PDA

View Full Version : Centraal Voetbal Topic

Pagina's : [1] 2 3 4

Eric van der Putten
1 november 2008, 23:24
Pietje! Gefelciteerd hoor. Ajax staat op een gedeelde eerste plaats!

Paul van Heertum
1 november 2008, 23:25
Ajax wordt toch geen kampioen

Eric van der Putten
1 november 2008, 23:26
Ajax wordt toch geen kampioen

Niet te hard roepen Paul, want het wordt weer eens tijd dat ze het worden...

Paul van Heertum
1 november 2008, 23:49
Van mij mogen ze nooit meer aan de beurt komen

Abe Brouwer
2 november 2008, 09:17
Zaterdag waren er domme rode kaarten voor 2 landgenoten in het buitenland:
Bij Energie Cottbus-Schalke 04 kreeg Orlando Engelaar rood omdat hij iets minder fraais riep naar de assistent-scheidsrechter.
Bij Stoke City-Arsenal kreeg Robin Van Persie rood omdat hij de keeper van Stoke City omver kegelde.

Abe Brouwer
12 november 2008, 21:04
Volendam uit altijd lastig :Bonk3:

Hans Maertzdorff
12 november 2008, 21:08
Volendam uit altijd lastig :Bonk3:

Pietje, proficiat met het uit de beker gekegeld worden van het allemachtige Ajakkes door het nietige Volendam, hahahahahahahahahahahahahaha

Paul van Heertum
12 november 2008, 21:12
Feest op de Dijk, ik wou dat ik er was :)

Met deze regels zou voetbal veel beter zijn

1: Oude buitenspelregel weer invoeren, niet hinderlijk buitenspel bestaat dus niet meer
2: Overtredingen in het strafschopgebied, altijd pingel. Verdedigers moeten maar leren zonder handen te verdedigen
3: Goal van 8 bij 3 meter, de spelers zijn in de laatste 100 jaar ongeveer 15 á 20 centimeter groter geworden, als je bijvoorbeeld Gomes ziet springen weet je dat de goal te laag is.
4: 11 wisselspelers op de bank, 7 wissels per team, geen wissels in de laatste 10 minuten om spelbederf tegen te gaan
5: Ieder team mag 25 spelers registeren voor alle competities, daarvan moeten er 8 minimaal 3 jaar bij de club gespeeld hebben voor de 18e verjaardag
6: Ieder team mag 10 spelers per geboortejaar van 8 tot 18 jaar registeren, deze spelers zijn speelgerechtigd als eigen jeugd als ze minimaal 3 jaar als minderjarige bij die club gespeeld hebben
7: Een TV break per helft(ben ik geen voorstander van maar is denk ik niet te voorkomen)

Emile Joosten
12 november 2008, 23:43
En vooral gaan spelen met zuivere speeltijd. Wat een ellende dat vallen en blijven liggen, vertragen enz.enz. Verschrikkelijke sport. En vanavond twee wedstrijden gezien waar op het einde spelers bij een hoekvlag spelers van de bal af proberen te houden. Bah, bah, driewerf BAH!!

Freek Joosten
13 november 2008, 09:26
Feest op de Dijk, ik wou dat ik er was :)

Met deze regels zou voetbal veel beter zijn

1: Oude buitenspelregel weer invoeren, niet hinderlijk buitenspel bestaat dus niet meer
2: Overtredingen in het strafschopgebied, altijd pingel. Verdedigers moeten maar leren zonder handen te verdedigen
3: Goal van 8 bij 3 meter, de spelers zijn in de laatste 100 jaar ongeveer 15 á 20 centimeter groter geworden, als je bijvoorbeeld Gomes ziet springen weet je dat de goal te laag is.
4: 11 wisselspelers op de bank, 7 wissels per team, geen wissels in de laatste 10 minuten om spelbederf tegen te gaan
5: Ieder team mag 25 spelers registeren voor alle competities, daarvan moeten er 8 minimaal 3 jaar bij de club gespeeld hebben voor de 18e verjaardag
6: Ieder team mag 10 spelers per geboortejaar van 8 tot 18 jaar registeren, deze spelers zijn speelgerechtigd als eigen jeugd als ze minimaal 3 jaar als minderjarige bij die club gespeeld hebben
7: Een TV break per helft(ben ik geen voorstander van maar is denk ik niet te voorkomen)

Buitenspel moet gewoon afgeschaft worden. Wat een zeikregel is dat zeg.
Punt twee is in principe (op een enkele vrije trap na - wat idd onzin is) al zo, alhoewel het in de praktijk vaak anders is en er niet vaak wordt gefloten.
Punt drie lijkt me overbodig, alhoewel het het overwegen waard is.
Punt vier is wel een aardige, alhoewel onbeperkt wisselen ook interessant zou kunnen zijn.
Punt vijf en zes lijken me overbodig, en punt zeven moeten we uitstellen zolang het kan!

Verder uiteraard zuivere speeltijd. Dan is het afgelopen met blijven liggen, tijdrekken bij doeltrappen en wisselen om tijd te winnen. Gewoon 2x30 minuten zuivere tijd, dat is normaal gesproken ongeveer drie kwartier.

Was de FIFA maar niet zo conservatief!

Paul van Heertum
13 november 2008, 14:15
1: Buitenspel is geen zeikregel en het zorgt voor aanvallend voetbal, als je buitenspel zou afschaffen zou het aantal goals ver omlaag gaan.

Als je wil zien hoe de oude buitenspel regel werkte moet je maar gaan kijken naar het grote Milan onder Sacchi, het Ajax van Van Gaal of het Nederlands elftal in 1998 onder Hiddink

2: Wanneer vind je een overtreding geen pingel?

3: Het zou zeker tot meer goals leiden. Een topkeeper is nu eigenlijk altijd groter dan 1,90. Dat was 15 jaar geleden bijvoorbeeld echt niet zo. Met een keeper van 1.90 is 8 bij 3 niet te groot en keepers moeten ook meer op de lijn blijven staan wat leidt tot meer aanvallend spel

4: Onbeperkt wisselen lijkt me persoonlijk niets, maar ik zou wel graag zien dat er meer wisselmogelijkheden zijn. Als het niet loopt zie ik liever wat andere spelers dan naar het gekneus te blijven kijken

5 en 6: Door punt 5 en 6 in te voeren creeer je een gelijk speelveld en dwing je clubs om in de jeugd te investeren. Kinderhandel zou je daarmee ook bijna uitsluiten

Ik ben geen voorstander van zuivere speeltijd omdat het gewoon 2x45 minuten is, als je de sport opnieuw zou moeten uitvinden zou ik wel naar zuivere speeltijd gaan. Ik zou wel scheidsrechters opdracht geven gewoon vaker de klok stil laten zetten

Piet de Kort
13 november 2008, 14:54
1: Buitenspel is geen zeikregel en het zorgt voor aanvallend voetbal, als je buitenspel zou afschaffen zou het aantal goals ver omlaag gaan.

Buitenspel is een wel zeikregel zolang er niet met tv-beelden gewerkt word. Je kunt als grensrechter niet zien bij vertrek van de bal of iemand achter of voor de laatste speler staat.
Dus afschaffen en heel vlug.
Als 1e bij de jeugdteams!
Die hanteren vlaggers van de clubs zelf! 0,0 opjectief!! :Bonk3:

Jasper Maassen
13 november 2008, 15:47
Pietje, proficiat met het uit de beker gekegeld worden van het allemachtige Ajakkes door het nietige Volendam, hahahahahahahahahahahahahaha

Was een draak van een wedstrijd zeg! Maar Hans, wacht nou eerst maar eens vanavond af, want als Feyenoord ook verliest lacht Piet 3x zo hard. Niet dat ik verwacht dat Feyenoord gaat verliezen, maar toch.

Overigens gefeliciteerd met het voorlopig uit de degradatiezone zijn ;)

Piet de Kort
13 november 2008, 16:12
Was een draak van een wedstrijd zeg! Maar Hans, wacht nou eerst maar eens vanavond af, want als Feyenoord ook verliest lacht Piet 3x zo hard. Niet dat ik verwacht dat Feyenoord gaat verliezen, maar toch.

Overigens gefeliciteerd met het voorlopig uit de degradatiezone zijn ;)

Als ik dan durf te lachen Jasper, is Hanssie weer over de "kruik"!!!
Gelukkig kan AFC AJAX zich nu richten op het KAMPIOENSCHAP! Domme doordeweekse bekerwedstrijden zijn nu voorbij! :goodman:

Paul van Heertum
13 november 2008, 16:25
Buitenspel is een wel zeikregel zolang er niet met tv-beelden gewerkt word. Je kunt als grensrechter niet zien bij vertrek van de bal of iemand achter of voor de laatste speler staat.
Dus afschaffen en heel vlug.
Als 1e bij de jeugdteams!
Die hanteren vlaggers van de clubs zelf! 0,0 opjectief!! :Bonk3:

Het is wel te zien en pak hem beet 95% van de beslissingen van een goede flagenist is juist, bovendien hoort het bij het voetbal

Freek Joosten
14 november 2008, 06:50
Hooligans horen helaas ook bij het voetbal, net als schwalbes en tijdrekken. Dan maar niets aan doen?

Zoals Piet al zegt, zeker bij jeugd, maar ook bij amateurs, is deze regel zeer lastig te handhaven.

Abe Brouwer
16 november 2008, 14:57
Duidelijke zege van Ajax op PSV! Haalt Huub Stevens de kerst in Eindhoven?

Piet de Kort
17 november 2008, 10:27
Duidelijke zege van Ajax op PSV! Haalt Huub Stevens de kerst in Eindhoven?

Duidelijker kan het niet, Abe!!! 4-1!!! Een heel mooi weekend was het voor mij! Jammer dat er weinig PiSVee supporters hier aanwezig zijn!

Stevens heeft vooruitgang gezien!!!
Een bod van de Eindhovense club op Vermeer, Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen; Enoh, Lindgren, Emanuelson, Kennedy, Suarez, Rommedahl,
Vonk, Silva, Sulejmani, Gabri, Leonardo, Sno en Schilder zal wel snel volgen! ::wavetowel::::cheerleader::::happy::

Emile Joosten
17 november 2008, 13:08
We hebben wel lang op 'n reactie moeten wachten Piet!!!!
Heb, by the way, Hansie ook nog niet gehoord!

Jordy Rutten
17 november 2008, 13:11
Duidelijker kan het niet, Abe!!! 4-1!!! Een heel mooi weekend was het voor mij! Jammer dat er weinig PiSVee supporters hier aanwezig zijn!

Neuh. Ik denk dat hier meer PSV supporters aanwezig zijn dan jij in de gaten hebt.

Maar we horen jou hier alleen op het moment dat ajax een keer gewonnen heeft. Die PSV'ers hanteren nu dezelfde tactiek...

Owja: Ik heb ook grote sympathie voor PSV. Maar mijn club blijft VVV Venlo.::limburg::

Piet de Kort
17 november 2008, 14:20
Owja: Ik heb ook grote sympathie voor PSV. Maar mijn club blijft VVV Venlo.::limburg::

Goh, je kiest altijd andere clubs dan ik!! Heel vreemd! :Bonk3:Maar indien je nog wil nagenieten:

http://www.ajax.tv/index.php?item=cat&type=new&vid=3106

Abe Brouwer
28 november 2008, 19:37
Dit weekend gratis te zien op Discovery Channel: 3 eredivisie wedstrijden live van de zender eredivisie live.

vrijdag 28 november 20.45 FC Groningen-AZ
zaterdag 29 novenber 20.45 SC Heerenveen-PSV
zondag 30 november 12.30 Ajax-FC Utrecht

Paul van Heertum
28 november 2008, 22:31
Leuke wedstrijden

Weet iemand hoeveel abo´s er zijn verkocht?

Abe Brouwer
28 november 2008, 22:55
Leuke wedstrijden

Weet iemand hoeveel abo´s er zijn verkocht?

Iets van 200.000 volgens Voetbal International.

Paul van Heertum
28 november 2008, 23:21
Valt me nog geen eens tegen. Denk wel dat er daardoor clubs in de problemen gaan komen want veel geld zal het vast niet opleveren

Jasper Maassen
29 november 2008, 11:26
Valt me nog geen eens tegen. Denk wel dat er daardoor clubs in de problemen gaan komen want veel geld zal het vast niet opleveren

Vandaar waarschijnlijk deze actie met Discovery, zodat ze meer abonnementen verkopen... Slimme actie, maa het blijkt weer eens dat mensen niet gaan betalen voor dit soort zenders.

Paul van Heertum
29 november 2008, 14:13
Moet je maar zorgen voor een beter product. Voor het zelfde geld kan je de Spaanse, Engelse, Franse, Italiaanse, Portugese, Scotse en Braziliaanse competitie kijken

Gert van Kuyk
29 november 2008, 18:22
Moet je maar zorgen voor een beter product. Voor het zelfde geld kan je de Spaanse, Engelse, Franse, Italiaanse, Portugese, Scotse en Braziliaanse competitie kijken

Inderdaad bij sport 1.
En daar zie je over het algemeen beter voetbal dan uit de ere-divisie.....

Abe Brouwer
29 november 2008, 19:26
Eredivisie Live moet na 3 seizoenen minstens 1 miljoen leden hebben om te overleven.

Gert van Kuyk
29 november 2008, 19:41
Eredivisie Live moet na 3 seizoenen minstens 1 miljoen leden hebben om te overleven.

Zal niet meevallen denk ik.
Daar lijkt mijn het nivo niet hoog genoeg voor .

Abe Brouwer
29 november 2008, 20:25
Zal niet meevallen denk ik.
Daar lijkt mijn het nivo niet hoog genoeg voor .

Ik zou het een wonder vinden als het lukt. En als het niet lukt dan hebben de eredivisieclubs een heel groot probleem..............

Paul van Heertum
29 november 2008, 20:38
De eerste divisieclubs nog meer

Huub Penners
29 november 2008, 20:59
Goed voor het ijshockey ?

Abe Brouwer
29 november 2008, 21:16
Goed voor het ijshockey ?

Minder geld voor het voetbal zal de populariteit van ijshockey niet vergroten.

Lou-Ann Bartels
29 november 2008, 22:59
Dacht ik morgen lekker op de bank naar de live wedstrijd van Ajax te gaan kijken...
Word ik net uitgenodigd om mee naar de ArenA te gaan...
Jippie, nog beter!!...:):)::thumbsup::::magic::

Paul van Heertum
30 november 2008, 00:16
De ArenA is het enige stadion ter wereld dat niet leuker en beter is dan voor de TV te zitten

Veel plezier :)

Theo Appelhof
3 december 2008, 20:33
Nec wint van Spartak Moskou met 2-1.

Of dat goed genoeg is om nog een kans te maken door te gaan naar de volgende ronde weet ik niet.

Maar wel mooi van die gasten dat ze dit resultaat hebben gehaald.

Het is zelfs de eerste Europese Uit overwinning van Nec,in deze groepsfase.

Groetjes Theo.

Paul van Heertum
3 december 2008, 21:00
Konijn naar Real voor 20 miljoen en mogelijk 27 miljoen

Theo Appelhof
3 december 2008, 21:03
Nec wint van Spartak Moskou met 2-1.

Of dat goed genoeg is om nog een kans te maken door te gaan naar de volgende ronde weet ik niet.

Maar wel mooi van die gasten dat ze dit resultaat hebben gehaald.

Het is zelfs de eerste Europese Uit overwinning van Nec,in deze groepsfase.

Groetjes Theo.
Volgens de info van de site van NEC hebben ze kwalificatie totaal in eigen hand.

Maar dan moeten ze de wedstrijd Thuis tegen Udinese wel winnen.

Groetjes Theo.

Jasper Maassen
3 december 2008, 22:17
Konijn naar Real voor 20 miljoen en mogelijk 27 miljoen

Weer lekker subtiel. Kan die jongen er iets aan doen dat zijn tanden misschien iets groter zijn dan gemiddeld? Hij kan wel goed voetballen, gaat niet voor niks voor 27 miljoen naar Real met een salaris van 4 miljoen...

Jasper Maassen
3 december 2008, 22:18
Volgens de info van de site van NEC hebben ze kwalificatie totaal in eigen hand.

Maar dan moeten ze de wedstrijd Thuis tegen Udinese wel winnen.

Groetjes Theo.

Klopt. Knappe prestatie van NEC! Twente is nu ook lekker bezig, hoewel het zojuist 2-1 is geworden. Prachtige goal van Perez overigens!

Paul van Heertum
4 december 2008, 07:28
Die bal van Perez had een beetje 2e klasse keeper gepakt

Jasper Maassen
4 december 2008, 13:54
Die bal van Perez had een beetje 2e klasse keeper gepakt

De stuit erin maakt het extra lastig. De actie die eraan vooraf ging was in ieder geval prachtig.

Stefan Bouma
4 december 2008, 14:02
Ga weg man, die bal is gewoon goed ingeschoten. En nee, ben geen Twente supporter. Maar zo strak in de hoek, met net als wat Jasper zei, een stuit erin. Bijna onhoudbaar!

Paul van Heertum
4 december 2008, 14:43
Is gewoon een fout van de keeper. Beetje keeper pakt die gewoon

Jasper Maassen
4 december 2008, 14:55
Is gewoon een fout van de keeper. Beetje keeper pakt die gewoon

Sorry hoor, maar dit is gewoon een goed ingeschoten bal. Heb hem nogmaals bekeken en de stuit zit echt precies op het goede moment. De keeper kan er nog aankomen, maar meer ook niet. Neuer is echt geen Busquets ofzo.

Paul van Heertum
4 december 2008, 14:59
Nee, maar ook geen bundesliga niveau.

Pak jij een puck ook niet die vlak voor je ketst?

Jasper Maassen
4 december 2008, 15:03
Nee, maar ook geen bundesliga niveau.

Pak jij een puck ook niet die vlak voor je ketst?

Het verschil met een puck die stuitert is dat een ijshockeydoel niet van het formaat is dat ik naar een stuiterende puck moet duiken. Ik kan mijn hele lichaam erachter zetten, dat kan Neuer niet, omdat hij moet duiken naar de bal.

Paul van Heertum
4 december 2008, 15:06
Hij kon ook de stuit eruit halen door een stap naar voren te doen.

Die bal is goed ingeschoten maar bij een betere keeper gaat hij er niet in en er zijn vele betere keepers dan Neurer

Jasper Maassen
4 december 2008, 15:50
Hij kon ook de stuit eruit halen door een stap naar voren te doen.

Die bal is goed ingeschoten maar bij een betere keeper gaat hij er niet in en er zijn vele betere keepers dan Neurer

Als hij een stap naar voren zou doen, zou hij pas later kunnen duiken en daardoor alsnog te laat zijn.

Paul van Heertum
4 december 2008, 16:13
Anticiperen heet zoiets Jasper, goede keepers kunnen dat en die kunnen ook zien dat hij onmogelijk in de rechter hoek kan. Een stap schuin links naar voren is dan voldoende om zo´n schot te stoppen. Als hij een stap naar links had gedaan had hij voldoende aan een stap en kon die bal er niet.

Aan de lichaamstaal van Neurer is ook goed te zien hoe hij er zelf over denkt

Ik las net overigens dat Schuster heeft gezegd dat Konijn een kloon is van Van Basten, ik mag toch hopen dat ie dat niet gezegd heeft

Abe Brouwer
7 december 2008, 17:01
Het gaat van kwaad tot erger met Feyenoord.

Michael van Opstal
7 december 2008, 18:05
Die verwende spelertjes van Feyenoord zouden al hebben gestemd over GJ Verbeek vooral over zijn vermeende iets te hoge trainingsintensiviteit. Ze moeten nu namelijk van 9:00 t/m 16:00 op het stadion zijn om bijv 2 x per dag te trainen (voorheen 1 x) en daarnaast nog andere trainingen te volgen onder andere de veel besproken krachttraining...

Moet niet gekker worden. Zijn echt een stel verwende gastjes geworden....

O ja, de stemming was dat 4/5 van de spelersgroep vond dat GJV wel mocht vertrekken van ze.
Kan me niet aan de indruk ontrekken dat het die paar jonge talenten zijn die juist voor GJV hebben gestemd.
Zie verder op :
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/2737908/__Spelers_peilen_mening_over_Verbeek__.html

Paul van Heertum
7 december 2008, 18:56
Hij heeft gewoon de resultaten niet mee. Het is maar goed dat de resultaten niet beter zullen worden met een nieuwe coach en dat Feyenoord geen geld heeft

Hoe speelde Cvitanich vandaag?

Michael van Opstal
7 december 2008, 23:39
Sorry hoor, maar dit is gewoon een goed ingeschoten bal. Heb hem nogmaals bekeken en de stuit zit echt precies op het goede moment. De keeper kan er nog aankomen, maar meer ook niet. Neuer is echt geen Busquets ofzo.

Nou Jasper zelf assistent trainer Mulder zei net dat de bal houdbaar was oftewel een foutje van de keeper. :-)

Paul van Heertum
7 december 2008, 23:40
Reactie van de keeper in kwestie zegt ook al genoeg

Remco Bambacht
8 december 2008, 08:51
Hij heeft gewoon de resultaten niet mee. Het is maar goed dat de resultaten niet beter zullen worden met een nieuwe coach en dat Feyenoord geen geld heeft

Hoe speelde Cvitanich vandaag?

Cvitanich was rampzalig, net als de rest van Ajax. Er zit helemaal niks in. Zegt al genoeg dat een middelmatig spelertje als Lindgren aanvoerder is. De enige die opvalt is Suarez. Er zijn een hoop irritante voetballers maar deze jongen spant de kroon. Duikelen, kaarten vragen en zeuren is 60% van zijn inspanningen.

Paul van Heertum
8 december 2008, 09:44
Helaas dat ie in die andere 40% altijd veel briljante dingen doet.

Cvitanich is overigens een veel betere 9 voor Ajax dan Huntelaar, maar dat duurt nog wel effe

Jasper Maassen
8 december 2008, 10:53
Nou Jasper zelf assistent trainer Mulder zei net dat de bal houdbaar was oftewel een foutje van de keeper. :-)

Ok, Mulder heeft meer verstand van voetbal dan ik. Wat ik zei was dat ik het een mooie goal vond en dat de goal geen fout was van de keeper. Het feit dat dat wellicht wel het geval is, doet nog niets af aan de schoonheid van de goal...

Chéval van den Bos
8 december 2008, 12:19
Gewoon een super gemikt en verassend ingeschoten goal!

Die keeper had nooit (op dat moment, perez rug naar de goal... verdediger op zn lip) op een schot gerekend en daarom was ie gewoon te laat in de hoek.. tenminste, dat is mijn mening!

Michael van Opstal
8 december 2008, 18:18
Ok, Mulder heeft meer verstand van voetbal dan ik. Wat ik zei was dat ik het een mooie goal vond en dat de goal geen fout was van de keeper. Het feit dat dat wellicht wel het geval is, doet nog niets af aan de schoonheid van de goal...

Dan zijn we het daar over eens Jasper dat het een supergoal was.

Theo Appelhof
18 december 2008, 23:00
Dankzij een 2-0 overwinning op Udinese gaat NEC door in de UEFA Cup.

Groetjes Theo.

Paul van Heertum
19 december 2008, 02:35
Knappe prestatie van Mario en zijn boys, hopelijk komen ze nog een ronde door. Nederland kan de punten hard gebruiken

Abe Brouwer
14 januari 2009, 17:28
AD en Telegraaf melden dat Gertjan Verbeek het voor gezien houdt bij Feyenoord.

Jordy Rutten
14 januari 2009, 17:40

Tsja. Er is iets chronisch mis in Rotterdam. Jaar na jaar proberen ze een nieuwe coach. Iedere nieuwe coach daar, treed met dezelfde ambities aan. Maar ze verprutsen het keer op keer.
Ik denk dat men in de voetbalwereld ook maar eens spelers moet gaan bekritiseren. Bij slechte resultaten, is het de coach die er al eerste uitvliegt. Maar vaak ligt het puur aan wat er op het veld staat.

http://www.vi.nl/NieuwsItem/FeyenoordVerbreektSamenwerkingMetVerbeek.htm

Paul van Heertum
14 januari 2009, 18:29
Dat heb je als je voor 4 jaar een coach aanstelt die er niks van kan en die een beker won omdat Van Hooijdonk er vanuit zijn eigen kleedkamer ballen inschoot

Hans Maertzdorff
14 januari 2009, 18:37

En Bosz en Janssen ook al pleite, grote schoonmaak, werd tijd, vooral Bosz.

Paul van Heertum
14 januari 2009, 18:39
Als Been er nu instapt kan hij wel alle macht naar zich toetrekken, maar zelfs dan is het twijfelachtig of er uberhaubt geld vrij komt en met alleen de jeugd ga je geen resultaten halen

Abe Brouwer
1 februari 2009, 16:57
AZ kampioen?

Mark Schellekens
1 februari 2009, 17:03
AZ kampioen?Als er geen gekke dingen gebeuren wel.

Michael Schoenmakers
1 februari 2009, 20:15
YouTube - Grensrechter krijgt beuk

in engeland krijg je hier dus een levenslang stadion verbod voor in nederland 1 jaar te triest voor woorden.

Paul van Heertum
1 februari 2009, 20:45
Bij PSV volgens mij 5 jaar, levenslang stadionverbod lijkt me juridisch niet haalbaar en ook niet uitvoerbaar

Abe Brouwer
1 februari 2009, 20:49
Iemand nog die Ajax-fan gezien na afloop van Ajax-SC Heerenveen? :grin:

Paul van Heertum
1 februari 2009, 20:51
Drugs is slecht voor je

Hans Maertzdorff
1 februari 2009, 21:52
Drugs is slecht voor je

Volgens mij zit jij daar onder,loser wat je bent.

Paul van Heertum
1 februari 2009, 22:03
Bedankt voor de nuttige ontopic reactie

Geert van der Meulen
1 februari 2009, 22:04
Een betere sfeer begint bij jezelf

Prima, begin maar!

Piet de Kort
1 februari 2009, 22:05
Iemand nog die Ajax-fan gezien na afloop van Ajax-SC Heerenveen?

Ja ikke! En gelijk had ie wel! Ik wil ook een 3e ster op het ajax shirt!:grin:

Paul van Heertum
1 februari 2009, 22:08
Dat het nog maar lang mag duren voordat die derde ster er komt

Paul van Heertum
1 februari 2009, 22:15
Nog iemand die denkt dat Sullemani 16 miljoen is en het waard was om de eigen markt te verpesten?

Piet de Kort
1 februari 2009, 22:17
Nog iemand die denkt dat Sullemani 16 miljoen is en het waard was om de eigen markt te verpesten?

Welke markt? In het buitenland levert hij nog meer geld op! Investeren, Paul! :goodman:

P.s. Hij heet Miralem Sulejmani!

Gert van Kuyk
1 februari 2009, 22:25
Ja ikke! En gelijk had ie wel! Ik wil ook een 3e ster op het ajax shirt!:grin:

Zal er ook dit seizoen niet van komen Pietje...:Bonk3:

Paul van Heertum
1 februari 2009, 22:27
Welke markt? In het buitenland levert hij nog meer geld op! Investeren, Paul! :goodman:

P.s. Hij heet Miralem Sulejmani!

De markt waar Ajax 80 á 90% van de spelers uit haalt

Sulejmani kopen is overigens niet investeren maar geld weg gooien

Piet de Kort
1 februari 2009, 22:31

Dat vindt jij! Ajax blijkbaar niet! En aangezien jij helemaal niets te vertelllen hebt aldaar, mag jij vinden wat jij wilt maar ...............! :Bonk3:

Piet de Kort
1 februari 2009, 22:32
Zal er ook dit seizoen niet van komen Pietje...:Bonk3:

Nog 14 wedstrijden, Gertje! Het seizoen is nog lang! :goodman:

Hans Maertzdorff
1 februari 2009, 22:32

pfffffffffffffffffffffffff, hampeleman, pffffffffffffffffffffff

Paul van Heertum
1 februari 2009, 22:38
Dat vindt jij! Ajax blijkbaar niet! En aangezien jij helemaal niets te vertelllen hebt aldaar, mag jij vinden wat jij wilt maar ...............! :Bonk3:

Hopelijk blijven er nog lang incompetente mensen aan de macht in 020

Ook zo tevreden over Sno, Oleguer en Aissati?

Abe Brouwer
1 februari 2009, 22:41
Dom van Ajax om een fortuin te betalen voor Sulejmani. Men had hem ooit voor een fooi kunnen halen maar men vond het risico zogenaamd te groot. Heerenveen nam dat risico wel en was zo slim om hem met vette winst aan Ajax te verkopen. Probleem is dat Ajax dat soort spelers niet op tijd scout. Zie ook Suarez, voor 1 miljoen gekocht door Groningen en later moest Ajax de hoofdprijs betalen. Ajax is niet slim bezig geweest de laatste jaren!

Piet de Kort
1 februari 2009, 22:42
Hopelijk blijven er nog lang incompetente mensen aan de macht in 020

Ook zo tevreden over Sno, Oleguer en Aissati?

Hoe kun je tevreden zijn over Aissati? Die jongen heeft pech (blessure) gehad. De overige 2 vallen mij wel tegen.
Helaas zie je dat in heel Nederland. Ook bij de diverse topclubs lopen spelers rond waar je veel meer van verwacht! Tja, het zij zo! :goodman:

Paul van Heertum
1 februari 2009, 22:45
Dom van Ajax om een fortuin te betalen voor Sulejmani. Men had hem ooit voor een fooi kunnen halen maar men vond het risico zogenaamd te groot. Heerenveen nam dat risico wel en was zo slim om hem met vette winst aan Ajax te verkopen. Probleem is dat Ajax dat soort spelers niet op tijd scout. Zie ook Suarez, voor 1 miljoen gekocht door Groningen en later moest Ajax de hoofdprijs betalen. Ajax is niet slim bezig geweest de laatste jaren!

Het is niet alleen dat hij het niet waard is maar ze ze hebben door Huntelaar, Suarez, Sulley hun eigen markt zo verpest dat ze Elia niet meer voor 6-8 kunnen halen maar minimaal met 12-14 moeten kopen.

Bayern in Duitsland doet dat in een vergelijkbare situatie bijvoorbeeld anders

Piet de Kort
1 februari 2009, 22:50
Het is niet alleen dat hij het niet waard is maar ze ze hebben door Huntelaar, Suarez, Sulley hun eigen markt zo verpest dat ze Elia niet meer voor 6-8 kunnen halen maar minimaal met 12-14 moeten kopen.

Bayern in Duitsland doet dat in een vergelijkbare situatie bijvoorbeeld anders

Dan kopen ze hem toch niet! Zo goed is meneer Elia nou ook weer niet! :Bonk3:

Abe Brouwer
1 februari 2009, 22:55

Elia hadden ze al in het vizier toen hij nog bij ADO Den Haag speelde.

Paul van Heertum
1 februari 2009, 23:10
Ja en ze hadden hem zelfs in de jeugdopleiding.

Maar doordat ze zo asociaal veel betaalden voor Sulley is het nu voor Ajax bijna onmogelijk om versterkingen uit de Nederlandse competitie te halen.

Nog afgezien van het feit dat Sulley geen 16 miljoen waard is en dit seizoen nauwelijks iets heeft laten zien

Paul van Heertum
1 februari 2009, 23:11

De Elia van Twente is voor Ajax een versterking en verder ook voor iedere ploeg in Nederland

Piet de Kort
1 februari 2009, 23:14
De Elia van Twente is voor Ajax een versterking en verder ook voor iedere ploeg in Nederland

Ja inderdaad, wat was hij goed vandaag! Ik heb van hem genoten! :Bonk3::Bonk3::Bonk3:

Paul van Heertum
1 februari 2009, 23:20
Ja inderdaad, wat was hij goed vandaag! Ik heb van hem genoten! :Bonk3::Bonk3::Bonk3:

Je basseert je mening dus op een wedstrijd

Is goed jongen

Piet de Kort
1 februari 2009, 23:24
Je basseert je mening dus op een wedstrijd

Is goed jongen

Jij blijkbaar ook! Als Miralem Sulejmani er 2 in knalt (NEC), hoor ik jou ook niet! Nu wel dus en blijkbaar na de verloren wedstrijd tegen Friezeveen! :goodman:

Paul van Heertum
2 februari 2009, 03:12
Jij blijkbaar ook! Als Miralem Sulejmani er 2 in knalt (NEC), hoor ik jou ook niet! Nu wel dus en blijkbaar na de verloren wedstrijd tegen Friezeveen! :goodman:

Ik vroeg tot nu toe, dus sinds 1 juli 2008

Paul van Heertum
2 februari 2009, 19:11
PSV verhuurt in de laatste paar dagen Manco, Cassio, Reis en Wuytens, hopelijk komen ze sterker terug voor volgend seizoen

Cornelis de Heij
2 februari 2009, 20:55

Elia is een goede voetballer,alles wat uit Den Haag komt is goed.

PSV-ADO DENHAAG 2-3.

gr nelis

Peet van Raak
5 februari 2009, 14:59

Popov ook niet, Abe, als je dit leest:

Heerenveen-verdediger Goran Popov is afgelopen zaterdagnacht door de politie aangehouden in het centrum van Heerenveen. De Macedoniër zat achter het stuur met een glaasje te veel op, en reed daarnaast met twee lekke banden tegen het verkeer in. De 24-jarige back speelde eerder op de avond nog negentig minuten mee in het gewonnen duel met Ajax, in de Amsterdam Arena. Klaarblijkelijk reden voor de Oost-Europeaan om na afloop eens goed de bloemetjes buiten te zetten.

Het is volgens Omrop Fryslân nog onduidelijk of Popov zich voor de rechtbank zal moeten verantwoorden. Wel moet hij verplicht een cursus (Educatieve Maatregel Alcohol) gaan volgen tegen het gebruik van alcohol in het verkeer.

Piet de Kort
5 februari 2009, 23:22
PSV-ADO DENHAAG 2-3.

gr nelis

Je zat er dichtij met je voorspelling, CorNelis? :goodman:::happy::::proost::

Emile Joosten
6 februari 2009, 00:09
Je zat er dichtij met je voorspelling, CorNelis? :goodman:::happy::::proost::

Het werden geen 5 maar 6 doelpunten, scheelt er maar één!

Jordy Rutten
6 februari 2009, 12:53
Wat vinden jullie trouwens van het hele Fc Limburg-verhaal?

Ik als VVV-supporter vind het allemaal geschikt daar in het zuiden...

Eerst had de KNVB een plan geopperd waarin VVV, MVV, Fortuna en Roda 1 club zouden vormen.
Toen bleek Limburg ineens groter dan verwacht en lag Venlo te ver weg.
Hier in Noord Limburg was daar ook totaal geen behoefte aan.

Toen viel MVV ook ineens af.

En nou blijft alleen de Mijnstreek over.

Dat Roda JC verdwijnt vind ik geweldig. Een sfeerloze, lage, niet-Limburgse, ajax-achtige, saaie rotclub.

Van Fortuna vind ik het wel erg jammer. Ik heb Fortuna Sittard altijd wel gemogen. Beetje jammer van de erbarmerlijke toeschouwersaantallen daar. Maar voor de rest altijd wel een leuke club geweest.

Wat vinden jullie?

Michael Schoenmakers
6 februari 2009, 13:15

Eerst had de KNVB een plan geopperd waarin VVV, MVV, Fortuna en Roda 1 club zouden vormen.

Dat Roda JC verdwijnt vind ik geweldig. Een sfeerloze, lage, niet-Limburgse, ajax-achtige, saaie rotclub.

Van Fortuna vind ik het wel erg jammer. Ik heb Fortuna Sittard altijd wel gemogen. Beetje jammer van de erbarmerlijke toeschouwersaantallen daar. Maar voor de rest altijd wel een leuke club geweest.

Wat vinden jullie?

Het is jammer voor de clubs dat ze samen gaan maar ja nood breekt wetten.
Ik vind de naam FC Limburg alleen erg slecht gekozen.
MVV en VVV dan idd? Het is net of dat de nieuwe FC de nationale ploeg is van heel Limburg.

Jordy Rutten
6 februari 2009, 13:27
Ik vind de naam FC Limburg alleen erg slecht gekozen.
MVV en VVV dan idd? Het is net of dat de nieuwe FC de nationale ploeg is van heel Limburg.

Toen de plannen nog de drie clubs omvatten (mvv, roda en Fortuna) had VVV al bekend gemaakt het niet te pikken mocht de fusieclub de naam FC Limburg krijgen.

Zo leek het alsof er maar 1 topclub in Limburg zou zijn.
Dat is ook zo, maar die ene topclub is VVV...

Ik heb zo een vermoeden dat die ruzie over de naam alleen maar verder op zal laaien. Zeker nu MVV niet mee doet. Die hebben waarschijnlijk dezelfde plannen als VVV.

En aangezien Maastricht ook Zuid Limburg is, valt de naam FC Zuid-Limburg ook al af.
Ik vermoed dat het FC Mijnstreek wordt ofzo...

Mij lijkt dat mensen erg graag gebieden over 1 kam scheren.

Fortuna en Roda verkeren beide in zwaar financiëel weer. Dan denken de mensen van boven de rivieren meteen: Fuseren, dezelfde provincie, dus dat maakt verder toch niet uit.

Toen Volendam in zwaar weer verkeerde, opperde niemand fusieplannnen over inlijving bij Ajax.

Den Haag en Rotterdam liggen op een steenworpafstand van elkaar. Maar toen ADO financiële problemen had, dacht er geen hond aan een fusie met Feyenoord.

Waarom dan wel nu er 2 Limburgse clubs in nood verkeren?

Paul van Heertum
6 februari 2009, 16:00
Volendam en Ajax zijn beide dan ook geen fusieclubs

Heeft de recessie overigens al toegeslagen in het voetbal?

Ik zelf denk van wel, in Europa hebben alleen City, Real en Tottenham serieus geinvesteerd en bij Real was het om 2 geblesseerde spelers te vervangen en Tottenham kocht 2 spelers terug die ze een half jaar voor meer geld verkochten

Vrijwel alle andere clubs deden alleen een paar kleine transfers of huurden spelers

Jack Mulders
6 februari 2009, 18:12

Wat vinden jullie?

Ik heb vroeger in de Baandert jaren een seizoenskaart gehad in het Sittardse.
Ik vind het niet alleen de schuld van Fortuna,dat men het niet red.
Als je ziet hoeveel vertraging de afbouw van het stadion en eromheen heeft gehad.
Vorige week zijn eindelijk na 8 jaren de vergunningen uitgegeven voor de afbouw.
AH wilde daar een XL filiaal vestigen van maar liefst 5000 vierkante meter, door het hele gesodemieter met de gemeente hebben ook hun en andere ondernemers besloten om er van af te zien.

Sinds de Baandert weg is , is de ziel van Fortuna weg, eerst lag het gewoonweg midden in de stad, nu ligt het stadion ergens in de verte zielloos alleen.

Ik sta qua mening in het midden, het zou me wel wat doen als er geen voetbalclub meer is op het eerste divisie nivo in Sittard.
Eindelijk zag je de club een beetje uit een zeer diep dal klimmen, komen ze dan juist met dit nieuws naar buiten.
Ik weet zeker dat de KNVB er een dikke vinger in de pap heeft, na Fortuna mogen zich nog een 5tal steden zich zorgen gaan maken.
Wat me wel erg stoort, eerst wordt er geopperd dat de begroting richting de 30 miljoen zal gaan, nu wil men met 15 Miljoen starten als begroting, ook hierdoor wordt je niet groter als bijv Ado Den Haag, terwijl men wel het Heerenveen van het zuiden wil worden.

Ik vind er tot nu toe nog erg weining visie naar buiten gebracht, misschien als ze dit hadden , waren de fans ook meer begripvol.

In Brabant liggen ook vele clubs op een aantal km van mekaar, daar is toch ook geen FC Brabant.

Abe Brouwer
7 februari 2009, 12:36

Ajax heeft zijn seizoenkaart ingetrokken.

Abe Brouwer
8 februari 2009, 14:55
Hoe lang blijft Marco Van Basten nog trainer bij Ajax? Het gaat van kwaad tot erger.........:Bonk3:

Cornelis de Heij
8 februari 2009, 21:23
Ado Den Haag is weer aardig een oor aan genaaid,ook bij het voetbal blijft het een moeilijk geval met die scheidrechters,want nu halen ze ook al uit Belgie en die zijn nog slechter dan de Nederlandse.
Maar goed dan moet het aanstanden zaterdag maar gebeuren tegen de Graafschap.

gr nelis

Jordy Rutten
8 februari 2009, 22:08
Bij Marco in de leer geweest, Cornelis?

http://94.100.113.125/185800001-185850000/185831001-185831100/185831040_2_43R-.jpeg

Owjah.

Vites Ernep 4-1 020 Schwalbekoningen

Heerlijk!
Volgend jaar gaat de strijd om de koppositie in de Jupiler League tussen 010 en 020!

Cornelis de Heij
8 februari 2009, 22:25
Bij Marco in de leer geweest, Cornelis?

http://94.100.113.125/185800001-185850000/185831001-185831100/185831040_2_43R-.jpeg

Owjah.

Vites Ernep 4-1 020 Schwalbekoningen

Heerlijk!
Volgend jaar gaat de strijd om de koppositie in de Jupiler League tussen 010 en 020!

Wie is dat nu weer Marco.

gr nelis

Abe Brouwer
8 februari 2009, 22:31
Wie is dat nu weer Marco.

gr nelis

Marco Borsato?

Paul van Heertum
19 februari 2009, 20:26
Gaat Ajax er nog wat van maken?

Remco Bambacht
19 februari 2009, 21:06
Gaat Ajax er nog wat van maken?

Denk het niet. Urby doet weer mee...Forza Fiorentina :)

Paul van Heertum
19 februari 2009, 22:03
Ajax speelt lang niet slecht en je grote vriend Urby ook niet

Remco Bambacht
19 februari 2009, 22:10
Ajax speelt lang niet slecht en je grote vriend Urby ook niet

Nou, ik heb hem toch al zeker vier keer gevaarlijk balverlies zien veroorzaken.

Paul van Heertum
19 februari 2009, 22:11
Denk dat het mijn zijn assist weer redelijk in eenwicht houdt denk je niet?

Remco Bambacht
19 februari 2009, 22:15
Denk dat het mijn zijn assist weer redelijk in eenwicht houdt denk je niet?

Nou....vooruit dan maar. Twente is ook indrukwekkend bezig trouwens!

Paul van Heertum
19 februari 2009, 22:16
Zover als ik weet is dat nergens te zien helaas.

Lekker gespeeld van Gila

Jeroen Pilon
19 februari 2009, 22:36
Twente is/was te zien op RTV Oost voor zover ik weet. De meeste mensen met digitale televisie kunnen die zender ontvangen.

Piet de Kort
19 februari 2009, 22:45
Denk het niet. Urby doet weer mee...Forza Fiorentina :)

Jammer Remco! Fiorentina - AFC AJAX 0-1 ::happy::::happy::::happy:::drinkers:

Etienne Henrichs
19 februari 2009, 23:35
Nederlandse clubs waren geweldig :D met in het bijzonder Ajax natuurlijk:mrgreen:::coolrockon:::drinkers: ::happy::

Piet de Kort
20 februari 2009, 09:08
Nederlandse clubs waren geweldig :D met in het bijzonder Ajax natuurlijk:mrgreen:::coolrockon:::drinkers:

Inderdaad, Etienne! Met sprankelend en wervelend voetbal werd de makkelijke 0-1 overwinning in Italië behaald. ::happy::

Remco Bambacht
20 februari 2009, 09:39
Jammer Remco! Fiorentina - AFC AJAX 0-1

Komt wel goed in de ArenA. Ik gok op een eigen goal van Vermaelen!

Abe Brouwer
20 februari 2009, 11:13
De voetballiefhebber met digitale tv komt flink aan zijn trekken de komende tijd: men kan namelijk tot 2 maart gratis Sport1 kijken met veel voetbal uit de buitenlandse topcompetities. Vanavond de revierderby tussen Schalke 04 en Borussia Dortmund.

Paul van Heertum
14 maart 2009, 22:56
Op Sport1 is het nu een heel groot spektakel

Paul van Heertum
21 maart 2009, 14:04
Halfjaarcijfers: Ajax boekt nettowinst van 5,5 miljoen euro
Datum: 20-mrt-2009 19:32

Over de eerste zes maanden van het boekjaar 2008/2009 noteert Ajax een winst van 5,5 miljoen euro. De zwarte cijfers zijn hoofdzakelijk te danken aan de verkoop van Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid. Het saldo vergoedingssommen bedraagt 9,3 miljoen euro positief in vergelijking met dezelfde periode in 2007. Het operationele resultaat is 2,3 miljoen euro negatief.

De netto omzet van Ajax in de eerste helft van het boekjaar steeg met 11,8 procent naar 35,4 miljoen euro. Het eigen vermogen bedraagt 71,1 miljoen euro. De post ‘lonen, salarissen en sociale lasten’ nam met 400.000 euro toe tot twintig miljoen euro. (MA)

Ik ben niet in de cijfers gedoken maar 6% verlies op je omzet is niet bepaald gezond te noemen, maar gelukkig kunnen ze Suarez van de zomer weer voor een miljoen of 15-20 verkopen, kunnen ze daar weer wat gaten mee vullen

Verder weet ik niet precies hoe Ajax boekt, maar in het 2e half jaar zullen er wel voornamelijk kosten komen en weinig inkomsten(althans als je transfers niet mee telt)

Michael Schoenmakers
25 maart 2009, 10:22
KNVB kijkt naar samenvoeging met Belgische competitie

Uitgegeven:25 maart 2009 06:51Laatst gewijzigd:25 maart 2009 06:52
AMSTERDAM - Een voetbalcompetitie waarin Nederlandse en Belgische clubs het tegen elkaar opnemen. De KNVB staat er voor open en laat een onderzoek doen naar de mogelijkheden.

http://media.nu.nl/m/m1cz4v6aati9.jpg
Michael van Praag, voorzitter van de bond, zei woensdag op BNR Nieuwsradio dat er een onderzoek moet komen naar een eventuele samensmelting.
"Dit idee is altijd weggehoond op basis van emoties. Er is nooit echt gekeken naar de mogelijkheden die samenvoeging biedt", aldus de oud-voorzitter van Ajax.

Freek Joosten
25 maart 2009, 11:24
Het zou de competitie sterker maken denk ik, maar ik zou het wel jammer vinden als straks Club Brugge Europa in zou gaan in de plek van welke willekeurige andere Nederlandse club dan ook.

Joep Meijsen
25 maart 2009, 11:26
Misschien kunnen we de Coupe der Lage Landen verkopen aan de KNVB.

Jasper Maassen
25 maart 2009, 11:32
Het zou de competitie sterker maken denk ik, maar ik zou het wel jammer vinden als straks Club Brugge Europa in zou gaan in de plek van welke willekeurige andere Nederlandse club dan ook.

Ik denk dat de Nederlandse clubs die Europees voetbal kunnen halen op dit moment niet wakker hoeven te liggen van de Belgische clubs. Daarnaast denk ik dat de plaatsen van Nederland en België bij elkaar opgeteld zullen worden oid. Er zullen niet ineens plaatsen gaan verdwijnen of opgevuld worden door andere landen...

Michael Schoenmakers
25 maart 2009, 11:33

Ik zie er echt geen toegevoegde waarde in maar goed.
Het voetbal ligt qua nivo volgens mij een stukje lager dan in nederland.
en er zullen dan ook teams moeten degraderen ander heb je een competitie met 30 clubs. Of ze moeten net als bij ijshockey 2 wedstrijden afwerken per week.

Abe Brouwer
25 maart 2009, 17:40
Het Belgisch voetbal loopt flink achter op het Nederlands voetbal. Voor het Nederlands voetbal is het dus geen verbetering.

Ro Herregraven
25 maart 2009, 17:52
Het Belgisch voetbal loopt flink achter op het Nederlands voetbal. Voor het Nederlands voetbal is het dus geen verbetering.

Ik denk dat de topclubs in Nederland wellicht meerwaarde zien in het scenario dat wedstrijden tegen Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik, Racing Genk en AA Gent meer mensen naar het stadion trekken dan wedstrijden tegen Volendam, De Graafschap, Heracles, Sparta en Roda JC.

Wanneer je de onderste 9 teams van de hudiige ranglijst vervangt door de bovenste helft van de Belgische competitie, levert dat misschien niet een kwalitatieve verbetering op van de competitie, maar is de competitie wel winstgevender (wellicht, ik roep ook maar wat).

De onderste helft van de ranglijst zal er waarschijnlijk niets in zien, want die zullen een niveau lager moeten gaan spelen, en ik denk niet dat die zitten te wachten op KV Kortrijk, FCV Dender, Roeselare en Tubeke.

Overall gezein is het wel zo dat een sterkere BeNe-liga zowel het Nederlands als het Belgisch clubniveau naar een hoger plan kan (met de nadruk op kan) trekken.

Remco Bambacht
5 april 2009, 17:31
Wat een heerlijke dag! Willem II - NAC 2-0 :)
Wat een geweldig seizoen:

thuis gewonnen van Ajakkes
thuis gewonnen van Feyenoord
thuis en uit gewonnen van NAC

Ik ga me nu bezatten!

Piet de Kort
5 april 2009, 22:31
Wat een heerlijke dag! Willem II - NAC 2-0 :)
Wat een geweldig seizoen:

thuis gewonnen van Ajakkes
thuis gewonnen van Feyenoord
thuis en uit gewonnen van NAC

Ik ga me nu bezatten!

1 glaasje malt bier lijkt mij voor jou voldoende, Remco! ::wavetowel::::thumbsup::

P.s. Zorg dat Alphons blijft trainen op het nemen van pingels! ::happy::

Jordy Rutten
19 april 2009, 17:21
http://atdhe.net/live-tv-6410.html

Tussenstand 3-1!

Deze VVV'er moedigt PSV eens aan vandaag.:)

Abe Brouwer
19 april 2009, 17:31
AZ krijgt de kampioenschaal uitgereikt in de Amsterdam Arena volgende week. Zien ze in Amsterdam toch nog eens de kampioenschaal.

Abe Brouwer
19 april 2009, 17:46
Inmiddels 4-1 voor PSV..................

Jordy Rutten
19 april 2009, 18:00
5-1.

En weer een jaar zonder kampioenschap voor de hoofstad.

Heerlijk is dit.

Theo Appelhof
19 april 2009, 18:31
5-1.

En weer een jaar zonder kampioenschap voor de hoofstad.

Heerlijk is dit.
Ja wat is heerlijk AZ wordt terecht landskampioen maar wel gek dat de op dit moment top drie van Nederland alle drie verliezen.

Dus ja zonder zelf te winnen groot feest in Alkmaar en ja moet zeggen over het seizoen gezien een terecht kampioen.

Groetjes Theo.

Jeroen Pilon
19 april 2009, 19:15
Volgens mij is het hier in de stad wel gezellig. Veel mensen die daar nu zijn liepen echter tot 2-3 seizoenen geleden nog in Ajax shirts rond... als opstandige Alkmaarder blijf ik voor Heerenveen. Dit neemt niet weg dat het kampioenschap van AZ volkomen verdiend is.

Jordy Rutten
19 april 2009, 19:44
Ja wat is heerlijk AZ wordt terecht landskampioen maar wel gek dat de op dit moment top drie van Nederland alle drie verliezen.

Dus ja zonder zelf te winnen groot feest in Alkmaar en ja moet zeggen over het seizoen gezien een terecht kampioen.

Groetjes Theo.

AZ is gewoon een terechte kampioen. En al waren ze het niet.
Dan blijft het geweldig om te zingen: Helemaal niets in A'dam!

Volgens mij is het hier in de stad wel gezellig. Veel mensen die daar nu zijn liepen echter tot 2-3 seizoenen geleden nog in Ajax shirts rond... als opstandige Alkmaarder blijf ik voor Heerenveen. Dit neemt niet weg dat het kampioenschap van AZ volkomen verdiend is.

Dat van die ajax shirtjes klopt. Ik weet dat er heel erg veel voormalig fans van ajax nu massaal achter AZ gaan staan. Dat laat weer precies de mentaliteit van de gemiddelde ajax fan zien.

Ondanks dat je voor Heerenveen bent, toch gefeliciteerd met 'jullie' kampioenschap.:)

Jordy Rutten
25 april 2009, 09:18
Aan Pietje, Jean Paul en alle andere fans van Eredivisieclubs:

http://www.sportwereld.nl/voetbal/jupilerleague/3174790/VVV_kampioen_Jupiler_League.html

http://www.vvv-venlo.nl/nl/club-vvvkampioen.htm

http://www.limburger.nl/article/20090424/VTVVV01/487908575/1056

FORZA VVV

Jack Mulders
25 april 2009, 10:42
Leuk trouwens dat een club in het nog meer diepere zuiden, hun collega´s in het noorden van Limburg heeft kunnen helpen, VVV proficiat...

Remco Bambacht
25 april 2009, 11:07
FORZA VVV

Mooi, weer zes punten voor Willem II volgend seizoen.

Emile Joosten
25 april 2009, 11:57

De eerste twee woorden van je posting kan ik onderschrijven.
De rest begrijp ik niet helemaal!:goodman:

Jordy Rutten
25 april 2009, 12:26

Want als je thuis verliest van Utrecht, Heracles, Vitesse en Volendam heb je de punten hard nodig!:goodman:

:finga:

Jack Mulders
25 april 2009, 14:42
Leuk nieuws in Zitterd, Bayern Munchen komt op 31 Mei geheel belangenloos een oefenwedstrijd spelen om Fortuna Sittard te ondersteunen , de recette zou geheel naar de eerste divisie club gaan.
Chapeau Mark van Bommel en clubleiding!!

Abe Brouwer
26 april 2009, 11:21
Leuk nieuws in Zitterd, Bayern Munchen komt op 31 Mei geheel belangenloos een oefenwedstrijd spelen om Fortuna Sittard te ondersteunen , de recette zou geheel naar de eerste divisie club gaan.
Chapeau Mark van Bommel en clubleiding!!

Mooi gebaar. Maar Bayern komt vrijwel zeker zonder zijn internationals. Dit omdat het Duits team een oefentrip in Azie heeft en er begin juni interlands op het programma staan.

Jack Mulders
26 april 2009, 22:40
Mooi gebaar. Maar Bayern komt vrijwel zeker zonder zijn internationals. Dit omdat het Duits team een oefentrip in Azie heeft en er begin juni interlands op het programma staan.

Dan nog zal de 2de garnituur van Bayern veels te sterk voor dit Fortuna zijn, ze willen met de recette ongeveer 250.000 euro het gat dichten van dit seizoen.
Moet zeggen dat de aktie´s door de supporters van Fortuna maar ook ver daarbuiten een groot samenhorig gevoel geeft. Chapeau voor die mensen ,ze zorgen voor veel goodwill bij de Limburgers.

Jack Mulders
2 mei 2009, 22:40
Toevallig gisteren weer eens een wedstrijd mogen aanschouwen, ook nog een limburgse derbij ,misschien wel de allerlaatste thuiswedstrijd ooit van Fortuna.
Wat een strijd van deze jonge ploeg, heb zo genoten moet ik zeggen, wat een inzet, volgens mij hebben ze wel 25 minuten na de wedstrijd feest gevierd op het veld, terwijl er voor Fortuna totaal niets meer op het spel stond.
Al is er de laatste weken veel postiviteit rondom de Sittardse club, spelers,fans en alles wat er omheen speelt hebben zoveel voor elkaar gekregen als gewone man, daar doe ik een petje voor af!! Wat die zakkenvuller van Hans Erkens niet voor mekaar krijgt ,bewijzen deze mensen behoorlijk het tegendeel. Zelfs de schuld van circa 5 miljoen is bijna weggewerkt op circa 1,5 week.
Heb vandaag gehoord dat men een nieuwe hoofdsponsor gevonden zouden hebben.
Nu maar hopen dat men volgende week woensdag hebt verlossende woord zal volgen vanuit Zeist.

Jordy Rutten
3 mei 2009, 09:29
Toevallig gisteren weer eens een wedstrijd mogen aanschouwen, ook nog een limburgse derbij ,misschien wel de allerlaatste thuiswedstrijd ooit van Fortuna.
Wat een strijd van deze jonge ploeg, heb zo genoten moet ik zeggen, wat een inzet, volgens mij hebben ze wel 25 minuten na de wedstrijd feest gevierd op het veld, terwijl er voor Fortuna totaal niets meer op het spel stond.
Al is er de laatste weken veel postiviteit rondom de Sittardse club, spelers,fans en alles wat er omheen speelt hebben zoveel voor elkaar gekregen als gewone man, daar doe ik een petje voor af!! Wat die zakkenvuller van Hans Erkens niet voor mekaar krijgt ,bewijzen deze mensen behoorlijk het tegendeel. Zelfs de schuld van circa 5 miljoen is bijna weggewerkt op circa 1,5 week.
Heb vandaag gehoord dat men een nieuwe hoofdsponsor gevonden zouden hebben.
Nu maar hopen dat men volgende week woensdag hebt verlossende woord zal volgen vanuit Zeist.

Ik heb de wedstrijd gezien op L1. Mooi, van de sjengen winnen is altijd leuk.
Maar die toeschouwersaantallen zijn nog steeds bedroevend.:(

Overigens is de band tussen Fortuna en VVV alleen maar versterkt. Terwijl in Sittard 'Kampioenen' gescandeerd werd, klonk het hier: ' Sittard bedankt'.

Ik hoop van harte dat Fortuna het gaat redden.::limburg::

Auke de Vries
3 mei 2009, 18:10
Ook dit jaar is het wederom HELEMAAL niets in Amsterdam. ::worship::
Hoop dat die PANNEKOEK nog jaren aanblijft. ::pray::

FC Twente gefeliciteerd met het behalen van de voorronde CL. ::thumbsup::

Abe Brouwer
23 mei 2009, 19:52
Wolfsburg kampioen van Duitsland. Best een knappe prestatie.

Jordy Rutten
24 mei 2009, 15:05
Daar gaat het kampioenschap.:(

Celtic gelijk thuis tegen de Hearts en Rangers staan met 0-2 voor tegen Dundee United.

Paul van Heertum
9 juni 2009, 04:20
Ajax verliest de enige linksbenige centrale verdediger en moet nu op zoek naar een vervanger. Jammer voor Ajax dat Braafheid niet wil, dan hadden ze een speler van vergelijkbaar niveau gehad en 10 miljoen voor een middenvelder met een beetje body

Paul van Heertum
9 juni 2009, 04:21
Janssen naar Denemarken, die heeft duidelijk de verwachtingen niet ingelost, ik verwacht niet dat hij ooit nog op een acceptabel niveau komt te spelen

Jasper Maassen
9 juni 2009, 09:13
Ajax verliest de enige linksbenige centrale verdediger en moet nu op zoek naar een vervanger. Jammer voor Ajax dat Braafheid niet wil, dan hadden ze een speler van vergelijkbaar niveau gehad en 10 miljoen voor een middenvelder met een beetje body

Ajax schijnt bezig te zijn met Obradovic, de 20-jarige linksback van Partizan en het Servische nationale elftal. Hij schijnt erg graag naar Ajax te willen als tussenstap naar een grotere competitie, omdat hij dan met Sulejmani kan spelen en wekelijks op het veld staat. De onderhandelingen worden voortgezet tijdens het ek of wk -21 van deze zomer.

Paul van Heertum
9 juni 2009, 16:44
Tot hij een paar goede wedstrijden speelt en Chelsea of MU hem wil hebben.

Is te hopen voor Ajax dat ze hem binnen een week vastleggen

Jasper Maassen
9 juni 2009, 17:34
Tot hij een paar goede wedstrijden speelt en Chelsea of MU hem wil hebben.

Is te hopen voor Ajax dat ze hem binnen een week vastleggen

Het schijnt dat ManU al interesse heeft en hij desondanks eerst de tussenstop wil maken bij een club in een kleinere competitie. Maar ja, ik weet er ook niet het fijne van natuurlijk. Ik hoop dat het lukt.

Piet de Kort
9 juni 2009, 17:39
Het schijnt dat ManU al interesse heeft en hij desondanks eerst de tussenstop wil maken bij een club in een kleinere competitie. Maar ja, ik weet er ook niet het fijne van natuurlijk. Ik hoop dat het lukt.

Ronaldo vertrekt bij ManU voor rond de 100 miljoen naar Real Madrid! Indien ManU interesse heeft, kiest hij echt niet voor AFC AJAX.
Die tijden zijn voorbij! Braafheid ook niet naar Amsterdam maar naar Munchen! :Bonk3:

Real heeft ook al KaKa vastgelegd, 65 miljoen!

Paul van Heertum
9 juni 2009, 17:48
Real heeft een werelddeal gesloten

Jasper Maassen
10 juni 2009, 11:51
Ronaldo vertrekt bij ManU voor rond de 100 miljoen naar Real Madrid! Indien ManU interesse heeft, kiest hij echt niet voor AFC AJAX.
Die tijden zijn voorbij! Braafheid ook niet naar Amsterdam maar naar Munchen! :Bonk3:

Real heeft ook al KaKa vastgelegd, 65 miljoen!

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat Ronaldo naar Real is, maar ik heb het nog niet gelezen op betrouwbare sites...

Abe Brouwer
13 juni 2009, 13:46
De wedstrijd om de Franse supercup wordt dit jaar in Canada gespeeld. In Montreal treffen dan kampioen Bordeaux en bekerwinnaar Guingamp elkaar op 25 juli.

Paul van Heertum
13 juni 2009, 17:15
In het Olympisch stadion?

Goed voor het voetbal in Canada in elk geval

Abe Brouwer
13 juni 2009, 18:09
In het Olympisch stadion?

Goed voor het voetbal in Canada in elk geval

Geen idee waar het in Montreal gespeeld wordt. Ik kan me niet voorstellen dat het in het Olympisch stadion is aangezien dat stadion geen gras heeft en nogal vervallen is. Ik meen dat er bij de universteit nog een stadion is. Misschien dat het daar gespeeld wordt.

Voor het Canadese voetbal is het inderdaad een goede zaak. Voetbal is sowieso groeiende in Canada. Toronto FC schijnt ook populair te zijn. Verder zendt Rogers Sportnet veel Engels voetbal live uit.

Paul van Heertum
13 juni 2009, 18:31
Vancouver krijgt ook een MLS team en zal Montreal en een paar andere ook nog wel volgen binnen een paar jaar

Jordy Rutten
17 juni 2009, 12:10
http://www.spitsnieuws.nl/archives/sport/2009/06/rechter_fortuna_mag_wel_doorga.html

::limburg::YEEES!::limburg::

Paulie, Jack en vrienden: Van harte gefeliciteerd met deze mooie uitkomst! Ik ben hier heel erg blij mee.:)

Jack Mulders
17 juni 2009, 19:01
YES,YES, uiteindelijk toch gelukt, men is echt diep moeten gaan voor deze overwinning.

2 x dood dit seizoen , 2 keer tot leven gewekt ,volgens mij krijgt zelfs Jomanda of Hans Kazan niet paraat.

Hoorde het vanmorgen op het werk , iedereen stond me raar aan te kijken dat ik zo blij was, haha.

Piet de Kort
17 juni 2009, 19:09
YES,YES, uiteindelijk toch gelukt, men is echt diep moeten gaan voor deze overwinning.

2 x dood dit seizoen , 2 keer tot leven gewekt ,volgens mij krijgt zelfs Jomanda of Hans Kazan niet paraat.

Hoorde het vanmorgen op het werk , iedereen stond me raar aan te kijken dat ik zo blij was, haha.

Paulie en Jack, van harte jongens met deze mooie overwinning. ::thumbsup::

De knvb zal niet blij zijn, het speelschema ligt immers al klaar! ::wavetowel::

Michael Schoenmakers
17 juni 2009, 22:06

Met all respect juich nog niet te vroeg de KNVB KAN hoger beroep aan tekenen.
Al denk dat ze dan ook niet winnen gezien de 4 fouten:

Zo is de club de mogelijkheid ontnomen om tegen de afkeuring van het plan van aanpak in beroep te gaan.
En de beroepscommissie bestond uit drie leden en niet de voorgeschreven vijf leden.
1 van beroepscommissie is werkzaam bij een sponsor van Willem II
En er niet voldoende gewaarschuwd.

In een hoger beroep lijken mij deze feiten nog steeds het zelfde.
Dus ik denk dat de KNVB het nakijken heeft. En mag Fortuna Sittard opzoek naar 10 nieuwe spelers ze hebben er al 1 onder contract.....

(ja en ook wissel spelers:Bonk3:)

Paulie Rousseau
17 juni 2009, 22:57
Beste Piet en Jack,

Bedankt voor de felicitaties en steun van iedereen die ik heb ontvangen. We hebben met vijf mensen keihard gewerkt voor het voortbestaan van Fortuna Sittard. Ik heb het juridische deel voor mijn rekening genomen, maar zonder de steun van veel supporters en anderen was dit nooit gelukt...
Ook nu weer fijn dat ook uit het tilburgse veel steun werd ontvangen. Ik blijf erbij dat dit de ijshockeywereld toch iets bijzonderder maakt dan de voetbalwereld

Michael Schoenmakers
17 juni 2009, 23:05
Beste Piet en Jack,

Bedankt voor de felicitaties en steun van iedereen die ik heb ontvangen. We hebben met vijf mensen keihard gewerkt voor het voortbestaan van Fortuna Sittard. Ik heb het juridische deel voor mijn rekening genomen, maar zonder de steun van veel supporters en anderen was dit nooit gelukt...
Ook nu weer fijn dat ook uit het tilburgse veel steun werd ontvangen. Ik blijf erbij dat dit de ijshockeywereld toch iets bijzonderder maakt dan de voetbalwereld

Gefeliciteerd idd heb je goed gedaan.

Paul van Heertum
17 juni 2009, 23:08
Maar stel dat Fortuna een vergunning krijgt, wat is dan de toegevoegde waarde?

Paul van Heertum
17 juni 2009, 23:11
'Nieuwe shirt verkoopt goed, sponsorinkomsten stijgen licht'

17 juni 2009 RvN
In een interview in De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/4179193/__Crisis_nog_zonder_gevolg_voor_PSV__.html?cid=rss ) laat commercieel directeur Van den Bunder weten dat het nieuwe uitshirt uitstekend verkoopt. "In het nieuwe uitshirt is de Brabantse vlag verwerkt. Dat is een succes. Zo veel bestellingen als we nu al kregen, hebben we nog nooit gehad. We merken dat ook de grote, nationale bedrijven de beruchte Brabantse gemoedelijkheid waarderen. Dat mensen ons een provincieclub noemen is helemaal niet erg. Dat zijn we ook, we proberen dat gastvrije gevoel dat bij ons hoort juist te benadrukken. Ik kom pas in opstand als ze ons een provincieclubjé noemen. Dat zijn we namelijk niet!"
PSV Netwerk
De commercieel directeur meldt verder dat de sponsorinkomsten ondanks de crisis licht stijgen. "We praten over een paar procent en we zijn nog bezig met enkele nieuwe, grote sponsors." Volgens contract betaalt Philips echter minder, aangezien eerder is afgesproken dat ze de eerste twee jaar van het contract meer betaalden.
PSV Netwerk
Meer: De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/4179193/__Crisis_nog_zonder_gevolg_voor_PSV__.html?cid=rss )

Goed nieuws uit 040 :)

Jack Mulders
17 juni 2009, 23:53

Wat is jouw toegevoegde waarde op dit forum eigenlijk Paul????

Jack Mulders
17 juni 2009, 23:56
Met all respect juich nog niet te vroeg de KNVB KAN hoger beroep aan tekenen.
Al denk dat ze dan ook niet winnen gezien de 4 fouten:

Zo is de club de mogelijkheid ontnomen om tegen de afkeuring van het plan van aanpak in beroep te gaan.
En de beroepscommissie bestond uit drie leden en niet de voorgeschreven vijf leden.
1 van beroepscommissie is werkzaam bij een sponsor van Willem II
En er niet voldoende gewaarschuwd.

Inderdaad kan het gebeuren dat men beroep aantekent, Michael , kan ik niet ontkennen, maar ik ga van het positieve uit, ook nu men slechts 1 speler onder contract heeft, ik weet zeker dat men nog harder gaat werken om een selectie bijelkaar te krijgen.

Jack Mulders
17 juni 2009, 23:57
Beste Piet en Jack,

Blijf erbij, petje af voor iedereen die meegeholpen heeft om dit mogelijk te maken, wie had dit nog verwacht buiten Sittard e.o. ???

Paul van Heertum
18 juni 2009, 00:06
Wat is jouw toegevoegde waarde op dit forum eigenlijk Paul????

Vraag met een wedervraag beantwoorden ga zo door

Jack Mulders
18 juni 2009, 00:10
Vraag met een wedervraag beantwoorden ga zo door

Een leermeester hier op het Forum gehad!!!

1 keer raden wie en je wint een middeleeuwse wcpot z.g.a.n.

Paul van Heertum
18 juni 2009, 00:15
En nu kom je met niet relavante postings. Ga zo door !!!!

Abe Brouwer
18 juni 2009, 05:32
De beide Korea's op het WK in Zuid Afrika volgend jaar!

Jordy Rutten
18 juni 2009, 10:16
Blijf erbij, petje af voor iedereen die meegeholpen heeft om dit mogelijk te maken, wie had dit nog verwacht buiten Sittard e.o. ???

Eerlijk gezegd had ik dit niet voorzien, wél gehoopt. Ik vind het echt schandelijk zoals de KNVB met de Limburgse clubs, en Fortuna in het bijzonder, omgaat. Ik ben blij dat die hooghartige Kesler eindelijk eens goed op zijn bek gaat. Laat dit een goede les zijn voor die kwallen daar in Zeist.

Misschien zou je de oorzaak van al die negatieve reactie's eens bij jezelf moeten zoeken.

Paul van Heertum
18 juni 2009, 10:17
Ik stel gewoon een vraag, kan je ook gewoon antwoord op geven

Jordy Rutten
18 juni 2009, 10:31
Ik stel gewoon een vraag, kan je ook gewoon antwoord op geven

Als je voortaan een serieuze vraag hebt, kan je hem altijd iets uitgebreider neerzetten. Liever met duidelijke argumentatie en een mening. Overal one-liners neerzetten draagt vrij weinig bij.

Fortuna heeft zeker een toegevoegde waarde voor het Nederlandse voetbal. Buiten dat het de bakermat van het betaalde voetbal in Nederland is, is de club nog steeds van waarde voor het voetbal in Nederland. Enkele grootheden in het voetbal zijn begonnen en doorgegroeid in Sittard. VVV, Roda en MVV halen een aanzienlijk deel van hun spelers bij Fortuna. Het is van oudsher een voetbalbolwerk in Nederland en vele malen waardevoller dan Dordrecht, Veendam of AGOVV.

Paul van Heertum
18 juni 2009, 10:37
Ik zal ze alle vier niet missen in elk geval. Maar dat geldt ook voor pak hem beet Eindhoven, Top, Haarlem, Telstrar of Omniworld.

Verder komen er nauwelijks goede voetballers uit Limburg, sinds pak hem beet 1990 hebben Waterreus, Ricksen, Zenden, Van Bommel, Hofland en Marcellis oranje gehaald en daarvan zijn er 3 opgeleidt bij Fortuna. Als Fortuna er niet meer is worden ze wel opgeleidt bij PSV, VVV, MVV, Roda, Duisburg, Standard of Aachen

Verder zit ook niemand te wachten op vijfde rangs Duitsers en Belgen. Geef dan de jeugd de kans en haal Limburgse topamateurs, dan heb je ook meteen wat meer levensvatbaarheid. Al zullen er wel nauwelijks topamateurs zijn die Fortuna interessant vinden

Jeroen Pilon
18 juni 2009, 12:42
Het gegeven dat er niet veel goede voetballers uit Limburg komen hoeft niet veel te zeggen. Het aantal Friese profvoetballers is ook op anderhalve hand te tellen terwijl Heerenveen voortreffelijk presteert.

Paul van Heertum
18 juni 2009, 13:20
Heerenveen is geen Fortuna

Patrick van de Wijgert
18 juni 2009, 14:16
Het gegeven dat er niet veel goede voetballers uit Limburg komen hoeft niet veel te zeggen. Het aantal Friese profvoetballers is ook op anderhalve hand te tellen terwijl Heerenveen voortreffelijk presteert.

Alves
Pranjic
Sulejmani

echte friese namen :-)

Jack Mulders
18 juni 2009, 16:43

O Jawel zeer relevant, Paul, dat is jouw kenmerk hier op het forum, nu doet een ander forumlid dit en je raakt in de war!!!

Paulie Rousseau
19 juni 2009, 11:15
Ik zal ze alle vier niet missen in elk geval. Maar dat geldt ook voor pak hem beet Eindhoven, Top, Haarlem, Telstrar of Omniworld.

Verder komen er nauwelijks goede voetballers uit Limburg, sinds pak hem beet 1990 hebben Waterreus, Ricksen, Zenden, Van Bommel, Hofland en Marcellis oranje gehaald en daarvan zijn er 3 opgeleidt bij Fortuna. Als Fortuna er niet meer is worden ze wel opgeleidt bij PSV, VVV, MVV, Roda, Duisburg, Standard of Aachen

Verder zit ook niemand te wachten op vijfde rangs Duitsers en Belgen. Geef dan de jeugd de kans en haal Limburgse topamateurs, dan heb je ook meteen wat meer levensvatbaarheid. Al zullen er wel nauwelijks topamateurs zijn die Fortuna interessant vinden

Je zou voor de aardigheid eens moeten nagaan hoeveel jeugdspelers fortuna sittard in haar selectie heeft. (zowel in goede als slechte tijden).
Je kunt inderdaad van mening verschillen over de toegevoegde waarde van een modale eerste divisie club. Maar ik denk dat een eerste divisie een gezonde opleidingsliga kan zijn. Trouwens Cambuur, FC Twente en zelfs FC Groningen hebben ook allemaal langs de afgrond gelopen. Zou toch jammer zijn geweest als ze het loodje hadden moeten leggen.

Paul van Heertum
19 juni 2009, 13:12
Je zou voor de aardigheid eens moeten nagaan hoeveel jeugdspelers fortuna sittard in haar selectie heeft. (zowel in goede als slechte tijden).
Je kunt inderdaad van mening verschillen over de toegevoegde waarde van een modale eerste divisie club. Maar ik denk dat een eerste divisie een gezonde opleidingsliga kan zijn. Trouwens Cambuur, FC Twente en zelfs FC Groningen hebben ook allemaal langs de afgrond gelopen. Zou toch jammer zijn geweest als ze het loodje hadden moeten leggen.

Ik vind dat de eerste divisie een gezonde opleidingsliga kan zijn maar dan moet je niet met 5e rangs buitenlanders gaan spelen.

Zoals ik al zei als je zorgt voor een team met veel eigen jeugd en wat andere Limburgse jongens van elders al voor meer levensvatbaarheid

Verder had Fortuna een paar jaar geleden met de jeugdopleiding samen moeten gaan voegenmet Roda. Dat is de toekomst en dat kan bij Vitesse/Agovv, Twente/Heracles en nu Groningen/Veendam ook. Dat zou je ook meer levensvatbaarheid geven.

Fortuna heeft gewoon jarenlang niks tot weinig toegevoegd aan het voetbal en aan de regio en nu ze het mes op de keel hebben, zou het ineens wel kunnen

Jack Mulders
20 juni 2009, 23:00
Ik vind dat de eerste divisie een gezonde opleidingsliga kan zijn maar dan moet je niet met 5e rangs buitenlanders gaan spelen.

Zoals ik al zei als je zorgt voor een team met veel eigen jeugd en wat andere Limburgse jongens van elders al voor meer levensvatbaarheid

Verder had Fortuna een paar jaar geleden met de jeugdopleiding samen moeten gaan voegenmet Roda. Dat is de toekomst en dat kan bij Vitesse/Agovv, Twente/Heracles en nu Groningen/Veendam ook. Dat zou je ook meer levensvatbaarheid geven.

Fortuna heeft gewoon jarenlang niks tot weinig toegevoegd aan het voetbal en aan de regio en nu ze het mes op de keel hebben, zou het ineens wel kunnen

Fortuna heeft niet alteveel buitenlanders lopen, Fortuna staat juist bekend om het zelf opleiden van diverse spelers, in het nieuwe seizoen wordt die trend doorgezet.

Je bent niet op de hoogte van de jeugdopleidingen Paul, men heeft al een Limburg Academie waar de limburgse clubs mee bezig waren gesponsord door DSM. IK meen dat dit nu circa 2 seizoenen heeft uitgeprobeerd waar de beste talenten van alle clubs bijmekaar kwamen. Sef Vergoossen was de iniatiefnemer in dit.
Dit experiment loopt totaal niet en men weet dus ook niet of dit doorgezet wordt.

Het mes op de keel heeft NAC,Heerenveen , Cambuur en nog vele andere clubs in het verleden gehad, wat ik niet begrijp is als men in het verleden fouten heeft gemaakt moet men de club maar opdoeken volgens jouw. Fortuna zal een bescheiden club blijven vooral in de eerste seizoenen, waar ik me persoonlijk aan geergerd heb is dat een club een ambitie moet uitspreken , dit is helaas de laatste jaren totaal niet gelukt, juist nu ,spreekt men juist weliswaar een kleine bescheiden ambitie uit.

Wanneer kom jij eens met waarheden die passen op je vragen of verhalen,Paul??

Paul van Heertum
20 juni 2009, 23:57
Fortuna heeft niet alteveel buitenlanders lopen, Fortuna staat juist bekend om het zelf opleiden van diverse spelers, in het nieuwe seizoen wordt die trend doorgezet.

Je bent niet op de hoogte van de jeugdopleidingen Paul, men heeft al een Limburg Academie waar de limburgse clubs mee bezig waren gesponsord door DSM. IK meen dat dit nu circa 2 seizoenen heeft uitgeprobeerd waar de beste talenten van alle clubs bijmekaar kwamen. Sef Vergoossen was de iniatiefnemer in dit.
Dit experiment loopt totaal niet en men weet dus ook niet of dit doorgezet wordt.

Het mes op de keel heeft NAC,Heerenveen , Cambuur en nog vele andere clubs in het verleden gehad, wat ik niet begrijp is als men in het verleden fouten heeft gemaakt moet men de club maar opdoeken volgens jouw. Fortuna zal een bescheiden club blijven vooral in de eerste seizoenen, waar ik me persoonlijk aan geergerd heb is dat een club een ambitie moet uitspreken , dit is helaas de laatste jaren totaal niet gelukt, juist nu ,spreekt men juist weliswaar een kleine bescheiden ambitie uit.

Wanneer kom jij eens met waarheden die passen op je vragen of verhalen,Paul??

Dat vond ik het enige relavante

Piet de Kort
24 juni 2009, 14:06

Definitief terug in de Jupiler Leguae! Proficiat Fortuna Sittard en iedereen die hier aan bij heeft gedragen!!! ::thumbsup::

P.s. Paulie, ik hoor het nog wel van jou als ik mee moet spelen bij Fortuna! ::wavetowel::

Jack Mulders
24 juni 2009, 15:51
Definitief terug in de Jupiler Leguae! Proficiat Fortuna Sittard en iedereen die hier aan bij heeft gedragen!!! ::thumbsup::

P.s. Paulie, ik hoor het nog wel van jou als ik mee moet spelen bij Fortuna! ::wavetowel::

Wat ik mis in het hele KNVB verhaal, is ook maar het kleinst mogelijke EXCUSES aan Fortuna en haar sponsoren,supporters etc.

Lijkt een beetje veel op Balkellende die Kessler.

En nu zorgen voor een aantal spelers , wat ik heb begrepen komen er vanuit de oude selectie slechts 8 terug ,om eerlijk te zijn,de beste zijn inmiddels vertrokken in Sittard.

Paul van Heertum
24 juni 2009, 16:17
Ze willen de open plekken in gaan vullen met A1 spelers.

Zo wordt het slechts uitstel van 1 jaar, alleen kan je dan met wat geluk verder als Hoofdklasser

Michael van Opstal
24 juni 2009, 16:41
Paul heeft natuurlijk wel gelijk. Met alle respect voor Fortuna en al zijn vrijwiligers,bestuurleden,supporters.... Maar Fortuna is echt ten dode opgeschreven. Als je 3 clubs (MVV,RJC,fortuna) in zo'n kleine straal hebt voetballen en dan nog concurrentie van talloze andere clubs uit de omgeving,Belgie,Duitsland, misschien zelfs Venlo.

Dan moet je toegeven,de vijver waar ze in vissen is te klein!
Geen sponsors te vinden,zelfs de bakker om de hoek kan overal zijn centjes kwijt aan bijvoorbeeld handbal,de Eaters,aantal wielrenner verenigingen niet te vergeten.....geen enkele jeugdspelers te vinden die een beetje niveau heeft. Want die zijn al naar PSV vertrokken of Genk,Luik,etc,etc.

De grootste fout die ze gemaakt hebben is natuurlijk het stadion dat ze hebben laten bouwen + niet te vergeten het mis-management dmv dikke vette contracten te geven aan spelers, in de hoop ze ooit te kunnen doorverkopen voor heel veel centjes.

Ik zou niet weten waar ze fatsoenlijke spelers vandaan gaan halen voor nog onder het minimum loon! misschien van het werkloze vvcs team. Daar kun je heus wel één of twee leuke spelers uit halen maar op de rest zit echt wel een smetje ( en ze willen niet voor dat bedrag gaan voetballen, bij SV Meersen krijgen ze meer betaald!

Al met al. Ben ik het met Paul eens! Fortuna Sittard heeft geen toekomst in het betaald voetbal!

Jack Mulders
24 juni 2009, 17:30
Paul heeft natuurlijk wel gelijk. Met alle respect voor Fortuna en al zijn vrijwiligers,bestuurleden,supporters.... Maar Fortuna is echt ten dode opgeschreven. Als je 3 clubs (MVV,RJC,fortuna) in zo'n kleine straal hebt voetballen en dan nog concurrentie van talloze andere clubs uit de omgeving,Belgie,Duitsland, misschien zelfs Venlo.

In Brabant heb je , RBC,RKC,PSV,EINDHOVEN,TOP,HELMOND,DEN BOSCH,NAC en WILLEM II. Dit zijn dus 9 clubs die al jarenlang op hun eigen nivo spelen, de een kleiner dan de ander.

Dan moet je toegeven,de vijver waar ze in vissen is te klein!
Geen sponsors te vinden,zelfs de bakker om de hoek kan overal zijn centjes kwijt aan bijvoorbeeld handbal,de Eaters,aantal wielrenner verenigingen niet te vergeten.....geen enkele jeugdspelers te vinden die een beetje niveau heeft. Want die zijn al naar PSV vertrokken of Genk,Luik,etc,etc.

De vijver is vergelijkbaar met Brabant qua clubs.
De jeugdspelers zien Fortuna juist als club waar ze dus wel de kans krijgen, maar op een jaar of 20 a 21 zullen deze een stap hoger gaan spelen(diegene die de kwaliteiten heeft dan). Dit beleid is juist voor een kleine clubs als Fortuna.
Dat je aangeeft dat jeugsspelers naar Belgie vertrekken is juist de wereld omdraaien wil je carriere maken ga je in eerste instantie niet naar Belgie. Met een kleine uitzondering daargelaten. Deze week heeft een speler de keuze gehad om naar Sparta of naar PSV te gaan, deze heeft dus niet voor PSV gekozen omdat ie daar verwacht weining tot geen speeltijd te gaan krijgen.

De grootste fout die ze gemaakt hebben is natuurlijk het stadion dat ze hebben laten bouwen + niet te vergeten het mis-management dmv dikke vette contracten te geven aan spelers, in de hoop ze ooit te kunnen doorverkopen voor heel veel centjes.

De stadion??? Is gewoonweg niet afgebouwd, dit neem ik de gemeente zeer kwalijk, deze heeft veel geld ontvangen voor de grond waar vroeger de Baandert stond.
Men beloofde zo´n 8 jaar geleden om te beginnen met de afbouw van het stadion te starten, door veel gezeur is men daar nog steeds niet begonnen, vorige maand werd weer een vertraging gedaan door de heer Muijtens en zo is de kerel al jaren bezig alles te vertragen, niet alleen bij het stadion maar ook in de Stad, Sittard is qua werkegelegenheid, aanzien van de centra etc zeer slecht geworden, steden zoals Roermond die qua alles achter lagen op Sittard , zijn met een raptempo bezig geweest om de stad te verbeteren, nu enkele jaren later ligt Sittard met een zeer ruime afstand achter op Roermond.

Het mismanagement ben ik het helemaal 110 % met je eens ,eerst de heer Opgehoord en later ook Hans Erkens. Hier is geld letterlijk verspild en weggegooid.

Ik zou niet weten waar ze fatsoenlijke spelers vandaan gaan halen voor nog onder het minimum loon! misschien van het werkloze vvcs team. Daar kun je heus wel één of twee leuke spelers uit halen maar op de rest zit echt wel een smetje ( en ze willen niet voor dat bedrag gaan voetballen, bij SV Meersen krijgen ze meer betaald!

Ook die redenatie is juist , in de hoofdklasse kan men inderdaad of meer verdienen of er wordt voor een persoonlijke carriere gezorgd na het voetbal.

Nu is het aan de beleidsbepalers de beurt om een redelijk team op de been te brengen wel heeft men voor een bescheiden doelstelling gekozen, de kans dat Fortuna volgend seizoen zal degraderen is er!! Maar dan wel op sportieve grond.

Al met al. Ben ik het met Paul eens! Fortuna Sittard heeft geen toekomst in het betaald voetbal!

Lees het verhaal in VI maar eens daar staat de juiste afspiegeling(eindelijk!!) , weet zeker dat je dan meer respect en begrip voor Fortuna zal krijgen

Paul van Heertum
24 juni 2009, 18:05
In Brabant is ook niet plaats voor zoveel BVO's daarom heeft EVV het nu ook moeilijk. Het zelfde zal gaan gelden voor Helmond Sport, Top en eventueel FCDB.

Maar deze clubs gaan wel samenwerken in de jeugdopleinding en proberen zo bestaansrecht te kweken. In Limburg krijgen ze het weer niet geregeld, zoals het meestal niet lukt.

Maar ook voor die clubs zal gelden dat als ze niet zorgen voor publieke belangstelling, een maatschappelijke functie en niet rendabel worden ze vroeger of later vanzelf in het amateurvoetbal komen.

Uit Limburg komen ook nauwelijks goede voetballers. Hofland, Marcellis, Gommans en Janse in de eredivisie. Van Bommel in Duitsland en Ricksen in Rusland, Zenden in Frankrijk. nu zullen er nog wel een paar meer zijn maar het is natuurlijk ver onder de maat.

Michael van Opstal
24 juni 2009, 19:55
Lees het verhaal in VI maar eens daar staat de juiste afspiegeling(eindelijk!!) , weet zeker dat je dan meer respect en begrip voor Fortuna zal krijgen

VI van deze week?
Die krijg ik helaas als buitenlander pas as maandag in de bus! Die van vorige week heb ik nog niet uitgepakt.....

Ik ben iig zeer benieuwd naar het relaas van de VI.

Jack Mulders
24 juni 2009, 22:32
VI van deze week?
Die krijg ik helaas als buitenlander pas as maandag in de bus! Die van vorige week heb ik nog niet uitgepakt.....

Ik ben iig zeer benieuwd naar het relaas van de VI.

Inderdaad die van deze week Michael.

Was iets mis gegaan met het reageren op je postings,daarom staan nu de reacties van mij alsof jij ze geschreven hebt,fatsoenlijk quote blijft nog moeilijk voor me blijkbaar:Bonk3:,excuses voor mijn lompigheid.

Jack Mulders
24 juni 2009, 22:45
Vind het trouwens schandalig hoe Kessler de fouten die gemaakt zijn op andere afschuift.
Enige tijd geleden gaf ie zelf aan op tv dat Fortuna maar moest verdwijnen en dit voor een jurist!!!
De commentator van de NOS had hem behoorlijk tuk ,maar nog deed ie de waarheid verdraaien!!
Meneer Kessler u en de KNVB zijn op 6 van de 7 punten door het ijsgezakt.
Kessler een jurist??? Lijkt wel een bakker die in plaats van slagroom cement op zijn taarten spuit.

Huub Penners
25 juni 2009, 11:48
Kesler: KNVB zat fout in zaak-Fortuna

http://www.l1.nl/mmbase/images/3201734/henk_kesler.jpg
KNVB-directeur Henk Kesler geeft toe dat er fouten zijn gemaakt bij de procedure voor het intrekken van de proflicentie van Fortuna Sittard. Volgens Kesler hebben er 'mensen zitten slapen.'
De voetbalbond eist wel dat op 30 juni volgend jaar Fortuna weer in categorie 2 moet zitten. Nu zit de club in categorie 1, waar clubs in zitten met grote financiële problemen.

Als de club volgend jaar de zaken niet op orde heeft, begint de KNVB opnieuw een procedure om de licentie in te trekken.

Bron L1 sport.

Is mijn vraag toch wel in welke categorie zit Feyenoord dan ???

Michiel van Ginneken
25 juni 2009, 11:59
Kesler: KNVB zat fout in zaak-Fortuna

http://www.l1.nl/mmbase/images/3201734/henk_kesler.jpg
KNVB-directeur Henk Kesler geeft toe dat er fouten zijn gemaakt bij de procedure voor het intrekken van de proflicentie van Fortuna Sittard. Volgens Kesler hebben er 'mensen zitten slapen.'
De voetbalbond eist wel dat op 30 juni volgend jaar Fortuna weer in categorie 2 moet zitten. Nu zit de club in categorie 1, waar clubs in zitten met grote financiële problemen.

Als de club volgend jaar de zaken niet op orde heeft, begint de KNVB opnieuw een procedure om de licentie in te trekken.

Bron L1 sport.

Is mijn vraag toch wel in welke categorie zit Feyenoord dan ???

categorie 2

Huub Penners
25 juni 2009, 12:44
categorie 2

Dat kan dus never nooit niet gezien Feyenoord meer schuld heeft als Fortuna...

Michiel van Ginneken
25 juni 2009, 12:55
Dat kan dus never nooit niet gezien Feyenoord meer schuld heeft als Fortuna...

Het puntensysteem waarmee de KNVB de club in een bepaalde categorie indeelt, hangt van meer zaken af dan alleen de schuld.

Paul van Heertum
25 juni 2009, 13:33
Vooral aan bezittingen en omzet

Abe Brouwer
31 juli 2009, 21:29
De legendarische Engelse trainer Bobby Robson overleden op 76-jarige leeftijd.

Paul van Heertum
1 augustus 2009, 00:32
De coach die PSV het meeste spectactulaire seizoen ooit gaf :)

Voor altijd een legende

Jack Mulders
1 augustus 2009, 17:07
Hele sympathieke vent was die Bobby!!!

Jeroen Pilon
1 augustus 2009, 22:59
Zeker weten! Ik heb vandaag hele mooie beelden van hem gezien in PSV TV op Eredivisie Live.. wat een mannetje.

Emile Joosten
2 augustus 2009, 18:44
Voorlopig staat in veel Tilburgse woningen de hele week de TV op pagina 819 van NOS-teletekst!!!

Remco Bambacht
2 augustus 2009, 22:07
Voorlopig staat in veel Tilburgse woningen de hele week de TV op pagina 819 van NOS-teletekst!!!

Ook in Haaftense woningen Emile! Prachtig gezicht toch :)

Michael Schoenmakers
4 augustus 2009, 11:28
en het is dinsdag en we staan nog boven aan whaha

ow wacht niemand heeft gespeeld ach iedere dag ff genieten he zo lang het nog kan haha.

Jordy Rutten
4 augustus 2009, 11:53
Over een aantal weken zal VVV daar staan...

Michael Schoenmakers
4 augustus 2009, 14:41
Over een aantal weken zal VVV daar staan...

Wat een wedstrijd zeg tegen p$v in 1 woord GEWELDIG volgende keer alleen 3 punten meenemen daar.

Jordy Rutten
4 augustus 2009, 17:59
Wat een wedstrijd zeg tegen p$v in 1 woord GEWELDIG volgende keer alleen 3 punten meenemen daar.

Hahha.
PSV laten we met de schrik vrijkomen.
We pakken onze punten wel tegen onsympathieke clubs als Roda, Ajax en Vitesse.

Remco Bambacht
4 augustus 2009, 21:22
Twente is goed bezig tot nu toe. Maar het wordt nog heel lastig om dit vast te houden. Laten we hopen dat het lukt.

Ik zit me weer te ergeren aan die Portugezen. Het Portugeze voetbal is het voorbeeld van wat er mis is met deze sport. Verwende kereltjes die alleen maar de tegenstander onsportief proberen te verslaan met duiken, kaarten vragen en zelf flink uitdelen. Maar vooral 90 minuten lang de scheidsrechter proberen te be?nvloeden.

Onbegrijpelijk dat er mensen in Nederland fan zijn van Portugees voetbal of van Cristiano Ronaldo.

Paul van Heertum
4 augustus 2009, 21:52
Cristiano Ronaldo is natuurlijk gewoon een geweldige voetballer en de meeste complete voetballer sinds Zidane

Remco Bambacht
4 augustus 2009, 21:57
Cristiano Ronaldo is natuurlijk gewoon een geweldige voetballer en de meeste complete voetballer sinds Zidane

Ik had niet verwacht dat je het eens met me zou zijn.

Zie je nou niet hoe irritant die gozer zich gedraagt?? De natuurlijke opvolger van Figo.

Jordy Rutten
4 augustus 2009, 22:16
Twente is goed bezig tot nu toe. Maar het wordt nog heel lastig om dit vast te houden. Laten we hopen dat het lukt.

Ik zit me weer te ergeren aan die Portugezen. Het Portugeze voetbal is het voorbeeld van wat er mis is met deze sport. Verwende kereltjes die alleen maar de tegenstander onsportief proberen te verslaan met duiken, kaarten vragen en zelf flink uitdelen. Maar vooral 90 minuten lang de scheidsrechter proberen te be?nvloeden.

Onbegrijpelijk dat er mensen in Nederland fan zijn van Portugees voetbal of van Cristiano Ronaldo.

Ik kan het hier alleen maar roerend mee eens zijn.
Overigens zijn Italianen minstens zo erg.
De Duitsers hebben de naam, maar ik vind Italianen en Portugezen vele malen erger.

Ivo Willems
4 augustus 2009, 22:18
Hmm, vind de Portugezen toch nog wel een overtreffende trap hebben vergeleken met Italië

Michael Schoenmakers
4 augustus 2009, 22:25

Zie je nou niet hoe irritant die gozer zich gedraagt?? De natuurlijke opvolger van Figo.

Laten we wel wezen als deze vent gaat voetbal is het een genot om naar te kijken.
Echter zijn gedrag qua zielig janken is hij numero uno.
ik blijf het een mooie gezicht vinden:
YouTube - Cristiano Ronaldo Crying After Lose Against Germany Euro /08

YouTube - To Ronaldo, with love...

Ivo Willems
4 augustus 2009, 22:36
No way....

Remco Bambacht
4 augustus 2009, 22:36
Ongelooflijk. Het gebeurt gewoon weer net als tegen AZ.

Paul van Heertum
5 augustus 2009, 01:24
Dat heet kwaliteit

Jordy Rutten
5 augustus 2009, 10:45
Dat heet kwaliteit

Dat heet antivoetbal.

Michael Schoenmakers
5 augustus 2009, 11:56
Ach wij hebben Arjen Robben:

YouTube - jan smit - sta op en dans met mij

Rene van Dijk
5 augustus 2009, 12:01
Wat triest gister zeg, geen kans gehad in 2 wedstrijden en dan via een eigen goal twente uitschakelen, sick

Paul van Heertum
6 augustus 2009, 20:12
Dat heet antivoetbal.

Wie staat er in de 4e ronde?

Het gebeurt de Nederlandse ploegen bijna altijd, dan kan het geen toeval meer zijn

Paul van Heertum
6 augustus 2009, 20:18

Als ik zo goed zijn als hem zou ik ook irritant zijn

Is dit ook irritant?

YouTube - Juan Roman Riquelme 10 Best SKills

Jasper Maassen
7 augustus 2009, 10:12
Pffft PSV ook door, tegen het altijd lastige Charkov 2x met 1-0 winnen. Ze zouden zich kapot moeten schamen...

En over de discussie rond de Portugezen: inderdaad hebben de Duitsers de naam, maar ik kijk 100 keer liever naar Duits voetbal dan naar Portugees of Italiaans voetbal.

Paul van Heertum
7 augustus 2009, 13:33
Deco, Maniche, Figo, Pauleta, Ronaldo of Ballack, Klose, Schweinsteiger, Podolski of Frings

Inderdaad een moeilijke keuze als je van VOETBAL houdt als je van dom draven houdt met een bal en standaardsituaties dan is de keuze ook makkelijk

Jasper Maassen
7 augustus 2009, 15:42
Deco, Maniche, Figo, Pauleta, Ronaldo of Ballack, Klose, Schweinsteiger, Podolski of Frings

Inderdaad een moeilijke keuze als je van VOETBAL houdt als je van dom draven houdt met een bal en standaardsituaties dan is de keuze ook makkelijk

In ieder geval gaan die Duitsers niet lopen janken tot en met en vechten ze tot de laatste snik. Daarnaast zit er in de Duitse stadions gewoon meer beleving als in de Protugese. En als de Portugezen niet zulk antivoetbal zouden spelen, zouden die spelers die je noemt inderdaad leuk zijn om naar te kijken.

Abe Brouwer
7 augustus 2009, 15:48
Pffft PSV ook door, tegen het altijd lastige Charkov 2x met 1-0 winnen. Ze zouden zich kapot moeten schamen...

Ik wist niet dat PSV tegen Charkov speelde? Of heb ik iets gemist.

Jasper Maassen
7 augustus 2009, 17:11
Ik wist niet dat PSV tegen Charkov speelde? Of heb ik iets gemist.

Ok, Cherno. Ik heb me inderdaad vergist. Dat is een team dat zo mogelijk nog lager staat aangeschreven. Feit blijft dat PSV zich kapot moet schamen.

Paul van Heertum
7 augustus 2009, 17:12
De volgende ronde wordt weer kut en PSV wint weer dus bereid je maar vast op voor

Michael Schoenmakers
24 augustus 2009, 14:04
Enkele weken geleden stortten Vitessefans 750 kilo zout voor stadion De Vijverberg in Doetinchem. De supporters van de Arnhemse voetbalclub wilden daarmee zout in de wonden van De Graafschap strooien vanwege de degradatie van vorig seizoen.

VAK127, de initiatiefnemers van de ludieke actie, vraagt aan De Graafschap: "Mogen wij ons zout terug, wij worden namelijk heel flauw van het reilen en zeilen intern bij Vitesse!!!" Tevens wordt er in dit verzoek de Doetinchemse hang naar nostalgie, sfeer, beleid en het koesteren van de eigen supporters geroemd.

In een officiële reactie laat De Graafschap weten dat het zout beschikbaar is voor de wanhopige Vitesse-fans. "Wij hadden al zo'n vermoeden dat jullie het harder nodig zouden hebben dan wij dit seizoen. Het zout ligt opgeslagen en is na een telefonische afspraak af te halen", aldus de afdeling perszaken van voetbalverening De Graafschap. Verder laten zij weten nog plaats te hebben in het stadion voor het geval de Vitesse-aanhang wedstrijden wil kijken in een sfeervol stadion.

geweldig dit soort acties!

Jordy Rutten
31 augustus 2009, 10:19
Een nieuw kampioen gelijk spelen. :)
Gek genoeg ben ik er als supporter wel tevreden mee.

Jordy Rutten
20 september 2009, 14:28
Vanmiddag VVV - Ajax. Ik word dus echt schijtberoerd van al die successupporters in onze regio. In de tijd dat VVV nog gewoon Jupiler League speelde, waren ze in geen velden of wegen te bekennen. En nu VVV tegen de grotere clubs mag spelen en ook nog succes boekt, staan ze met hun gore bakkes vooraan om met sjaal en pet de beste fan uit te gaan hangen.

Piet de Kort
20 september 2009, 14:45
Vanmiddag VVV - Ajax. Ik word dus echt schijtberoerd van al die successupporters in onze regio. In de tijd dat VVV nog gewoon Jupiler League speelde, waren ze in geen velden of wegen te bekennen. En nu VVV tegen de grotere clubs mag spelen en ook nog succes boekt, staan ze met hun gore bakkes vooraan om met sjaal en pet de beste fan uit te gaan hangen.

Een topclub op bezoek in natuurlijk ook leuker! En voor VVV is het ook aantrekkelijker vanwege een uitverkocht huis. Na 3 min. is het al wel 0-1.
VVV thuis, altijd lastig.:goodman:

Jordy Rutten
20 september 2009, 15:48
Een topclub op bezoek in natuurlijk ook leuker! En voor VVV is het ook aantrekkelijker vanwege een uitverkocht huis. Na 3 min. is het al wel 0-1.
VVV thuis, altijd lastig.:goodman:

Ons vorige seizoen in de Eredivisie liep bijna iedere club stuk op VVV in de Koel.
En als ajax zo dramatisch slecht blijft spelen, kan de gelijkmaker niet ver weg zijn.

Abe Brouwer
20 september 2009, 16:31
Wat een bizar einde van de Manchester derby. City maakt in de laatste minuut 3-3 maar United scoort de 4-3 in de 95e minuut.

Paul van Heertum
20 september 2009, 16:35
Helaas heb ik die wedstrijd gemist

Abe Brouwer
20 september 2009, 17:16
Helaas heb ik die wedstrijd gemist

Ik had mazzel dat Sport1 een gratis kijkweekend heeft.

Paul van Heertum
20 september 2009, 17:29
Spurs is tot op heden ook wel ok

Voor mij was het iets te vroeg