PDA

View Full Version : Officiële DEL thread 2008-09 - deel 2

Pagina's : 1 2 [3]

Jeroen Pilon
15 maart 2009, 19:37
Yes en samen zijn ze neven van Eric, Marc, Jordan en Jared Staal.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 19:42
Zo uit Duisburg is er nieuws, men neemt volgende seizoen niet meer deel in de hoogste liga in Duitsland,waarschijnlijk volgt er een terugslag naar de Oberliga!!

Zodra er meer nieuws bekend is plaatsen we het hier.
Das ist scheisse wie die ...!!!

Nee, zonder geintjes.
Jammer. Heel jammer.
Maar misschien wel beter.
We hebben er ook dit jaar weer een paar mooie verrassingen gezien, maar ze komen gewoon te kort voor de DEL.
Of het om financiele redenen gaat heb ik mijn twijfels bij.
Ik denk eerder dat er een bepaald persoon een machtspositie wilde uitoefenen door geld, maar ondertussen te weinig verstand heeft van ijshockey.
Ik denk dat dat meer de rede is waarom het slecht liep in Duisburg de afgelopen jaren.

Ik hoop ze in de 2e liga terug te zien.

Jack Mulders
15 maart 2009, 19:45

Nee, zonder geintjes.
Jammer. Heel jammer.
We hebben er ook dit jaar weer een paar mooie verrassingen gezien, maar ze komen gewoon te kort voor de DEL.
Ik denk eerder dat er een bepaald persoon een machtspositie wilde uitoefenen door geld, maar ondertussen te weinig verstand heeft van ijshockey.
Ik denk dat dat meer de rede is waarom het slecht liep in Duisburg de afgelopen jaren.

Dat zal nog wel een tijd duren, heb begrepen dat men ook problemen heeft om in de Oberliga te gaan spelen, die liga zoekt eigenlijk alleen deelnemers voor de Noord versie en niet voor de zuid versie. Ben benieuwd wat er met de licentie gebeuren gaat,laten we hopen op een nieuwe deelnemer...

Jeroen Pilon
15 maart 2009, 19:48
Hopelijk kan dat achterlijke systeem nu op de schop. Op basis van dit seizoen zullen er in 2010-2011 maar 2 wedstrijden tussen Köln/Düsseldorf en Köln/Krefeld op het programma staan. Waardeloos!

Ger Tellers
15 maart 2009, 19:49

Nee, zonder geintjes.
Jammer. Heel jammer.

Van de ene kant vind ik het jammer,vooral als je er zo vaak geweest bent, maar van de andere kant is het beter zo. DEL is toch te hoog voor Duisburg.

Ger Tellers
15 maart 2009, 19:54
Hopelijk kan dat achterlijke systeem nu op de schop. Op basis van dit seizoen zullen er in 2010-2011 maar 2 wedstrijden tussen Köln/Düsseldorf en Köln/Krefeld op het programma staan. Waardeloos!
Dat is inderdaad waardeloos Jeroen,dat de echte klassiekers maar 2x tegen mekaar spelen.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 20:02
Ben benieuwd wat er met de licentie gebeuren gaat,laten we hopen op een nieuwe deelnemer...
Ja daar ben ik ook eens benieuwd naar.
Misschien krijgt Bietigheim nu eens een kans om in de DEL te komen.
Zij draaien toch al jaren vrij stabiel.
Leuke en gezellige kleine hal.

Jammer dat Schwenningen het dit seizoen zo slecht heeft gedaan.
Anders was dit misschien wel hun kans om weer terug te keren in de DEL.

In ieder geval zal het niet makkelijk zijn voor welk team dan ook om de licentie over te nemen.
Ze moeten een behoorlijk bedrag neertellen om toe te treden.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 20:06
En nu ook op DEL.org

http://www.del.org/index.php?id=181&tx_ttnews[tt_news]=1943&cHash=7444860268

Hieruit begrijp ik dat de Meister uit de 2e liga als 16de team als eerste mag toe treden.

Patrick van de Wijgert
15 maart 2009, 20:19
En nu ook op DEL.org

http://www.del.org/index.php?id=181&tx_ttnews[tt_news]=1943&cHash=7444860268

Hieruit begrijp ik dat de Meister uit de 2e liga als 16de team als eerste mag toe treden.

Als het ene geldkwestie is dan zouden andere teams ( lees DEL) bij moeten springen.
Aan de andere kant moet men de vrijgekomen licentie niet alleen aan de beste aanbieden, maar aan een team wat een goede meerjarenbegroting kan neerleggen, een stadion heeft dat aan de eisen voldoet of binnen zeer korte termijn eraan kan voldoen en ook dat het team ergens gevestigd is zodat de verspreiding over heel Duitsland beter is. ( Stuttgart?)

Abe Brouwer
15 maart 2009, 20:31
Jammer, maar Duisburg had eigenlijk niks te zoeken in de DEL. Elk jaar stijf onderaan eindigen en geen sponsors. Dat gaat op een gegeven moment goed fout.

Wendy Tellers
15 maart 2009, 20:40
Als het ene geldkwestie is dan zouden andere teams ( lees DEL) bij moeten springen.
Aan de andere kant moet men de vrijgekomen licentie niet alleen aan de beste aanbieden, maar aan een team wat een goede meerjarenbegroting kan neerleggen, een stadion heeft dat aan de eisen voldoet of binnen zeer korte termijn eraan kan voldoen en ook dat het team ergens gevestigd is zodat de verspreiding over heel Duitsland beter is. ( Stuttgart?)
Volledig met je eens dat ze moeten kijken dat er een team bij komt wat een gezonde meerjarenbegroting heeft.
Of Stuttgart een optie is??? Ik weet het niet.
Is al eerder sprake van geweest dat Bietigheim naar Stuttgart zou gaan.
Stuttgart heeft een vrij nieuwe ijshal en Porsche zal daar dan wel sponsoren.
Nu zijn zij hoofdsponsor van Bietigheim.
Echter wil Bietigheim dit niet.
Dus of er een optie is om in Stuttgart een nieuwe club te laten beginnen en daarnaast ook nog in Bietigheim????????

Jack Mulders
15 maart 2009, 21:04
Ondertussen is bekend geworden hoeveel geld het eigenaar Pape gekost heeft om 4 seizoenen DEL te spelen, van zijn eigen bankrekening zou 5 miljoen(dus 1,25 miljoen per seizoen) af zijn geschreven.

Paul van Heertum
15 maart 2009, 21:48
Wat kost shirtsponsoring ongeveer?

De Duitse fiscus betaalt ongeveer ongeveer een 35% mee overigens

Joep Meijsen
16 maart 2009, 08:52
Ja daar ben ik ook eens benieuwd naar.
Misschien krijgt Bietigheim nu eens een kans om in de DEL te komen.
Zij draaien toch al jaren vrij stabiel.
Leuke en gezellige kleine hal.

Vergeet niet dat ook Neurenberg feitelijk failliet is. Er wordt daar weliswaar gewerkt aan een doorstart volgend jaar, maar zeker is dat nog absoluut niet. Juwelenhandelaar Thomas Sabo, bekend van de bedelbandjes, heeft zich daar opgeworpen als redder.

De Duitse sport heeft het überhaupt niet makkelijk. In Leipzig bijvoorbeeld zijn zowel de ijshockeyclub, als de voetbalclub (FC Saksen) als de volleybalclub 'zahlungsunfähig'.

Paul van Heertum
16 maart 2009, 09:53
Hopelijk is het morgen mooi weer, dan pomp ik wat geld in de DEL

Jack Mulders
16 maart 2009, 19:36
Hopelijk is het morgen mooi weer, dan pomp ik wat geld in de DEL

Hoezo ligt dat aan het weer, Paul??

Als je zin hebt in een enerverende derby dan kom je toch gewoon!!

Paul van Heertum
16 maart 2009, 19:55
Als ik Limburger zou zijn zou ik inderdaad zo denken ja, maar ik woon wat verder weg

Jack Mulders
16 maart 2009, 21:06
Oke, maar de veruitzichten zijn behoorlijk goed....

Wendy Tellers
16 maart 2009, 21:17
Wat kost shirtsponsoring ongeveer?

De Duitse fiscus betaalt ongeveer ongeveer een 35% mee overigens
Duisburg had vorig seizoen geen shirt sponsoring!!!!!!!!!!
Heel vreemd, maar waar.
Volgens mij in opdracht van Pape.

Wendy Tellers
16 maart 2009, 21:21
Vergeet niet dat ook Neurenberg feitelijk failliet is. Er wordt daar weliswaar gewerkt aan een doorstart volgend jaar, maar zeker is dat nog absoluut niet. Juwelenhandelaar Thomas Sabo, bekend van de bedelbandjes, heeft zich daar opgeworpen als redder.
Ik hoop niet dat Nurnberg failliet gaat. Toch altijd een leuke tegenstander.
Maar als het zo is, zeker nu Duisburg zich teruggetrokken heeft, moeten ze maar weer terug gaan naar 14 teams. Een gewone competitie van 52 wedstrijden waarbij iedereen 4 keer tegen elkaar speelt. En dan weer promoveren en degraderen.

Ik dacht dat de promovatie/degradatie regeling was afgeschaft om de DEL teams meer financiele garantie te bieden. Of zoiets. In ieder geval dat de sponsoren ervan uit konden gaan dat ze op het hoogste niveau konden blijven sponsoren.
Hoe kan het dan zijn dat er misschien twee teams de DEL moeten verlaten nu ze eindelijk op 16 teams zitten??????

Patrick van de Wijgert
16 maart 2009, 21:49

De Duitse sport heeft het überhaupt niet makkelijk. In Leipzig bijvoorbeeld zijn zowel de ijshockeyclub, als de voetbalclub (FC Saksen) als de volleybalclub 'zahlungsunfähig'.

Leipzig is ex DDR. tis nog niet 1 Duitsland.......

Het wordt ene tijd dat teams overgeleverd worden aan mensen met veel geld die het hun speeltje maken en tevens gebruik maken van het belastingrecht om er goed uit te komen elk jaar.
Dat zal meer en meer zich gaan vertonen, omdat de malaise overleven niet makkelijker maakt.Salary cap is ook een wassen neus, want dan krijg je betalingen via andere kanalen. Je ziet het in sporten waar dit is ingesteld.
Het is ook allemaal subjectief hoe de waarde van spelers,clubs etc worden berekend.
Marktwaarde, wat de gek er voor geeft, alleen heb je nu even wat minder gekken.

Paul van Heertum
16 maart 2009, 21:53
Salary Cap is natuurlijk makkelijk in te voeren, alleen moet je dit dan met de 7 grootste landen

Jack Mulders
18 maart 2009, 19:44
Volgens de WZ krant uit Duitsland zou Krefeld vandaag een afspraak hebben met een nieuwe speler......... Te weten Jan Alinc ...... 38 jaar en met gegrom weggegaan bij de KEV.
Op het Krefeld forum zijn er diverse negatieve reacties te lezen. En gelijk hebben ze.

Wendy Tellers
18 maart 2009, 21:54
Volgens de WZ krant uit Duitsland zou Krefeld vandaag een afspraak hebben met een nieuwe speler......... Te weten Jan Alinc ...... 38 jaar en met gegrom weggegaan bij de KEV.
Op het Krefeld forum zijn er diverse negatieve reacties te lezen. En gelijk hebben ze.
Ik heb niet veel meegekregen over hetgeen er speelde toen Alinc vertrok.
Ik weet alleen dat het een goede lijn was met Alinc, Jan en Vasiljevs.
Dus ik zou er niet zo'n moeite mee hebben als hij terug komt.

Raymond Tellers
18 maart 2009, 22:05
Laat Alinc maar fijn weg. Hij wilde met Kunce bij Krefeld weg en na zijn blessures is hij nog niet half zo sterk teruggekomen. In Krefeld was hij al niet meer goed en in Duisburg heb ik hem weinig goeds zien doen. Heel snel weglaten dus. Daarbij ook veel te oud. Laat Krefeld maar eens de huidige spelersgroep aanhouden!

Wendy Tellers
18 maart 2009, 22:13
Laat Alinc maar fijn weg. Hij wilde met Kunce bij Krefeld weg en na zijn blessures is hij nog niet half zo sterk teruggekomen. In Krefeld was hij al niet meer goed en in Duisburg heb ik hem weinig goeds zien doen. Heel snel weglaten dus. Daarbij ook veel te oud. Laat Krefeld maar eens de huidige spelersgroep aanhouden!
OK daar heb je ook weer gelijk in.
Na de blessure die hij opliep door de check van Grand Piere is hij lange tijd eruit geweest.
Maanden zelfs. En daarna was hij niet meer de speler van zijn eerste seizoen bij Krefeld.

En wat het huidige team betreft mogen ze van mij allemaal blijven. Op twee verdedigers na.

Jack Mulders
18 maart 2009, 22:17

Ikzelf zou hem ook niet terug willen.

De huidige spelersgroep blijft in ieder geval meer als redelijk intact, het team staat al grotendeels vast voor volgend seizoen, volgens mij kan er zelfs nog maar een of twee buitenlandse spelers worden aangetrokken enigste twijfelgevallen zijn Heid en Stephenson als ik het goed heb, Fortin gaat voor een carriere buiten het ijshockey om.
Haal nog een goede verdediger en een of 2 jonge spelers uit het DNL team of de 2de bundesliga.

Jack Mulders
18 maart 2009, 22:18
OK daar heb je ook weer gelijk in.
Na de blessure die hij opliep door de check van Grand Piere is hij lange tijd eruit geweest.
Maanden zelfs. En daarna was hij niet meer de speler van zijn eerste seizoen bij Krefeld.

En wat het huidige team betreft mogen ze van mij allemaal blijven. Op twee verdedigers na.

Welke 2 Wendy???

Wendy Tellers
18 maart 2009, 22:21
Welke 2 Wendy???
Fahey en Fortin.
Fortin in ieder geval 100% zeker.
Fahey heeft zo nu en dan toch nog een zinvolle rol binnen het team.

Jack Mulders
19 maart 2009, 18:02
Fahey en Fortin.
Fortin in ieder geval 100% zeker.
Fahey heeft zo nu en dan toch nog een zinvolle rol binnen het team.

Oke, van Fortin kan ik begrijpen. Al speelt ie wel wat degelijker de laatste wedstrijden.
Fahey vind ik aanvallend en op de blauwe lijn erg matig, maar verdedigend doet ie zijn werk meer als behoorlijk.

Jack Mulders
19 maart 2009, 19:24
Gelukkig staat vandaag in de WZ dat Jan Alinc alleen voor rechtsbijstandshulp voor de afwikkelinng van zijn contract in Duisburg, bij de heer Schafer van Krefeld heeft ingewonnen, van een contract zou (nog) geen sprake zijn.

Wendy Tellers
20 maart 2009, 07:46
Fahey vind ik aanvallend en op de blauwe lijn erg matig, maar verdedigend doet ie zijn werk meer als behoorlijk.
Verdedigend wel, maar tijdens de powerplays heb je er weinig aan.
Hij kan de puck vaak niet binnen het aanvalsvak houden. En zoals we eerder dit seizoen gemerkt hebben kan er vaak een speler van de tegenpartij uitbreken en SH scoren.
Dan weegt in mijn ogen niet op tegen het verdedigend werk wat hij doet. Of je moet hem tijdens de pp van het ijs laten.

Patrick van de Wijgert
24 maart 2009, 14:52
Nederlandse trainer voor Augsburg :Bonk3:

http://teletekst.nos.nl/gif/images/805-01.gif

Jack Mulders
24 maart 2009, 15:18
Nederlandse trainer voor Augsburg :Bonk3:

http://teletekst.nos.nl/gif/images/805-01.gif

Daar trappen we niet in,Augsburg heeft de trainer van het jaar in Duitsland, Patrick...

Abe Brouwer
29 maart 2009, 08:27
De DEL wil Nürnberg Ice Tigers de licentie ontnemen nu onderhandelingen over een redding van de club mislukt zijn.

Wendy Tellers
29 maart 2009, 21:40
De DEL wil Nürnberg Ice Tigers de licentie ontnemen nu onderhandelingen over een redding van de club mislukt zijn.
Dat gaat lekker in de DEL.
Twee teams misschien uit de DEL.
Zoals ik al eerder schreef heeft dus het afschaffen van de degradatie regel niet geholpen.
Het was bedoeld om de toekomst zeker te stellen voor de teams en de sponsoren.

Wendy Tellers
29 maart 2009, 21:48
Voor de twee Krefelders Schopper en Hager zit het seizoen er nog niet op.
3 en 4 april vinden in Letland een aantal landenwedstrijden plaats en beide heren zijn uitgenodigd om uit te komen voor het Duitse nationaal team.

Jeroen Pilon
30 maart 2009, 11:12
Alois Hadamczik zal uiterlijk woensdag beslissen of hij naar Keulen gaat of niet. Dit zal onder andere van zijn schoonzoon, Michal Barinka, afhangen. Barinka, een groot tsjechisch talent, heeft ook aanbiedingen uit Rusland en een komst naar Keulen lijkt daarmee ver weg. Ook zijn er geruchten dat Hadamczik goalie Marek Schwarz wil meenemen.

Abe Brouwer
2 april 2009, 18:10
Nürnberg Ice Tigers meldt dat er nieuwe investeerders gevonden waardoor de club kan blijven bestaan.

Jeroen Pilon
2 april 2009, 18:39
De papieren versie van de Kölner Stadt Anzeiger meldt dat de komst van Hadamczick vrijwel uitgesloten is. De club is er niet in geslaagd om de door de Tsjech gewilde spelers vast te leggen.

Tevens zit de club in de problemen omdat de investeringsgroep die de club gaat ondersteunen geen geld in de oude schulden wil steken. De schulden van de Kölner Haie zouden opgeteld een miljoen euro bedragen.

Wendy Tellers
3 april 2009, 08:00
Nürnberg Ice Tigers meldt dat er nieuwe investeerders gevonden waardoor de club kan blijven bestaan.
Alhoewel ik het niet erg vind om terug te gaan naar 14 teams vind ik het wel fijn als Nurnberg kan blijven.

Joep Meijsen
3 april 2009, 09:14
Met dank aan de rage van de bedelarmbandjes waarmee redder Thomas Sabo zijn geld heeft verdiend.

Ro Herregraven
3 april 2009, 09:28
Met dank aan de rage van de bedelarmbandjes waarmee redder Thomas Sabo zijn geld heeft verdiend.

Hurray for people with no taste whatsoever! Hurray!

Ger Tellers
3 april 2009, 13:09
Ieder jaar het zelfde gezeur met Neurenberg,maar ik zie ze graag spelen.

Jeroen Pilon
3 april 2009, 14:45
Gelukkig blijven ze in de liga. Er is ook meteen aangekondigd dat er wat gaat worden gedaan met de EHC periode, met andere woorden Rot und Blau!

Zelf ben ik er wel blij mee, afgelopen seizoen heb ik de smaak van het bezoeken van uitwedstrijden te pakken gekregen en Neurenberg lijkt me een fascinerende stad. Alleen de locatie van de nieuwe ijshal is al vrij historisch.

Jack Mulders
3 april 2009, 16:54
In Krefeld is goed nieuws naar buiten gekomen, Patrcik Hager en Sinan Akdag , de 2 grote talenten hebben voor 3 jaar bijgetekend en staan nu tot 2012 onder contract.
Daarnaast heeft men dit jaar de financiele balans op nul kunnen brengen.
Men gaat wel onderhandelen met de eigenaar van het stadion omdat men vind dat er teveel kosten aan het pand zouden zitten. De gesprekken met de grote sponsoren zoals RWE en de Sparkasse lopen bijzonder goed.
Daarnaast is men op zoek naar weer een a twee jonge honden en als vervanger van Heid is er sprake van Shane Peacock, die dan weer voor de ervaring erbij moet zorgen, al ben ik van mening dat deze 35 jarige over zijn top is.

Jeroen Pilon
3 april 2009, 17:44
Het doet me goed dat de Pinguine en de supporters eindelijk weer eens een rustige zomer kunnen hebben. De afgelopen seizoenen is er erg veel onzekerheid over geld en ijs geweest!

En Shane Peacock naar Krefeld? Dat zou ik erg gaaf vinden, een hele toffe kerel buiten het ijs en op het ijs iemand die altijd z'n mannetje staat!

Jack Mulders
3 april 2009, 18:59
Het doet me goed dat de Pinguine en de supporters eindelijk weer eens een rustige zomer kunnen hebben. De afgelopen seizoenen is er erg veel onzekerheid over geld en ijs geweest!

En Shane Peacock naar Krefeld? Dat zou ik erg gaaf vinden, een hele toffe kerel buiten het ijs en op het ijs iemand die altijd z'n mannetje staat!

Ja ,na de zomer van vorig seizoen, die achteraf eigenlijk zeer goed is geweest voor de club . Is ook zeer belangrijk om in de zomermaanden bezig te zijn vind ik persoonlijk.

Peacock is altijd een van de spelers die ik graag heb zien spelen als tegenstander,maar zijn stijl heeft Krefeld er al 2 van in de verdediging staan,hij is echt trager geworden de laatste seizoenen en dat is juist een van onze minpunten bij de Pinguine, ikzelf zie liever een snellere schaater op zijn plaats.

Jack Mulders
3 april 2009, 19:00
Ikzelf ben trouwens ook blij met Nurnberg, is toch een naam in het Duitse ijshockey.

Ger Tellers
3 april 2009, 21:06
Geweldig dat deze jongens een meerjarigs verdrag getekend hebben,maar ik vermoed wel dat er een closule(of hoe je het schrijft)in staat.

Wendy Tellers
4 april 2009, 07:18
In Krefeld is goed nieuws naar buiten gekomen, Patrcik Hager en Sinan Akdag , de 2 grote talenten hebben voor 3 jaar bijgetekend en staan nu tot 2012 onder contract.
Daarnaast heeft men dit jaar de financiele balans op nul kunnen brengen.
Men gaat wel onderhandelen met de eigenaar van het stadion omdat men vind dat er teveel kosten aan het pand zouden zitten. De gesprekken met de grote sponsoren zoals RWE en de Sparkasse lopen bijzonder goed.
Heel goed nieuws van Hager en Akdag.
Ik heb een tijdje geleden de geruchte gehoord dat Akdag misschien naar Amerika of Canada kon gaan.
Ik denk dus als hij deze kans in de komende drie seizoenen krijgt dat Krefeld hem ook wel laat gaan.
Maar in ieder geval is en blijft hij voorlopig een Pinguine!!! :)

Tja, en wat de sponsoren betreft: daarbij hebben ze veel te danken aan hun succes van afgelopen seizoen!

Jack Mulders
4 april 2009, 13:30
Peacock is intussen afgevallen, Krefeld wil geen dertigers aan de selectie toevoegen.
Men zoekt naar een speler die net in de NHl is afgevallen en niet meer naar de AHl wil (omdat die te fysiek zou zijn) ,men wenst een een speler tussen de 25 en 27 jaar als nieuwe verdediger.
Daarnaast zou Doug Mason en Greg Poss afgevallen zijn als trainer coach in Krefeld.
Intussen gaat men er vanuit dat deze maand de nieuwe trainer wordt gepresenteerd.

Jack Mulders
4 april 2009, 13:34
Heel goed nieuws van Hager en Akdag.
Ik heb een tijdje geleden de geruchte gehoord dat Akdag misschien naar Amerika of Canada kon gaan.
Ik denk dus als hij deze kans in de komende drie seizoenen krijgt dat Krefeld hem ook wel laat gaan.
Maar in ieder geval is en blijft hij voorlopig een Pinguine!!! :)

Tja, en wat de sponsoren betreft: daarbij hebben ze veel te danken aan hun succes van afgelopen seizoen!

Taj als men naar de NHL kan gaan ,kan men vrede met een aftocht hebben , dat is voor hun ook maar een flinke stap voorwaarts. Ze zijn dan ook nog jong en in Krefeld kan men rijpen met veel ijstijd.

Sucses maakt vrienden dat weet je toch, maar van de andere kant , er zijn genoeg clubs die problemen hebben in deze financiele sombere tijd.

Krefeld wilt zich de komende seizoen gaan richten op een plaats net onder de top 6.
De begroting blijft hetzelfde, ik meen 4,2 miljoen.

Jeroen Pilon
7 april 2009, 14:29
In Mannheim haalt men stevig de bezem door de spelersgroep zeg! Slechts enkele dagen na het afsluiten van het seizoen heeft Mannheim 21 spelerswijzigingen gemeld. Mooi dat Lang bij zo'n grote club aan de slag kan. Welliswaar als back-up maar zeker niet van de minste goalie! Opvallend vind ik vooral de transfer van René Corbet die na acht sterke seizoenen de Adler verlaat. Corbet was tegen Keulen altijd een échte kl**tz*k maar eigenlijk bewonder ik hem stiekem wel een beetje.

Dat Keulen er in is geslaagd Jason Jaspers vast te leggen vind ik onwijs gaaf. Jaspers is een hele goede ijshockeyer en toch wel een van de opvallendste Mannheimers in de play-offs van dit seizoen! :grin:

Nieuwe spelers: Lukas Lang (G, Duisburg), Jamie Pollok (D, KHL), Mario Scalzo (D, Salzburg), Chris Schmidt (D, Iserlohn), Yannic Seidenberg (FW, Ingolstadt), Justin Papineau (FW, Wolfsburg), Scott King (FW, Nürnberg), Toni Ritter (FW, Canada), Marc El-Sayed (FW, Jungadler) en Matthias Plachta (FW, Jungadler).

Vertrekkende spelers: Danny aus den Birken (Iserlohn), Jason Jaspers (Köln), Rick Girard (Ingolstadt), Christopher Fischer (Wolfsburg), René Corbet (Iserlohn??), Blake Sloan, François Bouchard, Prestin Ryan, Andy Schneider, Peter Flache en Jason King.

Met mijn favoriete Mannheimer Dan McGillis zijn de Adler nog in onderhandeling. Verder is de kans groot dat niemand minder dan Doug Mason volgend jaar in Mannheim actief zal zijn.

Wendy Tellers
7 april 2009, 20:23
Nou, nou, nou. Mannheim heeft er echt flink de bezem doorgehaald.

Maar wat Lukas Lang betreft ..... ik weet het niet.
Ik heb hem twee seizoenen in Duisburg zien spelen.
Mooie wedstrijden van hem gezien waarbij ik me vaker af vroeg waarom Rohde soms boven Lang werd gekozen.
Echter maakte hij het afgelopen seizoen niet zo'n goede indruk op mij.
Hij is nog jong met zijn 22 jaar, dus wie weet wat ze bij Mannheim uit hem kunnen halen.
Leuk voor hem dat hij deze kans krijgt.

Roland Kiontke
7 april 2009, 21:25
In Mannheim haalt men stevig de bezem door de spelersgroep zeg! Slechts enkele dagen na het afsluiten van het seizoen heeft Mannheim 21 spelerswijzigingen gemeld. Mooi dat Lang bij zo'n grote club aan de slag kan. Welliswaar als back-up maar zeker niet van de minste goalie! Opvallend vind ik vooral de transfer van René Corbet die na acht sterke seizoenen de Adler verlaat. Corbet was tegen Keulen altijd een échte kl**tz*k maar eigenlijk bewonder ik hem stiekem wel een beetje.

Dat Keulen er in is geslaagd Jason Jaspers vast te leggen vind ik onwijs gaaf. Jaspers is een hele goede ijshockeyer en toch wel een van de opvallendste Mannheimers in de play-offs van dit seizoen! :grin:

Nieuwe spelers: Lukas Lang (G, Duisburg), Jamie Pollok (D, KHL), Mario Scalzo (D, Salzburg), Chris Schmidt (D, Iserlohn), Yannic Seidenberg (FW, Ingolstadt), Justin Papineau (FW, Wolfsburg), Scott King (FW, Nürnberg), Toni Ritter (FW, Canada), Marc El-Sayed (FW, Jungadler) en Matthias Plachta (FW, Jungadler).

Vertrekkende spelers: Danny aus den Birken (Iserlohn), Jason Jaspers (Köln), Rick Girard (Ingolstadt), Christopher Fischer (Wolfsburg), René Corbet (Iserlohn??), Blake Sloan, François Bouchard, Prestin Ryan, Andy Schneider, Peter Flache en Jason King.

Met mijn favoriete Mannheimer Dan McGillis zijn de Adler nog in onderhandeling. Verder is de kans groot dat niemand minder dan Doug Mason volgend jaar in Mannheim actief zal zijn.

En Andy Hedlund van Krefeld , ik bedoel Düsseldorf natuurlijk, gaat ook naar Mannheim.
:Bonk3:

Toedels.............

Abe Brouwer
7 april 2009, 21:31
Mochten de Ice Tigers in Neurenberg een licentie krijgen voor het nieuwe seizoen dan zal het gebeuren met een aanzienlijk lagere begroting. Van 4.500.000 naar 2.000.000 is best wel een flinke stap terug. Sportief gezien mag je daar niet veel voor verwachten.

Jack Mulders
7 april 2009, 22:43
Nou, nou, nou. Mannheim heeft er echt flink de bezem doorgehaald.

Maar wat Lukas Lang betreft ..... ik weet het niet.
Ik heb hem twee seizoenen in Duisburg zien spelen.
Mooie wedstrijden van hem gezien waarbij ik me vaker af vroeg waarom Rohde soms boven Lang werd gekozen.
Echter maakte hij het afgelopen seizoen niet zo'n goede indruk op mij.
Hij is nog jong met zijn 22 jaar, dus wie weet wat ze bij Mannheim uit hem kunnen halen.
Leuk voor hem dat hij deze kans krijgt.

Ik denk niet dat ie veel aan spelen zal toekomen in Mannheim, weet dan ook niet dit een juiste keus is voor hem, vind hem niet slecht keepen, alleen erg druk en chaotisch en dat vind ik dan juist wel weer een groot minpunt als goalie zijnde. Heeft wel iets van zijn vader weg, heeft het niet van een vreemde in ieder geval....

Jack Mulders
7 april 2009, 22:47
En Andy Hedlund van Krefeld , ik bedoel Düsseldorf natuurlijk, gaat ook naar Mannheim.
:Bonk3:

Toedels.............

Van de ene kant een goed verdediger met een genadeloos slot, maar helaas moet ie te vaak corrigeren wat hem dan teveel strafminuten oplevert.

Trouwen Ronald, proficiat met het bereiken van de finale. Veel plezier in de komende wedstrijden al is mijn favo ploeg dan Berlijn(en niet omdat ik DEG het niet gun) Berlijn is een zeer aangename ploeg om te zien spelen.

Jack Mulders
7 april 2009, 22:49
Mochten de Ice Tigers in Neurenberg een licentie krijgen voor het nieuwe seizoen dan zal het gebeuren met een aanzienlijk lagere begroting. Van 4.500.000 naar 2.000.000 is best wel een flinke stap terug. Sportief gezien mag je daar niet veel voor verwachten.

Daar mag je eigelijk helemaal niets meer van gaan verwachten, Duisburg(als voorbeeld) heeft seizoenen lang met een begroting van 2,5 miljoen gespeeld,als dit maar niet de nieuwe schietschijf gaat worden van de DEL. Al hebben enkele volwaardige spelers aangegeven dat ze de club trouw willen blijven, net als de coach Brockmann.

Wendy Tellers
8 april 2009, 11:20
Van de ene kant een goed verdediger met een genadeloos slot, maar helaas moet ie te vaak corrigeren wat hem dan teveel strafminuten oplevert.

Yep, Hedlund is een goede verdediger, maar in de kwart finale te veel onnidge straffen.

Jeroen Pilon
8 april 2009, 20:35
Doug Mason zal met behulp van Teal Fowler Adler Mannheim door het nieuwe seizoen gaan leiden. Geweldig voor Doug dat hij weer bij zo'n grote club aan de bak kan. Jammer dat de club wat minder sympathiek is. Ik wens Mason zelf dan ook veel succes toe in Mannheim!

Jack Mulders
10 april 2009, 17:01
Koln speelt in Augustus een toernooi met 2 andere clubteam en het nationale team van Italie.
Daarnaast zijn er toch tot nu toe al 2500 seizoenskaarten verkocht.

Augsburg heeft Chris Heid aangetrokken, de verdediger met duitse pas komt van de Krefeld Pinguine af.

Alex Jung stopt als goalie, de 30jarige gaat bij zijn vader zijn bedrijf als bouwingenieur aan de slag. Deze speelde afgelopen seizoen in Hannover, waar men op zoek moet naar 2 nieuwe doelmannen aangezien D.Patzold naar Ingolstadt vertrekt.

Jack Mulders
14 april 2009, 16:14
In Krefeld is weer onrust binnenkamers, Igor Pavlov zou niet naar Rusland gaan omdat er enkele clubs het loodje zouden leggen en zou het nieuwe contract niet nageleefd kunnen worden.
Vorige week schreef een van de Krefeldse bestuursleden dat als Pavlov nu niet weg zou gaan dat ie dan toch weg moest, enkel oudere spelers hebben zich binnenskamers tegen Pavlov blijven uitgesproken!! Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Jack Mulders
18 april 2009, 17:51
Igor Pavlov wordt als kandidaat bij Koln genoemd, Krefeld heeft laten weten dat ze absoluut niet van planning veranderen om Pavlov weer aan te nemen. Hijzelf heeft voor de ontbinding van zijn contract gevraagd en wij hebben alle medewerking gegeven en zijn op zoek gegaan naar een opvolger. Er speelt absoluut meer denk ik!!

Jack Mulders
18 april 2009, 23:36
Mark Beaufait(Berlijn) houdt zijn ijshockeycarriere voor gezien, daarnaast vertrek Nathan Robinson van De Eisbaren naar de Adler uit Mannheim ,verder vertrekt reservegoalie Your Ziffzer naar Hannover, deze wordt vergezeld door DEG speler Andy Hedlund.
Berlijn heeft ondertussen Marce Degon uit Wolfsburg weggeplukt en uit de 2de Bundesliga TJ Mulock van de Tolzer Lowen gecontracteerd.

Wendy Tellers
19 april 2009, 21:31
Igor Pavlov wordt als kandidaat bij Koln genoemd, Krefeld heeft laten weten dat ze absoluut niet van planning veranderen om Pavlov weer aan te nemen. Hijzelf heeft voor de ontbinding van zijn contract gevraagd en wij hebben alle medewerking gegeven en zijn op zoek gegaan naar een opvolger. Er speelt absoluut meer denk ik!!
Moet je eens kijken wat die man doet!
In Krefeld werd hij als een held gezien. Zeker door de fans, maar ik denk dat de spelers ook heel tevreden met hem waren.
Ok, er waren wel eens wat opmerkingen tegen zijn zware trainingen, maar ondanks dat (of misschien zelfs wel dankzij die zware trainingen) hebben een aantal spelers zich enorm ontwikkeld onder hem. Zeker de jongeren.
Dan wil hij zijn contract ontbinden omdat hij ergens anders meer geld kan verdienen en nu gaat dat niet door.

Ik blijf erbij dat de timing van zijn beslissing een paar weken geleden invloed heeft gehad op de zevende play off wedstrijd.
Ik zeg niet dat wij die wedstrijd anders gewonnen zouden hebben, maar hij pastte ook totaal niet in de voorgaande zes wedstrijden.
Alleen al aan de gebaren van Loyns te zien speelde er op dat moment veel binnen het team.
En logisch dat hij nu niet meer terug kan keren. Dat zal niet meer klikken.

Het had zo mooi kunnen worden als dit niet gebeurd was en hij gewoon op de lijn van het afgelopen seizoen in en met Krefeld door was gegaan.

Jeroen Pilon
21 april 2009, 12:19
De kans is groot dat Ivan Ciernik volgend seizoen weer voor de Haie zal spelen. Ciernik kreeg het vorig seizoen aan de stok met Doug Mason maar destijds stond de clubleiding nog achter de trainer en kon Ciernik vertrekken. Door de economische crisis en de gevolgen daarvan voor de KHL moet Ciernik veel salaris inleveren en zal een nieuw contract bij Keulen ongeveer evenveel waard zijn.

De trainers van de andere clubs krijgen kippenvel als ze alleen al denken aan de man met de gele veters. :goodman:

Bart op de Beeck
21 april 2009, 15:26
De kans is groot dat Ivan Ciernik volgend seizoen weer voor de Haie zal spelen. Ciernik kreeg het vorig seizoen aan de stok met Doug Mason maar destijds stond de clubleiding nog achter de trainer en kon Ciernik vertrekken. Door de economische crisis en de gevolgen daarvan voor de KHL moet Ciernik veel salaris inleveren en zal een nieuw contract bij Keulen ongeveer evenveel waard zijn.

De trainers van de andere clubs krijgen kippenvel als ze alleen al denken aan de man met de gele veters. :goodman:
Het zou een droom zijn om zijn naam nog eens door da arena te horen zuchten :goodman:

Jack Mulders
21 april 2009, 17:51
Moet je eens kijken wat die man doet!
In Krefeld werd hij als een held gezien. Zeker door de fans, maar ik denk dat de spelers ook heel tevreden met hem waren.
Ok, er waren wel eens wat opmerkingen tegen zijn zware trainingen, maar ondanks dat (of misschien zelfs wel dankzij die zware trainingen) hebben een aantal spelers zich enorm ontwikkeld onder hem. Zeker de jongeren.
Dan wil hij zijn contract ontbinden omdat hij ergens anders meer geld kan verdienen en nu gaat dat niet door.

Ik blijf erbij dat de timing van zijn beslissing een paar weken geleden invloed heeft gehad op de zevende play off wedstrijd.
Ik zeg niet dat wij die wedstrijd anders gewonnen zouden hebben, maar hij pastte ook totaal niet in de voorgaande zes wedstrijden.
Alleen al aan de gebaren van Loyns te zien speelde er op dat moment veel binnen het team.
En logisch dat hij nu niet meer terug kan keren. Dat zal niet meer klikken.

Het had zo mooi kunnen worden als dit niet gebeurd was en hij gewoon op de lijn van het afgelopen seizoen in en met Krefeld door was gegaan.

We hebben het toen uitgebreid erover gehad, ik durf stellig te zeggen dat ons dat de play offs heeft gekost.
Overigens heeft Pavlov vandaag aangegeven niet op zijn contractverlenging in te gaan, wat een vreemde verhalen, steeds passen de verhalen niet hierover.
Ook heeft Hamburg vandaag zijn belangstelling in Pavlov getoont.
Volgende week wordt de nieuwe trainer in Krefeld bekend , ben benieuwd.

Jack Mulders
21 april 2009, 17:52

Zou inderdaad goed zijn voor de Haie en de DEL.
Maar geld speelt een te grote rol in de sport!!!

Jack Mulders
23 april 2009, 16:55
En vandaag is het dan officieel geworden , Igor Pavlov is de nieuwe coach in Koln.

Jack Mulders
25 april 2009, 11:28
In Krefeld zou Martin Jiranek de nieuwe coach worden, de 39 jarige trainer heeft slechts 1 jaar als assistent coach bij Nurnberg gewerkt, zeer merkwaardige keus vind ik persoonlijk, dan had je beter de Ass coach van de afgelopen seizoenen in Krefeld Reemt Pyka die kans kunnen geven.
Jiranek is wel een speler die ruim 500 DEL wedstrijden heeft gespeeld.

Wendy Tellers
25 april 2009, 22:51
En vandaag is het dan officieel geworden , Igor Pavlov is de nieuwe coach in Koln.
Koln gefeliciteerd.
Hebben ze zeer zeker een goede coach mee, maar ik zie hem liever nooit meer.

Wendy Tellers
25 april 2009, 22:52
In Krefeld zou Martin Jiranek de nieuwe coach worden, de 39 jarige trainer heeft slechts 1 jaar als assistent coach bij Nurnberg gewerkt, zeer merkwaardige keus vind ik persoonlijk, dan had je beter de Ass coach van de afgelopen seizoenen in Krefeld Reemt Pyka die kans kunnen geven.
Jiranek is wel een speler die ruim 500 DEL wedstrijden heeft gespeeld.
Afwachten Jack.
Inderdaad erg jong voor een coach in de DEL en weinig ervaring op het gebied van coachen.

Jeroen Pilon
26 april 2009, 02:55
Koln gefeliciteerd.
Hebben ze zeer zeker een goede coach mee, maar ik zie hem liever nooit meer.

We realiseren ons als Haiefans maar al te goed wat Pavlov met Krefeld heeft gedaan, niets meer dan respect daarvoor. De manier waarop hij jullie verlaten heeft is echter ronduit walgelijk (dat is in ieder geval mijn mening daarover.) In dat opzicht vond ik het zelf dan ook wel grappig dat hij uiteindelijk niet in de KHL aan de bak kwam.

Wendy Tellers
26 april 2009, 08:46
In dat opzicht vond ik het zelf dan ook wel grappig dat hij uiteindelijk niet in de KHL aan de bak kwam.
Grappig wil ik het niet noemen. Maar wel goed.
Had hij het seizoen gewoon afgemaakt en daarna met onderhandelingen begonnen had ik mij er nog wel iets bij voor kunnen stellen.
Dan had ik het hem ook gegund om een stapje hoger te kunnen gaan.
Of op zijn minst ervoor gezorgd dat het nieuws pas na de play offs naar buiten kwam.
Maar zoals hij het nu heeft gedaan vind ik triest.

In ieder geval veel succes met hem in Koln.
Hij kan veel met een team. Dat heeft hij bewezen.

Jack Mulders
29 april 2009, 13:24
Pavlov heeft een jaarcontract getekend, de overgang is nu zeker.

Bietigheim Steelers wil toch proberen om de overgang naar de DEL te gaan maken, ondanks dat het stadion het grootste struikelblok blijft voor de kampioen van de Bundesliga.

In Kassel heeft men juist enorme financiele problemen om ook dit jaar een begroting rond te krijgen.De voorzitter geeft een 50/50 kans om door te gaan of juist af te haken in de DEL.

Jack Mulders
4 mei 2009, 09:25
Toch nog redelijk nieuws uit Duisburg, men zakt niet naar de Oberliga weg maar de 2deBundesliga.
Slechts 2 spelers van de huidige selectie mogen blijven.

Morgen wordt trainer Jiranek voorgesteld in het Krefeldse, deze krijgt een jaarcontract met een optie voor nog een jaar.

Jack Mulders
8 mei 2009, 14:02
Krefeld zet de trend door om jonge spelers te contracteren uit de DNL van de Adler Mannheim komen 2 spelers over ,de 17 jarige Marcel Noebels(2 jaar met optie voor 2 jaar) en de 18 jarige Jan Niklas Pietsch(1 jaar met 3 jarige optie), deze beide spelers waren redelijk hoog op de topscoorderslijst van de DNL te vinden. Toevalligerwijs is Marcel Noebels geboren in Tonisvorst, zeer kort bij Krefeld.

Abe Brouwer
9 mei 2009, 08:51
Krefeld zal vanaf 6 augustus een trainingskamp hebben in Füssen. Tijdens het 9-daagse kamp zullen ook oefenwedstrijden gespeeld worden. Een ervan is al bekend: op 12 augustus bij Schwenningen. Verder zal Krefeld op zondag 16 augustus een oefenwedstrijd thuis tegen DEG spelen. De rest van de voorbereiding is nog niet bekend. Het DEL-seizoen 09-10 start op 4 september.

Jeroen Pilon
9 mei 2009, 23:09
Ondanks het feit dat de eerste competitiewedstrijd pas over een maand of vier zal worden gespeeld zijn de Haie inmiddels weer druk aan het trainen. Nu is het alleen nog wachten op een aantal imports en enkele nog vast te leggen spelers.

De voorbereiding op het afgelopen seizoen was rampzalig, goed om te zien dat de club het dit keer wel serieus neemt. Wanneer beginnen de Pinguine en Metro Stars met trainen?

http://farm4.static.flickr.com/3326/3510279366_cc520cce59.jpg

Jack Mulders
13 mei 2009, 13:40
Goalie Jamie Storr heeft per direct zijn contract tot 2010 liep bij Dusseldorf in overleg opgezegd. Dit heeft niets met de club te maken maar meer in de privesfeer.
Ook zijn carriere van de 33jarige is hiermee ten einde, hij dankt Dusseldorf en de supporters wel voor een grandioze tijd in Duitsland!!

Jeroen Pilon
13 mei 2009, 14:02
Goalie Jamie Storr heeft per direct zijn contract tot 2010 liep bij Dusseldorf in overleg opgezegd. Dit heeft niets met de club te maken maar meer in de privesfeer.
Ook zijn carriere van de 33jarige is hiermee ten einde, hij dankt Dusseldorf en de supporters wel voor een grandioze tijd in Duitsland!!

Dat bericht komt echt uit het niets! Zonde voor de DEG, Storr heeft zijn waarde inmiddels dubbel en dwars bewezen.

Roland Kiontke
13 mei 2009, 17:22
Dat bericht komt echt uit het niets! Zonde voor de DEG, Storr heeft zijn waarde inmiddels dubbel en dwars bewezen.

Nu hebben we geen keeper .............
Reimer naar Wolfsburg en Storr carri?re beëindigd , maar goed dat is sport en hoort erbij .
Wat Storr betreft heeft die het in de Play-offs zeker niet goed gedaan , hij was wel aan 8 goals schuld .
Ik vind het niet eens zo jammer dat die weg is .
Betekent wel dat Nethery veel en moeilijk werk voor de boeg heeft .
Maar ik wens Storr wel het beste ..................

En anders spelen we met zes veldspelers en geen goaly :Bonk3:.

Toedels...................................

Abe Brouwer
13 mei 2009, 18:22
Beitigheim Steelers zullen geen aanvraag doen om in de DEL te spelen. Daardoor zal de DEL waarschijnlijk uit 15 teams bestaan.

Jack Mulders
13 mei 2009, 20:03
Aan een kant jammer maar voor het schema van het programma misschien een bevrijding.
Laten we hopen dat er snel duidelijkheid komt hierover.

Raymond Tellers
16 mei 2009, 07:52
Nu hebben we geen keeper .............
Reimer naar Wolfsburg en Storr carri?re beëindigd , maar goed dat is sport en hoort erbij .
Wat Storr betreft heeft die het in de Play-offs zeker niet goed gedaan , hij was wel aan 8 goals schuld .
Ik vind het niet eens zo jammer dat die weg is .
Betekent wel dat Nethery veel en moeilijk werk voor de boeg heeft .
Maar ik wens Storr wel het beste ..................

En anders spelen we met zes veldspelers en geen goaly :Bonk3:.

Toedels...................................

Ai, Reimer is eigenlijk ook een goeie. Is die weggegaan door Storr? Omdat Storr eerste goalie was?

Raymond Tellers
16 mei 2009, 07:53
Beitigheim Steelers zullen geen aanvraag doen om in de DEL te spelen. Daardoor zal de DEL waarschijnlijk uit 15 teams bestaan.

Ik had het gelezen. Erg jammer!!! Ik mag Bietigheim graag. Ben er een paar keer geweest en heb er ook twee shirtjes van. Ben graag in Baden-Württemberg :)

Raymond Tellers
16 mei 2009, 07:56
Toch nog redelijk nieuws uit Duisburg, men zakt niet naar de Oberliga weg maar de 2deBundesliga.
Slechts 2 spelers van de huidige selectie mogen blijven.

Morgen wordt trainer Jiranek voorgesteld in het Krefeldse, deze krijgt een jaarcontract met een optie voor nog een jaar.

Ik moet toch af en toe wat meer lezen :) Duisburg 2. liga? Dat is heel erg mooi ... grijns grijns, Heimspiel in Duisburg ... voor de elegante zwaantjes!

Abe Brouwer
16 mei 2009, 08:40
Kölner Haie hebben een Zwitserse goalie: Lars Weibel komt over van EV Zug.
Overigens spelen de Haie op 9 augustus een oefenwedstrijd tegen Hamburg in de Kölnarena.

Roland Kiontke
16 mei 2009, 14:50
Ai, Reimer is eigenlijk ook een goeie. Is die weggegaan door Storr? Omdat Storr eerste goalie was?

Reimer is gegaan omdat Storr eerste keeper was en omdat hij de kans krijgt om bij Wolfsburg eerste keeper te worden .
Reimer heeft wel gemeld in een interview dat hij Düsseldorf niet had verlaten als hij geweten had dat Storr zijn carri?re zou beëindigen.
Maar van nu terug komen naar Ddorf is geen optie omdat hij nu een kontrakt bij die Wolfe heeft.
Overigens gaat Reimer ook dit jaar weer naar LA om daar op de keepersschool van eigenaar Storr te trainen .
Dit doen ze beide nu al een paar jaar .
Reimer is een goede keeper maar ik zou hem nog niet als nummer 1 willen hebben voor een heel seizoen .

Toedels.............................

Raymond Tellers
16 mei 2009, 15:41
Reimer is gegaan omdat Storr eerste keeper was en omdat hij de kans krijgt om bij Wolfsburg eerste keeper te worden .
Reimer heeft wel gemeld in een interview dat hij Düsseldorf niet had verlaten als hij geweten had dat Storr zijn carri?re zou beëindigen.
Maar van nu terug komen naar Ddorf is geen optie omdat hij nu een kontrakt bij die Wolfe heeft.
Overigens gaat Reimer ook dit jaar weer naar LA om daar op de keepersschool van eigenaar Storr te trainen .
Reimer is een goede keeper maar ik zou hem nog niet als nummer 1 willen hebben voor een heel seizoen .

Lekkere actie van Storr. Dat had hij toch ook wel eerder kunnen bedenken. Ach ja, onze favouriete goalie was het sowieso al niet :)

Jeroen Pilon
16 mei 2009, 16:20
Onderstaand lijstje circuleerde op de Haie-fora toen er nog geen goalie gevonden was. Het zijn Europese goalies die nog zonder club schijnen te zitten. Kies wat moois uit!

Mika Noronen (FIN) - Linköpping
Karol Krizán (SWK) - MoDo/Ambri
Tero Leinonen (FIN) - HC Liberec/Ilves Tampere
Jan Lasak (TCH) - HC Pardubice
Tomas Pöpperle (TCH) - HC Sparta Prag

Wendy Tellers
18 mei 2009, 11:13

Begrijpelijk dat ie weg is gegaan. Ik zou ook liever bij een minder team 1e goalie zijn dan telkens op de bank zitten.

Overigens zou ik hem wel het vertrouwen geven als 1e goalie. Hij is echt goed.

Wendy Tellers
18 mei 2009, 11:20
Lekkere actie van Storr. Dat had hij toch ook wel eerder kunnen bedenken. Ach ja, onze favouriete goalie was het sowieso al niet :)
Ik ben blij als ik hem nooit meer hoef te zien. :)

Wendy Tellers
18 mei 2009, 13:38
Ik had het gelezen. Erg jammer!!! Ik mag Bietigheim graag. Ben er een paar keer geweest en heb er ook twee shirtjes van. Ben graag in Baden-Württemberg :)
Inderdaad jammer.
Ik zie ze ook graag spelen.
Maar ik denk dat ze dan ook de ijshal hadden moeten aanpassen.

Wendy Tellers
18 mei 2009, 13:40
Ik moet toch af en toe wat meer lezen :) Duisburg 2. liga? Dat is heel erg mooi ... grijns grijns, Heimspiel in Duisburg ... voor de elegante zwaantjes!
Ja, ik ben er heel blij mee.
Ik hoorde het gisteren pas van jou.
Kunnen we tenminste ook weer 2e liga dicht in de buurt zien.

Het zou jammer zijn geweest als ze door die paar jaartjes DEL zo ver hadden moeten afzakken.

Abe Brouwer
18 mei 2009, 16:16
De Nürnberg Ice Tigers zullen komend seizoen de Thomas Sabo Ice Tigers heten. Ook komt er een nieuw logo en keert men terug naar de oorspronkelijke clubskleuren rood en blauw.

Martin Kinderen
19 mei 2009, 11:13
Ja, ik ben er heel blij mee.
Ik hoorde het gisteren pas van jou.
Kunnen we tenminste ook weer 2e liga dicht in de buurt zien.

Het zou jammer zijn geweest als ze door die paar jaartjes DEL zo ver hadden moeten afzakken.

Betekend het ook dat de DEL uit minder teams gaat bestaan volgend jaar als Duisburg in de 2.liga gaat spelen en Bietingheim niet toetreedt tot de DEL?

Abe Brouwer
19 mei 2009, 14:54
Betekend het ook dat de DEL uit minder teams gaat bestaan volgend jaar als Duisburg in de 2.liga gaat spelen en Bietingheim niet toetreedt tot de DEL?

Zoals het er naar uit ziet bestaat de DEL het komend seizoen uit 15 teams, 1 minder dus.

Ger Tellers
19 mei 2009, 17:19
Nu kun je echt zien wat voor een rare vogel die Storr is.
Hij maakt niet alleen de fans ergelijk maar ook schijnbaar zijn medespelers .
Blij dat dit figuur weg is.
Nu zal de rekening van het water bij de dussies wel minder zijn::gowild::

Wendy Tellers
22 mei 2009, 07:05
Abe heeft al het zelfde antwoord gegeven als wat ik wilde geven.
Zoals het er nu naar uitziet wordt het 1 team minder.
Nog 1 team weg en we zitten weer op de oude situatie. :)

Abe Brouwer
22 mei 2009, 07:51
Abe heeft al het zelfde antwoord gegeven als wat ik wilde geven.
Zoals het er nu naar uitziet wordt het 1 team minder.
Nog 1 team weg en we zitten weer op de oude situatie. :)

Kassel is nog steeds onzeker, dus wie weet 14 teams.

Jack Mulders
29 mei 2009, 11:22
Niet alleen Kassel is onzeker, ook in Hannover zijn ernstige geldgebreken, de eigenaar van de Scorpions heeft gevraagd aan de spelers om 25% salaris in te leveren en dus nieuwe contracten te tekenen. Na Nurnberg, Kassel en Duisburg is het dus de 4de club die flink moet gaan inleveren.

Laten we het hopen dat er 15 clubs aan de start kunnen verschijnen van de DEL.

Jeroen Pilon
29 mei 2009, 12:36
In Keulen zijn de geldproblemen inmiddels voorbij. Er is een akkoord met een bank gesloten over de bestaande schuld van 1 miljoen euro. Hierdoor zijn 5 investeerders bereid gevonden ieder 200.000 euro voor het nieuwe seizoen beschikbaar te stellen. Een van deze investeerders is Pape van Duisburg.

Abe Brouwer
1 juni 2009, 19:28
Niet alleen Kassel is onzeker, ook in Hannover zijn ernstige geldgebreken, de eigenaar van de Scorpions heeft gevraagd aan de spelers om 25% salaris in te leveren en dus nieuwe contracten te tekenen. Na Nurnberg, Kassel en Duisburg is het dus de 4de club die flink moet gaan inleveren.

Laten we het hopen dat er 15 clubs aan de start kunnen verschijnen van de DEL.

Die 15 clubs lijken het te worden. In Hannover zijn de spelers akkoord gegaan met salaris inleveren. Ook in Kassel zijn de problemen opgelost.

Paul van Heertum
1 juni 2009, 19:40
Zouden ze bij Feyenoord ook moeten doen

Jack Mulders
1 juni 2009, 19:44
Die 15 clubs lijken het te worden. In Hannover zijn de spelers akkoord gegaan met salaris inleveren. Ook in Kassel zijn de problemen opgelost.

Gelukkig ,al denk ik niet dat we van Nurnberg en Hannover hetzelfde nivo kunnen verwachten als de laatste seizoenen in de DEL

Wendy Tellers
2 juni 2009, 10:32
Kassel is nog steeds onzeker, dus wie weet 14 teams.
Dat had ik dus nog niet gelezen.
Van de ene kant wel jammer. Ze zijn dan wel een paar keren door het oog van de naald gekropen doordat andere teams financiele problemen hadden, maar het was een team wat ik wel redelijk graag zag.
Ben eens benieuwd.

Wendy Tellers
2 juni 2009, 10:34
In Keulen zijn de geldproblemen inmiddels voorbij. Er is een akkoord met een bank gesloten over de bestaande schuld van 1 miljoen euro. Hierdoor zijn 5 investeerders bereid gevonden ieder 200.000 euro voor het nieuwe seizoen beschikbaar te stellen. Een van deze investeerders is Pape van Duisburg.
Of je met Pape zo blij moet zijn????
Zo lang als hij bij financiele ondersteuning blijft zal het wel in orde zijn, maar of hij het daarbij zal houden?????
In Duisburg bemoeide hij zich dus echt met alles en had veel inbreng. Niet alleen financieel dus. Maar helaas niet de goede kennis om de zaken goed te regelen.
Gelukkig voor jullie is Koln een grotere club.

Abe Brouwer
2 juni 2009, 19:29
De 15 clubs gaan vrijwel zeker een dubbele competitie spelen wat 60 speeldagen en 56 wedstrijden per club inhoudt. Verder zal de olympische pauze korter worden.

Jack Mulders
8 juni 2009, 21:59
Krefeld heeft vandaag de 23 jarige verdediger Sebastina Schwarz aan de selectie toegevoegd, deze komt van Landshut af en krijgt een contract tot eind Oktober!!

Denk dat dit een oplossing is om daarna een verdediger te halen die wat meer kan en dus ook duurder is. Vreemde aankoop omdat men het had over een verdediger die tegen het Duitse team aanzat en dat is Schwarz duidelijk niet.

Ook in Krefeld is het beknippelen op de spelersalarisssen begonnen, tot nu toe zijn alleen maar nog spelers gehaald waar ik nog meer vraagtekens bij heb voor het seizoen dan het laatste seizoen.

Paul van Heertum
9 juni 2009, 02:20
Ze gaan denk ik een afvaller van de NHL halen voor 5 maanden, dat zal wel veel schelen

Wendy Tellers
9 juni 2009, 11:24
Denk dat dit een oplossing is om daarna een verdediger te halen die wat meer kan en dus ook duurder is. Vreemde aankoop omdat men het had over een verdediger die tegen het Duitse team aanzat en dat is Schwarz duidelijk niet.
Krefeld heeft toch een samenwerkingsverband met Landshut. Dus dit zal wel gewoon een tijdelijke overeenkomst zijn.

Wendy Tellers
9 juni 2009, 11:25
Mag er ondertussen aub een nieuwe topic geopend worden voor de DEL?
Seizoen 2008-2009 is afgelopen. :)

Joep Meijsen
9 juni 2009, 11:34
Als iemand een mooie, nieuwe opent. Dan sluit ik deze :-)

Abe Brouwer
10 juni 2009, 16:26
Als iemand een mooie, nieuwe opent. Dan sluit ik deze :-)

Ik heb hem al geopend.