View Full Version : Stats
Jan van Son
16 september 2008, 08:52
Stats van het Ijshockey forum; Is het misschien een idee om hier mee te stoppen
daar er leden bijzitten die alleen maar voor het aantal en de daar bijbehorende titel gaan? Vele malen een posting van b.v ja inderdaad. En anders mogen deze leden
mijn aantal gratis bij hun aantal optellen.Soms lijkt het wel een wedstrijd ipv een forum.Tel anders de postings die helemaal niets met ijshockey te maken hebben niet bij het aantal op.Ik zal waarschijnlijk wel tegen een paar zere schenen geschopt hebben.
Eric van der Putten
16 september 2008, 09:38
daar er leden bijzitten die alleen maar voor het aantal en de daar bijbehorende titel gaan? Vele malen een posting van b.v ja inderdaad. En anders mogen deze leden
mijn aantal gratis bij hun aantal optellen.Soms lijkt het wel een wedstrijd ipv een forum.Tel anders de postings die helemaal niets met ijshockey te maken hebben niet bij het aantal op.Ik zal waarschijnlijk wel tegen een paar zere schenen geschopt hebben.
Ja inderdaad!
Piet de Kort
16 september 2008, 09:59
Maakt mij niet uit, Jan! Zet de teller voor mij maar uit! Ik ken wel iemand die de 1000 postings NIET wilde halen! :goodman:::wavetowel::::cheerleader::
P.s. Geen onzin meer schrijven, we houden je in de gaten Jantje!!!
Ro Herregraven
16 september 2008, 10:16
Hallo Jan,
Ik weet niet hoelang je al op dit forum komt, maar in de tijd dat er nog geen tellers waren was het niveau en de inhoud van de postings exact hetzelfde, dus eerlijk gezegd denk ik niet dat het daar aan ligt ;-)
Roger W. de Groot
16 september 2008, 10:31
Hier wordt 'status' (niet echt natuurlijk) ontleend aan het aantal postings. En het aantal bedankjes dat je hebt. Maar dat zegt ook vrij weinig.
Ik zit op een soort van reactieforum, waar je alleen kunt reageren op nieuwsitems. Hier hebben de leden een niveau. Leden met het hoogste niveau en moderators kunnen leden punten geven voor zinvolle postings en aftrek voor onzin postings. Zij kunnen ook instellen dat ze alleen reacties willen lezen van leden met een bepaald niveau.
Voor meer info: http://www.voetbalzone.nl/faqs.asp?uid=1
Ik had dit systeem nog niet eerder gezien. Sinds dat ze hier mee werken is het niveau behoorlijk gestegen. Het nadeel van dit systeem dat het weinig ruimte openlaat voor een dolletje hier en daar. Geen klepshot.
Jan van Son
16 september 2008, 10:34
Hallo Jan,
Ik weet niet hoelang je al op dit forum komt, maar in de tijd dat er nog geen tellers waren was het niveau en de inhoud van de postings exact hetzelfde, dus eerlijk gezegd denk ik niet dat het daar aan ligt ;-)
Nog niet zo lang ,maar ben wel een regelmatige bezoeker en vind het soms een nuttig
en vaak ook een geinig forum .
En als het is zoals jij posten kunnen de andere deze threat als niet geschreven beschouwen.
Fintan Planting
16 september 2008, 10:37
Ik zit op een soort van reactieforum, waar je alleen kunt reageren op nieuwsitems. Hier hebben de leden een niveau. Leden met het hoogste niveau en moderators kunnen leden punten geven voor zinvolle postings en aftrek voor onzin postings. Zij kunnen ook instellen dat ze alleen reacties willen lezen van leden met een bepaald niveau.
Voor meer info: http://www.voetbalzone.nl/faqs.asp?uid=1
Ik had dit systeem nog niet eerder gezien. Sinds dat ze hier mee werken is het niveau behoorlijk gestegen. Het nadeel van dit systeem dat het weinig ruimte openlaat voor een dolletje hier en daar. Geen klepshot.
Het soortgelijk systeem met de reputaties is hier ook mogelijk, maar ik heb het bij de installatie uitgezet. Als er breed behoefte aan is, dan kunnen we overwegen het een tijdje te proberen.
Jan van Son
16 september 2008, 10:44
Maakt mij niet uit, Jan! Zet de teller voor mij maar uit! Ik ken wel iemand die de 1000 postings NIET wilde halen! :goodman:::wavetowel::::cheerleader::
P.s. Geen onzin meer schrijven, we houden je in de gaten Jantje!!!
Was deze threat volgens jou onzin?
Mijn vingertje wees niet naar jou .
Mij in de gaten houden kunnen we beter omdraaien. Afspraak is afspraak dus a.s zondag moet ik jou ( en de rest van jou maten) in de gaten houden want wat de prijs van de pils in de uithof is jullie hebben er een te goed ,zodat ik maandag in het forum
kan gaan klagen hoe duur ons zondagje is geweest,maar de overwinning smaakte zoet. Ps je lijkt toch niet echt op Mr Beam?(of hoe die ook mag heten)denk aan de pinda's
cu 21-09
Joep Meijsen
16 september 2008, 10:55
Het soortgelijk systeem met de reputaties is hier ook mogelijk, maar ik heb het bij de installatie uitgezet. Als er breed behoefte aan is, dan kunnen we overwegen het een tijdje te proberen.
Hmmm, is dat ook te koppelen. Hoe slechter je reputatie des te minder postings je mag plaatsen op het forum?
Piet de Kort
16 september 2008, 11:04
Hmmm, is dat ook te koppelen. Hoe slechter je reputatie des te minder postings je mag plaatsen op het forum?
Dan moet ik nog meer posten!!!! Dat kan toch niet, ik moet ook werkuh!!!!!::happy:: ::oops::
P.s. Jan, kruipen die pinda's niet onder je gebitje dan!::happycheer::
Roger W. de Groot
16 september 2008, 11:11
Gedeeltelijk. Op voetbalzone is het zo dat wanneer je niveau laag is, je in bepaalde gevoelige items geen reactie kunt geven. Hiermee houden ze het niveau op peil en stimuleren ze anderen zinnige postings te plaatsen, zodat ze dat niveau ook halen en zodoende wel kunnen reageren....
Het voordeel van dit forum is dat je nog altijd ruimte open houdt voor ongein in de klepshot.
Theo Appelhof
16 september 2008, 15:27
Dan moet ik nog meer posten!!!! Dat kan toch niet, ik moet ook werkuh!!!!!::happy:: ::oops::
P.s. Jan, kruipen die pinda's niet onder je gebitje dan!::happycheer::
Hey Piet weet niet of jij vanaf je werk post maar er is iemand die een berekening had van het gemiddeld aantal per dag,en als je darnaast ook nog een baan hebt waarbij je dus onder werktijd niet kan posten,dan hou je weinig tijd over voor andere zaken.
Maar stoor me er verder niet aan,vind dit forum leuk grappig en informatief,en dat in de brede zin van het woord.
Kijk wat ik dus wel vind is dat je mekaar op een leuke en sportieve mannier moet toe posten,en voor de rest vind ik de leesvoer erop gewoon (soms) interesant.
Groetjes Theo.
Michael Schoenmakers
16 september 2008, 15:48
Gedeeltelijk. Op voetbalzone is het zo dat wanneer je niveau laag is, je in bepaalde gevoelige items geen reactie kunt geven. Hiermee houden ze het niveau op peil en stimuleren ze anderen zinnige postings te plaatsen, zodat ze dat niveau ook halen en zodoende wel kunnen reageren....
Het voordeel van dit forum is dat je nog altijd ruimte open houdt voor ongein in de klepshot.
maar wat voor de één belangrijk is kan voor de ander geheel onbelangrijk zijn krijg je dat geneuzel weer.
Het systeem zoals het nu is is toch goed en sommige onnodige discussien hoef je niet te lezen dat beslis je toch zelf?.
Joep Meijsen
16 september 2008, 15:53
maar wat voor de één belangrijk is kan voor de ander geheel onbelangrijk zijn krijg je dat geneuzel weer.
Het systeem zoals het nu is is toch goed en sommige onnodige discussien hoef je niet te lezen dat beslis je toch zelf?.
Het probleem is dat veel interessante onderwerpen ondersneeuwen in onderling gekeuvel tussen een kleine groep ijshockeyliefhebbers die elkaar klaarblijkelijk erg grappig en leuk vinden. Dat geklets is prima, maar hoort hier in Klepshot thuis. De sectie Eredivisie is voor ijshockeydiscussies.
Dat reputatiegebeuren kan een goede manier zijn om dit te sturen.
Michael Schoenmakers
16 september 2008, 15:56
Het probleem is dat veel interessante onderwerpen ondersneeuwen in onderling gekeuvel tussen een kleine groep ijshockeyliefhebbers die elkaar klaarblijkelijk erg grappig en leuk vinden. Dat geklets is prima, maar hoort hier in Klepshot thuis. De sectie Eredivisie is voor ijshockeydiscussies.
ik weet niet hoeveel werk het is om idd ieder keer stukken uit dicussies hier heen te verplaatsen?
Bovendien is klepshot nog niet zolang hier toch?
heeft dan misschien even tijd nodig?
Roger W. de Groot
16 september 2008, 16:06
ik weet niet hoeveel werk het is om idd ieder keer stukken uit dicussies hier heen te verplaatsen?
Bovendien is klepshot nog niet zolang hier toch?
heeft dan misschien even tijd nodig?
Het kan niet de bedoeling zijn dat de mods er een dagtaak aan krijgen om rommel te verplaatsen naar klepshot. We zijn toch geen stel kinderen, ofwel? Ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan hoor, maar het breekt met regelmaat een goede discussie. Met zo'n nieuwe functie worden mensen automatisch zelfbewuster wanneer, waar en wat voor posting ze plaatsen voordat ze beginnen te typen.
Een ander optie is om een ijshockey irc kanaal erbij te openen, waar oneindig slap geouweklepshot kan worden....
Michael Schoenmakers
16 september 2008, 16:16
Het kan niet de bedoeling zijn dat de mods er een dagtaak aan krijgen om rommel te verplaatsen naar klepshot. We zijn toch geen stel kinderen, ofwel? Ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan hoor, maar het breekt met regelmaat een goede discussie. Met zo'n nieuwe functie worden mensen automatisch zelfbewuster wanneer, waar en wat voor posting ze plaatsen voordat ze beginnen te typen.
Een ander optie is om een ijshockey irc kanaal erbij te openen, waar oneindig slap geouweklepshot kan worden....
Iedereen maakt zich er wel eens schuldig aan en ik vind ook wel dat het moet kunnen houd het luchtig en idd sommige slaan er in door.
Het posten van berichten als Inderdaad, klopt, hier sluit ik me volledig bij aan, of mensen die over ieder spelvoutje vallen, zijn idd mensen die posten om te posten en die zul je altijd houden.
Ik ben van mening dat iedereen recht moet hebben te kunnen reageren op een artikel of iets. Dus ook gevoelige topics waar je ze dus nu vanaf wil houden.
Ik denk (wie ben ik) dat als je het toe gaat passen dat het er minder gezellig op wordt.
Fintan Planting
16 september 2008, 16:31
Het reputatiesysteem op dit forum kan ook gebruikt worden om toegang tot bepaalde subfora te beperken. Veel negatieve beoordelingen zouden dan dus een flink effect kunnen hebben op je toegang hier op het forum. Vraag is alleen waar je dan weer punten zou moeten verdienen om terug te komen. En of een dergelijk systeem wel wenselijk is.
Bijkomend vraagstuk is wie de punten moet gaan toekennen. Als we gebruikers toestemming geven om elkaar te beoordelen, dan moet je waken voor vriendjespolitiek. Als je alleen de moderators die rechten geeft, dan levert het ons weer de nodige inspanning en nazorg op.
Fintan Planting
16 september 2008, 16:35
Nog even ter aanvulling: het aantal dagen dat je hier lid bent heeft ook effect op je reputationpower; voor elke dag krijg je een punt. Dus als je een keer onder de gestelde limiet komt om te kunnen posten, dan kom je er na een paar dagen wel weer uit. En kijk je misschien beter uit wat je de volgende keer post.
Roger W. de Groot
16 september 2008, 16:40
Het reputatiesysteem op dit forum kan ook gebruikt worden om toegang tot bepaalde subfora te beperken. Veel negatieve beoordelingen zouden dan dus een flink effect kunnen hebben op je toegang hier op het forum. Vraag is alleen waar je dan weer punten zou moeten verdienen om terug te komen. En of een dergelijk systeem wel wenselijk is.
Bijkomend vraagstuk is wie de punten moet gaan toekennen. Als we gebruikers toestemming geven om elkaar te beoordelen, dan moet je waken voor vriendjespolitiek. Als je alleen de moderators die rechten geeft, dan levert het ons weer de nodige inspanning en nazorg op.
Dat is inderdaad een probleem waar voetbalzone niet mee kampt. Niemand kent elkaar en iedereen post dar volledig anoniem. Je moet voorkomen dat er straks discussies ontstaan waarom iemand wel of geen goede reputatie heeft.
Misschien zou je van elke club 1 iemand aan kunnen stellen die postings beoordeeld. Deze personen kunnen democratisch gekozen worden middels een online stemming. Zomaar een idee....
Fintan Planting
16 september 2008, 16:49
Dat is inderdaad een probleem waar voetbalzone niet mee kampt. Niemand kent elkaar en iedereen post dar volledig anoniem. Je moet voorkomen dat er straks discussies ontstaan waarom iemand wel of geen goede reputatie heeft.
Misschien zou je van elke club 1 iemand aan kunnen stellen die postings beoordeeld. Deze personen kunnen democratisch gekozen worden middels een online stemming. Zomaar een idee....
Het kan wel eens knap lastig worden om per club een onafhankelijk iemand te vinden, die én regelmatig op het forum zit én bereid is dit te doen.
Het systeem kan wel zo worden ingesteld dat elke gebruiker maximaal een X aantal punten per dag uit kan delen. Dat voorkomt natuurlijk ook dat er met punten richting vrienden wordt gestrooid.
Ik zal nog eens verder in de opties duiken en overleggen met de rest van het bestuur. Misschien is het het proberen wel waard.
Jan van Son
16 september 2008, 16:50
Is het geen idee om deze threat te verplaatsen naar algemeen zodat meerdere leden het lezen ,
en wel een beetje schoolmeesterachtig,het een opvoedkundige werking heeft.En als het lezers aantal hetzelfde is wat doe ik en iedereen dan nog op algemeen en eredivisie we gaan allemaal naar klepshot en de echte ijshockey discussies en berichten plaatsen we dan in eredivisie en
algemeen wat een verijking is voor het hele forum,en alleen daar verdienen we stats,reageren we niet op niet terzake doende berichten, zodat eredivisie en algemeen echt intressante stof gaat geven.90% van de threat in eredivisie eindigd in off topic.
Jordy Rutten
16 september 2008, 16:50
Het lijkt me op zich geen goed idee om toegang te ontzeggen.
Het meest sprekende voorbeeld lijkt me Piet de Kort (niet verkeerd bedoeld hoor Piet). Het overgrote deel van zijn postings bestaat uit onzin en draagt totaal niks bij.
Maar veel nieuws van over (bijvoorbeeld) het forumteam is ook van hem afkomstig. Uiteindelijk hebben de grootste spammers op dit forum op zijn tijd namelijk ook wel eens iets nuttigs te melden.
En een systeem met positieve of negatieve beoordelingen gaat voor spanningen zorgen. Ik heb dit systeem op meerdere forum's gezien en al die forums zijn daarop terug gekomen. Dat zorgt alleen maar voor ellende en onbegrip.
Mijn voorstel: Er zal vast wel een mogelijkheid bestaan om het aantal posts per dag te beperken. Dat forumgebruikers begrenst zijn en maximaal 10 keer op 1 dag mogen posten om dat ontiegelijke gespam te voorkomen.
Er zijn natuurlijk ook forummers die achtergrond informatie doorgeven bij live verslagen van wedstrijden, dat die voor bepaalde dagen toestemming voor meer posts kunnen vragen?
Fintan Planting
16 september 2008, 17:01
Uiteindelijk hebben de grootste spammers op dit forum op zijn tijd namelijk ook wel eens iets nuttigs te melden.
Zelfregulatie kan natuurlijk dat soort gedrag wel ten goede veranderen. Aan de andere kant kan het er ook voor zorgen dat de interactie hier helemaal doodbloedt, als iedereen bang is puntenaftrek te krijgen voor een losse opmerking.
Er zal vast wel een mogelijkheid bestaan om het aantal posts per dag te beperken.
Er kan echt ontzettend veel worden ingesteld, maar dat is volgens mij geen mogelijkheid. Ik zie bij zo'n systeem ook wel de nodige nadelen overigens.
Jan van Son
16 september 2008, 17:02
Mijn voorstel: Er zal vast wel een mogelijkheid bestaan om het aantal posts per dag te beperken. Dat forumgebruikers begrenst zijn en maximaal 10 keer op 1 dag mogen posten om dat ontiegelijke gespam te voorkomen.
Er zijn natuurlijk ook forummers die achtergrond informatie doorgeven bij live verslagen van wedstrijden, dat die voor bepaalde dagen toestemming voor meer posts kunnen vragen?
we gaan verder in klepshot ff doorbijten moet dan toch lukken.
Fintan Planting
16 september 2008, 17:04
Is het geen idee om deze threat te verplaatsen naar algemeen zodat meerdere leden het lezen
Ik heb de thread nu verplaatst naar 'technische zaken'.
Fintan Planting
16 september 2008, 17:05
Er zijn er waaronder ook ik door blijven gaan en dan off topic
Zo gauw als dit gebeurd met z'n alle zo verstandig zijn discussie afkatten,en er onder zetten
we gaan verder in klepshot ff doorbijten moet dan toch lukken.
Dat soort zelfregulatie is natuurlijk stukken beter. Maar dan moeten alle gebruikers daar wel voor open staan. Scheelt een hoop moderatie :grin:
Roger W. de Groot
16 september 2008, 17:12
Als er een goede discussie bezig is, zit je zo aan die 10 postings. Aantal postings is niet altijd een graadmeter voor de kwaliteit ervan lijkt mij.
Misschien is het voldoende om de regels aan te passen. Je zou ook kudo's kunnen instellen. Wanneer een post -10 kudo's heeft, levert dat een strafpunt op of zoiets dergelijks. +10 levert weer en niveauverhoging op. Je zou niveaus in kunnen stellen op gemm. aantal bedankjes o.i.d. Zo hoef je geen mensen in te zetten en kan iedereen beoordelen
Joep Meijsen
16 september 2008, 18:45
Dat soort zelfregulatie is natuurlijk stukken beter. Maar dan moeten alle gebruikers daar wel voor open staan. Scheelt een hoop moderatie :grin:
Zelfregulatie is koning.
Fintan Planting
16 september 2008, 19:44
Als er een goede discussie bezig is, zit je zo aan die 10 postings. Aantal postings is niet altijd een graadmeter voor de kwaliteit ervan lijkt mij.
Misschien is het voldoende om de regels aan te passen. Je zou ook kudo's kunnen instellen. Wanneer een post -10 kudo's heeft, levert dat een strafpunt op of zoiets dergelijks. +10 levert weer en niveauverhoging op. Je zou niveaus in kunnen stellen op gemm. aantal bedankjes o.i.d. Zo hoef je geen mensen in te zetten en kan iedereen beoordelen
Ik vind een limiet aan de postings ook geen goede insteek. We zijn voor alternatieven wel gebonden aan de (vele) opties die dit forumplatform biedt. Alhoewel ik zelf wel het één en ander aan kan passen, is het opzetten van een kudo-systeem voor mij geen haalbare kaart. Tenzij er al ergens een kant en klare oplossing beschikbaar is.
Op zich lijkt het reputatiesysteem zoals standaard beschikbaar geen slechte optie. Als we inderdaad al aan zo'n systeem willen beginnen...
Ro Herregraven
17 september 2008, 00:01
We zijn voor alternatieven wel gebonden aan de (vele) opties die dit forumplatform biedt. Alhoewel ik zelf wel het één en ander aan kan passen, is het opzetten van een kudo-systeem voor mij geen haalbare kaart. Tenzij er al ergens een kant en klare oplossing beschikbaar is.
Op zich lijkt het reputatiesysteem zoals standaard beschikbaar geen slechte optie. Als we inderdaad al aan zo'n systeem willen beginnen...
Ik zeg: zet het op 1 Oktober aan en op 1 November weer uit en evalueer met de supermoderatoren of het een verrijking is of niet.
Wat ook misschien een idee is: elk forumlid kan per dag maximaal één +1 en maximaal één -1 toekennen aan een posting. (eigenlijk hetzelfde als de bedankjes, dus, maar dan ook met een knop voor het tegenovergestelde van een bedankje, een soort van 'moet dit nou?'-knop.
Sven van de Wall
17 september 2008, 00:31
ik zal wel op min uitkomen!!!!!!!!
Jan Hofstede
17 september 2008, 01:08
Dat is 'n feit...!!!
Eric van der Putten
17 september 2008, 09:16
Dan helpen de Tilburg supporters hier op het forum je toch weer in de plus! Mits je je vaker laat zin bij wedstrijden met een Trappers shirt aan he ;-)
Jan van Son
17 september 2008, 09:31
Was een goede discussie maar zoals bovenstaand blijkt een hopeloze zaak.
Fintan Planting
17 september 2008, 09:44
Ik zeg: zet het op 1 Oktober aan en op 1 November weer uit en evalueer met de supermoderatoren of het een verrijking is of niet.
Is een optie. We gaan in overleg...
Eigenlijk hetzelfde als de bedankjes, dus, maar dan ook met een knop voor het tegenovergestelde van een bedankje, een soort van 'moet dit nou?'-knop.
Er bestaat naast de 'thanks'-knop ook een 'groan'-knop. Die is hier alleen (nog) niet ge?nstalleerd.
Michael Schoenmakers
17 september 2008, 22:36
Maar hierbij loop je ook weer het gevaar dat mensen min punten gaan uit delen omdat iemand uit geleen denhaag tilburg enz. komt, hoe wil je dat gaan beveiligen dan?
Ik zeg laat het lekker zoals het is
Sven van de Wall
22 september 2008, 12:33
Maar hierbij loop je ook weer het gevaar dat mensen min punten gaan uit delen omdat iemand uit geleen denhaag tilburg enz. komt, hoe wil je dat gaan beveiligen dan?
Ik krijg toch zeker wel pluspunten uit Tilburg!!!!!!!!!!!!
Jordy Rutten
22 september 2008, 16:12
Helemaal mee eens. Zodra een Geleener een enigzins kritisch stukje over Tilburg schrijft (wat nog steeds goed onderbouwd kan zijn en geen onzin) kan deze hoogstwaarschijnlijk op veel minpunten rekenen van mensen die het gewoon niet met hem eens zijn. Hetzelfde kan gelden voor een Groninger die kritiek heeft op Nijmegen of een Amsterdammer met kritiek op Den Haag.
Zo blijft er amper ruimte over voor een fatsoenlijke discussie om op gang te komen.
Daartegen is amper iets te doen.
Amen!
Mocht er dan toch nog behoefte bestaan aan een manier om die spam onder controle te houden (wat volgens mij nou aardig lukt met de Klepshot) kan je natuurlijk een aantal leden aanstellen om die nutteloze postings te verwijderen.
Maar zo een systeem is natuurlijk gebouwd op goed vertrouwen...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.