View Full Version : Krefeld - Kassel
Wendy Tellers
31 oktober 2008, 23:53
Een beetje een matige wedstrijd vanavond in Krefeld. Geen super mooi ijshockey.
En met name in de eerste periode was de stemming op de tribune wat mat. Gelukkig kwam dat in de tweede periode weer op gang.
Al in de tweede minuut van de wedstrijd mocht verdediger Schopper een zware check incasseren en hij bleef geblesseerd op het ijs liggen. Nog een verdediger minder kunnen ze zich bij Krefeld niet permiteren want Fahey is er nog niet bij door zijn schorsing en de jonge Akdag is er zondag in Augsburg ook niet bij omdat hij met de U20 mee gaat. Maar gelukkig kon Schopper weer vrij snel terug keren op het ijs.
Als Krefeld in de derde minuut zijn eerste powerplay had opende Blank al na 7 seconden de score.
In de dertiende minuut lukte het Kassel om nog sneller te scoren in een man meer situatie. Zij hadden toen hun eerste powerplay en scoorde Bannister al na 5 seconden de gelijkmaker.
Daarna zakte de wedstrijd wat in en gebeurde er ook niets meer behalve nog een straf voor een speler van Kassel.
De tweede periode begon Krefeld goed met in de 23ste minuut een mooi doelpunt van Pietta. Hij schaatste via rechterzijde het aanvalsvak in terwijl daar een hele open vlakte was, ging naar de linkerkant van het doel en zette Krefeld weer op voorsprong.
Binnen een minuut was het Verwey die met een mooi en hard schot vanaf de rechterzijde de voorsprong verder uitbreidde.
Zoals eerder vermeld zette de wedstrijd zich voort in een matig tempo.
In de 33ste minuut beging Schopper een overtreding op Kraft aan de boarding. Waarna Saggau zijn teammaat een handje (vuistje) kwam helpen. Schopper reageerde hierop waardoor een klein opstootje kwam. Beide kregen 2+2 minuten en Schopper nog eens 2 minuten extra vanwege zijn eerste overtreding op Kraft.
In de derde periode kon Kassel terugkomen doordat er 3-5 situatie ontstond. In de 34ste minuut kreeg eerst Langkow en daarna Stephens een straf. Geen echte straffen, maarja Tallaire kon hieruit wel de aansluittreffer scoren.
In de 53ste minuut werd het nog spannend omdat Saggau in een powerplay situatie Kassel weer op gelijke hoogte bracht met Krefeld.
Maar dat was maar van korte duur want Loyns had 34 seconden nodig om de 4-3 op het scorebord te zetten wat achteraf ook de eindstand was.
Met nog bijna twee minuten op de klok haalde Kassel de goalie van het ijs en Krefeld was een paar keren dicht bij een empty netter.
Maar helaas werden ze flink tegen gewerkt door Aumuller en de linesmen. Eerst werd een keer voor icing gefloten terwijl Krefeld het aanvalsvak inging en 1 keer voor offside. Beide geheel onterecht. Maar zo kwam Krefeld niet verder dan 4 doelpunten.
Niet een al te mooie wedstrijd en met fase wat langdurig. Maar toch weer drie punten waardoor we weer koploper zijn!!!!!
Pieter van Dijk
31 oktober 2008, 23:58
Klopt, vandaag wel het stadion in gekomen daar in Krefeld. Was tijdens de eerste twee perioden soms erg mat maar de laatste periode was wel erg vermakelijk. Krefeld was op bepaalde momenten iets te slordig waardoor Kassel het soms nog lastig kon maken voor de Krefelders.
Ger Tellers
1 november 2008, 13:24
Gelukkig viel het nog goed uit voor Krefeld na deze dibieuze beslissingen van De scheids.
Normaal is Aumuller toch een van de betere Scheids.
overigens mooie goals van Pietta en Verwey.
Jack Mulders
1 november 2008, 20:56
Inderdaad een matige vertoning, al viel me Kassel behoorlijk mee in aanvallend opzicht dan, misten alleen het lef om veelvuldig te schieten , want Krefeld had erg veel moeite om ze in het eigen verdedigingsvak onder controle te krijgen.
Denk dat Krefeld moeite ermee heeft dat de tegenstanders de Pinguine niet onder schatten maar juist enkele stapjes meer doet.
Je zag eenmaal dat de versnelling erop ging er heel snel 2 goalen vielen.
De slechtste mannen op het ijs waren echt de scheidsrechter en zijn hulpstukken.
Leek wel of men 3 scheidsrechters bij een of andere ping pong wedstrijd hadden weggehaald en de schaatsten hadden onder gebonden, gelukkig gaf Krefeld het goede antwoord door snel naar het weggeven van de 3 - 2 en de 3 - 3 door die man , de winnende treffer te scoren.
Ook slechte wedstrijden moeten gewonnen worden.
Nu nog iets anders op de traing van Donderdag werd speler Charlie Stephens door de spelersgroep gefeliciteerd met zijn nieuwe en verbeterde contract , men stond in de middenring van het ijs, aanvoerder Vasiljevs sprak Stephens toe, niet wetend dat Boris Blank een grote plastic schaal met scheerschuim achter hem kwam opgeschaatst, waarna Stephens zich omdraaide en de volle lading scheerschuim in zijn gezicht kreeg geplant.
Dit kenmerkt de sfeer wel een beetje binnen de spelersgroep.
Michel Heerkens
1 november 2008, 21:19
Ook slechte wedstrijden moeten gewonnen worden.Deze eigenschap kenmerkt wel een potentiele kandidaat voor het kampioenschap.
::champ::
Nu nog iets anders op de training van Donderdag werd speler Charlie Stephens door de spelersgroep gefeliciteerd met zijn nieuwe en verbeterde contract , men stond in de middenring van het ijs, aanvoerder Vasiljevs sprak Stephens toe, niet wetend dat Boris Blank een grote plastic schaal met scheerschuim achter hem kwam opgeschaatst, waarna Stephens zich omdraaide en de volle lading scheerschuim in zijn gezicht kreeg geplant.
Dit kenmerkt de sfeer wel een beetje binnen de spelersgroep. :)
Jack Mulders
1 november 2008, 21:50
Deze eigenschap kenmerkt wel een potentiele kandidaat voor het kampioenschap.
:)
Nee, Michel, Krefeld moet gewoon met de beide beentjes op de grond blijven staan.
Er is nu pas eenderde van de competitie gespeeld, we zullen nog vaak verliezen, maar we zullen ook nog de broodnodige puntjes gaan pakken...
Michel Heerkens
1 november 2008, 21:59
Nee, Michel, Krefeld moet gewoon met de beide beentjes op de grond blijven staan.
Er is nu pas eenderde van de competitie gespeeld, we zullen nog vaak verliezen, maar we zullen ook nog de broodnodige puntjes gaan pakken...Ik zeg niet dat Krefeld kampioen wordt hoor; maar als je zelf minder speelt maar toch de 3 punten pakt, dan ben je een potentiele kandidaat voor het kampienschap.
Jack Mulders
1 november 2008, 22:01
Nog een aanvulling, de laatste seizoenen lukte het Daniel Pietta maar nooit om eens aanvallend en scorend belangrijk te zijn, steeds was het net niet bij hem, vorige week maakte hij een waanzinnige mooie goal en ook gisteren maakte hij een voltreffer!!
Zou het ijs dan nu eindelijk gebroken zijn voor deze zeer hardwerkende speler ???
Ook Lyn Loyns maakte gisteren eindelijk weer eens een belangrijke treffer, deze aanvaller moet morgen trouwens als verdediger optreden aangezien Heubscher en Akdag met het U20 van Duitsland spelen. In December spelen deze trouwens een WK en missen hun iets van 9 Wedstrijden!! Krefeld heeft morgen officieel maar 4 verdedigers tegen Augsburg aangezien Jim Fahey zijn laatste wedstrijd uit zit van zijn schorsing.
Daarom is er versterking in aantocht voor de Krefeldse verdediging, men is aan het wachten op de vrijgave van een buitenlandse speler.
Jack Mulders
1 november 2008, 22:02
Ik zeg niet dat Krefeld kampioen wordt hoor; maar als je zelf minder speelt maar toch de 3 punten pakt, dan ben je een potentiele kandidaat voor het kampienschap.
Laten we eerst maar eens de play offs halen wat al 2 seizoenen niet is gelukt, ik begrijp je stelling.
Marco Kronenburg
2 november 2008, 07:14
hoe was de sfeer in het stadion? uitverkocht? wij gaan 14 november naar krefeld frankfurt met de miniwelpen van hys.
Wendy Tellers
2 november 2008, 09:41
hoe was de sfeer in het stadion? uitverkocht? wij gaan 14 november naar krefeld frankfurt met de miniwelpen van hys.
De eerste periode was de sfeer ook wat matjes. Net als het spel op het ijs.
Er werd wel vanuit verschillende kanten op de staantribune wat geklapt, gezongen en getrommeld.
Maar niet de zoals afgelopen weken als 1 geheel team.
In de tweede periode en de derde was het al een stuk beter.
Maar met 3700 toeschouwers is het natuurlijk heel anders dan met 8000!!!!
Veel plezier 14 november.
Pieter van Dijk
2 november 2008, 11:36
Uitverkocht was het totaal niet. Waar ik te laat was bij de wedstrijd van vorige week (Dusseldorf) waren er nu nog voldoende kaarten te verkrijgen in alle prijsklassen. De sfeer op de tribune volgde de sfeer op het ijs. De derde periode heeft veel goed gemaakt.
Marco Kronenburg
2 november 2008, 13:25
denken jullie dat het tegen frankfurt wel vol zit
Jack Mulders
2 november 2008, 13:30
Marco, Nee absoluut niet , als men 4200 fans die avond mag begroeten heeft men in Krefeld een topavond, men heeft er 3500 begroot per wedstrijd.
Krijgen jullie zitplaatsen of staanplaatsen??
Pieter van Dijk
2 november 2008, 19:03
denken jullie dat het tegen frankfurt wel vol zit
Zo dat is nogal een reis vanuit Wateringen naar Krefeld. Wateringen ligt toch in de randstad of niet?
Wanneer komt Frankfurt trouwens naar Krefeld?
Abe Brouwer
2 november 2008, 19:50
Krefeld is vrijwel nooit uitverkocht. Alleen tegen Köln en Düsseldorf plus de playoffs kan het druk worden.
Ger Tellers
2 november 2008, 20:20
Zo dat is nogal een reis vanuit Wateringen naar Krefeld. Wateringen ligt toch in de randstad of niet?
Wanneer komt Frankfurt trouwens naar Krefeld?
Pieter 14/11 komt Frankfurt naar Krefeld.
Wat betreft het uitverkocht zijn komt dit maar enkele keren voor,maar de staan tribune is vaak genoeg uitverkocht en dan is het toch zonde dat men inplaats van 15Euro er 25 of 30 moet betalen,maar de meeste gaan maar een af en toe en dan speeld geld bij hun niet zo?n rol als ik het zo lees.
Gelukkig hebben we Raymond die voor de kaarten zorgt ,zoals DEG -Krefeld 12 Dec.
Wendy Tellers
2 november 2008, 21:36
Krefeld is vrijwel nooit uitverkocht. Alleen tegen Köln en Düsseldorf plus de playoffs kan het druk worden.
En als ze tweede kerstdag thuis spelen is het ook meestal ver uitverkocht.
Maar verder is het zelden uitverkocht. Echter de goedkopere zitplaatsen en staanplaatsen zijn wel zo nu en dan uitverkocht.
Pak bijvoorbeeld tegen Berlijn dit seizoen of vorig seizoen tegen Iserlohn.
Marco Kronenburg
2 november 2008, 22:10
wij zitten in box 202. de sta tribune leek me met 20 kids een beetje lastig te controleren. wel dichtbij dus we kunnen het iig zien en horen. 14 november gaan we.
Marco Kronenburg
2 november 2008, 22:11
gekozen op advies van de fam. tellers natuurlijk
Jack Mulders
2 november 2008, 22:22
Inderdaad in de buurt,als je zin en tijd hebt kom je maar eens kennismaken.
Al verwacht ik niet dat je veel tijd zult hebben met zoveel kids.....
Veel plezier alvast tesamen.
Pieter van Dijk
3 november 2008, 19:35
Hoeveel Nederlanders zitten er gemiddeld bij Krefeld op de tribune?
Paul van Heertum
3 november 2008, 19:46
0 als de Tellers niet mee tellen, maar meer dan 2 handenvol zal het vast niet zijn
Jordy Rutten
3 november 2008, 19:52
0 als de Tellers niet mee tellen, maar meer dan 2 handenvol zal het vast niet zijn
Jack Tellers?
Paul van Heertum
3 november 2008, 19:53
Ik zie niet vaak Nederlandse auto´s staan, dat zal vast niet alles zeggen maar meer dan een paar zullen het er vast niet zijn
Abe Brouwer
3 november 2008, 19:56
Ik zie niet vaak Nederlandse auto´s staan, dat zal vast niet alles zeggen maar meer dan een paar zullen het er vast niet zijn
Ik zie toch wel altijd een paar auto's met Nederlandse kentekens rond de ijshal bij thuiswedstrijden van Krefeld. Ben zelfs wat bekenden van het forum tegengekomen tijdens de DEL allstars wedstrijd in Krefeld.
Jack Mulders
3 november 2008, 20:47
Hoeveel Nederlanders zitten er gemiddeld bij Krefeld op de tribune?
Toevallig was er vorige week een posting in het forum of men de tekst van een liedje niet kon aanpassen omdat er veel belgische en Nederlandse fans altijd bij Krefeld aanwezig waren.
Denk dat het meer zijn dan we denken.....
Jack Mulders
3 november 2008, 21:05
Jack Tellers?
Doe dat aub de Tellers niet aan Jordy.
Dan gaat hun goede naam naar de knoppen:grin::grin::grin:
Jack Mulders
3 november 2008, 21:06
Ik zie toch wel altijd een paar auto's met Nederlandse kentekens rond de ijshal bij thuiswedstrijden van Krefeld. Ben zelfs wat bekenden van het forum tegengekomen tijdens de DEL allstars wedstrijd in Krefeld.
We komen er ook geregeld Nederlanders tegen, zowel binnen als buiten het stadion.
Ook genoeg forumleden, dus ben het absoluut meer eens met het antwoord van Abe, dan van Paul.
Jack Mulders
3 november 2008, 21:07
Je geeft hier 2 verschillende antwoorden op een dezelfde vraag , Paul.
Jordy Rutten
3 november 2008, 21:10
Is er trouwens nog een aanrader om binnenkort te gaan kijken voor een minder regelmatie bezoeker?
Doe dat aub de Tellers niet aan Jordy.
Dan gaat hun goede naam naar de knoppen:grin::grin::grin:
Hahhha. Paul zei dat als je de Tellers wegliet er geen regelmatie Nederlandse bezoeker over zouden blijven in Krefeld.
Dus moet ie óf Limburgers beschouwen als niet-Nederlands of hij moest jou onder de Tellersfamilie scharen.:)
Wendy Tellers
3 november 2008, 21:34
Wij zijn er sowieso al iedere week met 5 Nederlanders (Limburgers wel te verstaan).
Verder gaat er dit seizoen regelmatig een Brabander met ons mee.
En dan lees ik hier ook regelmatig dat mensen er naar toe zijn gaan.
Niet wekelijks gaan die, maar ik ben er al genoeg forumbezoekers tegengekomen.
Zelfs een Nederlandse scheidsrechter hebben we daar al leren kennen. :)
Een groepje uit Nijmegen komt er volgens mij ook bijna wekelijks.
Maar ik zou er echt geen schatting van kunnen maken hoeveel het er nu daadwerkelijk iedere week zijn.
Dat Paul er niet veel auto's ziet staan is ook vrij logisch.
Er is geen grote parkeerplaats. De auto's staan honderden meters van de ijshal af op kleinere parkeerplaatsen en in zijstraten.
Jack Mulders
3 november 2008, 21:50
Is er trouwens nog een aanrader om binnenkort te gaan kijken voor een minder regelmatie bezoek.:)
Jazekers Jordy,
23 -11 Tegen Koln, 28- 11 tegen Iserlohn, 28-12 tegen Dusseldorf.
Waarbij ik je wel moet zeggen, als je komt probeer een aantal weken vantevoren een kaart te kopen , zekers tegen Dusseldorf en Koln.
Jack Mulders
3 november 2008, 21:51
Wij zijn er sowieso al iedere week met 5 Nederlanders (Limburgers wel te verstaan).
Maar ik zou er echt geen schatting van kunnen maken hoeveel het er nu daadwerkelijk iedere week zijn.
Er is geen grote parkeerplaats. De auto's staan honderden meters van de ijshal af op kleinere parkeerplaatsen en in zijstraten.
Wel raar dat de ene ze wel ziet staan (Abe) en de andere niet (Paul).
Ger Tellers
4 november 2008, 13:43
Als er zoveel forum leden naar Krefeld gaan,begrijp ik niet dat er zo weinig mensen zijn die zich niet de moeite doen om even persoonlijk kennis te maken.
En Jack denk erom dat we volgende week alvast kaarten kopen voor de wedstrijd tegen de Haie.
Paul van Heertum
4 november 2008, 13:45
Ik snap dat jij altijd meteen een pakeerplaats hebt, ik ben helaas niet zo goed en moet rondrijden om een plek te vinden
Raymond Tellers
4 november 2008, 14:51
Ik snap dat jij altijd meteen een pakeerplaats hebt, ik ben helaas niet zo goed en moet rondrijden om een plek te vinden
Van welke richting kom je? Autosnelweg Venlo A44? Als je afslag 6 neemt (Kerken?), dan zit je al op de weg die uiteindelijk parrallel aan de Westparkstrasse loopt. Dat is de Kempenerallee. Aan die weg of in één van de zijweggetjes aan de rechterkant, kun je de auto's het beste neerzetten. Altijd plaats en het zijn vijf tot tien minuten lopen tot aan de ijshal. Valt wel mee. :smiley_kev:
Jack Mulders
4 november 2008, 18:46
En Jack denk erom dat we volgende week alvast kaarten kopen voor de wedstrijd tegen de Haie.
Oke, had ik ook in gedachten, en die van tegen Dusseldorf wil ik ook niet te lang mee wachten, ook nog aangezien het een zondag is .
Wendy Tellers
4 november 2008, 19:21
Is een kwestie van er iedere week komen. Dan weet je waar de parkeerplaatsen zijn.
En op tijd komen natuurlijk. Dan is er ook nog plaats vrij. :)
En bovenal: ik had een goede leermeester die me in Krefeld wegwijs heeft gemaakt!!!! :)
Wendy Tellers
4 november 2008, 19:22
Als er zoveel forum leden naar Krefeld gaan,begrijp ik niet dat er zo weinig mensen zijn die zich niet de moeite doen om even persoonlijk kennis te maken.
Hahaha. Is waarschijnlijk niet omdat ze zich er geen moeite voor nemen, maar je moet wel weten wie wie is.
Je kan slechts aan iedereen gaan vragen of ze Nederlanders zijn ...... :)
Ger Tellers
5 november 2008, 11:10
Hahaha. Is waarschijnlijk niet omdat ze zich er geen moeite voor nemen, maar je moet wel weten wie wie is.
Je kan slechts aan iedereen gaan vragen of ze Nederlanders zijn ...... :)
Je weet dat ik voor de wedstrijd altijd rondloop en het verschil van Duits en Nederlands toch wel goed te horen is dacht ik zo.
Maar 14dagen geleden hoorde ik Nederlands praten en even met die mensen gepraat en ik vroeg of iemand van hun op het forum zat en toen liep een van hun weg en toen zij iemand dat die persoon op het forum zat.Dus dit bedoel ik Wendy.
Ik denk eerder dat de mensen elkaar niet willen kennen.
Jordy Rutten
5 november 2008, 14:10
Je weet dat ik voor de wedstrijd altijd rondloop en het verschil van Duits en Nederlands toch wel goed te horen is dacht ik zo.
Maar 14dagen geleden hoorde ik Nederlands praten en even met die mensen gepraat en ik vroeg of iemand van hun op het forum zat en toen liep een van hun weg en toen zij iemand dat die persoon op het forum zat.Dus dit bedoel ik Wendy.
Ik denk eerder dat de mensen elkaar niet willen kennen.
Dat is gewoon zwak van die persoon...
Wat ik meemaak in Nijmegen is dat enkele forummers elkaar juist wel willen ontmoeten en daarna vaak al snel goed met elkaar op kunnen schieten...
Vorig seizoen heb ik ook wat proberen te regelen om naar Krefeld te komen en jullie ook te ontmoeten. Vraag maar aan Wendy. Maar toen bleek de vakantieregeling anders uit te vallen dan verwacht...
Maar ik hoop er dit seizoen op zijn minst een keertje bij te zijn...:thumsup:
:smiley_kev:
Wendy Tellers
5 november 2008, 23:12
Yep Jordy.
Ik kan dat bevestigen. :)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.