24 december 2008, 18:14
'Lazovic wacht op Nederlands paspoort'
De kans dat Danko Lazovic al in de winterstop bij PSV wil vertrekken, lijkt klein. Althans dat zou je kunnen afleiden uit het bericht in het Eindhovens Dagblad (http://www.ed.nl/sport/psv/4250451/Mendez-krijgt-vrijaf-voor-laatste-duel.ece) dat Lazovic heeft aangegeven dat hij in afwachting is van een Nederlands paspoort. Hij hoopt dat document de komende maanden te bemachtigen. Met een EU-paspoort zijn de mogelijkheden groter om in andere Europese landen een werkvergunning te krijgen
Dit is op zich wel interessant voor bijvoorbeeld Niccols en Nazarov(al hoorde ik dat hij getrouwd is met een Nederlandse, dan kan hij in principe na 3 jaar Nederlander worden zonder zijn Russische nationaliteit in te leveren) om te zien of Lazovic nadat hij Nederlander is geworden hij nog uit mag komen voor Servie.
Als dat het geval is dan lijkt me dat Niccols ook Nederlander moet kunnen worden zonder zijn andere pas in te hoeven leveren
Anthony Schoenmakers
24 december 2008, 18:43
Als dat het geval is dan lijkt me dat Niccols ook Nederlander moet kunnen worden zonder zijn andere pas in te hoeven leveren
Ik weet niet of dit voor Nichols intressant is. hij is namelijk Canadees, en ik heb ergens eens gehoord dat je in Canada geen dubbele nationaliteit mag bezitten.
Maar ik weet dit niet zeker.
Misschien dat iemand anders het wel weet??
Mike Norman
24 december 2008, 18:53
Ik weet niet of dit voor Nichols intressant is. hij is namelijk Canadees, en ik heb ergens eens gehoord dat je in Canada geen dubbele nationaliteit mag bezitten.
What about Korthuis, Stienstra, Schaafsma etc etc
Paul van Heertum
24 december 2008, 19:03
Het zal in dat geval gaan over naturalisatie en niet omdat je bloedlink hebt zoals je voorbeelden
Anthony Schoenmakers
24 december 2008, 19:46
What about Korthuis, Stienstra, Schaafsma etc etc
Dit zijn allen Nederlands Canadezen, en dat is Nichols niet.
Ik weet ook niet of zijn een NL paspoort hebben, of alleen op IIHF regelementen mogen spelen in het nationaal team (recht op Nederlandse natinaliteit, en twee jaar in de Nederlandse competitie).
Ben benieuwd of iemand dat weet.
Peter Knops
24 december 2008, 19:48
is al eens een topic over geweest... Al Raymond had zowel Nederlands als ook Canadees paspoort....
en zo zijn er nog voorbeelden van....
Paul van Heertum
24 december 2008, 22:12
Al Raymond is/was getrouwd met een Nederlandse.
Hans Maertzdorff
25 december 2008, 00:28
Ohja, dan weet je meer dan mij.
Joeri Loonen
25 december 2008, 06:12
Dit is op zich wel interessant voor bijvoorbeeld Niccols en Nazarov(al hoorde ik dat hij getrouwd is met een Nederlandse, dan kan hij in principe na 3 jaar Nederlander worden zonder zijn Russische nationaliteit in te leveren) om te zien of Lazovic nadat hij Nederlander is geworden hij nog uit mag komen voor Servie.
In het geval Nazarov een Nederlands paspoort verkrijgt verliest hij automatisch zijn Russisch staatsburgerschap. Ik weet niet of dat hem dat waard is. De verplichte drie seizoenen heeft hij er al een tijd op zitten dus moest hij staan te springen om bij het nationaal team te komen dan zal het er al van gekomen zijn.
_j-
Alex van den Brink
25 december 2008, 08:17
Ik vond dit stukje tekst op www.art1.nl (http://www.art1.nl) en daar staat duidelijk dat Artikel 1 geldt voor mensen binnen Nederland. De spelers die jij bedoelt wonen niet in Nederland.
Artikel 1 van de Grondwet
Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod). Het gelijkheidsbeginsel en het verbod van discriminatie zijn een van de meest fundamentele beginselen van onze rechtsorde.1 (http://www.art1.nl/artikel/1198-Artikel_1_van_de_Grondwet#note1) In het hierna volgende stuk zal uiteengezet worden wat de betekenis is van artikel 1 Grondwet. Voorts zal worden uiteengezet wie een beroep kan doen op dit artikel en op welke wijze dit kan gebeuren.
Tekstanalyse
Artikel 1 van de Grondwet is het eerste artikel in het hoofdstuk van de grondrechten. Het artikel verwoordt het gelijkheidsbeginsel en het verbod op discriminatie. De tekst van het artikel luidt als volgt:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
De eerste zinsnede van het artikel geeft weer dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden. Essentieel is dus om te bepalen of het in een betreffend geval gaat om gelijke of ongelijke gevallen. De gelijkheid of ongelijkheid van gevallen wordt niet vastgesteld door alle aspecten van de gevallen met elkaar te vergelijken, maar door slechts die aspecten in aanmerking te nemen die in die gegeven situatie relevant zijn .
De tweede zinsnede van artikel 1 Grondwet formuleert het discriminatieverbod. Een aantal gronden zijn daarbij uitdrukkelijk genoemd; godsdienst levensovertuiging, politieke gezindheid, ras en geslacht. Dit zijn gronden die ook vermeld staan in diverse internationale verdragen. Het verbod op discriminatie op deze gronden is vaak nader uitgewerkt in andere wet- en regelgeving (zie o.a. Wetboek van Strafrecht art 137c ev. en de Algemene wet gelijke behandeling). De tweede zinsnede eindigt met de formulering "op welke grond dan ook". De wetgever heeft deze open formulering in het artikel opgenomen zodat het discriminatieverbod niet alleen geldt voor de expliciet genoemde gronden, maar dat dit discriminatieverbod ook voor andere gronden zou kunnen gelden. Welke kenmerken en eigenschappen onder de zinsnede "op welke grond dan ook" zouden kunnen vallen zal door de maatschappelijke werkelijkheid worden bepaald. Ook de uitdrukkelijk genoemde non-discriminatie gronden hebben zich door de maatschappelijke werkelijkheid als zodanig ontwikkeld.
Werking van artikel 1 Grondwet
De Grondwet is een wet waarin in beginsel de verhouding overheid burger wordt geregeld. De artikelen in de Grondwet hebben daarom in beginsel een verticale werking. De praktijk wijst echter uit dat de bepalingen in de Grondwet ook steeds meer gebruikt worden ter regulering van de verhouding tussen burgers onderling. De artikelen hebben dan niet alleen een verticale maar ook een horizontale werking.
Artikel 1 Grondwet formuleert een norm waaraan de overheid zich jegens de burger dient te houden namelijk het gelijk behandelen van gelijke gevallen. Artikel 1 Grondwet bevat voorts niet alleen een algemeen discriminatieverbod dat voor de overheid geldt, maar het is een discriminatieverbod dat ook betekenis heeft voor de verhouding tussen burgers onderling.2 (http://www.art1.nl/artikel/1198-Artikel_1_van_de_Grondwet#note2) Artikel 1 Grondwet formuleert een recht waar de burger zich rechtstreeks voor de rechter op kan beroepen.
Indien men geconfronteerd wordt met een geval van discriminatie waartegen men juridisch wil optreden is het van belang om te bezien of de grond op grond waarvan wordt gediscrimineerd naast artikel 1 Grondwet ook in andere wetgeving is uitgewerkt; bijvoorbeeld het Wetboek van Strafrecht of de Algemene wet gelijke behandeling. Indien het verbod op discriminatie op die grond in andere wetgeving nader is uitgewerkt verdient het de voorkeur om je je op die wetgeving te beroepen, omdat het bij zie wetgeving niet zozeer om een afweging van belangen gaat, maar om specifieke verboden. Indien er geen nadere wetgeving is kan een beroep op artikel 1 Grondwet bij de rechter zinvol zijn.
Conclusie
Artikel 1 Grondwet verwoordt het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod. Alhoewel het artikel net als andere artikelen in de Grondwet in beginsel de verhouding overheid burger regelt en dus een verticale werking heeft, heeft dit artikel ook steeds meer een horizontale werking. Indien men discriminatie met juridische middelen wil bestrijden en indien het discriminatieverbod in andere wetgeving nader is uitgewerkt, zoals bijvoorbeeld in het Wetboek van Strafrecht art 137c e.v. of de Algemene wet gelijke behandeling, is een beroep op deze specifieke wetgeving aan te bevelen. Indien deze specifieke wetgeving geen mogelijkheden biedt kan een beroep op artikel 1 Grondwet bij de rechter zinvol zijn.
Alex van den Brink
25 december 2008, 08:22
Ohja, dan weet je meer dan mij.
Limburg is ook nederland in de ogen van Paul???
Ik dacht dat zij uit het zelfde land als Ray kwam toch?
Peter Knops
25 december 2008, 09:25
Is niet het geval en is nog NOOIT het geval geweest...::redrant::
Patrick van de Wijgert
25 december 2008, 11:37
Gewoon een l*lkoek regel. iedereen in het bezit van een nederlands paspoort, enkel,dubbel ,trippel of meer moet voor het NL team mogen uitkomen.
Een marrokaan met ook een NL paspoort kan ook burgemeester van Rotterdam worden.
Is gewoon een stuk eigenbelang van de IIHF anders hebben "kleinere"landen de kans om de grote af en toe een pak op hun sodemieter te geven.
Paul van Heertum
25 december 2008, 17:57
In het geval Nazarov een Nederlands paspoort verkrijgt verliest hij automatisch zijn Russisch staatsburgerschap. Ik weet niet of dat hem dat waard is. De verplichte drie seizoenen heeft hij er al een tijd op zitten dus moest hij staan te springen om bij het nationaal team te komen dan zal het er al van gekomen zijn.
_j-
Je verliest niet je nationaliteit als je getrouwd bent met een EU onderdaan en voor naturalisatie geldt een termijn van 5 jaar en niet van 3, die is er alleen voor als je getrouwd bent met een EU onderdaan
Paul van Heertum
25 december 2008, 17:58
Ik vond dit stukje tekst op www.art1.nl (http://www.art1.nl) en daar staat duidelijk dat Artikel 1 geldt voor mensen binnen Nederland. De spelers die jij bedoelt wonen niet in Nederland.
Artikel 1 van de Grondwet
Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod). Het gelijkheidsbeginsel en het verbod van discriminatie zijn een van de meest fundamentele beginselen van onze rechtsorde.1 (http://www.art1.nl/artikel/1198-Artikel_1_van_de_Grondwet#note1) In het hierna volgende stuk zal uiteengezet worden wat de betekenis is van artikel 1 Grondwet. Voorts zal worden uiteengezet wie een beroep kan doen op dit artikel en op welke wijze dit kan gebeuren.
Tekstanalyse
Artikel 1 van de Grondwet is het eerste artikel in het hoofdstuk van de grondrechten. Het artikel verwoordt het gelijkheidsbeginsel en het verbod op discriminatie. De tekst van het artikel luidt als volgt:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
De eerste zinsnede van het artikel geeft weer dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden. Essentieel is dus om te bepalen of het in een betreffend geval gaat om gelijke of ongelijke gevallen. De gelijkheid of ongelijkheid van gevallen wordt niet vastgesteld door alle aspecten van de gevallen met elkaar te vergelijken, maar door slechts die aspecten in aanmerking te nemen die in die gegeven situatie relevant zijn .
De tweede zinsnede van artikel 1 Grondwet formuleert het discriminatieverbod. Een aantal gronden zijn daarbij uitdrukkelijk genoemd; godsdienst levensovertuiging, politieke gezindheid, ras en geslacht. Dit zijn gronden die ook vermeld staan in diverse internationale verdragen. Het verbod op discriminatie op deze gronden is vaak nader uitgewerkt in andere wet- en regelgeving (zie o.a. Wetboek van Strafrecht art 137c ev. en de Algemene wet gelijke behandeling). De tweede zinsnede eindigt met de formulering "op welke grond dan ook". De wetgever heeft deze open formulering in het artikel opgenomen zodat het discriminatieverbod niet alleen geldt voor de expliciet genoemde gronden, maar dat dit discriminatieverbod ook voor andere gronden zou kunnen gelden. Welke kenmerken en eigenschappen onder de zinsnede "op welke grond dan ook" zouden kunnen vallen zal door de maatschappelijke werkelijkheid worden bepaald. Ook de uitdrukkelijk genoemde non-discriminatie gronden hebben zich door de maatschappelijke werkelijkheid als zodanig ontwikkeld.
Werking van artikel 1 Grondwet
De Grondwet is een wet waarin in beginsel de verhouding overheid burger wordt geregeld. De artikelen in de Grondwet hebben daarom in beginsel een verticale werking. De praktijk wijst echter uit dat de bepalingen in de Grondwet ook steeds meer gebruikt worden ter regulering van de verhouding tussen burgers onderling. De artikelen hebben dan niet alleen een verticale maar ook een horizontale werking.
Artikel 1 Grondwet formuleert een norm waaraan de overheid zich jegens de burger dient te houden namelijk het gelijk behandelen van gelijke gevallen. Artikel 1 Grondwet bevat voorts niet alleen een algemeen discriminatieverbod dat voor de overheid geldt, maar het is een discriminatieverbod dat ook betekenis heeft voor de verhouding tussen burgers onderling.2 (http://www.art1.nl/artikel/1198-Artikel_1_van_de_Grondwet#note2) Artikel 1 Grondwet formuleert een recht waar de burger zich rechtstreeks voor de rechter op kan beroepen.
Indien men geconfronteerd wordt met een geval van discriminatie waartegen men juridisch wil optreden is het van belang om te bezien of de grond op grond waarvan wordt gediscrimineerd naast artikel 1 Grondwet ook in andere wetgeving is uitgewerkt; bijvoorbeeld het Wetboek van Strafrecht of de Algemene wet gelijke behandeling. Indien het verbod op discriminatie op die grond in andere wetgeving nader is uitgewerkt verdient het de voorkeur om je je op die wetgeving te beroepen, omdat het bij zie wetgeving niet zozeer om een afweging van belangen gaat, maar om specifieke verboden. Indien er geen nadere wetgeving is kan een beroep op artikel 1 Grondwet bij de rechter zinvol zijn.
Conclusie
Artikel 1 Grondwet verwoordt het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod. Alhoewel het artikel net als andere artikelen in de Grondwet in beginsel de verhouding overheid burger regelt en dus een verticale werking heeft, heeft dit artikel ook steeds meer een horizontale werking. Indien men discriminatie met juridische middelen wil bestrijden en indien het discriminatieverbod in andere wetgeving nader is uitgewerkt, zoals bijvoorbeeld in het Wetboek van Strafrecht art 137c e.v. of de Algemene wet gelijke behandeling, is een beroep op deze specifieke wetgeving aan te bevelen. Indien deze specifieke wetgeving geen mogelijkheden biedt kan een beroep op artikel 1 Grondwet bij de rechter zinvol zijn.
Maar ze zijn wel staatsburgers van Nederland en daarvoor geldt ook artikel 1 lijkt me
Alex van den Brink
25 december 2008, 20:07
Maar ze zijn wel staatsburgers van Nederland en daarvoor geldt ook artikel 1 lijkt me
Ik heb alleen de tekst neergezet en daar staat het duidelijk in.
Jan Nagtzaam
26 december 2008, 16:37
Dat het allemaal zou kunnen, dan kan het eigenlijk niet.
Het is namelijk zo dat de IIHF, de EU en het land waar we over praten drie verschillende regels hanteren, terwijl het eigenlijk 1 zou moeten zijn wat helaas niet is.
Voorbeeld:
Een jonge niet Duitse ijshockeyer heeft voor Duitsland U14 gespeeld, later wil men hem Duitser maken zodat hij U18 en hoger kan spelen.
1.Normale regel is dat hij 8 jaar in Duitsland moet wonen, dan kan hij de Duitse nationaliteit krijgen, of hij trouwt met een Duitse dan kan hij direct mee doen.
Wat niet zo snel gebeuren zal als hij slechts 16 of 17 jaar is.
Of je moet de ijshocker als hij 6 jaar is inschrijven in Duitsland, wat je ook niet wil doen omdat het niet aannemelijk is dat hij daar alleen zal zitten. (Dit wordt gecontroleerd).
2. Uitzondering op sport: indien hij 3 jaar in Duitsland woont en de DEB wil hem graag voor Duitsland uit laten komen dan moet hij:
a. een uitnodiging ontvangen voor het Duits team,
b. een meerwaarde zijn voor Duitsland en
c. internationale perspectieven hebben
In dat geval mag hij na drie jaar de Duitse nationaliteit ontvangen.
Wat ik dus wil zeggen is dat hij nooit voor een DEL club kan uitkomen omdat hij (een Europeaan) gelijk wordt geschakeld als iedere andere niet Duitser. De Europeanen worden dus door de DEB gelijk geschakeld aan Canadezen, Russen, Amerikanen, Finnen, Zweden etc. etc. De Duitse bond heeft dus eigen regels en lapt hiermee de EU regels van vrij verkeer, goederen en geld in de EU aan de Duitse laars.
Paul van Heertum
26 december 2008, 17:36
Duidelijk verhaal, al denk ik dat er in het verhaal een fout staat want een niet Duitse jongen kan denk ik niet voor Duitsland U14 uitkomen.
Verder denk ik dat Duitsland gebruik kan maken of gebruik maakt van de home-grown regel zoals die er is in het voetbal. Daarmee sluit je met een paar uitzonderingen alle spelers die niet in Duitsland zijn opgeleidt uit en over het algemeen zullen spelers die in Duitsland zijn opgeleidt ook Duitsers zijn
En die regel is wel rechtsgeldig
Jan Nagtzaam
27 december 2008, 13:17
Duidelijk verhaal, al denk ik dat er in het verhaal een fout staat want een niet Duitse jongen kan denk ik niet voor Duitsland U14 uitkomen.
Verder denk ik dat Duitsland gebruik kan maken of gebruik maakt van de home-grown regel zoals die er is in het voetbal. Daarmee sluit je met een paar uitzonderingen alle spelers die niet in Duitsland zijn opgeleidt uit en over het algemeen zullen spelers die in Duitsland zijn opgeleidt ook Duitsers zijn
En die regel is wel rechtsgeldig
Die niet Duitse jongen was mijn zoon, daarna hebben ouders zoveel problemen gemaakt dat het niet meer mocht, alhoewel ik geloof dat ook van Leijden nog heeft meegedaan.
De home-grown regel ken ik niet maar het lijkt erop dat je hier gelijk in hebt, omdat het me bekend voor komt.
Joep Meijsen
27 december 2008, 14:17
Ik heb me laten vertellen dat wedstrijden op U14-niveau niet onder de reglementen van de IIHF vallen. Er bestaat niet zoiets als een officiële interland in die leeftijdsklasse. In principe kunnen landen daarmee opstellen wie ze willen.
Jan Nagtzaam
27 december 2008, 15:00
Ik heb me laten vertellen dat wedstrijden op U14-niveau niet onder de reglementen van de IIHF vallen. Er bestaat niet zoiets als een officiële interland in die leeftijdsklasse. In principe kunnen landen daarmee opstellen wie ze willen.
Ook dat klopt, Joep.
Wat ik eigenlijk wilde vertellen is dat er geen algemene regels zijn.
Je hebt te maken met de regels van a. de bond per land, b. de iihf en c. het land zelf.
Indien deze drie organen de regels gelijk zouden hebben, dan was het duidelijk.
Nu zijn er teveel onduidelijkheden en ligt het ook nog eens aan de mensen zelf, hebben ze een goede dag, dan scheelt dit ook weer.
Ach, het zal altijd wel een discussie blijven zolang de regels niet eenduidig zijn.
Paul van Heertum
27 december 2008, 22:25
De home-grown regel ken ik niet maar het lijkt erop dat je hier gelijk in hebt, omdat het me bekend voor komt.
De home-grown regel houdt in het voetbal in dat iedere ploeg die meedoet aan een toernooi van de UEFA nu 4 en volgend jaar 8 spelers in de selectie van 25 moet hebben die minimaal 3 jaar onder de 18 jaar in het desbetreffende land moet hebben gespeeld. Is zeg maar een soort van IIHF regel, alleen houdt die geen rekening met de nationaliteit van de speler
Het lijkt me dat als de DEB wil dat buitenlanders worden uitgesloten of spelers met een Duits paspoort worden voorgetrokken dat ze deze limiet van 3 jaar kunnen optrekken naar 8. Dan kun je iedereen uitsluiten zonder Duitse pas.
Paul van Heertum
4 maart 2009, 18:43
Spelers met het aantal wedstrijden ervaring
Beuker 105 2. Bundesliga
Dan heb je alvast 8 spelers die meekunnen op div1 niveau
Hoe groot is de kans dat 1 van deze 8 volgend jaar in Nederland speelt?
Ro Herregraven
4 maart 2009, 19:26
Hoe groot is de kans dat 1 van deze 8 volgend jaar in Nederland speelt?
Minder dan 10%
't Is crisis, meneer...
Abe Brouwer
4 maart 2009, 19:33
Minder dan 10%
't Is crisis, meneer...
Veel minder dan 10%. Eerder 0%.
Mike Norman
4 maart 2009, 20:16
Beuker en Vanballegooie zijn haalbaar.
Heerema onwaarschijnlijk.
De rest vind ik moeilijk inschatten...
Paul van Heertum
4 maart 2009, 23:50
Minder dan 10%
't Is crisis, meneer...
Misschien is de kans juist door de crisis wel groter
Kazs Krikke
5 maart 2009, 18:38
Stel nou dat je als Nederlandse bond 18 25-jarige net niet spelers contracteert voor een periode van twee jaar. Door middel van een entry-draft verdeel je deze spelers over de verschillende eredivisieclubs die hiervoor een x-bedrag aan salaris betalen.
Daarnaast leg je Phil Groeneveld en de 5/6 beste Nederlandse goalies vast om gedurende het seizoen het niveau omhoog te halen.
Tegelijkertijd maak je een deal met een Australische club waar alle 18 spelers voor een schijntje tijdens onze off-season een heel seizoen als team spelen, eventueel aangevuld met de 2 beste NL goalies en NL talenten.
In principe heb je in twee jaar tijd een compleet roster voor je nationaal team waarmee je de spelen van 2014 en 2018 kan proberen te halen.
Heeft iemand een idee wat het zou kosten om:
- 18 jongens te scouten die net niet goed genoeg zijn om een carierre in de Noord-Amerikaans competities na te streven
- Deze jongens 2 jaarsalarissen te betalen (3000 per speler per maand?)
- Phil Groeneveld 2 jaar als trainer aan te nemen
Hoeveel haal je terug door:
- Clubs mee te laten betalen aan salaris
- Bedrag Australische club
- NOC-NSF
Ik denk dat het best nog wel een haalbaar zou kunnen zijn..........
Abe Brouwer
5 maart 2009, 19:17
Dat gaat heel veel geld kosten. Geld dat de NIJB niet heeft.
Paul van Heertum
5 maart 2009, 19:44
Je kan in principe als clubs en de bond samen een paar advertenties zetten dat de NIJB spelers zoekt uit Canada met een Nederlands paspoort. Meer dan voldoende spelers met een Nederlands paspoort in Canada met interesse in een carriere in Europa
Paul van Heertum
6 maart 2009, 10:54
Ik denk dat je zelfs potentiele NC's kan benaderen zonder dat het geld kost. Je kan iemand een lijst via bijvoorbeeld www.pointstreak.com (http://www.pointstreak.com) laten maken met spelers met een Nederlandse achternaam en die benaderen via bijvoorbeeld facebook. Veel spelers staan daarop en je kan ze bijvoorbeeld proberen te paaien met goede info, een mooie powerpoint presentatie en welke mogelijkheden er zijn buiten het ijshockey zoals bijvoorbeeld het volgen van een goede opleiding.
Je kan ook proberen om (oud) spelers mee te laten werken door die spelers te benaderen of spelers waar ze eerder mee speelden.
De geinteresseerde spelers kunnen zich dan gewoon melden bij de clubs en die hebben dan meer mogelijkheden om NC's te halen of om op proef te laten komen
Ik denk dat juist door de economische crisis het kansen biedt om goede NC's te halen, er zullen best spelers zijn die moeilijk aan een baan kunnen komen in Canada en dan is een jaartje Nederland waar je een bijbaantje kan nemen en een baan kan hebben als ijshockeyer best interessant. Ook heb je misschien wel meerdere spelers die betaald studeren in Nederland wel interessant vinden. Met een salaris als ijshockeyer erbij kan je best redelijk leven
Paul van Heertum
6 maart 2009, 11:30
Kars CIAU
Korthuis SJHL
Verbruggen SJHL
Smulders WOHJL
Van Schagen UHL
Stienstra UHL/Engeland
Visser NCAA / Engeland
Bruinsma BCHL
Kan me niet voorstellen dat je niet meer spelers van dat niveau kan halen, denk dat de meeste spelers in die competitie heel blij zullen zijn met een contract in Nederland met eventueel een kans om na 2 jaar op een WK uit te komen
Kazs Krikke
6 maart 2009, 12:20
Kars CIAU
Korthuis SJHL
Verbruggen SJHL
Smulders WOHJL
Van Schagen UHL
Stienstra UHL/Engeland
Visser NCAA / Engeland
Bruinsma BCHL
Dit zijn juist de spelers die niet goed genoeg zijn om bijvoorbeeld de OS te halen. Het niveau dat we nodig hebben is 2 a 3 seizoenen AHL.
Paul van Heertum
6 maart 2009, 12:34
Daar is geen geld voor.
Ik denk overigens dat Kars, Smulders, Stienstra, Schaafsma, Groeneveld in elk geval goed genoeg zijn om bovenin de Div1 mee te spelen
Succes trekt natuurlijk ook succes aan, als je door NC's aan te trekken tegen promotie naar de WC zit dan kan je daarmee ook betere NC's aantrekken
Mike Norman
6 maart 2009, 12:39
Dit zijn juist de spelers die niet goed genoeg zijn om bijvoorbeeld de OS te halen. Het niveau dat we nodig hebben is 2 a 3 seizoenen AHL.
Dan kom je dus bij eerder genoemd rijtje uit:
Beuker 105 2. Bundesliga
Daar heeft de bond absoluut het geld niet voor. Misschien dat Tilburg en Den Haag 1 of 2 van deze spelers kunnen halen, maar dat is het dan!
Ferdinand van Berlo
6 maart 2009, 12:50
Dan kom je dus bij eerder genoemd rijtje uit:
Beuker 105 2. Bundesliga
Daar heeft de bond absoluut het geld niet voor. Misschien dat Tilburg en Den Haag 1 of 2 van deze spelers kunnen halen, maar dat is het dan!
wat ik me afvraag in heel deze discussie; waarom het nivo op zo'n onnatuurlijke manier omhoog brengen. begin gewoon lekker bij het begin. je eigen jeugd.
als we daar nu eens in investeren icm meer ijsbanen in nederland(want dat blijft voor mij de belangrijkste reden om het nivo in nederland omhoog te helpen) en een structureel plan voor de toekomst. denk hierbij aan coaches opleiden, spelers begeleiden en bv een aantal trainingskampen per jaar voor spelers met veel potentie.
op die manier kun je het nivo op een natuurlijke manier omhoog helpen ipv met een zak geld wat noord amerikanen halen. het lijkt geweldig om nederland op de os te zien. maar niet ten koste van alles.
op de manieren die hier genoemd worden in deze discussie zullen nederlandse spelers nooit een kans krijgen tenzij ze er echt uitspringen.
Paul van Heertum
6 maart 2009, 13:04
En het ene sluit het andere niet uit. Het is zelfs zo dat NC's positief kunnen werken voor de ontwikkeling van talent. De NC houdt ook niet lokaal talent tegen, het is of een import of een NC en niet een eigen jeugd of een NC
Ferdinand van Berlo
6 maart 2009, 13:10
En het ene sluit het andere niet uit. Het is zelfs zo dat NC's positief kunnen werken voor de ontwikkeling van talent. De NC houdt ook niet lokaal talent tegen, het is of een import of een NC en niet een eigen jeugd of een NC
een import of neca kan inderdaad ook positief werken. het geheel opleiden van de eigen jeugd heeft in mijn ogen veel meer rendement. begeleiding van een klein aantal imports kan zeker helpen.
maar de manieren die hier worden geschetst blijven onnatuurlijk, en daarom om ook niet haalbaar, of om op de lange termijn vol te houden.
Paul van Heertum
6 maart 2009, 13:38
een import of neca kan inderdaad ook positief werken. het geheel opleiden van de eigen jeugd heeft in mijn ogen veel meer rendement. begeleiding van een klein aantal imports kan zeker helpen.
maar de manieren die hier worden geschetst blijven onnatuurlijk, en daarom om ook niet haalbaar, of om op de lange termijn vol te houden.
Het is best haalbaar mits er voldoende NC's zijn die over voldoende kwaliteiten beschikken en die graag in Nederland willen spelen. Door ze te benaderen heb je als ploeg meer mogelijkheden om je te versterken.
Het grote voordeel van een NC is dat het zij waarschijnlijk ook een 2e jaar zullen blijven mits de club met de ze verder wil en een goede aanbieding kan doen.
Dat lijkt me interessanter dan je te promoten als doorgangshuis. Verder kunnen NC's omdat ze een Nederlands paspoort hebben zich ook makkelijker vestigen in Nederland, kunnen ze studeren en werken in Nederland waardoor ook de NC's van mindere kwaliteit ook haalbaar worden
Als je kijkt naar de NC's die de laatste jaren in Nederland gespeeld hebben blijven/bleven die vaak vele jaren terwijl de gemiddelde import al na 1 of 2 jaar weer gevlogen is. Het kan dus ook goed zijn voor je continuiteit. Ik denk bijvoorbeeld dat Casey en Stienstra niet minder populair zijn in Tilburg dan Van Biezen en Ten Bokkel.
De doorstroming van talent zou je ook kunnen verbeteren door bijvoorbeeld een ervaren NC te halen met een jaar of 10 ervaring die zich een uur of 20 in de week gaat bezig houden met het trainen van de jeugdspelers. Juist omdat hij een Nederlands paspoort heeft is dat voor hem makkelijker dan een normale import uit NA
Ferdinand van Berlo
6 maart 2009, 13:44
Het is best haalbaar mits er voldoende NC's zijn die over voldoende kwaliteiten beschikken en die graag in Nederland willen spelen. Door ze te benaderen heb je als ploeg meer mogelijkheden om je te versterken.
Het grote voordeel van een NC is dat het zij waarschijnlijk ook een 2e jaar zullen blijven mits de club met de ze verder wil en een goede aanbieding kan doen.
Dat lijkt me interessanter dan je te promoten als doorgangshuis. Verder kunnen NC's omdat ze een Nederlands paspoort hebben zich ook makkelijker vestigen in Nederland, kunnen ze studeren en werken in Nederland waardoor ook de NC's van mindere kwaliteit ook haalbaar worden
Als je kijkt naar de NC's die de laatste jaren in Nederland gespeeld hebben blijven/bleven die vaak vele jaren terwijl de gemiddelde import al na 1 of 2 jaar weer gevlogen is. Het kan dus ook goed zijn voor je continuiteit. Ik denk bijvoorbeeld dat Casey en Stienstra niet minder populair zijn in Tilburg dan Van Biezen en Ten Bokkel.
De doorstroming van talent zou je ook kunnen verbeteren door bijvoorbeeld een ervaren NC te halen met een jaar of 10 ervaring die zich een uur of 20 in de week gaat bezig houden met het trainen van de jeugdspelers. Juist omdat hij een Nederlands paspoort heeft is dat voor hem makkelijker dan een normale import uit NA
Casey is populair omdat hij en enforcer is, en stienstra omdat het gewoon een verschrikkelijk goede ijshockeyer is.
met je laatste alinea ben ik het wel eens. maar haal dan een enkeling die bezig is met de jeugd ipv een heel blik open te trekken die het nivo alleen maar op een onnatuurlijke manier omhoog halen, om vervolgens na een paar jaar weer te vertrekken.
Paul van Heertum
6 maart 2009, 13:47
Ik heb effe snel gekeken op de spelerslijsten van de IHL en CHL(waar veel imports vandaan komen of later weer gaan spelen) en daar kwam ik tot 3 goalies, 8 defensemen en 8 forwards met mogelijk een Nederlandse achternaam. Nu zullen ze waarschijnlijk niet allemaal recht hebben of een Nederlands paspoort hebben maar een aantal wel.
Als je nu in plaats van een import uit die leagues probeert een NC te halen dan help je daar op de langere termijn ook Oranje mee en juist omdat ze de beschikking hebben over een Nederlands paspoort is dat misschien goedkoper ook nog
Paul van Heertum
6 maart 2009, 13:50
Casey is populair omdat hij en enforcer is, en stienstra omdat het gewoon een verschrikkelijk goede ijshockeyer is.
met je laatste alinea ben ik het wel eens. maar haal dan een enkeling die bezig is met de jeugd ipv een heel blik open te trekken die het nivo alleen maar op een onnatuurlijke manier omhoog halen, om vervolgens na een paar jaar weer te vertrekken.
Ik heb het ook niet over een heel blik, maar als je toch imports haalt, probeer dan in eerst een NC te halen, daar zitten verschillende voordelen aanvast zoals:
1: Ze hebben een Nederlands paspoort
2: Ze blijven over het algemeen langer
3: Ze kunnen na 2 jaar voor Nederland uitkomen
Verder denk ik niet dat de NC over het algemeen na een paar jaar weer weg is, de namen die ik net opnoemde zaten er lang en bijvoorbeeld Euverman heeft ook een jaar of 5 gezeten. De recent gestopte Bekkering en Polet ook bijvoorbeeld
Paul van Heertum
6 maart 2009, 14:19
Waarom probeert een ploeg in Nederland niet Daryl en Jeff Moor te halen?
Ze zullen vast niet voor de hoofdprijs komen, kunnen er naast gaan werken, het lijkt me dat ze beide wel het niveau aankunnen van de Nederlandse eredivisie en kunnen mooi samen een verdedigingsduo vormen
Mike Norman
6 maart 2009, 15:12
Dit gebeurt sowieso veel te weinig in het ijshockey.
In vrijwel elke andere sport waar een import komt moet hij of zij de jeugd trainen...
Paul van Heertum
6 maart 2009, 15:27
Ik vraag me af wat de gemiddelde fan liever heeft
5 jaar een speler van het niveau Stienstra
of
Die plek wordt steeds ingevuld door spelers als Bonk, Bernakevitch of DeSmet en ieder jaar komt een nieuwe speler
Ik denk dat als bijvoorbeeld Bergin en Monych weg gaan en je wil daar als club 2 imports halen van AHL/ECHL je beter bijvoorbeeld Beuker en Schutte kan halen als ze min of meer het zelfde kosten omdat de kans dat een NC blijft groter is dan wanneer je een import gaat halen
Paul van Heertum
6 maart 2009, 15:34
Uit een ander artikel:
De Flyers zijn nog druk bezig om Vincent aan te stellen als hoofd-jeugdopleidingen. Voorzitter Micola denkt dat daar snel meer duidelijkheid over zal komen.
Zo'n baan zou je bijvoorbeeld ook kunnen geven aan een NC met veel ervaring. 20 uur in de weerk in de weer met de jeugd en 20 uur in de week met het eerste op stap.
Denk dat er best veel spelers die bezig zijn met een carriere na het ijshockey daar interesse in zouden hebben, spelers die anders misschien niet haalbaar zouden zijn
Gerard van der Heide
6 maart 2009, 17:09
Waarom schrijf je je hele relaas niet in 1 bericht Paul? Het lijkt wel een PvdH topic......
Abe Brouwer
6 maart 2009, 17:11
Die kunnen in betere competities terecht waar ook beter betaald wordt....................
Paul van Heertum
6 maart 2009, 18:11
::redrant::Die kunnen in betere competities terecht waar ook beter betaald wordt....................
Ik denk niet dat je persé AHL'ers nodig hebt om mee te doen voor promotie
Luitzen van der Heide
7 maart 2009, 10:39
Uit een ander artikel:
Zo'n baan zou je bijvoorbeeld ook kunnen geven aan een NC met veel ervaring. 20 uur in de weerk in de weer met de jeugd en 20 uur in de week met het eerste op stap.
Denk dat er best veel spelers die bezig zijn met een carriere na het ijshockey daar interesse in zouden hebben, spelers die anders misschien niet haalbaar zouden zijn
Je doet nu net alsof elke NC geschikt zou zijn voor een functie die vergelijkbaar is als de functie die bedoeld zou kunnen zijn voor Paul Vincent. Ik denk dat er namelijk toch wel wat meer bij komt kijken als aleen maar een beetje oefenstof op het ijs gooien! (niet oneerbiedig bedoeld).
Paul Vincent heeft natuurlijk het voordeel dat hij voor wat betreft het trainen van jeugd al de nodige ervaring heeft en bovendien is hij ook buiten het ijs een amabel man die de jeugd goed aanvoelt.
Ik wil daarmee zeker niet stellen dat een aantal andere NC deze functie niet zouden kunnen vervullen! Maar in dit specifieke geval denk ik dat Paul Vincent de juiste man op de juiste plaats is.
Paul van Heertum
7 maart 2009, 10:53
Je doet nu net alsof elke NC geschikt zou zijn voor een functie die vergelijkbaar is als de functie die bedoeld zou kunnen zijn voor Paul Vincent. Ik denk dat er namelijk toch wel wat meer bij komt kijken als aleen maar een beetje oefenstof op het ijs gooien! (niet oneerbiedig bedoeld).
Paul Vincent heeft natuurlijk het voordeel dat hij voor wat betreft het trainen van jeugd al de nodige ervaring heeft en bovendien is hij ook buiten het ijs een amabel man die de jeugd goed aanvoelt.
Ik wil daarmee zeker niet stellen dat een aantal andere NC deze functie niet zouden kunnen vervullen! Maar in dit specifieke geval denk ik dat Paul Vincent de juiste man op de juiste plaats is.
Ik heb ook helemaal niks tegen Paul Vincent en je hebt gelijk dat hij in elk geval qua ervaring geschikt is. Als hij ook nog goed leiding kan geven, een goede instructeur is en goed met mensen kan omgaan kan hij het wel eens heel goed gaan doen
Wilde alleen zeggen dat je juist door zo'n constructie te maken een NC kan halen die bovendien de jeugd begleiding geeft. Ik denk dat zeker spelers van boven de 30 daar wel interesse zullen hebben, zeker als ze al wat in coaching doen
Abe Brouwer
7 maart 2009, 11:24
Paul, heb je jouw voorstellen al aan de NIJB gemaild?
Paul van Heertum
7 maart 2009, 11:56
Nee, maar ik zou het wel doen als er iets mee gedaan zou worden, het is eigenlijk toch zaak van de clubs. De Nijb kan alleen eventueel een importlimiet instellen waardoor het weer interessant wordt om NC´S te halen
Wat vind jij van de plannen?
Abe Brouwer
7 maart 2009, 12:17
Plannen die zowel de competitie als het nationaal team op een hoger niveau brengen zijn alleen maar goed. Alleen zul je wel de juiste spelers moeten hebben. Een aantal jaren geleden heeft Amsterdam hele goede spelers gekocht voor het nationaal team maar meer dan 2 keer brons op div1 plus een 1e ronde uitschakeling in het OKT heeft het niet opgeleverd. Wat ik me destijds wel afgevraagd heb waarom al die moeite in het kansloze Turijn-project niet gestoken was in het eigen WK te Eindhoven in 2005 waar de kans op slagen aanzienlijk groter was. Voordat je gaat denken aan plaatsing voor de OS zul je toch eerst in div1 mee moeten doen om promotie. De eerste stap zou moeten zijn dat Oranje op de wereldranglijst tussen de 16e en 20e plaats moet staan. Daarvoor moet je de juiste spelers hebben maar die zijn niet goedkoop. En ze moeten bereid zijn om 2 jaar in Nederland te spelen.
Paul van Heertum
7 maart 2009, 13:01
Jamie Visser
Nick Verbruggen
Marcel Bruinsma Vanaf 2010
Brad Smulders
Jamie Schaafsma
Marcel Kars
Casey van Schagen
Phil Groeneveld
Doug Stienstra
Chad Euverman
Allemaal spelers die speelgerechtigd zijn hoeveel van die spelers voldoen aan je eisen?
De imports komen ook niet voor een fooi spelen, ik denk dat je van het budget wat beschikbaar is voor imports ook heel wat redelijke NC´s kan halen
Paul van Heertum
7 maart 2009, 13:14
Stel dat Geleen Michael Schutte haalt, Tilburg Groenstege, Beuker en VanHoof haalt, Heerenveen Jason Visser, Jeff en Daryl Moor haalt, Nijmegen Jamie vanderVeeken, Den Haag Ted en Bill Vandermeer haalt, Eindhoven David van Drunen haalt als speler/Hoofd opleiding en Groningen Adam Dekker als Back-up haalt
Zou je dan per op het WK 2012,2013 en OS kwalificatie een beter team hebben?
Joep Meijsen
7 maart 2009, 13:20
Jason Visser
Je bedoelt Jamie Visser neem ik aan? Jason Visser is niet speelgerechtigd voor Oranje.
Paul van Heertum
7 maart 2009, 13:22
Je bedoelt Jamie Visser neem ik aan? Jason Visser is niet speelgerechtigd voor Oranje.
Ja, foutje
Joep Meijsen
7 maart 2009, 13:23
Wat ik me destijds wel afgevraagd heb waarom al die moeite in het kansloze Turijn-project niet gestoken was in het eigen WK te Eindhoven in 2005 waar de kans op slagen aanzienlijk groter was.
Toch scheelde het op dat WK niet veel. Oranje deed weinig onder voor Italië dat wel promoveerde. Het probleem is dat het in Nederland makkelijker is (was) om subsidie te krijgen voor olympische voorbereidingen dan voor jaarlijkse WK's. Volgens mij kregen ze toen voor iedere euro sponsorgeld een euro van NOCNSF of een soortgelijke regeling. Vandaar het Turijn-project en niet het WK2005-traject.
Paul van Heertum
7 maart 2009, 13:31
5 LIVINGSTON DavidFL1.8 / 5'11''85 / 18702 MAR 1963Amsterdam BulldogsNED16 APR 20057
9 BEKKERING JustinDL1.91 / 6'3''93 / 20507 FEB 1977Tilburg TrappersNED16 APR
12 STIENSTRA DougFR1.85 / 6'1''90 / 19818 JUN 1976Amsterdam BulldogsNED16 APR 2005
14 POLET LamontFL1.78 / 5'10''90 / 19801 MAR 1974Amsterdam BulldogsNED16 APR 2005
16 EUVERMAN ChadFL1.75 / 5'9''75 / 16527 AUG 1979Geleen EatersNED16 APR 2005
19 BULTJE MarkFL1.78 / 5'10''80 / 17608 JUN 1973Amsterdam BulldogsNED16 APR 2005
21 KARS MarcelFL1.88 / 6'2''100 / 22020 MAY 1977Amsterdam BulldogsNED16 APR 2005
28 VISSER JamieFL1.85 / 6'1''98 / 21616 JUN 1979Heerenveen FlyersNED16 APR 2005
30 GROENEVELD PhilGKL1.82 / 6'0''88 / 19418 SEP 1974Amsterdam BulldogsNED16 APR 2005
Volgens mij toch allemaal NC´s met niet of nauwelijks ervaring in de ECHL-AHL en schijnbaar kan je met NC´s uit de onderkant van het Amerikaanse profhockey ook heel dicht bij promotie komen
Abe Brouwer
7 maart 2009, 17:17
Toch scheelde het op dat WK niet veel. Oranje deed weinig onder voor Italië dat wel promoveerde. Het probleem is dat het in Nederland makkelijker is (was) om subsidie te krijgen voor olympische voorbereidingen dan voor jaarlijkse WK's. Volgens mij kregen ze toen voor iedere euro sponsorgeld een euro van NOCNSF of een soortgelijke regeling. Vandaar het Turijn-project en niet het WK2005-traject.
Dat Turijn-project werd toch voor een groot deel betaald door een sponsor van Amsterdam?
Joep Meijsen
7 maart 2009, 17:32
Dat Turijn-project werd toch voor een groot deel betaald door een sponsor van Amsterdam?
Dat was de andere helft van de regeling inderdaad.
Paul van Heertum
7 maart 2009, 17:35
Als je deze zomer of de volgende zomer zoveel mogelijk NC's probeert te halen heb je in 2013 weer een nieuwe kans, maar alleen dan met meer kans op succes
Abe Brouwer
7 maart 2009, 17:39
Laten we dan maar afwachten wat voor NeCa's er dan gehaald worden in de zomer.
Joep Meijsen
7 maart 2009, 17:42
Als je deze zomer of de volgende zomer zoveel mogelijk NC's probeert te halen heb je in 2013 weer een nieuwe kans, maar alleen dan met meer kans op succes
Ik weet niet zo heel veel af van al die subsidieregelingen, maar ik geloof dat het Nederlandse ijshockey na Turijn is gedegradeerd als sport en dus veel minder in aanmerking komt voor nationale teamsubsidies. Dus dan zou het allemaal van sponsoren moeten komen.
Paul van Heertum
7 maart 2009, 17:50
Als je vanaf nu tot 2012 goede resultaten gaat halen komt het NOC-NSF ook wel weer over de brug
Paul van Heertum
7 maart 2009, 17:50
Laten we dan maar afwachten wat voor NeCa's er dan gehaald worden in de zomer.
Ik verwacht weinig of geen
Abe Brouwer
7 maart 2009, 17:55
Ik verwacht weinig of geen
Dan wordt het niks met de olympische ambities.
Paul van Heertum
7 maart 2009, 17:56
Dan wordt het niks met de olympische ambities.
Zal niet meevallen zonder NC's in elk geval, maar ijshockey in de DivII tegen Turkije, Mexico en Nieuw Zeeland is ook leuk
Abe Brouwer
7 maart 2009, 17:59
Zal niet meevallen zonder NC's in elk geval, maar ijshockey in de DivII tegen Turkije, Mexico en Nieuw Zeeland is ook leuk
Laten we daarom hopen dat Oranje zich kan handhaven in Torun volgende maand.
Iets wat ik wel verwacht trouwens.
Patrick van de Wijgert
8 maart 2009, 21:26
Ik weet niet zo heel veel af van al die subsidieregelingen, maar ik geloof dat het Nederlandse ijshockey na Turijn is gedegradeerd als sport en dus veel minder in aanmerking komt voor nationale teamsubsidies. Dus dan zou het allemaal van sponsoren moeten komen.
Een nieuwe sport, langebaan ijshockey in het leven roepen en je hebt zo een Astatus ;-)
Paul van Heertum
9 maart 2009, 12:21
In de lagere profleagues in de VS(SPHL, IHL en CHL) speelden de volgende Canadezen met een Nederlandse achternaam, stel dat die allemaal een Nederlands paspoort zouden kunnen krijgen en willen spelen in Nederland welke spelers zouden dan een versterking voor het Nederlands team zijn?
Goalie:
Groenstege
Defense
Wiebe
Van Drunen
VanderVeeken
Vellinga
Daryl Moor
T. VanderMeer
Geerlinks
D. Vandermeer
Forwards
Rozendal
Kuster
B. Vandermeer
Jason Visser
Bresser
Geverd
Verder nog spelers zoals Lange, Later, Hand en Bowman wat me geen Nederlandse achternamen lijken te zijn
Geert van der Meulen
9 maart 2009, 13:12
In de lagere profleagues in de VS(SPHL, IHL en CHL) speelden de volgende Canadezen met een Nederlandse achternaam, stel dat die allemaal een Nederlands paspoort zouden kunnen krijgen en willen spelen in Nederland welke spelers zouden dan een versterking voor het Nederlands team zijn?
Goalie:
Groenstege
Defense
Wiebe
Van Drunen
VanderVeeken
Vellinga
Daryl Moor
T. VanderMeer
Geerlinks
D. Vandermeer
Forwards
Rozendal
Kuster
B. Vandermeer
Jason Visser
Bresser
Geverd
Verder nog spelers zoals Lange, Later, Hand en Bowman wat me geen Nederlandse achternamen lijken te zijn
Stel, stel, stel ...
Drumstel, oliestel!
Paul van Heertum
9 maart 2009, 13:15
Hahahahaha
Nu weer serieuze reacties, zonder de goede grappen van Geert dus
Paul van Heertum
9 maart 2009, 16:14
Goal:
Meierdres 1988
Idzenga 1988
Zonneveld 1986
Verdediging:
Bakx 1989
Van Oorschot 1987
Staat 1990
Tummers 1985
Dalhuisen 1989
Wijnen 1988
Forwards
Vd Heuvel 1988
Houkes 1991
Ramoul 1986
Hagemeijer 1988
K. Bruijsten 1987
M. Bruijsten 1989
Turpijn 1988
Van Bentem 1989
Nagtzaam 1990
Brown
Mason
Dit team is op zich nog redelijk jong en heeft toch al best wel veel ervaring op internationaal en op nationaal niveau, zo rond 2012,2013 zijn deze spelers zo tussen de 25 en 28 jaar. Zet er een paar NC's bij, misschien wat oudere spelers en hopelijk wat jongere en het kan best eens een goed team zijn dat tegen promotie aanzit
Joeri Loonen
9 maart 2009, 21:21
Goalie:
Groenstege
Defense
Wiebe
Van Drunen
VanderVeeken
Vellinga
Daryl Moor
T. VanderMeer
Geerlinks
D. Vandermeer
Forwards
Rozendal
Kuster
B. Vandermeer
Jason Visser
Bresser
Geverd
En wie gaat ze betalen tijdens de, let's say, 26-28 ijshockeyloze weken tijdens een jaar? En dit drie jaar lang.
_j-
Paul van Heertum
9 maart 2009, 21:38
2 jaar is lang genoeg en je hoeft ze maar 28 weken per jaar te betalen
Ik denk dat DeSmet, Thomson, Monych, Aucoin, Cierny, TJ Sakaluk en Vincent het ook niet voor een paar pucks doen
Luitzen van der Heide
9 maart 2009, 23:00
2 jaar is lang genoeg en je hoeft ze maar 28 weken per jaar te betalen
Ik denk dat DeSmet, Thomson, Monych, Aucoin, Cierny, TJ Sakaluk en Vincent het ook niet voor een paar pucks doen
Nee, die willen er vast allemaal een bunny bij! :goodman:
Paul van Heertum
21 maart 2009, 11:24
Die bunny hoort bij de secundaire arbeidsvoorwaarden
Stel dat de NIJB deze zomer alle spelers gaan benaderen met een Nederlandse achternaam van geboortejaar 88 die in de CHL speelden dit seizoen, spelers in de CIS speelden, spelers die in het 4e jaar van de NCAA zitten, spelers die op een lager prof niveau in de VS spelen en in Europa spelen.
Dan heb je ongeveer 20 á 30 spelers die een Nederlands paspoort kunnen aanvragen en interesse hebben om in Nederland te spelen.
Als je die lijst dan doorstuurt naar de clubs kunnen ze die gebruiken en naast de mogelijke versterkingen leggen.
Ik denk dat je met dat beleid in elk geval een stuk of 5 NC's kan halen naar Nederland waar in 2012 zeker een stuk of 3 meespelen voor Oranje
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 11:31
Stel dat de NIJB deze zomer alle spelers gaan benaderen met een Nederlandse achternaam van geboortejaar 88 die in de CHL speelden dit seizoen, spelers in de CIS speelden, spelers die in het 4e jaar van de NCAA zitten, spelers die op een lager prof niveau in de VS spelen en in Europa spelen.
Dan heb je ongeveer 20 á 30 spelers die een Nederlands paspoort kunnen aanvragen en interesse hebben om in Nederland te spelen.
Als je die lijst dan doorstuurt naar de clubs kunnen ze die gebruiken en naast de mogelijke versterkingen leggen.
Ik denk dat je met dat beleid in elk geval een stuk of 5 NC's kan halen naar Nederland waar in 2012 zeker een stuk of 3 meespelen voor Oranje
Het lijkt me niet dat dat tot de doelstellingen van de NIJB behoort. Het is geen immigratiebureau!
Paul van Heertum
21 maart 2009, 11:34
Het lijkt me niet dat dat tot de doelstellingen van de NIJB behoort. Het is geen immigratiebureau!
Wel een doelstelling om een zo sterk mogelijk oranje en competitie mogelijk te maken.
NC's helpen daar meer aan mee dan iedere willekeurige Canadees, Tsjech, Duitser of Amerikaan
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 11:39
Wel een doelstelling om een zo sterk mogelijk oranje en competitie mogelijk te maken.
NC's helpen daar meer aan mee dan iedere willekeurige Canadees, Tsjech, Duitser of Amerikaan
ARTIKEL 2: DOEL EN MIDDELEN
1. De bond heeft ten doel haar leden, die zich ten doel stellen het doen beoefenen en het bevorderen van ijshockey in al zijn verschijningsvormen, te verenigen en bij te staan en daarbij onder meer het volgende na te streven:
a. eensgezind naar buiten treden in de richting van nationale en internationale organisaties, die zich met de behartiging van de ijshockeysport bezighouden;
b. haar leden te assisteren teneinde de betekenis van ijshockey voor de maatschappij uit te dragen en hun publieke bekendheid te vergroten;
c. de belangen van haar leden te behartigen.
2. Zij tracht dit doel te bereiken door:
a. aan haar leden faciliteiten te bieden voor het organiseren van evenementen waarbij ijshockey wordt beoefend en het geven van leiding hieraan;
b. haar leden te ondersteunen door het (doen) ontwikkelen en (doen) uitvoeren van beleid op het gebied van ijshockey;
c. het onderhouden van betrekkingen met overheids- en andere instellingen in binnen- en buitenland, die zich bezighouden met de behartiging van ijshockey;
d. het maken van propaganda voor ijshockey;
e. alle overige wettige middelen, die het onder lid 1 genoemde doel kunnen bevorderen, zulks in de ruimste zin.
Het benaderen van zoveel mogelijk NC's is geen taak van de bond. Het is de taak van de bond er voor te zorgen dat ijshockey in Nederland voor iedereen mogelijk is. Geld dat besteed wordt aan invliegen van NC's gaat ten koste van vooral de jeugdontwikkeling.
Ik denk dat als de bond het geld besteed aan jouw plannen, de bijdrage van het NOC/NSF helemaal naar nul zou gaan.
Misschien is het een idee voor de Stichting Eredivisiebelangen.
Joep Meijsen
21 maart 2009, 11:42
Het is de methode die de Italiaanse bond heeft gebruikt in de aanloop naar de Olympische Spelen in Turijn. Advertenties in een aantal ijshockeypublicaties in Canada en de Verenigde Staten, een groot trainingskamp in Toronto en tweejarige contracten bij een club in de Italiaanse competitie om ze speelgerechtigd te krijgen.
Maar zo'n gecentraliseerde aanpak is voor Nederland nog een paar stappen te ver. Laat er eerst maar weer eens een coachingcursus georganiseerd worden.
Abe Brouwer
21 maart 2009, 11:42
Ga eens met Joop Vullers praten.
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 11:44
Het is de methode die de Italiaanse bond heeft gebruikt in de aanloop naar de Olympische Spelen in Turijn. Advertenties in een aantal ijshockeypublicaties in Canada en de Verenigde Staten, een groot trainingskamp in Toronto en tweejarige contracten bij een club in de Italiaanse competitie om ze speelgerechtigd te krijgen.
Maar zo'n gecentraliseerde aanpak is voor Nederland nog een paar stappen te ver. Laat er eerst maar weer eens een coachingcursus georganiseerd worden.
Ik weet niet hoe de Italiaanse bond is georganiseerd en wat haar doelstelling is. Het is in ieder geval niet de doelstelling van de NIJB.
Misschien iets voor de nieuwe stichting voor Eredivisieclubs.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 11:54
Punt 1: De laatste regel heeft er natuurlijk niks mee te maken, het gaat om spelersbudgetten die er toch al zijn. In dat geval is het geen en/en.
Punt 2: Nederland kan ze ook gewoon een 6 maanden contract geven tegen in Nederland gangbare tarieven. Voldoende spelers in de SPHL, CHL, ECHL, CIS of CHL met recht op een Nederlands paspoort(of zelfs Junior A of B zoals bijvoorbeeld Van Schagen en Bruinsma) die interesse hebben in een carriere in Nederland.
Daarna geef je de spelers de kans om nog een jaar te blijven in Nederland. Ik denk dat er best spelers zijn die dan voor Nederland juist omdat ze dan voor Nederland uitkunnen komen.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 12:02
Stienstra - NCAA/UHL/Engeland
Korthuis - SJHL
Van Schagen - SJHL/UHL
Smulders - WOHJL
Kars - CIAU
Groeneveld - Frankrijk
Euverman - PIJHL
Verbruggen - VIJHL
Visser - NCAA/Engeland
Schaafsma - WOIJHL
Als je gaat kijken naar de NC's die nu voor Nederland kunnen uitkomen zie je dat ze voornamelijk uit junior A of B komen, schijnbaar zitten daar al spelers die voor Nederland een versterking zijn voor Oranje en die kwamen echt niet allemaal voor 5000 euro in de maand naar Nederland toe
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 12:07
Hoe kom je nou weer op 5000 euro?
Paul van Heertum
21 maart 2009, 12:17
Hoe kom je nou weer op 5000 euro?
Voorbeeld
Luitzen van der Heide
21 maart 2009, 12:41
Even off-topic.....
Het begint zo langzamerhand vervelend te worden hoe sommige mensen op Paul van Heertum reageren. Ik begrijp best dat je het niet eens wilt zijn of bent met iemand maar om nu op elke slak zout te gaan leggen lijkt mij overdreven.
Ik weet niet of er sprake is van bewust zoeken naar een steen om te werpen is maar het begint wel steeds meer een irritant karaktertrekje te worden.
Uiteraard kun je een gewone vraag stellen en vervolgens daarop ook een normaal antwoordt verwachten maar wat is de feitelijke toegevoegde waarde in de discussie? is de discussie er wel mee gediend of is het slechts bedoeld om iemand weer in een bepaalde hoek te drukken?
Als je van mening bent dat de € 5.000,-- teveel is dan kun je toch ook gewoon aangeven dat het volgens jou een lager bedrag is.
Back on topic............
En overigens € 5.000,-- is wellicht iets teveel maar als je uitgaat van een topspeler die tussen de € 450,-- en € 550,--per week netto heeft dan denk ik al met al dat je mer verzekeringen & kost & inwoning & matriaal & auto en tot slot de brutering van het netto loon inderdaad redelijk dicht in de buurt van de € 5.000,-- kan komen.
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 12:47
Even off-topic.
Wat erg vervelend is dat je in alle discussies steeds weer wordt geconfronteerd met iemand die ongeacht het onderwerp steeds weer zijn stokpaardje gaat berijden.
Of het nou over een scheidsrechter in Duitsland gaat, over de selectie van het NL team etc. etc.
Elke keer komen we weer Nederlandse namen tegen op lijstjes van spelers in elke denkbare competities. Spelers die je nog nooit hebt gezien, niets vanaf weet e.d.
En nu weer even on-topic.
5000 euro per maand, lijkt me dus inderdaad iets voor een professionele organisatie om zoiets op te zetten. Daar moet je de NIJB niet mee belasten, daar moet je de NIJB ook geen financiele risico's voor laten lopen. Het geld wat de NIJB namelijk te besteden heeft komt van alle clubs.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 12:48
Die 5000 euro was gewoon een bedragje om te laten zien dat je echt niet zoveel geld nodig hebt om een NC te halen met een toegevoegde waarde
Ik denk dat vrijwel iedere NC die zijn opleiding heeft afgemaakt in elk geval interesse heeft om in Europa te gaan spelen. Als je die spelers zou benaderen dan heb je er altijd wel een aantal die serieus interesse hebben en in Nederland willen spelen.
Omdat dat soort spelers vaak niet overlopen in de opties tekenen ze voor een haalbaar bedrag waarmee ze in elk geval 7 maanden lang redelijk kunnen leven. Een NC kan bovendien ook nog werken naast het ijshockey.
Als zo'n speler het goed kan je hem voor een 2e jaar terug laten komen voor waarschijnlijk wat meer geld maar daarna is hij wel speelgerechtigd voor Nederland
Ter vergelijking het minimum rookie salaris in de ECHL en CHL is ongeveer 2000 dollar in de maand en een eerste jaar import in de serie A2 verdient ongeveer tussen de 2000 en 3000 euro in de maand, maar ook daar is het aantal plekken maar beperkt.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 12:50
5000 euro per maand, lijkt me dus inderdaad iets voor een professionele organisatie om zoiets op te zetten. Daar moet je de NIJB niet mee belasten, daar moet je de NIJB ook geen financiele risico's voor laten lopen. Het geld wat de NIJB namelijk te besteden heeft komt van alle clubs.
Die 5000 euro was alleen maar om te laten zien dat lang niet al die NC's voor dergelijke bedragen zijn gekomen
Veel spelers kun je gewoon halen voor pak hem beet 1000 - 1500 euro in de maand en dat gaat niet ten koste van Nederlandse spelers omdat je daarvoor geld gebruikt wat gereserveerd wordt voor imports
Paul van Heertum
21 maart 2009, 12:53
Ik lees uit het verhaal van Paul niet dat hij heeft over spelers die per definitie voor het Nederlandse team moeten worden binnen gehaald als het gaat over de relatie naar de € 5.000,-- per maand. Volgens mij -maar hij kan dat uiteraard beter zelf beantworden heeft hij het over spelers die in Nederland kunnen gaan spelen (en vervolgens mogelijk in het Nederlandse team).
Die 5000 euro in de maand was maar een voorzetje, is verder geen serieus bedrag. Het meerendeel van de NC's is die interesse hebben om naar Nederland te komen zijn denk ik gewoon te halen voor een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro in de maand
P.S. Posting is weg schijnbaar
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 12:55
Die 5000 euro was alleen maar om te laten zien dat lang niet al die NC's voor dergelijke bedragen zijn gekomen
Veel spelers kun je gewoon halen voor pak hem beet 1000 - 1500 euro in de maand en dat gaat niet ten koste van Nederlandse spelers omdat je daarvoor geld gebruikt wat gereserveerd wordt voor imports
Jij wilt de bond inschakelen om spelers te benaderen. Je wilt dat de bond actief een rol speelt bij het benaderen van buitenlandse spelers. Dat gaat zowel financieel als organisatorisch ten koste van andere leden van de NIJB.
Moet je neerleggen bij de organisatie die er belang bij heeft, de eredivisieclubs. Daar zit ook het budget waar jij het over hebt.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 12:56
Jij wilt de bond inschakelen om spelers te benaderen. Je wilt dat de bond actief een rol speelt bij het benaderen van buitenlandse spelers. Dat gaat zowel financieel als organisatorisch ten koste van andere leden van de NIJB.
Moet je neerleggen bij de organisatie die er belang bij heeft, de eredivisieclubs. Daar zit ook het budget waar jij het over hebt.
De NIJB heeft ook belang bij een sterk nationaal team. Reken alleen maar al het verschil uit tussen div1 of div2.
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 12:59
De NIJB heeft ook belang bij een sterk nationaal team. Reken alleen maar al het verschil uit tussen div1 of div2.
De NIJB heeft belang bij een sterk nationaal team dat in overeenstemming is met het niveau van ijshockey in Nederland.
Ervaringen uit het verleden hebben aangetoond dat een nationaal team dat niet aansluit bij het 'echte' niveau van Nederlands ijshockey niet bevorderlijk is voor de sport op nationaal niveau.
Luitzen van der Heide
21 maart 2009, 13:02
De NIJB heeft belang bij een sterk nationaal team dat in overeenstemming is met het niveau van ijshockey in Nederland.
Ervaringen uit het verleden hebben aangetoond dat een nationaal team dat niet aansluit bij het 'echte' niveau van Nederlands ijshockey niet bevorderlijk is voor de sport op nationaal niveau.
het Ere-divisie niveau sluit ook niet echt aan bij het werkelijke niveau van Nederland!
Dus die vlieger gaat gewoonweg niet op!
Joeri Loonen
21 maart 2009, 13:07
Hoeveel is dit dan? Zou ik wel eens willen weten.
Gr.
_j-
Luitzen van der Heide
21 maart 2009, 13:07
Die 5000 euro in de maand was maar een voorzetje, is verder geen serieus bedrag. Het meerendeel van de NC's is die interesse hebben om naar Nederland te komen zijn denk ik gewoon te halen voor een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro in de maand
P.S. Posting is weg schijnbaar
Klopt ik heb de posting weggehaald omdat je al had geantwoord! Mijn posting had dus geen toegevoegde waarde meer dacht ik...
Abe Brouwer
21 maart 2009, 13:10
Hoe je het wendt of keert: een sterk presterend Oranje is goed voor het Nederlands ijshockey. Maar voordat het zover is moet er heel veel gebeuren!
Paul van Heertum
21 maart 2009, 13:16
Hoe je het wendt of keert: een sterk presterend Oranje is goed voor het Nederlands ijshockey. Maar voordat het zover is moet er heel veel gebeuren!
Wat zou jij doen?
Paul van Heertum
21 maart 2009, 13:22
Stel dat je klaar bent met je opleiding of klaar bent met junior hockey, je bent tussen de 22 en 25 en je graag profijshockey wil blijven spelen dan heb je pak hem beet de volgende opties
1: Semi profijshockey in NA(IHL, SPHL, UHL, CHL, ECHL)
2: Semi profijshockey in Europa. Mogelijkheden Oberliga, Oostenrijk, 2e divisie in Zweden, Noorwegen, Nederland, Servie, Serie A2, Frankrijk
Het aantal vrije plekken in dat soort leagues is maar beperkt, zeker als er nog wat ploegen weg vallen en het valt niet mee om uberhaubt een contract te verdienen. Wat dat betreft liggen er voor NC's in Nederland extra opties
Luitzen van der Heide
21 maart 2009, 13:25
Daar ben ik het zeker mee eens Abe, ik vind dat de NIJB zeker een groter en ook bepalender aandeel zou moeten krijgen in het gehele Nederlandse IJShockey.
Mijn inziens zou dat bottom-up moeten gebeuren, maar ook zeker andersom (top-down) en dus zouden de Nederlanse teams (te beginnen met de A-selectie) een hogere ontwikkelingsgraad moeten hebben dan het huidige feitelijke niveau.
Dat er dan sprake is van een tussenliggend veld waarbij met name door de inheemse Nederlandse jeugd vooralsnog niet kan worden voldaan aan het daadwerkelijke niveau is wat mij betreft niet erg. Als je bottom-up dan maar zorgt dat de jeugdclubs voldoende worden begeleid en mogelijk zelfs gedwongen om aan bepaalde trainingsnormen te voldoen.
Het probleem zal denkelijk zijn dat daarmee wel erg veel heilige huisjes zullen moeten worden gesloopt en dat zie ik helaas niet zomaar gebeuren.
Abe Brouwer
21 maart 2009, 13:26
Wat zou jij doen?
Zoiets als ze bij het volleybal deden: het bankras-model. Dit allemaal met een buitenlandse toptrainer. Maar behalve geld is daar ook een koerswijziging binnen het NL-ijshockey nodig. Of beide zaken te realiseren zijn is een vraag.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 13:27
Zoiets als ze bij het volleybal deden: het bankras-model. Dit allemaal met een buitenlandse toptrainer. Maar behalve geld is daar ook een koerswijziging binnen het NL-ijshockey nodig. Of beide zaken te realiseren zijn is een vraag.
En hoe zou je het bancras model en de competitie samen laten werken?
P.S. je hebt overigens een mailtje gekregen van mij
Luitzen van der Heide
21 maart 2009, 13:37
Bankras model?
Is dat het model waarbij je spelers van het nationale team uit de competitie haalt en alleen maar internationaal laat spelen?
Zou dat mogelijk zijn in het Nederland van nu, of zou je dan juist een dergelijk team in de competitie laten spelen?
Paul van Heertum
21 maart 2009, 13:47
De enige vorm van een bancras model is denk ik dat je de internationals en neo internationals voor dat het seizoen start en na het seizoen bij elkaar haalt om iedere avond te gaan trainen en om bijvoorbeeld tijdens de internationale breaks 2 wedstrijden in het weekend te plannen
Maar zelfs dan krijg je veel weerstand van de clubs lijkt me en zullen er veel spelers geen interesse in hebben om pak hem beet 50 keer met Oranje te gaan trainen en 10 wedstrijden te spelen voor het WK
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 14:00
Laten we nou eerst maar eens blij zijn met de CTO's die in Nederland worden opgericht. In Eindhoven is plaats voor de ijshockeyers.
Vandaag werd bekend dat Heerenveen de definitieve CTO heeft gekregen. De nieuwe lokatie van Thialf wordt waarschijnlijk bij Sportstad terwijl ook de bouw van een nieuw ijshockeystadion is inbegrepen.
Er wordt samengewerkt met hogescholen in de wijde omgeving. Misschien dat ook in Heerenveen ijshockeyers geplaatst kunnen worden.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:05
Hoe vaak per week gaan die jongens trainen?
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 14:06
Hoe vaak per week gaan die jongens trainen?
www.nijb.nl
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:07
Daar staat het niet
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 14:09
Daar staat het niet
Sjonge!
Naar www.nijb.nl (http://www.nijb.nl), even naar beneden scrollen naar het nieuws van 4 maart over het topsportcentrum in Eindhoven. Alle info over CTO, wat het is en zo.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:18
Meerdere (ijs) trainingen per dag.
Daar kan je nog steeds niet veel mee, maar als dat uitkomt in elk geval voor de 8-9 maanden per jaar dat je op school zit, dan zouden die spelers veel meer ijstijd krijgen als wat ze nu krijgen
Luitzen van der Heide
21 maart 2009, 14:21
Studeren en je ijshockeytalent ontwikkelen, een mooie combinatie !
Aan alle ijshockeyspelers in de categorie U20; U18; U16 en U14.
De Nederlandse IJshockey Bond gaat er alles aan doen om onderwijs te combineren met ijshockey. Een aangepast studierooster met intensieve begeleiding, meerdere trainingen per dag en toch kunnen spelen bij je huidige club. Wonen in ‘n omgeving met meerdere sporttalenten. Goede medische begeleiding, mocht dat nodig zijn.
Het moet allemaal mogelijk worden in Eindhoven,
Samen met de Gemeente Eindhoven, NOC*NSF en diverse onderwijsinstellingen in Eindhoven, onderzoeken we de mogelijkheid om ook jou te laten sporten ……te laten leren……en te laten SCOREN! Vanaf het komende schooljaar is het wellicht al mogelijk. Maar in de maanden april tot en met juni van 2009 zullen er waarschijnlijk al trainingen mogelijk zijn. Met een uitgebreide technische staf, een hele hoop ervaring en nog meer plezier willen we je helpen een kanjer te worden. Schaatsen met een doel, scoren met studie en ijshockey.
Op maandagavond 2 maart zal er een informatiebijeenkomst worden gehouden te Eindhoven. Aanvang 19.30 uur. Noteer het in je agenda en kom ook langs; samen met je ouders / verzorgers.
Stuur een mail naar
info@nijb.nl en geef aan of je op maandagavond 2 maart naar Eindhoven komt en met hoeveel personen. De exacte locatie wordt later bekend gemaakt want dat ligt aan het aantal belangstellenden.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:23
Als er afspraken gemaakt kunnen worden met school en er voldoende geld is dan lijkt me ijstijd niet zo'n probleem.
Ik denk dat normaal gesproken het ijs overdag vrij zal zijn
Abe Brouwer
21 maart 2009, 14:25
Bankras model?
Is dat het model waarbij je spelers van het nationale team uit de competitie haalt en alleen maar internationaal laat spelen?
Zou dat mogelijk zijn in het Nederland van nu, of zou je dan juist een dergelijk team in de competitie laten spelen?
We hadden ooit zoiets in Amsterdam waar bijna heel Oranje speelde. Wat de spanning in de competitie niet echt ten goede bracht.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:26
Heeft iemand de eindstand van dat jaar of jaren?
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 14:28
Heeft iemand de eindstand van dat jaar of jaren?
www.nijb.nl (http://www.nijb.nl)
Standen en dan het gewenste jaar kiezen!
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:32
In 2003-2004 waren de Trappers aan het eind van de eerste periode van game 5 de kampioen, maar aan de stand te zien waren de verschillen wel vrij groot
In 2004/2005 waren de verschillen aan de stand te zien in de bovenste helft in elk geval niet zo groot
1Amstel Tijgers Amsterdam181320343121 - 432Vadeko Flyers Heerenveen181302341120 - 483Ruijters Eaters Geleen181300539107 - 684Emperors Nijmegen18120153781 - 635Diamant Trappers Tilburg18111063583 - 49
Luitzen van der Heide
21 maart 2009, 14:35
Als er afspraken gemaakt kunnen worden met school en er voldoende geld is dan lijkt me ijstijd niet zo'n probleem.
Ik denk dat normaal gesproken het ijs overdag vrij zal zijn
De eerste stap zou in Heerenveen al moeten zijn dat er gedurende het gehele jaar ijs ligt. Dat is nu niet het geval. Hoewel de tijd dat geen ijs aanwezig is per jaar gelukkig steeds korter aan het worden is omdat ook het shorttrack op de ijshockeybaan traint.
Maar het zijn voorzichtige stapjes in een goede richting. de vraag is dan echter weer te stellen doe je dit alleen voor veronderstelde talenten of ga je ook hier uit van een brede opzet.
Gelet op het specifieke karakter -ik lees "hoge scholen" in de posting van Geert- van de info ben ik toch bang dat bijvoorbeeld de jeugd tot ongeveer 16+ alweer buiten de boot vallen. Ik lees namelijk in de term Hoge scholen niet het middelbaar- en beroepsonderwijs. Ik meen echter dat juist de jeugd van 10 tot zeg maar 15 juist een extra of vergelijkbare stimulans nodig heeft.
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:37
Breedtesport lijkt me niet het doel van de CTO maar meer voor de clubs
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 14:42
Ik ga er van uit dat mensen die deel nemen aan een discussie zich op de hoogte stellen wat er speelt. Ik vind het raar dat je opeens op een site van de ijshockeybond niet de gewenste info kunt vinden. Om alles even uit de doeken te doen hier ook nog een keer het artikel over CTO Heerenveen in de Leeuwarder Courant van vandaag.
HEERENVEEN – Het ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport (VWS) heeft Heerenveen efinitief aangewezen als een van de vier nationale Centra voor Topsport en Opleidingen, de zogenaamde CTO’s. Dat bevestigt Tjisse Wallendal, directeur van Sportstad Heerenveen. VWS en
sportkoepel NOC-NSF pompen deze olympische cyclus in totaal €14 miljoen in de vier centra.
Om CTO te worden, heeft Sportstad Heerenveen gekozen voor een brede aanpak, legt Wallendal
uit. ,,We hebben vijf gemeenten om medewerking verzocht.
Leeuwarden, Sneek, Smallingerland, Heerenveen en Groningen ondersteunen ons en dat is cruciaal
geweest. Vooral met betrekking tot onderwijs. Naast het bieden van sportaccommodaties is dat een forse poot.’’
Hiervoor is het instituut Talentacademie Noord-Nederland opgezet. Daarin participeren het basisonderwijs in Heerenveen, het voortgezet onderwijs (SG Sevenwolden in Heerenveen),
mbo (Friesland College in Heerenveen), hbo (Stenden College in Leeuwarden en Hanze-instituut sportstudies in Groningen) en de Rijksuniversiteit Groningen (RuG)
,,Het is de bedoeling van het ministerie dat sporters zich slechts bezig hoeven te houden met sport en dat een CTO zorgt voor alle voorzieningen’’, verklaart Wallendal.
Daarnaast heeft Sportstad, dankzij de samenwerking met zeven sportbonden (voetbal, turnen, schaatsen, zwemmen, beachvolleybal, judo en bobsleeën) aan een andere eis van VWS had voldaan: op medisch gebied zijn de zaken ‘topsportwaardig’ opgezet. Zo komt er een wetenschappelijk instituut voor bewegingstechnieken.
Daarin doen de RuG, het Universitair Medisch Centrum Groningen en de medische bedrijven die al in Sportstad zitten, mee.
Hier wordt ook een medisch centrum voor sportblessures en revalidatie aan gekoppeld. Wallendal zegt het vooral met voor de toekomst - de gedachten gaan al uit naar 2028 - belangrijk te vinden dat Heerenveen het CTO-schap heeft binnengehaald.
,,We willen graag dat we straks de sportidolen op onze eigen campus hebben rondlopen. Met het oog op de nieuwbouw van Thialf en de verbouw van het voetbalstadion is het van essentieel belang
dat wij het topsportcentrum in het noorden zijn en blijven.’’
Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:43
Dus geen ijshockey in Heerenveen?
Geert van der Meulen
21 maart 2009, 14:49
Dus geen ijshockey in Heerenveen?
Nu nog niet in elk geval, dat zit nu in Eindhoven.
De vestiging van de ijsbaan en ijshockeyhal bij Sportstad Heerenveen (informatie daarover kun je vinden op internet) zou natuurlijk ooit in de toekomst best eens kunnen betekenen dat ook ijshockey een plek in Heerenveen kan vinden.
Misschien wordt ijshockey nog wel eens een big hit bij de Nederlandse jeugd!
Joeri Loonen
21 maart 2009, 17:39
Paul,
Misschien heb je hem over het hoofd gezien maar zou je mijn vraag aangaande hoe groot het verschil tussen div1 en div2 is nog kunnen beantwoorden? Ik ben hier namelijk benieuwd naar.
Indien mogelijk zou je dan ook grofweg de bedragen kunnen categoriseren?
bijv.
sponsorgeld: x
publiek: y
subsidie: z
etc.
Bij voorbaat dank,
_J-
Paul van Heertum
21 maart 2009, 18:24
Geen idee, maar je zal financieel vast niet beter worden van degradatie
Geert van der Meulen
22 maart 2009, 11:19
Geen idee, maar je zal financieel vast niet beter worden van degradatie
Het zou toch leuk zijn om te weten hoeveel. Pas dan kun je toch oordelen welke investeringen de moeite waard zijn.
Misschien kun je het toch ergens achterhalen?
Abe Brouwer
22 maart 2009, 11:37
Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat je een vergoeding krijgt van de IIHF die afhankelijk is van de divisie waar je speelt? Dus hoe hoger je speelt hoe meer geld van de IIHF?
In hoeverre je als bond sponsors kan trekken lijkt mij ook afhankelijk van het niveau. Ik vraag me wel eens af in hoeverre de NIJB sponsors kan aantrekken in de A-groep. Al moet je er dan eerst bij afvragen in hoeverre de wedstrijden van Oranje op tv komen. Wat dat betreft vraag ik me ook af of het verschil in sponsorbijdragen wat uitmaakt als je div1 of div2 speelt.
Paul van Heertum
22 maart 2009, 11:54
Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat je een vergoeding krijgt van de IIHF die afhankelijk is van de divisie waar je speelt? Dus hoe hoger je speelt hoe meer geld van de IIHF?
In hoeverre je als bond sponsors kan trekken lijkt mij ook afhankelijk van het niveau. Ik vraag me wel eens af in hoeverre de NIJB sponsors kan aantrekken in de A-groep. Al moet je er dan eerst bij afvragen in hoeverre de wedstrijden van Oranje op tv komen. Wat dat betreft vraag ik me ook af of het verschil in sponsorbijdragen wat uitmaakt als je div1 of div2 speelt.
Het bedrag dat je krijgt hangt inderdaad samen met welke divisie speelt
Stel dat je pak hem beet tegen Canada of Rusland speelt, dan komt daar echt wel veel aandacht bij vrij
Geert van der Meulen
22 maart 2009, 12:02
Het bedrag dat je krijgt hangt inderdaad samen met welke divisie speelt
Stel dat je pak hem beet tegen Canada of Rusland speelt, dan komt daar echt wel veel aandacht bij vrij
Als het zo is dat dat bedrag afhankelijk is van de divisie waarin je speelt moet dat toch ook voor jou te achterhalen zijn?
Tegen Canada of Rusland? Daar gaat het hier niet over, dat is voor Nederlands hockey niet een reële gedachte.
Paul van Heertum
22 maart 2009, 12:19
Als het zo is dat dat bedrag afhankelijk is van de divisie waarin je speelt moet dat toch ook voor jou te achterhalen zijn?
Tegen Canada of Rusland? Daar gaat het hier niet over, dat is voor Nederlands hockey niet een reële gedachte.
Nee, kan ik niet. Jij wel gelukkig
Abe Brouwer
22 maart 2009, 12:47
Laten we eens gek doen. Ik weet het, het is totaal onrealistich maar toch.
Stel Oranje wordt volgende maand eerste in Torun en promoveert. Dan mag Oranje in de A-groep spelen en speelt het volgend jaar op het WK in Duitsland.
Wat zouden dan de gevolgen zijn? Meer media-aandacht? Wedstrijden van Oranje op tv al dan niet live? Meer sponsors?
Paul van Heertum
22 maart 2009, 13:20
NOS die de rechten koopt en de meeste wedstrijden van Oranje worden live uitgezonden
Hogere afdracht van de IIHF
Oefenwedstrijden in eigen land tegen A groep landen
Uitnodiging voor een groot internationaal toernooi
Meer sponsors
Meer mediaaandacht
Meer interesse van NC's om in Nederland te gaan spelen
Meer interesse voor de Nederlandse competitie
Meer jeugdleden
Betere tegenstand, meer aandacht waardoor spelers makkelijker in het buitenland terecht kunnen
Joeri Loonen
22 maart 2009, 16:01
Volgens mij is de jaarlijkse IIHF afdracht gerelateerd aan de positie op de World Ranking en niet zozeer aan de divisie waarin je speelt. Moest Nederland onverhoopt promoveren dan stijt het niet naar plaats 16 en de inkomstenstijging is zodoende dus ook minder.
Waaruit maak jij op dat de afdracht afkomstig is vanuit het niveau waarop een land acteert Paul? Je verkondigde dit nogal stellig namelijk.
Daarnaast is er natuurlijk ook de kostenkant. Een WK Div 1 in China zal meer kosten dan een WK Div 2 in België. Om maar te zwijgen van alle kosten dat deelname aan een A-WK in Canada met zich meeneemt (incl. voorbereiding).
Of de NOS zomaar de rechten zou kopen van het A-WK betwijfel ik. In deze tijden is de pot met publiek geld niet onuitputtelijk. Als men zou moeten kiezen tussen de Champions League of het A-Wk dan denk ik dat men voor het eerste gaat. Er zijn tal van sporten te noemen waarbij NL op A-niveau meedoet en waarvan de NOS niet de rechten heeft gekocht dus ook hier trek ik je stelligheid in twijfel.
Oefenwedstrijden in eigen land tegen A-landen is zeker een mogelijkheid dan, mits er ijstijd beschikbaar is. Maar doorgaans kosten dit soort wedstrijden meer geld dan ze opleveren (evenals het organiseren van een WK-toernooi in eigen land), dus dit lijkt me geen pluspunt.
Uitnodigingen voor internationale toernooien (B-toernooien aangezien de top 8 niet wacht op wedstrijden tegen NL) zullen ook meer kosten dan ze opleveren in financiele zin.
Het feit dat er eventueel meer spelers in het buitenland terecht kunnen is goed voor het niveau van die spelers maar houdt tevens een devaluatie van de eigen competitie in.
Er zitten naar mijn mening dus zeker een boel haken en ogen aan. Beter gestructureerd naar de top dan een plotselinge onverwachtse promotie. Momenteel is het ijshockey in Nederland in al haar facetten nog niet toe aan zo'n grote stap.
_j-
Paul van Heertum
22 maart 2009, 16:48
Er zijn tal van sporten te noemen waarbij NL op A-niveau meedoet en waarvan de NOS niet de rechten heeft gekocht dus ook hier trek ik je stelligheid in twijfel.
Zoals?
Oefenwedstrijden in eigen land tegen A-landen is zeker een mogelijkheid dan, mits er ijstijd beschikbaar is. Maar doorgaans kosten dit soort wedstrijden meer geld dan ze opleveren (evenals het organiseren van een WK-toernooi in eigen land), dus dit lijkt me geen pluspunt.
Kan me niet voorstellen dat pak hem beet een oefeninterland tegen pak hem beet Duitsland of Zwitserland niet financieel interessanter is dan een tegen Belgie
Joeri Loonen
22 maart 2009, 17:03
Alvorens met allerlei tegenvragen te komen zou het ook prettig zijn als je antwoordt op de vragen die aan jou gesteld worden. Geregeld stel je van alles te weten maar als dan om de bron gevraagd wordt blijft het antwoord schuldig of weet je het niet. Dat komt de discussie niet altijd ten goede, terwijl de informatie voor sommigen best interessant en/of relevant is.
on to your questions:
voorbeelden van sporten waarbij het A-wk niet rechtstreeks of integraal worden uitgezonden:
bijv. Badminton, Cricket (kwalificatie), Dammen, Handbal, Kanoën, Rugby,
@ financieel interessantere wedstrijden.
Ik weet niet waarom je nu plotseling een vergelijking maakt tussen wedstrijden tegen Zwitserland en België qua financiën. Ik heb dit nooit vergeleken laat staan beweerd dat het een meer of minder oplevert dan het ander. Ik gaf alleen aan dat dergelijke oefenwedstrijden doorgaans meer kosten dan ze opleveren.
_j-
Abe Brouwer
22 maart 2009, 17:10
Mijn ervaring is dat op oefenwedstrijden vrijwel geen publiek op afkomt. Ben ooit eens bij Nederland-Belgie geweest in zowel Den Bosch en Eindhoven met slechts handjevol publiek waarvan de meesten uit Belgie kwamen. Duitsland lijkt me wel aantrekkelijk aangezien er veel Duitse fans zullen komen maar de Duitse bond zal ook een flink bedrag vragen. Of Nederland-Zwitserland veel publiek trekt? Ik betwijfel het. Probleem is gewoon dat de gemiddelde Nederlander vrijwel geen ijshockeyer kent, laat staan buitenlandse ijshockeyers in Europa. Dus komen op dat soort wedstrijden alleen ijshockeyfans af. Verder moet je je afvragen hoeveel zin landen als Zwitserland en Duitsland hebben om tegen Oranje te spelen.
Paul van Heertum
22 maart 2009, 17:59
Alvorens met allerlei tegenvragen te komen zou het ook prettig zijn als je antwoordt op de vragen die aan jou gesteld worden. Geregeld stel je van alles te weten maar als dan om de bron gevraagd wordt blijft het antwoord schuldig of weet je het niet. Dat komt de discussie niet altijd ten goede, terwijl de informatie voor sommigen best interessant en/of relevant is.
Omdat ik er niet zo van hou om alles te herhalen
Badminton, Cricket (kwalificatie), Dammen, Handbal, Kanoën, Rugby
Ik werk niet bij de NOS maar ik zie regelmatig badminton en handbal vandaag voorbij komen(vandaag nog bijvooreeld)
Bij Cricket en Rugby speelt Nederland niet op een hoog niveau
Dammen is geen sport en Kanoen bestaat eens per 4 jaar
Ik weet niet waarom je nu plotseling een vergelijking maakt tussen wedstrijden tegen Zwitserland en België qua financiën. Ik heb dit nooit vergeleken laat staan beweerd dat het een meer of minder oplevert dan het ander. Ik gaf alleen aan dat dergelijke oefenwedstrijden doorgaans meer kosten dan ze opleveren.
Misschien komt dat wel omdat Nederland doordat ze div1 spelen geen grote tegenstanders naar Nederland kunnen halen
Joeri Loonen
22 maart 2009, 18:30
Paul,
Ik heb de hele thread nog eens van voor af aan gelezen en ik kan nergens iets vinden waarin een bron wordt aangegeven waarin staat dat de afdracht van de IIHF afhankelijk is van de divisie waarin je speelt.
Zou je dit toch nog even kunnen aangeven? Zoveel moeite is dat toch niet?
Misschien dat iemand anders het kan doen als hij/zij het kan vinden. Ik ben hier oprecht ge?nteresseerd in.
_j-
Paul van Heertum
22 maart 2009, 18:32
Paul,
Ik heb de hele thread nog eens van voor af aan gelezen en ik kan nergens iets vinden waarin een bron wordt aangegeven waarin staat dat de afdracht van de IIHF afhankelijk is van de divisie waarin je speelt.
Zou je dit toch nog even kunnen aangeven? Zoveel moeite is dat toch niet?
Misschien dat iemand anders het kan doen als hij/zij het kan vinden. Ik ben hier oprecht ge?nteresseerd in.
_j-
Ik heb daar al mijn antwoord opgegeven
Joeri Loonen
22 maart 2009, 18:34
Badminton, Cricket (kwalificatie), Dammen, Handbal, Kanoën, Rugby
Ik werk niet bij de NOS maar ik zie regelmatig badminton en handbal vandaag voorbij komen(vandaag nog bijvooreeld)
Bij Cricket en Rugby speelt Nederland niet op een hoog niveau
Dammen is geen sport en Kanoen bestaat eens per 4 jaar
We hadden het over uitzendrechten van wereldkampioenschappen. Volgens mij heb je vandaag geen WK-beelden bij de NOS voorbij zien komen. Maar nogmaals, correct me if I'm wrong.
Zowel bij cricket als bij rugby speelt Nederland kwalificatie wedstrijden voor het WK waarin het soms ook tegen A-landen uitkomt. Deze zijn dan doorgaans niet rechtstreeks of integraal te bezichtigen op de NOS.
Dammen staat zowel nationaal als internationaal geregistreerd bij de Sport Federaties, dus geldt als sport. Dat jij het misschien geen sport vindt is een ander verhaal, maar zeg dat dan. Als liefhebber van wettelijke regelgeving en feiten moet je dit toch weten en aanvaarden.
Als je even op internet zoekt kan je lezen dat het WK-kano niet eens per 4 jaar is maar elk jaar. Laten we de discussie op feiten berusten en niet op onjuistheden.
_j-
Joeri Loonen
22 maart 2009, 18:36
Ik heb daar al mijn antwoord opgegeven
Het is al goed Paul. Laat allemaal maar zitten. Ik probeer hier gewoon op een normale volwassen manier een discussie te voeren die je nota bene zelf bent aangegaan. Als je verder elke medewerking weigert dan zijn we klaar wat mij betreft.
PS. Je hoeft hier niet op te antwoorden dat je dit verder ook prima vindt. Zonde van het herhalen ten slotte.
_j-
Paul van Heertum
22 maart 2009, 18:47
Het is al goed Paul. Laat allemaal maar zitten. Ik probeer hier gewoon op een normale volwassen manier een discussie te voeren die je nota bene zelf bent aangegaan. Als je verder elke medewerking weigert dan zijn we klaar wat mij betreft.
PS. Je hoeft hier niet op te antwoorden dat je dit verder ook prima vindt. Zonde van het herhalen ten slotte.
_j-
Ik heb al geantwoord
Geert van der Meulen
22 maart 2009, 18:49
[...]
Paul van Heertum
22 maart 2009, 18:51
We hadden het over uitzendrechten van wereldkampioenschappen. Volgens mij heb je vandaag geen WK-beelden bij de NOS voorbij zien komen. Maar nogmaals, correct me if I'm wrong.
EK kwalificatie Handbal
Zowel bij cricket als bij rugby speelt Nederland kwalificatie wedstrijden voor het WK waarin het soms ook tegen A-landen uitkomt. Deze zijn dan doorgaans niet rechtstreeks of integraal te bezichtigen op de NOS.
Kwalificatiewedstrijden is geen A-WK. Voor het rugby is als Nederland er in 2011 in NZ bij is
Dammen staat zowel nationaal als internationaal geregistreerd bij de Sport Federaties, dus geldt als sport. Dat jij het misschien geen sport vindt is een ander verhaal, maar zeg dat dan. Als liefhebber van wettelijke regelgeving en feiten moet je dit toch weten en aanvaarden.
Interessante kijksport ook
Als je even op internet zoekt kan je lezen dat het WK-kano niet eens per 4 jaar is maar elk jaar. Laten we de discussie op feiten berusten en niet op onjuistheden.
Kanovaren bestaat alleen tijdens de OS. Terecht dus dat de NOS geen aandacht besteed aan het WK
Geert van der Meulen
22 maart 2009, 18:55
[...]
Rob Donkers
23 maart 2009, 06:05
_j-
beste Joeri
Paul wil helemaal niet ingaan op jou vraag
hij zit hier alleen maar om te kloten
zoals altijd
Rob
Paul van Heertum
23 maart 2009, 11:11
Bedankt voor het denken voor mij
Paul van Heertum
5 september 2009, 23:57
Even een kickje
Beuker 105 2. Bundesliga
Kuiper: 170 wedstrijden AHL, 1 seizoen in Finland en 1 in Oostenrijk
Ik weet dat Kuiper en Elfring bijgetekend hebben bij hun oude club, maar hebben nog meer van deze spelers bijgetekend?
Ik begrijp overigens ook niet waarom met name clubs met een klein budget niet actief spelers met een EU pas gaan werven die graag in Nederland willen werken of studeren, lijkt me stukken makkelijker dan heel het IND traject doorgaan en de kans dat zo´n speler blijft is ook groter. Als hij ook nog eens een Nederands paspoort heeft is de kans dat hij een 2e jaar blijft helemaal groot
Paul van Heertum
29 september 2009, 02:48
Weet iemand al wat meer?
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=117051
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=62139
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=17182
NC´s?
Rene Kropholler
29 september 2009, 18:54
Weet iemand al wat meer?
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=117051
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=62139
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=17182
NC´s?
Ik zou zegen stuur ze een email
Paul van Heertum
29 september 2009, 18:55
Je hebt de mails vast voor mij toch?
Geert van der Meulen
29 september 2009, 19:53
Je hebt de mails vast voor mij toch?
GregH@ebc.ca
Lutz@saskatoon_rebel.ca
Yarema@rogers.com
Piet de Kort
29 september 2009, 20:29
GregH@ebc.ca
Lutz@saskatoon_rebel.ca
Yarema@rogers.com
Jij kent ook iedereen, he Geert! ::thumbsup::
Geert van der Meulen
29 september 2009, 21:16
Jij kent ook iedereen, he Geert! ::thumbsup::
Als ik in Canada ben ga ik altijd even langs Piet!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.