View Full Version : Officiële DEL thread 2008-09 - deel 2
Fintan Planting
23 september 2008, 22:22
Dit is deel twee van de DEL thread voor 2008-09.
De volgende teams doen dit seizoen mee in de DEL:
http://img92.imageshack.us/img92/8615/del0809sb6.jpg
Belangrijke sites over de DEL:
http://www.del.org (http://www.del.org/) (Duits)
http://www.hockeyweb.de (http://www.hockeyweb.de/) (Duits)
http://www.eishockey.info (http://www.eishockey.info/) (Duits)
Deel 1 kun je hier teruglezen:
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=2607
Paul van Heertum
23 september 2008, 23:23
Leuke openingspost :)
Theo Appelhof
24 september 2008, 09:28
Keulen De voormalige bondscoach van Nederland,Doug Mason is ontslagen door de Duitse ijshockey club Kolner Haie.
Kolner Haie heeft onder de Canadees de eerste zeven wedstrijden van het seizoen verloren en beleeft hiermee de slechtste start in de geschiedenis.
Mason stopte in 2007 als bondscoach van Oranje omdat hij het te druk had in Keulen.
Bron De Gelderlander.
Raymond Tellers
24 september 2008, 09:57
Opmerkelijk dat Köln juist zijn slechtste start meemaakt terwijl Krefeld één van zijn betere starts ooit heeft. Ben benieuwd. Komend weekend twee thuiswedstrijden voor Krefeld. Ze hebben nu inmiddels tegenstanders onderin en in de middenmoot gehad. Berlin zal wel zwaar gaan worden.
Ger Tellers
24 september 2008, 18:35
Mijn mening is dat Mason dit niet verdiend heeft om weggestuurd te worden.
De Haien houden zich te veel vast aan hun z.g. dragende spelers.
Deze spelers zijn zoveel geld niet waard,ze hebben een+- van lek mich de tes.
Wat deze spelers kosten krijg je betere,dat weet ik zeker.
Maar goed nu zijn ze misschien wakker geworden ,dat ze zich ook een beetje in moeten zetten voor dat vele geld.
Wendy Tellers
24 september 2008, 21:59
Misschien ga ik volgende week vrijdagmiddag naar Koln - Krefeld.
Ik ben eens benieuwd of het team zich dan herpakt heeft.
Maar van mij mogen ze dat nog wel twee weekendjes uitstellen .... Sorry voor de Koln fans hier .....
Maar eerst eens kijken of ik dat met het werk haal, want ze spelen al 's middags.
Het is een vrije dag in Duitsland.
Gert van Kuyk
25 september 2008, 21:52
De voormalige bondscoach en coach van Tilburg Trappers Doug Mason is maandag ontslagen door de Duitse ijshockeyclub Kölner Haie.
http://www.trappers.nl/0809/images/stories/2008_09_september/2008_09_mason.jpg Foto: city-press
Kölner Haie verloor onder Mason de eerste zeven wedstrijden van het seizoen en beleeft hiermee de slechtste start in de geschiedenis. Zondag ging de ploeg onderuit bij Nürnberg Ice Tigers. Mason stopte in 2007 als bondscoach van Oranje, omdat hij het te druk had bij Kölner Haie. Mason stond tot aan het eind van dit seizoen onder contract bij de ploeg uit Keulen.
Trappers.nl
Jan Been
25 september 2008, 22:15
De voormalige bondscoach en coach van Tilburg Trappers Doug Mason is maandag ontslagen door de Duitse ijshockeyclub Kölner Haie.
http://www.trappers.nl/0809/images/stories/2008_09_september/2008_09_mason.jpg Foto: city-press
Kölner Haie verloor onder Mason de eerste zeven wedstrijden van het seizoen en beleeft hiermee de slechtste start in de geschiedenis. Zondag ging de ploeg onderuit bij Nürnberg Ice Tigers. Mason stopte in 2007 als bondscoach van Oranje, omdat hij het te druk had bij Kölner Haie. Mason stond tot aan het eind van dit seizoen onder contract bij de ploeg uit Keulen.
Trappers.nl
Het zat er aan te komen dat hij moest wijken.:Bonk3:
Joep Meijsen
25 september 2008, 22:33
Dit is al verschillende keren vermeld in de centrale DEL-topics in ditzelfde subforum.
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=2607
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=3579
Emile Joosten
25 september 2008, 22:52
Benieuwd waar we hem volgende week zien opduiken.
Zou zomaar in Rusland kunnen zijn (of assistent van Larry?)!
Rob Verschuuren
25 september 2008, 23:48
Verkeerde opmerking Emile ::censor::
Abe Brouwer
26 september 2008, 07:31
Er zal vast een club zijn die zijn trainer ontslaat en Doug als opvolger haalt.
Wendy Tellers
26 september 2008, 23:35
En meteen de eerste wedstrijd zonder Doug winnen de Haie.
In Frankfurt behaalde Koln zijn eerste punten.
Vind ik wel sneu voor hem, want het zal echt niet aan zijn vertrek liggen dat ze nu wel winnen.
Wendy Tellers
26 september 2008, 23:39
Ook Duisburg heeft vanavond de eerste drie punten behaald door met 3-1 te winnen van Straubing.
Leuk dat alle drie de doelpunten van de Fuchse door ex-Krefelder Alexander Selivanov zijn gescoord.
Ook Jan Alinc behaalde drie punten door drie keer de assist te geven.
Jeroen Pilon
27 september 2008, 00:39
Köln moet en zal dit seizoen als 6e op de ranglijst aan de playoff's beginnen. De laatste titels werden immers ook behaald vanaf een 6e plek in de reguliere competitie. Dan is er nog het zeven-jaren-ritme, 1988-1995-2002-2009, en het feit dat de voormalig assistent nu de hoofdtrainer is lijkt ook een bijzonder goed teken te zijn: in 2002 werd Nethery ontslagen en nam assistent Rich Chernomaz het roer over.
Er is nog hoop ::jokersmile::
(opmerkelijk dat de spelers zonder Mason INEENS kunnen ijshockeyen.. ik vind het eerlijkgezegd een beetje verdacht.)
Ger Tellers
27 september 2008, 07:48
De Haien zijn eindelijk wakker geworden,ze beseffen nu pas waar ze dik voor betaald worden.
Jan Been
27 september 2008, 10:45
Tilburg zal dit seizoen een slechte start gaan maken haal de witte zakdoekjes maar alweer uit de kast,Suarez wordt de keien op gestuurd en Mason wordt als God binnen gehaald.:goodman: :goodman: :goodman: :goodman:
Michel Heerkens
28 september 2008, 12:53
Tilburg zal dit seizoen een slechte start gaan maken haal de witte zakdoekjes maar alweer uit de kast,Suarez wordt de keien op gestuurd en Mason wordt als God binnen gehaald. ....aldus Jan Been die weer eens in zijn glazen bol heeft gekeken :)
Oops, nu wordt het wel erg off-topic ::surrender::::oops::::offtopic::
Wendy Tellers
28 september 2008, 23:28
Duisburg lijkt zich een beetje bij elkaar gepakt te hebben. Ook al verloren ze vanavond in Nurnberg. Ze krijgen toch een stuk minder tegendoelpunten. Ze verloren maar net met 2-1.
Wendy Tellers
28 september 2008, 23:33
Ik vind dat er een paar teams het opvallend goed doen in de top van de DEL.
Teams waarvan ik niet had verwacht dat ze zo goed mee zouden draaien dit seizoen.
Ok, het seizoen is nog maar net bezig, maar toch .....
Nummer 1 Krefeld (had ik niet verwacht met een aantal onbekende namen en als jongste DEL team)
Nummer 3 Iserlohn (vorig seizoen pas de eerste keer de play offs gehaald)
Nummer 4 Wolfsburg (pas weer voor het derde seizoen terug in de DEL)
Nummer 6 Augsburg
En dan ergens beneden aan de tabel staan Koln, Nurnberg en Ingolstadt die op dit moment nog niet eens in aanmerking komen voor een pre-play off plaats!
Het kan nog wel eens een leuk en heel spannend seizoen worden in de DEL!!!!! :)
Jeroen Pilon
29 september 2008, 00:36
Wolfsburg heeft mijns inziens heel goed ingekocht en Augsburg heeft een geniale coach in huis gehaald. Iserlohn was afgelopen seizoen al lekker op dreef en zet die lijn voort. Maar dit neemt niet weg dat deze clubs voor een verrassing zorgen!
Dat Krefeld zo goed meedraait is heel gaaf! En dan te bedenken dat er een paar maanden geleden nog zoveel onzekerheid was! Respect :)
Ger Tellers
29 september 2008, 08:14
Op dit moment draait het bij Krefeld goed ,hopelijk blijft het zo,maar je weet het nooit.
Het mooie is dat de 4de lijn (jongere lijn) veel ijstijd krijgen.
Gisteren scoorden deze lijn weer 2maal.
Paul van Heertum
29 september 2008, 08:35
Allemaal eigen jeugd?
Ger Tellers
29 september 2008, 13:06
Allemaal eigen jeugd?
2spelers speelden vorig jaar in de DNL en2 speelden 2jaar geleden in de DNL en alle 4bij Krefeld.Ze speelden samen met Levi en Nardo.
Paul van Heertum
29 september 2008, 15:59
Welk team in de DEL speelt het meest met eigen jeugd?
Roland Kiontke
29 september 2008, 22:30
Welk team in de DEL speelt het meest met eigen jeugd?
Volgens mij Berlijn .
Jack Mulders
1 oktober 2008, 17:00
In Krefeld heeft Ronald Verwey, nadat ie afgelopen weekend zijn 400 ste wedstrijd in de DEL heeft gespeeld, zijn contract met 2 seizoenen verlengt.
De geboren Duisburger is pas 26 jaar. Dus redelijk uniek om zoveel wedstrijden gespeeld te hebben met die leeftijd, vind ik persoonlijk.
Jack Mulders
2 oktober 2008, 21:01
Krefeld treedt morgen met een 17 jarige jeugdspeler aan in de Derby tegen Koln, Igor Pavlov de coach twijfelt nog of deze speeltijd zal krijgen om zo met 4 aanvalslijnen te kunnen spelen.
Of men rouleert de center spelers zodat 3 centers afwisseld in 4 lijnen gaan spelen.
Krefeld zou ongeveer 1000 supporters meenemen naar de Arena.
Heb er zelf een hard hoofd in , Koln is weer op de rit.
Wordt trouwens een topweekend met de tegenstanders van Krefeld, eerst Koln uit en dan zondag tegen de Eisbaren uit Berlijn, waar al 3000 kaarten voor verkocht zijn, dus zondag wordt het veel drukker dan normaal, schat zelf rond de 5500 toeschouwers.
Wendy Tellers
2 oktober 2008, 21:02
Robert Muller is ook weer in training. Mooi om te lezen.
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 09:07
Wordt trouwens een topweekend met de tegenstanders van Krefeld, eerst Koln uit en dan zondag tegen de Eisbaren uit Berlijn, waar al 3000 kaarten voor verkocht zijn, dus zondag wordt het veel drukker dan normaal, schat zelf rond de 5500 toeschouwers.
Niet zo heel vreemd dat de wedstrijd van zondag zoveel toeschouwers trekt. Tis de nummer 1 tegen de nummer 2!!!!! :) :) :)
(mooi om dat te kunnen zeggen. Laten we hopen dat dat ook nog een tijdje zo blijft!!!!)
Roland Kiontke
3 oktober 2008, 18:25
Krefeld wint in Keulen 1-6 ................
Absoluut de verassing tot nu toe die pinguine .
Respect ..........
En die haie , tja elke club loopt wel eens tegen een slecht seizoen aan .
Maar we zijn pas bezig en er zullen nog wel de een of andere clubs van tabellenstand wisselen .........................
Dus.
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 18:44
Die Nummer eins, die Nummer eins, die Nummer eins am Rhein sind wir ....... :)
Es war wieder Spitze!
Wat een potje ijshockey in Koln, met zo'n 700 Krefeldfans.
Is wel maar een schatting, het kunnen er ook meer zijn geweest.
Straks schrijf ik een kort verslagje!
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 18:59
Overigens denk ik dat Boris Blank het nog wel eens moeilijk kan gaan krijgen om zijn plaats in de eerste lijn terug te krijgen.
Hij viel vorige week tegen Hamburg geblesseerd uit.
Daarna heeft de 20-jarige Hager zijn plaats in de eerste lijn overgenomen en vandaag heeft hij wederom twee maal gescoord.
Het lijkt erop dat hij een echte afmaker is en past dus goed naast Stephens en Vasiljevs!
Kleine correctie: Hager heeft drie maal gescoord. 1 doelpunt riepen ze om op de naam van Milo en toen hadden wij al zo onze twijfels of dit niet Hager moest zijn. Net naar de statistieken gekeken en het doelpunt is inderdaad op de naam van Hager komen te staan.
Dave Horrevorst
3 oktober 2008, 19:37
Nummer 52 is inderdaad een goede speler, het viel me ook op dat hj redelijk jong was maar daar heeft Wendy net het antwoord op gegeven.
Trouwens een zeer goede wedstrijd van Krefeld, ze hebben mij echt verbaasd. De 2de en de 4de goal waren trouwens super mooie doelpunten, zie je niet vaak, de volledige verdediging van Keulen werd weggespeeld, dat hebben we deze wedstrijd trouwens vaak gezien, Keulen was niets, zeer slecht.
De sfeer was super, ben al vaker in Keulen gaan zien en het is echt de eerste keer dat ik de supporters van de uit-ploeg zoveel sfeer zie maken, echt super. Wij zitten steeds beneden en zaten deze keer tussen Krefeld-supporters wat ook echt leuk was want de supporters van Keulen vind ik maar niets, laat je ploeg maar in de steek zeggen wij in België... We zijn vorig jaar ook eens in Krefeld gaan zien mar dat gaan we zeker vaker doen.
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 19:38
Duisburg staat halverwege de 2e periode in Kassel voor met 3-2!
Ger Tellers
3 oktober 2008, 19:49
Vorig jaar zei ik al dat Hager het grootste talent in de DEL is en nu is hij nog beter,goed er kan weleens een slechte dag voor hem zijn,aber es kan nicht jedem tag Sontagg sein.
3goals en de haien zullen wel jaloers zijn.maar ja het seizoen is nog lang.,er kan van alles nog gebeuren.
Jack Mulders
3 oktober 2008, 19:51
Nummer 52 is inderdaad een goede speler, het viel me ook op dat hj redelijk jong was maar daar heeft Wendy net het antwoord op gegeven.
Trouwens een zeer goede wedstrijd van Krefeld, ze hebben mij echt verbaasd. De 2de en de 4de goal waren trouwens super mooie doelpunten, zie je niet vaak, de volledige verdediging van Keulen werd weggespeeld, dat hebben we deze wedstrijd trouwens vaak gezien, Keulen was niets, zeer slecht.
De sfeer was super, ben al vaker in Keulen gaan zien en het is echt de eerste keer dat ik de supporters van de uit-ploeg zoveel sfeer zie maken, echt super. Wij zitten steeds beneden en zaten deze keer tussen Krefeld-supporters wat ook echt leuk was want de supporters van Keulen vind ik maar niets, laat je ploeg maar in de steek zeggen wij in België... We zijn vorig jaar ook eens in Krefeld gaan zien mar dat gaan we zeker vaker doen.
Waren jullie toevallig met zijn 2en Dave??? En stonden jullie ongeveer een uur voor de wedstrijd bij de kaartverkoop ???
Voor ons stonden 2 belgische mannen vandaar ik dat vraag.
Ik meen dat een van die 2 het merk North Face aan had.
Jack Mulders
3 oktober 2008, 20:01
Overigens denk ik dat Boris Blank het nog wel eens moeilijk kan gaan krijgen om zijn plaats in de eerste lijn terug te krijgen.
Hij viel vorige week tegen Hamburg geblesseerd uit.
Daarna heeft de 20-jarige Hager zijn plaats in de eerste lijn overgenomen en vandaag heeft hij wederom twee maal gescoord.
Het lijkt erop dat hij een echte afmaker is en past dus goed naast Stephens en Vasiljevs!
Kleine correctie: Hager heeft drie maal gescoord. 1 doelpunt riepen ze om op de naam van Milo en toen hadden wij al zo onze twijfels of dit niet Hager moest zijn. Net naar de statistieken gekeken en het doelpunt is inderdaad op de naam van Hager komen te staan.
Wat ook zeer gedurfd was , is dat Benni Proyer, de 17 jarige invaller voor Blank en Riefers redelijk veel ijstijd kreeg(heb hem minimaal een 8 a 9 volle shifts zien volmaken).
Weet iemand trouwens hoe men snel weg wilt gaan uit de Koln Arena en zijn parkeergarage???
Gewoonweg door er met 1 - 6 te winnen:Bonk3:
Geen enkele auto die ons tegenkwam bij het wegrijden.
Wel moet ik zeggen dat de sfeer er veel beter was dan enige jaren terug, ook bij de Haie fans, alleen komt het geluid van de fans boven helemaal niet goed over, we zaten slechts enkele vakken verwijderdt van de meeste krefeld fans.
Zondag komt de volgende topper richting Krefeld, Eisbaren uit Berlijn, wie wint zal waarschijnlijk de koppositie houden.
Dat de droom steeds verder mag gaan zeg.
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 20:03
laat je ploeg maar in de steek zeggen wij in België...
Ben je uit Belgie?
Heb je toevallig aan de kassa voor 2 Limburgers gestaan???
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 20:06
Weet iemand trouwens hoe men snel weg wilt gaan uit de Koln Arena en zijn parkeergarage???
Gewoonweg door er met 1 - 6 te winnen:Bonk3:
Geen enkele auto die ons tegenkwam bij het wegrijden.
Hahaha. Die is goed!
Na het zesde doelpunt van Krefeld verlieten vele Haie fans het stadion.
Dus de parkeergarage was al behoorlijk leeg toen wij er aankwamen!
Dave Horrevorst
3 oktober 2008, 20:08
Ben je uit Belgie?
Heb je toevallig aan de kassa voor 2 Limburgers gestaan???
Achter ons werd wel Nederlands gesproken, en ze klonken als Limburgers :)
Dave Horrevorst
3 oktober 2008, 20:10
Waren jullie toevallig met zijn 2en Dave??? En stonden jullie ongeveer een uur voor de wedstrijd bij de kaartverkoop ???
Voor ons stonden 2 belgische mannen vandaar ik dat vraag.
Ik meen dat een van die 2 het merk North Face aan had.
Klopt volledig... We hadden er wel leut in, de mevrouw aan de kassa ging er net vandoor toen het onze beurt was, niet dat we ongeduldig waren maar mijne maat was er voor de eerste keer bij in Duitsland en wou graag naar binnen :)
Dave Horrevorst
3 oktober 2008, 20:12
Vorig jaar zei ik al dat Hager het grootste talent in de DEL is en nu is hij nog beter,goed er kan weleens een slechte dag voor hem zijn,aber es kan nicht jedem tag Sontagg sein.
3goals en de haien zullen wel jaloers zijn.maar ja het seizoen is nog lang.,er kan van alles nog gebeuren.
Ik vind hem echt goed, hij viel me meteen op, leuke speler en nog zo jong, daar zit zeker toekomst in...
Jack Mulders
3 oktober 2008, 20:12
Dave,
Jep we vroegen ons ook af waar ze naar toe ging ondanks de drukte in de rij.Dat jullie het waren , is wel erg toevallig zeg, dan hadden we beter kennis kunnen maken , want dan heb je Wendy en mij vals Nederlands horen praten...
Dave Horrevorst
3 oktober 2008, 20:25
Inderdaad, moet wel lukken... Wij proberen in Keulen altijd in vak 217 te zitten, leuke plaatsen, een goed overzicht maar eerder een gewoonte.
Vorig jaar één keer in Krefeld gaan zien, sfeer was daar toen echt goed, bijna volledig uitverkocht, niet zo groot als Keulen maar wel super gezellig. Wanneer speelt Krefeld eigenlijk zijn thuiswedstrijden?
Jack Mulders
3 oktober 2008, 20:33
Dave, gehele programma staat op www.krefeld-pinguine.de (http://www.krefeld-pinguine.de) men speelt net zoals de andere teams meestal afwisselend op vrijdag of zondag thuis.
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 20:45
Duisburg wint met 2-3 in Kassel!!!
Super!!!!
Jeroen Pilon
3 oktober 2008, 22:35
Wat een zaadpot zeg... Van tevoren had ik de hoop dat Keulen nog wel enige kans zou maken. Het enige waar ik van heb kunnen genieten waren de vele blikken naar mn nieuwe San Jose shirt.
En wat speelde Pratt (wéér) slecht zeg, ik snap niet wat de club in hem ziet. Ze kunnen beter zn broer naar Keulen halen.
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 22:54
Wat een zaadpot zeg... Van tevoren had ik de hoop dat Keulen nog wel enige kans zou maken.
Om eerlijk te zijn had ik wel een beetje angst dat de Pinguine vanmiddag het onderspit zouden delven.
De vraag blijft toch maar weer telkens hoe lang de jongste selectie van de DEL dit kan volhouden????
Daarbij had Koln toch weer twee wedstrijden gewonnen.
Dat Krefeld zo makkelijk en met zoveel doelpunten zou winnen had ik nooit verwacht!
Wendy Tellers
3 oktober 2008, 22:57
En wat speelde Pratt (wéér) slecht zeg, ik snap niet wat de club in hem ziet. Ze kunnen beter zn broer naar Keulen halen.
Nee, die Renz dan!!! Tjeez .... Ik weet niet hoe hij normaal speelt, maar nu was hij verantwoordelijk voor drie tegendoelpunten! Althans medeverantwoordelijk.
Bij het derde doelpunt staat hij in het neutrale vak rechtop te slapen en laat een langzaam glijdende puck voorbij gaan terwijl Driendl de strafbank af kwam en hem zo kon passeren.
En dan in de tweede periode die domme overtreding op Stephens waarvoor hij 5 minuten kreeg. In deze straftijd viel het vierde en vijfde doelpunt van de Pinguine!
Wendy Tellers
4 oktober 2008, 00:20
De nummers drie, vier en vijf in de tabel hebben vandaag verloren. (Iserlohn, Wolfsburg en Mannheim)
Is wel gunstig voor Krefeld.
Jeroen Pilon
4 oktober 2008, 11:47
Ja Renz viel ook in negatieve zin op! 'Eisen Andy' heeft echter een enorme berg krediet in tegenstelling tot Pratt. Er waren twee a drie spelers die mijns inziens goed speelden; Doyle, Flaake en Piros.
http://number19.nl/piros.jpg
Wendy Tellers
5 oktober 2008, 23:48
Duisburg zorgde vanavond ook weer voor een verrassing.
Ze wonnen na penalties van Frankfurt met 3-2.
Hiermee staat Duisburg nu niet meer laatste. Ze hebben 8 punten.
Koln is nu hekkensluiter met 6 punten.
Zij hebben vandaag niet gespeeld en kenden dus een nul punten weekend.
Duisburg en Koln hebben momenteel evenveel wedstrijden gespeeld.
Eigenlijk was ik vrijdag niet van plan om naar Duisburg te gaan.
Maar als ik het haal met het werk dan ga ik toch een kijkje nemen om zelf te zien of het team veranderd is..........
Wendy Tellers
10 oktober 2008, 23:07
En Duisburg doet het weer ........ :)
Vanavond wonnen ze in de verlenging van Mannheim.
Dus wederom twee punten voor de Fuchse.
En hiermee deden ze dan ook meteen goede zaken voor Krefeld.
Mannheim, de nummer 3, loopt maar 1 punt in op Krefeld.
Koln verloor weer.
Overigens vind ik dat alles erg dicht bijelkaar ligt in de DEL.
Het kon wel eens een spannend seizoen gaan worden daar! Tot het einde aan toe!
Jeroen Pilon
12 oktober 2008, 12:23
De Haie denken er goed aan te doen de onlangs vertrokken ster Ivan Ciernik terug te halen. Ciernik verruilde Keulen voor Novosibirsk na een ruzie met Mason. Nu Mason weg is lijkt de deur voor Ciernik, die het niet naar zijn zin heeft in Rusland, weer geopend. Tijdens een mondiale kredietcrisis vormt de afkoopsom blijkbaar geen obstakel.
Vreemde gang van zaken..
Jack Mulders
13 oktober 2008, 19:16
Zo en Krefeld weet weer wat verliezen is, bij nieuwkomer Kassel werd na een 2 - 0 voorsprong met 5 - 2 verloren, vooral in de laatste periode was Krefeld van slag gezien de 4 - 0 periode stand.
Zo zie je maar aan de top komen is moeilijker, maar er blijven is nog moeilijker.
Wendy Tellers
14 oktober 2008, 17:15
Zo en Krefeld weet weer wat verliezen is, bij nieuwkomer Kassel werd na een 2 - 0 voorsprong met 5 - 2 verloren, vooral in de laatste periode was Krefeld van slag gezien de 4 - 0 periode stand.
Zo zie je maar aan de top komen is moeilijker, maar er blijven is nog moeilijker.
Helaas, maar we hadden het al verwacht.
Ik bedoel dus dat er ook een mindere periode zou komen.
Ik geloof dat Hager weer 2x gescoord had??? Blank is denk ik zijn plaats kwijt in de eerste lijn.
Nog bedankt Jack om me op de hoogte te houden terwijl ik in Geleen was!
Wendy Tellers
14 oktober 2008, 17:22
Een leuke derby????
Ja. Dat kan het toch gaan worden vanavond tussen Koln en Duisburg.
De nummer 16 en 15 (oftewel de hekkensluiters) spelen vanavond in de Koln Arena tegen elkaar.
Ik ben eens benieuwd.
Duisburg staat op de 15de plaats met 10 punten uit 11 wedstrijden.
Koln staat op de 16de plaats met 7 punten uit 12 wedstrijden.
De laatste wedstrijden heeft Duisburg weer wat puntjes weten te pakken.
Alleen jammer dat ze al 2 maal 1 punt hebben laten liggen doordat ze 1 keer pas na ps wonnen en 1 keer in de OT.
Ik hoop natuurlijk op een overwinning voor Duisburg!!! :)
Jeroen Pilon
14 oktober 2008, 19:48
Het is dat de Haie een paar duizend vrijkaarten hebben weggegeven aan sportclubs uit de regio, anders was er vanavond sprake van een absoluut Kölnarena 'minus-rekord'.
Nog een nederlaag zal de net als Mason evenzo sympathieke Beddoes fataal kunnen zijn. Behalve met Ciernik zou Keulen namelijk ook met Pierre Pagé en Red Bulls Salzburg in onderhandelin zijn.
Het staat nu overigens 1-1, de goal van Ullmann was van bijzondere schoonheid. 'Coast to coast'; hij onderschepte de puck bij de goal van Doyle, speelde 4 Füchse voorbij alvorens Lang te kloppen.
Wendy Tellers
14 oktober 2008, 20:53
In de loop van de tweede periode staat het al 3-1 voor de Haie .................
Jack Mulders
19 oktober 2008, 20:58
Pff, Krefeld verliest met 2 - 3 van Mannheim, waar de winnende treffer een halve seconde voor het einde van de wedstrijd wordt gescoord.
Bittere pil die men slikt in Krefeld. Zekers nadat men in de laatste minuten een 5 - 3 powerplay opbenut laat.
Jack Mulders
21 oktober 2008, 17:47
Peter Abstreiter verruilt de Adler Mannheim voor de Fuchse uit Duisburg.
Jack Mulders
21 oktober 2008, 17:52
In Krefeld zijn de staanplaatsen voor de derby aanstaande vrijdag tegen DEG uitverkocht.
Krefeld mist nog steeds 3 basisspelers aangezien Fahey (waar woensdag een zaak over gaat) voor minimaal 2 wedstrijden geschorst is .
Krefeld mag overigens de inspeelshirts niet meer gebruiken aangezien de ass coach van Hamburg geklaagd heeft dat Krefeld alleen nummers op de zijkant heeft ipv op de rug.
Volgens alles kon de trainer de spelers zo niet uit elkaar houden....
Des te vreemder het is omdat men ze alleen voor de wedstrijd aan heeft.
Vond het al vreemd dat ze niet meer gedragen werden, zonde ook omdat er een aidsproject dor gesteund word waar Krefeld al sinds jaar en dag aan meehelpt.
Paul van Heertum
21 oktober 2008, 18:04
Die klacht is gewoon terecht
Ger Tellers
21 oktober 2008, 20:36
In Krefeld zijn de staanplaatsen voor de derby aanstaande vrijdag tegen DEG uitverkocht.
Krefeld mist nog steeds 3 basisspelers aangezien Fahey (waar woensdag een zaak over gaat) voor minimaal 2 wedstrijden geschorst is .
Krefeld mag overigens de inspeelshirts niet meer gebruiken aangezien de ass coach van Hamburg geklaagd heeft dat Krefeld alleen nummers op de zijkant heeft ipv op de rug.
Volgens alles kon de trainer de spelers zo niet uit elkaar houden....
Des te vreemder het is omdat men ze alleen voor de wedstrijd aan heeft.
Vond het al vreemd dat ze niet meer gedragen werden, zonde ook omdat er een aidsproject dor gesteund word waar Krefeld al sinds jaar en dag aan meehelpt.
Snap ik niet goed Jack,ik ben geen ass.coach en ken de spelers van krefeld zo zonder nummer.
Dus de spelers zijn ook maar een nummer volgens die ass.,ik noem de mensen bij naam en niet bij nummer.
Jack Mulders
21 oktober 2008, 20:44
Die klacht is gewoon terecht
Ben je dan verplicht om met naam en nummer in te spelen , Paul???
Abe Brouwer
21 oktober 2008, 21:11
Misschien is dat de reden waarom de klacht van Hamburg Freezers terecht was in de ogen van de DEL? Al weet ik dat niet zeker.
Paul van Heertum
21 oktober 2008, 21:43
Naam niet, nummer wel
Jack Mulders
21 oktober 2008, 22:22
Oke, als dat zo is hebben ze er slecht over nagedacht vind ik persoonlijk.
Ze hebben 2 keer het nr op het shirt staan, het gaat dus in feite over het rugnummer.
Wendy Tellers
21 oktober 2008, 22:44
Het is gewoon te belachelijk voor woorden!!!!
Waar gaat het over!
Het zijn inspeelshirts! Wie boeit het dan waar en of het nummer erop staat.
Jack Mulders
22 oktober 2008, 18:01
Verdediger Jim Fahey. heeft vandaag een schorsing gekregen van maar liefst 5 wedstrijden, dit in tegenstelling wat de club verwacht had, dat had verwacht dat deze match naar een game zou worden omgezet.
Daarnaast ontving ie een boete van 1500 euro.
Wendy Tellers
22 oktober 2008, 20:05
Hieronder een artikel over Stephens.
Ik kreeg het vandaag doorgestuurd door een mede-Eaters fan.
En vond het wel leuk om het ook hier te plaatsen.
Bedankt RT (nee, niet mijn broer :) )
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=387952
Jack Mulders
22 oktober 2008, 20:12
Hieronder een artikel over Stephens.
Ik kreeg het vandaag doorgestuurd door een mede-Eaters fan.
En vond het wel leuk om het ook hier te plaatsen.
Bedankt RT (nee, niet mijn broer :) )
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=387952
Wel erg toevallig, heb dit verhaal nog geen 15 minuten geleden gelezen.
Wendy Tellers
26 oktober 2008, 10:00
Pffff ...... Is het spannend in de DEL.
Na 15 wedstrijden staan de nummers 1 tot en met 6 (directe plaatsing voor de play offs) maar 2 punten uitelkaar!!!!
Jack Mulders
26 oktober 2008, 12:48
Vandaag om 12.00 uur!!! Zijn Berlijn en Krefeld begonnen voor weer een competitie wedstrijd , na 1 periode staat de stand 0 - 1 voor de gasten, doelpuntenmaker(eindelijk weer) Vasiljevs, met een assist van Milo die net weer op het ijs stond nadat deze een een kleedkamer bezoek had na een blessure.
Abe Brouwer
26 oktober 2008, 13:04
Dat vroege tijdstip was omdat er vanavond ook een basketbalwedstrijd zou zijn in de O2-arena. Die gaat echter niet door aangezien het niet mogelijk was om alles op tijd af te hebben na de DEL-wedstrijd.
Jack Mulders
26 oktober 2008, 13:09
Ja ,opmerkelijk deze aanvangstijd, desalniettemin zijn er ruim 14.000 toeschouwers aanwezig.
Denk dat dit nog beginnersfouten zijn van het nieuwe stadion management.
Jack Mulders
26 oktober 2008, 13:42
De 2de periode is afgelopen in Berlijn, na een schotverhouding van 20 - 4 in het voordeel van de thuisploeg weet Krefeld toch tegen de verhouding in te scoren via een PPG van Patrick Hager.
0 - 2 de tussenstand met nog 1 periode te gaan, hopelijk kan Scotty Langkow dit vasthouden...
Jack Mulders
26 oktober 2008, 14:32
En Krefeld bezorgt de eerste nederlaag in het nieuwe onderkomen van Berlijn, men wint daar nadat Steve Walker de aansluitingstreffer scoorde voor de Eisbaren,met 1 - 3 .
De laatste treffer werd gescoort door Charlie Stephens.
Toch knap 4 punten dit weekend tegen DEG en Berlijn , men is weer voor even nr 1 van de ranglijst.
Als ik het goed heb gelezen komt op de Duitse zender ZDF rond 17.00 uur een samenvatting van dit duel.
Wendy Tellers
26 oktober 2008, 15:43
Ja, ik las het net op de DEL site!!!!!
Balen balen balen.
Ik zei vanmiddag nog tegen Raoul dat ik zo graag naar Berlijn wilde naar de nieuwe arena.
Maar dan had ik morgen vrij moeten nemen.
Zie ik net dat ze al om twaalf uur hadden gespeeld!!!!!!!!!!!!!! Hadden we dus makkelijk kunnen doen!
Was je rond 21 uur weer thuis geweest.
Maar niet getreurd! We hebben gewonnen en weer voor een paar uurtjes die nr. 1!!!!!
Mooi dat Vasiljevs en Hager weer gescoord hebben.
Die van Stephens was een empty netter.
Wendy Tellers
26 oktober 2008, 15:44
Toch knap 4 punten dit weekend tegen DEG en Berlijn , men is weer voor even nr 1 van de ranglijst.
Als ik het goed heb gelezen komt op de Duitse zender ZDF rond 17.00 uur een samenvatting van dit duel.
Had ik niet verwacht dat we toch nog 4 punten zouden pakken dit weekend.
Is toch geweldig???!!!!
Maar je zal wel moeten nu alles zo dicht bij elkaar staat.
De druk is hoog!!
En Krefeld heeft eigenlijk niets te verliezen als je de voorspellingen voor af allemaal las.
Bedankt voor de tip van ZDF.
Wendy Tellers
26 oktober 2008, 17:25
Leuke beelden.
Mooi stadion zeg!!!!
En aan het einde nog kort Hager en Vasiljevs aan het woord.
En ja, de presentatrice had gelijk: een ander concept van Pavlov en een waanzinnig concept zoals zij het zei!!!!!!!!!!! :)
Jack Mulders
26 oktober 2008, 20:00
Ja, ik las het net op de DEL site!!!!!
Balen balen balen.
Ik zei vanmiddag nog tegen Raoul dat ik zo graag naar Berlijn wilde naar de nieuwe arena.
Misschien komt ie volgend seizoen wel als Sambafahrt...
Ik meen dat vorig seizoen gezegd zou zijn dat we dit jaar 2 sambafahrten kregen, dan missen we er een, maar kunnen we misschien wel naar de 2de....::yummie::
Jack Mulders
26 oktober 2008, 20:02
Leuke beelden.
Mooi stadion zeg!!!!
En aan het einde nog kort Hager en Vasiljevs aan het woord.
En ja, de presentatrice had gelijk: een ander concept van Pavlov en een waanzinnig concept zoals zij het zei!!!!!!!!!!! :)
Toen men begon dacht ik ,zonde er zou toch een samenvatting komen van dat duel, goed dat men onaangekondigd toch als 2de sport aan de beurt kwam.
Krefeld speelt vaak in die witte shirts dit seizoen.
Jack Mulders
29 oktober 2008, 20:48
In Krefeld heeft vandaag, Charlie Stephens zijn contract verlengd met 2 seizoenen.
Deze eerste lijn speler heeft zo goed naar zijn in Krefeld dat al vroegtijdig duidelijkheid kon geven aan Krefeld.
Daarnaast zou het verhaal Jamie Storr nog een staartje kunnen krijgen!!!
Michel Heerkens
29 oktober 2008, 21:27
Daarnaast zou het verhaal Jamie Storr nog een staartje kunnen krijgen!!!In welke zin Jack ?
Abe Brouwer
29 oktober 2008, 21:29
In welke zin Jack ?
De DEL zal Krefeld mogelijk een straf opleggen.
Michel Heerkens
29 oktober 2008, 21:46
De DEL zal Krefeld mogelijk een straf opleggen.Waarvoor ? Vanwege het gooien van voorwerpen op het ijs ? Dan is het terecht. Maar ik neem aan dat Krefeld niet verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van Jamie Storr....
Jack Mulders
29 oktober 2008, 23:32
De DEL zal Krefeld mogelijk een straf opleggen.
Krefeld heeft het verhaal weerlegd over het gedrag van Jamie Storr.
Er waren 3 mensen vanuit de DEL organisatie aanwezig , die dit hebben morgen zien.
Paul van Heertum
30 oktober 2008, 00:05
Wat was dat met Storr?
Ger Tellers
30 oktober 2008, 08:34
Met andere woorden als zoeen zot 4x iets uitlokt word de tegenstander bestraft.
Goed men moet niks op het ijs gooien,trouwens het was niet eens de moeite waard want de meeste reageerde niet eens op die maf.
Die Störr is (ge)störr(t). Dat komt omdat hij op een wedstrijd 5flessen water in zijn helm en in zijn nek spuit.
Wendy Tellers
31 oktober 2008, 14:59
Wat was dat met Storr?
Moet je ff de thread Krefeld - Dusseldorf lezen daar staat alles.
o.a. stick gooien tijdens de ot en tijdens een ps, handschoen vol in het gezicht van Vasiljevs duwen, het publiek op een domme manier uitdagen etc. etc.
Wendy Tellers
31 oktober 2008, 15:01
Super dat Stephens heeft bijgetekend!!!!!!
Ik heb alweer zin in vanavond ..............
Dusseldorf won gisteren na ps van Augsburg. Dus die hebben een puntje laten liggen.
Mochten we vanavond winnen dan staan we weer helemaal alleen boven aan.
Verliezen we, tja ...... dan kunnen we zomaar een aantal plaatsen dalen.
In ieder geval zijn er weer meerdere Nederlanders die er vanavond bij zijn.
Hopelijk mogen we weer genieten van een spectaculaire wedstrijd net als de afgelopen twee maanden!!!!
Roland Kiontke
1 november 2008, 17:42
Moet je ff de thread Krefeld - Dusseldorf lezen daar staat alles.
o.a. stick gooien tijdens de ot en tijdens een ps, handschoen vol in het gezicht van Vasiljevs duwen, het publiek op een domme manier uitdagen etc. etc.
Niet alles Wendy , ik begrijp ook wel dat het niet leuk is om te verliezen en al zeker niet in een derby .
Maar ben wel objectief en als je dan beschuldigingen plaats ( die terecht zijn ) vergeet dan niet om ook voor de eigen deur te vegen .
Kijk naar de eerste foto van deze link en wat zie je dan ??? http://www.deg-metro-stars.de/servlet/PB/menu/1013193/index.html
Dan verder het publiek dat Hurensohne zingt en publiek dat aanstekers en munten op het ijs gooit .
Ik heb hier niet veel over gelezen in deze thread .
Nogmaals ik hou van provocerende spelers omdat die voor emotie zorgen , maar de wel bekende vereinsbrille mag ook wel eens af .
( trouwens de DEL wil dit ook nog onderzoeken dat vanuit de fans spullen op het ijs zijn gegooid )
Köln / Krefeld - Bezug nehmend auf die Pressemitteilung der KEV Pinguine GmbH (?Ermittlungsverfahren?) stellt die DEL klar, dass
1. das Ermittlungsverfahren wegen des Werfens von Gegenständen nicht willkürlich von der DEL, sondern aufgrund der Zusatzmeldung der Schiedsrichter routinemäßig eingeleitet wurde.
2. das Verfahren gegen DEG Metro Stars-Keeper Jamie Storr nicht von den Pinguinen beantragt, sondern aufgrund von Nachforschungen der DEL beim Krefelder Sicherheitsdienst eingeleitet wurde.
(Quelle DEL und Eishockey-Magazin
Mijn mening hierover is simpel " waar gaat het over , hockey is passion "
Groete.........
Wendy Tellers
2 november 2008, 09:54
Jawel hoor.
Er is ook over het zingen en de aanstekers op het ijs gooien geschreven in die thread.
Wat er dit maal gezongen werd viel echt mee.
Alleen voor de wedstrijd is wat gezongen, maar tijdens de wedstrijd pas vanaf de derde periode nadat een Dussie meende 1 van onze spelers te moeten meppen omdat hij met een andere Dussie tegen elkaar botste.
En ook vanuit de andere kant werd er vanalles gezongen hoor. Dat gaat tegen elkaar op.
(Overigens ff mijn complimenten nog voor de grote aanhang van de DEG Metro Starts die meegereisd waren. Ook hen hoorden je hun team aanmoedigen en zorgden voor een goede stemming aan die zijde. Een stuk beter dan in de thuiswedstrijden die ik van Dusseldorf heb meegemaakt.)
Nee, wat het zingen betreft hebben de fans van Krefeld zich voornamelijk met aanmoedigingen richting hun team zich bezig gehouden en niet met het uitdagen van de fans en spelers van Dusseldorf.
Verder hebben ook meerdere mensen in die thread hier aangegeven dat het gooien van spullen op het ijs niet correct is. Maar dat was echter niet richting Jamie bedoeld tijdens de wedstrijd, maar om de scheids aan te geven dat hij wel erg dubieuze beslissingen nam.
Maar ook dat is natuurlijk niet goed.
Och ja, gelukkig kan ik me wel inhouden, maar het liefste had ik ook wat naar die man (Jamie Storr) geschreeuwd ofzo.
Overigens viel de teleurstelling best mee.
Krefeld moet zorgen dat ze de play offs halen en daarom moeten ze proberen om meer punten op voorsprong te komen van de plaatsen nummer 7 tot en met 10.
Maar in de ijshal was ik meer kwaad over de acties van zo'n lomperik dan dat er teleurstelling was. We weten gewoon dat er ook wedstrijden verloren zullen worden.
Jack Mulders
2 november 2008, 12:03
Vandaag verzorgt een van de fanprojecten een urenlange uitzending over de spelers, fans etc van Krefeld betreft de Sambafahrt naar Augsburg(helaas zullen wij er dit maal niet bij zijn)
via www.kev-fans.de (http://www.kev-fans.de)
Dit is trouwens geen journalistiek programma maar puur door de fans gemaakt, of dit eenmalig is kan ik niet thuisbrengen. Tijdstip van begin is 15.00 uur.
Jack Mulders
2 november 2008, 12:04
Jawel hoor.
Er is ook over het zingen en de aanstekers op het ijs gooien geschreven in die thread.
Wat er dit maal gezongen werd viel echt mee.
Alleen voor de wedstrijd is wat gezongen, maar tijdens de wedstrijd pas vanaf de derde periode nadat een Dussie meende 1 van onze spelers te moeten meppen omdat hij met een andere Dussie tegen elkaar botste.
En ook vanuit de andere kant werd er vanalles gezongen hoor. Dat gaat tegen elkaar op.
(Overigens ff mijn complimenten nog voor de grote aanhang van de DEG Metro Starts die meegereisd waren. Ook hen hoorden je hun team aanmoedigen en zorgden voor een goede stemming aan die zijde. Een stuk beter dan in de thuiswedstrijden die ik van Dusseldorf heb meegemaakt.)
Nee, wat het zingen betreft hebben de fans van Krefeld zich voornamelijk met aanmoedigingen richting hun team zich bezig gehouden en niet met het uitdagen van de fans en spelers van Dusseldorf.
Verder hebben ook meerdere mensen in die thread hier aangegeven dat het gooien van spullen op het ijs niet correct is. Maar dat was echter niet richting Jamie bedoeld tijdens de wedstrijd, maar om de scheids aan te geven dat hij wel erg dubieuze beslissingen nam.
Maar ook dat is natuurlijk niet goed.
Och ja, gelukkig kan ik me wel inhouden, maar het liefste had ik ook wat naar die man (Jamie Storr) geschreeuwd ofzo.
Overigens viel de teleurstelling best mee.
Krefeld moet zorgen dat ze de play offs halen en daarom moeten ze proberen om meer punten op voorsprong te komen van de plaatsen nummer 7 tot en met 10.
Maar in de ijshal was ik meer kwaad over de acties van zo'n lomperik dan dat er teleurstelling was. We weten gewoon dat er ook wedstrijden verloren zullen worden.
Het is nu eenmaal gebeurt, zullen we nu maar naar de volgende derby toeleven ???
23-11 tegen Koln thuis...
Roland Kiontke
2 november 2008, 12:38
Een goedendag .
Mij ging het eigenlijk meer om de foto waar Langkow zijn handschoen heeft waar op dat moment geen puck is .
"handschoen vol in het gezicht van Vasiljevs duwen" .
Zullen we het er op houden dat goalies van nature al gek zijn ......
Ik heb niet gezegd dat er niets over werdt geschreven in dit forum over het smijten van spullen op het ijs .
Maar wat ik hier over zeggen wil is dit , kan het zijn dat er wel op Jamie is gericht en dat hij daardoor zo provocerde naar het publiek toe ( dit is rein speculatief maar ik kan me niet voorstellen Wendy dat je elk muntje, aanstekker hebt zien vliegen ).
En het ergste van dit gooien van spullen op het ijs vind ik dat een speler zich hier niet tegen kan beschermen , je komt als speler over het ijs geschaatst en gaat met je schaats op een munt staan , je gaat onderuit en knalt in de boarding met als resultaat .........
En zoiets kan ik niet begrijpen dat men als Fan zoiets doet bij welk team dan ook.
Want ook je eigen speler kan zich hier op blesseren .
Maar zoals je zelf al aangaf hoort dit niet.
Zo ihr spitzenreiter now go and play hockey..:goodman:
Abe Brouwer
2 november 2008, 17:12
In ZDF-sport o.a. een samenvatting van Freezers-Eisbären. Kan elk moment komen.
Wendy Tellers
2 november 2008, 20:39
Krefeld maakt er een bijzonder mooie Sambafahrt van.
Ze ze staan met nog een paar minuten te spelen met 0-5 voor!!!!!
En dat ondanks dat er nog een paar spelers ontbreken omdat ze met de U20 mee zijn!!!
Jack Mulders
2 november 2008, 20:45
En daarmee is Krefeld herfstMeister...
Michel Heerkens
2 november 2008, 21:07
Krefeld maakt er een bijzonder mooie Sambafahrt van.
Ze ze staan met nog een paar minuten te spelen met 0-5 voor!!!!!
En dat ondanks dat er nog een paar spelers ontbreken omdat ze met de U20 mee zijn!!!De eerste shut-out voor Scott Langkow ?
::cheerleader::
Ger Tellers
2 november 2008, 21:21
De eerste shut-out voor Scott Langkow ?
Nee Michel de derde ,1 tegen Ingolstadt en de 2 Straubing en nu Augsburg.
Wendy Tellers
2 november 2008, 21:31
En daarmee is Krefeld herfstMeister...
Juchi Juchi Juchi
Jack Mulders
2 november 2008, 22:14
Duisburg heeft vanavond voor 1170 toeschouwers verloren met 0 - 4 tegen Nurnberg, een opvallend iets was dat Daniel Kunce en Alexander Selivanov buiten de selectie werden gezet na een wanprestatie in een voorgaande wedstrijd, op de tribune mochten ze de wedstrijd niet toeschouwen, ze werden verplicht om het krachthonk in te gaan onder begeleiding van iemand van de trainingsstaf van de Fuchse.
Goed dat Krefeld de poot heeft stijf gehouden deze zomer, waaronder Jiri Ehrenberger voor deze beslissing zeer veel respect verdient, ik vind dat deze als organisator behoorlijk meer op zijn plaats zit dan als coach.
Andy Clifton
3 november 2008, 18:27
ik was benieuwd word er dit weekend in duitsland wel gespeeld of moeten ze ook daar kwalificatie spelen?
Paul van Heertum
3 november 2008, 18:57
1170 toeschouwers, dan kan je beter de Treppers toevoegen aan de DEL
Jack Mulders
3 november 2008, 19:20
ik was benieuwd word er dit weekend in duitsland wel gespeeld of moeten ze ook daar kwalificatie spelen?
Andy , volgens mij wordt er de Duitsland cup gespeeld, tussen enkele internationale nationale teams.
Abe Brouwer
3 november 2008, 19:53
Duitsland moet pas in februari voor de Olympische Kwalificatie spelen. In Hannover speelt men dan tegen Oostenrijk, Slovenie en een van de winnaars van de 1e ronde.
Zoals Jack al zei spelen ze het aanstaande weekeinde voor de Deutschland Cup in Mannheim en Frankfurt. Tegenstanders zijn Zwitserland, Slowakije en Canada.
Wendy Tellers
3 november 2008, 21:35
1170 toeschouwers, dan kan je beter de Treppers toevoegen aan de DEL
Een Punktelieferant zul je bedoelen. :) :) :)
Paul van Heertum
3 november 2008, 21:48
Zijn de selecties voor de Deutschland cup al bekend?
Komt het ook nog op de TV?
Michel Heerkens
3 november 2008, 22:27
Een Punktelieferant zul je bedoelen.Hé. hé! We houden het wel leuk hé.......::yummie::
::cheerleader:: ::champ::
Harry Pal
3 november 2008, 22:35
Juchi Juchi Juchi
Familie Tellers! Had jullie gisteren wel verwacht in Duisburg. Wedstrijd was leuk te zien een hard spelend en werkend Duisburg maar komen veel te veel kwaliteit te kort.
Paul van Heertum
3 november 2008, 22:41
12 Imports op AHL niveau en
Smulders
Korthuis
Smulders
Kars
Natte
Postma
Teunisse
Ramoul
Vd Heuvel
Willemse
De Jong
Dalhuisen
Van Oorschot
Idzenga
Zal vast niet veel minder zijn dan het huidige Duisburg team
En in principe kan je ook de NC´s halen die nu in junior hockey, de AHL of in Europa spelen.
Frans Doorakkers
4 november 2008, 09:46
http://www.deb-online.de/
http://www.pointstreak.com/prostats/scoreboard.html?leagueid=487
Frans
Wendy Tellers
4 november 2008, 19:28
12 Imports op AHL niveau en
Smulders
Korthuis
Smulders
Kars
Natte
Postma
Teunisse
Ramoul
Vd Heuvel
Willemse
De Jong
Dalhuisen
Van Oorschot
Idzenga
Zal vast niet veel minder zijn dan het huidige Duisburg team
En in principe kan je ook de NC´s halen die nu in junior hockey, de AHL of in Europa spelen.
Niets ten nadele van deze jongens, want in Nederland zijn het allemaal toppers, maar ...... Och ja, laten we deze discussie maar niet meer aangaan.
Je kent mijn mening onderhand wel.
Paul van Heertum
4 november 2008, 19:29
Die Duitsers van Duisburg met uitzondering van Kunce zijn wel allemaal toppers gelukkig
Wendy Tellers
4 november 2008, 19:31
Die Duitsers van Duisburg met uitzondering van Kunce zijn wel allemaal toppers gelukkig
En de namen die jij noemt zijn allemaal spelers van Tilburg????
Nogmaals Paul, een Nederlands team mag blij zijn als ze met de Oberliga mee kunnen doen. Misschien in een goede periode kunnen ze nog wat maken tegen een 2e liga team, maar hogerop moet je echt niet gaan vergelijken.
Paul van Heertum
4 november 2008, 19:32
Het hangt toch allemaal af van de imports.
Michel Heerkens
4 november 2008, 20:26
En de namen die jij noemt zijn allemaal spelers van Tilburg????Helaas niet. Ik zou willen dat de spelers die Paul noemt allemaal in Tilburg spelen. Dan worden we weer ::champ:: ::champ::
Paul van Heertum
4 november 2008, 20:28
Als Tilburg in het hypothetische geval in de DEL zou spelen zou Tilburg iedere speler in Nederland kunnen halen, al zouden ze dan wel weer bij een aantal NC´s uitkomen
Wendy Tellers
5 november 2008, 23:15
Als Tilburg in het hypothetische geval in de DEL zou spelen zou Tilburg iedere speler in Nederland kunnen halen, al zouden ze dan wel weer bij een aantal NC´s uitkomen
Ik denk inderdaad dat dan iedere speler van Nederland daar plotseling wil gaan spelen.
Maar let wel: er is een import beperking. Dus ze kunnen maar een bepaald aantal Nederlanders daar laten spelen.
Of zullen ze dan de Nederlanders niet als import tellen, maar juist de duitsers als imports???
Paul van Heertum
6 november 2008, 00:29
Ik denk inderdaad dat dan iedere speler van Nederland daar plotseling wil gaan spelen.
Maar let wel: er is een import beperking. Dus ze kunnen maar een bepaald aantal Nederlanders daar laten spelen.
Of zullen ze dan de Nederlanders niet als import tellen, maar juist de duitsers als imports???
Nee gewoon 12 importplekken, 6 á 7 plekken voor Nederlandse spelers en de zelfde inkomsten uit TV en advertenties en dergelijke
Als je met het zelfde budget de Nederlanders omwisselt voor de Duitsers dan zou je een team hebben dat ongeveer even sterk is
Paul van Heertum
6 november 2008, 00:52
Morczinetz - 69 wedstrijden
Gleich - 13 wedstrijden
Jonas - 39 wedstrijden
Danner - 67 wedstrijden
Vollmer - 0 wedstrijden
Dshunussow - 22 wedstrijden
Renkewitz - 0 wedstrijden
Martin - 0 wedstrijden
Furchner - 63 wedstrijden
Hospelt - 35 wedstrijden
Genze - 63 wedstrijden
Macholda - 58 wedstrijden
Zurek - 68 wedstrijden
Wrobel - 1 wedstrijd
Dotzler - 1 wedstrijd
Regan - 73 wedstrijden
Hohenleitner - 53 wedstrijden
Groeneveld
Elfring
Schutte
Kars
Schaafsma
Smulders
Beuker
Van Hoof
Van Ballegooie
Harrison
Heerema
Idzenga
Willemse
De Jong
Dalhuisen
Postma
Natte
En dan zijn de Nederlandse Canadezen die in de VS of Canada spelen er nog geen eens bij, die kunnen in principe ook komen
Ik denk als je deze teams laat spelen er vrij weinig verschil zal zijn in sterkte
Maar in Duitsland is alles beter, dat dan weer wel
Jack Mulders
6 november 2008, 22:00
Krefeld heeft vandaag een 29 jarige Canadese verdediger uit Rusland aangetrokken uit de KHL:
Jean Francios Fortin , de Ex Wolfsburger en Ex Duisburger heeft een contract tot het einde van het seizoen getekend.
De 190 cm groot zijnde en 100 kg zijnde speler gaat met het rugnummer 41 spelen in het shirt van de Pinguine.
Paul van Heertum
6 november 2008, 22:11
Lijkt me een zeer goede versterking voor de Peguine, kunnen er nog meer imports komen?
Jack Mulders
6 november 2008, 22:19
Ze kunnen er wel 12 halen maar er mogen er maar 10 spelen, aangezien Krefeld een van de kleinste begrotingen heeft , neem ik aan dat men buiten dat iemand zwaar geblesseerd zal raken , geen nieuwe spelers zal halen.
Op het forum waren de meeste reacties juist negatief over deze aankoop, ook ik heb mijn twijfels maar vind het niet eerlijk om hem puur op statistieken te beoordelen.
Ik neem aan dat Igor Pavlov hem flink zal kneden om hem in het team gareel te krijgen.
Hoop alleen niet dat dit ten koste gaat van de jeugd zoals Akdag en Schopper, denk zelf eerder dat ie nu met 4 verdedigingsrijen gaat aantreden.
Michel Heerkens
6 november 2008, 22:32
Krefeld heeft vandaag een 29 jarige Canadese verdediger uit Rusland aangetrokken uit de KHL:
Jean Francios Fortin , de Ex Wolfsburger en Ex Duisburger heeft een contract tot het einde van het seizoen getekend.
De 190 cm groot zijnde en 100 kg zijnde speler gaat met het rugnummer 41 spelen in het shirt van de Pinguine.Jammer dat ik zijn debuut niet mee ga maken......
:teleur:
Wendy Tellers
8 november 2008, 18:32
Ik kan hem me nog vaag herinneren toen hij 2 seizoenen geleden bij Duisburg speelde, maar niet meer zo heel veel.
Dus waarschijnlijk geen goed opvallende speler.
In ieder geval ben ik blij dat Krefeld een verdediger erbij heeft.
Geeft toch wat meer rust als er blessures zijn of bij schorsingen.
Daarbij moeten de verdedigers nu vechten voor een vaste plek in een lijn.
Ik denk namelijk niet dat ze met 4 verdedigingslijnen gaan spelen.
Ze hebben maar 7 verdedigers.
Of ze gaan om beurten Pavlikovsky en Milo in 1 lijn erbij laten draaien.
Dus dat die in principe ander halve shift draaien.
Hebben ze in het verleden ook wel eens vaker gedaan maar of dat werkt?????
In ieder geval hoop ik niet dat het ten koste van Akdag gaat. Die heeft dit seizoen heel veel ijstijd gehad en bewezen dat hij op zijn jonge leeftijd gewoon kan meedraaien in dit team.
Wendy Tellers
8 november 2008, 18:34
De wedstrijd Krefeld - Dusseldorf op 28 december is verplaatst van 18:30 naar 14:30.
Jawel hoor, weer vanwege Premiere!!!!!
Sarah van Rooijen
10 november 2008, 20:14
Hey
Rijd misschrien iemand op 23 nov naar Krefeld voor de wedstrijd tegen Köln en rijd ergens in de buurt van Enschede? Ik moet de maandag eerop naar school en wil niet vroeg morgens miet de train rijden. Ik ben het weekend bij mijn ouders en wij graan ook naar de wedstrijd maar kan mij misschrien iemand meenemen tot in de buurt van Enschede.
Groetjes
Sarah
Jack Mulders
12 november 2008, 21:34
Beetje oud nieuws maar helaas niet veel tijd om hier te plaatsen.
Reservegoalie Kovacic heeft in Krefeld zijn contract voor 2 seizoenen verlengd , zie in hem een goalie voor de toekomst .
Leuke spontane gast en het plezier straalt van hem af...
Paul van Heertum
12 november 2008, 21:44
Ik ga morgen denk naar DEG toe. Mooi om een uur of 2 aanrijden, effe de stad in en dan de wedstrijd
Roland Kiontke
12 november 2008, 22:57
Ik ga morgen denk naar DEG toe. Mooi om een uur of 2 aanrijden, effe de stad in en dan de wedstrijd
Ik weet zeker dat ik er morgen naar toe ga :smiley_deg: . ( staanplaats vak 15 )
Ik hoop en verwacht een harde wedstrijd .......................
Game on ...........
Wendy Tellers
12 november 2008, 22:59
Veel plezier Paul.
Ben je al eens in de nieuwe hal van Dusseldorf geweest?
Helaas moet ik het toegeven: is best een mooie hal waarin de staanplaatsen rondom verdeeld zijn.
Wendy Tellers
12 november 2008, 23:01
Ik weet zeker dat ik er morgen naar toe ga :smiley_deg: . ( staanplaats vak 15 )
Ik hoop en verwacht een harde wedstrijd .......................
Game on ...........
Ook jij veel plezier Roland!!!!!
Maarruh .... moet je niet je onderschrift aanpassen met de nummer eins????? :)
Of ben je KEV fan geworden? :)
Paul van Heertum
13 november 2008, 07:16
Ja ben er geweest en jammer dat het op zo´n sfeerloze plek ligt
Raymond Tellers
13 november 2008, 08:30
Hey
Rijd misschrien iemand op 23 nov naar Krefeld voor de wedstrijd tegen Köln en rijd ergens in de buurt van Enschede? Ik moet de maandag eerop naar school en wil niet vroeg morgens miet de train rijden. Ik ben het weekend bij mijn ouders en wij graan ook naar de wedstrijd maar kan mij misschrien iemand meenemen tot in de buurt van Enschede.
Groetjes
Sarah
Wij gaan wel, maar we wonen totaal uit de richting van Enschede :(
Roland Kiontke
14 november 2008, 19:19
Ook jij veel plezier Roland!!!!!
Maarruh .... moet je niet je onderschrift aanpassen met de nummer eins????? :)
Of ben je KEV fan geworden? :)
Dank je Wendy ,
Eindelijk weer eens een leuke vechtpartij op het ijs , altijd leuk om te zien he .
Je kon die vechtpartij al aanzien komen gelijk na de bully , na Ramsays open ice check .
Yes that's hockey .
Wendy over mijn onderschrift kun je meerdere opties over hebben , mijn optie is deze :
2x gewonnen tegen Die Haie en 1x tegen Die Pinguine ,dus ..............::yummie::
( pfuh gelukkig kan ik me eruit lullen ) ::tease::
Maar ik beloof je als Krefeld Kampioen wordt dan pas ik mijn onderschrift ten gunste van Krefeld tot het volgende seizoen aan , ere wie ere toekomt .
::thumbsup::
Paul, je hebt zeker gelijk dat het op de minst goede plaats ligt , dat vinden de fans zelf ook .
Lekker na de kroeg na de wedstrijd moet je toch nog even reizen .
Maar het is te laat nu ...........
Groete
Paul van Heertum
15 november 2008, 01:11
Ik ben daarom ook niet gegaan. Ik ga groep voor en na de wedstrijd de stad in en dat is bijna onmogelijk en het is te ver voor mij om alleen voor de wedstrijd te gaan
Ik ga veel liever naar Krefeld
Paul van Heertum
15 november 2008, 01:15
DEG Metro Stars - Marian Bazany (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405147&seasonid=2976) - (Unnötige Härte), 2 MIN, 5:24
DEG Metro Stars - Marian Bazany (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405147&seasonid=2976) - (Unnötige Härte), 2 MIN, 5:24
DEG Metro Stars - Marian Bazany (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405147&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Disziplinarstrafe), 10 MIN, 5:24
DEG Metro Stars - Korbinian Holzer (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405143&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Grosse Strafe), 5 MIN, 5:24
DEG Metro Stars - Korbinian Holzer (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405143&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Spieldauer-Disziplinarstrafe), 20 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Christian Hommel (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405271&seasonid=2976) - (Unnötige Härte), 2 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Christian Hommel (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405271&seasonid=2976) - (Unnötige Härte), 2 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Christian Hommel (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405271&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Disziplinarstrafe), 10 MIN, 5:24
DEG Metro Stars - Ryan Ramsay (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405419&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Grosse Strafe), 5 MIN, 5:24
DEG Metro Stars - Ryan Ramsay (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405419&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Spieldauer-Disziplinarstrafe), 20 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Chris Schmidt (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405362&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Grosse Strafe), 5 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Chris Schmidt (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405362&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Spieldauer-Disziplinarstrafe), 20 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Brad Tapper (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405359&seasonid=2976) - (Check gegen Kopf- und Nacken Matchstrafe), 25 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Bob Wren (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405367&seasonid=2976) - (Unnötige Härte), 2 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Bob Wren (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405367&seasonid=2976) - (Unnötige Härte), 2 MIN, 5:24
Iserlohn Roosters - Bob Wren (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405367&seasonid=2976) - (Unnötige Härte Disziplinarstrafe), 10 MIN, 5:24
Ik heb heel wat gemist denk :)
Wendy Tellers
15 november 2008, 01:28
Ik hoorde vandaag in Krefeld dat er inderdaad een knokpartij(tje) in Dusseldorf was geweest.
Wel te verstaan op het ijs!!!!
Eerst zou Ramsay een check (of een elbowing) hebben uitgedeeld waarbij de tegenstander bloedde. Deze overtreding werd niet bestraft terwijl de speler duizelig naar de bank schaatste.
Een paar minuten later deelde Tapper van Iserlohn een check uit waarna het opstootje begon. En het schijnt dat ze daarbij Ramsay goed er tussen hebben gehad????
Dit heb ik dus van horen zeggen.
Misschien kan Roland het beter beschrijven. Hij was er zelf bij.
Wendy Tellers
15 november 2008, 01:37
En helaas is er in de DEL nu een nieuwe koploper.
Hannover heeft de eerste plaats van Krefeld na weken overgenomen.
Ze wonnen in Berlijn en staan nu 1 puntje boven de Pinguine.
Wel hebben ze 1 wedstrijd meer gespeeld.
Roland Kiontke
15 november 2008, 15:09
http://deg.pironet-ndh.com/site/videos/flvplayer.php?vid=20 hier kun je wat zien.
En anders op DEL.tv , daar zie je namelijk de check van Ramsay .
Naar mijn mening heeft Ramsay de armen ( elleboog ) te hoog en had daardoor bestraft moeten worden .
Goed uiteindelijk is die dat ook ::catfight::.
Harry Pal
15 november 2008, 20:05
http://deg.pironet-ndh.com/site/videos/flvplayer.php?vid=20 hier kun je wat zien.
En anders op DEL.tv , daar zie je namelijk de check van Ramsay .
Naar mijn mening heeft Ramsay de armen ( elleboog ) te hoog en had daardoor bestraft moeten worden .
Goed uiteindelijk is die dat ook ::catfight::.
Wat een smerige check van Ramsay. Maar goed dat ie klappen heeft gehad. Hopen dat ie het ziekenhuis is ingeslagen want zo'n speler moet voor de rest van het seizoen geschorst worden.
Jack Mulders
16 november 2008, 21:20
Krefeld heeft vandaag alweer verloren , de hamburg Freezers lijken een echte kwelgeest te zijn voor de Krefeldse jongens, eerder verloor men thuis al met 3 - 5 nu was de einstand 3 - 1 in het voordeel van de Hamburgers.
Krefeld heeft het gek genoeg altijd moeilijk na een break in het speelschema...
Jeroen Pilon
16 november 2008, 21:47
Vanmiddag waren de Haie gelukkig weer bijna de oude. Verdiende zege op Nürnberg mede dankzij een sterke Frank Doyle én 8 kippenvelminuten met Robert Müller ::thumbsup::
Jack Mulders
21 november 2008, 23:14
Krefeld kan maar niet winnen ook de derde wedstrijd na de landenteams onderbreking is men onderuit gegaan tegen Wolfsburg, met liefst 5 - 1 werd men naar huis geschikt.
De wolk waarop de club,spelers ,fans etc op leefden is langzaam af aan het brokkelen.
Aanstaande zondag treedt men in Krefeld aan tegen de Kolner Haie die behoorlijk terug aan het keren zijn.
Benieuwd hoe men Robert Muller ontvangt,deze heeft het publiek gevraagd om hem als een normale speler te ontvangen. Er zijn al circa 5500 kaarten aan de man gebracht, in Krefeld hoopt men dat het vol stadion oplevert om Robert Muller te mogen aanschouwen.
Jeroen Pilon
22 november 2008, 10:58
Sinds Beddoes aan het roer staat hebben de Haie, ondanks het matige spel, gemiddeld 2 punten per wedstrijd gepakt. Als dat zo blijft dan doen 'we' straks weer volop mee! Jammer dat ik door ziekte verhinderd ben, een wedstrijd in Krefeld lijkt me onwijs leuk. :(
Wendy Tellers
22 november 2008, 11:00
Na drie verliezen zijn we gezakt naar de vierde plaats.
Alles staat ontzettend dicht bij elkaar.
Morgen MOETEN we winnen anders zou het wel eens kunnen dat we na dit weekend buiten de directe plaatsing van de play offs vallen.
En dat voor het team dat tot voor de stop continu eerste heeft gestaan.
Maar zoals ik al zei: alles staat dicht bij elkaar. Binnen een paar wedstrijden kunnen we ook weer eerste zijn! :)
Wendy Tellers
22 november 2008, 11:03
Sinds Beddoes aan het roer staat hebben de Haie, ondanks het matige spel, gemiddeld 2 punten per wedstrijd gepakt. Als dat zo blijft dan doen 'we' straks weer volop mee! Jammer dat ik door ziekte verhinderd ben, een wedstrijd in Krefeld lijkt me onwijs leuk. :(
Beterschap Jeroen.
Jammer dat je er niet bij kan zijn.
Ik hoop dat ik me morgen beterder voel dan vandaag.
Anders zie ik het ook nog niet zo zitten om op een volle CC tribune te staan.
Michel Heerkens
22 november 2008, 20:13
Maar zoals ik al zei: alles staat dicht bij elkaar. Binnen een paar wedstrijden kunnen we ook weer eerste zijn! :)Het is dat ik niet bijgelovig ben, maar anders denk ik dat Krefeld nog een paar plaatsen gaat zakken :)
Elke wedstrijd die ik dit seizoen van Krefeld heb gezien, hebben ze nog geen een keer binnen de reguliere 60 minuten gewonnen. En wie gaat er de komende weken een paar keer richting Krefeld....... ?????? :Bonk3:
::cheerleader::::cheerleader::
Jack Mulders
22 november 2008, 20:55
Het is dat ik niet bijgelovig ben, maar anders denk ik dat Krefeld nog een paar plaatsen gaat zakken :)
Elke wedstrijd die ik dit seizoen van Krefeld heb gezien, hebben ze nog geen een keer binnen de reguliere 60 minuten gewonnen. En wie gaat er de komende weken een paar keer richting Krefeld....... ?????? :Bonk3:
::cheerleader::::cheerleader::
Michel , wil je ons goede moed geven zeg.
Er is maar een oplossing voor......::catfight::
Michel Heerkens
22 november 2008, 21:16
Michel , wil je ons goede moed geven zeg.
Er is maar een oplossing voor......::catfight::....ik ga morgen wel dichter bij huis kijken Jack. Tilburg Trappers heeft morgen mijn steun harder nodig dan Krefeld merk ik :) Ik ben niet bijgelovig hoor, maar dat zijn 3 punten voor Krefeld morgen :mrgreen:
Wendy Tellers
23 november 2008, 10:59
Laten we het hopen Michel.
Maarruh, als we drie punten halen zonder jouw aanwezigheid en normaal als jij erbij bent minder dan moeten we toch eens praten of je volgende week wel mee moet gaan ..... :)
Abe Brouwer
24 november 2008, 19:26
De DEL gaat een onderzoek doen naar de financiele situatie van de Nürnberg Ice Tigers. De Ice Tigers staan er financieel zeer beroerd voor en de salarissen worden niet op tijd betaald. Om die reden zouden de spelers bewust een wedstrijd tegen Kölner Haie verloren hebben. Er zijn vermoedens dat men in Nürnberg de financiele situatie te rooskleurig heeft voorgesteld om een licentie te verkrijgen.
Ger Tellers
24 november 2008, 21:39
De DEL gaat een onderzoek doen naar de financiele situatie van de Nürnberg Ice Tigers. De Ice Tigers staan er financieel zeer beroerd voor en de salarissen worden niet op tijd betaald. Om die reden zouden de spelers bewust een wedstrijd tegen Kölner Haie verloren hebben. Er zijn vermoedens dat men in Nürnberg de financiele situatie te rooskleurig heeft voorgesteld om een licentie te verkrijgen.
Vorig jaar was er ook al en beetje paniek in Nürenberg,maar het kwam toch nog goed.
Het is niet te hopen dat ze eruit stappen ,ik zie ze altijd graag spelen,het zijn altijd leuke wedstrijden.
Jack Mulders
25 november 2008, 21:59
Krefeld(3de op de ranglijst) heeft vanavond het spitzenspiel tegen de Adler uit Mannheim (nr 2 op de ranglijst) met 1 - 2 gewonnen.
Wederom speelde Kovajic als eerste goalie een puike partij , die live te volgen was via een zeer uitstekende live radio uitzending van de Adler(complimenten zeg hierover).
Doelpuntenmakers voor Krefeld waren Richard Pavlikovsky en speciaal voor Ger(als de eerste lijn maar draait) de jeugdinternational en geboren Krefelder Andre Huebscher.
Stefan van der Spek
25 november 2008, 23:01
Voel me gelijk geroepen om maar 1 en ander van de Scorpions op dit forum te delen, aangezien er verder niemand anders is
http://www.pointstreak.com/logos/small/league487/team92255.gif Hannover Scorpions 4
http://www.pointstreak.com/logos/small/league487/team92258.gifKölner Haie 1
goals:
1ste Periode:
geen
2de Periode:
1-0 Hannover Scorpions - Eric Schneider (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405329&seasonid=2976) (Patrick Köppchen (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405347&seasonid=2976)) 8:04
2-0 Hannover Scorpions - Chris Herperger (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405337&seasonid=2976) (Adam Mitchell (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1661112&seasonid=2976), Oscar Ackeström (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=2377997&seasonid=2976)) 13:58
2-1 Kölner Haie - Bryan Adams (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405384&seasonid=2976) (Daniel Rudslätt (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405397&seasonid=2976), Jerome Flaake (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405382&seasonid=2976)) 16:32
3-1 Hannover Scorpions - Tore Vikingstad (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1552255&seasonid=2976) (Thomas Dolak (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405339&seasonid=2976), Klaus Kathan (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405158&seasonid=2976)) 17:07
3de periode:
4-1 Hannover Scorpions - Adam Mitchell (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1661112&seasonid=2976) (Unterzahl-Tor) (Andre Reiß (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405334&seasonid=2976), Sascha Goc (http://www.pointstreak.com/stats/pro/playerpage.html?playerid=1405328&seasonid=2976)) 7:38
Schoten:
Hannover Scorpions10 12 11 33
Kölner Haie 5 9 6 20
Jeroen Pilon
26 november 2008, 11:22
Mja weer een dramatisch slecht optreden van de Haie... Volgens 'Alpenvulkan' Hans Zach kon je overduidelijk zien welk team er wél zelfvertrouwen heeft.
Vrijdag gaan de Haie bij de ERC Ingolstadt op bezoek. Dat zou een ideale gelegenheid kunnen zijn om weer wat zelfvertrouwen te tanken; Ingolstadt draait ook een slecht seizoen en staat zelfs onder Keulen haha
Raymond Tellers
26 november 2008, 11:51
Voel me gelijk geroepen om maar 1 en ander van de Scorpions op dit forum te delen, aangezien er verder niemand anders is
Lekkere binnenkomer *grijns* Köln krijgt het gewoon niet voor elkaar. En dan te bedenken dat de nummers 8 en 11 van afgelopen seizoen nu bovenaan staan. En de nummer 13 van vorig seizoen staat ook hoog. Opvallend.
Raymond Tellers
27 november 2008, 14:06
Phew, opvallend nieuws: Rostilav Haas (Hugo Haas) gaat van Schwenningen naar Augsburg. Vreemd want in Schwenningen speelde hij volgens mij al lange tijd niet meer. Daar is nog een buitenlander gehaald.
Abe Brouwer
27 november 2008, 19:13
Op de goalies Lang en Kauhanen na zal de gehele spelersgroep van Duisburg ontslagen worden aan het eind van dit seizoen. Eigenaar Ralf Pape nam die beslissing omdat gij de instelling van de spelers meer dan zat is.
Michel Heerkens
27 november 2008, 19:16
Op de goalies Lang en Kauhanen na zal de gehele spelersgroep van Duisburg ontslagen worden aan het eind van dit seizoen. Eigenaar Ralf Pape nam die beslissing omdat gij de instelling van de spelers meer dan zat is.Pfffffffff...... een drastische maatregel die de motivatie van deze spelers niet ten goede zal komen, vrees ik.
Jack Mulders
27 november 2008, 19:35
Op de goalies Lang en Kauhanen na zal de gehele spelersgroep van Duisburg ontslagen worden aan het eind van dit seizoen. Eigenaar Ralf Pape nam die beslissing omdat gij de instelling van de spelers meer dan zat is.
Las het verhaal nu net, die Pape laat ieder seizoen wel op een of andere manier van zich horen. Duisburg is en blijft een rommelclub , ik heb medelijden met die weinige fans die trouw iedere week aan de boarding staan.
Stefan van der Spek
27 november 2008, 21:30
En de Hannover Scorpions winnen ook vanavond weer, wedstrijd net afgelopen 4-2 winst tegen de Straubing Tigers ::wavetowel::
Wendy Tellers
27 november 2008, 21:49
Fijne motivatie voor de rest van het seizoen!!!!
Zoals Jack al zei doet Pape ieder seizoen wel zo'n actie met bepaalde spelers.
Maar al zo vroeg ....... heeft hij dat nog niet gedaan en ook niet zo drastisch.
Jeroen Pilon
28 november 2008, 00:08
Het dondert dus harder in Duisburg dan in Keulen.. daar wordt er slechts met ontslagen gedreigd. Trieste zaak dit.. ik denk dat Pape hier spijt van gaat krijgen. Waar wil hij al die nieuwe spelers vandaan toveren?
Abe Brouwer
28 november 2008, 06:31
Misschien een indicatie dat er volgend seizoen geen DEL in Duisburg is?
Ger Tellers
28 november 2008, 10:53
Wie heeft deze spelers naar Duisburg gehaalt ,hij toch zeker.
Pape steekt er wel veel geld in maar zonder na te denken wat hij zich haalt.
De Fans in Duisburg moeten wel langzaam gek worden van dat gedoe.
Jack Mulders
28 november 2008, 15:28
Misschien een indicatie dat er volgend seizoen geen DEL in Duisburg is?
Hij geeft juist aan dat er volgend seizoen daadwerkelijk ijshockey is in Duisburg op DEL nivo. Maar ik zou hem niet op zijn woord willen geloven.
Ger Tellers
28 november 2008, 16:13
Jack ,jij schrijft olala wir haben eine torwart,ik weet zeker dat Kovacic ,Danijel heet en niet Scotty.
Abe Brouwer
29 november 2008, 21:31
Ingolstadt heeft trainer Benoit Laporte ontslagen.
Ger Tellers
30 november 2008, 16:58
Slecht weekend voor Krefeld,2x verlies, nu nipt van Frankfurt 2-1.
Haien verliezen van Augsburg 2-4.
Merkwaardig in deze wedstrijd was de vele straffen van onnütige härte,ik geloof dat ze de zaak willen forceren.
Toeschouwers aantal loopt ook achteruit 8400(waar veel clubs zeker blij mee waren).
Berlin wint de topper in Wolfsburg.
Jeroen Pilon
30 november 2008, 17:28
Interessante straffen inderdaad voor Ankert en Jörg na een opstootje... beide spelers kregen een 2+2 voor übertriebener Härte én een 2+2+10 voor, nog maals, übertriebener Härte.
Dat is dus 2 x 2+2+2+2+10 :Bonk3:
Een volledige wanprestatie van Reichert vandaag.. zóveel dingen over het hoofd zien en dan met de meest vreemde strafconstructies op de proppen komen!
Ger Tellers
30 november 2008, 19:28
Jeroen dit hebben we Vrijdag ook meegemaakt in Krefeld met Oswald.
Tot nog toe heb ik Willie Schim 3x zien fluiten ,deze vind ik nog een van de betere.
Trouwens Johnson en McLIwain kregen deze straf ook Jeroen.
Joep Meijsen
30 november 2008, 20:09
Inmiddels is er uitstel van betaling aangevraagd om de schuldeisers van het lijf te houden. Het gat op de begroting zou enkele honderdduizenden euro's bedragen en gesprekken met sponsoren om dit te dekken zijn op niets uitgelopen. Derhalve had de club geen andere keuze dan het opzoeken van de bescherming van de rechtbank. De curator heeft gezegd dat de zaken voorlopig gewoon op de oude voet doorgaan, derhalve hoopt men het seizoen gewoon af te maken.
'Ein solcher Antrag muss nicht gleich das Ende bedeuten. Das Ganze kann auch ein Neustart sein', aldus de curator.
Ex-voorzitter Herbert Frey, tegenwoordig commissaris bij de DEL, werkt aan een reddingsplan. Afgelopen vrijdag verloor Neurenberg de eerste wedstrijd sinds de aankondiging van Duisburg. De kop van de krant was wat dat betreft briljant:
Faillieten verliezen van contractlozen.
Wendy Tellers
30 november 2008, 20:25
Een volledige wanprestatie van Reichert vandaag.. zóveel dingen over het hoofd zien en dan met de meest vreemde strafconstructies op de proppen komen!
In Duitsland kunnen ze ook wel eens slechte wedstrijden fluiten.
Dit seizoen al twee maal meegemaakt.
Maar ik vond niet dat Oswald vrijdag slecht floot.
Oke. hij had wat mij betreft wat meer straffen mogen uitdelen aan de Roosters die telkens bij hem gingen zeuren.
Wendy Tellers
30 november 2008, 21:16
Duisburg haalt drie punten tegen Kassel. :) :) :)
Ze kwamen van een 0-2 achterstand terug tot een 3-2 overwinning.
Stefan van der Spek
30 november 2008, 21:17
Hannover Scorpions (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92240&seasonid=2976) 2Adler Mannheim (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92232&seasonid=2976) 3
Jeroen Pilon
30 november 2008, 23:09
Stel je voor dat de Füchse over een maand of 3 de pre-playoffs weten te bereiken... Lijkt me een hele rare situatie voor Pape haha
Jeroen Pilon
2 december 2008, 00:47
Eishockey News meldt dat forward Dusan Frosch (CZ/D, Straubing) volgend seizoen in Keulen zal spelen.
Leuk dat ze al voor volgend seizoen bezig zijn maar ik denk dat ze zich beter even op de huidige crisis kunnen richten.
Wendy Tellers
4 december 2008, 10:48
In Krefeld is een actie gehouden tegen aids.
Er werden afgelopen weken lootjes verkocht en hiermee kan je gamers winnen.
Afgelopen vrijdag na de wedstrijd is het te verloten shirt van Verwey gestolen!!!!!
Wendy Tellers
4 december 2008, 10:54
Eishockey News meldt dat forward Dusan Frosch (CZ/D, Straubing) volgend seizoen in Keulen zal spelen.
Leuk dat ze al voor volgend seizoen bezig zijn maar ik denk dat ze zich beter even op de huidige crisis kunnen richten.
De 27 jarige Tsjech hebben we een aantal jaren bij Schwenningen zien spelen.
Om precies te zijn vier jaar.
Hij pakt de nodige punten in een seizoen, maar met name in het geven van assisten is hij goed.
Vorig seizoen bij Schwenningen had hij 75 punten in 52 wedstrijden.
Niet zo heel vreemd dat een team uit de DEL (Straubing) hem heeft aangetrokken.
Raymond Tellers
4 december 2008, 11:04
Goede speler ... ben benieuwd of hij in Köln meekomt.
Ger Tellers
6 december 2008, 00:08
Krefeld wint nipt van Wolfsburg door goals van Pavlikovski,Verwey en een empty netter van Stephens.
Wolfsburg was een goede ploeg en verdiende zeker een punt.
De goalies Langkov en Jonas waren beiden goed op dreef.
Er waren 4200 toeschouwers.
Grote verrassing was dat Duisburg wint van de Eisbären met 5-4.
Ik geloof dat de spelers het zich aangetrokken hebben wat Pape zei dat bijna alle spelers het volgend siezoen geen contract meer kregen.
Mooi was wel in Krefeld dat ze mooie team posters uitdeelden,maar direct een aantal meegenomen:)
Stefan van der Spek
6 december 2008, 16:20
Kassel Huskies (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=130406&seasonid=2976) 4Hannover Scorpions (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92240&seasonid=2976) 1
Toch wat verval ook nu bij Hannover, alweer een wedstrijd verloren (2de x pas dit seizoen een losing streak) kijken hoe ze hier uitkomen.
Staan nu ook 2de en van de 1ste plek gezet door Frankfurt
Ger Tellers
6 december 2008, 18:32
Kassel Huskies (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=130406&seasonid=2976) 4Hannover Scorpions (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92240&seasonid=2976) 1
Toch wat verval ook nu bij Hannover, alweer een wedstrijd verloren (2de x pas dit seizoen een losing streak) kijken hoe ze hier uitkomen.
Ja Stefan iedere club heeft hier mee te maken,dus niet in paniek raken,als ze maar bij de eerste 6 komen.
Stefan van der Spek
6 december 2008, 18:41
Ja Stefan iedere club heeft hier mee te maken,dus niet in paniek raken,als ze maar bij de eerste 6 komen.
Bij de 1ste 6 eindigen zou betekenen dat ze in stijgende lijn zijn hehe...!!! Maar ben zelf gewoon wel benieuwd hoe het ze de 1st komende wedstrijd vergaat, tot nu toe gaat alles uiteraard boven verwachting, hoop in elk geval dat ze zo lang mogelijk mee kunnen blijven draaien bovenin. Verlies je een paar wedstrijden dan sta je met de huidige stand in de top zo een paar plekken lager!!!
Wendy Tellers
6 december 2008, 23:29
1 of 2 wedstrijden verliezen kan je meteen een plaats of zelfs meerdere plaatsen kosten.
Het staat gewoon allemaal dicht bij elkaar.
En helaas kunnen we niet op rij blijven winnen.
Dat hebben we in Krefeld afgelopen weken ook wel gemerkt.
Verliezen van een team dat vrij onderaan staat lijkt erg, maar ben blij dat Kassel de punten van Hannover heeft gekregen en niet 1 van de teams die boven aan staan.
Ik zou bijna zeggen: good luck.
Maarja Hannover is de directe concurrent van mijn cluppie ... :)
Wendy Tellers
7 december 2008, 00:23
In Krefeld is een actie gehouden tegen aids.
Er werden afgelopen weken lootjes verkocht en hiermee kan je gamers winnen.
Afgelopen vrijdag na de wedstrijd is het te verloten shirt van Verwey gestolen!!!!!
Gelukkig kunnen de Pinguine beter ijshockey spelen dan zingen!!!! :)
Vanmiddag zijn we in Krefeld op de kerstmarkt geweest.
De spelers van Krefeld hadden een soort weddenschap aangegaan.
Nee, beter gezegd: ze hadden een tegenprestatie ingezet als er mee dan 1000 loten voor het aidsfonds werden verkocht.
Dus eigenlijk een tegenprestatie om de verkoop te stimuleren.
Als er meer dan 1000 loten werden verkocht zouden de spelers op de kerstmarkt een kerstliedje zingen.
Die 1000 loten zijn verkocht dus vandaag was het de beurt van de Pinguine om te zingen.
Het was leuk, heel leuk. Maarruh .......
Op de site van Raymond staan er natuurlijk foto's van.
Jack Mulders
7 december 2008, 12:17
Krefeld wint nipt van Wolfsburg door goals van Pavlikovski,Verwey en een empty netter van Stephens.
Wolfsburg was een goede ploeg en verdiende zeker een punt.
De goalies Langkov en Jonas waren beiden goed op dreef.
Er waren 4200 toeschouwers.
Grote verrassing was dat Duisburg wint van de Eisbären met 5-4.
Ik geloof dat de spelers het zich aangetrokken hebben wat Pape zei dat bijna alle spelers het volgend siezoen geen contract meer kregen.
Mooi was wel in Krefeld dat ze mooie team posters uitdeelden,maar direct een aantal meegenomen:)
Inderdaad Wolfsburg had meer verdiend, bij Krefeld vond ik alleen Akdag en goalie Langkow een behoorlijk nivo halen. Zekers die laatste heeft vele reddingen verricht waardoor Krefeld in de wedstrijd bleef.
Daarnaast vind ik nieuweling Fortin , een flop om het maar eens duidelijk te zeggen.Wederom werd er door een fout van hem een goal tegen gemaakt.
Nee, deze kan me totaal niet bekoren, had liever nog een jonge speler erbij gezien dan hem.
Daarnaast de powerplay van Krefeld, is zeer slecht ,men zegt dat het op de training wel lukt, maar in de wedstrijd komt er nog geen 10% van uit. Zelfs een aantal schoten op doel is te veelgevraagd.
Charlie Stephens is de laatste weken erg zelfzuchtig bezig, totaal onnodige straffen oplopen (vorig weekend 2 x 10 minuten wegens praten) Vrijdag 2 x 2 minuten opgelopen waar Wolfsburg 1 x uit scoorde.
Als Krefeld de P.P. op norm kan krijgen kan men ook eens eerder wedstrijden beslissen, iedere tegenstander scoort wel uit zijn P.P. situaties tegen Krefeld.
Jack Mulders
7 december 2008, 14:23
Gelukkig kunnen de Pinguine beter ijshockey spelen dan zingen!!!! :)
Vanmiddag zijn we in Krefeld op de kerstmarkt geweest.
De spelers van Krefeld hadden een soort weddenschap aangegaan.
Nee, beter gezegd: ze hadden een tegenprestatie ingezet als er mee dan 1000 loten voor het aidsfonds werden verkocht.
Dus eigenlijk een tegenprestatie om de verkoop te stimuleren.
Als er meer dan 1000 loten werden verkocht zouden de spelers op de kerstmarkt een kerstliedje zingen.
Die 1000 loten zijn verkocht dus vandaag was het de beurt van de Pinguine om te zingen.
Het was leuk, heel leuk. Maarruh .......
Op de site van Raymond staan er natuurlijk foto's van.
Ook leuk om Raymond eens op de foto te zien met Kovi, die duim omhoog zegt genoeg vind ik.
Alleen die blauwe Schwenningenjas en dan naast een Krefeld speler ::catfight:: is erg gedurfd, haha.
Leuk dat er nog een fan bij haar favo speler staat...
Wendy Tellers
7 december 2008, 14:49
Ook leuk om Raymond eens op de foto te zien met Kovi, die duim omhoog zegt genoeg vind ik.
Alleen die blauwe Schwenningenjas en dan naast een Krefeld speler ::catfight:: is erg gedurfd, haha.
Leuk dat er nog een fan bij haar favo speler staat...
Een buitenstaander had de Schwenningen jas niet herkend.
Daar heeft hij wel voor gezorgd.
Die duim had volgens mij inderdaad iets te betekenen.
We hebben daarna nog ff met hem gepraat en daaruit bleek dat hij erg te spreken is over de foto's van de goalies. :)
Wendy Tellers
7 december 2008, 14:53
Ik vind Akdag veel sterker geworden dit seizoen.
Vorig seizoen kreeg hij amper speeltijd en nu draait hij gewoon volledig mee.
En doet in mijn ogen niet onder voor de meer ervarene verdedigers.
Hoe oud is ie??? 18 jaar?????
De powerplays ..... pfffff .......
Dat is en blijft een probleem in Krefeld.
Een tijdje geleden zag het er allemaal wat beter uit.
We weten dat Krefeld verdedigers heeft die graag meer voor aan spelen in een powerplay. Andere medespelers namen dan hun positie op de blauwe lijn in.
Maar dat gebeurt helaas niet meer.
En verder ...... ze spelen niet snel genoeg over en wachten te lang met schieten op het doel.
Correctie: ik lees net dat Akdag vorige maand 19 is geworden.
Michel Heerkens
7 december 2008, 15:51
Charlie Stephens is de laatste weken erg zelfzuchtig bezig, totaal onnodige straffen oplopen (vorig weekend 2 x 10 minuten wegens praten) Vrijdag 2 x 2 minuten opgelopen waar Wolfsburg 1 x uit scoorde.Ik kan me vergissen Jack, maar volgens mij kreeg Roland Verwey de Misconduct wegens praten. Charlie Stephens kreeg zo'n 10 minuten voor tijd 2+10 aan zijn broek wegens Checking from Behind.
Ik weet dit niet 100% zeker. Anders zal ik het moeten opzoeken.
Stefan van der Spek
7 december 2008, 15:54
1 of 2 wedstrijden verliezen kan je meteen een plaats of zelfs meerdere plaatsen kosten.
Het staat gewoon allemaal dicht bij elkaar.
En helaas kunnen we niet op rij blijven winnen.
Dat hebben we in Krefeld afgelopen weken ook wel gemerkt.
Verliezen van een team dat vrij onderaan staat lijkt erg, maar ben blij dat Kassel de punten van Hannover heeft gekregen en niet 1 van de teams die boven aan staan.
Ik zou bijna zeggen: good luck.
Maarja Hannover is de directe concurrent van mijn cluppie ... :)
Concurentie is het mooie van sport...houdt de gemoederen lekker bezig, eventuele discussies gaande...Succes met jouw cluppie (maar niet teveel natuurlijk ::devilsmilie::)
Wendy Tellers
9 december 2008, 19:35
Ik was net eens de ijshockeydata voor 2009 in mijn agenda aan het zetten en toen zag ik iets vreemds:
donderdag 19 februari Krefeld - Koln
vrijdag 20 februari Krefeld - Hamburg
zondag 22 februari Dusseldorf - Krefeld
Mij best hoor 3 keer op vier dagen tijd de Pinguine zien!!! :)
Maar het lijkt mij wel wat erg veel voor de spelers om zoveel wedstrijden te spelen.
Deze info kwam van de DEL site.
Op hun eigen site heeft Krefeld de 19de niet staan, maar dinsdag de 17de.
Dat is inderdaad gewoon een speeldag in de DEL.
Zal wel een foutje zijn op DEL.org
Maar toch: 5 wedstrijden op 10 dagen!!!!
Stefan van der Spek
9 december 2008, 20:04
Dat zijn behoorlijk wat wedstrijden!!!!
Hannover staat op dit moment aan t eind van de 1ste periode tegen de Duisburg voor met 5-2 ::coolrockon::
Herstel, 6-2 einde 1ste periode, kwam toch nog een goal bij :)
Wendy Tellers
9 december 2008, 20:11
Hannover staat op dit moment aan t eind van de 1ste periode tegen de Duisburg voor met 5-2 ::coolrockon::
Wat een doelpunten-festijn!!!
Na ruim 13 minuten spelen zijn er al 7 doelpunten gevallen.
Moet toch pijn doen om op 11:11 met 5-0 achterstaan.
Maar de Fuchse hebben vlak daarna ook twee keer gescoord.
Het zou mooi zijn als Duisburg punten kon pakken. Zowel voor hen zelf als voor Krefeld.
Maar ik ben er bang voor met deze tussenstand .......
Raymond Tellers
9 december 2008, 20:26
Ik was net eens de ijshockeydata voor 2009 in mijn agenda aan het zetten en toen zag ik iets vreemds:
donderdag 19 februari Krefeld - Koln
vrijdag 20 februari Krefeld - Hamburg
zondag 22 februari Dusseldorf - Krefeld
Volgens mij stond hij ook voor 17 februari gepland! Ik heb in mijn posters namelijk ook 17 februari en heb die op basis van del.org gemaakt.
Raymond Tellers
9 december 2008, 20:27
Heel erg bewust de logotjes van Schwenningen verdraaid zodat ze niet zichtbaar zijn. Ik kan helaas niet overal een jas van hebben ...
Raymond Tellers
9 december 2008, 20:29
Ik vind Akdag veel sterker geworden dit seizoen.
Akdag is schitterend! Die jongen maakt een seizoen mee waar hij apetrots op mag zijn. Hij draait volledig zijn shifts en is ook zelfverzekerd. Viel me laatste wedstrijd op dat hij ook zelf de puck brengt. Leuke rustige gast ...
Jack Mulders
9 december 2008, 20:30
Heel erg bewust de logotjes van Schwenningen verdraaid zodat ze niet zichtbaar zijn. Ik kan helaas niet overal een jas van hebben ...
Dan weet je alvast iets om aan de kerstman te vragen, Raymond.
Jack Mulders
9 december 2008, 20:33
Volgens mij stond hij ook voor 17 februari gepland! Ik heb in mijn posters namelijk ook 17 februari en heb die op basis van del.org gemaakt.
Inderdaad staat ie op het kleine programma kaartje ook op de 17de Februari gepland.
De andere wedstrijden die Wendy opnoemde moet ik helaas aan me voorbij laten gaan, ivm Tour Canada.
Maar krijg er dan ook iets moois voor terug die dagen::devilsmilie::::devilsmilie::
Jack Mulders
9 december 2008, 20:39
Akdag is schitterend! Die jongen maakt een seizoen mee waar hij apetrots op mag zijn. Hij draait volledig zijn shifts en is ook zelfverzekerd. Viel me laatste wedstrijd op dat hij ook zelf de puck brengt. Leuke rustige gast ...
Inderdaad, des te jammer dat ie weg gaat met het U20 team en vele wedstrijden van Krefeld zal missen(ik meen 9 stuks).
Stefan van der Spek
9 december 2008, 20:40
7-2 nu in 2de periode, lijkt erop dat het een leuk avondje is in TUI Arena
Raymond Tellers
9 december 2008, 21:20
Definieer leuk ::que:: Voor Duisburg-aanhangers niet echt plezierig, lijkt me.
Raymond Tellers
9 december 2008, 21:26
Och Jean-Luc Grand-Pierre is aan zijn strafminutensaldo aan het werken. Direct wegkegelen die gast ...
Stefan van der Spek
9 december 2008, 21:29
10-3 nu...dubbele cijfers nu
Wendy Tellers
9 december 2008, 21:30
Toch staat er nu echt de 19de.
Overigens ook nog bij een andere wedstrijd. Volgens mij Straubing.
Wendy Tellers
9 december 2008, 21:31
Pfff ....... waarom spelen ze zo wisselvallig.
Vorige week wonnen ze nog van Berlijn en nu zo'n dik verlies.
Wendy Tellers
9 december 2008, 21:51
Gefeliciteerd met je cluppie!!!
Met nog iets minder dan een minuut te spelen staat het 10-4.
Tja, wat moeten we ervan zeggen?
Overigens vind ik 4 tegendoelpunten nog veel voor zo'n verdedigend team.
Maar dat weegt niet op tegen de gemaakte 10!!!
Stefan van der Spek
9 december 2008, 22:17
Gefeliciteerd met je cluppie!!!
Met nog iets minder dan een minuut te spelen staat het 10-4.
Tja, wat moeten we ervan zeggen?
Overigens vind ik 4 tegendoelpunten nog veel voor zo'n verdedigend team.
Maar dat weegt niet op tegen de gemaakte 10!!!
Thanks...!!!
Jeroen Pilon
9 december 2008, 23:22
Pff dat gaat wat worden vrijdagavond. Ik hoop op zn minst dat het een beetje spannend zal worden.. maaar gelukkig zijn de kerstmarkten er anders zou de reis wellicht voor niets zijn haha.
Stefan van der Spek
10 december 2008, 09:53
Pff dat gaat wat worden vrijdagavond. Ik hoop op zn minst dat het een beetje spannend zal worden.. maaar gelukkig zijn de kerstmarkten er anders zou de reis wellicht voor niets zijn haha.
Ach ja wedstrijd begint met 0-0, die 4 goals tegen gisteravond zijn nou ook niet echt een gunstige vooruitzicht!!!
Stefan van der Spek
12 december 2008, 22:00
http://www.pointstreak.com/images/shim.gifhttp://www.pointstreak.com/logos/small/league487/team92258.gif Kölner Haie (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92231&seasonid=2976) 2
http://www.pointstreak.com/images/shim.gifhttp://www.pointstreak.com/logos/small/league487/team92255.gif Hannover Scorpions (http://www.pointstreak.com/stats/pro/teamplayerstats.html?teamid=92240&seasonid=2976) 4
Gerard Eisma
12 december 2008, 23:40
Vraagje:
Wij willen volgende week zondag naar Krefeld - Frankfurt.
Wat denken jullie, is reserveren nodig?
Of is op tijd (uurtje of zo van te voren) voldoende?
groet,
Gerard
Abe Brouwer
13 december 2008, 08:09
Vraagje:
groet,
Gerard
Deze wedstrijd raakt zeker niet uitverkocht. Gewoon een uur voor de wedstrijd naar de kassa.
Wendy Tellers
13 december 2008, 10:44
Vraagje:
groet,
Gerard
Als je wilt zitten zal het geen probleem zijn om een uur voor de wedstrijd kaartjes te komen.
Staantribune lijkt me bij deze wedstrijd ook niet zo'n groot probleem.
Maar ik merk wel dat het elke wedstrijd een stuk drukker is dan vorig seizoen.
Abe Brouwer
13 december 2008, 22:34
Na een 0-4 thuisnederlaag tegen Straubing hebben de Hamburg Freezers hun trainer Bill Stewart ontslagen.
Wendy Tellers
13 december 2008, 23:11
Na een 0-4 thuisnederlaag tegen Straubing hebben de Hamburg Freezers hun trainer Bill Stewart ontslagen.
We zitten weer halverwege het seizoen en er zijn al weer een aantal coaches ontslagen .........
Wendy Tellers
15 december 2008, 22:15
In de DEL hebben ze een zwaar programma voor, tussen en na de feestdagen.
Krefeld heeft tot de jaarwisseling nog een zwaar programma voor de boeg.
Ze spelen in dertien dagen zes wedstrijden.
Waarvan vier uitwedstrijden tegen Ingolstadt, Berlijn, Hannover en Hamburg.
En twee thuiswedstrijden tegen Frankfurt en Dusseldorf.
Ook de week na de feestdagen hebben ze veel wedstrijden op het programma staan.
Deze week spelen ze "slechts" twee wedstrijden.
En daarna drie weken op rij drie wedstrijden.
Oftewel elf wedstrijden in 25 dagen.
Na de wedstrijd van a.s. donderdag zullen de jonge verdediger Akdag en aanvaller Huebscher het team verlaten en naar Canada vertrekken.
Daar moeten ze voor het WM uitkomen voor het U20 team van Duitsland.
Zeker Akdag zal een enorm gemis zijn. De jonge verdediger heeft zich ontwikkeld tot een volwaardige speler en bijna niet meer te missen in de huidige selectie.
Huebscher is ook een jong talent die zo nu en dan zijn puntjes pakt, maar voornamelijk zijn inzet is van groot belang.
Echter is zijn plaats op dit moment sneller te vervangen met 14 aanvallers.
Laten we maar hopen dat de blessures van Schopper en Fortin niet te lang duren.
Anders moeten we het komende weken met 4 verderdigers doen.
Maar ook daar zal wel een oplossing voor zijn in de vorm van Stephenson, Loyns of Pietta die allemaal ervaring hebben in de verdediging. :)
Stefan van der Spek
18 december 2008, 12:13
Hannover blijft winnen, maar het spel wordt wel steeds wisselvalliger, maar goed ze hebben de finale gehaald van de beker draaien nog altijd bovenaan mee in de competitie...
Op 24 februari tegen de winnaar van de wedstrijd tussen:
Grizzly Adams Wolfsburg en de Straubing Tigers...
Wendy Tellers
18 december 2008, 13:01
Hannover blijft winnen, maar het spel wordt wel steeds wisselvalliger, maar goed ze hebben de finale gehaald van de beker draaien nog altijd bovenaan mee in de competitie...
Op 24 februari tegen de winnaar van de wedstrijd tussen:
Grizzly Adams Wolfsburg en de Straubing Tigers...
Om heel eerlijk te zijn vind ik de manier waarop ze spelen niet mooi.
Maarja, het heeft wel succes.
Jack Mulders
18 december 2008, 17:39
Ex Krefelder Daniel Kunce heeft de Fuchse uit Duisburg al verlaten.
De verdediger heeft tot het einde van dit seizoen in Frankfurt getekend.
Stefan van der Spek
18 december 2008, 17:42
Om heel eerlijk te zijn vind ik de manier waarop ze spelen niet mooi.
Maarja, het heeft wel succes.
haha dat had je al eerder kenbaar gemaakt, maar ik denk dat het vooral de kracht is van het team dat ze kunnen bepalen hoe ze willen spelen, heb enkele live streams gekeken waardoor ik helemaal optimistisch was over de verrichtingen van het team, lees ik dan weer jouw berichtgeving na de verloren wedstrijd van Krefeld tegen Hannover dat ze zo verdedigend spelen, dan vind ik dat toch niet helemaal de manier waarop ze normaal spelen, het is een behoorlijk ervaren en ingespeeld team. zal je geen ongelijk geven dat het niet (altijd) mooi is, maar goed mooi spelen en niets winnen is ook een mogelijkheid dan is mijn keuze gauw gemaakt als ik moest bepalen welke speelwijze een team moet spelen.
Jack Mulders
18 december 2008, 17:43
Goed nieuws voor de thuisblijvers Eurosport gaat enkele wedstrijden uitzenden uit de Duitse hoogste liga de DEL.
9 Januari begint men met Hamburg Freezers - Kolner Haie. Over de andere wedstrijden komt men binnenkort met info naar buiten.
Het live uitzenden van o.a. Berlijn in de Champions league is ze blijkbaar goed bevallen.
Jack Mulders
18 december 2008, 17:45
haha dat had je al eerder kenbaar gemaakt, maar ik denk dat het vooral de kracht is van het team dat ze kunnen bepalen hoe ze willen spelen, heb enkele live streams gekeken waardoor ik helemaal optimistisch was over de verrichtingen van het team, lees ik dan weer jouw berichtgeving na de verloren wedstrijd van Krefeld tegen Hannover dat ze zo verdedigend spelen, dan vind ik dat toch niet helemaal de manier waarop ze normaal spelen, het is een behoorlijk ervaren en ingespeeld team. zal je geen ongelijk geven dat het niet (altijd) mooi is, maar goed mooi spelen en niets winnen is ook een mogelijkheid dan is mijn keuze gauw gemaakt als ik moest bepalen welke speelwijze een team moet spelen.
Stefan , Hannover speelt ijshockey zoals Italie voetbalt, erg verdedigend,ofwel Betonijshockey noemt men dit in Duitsland, maar moet wel zeggen met Hans Zach hebben ze daar precies de juist coach voor.
En het betaalt zich uit gezien de resultaten.
Jack Mulders
18 december 2008, 18:01
Krefeld treedt vandaag aan in Ingolstadt, met zeer weinig verdedigers, Schopper en Fortin ontbreken zowieso , een andere verdediger Jim Fahey is op dit moment ziek , zijn inzet vanavond is dus niet zeker.
Dus blijven er nog 4 over waarvan eentje Akdag na deze wedstijd direct doorreist na het WK U20 in Ottawa , dan blijven er nog 3 over.....
Akdag mist 8 wedstrijden door dit WK,samen met aanvaller Huebscher.
Ger Tellers
18 december 2008, 18:42
Krefeld treedt vandaag aan in Ingolstadt, met zeer weinig verdedigers, Schopper en Fortin ontbreken zowieso , een andere verdediger Jim Fahey is op dit moment ziek , zijn inzet vanavond is dus niet zeker.
Dus blijven er nog 4 over waarvan eentje Akdag na deze wedstijd direct doorreist na het WK U20 in Ottawa , dan blijven er nog 3 over.....
Akdag mist 8 wedstrijden door dit WK,samen met aanvaller Huebscher.
Vooral met het zware programma voor de boeg,bijna allemaal toppers,ben benieuwd hoe ze dat verwerken.
Jack Mulders
18 december 2008, 20:40
Vooral met het zware programma voor de boeg,bijna allemaal toppers,ben benieuwd hoe ze dat verwerken.
Goed en slecht nieuws, Fahey speelt uiteindelijk toch mee, alleen een andere verdediger Dusan Milo is na een behoorlijke harde check uitgevallen.
Nog meer opvallends , Krefeld scoorde vandaag 2 powerplays goals.....
Staat 1 - 2 in het voordeel van de zwart geelen..
Stefan van der Spek
18 december 2008, 20:42
Goed nieuws voor de thuisblijvers Eurosport gaat enkele wedstrijden uitzenden uit de Duitse hoogste liga de DEL.
9 Januari begint men met Hamburg Freezers - Kolner Haie. Over de andere wedstrijden komt men binnenkort met info naar buiten.
Het live uitzenden van o.a. Berlijn in de Champions league is ze blijkbaar goed bevallen.
idd. erg goed nieuws...
Abe Brouwer
18 december 2008, 20:50
Gaat het om de Eurosport die alleen in Duitsland te ontvangen is?
Jack Mulders
18 december 2008, 21:04
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven Abe, ik dacht dat er maar een Eurosport was die dan 2 zenders heeft.
Veel plezier gewenst met je aankomende reis, dat je er maar mag van gaan genieten!!
Jack Mulders
18 december 2008, 21:13
Dan nog goed nieuws, eerste goalie Scott Langkow zou zo goed als zeker zijn contract gaan verlengen in Krefeld, meer details zijn er nog niet over de inhoud van zijn nieuwe contract.
Ger Tellers
18 december 2008, 22:17
1Krefeld wint door penalty shots.
2Er zijn inderdaad 2Eurosport zenders,
Jack Mulders
18 december 2008, 22:57
Dat laatste wisten we al maar dat ze dan ook landelijk anders uit kunnen zenden wist ik dan niet.
Wendy Tellers
19 december 2008, 09:35
Dan nog goed nieuws, eerste goalie Scott Langkow zou zo goed als zeker zijn contract gaan verlengen in Krefeld, meer details zijn er nog niet over de inhoud van zijn nieuwe contract.
Mooi.
Als Kovi dan ook blijft hebben we twee goede goalies.
Kovi kan nog wel eens gaan groeien als hij samenspeelt en traint met de ervaren Langkow.
Wendy Tellers
19 december 2008, 10:13
Ex Krefelder Daniel Kunce heeft de Fuchse uit Duisburg al verlaten.
De verdediger heeft tot het einde van dit seizoen in Frankfurt getekend.
Zou je niet vertrekken als je een leuk aanbod krijgt en dan ook nog eens de dreigementen van Pape erbij?
Wel leuk voor hem dat hij op 37-jarige leeftijd een nieuw contract krijgt bij een topclub.
Frankfurt staat derde op de ranglijst.
Dus a.s. zondag mogen we hem in het KoPa meteen in actie zien bij zijn nieuwe club.
Ik ben eens benieuwd hoe de fans Kunce ontvangen.
Hopelijk niet zo als bij Selivanov de laatste keer.
Dat soort dingen hoeft bij mij niet.
Kunce heeft in Krefeld toch een reputatie opgebouwd na zeven trouwe dienstjaren, meegwerkt aan het kampioenschap en aan de nodige WK's meegedaan.
Dan moet je hem niet afrekenen op hetgeen er aan het einde van vorig seizoen is gebeurd.
Maar dat is mijn mening.
Ik denk dat hij in de huidige selectie en met de nieuwe coach heel goed in ons team had gepast.
Wendy Tellers
19 december 2008, 10:17
Hannover speelt al lange tijd erg verdedigend.
Voorheen hadden ze er een paar verdedigers bij zitten die een abbonement op de strafbank hadden. :)
Maar ik ben het zeker met je eens dat als deze manier van spelen hun succes brengt dat ze het dan moeten doen.
Alleen is de vraag hoe het gaat uitpakken in de play offs.
Maar het belangrijkste is dat ze eerst de play offs halen en daarmee zijn ze goed op gang.
Wendy Tellers
19 december 2008, 10:19
Maar die waar het ijshockey op uitgezonden wordt kan ik hier niet ontvangen .............
Echter kunnen ze deze zender op andere plaatsen wel ontvangen via de kabel.
Jeroen Pilon
19 december 2008, 11:05
Er zijn inderdaad 2 Eurosportzenders in Nederland te ontvangen, een algemene zender en een Engelse zender met nieuwsblokken en aandacht voor andere sporten. In Duitsland heeft men echter met 'Eurosport Deutschland' een eigen programmering. Zo heeft men in Duitsland bijvoorbeeld ook de CHL kunnen zien op Eurosport.
Wendy Tellers
19 december 2008, 21:58
Er zijn inderdaad 2 Eurosportzenders in Nederland te ontvangen, een algemene zender en een Engelse zender met nieuwsblokken en aandacht voor andere sporten. In Duitsland heeft men echter met 'Eurosport Deutschland' een eigen programmering. Zo heeft men in Duitsland bijvoorbeeld ook de CHL kunnen zien op Eurosport.
En die kunnen wij hier dus niet ontvangen????
Die CHL wedstrijden stonden wel vermeld in de televisiegids.
Maar die kwamen dus niet op de gewone algemene Eurosport.
Ik moet zeggen dat ik de programmering van Eurosport sowieso vreemd vind.
Voorheen keek ik wel eens het kickboksen op Eurosport.
Maar je kon er nooit van uitgaan of nu wel of niet de programmering aangehouden werd.
Ger Tellers
19 december 2008, 22:01
Slechte dag voor de clubs* am Rhein*.
Augsburg-Haie 1-0
Dussies -Eisbären 1-3
Mannheim-Duisburg 6-0
Tot nu toe is Krefeld *die beste am Rhein*:wink:
Wendy Tellers
19 december 2008, 22:35
Slechte dag voor de clubs* am Rhein*.
Augsburg-Haie 1-0
Dussies -Eisbären 1-3
Mannheim-Duisburg 6-0
Tot nu toe is Krefeld *die beste am Rhein*:wink:
En ook Hannover verliest eindelijk weer eens een keertje.
Helaas wel van Frankfurt.
Die staan ook nog boven Krefeld.
Overigens heeft Kunce vanavond al bij de Lions meegespeeld.
Hij had meteen een doelpunt en assist op zijn naam.
Michel Heerkens
21 december 2008, 17:21
Overigens heeft Kunce vanavond al bij de Lions meegespeeld.
Hij had meteen een doelpunt en assist op zijn naam.De rentree van Kunce in Krefeld was niet zo geslaagd voor hem, want Krefeld wint overtuigend van Frankfurt met 5-1. Opvallend is ook de assist van doelman Scott Langkow bij het derde doelpunt van Krefeld.
Verder is het opvallend dat de topper Berlijn - Mannheim wordt gewonnen door Mannheim met 2-3. De Kölner Haie winnen in eigen stadion van Ingolstadt met 3-2. Hannover wint afgetekend met 7-3 van Augsburg. Rode lantaarndrager Duisburg verliest opnieuw; nu met 4-3 van Straubing.
Jack Mulders
21 december 2008, 20:12
De rentree van Kunce in Krefeld was niet zo geslaagd voor hem, want Krefeld wint overtuigend van Frankfurt met 5-1. Opvallend is ook de assist van doelman Scott Langkow bij het derde doelpunt van Krefeld.
Anders dan de eindstand doet vermoeden heeft Krefeld te ruim gewonnen zeg.
De eerste 45 minuten waren beide teams zeer aan mekaar gewaagd, kregen beide veel mogelijkheden om de winst naar zich toe te grijpen, binnen enkele minuten scoorde Krefeld enkele goals.
Herbert Vasiljevs maakt de eerste treffer van de avond en de 100ste voor Krefeld dit seizoen in de competitie.
De rest zal Wendy wel willen schrijven en dat waren er vandaag meer als genoeg.
Deze wedstrijd smaakte naar meer....
Bijv thuis tegen de Dussi´s ::check::
Gerard Eisma
21 december 2008, 20:14
Anders dan de eindstand doet vermoeden heeft Krefeld te ruim gewonnen zeg.
De eerste 45 minuten waren beide teams zeer aan mekaar gewaagd, kregen beide veel mogelijkheden om de winst naar zich toe te grijpen, binnen enkele minuten scoorde Krefeld enkele goals.
Herbert Vasiljevs maakt de eerste treffer van de avond en de 100ste voor Krefeld dit seizoen in de competitie.
De rest zal Wendy wel willen schrijven en dat waren er vandaag meer als genoeg.
Deze wedstrijd smaakte naar meer....
Bijv thuis tegen de Dussi´s ::check::
Zo halverwege de tweede periode kantelde het overwicht.
Jack Mulders
21 december 2008, 20:40
Zo halverwege de tweede periode kantelde het overwicht.
Meningen mogen verschillen , Gerard.
De 2de periode waren beide teams op oorlogspad om een beslissing te kunnen forceren.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.