View Full Version : Gerechtigheid!!!
Hans Maertzdorff
23 september 2008, 22:31
Aanklager gaat uitspraken Huntelaar onderzoeken
23/09/2008 17:37
De uitgesproken onvrede over arbiter Erik Braamhaar heeft voor Klaas-Jan Huntelaar mogelijk gevolgen. De aanklager van KNVB heeft een onderzoek gelast naar de uitspraken van de Ajacied.
Huntelaar had zich na afloop van het duel met Feyenoord (2-2) kritisch uitgelaten over het optreden van Braamhaar. Volgens de Ajax-spits had de scheidsrechter het verloop van de wedstrijd tegen Feyenoord be?nvloed door Henk Timmer geen rood te geven, Ajax een strafschop te onthouden en Feyenoord wél een penalty toe te kennen.
'We waren echt aan het vechten om te winnen en dan is het zuur dat iemand zo'n beslissende rol speelt', had Huntelaar ondermeer gezegd. De Ajacied had vooral het inconsequente fluiten van Braamhaar gehekeld. 'Ik vond het echt dramatisch.'
De KNVB-aanklager gaat bekijken of Huntelaar gestraft moet worden voor zijn kritiek op Braamhaar. Een vooronderzoek zal uitsluitsel geven of de Ajacied daadwerklijk zijn uitlatingen moet bekopen met een schorsing.
Sven van de Wall
23 september 2008, 22:49
Huntelaar heeft gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!
Hans Maertzdorff
23 september 2008, 22:54
En jou spreek ik zaterdag::fight::, zie je nu wel dat je nergens verstand van hebt:butthead:, als alleen maar van ::proost::
Sven van de Wall
23 september 2008, 22:55
En jou spreek ik zaterdag::fight::, zie je nu wel dat je nergens verstand van hebt:butthead:, als alleen maar van ::proost::
ik kom zaterdag niet, lekker puh
Eric van der Putten
23 september 2008, 22:58
Pietje pesten, Hans? :-)
Mitchell van Amelsfort
23 september 2008, 22:59
Was te verwachten op het moment dat hij het zei en er op werd geattendeerd wat de gevolgen waren na uitspraken van Verbeek had ik al zo iets van oei daar krijg je problemen mee!
Hans Maertzdorff
23 september 2008, 23:00
Pietje pesten, Hans? :-)
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAA:goodman:
Hans Maertzdorff
23 september 2008, 23:05
ik kom zaterdag niet, lekker puh
Nepsupporter met de keutel in de broek, en ook nog ergens en geel/blauwshirtje verborgen:Bonk3:
Sven van de Wall
23 september 2008, 23:06
Was te verwachten op het moment dat hij het zei en er op werd geattendeerd wat de gevolgen waren na uitspraken van Verbeek had ik al zo iets van oei daar krijg je problemen mee!
Ik vind als een scheidsrechter fouten heeft gemaakt,dat daar best iets over gezegd kan worden
Paul van Heertum
23 september 2008, 23:21
Ik wacht op de dag dat Braamhaar vraagt hoeveel prijzen konijn al gewonnen heeft
Rudy Bouquet
24 september 2008, 00:27
Ach of hij gelijk heeft interesseerd mij niks. Maar kijken of hij hetzelfde zegt als hij er met zijn club voordeel van heeft......!
Paul van Heertum
24 september 2008, 02:34
Je kan ook zeggen dat Feyenoord pech heeft gehad.
Huntelaar moeten ze gewoon een paar wedstrijden schorsen, eerst omdat het een wijf is en daarna voor iedere keer dat hij niet geschorst is voor een elleboog
Mitchell van Amelsfort
24 september 2008, 07:17
Een paar seizoenen wordt dat dan!
Paul van Heertum
24 september 2008, 07:30
Wat is het verschil tussen Kezman en Konijn?
Sven van de Wall
24 september 2008, 08:15
Wat is het verschil tussen Kezman en Konijn?
ik zou het niet weten
Paul van Heertum
24 september 2008, 08:31
Kezman wordt kampioen
Sven van de Wall
24 september 2008, 08:31
Kezman wordt kampioen
hihihihihihihihi
Jasper Maassen
24 september 2008, 09:29
In het ergste geval boete voor Huntelaar
BRON: De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/)
De KNVB heeft dan wel een vooronderzoek gestart naar de uitlatingen van Ajacied Klaas-Jan Huntelaar, toch hoeft de spits niet te vrezen voor een schorsing. In de ogen van de aanklager betaald voetbal gaat het met name om Huntelaars opmerking dat scheidsrechter Eric Braamhaar aan het marchanderen was. Daarmee zou de aanvoerder 'de voetbalsport in diskrediet hebben gebracht'.
Ajax Netwerk
Gertjan Verbeek - die op dat moment al enkele keren was berispt - kreeg vorig seizoen na eenzelfde incident een boete van 500 euro en een schorsing van twee duels voorwaardelijk. Een schorsing voor Huntelaar ligt dan ook niet voor de hand, temeer niet nu hij in de rug wordt gedekt door scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg.
Voor jullie denken dat ik de Telegraaf lees, ik heb het van een andere site geplukt. Overigens denk ik dat het niet meer dan terecht is dat er een boete komt. Hij had beter zijn mond kunnen houden, maar ergens heeft hij wel gelijk. Nou begrijp ik dat Hans een verstokte Feyenoord-fan is, en die hebben het al moeilijk de laatste plus/minus 100 jaar, maar de penalty voor Mols was erg licht en aan de andere kant had hij net zo goed gegeven kunnen worden. Maar goed, dat is mijn mening.
Piet de Kort
24 september 2008, 09:56
Voor jullie denken dat ik de Telegraaf lees, ik heb het van een andere site geplukt. Overigens denk ik dat het niet meer dan terecht is dat er een boete komt. Hij had beter zijn mond kunnen houden, maar ergens heeft hij wel gelijk. Nou begrijp ik dat Hans een verstokte Feyenoord-fan is, en die hebben het al moeilijk de laatste plus/minus 100 jaar, maar de penalty voor Mols was erg licht en aan de andere kant had hij net zo goed gegeven kunnen worden. Maar goed, dat is mijn mening.
Neen Jasper, dat is onze mening! En inderdaad, Hanssie is een oude verstokte Feyenoordfan! Vreemd dat hij helemaal niet op het feestje van Feyenoord was als "fan" zijnde! Wat zou zijn excuus geweest kunnen zijn??? :goodman:
Paul van Heertum
24 september 2008, 10:06
Als hij voorwaardelijk krijgt kan je hem het beste de armband afnemen en Steek of zo aanvoerder maken
Daniël Eimers
24 september 2008, 10:43
laten we het maar gewoon bij ijshockey houden...
overigens vind ik wel dat een aanvoerder zowel bij ijshockey als voetbal of welke sport ook zich best over de abitrage mogen uitlaten zowel poistief als negatief!
want dat zijn ook mensen en maken ook fouten, maar we mogen alleen wat over de abitrage zeggen als ze het goed doen.... best raar
Jasper Maassen
24 september 2008, 10:45
laten we het maar gewoon bij ijshockey houden...
Als we dat nou in de rest van het forum doen, kunnen we hier lekker over andere dingen praten, zonder dat mensen steeds zeggen dat we het bij ijshockey moeten houden. Dit deel is nou eenmaal bedoeld om het over andere zaken te hebben!
Ro Herregraven
24 september 2008, 10:50
Voor jullie denken dat ik de Telegraaf lees...
Dat wisten we al lang. En je hoeft je ook niet te verantwoorden voor al je Marianne Weber en Denny Christian-CD's, en die drie DVD's van de Toppers die bij je in de kast staan. Ieder mens heeft zo z'n zwakheden, Jasper. Ook jij.
Piet de Kort
24 september 2008, 11:29
En je hoeft je ook niet te verantwoorden voor al je Marianne Weber en Denny Christian-CD's
Wat is daar mis mee? Enne het is wel Dennie hoor! ::coffee::::happy::::luisterjongen::
Ro Herregraven
24 september 2008, 11:31
Wat is daar mis mee? Enne het is wel Dennie hoor!
Als daar iets mis mee zou zijn dan zou hij zich er WEL voor moeten verantwoorden.
Wel blijven opletten, Pietje!
Lou-Ann Bartels
24 september 2008, 11:46
Moet je in een land dat Vrijheid Van Meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan je nu echt zo druk maken om de kritiek van een voetballer op een scheidsrechter? En hem daarvoor willen straffen?
En bang zijn dat iemand denkt dat je de Telegraaf leest..., of de Volkskrant...?
Of naar Frans Bauer luistert of naar hardrock b.v.?
Leef en laat leven zou ik zeggen. :goodman:
Of ben ik nu te naief? (zijn wel veel vragen h?) :-|
Sven van de Wall
24 september 2008, 12:34
Moet je in een land dat Vrijheid Van Meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan je nu echt zo druk maken om de kritiek van een voetballer op een scheidsrechter? En hem daarvoor willen straffen?
En bang zijn dat iemand denkt dat je de Telegraaf leest..., of de Volkskrant...?
Heel veel vragen!!!!!
Ro Herregraven
24 september 2008, 12:40
...in een land dat Vrijheid Van Meningsuiting hoog in het vaandel heeft staan...
Je bedoelt hier toch niet Nederland mee, h??
Het gezeur de laatste paar jaar over websites als GeenStijl, cartoons, wildersfilms en dergelijke onzin heeft al aangetoond dat dit land de Vrijheid Van Meningsuiting in elk geval graag terzijde wil leggen voor iets anders...
Joep Meijsen
24 september 2008, 12:55
Het gezeur de laatste paar jaar over websites als GeenStijl, cartoons, wildersfilms en dergelijke onzin heeft al aangetoond dat dit land de Vrijheid Van Meningsuiting in elk geval graag terzijde wil leggen voor iets anders...
Dat gezeur hoort ook gewoon bij de vrijheid van meningsuiting. Het hoort zelfs bij de vrijheid van meningsuiting om voor de afschaffing van de vrijheid van meningsuiting te mogen pleiten.
Lou-Ann Bartels
24 september 2008, 12:56
Tja...het woord 'betutteling' wordt tegenwoordig erg vaak gebruikt, als je dat bedoelt...Raar woord trouwens, hoe vaker je het zegt hoe grappiger het klinkt ;-)
Jasper Maassen
24 september 2008, 13:16
Ikzelf vind de Telegraaf de naam krant onwaardig en ik zou niet dood gevonden willen worden met een exemplaar naast me. Dat wilde ik even duidelijk maken :) Ik refereer het liefste naar het blad zoals Giphart ooit deed: de krant van wankel Nederland.
Ro Herregraven
24 september 2008, 13:16
Dat gezeur hoort ook gewoon bij de vrijheid van meningsuiting. Het hoort zelfs bij de vrijheid van meningsuiting om voor de afschaffing van de vrijheid van meningsuiting te mogen pleiten.
Mee eens, maar als Minister Hirsch Ballin zich er mee gaat bemoeien en cartoonisten, hoe abject hun werk ook is, van hun bed gelicht gaan worden, dan vraag ik me toch al hoe bepeerkt die vrijheid van meninguiting nu eigenlijk is...
Ro Herregraven
24 september 2008, 13:18
Ikzelf vind de Telegraaf de naam krant onwaardig en ik zou niet dood gevonden willen worden met een exemplaar naast me. Dat wilde ik even duidelijk maken :) Ik refereer het liefste naar het blad zoals Giphart ooit deed: de krant van wankel Nederland.
Ik noem het meestal de-krant-die-fout-was-in-de-oorlog, dat helpt net zo goed.
Remco Bambacht
24 september 2008, 13:20
Ik noem het meestal de-krant-die-fout-was-in-de-oorlog, dat helpt net zo goed.
Is de Telegraaf eigendom van de Katholieke Kerk???
Auke de Vries
24 september 2008, 15:03
Als de heren voetballers nou eens bij zichzelf beginnen met het verbeteren van HUN eigen gedrag, het achterwege laten van SCHWALBE"S, ELLEBOGEN, SPUGEN, SLAAN en al dat GEMEKKER tegen de tegenstanders en de scheidsrechters/grensrechters dan zou het allemaal al een stuk beter zijn.
Het is altijd wel erg toevallig dat de Ajacieden gaan klagen als ze zich benadeeld voelen, maar als ze bevoordeeld worden dan hoor je ze nergens over, wees dan ook eens eerlijk.
Maar het zal wel weer met de mantel der liefde van (H)Uilenberg bedekt worden.
Braamhaar was overigens wel heel erg DRAAMHAAR, maar dat is ook het gehele scheidsrechterskorps van Nederland.
Emile Joosten
24 september 2008, 15:30
Het is altijd wel erg toevallig dat de Ajacieden gaan klagen als ze zich benadeeld voelen, maar als ze bevoordeeld worden dan hoor je ze nergens over, wees dan ook eens eerlijk.
Maar het zal wel weer met de mantel der liefde van (H)Uilenberg bedekt worden.
Braamhaar was overigens wel heel erg DRAAMHAAR, maar dat is ook het gehele scheidsrechterskorps van Nederland.
Over understatements gesproken. En wat een bijzonder grappige verschrijvingen Auke;
Ik kom niet meer bij!
Piet de Kort
24 september 2008, 15:57
Over understatements gesproken. En wat een bijzonder grappige verschrijvingen Auke;
Ik kom niet meer bij!
Ik kan er niet mee lachen, hoor Emile! Waar ik wel mee kan lachen is dat Auke tegenstrijdig schrijft! ::devildance::::happy:::Frustry:
Joep Meijsen
24 september 2008, 16:06
Mee eens, maar als Minister Hirsch Ballin zich er mee gaat bemoeien en cartoonisten, hoe abject hun werk ook is, van hun bed gelicht gaan worden, dan vraag ik me toch al hoe bepeerkt die vrijheid van meninguiting nu eigenlijk is...
Vragen me af wat al die zaken rond cartoonisten zijn, maar ik ken er maar eentje.
Wat is er daarna met die columnist gebeurd?
Ik ken de zaak niet tot in detail, maar volgens mij waren er een aantal aanklachten tegen hem ingediend en werd hij opgepakt voor ondervraging als gevolg van het justitieel onderzoek. Hem is geen berufsverbot opgelegd of iets dergelijks.
Als je je ergens druk over wil maken: onze privacy is aanzienlijk meer in gevaar dan onze vrijheid van meningsuiting.
Remco Bambacht
24 september 2008, 16:28
Als je je ergens druk over wil maken: onze privacy is aanzienlijk meer in gevaar dan onze vrijheid van meningsuiting.
Ben ik niet met je eens. Je kunt in Nederland niet meer zeggen wat je wil. Maak je op televisie een grapje over een bepaalde profeet van een bepaalde godsdienst, dan heb je 's avonds waarschijnlijk geen ruiten meer. En de uitvoerende en rechterlijke macht doen daar helemaal niets aan....
Even een paar uitspraken vanuit het kabinet:
Balkenende: Zonder geloof kun je niet functioneren
van Middelkoop: Ik begrijp niet hoe mensen die geen geloof hebben structuur hebben in hun leven.
Jordy Rutten
24 september 2008, 18:05
Dit is weer typisch. Ieder moment als ajax weer eens een wedstrijd wint dankzij het idiote fluiten van temmink hoor je niemand klagen. Helemaal niemand...
Maar o wee als ze weer eens benadeeld worden. Wat een vreselijke jankerds zijn het toch.
Vraag wat extra geld aan je sponors, hang wat meer israëlische vlaggen op en loop weer kampioenschap mis!:)
van Middelkoop: Ik begrijp niet hoe mensen die geen geloof hebben structuur hebben in hun leven.
Dit geeft alleen maar aan hoe bekrompen dit kabinet Grijs 1 een stel randdebielen aan het roer heeft. Ik geef het meteen toe: deze uitspraken getuigen niet van veel begrip...
Maar zolang dit kabinet Athe?sten en agnostici gewoon met rust laat en ze in hun overtuiging laten is er niks aan de hand in mijn ogen...
Ben ik niet met je eens. Je kunt in Nederland niet meer zeggen wat je wil. Maak je op televisie een grapje over een bepaalde profeet van een bepaalde godsdienst, dan heb je 's avonds waarschijnlijk geen ruiten meer. En de uitvoerende en rechterlijke macht doen daar helemaal niets aan....
En dat hangt natuurlijk ook af van welke godsdienst je beledigt.
Ik (als Katholiek) zal het je echt niet kwalijk nemen als je een grap over Jezus maakt.
Een gemiddelde Jood zal zich echt niet druk maken als jij hun klaagmuur belachelijk maakt.
En als jij erom lacht dat een hindoe voor een koe aan de kant zal hij gewoon weer een frisse duik nemen in die rivier van ze...
Maar uit sommige religieuze hoeken komt nou van een groot deel van de gelovigen weinig begrip.
Dan lijken de lontjes ineens heel erg kort...en dan terwijl je dat juist van de joden zou verwachten...
Joep Meijsen
24 september 2008, 18:28
Hoe extremistischer de zwevende kiezer wordt (Wilders, Verdonk, SP), des te machtiger de religieuze partijen met hun loyale aanhang.
Gert van Kuyk
24 september 2008, 20:32
Ik kan er niet mee lachen, hoor Emile! ::devildance::::happy:::Frustry:
TELETEX supporter.:Bonk3:
Jan Been
24 september 2008, 21:19
Het hele voetbal afschaffen,scheelt ons als belasting betaler weer een hoop centjes.
Jan Been
24 september 2008, 21:20
Die hebben wij allang niet meer,al sinds 09-11-2001.
Piet de Kort
24 september 2008, 21:41
TELETEX supporter.:Bonk3:
Kom nou maar die plinten tegen de muur aanzetten, Gertje! De koffie staat klaar! ::coffee::
Paul van Heertum
25 september 2008, 00:08
Het hele voetbal afschaffen,scheelt ons als belasting betaler weer een hoop centjes.
Jij kan niet tellen denk ik
Jan Been
25 september 2008, 07:09
Jij kan niet tellen denk ik
en jij kan niet denken.:goodman:
Paul van Heertum
25 september 2008, 07:12
Jij mag dat best zeggen
Jan Been
25 september 2008, 12:32
Jij mag dat best zeggen
Ik weet het,ook al zou ik het niet mogen zeggen deed ik het nog.:goodman:
Jasper Maassen
25 september 2008, 14:07
Hoe extremistischer de zwevende kiezer wordt (Wilders, Verdonk, SP), des te machtiger de religieuze partijen met hun loyale aanhang.
Vergeet niet dat zowel de VVD, de PvdA, de SP en GroenLinks ook een hele loyale achterban hebben. Weliswaar kleiner dan het CDA, maar dat is dan ook de enige die groter is.
Ro Herregraven
25 september 2008, 14:17
En toch klopt het wel wat beide heren zeggen, het ligt er maar aan hoe je het uitlegt.
Ikzelf bijvoorbeeld geloof maar in één ding. Ik geloof namelijk heel erg ontzettend in mezelf. Als ik niet in mezelf zou geloven, of als ik het geloof in eigen kunnen zou verliezen, dan zou ik ook niet kunnen functioneren.
'Geloof' kun je op een heleboel manieren uitleggen, en dat hoeft niet per se te maken te hebben met God, Jezus, Allah, Mohammed, Yahweh, Buddha, etc. etc.
Ro Herregraven
25 september 2008, 14:19
Een discussie over voetbal die ontspoort in een discussie over politieke partijen en religie.
Ik geloof dat we nu wel het dieptepunt van Klepshot bereikt hebben...
Remco Bambacht
25 september 2008, 14:25
En toch klopt het wel wat beide heren zeggen, het ligt er maar aan hoe je het uitlegt.
Ikzelf bijvoorbeeld geloof maar in één ding. Ik geloof namelijk heel erg ontzettend in mezelf. Als ik niet in mezelf zou geloven, of als ik het geloof in eigen kunnen zou verliezen, dan zou ik ook niet kunnen functioneren.
'Geloof' kun je op een heleboel manieren uitleggen, en dat hoeft niet per se te maken te hebben met God, Jezus, Allah, Mohammed, Yahweh, Buddha, etc. etc.
Deze heren hebben het echter niet over geloven in jezelf. Dit zijn heren die ons ketters het liefst op de brandstapel willen gooien.
Remco Bambacht
25 september 2008, 14:26
Een discussie over voetbal die ontspoort in een discussie over politieke partijen en religie.
Ik geloof dat we nu wel het dieptepunt van Klepshot bereikt hebben...
Zo zou Pim het hebben gewild...
Jasper Maassen
25 september 2008, 14:42
Deze heren hebben het echter niet over geloven in jezelf. Dit zijn heren die ons ketters het liefst op de brandstapel willen gooien.
Ach, een verkeerde komma of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter...
Paul van Heertum
25 september 2008, 18:08
Ik denk dat de CDA zijn achterban niet moet hebben van de Gristenen maar vooral van de blanke met een gezin en een goede baan.
Geert van der Meulen
25 september 2008, 18:10
Ik denk dat de CDA zijn achterban niet moet hebben van de Gristenen maar vooral van de blanke met een gezin en een goede baan.
Volgens mij zijn er ook niet zoveel Gristenen in Nederland!:goodman:
Patrick van de Wijgert
25 september 2008, 18:54
Politiek pffffffffffffffffffft
Emile Joosten
25 september 2008, 20:12
Je doet er ook aan mee en houdt het in stand!
Pffffffffffffffffft::hypocriet::
Michael van Opstal
25 september 2008, 20:23
Dacht dat jij hier niet ging posten omdat het een KUT forum was?
Patrick van de Wijgert
26 september 2008, 22:05
Dacht dat jij hier niet ging posten omdat het een KUT forum was?
Goh waarom had je niet zo gereageerd op dat eerste berichtje dat ik 3 dagen geleden had gepost? selectief fransoos?
Michael van Opstal
27 september 2008, 00:43
Daarom NEIT.
Roger W. de Groot
27 september 2008, 05:58
Goh waarom had je neit zo gereageerd op dat eerste berichtje dat ik 3 dagen geleden had gepost? selectief fransoos?
Is er BTW al nieuws over haar? Laten we verdomme hopen dat het meevalt....
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.