PDA

View Full Version : Mergen van threads

Joep Meijsen
10 oktober 2008, 23:54
Begrijp jij waarom deze posting niet wordt overgeplaatst naar de thread Tilburg-Groningen?
Mijn aankondiging van een wedstrijdverslag wordt steeds ergens midden in zo'n thread gefrommeld!

Om het forum een beetje overzichtelijk te houden, is het handig om postings zoveel mogelijk in bestaande threads te plaatsen en nieuwe threads te openen voor nieuwe onderwerpen.

Emile Joosten
11 oktober 2008, 00:37
Om het forum een beetje overzichtelijk te houden, is het handig om postings zoveel mogelijk in bestaande threads te plaatsen en nieuwe threads te openen voor nieuwe onderwerpen.

Je zult begrijpen dat ik dit een slechte zaak vind. Tijdens de wedstrijd volgen mensen vanachter hun pc de wedstrijd die wordt gespeeld en dat heeft vaak een eindeloze trits postings tot gevolg en daar wordt door diverse deelnemers veel plezier aan beleefd. Zodra de wedstrijd is afgelopen staan er tientallen postings en wordt de thread niet echt meer gebruikt; de wedstrijd is immers afgelopen!
Als ik dan enige tijd later, bij uitwedstrijden na enkele uren, een verslag van de wedstrijd maak en die posting wordt dan vrolijk onder de thread geplakt waar geen hond meer komt, dan heeft het geen zin meer me nog in te zetten voor degenen die graag de wedstrijdverslagen lezen. Die gaan echt niet zo'n thread van vaak meerdere pagina's doorlopen om te zoeken of er een verslag of aankondiging daarvan te vinden is.
Vanaf dit seizoen gebeurt dit nu en daar ben ik niet blij mee.
Ik hoop dan ook dat deze ongelukkige sanering stopt.

Emile Joosten
11 oktober 2008, 00:41
Tilburg op het tandvlees??? Dat viel reuze mee! Zoveel kansen! :Bonk3:

Waarom komt dit item niet ergens in de lange thread van Tilburg - Groningen??

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 00:54
Je zult begrijpen dat ik dit een slechte zaak vind. Tijdens de wedstrijd volgen mensen vanachter hun pc de wedstrijd die wordt gespeeld en dat heeft vaak een eindeloze trits postings tot gevolg en daar wordt door diverse deelnemers veel plezier aan beleefd. Zodra de wedstrijd is afgelopen staan er tientallen postings en wordt de thread niet echt meer gebruikt; de wedstrijd is immers afgelopen!
Als ik dan enige tijd later, bij uitwedstrijden na enkele uren, een verslag van de wedstrijd maak en die posting wordt dan vrolijk onder de thread geplakt waar geen hond meer komt, dan heeft het geen zin meer me nog in te zetten voor degenen die graag de wedstrijdverslagen lezen. Die gaan echt niet zo'n thread van vaak meerdere pagina's doorlopen om te zoeken of er een verslag of aankondiging daarvan te vinden is.

Jammer dat je het zo opvat en ik snap je onvrede ook wel. Met acht wedstrijden per weekeinde is centralisatie helaas iets wat onvermijdelijk is om het eredivisie-forum een beetje overzichtelijk te houden ook voor mensen die niet zo vaak komen. Geef het gewoon een kans. Als het bij vele andere fora werkt, zie ik niet in waarom het hier niet zou werken. Het is ook gewenning bij de gebruikers dat alles rond één wedstrijd zoveel mogelijk in één thread staat.

Het is overigens ook niet iets wat specifiek rond jou speelt. We proberen al geruime tijd threads die veel met elkaar van doen hebben zoveel mogelijk te mergen. Dat is bijvoorbeeld vanmorgen ook gebeurt met twee threads over het hoofdsponsorschap van Heerenveen.

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 00:56
Waarom komt dit item niet ergens in de lange thread van Tilburg - Groningen??

Omdat het niet alleen over de wedstrijd tussen Tilburg en Groningen gaat, denk ik.

Emile Joosten
11 oktober 2008, 07:40
Omdat het niet alleen over de wedstrijd tussen Tilburg en Groningen gaat, denk ik.

En laat mij nu denken dat degene die mergt aandacht wil voor zijn artikelen op ijshockey.com.
Vind dat overigens ook terecht en hoe kun je beter aandacht krijgen voor hetgeen er wordt geschreven door hier threadstarter te zijn.
Denk niet dat de lezers hier eraan zullen gaan wennen dat de aankondiging van een wedstrijdverslag als bijvoorbeeld tachtigste posting in een thread terecht komt die na afloop van de wedstrijd niet of nauwelijks meer wordt geopend.
Uiteraard kan dat eenvoudigweg worden afgelezen aan het aantal hits op de supporterssite.
Op deze wijze heeft het weinig zin om nog wedstrijdverslagen te maken en valt er 'n stukje promotie voor onze sport weg.
Dit lijkt me nu juist niet de bedoeling.

Rudy Bouquet
11 oktober 2008, 08:25
Ik ben het met Emile eens dat verslagen minder gelezen worden op de wijze waarop ze nu ergens tussenin verschijnen.
Tevens vind ik een verslag ook een andere thread dan het naar elkaar posten van vragen over werkende livesheets, tussenstanden en andere info, die wel of niet met de betreffende wedstrijd te maken heeft.

Maar Emile een verslag, via een verwijzing, naar een andere site vind ik ook niet echt geweldig........en dat voor die paar hits meer of minder..!

De keren dat mij gevraagd wordt om een verslag voor de site te schrijven, zoals verleden week en vanavond, zet ik deze ook gewoon op het forum.
Wat maakt het allemaal uit.....? Het is dan voor bijna iedereen leesbaar...!

Tevens kan ik jouw verslagen niet meer lezen, want de sctt werkt niet op mijn browser....(heb ik mij laten vertellen). Jullie site zou de nieuwste browser van Microsoft niet aankunnen.

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 08:48
En laat mij nu denken dat degene die mergt aandacht wil voor zijn artikelen op ijshockey.com.

Zoals al vermeld, het verhaal over de hoofdsponsor van Heerenveen staat ook gewoon midden in de thread over dat onderwerp. En zo zijn er nog meer voorbeelden te vinden. Je gedachte is dan ook onjuist.

http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=3822

Vind dat overigens ook terecht en hoe kun je beter aandacht krijgen voor hetgeen er wordt geschreven door hier threadstarter te zijn.
Je kunt ook heel goed aandacht krijgen als je in bestaande threads post. Zolang deze levend blijven zullen ze gelezen worden en dan komt jouw posting ook langs. Wellicht moet je dan wel iets meer doen dan alleen een linkdump.

Denk niet dat de lezers hier eraan zullen gaan wennen dat de aankondiging van een wedstrijdverslag als bijvoorbeeld tachtigste posting in een thread terecht komt die na afloop van de wedstrijd niet of nauwelijks meer wordt geopend.
Zie boven. Levende threads met nieuwe postings worden voortdurend gelezen door de bezoekers van dit forum. Enkele van de meest gelezen threads op dit forum zijn de centrale postings in de buitenlandsectie over verschillende buitenlandse competities.

Op deze wijze heeft het weinig zin om nog wedstrijdverslagen te maken en valt er 'n stukje promotie voor onze sport weg.
Dit lijkt me nu juist niet de bedoeling.
Als jij alleen verslagen wenst te schrijven als die door middel van een linkdump op dit forum in een aparte thread mogen worden gepromoot onder de titel 'verslag online', dan is dat je eigen keuze. Ik lees je verslagen graag en na een heel seizoen linkdumps weten ik en ongetwijfeld talloze andere gebruikers van dit forum onderhand wel waar je ze plaatst. Ik snap best dat je hier niet blij van wordt en wellicht zijn er wel andere oplossingen denkbaar.

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 08:59
Ik ben het met Emile eens dat verslagen minder gelezen worden op de wijze waarop ze nu ergens tussenin verschijnen.

Ik weet niet zo zeker of dat ook zo is en als het al het geval is, of dat ook zo blijft. Op talloze andere fora werken centrale topics per wedstrijd prima. Hier hebben we het jarenlang anders gedaan, maar met de groei van het aantal gebruikers van dit forum en de groei van het aantal wedstrijden in de eredivisie, is het volgens ons overzichtelijker om threads zoveel mogelijk centraal te houden.

Tevens vind ik een verslag ook een andere thread dan het naar elkaar posten van vragen over werkende livesheets, tussenstanden en andere info, die wel of niet met de betreffende wedstrijd te maken heeft.

Daar heb je absoluut een punt mee. Ik schreef ook dat er andere opties mogelijk zijn, maar de basisgedachte is dat forumdeelnemers pas een nieuwe thread openen als ze hun posting niet in een bestaand topic past. Dat is gewoon standaard netetiquette zoals dat voor heel veel fora geldt. Een linkdump is op dat vlak simpelweg geen aparte thread waard, maar volgens mij is dat ook een beetje wat jij in de rest van je posting schrijft.

Rudy Bouquet
11 oktober 2008, 09:13
Joep, ik had mij er al in geschikt. Verleden week had ik het verslag al onder de topic over Amsterdam - Geleen geplaatst.

Het minder lezen van het verslag tussen de thread is mijn gevoel, dat kan ik ook niet hard maken met cijfers....

Ik denk wel dat het moeilijk is voor een moderator om er zorgvuldig en consequent mee om te gaan.......

Joep, wat heb je geweldig onderschrift.......ik krijg er dorst van...!

Jan Been
11 oktober 2008, 09:35

Het wedstrijd verslag staat zoals altijd op jullie eigen site van de sctt Emileke,dus zo`n ramp is het niet.Iedereen weet het nu onderstussen toch van je verslag.

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 09:39
Joep, ik had mij er al in geschikt. Verleden week had ik het verslag al onder de topic over Amsterdam - Geleen geplaatst. Het minder lezen van het verslag tussen de thread is mijn gevoel, dat kan ik ook niet hard maken met cijfers....

Wat zou kunnen is twee topics per wedstrijd, eentje voor het live-gebeuren en eentje voor het nakaarten. Het live-topic zakt dan na de wedstrijd snel genoeg af. Dat vergt wel wat medewerking van de deelnemers aan de discussies op dit forum.

Ik denk wel dat het moeilijk is voor een moderator om er zorgvuldig en consequent mee om te gaan.......

Ik denk zelfs dat dat onmogelijk is. Alleen als forumdeelnemers meewerken kunnen we een eind komen. Ik heb het vaker geschreven: een forum is zo sterk als zijn deelnemers en wij hebben geen zin om voor politieman te spelen.

Wat let je ::yummie::

Harm Wietze Oldersma
11 oktober 2008, 10:36
Je kunt ook overwegen een nieuw 'forum' toe te voegen net als met 'Multimedia' is gedaan, bijvoorbeeld 'Verslagen'

Jan Hofstede
11 oktober 2008, 10:42
Joep, ik had mij er al in geschikt. Verleden week had ik het verslag al onder de topic over Amsterdam - Geleen geplaatst.

Het minder lezen van het verslag tussen de thread is mijn gevoel, dat kan ik ook niet hard maken met cijfers....

Voor mij geldt dat wel... Ik ga beslist geen, vaak met veel off-topic onzin geschreven, threads doorspitten om een wedstrijdverslag te traceren....

Let wel, ik lees alle wedstrijdverslagen graag, maar ik ga er niet naar op zoek...

Wat betreft het door linken.... Als iemand wat te vertellen heeft, doe het hier... maar verwijs dan niet naar een andere site....

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 11:20
Je kunt ook overwegen een nieuw 'forum' toe te voegen net als met 'Multimedia' is gedaan, bijvoorbeeld 'Verslagen'

Ja, dat is ook een optie natuurlijk, daar kan multimedia zelf natuurlijk al gewoon voor gebruikt worden.

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 11:40
Voor mij geldt dat wel... Ik ga beslist geen, vaak met veel off-topic onzin geschreven, threads doorspitten om een wedstrijdverslag te traceren....

Let wel, ik lees alle wedstrijdverslagen graag, maar ik ga er niet naar op zoek...

Wat betreft het door linken.... Als iemand wat te vertellen heeft, doe het hier... maar verwijs dan niet naar een andere site....

Heb jij de laatste wedstrijdverslagen van Rudy niet gelezen? Je reageert in ieder geval op de discussie die naar aanleiding van Amsterdam-Geleen ontstaan is in een thread die precies zo is opgebouwd als hierboven is beschreven.

Het is wellicht even wennen, maar ik vind het in ieder geval niet meer moeite om via 'nieuwe topics' de verslagen van Rudy te vinden in bestaande topics als het is om in het subforum Eredivisie de thread te vinden.

Jan Hofstede
11 oktober 2008, 13:06
Heb jij de laatste wedstrijdverslagen van Rudy niet gelezen? Je reageert in ieder geval op de discussie die naar aanleiding van Amsterdam-Geleen ontstaan is in een thread die precies zo is opgebouwd als hierboven is beschreven.

Het is wellicht even wennen, maar ik vind het in ieder geval niet meer moeite om via 'nieuwe topics' de verslagen van Rudy te vinden in bestaande topics als het is om in het subforum Eredivisie de thread te vinden.

Heb het verslag en latere reactie van Rudy inderdaad gelezen...

Mijn instellingen staan op... nieuwste berichten eerst.... Kwam ik mooi op tijd binnen...
Had Rudy's verslag op pag. 3 gestaan, had ik het beslist niet gelezen...

Sven van de Wall
11 oktober 2008, 13:09

Mijn instellingen staan op... nieuwste berichten eerst.... Kwam ik mooi op tijd binnen...

Ik lees gewoon alles!!!!!!!

Joep Meijsen
11 oktober 2008, 13:18

Jij vind twee, drie, vier threads over dezelfde wedstrijd in het eredivisieforum dus de goede opzet? Verschillende threads over hetzelfde onderwerp zoals een transfer of een nieuwe hoofdsponsor?

Abe Brouwer
11 oktober 2008, 14:17
Jij vind twee, drie, vier threads over dezelfde wedstrijd in het eredivisieforum dus de goede opzet? Verschillende threads over hetzelfde onderwerp zoals een transfer of een nieuwe hoofdsponsor?

Sterker nog, ik zie wel eens 10 topics over 1 wedstrijd............alleen maar omdat men bij wijze van spreken voor elke scheet een nieuw topic opent! Mij lijken 2 topics voor 1 wedstrijd voldoende: een voor de tussenstand en een voor wedstrijdverslag en om na te praten over het resultaat.

Jan Hofstede
11 oktober 2008, 14:25

Nee... Ik vind een aparte thread voor wedstrijdverslagen en reacties daarop een goede opzet...
De rest mag je wat mij betreft bij elkaar mieteren...

Emile Joosten
12 oktober 2008, 00:38
Proficiat Amsterdam en leuk dat je verslag hier bovenin de thread niet is weggesluisd naar de eerder geopende thread over deze wedstrijd.
Ik begrijp het niet, maar Rudy het is je gegund!!

Rudy Bouquet
12 oktober 2008, 01:06
Proficiat Amsterdam en leuk dat je verslag hier bovenin de thread niet is weggesluisd naar de eerder geopende thread over deze wedstrijd.

Als men het bij ijshockey.com mag,..... dan mag ik het toch ook......?
Ook zij openen een thread met de verwijzing naar de site.......iets wat jij ook deed en waar ik geen voorstander van ben.

Emile, ik ben van mening dat een verslag iets anders is, dan zoals ik vanmorgen al aangaf het afvragen of een livesheet komt,...... het doorgeven van tussenstanden....... en het aan elkaar doorgeven van individuele info.

Ik vind ook dat iemand die moeite neemt om vanuit zijn eigen inzicht een aardig verhaal over een wedstrijd op te tuigen, de vrijheid zou moeten hebben om een thread daarmee te openen......

Toch ben ik het met Joep eens dat het niet alleen een verwijzing mag zijn naar een andere site,........alleen vreemd dat men dat van ijshockey.com wel doet.....

Ook na de opening door Piet van den Hout volgt er, vwb een wedstrijdverslag, een nieuwe thread met een link naar ijshockey.com.......en dat is niet helemaal consequent.....of heb ik het nu mis?

Roger W. de Groot
12 oktober 2008, 03:11
Alleen al om het feit dat jullie (rudy en emile) de moeite nemen om een wedstrijdverslag te schrijven en dus iets extra doen voor ons ijshockeyliefhebbers zouden jullie de vrijheid moeten hebben dat verslag te posten op de manier zoals jullie dat willen. Ik denk dat iedereen het als prettig ervaart dat daar een aparte tread voor wordt geopend. In ieder geval zeker niet storend. Hoop dat de mods dit ook inzien...

Joep Meijsen
12 oktober 2008, 10:49
Als men het bij ijshockey.com mag,..... dan mag ik het toch ook......?
Ook zij openen een thread met de verwijzing naar de site.......iets wat jij ook deed en waar ik geen voorstander van ben.

Dat is een geautomatiseerd proces, dat handmatig gecorrigeerd moet worden. Dat is intussen gebeurd. Ik ga niet als een politieman na iedere wedstrijd achter de computer zitten om te kijken of iedereen zich wel aan de regels houdt. Zoals ik al schreef in het vorige topic, moet het uit de gebruikers zelf komen.

Ik vind ook dat iemand die moeite neemt om vanuit zijn eigen inzicht een aardig verhaal over een wedstrijd op te tuigen, de vrijheid zou moeten hebben om een thread daarmee te openen......
Die thread over Tilburg - Groningen waar Emile zo boos over was gisteren is gisteren na de merge nog iets meer dan duizend keer bekeken. Dus de stelling dat die topics qua views doodvallen na de wedstrijd klopt niet.

Toch ben ik het met Joep eens dat het niet alleen een verwijzing mag zijn naar een andere site,........alleen vreemd dat men dat van ijshockey.com wel doet.....
Wat een rare opmerking die laatste. Dit forum is onderdeel van IJshockey.com, dus er is helemaal geen sprake van linken naar een andere site.

Ook na de opening door Piet van den Hout volgt er, vwb een wedstrijdverslag, een nieuwe thread met een link naar ijshockey.com.......en dat is niet helemaal consequent.....of heb ik het nu mis?Ja, je hebt het mis. Zie hierboven. Ik heb geen zin voor politieman of boeman te spelen en modereer het forum zo min mogelijk en dan ook nog op tijdstippen die mij uitkomen. Als ik het verslagje van Amsterdam had geschreven had dat stuk inderdaad direct verplaatst geweest. Gisteravond had ik andere zaken aan mijn hoofd.

Rudy Bouquet
12 oktober 2008, 11:46
Dat is een geautomatiseerd proces, dat handmatig gecorrigeerd moet worden. Dat is intussen gebeurd. Ik ga niet als een politieman na iedere wedstrijd achter de computer zitten om te kijken of iedereen zich wel aan de regels houdt. Zoals ik al schreef in het vorige topic, moet het uit de gebruikers zelf komen.

Die thread over Tilburg - Groningen waar Emile zo boos over was gisteren is gisteren na de merge nog iets meer dan duizend keer bekeken. Dus de stelling dat die topics qua views doodvallen na de wedstrijd klopt niet.

Wat een rare opmerking die laatste. Dit forum is onderdeel van IJshockey.com, dus er is helemaal geen sprake van linken naar een andere site.

Ja, je hebt het mis. Zie hierboven. Ik heb geen zin voor politieman of boeman te spelen en modereer het forum zo min mogelijk en dan ook nog op tijdstippen die mij uitkomen. Als ik het verslagje van Amsterdam had geschreven had dat stuk inderdaad direct verplaatst geweest. Gisteravond had ik andere zaken aan mijn hoofd.

Ten aanzien van je eerste punt, ik wist niet dat het een automatisch proces was. En natuurlijk verwacht niemand dat je als politieagent zou moeten optreden Joep, verre van dat... Maar ik zag een threadopener met een verwijzing naar ijshockey.com waar ook een ander al een thread geopend had met Amsterdam - Nijmegen en toen begreep ik het even niet meer....na de discussie van gisteren! Je moet het allemaal maar weten.....dat het automatisch gaat...

Ten aanzien van je tweede punt....kan ik niet zo makkelijk beoordelen. Ik kijk ten aanzien van het wel of niet lezen van de verslagen naar reacties van Forummers en mijn eigen gevoel. Als een door mij gerespecteerd Forumlid als Jan Hofstede als één van de weinigen echt inhoudelijk reageerd met de opmerking ik ga niet op zoek tussen threads naar allerlei verslagen zegt mij dat genoeg. Ik denk dat Jan Hofstede in deze representatief is voor meerdere forumleden en ikzelf denk er ook zo over!

Ten aanzien van punt drie: Het woord "andere" is ongelukkig gekozen, ook ik had gisteravond meer te doen als kijken naar een wedstrijd en zo goed als zo kwaad de forummers te informeren over het gebeuren in de Jaap Edenhal.... En daardoor in de snelheid ben ik tot een verkeerde woordkeuze gekomen, sorry.
De link bleef voor mij echter wel een nieuwe thread opening over een al bestaand onderwerp, maar ik neem aan zoals je schrijft dat het een automatisme is. Prima...!

Ten aanzien van je laatste punt: Alle begrip voor dat je ook nog andere dingen aan je hoofd hebt.... Joep bij mij is het geen kwaadheid, doch ik zag wat inconsequentie en nogmaals wist niet dat het automatisch gebeurde.....en later handmatig gecorrigeerd moest worden....

Verder ben ik net als Emile en mogelijk andere verslagschrijvers wel een beetje ongelukkig met het nieuwe gekozen beleid en zie ik ook niets in de uitweg naar Multi-media.Persoonlijk vind ik dat een rubriek voor links, foto's, krantenstukken en filmpjes. Maar mogelijk denk jij daar anders over, gezien eerdere reactie. Verder druist het tegen mijn gevoel in dat wedstrijd verslagen, waar mensen behoorlijk moeite voor doen, op een hoop gegooid worden tussen de onduidelijkheid over live sheets, het vermelden van tussenstanden en afwijkende interactieve mededelingen of overdracht van niet tot het onderwep behorende informatie......

Joep, nogmaals ik ben niet boos maar zie toch dat ik je geprikkeld heb en dat was zeker niet de bedoeling, omdat ik weet hoeveel, jij, Fintan, Remco en nog anderen van IJshockey.com voor het Nederlandse ijshockey doen. Neemt niet weg dat ik nog steeds bij mijn argumenten blijf m.b.t. tot het door jullie veranderde beleid van het Mergen van de threads.

Piet de Kort
12 oktober 2008, 11:58

Emile, zet je wedstrijdverslag dan gewoon voortaan op het forum ipv bij de site van de SCTT! Ik vind dat ook veel makkelijker! :goodman:

Rudy Bouquet
12 oktober 2008, 12:02
Emile, zet je wedstrijdverslag dan gewoon voortaan op het forum ipv bij de site van de SCTT! Ik vind dat ook veel makkelijker! :goodman:

Heeft Emile al gedaan kijk maar op Multi-media.......het valt je niet eens op...:goodman:

Hans Maertzdorff
12 oktober 2008, 12:02

Laat ik het nu eens met je eens zijn Pietje, trouwens aan doorlinken hou ik me niet bezig, en zo zijn er nog velen.

Piet de Kort
12 oktober 2008, 12:06
Heeft Emile al gedaan kijk maar op Multi-media.......het valt je niet eens op...:goodman:

Verdorie en ik maar doorlinken naar de SCTT!!!

Gert van Kuyk
12 oktober 2008, 12:11
Verdorie en ik maar doorlinken naar de SCTT!!!

Jij hebt nu toch niets anders te doen.
::redrant::

Michael Schoenmakers
12 oktober 2008, 12:19
Eigenlijk komt het er dus op neer dat je dus gewoon maar negen topics hoeft te hebben.
Voor ieder team 1
Waar je het nu nog per wedstrijd wil scheiden scheid je het dan nog per club.
En als je dan door blijft gaan met het samen voegen komt het gewoon op 1 topic uit de eredivisie.

ik sla door i know

Je moet het topic van de live sheet en het topic wat na de wedstrijd onstaat met wel of geen verslag zowiezo gescheiden houden.
In de live sheet topic staan vaak alleen scores en reacties daar op vanuit de huiskamer mensen die er dus niet bij zijn.

De topic(s) die erna geopend worden zijn vaak van mensen die er wel zijn geweest en hun belevenis delen.
Al wordt hier een derde topic over geopend zeg ik boeiend voor het zelfde geld is het inderdaad iets wat een nieuw topic waardig is.

Waar de meeste zich aan ergeren is dat er 2x het zelfde topic wordt geopend onder aan andere naam waar dan ook bij beide topics dubbel wordt gepost (lees bv nieuwe... en het artikel van ijshockey.com over de nieuwe sponsor) Daar staan letterlijk dezelfde postings in. copy paste.
en die moet je gewoon samen voegen leest veel makkelijker.

Emile Joosten
12 oktober 2008, 12:54
Veel gedoe allemaal en waar hebben we het over?? Is het niet het forum van ons allemaal?
Dat er gecontroleerd wordt op grof taalgebruik en beledigingen over en weer is een goede zaak.
Maar dat er nu ook al gecontroleerd moet gaan worden over wat dient te worden samengevoegd en wat niet, gaat wel erg ver. Zeker als je ook nog andere dingen te doen hebt.
Ik vind dat als er vanuit de gebruikersgroep geen bezwaren klinken, sterker nog, ik zie oppositie tegen de nieuwe maatregel, dan laat je het toch lekker zo.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan????

Joep Meijsen
12 oktober 2008, 13:54
at... Maar ik zag een threadopener met een verwijzing naar ijshockey.com waar ook een ander al een thread geopend had met Amsterdam - Nijmegen en toen begreep ik het even niet meer....na de discussie van gisteren! Je moet het allemaal maar weten.....dat het automatisch gaat...

Dit is vooral bedoeld om te proberen discussies wat meer over ijshockey te laten gaan op dit forum. Het biedt bovendien een makkelijk platform om te reageren op de berichtgeving op IJshockey.com. Voor wedstrijdverslagen is het misschien een minder gelukkig element. We zullen daar eens naar kijken.

Ten aanzien van je tweede punt....kan ik niet zo makkelijk beoordelen. Ik kijk ten aanzien van het wel of niet lezen van de verslagen naar reacties van Forummers en mijn eigen gevoel. Als een door mij gerespecteerd Forumlid als Jan Hofstede als één van de weinigen echt inhoudelijk reageerd met de opmerking ik ga niet op zoek tussen threads naar allerlei verslagen zegt mij dat genoeg. Ik denk dat Jan Hofstede in deze representatief is voor meerdere forumleden en ikzelf denk er ook zo over!

Maar Jan had de verslagen ondanks zijn opmerkingen gewoon gelezen. Dat is ook logisch, want ze staan niet midden tussen de postings van thuisblijvers, maar aan de onderkant van de thread als een logisch vervolg op de voorafgaande discussie. Zo gaat het nu in het topic over Heerenveen - Geleen ook prima.

Joep, nogmaals ik ben niet boos maar zie toch dat ik je geprikkeld heb en dat was zeker niet de bedoeling,

Ik kan wel wat hebben hoor. Iedere verandering roept verzet op. Dat gold voor de overgang van het oude forum naar het nieuwe forum, voor de verplaatsing van de fotografentopics naar multimedia en zo hebben we de afgelopen tien jaar wel meer van dat soort discussies gehad. Naar onze mening is in het subforum Eredivisie wat meer centralisatie gewenst gezien de uitbreiding van de eredivisie en het grotere aantal wedstrijden per weekeinde. Het subforum was vorig jaar al vaak onoverzichtelijk en voor dit jaar voorzagen we een versterking van die trend.

De basisstelling 'Zet je posting in een bestaand topic tenzij het een nieuw onderwerp betreft' is in de wereld van de internetfora in ieder geval de normaalste zaak van de wereld.

Joep Meijsen
12 oktober 2008, 14:03
Eigenlijk komt het er dus op neer dat je dus gewoon maar negen topics hoeft te hebben.
Voor ieder team 1Waar je het nu nog per wedstrijd wil scheiden scheid je het dan nog per club. En als je dan door blijft gaan met het samen voegen komt het gewoon op 1 topic uit de eredivisie. ik sla door i know

Je slaat inderdaad door. Het gaat erom dat er acht wedstrijden per weekeinde zijn en voor de overzichtelijkheid is het niet handig dat er per wedstrijd twee, drie of vier topics lopen.

Je moet het topic van de live sheet en het topic wat na de wedstrijd onstaat met wel of geen verslag zowiezo gescheiden houden. In de live sheet topic staan vaak alleen scores en reacties daar op vanuit de huiskamer mensen die er dus niet bij zijn. De topic(s) die erna geopend worden zijn vaak van mensen die er wel zijn geweest en hun belevenis delen.

Maar die staan dan gewoon onderaan (of bovenaan) het bestaande topic. Ze staan niet op de een of andere mysterieuze manier plotseling midden tussen de tussenstanden en klachten over live-topics.

Al wordt hier een derde topic over geopend zeg ik boeiend voor het zelfde geld is het inderdaad iets wat een nieuw topic waardig is.

Dat kan inderdaad. Naar aanleiding van de wedstrijd Amsterdam - Nijmegen zou de discussie over de toekomst van Casper Swart een apart topic kunnen zijn. Maar de basisdiscussie over de wedstrijd, waarom zou je daar steeds nieuwe topics voor openen?

Waar de meeste zich aan ergeren is dat er 2x het zelfde topic wordt geopend onder aan andere naam waar dan ook bij beide topics dubbel wordt gepost (lees bv nieuwe... en het artikel van ijshockey.com over de nieuwe sponsor) Daar staan letterlijk dezelfde postings in. copy paste. en die moet je gewoon samen voegen leest veel makkelijker.

Fijn om te merken dat je in ieder geval niet tegen iedere vorm van moderatie bent.

Michael Schoenmakers
12 oktober 2008, 14:12
Dat kan inderdaad. Naar aanleiding van de wedstrijd Amsterdam - Nijmegen zou de discussie over de toekomst van Casper Swart een apart topic kunnen zijn. Maar de basisdiscussie over de wedstrijd, waarom zou je daar steeds nieuwe topics voor openen?

ja dt bedoelde ik ook te zeggen niet 5 topics over de wedstrijd zelf maar een topic wat een gevolg kan zijn idd.

wat betreft het scheiden van de topics je krijgt nu van die hele lange topics waarvan de eerste 10 pagina's eigenlijk alleen maar livescore zijn met de reacties daar op. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige een probleem is (denk ik). Maar wat je zelf eerder al zegt iedere verandering leverd verzet op. Mijn mening is dat je door dat verzet alleen maar sterker wordt voor het zelfde geld wordt er iets aan gekaart waar je zelf niet aan hebt gedacht.

Fijn om te merken dat je in ieder geval niet tegen iedere vorm van moderatie bent.

Mijn kritiek is opbouwend bedoeld en niet om jullie af te zeiken! dus ik wardeer jullie zeker!
Zonder jullie zou het hier denk ik zo een puinhoop zijn dus keep it up!!!!

Michael Schoenmakers
12 oktober 2008, 14:13
misschien voor de live score een chatbox openen?

want na de westrijd hoeft niemand het meer te lezen! toch?

Diana de Kok
12 oktober 2008, 18:21
misschien voor de live score een chatbox openen?

want na de westrijd hoeft niemand het meer te lezen! toch?

Dat is een goed idee!!

Michael Schoenmakers
12 oktober 2008, 19:27
Dat is een goed idee!!

lijkt mij ook maar waar gaan we dat doen haha

misschien kan joep iets installeren weet niet of het kan hoor.

Diana de Kok
12 oktober 2008, 20:27
lijkt mij ook maar waar gaan we dat doen haha

misschien kan joep iets installeren weet niet of het kan hoor.

Joep is dit geen goed idee? Of is dat niet mogelijk?

Joep Meijsen
13 oktober 2008, 09:28
Joep is dit geen goed idee? Of is dat niet mogelijk?

Het is zeker een leuk idee. Geen idee of het mogelijk is en of het op een redelijke manier te integreren is in het forum. Ik zal onze technische mensen er eens naar vragen.

Jordy Rutten
15 oktober 2008, 14:48
Volgens mij was daar een hele mooie oplossing voor...
Namelijk dit topic!

http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=3910

Emile Joosten
15 oktober 2008, 14:50
Volgens mij was daar een hele mooie oplossing voor...
Namelijk dit topic!

Lijkt me geenszins de oplossing voor de aangegeven problematiek!

Jordy Rutten
15 oktober 2008, 14:53
Lijkt me geenszins de oplossing voor de aangegeven problematiek!

Neen...dat snap ik...
Maar dit heeft betrekking op problemen n.a.v. gisteravond. Of het artikel is n.a.v gisteren geschreven...

Dus past ie dan niet beter in dat andere topic?:)

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 14:57
Neen...dat snap ik...
Maar dit heeft betrekking op problemen n.a.v. gisteravond. Of het artikel is n.a.v gisteren geschreven...

Dus past ie dan niet beter in dat andere topic?:)

Emile mag zelf kiezen. Hij mag ook hier, waar al verschillende postings staan met ongeveer dezelfde strekking.

http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=3896&page=14

Emile Joosten
15 oktober 2008, 15:06
Emile mag zelf kiezen. Hij mag ook hier, waar al verschillende postings staan met ongeveer dezelfde strekking.

Bedankt Joep. Dan geef ik er de voorkeur aan de posting hier te laten staan in de hoop dat die ook op Stappegoor doordringt!

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 15:09
Bedankt Joep. Dan geef ik er de voorkeur aan de posting hier te laten staan in de hoop dat die ook op Stappegoor doordringt!

Dat was geen optie. Geloof me, clubbestuurders/coaches etc. lezen alles wat hier op het forum geschreven wordt.

Emile Joosten
15 oktober 2008, 15:16

Geef dan niet aan dat ik mag kiezen!!!!!

Piet de Kort
15 oktober 2008, 15:17

Je bent niet gauw tevreden, Ome Emile! Het werkt echt nog flink bij je door het ene puntje verlies van gisteravond! Kom op zeg!

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 15:18

Je mocht kiezen tussen de thread die Jordy aandroeg en degene die ik aandroeg, het algemene topic waar dezelfde discussie werd gevoerd.

Jan Hofstede
15 oktober 2008, 15:22

Bijzonder jammer Joep, dat je de nieuwe thread van Emile bij een bestaande hebt gevoegd... Wordt verwarrend en wordt het goede werk van verslaggevers op een zijspoor gezet...

Daarbij heeft beiden mi. niets met elkaar te maken... en is het toch een echt eredivisie-onderwerp..

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 15:28
Bijzonder jammer Joep, dat je de nieuwe thread van Emile bij een bestaande hebt gevoegd... Wordt verwarrend en wordt het goede werk van verslaggevers op een zijspoor gezet...

Daarbij heeft beiden mi. niets met elkaar te maken... en is het toch een echt eredivisie-onderwerp..

In het genoemde topic wordt een discussie gevoerd over de redenen van de comeback van Amserdam. Exact het onderwerp waar de posting van Emile over gaat. Het staat bovendien in eredivisie, dus dat deel van je opmerking snap ik niet.

Nu staat het bij de verslagen van de wedstrijd, waar ook een soortgelijke discussie werd gevoerd. Er was geen enkele reden voor Emile om een apart topic te openen voor zijn specifieke mening over dit onderwerp.

En voor wat betreft het 'op een zijspoor zetten'. Die bestaande topics worden net zo vaak of vaker geopend dan nieuwe topics. Dat is ook geen argument.

Piet de Kort
15 oktober 2008, 15:46
In het genoemde topic wordt een discussie gevoerd over de redenen van de comeback van Amserdam. Exact het onderwerp waar de posting van Emile over gaat. Het staat bovendien in eredivisie, dus dat deel van je opmerking snap ik niet.

Nu staat het bij de verslagen van de wedstrijd, waar ook een soortgelijke discussie werd gevoerd. Er was geen enkele reden voor Emile om een apart topic te openen voor zijn specifieke mening over dit onderwerp.

En voor wat betreft het 'op een zijspoor zetten'. Die bestaande topics worden net zo vaak of vaker geopend dan nieuwe topics. Dat is ook geen argument.

Zo wordt het wel een rommeltje! Heb ik het nu wel gelezen of niet!!! ::censor:: Laat die topics toch bestaan. Wat maakt het nu uit!

Jan Hofstede
15 oktober 2008, 15:53

Ik zie de nieuwe thread van Emile als een poging om de waarde en functioneren van Lance Monych ter discussie te stellen... waar Emiel de wedstrijd van gisteren als opbouw van zijn verhaal gebruikt... De discussie heeft verder niets meer met Amsterdam of de wedstrijd tegen Amsterdam van doen....

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 16:05
Zo wordt het wel een rommeltje! Heb ik het nu wel gelezen of niet!!! ::censor:: Laat die topics toch bestaan. Wat maakt het nu uit!

Het is precies het tegenovergestelde. Steeds weer nieuwe topics openen over onderwerpen die nauw met elkaar samenhangen levert een onoverzichtelijk rommeltje op. Het is standaard forumetiquette om een posting indien mogelijk onder een bestaande thread te plaatsen, dat is wat wij ook vragen van gebruikers en dat is ook wat vrijwel iedereen doet.

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 16:11
De discussie heeft verder niets meer met Amsterdam of de wedstrijd tegen Amsterdam van doen....

Die mening deel ik niet. De posting is een analyse van wat er gisteravond is gebeurd en de conclusies die Emile daaruit trekt. Je ziet ook dat de discussie zich daar prima ontwikkeld, dus ik zie werkelijk de reden van jullie voortdurende verontwaardigingl niet.

Piet de Kort
15 oktober 2008, 16:20
Het is precies het tegenovergestelde. Steeds weer nieuwe topics openen over onderwerpen die nauw met elkaar samenhangen levert een onoverzichtelijk rommeltje op. Het is standaard forumetiquette om een posting indien mogelijk onder een bestaande thread te plaatsen, dat is wat wij ook vragen van gebruikers en dat is ook wat vrijwel iedereen doet.

Joep, dat is jouw mening! ........ :Bonk3:

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 16:24
Joep, dat is jouw mening! ........ :Bonk3:

Dat is inderdaad mijn mening, maar het is ook zoals het op vrijwel ieder ander forum werkt en het is zoals het overgrote deel van de gebruikers dit forum benut.

Jan Hofstede
15 oktober 2008, 16:37
Die mening deel ik niet. De posting is een analyse van wat er gisteravond is gebeurd en de conclusies die Emile daaruit trekt. Je ziet ook dat de discussie zich daar prima ontwikkeld, dus ik zie werkelijk de reden van jullie voortdurende verontwaardigingl niet.

Poe poe Joep... De discussie ontwikkeld zich inderdaad prima...
Niemand heeft het meer over de wedstrijd Amsterdam - Tilburg....

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 16:41
Poe poe Joep... De discussie ontwikkeld zich inderdaad prima...

Zijn we het toch eens. Altijd fijn.

Voor wat betreft het deel dat ik niet gequote heb....het blijft een afgeleide van wat gisteren is gebeurd, dus het misstaat helemaal niet in dat topic.

Zonder deze uitbreiding was het verslag van Rudy bovendien al een stuk afgezakt in het eredivisie-topic, nu is het nog gewoon zichtbaar voor mensen die niet ieder half uur op dit forum komen. Vooral in het weekeinde als er veel wedstrijden zijn, gaat het heel hard in het eredivisie-forum.

Jan Hofstede
15 oktober 2008, 16:47
Zijn we het toch eens. Altijd fijn.

Voor wat betreft het deel dat ik niet gequote heb....het blijft een afgeleide van wat gisteren is gebeurd, dus het misstaat helemaal niet in dat topic. Zonder deze uitbreiding was het verslag van Rudy bovendien al behoorlijk afgezakt in het eredivisie-topic, nu is het nog gewoon zichtbaar voor mensen die niet ieder half uur op dit forum komen.

Tja...Joep, dat is jouw mening! ........ ::bonk::

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 16:50
Tja...Joep, dat is jouw mening! ........ ::bonk::

En standaard forum-etiquette. Het overgrote deel van de gebruikers houdt zich er ook gewoon aan. Ik snap derhalve nog steeds niet waar al die verontwaardiging vandaan komt.

Leuke 'smilie' trouwens. Altijd goed voor de discussie.

Jan Hofstede
15 oktober 2008, 16:52
En standaard forum-etiquette. Het overgrote deel van de gebruikers houdt zich er ook gewoon aan. Ik snap derhalve nog steeds niet waar al die verontwaardiging vandaan komt.

Leuke 'smilie' trouwens. Altijd goed voor de discussie.

Gejat van Piet...:)

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 16:54
Gejat van Piet...:)

Ik weet het.

Sven van de Wall
15 oktober 2008, 17:02
pfffffffff dit gaat nergens meer over

Marc van de Wall
15 oktober 2008, 20:01
pfffffffff dit gaat nergens meer over

Ik heb het even gevolgd, en Sven je hebt gelijk. Waar gaat het over.

Roger W. de Groot
15 oktober 2008, 20:34
Volgens mij doe je een poging Joep om voor anderen te bepalen wat zij fijn vinden. En dat is jammer. Je vergelijking met andere fora gaat niet op in deze. Tijdens de wedstrijd wordt een thread als een chatbox gebruikt. Een wedstrijdverslag waar iemand voor heeft gezeten en wat door iedereen gewaardeerd wordt sluit geenszins aan bij die thread. Die enkeling die de moeite nog neemt om een verslag te schrijven moeten we koesteren ipv een nummertje geven. Die zijn er echt niet de oorzaak van dat het forum een rommeltje is of wordt. Ik vind het tegen het kleinzielige aan. Uitdaging: wijdt er een polletje aan... ;)

Fintan Planting
15 oktober 2008, 20:54
Volgens mij doe je een poging Joep om voor anderen te bepalen wat zij fijn vinden.
Nee, we doen een poging het forum fijn te houden voor zoveel mogelijk anderen. Daar zijn moderators voor; we doen het met liefde.

Tijdens de wedstrijd wordt een thread als een chatbox gebruikt. Een wedstrijdverslag waar iemand voor heeft gezeten en wat door iedereen gewaardeerd wordt sluit geenszins aan bij die thread.
En exact om die reden werd een paar dagen geleden al geopperd om aparte threads aan te maken voor tijdens en na de wedstrijd. De 'tijdens'-thread voor het chatbox-achtige gebeuren. En de 'na'-thread voor alle nabeschouwingen en verslagen. Precies wat Ro vandaag probeerde te bereiken met deze thread:

Die enkeling die de moeite nog neemt om een verslag te schrijven moeten we koesteren ipv een nummertje geven.
Er krijgt hier helemaal niemand een nummertje. De mensen die zich die moeite getroosten worden zeer gewaardeerd. Maar ze worden wel vriendelijk verzocht om eerst te kijken of hun bijdrage niet ergens in een bestaande thread past. Het argument dat een nieuwe thread beter gelezen wordt is in deze geen geldige reden. Op het multimedia-forum is deze aanpak al geruime tijd geaccepteerd en houdt iedereen zich er netjes aan.

Ik vind het tegen het kleinzielige aan.
De forumleiding is hier alles behalve kleinzielig; ben nog nooit een forum tegengekomen waar zo oneindig geboomd wordt over de beslissingen van moderators als hier. Op veel fora is kritiek op forumbeleid reden genoeg voor een ban. Hier mag je er in elk geval nog over in discussie gaan.

Joep Meijsen
15 oktober 2008, 23:22
Volgens mij doe je een poging Joep om voor anderen te bepalen wat zij fijn vinden. En dat is jammer. Je vergelijking met andere fora gaat niet op in deze. Tijdens de wedstrijd wordt een thread als een chatbox gebruikt.

Je hebt gelijk. IJshockey is de enige sport met supporters die met een groep op een internetforum de wedstrijden volgen. Onzin natuurlijk.

Een wedstrijdverslag waar iemand voor heeft gezeten en wat door iedereen gewaardeerd wordt sluit geenszins aan bij die thread.

Hoe kan een verslag van een wedstrijd nou niet aansluiten bij de live-beschrijving van dezelfde wedstrijd? Het is daar natuurlijk juist de natuurlijke aanvulling op. Als je het topic verder goed gelezen had, wist je dat er eventueel een apart napraat-topic kan komen. Maar geen drie, vier of vijf topics per wedstrijd meer zoals dat de afgelopen jaren de gewoonte was.

Die enkeling die de moeite nog neemt om een verslag te schrijven moeten we koesteren ipv een nummertje geven.
Je doet nu net alsof we mensen bestraffen. Dat is geenszins het geval. De verslagen/artikelen worden nog net zo vaak gelezen als in het verleden. Waarschijnlijk zelfs vaker. De discussies als gevolg van live-verslagen en gewone verslagen vertonen bovendien grote overeenkomsten.

Die zijn er echt niet de oorzaak van dat het forum een rommeltje is of wordt.
Het mergen beperkt zich dan ook niet tot die verslagen. Per dag worden er meerdere topics samengevoegd of verplaatst. In 99 van de honderd gevallen zonder ophef. Het gaat erom dat er veel meer wedstrijden worden gespeeld per speelweekeinde en het eredivisieforum door de vele threads per wedstrijd vorig jaar al vaak onoverzichtelijk was.

Ik vind het tegen het kleinzielige aan.
Dat soort woorden vind ik dan weer een beetje jammer. Het zeer beperkte aantal regeltjes dat hier op dit forum geldt, bevat niets dat geen gemeengoed is in de wereld van de internetfora. Ook de vele andere sportfora waarop fans samen wedstrijden volgen.

Diana de Kok
15 oktober 2008, 23:54
Wat kunnen mannen zeuren zeg!

Jan Been
16 oktober 2008, 16:37
Wat kunnen mannen zeuren zeg!

Zijn net JANKERS zeg.

Emile Joosten
16 oktober 2008, 17:45
Zijn net JANKERS zeg.

Altijd gedacht dat jij ook een man was Sjan!!8)

Sven van de Wall
16 oktober 2008, 17:46
Altijd gedacht dat jij ook een man was Sjan!!8)

hahahahaha Sjan LOL

Roger W. de Groot
16 oktober 2008, 18:48
hahahahaha Sjan LOL

Sjannie Been, klinkt goed...

Roger W. de Groot
16 oktober 2008, 18:53
Je hebt gelijk. IJshockey is de enige sport met supporters die met een groep op een internetforum de wedstrijden volgen. Onzin natuurlijk.

Hoe kan een verslag van een wedstrijd nou niet aansluiten bij de live-beschrijving van dezelfde wedstrijd? Het is daar natuurlijk juist de natuurlijke aanvulling op. Als je het topic verder goed gelezen had, wist je dat er eventueel een apart napraat-topic kan komen. Maar geen drie, vier of vijf topics per wedstrijd meer zoals dat de afgelopen jaren de gewoonte was.

Je doet nu net alsof we mensen bestraffen. Dat is geenszins het geval. De verslagen/artikelen worden nog net zo vaak gelezen als in het verleden. Waarschijnlijk zelfs vaker. De discussies als gevolg van live-verslagen en gewone verslagen vertonen bovendien grote overeenkomsten.

Het mergen beperkt zich dan ook niet tot die verslagen. Per dag worden er meerdere topics samengevoegd of verplaatst. In 99 van de honderd gevallen zonder ophef. Het gaat erom dat er veel meer wedstrijden worden gespeeld per speelweekeinde en het eredivisieforum door de vele threads per wedstrijd vorig jaar al vaak onoverzichtelijk was.

Dat soort woorden vind ik dan weer een beetje jammer. Het zeer beperkte aantal regeltjes dat hier op dit forum geldt, bevat niets dat geen gemeengoed is in de wereld van de internetfora. Ook de vele andere sportfora waarop fans samen wedstrijden volgen.

Voor jou argumenten en die van Fintan valt zeker wat te zeggen. Laten we er geen groter probleem van maken dan dat het is.

Jan Been
16 oktober 2008, 20:24
Sjannie Been, klinkt goed...

Ben je jaloers op h? Roger.

Emile Joosten
16 oktober 2008, 21:04
Voor jou argumenten en die van Fintan valt zeker wat te zeggen. Laten we er geen groter probleem van maken dan dat het is.

Het gegeven dat het gehele forum dit al leest, zegt genoeg!!