PDA

View Full Version : Nationaal vrouwenteam in de 2e divisie

Pieter van der Schuit
13 oktober 2008, 21:23
Verassend, maar vanuit de NIJB en voor het vrouwenteam zelf lijkt mij dit een goed initiatief.

Welliicht komen er verassende uitslagen, maar dat het vrouwenteam een volledige competitie speelt lijkt mij een goede ontwikkeling.

Ro Herregraven
14 oktober 2008, 17:35
Het lijkt me zeker een goed idee. Doet in de verte denken aan het bancras-model wat de volleybond jaren geleden invoerde.

Ik heb geen idee welk niveau het Nederlands Nationaal Vrouwenteam heeft (In het WK spelen ze op Div. II-niveau) en of dat beter, slechter of gelijk is aan de Nederlandse tweede divisie. Laten we hopen dat ze volgend jaar naar de Eerste divisie kunnen!

Sven van de Wall
14 oktober 2008, 17:40
Mag er wel gewoon gecheckt worden?

Paul van Heertum
14 oktober 2008, 17:59
Nee..

Sven van de Wall
14 oktober 2008, 22:55
Nee..

jammer

Paul van Heertum
14 oktober 2008, 23:22
Een vrouw die ijshockey speelt checken

Wat een lol

Sven van de Wall
15 oktober 2008, 00:17
Een vrouw die ijshockey speelt checken

Wat een lol

Waarom niet het hoort bij de sport, anders moet ze maar naar een kantklosclubje gaan ofzo

Ro Herregraven
15 oktober 2008, 00:25
Nee Sven, voortaan het spelregelboekje eerst doorlezen. Voor checken krijg je bij de dames gewoon twee minuten...

Sven van de Wall
15 oktober 2008, 00:39
Nee Sven, voortaan het spelregelboekje eerst doorlezen. Voor checken krijg je bij de dames gewoon twee minuten...

klopt, maar nu gaan ze meedoen in een competitie met lauter mannelijke teams

dus dan worden de spelregels aangepast?

Paul van Heertum
15 oktober 2008, 01:56
2e divisie heeft alleen soft checken, echt checken wordt bestraft, zeg maar min of meer de regels van de dames.

Sven van de Wall
15 oktober 2008, 17:09
2e divisie heeft alleen soft checken, echt checken wordt bestraft, zeg maar min of meer de regels van de dames.

Oh ok, dat wist ik niet

Marc van de Wall
15 oktober 2008, 21:54
Oh ok, dat wist ik niet

Wat weet jij wel van vrouwen??:smiley_geleen::smiley_geleen:

Sven van de Wall
15 oktober 2008, 23:22
Wat weet jij wel van vrouwen??:smiley_geleen::smiley_geleen:

Dat ze af en toe lekken!!!!!!!

Jan Been
16 oktober 2008, 16:54

Lekken, wat zeg je nu weer over vrouwen Sven.

Cor van der Holst
18 oktober 2008, 22:13
Het lijkt me zeker een goed idee. Doet in de verte denken aan het bancras-model wat de volleybond jaren geleden invoerde.

Ik heb geen idee welk niveau het Nederlands Nationaal Vrouwenteam heeft (In het WK spelen ze op Div. II-niveau) en of dat beter, slechter of gelijk is aan de Nederlandse tweede divisie. Laten we hopen dat ze volgend jaar naar de Eerste divisie kunnen!

met alle respect voor het dames hockey !!
de bond weet waarschijnlijk niet wat het niveau is van de tweede divisie of ze weten niet wat het niveau is van het dames hockey !!
ik denk dat de bond de tweede div hiermee belachelijk maakt
In het verleden speelde de dames vriendschappelijke wedstrijden op c niveau met verschillend resultaat, waarschijnlijk dus het niveau van het dameshockey!!
de tweede divisie bestaat uit teams met veel oud erediv spelers en heeft geen moeite met teams op B niveau
ik denk zelf dat de derde divisie nog te hoog is gegrepen voor de dames !!
Dus Ro indeling op eerste div niveau lijkt me niet haalbaar !!
maar zondag a.s is de eerste ontmoeting tussen de butchers en het damesteam,
daarna weet je meer !!
ik hoop voor de dames dat ik mijn excusses moet aanbieden !!

Cor van der Holst
18 oktober 2008, 22:18

sorry maar een opmerking waar niemand op zit te wachten !

Paul van Heertum
18 oktober 2008, 22:30
de bond weet waarschijnlijk niet wat het niveau is van de tweede divisie of ze weten niet wat het niveau is van het dames hockey !!
In het verleden speelde de dames vriendschappelijke wedstrijden op c niveau met verschillend resultaat, waarschijnlijk dus het niveau van het dameshockey!!
de tweede divisie bestaat uit teams met veel oud erediv spelers en heeft geen moeite met teams op B niveau
daarna weet je meer !!

In principe maakt het natuurlijk niet veel uit als het niveau (iets) te hoog is, zolang het meer oplevert dan wat ze eerst deden(afentoe samen trainen en wat oefeninterlands) dan is het al de moeite waard.

Het verschil tussen de beste en slechtste teams is toch al vrij groot, misschien dat het ze wel lukt om aan de onderkant mee te doen

Cor van der Holst
18 oktober 2008, 23:02
In principe maakt het natuurlijk niet veel uit als het niveau (iets) te hoog is, zolang het meer oplevert dan wat ze eerst deden(afentoe samen trainen en wat oefeninterlands) dan is het al de moeite waard.

Het verschil tussen de beste en slechtste teams is toch al vrij groot, misschien dat het ze wel lukt om aan de onderkant mee te doen

?????
wat moet je doen om aan de onderkant mee te doen ???
antwoord !!! verliezen van de teams die boven je staan
ik weet zeker dat ze dat gaat lukken !

Paul van Heertum
18 oktober 2008, 23:56
Als je iedere wedstrijd dik verliest doe je niet mee aan de onderkant.

Maar bedankt voor je nuttige opmerking, zorgt er echt voor dat ik zin heb om verder te reageren

Gerrit Hof
19 oktober 2008, 09:44
sorry maar een opmerking waar niemand op zit te wachten !

Die van de Wall in de sloot vindt zichzelf heel erg grappig was me al eerder opgevallen.:blablabla:
By the way, de Flyers zoeken nog een goede goalie Cor, niks voor jou ?
Of misschien heb je iemand in de familie??:lol:

Cor van der Holst
19 oktober 2008, 10:51
Die van de Wall in de sloot vindt zichzelf heel erg grappig was me al eerder opgevallen.:blablabla:
By the way, de Flyers zoeken nog een goede goalie Cor, niks voor jou ?
Of misschien heb je iemand in de familie??:lol:

we hebben een leuke tijd gehad in heerenveen
ruud zou graag willen ,maar is inmiddels een andere weg ingeslagen die niet dood loopt(hopen we maar)

groetjes

Alex van den Brink
19 oktober 2008, 11:39
Sinds begin jaren 90 zijn de spelregels van de 2e divisie (toen nog recreatie divisie 1) aan gepast.
De spelregel is Non-intentionalbodycontact, dat betekend dat het spelen op het lichaam verboden is, behalve wanneer twee spelers samen naar de puck gaan en dan lichamelijk contact ontstaat.

Alex van den Brink
20 oktober 2008, 08:05
daarna weet je meer !!
Valt allerzins mee 12-4. je hebt er nog 4 doorgelaten.

De dames zijn toch niet kansloos tegen alle teams!

Piet de Kort
20 oktober 2008, 09:35
::happy::::proost::Valt allerzins mee 12-4. je hebt er nog 4 doorgelaten.

Cor is op zijn retour of heeft een behoorlijke trainingsachterstand!!! Cor blijf optimaal trainen, in april 2009 moet je er staan. Heb vernomen dat het FORUMTEAM dan weer in actie moet komen! :goodman:

Cor van der Holst
20 oktober 2008, 16:30
Valt allerzins mee 12-4. je hebt er nog 4 doorgelaten.

De dames zijn toch niet kansloos tegen alle teams!

ik wil hier niet over praten Alex:Bonk3:
hele wedstrijd 10 keer voor het goal geweest waarvan 8 breaks en nog 4 goals tegen::censor::
ik moet de dames meegeven dat ze wel af kunnen maken en niet te vergeten een perfect keepende Nadia in het goal (super)
maar gezien de schoten verhouding (50-10)moet ik toch concluderen dat de tweede div te hoog is gegrepen voor de dames!!
maar ze spelen hier nu en ik hoop dat ze dan toch wat zullen leren !!en mochten ze een wedstrijd winnen neem ik een taart voor ze mee volgende wedstrijd

Ro Herregraven
20 oktober 2008, 16:33
ik moet de dames meegeven dat ze wel af kunnen maken en niet te vergeten een perfect keepende Nadia in het goal (super)

?
Op de sheet staan

GK 25 Senovwa MOLLEN
GK 26 Helena KYSELA
Dus geen Nadia Zijlstra?

Cor van der Holst
20 oktober 2008, 16:33
::happy::::proost::

Cor is op zijn retour of heeft een behoorlijke trainingsachterstand!!! Cor blijf optimaal trainen, in april 2009 moet je er staan. Heb vernomen dat het FORUMTEAM dan weer in actie moet komen! :goodman:

allebei Piet !!
de jaren gaan tellen,dus ik moet eigenlijk harder gaan trainen, maar eind van het seizoen ben ik vast weer op stoom!!:goodman:

Cor van der Holst
20 oktober 2008, 16:38
?
Op de sheet staan

GK 25 Senovwa MOLLEN
GK 26 Helena KYSELA
Dus geen Nadia Zijlstra?

ik hoorde van onze natalie dat het nadia was( maar misschien)
helena heeft de laatste periode gekeept ,en deed het ook niet slecht

Alex van den Brink
20 oktober 2008, 17:53
?
Op de sheet staan

GK 25 Senovwa MOLLEN
GK 26 Helena KYSELA
Dus geen Nadia Zijlstra?
Ik heb Nadia Zijlstra zien keepen in de wedstrijd Z'maar vs H'veen.

Zag er idd niet verkeerd uit.

Alex van den Brink
20 oktober 2008, 17:55
ik wil hier niet over praten Alex:Bonk3:
hele wedstrijd 10 keer voor het goal geweest waarvan 8 breaks en nog 4 goals tegen::censor::
maar gezien de schoten verhouding (50-10)moet ik toch concluderen dat de tweede div te hoog is gegrepen voor de dames!!
maar ze spelen hier nu en ik hoop dat ze dan toch wat zullen leren !!en mochten ze een wedstrijd winnen neem ik een taart voor ze mee volgende wedstrijd

Ik hoop dat je er weer bovenop komt!

Paul van Heertum
20 oktober 2008, 18:22
1Hijs Hokij Butchers Den Haag14122026130 - 522Amstel Tijgers Cool Mokum Amsterdam1484220100 - 653The Outlaws Zoetermeer149232076 - 564Red Eagles 's-Hertogenbosch147341757 - 545Zoetermeer The Rumours145181164 - 826IJCU Dragons Utrecht 2145181171 - 717Dordrecht Lions 2143110752 - 898Leiden Lions 1140014042 - 123

Tegen de mindere ploegen zal het vast beter gaan

Ro Herregraven
20 oktober 2008, 18:38
1Hijs Hokij Butchers Den Haag14122026130 - 52
2Amstel Tijgers Cool Mokum Amsterdam1484220100 - 65
3The Outlaws Zoetermeer149232076 - 56
4Red Eagles 's-Hertogenbosch147341757 - 54
5Zoetermeer The Rumours145181164 - 82
6IJCU Dragons Utrecht 2145181171 - 71
7Dordrecht Lions 2143110752 - 89
8Leiden Lions 1140014042 - 123

Tegen de mindere ploegen zal het vast beter gaan

Ik zou zeggen,. check die table-functie eens...

Paul van Heertum
20 oktober 2008, 19:04
Gemiddeld 9 goals voor en 3 tegen vorig jaar, dan doe je het met 12-4 niet veel slechter dan het gemiddelde

Alex van den Brink
20 oktober 2008, 19:31
Hijs is wel iets zwakker dan vorig seizoen.

Jasper Maassen
20 oktober 2008, 20:22
allebei Piet !!
de jaren gaan tellen,dus ik moet eigenlijk harder gaan trainen, maar eind van het seizoen ben ik vast weer op stoom!!:goodman:

Wellicht staan we dit seizoen nog tegenover elkaar, ik ga waarschijnlijk een aantal keer invallen bij Leiden, aangezien hun eigen keeper geblesseerd is!

Cor van der Holst
22 oktober 2008, 11:35
Wellicht staan we dit seizoen nog tegenover elkaar, ik ga waarschijnlijk een aantal keer invallen bij Leiden, aangezien hun eigen keeper geblesseerd is!

leuk je weer op het ijs tegen te komen!!::redrant::

Paul van Heertum
3 november 2008, 01:45
0-3 tegen de outlaws, lang niet slecht lijkt me

Vandaag hebben ze tegen de Lions2 gespeeld, daar zijn wel kansen denk ik

Paul Staats
3 november 2008, 11:49
het dames team kan ook niet van recreanten team de midnightplayers winnen laat staan van de 2e divisie

Paul van Heertum
3 november 2008, 14:47
De uitslagen tot nu toe 14-3, 12-4,6-0

Hopelijk leren ze wel veel, daar gaat het om natuurlijk

Cor van der Holst
3 november 2008, 15:52

Vandaag hebben ze tegen de Lions2 gespeeld, daar zijn wel kansen denk ik

was volgens mij 6-0

Cor van der Holst
3 november 2008, 15:57