View Full Version : Centraal Honkbal Topic
Mike Norman
10 oktober 2009, 12:58
Zware dagen in The Nation...
Remco Bambacht
10 oktober 2009, 22:23
Zware dagen in The Nation...
Heel zwaar. Toch maar proberen om Ortiz te traden in de winter. Er is altijd wel een ploeg die hem wil hebben.
Wat vind jij verder? Er zal wat verjonging plaats moeten vinden maar verder is weinig mis met de selectie lijkt me. Ik ben heel benieuwd wat Bay gaat doen. Ik vind het geen superspeler...net zoals Holliday trouwens, beide worden wellicht de meest populaire free-agents.
Mike Norman
11 oktober 2009, 19:17
Ik denk dat er wat prospects bij moeten komen. Behalve pitching zit er vrij weinig in de minors.
Bay zie ik graag terugkomen, maar ben ook bang dat hij zwaar overpaid wordt. En hoop dat Theo niet weer de fout maakt om Gonzalez te laten gaan.
Overigens zie ik weinig interessant op de free agent markt...
Mike Norman
11 oktober 2009, 20:52
Wat een drama dit. Ik wilde in mn vorige bericht al zeggen dat ze Papelbon moeten traden. Meest overrated positie (closer) en hij is miss wel de minste uit de bull pen.
Bottom off 9th nu.. Vrees t ergste...
Remco Bambacht
11 oktober 2009, 21:36
Dit is wel een heel teleurstellend einde van het seizoen. Nu maar hopen dat de Yankees geen kampioen worden....
Abe Brouwer
12 oktober 2009, 04:02
Los Angeles Angels, New York Yankees en Los Angeles Dodgers winnen hun series met 3-0.
Mike Norman
14 oktober 2009, 11:44
Heerlijk de eerste off season geruchten. Papelbon for Justin Smoak wordt al genoemd. Denk alleen niet dat de Rangers daar ja op gaan zeggen.
Maar eerst de LCS. Onaantrekkelijke teams om naar te kijken, maar we moeten het er maar mee doen.. Toch wel benieuwd of de Yanks hun nivo vast kunnen houden...
Abe Brouwer
25 oktober 2009, 07:43
Even een playoff update.
Titelverdediger Philadelphia Phillies heeft al de worldseries bereikt ten koste van Los Angels Dodgers. Het wachten is nog op de tegenstander aangezien New York Yankees en Los Angeles Angels nog bezig zijn. De Yankees leiden met 3-2 en vandaag of eventueel morgen valt dan de beslissing. Wedstrijd 6 werd gisteren helaas afgelast wegens regen.
Inmiddels zijn wel de data bekend voor de worldseries. Er wordt gespeeld op 28, 29, 31 oktober, 1, 2, 4 en 5 november. De middelste 3 wedstrijden zijn in Philadelphia. De laatste 3 wedstrijden indien nodig.
Abe Brouwer
26 oktober 2009, 04:13
Zojuist hebben de New York Yankees zich ook voor de world series geplaatst na een 5-2 zege tegen de Los Angeles Angels in wedstrijd #6.
Remco Bambacht
29 oktober 2009, 07:48
YESSSSSSSSSSS! Phillies win game 1!
6-1 winst voor Philadelphia in het hol van de leeuw. Cliff Lee heeft geweldig gegooid en was de meerdere van CC Aardappelzak. Twee homeruns van Chase Utley en de eerste klus is geklaard. One down, three to go!
Jan van de Rijzen
29 oktober 2009, 11:09
Als fan van de N.Y.Mets heb ik een dramatisch seizoen achter de rug. En om nog wat extra zout in de wond te strooien gaat de WS nog tussen de Yankees en Phillies ook! Maar mijn rabide haat jegens de Yankees wint het van die jegens de Phillies. Philadelphia bezit alle kwaliteiten die ik graag in de Mets zou willen zien: karakter & strijdlust. Go Phillies!
Mike Norman
29 oktober 2009, 11:12
Als fan van de N.Y.Mets heb ik een dramatisch seizoen achter de rug.
Told you so!
Jan van de Rijzen
29 oktober 2009, 11:43
Told you so!
Volgens mij heb je maanden op de loer gelegen om me dit in te kunnen peperen. En terecht - ere wie ere toekomt. Alleen ligt het slechte seizoen van de Mets natuurlijk voor een groot gedeelte aan blessures. En die kon niemand tijdens ST voorzien. Maar ook topfit waren de Mets achter de Phillies in de NL East geëindigd - maar een WC had er misschien wel ingezeten. Ik heb er trouwens weinig vertrouwen in dat de Mets binnenkort in de WS zullen staan - in ieder geval niet met Omar aan het roer. De Mets hebben een ouwe baseball-rot als Pat Gillick nodig om de hele organisatie eens goed op poten te zetten.
Lou-Ann Bartels
29 oktober 2009, 11:51
Er ontgaat mij duidelijk iets hier. Waar komt die diepe, vreselijke haat voor de NY Yankees vandaan? Kan niets met de geschiedenis daar te maken hebben, want die hebben jullie zelf niet beleefd. Ik heb er iig geen last van en vind het een team met veel goede spelers. En Sabathia had een mindere dag, kan gebeuren. Mijn vraag blijft: vanwaar die haatgevoelens??
Remco Bambacht
29 oktober 2009, 12:20
Er ontgaat mij duidelijk iets hier. Waar komt die diepe, vreselijke haat voor de NY Yankees vandaan? Kan niets met de geschiedenis daar te maken hebben, want die hebben jullie zelf niet beleefd. Ik heb er iig geen last van en vind het een team met veel goede spelers. En Sabathia had een mindere dag, kan gebeuren. Mijn vraag blijft: vanwaar die haatgevoelens??
Eigenlijk is die haat bij mij niet gegrond op het verleden maar meer sinds het tijdperk Steinbrenner. Ik vergelijk Yankees altijd met Ajax. Grote mond, arrogantie, veel geld (dat geldt dan niet meer voor Ajax).
Nog een paar redenen ter verduidelijking:
- Het afbreken van hun Yankee stadium was het perfecte voorbeeld van hoe fout ze zijn. Ze waren al veruit de rijkste club en dan breken ze al die historie af om toch net wat meer te verdienen. Boston heeft een krakkemikkig oud stadion dat eigenlijk niet meer geschikt is maar de club vindt de historie belangrijker dan (nog) meer geld.
- De luidruchtige en vreselijke irritante fans.
- De prijs van de stoelen in het nieuwe stadion.
- Jorge Posada.
- Alex Rodriguez.
Nogmaals in het verleden waren de Yankees niet zo erg. Ik ben groot bewonderaar van de prestaties van Ruth, DiMaggio, Gehrig etc. Mijn boekenkast is gevuld met vele boeken over deze oude Yankees.
Lou-Ann Bartels
29 oktober 2009, 12:40
Hm, redelijke argumenten maar niet overtuigend. Irritante fans heb je overal; de prijs van de stoelen heeft volgens mij niets te maken met de spelersgroep; dat je geen fan bent van A-Rod is je goed recht al dacht ik dat je Jeter meer op je lijstje had staan. Maar goed, ieder zijn meug. Ik ben iig geval blij dat ik met een open vizier en zonder vooroordelen kan kijken naar MLB baseball, want het is een hele leuke sport. Eén van de vele overigens...
Remco Bambacht
29 oktober 2009, 12:44
Hm, redelijke argumenten maar niet overtuigend. Irritante fans heb je overal; de prijs van de stoelen hebben volgens mij niets te maken met de spelersgroep; dat je geen fan bent van A-Rod is je goed recht al dacht ik dat je Jeter meer op je lijstje had staan. Maar goed, ieder zijn meug. Ik ben iig geval blij dat ik met een open vizier en zonder vooroordelen kan kijken naar MLB baseball, want het is een hele leuke sport. Eén van de vele overigens...
Jeter was ik nog vergeten ;) Bedankt!
Ik ben het helemaal met je eens dat het een hele leuke sport is. Verder is mijn vizier wel open hoor!
Mike Norman
29 oktober 2009, 12:45
Ik heb er trouwens weinig vertrouwen in dat de Mets binnenkort in de WS zullen staan - in ieder geval niet met Omar aan het roer.
Dat ben ik dan weer wel met je eens. Deze man is een meester in overrated players een abnormaal contract aan te bieden...
Mike Norman
29 oktober 2009, 12:50
Is het niet gewoon zoals Schilling ooit zei: I guess I hate the Yankees now... Het hoort er een beetje bij, love m or hate m.
Maar ik vind het ook verschrikkelijk honkbal om naar te kijken, al jaren...
Lou-Ann Bartels
29 oktober 2009, 13:00
Is het niet gewoon zoals Schilling ooit zei: I guess I hate the Yankees now... Het hoort er een beetje bij, love m or hate m.
Maar ik vind het ook verschrikkelijk honkbal om naar te kijken, al jaren...
Leg dan maar uit waarom. Ik ben redelijk nieuw in de honkbalwereld, dus vertel...
Remco Bambacht
29 oktober 2009, 13:30
Yep en hoge bomen vangen veel wind. Dat is in elke sport zo.
Ik heb deze foto afgelopen mei in Boston gekocht voor 10 dollar, wordt er elke keer weer vrolijk van als ik er naar kijk:
http://paxarcana.files.wordpress.com/2009/07/arod_varitek.jpg
Jan van de Rijzen
29 oktober 2009, 13:53
Argumenten genoeg: $ 250 miljoen payroll, A-Rod, George Steinbrenner, New Yankee Stadium, YES Network, 'The Captain' Derek Jeter, Michael Kay, Jason Giambi, Yankees fans, Hank Steinbrenner, Yankee pride, Rivera's spitball, "See-ya!" etc.
Jan van de Rijzen
29 oktober 2009, 13:57
http://i34.tinypic.com/w02u09.jpg
Gouwe Ouwe :-)
Gerrit Hof
29 oktober 2009, 16:12
Hm, redelijke argumenten maar niet overtuigend. Irritante fans heb je overal; de prijs van de stoelen heeft volgens mij niets te maken met de spelersgroep; dat je geen fan bent van A-Rod is je goed recht al dacht ik dat je Jeter meer op je lijstje had staan. Maar goed, ieder zijn meug. Ik ben iig geval blij dat ik met een open vizier en zonder vooroordelen kan kijken naar MLB baseball, want het is een hele leuke sport. Eén van de vele overigens...
Je hebt helemaal gelijk Lou Ann!
Al dat geleuter,en afgeven op bepaalde teams(Yankees in dit geval ),slaat allemaal nergens op vanuit ons koude kikkerlandje.
Geniet gewoon van de mooie honkbalsport,en natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur,maar dusdanig afgeven op bepaalde spelers/teams is volstrekte nonsens en nergens op gebaseerd,maar dat weten de betrokkenen zelf ook wel.
Jan van de Rijzen
29 oktober 2009, 16:20
Je hebt helemaal gelijk Lou Ann!
Al dat geleuter,en afgeven op bepaalde teams(Yankees in dit geval ),slaat allemaal nergens op vanuit ons koude kikkerlandje.
Geniet gewoon van de mooie honkbalsport,en natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur,maar dusdanig afgeven op bepaalde spelers/teams is volstrekte nonsens en nergens op gebaseerd,maar dat weten de betrokkenen zelf ook wel.
Zeker nooit op een forum van de Yankees, Phillies, Red Sox of Mets geweest.
Gerrit Hof
29 oktober 2009, 16:37
Zeker nooit op een forum van de Yankees, Phillies, Red Sox of Mets geweest.
Jawel hoor,en dat ze zich over de oceaan druk maken over hun nationale sport,ach dat kan ik nog wel begrijpen.
Maar als je hier vanuit ons kikkerlandje daar ook aan meedoet is vlgs mij nep en nergens op gebaseerd nogmaals.
Maar ik denk dat ik daar als Fries gewoon te nuchter voor ben,snap ook nooit die voetbalfans met hun soms infantiele gedrag en uitspraken ,met "clubs die in hun hart zitten" ed wat een onzin allemaal.
Maar nogmaals het zal mijn Friese nuchterheid wel zijn.
Ik kan iig lekker genieten van de Yankees, Mets Phillies or whatever.
Hetzelfde geldt voor de NHL overigens,ik ben bijv Rangers fan,maar sinds ik bij de Islanders ben geweest gaat mijn sympathie ook naar hun uit,in New York niet uit te leggen.....
Ik geniet van alle ijshockey,zonder die opgeklopte sentimenten gelukkig,scheelt een hoop negatieve energie/stress iig:goodman:
Jordy Rutten
29 oktober 2009, 18:09
Hoe kan het dat ik lege stoelen vooraan zag bij NY-Philadelphia?
Je mag toch verwachten dat de World Series uitverkocht zijn.
Abe Brouwer
29 oktober 2009, 18:25
Hoe kan het dat ik lege stoelen vooraan zag bij NY-Philadelphia?
Je mag toch verwachten dat de World Series uitverkocht zijn.
De toegangsprijzen al gezien? Voor de stoelen beneden betaal je tegen de 500 dollar.
Mike Norman
29 oktober 2009, 19:16
Oh wat zou het heerlijk zijn als Petey, Yankee Stadium stil krijgt vanavond...
Abe Brouwer
30 oktober 2009, 05:42
Yankees winnen met 3-1 en trekken de stand gelijk op 1-1.
Mike Norman
30 oktober 2009, 21:14
Pedro was toch wel fantastisch... Briljant ook weer hoelang hij erover deed om van het veld te gaan. Het blijft een held...
Aardige pregame optreden trouwens!
Remco Bambacht
31 oktober 2009, 08:19
Good old Pedro. Hij is een hele andere pitcher geworden maar nog steeds een held.
Maar ja als Nederlanders kunnen we volgens iemand hier geen mening over hebben omdat we nep zijn...
Lou-Ann Bartels
31 oktober 2009, 12:07
Hele flauwe opmerking Remco, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Gerrit zei dat voorkeur hebben wel okay is, maar dat intense haat voor bepaalde overzeese teams wat overtrokken is en dat ben ik met hem eens, daar zit een groot verschil tussen. Ik heb ook voorkeurteams in de NHL, maar er is niet één club die ik haat, zou niet weten waarom, en waar je je nou zo druk over maakt.:goodman:
Abe Brouwer
31 oktober 2009, 12:36
Zelfs in een aflevering van CSI New York was er eens een moord die iets met Yankees/Red Sox te maken had.
Abe Brouwer
2 november 2009, 21:07
Vannacht kunnen de Yankees de World Series winnen. Na 4 wedstrijden leiden ze met 3-1 tegen de Phillies. Wedstrijd 5 is in Philadelphia, de eventuele laatste 2 wedstrijden zijn in New York.
Abe Brouwer
3 november 2009, 04:06
Phillies leiden met 8-5 in de 8e inning
Abe Brouwer
5 november 2009, 04:10
Yankees lijken de world series te winnen. Na 7 innings een 7-3 voorsprong tegen de Phillies. Daarmee zou het 4-2 worden in de world series.
Lou-Ann Bartels
5 november 2009, 10:56
bron: ESPNA
Hideki Matsui (http://sports.espn.go.com/mlb/players/profile?playerId=5372) tied a World Series record with six RBIs, Andy Pettitte (http://sports.espn.go.com/mlb/players/profile?playerId=3171) won on short rest and New York beat the Philadelphia Phillies (http://sports.espn.go.com/mlb/clubhouse?team=phi) 7-3 in Game 6 on Wednesday night, finally seizing that elusive title.
Remco Bambacht
5 november 2009, 11:11
Helaas pindakaas. Nu gaan we maar kijken wie Roy Halladay gaat binnenslepen deze winter...
Mike Norman
6 november 2009, 08:28
Money can buy you rings! Maar de Yankees hebben fantastisch ingekocht, ere wie ere toekomt. Alleen zal Burnett volgend jaar vast weer klappen.
Nu begint de leukste periode weer, off season :-) Boston moet haast wel een grote klapper maken, anders gaat het onrustig worden...
Remco Bambacht
12 november 2009, 11:01
Ik had het verhaal vorige week even gemist maar respect voor de manager van de Yankees Joe Girardi:
Yankees' Joe Girardi Helps at Scene of Accident on Way Home from World Series
http://cdn.bleacherreport.com/images_root/images/photos/000/748/477/92778989.jpg.785.0_feature.jpg?1257443280
At 2:25 a.m., Joe Girardi was just hours removed from winning his first World Series Championship as manager ofthe New York Yankees.
Girardi was driving home on the Cross County Parkway in Westchester early this morning when he came across a woman who had crashed her car into a wall.
When Girardi came upon the accident, he exited his car to see if the driver needed any help.
Keep in mind that traffic is moving around 80-MPH at this point of the highway.
Yet he still got out, just like any regular non-World Series-winning citizen might do and inquired if the driver needed help.
"He was jumping up and down, trying to flag me down," an officer said. "You don't expect him standing by a car accident trying to help." The driver was 27-year old Marie Henry, and she didn?t even recognize who Girardi was until a police officer told her his identity because the Yankees? manager was simply dressed in a t-shirt and jeans.
So Girardi didn?t exactly save anyone?s life, as the woman didn?t even take a trip to the hospital, but nonetheless I am extremely taken aback by Girardi?s actions.
That?s because there was a drunk driving checkpoint very nearby that Girardi had just passed through, and he would have known that police would have been on the scene at the accident within moments.
Is this a special event or headline news?
Nope.
But isn?t it refreshing to hear about someone in sports doing the right thing for once?
We are constantly bombarded by things like Tom Cable being an out of control rage-a-holic, or Brandon Spikes attempting to rip out the eyes of a Georgia running back, but this story stands up as a sports figure doing the right thing.
We can even look at the case of another former Yankees? catcher, Jim Leyritz, who killed someone while drunk driving accident in 2007. It might be completely coincidental, but yesterday Leyritz was quoted in an article as denying any wrongdoing in the fatal two-car DUI accident in which he was involved. Leyritz scorned the deceased driver for not wearing her seatbelt, and said that he didn?t violate any traffic laws during the accident.
No accountability, no shame.
It shows us that the bottom line is Girardi didn?t have to stop.
He could have let the cops eventually show up and tend to the situation.
He could have kept driving and acted like he was above the situation.
But he did stop.
The man has spent the past month being grilled and skewered by the media about his pitching rotation (which worked out brilliantly by the way) and last night he reached the pinnacle of the baseball world.
I?m sure there was nothing more he wanted to do than get home and see his family, and even with that in mind he took the extra time to go out of his way and see if this stranger was in need of help.
You can talk about the Yankees ?buying? World Championships all you like, or second-guess his decisions as a manager all you would like, but Girardi just demonstrated to us that we don?t always know the person behind the logo like we might think we do.
Abe Brouwer
26 november 2009, 14:09
Nu gaan we maar kijken wie Roy Halladay gaat binnenslepen deze winter...
Red Sox of Yankees volgens ESPN News.
Michael van Opstal
26 november 2009, 18:43
Even een vraagje voor de "kenners", zat afgelopen week de hoogtepunten van afgelopen seizoen te kijken. Maar waarom spelen de Yankees als enige (van wat ik heb gezien) zonder naam achter op het shirt?
Remco Bambacht
26 november 2009, 20:49
Red Sox of Yankees volgens ESPN News.
Van mij hoeft het niet. Althans niet tegen de prijs die Toronto vraagt. Halladay ruilen tegen Clay Buchholz en Casey Kelly. Doe maar niet.
Alex Gonzalez, de verrassend sterke korte stop, verkast van Boston naar Toronto.
Remco Bambacht
26 november 2009, 20:51
Even een vraagje voor de "kenners", zat afgelopen week de hoogtepunten van afgelopen seizoen te kijken. Maar waarom spelen de Yankees als enige (van wat ik heb gezien) zonder naam achter op het shirt?
Ik ben geen kenner maar volgens mij ziet de club dit als een traditie en dat de ploeg belangrijker is dan het individu. Een stelling die verder bepaald niet past bij de club, ze hebben immers hun legendarische stadion laten afbreken voor een groter parkeerterrein :)
Mike Norman
27 november 2009, 07:53
Boston heeft thuis ook geen naam op de rug, zou je moeten weten Remco ;)
Halladay prijs is veel te veel!!! Yankees kunnen hem zo binnenhalen denk ik. Joba is not as good as advertised.
Boston moet Lackey tekenen, dan Miguel Cabrera weghalen. Tigers zijn meestal wel te porren voor een slechte deal van hun kant en zij moeten echt hun prospects aanvullen.
Andruw & Vizquel naar White Sox, dat zijn een hoop Gold Gloves op de bank!
Mike Norman
8 december 2009, 19:51
@ mezelf..
Tigers vullen inderdaad hun prospects aan: The Tigers receive four players: starter Max Scherzer (http://www.baseball-reference.com/players/s/scherma01.shtml), relievers Daniel Schlereth (http://www.baseball-reference.com/players/s/schleda01.shtml) and Phil Coke (http://www.baseball-reference.com/players/c/cokeph01.shtml), and center fielder Austin Jackson (http://www.baseball-reference.com/minors/player.cgi?id=jackso001aus).
Werelddeal.
Yankees doen ook goede zaken met Curtis Granderson. Ben geen fan van hem, maakt hij lijkt wel een goede fit voor hun wiffle ball park...
Rene Kropholler
6 januari 2010, 22:10
werper Randy Johnson heeft na 22 jaar een punt gezet achter zijn loopbaan in de Major League Baseball.De 46-jarige Johnson speelde voor zes clubs en werd vijf keer gekozen tot beste werper van de MLB. Hij won in 2001 met Arizona de World Series en was in dat jaar ook de MVP.
Johnson gooide twee no-hitters, waaronder een perfect game. Op de lijst met meeste strikeouts allertijden staat hij tweede met 4.875 keer drie slag (achter Nolan Ryan met 5.714).
Zijn mooiste moment kende Johnson in 2001 toen hij in de beslissende partij van de World Series de bullpen voor de heuvel verruilde en Arizona de titel schonk ten koste van de New York Yankees.
Abe Brouwer
1 april 2010, 22:00
Tijdens een oefenwedstrijd tussen Minnesota Twins en New York Yankees heeft Twins-speler Denard Span een bal de tribune ingeslagen. Die bal trof toevallig zijn moeder die op de tribune zat..................
Mike Norman
6 april 2010, 19:00
YouTube- 5 Year Old at Fenway Park_lol.mpg
Remco Bambacht
6 april 2010, 19:23
Geniaal die jonge uitvoering van Herb :)
Het was een hele mooie Opening Night.
Ik vond de live uitvoering van Good Old Neil Diamond ook erg gaaf:
YouTube- Red Sox and Yankees Opening Night 2010 Neil Diamond
Deze foto vind ik ook geweldig. Pedro die de eerste pitch gooide en nog even langs Johnny Pesky gaat. Twee grote helden:
http://img683.imageshack.us/img683/5718/5412704315853744.jpg
Lou-Ann Bartels
7 april 2010, 10:37
Dat Neil Diamond zelf kwam optreden was idd erg gaaf (ik heb bijna al zijn albums...). Wat ik me wel afvraag: waar komt die traditie vandaan om zijn Sweet Caroline te draaien in een stadion vol NY Yankee-haters, Diamond is geboren en getogen in de Bronx ! ::cry2::
Was trouwens een hele spannende wedstrijd, heb hem helemaal uit zitten kijken die nacht (geen verplichtingen de volgende dag, dat scheelt :) ).
Remco Bambacht
7 april 2010, 10:43
Wat ik me wel afvraag: waar komt die traditie vandaan om zijn Sweet Caroline te draaien in een stadion vol NY Yankee-haters, Diamond is geboren en getogen in de Bronx ! ::cry2::
Alleen Neil komt hiermee weg :)
Good Times Never Seemed So Good For Red Sox Fans
Neil Diamond and the Boston Red Sox are two American institutions with a very loyal following. And since the late ‘90s these two pop culture icons have been linked together through one of the more odd traditions at Fenway Park.
At every Red Sox home game, Diamond’s classic Sweet Caroline is played on the ballpark’s speakers before the bottom of the 8th inning. The sing-along song has become such a Fenway staple that it was even included in the 2005 movie Fever Pitch.
Most Sox fans, and moviegoers, are aware that Sweet Caroline is played as often at Fenway Park as The Star-Spangled Banner. But very few people know the reason why.
"I'm not sure how it started, but we're very pleased that it happened," Diamond's press agent, Sherrie Levy, said.
The song itself was born out of humble beginnings, written in less than an hour by Diamond in a Memphis hotel room the day before a recording session. It debuted as a single on June 28, 1969.
Sweet Caroline eventually reached #4 on the Billboard chart and over two million copies of the song were sold. But how did it become the 8th inning anthem at Fenway Park, where annual attendance easily tops two million folks?
Legend has it that former Red Sox public address announcer Ed Brickley requested the song to be played as a tribute to the appropriately named newborn daughter of Billy Fitzpatrick, who worked in the Fenway Park control room for 20 years.
In reality, the song got its start at Fenway Park thanks to Amy Tobey, who was the ballpark’s music director from 1998 to 2004. She was responsible for choosing the music to be played between innings and picked Sweet Caroline simply because she had heard it played at other sporting events.
At first, Tobey played the song at random games sometime between the seventh and ninth innings, and only if the Red Sox were ahead. Tobey considered the song a good luck charm and it soon became something the fans anticipated.
But it wasn’t until 2002, when John Henry’s group bought the Red Sox, that Sweet Caroline become an official Fenway tradition. That’s when the new ownership requested that Tobey play the song during the eighth inning of every game.
Today Megan Kaiser is the person who chooses the between innings songs at Fenway Park, with the 8th inning exception.
Kaiser did add a slightly new touch to the playback of Diamond’s tune, as she turns off the sound during the most popular parts of the song. Red Sox fans know the words by heart now so they don’t need much help with the lyrics, and the song has become an important part of the ballpark atmosphere.
“Singing Sweet Caroline. That's cool,” said Red Sox third basemen Mike Lowell when asked about the vibe at Fenway Park.
How the song became so popular in the first place is another story, and no less than the songwriter himself is mystified at the success of Sweet Caroline. “No way to explain it. That's one of the mysteries of songwriting,” says Diamond, who has written and recorded 38 Top 40 hits in his career.
As hard as it is to explain, Neil Diamond’s catchy song has found a place as part of Red Sox Nation lore, and by mixing Sweet Caroline with the Fenway faithful good times have never seemed so good.
Lou-Ann Bartels
7 april 2010, 11:06
Dank voor de uitleg. Ik heb trouwens twee concerten van hem meegemaakt, in het Concertgebouw en...jawel hoor...in de Jaap Eden hal :-) Hij is live helemáál fantastisch.
Abe Brouwer
4 juni 2010, 22:10
Amando Galarraga van de Detroit Tigers werd bestolen van een perfect game tegen de Cleveland Indians dankzij een foute beslissing van scheidsrechter Jim Joyce..............
Lou-Ann Bartels
23 juli 2010, 10:44
Alex Rodiguez heeft tegen Kansas City Royals zijn 599e homerun in zijn loopbaan geslagen.
Hij komt hiermee weer dichter bij een nieuwe mijlpaal: hij kan binnenkort de zevende speler in de Major League Baseball worden die de grens van 600 bereikt.
Als hem dat op korte termijn lukt kan Rodriguez, die dinsdag 35 jaar wordt, dit aantal als jongste speler ooit achter zijn naam schrijven.
A-Rod, zijn bijnaam, bracht zijn totaal aantal homeruns van dit seizoen op zestien.
© ANP
Lou-Ann Bartels
5 augustus 2010, 16:39
4 augustus 2010
NEW YORK - De Amerikaanse honkballer Alex Rodriguez heeft woensdag zijn zeshonderdste homerun geslagen.
Rodriguez sloeg nummer zeshonderd in de eerste inning van het duel met Toronto Blue Jays. Het was zijn zeventiende homerun van dit seizoen.
@nusport.nl
Abe Brouwer
23 oktober 2010, 08:53
Texas Rangers als eerste in de World Series. Ne een 6-1 zege op titelverdediger New York Yankees wonnen ze de serie met 4-2. Tegenstander is de winnaar van Philadelphia Phillies-San Francisco Giants. De Giants leiden met 3-2 maar de laatste 2 wedstrijden zijn in Philadelphia.
Abe Brouwer
24 oktober 2010, 10:01
En ook San Francisco Giants naar de World Seris, 3-2 zege op Philadelphia Phillies en dus winnen ze de serie met 4-2. A.s woensdag beginnen de World Series in San Francisco. Andere data van deze best-of-7 zijn 28 okt, 30 okt, 31 okt, 1 nov, 3 nov en 4 nov.
Rene Kropholler
31 oktober 2010, 10:37
http://www.cubavision.cubaweb.cu/tv_cubana.asx
Nederland-Cuba live
Abe Brouwer
2 november 2010, 19:40
San Francisco Giants winnen de World Series door Texas Rangers in de 5e wedstrijd met 3-1 te verslaan. Edgar Renteria van de Giants verkozen tot playoffs-MVP.
Jan van de Rijzen
5 januari 2011, 21:32
Eindelijk gerechtigheid, Bert Blyleven toegelaten tot de Baseball Hall of Fame:
http://sports.espn.go.com/mlb/hof11/news/story?id=5991808
Abe Brouwer
24 maart 2011, 19:43
Donderdag 31 maart openingsdag van het nieuwe seizoen. Die dag live op ESPN America:
19.00 New York Yankees-Detroit Tigers
22.00 Saint Louis Cardinals-San Diego Padres
02.00 Los Angeles Dodgers-San Francisco Giants
Abe Brouwer
29 september 2011, 16:07
Morgen beginnen de playoffs. Zonder titelverdediger San Francisco Giants maar ook zonder Boston Red Sox.
American leagie, start 30 september
New York Yankees-Detroit Tigers
Texas Rangers-Tampa Bay Rays
National League, start 1 oktober
Philadelphia Phillies-Saint Louis Cardinals
Milwaukee Brewers-Arizona Diamondbacks
Remco Bambacht
29 september 2011, 16:10
Morgen beginnen de playoffs. Zonder titelverdediger San Francisco Giants maar ook zonder Boston Red Sox.
Wrijf het er maar in :)
Ben eigenlijk wel blij dat het vannacht zo gelopen is. Boston had met deze pitching staff helemaal niets te zoeken in de play-offs. Nu maar juichen voor elke tegenstander van de Yankees.
Abe Brouwer
1 oktober 2011, 08:05
Tampa Bay Rays wint met 9-0 bij Texas Rangers. De wedstrijd tussen New York Yankees en Detroit Tigers is wegens regen gestaakt.
Willem Kraaijeveld
2 oktober 2011, 21:04
Boston had met deze pitching staff helemaal niets te zoeken in de play-offs.
Volgens mij hebben ze het, tot verbazing van de meeste mensen, vooral in de laatste weken van september laten liggen.
Nu maar juichen voor elke tegenstander van de Yankees. Doet het echt zoveel pijn?
Go Yanks Go!!!
Remco Bambacht
7 oktober 2011, 05:39
En dat was het seizoen voor de Evil Empire! Tigers bedankt!
Jan van de Rijzen
7 oktober 2011, 12:27
En dat was het seizoen voor de Evil Empire! Tigers bedankt!
Er bestaat een honkbalgod!
Ro Herregraven
7 oktober 2011, 13:21
Ondertussen heeft Nederland al de eerste vier wedstrijden op het WK in Panama gewonnen!
Jan van Son
16 oktober 2011, 09:53
Wereld kampioen !!!!!!!!!!
Abe Brouwer
16 oktober 2011, 10:05
En de Texas Rangers weer in de Worls Series.
Abe Brouwer
19 oktober 2011, 20:56
Vannacht wedstrijd #1 van de Worldseries tussen St.Louis Cardinals en Texas Rangers.
Michael van Opstal
21 oktober 2011, 13:23
Ondertussen weer 1-1
Abe Brouwer
22 oktober 2011, 10:18
En vannacht wedstrijd #3. Deze wedstrijd en ook de 2 daarop volgende wedstrijden zijn allemaal bij de Texas Rangers. Eventuele wedstrijden #6 en #7 zijn dan bij de Saint Louis Cardinals.
Abe Brouwer
29 oktober 2011, 21:26
Uiteindelijk winnen de Saint Louis Cardinals de 7e en allesbeslissende wedstrijd tegen de Texas Rangers.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.